Ja kom we gaan MSI bashen ! Omdat we er een slechte ervaring mee hebben.
Opzich mogen ze dat vinden natuurlijk na een slechte ervaring, maar er hoeft hier inderdaad niet gebashed te worden. Zo zijn er ook mensen die nVidia haten om wat voor reden dan ook.en ook dat mensen ATI haten omdat ze het zo goed doen. Dan vind ik het toch logischer dat je MSI haat na een slechte ervaring dan dat je bijv. nVidia haat vanwege hun bedrijfsvoering. Lekker achterwegen laten lijkt mij maar dat is slecht mijn mening.madmaxnl schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 02:16:
Ja kom we gaan MSI bashen ! Omdat we er een slechte ervaring mee hebben.
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Verwijderd
Daar gaat het niet om, het gaat er om dat die watergekoelde gtx480 imo geen bestaansrecht heeft, omdat de doelgroep liever zelf zo een combinatie maakt, met betere koelpasta en thermal pads om zo de best mogelijke prestaties te halen uit de combinatie. Het vult dan ook geen gat in de markt, het product kan zich niet noemenswaardig onderscheiden, de evga kan dat nog het beste met die 1-slots backplate.
@ The_Mask oke ik was een woordje vegeten, komt die dan: "meer", naar eigen inzicht te plaatsen
Is mischien een beetje cru gezegd trouwens, als MSI mij in de toekomst weet te overtuigen zal ik vast nog eens een product proberen met hun merkje erop.
Ik weet trouwens niet waar bashen opeens vandaan komt, als ik een slechte ervaring met MSI producten heb ben ik nog niet aan het bashen, en dat mag ik toch zeker vrijuit zeggen als dat zo is
@ The_Mask oke ik was een woordje vegeten, komt die dan: "meer", naar eigen inzicht te plaatsen
Ik weet trouwens niet waar bashen opeens vandaan komt, als ik een slechte ervaring met MSI producten heb ben ik nog niet aan het bashen, en dat mag ik toch zeker vrijuit zeggen als dat zo is

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 11:52 ]
Met elk merk kan je slechte ervaringen hebben. Zelfs ik heb wel eens een slechte ervaring met een MSI product in het verleden, maar dat weerhoudt me er nog niet van om er voor te werken. Nu heb ik zelfs de kans om de producten waar ik misschien minder tevreden over was te verbeteren. En ook slechte ervaringen van anderen kunnen daar ook zeker aan bijdragen. Maar dan wel graag onderbouwd en met eventuele eigen oplossingen (en dan graag via mail of DM).
Uiteindelijk gaat het er om dat we bij MSI proberen om onze producten continue te verbeteren. Niet elk product die we uitbrengen kan perfect zijn, maar we doen wel ons best om de feedback van de community te integreren in de updates/refreshes/nieuwe producten.
De kant en klare oplossingen als de N480GTX HydroGen hebben overigens wel bestaansrecht. Je zult versteld staan hoeveel mensen te 'lui' zijn om zelf te gaan zitten prutsen en dan liever een HydroGen kopen. Vaak hebben deze mensen ook erg veel geld.... maar dat hoeft natuurlijk niet gelijk gerelateerd te zijn.
Ik zie het zelf als alle andere custom designs met custom coolers. Onze N460GTX Cyclone vind ook gretig aftrek, net als de R5770 Hawk, ondanks dat je natuurlijk ook in de losse verkoop erg goede aftermarket coolers kan krijgen en dan misschien zelfs wel goedkoper uit bent. Sommige mensen kopen gewoon liever zo'n custom cooling solution met garantie op de gehele kaart.
Overigens hier een voorbeeld van een professionele casemodder die ik 2 N470GTX'en gestuurd heb voor z'n Future Schlock project. Hij heeft er EK waterblokken opgezet en de SLI connector gecustomized (met silverpaint en speciale structuur):

Meer pics van dit project: http://forums.bit-tech.ne...p?p=2390960&postcount=396
Uiteindelijk gaat het er om dat we bij MSI proberen om onze producten continue te verbeteren. Niet elk product die we uitbrengen kan perfect zijn, maar we doen wel ons best om de feedback van de community te integreren in de updates/refreshes/nieuwe producten.
De kant en klare oplossingen als de N480GTX HydroGen hebben overigens wel bestaansrecht. Je zult versteld staan hoeveel mensen te 'lui' zijn om zelf te gaan zitten prutsen en dan liever een HydroGen kopen. Vaak hebben deze mensen ook erg veel geld.... maar dat hoeft natuurlijk niet gelijk gerelateerd te zijn.
Overigens hier een voorbeeld van een professionele casemodder die ik 2 N470GTX'en gestuurd heb voor z'n Future Schlock project. Hij heeft er EK waterblokken opgezet en de SLI connector gecustomized (met silverpaint en speciale structuur):

Meer pics van dit project: http://forums.bit-tech.ne...p?p=2390960&postcount=396
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Misschien heeft hij de MSI's waar hij slechte ervaringen mee heeft wel gekregen.-The_Mask- schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 01:33:
Je koopt nooit MSI omdat je er slechte ervaringen mee hebt.
Wat klopt hier nou niet?
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Verwijderd
Het was echt niet mijn bedoeling om een hele discussie + marketing enz. op te wekken. Er zijn zeker genoeg mensen die pre-wc kaarten kopen, maar er is een nóg grotere groep in dat segment die het zelf aanpakken, anders had je ook niet zoveel waterkoeling onderdelen op de markt. Wat wel als een paal boven water staat is dat die MSI kaart + watercool fullcover block nog altijd beter is dan zo'n asus 8800gtx aquatank bijvoorbeeld, dat is voor een waterkoeler net zoiets als een thermaltake bigwater
Het enige wat ik wou zeggen is dat ik als individueel persoon het enigzins jammer vind dat MSI geen single-slot bracket op de kaart heeft gezet, om het geheel volledig single-slot te maken. Natuurlijk kan de koper er zelf ook zo'n plaatje er op zetten, maar dat past dan weer niet bij dat "luie" imago van dit product voor de mensen die verder niets aan de kaart willen aanpassen, of/en de garantie willen behouden.
Nu weet ik ook dat een 2-slots backplate in 99,9% van de gevallen voor niemand problemen oplevert, heb persoonlijk enkel een grafische kaart in mijn pc steken, de andere slots zijn leeg, en dat pci-uitbreiddingskaartje dat sporadisch nog in pc's wordt gestoken heeft dan ook ruimte genoeg bij de meeste mensen. Het is gewoon het feit dat het waterblock single-slot is, waarom dan niet ook meteen een single-slot backplate erbij? Dat geeft de kaart ook meteen een overtuigender voorkomen, voor mij wel tenminste.
Hoop dat ik zo wat beter te begrijpen ben, is mijn persoonlijke mening, ben een ervaren waterkoeler en ik vind dan ook dat ik een aardige basis heb om voor mezelf een oordeel te kunnen vellen.
Hoeft verder niemand het mee eens te zijn trouwens, heb ik dan ook alle respect voor, en dat ik wat pech heb gehad met MSI producten kan ook jammerlijk toeval zijn. (met club3d bv. nooit problemen gehad, veel anderen wel)
Misschien dat ik een beetje verkeerd overkwam, dat was niet de bedoeling, dus bij dezen mijn welgemeende excuses. Post nu maar wat nieuw nieuws, dit is wel uitgekauwd allemaal

Het enige wat ik wou zeggen is dat ik als individueel persoon het enigzins jammer vind dat MSI geen single-slot bracket op de kaart heeft gezet, om het geheel volledig single-slot te maken. Natuurlijk kan de koper er zelf ook zo'n plaatje er op zetten, maar dat past dan weer niet bij dat "luie" imago van dit product voor de mensen die verder niets aan de kaart willen aanpassen, of/en de garantie willen behouden.
Nu weet ik ook dat een 2-slots backplate in 99,9% van de gevallen voor niemand problemen oplevert, heb persoonlijk enkel een grafische kaart in mijn pc steken, de andere slots zijn leeg, en dat pci-uitbreiddingskaartje dat sporadisch nog in pc's wordt gestoken heeft dan ook ruimte genoeg bij de meeste mensen. Het is gewoon het feit dat het waterblock single-slot is, waarom dan niet ook meteen een single-slot backplate erbij? Dat geeft de kaart ook meteen een overtuigender voorkomen, voor mij wel tenminste.
Hoop dat ik zo wat beter te begrijpen ben, is mijn persoonlijke mening, ben een ervaren waterkoeler en ik vind dan ook dat ik een aardige basis heb om voor mezelf een oordeel te kunnen vellen.
Hoeft verder niemand het mee eens te zijn trouwens, heb ik dan ook alle respect voor, en dat ik wat pech heb gehad met MSI producten kan ook jammerlijk toeval zijn. (met club3d bv. nooit problemen gehad, veel anderen wel)
Misschien dat ik een beetje verkeerd overkwam, dat was niet de bedoeling, dus bij dezen mijn welgemeende excuses. Post nu maar wat nieuw nieuws, dit is wel uitgekauwd allemaal
Ik had me al eerder voorgenomen om geen enkele prent in de TS meer te linken naar externe sites maar alles op mijn eigen site te hosten, spijtig genoeg is het na de update van de hardware.info site gebleken dat ik weer eens serieus heb afgeweken van deze regel
. Anyway alle linken zijn nu aangepast enkel kan ik geen oudere deeltjes meer editeren.
Nu we toch alweer over de 600 posts zijn in dit topic heb ik alvast maar een nieuw deeltje aangemaakt.
Er is niet veel aan de TS gewijzigd maar daar ik de volgende dagen wss toch geen internetconnectie ter beschikking zal hebbenleek het me toch beter om nu al het volgende deel aan te maken ipv achter het weekend. (Nog 2 deeltjes vullen en we kunnen feestvieren
)
Veel plezier met het volgende deel en hopelijk komen er binnenkort een paar goede videokaarten extra bij op het low/mid-end vlak (GTS450 en mss nog andere..) die we dan in deel 48 kunnen bespreken.
Nu we toch alweer over de 600 posts zijn in dit topic heb ik alvast maar een nieuw deeltje aangemaakt.
Er is niet veel aan de TS gewijzigd maar daar ik de volgende dagen wss toch geen internetconnectie ter beschikking zal hebbenleek het me toch beter om nu al het volgende deel aan te maken ipv achter het weekend. (Nog 2 deeltjes vullen en we kunnen feestvieren
[Algemeen] nVidia Nieuwdiscussie Topic - Deel 48
Veel plezier met het volgende deel en hopelijk komen er binnenkort een paar goede videokaarten extra bij op het low/mid-end vlak (GTS450 en mss nog andere..) die we dan in deel 48 kunnen bespreken.
Dit topic is gesloten.