[Algemeen] nVidia Nieuwdiscussie Topic - Deel 47 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 37.186 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-05 19:09

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263922

Marc Rademaker schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:16:
[...]

43 seconden, met 0,2V exta. Een gpu bereikt vaak pas na 3 minuten zijn eindtemperatuur (of zit binnen 95% ervan). Als we zien hoe explosief de temperatuur stijgt, zelfs met de fan op 100%, durf ik te wedden dat die kaart niet stabiel was in Kombustor. Marketing at it's best.
En die koelers van MSI zijn nu ook niet je-van-het, ik weet nog dat ze bij de 5770 zo krom als een hoepel waren (of zijn :? ) En die vapor-x van sapphire heb ik ook zo mn bedenkingen bij. Leuk dat dat allemaal in een review mooi uitpakt met speciaal gemaakte review prototypes, maar vervolgens koop je in de winkel een kaart die nog warmer wordt als een reference gekoelde identieke kaart.
Beste kaart wat ik ooit gehad heb moet dan toch een leadtek 8800gts 640 zijn, no-nonsense kaart die ook nog eens een flink eind te overclocken was zonder iets aan de koeler te doen (buiten nieuwe pasta)/

Wat mij betreft liever een reference exemplaar dan zo'n 'military class' kaart, die clocken misschien ietsjes lager (of niet :P) maar hebben wel een koeler die degelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Anoniem: 263922 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 18:37:
[...]

En die koelers van MSI zijn nu ook niet je-van-het, ik weet nog dat ze bij de 5770 zo krom als een hoepel waren (of zijn :? ) En die vapor-x van sapphire heb ik ook zo mn bedenkingen bij. Leuk dat dat allemaal in een review mooi uitpakt met speciaal gemaakte review prototypes, maar vervolgens koop je in de winkel een kaart die nog warmer wordt als een reference gekoelde identieke kaart.
Beste kaart wat ik ooit gehad heb moet dan toch een leadtek 8800gts 640 zijn, no-nonsense kaart die ook nog eens een flink eind te overclocken was zonder iets aan de koeler te doen (buiten nieuwe pasta)/

Wat mij betreft liever een reference exemplaar dan zo'n 'military class' kaart, die clocken misschien ietsjes lager (of niet :P) maar hebben wel een koeler die degelijk is.
Die sites krijgen gewoon een kaart toegestuurd die wij ook kopen in de winkel echter testen hun in de meest optimale situatie en wij niet. Denk je nou echt dat ze de koeler anders gaan ontwerpen alleen voor review sites? Beetje duur lijkt me. Ik heb hier een HD5870 vapor-x ding komt tijdens load op +- 60 graden. Refference wordt toch aardig wat warmer geloof ik.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 19:37
-The_Mask- schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 11:20:

Waarom? Een GTX480 kan toch prima? nVidia zal er ook echt wel een paar ESjes van hebben lijkt mij.
De texture fillrate in dat plaatje is hetzelfde als van een reguliere GTX480. Dat is wel vreemd aangezien een extra shader cluster ook 4 extra texture units zou vrijmaken dacht ik..

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Xenomorphh schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 18:45:
Die sites krijgen gewoon een kaart toegestuurd die wij ook kopen in de winkel echter testen hun in de meest optimale situatie en wij niet. Denk je nou echt dat ze de koeler anders gaan ontwerpen alleen voor review sites?
Toch heeft Palit veel kritiek over zich heen gekregen, omdat hun reviewers-kaarten wel VRM-koelblokjes hadden, maar de consumentenkaarten in de winkel niet. Het gaat dus niet helemaal op wat je zegt, al zal het ene bedrijf daar anders in handelen dan het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 20:11
Xenomorphh schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 18:45:
[...]

Die sites krijgen gewoon een kaart toegestuurd die wij ook kopen in de winkel echter testen hun in de meest optimale situatie en wij niet. Denk je nou echt dat ze de koeler anders gaan ontwerpen alleen voor review sites? Beetje duur lijkt me. Ik heb hier een HD5870 vapor-x ding komt tijdens load op +- 60 graden. Refference wordt toch aardig wat warmer geloof ik.
Nou de meeste review samples hebben toch echt de betere ''cherry picked'' cores.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo ook speciaal gelapte koelers, die te duur zijn om vervolgens op een reference kaart te gebruiken, voor een dubbeltje zit je nooit op de eerste rij ;) Al is een koeler speciaal voor een review ontwerpen nogal dubieus, dat zei ik dan ook niet :?

Zo lees je vaak in een review: "The base is machine-sanded and looks mirror-shine flat, should be good for optimal heat transfer from the chip to the cooler".

En dan een willekeurige review op T.net: "de koeler is zo krom als een hoepel, de fan draait constant 100% en nog weet hij de kaart onder load niet onder de 90 graden te houden"

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 263922 op 08-08-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

te duur? dat snap ik ook niet.

kost het nu echt zoveel om een stukje koper glad te polijsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Solid_Aapie schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:49:
[...]

Nou de meeste review samples hebben toch echt de betere ''cherry picked'' cores.
Maar de kans dat jij zo'n cherry picked core krijg is der niet? ;) Volgens mij wel.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Volgens mij niet, er bestaat natuurlijk wel een kans op een goed overklokkend exemplaar. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
anathema schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 22:24:
[...]

De texture fillrate in dat plaatje is hetzelfde als van een reguliere GTX480. Dat is wel vreemd aangezien een extra shader cluster ook 4 extra texture units zou vrijmaken dacht ik..
nieuws: Benchmarks van GTX 480 met 512 Cuda-cores duiken op
De featuretests wijzen verder uit dat de vernieuwde GTX 480 ook daadwerkelijk over extra tmu's beschikt, omdat de fillrate op 41,55 GTexel/s uitkomt in plaats van op 38,82 GTexel/s
Sowieso is Expreview geen site die onzin verspreid.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Interessant, het staat nu ook op de FP.

Als ze deze kaart goed kunnen leveren en als vervanger vd huidige 480 gebruiken tegen dezelfde prijs is het niet verkeerd. Hopelijk gauw benches bij Anand en Hardocp.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik vraag mij af of die uberhaubt wel komt als GeForce kaart, verwacht eerder een volledige GF104 en twee GF104's op één PCB en een GTX480/470 die EOL gaan. Een volledige GF100 als Tesla/Quadro lijkt mij logischer.

Een GTX460 768/1024MB zitten beide zo rond de 150 Watt tijdens Furmark, twee op één PCB moet dus prima kunnen, terwijl een volledige GTX480 een stuk trager zal zijn en waarschijnlijk ook meer gaat verbruiken. En dan heeft nVidia ook eindelijk een concurrent voor de HD5970.

[ Voor 39% gewijzigd door -The_Mask- op 09-08-2010 11:01 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 08:46
de nieuwe GTX480 is ongeveer 6% sneller dan de oude, was te verwachten schaald netjes omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 22:53

epic_gram

undercover moderator

ArgantosNL schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:47:
de nieuwe GTX480 is ongeveer 6% sneller dan de oude, was te verwachten schaald netjes omhoog.
hopelijk schaalt het verbruik en de temperatuur niet mee.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024

World Exclusive Review: 512SP GeForce GTX 480

Power Consumption Test

We used Seasonic PowerAngle to record the power consumption values of graphics cards. Record the maximum value as stand-by power consumption 5 minutes after the PC entered Windows 7 system interface; Load the GPU with FurMark V1.8.2 Multiple-GPU mode, and then record the maximum value as loaded power consumption.

Afbeeldingslocatie: http://www.expreview.com/img/review/512sp_GTX480/powerc.png
The frequencies of both cards automatically dropped to 51/101/135MHz (Core/Shader/Memory) in stand-by state. The GPU voltage of 480SP GTX 480 decreased to 0.963V, while that of 512SP GTX 480 was 0.962V.

As we had expected, the stand-by power consumption of 512SP GTX 480 was 17W higher.

Under full load the GPU voltage of reference GTX 480 was 1.0V, while 512SP edition was 1.056V. Surprisingly, the full spec’ed GTX 480 sucked 644W power, which was 204W higher than 480SP GTX 480!

The addition of 32 CUDA cores is not supposed to result in such significant improvement of power consumption. Considering the sample we have has yet to be improved and the increase of GPU voltage brought some negative effects, we’re not sure about the power consumption of final product.

Temperature Test
Afbeeldingslocatie: http://www.expreview.com/img/review/512sp_GTX480/temp_load.jpg
The full-load temperature was around 94℃, with a fan speed of 92%. The noise increased a little, but was still acceptable.

Afbeeldingslocatie: http://www.expreview.com/img/review/512sp_GTX480/512sp_bn.png

[ Voor 48% gewijzigd door Bullus op 09-08-2010 17:19 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Was dit al voorbij gekomen?

GTS450 Launch op 13 September. de GTS450 vervangt de GTS250 in de huidige line-up.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Daarin staat ook dat er door nVidia geen beperkingen gelegt worden tegenover fabrikanten, ze zijn vrij om de clocksnelheid, cooler etc allemaal zelf te bepalen.

Ik denk dat we wel leuke versies tegemoet kunnen zien.

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5080 Waterforce - 9100Pro 2TB - BeQuit Dark Power 1500w - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Iedereen blijft er maar rustig onder... iets té rustig... Dus ik wijs er even op.

32 extra cores op dezelfde snelheden = +204w :X Hoe zit dat dan weer? Expreview is er de site niet naar om gigantische fouten in de reviews te hebben dus wat hier aan de hand is... I'd like to know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verbruik van de kaart zelf ligt zo'n 180 Watt hoger dan de 480 versie, inefficientie van de voeding zit er immers ook nog bij.

Daarnaast het kan natuurlijk wel, beroerde GPU samen met een verhoogd GPU voltage kan hiervoor zorgen. Zie ook maar naar de load temps 94 graden met zo'n goede koeler is natuurlijk assioaal hoog.

Dus het zal wel waar zijn, maar het hoeft niet betekenen dat elke kaart zo'n hoog verbruik heeft.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-05 11:09
En anders hebben we altijd nog AMD om grappen te maken over het energieverbruik van Fermi:

AMD teases nVidia with new video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dan alsnog, het is geen goed voorteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-05 18:01

Fixer

FP ProMod
Holy cow, zó een stijging in het verbruik van die kaart had ik allerminst verwacht.
Die video van ATI is daarentegen best grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-03 10:16

Veliremus

Narrative Designer

Muah, beetje flauw vind ik. Het is na de eerste paar seconden al duidelijk dat het een sneer naar Nvidia is, en dan moet dat hele filmpje nodig.

Overigens vind ik het opvallend dat ze gewoon de naam Fermi mogen zeggen. Maar goed, dat schijnt niet zo gek te zijn in Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik kan 'm eigenlijk wel waarderen en zéker na die GTX480/512-review van vandaag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05 20:54
Ik vind hem persoonlijk bijzonder flauw. Niet echt origineel bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Jejking schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:31:
Ik kan 'm eigenlijk wel waarderen en zéker na die GTX480/512-review van vandaag :+
Ik kan de humor er ook wel van in zien. Zeker de opmerking dat ze er vast iets groens gaan vinden, kon mijn lach spieren wel kietelen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Laatst online: 11:45
Vin m wel grappig :p
Ook al ben ik een nvidia "fanboy" hebben ze toch gelijk die hele gf100 chip is veels te log.
Eens kijken wat de dual gf104 kaart kan doen, denk dat ze menig ati kaart in het stof laten bijten.
Als ze nou eens opschieten met de complete gf104 chip ipv de gtx460(mooi ding daar niet van maar net eventjes te langzaam al zit er leuk prijskaartje aan :))

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

T'is best professioneel gemaakt en die extra fans die aan die kast zaten geklemd vond ik wel grappig. :)

Echter ik vind het altijd weinig sjiek dit soort dingen. Een echte kampioen heeft het niet nodig.

BTW: HardOcp: GeForce GTX 460 1GB SLI vs. Radeon HD 5870 CFX

ps 1: Beetje verwarrend in de grafiekjes dat ATI=blauwig :? en nVidia= rood......

ps 2: Wel erg groot verschil in minimum FPS in het voordeel van nVidia.

ps 3: Ook interessant is hun upcoming article over de realworld impact van 16/16 of 16/8 PCI-e lanes icm SLI.

[ Voor 55% gewijzigd door Help!!!! op 09-08-2010 21:15 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvt

michaelvt

Tweaky Gonzalez

NVIDIA-Led Team Receives $25 Million Contract From DARPA to Develop GPU HPC Systems

A team led by NVIDIA has been awarded a research grant of $25 million by the Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA), the U.S. Defense Department's research and development arm, to address what the agency calls a "crisis in computing." The four-year research contract, awarded under DARPA's Ubiquitous High Performance Computing (UHPC ) program, covers work to develop GPU technologies required to build the new class of exascale supercomputers which will be 1,000-times more powerful than today's fastest supercomputers.

Taking a Look at Mafia II and its PhysX Use

nVidia "Fermi" GeForce Die Sizes Exposed

GF100 - 529.17mm2
GF104 - 331.54mm2
GF106 - 238.60mm2
GF108 - 126.51mm2
Zo, weer wat nieuwtjes :)

[ Voor 20% gewijzigd door michaelvt op 10-08-2010 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Domokoen schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:41:
En anders hebben we altijd nog AMD om grappen te maken over het energieverbruik van Fermi:

AMD teases nVidia with new video

Hij is wel goed, maar een beetje overdreven imo, als je met je hd5870 een extra lampje aanzet heb je hetzelfde verbruik, het is geen verschil van een hennep plantage :P
En dan aan het einde keep cool, keep the power, als je af en toe leest over de problemen met ati kaarten hebben ze eerder hunzelf in het ootje genomen :>

Dat verbruik voor die 512sp fermi is wel absurd zeg :o Dat is echt niet meer recht te praten, hoop dat het wat lager uitvalt, zo'n full spec fermi chip is natuurlijk wel een beest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Zo veel sneller die die full chip helemaal niet zon 6 a 7% :p
Dat is echt een misluking als je verbruik(644 watt 8)7 ) en de prestaties vergelijkt.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Hoe weten we dat dit nu klopt want de eerder genoemde 366mm2 lijkt mij gewoon te kloppen, de methode die Charlie heeft gebruikt is redelijk betrouwbaar omdat het zich al heeft bewezen min of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:54
Heb een vraag over physx.

Ik ga misschien de Geforce gtx 480 aanschaffen en wou mn Geforce 280gtx als Dedicated physx kaart gebruiken.

Moet je die kaarten ook verbinden met zon kaartje of is die alleen nodig voor sli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:43
jaaoie17 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:13:

Ik ga misschien de Geforce gtx 480 aanschaffen en wou mn Geforce 280gtx als Dedicated physx kaart gebruiken.

Moet je die kaarten ook verbinden met zon kaartje of is die alleen nodig voor sli.
Oh oh, dit is het nieuwsdiscussietopic, je zult zo wel op je flikker krijgen ;) Je vraag hoort eerder in het ervaringen-topic, dan weet je dat voor het vervolg :)

Om toch je vraag te beantwoorden, nope, die sli-brug is niet nodig. Ik hoop wel dat je een pittige voeding hebt (650-700W) om beide graka's van stroom te voorzien. Overigens is een GTX 280 behoorlijk overkill als physx-kaart. Je zou em kunnen verkopen en een 9800GTX of GTS 250 kunnen kopen voor physx.

[ Voor 5% gewijzigd door Marc Rademaker op 10-08-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

nee, je sluit je monitoren op je primaire kaart aan (de 480), en zet in het physX menu dan dat je je 280 als dedicated physX wil hebben.

Maar is het niet logischer om je 280 te verkopen, en een cheap kaartje ervoor in de plaats te zetten, dit lijkt me een stroomhongerige oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:21

Edmin

Crew Council

get on my horse!

jaaoie17 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:13:

Marc Rademaker schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:07:
[...]

Oh oh, dit is het nieuwsdiscussietopic, je zult zo wel op je flikker krijgen ;)
* Edmin bitchslapt jaaoie17.
Je vraag hoort eerder in het ervaringen-topic, dan weet je dat voor het vervolg :)
Wat hij zegt. ;)

• michaelvt

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Nvidia Needs Access to x86 Technology for Long-Term Survival - Analysts.

n order to be competitive against Advanced Micro Devices and Intel Corp. in the long-term future, Nvidia Corp. needs to have access to x86 technology or seek partnerships with companies developing various system-on-chip processors, according to an analyst. Among the potential partners are named companies like Via Technologies or Qualcomm.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:40
Qualcomm x86?
Die doen toch ARM?

Anyhow, Via lijkt wel een aardige overname...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• madmaxnl
Dat zat er wel in ja want de low tot mid GPU markt vervalt dadelijk met de APU's van AMD en Intel. De low tot mid GPU markt is nu net waar cash valt te verdienen want deze GPU's worden veel in OEM systemen gebruikt.
Wellicht dat ze nog wat kunnen verdienen met Quadro en Tesla, van Tegra dingen moeten ze het momenteel en denkelijk in de toekomst ook niet hebben maar ach ze zullen het toch proberen.

@Puppetmaster

Qualcomm heeft inderdaad geen x86 licentie.
De enige die dat hebben zijn Intel en VIA, AMD is licentie vrij gesteld destijds met de schikking van Intel.
VIA heeft zijn x86 licentie wel nog maar tot 2013.

[ Voor 21% gewijzigd door madmaxnl op 12-08-2010 13:19 ]

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Puppetmaster schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:11:
Qualcomm x86?
Die doen toch ARM?

Anyhow, Via lijkt wel een aardige overname...
Het woordje 'or' in de quote is dan ook van levensbelang om correct te lezen wat er staat. Dan lees je namelijk dat ze toegang tot x86 technologie moeten hebben, OF goed moeten gaan samenwerken met bedrijven die zijn gespecialiseerd in SoCs, zoals Qualcomm of Via Technologies.

• Snoitkever
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05 23:43
madmaxnl schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:15:
VIA heeft zijn x86 licentie wel nog maar tot 2013.
2018, met dank aan de Intel-FTC deal.

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-10-2024
Snoitkever schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:52:
[...]

2018, met dank aan de Intel-FTC deal.
Niet echt, Intel is enkel verplicht om een voorstel te doen in 2013 (onzekerheid totaan 2013 voor de aandeelhouders dus) niets in de overeenkomst zegt iets over de haalbaarheid van dat voorstel. Enkel bij een eventuele overname van AMD of VIA mag Intel de licentie niet meer direct intrekken maar een "reasonable" prijs vragen aan de overnemer. Het woordje reasonable kwam echter totaal niet voor in de licentieverlengings voorwaarde van VIA ..
quote: Anantech
The final requirement of the settlement specifically pertains to Via. Via’s x86 license was scheduled to lapse in 2013 – Intel is required to offer a 5 year extension to Via. Note that this doesn’t compel Via to take the extension or under what terms Intel must offer it, but ultimately Via must be given the option to extend their x86 license to 2018.
Bron en interressant literatuur:

Anantech: Intel Settles With the FTC

Maw AMD en VIA hebben alles verkregen wat ze wouden bereiken (AMD had deze voorwaarden al eerder contractueel overeengekomen). nVidia zal wss gewoon juridisch doorgaan maar nu zonder steun van de FTC.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

nVidia's kwartaalcijfers:

$141 Miljoen verlies
Marges van 45% ingezakt naar 16.6%.
voor de rest van 2010 verwacht nvidia een 3 tot 5% hogere omzet t.o.v. Q2 (let wel, die was in Q2 18% lager dan in Q1)
Grootste verliesgevers: verwachte compensatie rechtszaak bumpgate en de grotere vraag naar low end kaarten..

omzet was dus rond de $800Miljoen(-$200M tov Q1), hun standaard kosten (belasting etc.) zijn ongeveer $300M voor de komende kwartalen.

http://pressroom.nvidia.c...98&releasejsp=release_157

[ Voor 90% gewijzigd door neliz op 13-08-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
niet zo best. Met de GTX 460 zijn ze echter wel weer op het goede pad.

Maak me meer zorgen over het toekomstperspectief vanwege de ook hierboven genoemde x86/fusion problematiek en het feit dat hun andere stokpaardjes zoals Tegra volgensmijn niet echt vd grond komen.

Natuurlijk hebben ze momenteel best een goede financiele uitgangspositie maar zeker in deze business kun je je niet veel permiteren. Een paar miljard dollar heb je zo verbrandt.....

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Ik denk dat de effecten van GF104 etc. pas in Q4 zichtbaar worden, maar het heeft waarschijnlijk minder invloed (marges) dan je in eerste instantie denkt. Helemaal als je marge opgaat in de kosten voor rechstzaken en bumpgate (Daar zit inmiddels als een miljard dollar in denk ik, al die kwartaaltjes met $200 tikken hard aan.)

Houd er rekenening mee dat in deze cijfers de Rambus zaak nog niet verwerkt zit, dat kan er de komende maanden nog wel eens hard in hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 18:58

Format-C

Tracing Rays

neliz schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 07:15:
nVidia's kwartaalcijfers:

Grootste verliesgevers: een verloren rechtzaak (Rambus) waarvoor ze al geld hebben gereserveerd
neliz schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:35:

Houd er rekenening mee dat in deze cijfers de Rambus zaak nog niet verwerkt zit, dat kan er de komende maanden nog wel eens hard in hakken.
Dan zit het er al wel in toch? Je zegt zelf dat het geld al gereserveerd is? :?
Help!!!! schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:28:

Natuurlijk hebben ze momenteel best een goede financiele uitgangspositie maar zeker in deze business kun je je niet veel permiteren. Een paar miljard dollar heb je zo verbrandt.....
Mja, ik denk niet dat nV het verlies draaien net zo lang kan volhouden als AMD. Het is te hopen dat ze niet kapot gaan.... :X

[ Voor 27% gewijzigd door Format-C op 13-08-2010 11:07 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ach, NV zal heus niet zo snel verdwijnen hoor. Bepaalde dingen vergaan nou eenmaal niet zo snel.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263719

Zoals onkruid? ;) })

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 263719 op 13-08-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05 23:01
Ah, vandaar het groene logo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Format-C schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:03:
Dan zit het er al wel in toch? Je zegt zelf dat het geld al gereserveerd is? :?
Mijn fout, de compensatie wordt voor bumpgate, Rambus wordt volgende maand bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

CJ schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:39:
Ach, NV zal heus niet zo snel verdwijnen hoor. Bepaalde dingen vergaan nou eenmaal niet zo snel.
Verdwijnen in het algemeen niet. Maar je moet toch toegeven dat NV in een strategisch moeilijke positie zit. Ik blogde daar vorig jaar ook al over in Het Leeuwendeel: Heeft NVidia nog wel een toekomst?
De traditionele discrete gpu markt lijkt kleiner te worden, doordat projecten Als AMD's Fusion aan de onderkant van de markt knabbelen. De enige manier om die markt op de lange termijn bestaansrecht te geven, is door de eisen die op gebied van gpu performance liggen minstens even snel te laten stijgen als de technologische ontwikkelingen op gpu gebied. Dat betekent dus 3d, giga resoluties (2d/3d Surround), en effecten dwingend af laten handelen door de gpu (PhysX). Er zal wat dat betreft voorlopig nog wel een markt voor discrete gpu's zijn, maar die wordt steeds meer in een niche gedrukt. Hoe lang zal het duren voordat een onboard gpu in staat is 3d 1080p content te laten zien?
Daarnaast lopen NV's laatste projecten niet allemaal even soepel. Tegra2, ION2, GF100... geen van allen echte succesverhalen.
Dat NV een x86 licensie nodig heeft om een speler op de markt te blijven, wisten we natuurlijk al lang. Het is dan ook al meerdere malen op GoT voorbij gekomen en het verbaast me daarom dat 'analisten' daar nu pas mee aankomen in dat nieuwsbericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

neliz schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:08:
[...]

Mijn fout, de compensatie wordt voor bumpgate, Rambus wordt volgende maand bekend gemaakt.
Auw dus.... :|

We zullen zien wat de toekomst ons brengt... Als het maar niet ATiMD vs Intel wordt en nV doodgaat. Dat zou jammer zijn... :F

[ Voor 91% gewijzigd door Format-C op 13-08-2010 13:15 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Dat een bedrijf verlies maakt betekend niet gelijk dat de boel op de fles gaat, denk eens aan de "glorie tijden" hoeveel winst ze toen wel niet maakten voordat ati groot werd, ze hebben echt wel geld achter de hand voor dit soort "dompers" Tis altijd leuk om te zien dat iedereen gelijk denk dat de zooi falliet gaat, er is niks aan de hand tot ze echt jaren achtereen dikke verlies draaien.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik weet niet hoeveel reserves ze hebben natuurlijk... En de aandeelhouders zullen ook niet amused zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245699

Wellicht gaat Nvidia ook weer meer profiteren van de nieuwe Quadro kaarten die laatst geintroduceerd zijn. Met de aantrekkende economie (Amerika minder) zal deze markt erg belangrijk zijn voor ze aangezien -voor zover ik weet- hier de marges vrij hoog liggen.
Verder gaat Nvidia echt niet zomaar failliet, tenzij ze de komende 5 jaar zo verder gaan. Dan gaat het een lastiger verhaal worden... Maar dan zal het eerder een overname (vijandig) van bijvoorbeeld Intel dan dat het verdwijnt.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 245699 op 13-08-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Misschien koopt Intel nV idd straks wel, op een dieptepunt bijvoorbeeld.... Dan zou het wat mij betreft wel interessant worden... :)

[ Voor 30% gewijzigd door Format-C op 13-08-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Laatst online: 26-05 03:22

pino85

Im just a Bird in the Sky

Wat mij betreft zou dat niet interessant worden maar betekenen dat Intel hun sterke positie nog sterker zal worden( monopolie gevaar)
Iemand die denkt dat dit goed nieuws voor de consument is? ik zelf denk van niet.
Maar ach ik ga er ook niet van uit dat NVIDIA het zo zwaar gaat krijgen dat ze of failliet gaan of wel overgenomen moeten worden.
Dat gebeurd zo maar niet uitgaande dat ze geen 5 jaar verlies blijven draaien :)

[ Voor 9% gewijzigd door pino85 op 13-08-2010 14:22 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245699

Het wordt wel tijd dat Nvidia nu eens een goede strategie uit gaat zetten voor de komende jaren. Als je kijkt naar de ontwikkeling van de GPU's zie je dat ze middels de GF104 feitelijk wel toegeven dat de GF100 (giga-chip) een 'flop' is geworden. (niet dat de GF104 zo klein is, maar wel redelijk verschil) Nu was de GT200 niet eens zo slecht en heeft het best oké gedaan, maar ik denk dat ze op deze serie nooit de winst hebben kunnen pakken die ze gewild hadden omdat de chip gewoon te duur was. Hetzelfde nu weer met de GF100 en dan kan je je toch ernstig afvragen ofzo ze een bord voor de kop hebben. Neem aan dat ze nu toch wel in gaan zien dat dit niet de juiste weg is...
De opvolger van Fermi zal daarom zeer belangrijk zijn voor de weg omhoog, want nog één of twee misstappen en dan worden de reserves waarschijnlijk wel heel mager.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 245699 op 13-08-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvt

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Anoniem: 245699 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:27:
Het wordt wel tijd dat Nvidia nu eens een goede strategie uit gaat zetten voor de komende jaren. Als je kijkt naar de ontwikkeling van de GPU's zie je dat ze middels de GF104 feitelijk wel toegeven dat de GF100 (giga-chip) een 'flop' is geworden. (niet dat de GF104 zo klein is, maar wel redelijk verschil) Nu was de GT200 niet eens zo slecht en heeft het best oké gedaan, maar ik denk dat ze op deze serie nooit de winst hebben kunnen pakken die ze gewild hadden omdat de chip gewoon te duur was. Hetzelfde nu weer met de GF100 en dan kan je je toch ernstig afvragen ofzo ze een bord voor de kop hebben. Neem aan dat ze nu toch wel in gaan zien dat dit niet de juiste weg is...
De opvolger van Fermi zal daarom zeer belangrijk zijn voor de weg omhoog, want nog één of twee misstappen en dan worden de reserves waarschijnlijk wel heel mager.
Vergeet niet dat het jaren duurt om een dergelijke chip te ontwikkelen en daarom is het ook lastig om zomaar dingen om te gooien. Als ik me niet vergis was AMD in 2005 al bezig met RV770, die 3 jaar later op de markt kwam. Dus als we op deze manier rekenen, kreeg nvidia het "zwaar" met hun grote chips vanaf 2008 en zou er dus ongeveer in 2011 een aanpassing zichtbaar moeten zijn in hun chips. Fermi 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

http://www.hexus.net/content/item.php?item=25925

nvidia betaald Rambus 2% royalties per memory controller aan Rambus.

[ Voor 4% gewijzigd door neliz op 13-08-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

EDIT: post voor ervaringentopic, niet hier. Excuses

[ Voor 94% gewijzigd door Deathchant op 14-08-2010 11:25 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deregtx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 20:52
Format-C schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:21:
Misschien koopt Intel nV idd straks wel, op een dieptepunt bijvoorbeeld.... Dan zou het wat mij betreft wel interessant worden... :)
Droom verder Intel is al GPU Marktleider dus dat wordt nooit goedgekeurd.

Het zou mooier zijn als Nvidia en Via samengaan Want Via mag x86 cpu's maken.
En dat zou ook beter voor ons want meer concurrentie is lagere prijzen.
Er zou eerst een Ion chipset voor de Via Nano komen maar die is MIA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Laatst online: 26-05 03:22

pino85

Im just a Bird in the Sky

Deathchant schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:18:
hmmm, ik heb een extreem oude setup (zie mijn systemspecs) en ik ben zelf erg fan van Gainward. Ik lees er hier bar weinig over terug, maar dit ter zijde. Ik ben van plan om mijn complete setup te vervangen. Mijn oog is gevallen op een Gainward GTX460GoldenSample Goes Like Hell. Heeft iemand toevallig deze kaart in bezit en kan deze mij vertellen of de fan veel lawaai maakt bij 100% fan? Er zijn weinig indepth reviews te vinden...
Voor die vragen moet je in het ervaringen topic zijn, niet in het nieuws discussie topic

Het Nvidia GTX4xx series ervaringen topic

Succes!

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Format-C schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:03:
[...]

Mja, ik denk niet dat nV het verlies draaien net zo lang kan volhouden als AMD. Het is te hopen dat ze niet kapot gaan.... :X
Dat ze het waarschijnlijk een tijdje zonder winst kunnen stellen zal wel waar zijn maar ze zullen niet zoals AMD twaalf kwartalen achterelkaar flink verlies kunnen lijden. Want AMD had net 6 miljard dollar voor ATI over de balk heen gesmeten en een halfjaar daarna kwam ATI met zijn "fail" HD2900XT kwam met alle gevolgen van dien. Waardoor AMD elk kwartaal zijn schuld van 6 miljard dollar terug moest betalen wat in de cijfers te zien was.

AMD heeft vooral zijn hoofd boven water kunnen houden:

Door investering van ATIC met als uitkomst een spinoff van zijn fabrieken naar GF.
Het verkopen van zijn mobielen technologie tak aan Qualcomm.
Het verkopen van zijn TV technologie tak aan Broadcom.
Door dat ze een "leuke" deal met Intel hebben gesloten waar ze 1.25 miljard dollar aan hebben verdiend.
Onthoud ook dat AMD flink wat staatssteun heeft gehad i.v.m. zijn fabrieken in Duitsland en Amerika ook heeft ATIC zowat de hele fabriek tak overgenomen van AMD.

Ook interessant

en dit.

Ik denk niet dat nVidia zo veel te verkopen heeft, "rechtszaken" kan winnen of investeerders zullen vinden die royaal cashen.
Format-C schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:21:
Dat zal niet gebeuren, elke mededingingsautoriteit geeft dan rood licht.
AMD was op de beurs op zijn diepte punt 1,25 miljard dollar waard enige reden waarom niemand het zaakje overheeft genomen is de x86 licentie die niet overneem baar is.
nVidia was op de beurs op zijn diepte punt 3.7 miljard dollar waard.
Enige reden waarom ik nog geen aandelen van nVidia heb gekocht is de onzekere markt ontwikkelingen(APU) en de "leuke" euro dollar koers.

[ Voor 16% gewijzigd door madmaxnl op 13-08-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 08:40

TGEN

Hmmmx_

TGEN schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:25:
[...]

Wat is dan de afstand tussen de mounting holes? De HSF van de Palit Sonic Platinum lijkt me iig wel met mounting holes in een vierkant te zijn.
Ik heb nu een Gainward GTX460 GS-GLH, wat een identieke kaart is behalve de kleur van de fan dan, en ik kan vertellen dat ie exact dezelfde mounting hole spacing heeft als mijn vorige nVidia kaart, een 8800GTS512 (G92). En da's geloof ik ook weer gelijk aan die van een G80 kaart.

Afbeeldingslocatie: http://herpes.deepbone.net/~tgen/andromeda/2010-08-14%2014.48.26.jpg

Ik heb het nagemeten iig :). Nu nog wachten op de GLS die mij een Koolance GPU-220 komt bezorgen...
edit:

@Bullus:
Tja, ik had eerder al in dit topic gepost, en om nu in dat andere topic te gaan reposten vind ik ook weer zo onbeschoft ;).

[ Voor 9% gewijzigd door TGEN op 14-08-2010 15:59 ]

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
@TGEN
Het Nvidia GTX4xx series ervaringen topic ;)

offtopic:
Niemand die het had opgemerkt dat je hem toendertijd al gepost had (16juli) ;) en toendertijd bestond het ervaringen topic nog niet, maar goed...

[ Voor 57% gewijzigd door Bullus op 14-08-2010 16:10 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

deregtx schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:52:
[...]
Droom verder Intel is al GPU Marktleider dus dat wordt nooit goedgekeurd.

Het zou mooier zijn als Nvidia en Via samengaan Want Via mag x86 cpu's maken.
En dat zou ook beter voor ons want meer concurrentie is lagere prijzen.
Er zou eerst een Ion chipset voor de Via Nano komen maar die is MIA...
Nvidia heeft er niets aan om VIA over te nemen, de X86 licenties zijn namelijk niet overdraagbaar. Zover ik heb gelezen heeft Nvdia namelij VIA al om deze reden over willen nemen, maar Intel heeft ze toen gewezen op de voorwaarden van de betreffende licentie.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooievriend
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

_Dune_ schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:30:
Nvidia heeft er niets aan om VIA over te nemen, de X86 licenties zijn namelijk niet overdraagbaar. Zover ik heb gelezen heeft Nvdia namelij VIA al om deze reden over willen nemen, maar Intel heeft ze toen gewezen op de voorwaarden van de betreffende licentie.
Uit het anandtech artikel over de settlement tussen Intel en het FTC:
The third CPU requirement is a bit more interesting. It’s well known that Intel’s x86 cross-licensing agreements with AMD and Via place strict requirements on what these companies can do while still maintaining their x86 licenses, largely to keep these companies from selling off their license or sub-licensing other companies to design x86 CPUs. Or to put this another way, Intel’s x86 license agreement is designed to keep AMD and Via as the only other x86 CPU designers and to prevent anyone else from becoming an x86 CPU designer by buying the license or the company.

The FTC has not gone so far as to require that Intel drops these provisions, but it does weaken them. If either AMD or Via has a “change of control” (i.e. a buyout/takeover/merger/joint-venture), Intel cannot immediately take the resulting company to court to terminate the license. Intel is required to enter in to good-faith negotiations with the new company to continue x86 CPU design and can only begin court proceedings after a certain period of time. As far as we can tell this does not require that Intel extend a license to a buyer of AMD or Via, but it does require that they consider it. If Intel does not act in good-faith in these negotiations, then the FTC can sanction Intel over it.

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat houdt dus in ieder geval in dat nVidia door VIA te kopen de deur opent naar een x86 licentie. Nu weigert Intel uiteraard om er over in gesprek te gaan.

Overigens hadden we deze discussie 2,5 jaar terug ook al. Toen kwam in maart 2008 het statement van NV dat men een dergelijke overname niet van plan was:
http://www.xbitlabs.com/n...gies_Says_Chief_Exec.html

De markt is uiteraard in de tussentijd wel een beetje veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deregtx
Edmin schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 01:11:
Dat houdt dus in ieder geval in dat nVidia door VIA te kopen de deur opent naar een x86 licentie. Nu weigert Intel uiteraard om er over in gesprek te gaan.

Overigens hadden we deze discussie 2,5 jaar terug ook al. Toen kwam in maart 2008 het statement van NV dat men een dergelijke overname niet van plan was:
http://www.xbitlabs.com/n...gies_Says_Chief_Exec.html

De markt is uiteraard in de tussentijd wel een beetje veranderd...
Ik denk dat Nvidia zelf een x86 aan het maken is als je ziet dat het grote deel van het personeel van de x86 cpu ontwerper Transmeta naar Nvidia is vertrokken.

En ook Montalvo systems wat naast Transmeta een kantoor had was ook bezig met een x86 cpu, terwijl ze geen licentie hadden. En daar is ook een groot deel van het personeel naar Nvidia vertrokken.

Wat moet Nvidia met al die x86 chip ontwerpers? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik hoop van harte dat ze er één bemachtigen. Al was het maar om te zien wat er nog van PhysX over blijft zodra NV zelf ook cpu's bakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 08:29
TGEN schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:22:
[...]

Ik heb nu een Gainward GTX460 GS-GLH, wat een identieke kaart is behalve de kleur van de fan dan, en ik kan vertellen dat ie exact dezelfde mounting hole spacing heeft als mijn vorige nVidia kaart, een 8800GTS512 (G92). En da's geloof ik ook weer gelijk aan die van een G80 kaart.
Daarmee kun je dus stellen dat de GTX 460, de G92 (8800GT/GTS 512) alsook de G80 (8800GTS/GTX), de G70 (7900xx series en waarschijnlijk ook de 7800xx series) en de 6800 serie kaarten allemaal de zelfde mounting gebruiken. Heel interessant. En opzich heel logisch, want waarom steeds de afstanden van de mounting veranderen?

Mijn oude waterblok heeft eerst op een 6800ultra gezeten, vervolgens op een 7900GT en nu zit deze op een 8800GT kaart. Ideaal, want dan hoef je niet bij iedere upgrade ook nog een nieuw waterblok aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
deregtx schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:05:
[...]

Ik denk dat Nvidia zelf een x86 aan het maken is als je ziet dat het grote deel van het personeel van de x86 cpu ontwerper Transmeta naar Nvidia is vertrokken.

En ook Montalvo systems wat naast Transmeta een kantoor had was ook bezig met een x86 cpu, terwijl ze geen licentie hadden. En daar is ook een groot deel van het personeel naar Nvidia vertrokken.

Wat moet Nvidia met al die x86 chip ontwerpers? :D
Die bedrijven waar je het over hebt zijn enorm falend daarbij komt ook nog eens dat ze x86 op software matig niveau emuleren maar het niet hardwarematig hebben. Blijkbaar heb je dan dus geen licentie nodig of het boeit Intel niet dat kleine bedrijven wat prutsen met x86. Immers als er ook maar het minste of het geringste signaal is dat deze bedrijven een bedreiging vormen neemt Intel het zaakje waarschijnlijk over.

Tja wat moet nVidia met "x86" chip ontwerpers die nog nooit iets fatsoenlijks hebben gepresteerd ? Ze zullen waarschijnlijk niet eens met VIA kunnen concurreren laat staan Intel of AMD.

Daarbij komt dat Intel "not amused" zal zijn als nVidia met een x86 chip op de markt komt en dus zal nVidia een licentie moeten nemen waarvan dan de vraag is of het zich terug gaat betalen. Nee nVidia heeft gewoon een probleem met x86 technologie in huis te krijgen die solide zal zijn.

Ik vraag me ook af hoeveel x86 chip ontwerpers ze dan wel niet hebben want Transmeta had in 2009 nog niet eens meer dan 50 werknemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
x86 programma's emuleren op een fermi kaart? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 08:40

TGEN

Hmmmx_

The Godsha schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:00:
[...]

Daarmee kun je dus stellen dat de GTX 460, de G92 (8800GT/GTS 512) alsook de G80 (8800GTS/GTX), de G70 (7900xx series en waarschijnlijk ook de 7800xx series) en de 6800 serie kaarten allemaal de zelfde mounting gebruiken. Heel interessant. En opzich heel logisch, want waarom steeds de afstanden van de mounting veranderen?

Mijn oude waterblok heeft eerst op een 6800ultra gezeten, vervolgens op een 7900GT en nu zit deze op een 8800GT kaart. Ideaal, want dan hoef je niet bij iedere upgrade ook nog een nieuw waterblok aan te schaffen.
Nou, niet dus: dit geldt alleen voor de Gainward GTX460 GS-GLH en de Palit GTX460 Sonic Platinum (komen van hetzelfde bedrijf), en niet voor alle reference kaarten. Die lijken immers de mounting holes in een niet-vierkante rechthoek te hebben, waardoor alleen waterblokken met 'armpjes' zoals de Koolance GPU-220 zullen passen. Mijn foto is dus van een GLH :).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
OpenCL en Cuda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deregtx
madmaxnl schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:52:
[...]

Die bedrijven waar je het over hebt zijn enorm falend daarbij komt ook nog eens dat ze x86 op software matig niveau emuleren maar het niet hardwarematig hebben. Blijkbaar heb je dan dus geen licentie nodig of het boeit Intel niet dat kleine bedrijven wat prutsen met x86. Immers als er ook maar het minste of het geringste signaal is dat deze bedrijven een bedreiging vormen neemt Intel het zaakje waarschijnlijk over.

Tja wat moet nVidia met "x86" chip ontwerpers die nog nooit iets fatsoenlijks hebben gepresteerd ? Ze zullen waarschijnlijk niet eens met VIA kunnen concurreren laat staan Intel of AMD.

Daarbij komt dat Intel "not amused" zal zijn als nVidia met een x86 chip op de markt komt en dus zal nVidia een licentie moeten nemen waarvan dan de vraag is of het zich terug gaat betalen. Nee nVidia heeft gewoon een probleem met x86 technologie in huis te krijgen die solide zal zijn.

Ik vraag me ook af hoeveel x86 chip ontwerpers ze dan wel niet hebben want Transmeta had in 2009 nog niet eens meer dan 50 werknemers.
Transmeta niks gepresteerd? Ze hadden in 2004 de Efficeon cpu uitgebracht die op 90nm de zelfde prestaties en energie verbruik heeft als een atom uit 2008 van 45nm dus aan de ontwerpers heeft het niet gelegen.

Check wikipedia anders eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513

Toch even zeggen dat er weinig concurrentie is naar mijn idee.

HD5890 - GTX480 - HD5870 - GTX470 - HD5850 - GTX460 - HD5830 - GTX2xx(?) - HD5770 - GTX250 - HD48x0 (lol?)

Of niet?

edit:
Oja de GTX465 dan misschien?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 16-08-2010 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Dat is niet waar, wat je nu zegt:

HD5970 - nog niets, waarschijnlijk dual gf104
HD5870 - GTX480 // toekomst: GTX475, en GTX485
HD5850 - GTX470
HD5830 - GTX460
HD5770 - toekomst: GTS450
HD5750 - toekomst: GT440 (speculatie
enzovoort...

[ Voor 0% gewijzigd door windwarrior op 16-08-2010 02:16 . Reden: het is en blijft laat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
HD5890 bestaat niet. Jullie doelen op de 5970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
deregtx schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 00:22:
[...]

Transmeta niks gepresteerd? Ze hadden in 2004 de Efficeon cpu uitgebracht die op 90nm de zelfde prestaties en energie verbruik heeft als een atom uit 2008 van 45nm dus aan de ontwerpers heeft het niet gelegen.

Check wikipedia anders eens ;)
Bron zelfde prestatie en verbruik als Atom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deregtx
madmaxnl schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 04:17:
[...]

Bron zelfde prestatie en verbruik als Atom ?
Bron

A 2004-model 1.6-GHz Transmeta Efficeon (manufactured using a 90-nm process) had roughly the same performance and power characteristics as a 1.6-GHz Intel Atom from 2008 (manufactured using a 45-nm process).[24] The Efficeon included an integrated Northbridge, while the Atom requires an external Northbridge chip (reducing much of the Atom's power consumption benefits).

Ik heb een beetje bij Linkedin gekeken en tel ongeveer 110 Transmeta/Montalvo mensen die nu bij Nvidia werken. Maar dat kunnen er wel meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Interessant alhoewel ik liever benchmarks o.i.d. had gezien maar ik zal het maar niet langer in twijfel trekken. Opzicht hebben ze dus ook veel mensen in dienst die met een x86 achtig iets bezig zijn. Wat ik me nu het meesten af vraag is waarom die Efficeon geen succes is geworden. Met de komst van de Atom zijn netbooks populair geworden en van af dat moment zijn meerderen partijen hier naar gaan kijken. Waarom ze daarbij Transmeta dan niks mee doen is me een raadsel. Als ze toch al op 90nm de Atom kloppen dan kloppen ze hem op 65, 55 of 44-nm al helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Op zich interessant dat nV misschien wat slimme ontwerpers heeft van Transmeta. Alleen het lijkt me onmogelijk om zonder licentie een intel compatible en competitieve x86 te ontwerpen.
Zelfs al zou dat lukken, dan heeft nV nog een ander probleempje als fabless entity: produktiecapaciteit. Laat staan produktiecapaciteit op het niveau van Intel.

Bij nV zijn ze natuurlijk zeker niet achterlijk en ze zullen prima in staat zijn alles wat wij hier bedenken ook te bendenken. Het is een feit dat bij toenemende integratie (op de CPU) nVidia in bepaalde markten buiten spel komt te staan en dus zullen ze wat nieuws moeten verzinnen.
Want zelfs met veel cash en een gezonde financiele positie gaat een matig trackrecord (GPU's afgelopen 2 jaar) en tot nu toe weinig succesvolle aanboring van nieuwe markten (Tegra, waarvan ik verwacht had dat ze het daar goed mee zouden gaan doen) kun je binnen notime om zeep zijn.

Wat ik overigens jammer vind, is dat er vanuit de overheden/FTC achtige organisaties niet opgelegd wordt dat Intel een extra licentie moet verstrekken (aan bijv. nV) tegen redelijke voorwaarden om meer concurrentie te krijgen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Van FTC achtige organisaties moeten we het niet hebben die lopen altijd achter de feiten aan omdat ze jaren over onderzoek doen. AMD heeft toch van het Athlon tijdperk tot en met het Athlon 64 tijdperk de overhand gehad maar door acties van Intel hebben ze nooit door kunnen breken. Weliswaar heeft AMD al wat compensatie gehad van Intel met een deal en is Intel al gestraft door de EU maar de schade die AMD is berokkend zal nooit kunnen worden gecompenseerd. Intel speelt gewoon een kapitaal intensief spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deregtx
madmaxnl schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 06:42:
Interessant alhoewel ik liever benchmarks o.i.d. had gezien maar ik zal het maar niet langer in twijfel trekken. Opzicht hebben ze dus ook veel mensen in dienst die met een x86 achtig iets bezig zijn. Wat ik me nu het meesten af vraag is waarom die Efficeon geen succes is geworden. Met de komst van de Atom zijn netbooks populair geworden en van af dat moment zijn meerderen partijen hier naar gaan kijken. Waarom ze daarbij Transmeta dan niks mee doen is me een raadsel. Als ze toch al op 90nm de Atom kloppen dan kloppen ze hem op 65, 55 of 44-nm al helemaal.
Tja de Eeepc netbook global warming ect.. hype is pas later gekomen toen het te laat was.
En Intel was toen nog volop bezig met die omkoop kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357365

Waarom de dual slot O_o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

nippels zitten achterop de kaart? Zo garandeer je ruimte voor je kabels dunkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die "nippels" kun je ook verwisselen, zodat je van beide kanten slangaansluitingen erop kunt zetten, of een slang boven en de ander onder ;)

Ben het verder eens met prime, waarom monteren ze er niet meteen een single slot backplate op? kun je tenminste nog een kaart er onder steken. Het lijkt me niet dat kopers zo gauw de zaag zetten in iets wat 500+ euro kost, gelukkig zijn er wel single-slot aftermarket backplates beschikbaar.
Al met al echter een gemiste kans van MSI, leuk dat ze met een watercooled kaart komen, maar op deze manier koop ik liever een kaart van een ander merk en zet er zelf een wc blok op, tesamen met een single-slot backplate mits er een kaart onder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
@Frietjemet

Ik zie niet in waarom het dualslot bracket een probleem kan opleveren voor sommigen mensen. Want elk bord voor wie z'n kaart zou kopen heeft genoeg plaats mits hij zich beperkt tot één kaart of SLI. De mensen die tri-SLI overwegen of willen doen hebben dat allang gedaan of doen lekker customize. Gemisten kans niet echt ik kan het slechts jammer noemen. Ik denk niet dat iemand die opzoek is naar een kant en klaar gekoelde GTX480 WC kaart hierdoor er van af ziet. De enige concurrent voor deze kaart, de WC kaart van EVGA is wel single slot maar is weer een niet full WC PCB cover. Daarbij komt dat deze kaart van MSI waarschijnlijk goedkoper gaat zijn dan de EVGA kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Dat single slot gebeuren is iets wat we zeker mee zullen nemen als overweging voor toekomstige HydroGen kaarten. Ook hier intern is er al over gesproken, dus wie weet... de volgende...

Overigens is de N480GTX HydroGen in zeer beperkte oplage beschikbaar in onze landen, dus wees er snel bij. Op = op. :)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:43
Dat dualslot gebeuren is tijdens de Computex al aangekaart, misschien al eerder. Dat is toch al wel 2.5 maand geleden. Blijft me toch verbazen hoe lang dingen duren, maar met ontwikkelen, produceren, verschepen etc is het niet zo heel verwonderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Aankaarten wil niet meteen zeggen dat een fabrikant het ook meteen klakkeloos overneemt en doorvoert. ;) Zoiets als een kwestie 'dual/single slot', is iets wat ver van te voren vast staat en waar men al maanden van te voren over heeft gediscussieerd... zelfs nog voor beursen als Computex. Dan kan iemand van de pers of een willekeurige bezoeker het wel weer aankaarten, maar de kans is groot dat dit soort beslissingen toch niet meer terug gedraaid kunnen worden, tenzij het draagvlak erg groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Valt me op dat de Inno3D variant ook dual slot is
Dus EVGA is wel single slot, maar heeft imho een inferrieure koel oplossing omdat het alleen een GPU koeler is.

Misschien is binnenkort bij nvidia 2 slots ook wel de de-facto standaard omdat de HD5800's ook al dual slot zijn vanwege de DVI poorten?

[ Voor 16% gewijzigd door neliz op 18-08-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

madmaxnl schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:03:
@Frietjemet

Ik zie niet in waarom het dualslot bracket een probleem kan opleveren voor sommigen mensen. Want elk bord voor wie z'n kaart zou kopen heeft genoeg plaats mits hij zich beperkt tot één kaart of SLI. De mensen die tri-SLI overwegen of willen doen hebben dat allang gedaan of doen lekker customize. Gemisten kans niet echt ik kan het slechts jammer noemen. Ik denk niet dat iemand die opzoek is naar een kant en klaar gekoelde GTX480 WC kaart hierdoor er van af ziet. De enige concurrent voor deze kaart, de WC kaart van EVGA is wel single slot maar is weer een niet full WC PCB cover. Daarbij komt dat deze kaart van MSI waarschijnlijk goedkoper gaat zijn dan de EVGA kaart.
Daar heb je ook enigzins gelijk in, maar MSI heeft er slechts een aftermarket koeler van watercool op gezet, dat kan de gemiddelde enthousiasteling ook wel. Er is zeker wel een deel van de kopers die een matx moederbord hebben en daardoor al gauw plek te kort komen voor een compleet systeem, er zijn ook genoeg gebruikers die een modern atx bord nog volkrijgen (al zie je dat niet zo vaak). Verder heb je toch altijd luchtstroom in je kast nodig ivm pcb van de kaart en moederbord enz. ,en dan is het weer wel een gemiste kans van MSI. Ikzelf koop bijvoorbeeld nooit MSI omdat ik er enkel slechte ervaringen mee heb, en die dubbele backplate zal buiten mij ook anderen ervan weerhouden zo'n kaart te kopen, en ook om andere redenen. Er is inderdaad een groot deel die 'lekker customizen' maar die hoeft niet, dat is enkel een stereotype beeld van een leek over computerenthousiastelingen (slaat niet op jouw trouwens).

• -The_Mask-
  • Niet online
Je koopt nooit MSI omdat je er slechte ervaringen mee hebt.

Wat klopt hier nou niet? :+

AMD Nieuwsdiscussie

• sjepper
  • Laatst online: 28-05 10:42
Ik haat msi ook (6)

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.