Kunnen ze ook een keer wat gaan doen aan licht berekeningen in spellen, engines. Want er klopt vrij weinig van. Ja source engine 2 ok, niet slecht, kan een stuk beter, maar de rest vind ik niet eens in de buurt komen. Gek genoeg, of juist niet lijkt het ook veel in films voor te komen tegenwoordig, ik hou me vinger bij de brightness knop. Voorbeeld van echt zeer matige realistisch overkomende belichting: Oblivion engine.
Ik hoop dat he nog een keer wat wordt, ik ben iig niet meer echt geinteresseerd in deze onrealistsche werelden, heb ik liever matige textures en geometrie ipv slechte belichting, bij het licht van één ster kan ik alles één meter voor me redelijk zien. Dat betekend dus; geen zwart!
Ik zou zeggen terug naar een ander shader model zoals "gouraud shading", nu samen met tesselation, volgens mij echt super.
Voor mij part maken ze dat zwarte gewoon statische een beetje belicht.
http://en.wikipedia.org/w...common_shading_algorithms
edit:
hieronder, ik vind er niks spectaculairs aan.
Licht buigt, en wordt ontzettend vaak gereflecteerd, en interfereert constant met ander licht/straling.
Kortom het is stoer doen, zonder dat je het gedrag van werkelijk licht benaderd. Schilders kunnen de werkelijkheid benaderen, computers kunnen daar nooit aan tippen.
Daar bovenop, is ook nVidia schuldig aan deze manier van consumeren. Nou ik wacht wel een paar jaar, zeker als ik erachter kom dat een videokaart het na 2 jaar begint op te geven. Het is een opeenstappeling van techniek + consumptie (grotendeels, kopen en wegsmijten, nieuw kopen), en mensen die willen presteren / carriere maken, zonder respect voor het universum/natuur waaruit ze vandaan komen. Ik consumeer lekker op een zo laag mogelijke manier mee als het kan. Ik hou ook van techniek, maar dit gaat mij nu gewoon te ver. Dan maar geen techniek / PC. Uitendelijk ben ik gelukkiger.

Als ik het zelf maak dan ik streef ik er naar dat ik er nooit meer naar hoef om te kijken, tenzij ik echt wil upgraden, het moet gewooon anno 2010 gewoon werken simpel. 60 jaar geleden werkte het ook bij de nazi's en dat spul werkt nu nog steeds.
[
Voor 38% gewijzigd door
Anoniem: 126513 op 29-07-2010 01:40
]