Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Verwijderd
Er draait een achtergrond process die stiekem beeldmateriaal neemt wanneer je aan het spelen bent. En met dat materiaal maakt hij een leuk filmpje en op je verjaardag krijg je dat filmpje te zien wanneer je je ps3 aanzet.BMW_M3 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:21:
Hoe veilig zijn die camera's die je op de tv zet. Ik bedoel dat mensen niet mee kunnen kijken ofzo via internet door een bug ofzo...
Hoe zit die usb stick inelkaar? Lijkt me dat als het allemaal werkt er in no time goedkopere kopieen er van zijn... (de ironie)
Vandaag even mijn SE BT headset aangesloten op me PS3, morgen even uittesten in een game
Stick is gebaseerd op een service mode "JIG USB" die bij iemand in een PS3 is blijven zitten na reparatie "het schijnt". Ook maar een kwestie van tijd voordat iemand een dump maakt van de hardware/software.Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:25:
[...]
Er draait een achtergrond process die stiekem beeldmateriaal neemt wanneer je aan het spelen bent. En met dat materiaal maakt hij een leuk filmpje en op je verjaardag krijg je dat filmpje te zien wanneer je je ps3 aanzet.
Hoe zit die usb stick inelkaar? Lijkt me dat als het allemaal werkt er in no time goedkopere kopieen er van zijn... (de ironie)
Verwijderd
dat er een JIG usb in een ps3 is blijven zitten na reparatie lijkt me heel erg sterk, zoniet onmogelijk aangezien de stick alleen wordt gebruikt om de service mode te booten en daarna van een ander medium een nieuwe firmware wordt geflashed...S95Sedan schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:11:
[...]
Stick is gebaseerd op een service mode "JIG USB" die bij iemand in een PS3 is blijven zitten na reparatie "het schijnt". Ook maar een kwestie van tijd voordat iemand een dump maakt van de hardware/software.
Verwijderd
Leuk nieuws: Castle Crashers komt 31 augustus naar PSN!
Bron
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 21:03 ]
Aan de ene kant, zou ik zo'n ding kopen om weer Linux te kunnen installeren.
Verder is de ps3 wel een beestje die ik niet graag zou hacken en eventueel gebanned worden van PSN.
Als je goed zoekt zijn de games echt geen 60 euro meer.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Zoals Dj Neo al zegt kan je met gemak games kopen voor een normale prijs, en dat heb ik er ook voor over. Ik moet er wel bij zeggen dat ik eigenlijk nooit nieuwe games koop (dus voor 60 euro) omdat ik dat gewoon belachelijk vind, en je hoeft maar 3 maandjes te wachten en je koopt h'm voor de helft van die prijs of je koopt hem desnoods op marktplaats ofzo. (alleen Heavy Rain heb ik voor de release prijs betaald, en die vond ik het ook 100% waard)
De prijs is 170 aud en niet usd. Dit zou neerkomen op ongeveer 115 euro ex verzendkosten, koop je er 50 tegelijk kosten ze 'maar' 91 euro per stukAllSeeyinEye schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:09:
[...]
170 usd is ca 135 euro. 15 euro verzendkosten dus zeg zo'n 150 euro.
Het grote publiek koopt spellen a 60 euro/stuk. Met 3 spellen heb je het er dus al uit...
Ik zeg: slechte ontwikkeling. Mijn persoonlijke beleving (PSone en PS2 omgebouwd) is namelijk dat als je gratis aan je spellen komt, je te pas en te onpas spellen binnenhengelt. Uitspelen is er dan zelden tot nooit meer bij. Terwijl met mn PS3 koop ik spellen pas na uitgebreid voor-onderzoek: review, demo, nog meer review, forums etc. Aan de hand daarvan koop ik nu spellen die me tot nu toe niet zijn tegengevallen en die speel ik dan ook uit, veel en met plezier!
Gezien de geavanceerde beveiliging van de ps3 acht ik het onwaarschijnlijk dat dit zou kunnen werken, maargoed er gebeuren vreemdere dingen op deze wereld. Overigens is het FAT32 voor de externe hdd niet echt een probleem, er wordt namelijk geen ISO opgeslagen maar gewoon de files zoals die op de blu ray staan.
Afwachten of dit echt is, maar voor mezelf zou alleen een goede media speler (met mkv support) een reden zijn om dit aan te schaffen.
Ik doe zelf ook nagenoeg niet aan piraterij. Ik koop alles uit Engeland (waar sony volgens mij ook niet zo blij mee is) voor onder de 20 euro. Duurt een maandje of 3, maar ik heb toch geen tijd om het allemaal te spelen. Ik voel me alleen een beetje aanvoerder tegen de "Piraterij is super schadelijk voor de industrie"-mening. Niet bewezen, geen goede argumenten en de software sales van gemodde vs. ongemodde consoles zijn PER VERKOCHTE UNIT nagenoeg gelijk. Gewoon een beetje tegengas geven betekent dus niet direct dat ik Jack Sparrow himself ben
Ander bericht:
1) Ben vandaag langs de Gamescom geweest en was eigenlijk alleen teleurgesteld door de lange wachtrijen.
Stond namelijk bijna drie uur lang in de rij om tien minuten de campaign van CoD: Black Ops te zien. Bezoekers mochten alleen kijken en niet spelen. Na afloop kregen we niet eens een goodie. Dit ga ik dus ook nooit meer doen bij Activision/Blizzard. Zelfde verhaal als met Diablo III denk ik. Ben maar niet gegaan, omdat er nog andere games zijn die ik wilde checken ipv heel lang wachten.
2) Ik stond in de verkeerde rij van Konami, vanwege onduidelijkheid over de leeftijdsaanduiding. Castlevania behoorde tot de 16+ gedeelte ipv 18+ gedeelte, terwijl Ninety Nine Nights II 18+ was. Er was niet veel bloed en het was gewoon een button bash/hakgame. Dit vond ik gewoon vreemd. Misschien wetgeving in Duitsland?
Playstation Move
Playstation Move werkt naar mijn mening wel. Het enige nadeel dat ik vond is dat je een halve meter naar links of naar rechts moet zwaaien om de cursor naar de rand van het scherm te krijgen, als de cursor in het midden stond. Misschien kwam dit door de TV Superstar demo die ik aan het spelen was. Navigeren in de XMB zag wel leuk uit. Gaat net als touchscreen ongeveer. Wil je naar links dan zwaai je naar links. Wil je naar onder, dan zwaai je naar onder.
Games
1) Het passen in PES2011 vond ik wel fijn. Je moet alleen wel zorgen dat je de goede richting aan moet geven bij het passen naar een speler. Tempo is alleen langzaam vergeleken met 2010.
2) 3D van Grand Turismo is wel leuk, maar is voor mij geen toegevoegde waarde. Ik vond het ook niet prettig om vrij dichtbij te staan om het 3D effect te kunnen benaderen. Dit komt misschien, omdat ik een bril draag.
3) Naruto Ultimate Ninja Heroes 2 komt sowieso in me collectie. Ik volg namelijk zelf de anime, maar ze hebben naar mijn mening de aanvallen en de levels goed aangepakt. Zat een balans tussen de characters ipv overpowered characters als iemand van Akatsuki (ook al stellen ze niet echt veel voor in de anime).
Overig
Ik had ook wel naar andere dingen gekeken zoals games voor de Wii, Xbox360, PC en de Kinect, maar deze dingen horen niet in dit topic. Afgezien van de lange wachtrij bij Black Ops en de verkeerde wachtrij bij Konami was het toch wel een leuk dagje geweest. Dit werd ook grotendeels goedgemaakt door boothbabes.
Verwijderd
Ik moet nog steeds de 1e halen maar dese games zijn echt de mooiste cellshaded games ooit. Ze adverteren met de claim dat de grens tussen anime en game verdwenen is en dat klopt ook.Tjesus schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 01:42:
3) Naruto Ultimate Ninja Heroes 2 komt sowieso in me collectie. Ik volg namelijk zelf de anime, maar ze hebben naar mijn mening de aanvallen en de levels goed aangepakt. Zat een balans tussen de characters ipv overpowered characters als iemand van Akatsuki (ook al stellen ze niet echt veel voor in de anime).
Even voor de duidelijkheid : Ik wil niet aansporen tot Warez.
Maar kan iemand mij vertellen hoe hij dat in elkaar heeft gezet ?
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Misschien moet je hier de laatste 3 pagina's even doorlezen, want het gaat nagenoeg alleen over die USB-dongle.Cornelisjuh schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:21:
http://www.qj.net/qjnet/p...r-ps3-via-usb-dongle.html
Even voor de duidelijkheid : Ik wil niet aansporen tot Warez.
Maar kan iemand mij vertellen hoe hij dat in elkaar heeft gezet ?
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Verwijderd
YouTube: Worlds second test of ps3 modchip, for all the Youtube plebs
Het is een duidelijkere filmpje. Overtuigd?
Makkelijke oplossing voor Sony in mijn (simpele) ogen:Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:01:
nieuwe filmpje van ozmod:
Zorg dat iedere game een bestand op de disk heeft staan dat nodig is om de game te kunnen runnen van meer dan het maximaal toelaatbare op FAT 32 en je USB dongeltje zal niet meer werken.
Het zat er natuurlijk wel aan te komen dat de PS3 gehacked zou worden. Dat het dan ineens met zo'n nette USB opplossing allemaal kan zonder je PS3 open te schroeven vind ik wel heel netjes gedaan (ere wie ere toekomt). En ook nog eens makkelijk te updaten. Ik hoop dat Sony snel zo'n usb dongeltje bemachtigt en de boys van IBM er snel opzet om een goede fix te maken.
Het liefst zo laat mogelijk fixen zodat al die lutsers die 100 euri hebben uitgegeven voor een dongel ineens met een nutteloos apparaatje van 100 euro zitten. haha!
Maargoed tis natuurlijk ook wel logisch, als je kijk naar de hoeveelheid verkochte PS3's. Als daarvan 0.01 pct zo'n dongle koopt voor 100 euri heb je een omzet van meer dan 3,5 miljoen euro, geen wonder dat er mensen tijd en aandacht besteden aan zo'n hack. Er valt geld te verdienen aan de PS3!
[ Voor 14% gewijzigd door swopdark op 20-08-2010 09:31 ]
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
De Ps3 is al enorm on a roll sinds de release van de slim en die prijsverlaging. Het gat tussen de 360 en Ps3 is wereldwijd binnen 1 jaar van 7 miljoen stuks naar 3,5 miljoen stuks gebracht. Sony heeft dit niet nodig om consoles te verkopen, Ze hebben software nodig en daar ontbreekt het niet aan de laatse paar jaar.The Inquisitor schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:43:
Het is ook goed voor Sony zo'n hack (tijdelijk dan) als ze het nu laten verkopen, kopen meer mensen een PS3, want zo werkt het eenmaal.
Je zal zien dat iedereen over een jaar (als de mod werkt en niet gepatched word) gaat roepen dat de verkoopstijging door de modchip komt n dat Sony dankbaar moet zijn. Ondertussen ligt het gewoon aan de launch van GT5 straks, killzone 3 in feb 2011 en Infamous in maart 2011.
Je moet ook niet vergeten dat er slechts een heel, heel, heel klein deel van de PS3 eigenaren echt heel erg op de hoogte kan/wil blijven van deze mod. De rest gaat gewoon lekker naar de winkel voor games en weet nieteens dat er forums zijn voor dit soort dingen, de helft van de Ps3 eigenaren weet nieteens dat ze een HDD kán aansluiten op de PS3 (verrweg de meeste mensen zijn oliedom of gewoon niet nieuwsgeirig genoeg). Los daarvan hoop ik vurig dat Sony dit gemakkelijk kan patchen en anders onmiddeleijk overgaat op bannen van hardware.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Ik ben nog steeds niet overtuigd.Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:01:
nieuwe filmpje van ozmod:
Het filmen van een draaiende opstelling als deze is erg amateuristisch voor iemand die er zoveel geld mee zou kunnen verdienen.
Wie zegt dat er geen 2e PS3 en/of PC ergens anders in de kamer staat die een filmpje afspeelt.
Wat het filmpje laat zien is iets wat zo gemaakt zou kunnen zijn of zie ik dat nu heel erg verkeerd?
Het enige van een game is een introfilmpje van Insomniac, hij had op z'n minst even kunnen spelen.
Hij heeft teveel vraagtekens overgelaten om serieus genomen te worden als je het mij vraagt.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Nintendo SWITCH! FTW
[ Voor 16% gewijzigd door dangerpaki op 20-08-2010 10:18 ]
Dit kan je beter vragen in Playstation 3 als media center - deel 5PostalDude schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:17:
Heren,
Ik gooi de vraag hier maar even neer.
Ik gebruik mijn PS3 hoofdzakelijk voor media doeleinden.
En dan bedoel ik het kijken van HD films en series en gewone DVDs.
Dit doe ik door ze te streamen met PS3 Media Server (1.10.51).
Nu heb ik bij de transcode instellingen staan dat hij automatisch Nederlandse ondertiteling meepakt.
Echter is de helft van de tijd, vooral bij custom(subbed) dvd's het zo dat ik geen ondertiteling heb.
In de instellingen heb ik staan, onder MEncoder; Ondertiteling taal prioriteit: nld, Dutch, nl, 1412, dutch
Ben ik nog een soort vergeten? Of gaat er iets anders fout?
Kan iemand mij helpen?
Ik kan je hier iig niet mee helpen, succes!
Niet elke game heeft de volledige capaciteit van een BD nodig, er zijn genoeg games van 2 - 4 GB. Alle games staan op BluRay en niet DVD omdat Sony dat graag wilAvanCade schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:16:
2Tb disk is dan wel nodig gezien een enkele bluray toch wel aan de 50gb zit. Doe mij maar niet.
Als ik het goed begrijp zet deze hack de PS3 in debug mode, mij lijkt dan de makkelijkste manier om deze hack tegen te gaan die debug mode uit de firmware te halen (hoewel ik het starten van games vanaf een hdd best interessant vind klinken).
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Ok, doe ik het daar. bedankt!TimmieVelthuis schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:27:
Dit kan je beter vragen in Playstation 3 als media center - deel 5
Ik kan je hier iig niet mee helpen, succes!
Verwijderd
Is gewoon echt hoor. Units zijn al naar webshops verstuurd om te testen voor de verkoop. Heb uit 1e orde bron vernomen.OPSLAGHOND schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:04:
[...]
Ik ben nog steeds niet overtuigd.
Het filmen van een draaiende opstelling als deze is erg amateuristisch voor iemand die er zoveel geld mee zou kunnen verdienen.
Wie zegt dat er geen 2e PS3 en/of PC ergens anders in de kamer staat die een filmpje afspeelt.
Wat het filmpje laat zien is iets wat zo gemaakt zou kunnen zijn of zie ik dat nu heel erg verkeerd?
Het enige van een game is een introfilmpje van Insomniac, hij had op z'n minst even kunnen spelen.
Hij heeft teveel vraagtekens overgelaten om serieus genomen te worden als je het mij vraagt.
Stick zet de PS3 idd in debug mode. Tot nu toe lijkt het allemaal er op dat Sony dit heel makkelijk kan disablen. (usb disablen tijdens boot meest rigoureus)
Er zijn bijzonder weinig spellen die daadwerkelijk die 50GB zullen gebruiken hoor. Is meestal véél minder.AvanCade schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:16:
2Tb disk is dan wel nodig gezien een enkele bluray toch wel aan de 50gb zit. Doe mij maar niet.
Nickname does not reflect reality
Sorry, je hebt gelijk, ik dacht nog in jaren terug... mijn fout.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
[ Voor 96% gewijzigd door SToRM666 op 20-08-2010 11:06 ]
PSN id: NL_SToRM
de download van LBP die je kon dl'en bij PSN+ was bv maar iets meer dan 2GB.Brad Pitt schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:50:
[...]
Er zijn bijzonder weinig spellen die daadwerkelijk die 50GB zullen gebruiken hoor. Is meestal véél minder.
PSN ID: Svennie-NL
Verwijderd
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ofkW5VCJ2ic&feature=player_embedded]
Volgende week verplichte Firmware 3.42 met als changelog:SToRM666 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:04:
Ik verwacht binnenkort weer een update van Sony die deze hack onbruikbaar maakt
General security update.
- Schiet vanuit de disk drive een giftig pijltje in je nek op het moment dat de dongle gedetecteerd word in de buurt van de console.
- Zet de aan uitknop onder 380 volt wanneer je de dongle hebt aangesloten.
Of nog beter, je PS3 transformeert spontaan naar een xbox360 met een RROD als je de dongle erin hebt gezet.swopdark schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:37:
[...]
Volgende week verplichte Firmware 3.42 met als changelog:
General security update.
- Schiet vanuit de disk drive een giftig pijltje in je nek op het moment dat de dongle gedetecteerd word in de buurt van de console.
- Zet de aan uitknop onder 380 volt wanneer je de dongle hebt aangesloten.
Verwijderd
Haha, dan komt daar binnenkort ook nog een filmpje voor. Vervolgens is de volgende opmerking: "Leuk al die filmpjes, maar ik heb nog steeds niet gezien dat ze een spel kunnen opslaan".Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:03:
Leuk al die filmpjes, maar heb nog steeds niet gezien dat ze het spel daadwerkelijk spelen.

Ik ben benieuwd hoeveel mensen voor 170 euro zo'n USB-stick gaan kopen. Ik zou wel gek zijn in ieder geval. Voor dat geld koop je sowieso 9 (!) goede games.
Daarnaast heeft het gewoon wat om een mooie collectie games te hebben. Om maar niet te spreken van de schade die je aanricht. Mensen blijven maar zeuren dat de games zo duur zijn, maar die worden alleen maar duurder als er gedownload gaat worden. Of je krijgt - zoals bij de PC - dat praktisch alle games pas een jaar later gereleased worden. Nee dat is fijn.

[ Voor 24% gewijzigd door LuPo op 20-08-2010 12:10 ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ding staat voor ik dacht 130 euro al op nederlandse websitesLuPo schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:08:
[...]
Haha, dan komt daar binnenkort ook nog een filmpje voor. Vervolgens is de volgende opmerking: "Leuk al die filmpjes, maar ik heb nog steeds niet gezien dat ze een spel kunnen opslaan".![]()
Ik ben benieuwd hoeveel mensen voor 170 euro zo'n USB-stick gaan kopen. Ik zou wel gek zijn in ieder geval. Voor dat geld koop je sowieso 9 (!) goede games.
Daarnaast heeft het gewoon wat om een mooie collectie games te hebben. Om maar niet te spreken van de schade die je aanricht. Mensen blijven maar zeuren dat de games zo duur zijn, maar die worden alleen maar duurder als er gedownload gaat worden. Of je krijgt - zoals bij de PC - dat praktisch alle games pas een jaar later gereleased worden. Nee dat is fijn.
Zo te zien werkt dit net zo makkelijk als zo'n NDS R4 kaart en neem van mij aan: zelfs de 'oliedomme' mensen hebben een dergelijke kaart. Dat gaat echt niet anders worden met een dergelijke dongle.swopdark schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:59:
[...]
(verrweg de meeste mensen zijn oliedom of gewoon niet nieuwsgeirig genoeg).
[...]
Wellicht neem ik er zelf ook wel eentje. Ten eerste omdat ik twee PS3's heb en diverse games via LAN gespeeld kunnen worden en ik niet twee keer een game aan ga schaffen, ten tweede omdat het backuppen toch wel makkelijker is dan een disc verwisselen.
Of ik ook games zal gaan downloaden? Wellicht als ik twijfel over de gameplay en het eerst wil uitproberen. Bovenal wil ik blijven genieten van de games, als ik alles kan downloaden gaat het al snel over in games verzamelen in plaats van ze te spelen. Daarnaast heb ik wat meer wroeging bij het downloaden van games dan bij het downloaden van audio/video. Naast een flinke collectie originele blu-rays (~50) & DVDs (~200) heb ik ook een flinke NAS gevuld met AV (~250 HD movies en 100GB muziek).
Verwijderd
Er is een tooltje waarmee dit razendsnel kan, afhankelijk van de snelheid van je internetverbinding.
Programmaatje draait op de pc.
PS3 verbinding met proxy opzetten en ipadres van je pc (ipconfig) en poort 27 invoeren.
Via PSN store game/demo downloaden, er lijkt nu niets te gebeuren maar de game wordt via je pc binnengehaald met max. snelheid
Zodra deze download op je pc klaar is, nogmaals in de PSN store op de game klikken om hem te downloaden en hij wordt razendsnel naar je PS3 gekopieerd
link (het is een selfextracting .rar file, getest, bevat geen virus)

edit:
kan zijn dat je de laatste .net framework nodig hebt.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2010 12:35 ]
Geen problemen hier, PSN trekt de max van m'n lijntjeVerwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:23:
Nog meer mensen die het downloaden van een game gekocht op de PSN store erg traag vinden gaan?
Er is een tooltje waarmee dit razendsnel kan, afhankelijk van de snelheid van je internetverbinding.
Programmaatje draait op de pc.
PS3 verbinding met proxy opzetten en ipadres van je pc (ipconfig) en poort 27 invoeren.
Via PSN store game/demo downloaden, er lijkt nu niets te gebeuren maar de game wordt via je pc binnengehaald met max. snelheid.
Zodra deze download op je pc klaar is, nogmaals in de PSN store op de game klikken om hem te downloaden en hij wordt razendsnel naar je PS3 gekopieerd
link (het is een selfextracting .rar file, getest, bevat geen virus)
[afbeelding]
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Hehe, dat de frontpage vaak laat met nieuws is betekend niet dat het forum ook laat isOPSLAGHOND schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:25:
[...]
Misschien moet je hier de laatste 3 pagina's even doorlezen, want het gaat nagenoeg alleen over die USB-dongle.
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Nou ja schade. Als je stelling waar is, dat games duurder worden wanneer ze gedownload kunnen worden, waarom zijn PS3 games dan net zo duur als XBox games? Waarom zijn Wii games goedkoper? Zowel de XBox als de Wii zijn games voor te downloaden, en toch is de PS3 niet goedkoper..Ik ben benieuwd hoeveel mensen voor 170 euro zo'n USB-stick gaan kopen. Ik zou wel gek zijn in ieder geval. Voor dat geld koop je sowieso 9 (!) goede games.
Waarom kunnen er voor de iPhone wel echt uitgebreide games ontwikkeld worden voor minder dan 10 euro? En die worden toch echt goed verkocht en weinig gedownload. Tuurlijk is er nog en orde van grootte verschil, maar toch niet zo groot.
Ik bedoel, het is niet alsof PS3 games nu echt zo goedkoop zijn. 55 euro introductieprijs is toch vrij fors. Films, muziek, boeken, alles is goedkoper dan games.
Niet dat ik iets goed wil praten, maar ik durf de stelling wel om te draaien. Games zouden een stuk minder gedownload worden als ze goedkoper waren... En als games goedkoper waren dan werd er ook wat minder hard gezocht naar dit soort methodes...
De gevolgen, als in complete marktdominatie in de handheld markt? Dit is zeer goed nieuws voor de PS3 als console. Minder goed nieuws voor de software developers op de PS3. Trouwens, de toptitels verkopen op de DS ongeveer net zo goed (waarschijnlijk beter) als op de PS3.Son Goku schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:04:
Toch blijf ik hopen dat het allemaal niet klopt en de PS3 vrij blijft van Hacken. Als ik kijk naar wat voor gevolgen dit soort dingen voor de Nintendo DS hebben dan heb ik liever een zekerdere toekomst voor m'n ps3
Niet dat ik een kant wil kiezen, ik wil alleen aangeven dat historisch gezien er niets op wijst dat de hackbaarheid van een console een negatieve invloed heeft op het succes van de console. Wat niet wil zeggen dat we het dan maar okay moeten vinden trouwens.
Ook twijfel ik niet meer aan de echtheid gezien de diverse bevestigingen op grote tech sites.
Ik weet nog niet of ik zo'n ding ga halen/gebruiken. Je loopt een aardig risico om een ban op te lopen en dat zou best zonde zijn. Daarentegen is het handig om miskopen te voorkomen. Of games welke geen 50 euro waard zijn.
Verwijderd
Het is geen mass storage device.Taenadar schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:58:
t de inhoud gelezen kan worden en gepubliceerd kan worden op internet zodat iedereen zijn eigen USB-stick kan maken.
Ik vond het juist fantastisch om te zien dat de PS3 zo goed verkocht, tov de 360 ondanks het feit dat de 360 wel te kraken is. Het haalde het argument dat de PS1 en 2 alleen maar goed verkochten omdat ze zo lekker back-up games konden draaien volledig onderuit. Als dit echt is, dan is het jammer want dan zullen we het nooit weten.The Inquisitor schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:43:
Het is ook goed voor Sony zo'n hack (tijdelijk dan) als ze het nu laten verkopen, kopen meer mensen een PS3, want zo werkt het eenmaal.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
De software is ook al gereleased van die USB-pen, maar het kan niet op een normale USBpen... Maar het werkt wel.
De BR-speler is ook al zo goed als gehackt (je moet dan wel een BR-brander hebben).
En het is een hardware matige switch (Deze hack) wat dus niet 'zomaar' valt te patchen door Sony (Behalve USB poorten disablen). Dit is alle info die ik heb. Er is al één NLse shop die ze gaat leveren (130 euro) en in Spanje al voor 99 euro. Maar over een maand heb je toch allerlei klonen voor nog minder.
Zou wel leuk zijn voor media+webserver
http://psx-scene.com/forums/cmps_index.php
Hier staat ook een hoop info. En hun zijn redelijk betrouwbaar en hebben de hack inmiddels geprobeerd en bevestigd.
Geen USB meer dus voor de PS3... Koop je een FAT 60gb speciaal voor de 4 USB poortenPS3 Firmware (v3.42) Update
The next system software update for the PlayStation 3 (PS3) system will be released on August 19, 2010 (JST), and will disable the USB ports that are available on all PS3 systems, launched in November 2006. Due to security concerns, Sony Computer Entertainment will remove the functionality through the 3.42 system software update.
In addition, disabling the USB ports will help ensure that PS3 owners will continue to have access to the broad range of gaming and entertainment content from SCE and its content partners on a more secure system.
Consumers and organizations that currently use the USB ports can choose not to upgrade their PS3 systems, although the following features will no longer be available;
* Ability to sign in to PlayStation Network and use network features that require signing in to PlayStation Network, such as online features of PS3 games and chat
* Playback of PS3 software titles or Blu-ray Disc videos that require PS3 system software version 3.42 or later
* Playback of copyright-protected videos that are stored on a media server (when DTCP-IP is enabled under Settings)
* Use of new features and improvements that are available on PS3 system software 3.42 or later
Additional information about PS3 firmware updates, including v3.42 (once it becomes available), can be found here:http://us.playstation.com/support/sy.../ps3/index.htm
[ Voor 129% gewijzigd door RedHat op 20-08-2010 16:31 ]
Ik hoop dat dat van die 3.42 een grap is he? Dat kunnen ze serieus niet menen. Als dat zo is dan ga ik wel over op de dongle en mn firmware versie spoofen. Je gaat me niet vertellen dat ze een multimedia apparaat (ja zo noemen ze het zelf) een voor een berooft van ongeveer elke functie die erop zit.RedHat schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:52:
Ik zou het fantastisch vinden als er daadwerkelijk een hack uitkwam. Dit omdat je dan alle games op een HDD kan zetten en misschien wel XBMC kan draaien.
De software is ook al gereleased van die USB-pen, maar het kan niet op een normale USBpen... Maar het werkt wel.
De BR-speler is ook al zo goed als gehackt (je moet dan wel een BR-brander hebben).
En het is een hardware matige switch (Deze hack) wat dus niet 'zomaar' valt te patchen door Sony (Behalve USB poorten disablen). Dit is alle info die ik heb. Er is al één NLse shop die ze gaat leveren (130 euro) en in Spanje al voor 99 euro. Maar over een maand heb je toch allerlei klonen voor nog minder.
Zou wel leuk zijn voor media+webserver
http://psx-scene.com/forums/cmps_index.php
Hier staat ook een hoop info. En hun zijn redelijk betrouwbaar en hebben de hack inmiddels geprobeerd en bevestigd.
[...]
Geen USB meer dus voor de PS3... Koop je een FAT 60gb speciaal voor de 4 USB poorten
EDIT: kan er nergens iets over vinden dat Sony de USB support eruit zou halen.
Lijkt een grapje dus; omdat ze in het verleden OtherOS hebben verwijderd ivm security
[ Voor 41% gewijzigd door RedHat op 20-08-2010 16:45 ]
Het was dus een grapje ivm het verwijderen van de 'OtherOS' functie.The Inquisitor schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:47:
Die update zou vreemd zijn en kan ik haast niet geloven.. het is wel een erg simpele oplossing, of het moet een tijdelijke oplossing zijn (update nu disabled poorten, totdat het lek totaal dicht is en de volgende update zorgt ervoor dat de poorten weer enabled zijn) want in feite moet je functionaliteiten van JOUW systeem opofferen en je bent het verplicht (want ik wil wel op het PSN komen)
XBMC is echt zoveel mooier dan XMB. Of in ieder geval iets wat erop lijkt en dan het liefst niet afhankelijk zijn van een aparte PC (zoals Xmydia).
Het werkt nu ook wel, maar ik blijf m'n oude xbox/xbmc combi missen...het is dat die geen 720/1080p ondersteund anders had ik die gehouden.
Daarnaast zijn de spellen natuurlijk wel een stuk mooier de de vorige generatie consoles, maar had dan toch de oude combi genomen voor het media gebeuren (mits hij dat trok).
Het enige wat ik graag zou zien op de PS3 is de mogelijkheid om XMB aan te passen en dan niet die simpele themes. Wat mij betreft mogen ze die USB hack dan houden.
Zouden ze denk ik nooit doen. Dan kunnen namelijk een heleboel mensen hun Buzz controllers weggooien. Die werken ook met een BT stickje via USB.dangerpaki schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:41:
[...]
Ik hoop dat dat van die 3.42 een grap is he? Dat kunnen ze serieus niet menen. Als dat zo is dan ga ik wel over op de dongle en mn firmware versie spoofen. Je gaat me niet vertellen dat ze een multimedia apparaat (ja zo noemen ze het zelf) een voor een berooft van ongeveer elke functie die erop zit.
EDIT: kan er nergens iets over vinden dat Sony de USB support eruit zou halen.
Computer says no
Ik kan me er toch een voorstelling van maken dat ze dit doen, zeer tijdelijk, totdat ze een oplossing voor de hack hebben gevonden. Goedkeuren zal niemand het, maar lijkt me toch een mogelijkheid die Sony zal overwegen.Meekoh schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:13:
[...]
Zouden ze denk ik nooit doen. Dan kunnen namelijk een heleboel mensen hun Buzz controllers weggooien. Die werken ook met een BT stickje via USB.
Morgen ben ik nog even op Gamescom, eens kijken of ze daar nog reageren op de hack

PSN ID: Hanssuh
Ze gaan echt niet de usb poorten disablen, simpele dingen als het opladen van je controller etc is dan niet meer mogelijk.hanssuh schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:51:
[...]
Ik kan me er toch een voorstelling van maken dat ze dit doen, zeer tijdelijk, totdat ze een oplossing voor de hack hebben gevonden. Goedkeuren zal niemand het, maar lijkt me toch een mogelijkheid die Sony zal overwegen.![]()
Morgen ben ik nog even op Gamescom, eens kijken of ze daar nog reageren op de hack
dat dit hier alleen al even besproken wordt betekend wel dat jullie het dus echt niet snappen hoor! Alles draait op usb, move, game hardware zoals Guitar hero etc etc.... nog gonna happen en UITERAARD gewoon een leuke grap (die werkt want jullie trappen erin)Lizardz schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:11:
Ze gaan echt niet de usb poorten disablen, simpele dingen als het opladen van je controller etc is dan niet meer mogelijk.
Sony zal denk ik wel de poorten unbootable maken zodat de PS3 niet zal booten van de dongle.
Lijkt me heel hard een hoax. Waar wou je anders je controllers/toetsenbord/muis/memory stick op aansluiten?RedHat schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:52:
[...]
Geen USB meer dus voor de PS3... Koop je een FAT 60gb speciaal voor de 4 USB poorten
*edit* volgende pagina dus, spuit elf
[ Voor 5% gewijzigd door boe2 op 20-08-2010 19:26 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
unbootable zal ook wel niet gebeuren, deze 'service mode' wordt namelijk gebruikt als je je ps3 terugstuurt, het zou dus wel lasstig worden om ps3's te repareren danswopdark schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:28:
[...]
dat dit hier alleen al even besproken wordt betekend wel dat jullie het dus echt niet snappen hoor! Alles draait op usb, move, game hardware zoals Guitar hero etc etc.... nog gonna happen en UITERAARD gewoon een leuke grap (die werkt want jullie trappen erin)
Sony zal denk ik wel de poorten unbootable maken zodat de PS3 niet zal booten van de dongle.
+ het gebeurd VOORDAT de firmware geladen wordt. Dit zou dus niet 'simpel' gepatcht kunnen worden door Sony (Of helemaal niet).Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:34:
[...]
unbootable zal ook wel niet gebeuren, deze 'service mode' wordt namelijk gebruikt als je je ps3 terugstuurt, het zou dus wel lasstig worden om ps3's te repareren dan
An sich logisch met 2.0 bronnen, en normaliter zou je dan je versterker op DPLIIx/z of DTS:Neo kunnen zetten, ware het niet dat dat met directe PCM streams niet gesupport wordt. Lekker dan.
Maar uiteindelijk is het toch in de XMB ==> firmware waar je de backup manager installeert en gebruikt, op dat moment kan Sony alles inbouwen om te detecteren, HW te disablen, doormelden/account suspenden, noem maar op.RedHat schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:29:
[...]
+ het gebeurd VOORDAT de firmware geladen wordt. Dit zou dus niet 'simpel' gepatcht kunnen worden door Sony (Of helemaal niet).
Niet echt PS3-gerelateerd lijkt mij? Als ik m'n receiver op Subwoofer - Plus (ipv Yes) zet werkt het probleemloos.Exorcist schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:54:
Lekker dan.

[ Voor 4% gewijzigd door KngfCnns op 21-08-2010 10:42 ]
Het gaat me echt niet zozeer om de games omdat ik niet zo gek veel games koop.
Misschien moet ik maar een aparte kleine ION pc voor het xbmc gebeuren halen, maar eigenlijk is het van de zotte omdat er al een PS3 staat die kwa prestaties de ION wegblaast.
Van mij hoeft die USB stick ook helemaal niet maar het zou leuk zijn als Sony het systeem/menu iets meer aanpasbaar maakt.
Ik heb mijn ongenoegen ook hier uitgesproken toen Sony de OtherOS functie verwijderde en als gevolg daarvan verwelkom ik elke actie die deze functionaliteit weer enigzins kan herstellen. Ik heb natuurlijk niets te vertellen over de keuze's die Sony maakt mbt de functionaliteiten van de PS3, maar onzin updates die facebook/twitter/youtube ondersteuning toevoegen en de container/codec uitbreiding volledig links laten liggen, zouden niet mijn keuze zijn geweest.BatmanHorizon schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 10:42:
Mensen die zeggen die dongle te kopen voor media toepassingen. Volgens mij ben je dan niet op de hoogte dat je voor die 99-150 euro ook een volwaardige losse mediaspeler kan kopen die alles slikt en ook nog eens veel minder stroom gebruikt. Enige argument om het te kopen is vanwege de gratis games en niets minder.
Die losse media spelers zijn handig, al zitten die apparaten met 1080p media vaak aan de grens van hun kunnen. Bij hoge bitrates kan het al makkelijk misgaan met streamen en/of decoden, en als je dan bedenkt dat de hardware van de PS3 het makkelijk aankan (gigabit poort, cell cpu voor decoding), is het frustrerend dat de fabrikant het gewoon niet wil.
Als die USB dongle het toestaat om mijn legaal aangeschafde spellen van harddisk te spelen zonder blu ray's te hoeven wisselen en ook nog sneller inladen, een homebrew media speler mogelijk maken zonder de huidige beperkingen, then count me in
Wel, schijnt dat de PS3, mits HDMI aangesloten op je versterker, in PCM vorm alles aanlevert aan je versterker. Feitelijk is dit prima, want alles wordt op deze manier origineel aangeleverd en verwerkt. Ik kan daarna alleen niet kiezen voor een andere geluidsmodus terwijl ik een MP3 afspeel via de PS3. Mijn versterker biedt verder de mogelijkheid niet om daarna het geluid anders te doen laten over te komen omdat het een PCM stream is.Brad Pitt schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 10:31:
[...]
Niet echt PS3-gerelateerd lijkt mij? Als ik m'n receiver op Subwoofer - Plus (ipv Yes) zet werkt het probleemloos.
De PS3 is véle male krachtiger en hapert niet bij hoge bitrates. En waarom zou je dan een PS3+Media Server kopen als een PS3 alleen ook volstaat en ook nog meer functionaliteit heeft en een stuk meer power.BatmanHorizon schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 10:42:
Mensen die zeggen die dongle te kopen voor media toepassingen. Volgens mij ben je dan niet op de hoogte dat je voor die 99-150 euro ook een volwaardige losse mediaspeler kan kopen die alles slikt en ook nog eens veel minder stroom gebruikt. Enige argument om het te kopen is vanwege de gratis games en niets minder.
Iets met oogkleppen want je presenteert je mening als een feit.
Het mooie van deze hack is natuurlijk dat je de volledige beschikking krijgt over de power van de PS3. De mogelijkheden worden eindeloos uitgebreid. Ik vind een PS3 als webserver bijvoorbeeld zo gek nog niet; of om te emuleren (NES/SNES).
Overigens is de Blu-ray speler van de PS3 ook al zo goed als gekraakt. Dan was het enige doel natuurlijk gekopieerde spellen spelen natuurlijk en is kostbaarder (Je hebt dan ook een Blu-Ray brander nodig)...
Feit is dat de PS3 straks omgetoverd kan worden tot een alleskunner mocht Sony dit gat niet weten te patchen.
[ Voor 28% gewijzigd door RedHat op 21-08-2010 11:57 ]
Als de USBsticks voor een fatsoenlijke prijs beschikbaar worden, dan ben ik wel geïnteresseerd, alleen al vanwege het feit dat er veel meer uit een PS3 te halen is dan nu wordt gedaan.
Verwijderd
Gebruik Google.
[ Voor 61% gewijzigd door TheZeroorez op 21-08-2010 13:27 ]
Mening als feit presenteren is inderdaad waar, mijn fout, maar hoe dan ook begreep je dat het een mening wasRedHat schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:50:
[...]
De PS3 is véle male krachtiger en hapert niet bij hoge bitrates. En waarom zou je dan een PS3+Media Server kopen als een PS3 alleen ook volstaat en ook nog meer functionaliteit heeft en een stuk meer power.
Iets met oogkleppen want je presenteert je mening als een feit.
En dit is dus net wat niet mag (of de bedoeling is)Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:34:
Voor de mensen die nog steeds niet kunnen geloven dat deze hack werkt:
Dus ook niet quoten!
[ Voor 38% gewijzigd door TheZeroorez op 21-08-2010 13:27 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Daar is de Topic Report voorAllSeeyinEye schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:50:
[...]
En dit is dus net wat niet mag (of de bedoeling is)
Zit te twijfelen over Mafia II; de demo bevalt me eerlijk gezegd beter op de 360 (betere controller imho), maar ook de graphics vind ik beter ogen op de 360..
En **** dat ik over mn Heavy Rain save heb heengesaved..was er al klaar mee, maar kan nu geen chapters meer loaden. Handig!
Ik heb een PS3 gekocht voor het streamen en om te knutselen met OtherOS. De OtherOS functie was er al uit voordat ik er gebruik van heb kunnen maken.BatmanHorizon schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:46:
[...]
Mening als feit presenteren is inderdaad waar, mijn fout, maar hoe dan ook begreep je dat het een mening wasMaar ik heb ook mijn oogkleppen afgezet om te kunnen zien dat bijna iedereen die interesse heeft in zo een dongel, het doet voor de gratis games (ja, is geen feit maar volgens mij wel een heel realistische veronderstelling). Het gehele media toepassingen wordt soms wel heel expliciet benadrukt, alsof men iets wil camoufleren en wilt rechtvaardigen. Misschien dat het voor sommigen hier op GoT wel echt gaat om de mediatoepassingen en niet voor de games. Maar omdat het in de meeste gevallen niet zo is, staat dit hele gebeuren me niet zo aan.
Games koop ik gewoon (Zo duur zijn ze niet). Maar goed; met de OtherOS functie kon je niet volledig gebruik maken van de kracht van de machine en dat kan met die dongle wel. En de PS3 is héél krachtig; als je dat allemaal kan gebruiken zou mooi zijn. En om te knutselen / kijken wat je er uit kan halen.
Voor de rest koop ik games die ik echt wil, de games die ik niet echt wil hoef ik niet te downloaden want ik speel ze toch niet. De titels die ik heb: Resistance, Grid, Heavy Rain, Uncharted, Uncharted 2, RDR, LBP, Fifa10 en meer heb ik eigenlijk niet nodig
In de Nintendo tijd heb ik ooit eens Knabbel en Babbel gekocht, kostte 149,- gulden bij de Speelboom. Dus duurder zijn games echt niet geworden
Het enige 'minder legale' wat ik er evt mee zou willen doen is emuleren van de NES
[ Voor 6% gewijzigd door RedHat op 21-08-2010 13:05 ]
Kan je geen save game van internet halen?Exorcist schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:58:
[...]
Daar is de Topic Report voor![]()
Zit te twijfelen over Mafia II; de demo bevalt me eerlijk gezegd beter op de 360 (betere controller imho), maar ook de graphics vind ik beter ogen op de 360..
En **** dat ik over mn Heavy Rain save heb heengesaved..was er al klaar mee, maar kan nu geen chapters meer loaden. Handig!
Goeie, maar ik denk dat dan de Trophies geblokt worden? En dat is een beetje de beweegreden van chapters loaden, de overige Trophies halen. Maar ik bedenk me net dat ik op mn andere PS3 de HR save nog wel heb staanThe Inquisitor schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 13:03:
[...]
Kan je geen save game van internet halen?kan je iig weer chapters selecteren.
Ja, maar dan is het toch een "probleem" van jouw versterker? Zoals gezegd kan ik hier gewoon kiezen of ik met PCM (Stereo) met dan wel zonder sub wil spelen. Zonder met de stand "Yes" en met indien "Plus" aan staat.Exorcist schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:48:
Mijn versterker biedt verder de mogelijkheid niet om daarna het geluid anders te doen laten over te komen omdat het een PCM stream is.
nee hoor, de trophies heb je gewoon niet gehaald op jouw account, dus je moet het gewoon opnieuw doen, je kunt geen trophies krijgen van save games maar nog wel halenExorcist schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 13:06:
[...]
Goeie, maar ik denk dat dan de Trophies geblokt worden? En dat is een beetje de beweegreden van chapters loaden, de overige Trophies halen. Maar ik bedenk me net dat ik op mn andere PS3 de HR save nog wel heb staan
zo heb ik ook een 100% save game van GTA IV van internet gehaald
ThanksThe Inquisitor schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 13:21:
[...]
nee hoor, de trophies heb je gewoon niet gehaald op jouw account, dus je moet het gewoon opnieuw doen, je kunt geen trophies krijgen van save games maar nog wel halen
zo heb ik ook een 100% save game van GTA IV van internet gehaalden ik kan gerust trophies (ze zijn niet geblokt iig)
Beiden, het had fijn geweest als de PS3 de stream nog anders kon weergeven, maar beter had geweest als de versterker de optie bood. Lees her en der dat veel versterkers bij een directe PCM stream niet DTS:Neo of Dolby Pro-LogicII/x/z kunnen kiezen.Brad Pitt schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 13:06:
[...]
Ja, maar dan is het toch een "probleem" van jouw versterker? Zoals gezegd kan ik hier gewoon kiezen of ik met PCM (Stereo) met dan wel zonder sub wil spelen. Zonder met de stand "Yes" en met indien "Plus" aan staat.
De subwoofer standen die jij aanhaalt zullen wel verschillen per versterker, ik heb die opties iig niet.
[ Voor 44% gewijzigd door Exorcist op 21-08-2010 14:27 ]
Verwijderd
YouTube: MOV00B.avi Consolewinkel.nl
Verwijderd
Nog niet nee. Je kan nu enkel een game lenen bv van een maat en dan kopieren. En maybe in de toekomstige update van de dongle kan je wel downloaden. Het feit is dat ps3 nu gwn gehacked is, dus er zullen meerdere versies komen van de dongle, die meerdere dingen kunnen. Maar het is nog vroeg, je kan nu enkel backups maken, maar geef het tijd en je zal meerdere appllicaties zien en meer mogelijkheden, en daarnaast de prijs is op zich te verwachten dat ie hoog zou zijn, over 2 maanden ofzo zal ie rond €50 zijn, maar dat is vrij logischOmni superens schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 16:42:
In dat filmpje wordt wel gezegd dat het niet werkt met gekopieerde spellen. Kan natuurlijk een bepaalde reden achter zitten waarom dat erin wordt gezegd, maar als het echt zo is dan is 130 euro wel erg prijzig om alleen maar wat spellen direct op een harde schijf te zetten.
En btw ik hoop juist dat gedownloade games er niet op werken. Het gaat mij enkel om de apps en mediamogelijkheden. En maybe dat ze nu ps2 emulator erop kunnen gooien..dat zou ook leuk zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2010 17:10 ]
De driver van de bluray speler is niet gehackt dus de ps3 leest nog steeds alleen gekochte games uit en geen kopieen.Omni superens schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 16:42:
In dat filmpje wordt wel gezegd dat het niet werkt met gekopieerde spellen. Kan natuurlijk een bepaalde reden achter zitten waarom dat erin wordt gezegd, maar als het echt zo is dan is 130 euro wel erg prijzig om alleen maar wat spellen direct op een harde schijf te zetten.
Daar zijn ze blijkbaar ook al in een ver stadium mee:SL65 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:08:
[...]
De driver van de bluray speler is niet gehackt dus de ps3 leest nog steeds alleen gekochte games uit en geen kopieen.
http://translate.googleus...2x0ZFbVG-K78CHpUDZzW9S2Og
Voor mensen die morgen gaan, vergeet niet lang Gioteck te gaan voor een gratis setje triggers. Het zijn nieuwe versies met een laagje rubber en iets ander ontwerp. http://www.gioteck.com/wordpress/?p=1117
PSN: Shiver23
Ik vraag me af hoe 'simpel' het is ik denk dat er aardig wat werk in heeft gezeten om dit werkend te krijgen. Misschien hebben ze wel de exploit van Geohot gebruikt en daarmee verder gewerkt. De PS3 heeft niet voor niets al een aantal jaar stand gehouden.Wel grappig, de PS3 die bekend staat om zijn niet te kraken beveiliging nu door een 'simpele' USBstick is gekraakt. Ik vermoed wel dat dit op te lossen is de Sony door een firmware update van PS3. De hardware van PS3 is in principe niet het probleem, daar wordt niks aan aangepast.
Volgens PSXscene.com wordt de automatische firmware update functie uitgeschakeld. Neemt niet weg dat je zonder een nieuwe update dus waarschijnlijk niet online kan. Hopenlijk is homebrew ook mogelijk en komt er eindelijk native .mkv support
En dat in Duitsland alle 18+-games niet publiekelijk vertoond mochten worden, dus veel games kon je alleen zien na een tijd in de rij te hebben gestaan.

[ Voor 9% gewijzigd door et36s op 21-08-2010 23:48 ]
Jammer, want het is korterbij dan PU awards e.d.
Het lijkt er meer op dat ze een dongle gecopieerd hebben die oorspronkelijk bij Sony vandaan komt. Ik vraag mij af waar deze dongles voor gebruikt worden, voor het runnen van unsigned code is er immers de 'test' playstation3 en voor het unbricken van een ps3 zou je alleen een flashrom writer nodig hebben die boot vanuit deze dongle of de code kan injecteren in het geheugen van de ps3.et36s schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:47:
[...]
Ik vraag me af hoe 'simpel' het is ik denk dat er aardig wat werk in heeft gezeten om dit werkend te krijgen. Misschien hebben ze wel de exploit van Geohot gebruikt en daarmee verder gewerkt. De PS3 heeft niet voor niets al een aantal jaar stand gehouden.
In verschillende 'reviews' geven ze ook aan dat die gecopieerde spellen geen updates kunnen downloaden en filmpjes (ik denk dat ze intro filmpjes etc bedoelen) niet geskipped kunnen worden. Lijkt er dus op dat het een speciale mode is waar niet alle normale functionaliteiten ondersteund worden, wellicht door geheugen restricties, of omdat deze functionaliteit ongewenst is, waar deze dongle ingezet wordt.Volgens PSXscene.com wordt de automatische firmware update functie uitgeschakeld. Neemt niet weg dat je zonder een nieuwe update dus waarschijnlijk niet online kan. Hopenlijk is homebrew ook mogelijk en komt er eindelijk native .mkv support
Zo alles bijelkaar denk ik dat de dongle oorspronkelijk bedoeld is om software te testen, misschien als onderdeel van het goedkeurings proces door Sony. Dit zou dan betekenen dat de oorspronkelijke dongle van diefstal afkomstig is, en dat er wellicht copyright rust op het hardware ontwerp en de eventuele software die erin zit.
Shiver23 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:12:
Ik kom net terug van Gamescom. Behoorlijk wat leuke games/gezien en gespeeld. Jammer dat het erg druk was (en dus lange wachtrijen). En dat in Duitsland alle 18+-games niet publiekelijk vertoond mochten worden, dus veel games kon je alleen zien na een tijd in de rij te hebben gestaan.
Voor mensen die morgen gaan, vergeet niet lang Gioteck te gaan voor een gratis setje triggers. Het zijn nieuwe versies met een laagje rubber en iets ander ontwerp. http://www.gioteck.com/wordpress/?p=1117

Wist niet eens dat Gioteck er ook was. Anders was ik donderdag nog langs geweest. Iemand zo aardig om een setje mee te nemen? Verzendkosten betaal ik wel. Dit gebeurt dan wel via DM of via e-mail.
De prijzen van spellen zijn eigenlijk altijd al zo hoog geweest. In de tijd van de PS2 betaalde je ook al vrij snel 60 euro voor een spel. En dat spellen zoveel duurder zijn dan andere media is ook niet zo gek. Een filmmaker kan behalve de verkoop van de film op schijf ook nog geld verdienen door de film in de bioscoop te laten verschijnen. En een artiest kan naast de verkoop van cd´s ook op vele andere manieren geld verdienen (concerten bijvoorbeeld). Maar bij de verkoop van games zit je toch echt wel enkel vast aan de verkoop van de schijfjes, daarnaast valt er aan een game niet veel extra te verdienen (alhoewel dat vroeger met een arcadehal nog wel anders was misschien). En als je kijkt wat het maken van een spel voor de PS3 kost, dan kan ik wel begrijpen dat ze er alles aan doen om illegale versies te voorkomen.cmegens schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:40:
Nou ja schade. Als je stelling waar is, dat games duurder worden wanneer ze gedownload kunnen worden, waarom zijn PS3 games dan net zo duur als XBox games? Waarom zijn Wii games goedkoper? Zowel de XBox als de Wii zijn games voor te downloaden, en toch is de PS3 niet goedkoper..
Waarom kunnen er voor de iPhone wel echt uitgebreide games ontwikkeld worden voor minder dan 10 euro? En die worden toch echt goed verkocht en weinig gedownload. Tuurlijk is er nog en orde van grootte verschil, maar toch niet zo groot.
Ik bedoel, het is niet alsof PS3 games nu echt zo goedkoop zijn. 55 euro introductieprijs is toch vrij fors. Films, muziek, boeken, alles is goedkoper dan games.
Niet dat ik iets goed wil praten, maar ik durf de stelling wel om te draaien. Games zouden een stuk minder gedownload worden als ze goedkoper waren... En als games goedkoper waren dan werd er ook wat minder hard gezocht naar dit soort methodes...
Een van de redenen dat deze generatie veel spellen multiplatform gaan is dan ook dat het gewoon bijna niet meer te bekostigen is om een grote game exclusief voor 1 platform te maken.
[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 22-08-2010 10:18 ]
PSN id: NL_SToRM
Verwijderd
omdat mijn keyboard van mijn controller, ja, dat opklikbaar geval, gisteren de vloer heeft aangevallen en dat deze langst geen kanten meer wilt werken... en aangezien deze MX3200set in mijn kast het stof ligt op te vangen zou ik deze voor een nuttigere doeleinden willen gebruiken...
[ Voor 99% gewijzigd door PromoX op 22-08-2010 12:47 ]
Je hebt hem in de kast liggen? Zou het dan niet makkelijker zijn het gewoon te proberen in plaats van te vragen?Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 11:31:
Heeft er iemand enig idee of je de Logitech MX3200 (laser desktop) op de PS3 kan aansluiten (EN DAT DIE DAN OOK WERKT :-P)??
omdat mijn keyboard van mijn controller, ja, dat opklikbaar geval, gisteren de vloer heeft aangevallen en dat deze langst geen kanten meer wilt werken... en aangezien deze MX3200set in mijn kast het stof ligt op te vangen zou ik deze voor een nuttigere doeleinden willen gebruiken...
Hmmm ik hoop nou juist niet dat games online gespeeld kunnen worden via gekopieerde spellen omdat het dan makkelijker wordt om te cheaten lijkt me.
Dat je niet van games geniet als je ze kunt downloaden is onzin. Mijn 360 heb ik (helaas omdat deze geband werd) ook omgebouwd maar heb alle goede spellen uitgespeeld. Het enige verschil is dat je meer games brand om te kijken of het wat is, zeg maar een uitgebreide demo waarbij je gewoon verder speelt als het bevalt en het niet speelt als het niet bevalt maar dan voor 1 euro per spel.
De mediafuncties mag Sony wel uitbreiden inderdaad maar hiervoor ga ik niet speciaal een usbstick kopen. Het installeren van spellen is fijn maar kost het zoveel moeite om naar de PS3 te lopen en de schijf te wisselen? Aangezien je ook niet elke 10 minuten van spel wisselt lijkt het daarvoor ook zijn geld niet waard.
[ Voor 8% gewijzigd door PromoX op 22-08-2010 12:48 ]
Even vooropgesteld dat ik niet van plan ben om een dongle te kopen, maar ik wil wel even inhaken op ondersteuning van de MKV-container. Je zegt dat Sony dit niet zou willen doen, omdat ze dan hun (royalty-)inkomsten van Blu-Ray mislopen. Waarom kun je dan wel MKV-rips afspelen op de goedkoopte Blu-Rayspeler van...Sony?
Als de goedkoopste BD-speler van Sony het kan, waarom zou Sony dan de PS3 ook niet die mogelijkheid geven? Ik zou dat wel fijn vinden namelijk.
[edit]Spuit 11
[ Voor 20% gewijzigd door PromoX op 22-08-2010 12:47 ]
Was het niet andersom?fritsmaas16 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 11:57:
[...]
Mijn 360 heb ik (helaas omdat deze geband werd) ook omgebouwd maar heb alle goede spellen uitgespeeld.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Helaas, omdat deze geband is. Omdat deze geband werd vind ik het helaas anders kon ik er goed mee leven. Als je begrijpt wat ik bedoel
Waarschijnlijk omdat de PS3 een eigen videostore heeft/gaat krijgen met HD films. Ze zouden zich wel erg in de voet schieten als ze dus mkv ondersteuning toestaan. Een bluraypeler heeft geen eigen videostore dus kan mkv nou ook niet zoveel kwaad. Daarbovenop is de PS3 gelimiteerd met FAT32 en NTFS was geen optie, omdat dat (volgens mij) met rechten Microsoft te maken had.rclahsen schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:05:
[...]
Als de goedkoopste BD-speler van Sony het kan, waarom zou Sony dan de PS3 ook niet die mogelijkheid geven? Ik zou dat wel fijn vinden namelijk.
[edit]Spuit 11
Dit topic is gesloten.