Hij doelt denk ik op de volgorde waar in het is gebeurd, jij zegt Gebanned > omgebouwd, en hij zegt dat het andersom logischer is Omgebouwd > bannedfritsmaas16 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:14:
[...]
Helaas, omdat deze geband is. Omdat deze geband werd vind ik het helaas anders kon ik er goed mee leven. Als je begrijpt wat ik bedoel
Misschien heb ik mij onduidelijk uitgedrukt, maar ik bedoelde te zeggen dat ik het niet voor het zeggen heb bij Sony, maar dat de keuze's die Sony maakt, niet de mijne zouden zijn. Ik verplaats mij verder niet in de schoenen van Sony en bekijk het verder ook niet vanuit hun perspectief.
Ik lees hier nu dat stand-alone BD spelers van Sony de MKV container ondersteunen, mijn Sony DVD speler kan prima overweg met SRT ondertiteling, nogal vreemde 'principes' houdt die Sony van jou er dan op na.
Juist omdat Sony principes van wel/geen mkv en/of srt in haar producten aan de laars lapt en eigenbelang ten alle tijde voorrang lijkt te geven, is het een goede zaak dat ze nu eens een koekje van eigen deeg krijgen. OtherOS functionaliteit 'stelen' van je klanten? What goes around comes around zou ik zeggen, alhoewel ik geen voorstander ben van software copieeren vind ik het meer dan prachtig dat het apparaat compleet open lijkt te liggen voor homebrew.
Dus ja, ik snap dat het tijd word dat PS3 bezitters eens aan hun eigen belang gaan denken, voornamelijk gemotiveerd door de handelingen van Sony zelf

[ Voor 13% gewijzigd door PromoX op 22-08-2010 13:12 ]
deze usb sticks gebruiken ze in de repair centra etc om gecorrupteerde ps3's weer tot leven te wekken enzovoortsDCFreak schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 01:03:
[...]
Het lijkt er meer op dat ze een dongle gecopieerd hebben die oorspronkelijk bij Sony vandaan komt. Ik vraag mij af waar deze dongles voor gebruikt worden, voor het runnen van unsigned code is er immers de 'test' playstation3 en voor het unbricken van een ps3 zou je alleen een flashrom writer nodig hebben die boot vanuit deze dongle of de code kan injecteren in het geheugen van de ps3.
Dat begreep ik maar bedoelde ik niet, daarom verduidelijking die duidelijk geen duidelijkheid bracht aan jou comment te merkenLizardz schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:46:
[...]
Hij doelt denk ik op de volgorde waar in het is gebeurd, jij zegt Gebanned > omgebouwd, en hij zegt dat het andersom logischer is Omgebouwd > banned
De hack gaat w.s. support krijgen voor NTFS, ze zijn hier iig al wel mee bezig.en NTFS was geen optie, omdat dat (volgens mij) met rechten Microsoft te maken had.
Vreemd dat PSN net als vorige week zondag weer offline is...
[ Voor 16% gewijzigd door KngfCnns op 22-08-2010 14:09 ]
Ah op die manier. Je bent inderdaad wel goed in het cryptisch maken van een post.fritsmaas16 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 13:24:
[...]
Dat begreep ik maar bedoelde ik niet, daarom verduidelijking die duidelijk geen duidelijkheid bracht aan jou comment te merkenVind ombouwen niet erg maar doordat ik daardoor geband werd kreeg ik er toch spijt van want online gamen vind ik belangrijker dan goedkope spellen.
Playstation network is offline. Ik krijg steeds de Error: 8002A220. Password of Email is fout =/ Jullie misschien ook ?
Intel Core i5 3570K : ASRock Z77 Extreme 4 : 8 GB Corsaire Vengeance : Sapphire 7950 950 Edition
Ja.RoyAmsterdam schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 14:20:
Playstation network is offline. Ik krijg steeds de Error: 8002A220. Password of Email is fout =/ Jullie misschien ook ?
Asus Zenbook i7 256gb
Voordat er straks 100 reacties staan met "Ja, hier ook!"... PSN ligt wereldwijd plat met dezelfde maintenance melding
[ Voor 15% gewijzigd door Blisterin_Bull op 22-08-2010 14:29 ]
http://nl.playstation.com/
PlayStation®Network
Als mensen nu eerst eens daar kijken ...
Als dat bolletje rechtsbovenin groen is is het goed, alle ander kleuren geven aan dat er iets mis is.
PlayStation®Network

Als dat bolletje rechtsbovenin groen is is het goed, alle ander kleuren geven aan dat er iets mis is.
[ Voor 25% gewijzigd door OPSLAGHOND op 22-08-2010 14:44 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Verwijderd
jammer dat het weer offline is, ach ja singleplayer is er ook zat te doen!!
kan iemand mij even helpen met het 'resetten' van mijn colin mcrea dirt 2, ik wil singleplayer helemaal overnieuw beginnen maar krijg het niet voor elkaar om hem overnieuw te beginnen?
kan iemand mij even helpen met het 'resetten' van mijn colin mcrea dirt 2, ik wil singleplayer helemaal overnieuw beginnen maar krijg het niet voor elkaar om hem overnieuw te beginnen?
en nu deels beschikbaar 
PlayStation®Network
Deels beschikbaar
PlayStation®Network

[ Voor 43% gewijzigd door The Inquisitor op 22-08-2010 16:15 ]
Hmmm geen last gehad met MW2 alhoewel ik even voetbal heb gekeken dus tussen half 3 en kwart over 3.
Is trouwens wel relatief veel downtime op PSN of lijkt mij dat maar? Vorige week las ik hier ook al dat er op zondag downtime was en 1x per week lijkt me erg veel. Ik speel nog niet lang op PSN dus weet niet of dit normaal is of toeval.
Is trouwens wel relatief veel downtime op PSN of lijkt mij dat maar? Vorige week las ik hier ook al dat er op zondag downtime was en 1x per week lijkt me erg veel. Ik speel nog niet lang op PSN dus weet niet of dit normaal is of toeval.
[ Voor 54% gewijzigd door Kluutmaran op 22-08-2010 16:32 ]
Heb weinig last gehad van downtimes. toevallig ook vorige week zondag ja, maar ik weet ook niet wat ze aan het doen zijn eigenlijk
Waarschijnlijk alles dichtgooien ivm de hack
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Laat ik dan ook eens even kijken:
PlayStation®Network
Aan
PlayStation®Network

Your Friendly Neighborhood Moderator
oh, dat wist ik niet...DCFreak schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:59:
Ik lees hier nu dat stand-alone BD spelers van Sony de MKV container ondersteunen, mijn Sony DVD speler kan prima overweg met SRT ondertiteling, nogal vreemde 'principes' houdt die Sony van jou er dan op na.
Ik begreep wel dat Sony bezig was meldingen in je scherm te zetten als je "backups" van blu-ray's aan het bekijken bent. Hoewel ik het goed vind dat er steeds meer formaten worden ondersteunt is het jammer dat 90 pct er misbruik van maakt. HD filmpjes en home video's zijn mooi te zien via .MKV en dan is het juist jammer dat er vooral Blu-Ray rips mee worden gemaakt.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Je kunt je savegame toch weggooien?Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 14:53:
jammer dat het weer offline is, ach ja singleplayer is er ook zat te doen!!![]()
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Zondag is, denk ik, de drukste dag. Als er capaciteitsproblemen zijn is het dus juist niét vreemd dat het wederom op zondag is.BatmanHorizon schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 14:09:
Vreemd dat PSN net als vorige week zondag weer offline is...
Als ze die zelfde functionaliteit nou is ergens inbouwen in het XMB hoe je niet eerst naar de computer.OPSLAGHOND schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 14:42:
http://nl.playstation.com/
PlayStation®Network [afbeelding] Offline
Hoe moeilijk kan dat nou zijn... dit zijn dus van die kleine dingen wat onwijs irritant is ( vanwege misleidende foutmeldingen ) en wat o zo makkelijk is op te lossen.
Je kunt die pagina eventueel ook als startpagina instellen voor de internetbrowser op je PS3, maar dit zou idd veel makkelijker moeten kunnen.Yippie schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 19:54:
[...]Als ze die zelfde functionaliteit nou is ergens inbouwen in het XMB hoe je niet eerst naar de computer.
Verwijderd
"With the steep price of PSJailbreak , and the possibility of the USB being useless/blocked after a firmware update, many are eagerly waiting for an alternative solution. While we wait for the devs to get in their units, Mathieulh has tweeted encouraging news on his Twitter a few hours ago:
The exact chip for the psjailbreak dongle has been identified, looks like dumping it will be easy.
We encourage all of you to wait before spending money on buying the PS Jailbreak USB dongle, it is only a matter of time before we get a free/alternative version. "
http://www.ps3hax.net/201...eak-can-be-dumped-easily/
The exact chip for the psjailbreak dongle has been identified, looks like dumping it will be easy.
We encourage all of you to wait before spending money on buying the PS Jailbreak USB dongle, it is only a matter of time before we get a free/alternative version. "
http://www.ps3hax.net/201...eak-can-be-dumped-easily/
Als uiteindelijke die PSjailbreak ook op een normale USBstick zou kunnen draaien heeft sony wel een erg groot probleem.

Als, zoals beweerd, de dongle en de code eigenlijk bij Sony zelf vandaan komt dan zal het misschien ook gemakkelijk zijn hier iets tegen te verzinnen. Sony hoeft immers niet erg veel na te denken over hoé men in de bootmode van de PS3 komt. Dat hebben ze zelf bedacht.t mac schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 01:28:
Als uiteindelijke die PSjailbreak ook op een normale USBstick zou kunnen draaien heeft sony wel een erg groot probleem.
Naar wat ik heb begrepen zit er wel degelijk een chip in de dongle en dat is middels een stukje code op het geheugen van een USB stick niet na te maken. Die knakkers van PSJailbreak balen er alleen van dat binnen de kortste keren veel goedkopere chinese versie van hun apparaatje op de markt verschijnen. Daarom ook wel erg grappig: De makers van PSJailbreak willen graag dat mensen de originele Jailbreak kopen want hij vreest hacking en namakerij van "zijn" dongle... haha omgekeerde wereld zeg.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
De vraag is alleen of ze onder de firmwarelaag kunnen patchen; dat is tot nu toe nog nooit door iemand beweerd. De USB-boot wordt namelijk als éérste gedaan (nog voordag de firmware überhaubt ingeladen wordt).swopdark schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 08:30:
[...]
Als, zoals beweerd, de dongle en de code eigenlijk bij Sony zelf vandaan komt dan zal het misschien ook gemakkelijk zijn hier iets tegen te verzinnen. Sony hoeft immers niet erg veel na te denken over hoé men in de bootmode van de PS3 komt. Dat hebben ze zelf bedacht.
Dat maakt (En alle USB-loader hacks) het een stuk lastiger voor Sony. De vraag is of dit uberhaubt gepatcht kan worden.
Hoe kan iets 'draaien' op een USB stick? Een normale USB stick is een sdram bank en dat is het wel.t mac schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 01:28:
Echt, de hoeveelheid nonsense die iedere keer door veel mensen wordt geschreven wanneer er weer iemand beweert dat de PS3 gekraakt/hackt etc. is... ongelovelijk.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Verwijderd
Footage van uncharted afspeelbaar op de jailbreak.
YouTube: psjailbreak with gameplay uncharted 2#!
Overigens niet alle gams kunnen afgespeeld worden op de JB. bv:
* Dead Red Redemption
* Call of Duty 4 Modern Warfare
* Uncharted 2
* Metal Gear Solid 4
* FIFA 10
* NHL 10
* UFC 2010 Undisputed
* Resistance Fall Of Man
Werkt er niet op. Maar dat is een kwestie van tijd voordat die games ook erop werken.
* Dead Red Redemption
* Uncharted 2
* Metal Gear Solid 4
* FIFA 10
* NHL 10
* UFC 2010 Undisputed
* Resistance Fall Of Man
Werkt er niet op. Maar dat is een kwestie van tijd voordat die games ook erop werken.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2010 09:32 ]
Die werkt dus wel, geef je zelf aan met je youtube-linkVerwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:30:
Footage van uncharted afspeelbaar op de jailbreak.
* Dead Red Redemption
* Uncharted 2
* Metal Gear Solid 4
* FIFA 10
* NHL 10
* UFC 2010 Undisputed
* Resistance Fall Of Man
Ben echt heel benieuwd hoe Sony zich hier tegen wapent (als ze dit uberhaupt lukt!)
FIFA10 werkt ook.TimmieVelthuis schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:35:
[...]
Die werkt dus wel, geef je zelf aan met je youtube-link![]()
Ben echt heel benieuwd hoe Sony zich hier tegen wapent (als ze dit uberhaupt lukt!)
Het 'probleem' (Wat tevens een nofix is) is dat sommige spellen files groter dan 4GB hanteren. Op de interne HD doen alle spellen het namelijk wel.
Ze werken aan NTFS support waarmee alle problemen de wereld uit zijn.
[ Voor 27% gewijzigd door RedHat op 23-08-2010 09:42 ]
Verwijderd
@ boven : Mijn fout mensen die hebben getest konden eerst de games niet installeren na paar x lukte het wel. link
Ik ben zelf erg benieuwd naar de mogelijkheden, ik wil graag een dat mijn ps3 alles afspeelt qua videoformatenen daarnaast een emulator voor ps2 games zou ook geweldig zijn. Het feit is dat s3 veel meer kan, maar sony er niets mee doet. De games hoef ik niet echt, aangezien je via zavvi.co.uk meestal nieuwste games na paar weken voor 18 pond kan scoren.
Ik ben zelf erg benieuwd naar de mogelijkheden, ik wil graag een dat mijn ps3 alles afspeelt qua videoformatenen daarnaast een emulator voor ps2 games zou ook geweldig zijn. Het feit is dat s3 veel meer kan, maar sony er niets mee doet. De games hoef ik niet echt, aangezien je via zavvi.co.uk meestal nieuwste games na paar weken voor 18 pond kan scoren.
Iemand al ps3 120gb versies gezien tegen "dump" prijzen ivm nieuwe 160gb versies ?
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Verwijderd
hoezo? De 160gb is nog niet eens uit. dus niet lager dan 245 kan je m krijgen bij bepaalde MM.Capo schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:49:
Iemand al ps3 120gb versies gezien tegen "dump" prijzen ivm nieuwe 160gb versies ?
Speak for yourself. Ik zit niet te wachten op nog een apparaat naast m'n TV, het liefst zou ik de PS3 ook nog eens als satteliet tuner laten fungeren. Maar die optie heeft ie helaas niet.BatmanHorizon schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 10:42:
Mensen die zeggen die dongle te kopen voor media toepassingen. Volgens mij ben je dan niet op de hoogte dat je voor die 99-150 euro ook een volwaardige losse mediaspeler kan kopen die alles slikt en ook nog eens veel minder stroom gebruikt. Enige argument om het te kopen is vanwege de gratis games en niets minder.
Maar als het mij om gratis games ging was ik wel lekker bij m'n xbox360 gebleven. Die is allang gehacked.
Ach man, dat zou heerlijk zijn, MKV support, lekker fullHD kijken zonder het gezeik wat ik nu heb. Als dat eenmaal uitkomt. Dan loop ik naar de dichtsbijzijnde bart smit en komt er een 2e ps3 hier in huis, browser en films op 1 apparaatdangerpaki schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:28:
[...]
Speak for yourself. Ik zit niet te wachten op nog een apparaat naast m'n TV, het liefst zou ik de PS3 ook nog eens als satteliet tuner laten fungeren. Maar die optie heeft ie helaas niet.
Maar als het mij om gratis games ging was ik wel lekker bij m'n xbox360 gebleven. Die is allang gehacked.
verder snap ik ook niet waar mensen mee bezig zijn voor die gratis spellen hoor, ik haal ze meestal uit engenland, speel ze een paar weken, en de meeste gaan voor 5 euro verlies ofzo op marktplaats.
PSN & XBL: Denkoyugo
Ik dat er nog wel een verschil is tussen het draaien van gekopieerde spellen of zelf software maken voor de PS3. Dat laatste lijkt me een stuk lastiger.Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:45:
@ boven : Mijn fout mensen die hebben getest konden eerst de games niet installeren na paar x lukte het wel. link
PSN: Shiver23
Haal m'n spellen ook uit England. Heb eerlijk gezegd niet zo'n zin om heel veel moeite te doen om een spel te spelen. Gewoon erin stoppen en gaan met die banaan. Daarom ben ik juist over gegaan op een PS3.Denko schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:40:
[...]
Ach man, dat zou heerlijk zijn, MKV support, lekker fullHD kijken zonder het gezeik wat ik nu heb. Als dat eenmaal uitkomt. Dan loop ik naar de dichtsbijzijnde bart smit en komt er een 2e ps3 hier in huis, browser en films op 1 apparaat![]()
verder snap ik ook niet waar mensen mee bezig zijn voor die gratis spellen hoor, ik haal ze meestal uit engenland, speel ze een paar weken, en de meeste gaan voor 5 euro verlies ofzo op marktplaats.
Die multimedia opties zouden ook zeker welkom zijn. En een opgeruimde XMB is ook wel handig, veel te veel icoontjes nu, en veel te langzaam als je tijdens spellen even in het menu moet zijn. Maar het meeste waar ik me misschien wel op verheug is het programmeren weer oppakken en wat homebrew gaan schrijven. Maar dat zal niet makkelijk gaan. M'n laatste programmeerkunsten zijn nog uit de qbasic tijd en jaartje of 13 geleden. Sindsdien niets meer gedaan. Maar volledige toegang tot alle hardware van de PS3 en homebrew lijkt me zo mooi en krachtig om in te programmeren.
Nog even over de PSJailbreak. Blijkbaar heeft elke service-usb-jig een uniek identificatienummer, welke ook door Sony geblacklist kan worden. Daarnaast heeft de 'Download Manager' wel een erg opvallend id meegekregen, waardoor het door Sony erg gemakkelijk geïdentificeerd kan worden.
Zie ook:
http://twitter.com/Mathieulh
http://twitter.com/RichDevX
http://twitter.com/skfu_ps3
Voor een kleine peek into the kitchen
.
Zie ook:
http://twitter.com/Mathieulh
http://twitter.com/RichDevX
http://twitter.com/skfu_ps3
Voor een kleine peek into the kitchen
Verwijderd
Dus gewoon niet aansluiten op internet als je gebruik van wilt maken.
Voor de techneuten : PS3 Jailbreak – Dissected and Analysed
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2010 19:29 ]
Het is natuurlijk wachten op games die dit soort zaken ook detecteren en onmogelijk maken. Dan kun je alleen nog gepatchte games spelen. Mij niet gezien.Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:22:
Dus gewoon niet aansluiten op internet als je gebruik van wilt maken.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Daar zal wel een workaround voor gemaakt worden denk ik, aangezien de dongle ook te updaten is. Maar ik ga t sowieso niet gebruiken voor games, vooral niet als je moeite ervoor moet doen. De mediamogleijkheden en andere dingen ben ik zeer benieuwd naar.Bor de Wollef schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:30:
[...]
Het is natuurlijk wachten op games die dit soort zaken ook detecteren en onmogelijk maken. Dan kun je alleen nog gepatchte games spelen. Mij niet gezien.
FQA Jailbreak
Het wachten is nu, zeker ook op GoT waar veel van dat soort nono's zitten, op de eerste berichten dat hun console gebricked is, en dan:
Ik heb voor homebrew dat ding gekocht, en nu....
Ik steek hem er echt pas net in om te testen...
Enz. Enz.Ik wilde alleen even een game uittesten, voordat ik hem ging kopen.....
Het punt is w.s. ook dat er misschien ook nieuwe firmware's gedraaid kunnen gaan worden van niet-Sony makers. Zo blijf je up-to-date. Het is op dit moment gewoon even afwachten.
Dan praat je nog geen eens over het feit dat er nu bij meer informatie gekomen kan worden. De beveiliging ontfutselen van een systeem wat open staat (En waar je bij memory e.d. kunt) is natuurlijk makkelijker dan bij een machine die van voor naar achter dichtgetimmerd is.
De mogelijkheden worden de aankomende weken dan ook wel duidelijk(er).
Dan praat je nog geen eens over het feit dat er nu bij meer informatie gekomen kan worden. De beveiliging ontfutselen van een systeem wat open staat (En waar je bij memory e.d. kunt) is natuurlijk makkelijker dan bij een machine die van voor naar achter dichtgetimmerd is.
De mogelijkheden worden de aankomende weken dan ook wel duidelijk(er).
[ Voor 49% gewijzigd door RedHat op 23-08-2010 21:12 ]
Het zou zo leuk zijn als er straks gewoon MKV'tjes met losse ondertiteling afgespeeld kunnen worden zonder rare fratsen. Streamen werkt hier niet, maar ik heb wel de beschikking over een hele grote harde externe harde schijf en dit zou dus echt ideaal kunnen zijn.
Komt er een Buzz Music Quiz voor de PS3? Ik zat te kijken naar het werk van Rinie van der Elzen (stemacteur), en oa staat hier: 2010 - Buzz, Buzz Quiz Music 2010 PS3
Zie Wikipedia: Rinie van den Elzen
Verwijderd
Ik heb gezocht en gezocht maar sorry als ik verkeerd ben. Maar hoe in vreedesnaam kan je headphones op je ps3 aansluiten. Ik weet dat het een digital output is maar is er een andere oplossing dan een stereo te kopen (veels te duur) bestaat er geen klein ding die het omzet?
Als je het geluid niet via een surroundset of iets dergelijks laat gaan, dan neem ik aan dat je je geluid via de tv afspeelt?Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:29:
Ik heb gezocht en gezocht maar sorry als ik verkeerd ben. Maar hoe in vreedesnaam kan je headphones op je ps3 aansluiten. Ik weet dat het een digital output is maar is er een andere oplossing dan een stereo te kopen (veels te duur) bestaat er geen klein ding die het omzet?
Jouw tv zal vast en zeker over een koptelefoonaansluiting beschikken tenzij deze gesloopt is natuurlijk.
Verwijderd
haha het grappige is...me tv heeft geen koptelefoon aansluiting maar ook een digital audio gedoe! echt $% want het een LED tv blijkbaar paste er geen koptelefoon aansluitingOPSLAGHOND schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:34:
[...]
Als je het geluid niet via een surroundset of iets dergelijks laat gaan, dan neem ik aan dat je je geluid via de tv afspeelt?
Jouw tv zal vast en zeker over een koptelefoonuitgang beschikken tenzij deze gesloopt is natuurlijk.
Voel je niet te slecht, mijn Samsung LCD TV heeft ook gewoon geen koptelefoon ingangVerwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:35:
[...]
haha het grappige is...me tv heeft geen koptelefoon aansluiting maar ook een digital audio gedoe! echt $% want het een LED tv blijkbaar paste er geen koptelefoon aansluiting
Een convertertje scoren van component (rood/wit) naar jack plug/TRS connector/net hoe je het wilt noemen en dan met de standaard AV-kabel van Sony spelen in combinatie met HDMI natuurlijk!
offtopic:
Waar blijft overigens deeltje 52?
[ Voor 10% gewijzigd door alex3305 op 23-08-2010 22:43 ]
Door die standaard kabel te gebruiken voor je geluid. En dan een kabeltje kopen die je op de Rode en Witte Tulp klikt en daar een mini-jack ingang van maakt.Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:29:
http://kabeltje.com/35mm-...x-rca-02meter-p-1069.html
http://kabeltje.com/35mm-stereo-koppelstuk-metaal-p-369.html
Deze zijn er ook in een kabel, maar ik kon ze zo gauw even niet vinden.
Zucht...
Volgens mij kan dit juist niet. De PS3 kan meerdere audiosignalen uitsturen via digitale uitgangen ja. Maar digitaal + analoog is no-go. Dus het beeld via HDMI en het geludi via AV-out (tulp) werkt niet.alex3305 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:43:
Een convertertje scoren van component (rood/wit) naar jack plug/TRS connector/net hoe je het wilt noemen en dan met de standaard AV-kabel van Sony spelen in combinatie met HDMI natuurlijk!
offtopic:
@ Hieronder: ok, my bad!
[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 23-08-2010 23:33 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Werkte hier perfect hoor! Had tijdelijk een 2.1 set en die kon ik alleen met mini-jack aansluiten en de TV gewoon met HDMI.Yellowneck schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:45:
[...]
Volgens mij kan dit juist niet. De PS3 kan meerdere audiosignalen uitsturen via digitale uitgangen ja. Maar digitaal + analoog is no-go. Dus het beeld via HDMI en het geludi via AV-out (tulp) werkt niet.
Zucht...
Is het geen oplossing om een bluetooth hoofdtelefoon te gebruiken?
Wat ik hoop, is dat ze redelijk snel linux draaiend krijgen op de gejailbreakte ps3. Zodra dan de drivers aangepast zijn voor het gebruik van de GPU, kan er door een groep mensen een project gestart worden om een dedicated media speler te ontwikkelen.Shiver23 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:45:
[...]
Ik dat er nog wel een verschil is tussen het draaien van gekopieerde spellen of zelf software maken voor de PS3. Dat laatste lijkt me een stuk lastiger.
Maar het zal nog wel lastig worden, Sony zal zeker counter measures nemen tegen deze ontwikkelingen, en dat betekend waarschijnlijk dat je niet kan updaten wil je van de dongle gebruik blijven maken voor homebrew.
Verwijderd
Als we verder terug gaan, in de tijd van de Snes waren de goedkoopste spellen 130 gulden ( = ca. 60 euro) terwijl er nog genoeg games van 150 en 170 en zelfs 200 gulden waren, wat bij de n64 ook voorkwam. Aangezien je nu meer content voor je geld krijgt zijn games zelfs goedkoper geworden.SToRM666 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:10:
[...]
De prijzen van spellen zijn eigenlijk altijd al zo hoog geweest. In de tijd van de PS2 betaalde je ook al vrij snel 60 euro voor een spel. En dat spellen zoveel duurder zijn dan andere media is ook niet zo gek. Een filmmaker kan behalve de verkoop van de film op schijf ook nog geld verdienen door de film in de bioscoop te laten verschijnen. En een artiest kan naast de verkoop van cd´s ook op vele andere manieren geld verdienen (concerten bijvoorbeeld). Maar bij de verkoop van games zit je toch echt wel enkel vast aan de verkoop van de schijfjes, daarnaast valt er aan een game niet veel extra te verdienen (alhoewel dat vroeger met een arcadehal nog wel anders was misschien). En als je kijkt wat het maken van een spel voor de PS3 kost, dan kan ik wel begrijpen dat ze er alles aan doen om illegale versies te voorkomen.
Een van de redenen dat deze generatie veel spellen multiplatform gaan is dan ook dat het gewoon bijna niet meer te bekostigen is om een grote game exclusief voor 1 platform te maken.
Ja die komt. In de store bij Gamescom sectie staat een trailer. Grote teleurstelling voor mij is dat Buzz een facelift heeft gekregen. Ziet er niet uit.Exorcist schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 21:42:
Komt er een Buzz Music Quiz voor de PS3? Ik zat te kijken naar het werk van Rinie van der Elzen (stemacteur), en oa staat hier: 2010 - Buzz, Buzz Quiz Music 2010 PS3
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=nwzexeoZ5FQ&feature=related]
Edit: zzz
[ Voor 98% gewijzigd door bcd87 op 24-08-2010 09:04 ]
Wat denken jullie hier van?
http://www.penguinunited.com/Playstation+3/Eagle+Eye+Converter+for+PlayStation+3.html
http://www.penguinunited.com/Playstation+3/Eagle+Eye+Converter+for+PlayStation+3.html
Ik verwacht wel dat men gaat dumpen, vraag is enkel wanneer.Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:53:
[...]
hoezo? De 160gb is nog niet eens uit. dus niet lager dan 245 kan je m krijgen bij bepaalde MM.
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
nou vooralsnog een hoop bestellingen en bijbehorende problemen zo te lezen nog niemand die er een heeft ontvangen, zou nog maar ff wachten als ik jou was
PSN Headless_Pumpkin
Ja, dat zijn dingen die games verknallen over het algemeen ja. Zelfde als die muiscontrollers voor FPS-ers enzo.
Is het trouwens niet een koptelefoon uitgang?The Inquisitor schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:41:
[...]
Voel je niet te slecht, mijn Samsung LCD TV heeft ook gewoon geen koptelefoon ingang
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Meer content?Aangezien je nu meer content voor je geld krijgt zijn games zelfs goedkoper geworden.
Tegenwoordig vind ik de games toch best wel kort en proberen hun replay value op te krikken door trophies.
Ik zie het verschil al tussen de Ratchet and clank series op de PS2 en op de PS3.
Verder nog meer te korte games: Dante's inferno 6 uur mee bezig en klaar.
Assassins Creed, was je ook zo klaar mee.
Dat ben ik dus totaal niet met je eens. Zo zouden SFIV gasten ook geen Arcade stick meer mogen gebruiken.Denko schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:25:
[...]
Ja, dat zijn dingen die games verknallen over het algemeen ja. Zelfde als die muiscontrollers voor FPS-ers enzo.
[ Voor 28% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 24-08-2010 11:02 ]
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Ja er zijn spellen waar je zo klaar mee kan zijn, maar dat ligt er ook enigzins aan hoe snel je zelf door het spel probeert te racen. In zowel Assassins Creed 1 als 2 heb ik toch aardig wat uurtjes gestoken, bij 2 zelfs bijna alles gedaan wat mogelijk was.
Ik vind die dingen op zich geen probleem, maar ik heb geen zin om voor elke game een aparte joystick te kopen omdat ik anders niet mee kan komen.Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:59:
Dat ben ik dus totaal niet met je eens. Zo zouden SFIV gasten ook geen Arcade stick meer mogen gebruiken.
Als je al zulke dingen toelaat op de consoles, lekker eigen servers voor houden, het spel is er niet op gemaakt. Zie MW2 bijvoorbeeld, de console versie heeft een hele lichte autoaim juist OMDAT je geen muis hebt en met de controller is het wat moeilijker mikken. Als je zo'n ding gebruikt, lekker tegen andere mensen die ook zo'n ding hebben, wel zo eerlijk
Ik vind het gewoon cheaten als je zo'n ding gebruikt. De uitdaging is toch onder gelijke condities winnen van mensen en niet een advantage creëren door hulpmiddelen (waaronder andere invoerapparatuur, radar, autoaim en dergelijke. Ik zal zoiets dan ook nooit aanschaffen.
Het is geen cheaten, aangezien het vrij is voor een ieder om dergelijke hulpmiddelen aan te schaffen, waardoor het voordeel weer wordt opgeheven.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Ben ik niet met je eens. Stel nu dat zo'n apparaat 100 euro kost. Of 1000. Of 100.000 euro? Wat dan? Dan mag het niet, omdat niet iedereen die kan kopen? Los van het feit of je het wilt. Ik vind het 100% cheaten.Jackal131 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:59:
Het is geen cheaten aangezien vrij is voor een ieder om dergelijke hulpmiddelen aan te schaffen, waardoor het voordeel weer wordt opgeheven.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ik zeg niet dat het voor een ieder financieel mogelijk is. Maar daarmee blijft het wel vrij voor een ieder om het aan te schaffen. Derhalve ben ik van mening dat het geen cheat is.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Ik weet niet of je het cheaten kan noemen. Het is een andere (onofficiële) controller. Maar goed waar leg je de grens tussen cheaten en niet cheaten. Als je je knoppen indeling van je officiele controller aanpast is het dan cheaten als je zo makkelijker kan spelen? Is het cheaten als je een nagemaakte six axis controller gebruikt? Erg lastig.
Persoonlijk denk ik alleen dat als je zo graag met muis en toetsenbord wilt spelen dat je bij een console aan het verkeerde adres bent. Je doet daarmee namelijk de voordelen van de console (relaxed onderuit op de bank ergonomische controller) teniet maar krijgt ook niet eens alle voordelen van muis en toetsenbord (slechte besturing, niet echt muis toetsenbord gevoel, geen officiële support).
Moet je dan niet gewoon op een PC gamen?
Ik bakte zelf niet zo veel van shooters op de PS3 maar naarmate je vaker speelt wen je daar ook aan en leer je dat ook. Natuurlijk ben ik minder precies dan met de muis. Maar dat is iedereen die daar speelt. Ik denk dat je het jezelf alleen maar moeilijker maakt met die muis en toetsenbord upgrades. Die werken namelijk toch niet zoals op een PC.
Persoonlijk denk ik alleen dat als je zo graag met muis en toetsenbord wilt spelen dat je bij een console aan het verkeerde adres bent. Je doet daarmee namelijk de voordelen van de console (relaxed onderuit op de bank ergonomische controller) teniet maar krijgt ook niet eens alle voordelen van muis en toetsenbord (slechte besturing, niet echt muis toetsenbord gevoel, geen officiële support).
Moet je dan niet gewoon op een PC gamen?
Ik bakte zelf niet zo veel van shooters op de PS3 maar naarmate je vaker speelt wen je daar ook aan en leer je dat ook. Natuurlijk ben ik minder precies dan met de muis. Maar dat is iedereen die daar speelt. Ik denk dat je het jezelf alleen maar moeilijker maakt met die muis en toetsenbord upgrades. Die werken namelijk toch niet zoals op een PC.
Het is naar mijn mening ook geen cheat, het is alleen een oneerlijk voordeel tov de rest en zou daarom eigen servers moeten hebben. Maarja, dan zou de reden van het kopen van die dingen voor 50% van de mensen vervallen natuurlijkJackal131 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:09:
Ik zeg niet dat het voor een ieder financieel mogelijk is. Maar daarmee blijft het wel vrij voor een ieder om het aan te schaffen. Derhalve ben ik van mening dat het geen cheat is.
En mensen die een stuurtje gebruiken in een (arcade) racer, moeten die ook een eigen server waar zij gescheiden spelen van de controller-bestuurders?
Het is geen oneerlijk voordeel. Het is een mogelijkheid die iedereen geboden wordt en waarvan het iedereen vrij staat daarvoor te kiezen. Ikzelf heb vooralsnog gekozen voor de PS3 boven de pc vanwege (1) dat ik het zat was mn pc steeds te upgraden en (2) het gemak van een controller vanaf de bank.
Maar ik zal niet zeggen dat ik toch vaak in de verleiding kom om een dergelijk apparaat aan te schaffen, waarmee ik een tobo-muis weer kan gebruiken maar dan vanachter de PS3... misschien dat ik de verleiding ooit niet kan weerstaan...
Het is geen oneerlijk voordeel. Het is een mogelijkheid die iedereen geboden wordt en waarvan het iedereen vrij staat daarvoor te kiezen. Ikzelf heb vooralsnog gekozen voor de PS3 boven de pc vanwege (1) dat ik het zat was mn pc steeds te upgraden en (2) het gemak van een controller vanaf de bank.
Maar ik zal niet zeggen dat ik toch vaak in de verleiding kom om een dergelijk apparaat aan te schaffen, waarmee ik een tobo-muis weer kan gebruiken maar dan vanachter de PS3... misschien dat ik de verleiding ooit niet kan weerstaan...
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ja. Vind ik wel! Ik ben ook geen voorstander van cross-platform gaming.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:57:
En mensen die een stuurtje gebruiken in een (arcade) racer, moeten die ook een eigen server waar zij gescheiden spelen van de controller-bestuurders?
Je zou toch ook raar staan te kijken als opeens een deel van de Tour de France wielrenners met hulpmotor mochten rijden? Is precies hetzelfde. Alleen daar is het verboden. Dat zou hierbij ook moeten...
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Is er een manier, dat als je je HDD vervangt je de gelockte save games ook kan over zetten?
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
Ik heb pas mijn HDD vervangen (inclusief save games), maar wat bedoel je met gelockte save games? Wat zijn dat?Chaos-Zero schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:40:
Is er een manier, dat als je je HDD vervangt je de gelockte save games ook kan over zetten?
Games die je normaal gesproken niet kan kopieren, zoals Killzone en Heavy Rain dat bijvoorbeeld hebben.spaceboy schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:44:
[...]
Ik heb pas mijn HDD vervangen (inclusief save games), maar wat bedoel je met gelockte save games? Wat zijn dat?
Hmmkay, sorry. Geen ervaring mee. Succes.Chaos-Zero schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:47:
[...]
Games die je normaal gesproken niet kan kopieren, zoals Killzone en Heavy Rain dat bijvoorbeeld hebben.
Als je de backup functie van je PS3 gebruikt dan kan je alles overzetten als het goed is. Inclusief de gelockte save games. Je moet niet dingen overkopieren naar een USB stick en dan weer proberen erop te zetten. Dat werkt niet. In de system settings van de PS3 staat ergens de backup functie.Chaos-Zero schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:40:
Thanks, dat ga ik dan even proberen. Kan je daar ook aanvinken wat je wilt backuppen? Gezien ik eigenlijk alleen echt de save games wil.dangerpaki schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:56:
[...]
Als je de backup functie van je PS3 gebruikt dan kan je alles overzetten als het goed is. Inclusief de gelockte save games. Je moet niet dingen overkopieren naar een USB stick en dan weer proberen erop te zetten. Dat werkt niet. In de system settings van de PS3 staat ergens de backup functie.
Dan hoef ik niet een van mijn externe HDD's in partities te zetten, maar kan ik gewoon een usb stickje gebruiken. De games opnieuw installeren maakt mij niet zo veel uit namelijk.
Nope alles moet gebackupped worden en tis erg traag. Paar weken teruggedaan ....
Dan kun je natuurlijk eerst alles verwijderen wat je niet wilt en dan zou het een stuk rapper moeten gaan.Chaos-Zero schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:58:
[...]
Thanks, dat ga ik dan even proberen. Kan je daar ook aanvinken wat je wilt backuppen? Gezien ik eigenlijk alleen echt de save games wil.
Dan hoef ik niet een van mijn externe HDD's in partities te zetten, maar kan ik gewoon een usb stickje gebruiken. De games opnieuw installeren maakt mij niet zo veel uit namelijk.
Jij vind een stuurtje zelf niet kunnen, maar word wel degelijk alom geaccepteerd, kijk voor de grap maar eens in het GT5 Trial Challenge topic van een aantal maanden geleden.spaceboy schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:08:
[...]
Ja. Vind ik wel! Ik ben ook geen voorstander van cross-platform gaming.
Je zou toch ook raar staan te kijken als opeens een deel van de Tour de France wielrenners met hulpmotor mochten rijden? Is precies hetzelfde. Alleen daar is het verboden. Dat zou hierbij ook moeten...
Waarom word een stuurtje van 250euro die net zo goed een beduidend voordeel geeft wel geaccepteerd, maar een frag controller van 70euro niet.
Je gebruikt accessoires die door sony zijn goedgekeurd.
een hulpmotor op de fiets vergelijken met een frag controller gaat natuurlijk volledig mank.
De frag controller mag gewoon gebruikt worden en is dus niet verboden.
Fietsen gaat om man tegen man en tegen de elementen, nogal wiedes dat een hulpmotor verboden is.
Sowieso kan je een echte sport niet vergelijken met gamen.
Er is ook ooit een discussie geweest bij Counter-strike Classic, waarin een A3D Geluidskaart een beduidend voordeel gaf, probleem was alleen dat de fabrikant failliet aan het gaan was en dat Creative deze toen heeft opgekocht en om 1 of andere vage reden (gezichtverlies?) EAX beter vond.
A3D zorgde ervoor dat het geluid super exact te bepalen was en ook nog eens van een grotere afstand tegen een behoorlijke fps hit en iets mindere geluids kwaliteit.
Het was een functie die valve nota bene zelf had geïmplementeerd en mensen die het niet hadden vonden het vals spelen.
Uiteindelijk is door de druk van de community op alle servers de optie uitgezet.
Al met al erg jammer, want door de community en Creative is het beste geluids positie bepalingssysteem voor games compleet verdwenen en nog steeds niet geëvenaard.
Hij gaat niet volledig mank vind ik. Zoals ik al zei is het enige verschil dat die hulpmotor verboden is bij de Tour de France. Net als doping.Sinned123 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:54:
[...]
een hulpmotor op de fiets vergelijken met een frag controller gaat natuurlijk volledig mank.
De frag controller mag gewoon gebruikt worden en is dus niet verboden.
Maar goed, koop rustig zo'n ding. Ik vind het jammer dat het uberhaupt bestaat. Ik ben voorstander van gamen met allemaal precies hetzelfde uitgangspunt. Met precies dezelfde voordelen. Precies dezelfde nadelen. Dan creeer je goede uitgangspunten voor een "vergelijking" (of je het dan sport of spel noemt, maakt mij niet uit).
A3D. Geniaal was dat. Ik begrijp nog steeds niet waarom dat niet meer bestaat. Tegenwoordig verkopen ze zelfs 5.1 koptelefoons en die halen het ruimtelijke effect van a3d nog niet eens.Sinned123 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:54:
[...]
Er is ook ooit een discussie geweest bij Counter-strike Classic, waarin een A3D Geluidskaart een beduidend voordeel gaf, probleem was alleen dat de fabrikant failliet aan het gaan was en dat Creative deze toen heeft opgekocht en om 1 of andere vage reden (gezichtverlies?) EAX beter vond.
A3D zorgde ervoor dat het geluid super exact te bepalen was en ook nog eens van een grotere afstand tegen een behoorlijke fps hit en iets mindere geluids kwaliteit.
Het was een functie die valve nota bene zelf had geïmplementeerd en mensen die het niet hadden vonden het vals spelen.
Uiteindelijk is door de druk van de community op alle servers de optie uitgezet.
Al met al erg jammer, want door de community en Creative is het beste geluids positie bepalingssysteem voor games compleet verdwenen en nog steeds niet geëvenaard.
Verder eens met je betoog.
Verwijderd
Huh sorry begrijp em niet maar welke standaard kabel en hoe en wat ben in de warSgtElPotato schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:43:
[...]
Door die standaard kabel te gebruiken voor je geluid. En dan een kabeltje kopen die je op de Rode en Witte Tulp klikt en daar een mini-jack ingang van maakt.
http://kabeltje.com/35mm-...x-rca-02meter-p-1069.html
http://kabeltje.com/35mm-stereo-koppelstuk-metaal-p-369.html
Deze zijn er ook in een kabel, maar ik kon ze zo gauw even niet vinden.
Een stuur geeft geen groot voordeel ten opzichte van een controller. Het speelt fijner voor je gevoel maar je racet er niet harder of preciezer door.
Dit in tegenstelling tot muizen, fragcontrollers en speedknoppen. Deze gebruiken een andere manier van input geven waardoor je preciezer kan reageren of sneller meerdere keren kan klikken wat een oneerlijk voordeel geeft. De mensen die het geen cheaten vinden zouden het dus ook goed vinden als iemand met een touchscreen zou spelen en alleen maar op het scherm de hoofden van de tegenstander hoefde aan te raken om ze een headshot te geven? Ik niet iig.
Dit in tegenstelling tot muizen, fragcontrollers en speedknoppen. Deze gebruiken een andere manier van input geven waardoor je preciezer kan reageren of sneller meerdere keren kan klikken wat een oneerlijk voordeel geeft. De mensen die het geen cheaten vinden zouden het dus ook goed vinden als iemand met een touchscreen zou spelen en alleen maar op het scherm de hoofden van de tegenstander hoefde aan te raken om ze een headshot te geven? Ik niet iig.
Is dat wel zo? Volgens mij zijn die muis-vervangers voor de PS3 hartstikke waardeloos, simpelweg omdat ze geen afwijkende 'analoge' bewegingen kunnen doorgeven als de pookjes op een joypad dat doen. Enige cheat die ik mij kan voorstellen is een programmeerbare pad waar je complexe 'moves' van een vechtgame bijvoorbeeld in zet, zodat je ze altijd snel en accuraat kan executeren ingame.fritsmaas16 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:28:
Een stuur geeft geen groot voordeel ten opzichte van een controller. Het speelt fijner voor je gevoel maar je racet er niet harder of preciezer door.
Ik denk dat er maar heel weinig TV's zijn met een koptelefooningang. ;-)
Van mij mag trouwens er gewoon weer een patch uitkomen die alles ongedaan maakt.
De PS3 voldoet prima aan mijn wensen en ik heb er in elk geval geen behoefte aan om allerlei obscure sites te bezoeken om dan games te kunnen downloaden.
Ik heb er ook nog geen films e.d. opstaan, dus ik mis de verschillende afspeelformaten ook (nog) niet.
Van mij mag trouwens er gewoon weer een patch uitkomen die alles ongedaan maakt.
De PS3 voldoet prima aan mijn wensen en ik heb er in elk geval geen behoefte aan om allerlei obscure sites te bezoeken om dan games te kunnen downloaden.
Ik heb er ook nog geen films e.d. opstaan, dus ik mis de verschillende afspeelformaten ook (nog) niet.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Maar iemand met een 40" televisie heeft ook een oneerlijk voordeel op iemand die maar een 20" CRT scherm kan betalen. Uiteindelijk zijn er altijd wel mensen met een (oneerlijk) voordeel en/of nadeel en alleen op toernooien zijn (zowat) alle omgevingsvariabelen eerlijk te bepalen.
En daarbij is importeren nog nooit zo simpel geweest. Ik betaal tegenwoordig gemiddeld minder dan 40 euro per spel.Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 07:08:
Als we verder terug gaan, in de tijd van de Snes waren de goedkoopste spellen 130 gulden ( = ca. 60 euro) terwijl er nog genoeg games van 150 en 170 en zelfs 200 gulden waren, wat bij de n64 ook voorkwam. Aangezien je nu meer content voor je geld krijgt zijn games zelfs goedkoper geworden.
PSN id: NL_SToRM
Ik was met die GT Challenge een paar seconde sneller met het stuur verdeeld over 2 banen en het forum stond vol met mensen die betere tijden haalden met het stuur.fritsmaas16 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:28:
Sterker nog de snelste joystick kwam pas op plaats 15terug.
Een stuur dat 360graden kan draaien of nog beter 720graden, kan je natuurlijk veel preciezer insturen dan een pookje wat misschien 3cm beweegt.
Het probleem van een FPS(en ook RTS) is niet de fragcontroller, maar de beroerde besturing van de standaard controller.
Ik 2 fps games moeten uitspelen om er enigszins gewent aan te raken, nu is het redelijk.
En dat voor iemand die vroeger Counter-strike op een aardig niveau heeft kunnen spelen.
Ik heb overigens zelf helemaal geen fragcontroller, een muis en toetsenbord op de pc is namelijk sowieso veel beter.
Games waar het shoot gedeelte minder zwaar weegt, speel ik wel liever casual met de normale controller.
Zelf aan meerdere CS compo's meegedaan, ook waar je zelf geen hardware mocht meenemen.alex3305 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:00:
Maar iemand met een 40" televisie heeft ook een oneerlijk voordeel op iemand die maar een 20" CRT scherm kan betalen. Uiteindelijk zijn er altijd wel mensen met een (oneerlijk) voordeel en/of nadeel en alleen op toernooien zijn (zowat) alle omgevingsvariabelen eerlijk te bepalen.
Enkel de muis, ja kan wel denken dat het dan eerlijker is maar dat is het eigenlijk nooit.
Vaak zit er een Orga van een bepaalde clan dicht bij het vuur en die regelt wel even die "eerlijke" regels, zijn clan speelt natuurlijk al maanden op die manier en andere clans moeten zich binnen een paar weken aanpassen.
Vooral brightness en handige binds was een mega groot probleem.
En dan heb ik het nog niet eens over truukjes zoals aanpassing van rate en andere instellingen.
[ Voor 22% gewijzigd door Sinned123 op 24-08-2010 23:53 ]
Zou de Move dan volgens jullie ook niet gebruikt mogen worden tijdens FPS? MAG e.d. krijgen er zelfs support voor.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Waarschijnlijk ook aparte rooms of iets dergelijks.
Er zullen mensen zijn die dat cheaten vinden,ondanks het feit dat Sony het zelf op de markt heeft gebracht en dat de games er voor gemaakt zijn...Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 07:50:
Zou de Move dan volgens jullie ook niet gebruikt mogen worden tijdens FPS? MAG e.d. krijgen er zelfs support voor.
Ja. Via de backup functie.Chaos-Zero schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:40:
Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady
Ik vind het een twijfelgeval ja. Ik heb op zich nog niet zo'n moeite met het feit dat iemand eenJackal131 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 07:58:
[...]
Er zullen mensen zijn die dat cheaten vinden,ondanks het feit dat Sony het zelf op de markt heeft gebracht en dat de games er voor gemaakt zijn...
- Move
- stuurtje
- fragmuis
- 100" scherm
- speciale robot-arm
- specialistische aim-bots
- whatever
gebruikt. Maar IK zou 't leuk vinden als je dan op z'n minst tijdens het selecteren van je tegenstanders al deze info kunt meenemen zodat je weet dat je los-van-technologie iemand van man tot man te grazen kunt nemen. Anders heb je altijd een of ander excuus.
Het probleem is natuurlijk dat dit (zeker met zoiets als een 100" scherm)
Chaos-Zero schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:40:
Die heb ik hier gevonden in de PS3 utility
Verwijderd
Ik ben het hier niet helemaal mee eens, ja importeren is nog nooit zo makkelijk geweest, maar de meeste spellen ben je naar 10 uur toch echt wel doorheen, vroeger waren spellen dikwijls 30-40 uur en hoger.SToRM666 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:21:
[...]
En daarbij is importeren nog nooit zo simpel geweest. Ik betaal tegenwoordig gemiddeld minder dan 40 euro per spel.
Dit topic is gesloten.