Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 15:42

BlackEyedAngel

Just a decent guy

dog4life schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:54:
[...]

Ik heb alle resoluties op de PS3 aangevinkt.
720p game (Uncharted 2) wordt zo uitgestuurd, een bluray op 1080p, en het XMB ook op 1080p.
Enkel voor de 720p games lijkt hij dus terug te schakelen!
Hoe bedoel je terug schakelen :?

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
hallo ik heb vandaag tekken 6 gekocht maar helaas krijg ik dan een 80010514 error. en daarom werkt deze game niet. fifa 10 werkt nog wel gewoon, maar moet ik nu bang zijn dat er iets mis is met mijn ps3 of ligt het aan het spel.

Heb al contact gehad met de winkel waar ik het spel gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Volgens google voorspelt die code niet veel goeds. Denk dat je misschien beter even met Sony kan bellen dan met de winkel waar je tekken hebt gekocht aangezien het zover ik kan zien een hardware probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05:51

Shabbaman

Got love?

soccerroos schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:13:
hallo ik heb vandaag tekken 6 gekocht maar helaas krijg ik dan een 80010514 error. en daarom werkt deze game niet. fifa 10 werkt nog wel gewoon, maar moet ik nu bang zijn dat er iets mis is met mijn ps3 of ligt het aan het spel.

Heb al contact gehad met de winkel waar ik het spel gekocht heb.
Je zou dit eens moeten lezen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
Omni superens schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:30:
Volgens google voorspelt die code niet veel goeds. Denk dat je misschien beter even met Sony kan bellen dan met de winkel waar je tekken hebt gekocht aangezien het zover ik kan zien een hardware probleem is.
maarja andere spellen doen het wel gewoon dat is het aparte eraan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
soccerroos schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:47:
[...]

maarja andere spellen doen het wel gewoon dat is het aparte eraan,
Heb niet het hele stuk gelezen maar zou zeggen dat er van die games géén data op je corrupte stukje harddisk staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog meer vertical stands voor de PS3 op de markt met een mooie blauwe LED erin verwerkt zoals deze; http://www.bol.com/nl/p/g...04004008171770/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 19:26:
Zijn er nog meer vertical stands voor de PS3 op de markt met een mooie blauwe LED erin verwerkt zoals deze; http://www.bol.com/nl/p/g...04004008171770/index.html
Ja deze! :>

[ Voor 8% gewijzigd door TheZeroorez op 23-07-2010 20:47 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

OPSLAGHOND schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:00:
[...]

De Amerikaanse versie heeft geen balkjes.
Anders zou je eventueel met je T.V. kunnen inzoomen, maar daar wordt het beeld alles behalve beter van.
Ik heb geen tv, maar een full hd monitor helaas geen zoom mogelijkheid. Ik vind het echt vreemd de game start namelijk wel gewoon full screen op, squaresoft etc en hoofdmenu om op te starten, echter de gameplay is dus omringt met de balken, wanneer ik de ps knop indruk krijg ik de mogelijkheid om bij instellingen het scherm te veranderen in volledig scherm of normaal en smoothing aan en uit te zetten, het formaat wijzigt dan wel iets groter, maar nog steeds niet full screen.

Ook heb ik geprobeerd de Ps3 beeldscherminstellingen te wijzigen, 1080p en 720p uitgezet, maar ook niet succesvol, ik erger me er echt aan, en de game is voor mij niet speelbaar zo.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat de game gewoon niet in breedbeeld gemaakt is. Ook al zou het dus full screen kunnen, dan ziet het er waarschijnlijk helemaal niet uit doordat alles zwaar is uitgerekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 16:50
Standaard stuurt de PS3 de standaard resolutie van de game uit. Bij GOW3 is dit 720P. Veel ontwikkelaars kiezen voor HD-Ready 720P. Sommige ontwikkelaars kiezen zelfs voor een niet HD resolutie. Bijvoorbeeld MW2 die als standaard resolutie 600P gebruikt.

Als je de PS3 Display/Output settings op automatic laat staan, dan scaled een 1080P HDTV dit signaal op naar een 1920x1080 resolutie, daarvoor wordt dus de scaler chip gebruikt die in de TV zit.

Als je de PS3 Display/Output settings op custom zet en alleen 1080P aanvinkt, dan scaled the PS3 zelf het signaal op naar een 1920x1080 resolutie. De PS3 doet dit softwarematig. Dit in tegenstelling tot de Xbox360 die hiervoor een specifieke chip (hardware) voor aan boord heeft. Op dit onderwerp is nog wat ruis. ANA wordt op veel plekken als de scaler genoemd. Volgens mij is het meer waarschijnlijk dat de ATI Xenos GFX chip dienst doet als scaler waarbij ANA chip de framebuffer vertaald naar een signaal geschikt voor HDMI, component, etc. Zie voor meer informatie het B3D forum)

Conclusie na mijn test is dat de scaler in mijn specifieke HDTV minder kwaliteitsverlies geeft tov de PS3. Dit zal ongetwijfeld met veel zaken te maken hebben waaronder het gebruikte algoritme. Mijn aanname dat een hardware scaler meer power heeft en dus meer middelen heeft om betere kwaliteit te leveren hoeft, hoewel dit op zich logisch lijkt, niet zo te zijn. Tip: wil je toch 1080P, omdat je zo’n fijne HDTV hebt? Test dan zeker even de bovenstaande opties om te kijken wat het mooiste plaatje geeft.

Natuurlijk je bevinding hier delen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus alles aanvinken vs. alleen 1080p aanvinken in de PS3? Die opties bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scare360
bram1984 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:38:
Dus alles aanvinken vs. alleen 1080p aanvinken in de PS3? Die opties bedoel je?
Ja. De laagste resolutie kun je niet uitzetten. Die is voor noodgevallen ;)

Overigens je kan door op info te drukken op je afstandbediening zien wat het inputsignaal is voor de HDTV.

[ Voor 17% gewijzigd door Scare360 op 23-07-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@paulgielens, ik zal het vanavond nog eens even bekijken en alles uitvinken behalve 1080p, Opslaghond daarentegen gaf aan dat de Amerikaanse FF VII ps one classic geen balken heeft? merkwaardig. Is er hier verder iemand die FF VII heeft gekocht en het zelfde ondervindt?

[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 23-07-2010 14:05 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Destianto schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 14:04:
@paulgielens, ik zal het vanavond nog eens even bekijken en alles uitvinken behalve 1080p, Opslaghond daarentegen gaf aan dat de Amerikaanse FF VII ps one classic geen balken heeft? merkwaardig. Is er hier verder iemand die FF VII heeft gekocht en het zelfde ondervindt?
Verschil tussen PAL/NTSC-versies

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Destianto schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 14:04:
Ik speel FF7 op de PSP en daar kan je scalen maar zelf op de PSP vind ik het beeld niet om aan te zien als het ook maar een klein beetje wordt uitgerekt naar de afmetingen van het scherm. Ik speel de game danook altijd in de originele stand wat balken rondom opleverd. Om nou te spreken van onspeelbaar vind ik wel overdreven. Ik heb liever duidelijke heldere en kleurrijke gfx dan een vertrokken beeld waarvan je weet dat het gewoon niet zo hoort.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

paulgielens schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:12:
Dit in tegenstelling tot de Xbox360 die hiervoor een specifieke chip (hardware) voor aan boord heeft.
Waar is deze zin nou weer voor nodig. Voegt het ook maar iets toe aan je hele verhaal? Wordt er zo moe van dat mensen niet gewoon iets over de PS3, of over de 360 kunnen vertellen zonder het andere apparaat er meteen weer bij te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Hey, ik lees dat Cole uit infamous toch zijn oude uiterlijk krijgt ipv een onherkenbaar redesign in deeltje 2.
Welke idioot uberhaupt ooit heeft bedacht dat het een goed idee was om je hoofdpersoon waarmee mensen zich identificeren zonder reden te veranderen is een raadsel.

@Blindfold Dat is toch gewoon achtergrondinfo? Ik zat mezelf al af te vragen waarom bij de 360 alles 'automatisch' gaat (maar was te lui om te vragen/op te zoeken). Een groot percentage hier heeft inmiddels beide apparaten. Het wordt pas vervelend als hij er een waardeoordeel aan geeft.

[ Voor 34% gewijzigd door SeamusXanthus op 23-07-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 16:33

Grannd

da Granndest

Nouja als je die E3 trailer zag dan kon ik de veranderingen wel begrijpen, de stad van deel één was vooral grijs en donker, de oude Cole pastte daar ook bij. Maar de stad van deel 2 lijkt een stuk kleurrijker, en het redesign van het personage pastte daar ook bij, ik vraag me eigenlijk af of de oude Cole wel in de nieuwe stad past, maar goed ze zullen hem waarschijnlijk niet 1 op 1 kopiëren uit deel één maar gewoon ervoor zorgen dat hij meer op die van deel één lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-07 14:50
Na lang gedoe achter gekomen dat als je een 720p game op 1080p forced (NFS:Shift) hij naar 720x568 gaat indien 1080p niet wordt ondersteund door het spel :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornzor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 08:59
Kan je een ps3 slim op zijn zijkant laten staan? dus rechtsop inplaats van normaal liggend? of is dat niet goed voor de ps3?? i.v.m de dvd die draait?

AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jornzor schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 17:41:
Kan je een ps3 slim op zijn zijkant laten staan? dus rechtsop inplaats van normaal liggend? of is dat niet goed voor de ps3?? i.v.m de dvd die draait?
Dit kan gewoon. Rechtop is zelf beter voor de ventilatie.

[ Voor 7% gewijzigd door Ike. op 23-07-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jornzor schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 17:41:
De slim staat niet stabiel zonder "vertical stand" Dus als je heb op ze'n zij wilt zetten kan dit geen kwaad voor de dvd drive maar een stand is absoluut aan te raden omdat hij anders gemakkelijk zou kunnen omvallen.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 19:48
Voor Super Stardust HD krijg ik geen updatemelding te zien voor versie 5.00. Ik heb een Nederlands account. Klopt dit?
Zie: http://www.eurogamer.net/...2d-performance-blog-entry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scare360
Blindfold schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 17:07:
Waar is deze zin nou weer voor nodig. Voegt het ook maar iets toe aan je hele verhaal? Wordt er zo moe van dat mensen niet gewoon iets over de PS3, of over de 360 kunnen vertellen zonder het andere apparaat er meteen weer bij te trekken.
Als je de moeite had genomen om mijn eerste post te lezen en de reacties, dan had je geweten dat dit de aanleiding was voor de vergelijking wat het beste beeld geeft en waarom.

Koop gewoon nog een Xbox360 erbij dan wordt je minder allergisch van het apparaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ErrieR schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 19:57:
Voor Super Stardust HD krijg ik geen updatemelding te zien voor versie 5.00. Ik heb een Nederlands account. Klopt dit?
Zie: http://www.eurogamer.net/...2d-performance-blog-entry
5.00 is de laatste versie.
5.00 is de 3D patch

[ Voor 3% gewijzigd door Ike. op 23-07-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Bij bol.com krijg je nu 10% korting op alle gameproducten.

Als ik Playstation Move wil aanschaffen, dat is voor mij een Move Controller, Navigatie ding, en oplaadstation, dan kom ik uit op 90 euro (incl. verzending). Normaal bestel ik alles uit de UK. Weet iemand toevallig hoe groot de kans is dat ik dit samen voor minder dan 90 euro uit de UK naar NL kan krijgen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
@Dennis, bij shopto ben je duurder uit, zeker met de verz kosten erbij.

Wel raar, want die 10% korting van Bol, is maar € 9,- op een bedrag van €90,-.
Blijkbaar zit er wel een verschil in games, maar niet op deze hardware als je de prijzen vergelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een mogelijkheid om te zien hoeveel ruimte er tot nu is gebruikt op de harddisk van de PS3 (Slim) ? Niet dat ik bang bent dat ie snel vol zit maar ik ben er gewoon benieuwd naar. Ik kan het zo gauw niet vinden maar kan me niet voorstellen dat dit niet te zien zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 10:15:
Is er een mogelijkheid om te zien hoeveel ruimte er tot nu is gebruikt op de harddisk van de PS3 (Slim) ? Niet dat ik bang bent dat ie snel vol zit maar ik ben er gewoon benieuwd naar. Ik kan het zo gauw niet vinden maar kan me niet voorstellen dat dit niet te zien zou kunnen zijn.
Instellingen -> Systeem Instellingen -> Systeem Informatie.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
Wel raar, want die 10% korting van Bol, is maar € 9,- op een bedrag van €90,-.
Eh?

Want 10% van 90 euro is meer dan 9 euro?

@Dennis: Denk niet dat je nu al mooie aanbiedingen gaat vinden voor de Move, gezien het nog niet uit is. Dat zal eerder November ofzo worden voordat de eerste buitenlandse shops ermee gaan stunten...

Waarschijnlijk komt dan ook pas de eerste echte interessante content, dus wat maakt het uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 10:15:
Je kunt het in elk geval zien door iets te downloaden uit de PS Store. Als je voor Download kiest kun je kiezen waar (en dan zegt hij gelijk hoeveel gb je vrij hebt). Ik heb daar waarschijnlijk nooit meer last van, vorige week een 500gb ingekwakt. Kost 5 tientjes. 8)

Edit: hierboven staat al een betere reactie. Ik slaap nog. :)

[ Voor 5% gewijzigd door spaceboy op 24-07-2010 11:52 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cmegens schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 10:26:
[...]
@Dennis: Denk niet dat je nu al mooie aanbiedingen gaat vinden voor de Move, gezien het nog niet uit is. Dat zal eerder November ofzo worden voordat de eerste buitenlandse shops ermee gaan stunten...

Waarschijnlijk komt dan ook pas de eerste echte interessante content, dus wat maakt het uit..
Ik verwacht ook niet eerder dan november een prijsdaling in de (buitenlandse) shops.
Misschien rond de feestdagen (december) zelfs een officiële price-cut.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
Op nog geen 3 maanden oude hardware? Highly unlikely....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

OPSLAGHOND schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 12:54:
[...]

Ik verwacht ook niet eerder dan november een prijsdaling in de (buitenlandse) shops.
Prijsdalingen zijn volgens mij juist meestal na de drukke maanden, aangezien in December de verkopen toch altijd snel gaan. Jan-Maart zijn de rustige maanden, dan is het logischer om de prijs te verlagen om de verkoop op te stuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als ik naar dat playstation move kijk zie bijv hier;
YouTube: Introducing the PlayStation®Move

en als ik bijv. hiernaar een willekeurige pre-order kijk;
http://www.consoleshop.nl...ecam-navigation-pack.html

je hebt toch heel die navigation controller niet nodig of wel?

in de filmpjes wordt hij helemaal niet gebruikt

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wii4all schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 17:40:

Voor de 'casual games' zal je die meestal niet nodig hebben maar voor shooters en dergelijke wel.

YouTube: PlayStation Move Socom 4 Demo - E3 2010

[ Voor 3% gewijzigd door Ike. op 24-07-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wii4all schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 17:40:
Als ik naar dat playstation move kijk zie bijv hier;
YouTube: Introducing the PlayStation®Move

en als ik bijv. hiernaar een willekeurige pre-order kijk;
http://www.consoleshop.nl...ecam-navigation-pack.html

Je kan ook de linkerkant van een normale ds3/sixaxis controller gebruiken als navigation controller. Lijkt me niet heel comfortabel, maar even te proberen werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Laatst online: 22:51
Ik zag vandaag een officiele PS3 USB Hub liggen, maar zou ik ook een no name PC usb hub aan kunnen schaffen en deze op de PS3 aan kunnen sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
cmegens schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 10:26:
[...]
Eh?

Want 10% van 90 euro is meer dan 9 euro?
Misschien wat onduidelijk geschreven, maar wat ik bedoelde, dat normaal spellen, en ook accessoires in NL veel duurder zijn, met of zonder die 10% kortingsactie van Bol. Het is dus juist positief bedoeld, dat de Move spullen in NL gelijk of lager zijn geprijsd dan in UK webshops :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Gebruikt er hier iemand zijn Eye camera als microfoon? Werkt dit een beetje goed? Ik zou het voornamelijk willen gebruiken terwijl ik een koptelefoon op heb, maar het zou handig zijn als het ook goed werkt als de speakers van de tv aanstaan (dus geen echo en ruis etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MuSeLive schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 22:31:
Gebruikt er hier iemand zijn Eye camera als microfoon? Werkt dit een beetje goed? Ik zou het voornamelijk willen gebruiken terwijl ik een koptelefoon op heb, maar het zou handig zijn als het ook goed werkt als de speakers van de tv aanstaan (dus geen echo en ruis etc.)
Werkt prima,
Het klopt dat als de camera dicht bij de TV boxen staat dat de ontvanger een echo kan horen

[ Voor 8% gewijzigd door Ike. op 24-07-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ike. schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 23:24:
[...]

Werkt prima,
Het klopt dat als de camera dicht bij de TV boxen staat dat de ontvanger een echo kan horen
Ik heb gehoord dat je dat gedeeltelijk kan oplossen door de "echo reducer" of iets dergelijks aan te zetten in je system settings menu. Maar met koptelefoon werkt het dus wel prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 14:17:
[...]
Prijsdalingen zijn volgens mij juist meestal na de drukke maanden, aangezien in December de verkopen toch altijd snel gaan. Jan-Maart zijn de rustige maanden, dan is het logischer om de prijs te verlagen om de verkoop op te stuwen.
Normaal gezien zou dat het geval zijn, maar een concurrent van Sony komt rond die tijd met een product die nagenoeg dezelfde doelgroep zou moeten aanspreken.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:56
OPSLAGHOND schreef op zondag 25 juli 2010 @ 02:40:
[...]

Normaal gezien zou dat het geval zijn, maar een concurrent van Sony komt rond die tijd met een product die nagenoeg dezelfde doelgroep zou moeten aanspreken.
Die concurrent rekent echter € 149 voor een Kinect. Dus Sony hoeft niet heel zwaar de prijs te verlagen, omdat Sony hier al onder zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

rclahsen schreef op zondag 25 juli 2010 @ 08:31:
[...]

Die concurrent rekent echter € 149 voor een Kinect. Dus Sony hoeft niet heel zwaar de prijs te verlagen, omdat Sony hier al onder zit.
Echter kun je voor die €149 wel meteen met 2 (of 4?) man spelen, terwijl je bij de move voor elk persoon een extra controller nodig hebt.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:02
Je vergeet echter wel te melden dat de concurrent gelijk 2 spelers ondersteund terwijl je een 2e setje move spullen zou moeten aanschaffen hiervoor bij de PS3 :)

[edit] Was net iets te laat... nog maar even een quote dan
Mud.Starrr schreef op zondag 25 juli 2010 @ 10:05:
[...]

Echter kun je voor die €149 wel meteen met 2 (of 4?) man spelen, terwijl je bij de move voor elk persoon een extra controller nodig hebt.
Volgens mij had ik ergens gelezen dat 4 man ook mogelijk is maar dat dit op een later stadium via een upgrade wordt toegevoegd

[ Voor 58% gewijzigd door Jaguar645 op 25-07-2010 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb R&C nu wel aan de praat gekregen. Via de website van het spel kwam ik op een forum terecht. Daar stond een knoppencombinatie beschreven die de challengemode zou resetten naar het begin van het 1e level. Dat heb ik gedaan en nu kon ik wel voorbij die muur komen.

Ik weet eigenlijk niet of ik nu ook nog op één-of-andere manier weer terug kan naar Heer Vorselon, zonder weer het hele spel uit te spelen. Dat gaat weliswaar steeds vlugger met al die sterkere wapens, maar het is vanzelfsprekend wel weer een hele tour om aan het eind te komen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mud.Starrr schreef op zondag 25 juli 2010 @ 10:05:
[...]

Ik vind die 2 movement controllers (Move en Kinect) echt niet te vergelijken. Ten eerste is Kinect bedoelt voor mensen die rechtop staan en met hun handen willen zwaaien en met hun hele lichaam de game willen besturen etc. en move juist voor subtiele handbewegingen. De games zullen dat ook laten zien.

M.a.w.: dat ze 2 identieke producten zijn en dus op prijs concurreren, is IMHO onzin. Ook dat ze dezelfde doelgroep aanspreken lijkt me erg voorbarig. Verder denk ik dat ze allebei gaan falen, een 'afterthought' werkt nooit op een console

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jaguar645 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 10:07:
Je vergeet echter wel te melden dat de concurrent gelijk 2 spelers ondersteund terwijl je een 2e setje move spullen zou moeten aanschaffen hiervoor bij de PS3 :)
Ten tijde van de veel hogere prijs van de ps3 waren er allerlei lijstjes waarin mensen en Sony probeerden de hogere prijs te rechtvaardigen. (niemand vond die lijstjes interessant, behalve de PS3 aanhang) Nu met Kinect zie je eenzelfde fenomeen.

Kinect kost 149 euri en dan kan je met zen tweeje proberen elkaar niet voor de bek te rammen. Wil je dat ook doen op de Move dan kost het je een extra move controller = totaal 59 + 39 = 98 euro.

Veel spellen kan je zowiezo met twee man spelen met 1 move controller door gewoon om en om de minigames te doen. Feit blijft dat Kinect een veel te hoge prijs heeft neergezet. In de Vs zal de Kinect vast hard lopen met dik 20 miljoen verkochte xbox consoles. Ik vind het jammer maar ik heb nog maar bar weinig "echte" games gezien met Kinect ondersteuning. ja Forza maar hoe ga je in godesnaam gas geven of remmen met die buggie software?
Volgens mij had ik ergens gelezen dat 4 man ook mogelijk is maar dat dit op een later stadium via een upgrade wordt toegevoegd
Nou kom maar met die bron want dat is namelijk niet wat er genoemd is. De Kinect kan meer dan 2 man "zien" maar er zijn maar max twee spelers tegelijkertijd aan het spelen.

Van de Move heb ik al een aantal games geizen die Move ondersteunig krijgen waarvan ik ook erg enthousiast raak. En juist het geglitch wat je veel ziet bij real time Kinect footage baart me erg zorgen, je hoort ook veel insiders met grote zorgen over Kinect. Move maakt op mij steeds indruk met 1 op 1 object tracking en bizarre filmpjes.

Heavy Rain (youtube)
Little Big Planet 2 (youtube)
Socom 4 (youtube)
the shoot / time crisis (youtube)
en eye toy games als kung fu live (youtube)

En als je deze move tech demo hebt bekeken dan kan je gerust zeggen dat Kinect de ogen uit zijn kop moet schamen om zichtzelf te willen meten met Move. preciezie al the way!

Ik koop in het begin het starterpack en een extra move controller en als het besturen van socom 4 met je dual shock 3 echt kut gaat dan ben ik best bereid om over paar maanden nog eens 29 euri neer te leggen.

Ik heb overigens n.a.v. het item op tweakers.net over de prijs van Kinect een mailtje gestuurd naar de redactie om de prijzen van Move eens duidelijk te maken en die vette tech demo filmpjes eens onder de aandacht te brengen want blijkbaar weet nog niet iedereen wat Move gaat kosten. Ik kreeg een mailtje terug dat ze binnenkort een item gaan maken over Move en dan ook de Eu prijzen zullen gaan noemen. Ik hoop dat ze bovenstaande tech demo filmpjes zullen posten want ik vind de meeste marketing filmpjes een beetje te Wii achtig en niet echt de nauwkeurigheid van Move tonen. Zonde want daar zou een hoop scepticisme door in de kiem gesmoord worden.

Verkooplijstje van games in nederland afgelopen week:

1 SUPER MARIO GALAXY 2 (Wii) NINTENDO
2 RED DEAD REDEMPTION (PS3) TAKE - TWO INTERACTIVE
3 RED DEAD REDEMPTION (XBOX 360) TAKE - TWO INTERACTIVE
4 CALL OF DUTY/MODERN WARFARE 2 (PS3) ACTIVISION BLIZZARD
5 NEW SUPER MARIO BROS (Wii) NINTENDO
6 POKEMON SOULSILVER (DS) NINTENDO
7 MARIO KART (Wii) NINTENDO
8 POKEMON HEARTGOLD (DS) NINTENDO
9 PRO CYCLING MANAGER 2010 (PC) CYANIDE
10 THE SIMS 3/AMBITIES (PC) ELECTRONIC ARTS

2 x PS3
3 x Wii
1 x xbox 360 (Crackdown nu al weg? al die hype voor niks?)
2 x DS
2 x PC

[ Voor 12% gewijzigd door swopdark op 25-07-2010 11:37 . Reden: stukje erbij over tweakers.net ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Mooie post swopdark.
't wordt duidelijk tijd voor een move topic.

Die FPS was ik helemaal vergeten. Dat wordt natuurlijk gewoon de toekomst...
Eindelijk makkelijker richten als met die verdomde sixaxis controllers.

Zouden mensen hierdoor van een pc overstappen op een ps3 denken jullie?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Ik twijfel toch nog over de Move hoor.
Als ik Move aanschaf, ga ik meteen voor de Move, Navigatie controller en het oplaadstation. Kosten nu met 10% bol.com korting is 90 euro...

Ter verglijking: daar koop ik minimaal zes 2ehands PS3 games uit de UK voor. En als ik naga hoevaak ik de Playstation Eye camera nou hebt gebruikt sinds ik een PS3 heb (jaartje), is dat welgeteld één keer bij Eyepet...

Dus tja, ben bang dat het net zoals vele accessoires voor de PS3 gaat, in het begin wordt het ondersteund, maar 4 maanden later al niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:02
swopdark schreef op zondag 25 juli 2010 @ 11:27:
[...]

Ten tijde van de veel hogere prijs van de ps3 waren er allerlei lijstjes waarin mensen en Sony probeerden de hogere prijs te rechtvaardigen. (niemand vond die lijstjes interessant, behalve de PS3 aanhang) Nu met Kinect zie je eenzelfde fenomeen.

Kinect kost 149 euri en dan kan je met zen tweeje proberen elkaar niet voor de bek te rammen. Wil je dat ook doen op de Move dan kost het je een extra move controller = totaal 59 + 39 = 98 euro.

Veel spellen kan je zowiezo met twee man spelen met 1 move controller door gewoon om en om de minigames te doen. Feit blijft dat Kinect een veel te hoge prijs heeft neergezet. In de Vs zal de Kinect vast hard lopen met dik 20 miljoen verkochte xbox consoles. Ik vind het jammer maar ik heb nog maar bar weinig "echte" games gezien met Kinect ondersteuning. ja Forza maar hoe ga je in godesnaam gas geven of remmen met die buggie software?

[...]

Nou kom maar met die bron want dat is namelijk niet wat er genoemd is. De Kinect kan meer dan 2 man "zien" maar er zijn maar max twee spelers tegelijkertijd aan het spelen.

Van de Move heb ik al een aantal games geizen die Move ondersteunig krijgen waarvan ik ook erg enthousiast raak. En juist het geglitch wat je veel ziet bij real time Kinect footage baart me erg zorgen, je hoort ook veel insiders met grote zorgen over Kinect. Move maakt op mij steeds indruk met 1 op 1 object tracking en bizarre filmpjes.

Heavy Rain (youtube)
Little Big Planet 2 (youtube)
Socom 4 (youtube)
the shoot / time crisis (youtube)
en eye toy games als kung fu live (youtube)

En als je deze move tech demo hebt bekeken dan kan je gerust zeggen dat Kinect de ogen uit zijn kop moet schamen om zichtzelf te willen meten met Move. preciezie al the way!

Ik koop in het begin het starterpack en een extra move controller en als het besturen van socom 4 met je dual shock 3 echt kut gaat dan ben ik best bereid om over paar maanden nog eens 29 euri neer te leggen.

Ik heb overigens n.a.v. het item op tweakers.net over de prijs van Kinect een mailtje gestuurd naar de redactie om de prijzen van Move eens duidelijk te maken en die vette tech demo filmpjes eens onder de aandacht te brengen want blijkbaar weet nog niet iedereen wat Move gaat kosten. Ik kreeg een mailtje terug dat ze binnenkort een item gaan maken over Move en dan ook de Eu prijzen zullen gaan noemen. Ik hoop dat ze bovenstaande tech demo filmpjes zullen posten want ik vind de meeste marketing filmpjes een beetje te Wii achtig en niet echt de nauwkeurigheid van Move tonen. Zonde want daar zou een hoop scepticisme door in de kiem gesmoord worden.

Verkooplijstje van games in nederland afgelopen week:

1 SUPER MARIO GALAXY 2 (Wii) NINTENDO
2 RED DEAD REDEMPTION (PS3) TAKE - TWO INTERACTIVE
3 RED DEAD REDEMPTION (XBOX 360) TAKE - TWO INTERACTIVE
4 CALL OF DUTY/MODERN WARFARE 2 (PS3) ACTIVISION BLIZZARD
5 NEW SUPER MARIO BROS (Wii) NINTENDO
6 POKEMON SOULSILVER (DS) NINTENDO
7 MARIO KART (Wii) NINTENDO
8 POKEMON HEARTGOLD (DS) NINTENDO
9 PRO CYCLING MANAGER 2010 (PC) CYANIDE
10 THE SIMS 3/AMBITIES (PC) ELECTRONIC ARTS

2 x PS3
3 x Wii
2 x DS
2 x PC
Fanboy much?

Ik doe helemaal niet de prijs rechtvaardigen ik geef alleen aan waar het verschil hem inzit. Persoonlijk vindn ik de prijs ook te hoog voor iets wat zich nog niet bewezen heeft.

Dat je dan begint over dat je met 1 Move controller kunt afwisselen doet er niet toe. Dat kun je ook met 1 gewone controller. Het feit blijft dat je vaak samen wilt spelen en dan zul je toch echt 2 stuks nodig hebben van wat dan ook.

Met 4 man Kinect dacht ik gelezen te hebben ergens maar ik kan het ook verkeerd geintepreteerd hebben, ik leg het ook niet als een feit neer in mijn post. Dat jij dat dan wel leest is iets anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Laatst online: 14-09 22:39
Jaguar645 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:18:
[...]

Fanboy much?

Ik doe helemaal niet de prijs rechtvaardigen ik geef alleen aan waar het verschil hem inzit. Persoonlijk vindn ik de prijs ook te hoog voor iets wat zich nog niet bewezen heeft.

Dat je dan begint over dat je met 1 Move controller kunt afwisselen doet er niet toe. Dat kun je ook met 1 gewone controller. Het feit blijft dat je vaak samen wilt spelen en dan zul je toch echt 2 stuks nodig hebben van wat dan ook.

Met 4 man Kinect dacht ik gelezen te hebben ergens maar ik kan het ook verkeerd geintepreteerd hebben, ik leg het ook niet als een feit neer in mijn post. Dat jij dat dan wel leest is iets anders :)
In zijn post lees ik anders niet wat ik kan typeren als fanboisme hoor.
Enkel dat hij graag wil dat er neutraal gekeken blijft worden en mensen niet zomaar dingen gaan roepen die niet waar zijn. Daarom zou hij ook graag die filmpjes op de fp willen zien staan want daarmee haal je een hoop nutteloze berichtjes weg.
Als hij filmpjes tegengekomen was van Kinect die iets laten zien wat bij de massa nog niet goed bekend is zou hij dat (waarschijnlijk) ook op de fp willen zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:42
Zojuist Flower op 100% uitgespeeld. Geen moeilijke game, maar wel een ontzettend goed concept en naar mijn mening mooie graphics. Heerlijke game om rustig van te genieten.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis Lammers schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:01:
Ik twijfel toch nog over de Move hoor.
Als ik Move aanschaf, ga ik meteen voor de Move, Navigatie controller en het oplaadstation. Kosten nu met 10% bol.com korting is 90 euro...

Ter verglijking: daar koop ik minimaal zes 2ehands PS3 games uit de UK voor. En als ik naga hoevaak ik de Playstation Eye camera nou hebt gebruikt sinds ik een PS3 heb (jaartje), is dat welgeteld één keer bij Eyepet...

Dus tja, ben bang dat het net zoals vele accessoires voor de PS3 gaat, in het begin wordt het ondersteund, maar 4 maanden later al niet meer...
Maar waarom ga je dan gelijk met oplaadstation en navigatiecontroller? Waarom koop je niet gewoon eerst het starterpack? Dan blijven de kosten relatief laag en mocht het dan floppen (wat natuurlijk deels afhangt van je eigen interresses) Dan is er geen man overboord.

Zoals ik het lees heb je zelfs al een PS3eye dus enkel een movecontroller van 39 euro + natuurlijk een game zou voor jou voorlopig al voldoende moeten zijn. Natuurlijk er zijn zat mensen die het niet hebben liggen maar als je vooral voor een flop bang bent dan is dit je beste keuze denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
by stating the obvious?
Ik geeft toch ook aan dat als je twee controllers "wilt" je dus op 98 euro uitkomt? 59 + 39 = 98,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wii4all schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:00:
Mooie post swopdark.
't wordt duidelijk tijd voor een move topic.
aub niet zeg... Dat de PS3 zo'n veelzijdig ding is betekend niet dat het forum niet veelzijdig mag zijn... Als je alles wilt weten over de Ps3 moet je inmiddels meer dan 4 topics door.
Zouden mensen hierdoor van een pc overstappen op een ps3 denken jullie?
Nee, de mensen die nu nog achter hun pc blijven ipv te gaan consolegamen zijn echt niet bereid hun precious muis te gaan opgeven voor gezwaai voor de tv. De muis blijft toch wel een heilig ding voor veel 1st person shooters hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swopdark schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:15:
[...]

aub niet zeg... Dat de PS3 zo'n veelzijdig ding is betekend niet dat het forum niet veelzijdig mag zijn... Als je alles wilt weten over de Ps3 moet je inmiddels meer dan 4 topics door.

[...]

Nee, de mensen die nu nog achter hun pc blijven ipv te gaan consolegamen zijn echt niet bereid hun precious muis te gaan opgeven voor gezwaai voor de tv. De muis blijft toch wel een heilig ding voor veel 1st person shooters hoor.
Uhm, muizen voor de console bestaan al een tijdje, dus dat is wel het laatste waar ze zich zorgen om maken. PC gamers blijven met name hangen door betere graphics, en in sommige gevallen dedicated servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:05

PromoX

Flying solo

Topicstarter
swopdark schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:15:
[...]

Lang niet iedereen heeft interesse voor alle mogelijkheden van de console. Als je ergens dieper op in wilt gaan+de informatie over een bepaald onderwerp wat beter bij elkaar wilt houden (beter vindbaar ook) ontkom je niet aan aparte topics. Als iemand een apart topic over Move aan wil maken ga dan ook vooral je gang. Graag zelfs.

We hebben nu eenmaal een beleid wat grote topics betreft, zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast. Nu gaan we daar binnen Spielerij vrij losjes mee om, maar voor onderwerpen die een apart topic verdienen, is het alleen maar goed dat zo'n topic er is of komt.

Mocht hier iemand toch nog iets over willen zeggen, kun je terecht in Lieve Adjes of eventueel via DM, maar niet hier in dit topic.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Afgelopen zaterdag bij de Free Record Shop ook maar eens Bioshock 2 Raputre Editie gekocht. Toch maar voor de Rapture Editie gegaan omdat die gewoon netjes tussen mijn andere games past, waar de andere editie met de LP dat nooit gaat doen. Plus dat ik deze game voor de game wilde hebben en niet de extra's...

Maar wat een irritante bugs zitten er in die game. Vooral het punt dat je negen van de tien keer heel je geweer leeg schiet als je in een respawned in zo'n cabine. Ik raak de R2 dan niet eens aan, maar er gaat gewoon een heel magazijn doorheen. Gelukkig zijn die .5 kaliber kogels niet duur :')

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
bram1984 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:37:
[...]

Uhm, muizen voor de console bestaan al een tijdje, dus dat is wel het laatste waar ze zich zorgen om maken. PC gamers blijven met name hangen door betere graphics, en in sommige gevallen dedicated servers.
Heb je weleens gemuist op de bank?
Ontzettend oncomfortabel, dus nee dat is geen alternatief.
Misschien met de move wel, mits goed geïmplementeerd.

Ik speel nu Bioshock op de pc en ondanks dat ik inmiddels wel wat ervaring heb met shooters, is het aimen nog steeds niet super.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinned123 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 00:16:
[...]

Heb je weleens gemuist op de bank?
Ontzettend oncomfortabel, dus nee dat is geen alternatief.
Misschien met de move wel, mits goed geïmplementeerd.

Ik speel nu Bioshock op de pc en ondanks dat ik inmiddels wel wat ervaring heb met shooters, is het aimen nog steeds niet super.
Sterker nog: ik speel al ongeveer een jaar lekker languit op de bank met een muis. Ik heb al vaker uitgelegd hoe, maar als je een beetje creatief bent, zit je er prima bij. Een stuk relaxter dan achter een bureau in ieder geval. Prima alternatief dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
ge-flopt schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 18:37:
Ik zag vandaag een officiele PS3 USB Hub liggen, maar zou ik ook een no name PC usb hub aan kunnen schaffen en deze op de PS3 aan kunnen sluiten?
Iemand die zoiets al geprobeerd heeft/weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Laatst online: 19-08 17:56
ge-flopt schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 18:37:
ge-flopt schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:12:
[...]

Iemand die zoiets al geprobeerd heeft/weet?
Denk dat het een switch is geweest.

En ja, je zou ook een ander merk switch kunnen nemen. Gelang de prijs, is ook de kwaliteit van de switch er inherent aan (Hoewel dat ook niet altijd opgaat ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Laatst online: 15-09 14:33
FeaR1986 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 00:00:
Afgelopen zaterdag bij de Free Record Shop ook maar eens Bioshock 2 Raputre Editie gekocht. Toch maar voor de Rapture Editie gegaan omdat die gewoon netjes tussen mijn andere games past, waar de andere editie met de LP dat nooit gaat doen. Plus dat ik deze game voor de game wilde hebben en niet de extra's...

Maar wat een irritante bugs zitten er in die game. Vooral het punt dat je negen van de tien keer heel je geweer leeg schiet als je in een respawned in zo'n cabine. Ik raak de R2 dan niet eens aan, maar er gaat gewoon een heel magazijn doorheen. Gelukkig zijn die .5 kaliber kogels niet duur :')
bij die special edition krijg je toch ook gewoon een normaal hoesje erbij? tenminste zo staat het wel op de foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

walletje-w schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:27:
[...]

In zijn post lees ik anders niet wat ik kan typeren als fanboisme hoor.
Kidding?
ja Forza maar hoe ga je in godesnaam gas geven of remmen met die buggie software?

En als je deze move tech demo hebt bekeken dan kan je gerust zeggen dat Kinect de ogen uit zijn kop moet schamen om zichtzelf te willen meten met Move.

Ik heb overigens n.a.v. het item op tweakers.net over de prijs van Kinect een mailtje gestuurd naar de redactie om de prijzen van Move eens duidelijk te maken en die vette tech demo filmpjes eens onder de aandacht te brengen

Maakt ook niet uit, daar is een PS3 topic ook voor :+

Laten we eerst eens kijken als beiden op de markt zijn, hoe ze werken en wat ze doen. Dat een Sony in-house developer blij is met Move, of dat een Molyneux Kinect de bom vindt, zegt allemaal niet zoveel. Ook kan de technisch betere oplossing (which ever that is) nog altijd het onderspit delven, zoals we in het verleden vaak hebben gezien. Ook een hogere of lagere prijs maakt zeker niet altijd het verschil.

In december zullen we wel zien welke van de 2 uiteindelijk lijkt te gaan winnen. Overigens zal ik uit nieuwsgierigheid en gadgetgeilheid zeker 1 van de 2 of 2 van de 2 in huis halen, maar ik ben nou nog niet bepaald overtuigd van het nut van de huidige motion oplossingen.

Overigens zie ik wel duidelijk een verschil in benadering. Sony mikt wat meer op "hardcore gaming", waar MS zich meer richt op snellere actie, casual gaming maar ook voice control en besturing.

De vraag is natuurlijk waar meer geld te halen is. Hardcore gamers zullen in de meeste gevallen wel 1 of meerdere consoles hebben staan. Je ziet aan de Wii, wat casual gaming kan bereiken. Stel dat je dat nu beter oppakt dan Nintendo, heb je een mooie markt te pakken.

Ondanks dat beide oplossingen van Sony en MS gebruik maken van beweging, hoeven ze nog niet eens zo gek veel met elkaar te concurreren.

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 26-07-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Dwazer schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:57:
[...]

[...]

En ja, je zou ook een ander merk switch kunnen nemen. Gelang de prijs, is ook de kwaliteit van de switch er inherent aan (Hoewel dat ook niet altijd opgaat ;))
Ik lees overal dat het een hub is, maar ik weet even voldoende,35 euro was me toh te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:21
EfBe schreef op zondag 25 juli 2010 @ 11:15:
[...]

Ik vind die 2 movement controllers (Move en Kinect) echt niet te vergelijken. Ten eerste is Kinect bedoelt voor mensen die rechtop staan en met hun handen willen zwaaien en met hun hele lichaam de game willen besturen etc. en move juist voor subtiele handbewegingen. De games zullen dat ook laten zien.

M.a.w.: dat ze 2 identieke producten zijn en dus op prijs concurreren, is IMHO onzin. Ook dat ze dezelfde doelgroep aanspreken lijkt me erg voorbarig. Verder denk ik dat ze allebei gaan falen, een 'afterthought' werkt nooit op een console
Denk ook dat ze allebei gaan falen, maar ik denk dat Sony er meer aan gaat verdienen. Sony users zijn over het algemeen financieel in een wat betere positie en zullen dus eerder hun portemonnee trekken. Dit samen met de lagere prijs dan de Xbox 'concurrent' zal denk ik werken in het voordeel van Sony.

Ik weet dat de kans dat het een flop wordt erg groot is en toch wil ik de Move kopen. Beetje raar.
Zit alleen te denken of ik eerst de starterskit ga kopen of dat ik meteen voor de versie met lader en navigation controller erbij ga. Heb al de officiele Sony lader dus hoef eigenlijk geen laad station bij, de navigation lijkt me weer wel erg leuk, ook omdat je die ook gewoon als afstandsbediening zou kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
ge-flopt schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:03:
[...]

Ik lees overal dat het een hub is, maar ik weet even voldoende,35 euro was me toh te gortig.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

El_V schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:51:
[...]bij die special edition krijg je toch ook gewoon een normaal hoesje erbij? tenminste zo staat het wel op de foto :)
Hoe die bij de Free Record lag was het meer iets van een slim-line doosje. Maar net wat ik zeg: die extras van de Special Edition zouden toch de prullenbak ik gaan want heb er geen ruimte voor...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
FeaR1986 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:14:
[...]

Hoe die bij de Free Record lag was het meer iets van een slim-line doosje. Maar net wat ik zeg: die extras van de Special Edition zouden toch de prullenbak ik gaan want heb er geen ruimte voor...
oke koel. zal zo zelf eens in de stad gaan kijken :) die lp's en posters lijken me wel de moeite voor 5 euro extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Dwazer schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:57:
[...]

[...]

Volgens mij lullen jullie een beetje langs elkaar, ge-flopt heeft het over een USB hub, niet een netwerk HUB. En dus al helemaal geen switch... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Meelobee schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:27:
[...]

Volgens mij lullen jullie een beetje langs elkaar, ge-flopt heeft het over een USB hub, niet een netwerk HUB. En dus al helemaal geen switch... ;)
OMGFRFLkkgtrnkjhsakdjh...

Ja, dat kan ook nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Goedemorgen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Hmmm, ik weet niet of dit hier plaats heeft, dus excuses als dit niet de bedoeling is:
Vrijdag zag ik een pinball game op de app store voor 2 euro. Dat is precies wat ik nog als crediet had dus het leek me een goed idee om deze te kopen.

Mars nogwat.

Enfin; zoals elke demo en ander spel gedownload en geinstalleerd. Echter, na installatie verdwijnt het spel.

Spel weer gedownload, weer geinstalleerd; hetzelfde.

game data verwijderd, ps3 gereboot, gedownload, geinstalleerd, game weer weg uit lijst.

Doe ik iets verkeerd of is het een bekend bugje? Nog nooit gezeik gehad met PSN, dus ik was wat verbaast...

Tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Misschien de games even sorteren op een andere manier? (Driehoekje als je in XMB op games staat en dan de sorteren optie rechts bovenin.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteBuster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-08 13:03
@Darkangle
Mars is een tafel (DLC) voor Zen Pinball, dat spel moet je dus kopen om deze tafel te kunnen gebruiken.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door ByteBuster op 26-07-2010 11:58 . Reden: verduidelijking tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mars nogwat is geen spel. Lees de download info voordat je iets aanschaft ;) Dit is een extra tafel voor Zen Pinball (Zen Pinball krijg je volgende maand gratis bij PSN+)
Als je Zen Pinball niet koopt heb je €2 weggegooid.

[ Voor 73% gewijzigd door Ike. op 26-07-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 15:43

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Darkangle schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:46:
Hmmm, ik weet niet of dit hier plaats heeft, dus excuses als dit niet de bedoeling is:
Vrijdag zag ik een pinball game op de app store voor 2 euro. Dat is precies wat ik nog als crediet had dus het leek me een goed idee om deze te kopen.

Mars nogwat.

Enfin; zoals elke demo en ander spel gedownload en geinstalleerd. Echter, na installatie verdwijnt het spel.

Spel weer gedownload, weer geinstalleerd; hetzelfde.

game data verwijderd, ps3 gereboot, gedownload, geinstalleerd, game weer weg uit lijst.

Doe ik iets verkeerd of is het een bekend bugje? Nog nooit gezeik gehad met PSN, dus ik was wat verbaast...

Tips zijn welkom.
Het is dus een add-on en die wordt onder je GAME DATA map opgeslagen. Alle DLC komt hierin dus.
Je moet apart die Zen Pinball kopen en die verschijnt wel als game in je lijst.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
svvelzen schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:56:
@Darkangle
Mars is een tafel (DLC) voor Zen Pinball, dat spel moet je dus kopen om deze tafel te kunnen gebruiken.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Dat vreesde ik dus al. Ik had er nog speciaal op gelet dat het geen DLC was, maar klaarblijkelijk scheel gekeken dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:54:

Kidding?

ja Forza maar hoe ga je in godesnaam gas geven of remmen met die buggie software?
Racen heeft naast natuurlijk vele andere games erg veel te maken met last minute bewegingen en korte reactietijden. Als bij Kinect nog steeds de volle seconde lag zit dan is het bij voorbaat al niet speelbaar icm Forza 3. Daarnaast heb ik meerdere filmpjes gezien waarbij Kinect bewegingen waarneemt die er niet zijn. Dan zou tijden het racen een vervelend effect kunnen hebben. Kinect is veel te foutgevoelig voor zulke games die zeer precieze besturing nodig hebben
En als je deze move tech demo hebt bekeken dan kan je gerust zeggen dat Kinect de ogen uit zijn kop moet schamen om zichtzelf te willen meten met Move.
Niks aan gelogen zie bovenstaand voorbeeld. Het verschil in precieze en motiontracking is echt dag en nacht tussen die twee. Daar kan je niet omheen.
Ik heb overigens n.a.v. het item op tweakers.net over de prijs van Kinect een mailtje gestuurd naar de redactie om de prijzen van Move eens duidelijk te maken en die vette tech demo filmpjes eens onder de aandacht te brengen
Als veel mensen de prijs van Move uiteindelijk niet weten vind ik het eigenlijk op zijn plaats om daar n.a.v. de bekendmaking van de prijs van Kinect een item te plaatsen met de prijzen van Move. knowledge is power
Zoals ik vorige keer al aangaf vond ik het raar dat Crackdown niet op nummer 1 was binnengekomen. Ik gaf aan dat ik voor afgelopen week de game op nummer 1 had verwacht als 360 exclusive. Maar niet dus en dat is voor zo'n alom gehypte grote titel als Crackdown wel erg raar.
Maakt ook niet uit, daar is een PS3 topic ook voor :+
;)
Laten we eerst eens kijken als beiden op de markt zijn, hoe ze werken en wat ze doen. Dat een Sony in-house developer blij is met Move, of dat een Molyneux Kinect de bom vindt, zegt allemaal niet zoveel. Ook kan de technisch betere oplossing (which ever that is) nog altijd het onderspit delven, zoals we in het verleden vaak hebben gezien. Ook een hogere of lagere prijs maakt zeker niet altijd het verschil.
Het heeft vooral ook te maken met advertisement en daar heeft MS erg veek kaas van gegeten. Dat mensen de prijs en mogelijkheden van Move nog niet kennen ligt ook bij Sony.
Overigens zie ik wel duidelijk een verschil in benadering. Sony mikt wat meer op "hardcore gaming", waar MS zich meer richt op snellere actie, casual gaming maar ook voice control en besturing.
Nog zoiets wat dus ligt aan de marketing van Move. Eigenlijk heeft de PS3eye al zeker een jaar lang voice control en besturing wat ook is toegepast in bepaalde singstar games. Onbekend maakt onbemind.
Ondanks dat beide oplossingen van Sony en MS gebruik maken van beweging, hoeven ze nog niet eens zo gek veel met elkaar te concurreren.
Hoeft natuurlijk niet maar ik denk dat ze in elkaar vaarwater liggen door consumenten eigenlijk te willen laten "kiezen" Veel mensen hebben of een Ps3 of een 360. De meeste zullen niet van beide systemen het motiongebeuren kopen. daar heeft MS dan het voordeel want de Move "lijkt" erg op de Wii en kan daardoor aandeel verliezen omdat mensen dat al hebben. Daarom advertisement zo belangrijk. Laat zien wat je hardware kan en mensen raken overtuigt. Ik raak overtuigt van de tech demo's van Move maar niet de reclamefilmpjes. Da's raar en duidelijk en punt van verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:04

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ik ben van plan voor geen van beide het 'motion gebeuren' aan te schaffen. Ik verbaas me er ook over dat er hier zoveel mensen naar uit kijken?

Het is na de Wii weinig vernieuwends en daar vond ik er eigenlijk al erg weinig aan. Zowel Move als Kinect kan mij gestolen worden eerlijk gezegd.

Wat verwachten jullie er dan van, meer dan gewoon beetje waggle in games toevoegen zal het niet gaan doen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ace schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:08:
Ik ben van plan voor geen van beide het 'motion gebeuren' aan te schaffen. Ik verbaas me er ook over dat er hier zoveel mensen naar uit kijken?

Wat verwachten jullie er dan van, meer dan gewoon beetje waggle in games toevoegen zal het niet gaan doen volgens mij.
Het is even afwachten of er goede 'Move games' gemaakt zullen worden.

Heavy Rain lijkt me echt tof om met de Move controller te spelen.
YouTube: Heavy Rain™ Move Edition

[ Voor 9% gewijzigd door Ike. op 26-07-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 15-09 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Ace schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:08:

Het is na de Wii weinig vernieuwends en daar vond ik er eigenlijk al erg weinig aan. Zowel Move als Kinect kan mij gestolen worden eerlijk gezegd.

Eens. Ik zit er ook absoluut niet op te wachten. Misschien word ik nog omgepraat als ik overtuigende dingen ga zien, maar het beste wat ik de afgelopen 2 jaar gedaan heb is mijn Wii verkopen... (kan ook iets over de rest van mijn leven zeggen, maar ok) :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 16:25

Impry

Rallymedia.nl

Zaterdag vertrek ik voor twee weken op vakantie met 7 vrienden. Aangezien we in Oostenrijk en Tsjechië op vakantie gaan en het weer niet altijd even denderend zal zijn gaat de PS3 mee.

Wat zijn nu echt leuke spellen om met een groep(je) te doen?
Op dit moment heb ik maar twee controllers, maar we kunnen er nog wel twee bij regelen denk ik.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Impry schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:49:
Zaterdag vertrek ik voor twee weken op vakantie met 7 vrienden. Aangezien we in Oostenrijk en Tsjechië op vakantie gaan en het weer niet altijd even denderend zal zijn gaat de PS3 mee.

Wat zijn nu echt leuke spellen om met een groep(je) te doen?
Op dit moment heb ik maar twee controllers, maar we kunnen er nog wel twee bij regelen denk ik.
Buzz
Singstar
LittleBigPlanet
Scene It
Guitar Hero/Rock Band
Fifa/PES

Er zijn ook veer shooters die je met 2 player co-op kan spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
fifa vermaken wij ons met de groep al jaren mee.. kunnen we ook makkelijk een week mee vullen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou jongens de Gamescom komt eraan! Wat denken jullie? Vorig jaar was er de Ps3 slim. Dit jaar??

Mijn hoop en verwachtingen:
  • Ik hoop een datum van de uitrol van de videostore in Nederland
  • Een datum van de uitrol van MUBI in Nederland
  • Veel vette GT5 footage!
  • Little Big Planet 2 footage
  • Dead Nation Footage
  • Vette Killzone 3 Footage
  • Infamous 2 footage
  • Nieuwe insomniac game??
  • Uncharted 3??
  • Veel Move gameplay dingen
  • prijsdrop van 299 naar 249,- voor 120gig model en dan de 250gig voor 299,-? Move bundel met 120 gig PS3 voor 299,-
Ben er vorig jaar geweest en kan het iedereen aanraden. Dit jaar ga ik niet door andere "verplichtingen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Kende heel Gamescom nog niet :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

El_V schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:27:
fifa vermaken wij ons met de groep al jaren mee.. kunnen we ook makkelijk een week mee vullen :P
Ik ben zelf niet zo'n voetballer, dus die koop ik maar niet, dan moet ik de hele tijd gaan voetballen. :D
Ike. schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:17:
[...]

Buzz
Singstar
LittleBigPlanet
Scene It
Guitar Hero/Rock Band
Fifa/PES

Er zijn ook veer shooters die je met 2 player co-op kan spelen
Thanks voor het lijstje. LBP heb ik al liggen, maar ik weet niet of ik daar iets fout doe, maar daar zie ik geen enkele uitdaging in anders dan een beetje rondlopen.

Zijn er ook nog racers die en beetje leuk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Racers?
GT5p
Sonic and Sega all-star racing (tot 4 spelers splitscreen)
Blur (dacht dat die ook split-screen multiplayer heeft)

Dat zijn de eersten die me zo te binnen schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
Motorstorm pacific rift heeft ook een multiplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:38
Modnation racers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afgelopen weekend de demo van Split/Second Velocity helemaal kapot gespeeld. Erg vermakelijk, en ook met splitscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Impry schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:48:
[...]
Thanks voor het lijstje. LBP heb ik al liggen, maar ik weet niet of ik daar iets fout doe, maar daar zie ik geen enkele uitdaging in anders dan een beetje rondlopen.
Met 4 man tegelijk is dat gegarandeerd een avond fun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Kijk aan, dat zijn flink wat suggesties! Thanks.
ModNation Racers ziet er goed uit, Mario Kart voor op de PS3. :)
Meelobee schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:56:
[...]
Met 4 man tegelijk is dat gegarandeerd een avond fun :)
Maar wat doe je dan? Rondlopen? Ik heb nl. echt het idee dat ik maar 10% van het spel heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
Ik weet niet hoever je bij LBP bent maar de eerste paar levels zijn meer tutorials zodat je alles onder de knie kan krijgen. Daarna gaat de moeilijkheidsgraad zeker wel wat omhoog.
Met 4 man is het ook nog eens zo dat anderen die langzamer zijn uit beeld verdwijnen en daardoor dus dood kunnen gaan. Verder is het elkaar vast kunnen pakken, neer kunnen slaan, stickers plakken enzo gewoon dikke lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:47
Impry schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:48:
[...]
Zijn er ook nog racers die en beetje leuk zijn?
Burnout Paradise!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Burnout Paradise en DiRT 2 zijn erg goed :)

[ Voor 8% gewijzigd door SToRM666 op 26-07-2010 21:29 ]

PSN id: NL_SToRM

Pagina: 1 ... 14 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.