HTC Desire - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 24 Laatste
Acties:
  • 215.778 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac-Mar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:28
Ik heb de Desire besteld, alleen ben nu in twijfel wat voor soort geheugenkaartje ik moet aanschaffen.

Ik ben in twijfel of ik een Class 6 Micro SD kaartje ga bestellen van 16GB of een Class 2 Micro SD kaartje van 32GB.
Nu is mijn vraag aan jullie wat wijsheid is.
Ik vind het namelijk erg belangrijk dat de data snel inlaad met name voor de muziek en albumcovers.
Is het verschil erg goed merkbaar?
Ik ben namelijk nu nog in het bezit van een iPhone 3G 16GB , en hierbij is de inlaadtijd natuurlijk erg rap.

Bedankt alvast voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:53
janvanduschoten schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:33:
[...]

Ja, dat kan. Zoals je waarschijnlijk al hebt gevonden via de zoekfunctie hier rechts bovenin je scherm, of in de gebruikershandleiding die op de sd kaart van je telefoon staat, kun je bij bij de instellingen van je telefoon bij draadloos&netwerken je hele dataverbinding uitzetten, en ook kiezen voor 2G/3G. Er zijn ook widgets in de market te krijgen om 2G/3G te schakelen(niet direct, maar een snelkoppeling naar de instelling)

[edit] iemand was me voor :)
Nee toch? Ik meende dat de optie er niet meer in zit. Verschillende widgets worden er al niet meer voor aangeboden. Je kan alleen nog je dataverbinding aan en uit zetten. Switchen tussen 2G/3G is bij mij in elk geval niet mogelijk. Want doe je dit bij netwerkmodus? Ik kan kiezen uit wcdma/ gsm / gsm+wcdma automatisch. Bij kiezen voor alleen gsm maakt hij geen dataverbinding.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

edit: nevermind

[ Voor 145% gewijzigd door Ken. op 15-06-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:14
Shailesh schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:52:
[...]

Nee toch? Ik meende dat de optie er niet meer in zit. Verschillende widgets worden er al niet meer voor aangeboden. Je kan alleen nog je dataverbinding aan en uit zetten. Switchen tussen 2G/3G is bij mij in elk geval niet mogelijk. Want doe je dit bij netwerkmodus? Ik kan kiezen uit wcdma/ gsm / gsm+wcdma automatisch. Bij kiezen voor alleen gsm maakt hij geen dataverbinding.
Als het goed is is de optie GSM =2G. Als je in de market zoekt naar "2G", dan moet je als het goed is een aantal widgets tegenkomen waar je 2G/3G kunt instellen.

Ik heb nu op dit moment Froyo erop staan, en kan het dus niet voor je nakijken, maar kan ik de optie 2G gewoon aanvinken.

[ Voor 9% gewijzigd door janvanduschoten op 15-06-2010 11:10 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Bij mij (tmobile) werkt dat prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Laatst online: 05-07 11:10
Mac-Mar schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:47:
Ik heb de Desire besteld, alleen ben nu in twijfel wat voor soort geheugenkaartje ik moet aanschaffen.

Ik ben in twijfel of ik een Class 6 Micro SD kaartje ga bestellen van 16GB of een Class 2 Micro SD kaartje van 32GB.
Ik vind het namelijk erg belangrijk dat de data snel inlaad met name voor de muziek en albumcovers.
Ik ben namelijk nu nog in het bezit van een iPhone 3G 16GB , en hierbij is de inlaadtijd natuurlijk erg rap.

Ik krijg vandaag een class 2 16gb kaartje binnen. Nu zit er nog de orginele 4gb kaart in, ik weet niet welke class dat is; maar met het laden van mijn album lijst e.d. heb ik geen last van vertragingen ofzo. Ik zal wel laten weten hoe dat gaat met het kaartje dat ik vandaag krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 12:53
Sj44k13 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:08:
[...]

Bij mij (tmobile) werkt dat prima
Ik heb ook T-mobile (wel iPhone abonnement, ben vroegtijdige overstapper >:) ). Ga ik het nog een keer proberen dan maar.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:52
Als ik mijn telefoon op systeemupdates laat controleren krijg ik de melding:

De telefoon is up-to-date
Er zijn updates beschikbaar op de telefoon

Euhhh weet iemand waar die updates staan? :)

Oh helemaal overheen gelezen, bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Strider op 15-06-2010 11:57 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Al vaker besproken in dit topic; HTC is het woordje "geen" vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 23:00:
ik heb zo juist een htc desire gekocht maar er zit nu al een krasje op :s
zit er een standaart bescherm laag op of ben ik gewoon de lul
is er wat aan te doen ??

al vast bedankt
Tsjonge wat een vraag is dit nu weer??!! 8)7 Ik zou zeggen...koop een hoesje en/of doe voorzichtiger met je phone. Ik heb *nooit* last van krassen oid op mijn telefoons, zelfs al doe ik het vaak *zonder* hoesje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
BigF25 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 00:46:
ok dus als ik het goed begrijp, krijg ik standaard een R te zien bij Telfort, staat voor Roaming, betaal ik daar nu extra voor naast mn vaste abbo. kosten? Lijkt me niet aangezien ik op Wifi zit
Neen, de telefoon ziet het (eigenlijk deels onterecht...indien in NL) als roaming omdat Telfort op netwerk KPN zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:46:
[...]

Net gechecked met een simkaart van T-Mobile, de mijne is simlockvrij heb alleen niet zoals hierboven 1.15.404 maar 1.15405.4. Ik zal maar nog even geduld moeten hebben.
Same here... mijne is ook simlockvrij. Wat is dit joh?? Waarom krijgen wij hem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:59

Roytoch

Nietes

Sinds zaterdag ligt de 3gs stof te vangen en ben ik de trotse bezitter van de desire. Irritatie was het makkelijke unlocken maar dat heb ik gecounterd met een patroon als unlock. Nu vraag ik me af of je ook uit kan zetten dat ik nu 2 handelingen moet doen: eerst naar beneden sliden en dan het patroon. Dus die eerste uitschakeen. Google en forum search hebben nog niks opgeleverd...

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Strider schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:35:
Als ik mijn telefoon op systeemupdates laat controleren krijg ik de melding:

De telefoon is up-to-date
Er zijn updates beschikbaar op de telefoon

Euhhh weet iemand waar die updates staan? :)

Oh helemaal overheen gelezen, bedankt!
Zoals RoD zegt is dat inderdaad een foutje van HTC, echter...sinds de laatste update staat het er wel juist. Wat is jouw softwarenummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:59
Wat me trouwens ook opviel is dat je programma's/apps niet echt kan sluiten in Android, dmv de back knop ga je uit de programma. Niet altijd handig want de camera blijft bijvoorbeeld alsnog aan wanneer ik in Taskmanager kijk, en hoe zit het de muziekspeler? er is alleen een pauze knop en geen stop knop, en al helemaal geen sluit knop.. misschien een andere music player downloaden, any suggestions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannun
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 01:02
Mac-Mar schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:47:

Ik ben van de week ook op zoek gegaan (heb nu sinds een weekje de Desire) wat de verschillen waren per Classes van een SD kaartje.
Wikipedia: Secure Digital is een handige link. Kwam daar het volgende tegen:

3 Speeds

* 3.1 Speed Class Rating

The following are the ratings of some currently available cards:

* Class 2: 16 Mbit/s (2 MB/s)
* Class 4: 32 Mbit/s (4 MB/s)
* Class 6: 48 Mbit/s (6 MB/s)
* Class 10: 80 Mbit/s (10 MB/s)
Huppol schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:15:
Ik krijg vandaag een class 2 16gb kaartje binnen. Nu zit er nog de orginele 4gb kaart in, ik weet niet welke class dat is; maar met het laden van mijn album lijst e.d. heb ik geen last van vertragingen ofzo. Ik zal wel laten weten hoe dat gaat met het kaartje dat ik vandaag krijg :)
De orginele 4GB kaart is ook een Class 2.

[ Voor 15% gewijzigd door dannun op 15-06-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 16:52:
[...]

Wat ik persoonlijk erg zwak vindt bij Gmail op de Desire, is dat als je eenmaal ingelogd bent, je nooit meer uit kunt loggen. Het kan gewoon niet... ik heb rondgegoogled en de vraag hier ook gesteld, maar die werd helaas gedelete (het klinkt ook als zo'n noobvraag). Als je uit je Gmail wil loggen moet je de fabrieksinstellingen herstellen op je mobiel.

Misschien kun je wel switchen tussen accounts, maar uitloggen uit één account kan niet.
Eum... Settings > Accounts & sync > Google > Remove account ?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
BigF25 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:39:
Wat me trouwens ook opviel is dat je programma's/apps niet echt kan sluiten in Android, dmv de back knop ga je uit de programma. Niet altijd handig want de camera blijft bijvoorbeeld alsnog aan wanneer ik in Taskmanager kijk, en hoe zit het de muziekspeler? er is alleen een pauze knop en geen stop knop, en al helemaal geen sluit knop.. misschien een andere music player downloaden, any suggestions?
Android werkt anders dan bijvoorbeeld Windows mobile. Ook deze opmerking is al zo'n 100 keer voorbij gekomen. Er zijn veel discussies over het gebruik van taskkillers en dergelijke gevoerd.

Voor een andere muziekspeler kun je hier terecht :) :
Android Software & Discussie - Deel 6

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:24
[...]

Exact. Voorgaande reacties had ik ook al zelf geprobeerd (had ik misschien even moeten melden) maar bij het kiezen voor alleen GSM krijg ik dus geen dataverbinding. En dat wil ik dus wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 22:27
SmithNL schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 09:05:
[...]

Gtalk rulez :)

[...]

Nee, dat is de G van "Gaat-zo-ontploffen", snel uitzetten man!
Talk is best handig ja, maar niet elke telefoon ondersteunt het nog.

We hebben al jaren een eindeloos online bundel, waarom komt er niet snel een sms applicatie (via internet) wat op elk toestel te installeren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:08:
[...]

Ik heb nu op dit moment Froyo erop staan, en kan het dus niet voor je nakijken, maar kan ik de optie 2G gewoon aanvinken.
Say what??? heb ik iets gemist???

FROYO ja??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:43:
[...]

Say what??? heb ik iets gemist???

FROYO ja??
[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's

FroYo? Ja! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
@Billspaarbank.

Ok, dus ik moet er van uit gaan dat de Back knop ook meteen de Sluit knop is.
Ik ben nieuw als Android gebruiker dus vandaar mn vraag/vragen, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

BigF25 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:52:
@Billspaarbank.

Ok, dus ik moet er van uit gaan dat de Back knop ook meteen de Sluit knop is.
Ik ben nieuw als Android gebruiker dus vandaar mn vraag/vragen, bedankt.
V Heb je een taskkiller nodig voor de Desire?
A Android is ontworpen om geheugen vrij te maken wanneer er geen geheugen meer over is. Programma's worden als het ware op 'pauze' gezet als je ze sluit en ze verbruiken dan bijna geen geheugen meer. Zodra je telefoon ergens anders geheugen voor nodig heeft, sluit hij deze programma's af.
Toch zijn er mensen die het prettiger vinden om een taskkiller te gebruiken. Dit vergt alleen weer (iets) extra geheugen en kost ook meer energie (baterijverbruik neemt toe tijdens het afsluiten).

bovenstaande uit de startpost!!!!!!! en nee back is dus niet meteen sluitknop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
@MantaMania

Thanks.. voor dubbele post/vraag.. srry had to

[ Voor 18% gewijzigd door BigF25 op 15-06-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Mark_640 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:38:
Ik vermoed dat het een probleem is met de telefoon, en niet met de carkit, vandaar dat ik het hier post.

Ik heb de laatste dagen plots last van het feit dat ik na het plegen van een telefoontje (maakt niet uit of het uitgaand of inkomend is), dat ik de melding krijg:

Helaas! Het proces com.android.phone is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw.

Dan heb ik geen bereik meer, en krijg ik het scherm voor m'n neus om m'n pincode van de simkaart in te voeren.
Soms moet ik ook even vliegtuigmodus aan en weer uitzetten om dat scherm te krijgen.

Dit is plotseling begonnen, daarvoor had ik geen enkel probleem met m'n carkit. De carkit is een Parrot CK3100. De Parrot is voorzien van de laatste firmware, die zit er al een tijdje op.

Ik heb ook geen apps geïnstalleerd voordat dit probleem begon.

Het probleem begon een aantal dagen geleden, toen ik nog de 'oude' firmware erop had staan. Ik heb gisteren de OTA geïnstalleerd, maar het probleem bestaat nog steeds.

Het is niet altijd, maar zeg maar 9 v/d 10 keer als ik het gesprek heb beëindigd, en alleen als ik in de auto zit en de telefoon is gekoppeld met de Parrot.

Iemand enig idee?

Heb al gezocht op Google en XDA, maar heb niets kunnen vinden wat erop lijkt, alleen dat het syncen met een parrot met contacten met een 'van' of 'van der' of iets dergelijks niet helemaal goed gaat.
Ik ben bang dat deze vraag van mij een beetje is ondergesneeuwd, zo hard gaat dit topic. Daarom quote ik mezelf maar even.

Het probleem bestaat nog steeds, misschien iemand een idee? Een nieuwe zoektocht op google en XDA heeft nog niets opgeleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 16:14
Ik heb nu sinds gister de Desire. Had een HERO.
het werkt allemaal stukken vlotter en lekkerder. Had niet anders verwacht. _/-\o_
Alleen ik vind het beeldscherm wel stukken minder. Het scherm is lang niet zo scherp als op de HERO.
Je kan duidelijk de ' pixels' of beeldpunten zien bij de Desire.
Bij de HERO eigenlijk helemaal niet.
Dacht dat de schermresolutie een stuk hoger lag bij de Desire.
Kan ook wel weer gewenning zijn beelscherm is natuurlijk wel stukje groter, maar het valt best op.

Iemand die dat ook met me eens is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch

Roytoch

Nietes

JipJapGoedje schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:17:
Alleen ik vind het beeldscherm wel stukken minder. Het scherm is lang niet zo scherp als op de HERO.
Je kan duidelijk de ' pixels' of beeldpunten zien bij de Desire.
Check voor uitleg de review van BastiaanN, productreview: HTC Desire Bruin review door BastiaanN, en dan het stuk over het scherm. Het scherm is inderdaad korrelig door de gebruikte schermtechniek, maar daar krijg je dat ontzettend mooie contrast voor terug. Het valt mij ook op maar tegelijk is zelfs kleine tekst wel beter leesbaar dan op mijn iPhone, dus ik vind het alsnog een prima trade-off.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Mark_640 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:02:
[...]

Ik ben bang dat deze vraag van mij een beetje is ondergesneeuwd, zo hard gaat dit topic. Daarom quote ik mezelf maar even.

Het probleem bestaat nog steeds, misschien iemand een idee? Een nieuwe zoektocht op google en XDA heeft nog niets opgeleverd...
Just throwing a bone here, maar al eens een andere SIM-kaart geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Ken. schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:30:
[...]

Just throwing a bone here, maar al eens een andere SIM-kaart geprobeerd?
Nee, dat niet, maar ik heb ook geen andere sim liggen zo 1,2,3... De sim die er nu inzit is van Vodafone (zakelijk)...

Ik zal van 't weekend eens testen met de sim van m'n vriendin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenkreutzer schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:42:
[...]

Talk is best handig ja, maar niet elke telefoon ondersteunt het nog.

We hebben al jaren een eindeloos online bundel, waarom komt er niet snel een sms applicatie (via internet) wat op elk toestel te installeren is?
twitter, e-mail ed zijn toch een soort van sms applicaties via internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
roy.ahuis schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:27:
[...]

Check voor uitleg de review van BastiaanN, productreview: HTC Desire Bruin review door BastiaanN, en dan het stuk over het scherm. Het scherm is inderdaad korrelig door de gebruikte schermtechniek, maar daar krijg je dat ontzettend mooie contrast voor terug. Het valt mij ook op maar tegelijk is zelfs kleine tekst wel beter leesbaar dan op mijn iPhone, dus ik vind het alsnog een prima trade-off.
Ik ben zelf kortgeleden overgestapt van een HTC Legend naar de Desire grotendeels vanwege het veel scherpere scherm op de Desire...alles is relatief. Scherm van de Desire is wel weer ietsje minder helder dan van de Legend. Ikzelf vind het scherm van de Desire echt waanzinnig mooi en scherp, en zie niet in hoe dat veel mooier zou kunnen :)

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 15-06-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik had een vraag over de launcher van de desire. Ik heb er nu launcherpro opgezet en die bevalt me echt heel erg goed. Maar elke keer als ik nu op de home button druk dan krijg ik dat popupmenu met de vraag welke launcher ik wil gebruiken. Als ik nu als standaard voor launcherpro kies en het vinkje aanzet hoe krijg ik dan ooit mijn sense weer terug als ik dat zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
tasso schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:01:
Ik had een vraag over de launcher van de desire. Ik heb er nu launcherpro opgezet en die bevalt me echt heel erg goed. Maar elke keer als ik nu op de home button druk dan krijg ik dat popupmenu met de vraag welke launcher ik wil gebruiken. Als ik nu als standaard voor launcherpro kies en het vinkje aanzet hoe krijg ik dan ooit mijn sense weer terug als ik dat zou willen.
Door binnen Menu > Toepassingen > Toepassingen beheren naar Launcherpro te gaan en te kiezen voor "standaardwaarden wissen". Als je daarna op de Home button drukt, krijg je de keuze optie weer...en kun je kiezen voor Sense.

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 15-06-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 12:44

dread

Sluwe vlaming

Net een nieuwe adapt screenprotector erop gezet. Vind het toch wat minder. Kwaliteit van de sp is echt super. Lekker dik en stevig.

Echter heb ik de helderheid van 50% naar 100% moeten brengen om nog iets te zien. Inkijk wordt ook minder. En de kwalitiet van het scherm wordt wat pixeler. Ik ga nog even een brando gebruiken. Kijken of die beter is.

Iemand ervaring met brando?

@ROB je hebt helemaal gelijk sry ;)

[ Voor 4% gewijzigd door dread op 15-06-2010 15:49 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

dread schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:24:
Net een nieuwe adapt screenprotector erop gezet. Vind het toch wat minder. Kwaliteit van de sp is echt super. Lekker dik en stevig.

Echter heb ik de helderheid van 50% naar 100% moeten brengen om nog iets te zien. Inkijk wordt ook minder. En de kwalitiet van het scherm wordt wat pixeler. Ik ga nog even een brando gebruiken. Kijken of die beter is.

Iemand ervaring met brando?
Accessoires voor de HTC Desire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05
Ik heb er ook een Adapt SP op zitten en merk eerlijk gezegd weinig verschil in Helderheid in vergelijking met m'n Desire zónder SP.

Ik heb wel ook nog een Brando besteld (plus een oprolbaar micro usb kabeltje voor bij m'n Philips noodbatterij :P ) omdat ik gewoon weet dat zo'n screen protector er op een gegeven moment van zelf af komt, bv. onder broeierige/wame omstandigheden.

@kenkreutzer: Voor dat "SMS via internet" gebeuren hebben ze toch het fenomeen "Pingen" uitgevonden (wat op de blackberry begonnen is)?. Wel jammer dat daar nog niet echt een defacto standaard in is, maar het is dus wel in opkomst :)

Overigens, om nog even op accessoires terug te komen: Heeft iemand al ergens een bureau- of nachtkastje-cradle gekocht voor de Desire en wat zijn de ervaringen ermee?

Verder vroeg ik me af of iemand ook 'efficientere' usb-stroom adapters kent dan degene die bij de Desire zit. Die vind ik namelijk (net als veel andere adapters, waaronder Nokia) erg irritant en hoogfrequent 'piepen'/'zoemen'.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
dafmay schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:01:
[...]

Ik ben zelf kortgeleden overgestapt van een HTC Legend naar de Desire grotendeels vanwege het veel scherpere scherm op de Desire...alles is relatief. Scherm van de Desire is wel weer ietsje minder helder dan van de Legend. Ikzelf vind het scherm van de Desire echt waanzinnig mooi en scherp, en zie niet in hoe dat veel mooier zou kunnen :)
De Hero en de Desire naast elkaar leggen en dan snap je precies was ik bedoel. Het stoort niet, maar viel me wel op.

2e wat ik eigenlijk niet vinden kan in de topics en weet ook niet echt hoe ik zoeken moet. (Call me stupid)
Als ik mails binnenkrijg (gebruik niet de Gmail app maar de standaard HTC MAIL) dan staat alles in codes geschreven als ik banners logo;s en andere afbeeldingen in een mail heb staan. Het wordt er erg heel slordig van met al die URL's codes en html codes. Is dit niet anders te doen? dat de mail gewoon correct wordt weergegeven? Zo heel veel mail ontvang ik niet maar tis zo'n wirwar van tekst dan.
Dus dat je mail incl 'opmaak' binnenhaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch

Roytoch

Nietes

JipJapGoedje schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 16:25:
Dus dat je mail incl 'opmaak' binnenhaalt?
Probeer eens het aantal kb dat hij per mail binnenhaalt omhoog te schroeven? Die staat standaard op een paar kb maar als je die hoger zet pakt hij wel html mail las ik ergens.

Trouwens, nu heb ik door wat de desire zoveel leuker maakt dan mijn 3gs. De 3gs heb je in bruikleen, de desire is van jezelf. Ik heb nu veel meer de behoefte actief bezig te zijn met dit soort topics en ik ben al een review aan het schrijven. Die betrokkenheid mis ik dus echt bij mijn vorige toestel... Maar dat als sidenote!

@hieronder: leg anders even uit, duh-smilies zijn zo 12jarig meisje. Ik kan het ook wel anders uitleggen: ik vind het leuk om wat te pielen met de telefoon, en daar biedt een desire vrij veel ruimte voor.

[ Voor 46% gewijzigd door Roytoch op 15-06-2010 17:04 ]

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roy.ahuis schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 16:38:
[...]

Trouwens, nu heb ik door wat de desire zoveel leuker maakt dan mijn 3gs. De 3gs heb je in bruikleen, de desire is van jezelf. Ik heb nu veel meer de behoefte actief bezig te zijn met dit soort topics en ik ben al een review aan het schrijven. Die betrokkenheid mis ik dus echt bij mijn vorige toestel... Maar dat als sidenote!
dat is dan wel een van de meeste bijzondere opmerkingen die ik in tijden heb gehoord :F

@ hierboven haha, ik ga hier serieus niet eens op in..veel succes met je gepiel

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ken. schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 00:22:
[...]

Dagelijkse force closes is inderdaad niet heel lekker nee. Klinkt als een buggy app. Als ik meerdere fc's binnen korte tijd heb komt het meestal door een brakke app of een conflicterende config.

EDIT: Congrats hierboven :)
en als je een conflicterende config, hebt wat doe je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
JipJapGoedje schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 16:25:
[...]
De Hero en de Desire naast elkaar leggen en dan snap je precies was ik bedoel. Het stoort niet, maar viel me wel op.
Aha...heb ik nu alleen nog een Hero nodig... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
roy.ahuis schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 16:38:
[...]

Probeer eens het aantal kb dat hij per mail binnenhaalt omhoog te schroeven? Die staat standaard op een paar kb maar als je die hoger zet pakt hij wel html mail las ik ergens.
Staat op 1mb dus dat moet het probleem niet zijn. Ben nu ook op me werk. Vanavond eens wat verder stoeien met zoeken. Mails ogen nergens naar nu.

(Overigens is dit gepost met een Desire. Werkt echt perfect :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch

Roytoch

Nietes

JipJapGoedje schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 17:07:
[...]

Staat op 1mb dus dat moet het probleem niet zijn. Ben nu ook op me werk. Vanavond eens wat verder stoeien met zoeken. Mails ogen nergens naar nu.

(Overigens is dit gepost met een Desire. Werkt echt perfect :9 )
Probeer eens met unlimited? Bedenk je trouwens wel dat al binnengehaalde mails poep blijven denk ik, gezien je die al binnen hebt. Dus: unlimited setten, een html mail even naar jezelf sturen, en kijken of die wel goedkomt.

PS: Mijn vraag over dat dubbele unlocken was ook gestuurd op de desire! Nu kan je mooi loze tijd (bus, wachten, toilet) gebruiken om epistels te typen op GOT :P

[ Voor 12% gewijzigd door Roytoch op 15-06-2010 17:18 ]

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 16:49:
[...]

en als je een conflicterende config, hebt wat doe je dan?
Kan van alles zijn, maar over het algemeen komt het vaak neer op een (buggy) app.
Bijvoorbeeld als je bij Launcher Pro de transparency optie aangooit. Maar daar staat ook netjes bij dat het voor FC's kan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
eymey schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:42:
Ik heb er ook een Adapt SP op zitten en merk eerlijk gezegd weinig verschil in Helderheid in vergelijking met m'n Desire zónder SP.

Ik heb wel ook nog een Brando besteld (plus een oprolbaar micro usb kabeltje voor bij m'n Philips noodbatterij :P ) omdat ik gewoon weet dat zo'n screen protector er op een gegeven moment van zelf af komt, bv. onder broeierige/wame omstandigheden.

@kenkreutzer: Voor dat "SMS via internet" gebeuren hebben ze toch het fenomeen "Pingen" uitgevonden (wat op de blackberry begonnen is)?. Wel jammer dat daar nog niet echt een defacto standaard in is, maar het is dus wel in opkomst :)

Overigens, om nog even op accessoires terug te komen: Heeft iemand al ergens een bureau- of nachtkastje-cradle gekocht voor de Desire en wat zijn de ervaringen ermee?

Verder vroeg ik me af of iemand ook 'efficientere' usb-stroom adapters kent dan degene die bij de Desire zit. Die vind ik namelijk (net als veel andere adapters, waaronder Nokia) erg irritant en hoogfrequent 'piepen'/'zoemen'.
@ stroomadapters: Nee, ik heb hetzelfde probleem, erg irritant, maar moet zeggen dat het mij bij de bij mij geleverde adapter nog niet is opgevallen. Bij die van mijn nokia werd ik gillend gek als ik probeerde te slapen in dezelfde kamer (n82).

@ screenprotectors: Ik heb een brando, deze is erg goed qua helderheid/gladheid etc. Alleen is het mij nog niet gelukt hem erop te krijgen zoals ik dat wil 8)7 Wil hem nl. niet zien, en dat vergt veel geduld, wat ik niet heb. Visuele cirkel verhaal dus.

@ cradle: Die van mij is vandaag aangekomen, bij mijn ouders... Dus moet ik nog even op wachten ;)

@ niet-accesoires: Is het iemand al gelukt de news-widget te fixen? Of ben ik nog de enige die last heeft van het feit dat dit ding niet automatisch update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
roy.ahuis schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 17:17:
[...]

Probeer eens met unlimited? Bedenk je trouwens wel dat al binnengehaalde mails poep blijven denk ik, gezien je die al binnen hebt. Dus: unlimited setten, een html mail even naar jezelf sturen, en kijken of die wel goedkomt.

PS: Mijn vraag over dat dubbele unlocken was ook gestuurd op de desire! Nu kan je mooi loze tijd (bus, wachten, toilet) gebruiken om epistels te typen op GOT :P
Mezelf wat test mails gestuurd. It works! Ontvangen berichten blijven poep btw. maar dat zou wel kloppen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
Hebben jullie ook dat je heel vaak http error 403 krijgt als je GoT bezoekt op je Desire? Zo ja, wie heeft er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Volkan1984 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:44:
Hebben jullie ook dat je heel vaak http error 403 krijgt als je GoT bezoekt op je Desire? Zo ja, wie heeft er een oplossing?
Ik heb dat ook, maar geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 14:32

Dawn

..Sworn to the Dark..

Volkan1984 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:44:
nog nooit last van gehad moet ik heel eerlijk zeggen :x

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 08:11
eymey schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:42:

Ook al hoort het hier niet: Ik heb er 2 gekocht, maar ben er niet tevreden over. De desire kan er goed op staan, maar als je hem wil gebruiken moet je hem wel echt vasthouden. Houd je hem niet vast dan wiebelt die heel erg, en kans dat de scherpe punt van de crabble achter op je Desire krast.(indien gewenst kan ik foto uploaden)

On topic:
Na de firmware update heb ik een map 'current' met foto's erop staan(donkere foto's met iets wit streepje). Zou ik deze kunnen verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Ik krijg sinds een paar dagen (niets verandert) geen meldingsgeluid meer bij een nieuwe email?
De instellingen etc heb ik niet gewijzigd, en ze staan ook goed in mijn telefoon(nagekeken)
Heb hem al is gereboot maar zonder effect.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Laatst online: 30-12-2023
met welke player spelen jullie je 3gp video files?
vlc pakt het geluid niet (nieuwste versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
tjaeuhm schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:53:
met welke player spelen jullie je 3gp video files?
vlc pakt het geluid niet (nieuwste versie)
Act1 video player van hyperware speelt op mijn Desire alles feilloos af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Laatst online: 30-12-2023
dafmay schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:00:
[...]

Act1 video player van hyperware speelt op mijn Desire alles feilloos af.
ok.. maar ik bedoel op de pc.. op de desire gaat alles vlekkeloos.
ook als ik het op youtube zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Pimpam schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:49:
[...]

Ook al hoort het hier niet: Ik heb er 2 gekocht, maar ben er niet tevreden over. De desire kan er goed op staan, maar als je hem wil gebruiken moet je hem wel echt vasthouden. Houd je hem niet vast dan wiebelt die heel erg, en kans dat de scherpe punt van de crabble achter op je Desire krast.(indien gewenst kan ik foto uploaden)

On topic:
Na de firmware update heb ik een map 'current' met foto's erop staan(donkere foto's met iets wit streepje). Zou ik deze kunnen verwijderen?
OK, thanks :-). Welke 2 zijn het dan? (volgens mij moet dat wel kunnen, of mag je hier accessoires niet bespreken?).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTransporter
  • Laatst online: 22:29
nevermind..

[ Voor 80% gewijzigd door TheTransporter op 15-06-2010 22:15 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

(kweenie of dit inmiddels al voorbij is gekomen)

Wat heeft HTC uitgespookt met die update? Sinds ik die update heb toegepast, is mijn accu gewoon elke avond LEEG! Nou ja....20% ofzo. Genoeg om de battery indicator oranje te laten worden. En voor de update kon ik in principe 1.5 dag zonder opladen. Vandaag niet veel met dat ding gedaan, één heel kort telefoongesprek gevoerd en hij is alweer oranje. Ik heb niets in mijn gewoontes verandert, dus het is ofwel één van de programma's die zich ineens misdraagt, maar dat geloof ik niet. Ik zou dat dan moeten zien in het gebruiksstatistiekje.

Wie heeft ook ineens last van een verkorte accuduur?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:41
mphilipp schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:30:

Wat heeft HTC uitgespookt met die update? Sinds ik die update heb toegepast, is mijn accu gewoon elke avond LEEG! Nou ja....20% ofzo. Genoeg om de battery indicator oranje te laten worden. En voor de update kon ik in principe 1.5 dag zonder opladen. Vandaag niet veel met dat ding gedaan, één heel kort telefoongesprek gevoerd en hij is alweer oranje. Ik heb niets in mijn gewoontes verandert, dus het is ofwel één van de programma's die zich ineens misdraagt, maar dat geloof ik niet. Ik zou dat dan moeten zien in het gebruiksstatistiekje.

Download dus Spare Parts app, of bel *#*#4636#*#* en kijk wat veel accu verbruikt, zoals al tig keer hier voorbij is gekomen...
tjaeuhm schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:08:
[...]

Sorry, maar vind je het erg als ik dit een beetje een vage vraag vind? Je zit in het Desire forum, en dan ga je een vraag stellen over het bekijken van filmpjes op je pc, wtf kom je daarbij? Maar om toch nog antwoord te geven: VLC kan eigenlijk alles afspelen (behalve m2ts files heb ik gemerkt... :s)

[ Voor 22% gewijzigd door diabolofan op 15-06-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:15
Ik heb ook wel last van dat ik elke avond moet opladen, het begint een gewenning te worden...
Ik hoop dat Froyo een betere batterijduur zal geven, wie weet...

Verder heb ik zelf het probleem dat mijn wekker het inmidddels al een week niet doet ofzo. Waarom dat mag joost weten, want ik snap er niks van. Ik stel netjes wekker in, stel hem op trillen, volume staat gewoon aan, elke dag staat aangevinkt maar toch gaat hij al een week niet meer af!

ik heb het geluk dat ik een andere wekker heb, maar ik vind het toch heel irritant, ik snap gewoon niet waar het probleem ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
Sleehond schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:48:
Ik heb ook wel last van dat ik elke avond moet opladen, het begint een gewenning te worden...

Verder heb ik zelf het probleem dat mijn wekker het inmidddels al een week niet doet ofzo. Waarom dat mag joost weten, want ik snap er niks van. Ik stel netjes wekker in, stel hem op trillen, volume staat gewoon aan, elke dag staat aangevinkt maar toch gaat hij al een week niet meer af!

ik heb het geluk dat ik een andere wekker heb, maar ik vind het toch heel irritant, ik snap gewoon niet waar het probleem ligt!
Hee, bekend probleem.. :o Vanochtend mijn wekker om 07:00 gezet, maar niet afgaan hoor... Dacht echt van "huh?!", maar gelukkig was mijn vader er nog om me te roepen.. ;) Maar idd, hij deed het echt gewoon niet. Nu net nog maar ff getest om 22:53, en toen deed hij het wel goed, dus weet ook niet precies...

Probeer jij hem misschien ook om 07:00 uur af te laten gaan, en zit daar de bug in? Lijkt me sterk, maar zou kunnen natuurlijk.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
Zijn er hier mensen die de htc desire gebruiken icm een iPhone abbonement van t-mobile? Mijn abbo loopt over 2 maanden af maar als ik nu al overstap naar KPN krijg ik nu ook al de desire, maar volgens het belcompany meisje werkt m'n internet van dat abbonement alleen maar op een iPhone:?
Anyone?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:19

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Taskkiller?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 09:37
FireFoz schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:00:
Zijn er hier mensen die de htc desire gebruiken icm een iPhone abbonement van t-mobile? Mijn abbo loopt over 2 maanden af maar als ik nu al overstap naar KPN krijg ik nu ook al de desire, maar volgens het belcompany meisje werkt m'n internet van dat abbonement alleen maar op een iPhone:?
Anyone?
Onzinnnn, ik heb sinds 2 weken een Desire en gebruik die met mijn Iphone abbo (welke ook over 2mnd afloopt) en het werkt perfect. Enige wat je mist is visual voicemail - dat is er niet op de Desire. Verder werkt het prima!

Gravity sucks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
Ik gebruik wel taskkiller ja.. Zou het echt daar aan liggen? Welke service heeft hij er voor nodig om je alarm af te laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 22:30
diabolofan schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:07:
[...]

Ik gebruik wel taskkiller ja.. Zou het echt daar aan liggen? Welke service heeft hij er voor nodig om je alarm af te laten gaan?
Probeer eens een tijdje helemaal geen taskkiller, mogelijk is het ook nog bevorderlijk voor je batterij duur!

/edit: het antwoord op je vraag weet ik verder niet.

[ Voor 7% gewijzigd door FabianNL op 15-06-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Mmm, heb nu sinds een paar weken last van onvoldoende bestandrechten op de sd kaart wanneer ik een foto wil nemen.
Na een reset is het weer verholpen. Maar vandaag kreeg ik de melding ook toen de standaard backup van het toestel de backup niet kon uitvoeren.

Is er al een 'normale' oplossing bekend bij iemand ?

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
FabianNL schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:15:
[...]

Probeer eens een tijdje helemaal geen taskkiller, mogelijk is het ook nog bevorderlijk voor je batterij duur!

/edit: het antwoord op je vraag weet ik verder niet.
Bij mij is dat toch echt niet het geval.. ;)
Tot vorige week gebruikt ik geen Taskkiller, en nu net voordat ik ga slapen kill ik alles, en dan de ochtend erna is er 2 procent af, met heel de nacht 3g aan, maar geen synchronisatie ofzoiets..

En batterijduur gaat vooralsnog echt heerlijk. Laad hem nu echt nooit meer op 's nachts. Gewoon 4 uur per dag muziek luisteren via de computer met mijn Desire aan de usb, en dat is het enige wat hij oplaad op een dag. Verder best intensief in gebruik vind ik zelf, elke dag wel een uur er hard mee bezig (en dat is internetten, smsen, muziek luisteren oid, dus echt intensief gebruik).
Als taskkiller gebruik is de app System btw.

Nog iets anders wat me net opviel. Zat met TreeSize Free even op mijn SD te kijken van mijn telefoon. Daar zie ik dat de map Android/data/com.cooliris.media 175,7 MB inneemt. Graag zou ik deze willen legen. Weet iemand toevallig of het erg is als je dat doet, of dat sommige apps het niet meer doen? Heb oa googled op "clear data com.cooliris.media" en "delete data com.cooliris.media" maar kan niet echt wat vinden.. Volgens mij heeft het wat met de Gallery te maken als ik het goed heb?

Iemand een idee? Alvast bedankt!

[ Voor 21% gewijzigd door diabolofan op 15-06-2010 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

fulgore schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:16:
Mmm, heb nu sinds een paar weken last van onvoldoende bestandrechten op de sd kaart wanneer ik een foto wil nemen.
Na een reset is het weer verholpen. Maar vandaag kreeg ik de melding ook toen de standaard backup van het toestel de backup niet kon uitvoeren.

Is er al een 'normale' oplossing bekend bij iemand ?
Bij mij hielp het installeren van de OTA-update. Maar ik heb ook al mensen zien posten die na de update hier ook nog last van kregen. Vziw is er verder geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
tjaeuhm schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:08:
[...]

Tsjonge lekker simpel ben jij zeg...je zit nu in het HTC Desire forum 8)7 Plemp je vraag gewoon ff in een windows topic oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

diabolofan schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:48:
[...]
Download dus Spare Parts app, of bel *#*#4636#*#* en kijk wat veel accu verbruikt, zoals al tig keer hier voorbij is gekomen...
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Er is sinds de update een aanzienlijke stijging in het stroomverbruik. Ik wil weten of er anderen zijn met datzelfde probleem.

@Fulgore: bij mij maakte de update ook niets uit voor het SD kaart probleem. Ik heb de kaart geformatteerd op de PC en dat hielp. Formateren in de Desire zelf maakte niets uit. Mind you, het probleem was nogal onregelmatig, soms 2x per dag en dan bleef het weer 4 dagen weg. Maar tot nu toe is ie het netjes blijven doen. Het zou zomaar de oplossing kunnen zijn. Wel vreemd. Ik kan me niet voorstellen dat een 'foute' formattering veroorzaakt dat je af en toe de SD niet meer kan benaderen. Het kwam op mij meer over als een proces dat crashte oid. Maar goed, het lijkt opgelost, dus ik zal er niet meer over klagen... ;)

[ Voor 43% gewijzigd door mphilipp op 16-06-2010 00:19 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
mphilipp schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 00:15:
[...]

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Er is sinds de update een aanzienlijke stijging in het stroomverbruik. Ik wil weten of er anderen zijn met datzelfde probleem.
Heb ik persoonlijk geen enkele last van ondervonden. Mijn Desire gaat nog steeds met gemak 2 dagen op 1 volle accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
1-0-Ed schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:04:
[...]

Onzinnnn, ik heb sinds 2 weken een Desire en gebruik die met mijn Iphone abbo (welke ook over 2mnd afloopt) en het werkt perfect. Enige wat je mist is visual voicemail - dat is er niet op de Desire. Verder werkt het prima!
dacht ik al, vond het een raar verhaal. Hoe bevalt de desire voor jou als ex-iPhone gebruiker?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Vraagje: hoe gaan jullie om met dingen als Skype? Ik overweeg een buitenlands nummer te nemen (in de VS welteverstaan) en eigenlijk wil ik dat de telefoongesprekken die naar dat nummer gaan, terechtkomen op mijn Desire. Als ik uitgaand bel zou het mooi zijn als dat ook weer over Skype wordt gerouteerd, dat is tenslotte een stuk goedkoper.

Jammergenoeg is er geen officiële Skype-client beschikbaar voor Android in de Market. Zijn er toevallig nog andere opties die ik nog niet heb bekeken?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch

Roytoch

Nietes

Alex) schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 02:50:
Jammergenoeg is er geen officiële Skype-client beschikbaar voor Android in de Market. Zijn er toevallig nog andere opties die ik nog niet heb bekeken?
ja het gemis van een officiële Skype app is erg jammer en een echte vervanger is er niet. Een client als fring kan Skypen maar doet dat niet al te best las ik. Is Google voice op een amerikaans adres geen optie? Zelf niet geprobeerd hoor maar misschien kan dat.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:24
[...]

@Fulgore: bij mij maakte de update ook niets uit voor het SD kaart probleem. Ik heb de kaart geformatteerd op de PC en dat hielp. Formateren in de Desire zelf maakte niets uit. Mind you, het probleem was nogal onregelmatig, soms 2x per dag en dan bleef het weer 4 dagen weg. Maar tot nu toe is ie het netjes blijven doen. Het zou zomaar de oplossing kunnen zijn. Wel vreemd. Ik kan me niet voorstellen dat een 'foute' formattering veroorzaakt dat je af en toe de SD niet meer kan benaderen. Het kwam op mij meer over als een proces dat crashte oid. Maar goed, het lijkt opgelost, dus ik zal er niet meer over klagen... ;)
Ook ik ervaar een stijging in het stroomverbruik sinds de update. Een collega van mij heeft nu (naar de update) juist het idee dat zijn accu langer mee gaat. Er zit nogal wat verschil in dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:30:

Idem hier. Sinds de update bij normaal gebruik (wifi, bluetooth uit) heb ik aan het eind van de dag 30% over.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2022

Voxie2

//\\RoCkS//\\

FireFoz schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 00:56:
[...]
Hoe bevalt de desire voor jou als ex-iPhone gebruiker?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt iemand hier al 'TheRock divx player' ?? Werkt echt super voor het afspelen van divx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:27
Misschien even hier posten en dan graag ook met een linkje :)
Android Software & Discussie
Bekende bug in Android (2.x)... Je kan beter een alternatieve wekker gebruiken. Bijvoorbeeld Klaxon.

[ Voor 59% gewijzigd door 13art op 16-06-2010 08:38 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:27
oeps...

[ Voor 97% gewijzigd door 13art op 16-06-2010 08:39 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Eddos schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 07:21:
[...]
Ook ik ervaar een stijging in het stroomverbruik sinds de update. Een collega van mij heeft nu (naar de update) juist het idee dat zijn accu langer mee gaat. Er zit nogal wat verschil in dus.
Zo te horen zijn er een aantal die het dus ook merken. Het lijkt er dan op dat er één onderdeel is dat op een of andere manier meer is gaan verbruiken. Iedereen gebruikt zijn apparaat weer anders. Ik heb thuis WiFi aan, onderweg in de auto BT en overdag buiten of op het werk staan ze allemaal uit. GPS staat eigenlijk altijd uit. 3G heb ik niet uit gezet. Misschien hebben de mensen die er geen last van hebben 3G uit staan (schijnt nogal wat extra stroom te verbruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

BillSpaarbank schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 07:54:
[...]

Idem hier. Sinds de update bij normaal gebruik (wifi, bluetooth uit) heb ik aan het eind van de dag 30% over.
Heb je de telefoon wel eens uit en aan gezet?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik had maandagochtend m'n Desire voor het laatst (bij het wakker worden) van de lader gehaald en had gisteravond nog 30% over. Dus heb 'm vannacht toch maar weer aan de lader gehangen.

Ik heb nu GPS alleen aan als ik het gebruik, idem voor WiFi en Bluetooth. 3g staat wel continu aan. Verder sync ik alleen handmatig dmv. die "sync all" widget knop :).

Ik ben er iig niet ontevreden over. Hoop dat het nog wat beter wordt, maar dit is al beter dan met m'n N96.

@sleehond/l3art: Hier absoluut (nog) geen problemen met de wekker! Gebruik wel gewoon een standaard toontje dat er al in zat :). En voor de zekerheid gebruik ik ook wel gewoon de beeper van de wekkerradio....

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 16-06-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quart
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-07 14:06
Het lijkt er op dat ik mijn Desire niet kan updaten. Als firmware versie geeft hij aan dat 2.1-update1 is geinstalleerd. Het "software nummer" staat op 1.15.405-4. Ik dacht dat bij 2.1-update1 versie 1.21.405-4 behoorde?
Ik heb de telefoon afgelopen zaterdag bij Belcompany gehaald, met een Vodafone abonnement. Als ik handmatig probeer te updaten dan krijg ik de melding dat deze up to date is. Is er een mogelijkheid the FOTA update handmatig te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze: 2.1-update1

is de laatste update.

kan je checken wat je wil,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
eymey schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:09:
Ik had maandagochtend m'n Desire voor het laatst (bij het wakker worden) van de lader gehaald en had gisteravond nog 30% over. Dus heb 'm vannacht toch maar weer aan de lader gehangen.
same here, ik doe een kleine 3 dagen op een charge. wifi en 3g altijd aan, gps en bluetooth altijd uit. ik merk geen verschil na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

eymey schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:09:
...3g staat wel continu aan. Verder sync ik alleen handmatig dmv. die "sync all" widget knop :).
Let wel, 3G slurpt stroom ook als je niet actief connected bent.
Dit is afhankelijk van de signaalsterkte. Bij een minder signaal verbruik je meer.

Als je toch handmatig synct kan je 3G ook wel op aanvraag aanzetten.
Ik denk dat je dan nog meer batterijtijd wint.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Hier gaat de accu ook net één dagje mee.
Vanaf start al de nieuwe update erop dus geen vergelijkingsmateriaal.

Klein detail: speel heel de dag Robo Defense :P

[ Voor 28% gewijzigd door AndereKoekoek op 16-06-2010 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
[...]

ParaNoiMia in "HTC Desire - Deel 5"

Ik heb daar dus ook last van, maar bij mij lijkt het erop dat het aan het zoeken naar een netwerk ligt ? Is dit bij jou toevallig ook zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quart
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-07 14:06
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:24:
deze: 2.1-update1

is de laatste update.

kan je checken wat je wil,
Vreemd dat het buildnummer dan nog op 1.15.405.4 staat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Xymox schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:34:
[...]

Dit is afhankelijk van de signaalsterkte. Bij een minder signaal verbruik je meer.

Mja, alleen 3G op aanvraag aan heb ik nog niet kunnen vinden. Ik heb wel die widget waarmee je het dataverkeer in 1 keer uit kan zetten, dan gaat ie ook over op GSM. Maar dan moet ik ook dat nog eens iedere keer aanzetten op het moment dat ik ff snel op internet wil of handmatig wil syncen. Dat vind ik dan weer nét iets te veel werk :S

Net als dat ik niet snap dat GPS niet ook gewoon automatisch op aanvraag aan kan. Sommigen hier zeggen wel dat je GPS in powersaver gerust actief kan laten staan, dat het alleen stroom gebruikt als een app ook echt GPS data opvraagt. Maar ik vraag me dat dus af.....

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 16-06-2010 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie sinds de laatste firmware update ook last van het feit dat nadat je gebeld hebt en je op wilt hangen het scherm niet meer oplicht? Je kunt dus nooit op de knop voor verbinding verbreken drukken! (Voor de duidelijkheid, op de powerknop drukken zodat het scherm weer verschijnt werkt ook niet) Misschien iets met de proximity sensor aan de hand. (waar zit dat ding?) Op het scherm 'tappen' lukt ook niet.

Mijn accu gaat nu overigens ook denk ik wel 2,5 dag mee in plaats van 1,5 dag. Ik zet overigens wel als ik het niet gebruik mijn APN / internetverbinding uit. (GPS/BT/WIFI ook uit)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
Gisteren mijn desire terug gekregen van reparatie van onderstaand probleem:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34111484

(uit zichzelf of niet werkende toetsen en niet opstarten)

Ik blij: na 11 dagen had ik hem al terug. deed het weer perfect!

Vanochtend precies hetzelfde probleem.

Vanavond maar weer terug naar de winkel :(

Als hij werkt is het een super toestel, maar begin nu toch behoorlijk te balen van dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Xymox schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:34:
[...]

Exact.. Dat is waar ik (enorm veel) last van heb met mijn provider (T-Mobile).
Ik haal het einde van de dag nieteens. Als ik de SIM-kaart van mijn vriendin (Telfort _/-\o_) er een dagje in stop met dezelfde settings hou ik aan einde van de dag zo'n 60 tot 70 procent over aan accupower. Erg vervelend zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quart schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:42:
[...]

Vreemd dat het buildnummer dan nog op 1.15.405.4 staat ...
hmmm indeed, doe net een check
en heb dus:
firmwareversie: 2.1-update1
build-nummer: 1.21.405.2
is ook softwarenummer btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regelneef
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 12:20
Nu heb ik zelf een vodafone toestel dus ik weet ondertussen (na het lezen van dit topic) dat daar nog geen update voor is.

Maar een vriend van mij heeft een gewone unbranded toestel van de belcompany maar hij heeft nog geen update binnengekregen dus nog 1.15.405.4. Weet iemand of HTC slechts in plukjes deze update vrijgeeft....of gaat er iets anders fout?

This message was made with 100% recycled electrons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:48
Wie iemand hoe ik de kleur van mijn verschillende Google kalanders kan veranderen.
Ik heb via Google Calander online ze allemaal een verschillende kleur gegeven:

Afbeeldingslocatie: http://www.bestandjes.nl/images/Schermafbeelding%202010-06-16%20om%2011.08.45s.png

Nu verschijnen ze zo op mn telefoon:

Afbeeldingslocatie: http://www.bestandjes.nl/images/devices.png

Iemand enig idee hoe dit te verbeteren.
Verder een heel fijn toestel heb mn iPhone ligt al n week onder het stof op mn bureau

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realityweb
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-01-2024
The Anarchist schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:37:
Gisteren mijn desire terug gekregen van reparatie van onderstaand probleem:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34111484

(uit zichzelf of niet werkende toetsen en niet opstarten)

Ik blij: na 11 dagen had ik hem al terug. deed het weer perfect!

Vanochtend precies hetzelfde probleem.

Vanavond maar weer terug naar de winkel :(

Als hij werkt is het een super toestel, maar begin nu toch behoorlijk te balen van dat ding.
Dat is kloten. Zou toch om een nieuw toestel vragen in de winkel. Dit wil je niet nog een keer meemaken, en kost hun (of HTC) ook alleen maar geld..

isthistheshitorwhat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:31:
Hebben jullie sinds de laatste firmware update ook last van het feit dat nadat je gebeld hebt en je op wilt hangen het scherm niet meer oplicht? Je kunt dus nooit op de knop voor verbinding verbreken drukken! (Voor de duidelijkheid, op de powerknop drukken zodat het scherm weer verschijnt werkt ook niet) Misschien iets met de proximity sensor aan de hand. (waar zit dat ding?) Op het scherm 'tappen' lukt ook niet.

Mijn accu gaat nu overigens ook denk ik wel 2,5 dag mee in plaats van 1,5 dag. Ik zet overigens wel als ik het niet gebruik mijn APN / internetverbinding uit. (GPS/BT/WIFI ook uit)
Dit ken ik wel ja. Niet toevallig je vinger voor de sensor linksboven?
Als je voor de sensor je vinger houdt dan blijft het scherm zwart.

Maar heb soms ook na een gesprek dat ik mijn vinger niet voor de sensor houdt gewoon nog zwart is.
Dan moet ik op de menu toets drukken om weer beeld te krijgen...

Heb de laatste tijd ook regelmatig dat als ik via wifi verbonden ben en mijn mail wil checken dat hij geen wifi verbinding heeft, ik kan wel gewoon alles doen via wifi (nu, i-net, hyvves) maar als ik mail open zegt ie dat ik mijn wifi uit en aan moet zetten.

Hebben daar meer last van?
Pagina: 1 ... 11 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.