HTC Desire - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 24 Laatste
Acties:
  • 215.775 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephaniah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-03 21:41
henidde schreef op zondag 13 juni 2010 @ 15:27:
[...]

Heb ik allang gedaan, en voila het werkt nog niet!
Ok, das dan knap lastig. Ik heb mn Desire vanmiddag nog teruggezet naar de fabrieksinstellingen en het viel me gelijk op dat het navigatie icon ontbrak. De Market gaf aan dat er een update voor Google Maps was. Geïnstalleerd en icon was er nog niet. Na een herstart van de telefoon wel.
Werkt voor mij, blijkbaar niet voor jou. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Staffie666 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 16:14:
[...]

Dus jouw telefoon verbruikt meer als hij niets aan het doen is?
Stuur hem eens terug want dat is verre van logisch, ik merk niets van sneller leeg gaan dankzij die update.
Heb mezelf wel aangeleerd wifi te gebruiken als het kan ipv 3g, scheelt een hoop stroom (20% op een dag ongeveer hier dan)
Huh? Ik dacht juist dat verbruik met wifi hoger zou zijn dan 3G/H connectie... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi jongens ik heb ook de desire en stuit gelijk al op een probleem kan met het kabeltje van telefoon naar pc
geen gegevens belijken of versturen,heb iemand een oplossing thnx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 19:06:
hoi jongens ik heb ook de desire en stuit gelijk al op een probleem kan met het kabeltje van telefoon naar pc
Probeer het eens in iets leesbaarder Nederlands. Lees overigens ook even de topicstart door, want we verwachten hier wat eigen initiatief van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 19:06:
RTFM of zoeken in de eerdere delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vigi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05 16:41
balk bovenin je telefoon naar beneden trekken en dan kan je selecteren dat je voor data verbinding wil gaan.
kan je in de handleiding ook wel vinden ;)

Real eyes, Real lies, Realize

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoe ik 'beltoon geluid' aan doet? Als ik naar iemand bel dan hoor ik niks totdat degene opneemt.
Heb overal gezocht maar kan het niet vinden...

Daarnaast heb ik problemen met m'n batterij, op dit moment is mijn desire 6,5 uur actief, daarvan is 2,5 standby en internet staat helemaal uit(geen push ed staat aan), beeldscherm is 20% en ik heb maar 10minuten geïnternet via 3g. Accu is nu al op 50%. Ik heb geen games gedaan enkel telefoonnummers handmatig ingevoerd en enkele telefooninstellingen gewijzigd. Is dit normaal? Of zal ik terug naar de winkel?

Ook heb ik het gevoel dat als ik 3g uitzet geen verschil uitmaakt qua batterij. Klopt dit?(dus 3g aan en niet internetten)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag voor de 4x in 1 week tijd al mijn smsjes kwijt door een fout in het android systeem. Weet iemand waar dat aan kan liggen? of dat android vaker van die fouten heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Ibex

^^ met stom.

Dit heb ikzelf nog nooit voorgehad. Hoe gebeurd het dan juist?

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 10:01
Ik krijg het maar niet voor elkaar om Twitter update met GPS locatie de deur uit te doen. De updates zelf gaan perfect, zowel via Peep als via Friendstream (of is dat hetzelfde?) maar hij pakt er nooit mijn locatie bij. Heb uiteraard binnen Peep en onder Services auto gps-positiebepaling aangevinkt staan en laat hem ook regelmatig handmatig zijn locatie updaten (dit doet die dan ook zzer nauwkeurig) maar hij stuurt hem niet mee met de Twitter update. Iemand met een geniale verklaring? ;)

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Heb je op Twitter.com de locatiefunctionaliteit ook ingeschakeld? Pas nadat ik dat daar deed, kon ik bij tweets die ik vanaf dat moment zien vanaf waar ze getweet worden.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Ja, staat ook aan. Kan namelijk via Tweetdeck en via Gravity op men Nokia 5800 ook altijd mijn locatie bijvoegen maar bij Peep lijkt hij hem niet te pakken op de een of andere manier.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasinan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-03-2015
had het al eerder gepost, maar zie er geen reacties op... dus nogmaals ff proberen
heb hier al gelezen dat andere mensen het ook hadden, maar nu de vraag of zij het al hebben kunnen oplossen,
heb mijn desire al een paar weken, heb er een valenta hoesje bij en heb gemerkt dat er vooral op de achterkant verkleuringen zijn, microvezeldoekjes, brilpoets/tft doekjes en een zachte spons helpt niet, iemand nog ideen???

een battery cover kost ook een fortuin bij expansys... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:40
yasinan schreef op zondag 13 juni 2010 @ 22:07:
had het al eerder gepost, maar zie er geen reacties op... dus nogmaals ff proberen
heb hier al gelezen dat andere mensen het ook hadden, maar nu de vraag of zij het al hebben kunnen oplossen,
heb mijn desire al een paar weken, heb er een valenta hoesje bij en heb gemerkt dat er vooral op de achterkant verkleuringen zijn, microvezeldoekjes, brilpoets/tft doekjes en een zachte spons helpt niet, iemand nog ideen???

een battery cover kost ook een fortuin bij expansys... :(
Ik ben bang dat het op een of andere manier in het plastiek ingetrokken is. Een nieuwe back cover is denk ik de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasinan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-03-2015
valt me zeer tegen, meteen de volgende dag zie ik ook stof deeltjes in mijn beeldscherm, doe je hem in een hoesje ben je kleur kwijt, zo niet krijg je er stofdeeltjes bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:45
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 19:16:
Weet iemand toevallig hoe ik 'beltoon geluid' aan doet? Als ik naar iemand bel dan hoor ik niks totdat degene opneemt.
Heb overal gezocht maar kan het niet vinden...

Daarnaast heb ik problemen met m'n batterij, op dit moment is mijn desire 6,5 uur actief, daarvan is 2,5 standby en internet staat helemaal uit(geen push ed staat aan), beeldscherm is 20% en ik heb maar 10minuten geïnternet via 3g. Accu is nu al op 50%. Ik heb geen games gedaan enkel telefoonnummers handmatig ingevoerd en enkele telefooninstellingen gewijzigd. Is dit normaal? Of zal ik terug naar de winkel?

Ook heb ik het gevoel dat als ik 3g uitzet geen verschil uitmaakt qua batterij. Klopt dit?(dus 3g aan en niet internetten)
Over het 'beltoon geluid', volgens mij komt dit geluid van je provider/de andere provider vandaan en niet van je telefoon. Je telefoon heeft al verbinding gemaakt en je hoort dus alles wat je provider/de andere naar jou toestuurd. Momenteel heb ik T-Mobile en daar hoor ik regelmatig ook geen 'beltonen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
JKratos schreef op zondag 13 juni 2010 @ 22:00:
Ja, staat ook aan. Kan namelijk via Tweetdeck en via Gravity op men Nokia 5800 ook altijd mijn locatie bijvoegen maar bij Peep lijkt hij hem niet te pakken op de een of andere manier.
En hoe doet de officiële Twitter-app het (verkrijgbaar in de Market)?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vigi schreef op zondag 13 juni 2010 @ 19:13:
balk bovenin je telefoon naar beneden trekken en dan kan je selecteren dat je voor data verbinding wil gaan.
kan je in de handleiding ook wel vinden ;)
soms blijf je op een plek steeds de zelfde fout maken nu lukte het thnx voor het advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:43
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 16:23:
[...]

Hij had de hele nacht aan de oplader gelegen. Of doet hij dat steeds? Oplaen tot 100 en dan laten zaken en dan weer naar 100%?
jup, dat doet ie constant om het uur ofzo. had juiceplotter erop staan en die gaf dit ook aan in de grafiek... je moet dus gewoon geluk hebben dat je hem op het juiste moment van de lader afhaald.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Ewivis schreef op zondag 13 juni 2010 @ 23:26:
[...]

jup, dat doet ie constant om het uur ofzo. had juiceplotter erop staan en die gaf dit ook aan in de grafiek... je moet dus gewoon geluk hebben dat je hem op het juiste moment van de lader afhaald.
Wat is eigenlijk de reden dat dit gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabianNL schreef op zondag 13 juni 2010 @ 22:46:
[...]

Over het 'beltoon geluid', volgens mij komt dit geluid van je provider/de andere provider vandaan en niet van je telefoon. Je telefoon heeft al verbinding gemaakt en je hoort dus alles wat je provider/de andere naar jou toestuurd. Momenteel heb ik T-Mobile en daar hoor ik regelmatig ook geen 'beltonen'.
Weet je dat wel zeker? Op mn desire heb ik vodafone als provider en ik weet vrij zeker dat ik vroeger met vodafone als provider op een oude samsung telefoon wel verbindings geluid hoorde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Upbeat schreef op zondag 13 juni 2010 @ 23:30:
[...]

Wat is eigenlijk de reden dat dit gebeurd?
Waarschijnlijk beter voor de batterij. Anders blijft ie continu opladen (overladen of hoe heet dat?) wat nogal slopend blijkt te zijn voor je batterij. Nu laadt ie hem op, doet ie niks en loopt ie dus weer langzaam leeg, en laad ie hem weer op. Zo sloopt ie nooit de batterij. Dat gok ik :)
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 23:31:
[...]

Weet je dat wel zeker? Op mn desire heb ik vodafone als provider en ik weet vrij zeker dat ik vroeger met vodafone als provider op een oude samsung telefoon wel verbindings geluid hoorde...
Nope, weet ik niet zeker om eerlijk te zijn O-)

[ Voor 28% gewijzigd door FabianNL op 14-06-2010 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Kan iemand mij vertellen hoe email accounts werken met de desire?
Ik heb nu een iPhone en daarin heb ik gewoon 5 postbussen van verschillende email adressen. De emails staan per postbus en dus niet allemaal door elkaar. Dit is een must want anders krijg ik zakelijk en Prive door elkaar!

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Alex) schreef op zondag 13 juni 2010 @ 22:47:
[...]

Geen idee. Zal die morgen eens proberen. Kijken of dat wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-05 18:09
FireFoz schreef op maandag 14 juni 2010 @ 00:27:
Ik heb nu een iPhone en daarin heb ik gewoon 5 postbussen van verschillende email adressen. De emails staan per postbus en dus niet allemaal door elkaar. Dit is een must want anders krijg ik zakelijk en Prive door elkaar!
Je kunt voor elke provider een aparte mail folder maken in je desire.standaard pushmail app is natuurlijk gmail.
Je kunt ook je gmail je andere mail laten ophalen en dit in folders te dumpen, blijft het ook geordend heb je maar 1 progje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:13
Sinds dit weekend heb ik ook 'n Desire. Geweldig ding. Ben alleen niet zo'n fan van HTC Sense. Daarom heb ik LauncherPro Beta er op staan, en dit bevalt mij 10x beter. Echter, ik mis een knop die ik bij Sense wel had, namelijk 'Alles synchroniseren'. Bij Launcher kan ik deze nergens meer vinden.

ps: ik zit tot m'n contractverlenging nog even zonder 3G, dus ik sync alleen als ik @office of @home ben via WiFi.Vandaar dat ik, als ik WiFi heb, even op een knop wil kunnen drukken die alles in sync brengt....

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Je kan gewoon alle mailboxen los van elkaar openen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Upbeat schreef op zondag 13 juni 2010 @ 17:34:
Geen last hier van snel leeg gaande batterij.

- 3G staat constant aan
- Geen wifi, GPRS of BT aan (tenzij ik het nodig heb)
- Scherm helderheid op automatisch
- Weer, 2x mail, twitter en facebook sync 1x per uur
- Locatiebepaling ook aan (zonder GPRS)

Zo haal ik de 2 dagen makkelijk met wat muziek luisteren, internetten, sociale netwerken, bellen, sms-en etc. Ik heb de Desire 1,5 week nu :)
Je bedoelt GPS (zonder R) neem ik aan? :S

Verder hier ook aardig tevreden met de Desire tot nu toe (nu iets meer dan een week in bezit). Hij heeft een weekend kamperen ook overleefd, wel met een losse "power on the move" oplossing van Philips erbij. Ik haal nog de 2 dagen bij lange na niet (ook niet met alle automatische sync en zo uit), maar ik hoop dat dit nog verbetert :).

Ik probeer wel de powersave widget zo trouw mogelijk te gebruiken, dus draadloze verbindingen die ik niet gebruik uit, etc.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 20:28
Nu is er iets heel vreemds, wat mij positief bevalt!

Had ik perongeluk mijn weer locatie verwijderd bij de standaard applicatie dat meegeleverd wordt met de Deire. Voor geen mogelijkheid meer terug te krijgen, dus maar resetten naar de fabrieksinstelling.
Conclusie: 'It's all gone'.

Heb mijn applicaties weer geïnstalleerd: NU, Ebuddy, Teletekst, Mini Info etc.

Enkele applicaties en games die ik er voorheen op had heb ik niet meer terug geïnstalleerd.

Gisteren middag rond half 4 mijn mobiel volledig opgeladen (100%).
Vanaf die tijd constant WiFi en automatisch Sync aangehad en heb wat op het internet zitten spelen, mail checken en gewoon wat SMS`jes verstuurd.

Vanochtend word ik wakker, WiFi nog aan, en mijn batterijduur zit nog maar op 70%.

Dit kon bij mij voorheen echt niet! Dan was het vaak gelijk dezelfde avond alweer opladen!
Waar dit aan ligt, ik zou het niet precies weten? Misschien na verloop van tijd dat de Desire teveel dingen in zijn geheugen zet ofzo, wat dan niet ten goede komt voor de accu? Misschien bepaalde programma's en games die een nadelig effect erop hadden?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Dat is goed om te lezen. Zou heel goed kunnen dat er een app was die overactief was in de achtergrond.
eymey schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:24:
[...]

GPRS kan prima hoor. Gooi bijvoorbeeld Google Maps maar eens aan zonder GPS en dan zul je zien dat 'ie jouw locatie oppikt aan de hand van de zendmast(en) waar je op dat moment aan bent verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
eymey schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:24:
[...]

Verder hier ook aardig tevreden met de Desire tot nu toe (nu iets meer dan een week in bezit). Hij heeft een weekend kamperen ook overleefd, wel met een losse "power on the move" oplossing van Philips erbij. Ik haal nog de 2 dagen bij lange na niet (ook niet met alle automatische sync en zo uit), maar ik hoop dat dit nog verbetert :).

Ik probeer wel de powersave widget zo trouw mogelijk te gebruiken, dus draadloze verbindingen die ik niet gebruik uit, etc.
Ja domme fout! Ik bedoelde natuurlijk GPS 8)7 Was niet helemaal wakker denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Om ook nog even te reageren op de batterij-duur, de eeuwige discussie hier:
Wat ik merk/vermoed:
  • Hoevaak je alles laat syncen maakt echt veel uit. Iedereen die aangeeft hem maar 1 keer in het uur, of zelfs alleen handmatig te syncen haalt veel meer uit z'n batterij. Redelijk logisch natuurlijk ook, maar misschien wel een van de eerste opties die men kan tweaken.
  • Het spelen van spelletjes slurpt echt batterij. Dan wordt de CPU waarschijnlijk vol verbruikt en dit kost echt heel veel. Ik merk zodra ik iets ga spelen, de batterij echt snel en hard leegloopt.
  • Wifi, 3G en Bluethooth maken niet eens belachelijk veel uit volgens mij... Wat ik wel merk (en ook al merkte bij al mijn vorige telefoons), is dat het connecten wel veel energie kost. Vooral als je slecht tot geen bereik hebt, merk je dat ie blijft proberen verbinding te maken. Puur een verbinding onderhouden kost veel minder energie. GPS gebruiken kost natuurlijk wel veel energie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Vergeet vooral de app Layar niet.
Als ik kijk naar het verbruik dan steeds deze ver op 1
Dit terwijl ik de app bijna niet heb gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:13
FabianNL schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:48:
Wat ik merk/vermoed:
  • Hoevaak je alles laat syncen maakt echt veel uit. Iedereen die aangeeft hem maar 1 keer in het uur, of zelfs alleen handmatig te syncen haalt veel meer uit z'n batterij. Redelijk logisch natuurlijk ook, maar misschien wel een van de eerste opties die men kan tweaken.
  • Het spelen van spelletjes slurpt echt batterij. Dan wordt de CPU waarschijnlijk vol verbruikt en dit kost echt heel veel. Ik merk zodra ik iets ga spelen, de batterij echt snel en hard leegloopt.
  • Wifi, 3G en Bluethooth maken niet eens belachelijk veel uit volgens mij... Wat ik wel merk (en ook al merkte bij al mijn vorige telefoons), is dat het connecten wel veel energie kost. Vooral als je slecht tot geen bereik hebt, merk je dat ie blijft proberen verbinding te maken. Puur een verbinding onderhouden kost veel minder energie. GPS gebruiken kost natuurlijk wel veel energie!
Je hebt onder Settings -> About Phone -> Battery -> Battery use gewoon een lijstje waar in staat welke apps/programma's de batterij gebruikt hebben (percentage).

Vermoeden hoeft dus niet, je telefoon kan het je gewoon vertellen :)

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:56
Google Navigatie is ook een mooie batterij-slurper 8)

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 22:15
Wat ik merk/vermoed:
Daarnaast slurpt live wallpapers ook veel, bij mij gisteren 25% van het accugebruik. Natuurlijk ligt dit aan welke wallpaper je hebt, maar als je batterij wil sparen gebruik je beter een statische wallpaper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-07 16:31

Jip

Gelukkig gebruiken de meeste mensen die dan ook in de auto, waar je dus een autolader op je Desire kan aansluiten ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 12:44

dread

Sluwe vlaming

dread schreef op zondag 13 juni 2010 @ 11:47:
Ik heb vaak als ik een foto wil maken dat het scherm purper wordt en in 4 gedeeld wordt. Als de foto gemaakt is zie je daar niets van terug maar het is moeilijk om een foto te maken.

Meer mensen die daar last van hebben?
Is echt een irritant probleem. Ik zou hem even kunnen restten naar fabrieksinstellingen. Kan je momenteel al een volledige backup maken naar je sd kaart zodat hij exact hetzelfde gerestored wordt?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06-2024
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 23:31:
[...]

De verschillende telefoons hebben ook effect op verbindingen. Als mijn E71 verbinding vond met de parrot 3200 viel altijd even de radio weg. Met de Desire gaat hij zonder hikjes over en is ook veel sneller met verbinden. Een update was trouwens niet nodig, geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb er soms last van dat het geluid automatisch weer aanspringt als ik hem op trillen heb gezet.
Als ik hem dan vervolgens weer terugzet op trillen komt het niet meer voor. Maar het is wel erg irritant.
Zijn er meer mensen met dit probleem? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Ken. schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:44:

GPRS kan prima hoor. Gooi bijvoorbeeld Google Maps maar eens aan zonder GPS en dan zul je zien dat 'ie jouw locatie oppikt aan de hand van de zendmast(en) waar je op dat moment aan bent verbonden.
Tuurlijk kan dat ook prima, maar het MOEST in deze context wel haast onjuist zijn (wat de schrijver inmiddels ook heeft aangegeven).

GPRS is namelijk (standaard) niet met 1 druk op een knop uit te zetten, GPS wel.

:)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kievit1964
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-03 17:47
dread schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:28:
[...]

Is echt een irritant probleem. Ik zou hem even kunnen restten naar fabrieksinstellingen. Kan je momenteel al een volledige backup maken naar je sd kaart zodat hij exact hetzelfde gerestored wordt?
Dat had ik gisteren ook. Lijkt erop dat het vooral gebeurdt met veel (direct) zonlicht.

Had er eerder geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 19:53
Wat ik merk/vermoed:
Naar aanleiding van je berichtje ook maar eens gaan kijken, wat ik allemaal niet aan heb staan met syncen etc.

Meteen me Live wallpaper uitgezet en vervangen door een vaste.
Zag dat dat ook al weer 30mb scheelde in me ram gebruik.

Voor liefhebbers kwam deze site tegen, speciaal voor desire met leuke wallpaper

Maar wat dacht je van twitter, ik had de interval wel erg extreem staan op om de 2 min hehe.
deze maar even omhoog geschroefd.

Want ik haal nu net aan een dag, moet toch beter kunne dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

eymey schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:47:
[...]

Tuurlijk kan dat ook prima, maar het MOEST in deze context wel haast onjuist zijn (wat de schrijver inmiddels ook heeft aangegeven).

GPRS is namelijk (standaard) niet met 1 druk op een knop uit te zetten, GPS wel.

:)
Kan je dat niet met een widget dat bij de Desire is meegeleverd? Ik heb deze net uitgeprobeerd en 3G ging uit zodra ik die uitschakelde. :)

Klein dom vraagje, er werd hier melding gemaakt van enkele HTC applicaties, waar kan je die vinden? :?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Hmm, ik weet niet wat je bedoelt met "HTC applicaties" bedoelt, maar enkelen, of daarop lijkend, zitten volgens mij ook gewoon in de Android market.

Klopt, @Istealyourgun: Er bestaat inderdaad standaard in de Desire wel een widget waarmee je het "mobiele netwerk" uit kan zetten. Als ik kijk wat die widget doet, dan betekent het niet veel anders dan "schakel alle data communicatie uit". Je gebruikt dan alleen nog GSM en ieder prog. dat om een dataverbinding vraagt wordt afgescheept. Even terug komend op de "gpRs" verwarring zorgt dit progje er ook voor dat zelfs GPRS ook niet gebruikt wordt voor data :).

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 14-06-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Met applicaties bedoelde ik natuurlijk widgets (do'h @ myself): shadownetwork in "HTC Desire - Deel 5"

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Alex) schreef op zondag 13 juni 2010 @ 22:47:
[...]

Heb deze vandaag ff binnen gehaald en daar neemt die de GPS gegevens wel mee met de Tweets. Voortaan dus deze gebruiken. Vind hem ook erg overzichtelijk verder. Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik persoonlijk erg zwak vindt bij Gmail op de Desire, is dat als je eenmaal ingelogd bent, je nooit meer uit kunt loggen. Het kan gewoon niet... ik heb rondgegoogled en de vraag hier ook gesteld, maar die werd helaas gedelete (het klinkt ook als zo'n noobvraag). Als je uit je Gmail wil loggen moet je de fabrieksinstellingen herstellen op je mobiel.

Misschien kun je wel switchen tussen accounts, maar uitloggen uit één account kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 16:52:
[...]

Wat ik persoonlijk erg zwak vindt bij Gmail op de Desire, is dat als je eenmaal ingelogd bent, je nooit meer uit kunt loggen. Het kan gewoon niet... ik heb rondgegoogled en de vraag hier ook gesteld, maar die werd helaas gedelete. Als je uit je Gmail wil loggen moet je de fabrieksinstellingen herstellen op je mobiel.

Misschien kun je wel switchen tussen accounts, maar uitloggen uit één account kan niet.
En in vervolg daarop...wie weet hoe je de sync instellingen kunt veranderen vanuit de standaard Gmail app? Ik gebruikte voorheen de HTC mail app altijd, maar sinds kort ben ik af van Sense (nu LauncherPro...veel fijner!!!) en wil dus geen htc apps meer opstarten (want anders start ook weer het Sense process op en die moet ik dan weer handmatig killen) Anyway...ik heb nergens de sync instellingen (hoe vaak updaten...) kunnen vinden voor de standaard Gmail app...iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik heb dit topic doorzocht op mijn vraag, maar ik kan het niet vinden.
Ik heb een vraag over het alarm-ringtune, kan je die ook veranderen naar een MP3??
Hij geeft geen opties aan.....

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Laatst online: 16-09 22:05
Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 17:05:
Hallo allemaal, ik heb dit topic doorzocht op mijn vraag, maar ik kan het niet vinden.
Ik heb een vraag over het alarm-ringtune, kan je die ook veranderen naar een MP3??
Hij geeft geen opties aan.....

Alvast bedankt.
leer nu toch eens google te gebruiken zeg! :( :( :(

http://www.lmgtfy.com/?q=htc+desire+use+mp3+as+alarm

kan toch niet zo moeilijk zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door pina op 14-06-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:37
@ pina, weet je wat ook helpt? Zulke luie mensen gewoon negeren. Die gaan vanzelf weg als ze geen antwoord krijgen. Maar ik begrijp de ergernis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:24
Ik heb een probleem met Taskmanager. Wanneer ik alle open programma's 'Kill' komen ze even later weer terug :S Kan iemand me vertellen hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Dat is omdat Android de baas is in het geheugen van je telefoon en niet jij ;)
Als je wil dat iemand je helpt, noem dan ook eens bijvoorbeeld de namen van de programma's, met dit kan niemand wat...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Heb em pas sinds vandaag, heb taskmanager geinstalleerd en meteen staan programma's als Flickr, Facebook, Peep, Footprints aan terwijl ik ze niet eens heb aangezet maar ook niet uit krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41
Heeft niks met de taskmanager te maken, die worden gewoon bij het starten van de telefoon ook opgestart, alleen merk je er niets van. Dat is de eeuwige discussie tussen wel of geen taskmanager. In principe zit android zo in elkaar dat je geen taskmanager nodig hebt omdat android dit zelf regelt, althans dat zegt het kamp dat beweerd geen taskmananger nodig te hebben.
Het andere kamp zegt weer wel degelijk te merken dat de accu langer mee gaat en het toestel sneller wordt als je regelmatig onnodige processen sluit....

Maar goed dat jij dus facebook etc ziet zonder ze zelf opgestart te hebben, dat klopt :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
BigF25 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 19:27:
Heb em pas sinds vandaag, heb taskmanager geinstalleerd en meteen staan programma's als Flickr, Facebook, Peep, Footprints aan terwijl ik ze niet eens heb aangezet maar ook niet uit krijg...
Toevallig ook de widgets niet op je homescreens ? En bij je synchronisatie staan ze zeker ook niet ? ;)

* ParaNoiMia schat eerste dag met een Desire, je moet nog veeeeeeeel ontdekken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duim
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 14:17

Duim

Thumbs up!

Heeft iedereen de 1.21 OTA update ondertussen?

Ik zelf heb mijn vodafone toestel nog op 1.19 staan, en mijn vrouw haar Belcompany toestel zelfs nog op 1.15.
Bij handmatig op "update" drukken vindt de telefoon niets.

Wie moet ik steekpenningen toeschuiven om mijn vrouw van het 3G- reconnect probleem af te helpen en haar een OTA te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:40

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Duim schreef op maandag 14 juni 2010 @ 20:50:
Heeft iedereen de 1.21 OTA update ondertussen?

Ik zelf heb mijn vodafone toestel nog op 1.19 staan, en mijn vrouw haar Belcompany toestel zelfs nog op 1.15.
Bij handmatig op "update" drukken vindt de telefoon niets.

Wie moet ik steekpenningen toeschuiven om mijn vrouw van het 3G- reconnect probleem af te helpen en haar een OTA te geven?
Als je een Vodafone-toestel hebt hoef je 1.21.xxx.x niet te verwachten hè ... dat weet je hoop ik? :)

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:41
ParaNoiMia schreef op maandag 14 juni 2010 @ 20:02:
[...]

Toevallig ook de widgets niet op je homescreens ? En bij je synchronisatie staan ze zeker ook niet ? ;)

* ParaNoiMia schat eerste dag met een Desire, je moet nog veeeeeeeel ontdekken 8)
* diabolofan schat ParaNoiMia heeft geen ervaring met Taskkillers en processen die draaien en zichzelf opstarten.. ;)

Het is namelijk gewoon zo dat sommige dingen gewoon zichzelf weer opstarten, zoals Gallery en Footprints. Die tasks kill ik met de System app, maar naar een paar uur staat ze er weer, terwijl ik er absoluut zeker van ben dat ik die apps niet gebruikt heb, of ook maar iets wat er mee te maken heeft! Ook HTC Sense start weer automatisch op, terwijl ik Launcher Pro gebruik..

[ Voor 4% gewijzigd door diabolofan op 14-06-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duim
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 14:17

Duim

Thumbs up!

gday schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:03:
[...]

Als je een Vodafone-toestel hebt hoef je 1.21.xxx.x niet te verwachten hè ... dat weet je hoop ik? :)
...ik heb zo'n vermoeden dat ik nu het beste "tuurlijk" kan zeggen ( = zelfde ? ).

anyway: die van mijn vrouw is iig belangrijk daar ging het me meer om (de 1.15 ) .

Las op androidforums dat er meer mensen waren waar het wat langer duurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homey D. Clown
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-07 18:45
gday schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:03:
[...]

Hoe zou je dat moeten weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:53
Homey D. Clown schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:29:
[...]

Hoe zou je dat moeten weten?
Is nog maar 10 keer verteld in het topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
diabolofan schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:04:
[...]

* diabolofan schat ParaNoiMia heeft geen ervaring met Taskkillers en processen die draaien en zichzelf opstarten.. ;)
* ParaNoiMia kijkt op zijn Desire en ziet daar Advanced Task Cleaner draaien :+

Mijn opmerking was ook meer bedoeld dat ook ik de eerste dag nog even niet doorhad dat Widgets betekenen dat de onderliggende programma's hiervoor dus draaien. Maar daar kom je door veel met je foon bezig te zijn wel achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De agenda widget op mijn homescreen verdwijnt af en toe spoorloos. Ik heb hem al vier keer opnieuw ingesteld. Hij doet dat met zowel de HTC als de gewone Android agendawidgets. Iemand ook last van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zo juist een htc desire gekocht maar er zit nu al een krasje op :s
zit er een standaart bescherm laag op of ben ik gewoon de lul
is er wat aan te doen ??

al vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

ParaNoiMia schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:50:
[...]

Mijn opmerking was ook meer bedoeld dat ook ik de eerste dag nog even niet doorhad dat Widgets betekenen dat de onderliggende programma's hiervoor dus draaien. Maar daar kom je door veel met je foon bezig te zijn wel achter :)
Tsja. Doet mij denken aan mijn zwager die onlangs aan mij vroeg zijn PC eens na te kijken want deze was zo traag als stront. Nou, hij had elk mogelijke toeter en bel ingeschakeld en de PC deed er ontiegelijk lang over om op te starten door al die leuke en geinige friebels.
Zoals leuke geluidjes bij sluiten schermen, fantastische animaties op het bureaublad, het open hebben staan van applicaties zoals weer, verkeer, chat, MSN, starter-tools, custom clocks, extra controls op schermen en in start-menu. Een geweldige kerstboom is daar niets bij.

Hij verbaasde zich op mijn vraag of dit allemaal wel nodig is, want het kost CPU en geheugen.
De keuze is aan hem, niet zeuren over de snelheid en ten aller tijde de beschikking hebben over deze niet productieve franje of een goede middenweg tussen wat je echt nodig hebt en een goede snelheid van je systeem.

Je moet je dus de vraag stellen bij bijvoorbeeld de Weer widged: heb ik het wel nodig dat ik 24/7 zie wat voor weer het buiten is? Of start je de app op het moment dat je echt wilt weten of het morgen (wellicht) gaat regenen of niet.

Moet je GPS nu echt de gehele dag aan, ook als je elke dag dezelfde route naar je werk rijdt?
Ik denk het niet. Uitzetten dus als je langer power wilt hebben en start het pas op als je iets met GPS wilt doen.

(als voorbeeld)

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 18:19
iemand enig idee hoe ik de widgets van htc op mijn beginschermen kan tonen?
(het gaat om de widgets die zich onder de knop "meer widgets van htc" bevinden)
ik krijg ze niet toegevoegd,
bij het klikken op een widget krijg ik wel verwijderen en details te zien maar invoegen gaat niet.
(is wel na de ota update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

toenstraks weer het bericht gehad dat er een fout is opgetreden in android. dit kwam er te staan:
process com.android.mms is onverwachts gestopt

iemand vaker dit probleem gehad? of die de oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
mesm90 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 23:12:
iemand enig idee hoe ik de widgets van htc op mijn beginschermen kan tonen?
(het gaat om de widgets die zich onder de knop "meer widgets van htc" bevinden)
ik krijg ze niet toegevoegd,
bij het klikken op een widget krijg ik wel verwijderen en details te zien maar invoegen gaat niet.
(is wel na de ota update)
Net als alle andere widgets? vinger op lege plek houden en dan widget toevoegen. Als het goed is staan ze daar gewoon tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 23:15:
Hallo,

toenstraks weer het bericht gehad dat er een fout is opgetreden in android. dit kwam er te staan:
process com.android.mms is onverwachts gestopt

iemand vaker dit probleem gehad? of die de oplossing weet?
Wellicht niet het antwoord waar je op had gehoopt, maar: welkome to Android :P Kan over het algemeen niet zo geen veel kwaad hoor, die force closes. Zal ook echt niet de laatste keer zijn dat je er één te zien krijgt.. Niet dat het dagelijks gebeurt hoor, maar dat hoort er een beetje bij vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Ik ben het ook al een paar keer tegen gekomen, nog niet in Android zelf maar bv. in applicaties als Layar.

Ach... zolang er aan de Desire niets fysiek stuk gaat ofzo is mijn ervaring nu reeds 1000x beter dan met m'n vorige telefoon, een Nokia N96 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
Xymox schreef op maandag 14 juni 2010 @ 23:04:
[...]

Moet je GPS nu echt de gehele dag aan, ook als je elke dag dezelfde route naar je werk rijdt?
Ik denk het niet. Uitzetten dus als je langer power wilt hebben en start het pas op als je iets met GPS wilt doen.

(als voorbeeld)
Als je de gps van de desire bedoelt, die staat bij mij altijd aan (iig de instellingen widget staat hij aan)
Maar hij wordt niet gebruikt tot je een app opstart die gebruik maakt van gps. Dus of je hem nou aan zodra je uit dat programma gaat staat je gps weer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ken. schreef op maandag 14 juni 2010 @ 23:30:
[...]

Wellicht niet het antwoord waar je op had gehoopt, maar: welkome to Android :P Kan over het algemeen niet zo geen veel kwaad hoor, die force closes. Zal ook echt niet de laatste keer zijn dat je er één te zien krijgt.. Niet dat het dagelijks gebeurt hoor, maar dat hoort er een beetje bij vrees ik.
nou bij mij gebeurd het toch wel dagelijks eigenlijk!
zou het komen omdat ik er Applock(zet een wachtwoord op bijvoorbeeld je berichten) op heb staan? of zou dat niks uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Hoe zie ik of ik 3G verbinding heb, ik heb een R bij mn verbinding (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Hmmm... vreemd. Ik zie meestal "3g" staan of evt. "H" (als ik een HS(d)PA verbinding heb). En als er geen 3g is staat er "G" (gprs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 23:49:
[...]

nou bij mij gebeurd het toch wel dagelijks eigenlijk!
zou het komen omdat ik er Applock(zet een wachtwoord op bijvoorbeeld je berichten) op heb staan? of zou dat niks uitmaken?
Dagelijkse force closes is inderdaad niet heel lekker nee. Klinkt als een buggy app. Als ik meerdere fc's binnen korte tijd heb komt het meestal door een brakke app of een conflicterende config.

EDIT: Congrats hierboven :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ken. op 15-06-2010 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
eymey schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 00:12:
Hmmm... vreemd. Ik zie meestal "3g" staan of evt. "H" (als ik een HS(d)PA verbinding heb). En als er geen 3g is staat er "G" (gprs)
R staat voor roaming.
Wil je dataverkeer bij roaming moet je dit apart instellen. Menu -> instellingen -> Draadloos en netwerken -> Mobiele netwerken -> vinkje bij Gegevensroaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
BigF25 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 00:03:
Hoe zie ik of ik 3G verbinding heb, ik heb een R bij mn verbinding (?)
Gokje... Je hebt Telfort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Ik zit op Wifi, want heb op dit moment geen internet bundel in mn abbo.

@Upbeat

Ja idd

[ Voor 12% gewijzigd door BigF25 op 15-06-2010 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
BigF25 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 00:33:
Ik zit op Wifi, want heb op dit moment geen internet bundel in mn abbo.

@Upbeat

Ja idd
Dat je een R ziet ipv een H of 3G in je statusbalk is normaal als je bij Telfort zit. Zoek maar eens in het topic, is meerdere keren voorbij gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwoelie schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:10:
[...]

De verschillende telefoons hebben ook effect op verbindingen. Als mijn E71 verbinding vond met de parrot 3200 viel altijd even de radio weg. Met de Desire gaat hij zonder hikjes over en is ook veel sneller met verbinden. Een update was trouwens niet nodig, geweldig.
Wat bedoel je precies met 'radio'?
Maarre alle gekheid op een stokje hoor jij dan wel 'verbindings geluid' als je belt?
Toch wel vreemd dat ik niks hoor aangezien dit toch wel een belangrijke functie is,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
ok dus als ik het goed begrijp, krijg ik standaard een R te zien bij Telfort, staat voor Roaming, betaal ik daar nu extra voor naast mn vaste abbo. kosten? Lijkt me niet aangezien ik op Wifi zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Verdiep je eens in roaming en wat de G, 3G, en H inhoudt. Dit is al vaak zat langs gekomen. Zie je dat er niet bij staan heb je ook geen dataverkeer over de mobiele netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij moet je betalen voor roaming want je gebruikt mobiele netwerken van andere providers dan die je hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 01:21:
volgens mij moet je betalen voor roaming want je gebruikt mobiele netwerken van andere providers dan die je hebt
In zijn geval niet ;) tenzij die over de grens gaat of vlakbij de grens gaat staan.

Hoe het precies weet ik niet maar de telefoon ziet het Telfort netwerk als roaming netwerk omdat Telfort gebruikt maakt van het KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me sterk dat als hij wifi gebruikt via kpn netwerk gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:37
Telfort is overgenomen door KPN en maakt gebruik van het KPN-netwerk. Als Telfort-klant hoef je niet te betalen voor het feit dat je op het netwerk van KPN zit (dus aan het roamen bent - de mysterieuze "R").

Het bellen/ sms'en/ evt. internetten gaat via de simkaart van BigF25. Je hebt ook een optie om te internetten via WiFi maar dat heeft helemaal niets met je simkaart, netwerk of roaming te maken. WiFi is een aparte chip in je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 01:55:
Lijkt me sterk dat als hij wifi gebruikt via kpn netwerk gaat
Dat wordt ook helemaal nergens gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:13
l3art schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 00:24:
[...]

R staat voor roaming.
Wil je dataverkeer bij roaming moet je dit apart instellen. Menu -> instellingen -> Draadloos en netwerken -> Mobiele netwerken -> vinkje bij Gegevensroaming
Ik heb precies hetzelfde als BigF25 (ook Telfort). (Nog) geen 3G (pas bij contractverlenging), en tot die tijd alleen wat internetten via WiFi. Begrijp ik het goed dat ik bovenstaande optie moet activeren zodra mijn contractverlenging (Surf/Mail unlimited) een feit is? Gaat het anders niet werken?

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 23:00:
ik heb zo juist een htc desire gekocht maar er zit nu al een krasje op :s
zit er een standaart bescherm laag op of ben ik gewoon de lul
is er wat aan te doen ??

al vast bedankt
Denk dat jij gewoon de sjaak bent. Er zit bij mijn weten geen bescherming op en ik had in de doos zelf ook geen screen protector zitten. Mijn screen protector is nog onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Sandrioni schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 08:53:
[...]

Ik heb precies hetzelfde als BigF25 (ook Telfort). (Nog) geen 3G (pas bij contractverlenging), en tot die tijd alleen wat internetten via WiFi. Begrijp ik het goed dat ik bovenstaande optie moet activeren zodra mijn contractverlenging (Surf/Mail unlimited) een feit is? Gaat het anders niet werken?
Is het nou echt zo moeilijk om deze zin te snappen:
???

Overigens wil G/3G/H niet zeggen dat je meteen van dataverkeer gebruik maakt, maar alleen dat het beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
l3art schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 09:48:
[...]

Is het nou echt zo moeilijk om deze zin te snappen:
[...]
???

Overigens wil G/3G/H niet zeggen dat je meteen van dataverkeer gebruik maakt, maar alleen dat het beschikbaar is.
Maar meestal schakelen telefoons pas over naar H als er echt dataverkeer plaatsvindt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoT is geen helpdesk, zie de topicstart.

[ Voor 76% gewijzigd door RoD op 15-06-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Kijk eens op ebay zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:04
Mute schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 09:49:
[...]

Maar meestal schakelen telefoons pas over naar H als er echt dataverkeer plaatsvindt.
Kun je dat ook ergens uitzetten? Bij mijn 5800 kon ik 3G echt uitzetten. Dat scheelde wel kwa batterijgebruik, en onnodig wisselen (hier in het Noorden is het vaak wel/niet 3G ontvangst). En voor mail checken en automatische updates maakt de snelheid ook niet zoveel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Duim schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:15:
[...]
anyway: die van mijn vrouw is iig belangrijk daar ging het me meer om (de 1.15 ) .

Las op androidforums dat er meer mensen waren waar het wat langer duurde.
Ik zit ook nog steeds op 1.15.405. Ik heb mijn desire bij belsimpel gekocht ivm een vodafone abbonement. Maar hij is WEL simlock vrij, want nu gebruik ik nog mijn Hi (KPN) simkaart.

Dus is een beetje raar, mijne kan ook geen updates vinden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Eddos schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:07:
[...]

Kun je dat ook ergens uitzetten? Bij mijn 5800 kon ik 3G echt uitzetten. Dat scheelde wel kwa batterijgebruik, en onnodig wisselen (hier in het Noorden is het vaak wel/niet 3G ontvangst). En voor mail checken en automatische updates maakt de snelheid ook niet zoveel uit :)
Menu -> Settings -> Wireless & Networks -> Mobile networks
Gewoon even wat menu'tjes aflopen en je hebt het gevonden. Had het op de Desire ook nog nooit gedaan en gelijk gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Allemaal bedankt voor de comments/replies.
Ik heb expres geen internet bundel genomen aangezien ik dat al op mn blackberry bold heb, dus als ik over 3G wil surfen is het een kwestie van simkaart wisselen :) maar als ik Wifi heb kan ik dat dus ook lekker met mn Telfort sim.

Nog leuke games voor Android? Heb op dit moment Paper toss wat wel erg leuk en gratis is, daarnaast had ik Jewels geinstalleerd maar dat was een Lite versie dus hield er op een gegeven moment mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:40
Eddos schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:07:
[...]

Ja, dat kan. Zoals je waarschijnlijk al hebt gevonden via de zoekfunctie hier rechts bovenin je scherm, of in de gebruikershandleiding die op de sd kaart van je telefoon staat, kun je bij bij de instellingen van je telefoon bij draadloos&netwerken je hele dataverbinding uitzetten, en ook kiezen voor 2G/3G. Er zijn ook widgets in de market te krijgen om 2G/3G te schakelen(niet direct, maar een snelkoppeling naar de instelling)

[edit] iemand was me voor :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1 ... 10 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.