ParaNoiMia schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:50:
[...]
Mijn opmerking was ook meer bedoeld dat ook ik de eerste dag nog even niet doorhad dat Widgets betekenen dat de onderliggende programma's hiervoor dus draaien. Maar daar kom je door veel met je foon bezig te zijn wel achter

Tsja. Doet mij denken aan mijn zwager die onlangs aan mij vroeg zijn PC eens na te kijken want deze was zo traag als stront. Nou, hij had elk mogelijke toeter en bel ingeschakeld en de PC deed er ontiegelijk lang over om op te starten door al die leuke en geinige friebels.
Zoals leuke geluidjes bij sluiten schermen, fantastische animaties op het bureaublad, het open hebben staan van applicaties zoals weer, verkeer, chat, MSN, starter-tools, custom clocks, extra controls op schermen en in start-menu. Een geweldige kerstboom is daar niets bij.
Hij verbaasde zich op mijn vraag of dit allemaal wel nodig is, want het kost CPU en geheugen.
De keuze is aan hem, niet zeuren over de snelheid en ten aller tijde de beschikking hebben over deze niet productieve franje of een goede middenweg tussen wat je echt nodig hebt en een goede snelheid van je systeem.
Je moet je dus de vraag stellen bij bijvoorbeeld de Weer widged: heb ik het wel nodig dat ik 24/7 zie wat voor weer het buiten is? Of start je de app op het moment dat je echt wilt weten of het morgen (wellicht) gaat regenen of niet.
Moet je GPS nu echt de gehele dag aan, ook als je elke dag dezelfde route naar je werk rijdt?
Ik denk het niet. Uitzetten dus als je langer power wilt hebben en start het pas op als je iets met GPS wilt doen.
(als voorbeeld)
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j