Dat is een prototype waarop nog niet eens een fatsoenlijke versie van Sense geïnstalleerd staat.W.Bakker schreef op maandag 05 juli 2010 @ 17:28:
Is het al iemand gelukt om Sense te laten kantelen.
De droid apps doen dat bijna allemaal, behalve de homescreen van sense, en natuurlijk de andere 6 ook niet.
ik zie namelijk net op de frontpage dit.
nieuws: Foto's van HTC's nieuwe Android qwerty-slider duiken op
Het kan dus wel.
Ja dat begrijp ik, Ik bedoel dus dat ze het zelf nu wel door hebben dat dat eigenlijk ook moet kunnen.RoD schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:04:
[...]
Dat is een prototype waarop nog niet eens een fatsoenlijke versie van Sense geïnstalleerd staat.
Net zoals bij alle Nokia,s die ik heb gehad N95 N96 N97 E90, kunnen het allemaal inclusief alternative homescreens.
ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl
Vorige week update gedaan, software nummer 1.21.405.2. Voor de update natuurlijk nergens problemen mee, en na de update heb ik steeds dat ik wel kan connecten op men wifi accesspoint, maar meestal dan niet kan internetten. Pas als ik men Sitecom 300n XR wireless router opnieuw opstart, lukt het me wel weer om te internetten.
Maar als ik daarna de wifi op de telefoon disable en ik enable een paar uur later de wifi weer, dan weer dezelfde problemen van wel verbinding hebben, maar niet kunnen internetten.
Meer mensen die hier last van hebben, baal ervan dat ik de update uitgevoerd heb
Maar als ik daarna de wifi op de telefoon disable en ik enable een paar uur later de wifi weer, dan weer dezelfde problemen van wel verbinding hebben, maar niet kunnen internetten.
Meer mensen die hier last van hebben, baal ervan dat ik de update uitgevoerd heb

[Voor 5% gewijzigd door FRoSTy op 05-07-2010 19:15]
www.onbereikbaar.nl
Omdat ik een uiteindelijk toch een Legend heb gekocht, heb ik niks aan m'n screenprotectors van 3M Vikuiti meer. Dit zijn een stuk betere protectors dan van Brando.
Ik heb er 3
ze staan op V&A
Ik heb er 3
ze staan op V&A
There is no such thing as too much coriander.
Anoniem: 357339
Bij deed wifi het wel perfect alleen kon ik meestal niet bellen na de update. Inmiddels is vandaag mijn toestel voor de 2de keer opgehaald en hopelijk fixen ze het. Ik heb al aangegeven dat ik liever een oudere versie erop wil hebben. Zelf een oudere firmware versie erop zetten was mijn niet gelukt wel kan je de nieuwe update nogmaals erop zetten en hopelijk ben je dan van je problemen afFRoSTy schreef op maandag 05 juli 2010 @ 19:08:
Vorige week update gedaan, software nummer 1.21.405.2. Voor de update natuurlijk nergens problemen mee, en na de update heb ik steeds dat ik wel kan connecten op men wifi accesspoint, maar meestal dan niet kan internetten. Pas als ik men Sitecom 300n XR wireless router opnieuw opstart, lukt het me wel weer om te internetten.

Mocht het niet lukken gelijk HTC bellen en dan halen ze hem voor je op

Ik heb een beetje vreemd probleem met het vullen van mijn 16GB microsd kaartje van mijn desire.
Ik gebruik iTunes icm Doubletwist, nu is het alleen zo dat op het moment dat ik een afspeellijst van 14GB erop wil zetten het sync'en stopt bij 13,47GB (102 items were skipped because the device does not have enough free space)
Is het mogelijk zo dat er een limiet is aan het vullen van je SD vanuit Android?
Anderen ervaring met dit probleem(pje)?
Ik gebruik iTunes icm Doubletwist, nu is het alleen zo dat op het moment dat ik een afspeellijst van 14GB erop wil zetten het sync'en stopt bij 13,47GB (102 items were skipped because the device does not have enough free space)
Is het mogelijk zo dat er een limiet is aan het vullen van je SD vanuit Android?
Tuurlijk kan het wel, het is echter maar of je het wil. Ik vind het persoonlijk maar irritant dat het homescreen kan kantelen. Wellicht redeneert HTC ook zo. Ik denk niet dat ze het zullen veranderen. Je kan natuurlijk wel Launcher Pro installeren, die kan dat wel. Maar ik heb die functie daar uitgezet.W.Bakker schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:47:
[...]
Ja dat begrijp ik, Ik bedoel dus dat ze het zelf nu wel door hebben dat dat eigenlijk ook moet kunnen.
Net zoals bij alle Nokia,s die ik heb gehad N95 N96 N97 E90, kunnen het allemaal inclusief alternative homescreens.

Is ie niet gewoon vol?Mac-Mar schreef op maandag 05 juli 2010 @ 20:32:
Ik heb een beetje vreemd probleem met het vullen van mijn 16GB microsd kaartje van mijn desire.

[Voor 34% gewijzigd door RoD op 05-07-2010 20:35]
Nee, hij is nog niet vol.
Van de officiele 14,96GB is nu nog 1,49GB vrij... En dit geeft Doubletwist ook netjes aan.
Van de officiele 14,96GB is nu nog 1,49GB vrij... En dit geeft Doubletwist ook netjes aan.
Misschien dat de telefoon een bepaald gedeelte gereserveerd heeft? Bijvoorbeeld voor cache-bestanden van applicaties, of dat soort dingen. Is een pure gok trouwens.
Edit: probeer anders eens te formatteren, en probeer je SD-kaart te vullen vanuit een cardreader.
Edit: probeer anders eens te formatteren, en probeer je SD-kaart te vullen vanuit een cardreader.
[Voor 23% gewijzigd door RoD op 05-07-2010 21:18]
Anoniem: 191432
Is bij jullie de framerate bij het filmen ook zo instabiel? Meeste tijd +/- 15fps, soms springt hij naar 25 maar dat is dan zo weer voorbij. Ik heb het over het opnemen, niet het afspelen.
Anoniem: 356121
Dit is geen softwarediscussietopic. Verder aub eerst zelf zoeken.
[Voor 78% gewijzigd door RoD op 05-07-2010 23:40]
Thanks, ik had idd de officiële beta. Te gek!Thijs_O schreef op zondag 04 juli 2010 @ 23:51:
[...]
Heb je wel het goede APK-installatiebestand gebruikt? Namelijk deze? Zo ja: misschien staat in je Instellingen de Swype-taal op Engels. Zo nee: dan heb je wellicht een officiële betaversie die inderdaad alleen nog Engels is momenteel, afaik..
Morgen m'n zwarte HTC Desire binnen 
Froyo Build
Telefoon is wel gewatermarked, dus jullie gaan hem niet zien!
Wat ik wel kan verklappen is dat aantal devs als de rom hebben
En hem aan het overzetten zijn naar de normale Desires's

Froyo Build

http://www.Twitter.com/Xmoo
Okay, interessant, maar wat kan ik als gewone gebruiker daaruit concluderen?
Kan je daarmee dan aangeven in welke fase van het ontwikkeltraject men zit en hoelang het dan nog ongeveer duurt tot Froyo verder wordt uitgerold? Daar ben ik wel benieuwd naar, natuurlijk.

Kan je daarmee dan aangeven in welke fase van het ontwikkeltraject men zit en hoelang het dan nog ongeveer duurt tot Froyo verder wordt uitgerold? Daar ben ik wel benieuwd naar, natuurlijk.
Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
Je bedoelt de Froyo-build die HTC voor de Desire maakt?Xmoo schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 00:04:
Morgen m'n zwarte HTC Desire binnen
Froyo Build
vanavond een htc desire gekocht. Ik heb al mijn contacten in outlook staan, heb de hele avond zitten pielen met htc sync, maar krijg de telefoon maar niet gesynced? hebben jullie hier een oplossing voor? Snap er namelijk helemaal niets van...
heb win7 64bit

Ik heb een export gemaakt naar *.csv vervolgens deze geimporteerd in google addressbook.BasZer schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 00:28:
vanavond een htc desire gekocht. Ik heb al mijn contacten in outlook staan, heb de hele avond zitten pielen met htc sync, maar krijg de telefoon maar niet gesynced? hebben jullie hier een oplossing voor? Snap er namelijk helemaal niets van...heb win7 64bit
Deze sync-ed automatisch met je gmail account op je telefoon klaar

@hierboven... doe eens niet zo snel reageren 
Ik ken outlook niet, maar kan je die contacten niet exporteren naar een csv file? En dan importeren in je contacten van je google account?

Ik ken outlook niet, maar kan je die contacten niet exporteren naar een csv file? En dan importeren in je contacten van je google account?
[Voor 15% gewijzigd door Len op 06-07-2010 07:15]
Xymox schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 00:30:
Ik heb Exchange Active Sync aan de praat gekregen en werkt prima.
Echter ben ik verplicht een extra wachtwoord op te geven die ik in moet typen zodra ik de telefoon uit de stand-by haal. Erg lastig.
Ik wil alleen handmatig updaten en zou het mooier vinden als ik dan pas het wachtwoord in hoef te geven in plaats van elke keer als ik de telefoon wil gebruiken.
Is daar een manier voor?
Inderdaad, de systeembeheerder heeft de security policy ingeschakeld (en wil dat zo houden).robertwebbe schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 12:57:
[...]
Ik vermoed dat het een Exchange security policy is die de systeembeheerder heeft ingesteld. In de praktijk zie ik dat veel systeembeheerders iets te overijverig allerlei security zaken aan zetten zonder te begrijpen hoeveel gedoe dat iedere keer oplevert. Bij beveiliging moet je altijd de afweging blijven maken tussen veiligheid en gebruiksgemak.
Echter heb ik een app gevonden die precies doet wat ik wil, alleen als ik de app gebruik om te syncen vraagt deze om een pincode (ipv het standaard HTC wachtwoord).
Het betreft deze
Touchdown Exchange Client
http://www.nitrodesk.com/default.aspx
Je kan een 30 dagen trial versie installeren.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Er is ook nog lockpicker. Alleen gebruik ik dat omdat ik zelf als security een gesture had ingesteld. Helaas ziet de exchange client dat niet als een beveiliging en schakelt ie de pincode weer in. Razend irritant om steeds weer die 4 cijfers in te tikken; dat gaat ook niet lekker als je loopt bv. Een gesture is veel handiger en ook veilig. Lockpicker is wat dat betreft een uitkomst.Xymox schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 07:53:
[...]
Inderdaad, de systeembeheerder heeft de security policy ingeschakeld (en wil dat zo houden).
Echter heb ik een app gevonden die precies doet wat ik wil, alleen als ik de app gebruik om te syncen vraagt deze om een pincode (ipv het standaard HTC wachtwoord).
mn camera glaasje is helemaal gekrast
ik vond mn foto's al zo wazig de laatste dagen.
't is eigenlijk wel n design-phail, zo'n uitstekend cameraatje.

hoezo? het glaasje ligt immers verzonken.marcel-o schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 08:36:
mn camera glaasje is helemaal gekrastik vond mn foto's al zo wazig de laatste dagen.
mij is het nog niet gelukt om er ook maar 1 krasje op te krijgen.
Je kunt ook gewoon Sync2 downloaden. Dit programma kan je 30-dagen gratis gebruiken en hiermee kan je je Outlook en Gmail contacten synchroniseren. Ook voor je agenda e.dBasZer schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 00:28:
vanavond een htc desire gekocht. Ik heb al mijn contacten in outlook staan, heb de hele avond zitten pielen met htc sync, maar krijg de telefoon maar niet gesynced? hebben jullie hier een oplossing voor? Snap er namelijk helemaal niets van...heb win7 64bit
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - iPad Pro 11" Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
Ik heb hetzelfde probleem. Allemaal kleine krasjes erop en ook mijn foto's zijn wat wazig. Alleen een nieuwe battery cover is bijna nergens te krijgen, of zoals bij expansys 31 euro incl verzendkosten, vind ik toch wat duur. Ik heb nu wel een hoesje, maar moet natuurlijk wel een nieuwe cover.shameete schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 08:47:
[...]
hoezo? het glaasje ligt immers verzonken.
mij is het nog niet gelukt om er ook maar 1 krasje op te krijgen.
Ik heb geen krasjes erop, maar nog nooit een scherpe foto kunnen maken, alles is wazig als de pest en er zit een of andere zweem overheen waardoor alle kleuren vaal lijken.Phoenixx2000 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:01:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Allemaal kleine krasjes erop en ook mijn foto's zijn wat wazig. Alleen een nieuwe battery cover is bijna nergens te krijgen, of zoals bij expansys 31 euro incl verzendkosten, vind ik toch wat duur. Ik heb nu wel een hoesje, maar moet natuurlijk wel een nieuwe cover.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik maak gebruik van Google Calender Sync:BasZer schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 00:28:
http://www.google.com/sup...wer.py?hl=en&answer=89955
Die synct elke 15 minuten mijn Outlook agenda met de Gmail agenda (beide kanten op). Mijn Gmail agenda heb ik weer gekoppeld aan mijn Desire. Hiermee voorkom je tevens dat je elke keer een wachtwoord moet intypen op je mobiel (als je werk mail/agenda is beveiligd).
Edit: ik lees niet goed want je wil je contacten syncen... Misschien biedt dit gratis programma een oplossing?
http://www.soocial.com/
[Voor 18% gewijzigd door bsmpower op 06-07-2010 09:35]
yes syncen is gelukt. ik heb mijn telefoon van iemand die zijn telefoon een xtje heeft aangezet, waarschijnlijk heeft hij toen gekozen voor opladen bij connectie via usb aan pc.
Nog een vraag, gebruiken jullie ook een hoesje? of is het moeilijk krassen krijgen op dit scherm
Nog een vraag, gebruiken jullie ook een hoesje? of is het moeilijk krassen krijgen op dit scherm
Sinds ik Juice Defender gebruik is mijn batterijverbruik drastisch verminderd.
Nu al 3 uur van de lader en hij staat nog op 98%.
Dat komt vooral omdat ik data verbruik uit heb geschakeld als het scherm gelockt is.
Nu nog even uitzoeken of WiFi veel stroom verbruikt als hij altijd aan staat maar geen connectie heeft.
Nu al 3 uur van de lader en hij staat nog op 98%.
Dat komt vooral omdat ik data verbruik uit heb geschakeld als het scherm gelockt is.
Nu nog even uitzoeken of WiFi veel stroom verbruikt als hij altijd aan staat maar geen connectie heeft.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Volgens mij heeft dat te maken met het licht als je filmt. Als het donker is dan zakt de framerate wat in, en als het licht is dan is de framerate weer goed.Anoniem: 191432 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:20:
Is bij jullie de framerate bij het filmen ook zo instabiel? Meeste tijd +/- 15fps, soms springt hij naar 25 maar dat is dan zo weer voorbij. Ik heb het over het opnemen, niet het afspelen.
@madmaus: Dat resultaat had ik ook een paar laadcycli zonder juice defender
. Telefoon 3 uur van de lader en nog steeds goede batterij. Vandaag is het echter weer pet: 2 uur van de lader en al op 89% 

Heb jij mobiele data aan?eymey schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:38:
@madmaus: Dat resultaat had ik ook een paar laadcycli zonder juice defender. Telefoon 3 uur van de lader en nog steeds goede batterij. Vandaag is het echter weer pet: 2 uur van de lader en al op 89%
Als te telefoon geen goede 3G verbinding kan vinden gaat hij constant zoeken. Dat kost veel verbruik.
Als je Juice Defender hebt zet hij die verbinding uit, dan heb je ook geen leegloop.
Ik zoek nu alleen een manier om mijn RSS feeds en de weer app automatisch te updaten.
In JD heb ik aanstaan dat er elke 30 minuten voor 2 minuten data kan worden verzonden als het scherm uitstaat.
Maar toch moet ik elke keer de weer app en de RSS feeds handmatig uitdaten (deze staan wel op automatisch updaten)
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Ik heb het idee dat WiFi ook meer verbruikt, ik zie het in elk geval sneller teruglopen dan wanneer wifi uit staat. Inmiddels heb ik 'm alweer 1.5 dag van de lader en zit ie op 38%.
Gisterochtend zat ik op 85%, overdag zo''n 6 keer facebook geupdate, 2 keer mail bekeken en 3 keer de RSS feed geupdate. Wat smsjes verstuurd, een kort telefoongesprek en 5 minuten een spelletje gedaan.
Vannacht wel de telefoon uitgezet, maar het valt me alleszins mee
Als 's nachts de telefoon op vliegtuig mode staat verbruikt ie maar 3 a 4%. Verder update ik wel alles handmatig dus dat scheelt natuurlijk ook.
Gisterochtend zat ik op 85%, overdag zo''n 6 keer facebook geupdate, 2 keer mail bekeken en 3 keer de RSS feed geupdate. Wat smsjes verstuurd, een kort telefoongesprek en 5 minuten een spelletje gedaan.
Vannacht wel de telefoon uitgezet, maar het valt me alleszins mee

[Voor 13% gewijzigd door Southern Sun op 06-07-2010 10:53]
Kan ook echter zijn dat, toen je hem van de lader haalde, (minimaal) 90% is geweest. Dan is natuurlijk 89% na 2 uur nog steeds goed.eymey schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:38:
@madmaus: Dat resultaat had ik ook een paar laadcycli zonder juice defender. Telefoon 3 uur van de lader en nog steeds goede batterij. Vandaag is het echter weer pet: 2 uur van de lader en al op 89%
Dan heb je een gewoon een maandagmorgenmodel Desire, in elk geval je camera. Overigens heb jij echt met élk gedeelte van je telefoon wel problemen, of niet?Phusebox schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:02:
[...]
Ik heb geen krasjes erop, maar nog nooit een scherpe foto kunnen maken, alles is wazig als de pest en er zit een of andere zweem overheen waardoor alle kleuren vaal lijken.
Ben misschien te kritisch, maar sommige dingen zijn gewoon echt el cheapo, zoals de camera en de luidspreker.rodie83 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:59:
[...]
Dan heb je een gewoon een maandagmorgenmodel Desire, in elk geval je camera. Overigens heb jij echt met élk gedeelte van je telefoon wel problemen, of niet?
De luidspreker is inderdaad een ding dat ik echt schandalig slecht vind voor zo'n toestel (luidspreker was op m'n N96 trouwens het enige onderdeel dat ik goed vond
).
Met de rest van het toestel ben ik steeds meer tevreden. De camera is verder ook gewoon wat ik van een phone van dit kaliber verwacht. Iig niet beter of slechter dan andere smartphones die ik gezien heb.
Sowieso ken ik qua camera eigenlijk maar echt 1 goede serie telefoons, en dat is de cybershot series van Sony Ericsson
(C905, K800i, k810i)
@FabianNL: Nee, hij stond op MAX toen ie van de lader kwam

Met de rest van het toestel ben ik steeds meer tevreden. De camera is verder ook gewoon wat ik van een phone van dit kaliber verwacht. Iig niet beter of slechter dan andere smartphones die ik gezien heb.
Sowieso ken ik qua camera eigenlijk maar echt 1 goede serie telefoons, en dat is de cybershot series van Sony Ericsson

@FabianNL: Nee, hij stond op MAX toen ie van de lader kwam

[Voor 5% gewijzigd door eymey op 06-07-2010 11:17]
vraagje, is het ook mogelijk om op je unlock scherm (hoe heet dat scherm eigenlijk?
) een agenda widget te zetten? (net zoals op de windows mobile modellen: bv hd2)

- De camera is echt te slecht voor woorden en geeft bij mij altijd een blauwgrijze waas
- Het toestel kraakt als je achterop de batterijcover drukt (en niet drukt met een hamer maar met een vingertje)
- Speaker is totaal poep
- Batterij is de slechtste die ik ooit heb meegemaakt, na meerdere winmo tels en iphones.
Zonde. Software is perfect, hardware echt minder...
- Het toestel kraakt als je achterop de batterijcover drukt (en niet drukt met een hamer maar met een vingertje)
- Speaker is totaal poep
- Batterij is de slechtste die ik ooit heb meegemaakt, na meerdere winmo tels en iphones.
Welles
Ik zou je toestel eens ruilen.. Herken namelijk geen van de punten die je noemt.
De speaker is een tikkeltje aan de zachte kant, maar verder ben ik een happy camper
EDIT: Even ingaan op de punten dan.
Batterij gaat bij mij makkelijk twee dagen mee met alles aan (WIFI/GPS/GPRS/Sync etc) en de camera maakt lekker scherpe en heldere foto's.
De speaker is een tikkeltje aan de zachte kant, maar verder ben ik een happy camper

EDIT: Even ingaan op de punten dan.
Batterij gaat bij mij makkelijk twee dagen mee met alles aan (WIFI/GPS/GPRS/Sync etc) en de camera maakt lekker scherpe en heldere foto's.
[Voor 34% gewijzigd door Ken. op 06-07-2010 11:29]
Anoniem: 80025
Ik heb net op mijn toestel zitter drukken, maar ik hoor niets. Ook de batterijduur is gewoon super! misschien wat sapslupende apps geïnstalleerd???roy.ahuis schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:24:
- De camera is echt te slecht voor woorden en geeft bij mij altijd een blauwgrijze waas
- Speaker is totaal poep
Camera maakt best grappige foto's voor een telefooncam.
Serieus: ha-ha-ha, echt onmogelijk om alles aan te hebben constant 24 u per dag en dan makkelijk 2 dagen te halen.Ken. schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:27:
Mijn batterycover sluit ook niet goed, onderaan blijft een hoekje iets openstaan, reactie van HTC: stuur het toestel maar ter reparatie, ipv dat ze gewoon een nieuwe cover sturen en ik die oude terugstuur. Crap service.
24 uur is echt prima te halen met wifi/3g etc aan. Zal waarschijnlijk toch echt een programma zijn wat meer vraagt. Heb namelijk nadat ik netcounter er afgegooid heb echt langer met mijn batterij gedaan.Phusebox schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:47:
[...]
Serieus: ha-ha-ha, echt onmogelijk om alles aan te hebben constant 24 u per dag en dan makkelijk 2 dagen te halen.
Mijn batterycover sluit ook niet goed, onderaan blijft een hoekje iets openstaan, reactie van HTC: stuur het toestel maar ter reparatie, ipv dat ze gewoon een nieuwe cover sturen en ik die oude terugstuur. Crap service.
Maar ja het is en blijft een smartphone, mijn windows telefoon hing ik ook iedere avond aan de lader.
- Omdat jouw camera niet doet zoals jij verlangt, betekend niet automatisch dat deze afgedaan kan worden als slecht. Er zijn tig reviews over de telefoon waar je toch redelijke foto's ziet ( Het blijft een telefoon)...roy.ahuis schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:24:
- Speaker is totaal poep
- Weer een probleem wat bij jou ligt en hier en daar wat andere mensen. Misschien heb je t klepje geforceerd terwijl je het openmaakte of verkeerd terug geplaatst?
- Again, en gelukkig jouw mening.
- Zie hierboven voor batterijduur tips. Mijn vorige tel met WinMo, lag zoals vele ook bijna elke avond aan de lader.
-= Very annoying forum person =-
wanneer ik mijn telefoon aanzet dan moet ik de pincode van mijn sim-kaart invoeren. allemaal geen probleem. maar wacht ik te lang bij dit scherm dan gaat deze weg en kom ik in het homescreen terecht. bij mijn G1 hoefde ik dan alleen maar een telefoon gesprek te beginnen om vervolgens weer bij het scherm voor pincode invoer te komen. dit is niet het geval bij de desire. ook het op vliegtuig modus zetten en er weer afhalen mag niet baten.
weet iemand hoe ik mijn pincode voor mijn sim kaart kan invoeren als dit scherm niet wordt weergegeven? het steeds opnieuw opstarten is ook niet alles lijkt mij
hoop dat het een beetje duidelijk is. google geeft niet veel weg (behalve sim unlock) en de handleiding lijkt hier niets over te zeggen.
weet iemand hoe ik mijn pincode voor mijn sim kaart kan invoeren als dit scherm niet wordt weergegeven? het steeds opnieuw opstarten is ook niet alles lijkt mij

hoop dat het een beetje duidelijk is. google geeft niet veel weg (behalve sim unlock) en de handleiding lijkt hier niets over te zeggen.
Anoniem: 167272
Ik ben het alleen eens met de kritiek op de poepspeaker. Die was zelfs bij de Hero beter en onvergelijkbaar met de speaker van de Nokia E71 die ik daarvoor had.
De camera is acceptabel voor goedbelichte stillevens en stelt me niet teleur. Voor het echte werk heb ik een Sony A300.
De batterijcover van de Desire was bij mij na een dag al stuk. Door onvoorzichtigheid raakte het minuscule haakje, dat de cover beneden in een hoek vastmaakt aan het toestel, afgebroken. Dat was niet erg, want de cover bleef wel dicht, maar er ontstond in die hoek wel een kier. Gelukkig kon ik het toestel gratis ruilen, omdat er ook nog iets anders aan mankeerde: grijsglimmende baardharen onder het scherm. Met de nieuwe cover ben ik nu zeer voorzichtig. Je kunt die overigens voor iets van 30 euro nabestellen op de HTC-site.
Na installatie van Juice Defender haalt mijn accu twee dagen. Als ik de hele dag niets met het toestel doe, zit het aan het eind van de dag op 70 procent.
De camera is acceptabel voor goedbelichte stillevens en stelt me niet teleur. Voor het echte werk heb ik een Sony A300.
De batterijcover van de Desire was bij mij na een dag al stuk. Door onvoorzichtigheid raakte het minuscule haakje, dat de cover beneden in een hoek vastmaakt aan het toestel, afgebroken. Dat was niet erg, want de cover bleef wel dicht, maar er ontstond in die hoek wel een kier. Gelukkig kon ik het toestel gratis ruilen, omdat er ook nog iets anders aan mankeerde: grijsglimmende baardharen onder het scherm. Met de nieuwe cover ben ik nu zeer voorzichtig. Je kunt die overigens voor iets van 30 euro nabestellen op de HTC-site.
Na installatie van Juice Defender haalt mijn accu twee dagen. Als ik de hele dag niets met het toestel doe, zit het aan het eind van de dag op 70 procent.
nu echt serieus: zeker niet onmogelijk, bij mij staat alles ook gewoon aan, en ding hoeft pas na 2 dagen weer aan de lader...Phusebox schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:47:
[...]
Serieus: ha-ha-ha, echt onmogelijk om alles aan te hebben constant 24 u per dag en dan makkelijk 2 dagen te halen.
.
BT en 3G staat zowiezo constant aan, WIFI gebruik ik amper. en synct gewoon vrolijk met Gmail, twitter en tvgids, en gebruik ik de aquarium live wallpaper.
ik wil wel een uitdraai van juiceplotter posten, maar ik kan geen caps maken (geen root)
voorbeeldje:
batterij op 3 juli om 09:00 van de lader afgehaald.
vervolgens Runkeeper voor een paar uur gedraait (fitness programma, gebruik data en GPS)
en uiteraard wat gemaild, gesurft én wat foto's gemaakt. (TdF hier om de hoek

savonds om 21:00 stond de accu op 63 procent.
vervolgens toestel weggelegd en pas de volgende dag om 09:00 weer gepakt en toen stond de accu op 40%
snachts is ie plots van 56 naar 50 % gegaan in 20 minuten tijd, geen idee waarom.
enfin.. overdags het toestel weer gebruikt, weer wat foto's van de TdF gemaakt, wat tweets gelezen en een paar apps uitgeprobeerd.
savonds om 23:30 de telefoon aan de lader met 11 procent acculading.
dus het is gewoon mogelijk om zonder juicedefender e.d. wat langer met je accu te doen, en omdat ik geen van zulk soort apps gebruik ook geen problemen met dataverbindingen e.d. die niet tot stand willen komen.
als ik bij accugeschiedenis kijkt onder 'gedeeltelijk wake gebruik' heeft Android-systeem een klein blauw balkje in gebruik van amper een cm, dan staat eronder agenda en die heeft een blauw streepje van amper een milimeter dikte.
voor de rest staat er telefoon, google, internet en tvgids maar die hebben niet eens een blauw balkje

IK heb het topic even doorzocht, maar kan eigenlijk geen goed antwoord vinden: is er een alternatief voor het lockscreen (zowel voor gewoon standby als bij gebeld worden) op de Desire te vinden in de market voor niet geroote telefoons? Ik merk dat het verdacht vaak misgaat met dat Sense lockscreen waarbij je die balk omlaag moet schuiven 

Ik heb geen problemen met de camera, maar de speaker is inderdaad waardeloos. Not that I care, ik gebruik de speaker toch nooitPhusebox schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:04:
[...]
Ben misschien te kritisch, maar sommige dingen zijn gewoon echt el cheapo, zoals de camera en de luidspreker.

@roy.ahuis
Krakende batterijcover komt bij mijn Desire alleen voor als ik de cover niet goed heb vastgedrukt. Als dat het niet is, dan heb je een beschadigde telefoon of een beschadigde cover (laten vallen soms?).
De camera maakt goede foto's voor een telefoon. De kleurverzadiging is standaard wat aan de lage kant ingesteld, waardoor de foto's aan de fletse kant zijn. De camera is gelukkig wel uitgebreid in te stellen. Ik heb de verzadiging op +1 ingesteld en nu hebben mijn foto's mooie kleuren (naar mijn smaak).
Als je een blauwe verkleuring ziet op je pc-monitor kan dat ook een andere oorzaak hebben. Veel monitoren staan standaard ingesteld op een kleurtemperatuur van ca. 9200 K, dat geeft een blauwwitte tint die subjectief een scherper tekstbeeld oplevert. Foto's worden dan te licht en te blauwig weergegeven. Huidskleuren van mensen zien er dan uit alsof iedereen dood is of rookt (dat vermindert de doorbloeding).
Een monitor geeft alleen realistische kleuren weer als hij eerst is ingesteld op een kleurtemperatuur van 6500 K en dan is gecalibreerd met een speciaal calibratie-apparaat (te koop bij goede fotozaken). Als je geen calibratie-apparaat hebt of wilt kopen of lenen, kun je alvast kijken of je monitor in te stellen is op 6500 K. Als je geen kleurtemperatuur kunt inregelen, maar alleen een kleurprofiel met een naam kunt kiezen, kies dan voor sRGB. Gebruik je een notebook die niet van het merk Apple is, dan zit je opgescheept met een foute kleurweergave én een gebrek aan zinvolle instelmogelijkheden. Dan zal je helaas toch moeten calibreren om een betrouwbare fotoweergave te bereiken.
Als je accu minder dan een werkdag volhoudt bij normaal gebruik dan gebruik je een of meer apps die je telefoon uit de slaapstand houden en/of erg vaak gegevens van internet halen. Deïnstalleer een app en kijk of het verbetert. Zo nee, deïnstalleer de volgende app. Herhaal dat tot je de boosdoener gevonden hebt.
Krakende batterijcover komt bij mijn Desire alleen voor als ik de cover niet goed heb vastgedrukt. Als dat het niet is, dan heb je een beschadigde telefoon of een beschadigde cover (laten vallen soms?).
De camera maakt goede foto's voor een telefoon. De kleurverzadiging is standaard wat aan de lage kant ingesteld, waardoor de foto's aan de fletse kant zijn. De camera is gelukkig wel uitgebreid in te stellen. Ik heb de verzadiging op +1 ingesteld en nu hebben mijn foto's mooie kleuren (naar mijn smaak).
Als je een blauwe verkleuring ziet op je pc-monitor kan dat ook een andere oorzaak hebben. Veel monitoren staan standaard ingesteld op een kleurtemperatuur van ca. 9200 K, dat geeft een blauwwitte tint die subjectief een scherper tekstbeeld oplevert. Foto's worden dan te licht en te blauwig weergegeven. Huidskleuren van mensen zien er dan uit alsof iedereen dood is of rookt (dat vermindert de doorbloeding).

Een monitor geeft alleen realistische kleuren weer als hij eerst is ingesteld op een kleurtemperatuur van 6500 K en dan is gecalibreerd met een speciaal calibratie-apparaat (te koop bij goede fotozaken). Als je geen calibratie-apparaat hebt of wilt kopen of lenen, kun je alvast kijken of je monitor in te stellen is op 6500 K. Als je geen kleurtemperatuur kunt inregelen, maar alleen een kleurprofiel met een naam kunt kiezen, kies dan voor sRGB. Gebruik je een notebook die niet van het merk Apple is, dan zit je opgescheept met een foute kleurweergave én een gebrek aan zinvolle instelmogelijkheden. Dan zal je helaas toch moeten calibreren om een betrouwbare fotoweergave te bereiken.
Als je accu minder dan een werkdag volhoudt bij normaal gebruik dan gebruik je een of meer apps die je telefoon uit de slaapstand houden en/of erg vaak gegevens van internet halen. Deïnstalleer een app en kijk of het verbetert. Zo nee, deïnstalleer de volgende app. Herhaal dat tot je de boosdoener gevonden hebt.
Ik heb hetzelfde; telefoon is nooit gevallen en de telefoon, noch het klepje is beschadigd.dasooktoevallig schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:32:
@roy.ahuis
Phusebox schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:40:
[...]
Ik heb hetzelfde; telefoon is nooit gevallen en de telefoon, noch het klepje is beschadigd.
Het is dus wel beschadigd, anders zou hij niet open blijven staan.Phusebox schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:47:
Als je vaker je batterijklepje eraf haalt en weer terugplaatst, bijvoorbeeld als je je simkaart wisselt, wordt de boel wat losser op een gegeven moment. Dat heeft er bij mij ook voor gezorgd dat mijn klepje aardig kraakt.
Dit is al sinds dag 1 zo, en nee hij is niet beschadigd, mijn ogen functioneren (met bril) nog goed.AvAars schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:48:
[...]
[...]
Het is dus wel beschadigd, anders zou hij niet open blijven staan.
En ja je kunt zeggen, ruil hem dan om, maar ik had eindelijk een toestel zonder enorm roze gloed, en alleen de batterycover omruilen gaat niet bij HTC. Daar zijn ze te dom voor blijkbaar, want als het niet in je systeempje staat kan het niet he. Autisten.
Ja ook gefeliciteerd! (offtopic: Autisten hebben vaak de geniaalste ideeën trouwens) , het komt dus door het klepje. Als ik al jou reacties lees niet alleen de afgelopen dagen, maar al jou reacties in de vorige topics, kan ik jou gewoon niet meer serieus nemen. Alles is mis met jou telefoon, echt alles. Ik begrijp niet waarom je je telefoon nog niet hebt kapot gegeooit op de stoeptegels of opgestuurd naar de support, zoals al eerder is geopperd als oplossing voor jou problemen. Of dat je de telefoon met een ander toestel had geruild, dan waren we hier teminse van jou af.Phusebox schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:58:
[...]
Dit is al sinds dag 1 zo, en nee hij is niet beschadigd, mijn ogen functioneren (met bril) nog goed.
En ja je kunt zeggen, ruil hem dan om, maar ik had eindelijk een toestel zonder enorm roze gloed, en alleen de batterycover omruilen gaat niet bij HTC. Daar zijn ze te dom voor blijkbaar, want als het niet in je systeempje staat kan het niet he. Autisten.

Neeeeext!
@roy.ahuis
Ik haal 2 dagen met Wifi,3g en sync aan btw. Niet zo een probleem. Heb ook geen gekraak, de cam is wel aan de grijze kant idd.
[Voor 18% gewijzigd door Deem op 06-07-2010 13:34]
"May our framerates be high and our temperatures low."
Mwah het toestel heeft zo zijn nadelen, waar ik niet meer op in zal gaan, neemt niet weg dat het een redelijk goed toestel is. Maar het had beter gekunt. Altijd zo frustrerend als er zoveel potentie in een product zit en men dan, om de prijs te drukken, er toch weer iets aan weet te verkloten. Van mij had ie best 100 euro duurder mogen zijn, maar ik begrijp best dat ze er nu, door de relatief lage prijs, veel meer verkopen. Money makes the world go round, en daar heb ik ook begrip voor.Deem schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:17:
[...]
Ja ook gefeliciteerd! (offtopic: Autisten hebben vaak de geniaalste ideeën trouwens) , het komt dus door het klepje. Als ik al jou reacties lees niet alleen de afgelopen dagen, maar al jou reacties in de vorige topics, kan ik jou gewoon niet meer serieus nemen. Alles is mis met jou telefoon, echt alles. Ik begrijp niet waarom je je telefoon nog niet hebt opgestuurd naar de support, zoals al eerder is geopperd als oplossing voor jou problemen. Of dat je de telefoon met een ander toestel had geruild, dan waren we hier teminse van jou af.Steeds blijf je terug komen met steeds weer andere problemen, stuur hem gewoon op. Maar om nou iedere keer weer deze telefoon de grond in te boren is nu niet meer leuk. We weten nu inmiddels wel dat je absoluut niet tevreden bent met je Desire en met HTC in het algemeen. Het heeft geen zin om dat iedere keer weer hier te komen verkondigen. Wij weten het nu inmiddels wel.
Neeeeext!
Alleen klanten, vanwege een batterijklepje, afschepen met: "dan stuur je hem maar op voor reparatie", vind ik echt te ver gaan.
Kommop zeg, laat je niet zo kennen. Geen enkel apparaat is perfect. De één is kritischer dan de ander. Daarom plakt de één hem vol met beschermstickers en hoesjes en de ander stopt hem in zijn broekzak met zijn sleutels.Deem schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:17:
[...]
Ja ook gefeliciteerd! (offtopic: Autisten hebben vaak de geniaalste ideeën trouwens) , het komt dus door het klepje. Als ik al jou reacties lees niet alleen de afgelopen dagen, maar al jou reacties in de vorige topics, kan ik jou gewoon niet meer serieus nemen. Alles is mis met jou telefoon, echt alles. Ik begrijp niet waarom je je telefoon nog niet hebt opgestuurd naar de support, zoals al eerder is geopperd als oplossing voor jou problemen. Of dat je de telefoon met een ander toestel had geruild, dan waren we hier teminse van jou af.Steeds blijf je terug komen met steeds weer andere problemen, stuur hem gewoon op. Maar om nou iedere keer weer deze telefoon de grond in te boren is nu niet meer leuk. We weten nu inmiddels wel dat je absoluut niet tevreden bent met je Desire en met HTC in het algemeen. Het heeft geen zin om dat iedere keer weer hier te komen verkondigen. Wij weten het nu inmiddels wel.
Neeeeext!
Mijn batterijcover kraakt ook een beetje, alleen stoor ik me er niet aan. De foto's zijn alleen mooi in het zonlicht. Sorry dat ik iets negatiefs over de desire heb gezegd...

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Hebben jullie ook wel eens dat de pinch-zoom niet lekker werkt? Ik heb het regelmatig bij Google Maps dat ik inzoom en als ik daarna wil uitzoomen, gaat ie toch verder met inzoomen! Dit blijft ie doen totdat ik de kaart verschuif of op 'My location' druk. Ook andersom heb ik dat probleem, dan blijft ie uitzoomen terwijl ik in wil zoomen.
Zolang ik m'n vingers nog op het scherm heb, lijkt het goed te gaan. Dan zie ik de kaart gewoon normaal groter/kleiner worden, maar zodra ik het scherm los laat, gaat het toch mis.
Vaak gaat ie overigens ook na het loslaten nog iets verder in- of uitzoomen dan ik had aangegeven.
Bij foto's gaat het overigens wel gewoon goed, al wil ie daar ook nog wel eens net iets verder zoomen dan ik aangeef.
Nog een vraagje: is het ook mogelijk om de SD-kaart zowel op de PC toegankelijk te hebben, als op de telefoon? Ik heb 'm ingesteld als 'Diskdriver' in Android, maar dan ontkoppelt ie 'm van de telefoon. Probleem is dat mijn default ringtone op die SD-kaart staat en dus niet afgespeeld wordt als de telefoon aan de PC hangt. Bovendien is het lastig om steeds de telefoon aan de PC te hangen om er bestanden op te zeggen en vervolgens de telefoon weer los te halen om die bestanden te kunnen gebruiken.
Zolang ik m'n vingers nog op het scherm heb, lijkt het goed te gaan. Dan zie ik de kaart gewoon normaal groter/kleiner worden, maar zodra ik het scherm los laat, gaat het toch mis.
Vaak gaat ie overigens ook na het loslaten nog iets verder in- of uitzoomen dan ik had aangegeven.
Bij foto's gaat het overigens wel gewoon goed, al wil ie daar ook nog wel eens net iets verder zoomen dan ik aangeef.
Nog een vraagje: is het ook mogelijk om de SD-kaart zowel op de PC toegankelijk te hebben, als op de telefoon? Ik heb 'm ingesteld als 'Diskdriver' in Android, maar dan ontkoppelt ie 'm van de telefoon. Probleem is dat mijn default ringtone op die SD-kaart staat en dus niet afgespeeld wordt als de telefoon aan de PC hangt. Bovendien is het lastig om steeds de telefoon aan de PC te hangen om er bestanden op te zeggen en vervolgens de telefoon weer los te halen om die bestanden te kunnen gebruiken.
[Voor 33% gewijzigd door maikel op 06-07-2010 13:43]
Ik zou echt bijna een iPhone voor je kopen, alleen maar om hier van je eeuwig gezeik af te zijn ......Phusebox schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:58:
[...]
Dit is al sinds dag 1 zo, en nee hij is niet beschadigd, mijn ogen functioneren (met bril) nog goed.

Ik doe hier ook ongeveer 2 dagen met de in mijn ogen veruit beste telefoon die ik ooit heb mogen bezitten. \0/
Nee, vind ik niet. Anders gaan klanten voor iedere scheet of 'keertje laten vallen' een klepje vragen of het nou terecht of onterecht is, en kom je niet achter kwaliteitsproblemen. Logisch dat ze je niet zomaar iets gaan sturen. Heb je al eens geprobeerd een foto naar de support te sturen met een omschrijving van je probleem?Phusebox schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:34:
[...]
Mwah het toestel heeft zo zijn nadelen, waar ik niet meer op in zal gaan, neemt niet weg dat het een redelijk goed toestel is. Maar het had beter gekunt. Altijd zo frustrerend als er zoveel potentie in een product zit en men dan, om de prijs te drukken, er toch weer iets aan weet te verkloten. Van mij had ie best 100 euro duurder mogen zijn, maar ik begrijp best dat ze er nu, door de relatief lage prijs, veel meer verkopen. Money makes the world go round, en daar heb ik ook begrip voor.
Alleen klanten, vanwege een batterijklepje, afschepen met: "dan stuur je hem maar op voor reparatie", vind ik echt te ver gaan.
door deze flinke discussie is mijn korte vraag denk ik over het hoofd gezien 
vraagje, is het ook mogelijk om op je unlock scherm (hoe heet dat scherm eigenlijk? ) een agenda widget te zetten? (net zoals op de windows mobile modellen: bv hd2)

vraagje, is het ook mogelijk om op je unlock scherm (hoe heet dat scherm eigenlijk? ) een agenda widget te zetten? (net zoals op de windows mobile modellen: bv hd2)
Nee, is niet mogelijk. Helaas kan je helemaal niets op je lock-screen zetten.BasZer schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:40:
door deze flinke discussie is mijn korte vraag denk ik over het hoofd gezien
Zijn er niet verschillende lock-screens te vinden in de Market? Misschien dat een andere wel die optie heeft.
Schaamteloze kick: 

Groentenboer schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 21:59:
Mij valt op dat met de gewone mail app mijn mail niet automatisch wordt gecontroleerd iedere 15 minuten, terwijl ik dat wel zo heb ingesteld. Heb zowel WiFi als apn op actief staan. Iemand enig idee?
En meteen nog een vraag die ik nog niet voorbij heb zien komen: als je in de browser lang op een link klikt, kan je kiezen voor "link delen". Is er een mogelijkheid om de programma's die hierin voorkomen aan te passen? Standaard staan daar bijvoorbeeld Facebook, friendstream en peep in, terwijl ik die helemaal niet gebruik. Het zorgt er wel voor dat het lijstje (onnodig) lang wordt en laten Hyves en Twitter nou helemaal onderaan staan... weet iemand waar ik moet zoeken?
Sometimes you need to plan for coincidence
Begrijp ik ook, daarom stelde ik voor mijn batterijklepje op te sturen, maar zelfs dat was niet mogelijk.Deem schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:37:
[...]
Nee, vind ik niet. Anders gaan klanten voor iedere scheet of 'keertje laten vallen' een klepje vragen of het nou terecht of onterecht is, en kom je niet achter kwaliteitsproblemen. Logisch dat ze je niet zomaar iets gaan sturen. Heb je al eens geprobeerd een foto naar de support te sturen met een omschrijving van je probleem?
Ik ben het nog niet tegengekomen. Ik kan me wel herinneren dat ik een lock-screen app ben tegengekomen maar er waren veel problemen mee en waren vooral gebaseerd op al bestaande lock-screens. Het was door ook niet mogelijk om iets als widgets erop te plaatsen.maikel schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:44:
Zijn er niet verschillende lock-screens te vinden in de Market? Misschien dat een andere wel die optie heeft.
jammer! Iig nog veel dingen om uit te pluizen!Deem schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:41:
[...]
Nee, is niet mogelijk. Helaas kan je helemaal niets op je lock-screen zetten.

Ik overweeg de aanschaf van deze telefoon maar 1 ding houd mij tegen. Ik heb even getest met een Desire van een collega. Als ik bel via mijn carkit (Nokia CK7W) dan hoort de andere persoon zichzelf terug, ik zelf in de auto hoor geen echo's of iets dergelijks. Ik zie op internet wel meerdere postings met dit probleem maar nooit iemand met een oplossing. Is dit uberhaubt een probleem wat op te lossen is?
A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8
Dat lag bij mij aan de nokia carkit
Met een parrot heb ik geen klacht meer gehoort van de andere kant...

Met een parrot heb ik geen klacht meer gehoort van de andere kant...
Dit topic is gesloten.