Toon posts:

HTC Desire - Deel 5 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 24 Laatste
Acties:
  • 214.014 views

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
HTC Desire - Deel 5

Inhoudsopgave

Voorwoord

Dit is een HTC Desire topic en geen helpdesk. Alles wat te maken heeft m.b.t berichten over bestellingen, prijzen, winkels, abonnementen en al het andere wat niet met de telefoon zelf te maken heeft worden verwijderd (o.a De melding dat je hem nu aan het downloaden / installeren bent voegt niets toe.).

Voordat je hier een vraag stelt: Heb je de handleiding gelezen, op Google gezocht of heb je zelf al het antwoord gevonden. Helpdesk-vragen worden verwijderd.

Introductie

HTC heeft op een persbijeenkomst tijdens Mobile World Congress de HTC Desire aangekondigd, eerder bekend als de HTC Bravo. Het toestel heeft een 1 GHz Snapdragon-processor, een 3,7 inch AMOLED-scherm en draait op Android 2.1 met HTC Sense en multitouch.

De HTC Desire is bedoeld voor intensieve gebruikers: dat blijkt uit de keuze van de processor (1GHz Snapdragon) en het relatief grote scherm (3,7 inch AMOLED). Ook opvallend: de optische trackball onder het scherm. De HTC Legend, ook vandaag aangekondigd, moet het met iets mindere specs doen: slechts een 3,1 inch scherm en een 600 MHz processor. Veeleisende gebruikers zullen daarom eerder naar de HTC Desire uitkijken, de verwachte release datum voor de Desire is 9 April 2010.

Officiele HTC Pagina

Nieuws

Gebruikersinterface

Met de nieuwe versie van HTC Sense blijft HTC zich focussen op het verbeteren van interactie met de meest belangrijke contacten van de gebruiker. Dit onder meer met de nieuwe HTC Friend Stream-applicatie en -widget. Hiermee worden alle updates en nieuwsfeeds via sociale netwerken als Facebook, Twitter en Flickr in één 'stream' verzameld. Naast Friend Stream, kunnen contacten worden ingedeeld in specifieke groepen. Daarnaast is er een nieuwsapplicatie en widget aan HTC Sense toegevoegd en is er via een icoon snel toegang tot de zeven verschillende homescreens. Ook ondersteunt Sense nu multitouch-input.

Friend Stream widget
Previously on HTC Sense, you could view all of your contact's social networking streams from their contact card. Now there's a widget called Friend Stream that sits on your homesreen and streams every tweet, post, comment and new posting from every contact's Facebook, Twitter and Flickr. It's pretty similar to Motorola's MOTOBLUR, but we think it's clearer and therefore better.

Calendar widget
Another new widget that HTC has added with the new version of Sense, due to debut on the Legend and Desire, is an improved Calendar widget. Instead of just viewing your calendar by month, you can now see a calendar stream, so any new events that are coming up are displayed in a list view rather than a calendar per se.

Email
Exchange email has never worked as effectively on Android devices as it has on the iPhone, BlackBerry and Windows Mobile devices. Now, it's been improved with extra tabs to display handy options including unread mail and calendar requests. You can also search Exchange mail, whether it's been downloaded from the server or not.

Helicopter View

Helicopter View is probably the most exciting aspect of the new version of HTC Sense. Just by pinching the screen, you can enter into Helicopter View that displays a mini version of each homescreen. Sketched on each mini homescreen are the widgets (albeit 1-pixel icons). It's pretty much like a slimmed down version of Expose on Mac, but is pretty handy when you can't be bothered with sweeping across seven screens to find the widget you want.

People widget
Although the People widget was previously available on HTC Sense, the new improved version opens the widget up to groups. If you do have your phonebook divided into groups, rather than just contacts, you can add these to the People tab too, so it's not just limited to your favourite contacts anymore.

Apparently, older Android devices wil be upgradable to this new version of HTC Sense (including the Magic and Hero), although some features won't be available, and HTC hasn't advised us of the release date. This will presumably be up to the operator if you have a network-specific device.

Prijzen

De HTC Desire zal verkrijgbaar zijn vanaf ongeveer 9 April 2010 voor een adviesprijs van 499,- euro. Voor de laagste prijs voor zowel de Bruine als de Zilveren versie kan je hieronder vinden.

Bruin

Zilver

Specificaties

ProcessorQualcomm Snapdragon QSD8250 1GHz
BesturingssysteemAndroid 2.1 (Eclair) met HTC Sense
Scherm3,7 inch AMOLED aanraakgevoelig (capacitive) 480 x 800 WVGA
Geheugen512 MB ROM, 576 MB RAM
GeheugenuitbreidingMicroSD t/m 32GB
Gewicht135 gram met batterij
Afmetingen119 x 60 x 11,9 mm
NetwerkGSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900 MHz, HSPA 900/2100 MHz (tot 2 Mbps upload en 7,2 Mbps download)
TrackballOptische trackball
GPS:interne GPS-antenne
Sensorennabijheidssensor, lichtsensor, G-sensor en digitaal kompas
Camera5-megapixel met led-flash
VerbindingenUMTS/HSDPA, BT2.1+EDR, Wi-Fi, GPS
BluetoothBluetooth 2.1 met FTP/OPP voor bestandsverkeer, A2DP voor draadloos stereo muziekluisteren en PBAP voor adresboektoegang vanaf je carkit
Audio 3,5 mm stereo audio-aansluiting
Aansluiting Micro USB (USB 2.0)
Camera5 megapixels met video (800 x 480px), gezichtsdetectie, geotagging, autofocus en flitser
Muziekformaten afspelen .aac, .amr, .ogg, .m4a, .mid, .mp3, .wav, .wma
Videoformaten afspelen .3gp, .3g2, .mp4, .wmv
Batterij1400mA
Batterijduur340 uur standby, 6 uur spraak
HTC WidgetsBookmarks, Calendar, Clock, Footprints, Friend Stream, Mail, Messages, Music, News, People, Photo Album, Photo Frame, Search, Settings, Stocks, Twitter, Weather and Downloadable widgets
Social NetworkingFacebook™ integration, Friend Stream, Photo sharing (on Facebook, Flickr, and Twitter), Video sharing on YouTube™, HTC Peep for twittering.
TetheringInternet delen via USB
Bijzondere toepassingen
Automatically lowers the ringer volume as soon as the phone is picked up
Mutes the ringer when the phone is flipped face down
Backs up certain data and settings to the microSD card automatically, such as SMS/MMS messages, bookmarks, Wi-Fi passwords, and more

Foto's

Videos

HTC Desire - First Look

HTC Presentation at the 2010 Mobile World Congress

HTC Desire Quick hands-on

HTC Desire Hands-on demo video

HTC Desire Unboxing

Reviews

[...]

De verschillen met de Google Nexus One, die in Nederland vooralsnog alleen via grijze import te krijgen is, zijn klein: de layout is iets anders, de Nexus heeft een mechanische trackball tegenover de optische trackpad van de Desire en uiteraard heeft de HTC de Sense-interface. De Nexus One heeft wel een tweede microfoon voor noise cancellation, en dat is een handige feature die op de Desire ontbreekt.

Met de Desire zet HTC een smartphone op de markt die zowel uiterlijk als in termen van prestaties hoge ogen gooit. Het is zonder enige twijfel de fijnste Android-smartphone die tot nu toe op de redactie heeft gebivakkeerd. Het mooie scherm en de snelle software maken dat dit voor veel tweakers momenteel de beste smartphone zal zijn die in de winkel ligt.

Pluspunten:
+ Mooi, groot scherm
+ Krachtige processor
+ Handige, snelle Sense-interface

Minpunten:
- Camera steekt iets uit
- Minder stevig dan Legend
Tweakers
So, circling back to our earlier questions, for the extra cost of the Desire over the Legend you get a larger and sharper screen, faster processor, live wallpapers and video capture at a slightly higher resolution. On the other hand the Legend’s button positions may provide better single-handed operation, and some may even prefer its silver metallic look and feel to go with certain Apple products (sorry, it’s unavoidable), so you’d best get your hands on the two devices before handing over the cash. As for the Nexus One, despite the fancy dual-mic noise cancellation, unibody frame, touch-sensitive buttons and a trackball that glows, the only real advantage we see in it is its slightly better camera (and this might only apply to certain batches since HTC might be sourcing from multiple sensor suppliers). We prefer the Desire with its more natural call voice (with its single mic), buttons that respond better, durable optical trackpad (which may not be everyone’s cup of tea), and an excellent social networking aggregation service.
Engadget
Pluspunten
Flash Lite browsing is better than no Flash browsing
HTC Sense makes for a better social experience
Extremely fast
Animated wallpapers are a welcome novelty

Minpunten
Battery life could be better
Flash Lite can still be clunky at times
Gizmodo
However, one of the more surprising factors was the absence of docking cradle support as on the Nexus One. The Google-branded device has battery charging contacts along its bottom edge, which can be used with the optional docking station; the Desire lacks those contacts. Where we find we usually drop the Nexus One into its cradle periodically through the day, giving it a brief top-up as we go, we were less likely to plug in the microUSB cable to the Desire. It’s a similar behavioural change to what we observed with the Palm Pre and its Touchstone inductive charger: the easier it is to dock, the more likely you are to feed your phone at periods through the day.
Slashgear

Tweaker.net User Reviews

Veel mensen maken op Tweakers.net gebruik voor het maken van reviews. Deze zullen de aankomende tijd worden bijgevoegd in deze startpost.

HTC Desire review door thijs5812
Sinds afgelopen woensdag heb ik een HTC Desire. Al een maand geleden had ik hem besteld bij smartphonestunts, en vanaf dat moment had ik me voorgenomen om een review te gaan schrijven als ik hem had, dus bij deze.

Qua smartphones was ik een aardige noob, ik heb wel een jaar met een ipod touch rondgelopen, maar heb me er niet echt in verdiept. Als gevolg daarvan had ik ook het heilige geloof dat Apple the one and only was, en was ik eigenlijk ook van plan om een iPhone te gaan kopen. Na me er een beetje in te verdiepen, ben ik tot de conclusie gekomen dat Android eigenlijk meer iets voor mij is. O.a. omdat het zoveel vrijer is, en omdat android (een soort van) flash ondersteunt. En omdat je met android niet de massa volgt XD.
Dat ik de HTC Desire heb gekozen is dan natuurlijk logisch, want dat is met de Milestone en de Nexus One de telefoon met de beste specs.

[...]
HTC Desire review door BastiaanN
Ik mag me sinds tweeënhalve week de trotse eigenaar van een HTC Desire noemen. Wat een geweldig toestel! Ik wil middels deze review de ervaringen met het toestel van afgelopen weken met jullie delen. Gezien ik inmiddels elk hoekje van de telefoon al heb uitgetest denk ik dat ik wel genoeg ondergrond heb om een review te plaatsen.

[...]
HTC Desire review door jpkroeke
Wat een heerlijke telefoon!

Na uitgebreid vergelijken toch deze gekozen ipv een iPhone vanwege de prijs en de specs. Op papier zou het een echte iPhone-killer moeten zijn.

Ik heb hem sinds 2 april en ben tot op heden nog niet teleurgesteld. Hij is in praktijk sneller dan de iPhone met het laden van apps (scheelt niet veel maar toch...) en zeer gebruiksvriendelijk.

[...]
HTC Desire review door zonoskar
Na 3 jaar met een iPhone te hebben rond gelopen vond ik het tijd om eens bij de buren te gaan kijken. De Android telefoons werden steeds sneller en gelikter en het open karakter van de software trok me wel aan. Als Apple adept kun je natuurlijk niet een windows phone gaan kopen, dus Android moest het dan maar worden. Toen de Desire aangekondigd werd was het duidelijk. Deze zou het worden. Ik heb nog even getwijfeld of de HTC Legend niet een betere keuze geweest zou zijn, maar het gebrek aan Adobe Flash en de lagere resolutie en het ontbreken van de ingebouwde GPU hebben me doen besluiten de desire te kopen. Aangezien ik op smartfoon gebied alleen met de iPhone bekend ben, zal ik de Desire veelvuldig vergelijken met dat toestel. Ik heb de eerste generatie iPhone (begonnen met software versie 1.1.2) en ook een iPhone 3GS, nu met 3.1.2 erop. De Desire heeft software versie 2.1-update1 (kernel 2.6.29) zoals volgens mij elke Desire die nu op de markt is.

[...]
HTC Desire review door Leekah
[...]

Ik ben erg tevreden over deze aanschaf. Het toestel is ontzettend snel, heeft een prachtig scherm en maakt gebruik van een verbeterd maar nog steeds vertrouwd Android. Ik heb even kort een issue met de Market gehad dat erg vervelend was maar dat heeft zich vanzelf opgelost. Ook zit er een klein bugje in het SMS-icoontje maar dit is niet storend. Goed bereik, veel applicaties.
Kortom, het is een zeer goede koop waarbij je echt waar krijgt voor je geld.
Heb jij net een nieuwe review geplaatst en wil je ook dat je review hier komt? Stuur deze doormiddel van een DM naar mij toe en ik voeg dit toe aan de startpost.

FAQ

Sinds mensen veel problemen hebben met de Desire. Daarbij heb ik jullie hulp nodig. Heb je problemen met de Desire gevonden en eventueel een oplossing. Stuur deze doormiddel van een DM naar mij toe en ik voeg deze in de startpost toe.

V Mijn Desire geeft (vooral) bij grijswaarden een roze/paarse gloed, wat moet ik doen?
A Dit zijn twee losstaande 'problemen'.
1 Heeft jou Desire een roze gloed bij bepaalde grijswaarden: oorzaak is het PentileMatrix scherm. De intensiteit van het roze verschilt per telefoon. Een oplossing kan zijn een ander toestel te nemen maar het is geen garantie op verbetering.
2 Heeft jou Desire een paarse gloed bij lage brightness: iedere Desire heeft dit een heel klein beetje bij brightness van 0% maar er zijn een aantal waarbij dit buiten proportie is. In het laatste geval beschouwt HTC het toestel als Dead On Arrival. Met andere woorden; Omruilen is de oplossing.
Heb je vragen over dit specifiek geval? Dan kan je in deze topic je vragen stellen.

V MMS op de HTC Desire met Vodafone werkt niet. Hoe zit dat?
A De APN handmatig instellen gaat niet. De oplossing is als volgt:
- Installeer de gratis app "APN Backup & Restore" van Ritesh Sahu vanuit de Android Market.
- Download XML-bestand. Voor Vodafone Business download deze XML-Bestand.
- Zet het xml-bestandje (eventueel onder een map die je "ApnBackupRestore" noemt.) op je micro-sd kaart
- Verwijder nu eerst ALLE APN's via het instellingenmenu!!!
- Open de app en klik op restore. Hij zou nu de Vodafone.XML settings moeten zien en deze restoren.
- Hierna zou je één APN moeten hebben met de naam Vodafone NL. Open deze niet en wijzig niets. Je zou nu moeten kunnen MMS'en en internetten.

V Bepaalde mappen met foto's krijg in de 'galary' te zien en dat wil ik niet. Hoe los ik dat op?
A Maak eerst een bestand met de name .nomedia aan in de betreffende map, daarna kun je de map vullen met bestanden.
HOW TO : Exclude images from Gallery
Let op: Als je dit .nomedia bestand naderhand toevoegd worden alle bestanden in die map verwijderd.
Zie ook: Klik

V Heb je een taskkiller nodig voor de Desire?
A Android is ontworpen om geheugen vrij te maken wanneer er geen geheugen meer over is. Programma's worden als het ware op 'pauze' gezet als je ze sluit en ze verbruiken dan bijna geen geheugen meer. Zodra je telefoon ergens anders geheugen voor nodig heeft, sluit hij deze programma's af.
Toch zijn er mensen die het prettiger vinden om een taskkiller te gebruiken. Dit vergt alleen weer (iets) extra geheugen en kost ook meer energie (baterijverbruik neemt toe tijdens het afsluiten).

V Ik heb geen data-verbinding? Wat nu??
A Dit is de enigste oplossingen die wel werken, maar nogal rigoureus en omslachtig zijn:
- Schakel vliegtuigmodus in en daarna weer uit
- Herstel de standaard instellingen van je mobiele netwerk
- Start de telefoon opnieuw op (kan erg lang duren)

V SD-Kaart wordt niet herkent. Wat nu?
A 1 Na verluid is het probleem verholpen als je telefoon uit zet en de batterij een paar seconden uit je telefoon haalt en daarna doe je de batterij weer in het toestel en zet je het toestel aan.
2 Het kan wellicht helpen om even een backup van de hele sd kaart te maken en deze dan te formateren. Test u dan de sd kaart eerst zonder de backup terug te zetten.

VHoe importeer je contacten vanaf je oude telefoon naar de HTC Desire?
A Selecteer op van je oude telefoon alle contacten die je wilt overzetten (als je 'select all' doet, zorg dat er geen groepen bij staan)
- Verzend als visitekaartjes naar de Desire via Bluetooth.
- Een keertje accepteren en je ontvangt ze allemaal, als bestanden op je SD-kaart.
- Open er 1 (vanuit de ontvangstbevestiging popup) en kies voor 'alle vcf's importeren'
- Nu staan al je contacten als 'Phone contacts' erin, en dus nog niet in je Google account.
- Kies voor 'Export all' op je Desire en dan kun je kiezen wat je wilt exporteren en waarheen.
- Kies dan voor alle 'Phone' contacts en sla op, op bijv je SD-kaart (onthoud de locatie).
- Verzend de geëxporteerde file per email naar je zelf.
- Verwijder al je Phone-contacts
- Open de file op een PC waarop je in Gmail kunt
- Importeer de VCF-file naar je Gmail Contacts
- Sync vervolgens in je Desire de contacts met je Google account.
- Nu staan al je contacten in via je Google account in je Desire.

Links

Voor de officiële accessoires van HTC kan je deze hier kopen?
HTC Accessory Store

Bespreken van Apps voor Android wordt hier gedaan.
Android Software & Discussie - Deel 6

Maak je eigen Docking station!?
Allans diy HTC Desire dock is a work of art Alleen in het engels!

Problemen met je Desire?
Flaws & annoyances with the HTC Desire Alleen in het engels!

Wat weten we over Froyo voor de Desire?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=686994

Verwante topics

• Discussie over abonnementen: [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33480473"][ABO] HTC Desire levertijden- en abonnemententopic[/url]
  • [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1406714"][HTC Desire] Rooten & Custom ROM's[/url]
  • Problemen betreft de Desire: [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408011//"]Roze kleuren en paars/roze gloed op de HTC Desire[/url]
  • [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1404167"]Accessoires voor de HTC Desire[/url]
  • [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1411071"]Android Software & Discussie - Deel 6[/url]

Documents

• [url="http://www.htc.com/europe/userguide.aspx?p_id=312"]HTC Desire Handleiding[/url]
  • [url="http://www.htc.com/europe/help_howtos.aspx?p_id=312"]HTC Support - Help & How-tos[/url]

Firmware over the Air

• [url="http://www.htc.com/europe/support.aspx"]HTC Support - FOTA 'Firmware over the Air' Update[/url] [b]De huidige FOTA is [/b]1.21.405.2
Verdere opmerkingen
Heb je vragen of opmerkingen betrekking tot deze start post, dan kan je mij een DM sturen.

Topic changelog:
  • 16-02-2010: Eerste aankondiging Desire
  • 18-02-2010: Video's en Foto's toegevoegd
  • 10-03-2010: Nieuwe foto's Desire Zilver toegevoegd
  • 27-03-2010: Andere foto's toegevoegd
  • 28-03-2010: Layout gewijzigd
  • 04-04-2010: Reviews toegevoegd en kleine wijziging
  • 07-04-2010: Deel 2 gestart
  • 16-04-2010: Deel 3 gestart
  • 04-05-2010: Deel 4 gestart + FAQ toegevoegd
  • 29-05-2010: Links toegevoegd
  • 02-06-2010: Deel 5 gestart

• Tenshu
  • Niet online
Gereseveerd voor de topistarter

We gaan hier verder waar we in het vorige deel eindigde, lees wel even de voorwoord voordat je gaat posten.

[Voor 240% gewijzigd door Tenshu op 02-06-2010 17:24]

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De OTA update staat nog niet op de HTC site, maar die zal ongetwijfeld snel komen. Ben heel benieuwd wat er verder in zit behalve de zaken die ik al genoemd had in het vorige deel. Alles gaat een tikje sneller, dat is wel erg fijn ook al was het al een retesnel toestel :)

[Voor 6% gewijzigd door J0YR1D3R op 02-06-2010 17:18]

Website

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-06 15:29
inderdaad, en het lijkt alsof mijn gps signaal ook stukken sneller word opgepakt na de update :)

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:07

Nakebod

Nope.

Ben de update nu aan het installeren.
Ook stom toeval dat er nu net een update is, net nadat ik mijn telefoon reset heb naar de fabriekswaarden.

Misschien had deze update ook al de problemen opgelost die ik had, namelijk dat de volume down knop (softwarematig?) soms lijkt te hangen, en onder bepaalde (naspeelbare) omstandigheden kan ik de hele telefoon laten crashen/rebooten.
Maar goed, even een verse start kan geen kwaad, als de problemen nu nog niet verholpen zijn mag hij terug voor garantie.

Edit: Volgens mij is QuickOffice ook geupdate? IIG het icoontje is anders. Verder blijft het imho maar een waardeloze app, Documents 2 Go was een veel betere keuze geweest imho.

[Voor 15% gewijzigd door Nakebod op 02-06-2010 17:28]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Peeder
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Eerst zelf zoeken, dan pas posten.

[Voor 88% gewijzigd door RoD op 02-06-2010 17:34]

Reality is wrong. Dreams are for real

Anoniem: 287044

Ik heb sinds een aantal weken een HTC Desire en ben er erg blij mee.
Echter één ding krijg ik niet voor elkaar en dat is het volgende:
Ik gebruik de Widget agenda for Agenda for HTC, en gebruik de tweede stijl. Dus beeldvullend agenda overzicht.
Ik krijg bij wel de datum van de afspraak te zien maar niet de dag.
Terwijl als je de Widget toevoegd, dit wel in het voorbeeld ziet staan. Dus mijns inziens moet dit wel mogelijk zijn. Ik heb alle opties doorlopen maar ik zie het niet staan. Misschien heb ik iets over het hoofd gezien? :?

Instellingen agendaweergave zijn het volgende:
Starten in WEEK
Dagweergave: GEBEURTENISSENWEERGAVE
Eerste dag van de week: MAANDAG

Inclusief Weer
Plaats

Gedaan:
Widget verwijderd en opnieuw toegevoegd
HTC uit en en aan gezet.
Gespeeld met starten in week
dagweergave aangepast
eerste dag week aangepast naar zondag

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:12

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Anoniem: 287044 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:00:
Ik heb sinds een aantal weken een HTC Desire en ben er erg blij mee.
Echter één ding krijg ik niet voor elkaar en dat is het volgende:
Ik gebruik de Widget agenda for Agenda for HTC, en gebruik de tweede stijl. Dus beeldvullend agenda overzicht.
Ik krijg bij wel de datum van de afspraak te zien maar niet de dag.
Terwijl als je de Widget toevoegd, dit wel in het voorbeeld ziet staan. Dus mijns inziens moet dit wel mogelijk zijn. Ik heb alle opties doorlopen maar ik zie het niet staan. Misschien heb ik iets over het hoofd gezien? :?

Instellingen agendaweergave zijn het volgende:
Starten in WEEK
Dagweergave: GEBEURTENISSENWEERGAVE
Eerste dag van de week: MAANDAG

Inclusief Weer
Plaats

Gedaan:
Widget verwijderd en opnieuw toegevoegd
HTC uit en en aan gezet.
Gespeeld met starten in week
dagweergave aangepast
eerste dag week aangepast naar zondag
Ik gebruik Android agenda widget (gratis in de Market), die doet dat wel goed.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• _Calvin
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-05 09:50
Is eerder voorbij gekomen maar doe het ff uit het hoofd:

vast nog niet geprobeerd (minder voor de hand liggend *grin*)
Instellingen -> Datum & tijd -> Datumnotatie selecteren
Kies hier een met dagvermelding, bijvoorbeeld 'vr, 31 dec.2010'

Past in het hele systeem de datumnotatie aan, ook in de agendawidget van HTC

HTH!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 12:51
Een vraag over die update:
Zijn er ook al mensen die deze phone bij t-mobile vandaan hebben die die update binnen krijgen ?
Ik zie er nog niets van / over, telefoon blijft aangeven dat ie up-to-date is

Anoniem: 287044

_Calvin schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:10:
Is eerder voorbij gekomen maar doe het ff uit het hoofd:

vast nog niet geprobeerd (minder voor de hand liggend *grin*)
Instellingen -> Datum & tijd -> Datumnotatie selecteren
Kies hier een met dagvermelding, bijvoorbeeld 'vr, 31 dec.2010'

Past in het hele systeem de datumnotatie aan, ook in de agendawidget van HTC

HTH!
Dat is inderdaad de oplossing! _/-\o_
Bedankt! :*)

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42
Nog weer een positief puntje over de ota update: Door de switch naar HTC contacten kan ik eindelijk ook in de Global Address List van de Exchange server zoeken!

Stilletjes briljant, zeker ja!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:48:
De wijzigingen die ik tot nu toe zie:

Min
  • Helaas nog niet mogelijk om afspraken te maken zonder standaard herinnering...
bedoel je de google calender hiermee? want ik kan wel gewoon afspraken maken zonder een herrinering.
ik heb dat uitgezet in gmail, bij Agenda en dan Agenda-instellingen, en dan in het tabblad 'Agenda' staat 'meldingen' en dan kies je daar weer voor 'Herinneringen voor afspraken' en daar kieper je de herrineringinstelling weg, die staat standaard op een kwartier meen ik ?

als je die weg heb gegooid dan pakt de Desire die instelling mee over, en het maakt niet uit of je een afspraak maakt op de telefoon of online, er staat geen herrinering meer bij, tenzij je dat expliciet instelt.

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Nou mijn Desire is dus na 3 weken al overleden! Dit is wel heel absurd...

Hij deed het eerst perfect, maar in 4 uur tijd is hij helemaal overleden!

Ik had een telefoontje gepleegd, ging nog even wat bekijken en toen ging ineens het volume omhoog.
Vervolgens zoomde hij uit naar alle 7 home screens, liet de laatste 6 gebruikte programma's zien en wisselde daar een beetje tussen.
reboot:
ging een minuutje goed, deed toen een beetje hetzelfde.
Even locken (aan/uit knop) en unlocken: het flitste niet meer, maar volume, home en menu knoppen werken niet meer. Verder werkt alles nog prima.
Nog paar keer aankloten en rebooten: Hij starte alleen nog maar op in de veilige modus :?
Ik dacht : uit ellende moet ik dan toch maar eens terug naar de fabrieksinstellingen (via menu kon dus niet, dus moest dat bij het aanzetten.

Ik krijg netjes dat boot menu, kies opslag wissen ofzo: "ok" en "na 5 sec reboot" zegt ie.
hij reboot:

Hij blijft nu hangen op het witte scherm met het HTC logo!
Ik kan trouwens nog wel in het boot schermpje komen.

Niets meer aan te doen denk ik?? Behalve terug naar de winkel dan...
Of heeft iemand nog een suggestie??

Toch kan ik haast niet geloven dat zo'n duur ding zomaar zo snel kapot kan gaan. En ja, ik ben er heel zuinig mee om gegaan, netjes in een hoesje enzo, niet laten vallen,...

Edit: uiteindelijk is hij toch nog aan gegaan. hij draait nu alleen in "safe mode" wat dat dan ook mag betekenen :?
De volume, menu en home knoppen werken nog steeds niet.
Soms werken de home en menu knoppen ca. de eerste minuut na het opstarten wel. daarna begint de ellende weer.
Even gegoogled: er zijn al meer meldingen van dit probleem.
In het boot menu doen de meeste knoppen het wel. alleen de "volume omhoog" werkt meestal niet.
Dit heeft trouwens niets met deze update te maken. Dit deed hij voor de update ook.

Edit2: Ik heb een fimpje van dit probleem op youtube gezet:

http://www.youtube.com/watch?v=rBkB8DTsCKQ

[Voor 21% gewijzigd door The Anarchist op 03-06-2010 07:30]

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
The Anarchist schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:45:

Toch kan ik haast niet geloven dat zo'n duur ding zomaar zo snel kapot kan gaan. En ja, ik ben er heel zuinig mee om gegaan, netjes in een hoesje enzo, niet laten vallen,...
alles kan kapot, ongeacht het prijskaartje ;)

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 16:37

Deem

Ontcijfer mij!

Gefeliciteed!
De telefoon is geupdatet naar versie 1.21.405.2.

Ik heb gewoon de unbranded HTC. Ik kreeg opeens een melding dat er een update klaar stond OTA.

"May our framerates be high and our temperatures low."

• Nakebod
  • Laatst online: 12:07

Nakebod

Nope.

The Anarchist schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:45:
Nou mijn Desire is dus na 3 weken al overleden! Dit is wel heel absurd...

Hij deed het eerst perfect, maar in 4 uur tijd is hij helemaal overleden!

Ik had een telefoontje gepleegd, ging nog even wat bekijken en toen ging ineens het volume omhoog.
Vervolgens zoomde hij uit naar alle 7 home screens, liet de laatste 6 gebruikte programma's zien en wisselde daar een beetje tussen.
reboot:
ging een minuutje goed, deed toen een beetje hetzelfde.
Even locken (aan/uit knop) en unlocken: het flitste niet meer, maar volume, home en menu knoppen werken niet meer. Verder werkt alles nog prima.
Nog paar keer aankloten en rebooten: Hij starte alleen nog maar op in de veilige modus :?
Ik dacht : uit ellende moet ik dan toch maar eens terug naar de fabrieksinstellingen (via menu kon dus niet, dus moest dat bij het aanzetten.

Ik krijg netjes dat boot menu, kies opslag wissen ofzo: "ok" en "na 5 sec reboot" zegt ie.
hij reboot:

Hij blijft nu hangen op het witte scherm met het HTC logo!
Ik kan trouwens nog wel in het boot schermpje komen.

Niets meer aan te doen denk ik?? Behalve terug naar de winkel dan...
Of heeft iemand nog een suggestie??

Zo te lezen heb jij hetzelfde als ik met mijn volume down.
Ook al een paar keer een crash kunnen veroorzaken en daarna in safemode terugkomen, of zelfs in het hboot scherm (Reboot + vol down ..) erg handig.
Twijfel nog of het softwarematig is of hardwarematig, leek na de reset die ik 2 uur geleden heb gedaan ook even softwarematig te zijn, gezien het toen goed ging.
Het vreemde is, het kan dagen goed gaan. En als je het hebt gaat het goed mis, ook na verschillende reboots. Wat ik wel ontdekt heb, is dat het vaak voorkomt nadat ik iets met de camera doe. Vanmiddag was het met live streamen via Bambuser, begin van de avond (Na de reset) met A World of Photo.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-06 19:27
heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem: Mijn broertje en ik hebben beide een desire, echter als we nu beide wifi aanzetten en verbinden doet er bij 1 van de 2 de wifi verbinding niet. Ik heb al gekeken naar het ip, maar dit is bij beide wel verschillend. Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe dit op te lossen is? We hebben thuis een Linksys WRVS4400N Wireless-N Gigabit Security Router with VPN.

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 12:37

Plato112

Da is toch nie normaal!

Deem schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:48:
Gefeliciteed!
De telefoon is geupdatet naar versie 1.21.405.2.

Ik heb gewoon de unbranded HTC. Ik kreeg opeens een melding dat er een update klaar stond OTA.
Ik heb hem ook binnen maar dit is in het vorige deel al meerdere malen gemeld.
Deze update is voor iedereen en dus niet dezelfde als die voor de Vodafone-branded toestellen.

Speed limits are like herpes.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 00:30
leuke gevonden, heb net geupdate...

maak gebruik van de calendar (terwijl in de titel balk Agenda staat, staat er calendar bij de buttons)

ik ga naar de agenda.
daar klik ik op de knop om al mn afspraken in een lijst te zien (de knop links onderin, met de streepjes)

ik scrollen naar naar beneden totdat hij opnieuw de lijst ververst, ik swipe dan terwijl hij dat doet 2 of 3 keer alsof ik nog verder wil scrollen en dan blijft het scherm scrollen. Ik ben nu automatisch uit gekomen op
1 december 2037.
terug scrollen gaat niet meer

de radio lijkt op het eerste gezicht beter te werken, maar na 1 keer gebruiken kan ik dat nog neit echt zeker zeggen....

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Nakebod schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:04:
[...]

Zo te lezen heb jij hetzelfde als ik met mijn volume down.
Ook al een paar keer een crash kunnen veroorzaken en daarna in safemode terugkomen, of zelfs in het hboot scherm (Reboot + vol down ..) erg handig.
Twijfel nog of het softwarematig is of hardwarematig, leek na de reset die ik 2 uur geleden heb gedaan ook even softwarematig te zijn, gezien het toen goed ging.
Het vreemde is, het kan dagen goed gaan. En als je het hebt gaat het goed mis, ook na verschillende reboots. Wat ik wel ontdekt heb, is dat het vaak voorkomt nadat ik iets met de camera doe. Vanmiddag was het met live streamen via Bambuser, begin van de avond (Na de reset) met A World of Photo.
Dagen goed gaan? Ben je er nog niet mee naar de winkel geweest? Ik vind dit totaal onacceptabel als dit uberhaupt vaker als 1 keer gebeurt.

Ik ga er morgen in ieder geval meteen mee terug.

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Hoei. Hier ook unbranded telefoon en met een geforceerde update vond ie de nieuwe system update. :)

Overigens een probleem waar ik tegenaanloop, geen idee of anderen daar last van hebben, danwel oplossing voor hebben:

Als ik het buitenland in ga, wordt er niet automatisch een mobiel netwerk geselecteerd, maar moet ik dit handmatig kiezen (en dan bedoel ik niet 2/3G, maar gewoon telefoonnetwerk). Zeer vervelend, aangezien ik dagelijks een stukje via Duitsland naar mijn werk rij. Andere programma's die ik dan open heb staan worden onderbroken, totdat ik een netwerk heb geselecteerd. Zelfde gebeurt zodra ik dan daarna weer terug kom in Nederland. Iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat 'ie zelf een netwerk kiest?

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

• Obviously
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-11-2022
Kzat met een vraag, ik heb het antwoord al proberen op te zoeken maar vind niets dat mijn vraag beantwoord.
Ik ben van plan een Cradle te kopen voor men Desire.
Nu heb ik gelezen dat deze craddle mijn Desire ook oplaadt. Allemaal goed en wel, maar wat gebeurt er als mijn Desire volledig is opgeladen? want een batterij onnodig opladen zou ook niet zo goed zijn.

Met een simpel antwoord ben ik al meer dan tevreden dus gelieve alle topic vervuiling achterwege te laten:)

[Voor 13% gewijzigd door Obviously op 02-06-2010 20:00]

• lbuysers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:43
J0YR1D3R schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:18:
De OTA update staat nog niet op de HTC site, maar die zal ongetwijfeld snel komen. Ben heel benieuwd wat er verder in zit behalve de zaken die ik al genoemd had in het vorige deel. Alles gaat een tikje sneller, dat is wel erg fijn ook al was het al een retesnel toestel :)
Inmiddels wel.

http://www.htc.com/europe/support.aspx

• Jordan
  • Laatst online: 06-06 22:04
Merk na de update ook dat het scherm beter afgesteld is. Voorheen als ik aan de rand (bv t9 aan/uit) een toets indrukte, registreerde het toestel de input aan de andere kant van het scherm. Dat lijkt nu verholpen te zijn!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:47
Ik snap iets niet. Ik wilde Sense uitschakelen om eens te zien hoe de telefoon werkt zonder....maar na "standaardwaarden wissen" en drukken op Home toets...dan krijg ik niet het keuze-menu (waar je ook weer een vinkje zou kunnen plaatsen). Iemand enig idee?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik wou hier een vraag stellen waarom me data verbinding het soms niet doet maar blijkbaar stond het al in het stukje FAQ dat de oplossingen die ik zelf doe dus de meest gebruikelijke zijn en het blijkbaar dus niet aan Vodafone ligt.

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
dafmay schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 20:17:
Ik snap iets niet. Ik wilde Sense uitschakelen om eens te zien hoe de telefoon werkt zonder....maar na "standaardwaarden wissen" en drukken op Home toets...dan krijg ik niet het keuze-menu (waar je ook weer een vinkje zou kunnen plaatsen). Iemand enig idee?
Misschien omdat de telefoon geen andere optie heeft dan Sense.........?

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

• J0YR1D3R
  • Niet online
shameete schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:42:
[...]

bedoel je de google calender hiermee? want ik kan wel gewoon afspraken maken zonder een herrinering.
ik heb dat uitgezet in gmail, bij Agenda en dan Agenda-instellingen, en dan in het tabblad 'Agenda' staat 'meldingen' en dan kies je daar weer voor 'Herinneringen voor afspraken' en daar kieper je de herrineringinstelling weg, die staat standaard op een kwartier meen ik ?

als je die weg heb gegooid dan pakt de Desire die instelling mee over, en het maakt niet uit of je een afspraak maakt op de telefoon of online, er staat geen herrinering meer bij, tenzij je dat expliciet instelt.
Zover was ik nog niet gegaan, ik had wel wat instellingen op het toestel doorlopen. Maar inmiddels werkt het inderdaad als een zonnetje :)

Website

• dafmay
SmithNL schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 20:19:
[...]

Misschien omdat de telefoon geen andere optie heeft dan Sense.........?
Uh nee...het is me via dezelfde handelingen op mijn HTC Legend gewoon nog gelukt...je kunt dan de standaard Android schil gebruiken. Wellicht in de "update 1" versie van OS niet meer mogelijk oid?

Anoniem: 195305

Deze is toch alleen voor de Legend en de Bravo? Of is de Bravo in het buitenland de Desire?

Edit:

Sorry, laat maar

" The new software number after the update will be 1.31.405.4 on HTC Legend and 1.21.405.2 on HTC Desire"

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 195305 op 02-06-2010 20:24]

• Staffie666
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-06 18:26
Anoniem: 195305 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 20:23:
[...]

Deze is toch alleen voor de Legend en de Bravo? Of is de Bravo in het buitenland de Desire?
Ik weet niet of hij in het buitenland anders heet, het was in ieder geval de ''ontwikkelnaam'' voor de desire, en als ik kijk bij phone info zegt ie ook model bravo.

• Obviously
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-11-2022
Obviously schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:57:
Kzat met een vraag, ik heb het antwoord al proberen op te zoeken maar vind niets dat mijn vraag beantwoord.
Nu heb ik gelezen dat deze craddle mijn Desire ook oplaadt. Allemaal goed en wel, maar wat gebeurt er als mijn Desire volledig is opgeladen? want een batterij onnodig opladen zou ook niet zo goed zijn.

Met een simpel antwoord ben ik al meer dan tevreden dus gelieve alle topic vervuiling achterwege te laten:)
up

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb na de OTA update (gevonden na handmatige 'check now' bij System Software Update) 1 à 2 MB meer vrije ruimte dan voor de update. Mooi. :)
Verder nog geen ervaringen, lijkt iets sneller, maar dat kan ook freudiaans zijn.

• Staffie666
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-06 18:26
Trouwens een kleine (misschien overbodige) waarschuwing voor alle mensen met een branded toestel die dit ge de-branded hebben dmv een goldcard en een officiële htc-rom, er zijn verschillende mensen op XDA die hun wifi niet meer werkend krijgen. Dus wellicht ben je beter af als je even wacht op een custom rom of tot ze weten wat het probleem is

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=693628

Sorry als het overbodig is maar goed ik zou het fijn vinden gewaarschuwd te worden dus bij deze

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05 14:23
Ben de update nu aan het downloaden, ik hoop dat de nieuwswidget nu automatisch update :9
Hadden overigens nog meer mensen last van de foutmelding dat de back-up niet kon worden voltooid?

[Voor 35% gewijzigd door Cyleo op 02-06-2010 20:42]

• zonnev
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-05-2019
Ik ben na de update mijn friendstreamwidget en digitaleklok widget kwijt. Hoe krijg ik ze terug? Ze staan niet meer in de widget-lijst :/

Anoniem: 361595

Zo, wat gaat deze topic snel.

Tnx voor de antwoorden. Ik denk dat ik voor de bruine ga! Ga hem van de week maar eens bestellen :)

• josss9
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-03 11:14
Ik heb de widget voor telefooncontacten in gebruik genomen (zodat je met 1 druk op t scherm iemand kan bellen, en er (grotere) fotootjes bij kunnen staan). Hier moet je dan een groep voor aanmerken, welke weergegeven worden. Dus ik heb een groep 'vrienden' aangemaakt, en er nummers in gezet. Werkt allemaal super.

Maar,

nu heb ik vandaag een carkit in de auto geïnstalleerd.
De carkit leest de nummers uit het programma 'Contacten'
Nu staan tot mijn verbazing de nummers die ik heb ingesteld voor de groep vrienden er niet meer bij?
Maw, ik kan in de auto niet eens de meest gebelde nummers draaien, omdat die in een aparte groep zitten....

Weet iemand hoe deze toch in het programma 'Contacten' terug kunnen komen?

• Helsie
  • Niet online
dafmay schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 20:22:
[...]

Uh nee...het is me via dezelfde handelingen op mijn HTC Legend gewoon nog gelukt...je kunt dan de standaard Android schil gebruiken. Wellicht in de "update 1" versie van OS niet meer mogelijk oid?
Je zult in elk geval een alternatieve launcher moeten installeren. Bv Launcher Pro, of Helix.

Anoniem: 352527

Net de unbranded update geinstalleerd, ben ik m'n weer widget kwijt (ook niet meer te vinden in het widget menu) iemand anders die dit ook heeft?

/nvermind, reboot en nu staat ie er weer, mss helpt dat ook bij jouw zonnev

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 352527 op 02-06-2010 21:56]

• zonnev
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-05-2019
Jaa ik, kijk maar een paar reacties terug. Mijn friendstream is ook weg, netals die grote digitale klok.

Edit:
Na een reboot is alles weer terug te vinden

[Voor 20% gewijzigd door zonnev op 02-06-2010 22:10]

Anoniem: 5907

Heb ook geprobeerd de update uit te voeren, maar, bij mij gaat dat niet?
Heb een ge-roote met A2SD HTC Desird, met versie 1.15 nog wat, en er zou een versie 1.21 nog wat klaar staan voor de Desire. Deze download ik, en dan laat ik die installeren. Dan krijg ik eerst een voortschrijdende balk op het scherm te zien met daarboven een groene onderbroken pijl/cirkel, wat volgens mij betekent dat het goed gaat. Dan als het update proces ongeveer ?halverwege? is, veranderd het groene pijl/cirkel din in een rood vraagteken. Dan herstart mijn Desire. Als ik dan check is de software nog steeds 1.15 nog wat, en als ik dan check voor systeem-update, staat er nog steeds een versie 1.21 voor mijn Desire om te downloaden. Wat is er aan de hand?

• Helsie
  • Niet online
Anoniem: 5907 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:16:
Heb ook geprobeerd de update uit te voeren, maar, bij mij gaat dat niet?
Heb een ge-roote met A2SD HTC Desird, met versie 1.15 nog wat, en er zou een versie 1.21 nog wat klaar staan voor de Desire. Deze download ik, en dan laat ik die installeren. Dan krijg ik eerst een voortschrijdende balk op het scherm te zien met daarboven een groene onderbroken pijl/cirkel, wat volgens mij betekent dat het goed gaat. Dan als het update proces ongeveer ?halverwege? is, veranderd het groene pijl/cirkel din in een rood vraagteken. Dan herstart mijn Desire. Als ik dan check is de software nog steeds 1.15 nog wat, en als ik dan check voor systeem-update, staat er nog steeds een versie 1.21 voor mijn Desire om te downloaden. Wat is er aan de hand?
Misschien houdt de update niet van geroote toestellen? :P

Anoniem: 5907

Helsie schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:26:
[...]

Misschien houdt de update niet van geroote toestellen? :P
Bedankt, ben een heel stuk wijzer geworden nu..... _/-\o_

Maar ben blij dat de update het niet deed, doet ook je rooten ongedaan, dus zou ik ook al mijn programmaas welke ik op SD heb ge-installeerd kwijt zijn.....
Dus maar wachten op Froyo.

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:06
Obviously schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:57:

Volgens mij stopt elke telefoon (en elk ander apparaat tegenwoordig) met opladen als ie vol is. Anders zou ik al heel wat batterijen gesloopt hebben in de afgelopen jaren.

*legt z'n telefoon altijd 's nachts aan de lader*

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:26
Ik ben iemand met een vodafone branded toestel en heb update gehad naar 1.19, maar die 1.21 krijg ik niet te zien. Zou die 1.19 ongeveer hetzelfde verhelpen als 1.21?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 32GB@3200mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 18:17
In plaats van je post na 25 minuten te gaan kicken kan je ook even wat research doen naar Lithium-ion batterijen
FabianNL schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:57:
[...]

Volgens mij stopt elke telefoon (en elk ander apparaat tegenwoordig) met opladen als ie vol is. Anders zou ik al heel wat batterijen gesloopt hebben in de afgelopen jaren.

*legt z'n telefoon altijd 's nachts aan de lader*
Dit dus

[Voor 42% gewijzigd door thecompany op 02-06-2010 23:01]

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 17:53

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Dat win95 emuleren lukt aardig.
geluid met een lag en je scherm is een touchpad zoals bij een notebook.

En idd, het gaat er niet om wat je er mee kan, maar dát het kan }:O

[Voor 27% gewijzigd door marcel-o op 02-06-2010 23:59]

Anoniem: 167272

Ik krijg 'm niet binnen, die update. De download, die ik handmatig startte omdat het niet vanzelf binnenkwam, bleef op 66 procent steken. Toen ik de softwareupdates controleerde kreeg ik een venster met deze melding: de telefoon is up to date. Er zijn updates beschikbaar op de telefoon.

Maar die updates kan ik dus nergens vinden. Het softwarenummer is nog steeds 1.15.405.4. Wat nu? Herstart hielp niet.

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-05 19:21

trion75

Pascal H.

ik zal het dan nog maar eens zeggen:

V Ik heb geen data-verbinding? Wat nu??
A Dit is de enigste oplossingen die wel werken, maar nogal rigoureus en omslachtig zijn:
- Schakel vliegtuigmodus in en daarna weer uit
- Herstel de standaard instellingen van je mobiele netwerk
- Start de telefoon opnieuw op (kan erg lang duren)

Ga naar instellingen -> mobiele netwerken -> mobiele gegevens altijd aan -> deze uit zetten!

sindsdien nooit meer last van gehad, daarvoor elke ochtend wel.

En ohja volgens mij verbruik je ook nog minder accu en hij update wel alles wat automatisch moet updaten

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Anoniem: 19058

Update binnen. Ook bij mij waren alle widgets verdwenen behalve de calendar. Een reboot hielp niet dus de widgets handmatig toegevoegd. Bookmarks sorteer volgorde lijkt nu bewaard te worden.

Echter de youtube widget zegt "verbindingsprobleem. Raak aan om opnieuw te proberen." Youtube app werkt wel gewoon. Meer mensen die dit hebben?

• Eegee
  • Laatst online: 06-06 12:19
Anoniem: 167272 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:47:
...Toen ik de softwareupdates controleerde kreeg ik een venster met deze melding: de telefoon is up to date. Er zijn updates beschikbaar op de telefoon.

Maar die updates kan ik dus nergens vinden. ...
Dat "Er zijn updates beschikbaar op de telefoon" is een vertaalfout.

Anoniem: 167272

Ik heb het opgelost door de half binnengehaalde update van de SD kaart te wissen en hem opnieuw binnen te halen.

• Eegee
Ok, ik heb dus zojuist iets ontdekt dat op zich logisch is maar je moet er maar op komen...
De toepassingen bleken in het menu vanaf de letter S een plaatsje opgeschoven te zijn, er miste dus eentje. Ik begon al te denken dat die update iets verwijderd zou hebben. Via Menu, Instellingen, Toepassingen kwam ik erachter dat het "SIM toolkit" betrof.
Die werd dus niet getoond omdat m'n telefoon in vliegtuigmodus stond. Logisch, omdat de SIM-kaart dan niet beschikbaar is natuurlijk... :)

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 22:27
Na mijn update was er niets verdwenen, geen enkele widget, geen shotcut, niets...
Ik heb een retail HTC Desire.

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-04 23:30
Hmmz ik download de update, ik wil gaan installeren en hij geeft aan dat ik heb ingesteld dat de gegevens gebackupped moeten worden, vervolgens gaat ie backuppen maar hij zegt dat hij niet kan backuppen naar de SDcard en vervolgens gaat ie gewoon door met de update en krijg je dus geen mogelijkheid meer om dingen te backuppen...

Gelukkig lijkt alles goed te zijn gegaan maar toch.

Iemand hierboven gaf aan dat na de update de SIM toolkit weg is maar ook de handmatige synchroniseer knop in het menu is pleite...

Bedankt trouwens voor die tip van de agenda dagen weergave (op pag 1) daar ben ik ook weet ik hoe lang mee aan t klooien geweest en heb uiteindelijk een andere widget geïnstalleerd maar die kon weer niet scrollen.

En in t vorig deel heb ik het t er ook al over gehad maar ik kan geen oplossing vinden dus nog maar een keer.

Zijn er misschien mensen die ook een zilveren desire hebben met vlekken op de achterkant en die weten hoe je t weg krijgt?? Ik bedoel ik heb m net krap 2wk en de achterkant ziet er al niet meer uit en ook de rand onder de knopjes ziet er al ietwat groezelig uit. En dat terwijl ik zeer zuinig ben met het toestel en hem netjes in een hoesje doe dat ik er bij gekocht heb (valenta hoesje wat vlgns belcompany-meisje geen vlekken kon geven...) Ik ben al terug geweest naar de BC en die zeggen gewoon "ja meneer helaas, wij kunnen er ook niets aan doen..."

[Voor 9% gewijzigd door ElayZ op 03-06-2010 05:39]

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:30

Ibex

^^ met stom.

Je kan eventueel proberen met een microvezeldoekje. Die staan erom bekend betrekkelijk veel vuil weg te krijgen zonder krassen en/of producten.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Anoniem: 360028

Het is makkelijker dan je denkt
Om de Htc sense uit te zetten moet je eerst standaard waarden wissen en daar drukken op gedwongen stoppen
Dan word je Desire een n1 en je krijgt het menu die je kan aanvinken.
Er is ook een YouTube video zoek naar Desire sense ofzo ik zou de link willen posten maar ik ben op me Htc Desire en dat is dan een
Beetje te veel moeite op 8 uur in de morgen

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-06 13:20
Zou iemand svp de volgende wallpaper willen posten:

(homemade?) Grijs, met een groene lijn, ' Desire' als tekst in de wallpaper........

In het vorige topic is ie meerdere malen gepost, maar de links werken niet meer.
En ik heb nu pas een Desire...

PSN: vndk_

• Eegee
Ok, ik was kennelijk niet helemaal duidelijk, ik zei dus dat ik *dacht* de SIM Toolkit te missen door de update, maar dat kwam daar niet door, maar doordat ik vliegtuigmodus aan had staan.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 21:24
Anoniem: 360028 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 08:30:
Om de Htc sense uit te zetten moet je eerst standaard waarden wissen en daar drukken op gedwongen stoppen
Er is ook een YouTube video zoek naar Desire sense ofzo ik zou de link willen posten maar ik ben op me Htc Desire en dat is dan een
Ik zit achter een laptop:
http://www.youtube.com/watch?v=a2Amcaot1Us

/edit: bij mij werkt dit helaas niet, dus wellicht heeft HTC dit onmogelijk gemaakt?

[Voor 7% gewijzigd door bas-r op 03-06-2010 08:58]

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:40
Ik zie dat na de update de Youtube widget opeens de meest bekeken dingen toont, dat had ik eerder nog niet gezien.

What a fine day for Science! | Specs

• Swennienl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 11:53
ulTimaS schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:03:
[...]

Widget van je homescreen verwijderen en dan de widget weer toevoegen. Als het goed is krijg je dan de opties te zien.
Als ik de widget verwijder, en dan weer toevoeg vraag die welke locatie ik wil gebruiken. daar staat alleen de amsterdam in (die ik erin heb gezet). en ik kan een plaats toevoegen. Ik heb geen mogelijk om Huidige locatie te gebruiken.

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 11:17
Sinds een kleine week heb ik veel problemen met mobiel internet op mijn Desire. Geen idee of het door het toestel of door de provider komt.

Ik gebruik telfort met databundel. De site van Telfort geeft geen storingen aan.

Als ik mobiel internet wil gebruiken zie ik wel het 3g/h symbooltje... de progressbar (inladen website) gaat heel langzaam op... maar er verschijnt eigenlijk nooit een site.

Meerdere personen hier met deze ervaring?

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 23:19

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Ik ben natuurlijk meteen nadat ik heb gezien dat er een update is gaan installeren. De telefoon lijkt de menu's nu wat sneller te openen, maar dat is puur een gevoel.

Wel iets anders vreemds: Mijn collega heeft ook een Desire, een paar dagen nieuwer dan de mijne. Ik denk laat ik aardig zijn en zeggen dat er een update is, hij is wat dat betreft een noob. Blijkt hij de update er al op te hebben en hij weet van niets 8)7

Zijn we even e.e.a. gaan vergelijken, heeft hij een ander software en build-nummer. Ik heb 1.21......., hij heeft 1.15....... Heeft iemand enig idee hoe dat zou kunnen? :/

Ik heb mijn telefoon via GSMWeb, hij rechtstreeks via Vodafone. Maar het is volgens mij ook een unbranded telefoon.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

• mattie-w
  • Laatst online: 18-12-2019
ovaal schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 09:31:
Ik ben natuurlijk meteen nadat ik heb gezien dat er een update is gaan installeren. De telefoon lijkt de menu's nu wat sneller te openen, maar dat is puur een gevoel.

Wel iets anders vreemds: Mijn collega heeft ook een Desire, een paar dagen nieuwer dan de mijne. Ik denk laat ik aardig zijn en zeggen dat er een update is, hij is wat dat betreft een noob. Blijkt hij de update er al op te hebben en hij weet van niets 8)7

Zijn we even e.e.a. gaan vergelijken, heeft hij een ander software en build-nummer. Ik heb 1.21......., hij heeft 1.15....... Heeft iemand enig idee hoe dat zou kunnen? :/

Ik heb mijn telefoon via GSMWeb, hij rechtstreeks via Vodafone. Maar het is volgens mij ook een unbranded telefoon.
rechtstreeks van vodafone is wel branded en als hij 1.15 heeft is het dus nog niet geupdate.. ben jij ook geen noob? >:)

[Voor 4% gewijzigd door mattie-w op 03-06-2010 09:35]

mw

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
@ovaal @mattie-w: mijn Desire komt vandaag binnen, gekocht als los toestel bij GSMWeb. Ik mag toch hopen dat ik dan geen branded-troep krijg die via Vodafone binnen is gekomen hé?!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 23:19

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

rechtstreeks van vodafone is wel branded en als hij 1.15 heeft is het dus nog niet geupdate.. ben jij ook geen noob? >:)
mmmmm, misschien stiekem wel een beetje :F

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

• mattie-w
Pingelmonster schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 09:38:
@ovaal @mattie-w: mijn Desire komt vandaag binnen, gekocht als los toestel bij GSMWeb. Ik mag toch hopen dat ik dan geen branded-troep krijg die via Vodafone binnen is gekomen hé?!
Wanneer je de telefoon zonder abonnement besteld ben je gegarandeerd van een simlockvrije dus ook debranded toestel. Koop je hem bij een abo is het verhaal vaak anders. De Vodafonewinkel gooit er vaak nog een extra schepje bovenop. Ik kan het je dus alleen garanderen dat je debranded hebt als je hem zonder abo hebt genomen. En wat ik ook weet is dat elk toetsel bij een Vodafonewinkel branded is.. Hoe dat bij andere winkels gaat weet ik niet.

[Voor 8% gewijzigd door mattie-w op 03-06-2010 09:43]

mw

• gday
  • Laatst online: 03:09

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Die zijn zeker weten unbranded.

ingen vill veta var du köpt din tröja

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-05 10:59

ulTimaS

Mayhaps

Swennienl schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 09:21:
[...]

Als ik de widget verwijder, en dan weer toevoeg vraag die welke locatie ik wil gebruiken. daar staat alleen de amsterdam in (die ik erin heb gezet). en ik kan een plaats toevoegen. Ik heb geen mogelijk om Huidige locatie te gebruiken.
Hmm, dat is vreemd bij mij stond 'mijn locatie' er namelijk wel tussen. Eerste keer toen ik de Desire opstartte kon hij ook gelijk mijn locatie vinden en stonden er standaard een stuk of 7 plaatsen al in (Amsterdam, London, New York etc.)

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 18:37
Novah schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 02:33:
Na mijn update was er niets verdwenen, geen enkele widget, geen shotcut, niets...
Ik heb een retail HTC Desire.
Bij mij ook niet gelukkig. Alles staat nog waar het stond :) Ik hoop dat er snel een changelog komt.

[Voor 6% gewijzigd door Slurpgeit op 03-06-2010 09:58]

• mattie-w
Ik heb de update ook.. echter voor de update kreeg ik ineens de meldingen van wifi hotspots.. kan me niet herinneren dat dat daarvoor ook al was.. maar toen had ik dus nog niet geupdate? iemand idee of zit ik mis en was dat altijd al zo.. neemt niet weg dat het tijd werd:P

[Voor 7% gewijzigd door mattie-w op 03-06-2010 10:01]

mw

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 17:35
ben ook bezig de update te downloaden.

Nog tip voor mensen met N82 (werkt vast ook op andere Nokia's) om je sms-jes over te zetten:

Download SMS Importer lite. Helaas 100 per keer importeren (of je moet de full kopen).

Stappenplan:
1. Connect N82 met PC Suite, selecteer berichten
2. Export deze smsjes als CSV
3. Copy/paste per 100 berichtjes in nieuw csv bestand
4. Copy de bestanden naar je HTC Desire SD Card (in de root ofzo)
5. Start Sms Importer lite. Als path /sdcard/NAAMVANBESTAND.CSV
6. Menu - > import

PC -- GW -- Oude pc -- D3

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 18:47
Update op unbranded telefoon is perfect gegaan. Alle widgets en homescreens zijn nog hetzelfde.

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 18:37
mattie-w schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:00:
Ik heb de update ook.. echter voor de update kreeg ik ineens de meldingen van wifi hotspots.. kan me niet herinneren dat dat daarvoor ook al was.. maar toen had ik dus nog niet geupdate? iemand idee of zit ik mis en was dat altijd al zo.. neemt niet weg dat het tijd werd:P
Ik heb dat in ieder geval altijd al gehad, de melding dat er een open hotspot is.

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-06 23:31
gday schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 09:44:
[...]

Yup heb mijne daar ook vandaan icm met telfort abo. Unbranded :)

[Voor 41% gewijzigd door riotrick op 03-06-2010 10:10]

Facebook :: Twitter :: PSN

• pstalman
de update is gelukt. Tijdens de update reboot hij 2x.

Ik mis wel 3tal dingen.
De Weather app (die het hele scherm vult) en de mini versie.
Tevens mis ik de Music widget.

btw collega die het via Tmobile kocht, mag niet updaten ;w

Kan de weather app niet eens meer vinden, hetzelfde voor de music app (er is nog wel een andere music app)

[Voor 33% gewijzigd door pstalman op 03-06-2010 10:12]

• fritske23
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-12-2022

fritske23

Echte naam Rob

Heb update notificatie ook gehad.Hoe kun je precies de bladwijzers in je widget ordenen, zodat niet de laatst toegevoegde bovenaan staat..

• DarkSide
  • Laatst online: 06:14

DarkSide

theres no place like ::1

fritske23 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:11:
Heb update notificatie ook gehad.Hoe kun je precies de bladwijzers in je widget ordenen, zodat niet de laatst toegevoegde bovenaan staat..
gewoon op menu drukken. Daar krijg je opties om te sorteren. Newest. Alfabetisch. En meest gebruikt.
Update is hier ook goed binnen gekomen. Niets kwijt geraakt. Nog niet echt fantastische verbeteringen gemerkt.
Nu nog wachten op Froyo. volgens insiders komt deze de 23 van deze maand...

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• dafmay
Anoniem: 360028 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 08:30:
Dank, maar deze handleiding adhv Youtube filmpje had ik ook precies opgevolgd...het is exact dezelfde manier als ik eerder met succes op m'n Legend had uitgevoerd. Helaas lijkt dit op de Desire niet (meer) te werken....

Dan eventueel maar naar een alternatieve launcher. Maar ik ben erg tevreden met Sense (ken hat al veel langer dan vandaag), dus heb geen noodzaak. Wilde het slechts even proberen op de Desire...

• dafmay
gday schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 09:44:
[...]

Op zekah wetuh unbranded via Gsmweb!!! :) Die van mij komt daar ook vandaan.

[Voor 8% gewijzigd door dafmay op 03-06-2010 10:19]

• pstalman
dafmay schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:17:
[...]

Op zekah wetuh unbranded via Gsmweb!!! :) Die van mij komt daar ook vandaan.
die van mij bij de Telefoonleader.

• mattie-w
Slurpgeit schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:06:
[...]

Ik heb dat in ieder geval altijd al gehad, de melding dat er een open hotspot is.
Okok dan had ik et kennelijk altijd uitstaan :P

mw

• Ray187
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:02
Anoniem: 167272 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:47:
Ik krijg 'm niet binnen, die update. De download, die ik handmatig startte omdat het niet vanzelf binnenkwam, bleef op 66 procent steken. Toen ik de softwareupdates controleerde kreeg ik een venster met deze melding: de telefoon is up to date. Er zijn updates beschikbaar op de telefoon.

Maar die updates kan ik dus nergens vinden. Het softwarenummer is nog steeds 1.15.405.4. Wat nu? Herstart hielp niet.
Had ik net ook al. Bleef steken op 42%. Daarna uit gezet en opnieuw de software update gestart en dan zegt hij dat er een update is, maar er gebeurd verder niks :/ na een paar keer proberen pakte hij hem weer op en ging hij wel opnieuw downloaden, maar wel tot 100%.
BTW ik had een week geleden al de software update gedaan en gaf hij an dta er een update is, maar hij deed verder niks. En nu kon hij hem wel downlaoden. zal wel de drukte op het net zijn ofzo. geen idee

• KarlMarX
  • Laatst online: 04-06 07:23

KarlMarX

Marx mag weer!

De update ging hier ook goed. Toestel gekocht bij GSMeasy met een vodafone abbo. Blijkbaar gelukkig wel unbranded. Nog geen veranderingen gemerkt.

Ik heb nog wel wat opmerkingen bij de Desire (die verder perfect bevalt).

1) De volumeknop zit wel erg los. Ik las in deel 2 dat iemand dat ook opviel, maar verder lees ik er nergens over. Hoort dit? Ook druk ik het te makkelijk in als ik het in landscape hou. Iemand vroeg in deel 4 of de volumeknop te locken is ofzo, maar ik heb daar nog geen antwoor dop voorbij zien komen...

2) In de HTC mail widget staat een bepaald emailaccount als default afgebeeld. Ik zie niet hoe ik een andere account kan kiezen om als eerste te laten zien. Blijkbaar gaat het op alfabetische volgorden?

3) In het HTC mail prog mis ik de optie om snel van account naar account te gaan. Ik gebruik minstens 4 emailacoounts en nu moet ik via dat menubalkje bovenin wisselen. Het zou handig zijn om gewoon naar links of rechts te vegen net zoals je van homeschreens wissel. Bestaat zoiets?

4) Om Wifi aan en uit te doen is dat nu erg omslachtig. Waarom kan je niet gewoon op het wifi icoontje bovenin klikken om het aan en uit te doen. Dat had me wel zo handig geleken. Ik kan wellicht wel een widget hiervoor installeren, maar die nemen nogal veel ruimte in. (zie punt 5)

5) Veel te weinig ruimte voor widgets. Ik zou toch wel meer ruimte hiervoor willen zien. Veel widgets gebruiken een half of volledig homescreen en met slechts 5 homescreens zit je snel vol. Ook zou het handig zijn als je bij de meest linker homescreen gewoon zou door schuiven naar de meest rechter, als een wereldbol gewoon doorschuiven dus...

• erikven1978
  • Laatst online: 28-05 13:59
Hier een *Kick* vanaf het vorige deeltje 4...

Hier heeft nog niemand een oplossing over aangedragen...
Wellicht dat er nu al wat meer ervaring over deze problemen is opgedaan!

quote:
henidde schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 08:39:
Als ik mail lees via de normale Mail app op mijn HTC (Niet Google/Gmail) dan gaat dat nu perfect.
Echter als ik later de PC opstart dan staat hij nog steeds als ongelezen in mijn mail.
Als ik op de PC een mail lees dan update mijn HTC hem later ook weer als ongelezen.
Is nogal vervelend als ik de mails al gelezen heb, zeker al die marktplaats bevestigingsmails

Hoe kan je dit uitschakelen, dat wanneer gelezen ook echt gelezen is?
Dus als ik op mail app lees dat hij later ook als gelezen op de PC staat als het ware, en andersom.
.

Hier hetzelfde probleem. Ik gebruik ook de applicatie vd gsm, alleen dan i.c.m. mijn Hotmail account.
Met mijn Touch Diamond werkte dit perfect, maar nu blijven alle mailtjes in mijn Hotmail account (als ik dus weer inlog op de pc) als ongelezen staan?

Heel irritant, vooral als je een paar dagen alleen de applicatie op je mobiel gebruikt hebt. Dan kun je vervolgens op je Live Mail nog eens alles markeren als gelezen...

Tevens nog niemand met een idee hoe ik de Desire met BT op mijn Nokia CK7 carkit werkende kan krijgen?
Als ik de desire laat zoeken naar apparaten, ziet hij de carkit gewoon helemaal niet!?
Andere gsm's wel, dus het ligt zeker niet aan de carkit.

PS.. De carkit zelf kan niet naar een device zoeken.

P.P.S.
De mailapplicatie synchroniseerd ook gewoon niet.
Als ik via de browser, of de Live Mail client op mijn pc bepaalde mailtjes gewist heb, en ik "synchroniseer" mijn Desire, dan staan al die mailtjes nog gewoon in de lijst vd Desire.
De Synchronisatie werkt dus totaal niet. Hij haalt alleen domweg mailtjes binnen.....

• pstalman
niemand anders die de weather widget mist na de update (dus de standaard widget die je al hebt als je het net koopt en op je homescreen staat)?

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-04 12:44
KarlMarX schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:45:
5) Veel te weinig ruimte voor widgets. Ik zou toch wel meer ruimte hiervoor willen zien. Veel widgets gebruiken een half of volledig homescreen en met slechts 5 homescreens zit je snel vol. Ook zou het handig zijn als je bij de meest linker homescreen gewoon zou door schuiven naar de meest rechter, als een wereldbol gewoon doorschuiven dus...
Ik vind 7 homescreens wel voldoende ;)

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-04 12:44
DarkY schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:52:
niemand anders die de weather widget mist na de update (dus de standaard widget die je al hebt als je het net koopt en op je homescreen staat)?
Al een reboot geprobeerd? Meerderen hier misten hun widgets na de update en die waren terug na een reboot.

• Bartpetat
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:59
4)
voeg de standaard widget toe dmv. ingedrukt houden op scherm -> widgets -> instellingen -> wifi

5)
als je een desire hebt dan heb je 7 homescreens. voor het doorschuiven heb je ook andere "home" applicaties. zoek maar eens op home switcher en op home++.

hopelijk is het iets duidelijker

• pstalman
Upbeat schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:53:
[...]

Al een reboot geprobeerd? Meerderen hier misten hun widgets na de update en die waren terug na een reboot.
tx, ik heb ze weer terug. Vreemd dat ze weg waren en er nu weer zijn. _/-\o_

Heb nog steeds wel, dat de weahter app zegt dat ik in Tynaarlo zit (is 20 KM verder) terwijl ik in Groningen naast het stadspark zit. ALs ik thuis zit (bijna in de binnenstad) geeft ie wel de juiste stad aan.

[Voor 25% gewijzigd door pstalman op 03-06-2010 11:02]

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 14:02
Ik heb de OTA gisteren uitgevoerd en heb nu geen 3G verbindingsproblemen meer!

• DarkSide

DarkSide

De update ging hier ook goed. Toestel gekocht bij GSMeasy met een vodafone abbo. Blijkbaar gelukkig wel unbranded. Nog geen veranderingen gemerkt.

Ik heb nog wel wat opmerkingen bij de Desire (die verder perfect bevalt).

1) De volumeknop zit wel erg los. Ik las in deel 2 dat iemand dat ook opviel, maar verder lees ik er nergens over. Hoort dit? Ook druk ik het te makkelijk in als ik het in landscape hou. Iemand vroeg in deel 4 of de volumeknop te locken is ofzo, maar ik heb daar nog geen antwoor dop voorbij zien komen...
geen ervaring mee. Zit gewoon goed in de behuizing bij mij.

2) In de HTC mail widget staat een bepaald emailaccount als default afgebeeld. Ik zie niet hoe ik een andere account kan kiezen om als eerste te laten zien. Blijkbaar gaat het op alfabetische volgorden?
geen idee wat je precies bedoeld. Bij mij laat hij altijd het laatst geopende account zien.

3) In het HTC mail prog mis ik de optie om snel van account naar account te gaan. Ik gebruik minstens 4 emailacoounts en nu moet ik via dat menubalkje bovenin wisselen. Het zou handig zijn om gewoon naar links of rechts te vegen net zoals je van homeschreens wissel. Bestaat zoiets?
zal idd wel handig zijn. Al als je 4 accounts hebt is het misschien niet eens sneller.

4) Om Wifi aan en uit te doen is dat nu erg omslachtig. Waarom kan je niet gewoon op het wifi icoontje bovenin klikken om het aan en uit te doen. Dat had me wel zo handig geleken. Ik kan wellicht wel een widget hiervoor installeren, maar die nemen nogal veel ruimte in. (zie punt 5)
heb gewoon een instelling shortcut op mijn desktop staan. gewoon met leap naar het laatste homescreen. klik op wifi om aan/uit te zetten. Snel en gemakkelijk
gelukkig heb ik er 7 8) . Maar nog niet echt een probleem met ruimte tegen gekomen. Heb ook gewoon een map met games en apps staan. Daar kan je heel veel in kwijt. En neemt maar 2 icoontjes aan ruimte in beslag

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 18:46
eclipsejos schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:25:
Ik heb de widget voor telefooncontacten in gebruik genomen (zodat je met 1 druk op t scherm iemand kan bellen, en er (grotere) fotootjes bij kunnen staan). Hier moet je dan een groep voor aanmerken, welke weergegeven worden. Dus ik heb een groep 'vrienden' aangemaakt, en er nummers in gezet. Werkt allemaal super.

Maar,

nu heb ik vandaag een carkit in de auto geïnstalleerd.
De carkit leest de nummers uit het programma 'Contacten'
Nu staan tot mijn verbazing de nummers die ik heb ingesteld voor de groep vrienden er niet meer bij?
Maw, ik kan in de auto niet eens de meest gebelde nummers draaien, omdat die in een aparte groep zitten....

Weet iemand hoe deze toch in het programma 'Contacten' terug kunnen komen?
Dit probleem heb ik ook... Heeft iemand hier een oplossing voor??

Thnx!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 14:02
[..]
[..]
(mijn antwoord hoort eigenlijk meer thuis in Android Software & Discussie - Deel 6)
je kan eventueel in-app wifi toggle installeren. Dan kan je wifi aan/uitzetten door longpress op de search-knop.
zelf nog niet geprobeerd. Wifi widget staat op mijn homescreen

• DarkSide

DarkSide

Dit probleem heb ik niet. Al zijn mijn contacten niet alleen lid van de groep vrienden maar ook van favorieten.
Wel is het zo dat wannneer ik mijn telefoon connectie maakt met mijn carkit ik een notificatie toon te horen krijg. Op dat moment is mijn telefoon verbonden en zie ik al mijn 79 contacten staan.
In het scherm van de telefoon staat in de notificatiebalk een vraag dat er connectie gemaakt wil worden met de telefoon en of ik daar toestemming voor wil geven. als ik ja zeg. Dan ben ik ook verbonden met de carkit. Krijg ik nooit meer een notificatie geluid tijdens het connecten. Maar zie ik maar 32 contacten.
De contacten die ik mis zijn niet mijn vrienden... Ik geef nu dus maar geen automatische toestemming om te connecten. Dat doet hij toch wel. Maar vreemd is het wel.

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-05 23:13
Ik word zo langzamer hand gek van het instellen van notificaties bij smsjes en nieuwe mail van gmail.

Is er een mogelijkheid om gedownloade notificatie geluiden via de standaart HTC instellingen aan te passen?

Of een ander makkelijk applicatie om de notificatiegeluiden van gmail en sms gemakkelijk te veranderen?

• mattie-w
ik heb me nu wat merkwaardigs.. als ik op de homeknop druk zodat je in 1 scherm alle 7 homescreens ziet, zie ik er nog maar 1:S
Meerdere mensen met dit probleem na de update?

Update:
tel opnieuw opgestart en hij doet et weer normaal.. beetje vaagjes

[Voor 18% gewijzigd door mattie-w op 03-06-2010 11:35]

mw

Pagina: 1 2 3 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee