HTC Desire - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 24 Laatste
Acties:
  • 215.771 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinithlon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 03:36

Infinithlon

i was there!

FabianNL schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:22:

Klopt inderdaad, is een bewuste keuze van HTC. Deze 'feature' zat ook al op eerdere HTC Sense versies en heeft dus niks te maken met de snelheid van de telefoon of iets.
echt? ik vind het maar stom. het is niet handig en het lijkt er zo op alsof de telefoon gewoon sloom is.

when i wake up people take up mostly all of my time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Omdat ik moet leren voor mijn tentamens en chronisch last heb van studieontwijkend gedrag heb ik een review geschreven over de Desire. Dat leek mij wel handig nu ik hem al wat langer heb en de wiite broodsweken voorbij zijn. Voor de geïnteresseerde:
productreview: HTC Desire Bruin review door Cyleo

Kritiek is welkom, daar dit mijn eerste review is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een vraagje over de bijgeleverde SD-kaart bij de Desire. Als ik mijn toestel aansluit op mijn Mac en via Diskdrive werk, krijg ik de volgende mappen:

Afbeeldingslocatie: http://img580.imageshack.us/img580/4884/schermafbeelding2010061e.png

Wat zijn al deze mappen? Mag ik deze verwijderen of zijn het essentiële mappen die het OS gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:15
Ik heb het kaartje vervangen door een 8gig, niets overgezet en Desire werkt prima.
Kan gewoon weg dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Eddos op 11-06-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:35
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 17:51:

Wat zijn al deze mappen? Mag ik deze verwijderen of zijn het essentiële mappen die het OS gebruikt?
Wat denk je zelf?
Android gebruikt deze directories inderdaad. En als je ze verwijdert zullen ze vanzelf weer verschijnen. DCIM is bv de foto-opslag directory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

Nakebod

Nope.

Meestal applicatie-data mappen, an sich kan wel alles weg, maar het kan zijn dat bepaalde instellingen/bestanden van applicaties dan opnieuw gemaakt moeten worden.

Functies van een paar mappen:
Albumthumbs is bijv een map met thumbnails van je foto's,
Backup is van HTC's backup tool,
DCIM de map waar al je foto's staan.
layar is een cache map van .. layar :+,
rosie_scroll en rssreader zijn voor nieuws (:?) / en RSS feed cache
tmp is een map voor tijdelijke bestanden.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:47
Voor diegenen onder ons die het wel eens zonder Sense willen proberen op de Desire...

Zojuist HelixLauncher2 eens geinstalleerd en moet zeggen ik ben positief verrast! HL2 kan als standaard worden opgestart ipv Sense. Wel nog even handmatig het Sense process en alle overige standaard-opgestarte HTC/Sense processen afsluiten en je hebt zo maar zo'n 250MB aan RAM over na een frisse herstart van de telefoon _/-\o_

Verder is HL2 leuk in te stellen en daarmee een goede vervanger voor Sense. Lekker cleane look. Je kunt instellen hoeveel screens je wilt. Ik doe het nu ff voor de gein met slechts 1 :) Ik zal zeker wel eens gaan switchen tussen Sense en HL2, maar is leuk voor de afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 16:14
ha nou met de X10 heb ik me dan effe vergist. Maar het oogde al stukken frisser.
Kan je nagaan wat 2.x met me doet!!

Youtube op HQ ga ik nog effe proberen op me HERO.

Verder wacht ik het morgen wel effe af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Vandaag mn Desire binnengekregen :9~, al de hele dag alleen met mn nieuwe telefoon aan het spelen geweest, wat een topding!
Alleen één ding, ik heb nog geen data-abbonement (duurt nog een maandje :/), dus ik heb wat apps via de PC geïnstalleerd. Nu ben ik er net achter gekomen dat er een open WIFI netwerk is, dus ik wou de apps even updaten via WIFI (ik weet dat het verouderde versies zijn en er updates beschikbaar zijn), maar de market geeft geen updates weer van de apps. Ik heb écht niet kunnen vinden wat ik verkeerd doe, heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al eerder hier gemeld dat ik netwerk problemen heb met mijn desire. Ik kan als ik thuis ben niet bellen of sms-en of internetten zonder wifi. Voor de update had ik nergens last van. Is er een mogelijkheid om de oude firmware er weer op te zetten? HTC zegt dat dit waarschijnlijk aan mijn simkaart ligt dus ik vol goede moed naar Belcompagny (telefoon werkte daar perfect) maar die zeggen dus dat het waarschijnlijk aan mijn simkaart ligt. Op hun advies toch maar KPN gebeld en die weten mijn te vertellen dat dit zeer onwaarschijnlijk is wat ik zelf overigens ook denk omdat de simkaart in een ander toestel het wel doet, en een andere simkaart in de desire dezelfde problemen geeft. Dus op hun advies ga ik morgen maar naar KPN business centre waar ze wat meer verstand schijnen te hebben van telefoons. Ikzelf heb het gevoel dat ik van het kastje naar de muur word gestuurd, vandaar mijn vraag is er een mogelijkheid om de oude firmware erop te zetten?

*edit* via google kan ik geen oude firmware update vinden

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MichielPH schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 18:44:
Vandaag mn Desire binnengekregen :9~, al de hele dag alleen met mn nieuwe telefoon aan het spelen geweest, wat een topding!
Alleen één ding, ik heb nog geen data-abbonement (duurt nog een maandje :/), dus ik heb wat apps via de PC geïnstalleerd. Nu ben ik er net achter gekomen dat er een open WIFI netwerk is, dus ik wou de apps even updaten via WIFI (ik weet dat het verouderde versies zijn en er updates beschikbaar zijn), maar de market geeft geen updates weer van de apps. Ik heb écht niet kunnen vinden wat ik verkeerd doe, heeft iemand enig idee?
Je ziet alleen updates van applicaties die je vanuit de Market hebt geïnstalleerd.

[ Voor 80% gewijzigd door Smultie op 11-06-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMulTiE schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 18:49:
[...]

Je ziet alleen updates van applicaties die je vanuit de Market hebt geïnstalleerd.
precies en vaak zie je vanzelf updates verschijnen met een tekentje linksboven in de hoek van je scherm, zodat je de updates alsnog kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:51
succes nummer die Desire, aan mijn blok van 4 bureau's zijn er al 3 bezitters van dit toestel, waaronder een ex-Iphone bezitter, ben je ergens en je bent met je toestel bezig vragen mensen constant wat is dat voor een toestel en als je dan een demonstratie geeft van de mogelijkheden zie je al die ogen gaan glimmen, volgens mij moet de fabriek binnenkort de productie gaan verhogen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

surfing john schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 18:55:
succes nummer die Desire, aan mijn blok van 4 bureau's zijn er al 3 bezitters van dit toestel, waaronder een ex-Iphone bezitter, ben je ergens en je bent met je toestel bezig vragen mensen constant wat is dat voor een toestel en als je dan een demonstratie geeft van de mogelijkheden zie je al die ogen gaan glimmen, volgens mij moet de fabriek binnenkort de productie gaan verhogen!
Same here, heb er nu al drie overgehaald en de vierde is onderweg... Promotieteam :)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:58
MichielPH, je kan voor die ene maand gewoon een internetbundel aanvragen. Zowel als je met nummerbehoud overstapt als dat je verlengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik heb net mijn Desire ontvangen van Chear. Net als bij mijn Milestone wilde ik 'm netjes opladen voor ik 'm voor het eerst aan zou zetten. Toen ik 'm even aan mijn vriendin liet zien raakte ik de powerknop blijkbaar aan, en startte de telefoon op. Zo gauw het kon heb ik 'm weer uitgezet en aan de lader gehangen.

Kan dit kwaad, of maakt het helemaal niks uit?

Een andere vraag:
Op mijn Motorola Milestone had ik geen screenprotector door het zogenaamde gorillaglass dat niet makkelijk kraste (na een paar maanden gebruik heb ik inderdaad ook geen enkel krasje op mijn scherm.) Is de Desire wat meer kwetsbaar en moet ik liever zo snel mogelijk een screenprotector bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:15

wontcachme

You catch me? No you wont

Ken. schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 19:41:
Ik heb net mijn Desire ontvangen van Chear. Net als bij mijn Milestone wilde ik 'm netjes opladen voor ik 'm voor het eerst aan zou zetten. Toen ik 'm even aan mijn vriendin liet zien raakte ik de powerknop blijkbaar aan, en startte de telefoon op. Zo gauw het kon heb ik 'm weer uitgezet en aan de lader gehangen.

Kan dit kwaad, of maakt het helemaal niks uit?

Een andere vraag:
Op mijn Motorola Milestone had ik geen screenprotector door het zogenaamde gorillaglass dat niet makkelijk kraste (na een paar maanden gebruik heb ik inderdaad ook geen enkel krasje op mijn scherm.) Is de Desire wat meer kwetsbaar en moet ik liever zo snel mogelijk een screenprotector bestellen?
Al deze vragen zijn al minstens 5x beantwoord. Gebruik de zoekfunctie even. Je was meer tijd kwijt met het maken van deze post dan als je eerst zou zoeken

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 18:48:
Ik heb al eerder hier gemeld dat ik netwerk problemen heb met mijn desire. Ik kan als ik thuis ben niet bellen of sms-en of internetten zonder wifi. Voor de update had ik nergens last van. Is er een mogelijkheid om de oude firmware er weer op te zetten? HTC zegt dat dit waarschijnlijk aan mijn simkaart ligt dus ik vol goede moed naar Belcompagny (telefoon werkte daar perfect) maar die zeggen dus dat het waarschijnlijk aan mijn simkaart ligt. Op hun advies toch maar KPN gebeld en die weten mijn te vertellen dat dit zeer onwaarschijnlijk is wat ik zelf overigens ook denk omdat de simkaart in een ander toestel het wel doet, en een andere simkaart in de desire dezelfde problemen geeft. Dus op hun advies ga ik morgen maar naar KPN business centre waar ze wat meer verstand schijnen te hebben van telefoons. Ikzelf heb het gevoel dat ik van het kastje naar de muur word gestuurd, vandaar mijn vraag is er een mogelijkheid om de oude firmware erop te zetten?

Hoe weet je telefoon of je thuis bent of niet :?
Valt de 3G opeens weg als je je huis binnenloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:14
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 18:48:

*lang verhaal over wifi & bellen*

Heb je je telefoon al eens een keer uit en weer aangezet na de firmware update? Zo niet, nu graag even doen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:17
Als je dit forum had doorgelezen had je een link gevonden:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=695667

Ik weet niet of je terug kunt flashen met de officiele updater.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:59
dafmay schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 18:02:
Voor diegenen onder ons die het wel eens zonder Sense willen proberen op de Desire...

Zojuist HelixLauncher2 eens geinstalleerd en moet zeggen ik ben positief verrast! HL2 kan als standaard worden opgestart ipv Sense. Wel nog even handmatig het Sense process en alle overige standaard-opgestarte HTC/Sense processen afsluiten en je hebt zo maar zo'n 250MB aan RAM over na een frisse herstart van de telefoon _/-\o_

Verder is HL2 leuk in te stellen en daarmee een goede vervanger voor Sense. Lekker cleane look. Je kunt instellen hoeveel screens je wilt. Ik doe het nu ff voor de gein met slechts 1 :) Ik zal zeker wel eens gaan switchen tussen Sense en HL2, maar is leuk voor de afwisseling.
Haha, gebruik echt al iets van een week nu LauncherPro als homescreen replacement (vind ik btw veel fijner werken dan HL2!), en nadat ik las dat jij hem opnieuw had opgestart heb ik dat ook maar even gedaan....! En de uitkomst is geweldig.. :o :) !

Bij een nieuwe shortcut op je homescreen zetten moest hij namelijk altijd eerst even laden als ik naar Applications ging, maar nu gewoon bijna direct.. :) Het enig wat me ergerde aan LauncherPro was dus dat je soms wat langer moest wachten, maar dat is nu gewoon opgelost! Echt top, bedankt hééj ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisssss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik heb zojuist m'n Desire opgehaald en opgeladen. Bevalt tot nu toe echt prima! Ik ben alleen ongeduldig, en aangezien m'n abonnement met onbeperkt internet pas dinsdag ingaat en ik op mijn locatie geen wifi heb, zoek ik andere manieren om alvast wat apps te downloaden en over te zetten. Ik weet dat ik de Desire als modem voor een laptop kan gebruiken, maar kan dit ook andersom? Met andere woorden, kan ik via een laptop of pc het internet op op m'n Desire of kan ik widgets downloaden op m'n pc en overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
GoT is geen helpdesk. Zie de topicstart.

[ Voor 75% gewijzigd door RoD op 11-06-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
diabolofan schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 21:37:
[...]

Haha, gebruik echt al iets van een week nu LauncherPro als homescreen replacement (vind ik btw veel fijner werken dan HL2!), en nadat ik las dat jij hem opnieuw had opgestart heb ik dat ook maar even gedaan....! En de uitkomst is geweldig.. :o :) !

Bij een nieuwe shortcut op je homescreen zetten moest hij namelijk altijd eerst even laden als ik naar Applications ging, maar nu gewoon bijna direct.. :) Het enig wat me ergerde aan LauncherPro was dus dat je soms wat langer moest wachten, maar dat is nu gewoon opgelost! Echt top, bedankt hééj ;)
NP ;) Dank voor de tip wb LP...ga ik ook maar eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

wontcachme schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 19:43:
[...]

Al deze vragen zijn al minstens 5x beantwoord. Gebruik de zoekfunctie even. Je was meer tijd kwijt met het maken van deze post dan als je eerst zou zoeken
En de toon is gezet.. ;)
Klik voor de lol eens op mijn naam en kijk hoe lang ik hier al zit. Uiteraard heb ik dat ook eerst gedaan.
Toen ik zocht op 'screenprotector' zag ik wel dat er mensen zijn die 'm hebben, maar niet of het meer een noodzaak is dan bij de Motorola Milestone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:15

wontcachme

You catch me? No you wont

Ken. schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 21:59:
[...]

En de toon is gezet.. ;)
Klik voor de lol eens op mijn naam en kijk hoe lang ik hier al zit. Uiteraard heb ik dat ook eerst gedaan.
Toen ik zocht op 'screenprotector' zag ik wel dat er mensen zijn die 'm hebben, maar niet of het meer een noodzaak is dan bij de Motorola Milestone.
Had ik gezien. Maar je bent niet de enigste die soms zulke vragen stelt en een paar duizend posts heeft :P

Maar dan toch maar een antwoord: Screenprotector hoeft niet per se. In principe een vrij sterk scherm, maar het kan altijd. Het beinvloed de aanraaksterkte niet.

En opstarten maakt niks uit. Ze raden het aan, maar is standaard al 40% vol meen ik. Ik startte hem ook gelijk en heb er geen problemen mee gehad.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ken. schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 21:59:
[...]

En de toon is gezet.. ;)
Misschien in het verkeerde topic gezocht? *klik*.

In ieder geval, meningen zijn er over verdeeld. Het scherm is gewoon van glas en dus krasbestendiger dan schermen die uit een soort plastic zijn vervaardigd. Ik heb er in elk geval wel een screenprotector opzitten omdat ik vaak de neiging heb om hem met mijn trui schoon te maken... Dat plus scherpe kruimeltjes ofzo wil wel hele fijne krasjes veroorzaken.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik hou er een houtvezelvrij doekje bij die je ook voor brillen en lcd-schermen hebt :) Iedere keer als het scherm vies of vettig is dan gaat het doekje er overheen en is hij weer helemaal fris en fruitig.

Met wat van dat lcd-schoonmaakspul wordt ie nog wat beter schoon, maar dat is niet iets voor iedere dag.
De rest van de tijd heb ik hem in een mapje zitten zodat er geen stof bij kan.

* Stukfruit vindt het apparaat te duur om hem als "zomaar een gebruiksvoorwerp" te behandelen!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit met de volgende vraag, aangezien ik erg twijfel over de aanschaf over de desire...
ik wil deze evt gebruiken om foto's snel via het internet te kunnen uploaden.
zie bv www.autogespot.com
nu merk ik bij de desire in de winkel waar ik hem even kon testen, dat er bij het upload menu stond: upload dissabled...oftwel er kunnen geen foto's worden geupload, het gaat dus om foto's die je met de desire maakt, deze vervolgens vanuit een bepaalde map of geheugenkaartje in het toestel zit en uploaden.
dit kan dus niet, waar kan dit aan ligggen,
abonnement zal via vodafone lopen
schijnt met de iphone ook te zijn, wel kan het bij de site's hyves en facebook maar niet bij de site waar ik hem voor wil gebruiken, wie kan mij hierbij helpen.
alvast erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Toch maar een protectortje bestellen dan. Kan geen kwaad iig. Het scherm staat los van de knoppen, in tegenstelling tot de overlap bij de Milestone. Bedankt voor de antwoorden in elk geval :)

Na een uurtje of wat te hebben gespeeld met de Desire kan ik al zeggen dat het scherm beter is dan dat van de Milestone en dat het allemaal nét even soepeler gaat en beter in elkaar zit (mede dankzij Sense). Geen spijt van (hoewel ik mijn hardware QWERTY-tobo nog wel erg mis.. kwestie van gewenning, I know.. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Heb deze vandaag gekocht na verschillende topics in het oog te houden.
Nog niet veel mee gedaan, lukt me bijvoorbeeld niet om op de wifi van mijn vriendin en een data abonnement heb ik nog niet. Wifi probleem ligt volgens mij aan de router, dat ding doet altijd lastig. :F

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Ik heb gezocht maar kan het antwoord niet vinden.

Als ik bel of gebeld word gaat mijn luidspreker automatisch aan. Er staat dan ook in beeld: Luidspreker aan.
Waar kan ik dit uitzetten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 20:11:
[...]

Hoe weet je telefoon of je thuis bent of niet :?
Valt de 3G opeens weg als je je huis binnenloopt?
3G valt thuis inderdaad weg en buiten doet die het af en toe. Ben ik op mijn werk in Arnhem dan werkt alles vlekkeloos waarschijnlijk hebben ze daar meer zendmasten staan zodat mijn brakke verbinding minder opvalt. Dit probleem heb ik pas sinds de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:23
Accugeschiedenis:Netwerkgebruik: Media

wat is dat? Dat staat namelijk bovenaan, dus hij heeft dat veel gebruikt.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2022
Beste mede Desire gebruikers,
Heb sinds kort een verbindings problempje, zowel met wifi als met mobiel internet.
Elke keer als mijn toestel op non-actief gaat(zwart scherm) lijkt hij alle verbindingen uit te gooien.
hierdoor wordt mijn mail niet ge-update etc.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben, of iemand die een oplossing weet of een soort van trobleshooter?
Groeten.

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
Bobswa schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:41:
Beste mede Desire gebruikers,
Heb sinds kort een verbindings problempje, zowel met wifi als met mobiel internet.
Elke keer als mijn toestel op non-actief gaat(zwart scherm) lijkt hij alle verbindingen uit te gooien.
hierdoor wordt mijn mail niet ge-update etc.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben, of iemand die een oplossing weet of een soort van trobleshooter?
Groeten.
En wat heeft u zelf al gezocht om een oplossing te vinden? :X

Dat is een beetje de insteek die hier op gathering.tweakers.net gewenst wordt. Geen helpdesk dus.

[ Voor 11% gewijzigd door diabolofan op 11-06-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 20:28:
[...]

Heb je je telefoon al eens een keer uit en weer aangezet na de firmware update? Zo niet, nu graag even doen.
Al een paar keer, zelfs de fabrieksherstel al een paar keer uitgevoerd maar de nieuwe firmware blijft erop staan.Neemt niet weg dat mijn toestel gewoon netwerk problemen heeft alleen had ik het voor die tijd geen last van. Vol bereik had ik eigenlijk nooit met deze toestel maar alles functioneerde nog tot afgelopen weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 23:07:
[...]
Al een paar keer, zelfs de fabrieksherstel al een paar keer uitgevoerd maar de nieuwe firmware blijft erop staan.Neemt niet weg dat mijn toestel gewoon netwerk problemen heeft alleen had ik het voor die tijd geen last van. Vol bereik had ik eigenlijk nooit met deze toestel maar alles functioneerde nog tot afgelopen weekend.
Je kan inderdaad niet zomaar weer downgraden naar een oude software, dat is 'logisch'. Maar zoals ik je vorige post goed begrijp (ik mis de interpunctie), dan kan je niet bellen/SMSen als je Wifi uit hebt staan. Zodra je Wifi aan hebt staan kan je opeens wel zonder problemen bellen en SMSen? Dit heb je bij elke SIM kaart die je erin doet?

Als dit echt zo is, dan moet je je telefoon heel snel terug brengen.

[ Voor 4% gewijzigd door FabianNL op 11-06-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabianNL schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 23:27:
[...]

Je kan inderdaad niet zomaar weer downgraden naar een oude software, dat is 'logisch'. Maar zoals ik je vorige post goed begrijp (ik mis de interpunctie), dan kan je niet bellen/SMSen als je Wifi uit hebt staan. Zodra je Wifi aan hebt staan kan je opeens wel zonder problemen bellen en SMSen? Dit heb je bij elke SIM kaart die je erin doet?

Als dit echt zo is, dan moet je je telefoon heel snel terug brengen.
Nee sorry voor mijn onduidelijkheid ik kan gewoon in huis niet bellen en sms-en of internetten, wel werkt wifi gewoon maar daar kan ik niet mee bellen :P . Neemt niet weg dat mijn toestel terug moet al hoopte ik dat ik via een oude firmware dit probleem ff tijdelijk buitenspel kon zetten, zodat ik aan HTC of aan Belcompagny/KPN echt duidelijk kan maken wat mijn probleem is. Als ik nu naar KPN ga dan werkt namelijk alles 'perfect'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb ook Launcherpro. Ik merk echter zelf dat Sense na een reboot toch elke keer weer op de achtergrond draait (dus dat hij "gedwongen gestopt" kan worden bij toepassingen) terwijl mn interface wel launcherpro is. Hoe kan dat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nakebod schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 17:58:
Meestal applicatie-data mappen, an sich kan wel alles weg, maar het kan zijn dat bepaalde instellingen/bestanden van applicaties dan opnieuw gemaakt moeten worden.

Functies van een paar mappen:
Albumthumbs is bijv een map met thumbnails van je foto's,
Backup is van HTC's backup tool,
DCIM de map waar al je foto's staan.
layar is een cache map van .. layar :+,
rosie_scroll en rssreader zijn voor nieuws (:?) / en RSS feed cache
tmp is een map voor tijdelijke bestanden.
Oh ok, kan de mapjes dus gewoon verwijderen :)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 23:50:
[...]
Nee sorry voor mijn onduidelijkheid ik kan gewoon in huis niet bellen en sms-en of internetten, wel werkt wifi gewoon maar daar kan ik niet mee bellen :P . Neemt niet weg dat mijn toestel terug moet al hoopte ik dat ik via een oude firmware dit probleem ff tijdelijk buitenspel kon zetten, zodat ik aan HTC of aan Belcompagny/KPN echt duidelijk kan maken wat mijn probleem is. Als ik nu naar KPN ga dan werkt namelijk alles 'perfect'.
Oftewel, of KPN heeft binnenshuis gewoon geen bereik (dan zou je met andere telefoons met dezelfde SIM kaart ook weinig tot slecht bereik hebben). Of je Desire is niet helemaal 100% en heeft moeite met het vinden van netwerken.

Heb je dit al geprobeerd?
knights16 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 20:30:
Als je dit forum had doorgelezen had je een link gevonden:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=695667

Ik weet niet of je terug kunt flashen met de officiele updater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HTC Desire is momenteel het beste wat je kunt krijgen ( buiten de I-Phone dan wel ) van smartphone en vorig jaar was dat de HTC Hero ( als ik mij niet vergist ) .
Maar hoelang blijft de HTC Desire populair ?
Blijft besturingsysteem OS Android ontwikkelingen groeien of komt straks Windows Mobile 7 uit die nog beter gaat worden ?
Dat is het risico als je tegenwoordig een smartphone los koopt ter waard van €450 en na een half jaar sterk verouderd is .
Ik vind het een zeer moeilijke keuze en daarom mij misschien bedenk en ik nog 1 jaar in bezit blijft met mijn vetrouwde Samsung Jét .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 10:35:
De HTC Desire is momenteel het beste wat je kunt krijgen ( buiten de I-Phone dan wel ) van smartphone en vorig jaar was dat de HTC Hero ( als ik mij niet vergist ) .
Maar hoelang blijft de HTC Desire populair ?
Blijft besturingsysteem OS Android ontwikkelingen groeien of komt straks Windows Mobile 7 uit die nog beter gaat worden ?
Dat is het risico als je tegenwoordig een smartphone los koopt ter waard van €450 en na een half jaar sterk verouderd is .
Ik vind het een zeer moeilijke keuze en daarom mij misschien bedenk en ik nog 1 jaar in bezit blijft met mijn vetrouwde Samsung Jét .
Dat de iPhone beter is, is een mening en geen feit.

En ook al zou WM7 straks beter worden, android ontwikkelingen staan niet stil, en de Open Handset Alliance bestaat uit 65 bedrijven die echt niet de deuren van OHA gaan sluiten als WM7 uitkomt.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 10:35:
...
Tsja, het beste is om nooit wat te kopen, want het blijft een feit dat het nieuwste nu over een tijdje weer verouderd is.

Wellicht is een goed boek beter ;)

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Ik zoek een tip.

Bij veel apps moet je emailadres invoeren. Ik krijg het echter niet voor elkaar om deze in de vaste lijst te zetten, dus elke keer opnieuw intypen.

Heeft iemand een manier om dit voor elkaar te krijgen ?

[ Voor 6% gewijzigd door Xymox op 12-06-2010 11:04 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Ik weet niet zeker of het hier hoort, maar ik heb een desire en ik heb een vraag, dus ik plaats het hier, maar het is misschien wat meer Android in het algemeen dan desire in het bijzonder. Ik vraag mij af of het mogelijk is om google als search engine te wijzigen? Ik kan het in de instellingen nergens vinden... Bij "search" kan je van alles instellen, maar niet welke search engine je wil gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Zodra ik mijn telefoon via de 3,5mm plug aansluit op mijn receiver dan begint de telefoon een eigen leven te leiden. Constant wordt het nummer gepauzeerd, wordt opnieuw herstart of de telefoon gaat naar het vorige of volgende nummer. Het maakt niet uit welke muziek applicatie ik opstart, zelfs youtube heeft er last van :? Soms gaat het ook zo een uur goed.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FR5wiAuKoUI]

[ Voor 28% gewijzigd door BastiaanN op 12-06-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Nu online
BastiaanN schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:43:
Zodra ik mijn telefoon via de 3,5mm plug aansluit op mijn receiver dan begint de telefoon een eigen leven te leiden. Constant wordt het nummer gepauzeerd, wordt opnieuw herstart of de telefoon gaat naar het vorige of volgende nummer. Het maakt niet uit welke muziek applicatie ik opstart, zelfs youtube heeft er last van :? Soms gaat het ook zo een uur goed.

Ik zal er even een filmpje van maken, dan wordt het wellicht wat duidelijker.
Als je even had gezocht had je gezien dat dit een bekend probleem is :+

Maar hier het antwoord wat je zocht:
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 21:16:
[...]

Klopt, had ik een uurtje terug ook gevonden, en het werkt inderdaad! Hij blijft de oortjes als headset herkennen maar schakelt de headset functies gewoon uit zodat het perfect werkt. Echt ideaal en 100x beter dan een los kabeltje :) I'm happy

Dus voor mensen als Surfing John: http://www.androlib.com/a...headsetblocker-jmwAD.aspx

dan headsetblocker als widget toevoegen en dan aanzetten.

[ Voor 4% gewijzigd door FabianNL op 12-06-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
FabianNL schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:08:
[...]

Als je even had gezocht had je gezien dat dit een bekend probleem is :+

Maar hier het antwoord wat je zocht:

[...]
:D Ik zat al de hele ochtend te bedenken op welke term ik nou zou moeten zoeken, maar headset is inderdaad fairly obvious :X Bedankt in elk geval :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:14

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:12:
ik zit met de volgende vraag, aangezien ik erg twijfel over de aanschaf over de desire...
ik wil deze evt gebruiken om foto's snel via het internet te kunnen uploaden.
zie bv www.autogespot.com
nu merk ik bij de desire in de winkel waar ik hem even kon testen, dat er bij het upload menu stond: upload dissabled...oftwel er kunnen geen foto's worden geupload, het gaat dus om foto's die je met de desire maakt, deze vervolgens vanuit een bepaalde map of geheugenkaartje in het toestel zit en uploaden.
dit kan dus niet, waar kan dit aan ligggen,
abonnement zal via vodafone lopen
schijnt met de iphone ook te zijn, wel kan het bij de site's hyves en facebook maar niet bij de site waar ik hem voor wil gebruiken, wie kan mij hierbij helpen.
alvast erg bedankt.
Ik heb werkelijk geen idee wat je bedoelt ... wáár heb je 'upload disabled' gezien? Met Android-toestellen upload je niets, en er is geen upload-menu. Je 'sharet' het, en dát kan inhouden dat er uiteindelijk iets wordt geüpload.
BastiaanN schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:43:

[video]
Dat zal zeker alleen met die receiver zijn en niet met een andere headset bijvoorbeeld? Wellicht stuurt je receiver ook signalen terug (om het maar even n00big te omschrijven) die door de Desire geïnterpreteerd worden als previous/play/pause/next, zoals de bijgeleverde headset dat ook kan doen?

[ Voor 27% gewijzigd door gday op 12-06-2010 13:25 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:57
Xymox schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 11:04:
Ik zoek een tip.

Bij veel apps moet je emailadres invoeren. Ik krijg het echter niet voor elkaar om deze in de vaste lijst te zetten, dus elke keer opnieuw intypen.

Heb zelf mijn e-mailadres nog niet vaak in hoeven te voeren, maar je wilt het woord dus zelf toevoegen. Dat zou op deze manier moeten lukken:

Menu > Instellingen > Taal en toetsenbord > Touch Input > Gebruikerswoordenboek > Nieuw toevoegen

//edit:
Ik kom er net achter dat de HTML5-support in de browser toch wel netjes is :O
Op mijn pc heb ik de volgende scores (max is 300)
Chrome: 197 + 7
Opera: 129 + 4
Firefox: 139 + 4
IE: 27 + 0 }:O
En op mijn Desire haal ik met de standaardbrowser toch een score van 151 + 0

http://html5test.com/

[ Voor 21% gewijzigd door cxavier op 12-06-2010 13:50 ]

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

tigid schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:47:
[...]

Heb zelf mijn e-mailadres nog niet vaak in hoeven te voeren, maar je wilt het woord dus zelf toevoegen. Dat zou op deze manier moeten lukken:

Menu > Instellingen > Taal en toetsenbord > Touch Input > Gebruikerswoordenboek > Nieuw toevoegen
Helaas, wanneer je een @ in wilt typen wordt deze genegeerd (alle speciale tekens trouwens).
Dus een email adres krijg ik er zo niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
Xymox schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:49:
[...]

Helaas, wanneer je een @ in wilt typen wordt deze genegeerd (alle speciale tekens trouwens).
Dus een email adres krijg ik er zo niet in.
Ik zie het ja, dan zal de enige optie zijn om het e-mailadres ergens vandaan te kopiëren en daarna te plakken, maar dat zal in veel gevallen meer tijd kosten dan het zelf invoeren...

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
gday schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:22:
[...]

Ik heb werkelijk geen idee wat je bedoelt ... wáár heb je 'upload disabled' gezien? Met Android-toestellen upload je niets, en er is geen upload-menu. Je 'sharet' het, en dát kan inhouden dat er uiteindelijk iets wordt geüpload.
ga eens naar tinypic.com of photobucket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
[...]

Haha, gebruik echt al iets van een week nu LauncherPro als homescreen replacement (vind ik btw veel fijner werken dan HL2!), en nadat ik las dat jij hem opnieuw had opgestart heb ik dat ook maar even gedaan....! En de uitkomst is geweldig.. :o :) ! ....
Nou ik heb ook maar eens LP geinstalleerd ipv HelixLauncher en tsjonge...die is nog ietsje beter _/-\o_ In iedere geval razendsnel swypen door de schermen heen en het startmenu opent supersnel (kun je instellen) en zonder 3D effect, wat in Helix alleen maar zorgde voor vertraging tijdens scrollen. En als klap op de spreekwoordelijke vuurpijl...na een frisse herstart an de telefoon is er zo'n 280Mb aan RAM vrij!!! Top...jij dus ook dank voor de tegen-tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
dafmay schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:28:
[...]

Nou ik heb ook maar eens LP geinstalleerd ipv HelixLauncher en tsjonge...die is nog ietsje beter _/-\o_ In iedere geval razendsnel swypen door de schermen heen en het startmenu opent supersnel (kun je instellen) en zonder 3D effect, wat in Helix alleen maar zorgde voor vertraging tijdens scrollen. En als klap op de spreekwoordelijke vuurpijl...na een frisse herstart an de telefoon is er zo'n 280Mb aan RAM vrij!!! Top...jij dus ook dank voor de tegen-tip :)
You're welcome.. ;)
Met versie 0.5.1 is er wel een mogelijkheid om het 3D effect in de appdrawer aan te zetten. Werkt ook gewoon goed en snel bij mij dan iig.. :) HL2 is toch beduidend minder qua snelheid. Echt hulde aan de maker van LP _/-\o_

Waar kijk jij trouwens voor die vrije Ram? Bij Running devices bij Applications? Daar heb ik nu nog 88 MB over, maar hij staat ook al weer 2 dagen aan, zal hem eens uit zetten en weer aan.

EDIT: de allerlaatste versie kan je dus hier downloaden: http://www.launcherpro.com/

EDIT2: na het opnieuw opstarten staat er nu bij Running Devices:
Available: 214MB + 78MB in 27
Other: 62mB in 5
Iemand een idee wat dat precies betekend allemaal?

[ Voor 21% gewijzigd door diabolofan op 12-06-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
diabolofan schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:33:
[...]

You're welcome.. ;)
Met versie 0.5.1 is er wel een mogelijkheid om het 3D effect in de appdrawer aan te zetten. Werkt ook gewoon goed en snel bij mij dan iig.. :)
Heb ik gezien, maar ben zelf geen fan van het 3D-gebeuren.
Waar kijk jij trouwens voor die vrije Ram? Bij Running devices bij Applications? Daar heb ik nu nog 88 MB over, maar hij staat ook al weer 2 dagen aan, zal hem eens uit zetten en weer aan.
Ik gebruik daarvoor System Panel...wat mij betreft de allerbeste en meest complete system app. En tja die 280MB aan vrije RAM is dus na een frisse herstart van de phone en daarna alle overbodige (vooral Sense) processen en automatisch gestarte apps (FM radio, facebook, enz) afgesloten :)

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 12-06-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
diabolofan schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:33:
[...]

You're welcome.. ;)
Met versie 0.5.1 is er wel een mogelijkheid om het 3D effect in de appdrawer aan te zetten. Werkt ook gewoon goed en snel bij mij dan iig.. :) HL2 is toch beduidend minder qua snelheid. Echt hulde aan de maker van LP _/-\o_

EDIT: de allerlaatste versie kan je dus hier downloaden: http://www.launcherpro.com/

EDIT2: na het opnieuw opstarten staat er nu bij Running Devices:
Available: 214MB + 78MB in 27
Other: 62mB in 5
Iemand een idee wat dat precies betekend allemaal?
Even geïnteresseerd door het Launcher gebeuren. Hoe schakelen jullie HTC Sense dan uit? Want nu heb ik de indruk dat ze gewoon tegelijkertijd draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
bluppfisk schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:59:
[...]
Even geïnteresseerd door het Launcher gebeuren. Hoe schakelen jullie HTC Sense dan uit? Want nu heb ik de indruk dat ze gewoon tegelijkertijd draaien...
Na installatie van LP druk je op de Home toets, zet vinkje en kies voor LP. Dan zal altijd standaard LP worden gestart. Na frisse herstart telefoon even handmatig het Sense process afsluiten met een task manager oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Overigens lijkt er geen mogelijkheid om slechts 1 homescreen te hebben...minimaal 3. Klopt dat inderdaad? Dat is dan het enige minpuntje tov HelixLauncher2...daar kun je wel voor 1 homescherm kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
dafmay schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 16:10:
Overigens lijkt er geen mogelijkheid om slechts 1 homescreen te hebben...minimaal 3. Klopt dat inderdaad? Dat is dan het enige minpuntje tov HelixLauncher2...daar kun je wel voor 1 homescherm kiezen.
Is inderdaad zo, maar laten we weer ontopic gaan, het topic Ervaring met homeme screen replacements is hier meer voor bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
diabolofan schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 16:33:
[...]
Is inderdaad zo, maar laten we weer ontopic gaan, het topic Ervaring met homeme screen replacements is hier meer voor bedoelt.
...lijkt mij een goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabianNL schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 09:44:
[...]

Oftewel, of KPN heeft binnenshuis gewoon geen bereik (dan zou je met andere telefoons met dezelfde SIM kaart ook weinig tot slecht bereik hebben). Of je Desire is niet helemaal 100% en heeft moeite met het vinden van netwerken.

Heb je dit al geprobeerd?

[...]
Vandaag ff aan het klooien geweest om er oude firmware op te zetten maar vanwege tijdgebrek niet gelukt :D
Ik ben toen naar KPN business centre geweest en het probleem voorgelegd en daar gaf die aan dat hij vol bereik had maar deed het toch niet ( waar ik eigenlijk best blij mee was). Nu was het probleem daar ook duidelijk. Ze hebben er nog even naar gekeken maar ze mogen er van HTC niets aan de hardware doen dus hij is opgestuurd en als het goed is heb ik hem binnen 2 weken terug. Ik was volgens KPN de eerste met dit probleem.

Ook vertelde ze mij dat de Desire en de Legend bijna nooit terug kwamen voor reparaties in tegenstelling tot de oudere toestellen van HTC, die toch wat slechtere hardware hebben.
Mijn vriendin weer gerust gesteld want die wilde misschien ook een HTC hebben maar nu opeens niet meer na mijn problemen. En het leuke was dat hij geen fan was van een Iphone want die zag hij erg vaak aangeboden worden ter reparatie dus dat gaat hem voor mijn vriendin ook niet worden :P .

Het schijnt dat als je er oude firmware erop wilt zetten dat je het toestel eerst moet rooten vertelde die mij maar ik weet eigenlijk niet of dit klopt, mischien dat iemand dit even wil testen :)

Bij thuiskomst mijn oude nokia er bij gepakt en mijn simkaart erin gedaan en volop bereik in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Heb zelf mijn Desire 1,5 week. Geen klachten helemaal niks. Nog steeds super telefoon zoals in mijn vorige posts al gezegd.

Heb er zelf steeds een flipover case van krusell omheen zitten omdat mijn vorige foo (touch pro2) met gebarsten scherm uit mijn jaszak kwam. Klemmetje erbij om het met het oesje eenvoudig en stevig op mijn rooster in de auto te zetten en een armband om de foon mee te nemen om te sporten.(endomundo :))
Relaxed dus wat voor mogelijkheden er dan komen :)

Zag vanmiddag echter in het zonlicht dat er stof achter het scherm zit ! Wacht nog op mijn screenprotector van zagg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik heb met mijn desire dat als ik een sms wil maken hij alle contacten dubbel ziet:S Bij normaal bellen en dan kiezen voor alle contacten is dit niet zo. Iemand enig idee wat dit is/ hoe dit op te lossen is? kan het zijn omdat ik 2 vcfs op mijn geheugenkaart had die ik heb geimporteerd? Zijn de dubbele personen dan nog te verwijderen of moet ik fabrieksresetten?

syncen met mijn gmail acc lukt btw ook nie.. zie contacten nergens terug als ik naar gmail ga

[ Voor 38% gewijzigd door Cobiwan op 13-06-2010 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malloy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-01 11:10
Pipe |

Ik heb ConnectBot op mijn Desire geplaatst.
Het werkt op zich prima, daarmee kun je inloggen op een netwerk.
Alleen weet iemand waar ik het | pipe teken kan vinden.
Dit is voor het maken van shell scripts nodig.

bvd.
Kurdy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 09:01

cue

zijn er mensen die een goede app gevonden hebben om je unlock screen aan te passen zoals op de iphone. heb er wel een paar gevonden maar die werken niet goed met de desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gemerkt dat mijn batterij echt sneller leeg gaat. Ik heb het net uit de oplader gehaald. Ik browse even op twitter via twidroid en hijs gelijk op 88%... Lijkt me sterk dat dit zo zal zijn, toch? maar het staat er wel...

Nog meerdere die bij patch 1.19 (VF) hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 10:25:
Ik heb gemerkt dat mijn batterij echt sneller leeg gaat. Ik heb het net uit de oplader gehaald. Ik browse even op twitter via twidroid en hijs gelijk op 88%... Lijkt me sterk dat dit zo zal zijn, toch? maar het staat er wel...

Nog meerdere die bij patch 1.19 (VF) hier last van hebben?
dan heb je hem op het verkeerde moment uit de lader gehaald, met 90% gok ik. Even internetten en er is wel 2% af hoor.

De telefoon laadt op tot 100%, na een poosje daalt hij naar 90% en gaat daarna weer opladen tot 100% Als je hem dus op het verkeerde moment uit de lader haalt, dan heb je dus 90% accu ipv 100%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 09:56
Malloy schreef op zondag 13 juni 2010 @ 09:54:
Pipe |

Ik heb ConnectBot op mijn Desire geplaatst.
Het werkt op zich prima, daarmee kun je inloggen op een netwerk.
Alleen weet iemand waar ik het | pipe teken kan vinden.
Dit is voor het maken van shell scripts nodig.

bvd.
Kurdy
Eeh? 'Gewoon' op het HTC toetsenbord? :)
Klik op '12#', en vervolgens op '1/2', zo kom je in het tweede scherm met speciale tekens. Daar zie ik het pipe-teken volgens mij gewoon staan.

HTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q.

Wanneer ik gebruik wil maken van uitzending gemist lukt dat alleen indien ik WiFi ingeschakeld heb.
Wanneer ik gebruik maak van 3G geeft hij aan: Kan geen verbinding maken met de server.

Weet iemand waarom dit zo is en of het ook via 3G kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
_Calvin schreef op zondag 13 juni 2010 @ 11:05:
[...]

Eeh? 'Gewoon' op het HTC toetsenbord? :)
Klik op '12#', en vervolgens op '1/2', zo kom je in het tweede scherm met speciale tekens. Daar zie ik het pipe-teken volgens mij gewoon staan.

HTH
Niet dus... Deze miste ik ook bij het inloggen op bepaalde pagina's :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:44

dread

Sluwe vlaming

Ik heb vaak als ik een foto wil maken dat het scherm purper wordt en in 4 gedeeld wordt. Als de foto gemaakt is zie je daar niets van terug maar het is moeilijk om een foto te maken.

Meer mensen die daar last van hebben?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Laatst online: 16-09 22:05
Ik heb nu bijna 2000 sms-berichten in mijn inbox. Maar als ik scroll gaat het nu toch wel énorm traag en met veel schokken. Zelfs als ik een sms-thread kies van iemand, en ik scroll daar, gaat het even traag. Ik heb wel al een aantal keren de berichten moeten restoren via sms backup & restore, mss ligt dat daaraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
Potjandorie, wat een lekker toestel :D

Mijn HTC Diamond vond ik dankzij TouchFlo/Sense (tweaker zijnde had ik WM 6.5.5 met Sense 2.5 uiteraard :P) al niet slecht, maar dit is toch weer een stukje beter.

Ik zit nog in mijn verkenningsfase, dus ik speel er nog regelmatig mee, maar 24 uur haal ik makkelijk op de batterij. Geen roze gloed, nog geen problemen met de camera gehad ! *klopt af*

Het enige wat me dwars zit is dat er persé een CC nodig is voor de market, en laat ik daar nu eens geen behoefte aan hebben..zou me 5 minuten kosten om deze even te halen bij m'n bank (Rabo), maar ik zou het ding nooit gebruiken afgezien van de market dus dat vind ik een beetje verspilling :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fer00
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-08-2020
Ik ben een beetje ten einde raad! Ik ben ZEER tevreden met mijn HTC Desire echt een heel fijn apparaat. Maar waar ik helemaal gek van word is de batterijduur. Als ik lees dat sommige mensen er een dag mee doen ben ik al jaloers. Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Om een situatie te schetsen. Gisteren was ik er helemaal klaar mee dus toen heb ik - om het zo maar even te noemen - de telefoon in de eenzame stand gezet:

- Alle energiebeheer opties (zoals Wifi en GPS) uitgeschakeld (met uitzondering van Mobiel internet)
- Achtergrond, geen (live) wallpaper, maar gewoon zwart
- Mijn locatie ophalen uitgeschakeld
- Trillen tijdens typen uitgeschakeld
- Helderheid op 25%
- Accounts die zijn toegevoegd (en ingeschakeld zijn): facebook, google en Twitter. Weer en aandelen zijn uitgeschakeld. Ik heb overigens achtergrondgegevens en automatisch synchronisatie wel aan laten staan. Ik zie daarnaast dat facebook contacten ook per uur geupdate worden (nu uitgeschakeld). Tweet heb ik nu ook uitgeschakeld. Bij Google staat alles aan (agenda, contactpersonen en gmail).

Ik heb maar 1 widget dat gebruikt maakt van synchronisaties (Friend Widget) voor Twitter en Facebook (eens per uur). Verder heb ik nog wel een aantal apps die gebruik maken van syncs (Buienalarm (1x per half uur), Seesmic (1x per half uur) nu uitgeschakeld,

Gisteren heb ik de telefoon 18u van de lader afgehaald. Daarna heb ik muziek geluisterd (max 45 min), Ebuddy ongeveer 1,5u aangehad (maar met 1 persoon ff gechat), NIET gebeld/gesms't, op 1 locatie op Foursquare ingechecked, max 5 minuten gesurfd, wellicht nog een keer een of enkele apps geopend maar dat is verwaarloosbaar en 1 filmpje gemaakt. Om 3u 's nachts was mijn batterij helemaal leeg.

Ik heb met de *# et cetera code een check gedaan op batterij status, maar zie daar niets bijzonders staan. Ik las namelijk iets over agenda (die je batterij leegslurpt), maar die staat er bij mij niet tussen.

Hij heeft nu de hele nacht aan de oplader gehangen (heb net wel half uur gebeld), maar dat was ook nog aan de oplader vast. Groene lichtje brand nog maar batterijstatus is gelijk 96 als ik hem ervan af haal. Maar misschien komt het door het bellen.

Mijn telefoon is onlangs geupdate en niet geroot ofzo.

Maar wat ik iemand een keer op dit forum zei, het is een smartphone, dus het moet wel leuk blijven met wat je nog wel aan kan laten staan.

Heeft iemand nog tips waar ik naar kan kijken? Ik heb overigens wel gebruik gemaakt van Taskiller (toen deed ik langer met de batterij!) een weekje terug, maar ik ben niet heel blij met de Taskiller omdat sommige dingen niet goed geupdate werden en ik de processen die daarvoor verantwoordelijk waren niet kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
kijk eens welke services er draaien op de achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:58
@ Fer00, hoe lang heb je nu je Desire? Ik had in het begin een kortere batterijduur dan nu. Ik merk ook dat na de update van laatst mijn batterij nog korter meegaat :(

Als je binnen 7 dagen je telefoon terugstuurt is het een DOA en kan je zo een nieuwe krijgen (is wel afhankelijk van waar je hem hebt gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Laatst online: 16-09 22:05
vannacht gsm gewoon laten aanstaan. Ik ging slapen rond 3u en stond op 51%. Om 11u30 stond het nog op 48%, niet slecht dus. Het vreemde was, vorige week zette ik hem 's nachts op flight mode, en 's morgens was er 20% weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 18:19
zijn er meer mensen die niet meer met de pc kunnen connecten na de update?
ervoor kon ik nog met htc sync apps overzetten en nu lijkt mn telefoon alleen nog maar te kunnen opladen,
het keuzevenster met welke actie ik wil doen komt ook niet meer als ik em aan de pc hang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
mesm90 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 14:01:
ervoor kon ik nog met htc sync apps overzetten en nu lijkt mn telefoon alleen nog maar te kunnen opladen,
het keuzevenster met welke actie ik wil doen komt ook niet meer als ik em aan de pc hang.
Denk dat je per ongeluk ervoor hebt gekozen om niet meer te vragen wat er moet gebeuren als je telefoon wordt aangesloten aan de pc.

Instellingen > Verbinden met pc > Vragen aanvinken

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 09:56
ApOE schreef op zondag 13 juni 2010 @ 11:45:
[...]

Niet dus... Deze miste ik ook bij het inloggen op bepaalde pagina's :F
Dan vraag ik me nu erg af wat die knop op het genoemde scherm op de tweede rij, 6e van links is.... dus rechts van de '>', AFAIK is een verticaal onderbroken streep ook gewoon een pipe.
Maar goed...zelf nog niet nodig gehad dus het kan best iets anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Nu online
[b][message=34173086,noline]*knip*
Gisteren heb ik de telefoon 18u van de lader afgehaald. Daarna heb ik muziek geluisterd (max 45 min), Ebuddy ongeveer 1,5u aangehad (maar met 1 persoon ff gechat), NIET gebeld/gesms't, op 1 locatie op Foursquare ingechecked, max 5 minuten gesurfd, wellicht nog een keer een of enkele apps geopend maar dat is verwaarloosbaar en 1 filmpje gemaakt. Om 3u 's nachts was mijn batterij helemaal leeg.
*knip*
1,5u Ebuddy is voor de duidelijkheid wel 90minuten continu gebruik maken van het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
En bij het afspelen van muziek valt de cpu niet in slaap (ook al staat het scherm uit), dus die 45 minuten mag je er ook nog bijrekenen qua vol cpu-verbruik (en verdubbelen als het ook nog eens via internet ging).

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 20:28
Heb net de telefoon terug gezet naar zijn fabrieksinstellingen.
Nu heb ik Google Maps weer geupdate en als ik via de zoek knop op de telefoon 'Navigatie' invoer dan doet hij het. Echter heb ik dat blauwe picrogram niet meer op mijn telefoon te staan, ook niet als ik een widget of programma probeer toe te voegen aan het bureaublad.

Hoe kan dit opgelost worden?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephaniah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-03 21:41
henidde schreef op zondag 13 juni 2010 @ 14:43:
Heb net de telefoon terug gezet naar zijn fabrieksinstellingen.
Nu heb ik Google Maps weer geupdate en als ik via de zoek knop op de telefoon 'Navigatie' invoer dan doet hij het. Echter heb ik dat blauwe picrogram niet meer op mijn telefoon te staan, ook niet als ik een widget of programma probeer toe te voegen aan het bureaublad.

Hoe kan dit opgelost worden?
Na de fabrieksinstellingen naar de Market en de update van Google Maps even downloaden en installeren. Daarna je telefoon even opnieuw opstarten. Et voila, de pictogram ist zuruck! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Zephaniah schreef op zondag 13 juni 2010 @ 14:50:
[...]

Na de fabrieksinstellingen naar de Market en de update van Google Maps even downloaden en installeren. Daarna je telefoon even opnieuw opstarten. Et voila, de pictogram ist zuruck! O-)
Heb ik allang gedaan, en voila het werkt nog niet!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
henidde schreef op zondag 13 juni 2010 @ 15:27:
[...]

Heb ik allang gedaan, en voila het werkt nog niet!
maps eraf gooien en weer opnieuw installeren? dan kreeg ik maps+navigatieoptie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
mesm90 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 14:01:
Bij mij lukt het ook niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fer00
Bedankt voor jullie reacties!

@Ewivis: Als ik (mbv de app Service) kijk naar de actieve applications: staat er een hele lijst: Androidworld, Berichten, Buienalarm, Contacten, EboBirthday, Fring, HTC Sense, Mail, Netcounter, Touch Input en Updater. Inactief is zelfs zo lang dat ik dat niet ga opsommen hier ;). Het CPU gebruik schommelt rond de 10% (lijkt me netjes, toch?).

Bij netwerkgebruik is Mail wel aanzienlijk het hoogst, ik heb die dus maar op handmatig gezet even kijken of dat nog van invloed is op de batterijduur.

@Volkan1984: Heb mijn telefoon nu ruim een maand... dus dat is helaas geen optie. En ik moet zeggen dat ik vanaf het begin last heb gehad van een korte batterijduur.

@FabianNL: Ja, true! Maar goed om te realiseren... dan moet ik dat niet zo actief gebruiken ;).

@Stukfruit, nee ik luister geen muziek via netwerk. Dan vind ik 45 minuten echt niet lang. Heb sowieso het gevoel dat mijn HTC Hero toch wat langer meeging gedurende de dag....

Ik denk dat ik maar een reservebatterij ga kopen! Maar mocht iemand nog een brainwave krijgen, let me know!

Edit: Ik heb trouwens de geheugenkaart van mijn Hero rechtstreeks in mijn Desire gedaan zonder op te schonen ofzo. Zou dat ook nog 'problemen' op kunnen leveren?

[ Voor 7% gewijzigd door Fer00 op 13-06-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Ewivis schreef op zondag 13 juni 2010 @ 15:38:
[...]

maps eraf gooien en weer opnieuw installeren? dan kreeg ik maps+navigatieoptie
Helaas, dat werkt niet! :(

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Laatst online: 13-09 13:18
Fer00 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 15:45:
Ik denk dat ik maar een reservebatterij ga kopen! Maar mocht iemand nog een brainwave krijgen, let me know!
Ik heb gemerkt dat sinds de laatste OTA-update als je je 3G-verbinding en Wifi uit hebt staan, dat hij enorm veel batterij zuipt. Zet je je 3G-verbinding aan, dan scheelt dat echt veel.

Ik heb het van de week getest, in 30 minuten 10% weg met 3G uit, toen ik in de auto zat (en BT aan, zonder dat het gekoppeld was), daarna een rit van 2,5 uur met 3G aan, BT aan en toen was ik maar 3% kwijt.

Probeer dat eens te testen ? Of heb jij je 3G altijd aanstaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xymox schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 11:04:
Ik zoek een tip.

Ik ben zelf helemaal weg van de "slide-it" app. Dit toetsenbord heeft een zeer goed zelfleer systeem en is erg snel bij het typen. Maar wat hier ook handig aan is is dat je voor email adressen, URL's en zelfs hele verhalen sneltoetsen kunt instellen (vb. een drie letter code, zoals ZXC ofzo)
echt een aanradertje vind ik! :*)

---

Zelf heb ik nog een probleem dat mijn telefoon opeens alle "+" heeft weggehaald voor mijn telefoonnummers. Gezien ik ongeveer 700 contacten heb is het niet te doen dit per persoon er weer in te zetten. Heeft iemand een idee hoe dit opeens kan gebeuren en nog belangrijker, hoe ik dit weer terug kan zetten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
  • Laatst online: 25-05 18:09
ParaNoiMia schreef op zondag 13 juni 2010 @ 16:08:
[...]

Ik heb gemerkt dat sinds de laatste OTA-update als je je 3G-verbinding en Wifi uit hebt staan, dat hij enorm veel batterij zuipt. Zet je je 3G-verbinding aan, dan scheelt dat echt veel.

Ik heb het van de week getest, in 30 minuten 10% weg met 3G uit, toen ik in de auto zat (en BT aan, zonder dat het gekoppeld was), daarna een rit van 2,5 uur met 3G aan, BT aan en toen was ik maar 3% kwijt.

Dus jouw telefoon verbruikt meer als hij niets aan het doen is?
Stuur hem eens terug want dat is verre van logisch, ik merk niets van sneller leeg gaan dankzij die update.
Heb mezelf wel aangeleerd wifi te gebruiken als het kan ipv 3g, scheelt een hoop stroom (20% op een dag ongeveer hier dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ewivis schreef op zondag 13 juni 2010 @ 10:34:
[...]

dan heb je hem op het verkeerde moment uit de lader gehaald, met 90% gok ik. Even internetten en er is wel 2% af hoor.

De telefoon laadt op tot 100%, na een poosje daalt hij naar 90% en gaat daarna weer opladen tot 100% Als je hem dus op het verkeerde moment uit de lader haalt, dan heb je dus 90% accu ipv 100%...
Hij had de hele nacht aan de oplader gelegen. Of doet hij dat steeds? Oplaen tot 100 en dan laten zaken en dan weer naar 100%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fer00
ParaNoiMia schreef op zondag 13 juni 2010 @ 16:08:
[...]

Meestal heb ik 3G en Wifi geactieveerd ja! Heb me laten vertellen dat dat niet uitmaakt als hij bijvoorbeeld van Wi-Fi gebruik maakt en dat 3G dan ook aan staat... Opvallend is wel dat ik gisteren nog 15% over had en ik toen dacht nu doe ik mijn 3G ook maar uit (Wifi stond al uit) dat hij toen binnen een half uur leeg was. In de tussentijd heb ik niets met de telefoon gedaan.

Dit is inderdaad niet logisch, maar misschien dat hij constant probeert te connecten met 3G/Wifi en daarmee door blijft gaan als het niet lukt..... :S Geen idee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoT is geen helpdesk, en dit is met Google gemakelijk te vinden.

[ Voor 82% gewijzigd door RoD op 13-06-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Geen last hier van snel leeg gaande batterij.

- 3G staat constant aan
- Geen wifi, GPRS of BT aan (tenzij ik het nodig heb)
- Scherm helderheid op automatisch
- Weer, 2x mail, twitter en facebook sync 1x per uur
- Locatiebepaling ook aan (zonder GPRS)

Zo haal ik de 2 dagen makkelijk met wat muziek luisteren, internetten, sociale netwerken, bellen, sms-en etc. Ik heb de Desire 1,5 week nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Laatst online: 13-09 13:18
Staffie666 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 16:14:
[...]

Dus jouw telefoon verbruikt meer als hij niets aan het doen is?
Stuur hem eens terug want dat is verre van logisch, ik merk niets van sneller leeg gaan dankzij die update.
Heb mezelf wel aangeleerd wifi te gebruiken als het kan ipv 3g, scheelt een hoop stroom (20% op een dag ongeveer hier dan)
Sinds de update lijkt dat inderdaad zo te zijn ja. Het lijkt erop alsof hij maar netwerken blijft zoeken, al zet je alles uit.
Pagina: 1 ... 9 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.