HTC Desire - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 24 Laatste
Acties:
  • 215.898 views

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-10 12:26
l3art schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 08:34:
Misschien even hier posten en dan graag ook met een linkje :)
Android Software & Discussie

[...]

Bekende bug in Android (2.x)... Je kan beter een alternatieve wekker gebruiken. Bijvoorbeeld Klaxon.
Volgens mij geen bug.
Heb het ook 1 keer gehad. Dit kwam omdat ik een task killer had geinstalleerd die de klok ook stopte. Als je een taskkiller hebt geinstalleerd moet je de klok in ignore lijst zetten.

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-11 08:28

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Sleehond schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:48:
Ik heb ook wel last van dat ik elke avond moet opladen, het begint een gewenning te worden...
Ik hoop dat Froyo een betere batterijduur zal geven, wie weet...

Verder heb ik zelf het probleem dat mijn wekker het inmidddels al een week niet doet ofzo. Waarom dat mag joost weten, want ik snap er niks van. Ik stel netjes wekker in, stel hem op trillen, volume staat gewoon aan, elke dag staat aangevinkt maar toch gaat hij al een week niet meer af!

ik heb het geluk dat ik een andere wekker heb, maar ik vind het toch heel irritant, ik snap gewoon niet waar het probleem ligt!
diabolofan schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:54:
[...]

Hee, bekend probleem.. :o Vanochtend mijn wekker om 07:00 gezet, maar niet afgaan hoor... Dacht echt van "huh?!", maar gelukkig was mijn vader er nog om me te roepen.. ;) Maar idd, hij deed het echt gewoon niet. Nu net nog maar ff getest om 22:53, en toen deed hij het wel goed, dus weet ook niet precies...

Probeer jij hem misschien ook om 07:00 uur af te laten gaan, en zit daar de bug in? Lijkt me sterk, maar zou kunnen natuurlijk.. ;)
Het is al vaker gemeld, zelfs in de vorige post. Desondanks blijkt het nog steeds niet altijd duidelijk te zijn. ;)

Als jullie een Task Killer gebruiken (wat overigens af te raden is), zorg er dan voor dat het Klok/Clock-proces niet gekilled wordt! :) Dat is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de veroorzaker van jullie probleem.

Deze informatie moet maar in de OP denk ik ...

[ Voor 3% gewijzigd door gday op 16-06-2010 12:30 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

mphilipp schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 00:15:
[...]

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Er is sinds de update een aanzienlijke stijging in het stroomverbruik. Ik wil weten of er anderen zijn met datzelfde probleem.
Fijn dat dat geen direct antwoord op je vraag was, maar het zou je wel een antwoord op je eigen vraag kunnen geven. Waarom probeer je dat dan niet?

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
Ik kan al 3 dagen geen applicaties of updates downloaden van android markt op mijn desire, je ziet (download starten) en dan gebeurt helemaal niks! hebben nog meer gebruikers hier ook zelfde probleem? Ik heb een vodafone abonnement.

[ Voor 14% gewijzigd door Faris op 16-06-2010 12:47 ]

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:01
Bedankt voor de reacties omtrent het "wekker probleem" !

Ik zal mijn taskkiller niet meer gebruiken, eens kijken hoe het dan uitpakt!

Voorlopig bedankt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:13:
[...]

Dit ken ik wel ja. Niet toevallig je vinger voor de sensor linksboven?
Als je voor de sensor je vinger houdt dan blijft het scherm zwart.

Maar heb soms ook na een gesprek dat ik mijn vinger niet voor de sensor houdt gewoon nog zwart is.
Dan moet ik op de menu toets drukken om weer beeld te krijgen...
Zelfs de menu-knop werkt niet. Zelfs als ik de telefoon neerleg komt het scherm niet terug. Wat bewegen voor de sensor zou soms ook kunneh helpen schijnbaar, maar dat is bij mij ook nog niet gelukt.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
[quote]Xymox schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 08:51:
BillSpaarbank schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 07:54:
Idem hier. Sinds de update bij normaal gebruik (wifi, bluetooth uit) heb ik aan het eind van de dag 30% over.

Heb je de telefoon wel eens uit en aan gezet?
Mijn telefoon gaat ieder avond uit en en de volgende ochtend weer aan :)

[ Voor 33% gewijzigd door BillSpaarbank op 16-06-2010 13:08 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:46
Hier gaat ie 's nachts op flight mode :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:02

Flipm0de

geen

Ben zelf een beetje aan het twijfelen over deze telefoon of toch een iphone (3gs).
Heb in het verleden een 2G gehad en dat was de beste telefoon ooit. daarna helaas naar windows mobile gegaan... dat nooit meer!

Zijn er meer mensen die de overstap van iphone naar android hebben gemaakt? Hoe bevalt het? Zie dat Android toch redelijk volwassen is geworden. Denk dat alleen in games, apps en het scherm (typen schijnt nog beter te gaan op de iphone) de iphone wint.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:20
Flipm0de schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:32:
Ben zelf een beetje aan het twijfelen over deze telefoon of toch een iphone (3gs).
Heb in het verleden een 2G gehad en dat was de beste telefoon ooit. daarna helaas naar windows mobile gegaan... dat nooit meer!

Zijn er meer mensen die de overstap van iphone naar android hebben gemaakt? Hoe bevalt het? Zie dat Android toch redelijk volwassen is geworden. Denk dat alleen in games, apps en het scherm (typen schijnt nog beter te gaan op de iphone) de iphone wint.
Waarom doe je niet even een zoek op "iphone"...dit onderwerp komt hier regelmatig aan bod. Persoonlijk zie ik geen voordelen van de iphone tov de desire...kan ik een lang verhaal van maken, maar dat ga ik niet doen ;)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-11 23:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Het is uiteindelijk een combi van persoonlijke voorkeur en of de apps die je nodig hebt/graag wilt gebruiken beschikbaar zijn. Ondanks dat de iPhone inmiddels meer software heeft, is denk ik zo'n beetje alles ook op Android beschikbaar. En als iets er niet is, is er altijd wel een figuur die in dat gat springt en het maakt, tenzij het iets proprietairs is.

Qua mogelijkheden zijn beiden gewoon gelijk, het formaat is ook (praktisch) identiek (attentie mierenneukers: de verschillen zijn klein genoeg om het niet te voelen/zien) dus het komt neer op wat je wilt. Mijn overwegingen om een Desire te kopen boven de iPhone (heb ik ooit overwogen) waren voonamelijk het open karakter (geen Apple Nazi die bepaalt wat goed voor me is) en het feit dat je 'm niet hoeft te unlocken/rooten om van alles te kunnen doen. En alles wat ik wilde doen, is beschikbaar. Ik mis niets, behalve dan de officiële F1 app, maar de variant die door derden is gemaakt werkt ook perfect.

(Attentie overijverige moderators: de Apple Nazi is een variant op de Soup Nazi)

[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 16-06-2010 13:52 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:20
Hebben hier meer mensen problemen met de GMail app? Ik kan wel internetten, maar mn GMail wordt niet meer gerefreshed.

Ik heb de telefoon al een reboot gegeven.

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-11 15:53

Ken.

\m/.([oO]).\m/

L-VIS schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:02:
Hebben hier meer mensen problemen met de GMail app? Ik kan wel internetten, maar mn GMail wordt niet meer gerefreshed.

Nope. Doet het de hele dag al prima hier.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Niet toevallig je automatische synchronisatie uitgezet? Menu -> instellingen -> Accounts en synchronisatie en dan automatisch synchroniseren aan.

Verwijderd

gday schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:29:
[...]

[...]

Het is al vaker gemeld, zelfs in de vorige post. Desondanks blijkt het nog steeds niet altijd duidelijk te zijn. ;)

Als jullie een Task Killer gebruiken (wat overigens af te raden is), zorg er dan voor dat het Klok/Clock-proces niet gekilled wordt! :) Dat is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de veroorzaker van jullie probleem.

Deze informatie moet maar in de OP denk ik ...
Thank U very much ;-)

• Flipm0de

Flipm0de

geen

De openheid spreekt mij ook het meeste aan. Zker icm met de prijs en het niet hoeven nemen van T-mobile :).

Waarom toch de keuze voor de desire gemaakt? De Nexus One is voor dezelfde prijs te krijgen bij een vodafone abo. Sense is opzich wel mooi, maar zorgt er wel voor dat updates langer duren. Al ben ik dan wel meer fan van de fysieke knoppen vd Desire dan de touch vd Nexus (nog een overweging... ).

• L-VIS
J0YR1D3R schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:19:
Niet toevallig je automatische synchronisatie uitgezet? Menu -> instellingen -> Accounts en synchronisatie en dan automatisch synchroniseren aan.
Dat staat goed. Ik zie dat contacten en agenda hebben een uurtje geleden nog gesynced, Mail vanochtend voor het laatst. Klik op dat vernieuwen icoontje dan zie ik wat activiteit, ook in de statusbalk. Daarna lijkt het alsof hij klaar is, maar er veranderd niks. De tijd blijft hetzelfde, vreemd :?

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 21:36

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

En... ik heb me deze ochtend ook goed overslapen (zo maar eventjes 4 uur).
Heb nu de klok bij Igonre gezet, zou dat voldoende zijn voor de taskkiller?

In elk geval neem ik voor de komende dagen een oldschool backup wekker.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:21
Bij mij ook. Wel vind ik de GMail app soms erg traag in het updaten.

Verwijderd

Ow? Bij mij is het echt secondenwerk voordat het via Push is binnengehengeld, gaat prima. D'r zit wel 1 bug in de gmailapp, hij markeert sommige conversaties onterecht als gelezen, terwijl de teller in de inbox nog op !=0 staat :)

• L-VIS
Bij mij is hij normaal ook erg snel, maar nu al sinds vanochtend niet meer.

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-11 07:17
robbinonline schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:30:
Wie iemand hoe ik de kleur van mijn verschillende Google kalanders kan veranderen.
Ik heb via Google Calander online ze allemaal een verschillende kleur gegeven:
Bij mij veranderd de kleur op de telefoon automatisch mee met google calendar, denk dat je even moet refreshen, of opniew het venster 'agendas selecteren' openen?

Vraag: Hebben nog meer mensen dat het led lampje blijft knipperen, en 'nieuwe sms' melding blijft staan?
Dat terwijl ik allang geantwoord heb op de sms.
Heb dit nu sinds aantal dagen :/

[ Voor 17% gewijzigd door Pimpam op 16-06-2010 14:55 . Reden: Vraag toegevoegt ]

Verwijderd

Ik heb de overstap gemaakt na 3 iphones en dan nu een desire.
Bevindingen (mijn persoonlijke dus!!)

+ Android (Desire)
Mooier scherm, mooier toestel, groter fijner toestel, meer instelmogelijkheden, veel google toepassingen, flash,

+ Iphone
Betere appstore, touchscreen reageert iets beter, internet werkt net iets beter, makkelijk te jailbreaken, Cydia en Installous (erg belangrijk voor mij) apps en besturing werken makkelijker en intuitiever, Itunes en backupmogelijkheden zijn super. Veel accessoires op de markt.Minimaal 2x per jaar update van software

- Android
Overal heb je bijna een app voor nodig (sd kaart uitlezen, app instaleren van pc) Kwalteit games en aanbod apps nog redelijk in de kinderschoenen, lastig te rooten (voor custom roms) werkt met SD kaart (niet mijn voorkeur), slechte ondersteuning voor nieuwe updates (sommige toestellen draaien nog 1.5 android :? )
batterij is te snel leeg (iPhone ietsie beter)

- iPhone
geen flash, Itunes werkt goed,maar je moet het eerst doorhebben, luisteren slecht naar wensen van klanten, klein scherm, batterij ietsie beter dan Desire.

Het is dus redelijk persoonlijk wat je kiest. Wil je er veel aan tweaken moet je voor Android gaan, ga je meer voor de games en makkelijk toestel waar veel accessoires voor zijn moet je absoluut een iPhone nemen.
Het is allebei mooi spul met ieder zijn sterke en minder sterke punten.

Nogmaals..dit was persoonlijk!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2010 14:53 ]

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-11 15:53

Ken.

\m/.([oO]).\m/

IStealYourGun schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:31:
En... ik heb me deze ochtend ook goed overslapen (zo maar eventjes 4 uur).
Heb nu de klok bij Igonre gezet, zou dat voldoende zijn voor de taskkiller?

In elk geval neem ik voor de komende dagen een oldschool backup wekker.
Ik zou er niet teveel op rekenen. Bij de Milestone topic werd het in elk geval geclassificeerd als Android 2.1 bug.
Zet maar een extra wekkertje of ga voor een third party oplossing (ik zweer bij Gentle Alarm, maar er zullen vast meerdere apps zijn die net zo betrouwbaar zijn en goed functioneren :))

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:26
Ken. schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:53:
[...]

Ik zou er niet teveel op rekenen. Bij de Milestone topic werd het in elk geval geclassificeerd als Android 2.1 bug.
Zet maar een extra wekkertje of ga voor een third party oplossing (ik zweer bij Gentle Alarm, maar er zullen vast meerdere apps zijn die net zo betrouwbaar zijn en goed functioneren :))
Ik heb nergens last van. Ik gebruik gewoon de standaard app en word iedere ochtend netjes om 6:00 gewekt. Ik heb trouwens geen taskkiller draaien (om dit soort ellende te voorkomen onder andere)

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-11 14:31
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:54:
[...]
hmmm indeed, doe net een check
en heb dus:
firmwareversie: 2.1-update1
build-nummer: 1.21.405.2
is ook softwarenummer btw
De firmwareversie: 2.1-update1 heb je ook al bij 1.15 en bij 1.21 nog steeds dit wijzigt niet met de update geloof ik. Bij mij iig niet, alleen het build nummer.

Overigens is het volgens mij ook zo dat de telefoon een Wifi verbinding vereist om te kunnen updaten ivm grootte van de update (~20 mb ofzoiets). Proberen te updaten via 3G was bij mij onsuccesvol, totdat ik het thuis via Wifi probeerde waarna alles ineens automatisch ging.

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-11 07:17
eymey schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:13:
[...]

OK, thanks :-). Welke 2 zijn het dan? (volgens mij moet dat wel kunnen, of mag je hier accessoires niet bespreken?).
Heb de zwarte en de 'wood' besteld.. maar neem aan dat dat qua functionaliteit niet uitmaakt.

[ Voor 56% gewijzigd door Pimpam op 16-06-2010 15:00 ]

• quart
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-07 14:06
FoOnEeN schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:59:
[...]

De firmwareversie: 2.1-update1 heb je ook al bij 1.15 en bij 1.21 nog steeds dit wijzigt niet met de update geloof ik. Bij mij iig niet, alleen het build nummer.

Overigens is het volgens mij ook zo dat de telefoon een Wifi verbinding vereist om te kunnen updaten ivm grootte van de update (~20 mb ofzoiets). Proberen te updaten via 3G was bij mij onsuccesvol, totdat ik het thuis via Wifi probeerde waarna alles ineens automatisch ging.
Ah duidelijk.
Ik heb het zowel via wifi als via 3G geprobeerd, en allebei lukt helaas niet.

Verwijderd

Achtergrond van onderstaande vragen: Absolute noob op smartgebied en zeer slechtziend (20% gezichtsscherpte en lichtschuw).
Ik heb de fora doorgelezen en kan geen antwoorden vinden op deze vragen:
1. Is het mogelijk om sms en email leesweergave/opstellen-nieuw-bericht, te verkrijgen als witte letters op donkere achtergrond?
2.. Is het mogelijk om sms/email/twitter weergave in grote letters te verkrijgen?
4. Of werkt pinch to zoom wellicht ook in apps als email/sms/twitter e.d? Is er anders 'n app die dit mogelijk kan maken?
5. Ondanks diverse berichtgeving kan ik nog steeds niet achterhalen of hotmail (@hotmail.com en @live.nl) voor de volle 100% gesynchroniseerd en werkzaam te krijgen is in deze android? Wie het weet mag het zeggen, en nee; ik wil niet over naar gmail:)

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:11
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:50:
Achtergrond van onderstaande vragen: Absolute noob op smartgebied en zeer slechtziend (20% gezichtsscherpte en lichtschuw).
1. Is het mogelijk om sms en email leesweergave/opstellen-nieuw-bericht, te verkrijgen als witte letters op donkere achtergrond?
2.. Is het mogelijk om sms/email/twitter weergave in grote letters te verkrijgen?
4. Of werkt pinch to zoom wellicht ook in apps als email/sms/twitter e.d? Is er anders 'n app die dit mogelijk kan maken?
5. Ondanks diverse berichtgeving kan ik nog steeds niet achterhalen of hotmail (@hotmail.com en @live.nl) voor de volle 100% gesynchroniseerd en werkzaam te krijgen is in deze android? Wie het weet mag het zeggen, en nee; ik wil niet over naar gmail:)
1. niet in de stock sms-app, wel via handcent sms.
5. hotmail is niet echt 'syncen', want hotmail werkt met pop3. Pop 3 haalt mails van de mailserver, maar als je mails lokaal delete, worden die niet op de server gedeleted. Dus pop3 gaat maar in 1 richting, terwijl gmail met imap/push langs 2 richtingen werkt.

en als je slechtziend bent, zou je beter een toestel nemen met een lagere resolutie, zoals die wildfire. Dan worden alle apps 'te groot weergegeven'

[ Voor 5% gewijzigd door pina op 16-06-2010 16:04 ]

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 00:48

Deem

Ontcijfer mij!

Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:50:
1. + 2. Idd mogelijk met Handcent. Userinterface is volledig aan te passen naar wens.
4. Pinch zoom werkt alleen als het in de App geprogrammeerd is en is geen standaard functie van het OS. Tot nu toe zie ik het alleen vaak gebruikt worden in Browsers en Foto-app's.
5. Syncroniseren niet. Wel mails ophalen en versturen vanaf je telefoon met Pop3 protocol, dacht ik.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:31:
Hebben jullie sinds de laatste firmware update ook last van het feit dat nadat je gebeld hebt en je op wilt hangen het scherm niet meer oplicht? Je kunt dus nooit op de knop voor verbinding verbreken drukken! (Voor de duidelijkheid, op de powerknop drukken zodat het scherm weer verschijnt werkt ook niet) Misschien iets met de proximity sensor aan de hand. (waar zit dat ding?) Op het scherm 'tappen' lukt ook niet.
Ter naslag voor degenen die dit probleem ook ondervinden, ik heb de fabrieksinstellinge gereset maar dat mocht ook niet baten. HTC klantenservice gebeld en ze komen morgen het toestel ophalen voor reparatie. Duur: 2 a 3 weken max.

Toch netjes dat ze hem komen halen. Of ze het probleem nu ook begrepen hebben is de vraag, gezien het feit dat de persoon bij klantenservice (hoe aardig deze ook was) volgens mij geen idee had wat een proximity sensor is.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik heb zojuist via Modaco een Desire ge-unroot. De softwareversie staat nu op 1.15 en ik begrijp dat 1.21 de nieuwste is. Kan het zijn dat je met een generic ROM geen update aangeboden krijgt?

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

L-VIS schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:47:
Bij mij is hij normaal ook erg snel, maar nu al sinds vanochtend niet meer.
Ik heb ook problemen met gmail-push. Hij wil slechts sporadisch syncen via 2g of 3g, over wifi werkt alles perfect. Provider is overigens T-Mobile.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Verwijderd

Thanks Deem en Pina voor de antwoorden! Fijn om te horen dat Handcent waarschijnlijk m'n problemen zal oplossen. Toch nog 'n vraagje over volgende:
pina schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:03:
[...]

5. hotmail is niet echt 'syncen', want hotmail werkt met pop3. Pop 3 haalt mails van de mailserver, maar als je mails lokaal delete, worden die niet op de server gedeleted. Dus pop3 gaat maar in 1 richting, terwijl gmail met imap/push langs 2 richtingen werkt.
Betekend dit zoveel als: JA ik kan mailboxen bekijken en mails beantwoorden. maar NEE daarvan wordt niks geregistreerd als ik via pc inlog op m'n acount? Ook m'n verzonden mails mobiel worden niet weergegeven bij 'send items op pc?

Die Wildfire zou wellicht 'n optie kunnen zijn maar dat scherm is dan juist weer veel minder groot. vandaar dat m'n voorkeur dus uitgaat naar de Desire. Maar misschien toch die Wildfire ook eens overwegen.

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-10 23:07
Realityweb schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:45:
[...]

Dat is kloten. Zou toch om een nieuw toestel vragen in de winkel. Dit wil je niet nog een keer meemaken, en kost hun (of HTC) ook alleen maar geld..
Ik ben nu naar de winkel geweest. Dit keer kon ik het probleem goed laten zien. (vorige keer wou die in de winkel niet meer opstarten) Ook heb ik er een lange beschrijving bij gedaan over het probleem. De winkel wou hem niet zelf ruilen. Ze zagen echter wel in dat dit wel een ernstig defect was, zeker na zo'n korte tijd en omdat die net terug kwam van de "reparatie". Ze gingen in ieder geval bij HTC aandringen voor een nieuw toestel. Ik weet niet hoe HTC met dit soort verzoeken omgaat? Heeft iemand hiermee ervaring?

Ik heb in ieder geval uitvoerig getest dat het niet aan iets lag wat ik heb gedaan, want gisteravond heb ik zowat alle apps geinstalleerd die ik voor de reparatie ook had. Uiteindelijk heb ik het toestel dus zonder sim en sd card 2 x naar de fabrieksinstellingen gezet. Toen deed hij het even goed. Later via wifi uit de market google maps geupdate en earth geinstalleerd en het toestel begon even later weer te spoken.

Nu waarschijnlijk weer een paar weken wachten :-(

Oja, ik lees hier altijd over leveringsproblemen en wachttijden voor de desire... Hier in de winkel hebben ze daar nog nooit van gehoord. Ze hebben er altijd 2 op voorraad. Als er 1tje verkocht was kwam er zo weer 1tje binnen. Ik hoefde ook niet te wachten toen ik hem kocht.

[ Voor 13% gewijzigd door The Anarchist op 16-06-2010 19:08 ]

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-11 14:17
Sinds vandaag is mijn spook-headset helemaal de baas. Ik heb nu permanent het headset icoon in beeld (zonder dat ik iets heb aangesloten) en ik kan geen gesprekken meer voeren. Daarnaast is mijn bijgeleverde headset stuk dus het komt er op neer dat ik met mijn telefoon niet meer kan bellen... :(
Eerst was het nog sporadisch en met wat gewiebel te verhelpen, maar het lijkt er op dat mijn 3.5 mm plug naar de mallemoeren is. Nu maar dat eeuwigdurende HTC service proces in ;w
Als ik nu trouwens een 3.5mm plug er in of uit haal heb ik kans dat ie muziek gaat afspelen of het laatst gebelde nummer nog eens opbelt.
Om je dood aan te ergeren! }:|

Ook is er een toggleheadset programma maar die werkt alleen op 1.6 of 1.5, net als Sound Route Switcher.

Rotding... :$

Verwijderd

mphilipp schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 00:15:
[...]

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Er is sinds de update een aanzienlijke stijging in het stroomverbruik. Ik wil weten of er anderen zijn met datzelfde probleem.
hier is het echt bagger geworden met de accu duur :/
eerst ruim 2 dagen en nu haal ik amper 1 dag 8)7

zelfde instellingen, zelfde sync, niets raars onder accugeschiedenis

Verwijderd

Iemand last van herhaalde herstarts?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:46
Ik heb het hier ook al eens eerder aangekaart en heb er nog niet echt iets over kunnen vinden:

Weet iemand of er ook een tool is (of instelling die ik nog over het hoofd gezien heb) waarmee ik bv. kan zeggen dat m'n tel. slechts ieder uur mag syncen? Ipv om de haverklap kalender, contacten en gmail (via gmail app) binnen krijgen.

Ik vind het toch jammer als ik steeds voor iedere sync handmatig op de synchroniseer knop moet drukken en bv. 1x per dag vind ik prima :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-10 14:56
Famoso schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:48:
[...]

Ik heb ook problemen met gmail-push. Hij wil slechts sporadisch syncen via 2g of 3g, over wifi werkt alles perfect. Provider is overigens T-Mobile.
even herstarten. Had het begin deze week ook, helemaal niet meer automatisch syncen. Na een herstart werkt het weer prima.

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

SmithNL schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:55:
[...]

even herstarten. Had het begin deze week ook, helemaal niet meer automatisch syncen. Na een herstart werkt het weer prima.
Heeft niet gewerkt bij mij. Zelfs reset naar factory-settings werkt niet. Kijk het nog wel even aan :P

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Alex)
  • Laatst online: 30-10 15:32
Watbetreft Hotmail: bij de komende update (die wordt op dit moment uitgerold naar alle Hotmail-gebruikers) wordt ActiveSync-ondersteuning (dezelfde als Exchange gebruikt) toegevoegd!

Het kan wel een tijdje duren tot je deze update hebt, want Microsoft heeft heel veel servers om te updaten.

We are shaping the future

• Homey D. Clown
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-07 18:45
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:35:
Ja, ik. Meestal bij intensief gebruik als ie warm wordt, maar ook weleens zomaar out of the blue. Heb 't toestel pas een week, dus wacht nog maar even af.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Overigens vanavond weer eens een keer het SD probleem gehad. Ik dacht dat het weg was nadat ik het kaartje in de PC had geformatteerd, maar helaas...het is weer zover. What the fuck is er aan de hand? En waarom doet men er helemaal niets mee? Een of andere vage update die van alles doet, behalve één probleem oplossen dat nodig opgelost moet worden. Momenteel moet ik die Desire dus vaker rebooten dan mijn WiMo...da's een triest record moet ik zeggen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:51:
[...]

Ik heb de overstap gemaakt na 3 iphones en dan nu een desire.
Bevindingen (mijn persoonlijke dus!!)

+ Android (Desire)
Mooier scherm, mooier toestel, groter fijner toestel, meer instelmogelijkheden, veel google toepassingen, flash,

+ Iphone
Betere appstore, touchscreen reageert iets beter, internet werkt net iets beter, makkelijk te jailbreaken, Cydia en Installous (erg belangrijk voor mij) apps en besturing werken makkelijker en intuitiever, Itunes en backupmogelijkheden zijn super. Veel accessoires op de markt.Minimaal 2x per jaar update van software

- Android
Overal heb je bijna een app voor nodig (sd kaart uitlezen, app instaleren van pc) Kwalteit games en aanbod apps nog redelijk in de kinderschoenen, lastig te rooten (voor custom roms) werkt met SD kaart (niet mijn voorkeur), slechte ondersteuning voor nieuwe updates (sommige toestellen draaien nog 1.5 android :? )
batterij is te snel leeg (iPhone ietsie beter)

- iPhone
geen flash, Itunes werkt goed,maar je moet het eerst doorhebben, luisteren slecht naar wensen van klanten, klein scherm, batterij ietsie beter dan Desire.

Het is dus redelijk persoonlijk wat je kiest. Wil je er veel aan tweaken moet je voor Android gaan, ga je meer voor de games en makkelijk toestel waar veel accessoires voor zijn moet je absoluut een iPhone nemen.
Het is allebei mooi spul met ieder zijn sterke en minder sterke punten.

Nogmaals..dit was persoonlijk!!
Hier heb ik zeker wat aan!!! Superbedankt!!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

mphilipp schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:49:
Overigens vanavond weer eens een keer het SD probleem gehad. Ik dacht dat het weg was nadat ik het kaartje in de PC had geformatteerd, maar helaas...het is weer zover. What the fuck is er aan de hand? En waarom doet men er helemaal niets mee? Een of andere vage update die van alles doet, behalve één probleem oplossen dat nodig opgelost moet worden. Momenteel moet ik die Desire dus vaker rebooten dan mijn WiMo...da's een triest record moet ik zeggen.
Lekker dan, ik wilde je bijna bedanken voor de gouden tip ;w

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:58:
[...]

Ter naslag voor degenen die dit probleem ook ondervinden, ik heb de fabrieksinstellinge gereset maar dat mocht ook niet baten. HTC klantenservice gebeld en ze komen morgen het toestel ophalen voor reparatie. Duur: 2 a 3 weken max.

Toch netjes dat ze hem komen halen. Of ze het probleem nu ook begrepen hebben is de vraag, gezien het feit dat de persoon bij klantenservice (hoe aardig deze ook was) volgens mij geen idee had wat een proximity sensor is.
Ja dat probleem heb ik ook wel eens, maar bij is het gewoon een geval van de een vinger over de luidspeaker om het (vet van je oor?) weg te vegen en het scherm gaat weer aan. Ik heb het ook alleen als ik het echt tegen mijn oor aan houd. Scherm wil dan niet aan totdat je dat gedaan hebt.

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-10 21:18

shameblaster

BB4E^Cons

shameblaster schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:28:
Ik krijg sinds een paar dagen (niets verandert) geen meldingsgeluid meer bij een nieuwe email?
De instellingen etc heb ik niet gewijzigd, en ze staan ook goed in mijn telefoon(nagekeken)
Heb hem al is gereboot maar zonder effect.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
En een klein kickje, ben er nog steeds niet uit wat het kan zijn :(

Cons:::BB4E

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:56
Standaard meegeleverde SD kaart? Ik heb zelf redelijk snel mijn SD kaart vervangen, heb echt nooit problemen gehad. Maar durf nog steeds niet te zeggen of de standaard SD kaart crap is of niet.

• The Anarchist
Homey D. Clown schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:33:
[...]

Ja, ik. Meestal bij intensief gebruik als ie warm wordt, maar ook weleens zomaar out of the blue. Heb 't toestel pas een week, dus wacht nog maar even af.
Als hij dat al doet binnen een week belooft dat niet veel goeds! Terug ermee.
Veel winkels kan je een toestel toch binnen 8-14 dagen gewoon ruilen?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

krijn1985 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 00:57:
[...]
Standaard meegeleverde SD kaart? Ik heb zelf redelijk snel mijn SD kaart vervangen, heb echt nooit problemen gehad. Maar durf nog steeds niet te zeggen of de standaard SD kaart crap is of niet.
Ja, maar ik vraag me echt af wat het probleem nou is. Ik kan me logischerwijs niet voorstellen dat het aan de kwaliteit van de kaart ligt of aan het formaat. Want waarom doet ie het op moment 1 niet (meer) en na een reboot weer wel? Als de kaart slecht is, blijft ie het niet doen lijkt mij. Er is geen data corruptie, dus dat is het ook niet.

Wat misschien een mogelijkheid is, is een serie kaartjes met slechte plekken erop en dat Android daar niet zo lekker mee omgaat. Ik blijf het iig en vreemd fenomeen vinden. En daarbij bijzonder storend dat men het nog niet heeft opgelost.

• jsm29
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-11 11:27
Vodafone Live werkt sinds deze week ook weer.
Ook wel handig om te weten voor de vodafone gebruikers.

• BillSpaarbank
  • Niet online
shameblaster schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 23:46:
[...]

En een klein kickje, ben er nog steeds niet uit wat het kan zijn :(
Heb je sound manager uit de market al geprobeerd? Hier kun je per onderdeel de volume instellingen wijzigen.

Verwijderd

Ik weet niet of dit inmiddels voorbij is gekomen, maar mijn gmail komt prima binnen, dat gaat allemaal goed, maar als ik ze op mijn desire gelezen heb, staan ze op de pc nog gewoon als ongelezen. Ook als ik reageer via mijn desire, komen die niet op mijn pc te staan en daar mis ik dus de helft van de conversaties...

Is daar een oplossing voor?

Waar kun je trouwens zien welke versie je hebt van je telefoon (1.5 / 2.1) ?

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Deze ochtend is mijn wekker dus wel afgegaan, blijkbaar ligt het dus toch aan de task killer. :)
Voorlopig gebruik ik wel nog enkele dagen een backup wekkertje :)

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:27

Salandur

Software Engineer

Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:05:
Ik weet niet of dit inmiddels voorbij is gekomen, maar mijn gmail komt prima binnen, dat gaat allemaal goed, maar als ik ze op mijn desire gelezen heb, staan ze op de pc nog gewoon als ongelezen. Ook als ik reageer via mijn desire, komen die niet op mijn pc te staan en daar mis ik dus de helft van de conversaties...

Heb je de koppeling wel goed ingesteld via de GMail app en niet per ongelijk als POP3/IMAP in de HTC Mail app? Dat kan erg uitmaken namelijk.
Waar kun je trouwens zien welke versie je hebt van je telefoon (1.5 / 2.1) ?
Settings -> About phone -> Software information

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-11 21:11

Haal je niet toevallig je gmail op via POP3 naar je pc? Je kunt dit volgens mij beter via IMAP doen. Zie hier voor gmail client instellingen.

Verwijderd

Salandur schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:12:

Heb je de koppeling wel goed ingesteld via de GMail app en niet per ongelijk als POP3/IMAP in de HTC Mail app? Dat kan erg uitmaken namelijk.
Nee, alleen via gmail ingesteld. Via HTC Mail staan geen accounts ingesteld...
Salandur schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:12:
Settings -> About phone -> Software information
Ah tnx :D

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2010 09:36 ]

Verwijderd

Beste Desire-gebruikers,

Sinds een aantal dagen heb ik een probleem met mijn Desire wanneer ik deze wil uitschakelen.
Zoals altijd hou ik de standby knop ingedrukt, vervolgens druk ik in het scherm dat verschijnt op uitschakelen en daarna op ok.
Op een gegeven moment gaat het scherm niet uit maar op standby. Als ik dan de volgende ochtend mijn telefoon aan wil zetten blijkt dat mijn telefoon nog aan staat en zie ik nog steeds het schermpje waarin staat: uitschakelen (met het bewegende rondje zeg maar)

Iemand enig idee hoe dit komt of hoe het verholpen kan worden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:37:
Beste Desire-gebruikers,

Sinds een aantal dagen heb ik een probleem met mijn Desire wanneer ik deze wil uitschakelen.
Zoals altijd hou ik de standby knop ingedrukt, vervolgens druk ik in het scherm dat verschijnt op uitschakelen en daarna op ok.
Op een gegeven moment gaat het scherm niet uit maar op standby. Als ik dan de volgende ochtend mijn telefoon aan wil zetten blijkt dat mijn telefoon nog aan staat en zie ik nog steeds het schermpje waarin staat: uitschakelen (met het bewegende rondje zeg maar)

Iemand enig idee hoe dit komt of hoe het verholpen kan worden?
Ik heb sinds gister wel dat mijn desire wat trager reageert als ik bijvoorbeeld op terug klik, dan duurt het even. Ook net even uitgeschakeld en dat duurde ook best wel lang, er bleef een hele tijd het "uitschakelen" in beeld staan met dat rondje. Uiteindelijk ging hij wel uit.

Ik heb amper apps geinstalleerd en ik kill dingen die ik niet meer gebruik, dus geen idee waarom hij zo traag is ineens... Misschien helpt de reboot van net, maar dat kan ik nu nog niet meteen zeggen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:40:
[...]

Ik heb sinds gister wel dat mijn desire wat trager reageert als ik bijvoorbeeld op terug klik, dan duurt het even. Ook net even uitgeschakeld en dat duurde ook best wel lang, er bleef een hele tijd het "uitschakelen" in beeld staan met dat rondje. Uiteindelijk ging hij wel uit.

Ik heb amper apps geinstalleerd en ik kill dingen die ik niet meer gebruik, dus geen idee waarom hij zo traag is ineens... Misschien helpt de reboot van net, maar dat kan ik nu nog niet meteen zeggen.
Ja het probleem bij mij is dus dat hij helemaal niet uitschakelt en gerust de hele nacht 'probeert' uit te schakelen. Heb ook al geprobeerd om apps te deïnstalleren en dat hielp ook niet.
Wat denken jullie? HTC bellen?

• Nakebod
  • Laatst online: 20:01

Nakebod

Nope.

Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:35:
Homey D. Clown schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:33:
[...]

Terugsturen, is niet goed. Heb zelf ook last van een Desire die reboot en overhit is. Even de foutmeldingen o pde site negeren, is nieuw ofzo :+

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• fluppe_v
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:07
Hallo iedereen,

Ik heb sinds enkele weken de desire in mijn bezit. Heb echter een groot probleem met de internet browser.
Op pagina's waar javascript gebruikt wordt voor het refreshen van afbeeldingen (webcams, klokken, ....) stopt mijn desire met het uitvoeren van scripts. En dit altijd na het inzoomen of verschuiven van de pagina. Is dit bij jullie gekend en zijn er oplossingen gekend hiervoor. Alternatieve browsers hebben hier ook last van, blijkbaar hangen ze allemaal af van de standaard browser engine...

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-11 21:11
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:44:
[...]
Ja het probleem bij mij is dus dat hij helemaal niet uitschakelt en gerust de hele nacht 'probeert' uit te schakelen. Heb ook al geprobeerd om apps te deïnstalleren en dat hielp ook niet.
Dit is een bekend probleem, zie hier en hier. Ik heb het zelf ook, alleen bij mij duurt het geen hele nacht, maar soms 15 minuten.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

What the fuck is er aan de hand? En waarom doet men er helemaal niets mee? Een of andere vage update die van alles doet, behalve één probleem oplossen dat nodig opgelost moet worden.
Helemaal mee eens. Het is gewoon erg irritant. Wil je even snel een foto of filmpje maken, kom je erachter dat je eerst 5 minuten bezig moet zijn met het rebooten van de telefoon |:( Meestal laat ik het dan maar gewoon zitten..

Ook de dagelijkse errors zijn fijn: Android kan niet backuppen, losse applicaties kunnen niet backuppen, kan geen bestanden downloaden via de browser (want die gaan richting SD-kaart) etc.

:/

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 17-06-2010 10:01 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

jsm29 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 08:14:
Vodafone Live werkt sinds deze week ook weer.
Ook wel handig om te weten voor de vodafone gebruikers.
Thanks voor de tip. Voetbal gratis in HQ kijken.... :) Dat heeft Vodafone goed gedaan...

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nakebod schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:51:
[...]

[...]

Terugsturen, is niet goed. Heb zelf ook last van een Desire die reboot en overhit is. Even de foutmeldingen o pde site negeren, is nieuw ofzo :+
Wou net zeggen, als ik je stuk zo lees is er echt iets niet goed. Ik kan met mijn Desire in de auto gewoon navigeren en opladen tegelijk, al scheelt het dat mijn brodit houder precies voor een ventilatierooster zit. Wanneer hij aan de lader ligt en ik ben tegelijkertijd aan het internetten loopt de temperatuur ook wel eens op richting de 40 graden maar ik heb er nooit problemen mee.

Verwijderd

Cavalera125 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:58:
[...]

Dit is een bekend probleem, zie hier en hier. Ik heb het zelf ook, alleen bij mij duurt het geen hele nacht, maar soms 15 minuten.
Ok thnx, ben ik in ieder geval niet de enige.
Heb in ieder geval contact gezocht met HTC. Als ik antwoord krijg en een evt. oplossing ofzo dan zal ik het hier neerzetten.

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:10

Roytoch

Nietes

Nu heb ik mijn tel 2 dagen en laat ik mijn kabeltje liggen bij een kennis op kantoor. Nu heb ik haar gemaild met de vraag of zij dat kabeltje heeft, zegt ze ja maar er staat Samsung op. Op het usb-kabeltje, wat dus wel usb micro is en ook in de HTC past, staat Samsung. Hoe groot is de mogelijkheid dat dit daadwerkelijk mijn kabeltje is? Samsung die kabeltjes maakt voor concurrent HTC?

Welles

• BillSpaarbank
  • Niet online
roy.ahuis schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:38:
Nu heb ik mijn tel 2 dagen en laat ik mijn kabeltje liggen bij een kennis op kantoor. Nu heb ik haar gemaild met de vraag of zij dat kabeltje heeft, zegt ze ja maar er staat Samsung op. Op het usb-kabeltje, wat dus wel usb micro is en ook in de HTC past, staat Samsung. Hoe groot is de mogelijkheid dat dit daadwerkelijk mijn kabeltje is? Samsung die kabeltjes maakt voor concurrent HTC?
Misschien heb je een Galaxy met een desire jasje gekocht... :+

De kans is nul komma nul. Om de USB-kabel zit standaard een HTC labeltje. Makkelijk te herkennen dus :)

-edit- Kan natuurlijk zijn dat je een Desire heb gekocht die eerst getest is door een ander. Die heeft misschien de verkeerde kabel ingeleverd.

[ Voor 9% gewijzigd door BillSpaarbank op 17-06-2010 10:46 ]

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:10

Roytoch

Nietes

BillSpaarbank schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:44:
-edit- Kan natuurlijk zijn dat je een Desire heb gekocht die eerst getest is door een ander. Die heeft misschien de verkeerde kabel ingeleverd.
Haha dacht ik al. Bahbah! Nouja ik regel wel ergens een kabeltje haha. Ik heb het toestel los gekocht trouwens, hij leek volledig ongebruikt maar who knows.

Welles

• Maarteh90
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-10 16:44

Hey L-VIS...

heb dit zelf ook een paar dagen gehad.. bleek uitendelijk gewoon dat mijn telefoon geen plek meer had om de emails op te slaan...

had aardig wat apps geinstalleerd, en kreeg dus in de notificatie balk ook een melding hiervan..
Zolang dit icoontje er was, kon ik ook geen mail ontvangen..

Wat apps verwijderd, tot icoon weg was.. En mail kwam weeer gewoon binnen..

Try it yourself, ;)

Loeters

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
Ik ben super blij met m'n nieuwe Desire, maar aan een ding moet ik nog steeds erg wennen:

Ik was gewend om (op mijn windows telefoon) via SPB contacts simpelweg op het gewenste contact te tikken, waarna ik de keuze had welk nummer van dit contact ik wilde bellen of smsen etc. Ik ben nu al een tijdje aan het proberen met de Contacten widget van HTC om hetzelfde voor elkaar te krijgen, maar het lukt mij alleen om éénmalig in te stellen wat de standaardactie gaat zijn (bellen, sms) en niet zozeer om het contact dan te openen.

Wie weet raad en/of een widget die doet wat ik wil?

Sometimes you need to plan for coincidence

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-11 19:05
Groentenboer schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:17:
Ik ben super blij met m'n nieuwe Desire, maar aan een ding moet ik nog steeds erg wennen:

Ik was gewend om (op mijn windows telefoon) via SPB contacts simpelweg op het gewenste contact te tikken, waarna ik de keuze had welk nummer van dit contact ik wilde bellen of smsen etc. Ik ben nu al een tijdje aan het proberen met de Contacten widget van HTC om hetzelfde voor elkaar te krijgen, maar het lukt mij alleen om éénmalig in te stellen wat de standaardactie gaat zijn (bellen, sms) en niet zozeer om het contact dan te openen.

I.p.v. op het nummer op het icoontje met het visite/adresbak-kaartje klikken? En als je ze toevoegd al favoriet, dan ipv het nummer het visitekaartje toevoegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Cidolfas op 17-06-2010 11:21 ]

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Verwijderd

Vesper64 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 23:36:
[...]

Ja dat probleem heb ik ook wel eens, maar bij is het gewoon een geval van de een vinger over de luidspeaker om het (vet van je oor?) weg te vegen en het scherm gaat weer aan. Ik heb het ook alleen als ik het echt tegen mijn oor aan houd. Scherm wil dan niet aan totdat je dat gedaan hebt.
Mijn scherm is gewoon schoon. Zodra ik iemand bel schiet het scherm ook meteen uit in plaats van pas als ik hem tegen mijn oor aan houdt. Oftewel, ik denk dat de sensor gewoon geblindeerd wordt door iets anders, of kapot is. Anyway, ze lossen het maar op. Ik zie hem over 2 weken wel retour.

• L-VIS
Maarteh90 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:07:
[...]
heb dit zelf ook een paar dagen gehad.. bleek uitendelijk gewoon dat mijn telefoon geen plek meer had om de emails op te slaan...
Ja ik ben erachter wat het was. Had mijn GMail app, alle items laten synchroniseren. Dat vond hij niet zo leuk. Heb hem weer terug gezet naar vier dagen en dat werkt weer prima!

Verwijderd

Groentenboer schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:17:

Wat ik zelf handig vindt, is op je homescreen de 'map' telefoons toevoegen. Als je daar op klikt/tikt opent zich een scrolllijst met je contacten. Dan klik/tik je op het gewenste contactpersoon en kan je snel de gewenste aktie[bellen, sms,mail] kiezen.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Dat laatste krijg je ook als je op het fotootje bij een sms klikt. Erg handig :)

Dat zit wel Schnorr.

• BigF25
  • Laatst online: 16:37
Heb nu sindskort een Desire en check de forum hier dagelijks, wat me opvalt is dat er veel mensen zijn die problemen hebben met de telefoon (Overhit, vanzelf uitschakelen, vage updates, geen sync, wekker die niet goed afgaat)
Lijkt er zo op dat HTC de telefoons goed presenteerd worden maar op software/hardware gebied missen ze nog t een en ander aan degelijkheid lijkt t wel.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:44:
[...]

Heb je toevallig Silent Boot geinstalleerd uit de Market?

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-10 08:43

Xymox

Determinism rulez !

BigF25 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:18:
Heb nu sindskort een Desire en check de forum hier dagelijks, wat me opvalt is dat er veel mensen zijn die problemen hebben met de telefoon (Overhit, vanzelf uitschakelen, vage updates, geen sync, wekker die niet goed afgaat)
Lijkt er zo op dat HTC de telefoons goed presenteerd worden maar op software/hardware gebied missen ze nog t een en ander aan degelijkheid lijkt t wel.
Hoho, vergeet niet dat problemen altijd gemeld worden hier en dat daarom het lijkt alsof er veel problemen zijn. Je moet het afzetten tegenover al die forummers die hier geen problemen mee hebben.
Er zitten altijd maandagmorgen modellen tussen, welk merk en type dan ook.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
BigF25 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:18:
Lijkt er zo op dat HTC de telefoons goed presenteerd maar op software/hardware gebied missen ze nog t een en ander aan degelijkheid lijkt t wel.
Het is in het algemeen zo dat je klagende mensen meer hoort dan mensen die geen problemen hebben. Dus pas op dat je waarschijnlijk een vertekend beeld krijgt.

De Youtube app is het enige die bij mij buggy is, die loopt regelmatig vast. Ik heb zelf verder nog geen rare problemen gehad, al doe ik er ook geen bijzondere dingen mee (gebruik de wekker niet en doe geen sync met de pc). Ik ben nogsteeds zeer tevreden met mn Desire :)

• The Anarchist
Maranello schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:30:
[...]

Het is in het algemeen zo dat je klagende mensen meer hoort dan mensen die geen problemen hebben. Dus pas op dat je waarschijnlijk een vertekend beeld krijgt.

De Youtube app is het enige die bij mij buggy is, die loopt regelmatig vast. Ik heb zelf verder nog geen rare problemen gehad, al doe ik er ook geen bijzondere dingen mee (gebruik de wekker niet en doe geen sync met de pc). Ik ben nogsteeds zeer tevreden met mn Desire :)
Dat klopt. Ik zat ook een paar weken te twijfelen op dit forum om de desire te kopen. Ik dacht: Dat zijn allemaal uitzonderingen (de gevallen waarbij de telefoon echt teruggestuurd moet worden). Dat gebeurt mij niet.

In dit geval is het mij wel gebeurd. Ondanks dat hier natuurlijk veel problemen gemeld worden krijg is toch het
idee dat er best veel hardwarematige problemen met dit toestel zijn.

Bovendien vind niet iedereen de weg naar dit forum.

• Frankster
  • Laatst online: 02-11 07:14
Gisteren dan ook maar de Desire gehaald (geruild voor de Milestone). Ik draai nu Softwareversie 1.15.405.4 maar om de 1 of andere reden kan het toestel geen update naar 1.21 vinden (niet via 3G, niet via Wifi). Iemand enig idee?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Frankster schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:58:
Gisteren dan ook maar de Desire gehaald (geruild voor de Milestone). Ik draai nu Softwareversie 1.15.405.4 maar om de 1 of andere reden kan het toestel geen update naar 1.21 vinden (niet via 3G, niet via Wifi). Iemand enig idee?
1.15 means branded en heeft dus een ander updatetraject. Staat hierboven ook al talloze keren vermeld.

• RiesB71
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 15:53
Als ik op mn Desire met gmail een e-mailtje aanmaak, kan ik daar bij "Aan" niet kiezen uit mn contacten. Mn contacten zijn toch gesynced met google (internet). Ook kan ik wel vanuit contacten een bericht aanmaken met gmail, maar dan kan ik dus niet meerdere ontvangers ingeven. Mis ik iets??

• Frankster
  • Laatst online: 02-11 07:14
rodie83 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:00:
1.15 means branded en heeft dus een ander updatetraject. Staat hierboven ook al talloze keren vermeld.
Vergeef me mijn onwetendheid, maar ik heb voor zover ik weet gewoon een retail HTC toestel gekocht en geen branded Vodafone of T-mob toestel...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 16:40
[...]

Geen onzin vertellen ajb. Er zijn meerdere versies van 1.15.

Niet branded is 1.15.405 (krijgt update naar 1.21) en van Vodafone 1.15.161 (krijgt update naar 1.19)

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
Upbeat schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:05:
[...]

Geen onzin vertellen ajb. Er zijn meerdere versies van 1.15.

Niet branded is 1.15.405 (krijgt update naar 1.21) en van Vodafone 1.15.161 (krijgt update naar 1.19)
Gelukkig... Ik dacht toch echt een 'kale' HTC te hebben, idd met 1.15.405. Echter, update wordt steeds niet gevonden. Afwachten, hoor ik overal dus dat doe ik maar...
Cidolfas schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:20:
[...]

I.p.v. op het nummer op het icoontje met het visite/adresbak-kaartje klikken? En als je ze toevoegd al favoriet, dan ipv het nummer het visitekaartje toevoegen.
Dit is het 100-punten antwoord! Dit levert inderdaad het gewenste resultaat op... Soms is de oplossing zo simpel ;)

Sometimes you need to plan for coincidence

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

Misschien een stomme vraag, maar een weekje terug kreeg ik een melding dat er een update was voor mijn Desire. Omdat ik op dat moment op een open WiFi netwerk zat (in het buitenland) heb ik hem maar niet ge-update destijds.

Maar als ik nu kijk onder:
Instellingen -> Over de Telefoon" -> Systeemsoftware-updates -> Nu controleren
dan krijg ik de melding: "er zijn updates beschikbaar op de telefoon"

Alleen ik zoek me helemaal suf, waar die updates dan staan op de telefoon :X

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

• regelneef
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:28
[...]

1.15 betekende helemaal niet branded.... de volgende 3 cijfers geven aan wie de firmware heeft gemaakt dus 1.15.405 betekend dat het HTC firmware is en 1.15.161 wijst naar Vodafone....

Maar ondertussen heb ik gebeld met HTC, en na een aantal keren doorschakelen heb te horen gekregen dat de update tijdelijk uit de markt is gehaald omdat een flink aantal gebruikers problemen ondervonden na het update, Batterij indicatie e.d.

Dus moet iedereen nu weer even wachten :)
JeanJeremy schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:29:
Misschien een stomme vraag, maar een weekje terug kreeg ik een melding dat er een update was voor mijn Desire. Omdat ik op dat moment op een open WiFi netwerk zat (in het buitenland) heb ik hem maar niet ge-update destijds.

Maar als ik nu kijk onder:
Instellingen -> Over de Telefoon" -> Systeemsoftware-updates -> Nu controleren
dan krijg ik de melding: "er zijn updates beschikbaar op de telefoon"

Alleen ik zoek me helemaal suf, waar die updates dan staan op de telefoon :X
Vaudt in de vertaling van engels naar Nederlands, men is het woordje "geen" vergeten :+

[ Voor 33% gewijzigd door regelneef op 17-06-2010 13:34 . Reden: Updated ]

This message was made with 100% recycled electrons

• BillSpaarbank
  • Niet online
regelneef schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:32:
[...]

1.15 betekende helemaal niet branded.... de volgende 3 cijfers geven aan wie de firmware heeft gemaakt dus 1.15.405 betekend dat het HTC firmware is en 1.15.161 wijst naar Vodafone....

Maar ondertussen heb ik gebeld met HTC, en na een aantal keren doorschakelen heb te horen gekregen dat de update tijdelijk uit de markt is gehaald omdat een flink aantal gebruikers problemen ondervonden na het update, Batterij indicatie e.d.

Dus moet iedereen nu weer even wachten :)
Goed nieuws dus >:)

Dat betekent dat ze de problemen erkennen. :*) Wachten op een nieuwere update

[ Voor 9% gewijzigd door BillSpaarbank op 17-06-2010 15:25 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gizz schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:00:
[...]
Helemaal mee eens. Het is gewoon erg irritant. Wil je even snel een foto of filmpje maken, kom je erachter dat je eerst 5 minuten bezig moet zijn met het rebooten van de telefoon |:( Meestal laat ik het dan maar gewoon zitten..
Ook de dagelijkse errors zijn fijn: Android kan niet backuppen, losse applicaties kunnen niet backuppen, kan geen bestanden downloaden via de browser (want die gaan richting SD-kaart) etc.
:/
Ik heb net maar even een nieuw kaartje gekocht. Hopelijk werkt het dan wel. Mocht dat zo zijn, ga ik (just for the heck of it) het kaartje dat bij de foon zat maar naar HTC sturen met de rekening van het nieuwe kaartje erbij met de vraag wat ze eraan denken te gaan doen... ;)
Ik heb een 8Gb gekocht (Class 2 dacht ik). Hoewel ik mijn 4Gb niet eens vol krijg, leek het me verstandig om een beetje op de toekomst gericht te zijn. Ik gebruik het ding niet als muziekspeler, maar heb er inmiddels wel wat PDFjes op staan. Misschien dat dat soort dingen erop komen. Kost ook niet de wereld, die 8Gb.

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

regelneef schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:32:

Vaudt in de vertaling van engels naar Nederlands, men is het woordje "geen" vergeten :+
Ah super thanx voor de snelle reactie, ik begreep het al niet :)
Dan zal firmware 2.1-update1 met software 1.15.405.4 die er nu op staat wel de laatste zijn :)
Zie ik 2.2 wel een keer verschijnen ;-)

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

• Upbeat
JeanJeremy schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:48:
[...]

Ah super thanx voor de snelle reactie, ik begreep het al niet :)
Dan zal firmware 2.1-update1 met software 1.15.405.4 die er nu op staat wel de laatste zijn :)
Zie ik 2.2 wel een keer verschijnen ;-)
2.2 is sowieso voor geen enkele Desire gebruik uit :)

• BigF25
  • Laatst online: 16:37
@JeanJeremy
De mijne is anders firmware 2.1-update1 met software 1.21.405.2

• Upbeat
Zucht, kan er niet in de OP een apart stukje over updates en firmwares komen? Iedereen stelt maar steeds dezelfde vraag... :/

• Limbeckx
  • Laatst online: 20:35
Heren,

Heeft iemand al goede ervaringen met een vervanging voor de standaard batterij van de Desire. Ik vind dat mijn Desire veel te kort mee gaat...

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Ik ruik en grote FAQ uitbreiding, dat van die clock in combinatie met taskkiller zou er ook in mogen van mij :)

Pagina: 1 ... 12 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.