HTC Desire - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 24 Laatste
Acties:
  • 215.783 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanstra
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-08 11:52
ECiftci schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:26:
Heren,

Heeft iemand al goede ervaringen met een vervanging voor de standaard batterij van de Desire. Ik vind dat mijn Desire veel te kort mee gaat...
Gebruik de app JuiceDefender.
Verbetert de batterijduur aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:14
Question about following:

Nu is het zo dat je Scenes (profielen) hebt met Android/HTC Sense, maar telkens als ik er een widget of programma/snelkoppeling toevoeg op mn bureablad, ben ik geneigd om een nieuwe Scene op te slaan. nu heb inmiddels al 3/4 Scenes. Hoe kan ik oudere Scenes verwijderen? want die optie kan ik niet vinden helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
BigF25 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 16:04:
Question about following:

Nu is het zo dat je Scenes (profielen) hebt met Android/HTC Sense, maar telkens als ik er een widget of programma/snelkoppeling toevoeg op mn bureablad, ben ik geneigd om een nieuwe Scene op te slaan. nu heb inmiddels al 3/4 Scenes. Hoe kan ik oudere Scenes verwijderen? want die optie kan ik niet vinden helaas
Dat kan volgens mij niet.
Ikzelf sla hem altijd onder de zelfde naam op, dan wordt de oude overschreven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Ja dat is dus echt wel scheef dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:12
zie sowieso niet echt het nut van die scenes..

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
kavish schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 16:07:
[...]

Ikzelf sla hem altijd onder de zelfde naam op, dan wordt de oude overschreven ;)
Dat kan dus wel. Via instellingen -> aanpassen -> scenes. Even ingedrukt houden op de scene die je wilt verwijderen en voila, gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
kavish schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 16:07:
[...]

Kan wel :)

http://www.htc.com/europe...px?id=645&type=1&p_id=312
You can rename or delete a personalized scene that you created. Preset scenes cannot be renamed or deleted.

1. From the Home screen, press MENU, and then tap Settings > Personalize > Scenes.
2. Under My scenes, press and hold a scene, and choose whether to rename or delete it.
Ben btw ook sinds een dag bezitter van een desire, na 2 jaar met een htc touch pro. Was even bang dat ik het fysieke qwerty ging missen, maar met toestel in landscape mode, valt dat alles mee :) Kan hier echt prima aan wennen, en doordat ik portrait ook een groter scherm heb voor de software knoppen, gaat even sms'en tijdens het rijden of andere activiteiten ook gewoon makkelijker...

Verder is android t.o.v. wm 6.5 echt een ver-a-de-ming. Na 15 minuten gebruik je je toestel al alsof je het al maanden vasthebt... love it.

edit:
zucht... te laat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
@Tjoekie

Thanks! ik dacht al bijna, hoe kan dat nou? wel creeeren maar niet verwijderen, heb het iig al gedaan, super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 21:43
Ik heb een aantal keer meegemaakt dat ik tijdens het navigeren de melding krijg dat de telefoon niet snel genoeg kan opladen. Waarschijnlijk omdat GPS en Bluetooth aan staan. Dit heb ik echter met andere telefoons nog nooit meegemaakt. Na een rit van een uurtje is de accu dus ook niet of nauwelijks opgeladen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 18:15
pvtonger schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 17:00:
Ik heb een aantal keer meegemaakt dat ik tijdens het navigeren de melding krijg dat de telefoon niet snel genoeg kan opladen. Waarschijnlijk omdat GPS en Bluetooth aan staan. Dit heb ik echter met andere telefoons nog nooit meegemaakt. Na een rit van een uurtje is de accu dus ook niet of nauwelijks opgeladen :?
Heb je toevallig een goedkope no-name USB-lader in de auto? Het kan zijn dat die te weinig vermogen levert. Probeer eens een originele HTC.

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 00:59
Het probleem is dat de Desire doorheeft dat hij opgeladen wordt via USB. Volgens de USB standaard is een laadstroom van 500 mA voorgeschreven en de Desire vraagt dus ook niet meer dan die 500 mA. Aangezien hij met een scherm aan, navigatie, Bluetooth en GPS iets meer dan 2,5 watt verbruikt (5 volt x 0,5 Ampère) loopt hij langzaam leeg. De oplossing is òf een lader kopen die minimaal 1 A kan leveren en dan de datapinnen aan elkaar solderen zodat je hem laat denken aan het lichtnet aangesloten te zijn (hij vraagt dan wel meer dan 500 mA) òf een officiële HTC lader of andere lader kopen waar dat al gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Laatst online: 17-09 21:43
Frankster schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 17:24:
Heb je toevallig een goedkope no-name USB-lader in de auto? Het kan zijn dat die te weinig vermogen levert. Probeer eens een originele HTC.
Ja, het is inderdaad een no-name lader. Ik zal eens kijken naar een originele HTC of no-name met meer juice ;-)
Thanks Frankster en mac1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik een microSDHC kaart van Team Group Inc. gekocht bij cool-prices.nl voor mijn HTC Desire. Een 16GB kaart "class 6". Echter, als ik bestanden kopieer van mijn mobiel naar mijn nieuwe microSDHC kaart gaat dat niet sneller dan 3-4 MB/seconden. Dit heb ik gecheckt in Windows. Weet er iemand welk prog op HTC Desire en Windows 7 kan checken wat de daadwerkelijke snelheid is? Volgens mij is het een miskoop en kan ik het beste de kaart terugsturen en er eentje kopen van Sandisk of zo... :|

Zoiets als SD Card Speed Test Applicatie... Ben het nu aan het testen. SD card speed test zegt dat het een class 6 kaart is. Waarom kopieert hij dan zo traag van Laptop naar Mobiel?
Spec:
Writing speed: 6 MB/s
Reading speed: 13 MB/s
Team Group Inc. 16 GB class 6
Prijs: 41 euro bij cool-prices.nl

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Omdat je mobiel er tussen zit waarschijnlijk?

Heb je geen USB-adapter of cardreader zodat je het SD-kaartje direct op je PC kunt aansluiten?
Dit geeft naar mijn ervaring hele andere cijfers.

[ Voor 62% gewijzigd door Plato112 op 17-06-2010 19:20 ]

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 13:41
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:38:
Vandaag heb ik een microSDHC kaart van Team Group Inc. gekocht bij cool-prices.nl voor mijn HTC Desire. Een 16GB kaart "class 6". Echter, als ik bestanden kopieer van mijn mobiel naar mijn nieuwe microSDHC kaart gaat dat niet sneller dan 3-4 MB/seconden. Dit heb ik gecheckt in Windows. Weet er iemand welk prog op HTC Desire en Windows 7 kan checken wat de daadwerkelijke snelheid is? Volgens mij is het een miskoop en kan ik het beste de kaart terugsturen en er eentje kopen van Sandisk of zo... :|

Zoiets als SD Card Speed Test Applicatie... Ben het nu aan het testen. SD card speed test zegt dat het een class 6 kaart is. Waarom kopieert hij dan zo traag van Laptop naar Mobiel?
Spec:
Writing speed: 6 MB/s
Reading speed: 13 MB/s
Team Group Inc. 16 GB class 6
Prijs: 41 euro bij cool-prices.nl
Wilde als vergelijkings materiaal mijn Transcend 16 GB Class 6 kaartje ook even testen, maar die SD Card Speed Test kent mijn kaartje niet, iig hij zegt "ClassUnknown".. :s

Inmiddels gelukt, moest even naar boven scrollen..??!! :s :p:
Dus om even om te vergelijken:
Writing speed: 9MB/s
Reading speed: 8MB/s
Transcend 16GB Class 6
Prijs: 68,80

Beetje gekke uitslag of niet?! Zeker als je naar de tijdsduur kijkt, reading speed testen is veel sneller afgelopen terwijl de hoeveelheid kilobytes die gelezen en geschreven worden net zo veel is, maar toch maar 8 MB/s, mis ik een instelling ergens?!

[ Voor 15% gewijzigd door diabolofan op 17-06-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 12:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:38:
Omdat de SD interface op de Desire waarschijnlijk niet snel genoeg is. Class 6 op de Desire is onzinnig. Leuk voor een HD videocamera, maar op je Desire heb je er vrij weinig aan, tenzij je de hele dag een shitload aan files heen en weer slingert.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:15
Even mezelf qouten uit HTC Desire - Deel 4

"Met mijn Vodafone abonnement probeer ik live tv te kijken. Op mijn LG Arena gebruikte ik hiervoor http://mobile.vodafone.nl...mnn=live_cat&mid=1089 , hetgeen goed werkt. Op mijn Desire, ook met Vodafone abonnement en werkende internet verbinding, ga ik naar dezelfde url. Ik zie nu alleen maar de broncode van de website met zender- en programmanamen, maar ik kan geen zender selecteren.
Iemand een oplossing hiervoor?"

/quote

Zojuist nog eens geprobeerd op bovenstaande site, en het werkt nu wel op de Desire (http://mobile.vodafone.nl/videoaudio), maar niet via Wifi. Er is nu zelfs keuze uit Normal of High Quality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het kwam deze keer sneller dan ooit: wéér het SD probleem met nieuwe 8Gb kaart van SanDisk. Wederom een reboot. Ik krijg het vermoeden dat mensen die een andere kaart hebben en er nooit last van hebben gehad, die kaart vanaf het begin erin hebben gehad. Of is er iemand die er last van had, en waarbij het definitief voorbij is met een nieuwe kaart?

Is het soms iets hardwarematigs?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 19:57:
[...]

Omdat de SD interface op de Desire waarschijnlijk niet snel genoeg is. Class 6 op de Desire is onzinnig. Leuk voor een HD videocamera, maar op je Desire heb je er vrij weinig aan, tenzij je de hele dag een shitload aan files heen en weer slingert.
Ik vind het wel fijn. Gaat sneller qua kopieren. De meeste class 6 kaartjes zijn vrij duur. Vond deze wel goedkoop. Net kopieerde hij met 7MB/s, lekker snel. Bovendien wordt het toch betaald door Hi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kievit1964
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-03 17:47
/quote

Zojuist nog eens geprobeerd op bovenstaande site, en het werkt nu wel op de Desire (http://mobile.vodafone.nl/videoaudio), maar niet via Wifi. Er is nu zelfs keuze uit Normal of High Quality.
[/quote]

Kun je hiermee ook Ned 1 bekijken? Kan deze nl. niet vinden.
Zou leuk zijn als we het WK zouden kunnen volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Kievit1964 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 21:36:
Kun je hiermee ook Ned 1 bekijken? Kan deze nl. niet vinden.
Zou leuk zijn als we het WK zouden kunnen volgen :)
Volgens mij hebben je Ned1 tijdelijk door Ned2 vervangen zolang als het WK duurt...

[ Voor 25% gewijzigd door Cadezo op 17-06-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Iemand anders met een BT carkit (in mijn geval de parrot 3100), waarbij niet alle contacten gesynct worden? Nummer wordt van die contact wel los in de carkit gezet, nu is 1 van de contacts mijn vriendin en die wil ik wel eens bellen vanuit de auto.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:56
Had ik ook wel eens last van met mn CK3100.
Heb nu een Bury CC9060 en die synct wel alles.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
mphilipp schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 19:57:
[...]

Deed hem net nog eens, en nu gaat het veel beter:
Write: 9 MB/s
Read: 13 MB/s

Best netjes toch... :p Zeker als er gegeven wordt dat er 6 MB/s max mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

diabolofan schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:37:
[...]

Maar ik herhaal mijn vraag: ben je de hele tijd grote/veel bestanden aan het heen en weer slingeren met dat ding? Kan natuurlijk, maar voor Jan Doorsnee maakt het geen reet uit.
Apjes zijn nooit zo groot, MP3's ook niet en films leest ie stukje bij beetje in. Het heeft dus alleen 'zin' als je bestanden van en naar het ding haalt. Als je dat dagelijk/erg vaak doet, heeft het misschien zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
mphilipp schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:45:
[...]

Maar ik herhaal mijn vraag: ben je de hele tijd grote/veel bestanden aan het heen en weer slingeren met dat ding? Kan natuurlijk, maar voor Jan Doorsnee maakt het geen reet uit.
Apjes zijn nooit zo groot, MP3's ook niet en films leest ie stukje bij beetje in. Het heeft dus alleen 'zin' als je bestanden van en naar het ding haalt. Als je dat dagelijk/erg vaak doet, heeft het misschien zin.
Ik sync elke twee dagen mijn afbeeldingen en muziek met mijn pc, maar let er niet echt op of het snel gaat.. zet het ondertussen altijd aan namelijk terwijl ik iets anders doe.

Heb het voornamelijk gedaan voor 2.2 waar je apps op je sd kunt zetten, (of binnenkort rooien ofzo) schijnt die hogere doorvoersnelheid handig(er) te zijn omdat je apps anders gaan haperen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

diabolofan schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:54:
[...]
Heb het voornamelijk gedaan voor 2.2 waar je apps op je sd kunt zetten, (of binnenkort rooien ofzo) schijnt die hogere doorvoersnelheid handig(er) te zijn omdat je apps anders gaan haperen..
Yup, ga je meteen merken met een appje van 250Kb... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 00:59
Dat een app 250kb is betekent niet dat hij geen grote datastromen kan genereren of cachen :).
Maar je hebt gelijk dat een class 6 kaart overkill is in 99% van de gevallen. Ik heb hier een class 2 kaart die gemiddeld 7 mb/s schrijft. Lezen zal nog wel wat sneller gaan.

[ Voor 49% gewijzigd door mac1987 op 18-06-2010 04:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Weet niet wat die orginele kosten? maar als tip geef ik mee! ga naar de action, daar liggen usb laders voor in de auto voor maar.... € 1,99 !!!
ik rij elke dag 40 min naar me werk (enkele reis) en het ding laadt perfect!

Oh nog een tipje.. Een houder voor mijn tomtom heb ik al tijden in me auto, en dacht.. zou handig zijn als ik mijn lovely desire daar ook aan zou kunnen bevestigen.......
bij de aldi deze week, kan je klitteband kopen, ze zijn er in wit en zwart, grote rondjes en kleine rondjes, kosten zijn eveneens € 1.99. er zitten wel 20 setjes in, maar je bent er feitelijk maar 1 nodig.
de zachte kant van het klitteband setje plak je achter op je desire (zie je bijna niets van, en is niet irritant)
en het andere deel heb ik op de tomtom houeder geplakt.

Pak je desire, en... *plak* hoppa, klaar.
dus voor 2 x 1.99 ben je helemaal klaar.

en geloof het of niet.. het zit prima vast. gister reed ik nog ff off-raod om het zo maar te noemen, hobbel de hobbel. en me desire blijft keurig op zijn plek.

Dus ideaal als je je desire als NAV gebruikt, en in combi met de usb lader van de action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Klitteband op een telefoon van +- 450 euro plakken? Dan koop ik toch liever een houder van 9,99 op eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

[...]
De autolader die ik nu heb is blijkbaar niet sterk genoeg, na een uur rijden/opladen is er weinig bij gekomen.

Dus ik moet maar een sterkere gaan halen. Heeft dat nog een speciale naam of type?
Ik vermoed zodra ik in de winkel sta ik dit niet kan uitleggen aan de verkoper en ik wellicht met hetzelfde thuiskom wat ik nu al heb.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Willen jullie even meedenken met betrekking tot het batterijverbruik?

Ik heb gister bij gebrek aan mijn originele lader een reserve lader gebruikt die ik over heb van mijn oude Blackberry. Hij heeft de hele nacht aan deze noodlader gelegen en ik heb gister over de gehele dag ongeveer 18 % sap gebruikt terwijl ik dezelfde handelingen met mijn telefoon heb uitgevoerd. Normaal gesproken zou ik 60 - 70 % sap kwijt zijn.

Zie ik spoken of zou het batterijprobleem is sommige laders kunnen zitten? Wat is jullie idee daarover?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Xymox schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 08:30:
[...]

De autolader die ik nu heb is blijkbaar niet sterk genoeg, na een uur rijden/opladen is er weinig bij gekomen.

Dus ik moet maar een sterkere gaan halen. Heeft dat nog een speciale naam of type?
Ik vermoed zodra ik in de winkel sta ik dit niet kan uitleggen aan de verkoper en ik wellicht met hetzelfde thuiskom wat ik nu al heb.
Zorg dat je een 1A lader koopt. Deze zal je telefoon ook bijladen tijdens het navigeren.
Waar je nu tegenaan loopt, is het probleem dat je batterij meer stroom verbruikt dan dat je (wss 0.5A) lader bij kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 03-09 14:10
BillSpaarbank schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 08:36:

Ik heb gister bij gebrek aan mijn originele lader een reserve lader gebruikt die ik over heb van mijn oude Blackberry. Hij heeft de hele nacht aan deze noodlader gelegen en ik heb gister over de gehele dag ongeveer 18 % sap gebruikt terwijl ik dezelfde handelingen met mijn telefoon heb uitgevoerd. Normaal gesproken zou ik 60 - 70 % sap kwijt zijn.

Zie ik spoken of zou het batterijprobleem is sommige laders kunnen zitten? Wat is jullie idee daarover?
Dan zou er ook een probleem met de batterijindicator moeten zijn.
Je zou toch zeggen dat vol = vol zou moeten zijn.
Of zou de manier van opladen invloed kunnen hebben op de capaciteit van de accu?
Wellicht was er een andere oorzaak dat je minder van je accu gebruikte?
Probeer het nog een paar keer met deze "noodlader". Als het systematisch gebeurd kan je toch wel concluderen dat het aan de lader zou liggen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:56
MeNTaL_TO schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 22:56:
Iemand anders met een BT carkit (in mijn geval de parrot 3100), waarbij niet alle contacten gesynct worden? Nummer wordt van die contact wel los in de carkit gezet, nu is 1 van de contacts mijn vriendin en die wil ik wel eens bellen vanuit de auto.
Ik heb zelf een Parrot CK3200, zo een met een kleurenscherm. Net iets ander type dan jij hebt maar ik had ook problemen met syncen, hoewel ik bij mij de afbeeldingen bij contacten als probleem verdacht.

De problemen die ik had met het syncen zijn opgelost door de koppeling van je contacten met facebook uit te zetten, aangezien dit afbeeldingen + andere extra info bij je contacten zet waar mijn carkit van over de zeik ging.

Mocht je facebook contacts gekoppeld hebben, test het dus eens door dit uit te zetten en dan nog eens te syncen met je carkit. Wel ff opnieuw toevoegen ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

madmaus schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 08:50:
[...]

Dan zou er ook een probleem met de batterijindicator moeten zijn.
Je zou toch zeggen dat vol = vol zou moeten zijn.
Of zou de manier van opladen invloed kunnen hebben op de capaciteit van de accu?
Wellicht was er een andere oorzaak dat je minder van je accu gebruikte?
Probeer het nog een paar keer met deze "noodlader". Als het systematisch gebeurd kan je toch wel concluderen dat het aan de lader zou liggen.
tips-everything-you-wanted-to-know-about-li-ion-batteries-but-were-afraid-to-ask

Wat ik begrepen heb uit deze link (en de onderliggende links op die site) is dat dit type batterij de info afgeeft over de status. De batterij dient om de zoveel tijd geijkt te worden om de juiste gegevens weer te geven.
Dit doe je door de batterij leeg te laten gaan, maar dit niet al te vaak omdat dit slecht is voor de batterij.
Dus alleen periodiek een keer te laten leeggaan en daardoor de interne ijking weer goed te laten zetten.

Blijkbaar kan het zijn dat het percentage van de batterij niet de echte status aangeeft.
Although it is said that LIBs do not have memory, it’s not entirely true. LIBs have gauges that monitor performance of cells, and if you do a lot of small charges, it won’t let those gauges to monitor a full battery potential, causing an invalid indication of charge level. A complete charge/discharge should be made when battery capacity seems reduced, that will calibrate gauges and they will provide your phone with correct charge level status. A full charge/discharge cycle should be done every 30 (or so) partial charges.

[ Voor 17% gewijzigd door Xymox op 18-06-2010 09:23 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Xymox schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:20:
[...]

tips-everything-you-wanted-to-know-about-li-ion-batteries-but-were-afraid-to-ask

Wat ik begrepen heb uit deze link (en de onderliggende links op die site) is dat dit type batterij de info afgeeft over de status. De batterij dient om de zoveel tijd geijkt te worden om de juiste gegevens weer te geven.
Dit doe je door de batterij leeg te laten gaan, maar dit niet al te vaak omdat dit slecht is voor de batterij.
Dus alleen periodiek een keer te laten leeggaan en daardoor de interne ijking weer goed te laten zetten.

Blijkbaar kan het zijn dat het percentage van de batterij niet de echte status aangeeft.

[...]
Bovenstaande gelezen en daaruit zou je kunnen concluderen dat mijn blackberry lader een completere charge heeft gedaan dan de originele lader :?

Ik blijf het vaag vinden. Doe nu de 2e dag met de batterij en ik heb nog 81%

Ik blijf de komende dagen nog wel even testen, al vrees ik dat als dit zo doorgaat ik pas over 3 dagen weer ga opladen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 03-09 14:10
BillSpaarbank schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:38:
[...]

Bovenstaande gelezen en daaruit zou je kunnen concluderen dat mijn blackberry lader een completere charge heeft gedaan dan de originele lader :?

Ik blijf de komende dagen nog wel even testen, al vrees ik dat als dit zo doorgaat ik pas over 3 dagen weer ga opladen. :+
Wat is het verschil met de normale lader? Heeft je blackberry lader meer of juist minder capaciteit?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:13
diabolofan schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:37:
[...]

Niet verkeerd maar 6MB/s is helemaal niet de max, 6MB/s is het minimum ... De opvolgende class is nummer 10 dus minimaal 10MB write en dat haal je niet ;) Dus valt elke kaart tussen de 6 en 10MB/s schrijven in class 6 ;) hoewel ik heb class 6 kaartjes gezien die 10+ konden schrijven maar die nieuwe class is er ook nog niet zo lang dus misschien valt die er nu wel onder ;)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
madmaus schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:44:
[...]

Wat is het verschil met de normale lader? Heeft je blackberry lader meer of juist minder capaciteit?
Het is eigenlijk een HAMA lader die ik gebruikte voor mijn blackberry. Maar hij schijnt ook voor sommige Nokia's en andere toestellen te zijn. Dit staat er op het label. Ik heb de originele lader niet bij me.

Model :MO12A
I/P: 100-240VAC
50-60HZ 150mA
O/P:5VDC 650mA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:59
Wellicht is dit al eerder gevraagd, maar weet iemand een app die GPS gebruikt om te laten zien aan je vrienden (die ook dit programma hebben) waar jij bent, live updating. Handig bijvoorbeeld als je elkaar in een drukke stad niet kan vinden, of gewoon grappig om te kunnen zien waar de ander nu is (optie uit te zetten door elkaar).

Ik zag wel de app 'Here I am' maar dat is beetje omslachtig met coordinaten doorsturen naar elkaar. Weet iemand een gratis of betaalde app hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehhhh google maps? staat standaard op je desire!
dan latitude inschakelen.

voilla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Iamzero456 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:13:
Wellicht is dit al eerder gevraagd, maar weet iemand een app die GPS gebruikt om te laten zien aan je vrienden (die ook dit programma hebben) waar jij bent, live updating. Handig bijvoorbeeld als je elkaar in een drukke stad niet kan vinden, of gewoon grappig om te kunnen zien waar de ander nu is (optie uit te zetten door elkaar).

Ik zag wel de app 'Here I am' maar dat is beetje omslachtig met coordinaten doorsturen naar elkaar. Weet iemand een gratis of betaalde app hiervoor?
http://www.google.com/intl/en_us/latitude/intro.html

Staat al op je foon.

-edit- Spuit 11 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 12:44

dread

Sluwe vlaming

Ik zou gezworen hebben dat ik deze post al geschreven had maar na lang zoeken kan ik hem ook niet terugvinden.

Mijn desire kan geen verbinding maken met ander telefoons via bluetooth. Hij vindt ze wel maar dan geeft hij steeds :"gekoppeld, verbinding verbroken"

of dit nu een samsung is of een nokia het werkt nooit. De nokia en samsung onderling kunnen wel communiceren.

Desire werkt trouwens wel via bluetooth met mijn carkit (sony autoradio). (kon de Hero trouwens ook)

Ik dacht met Android 2.1 dat de bluetooth problemen over waren?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
na het koppelen een keer tikken op het apparaat waar nus staat "gekoppeld, verbinding verbroken".

Dan paired hij ook echt, en onthoudt die verbinding.

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:59
Danku! Ik had geen idee van latitude eerlijk gezegd, gebruik geen google maps maar Co-pilot voor navigeren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Laatst online: 14-09 10:18
dread schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:22:
Ik zou gezworen hebben dat ik deze post al geschreven had maar na lang zoeken kan ik hem ook niet terugvinden.

Mijn desire kan geen verbinding maken met ander telefoons via bluetooth. Hij vindt ze wel maar dan geeft hij steeds :"gekoppeld, verbinding verbroken"

of dit nu een samsung is of een nokia het werkt nooit. De nokia en samsung onderling kunnen wel communiceren.

Desire werkt trouwens wel via bluetooth met mijn carkit (sony autoradio). (kon de Hero trouwens ook)

Ik dacht met Android 2.1 dat de bluetooth problemen over waren?
helemaal lekker werkt het nog niet... ik merk met mijn desire ook dat hij geen caller-id's doorgeeft (alpine BT103 met ingebouwde parrot), dus ik zie alleen inkomend/uitgaand nummer, terwijl met mijn HTC Touch Pro (stock WM 6.1 en later 6.5 met diverse custom roms van Energy) Ik wel gewoon namen te zien kreeg. De bluetooth support is nog niet he-le-maal in orde dus. Aan de andere kant verbindt hij wel een stuk sneller, is de geluidskwaliteit beter (erg maf, aangezien het via dezelfde mic/speakers gaat), en heb ik niet meer het gelazer dat soms het eerste telefoontje na verbinden gemute wordt (iets dat ik met wm 6.5 met alle custom roms terug zag komen). Ook hoef ik mijn telefoon niet keer-op-keer te vertellen dat de bt103 écht mijn gegevens uit het telefoonboek en de call logs mag lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 14-08 09:13
BillSpaarbank schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:56:
[...]

Het is eigenlijk een HAMA lader die ik gebruikte voor mijn blackberry. Maar hij schijnt ook voor sommige Nokia's en andere toestellen te zijn. Dit staat er op het label. Ik heb de originele lader niet bij me.

50-60HZ 150mA
Pompt toch minder vermogen in je Desire dan je standaard lader (0.650 A @ 5V = 3.9 W tegenover 5 van de Desire).

Ik zoek overigens nog een goedkope reserve lader van 1 ampere, heeft iemand hiervoor een goede site gevonden? Kan op eBay eigenlijk alleen die laffe 0.5 A laders vinden :P (en dan gewone wandlader, geen autolader)

Overigens, terugkomend op mijn news-widget. Gisteren had deze zich opeens wel automatisch geupdate :S Vandaag heeftie alweer besloten om ermee te stoppen, maar toch bizar dat die het gisteren gewoon keurig om de 2 uur deed.

[ Voor 16% gewijzigd door Cyleo op 18-06-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Heb eindelijk ook mijn Desire gekregen van Vodafone. Nu probeer ik alleen Sense uit te schakelen, maar dat lukt niet volgens de standaardmethode die je overal op internet vindt (Clear defaults voor HTC Sense, het proces stoppen en daarna op Home drukken). Iemand een idee hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen?

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 19:57
djc schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:21:
Heb eindelijk ook mijn Desire gekregen van Vodafone. Nu probeer ik alleen Sense uit te schakelen, maar dat lukt niet volgens de standaardmethode die je overal op internet vindt (Clear defaults voor HTC Sense, het proces stoppen en daarna op Home drukken). Iemand een idee hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen?
Die methode werkt helaas niet meer sinds kort op de Desire. Ik had het ook al geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar. Wat welk lukt is een 3rd party Launcher zoals LauncherPro installeren...sowieso een aanrader :) Je kunt bij de 1e keer opstarten aangeven dat standaard altijd LauncherPro moet worden gestart ipv Sense. Zie ook wat eerdere berichten van mijzelf e.a. van de afgelopen week in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-07 16:31

Jip

Om de het Sense Homescreen uit te zetten, zal je eerst een ander Homescreen moeten installeren, zoals bijvoorbeeld LauncherPro. Sense zelf kan je niet helemaal uit zetten, omdat deze geïntegreerd zit in android zelf. Waarschijnlijk hebben ze waarschijnlijk de standaard homescreen van android niet meer toegevoegd.

Launcher Pro is gewoon te vinden in de market. Hij is echter nog wel in de Beta fase, maar werkt erg goed. Alleen jammer dat Sense widgets er niet in werken.

[ Voor 38% gewijzigd door Jip op 18-06-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:00

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Voor het probleem met het weigerende SD-kaartje: ik heb een widget gevonden waarmee je binnen 5 seconden je kaartje unmount en weer opnieuw mount. Heb het net getest en het maakt het rebooten van de Desire gelukkig overbodig.

Reload SD.

Totdat de bug definitief verholpen is lijkt me dit de beste oplossing.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:56
shadownetwork schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:18:
[...]

Pompt toch minder vermogen in je Desire dan je standaard lader (0.650 A @ 5V = 3.9 W tegenover 5 van de Desire).

Ik zoek overigens nog een goedkope reserve lader van 1 ampere, heeft iemand hiervoor een goede site gevonden? Kan op eBay eigenlijk alleen die laffe 0.5 A laders vinden :P (en dan gewone wandlader, geen autolader)

Overigens, terugkomend op mijn news-widget. Gisteren had deze zich opeens wel automatisch geupdate :S Vandaag heeftie alweer besloten om ermee te stoppen, maar toch bizar dat die het gisteren gewoon keurig om de 2 uur deed.
Ik heb een autolader gekocht bij de mediamarkt van 1A. Welk merk het is weet ik niet meer, maar geen bekende, maar het was wel de goedkoopste die ze hadden. Lag gewoon ergens in een bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:26
Bij mij gaat het met een extra wandlader met name ook om: Bestaat er een STILLE ?

Degene die bij de Desire wordt geleverd genereert intern hoge piep/ritseltonen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:38:
[...]

Waar kan ik die lader kopen :9~
Gewoon 5 dagen met je Desire zonder op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gizz schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:54:
Voor het probleem met het weigerende SD-kaartje: ik heb een widget gevonden waarmee je binnen 5 seconden je kaartje unmount en weer opnieuw mount. Heb het net getest en het maakt het rebooten van de Desire gelukkig overbodig.

Reload SD.

Ik probeer deze dan maar. Ooit een andere geprobeerd, maar die werkte niet als 'het probleem' weer optrad. Onder normale omstandigheden deed ie wat ie moest doen, maar 'de bug' had blijkbaar een dusdanig effect dat ie niet meer met unmount/remount weer beschikbaar was.

Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met een app van market die ik heb gekocht (Nose Candy :P )
Deze blijft eindeloos hangen op "aankoop verifieren". Als ik dit annuleer en een terruggaaf aanvraag krijg ik de melding "serverfout opgetreden"

Verder werkt Market gewoon, en een reboot hielp niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

dafmay schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:28:
Die methode werkt helaas niet meer sinds kort op de Desire. Ik had het ook al geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar. Wat welk lukt is een 3rd party Launcher zoals LauncherPro installeren...sowieso een aanrader :) Je kunt bij de 1e keer opstarten aangeven dat standaard altijd LauncherPro moet worden gestart ipv Sense. Zie ook wat eerdere berichten van mijzelf e.a. van de afgelopen week in dit topic...
LauncherPro is vet, dank voor de tip.

En qua anti-Sense shit, is het ook mogelijk om de messaging en phone apps terug te zetten naar stock?

Ik kan misschien net zo goed een andere rom installeren, maar als het niet nodig is liever niet. :)

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Laatst online: 18-09 17:18
@Alle batterijfreaks: Volgens de functie in android waarmee je kan zien hoeveel stroom elke applicatie vreet, gebruikt wifi maar 15% van de batterij ofzo. Ik ben er echter achtergekomen dat als ik wifi aan heb staan (met sleeppolicy aan) dat ik dan nog maar 60% over heb aan einde van de dag. Als ik wifi echter uitzet of de hele dag niet in de buurt ben van open netwerken red ik de 90%. Wifi is dus een grote boosdoener! Het lijkt er dus op dat wifi (ondanks het sleeppolicy) gewoon vrolijk verbonden blijft waardoor je batterij flink sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik heb vandaag eindelijk mijn cradle binnen! Er valt mij alleen iets op.
Het lijkt namelijk alsof de randen langs het scherm, statisch geladen zijn. hebben anderen dit ook?
Het was mij in ieder geval niet opgevallen bij het laden via een snoertje aan het stopcontact.

Cradle hangt aan een usb 2.0 poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:59

Roytoch

Nietes

Aantal dagen dat ik mijn iPhone in de la heb liggen en de desire gebruik: 6

@dinoontje: Ik merk het zelf niet maar de telefoon heeft wel een capacitief scherm he, dus die werkt dmv stroomgeleiding. Zou je dat misschien merken? Geen idee hoor. Heb je het met stopcontact ook? Misschien, ondanks dat het je niet was opgevallen, toch even testen nog?

@gersomple: goed om even te testen in ieder geval :) moet wel zeggen dat de batterijduur me tot nog toe erg tegenvalt maar dat zal misschien deels nieuwigheid van telefoon (veel spelen) en accu (nog niet vaak volledig opgeladen) zijn.

Nog even een herhaling van mijn originele vraag: pattern lock erbij verhelpt het zomaar unlocken van je telefoon maar dat slide down to unlock hoeft dan niet meer. Heb alleen nog niks gevonden om het uit te zetten, iemand een idee? NoLock haalt ook de pattern lock weg, die moet blijven.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Laatst online: 08-09 19:30
pattern lock erbij verhelpt het zomaar unlocken van je telefoon maar dat slide down to unlock hoeft dan niet meer. Heb alleen nog niks gevonden om het uit te zetten, iemand een idee? NoLock haalt ook de pattern lock weg, die moet blijven.
Volgens mij wil je dat niet, dan zit de 'emergency call' knop meteen op je scherm (dus ook in je broek)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch

Roytoch

Nietes

Tano schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 19:41:
[...]
Volgens mij wil je dat niet, dan zit de 'emergency call' knop meteen op je scherm (dus ook in je broek)...
Hmm :+ zo had ik er nog niet over nagedacht. Je hebt gelijk... als ik slide down weghaal ga ik 100% een keer per ongeluk 112 bellen en dat doe ik liever niet. Thanks, haha.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Gizz schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:54:

Reload SD.

Hey, ga ik ook maar eens proberen, kwam er net achter dat het probleem verholpen was nadat ik met taskmanager alle applicaties afsloot waarna de Desire een mini boot deed van 5 seconden.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

roy.ahuis schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 19:44:
[...]

Hmm :+ zo had ik er nog niet over nagedacht. Je hebt gelijk... als ik slide down weghaal ga ik 100% een keer per ongeluk 112 bellen en dat doe ik liever niet. Thanks, haha.
Na het drukken van de emergency knop moet je ook nog een nummer intikken. Dus dan moet je per toeval <emergency> <1> <1> <2> <call> weten te rammelen met je broekzak, ik zie t niet gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch

Roytoch

Nietes

Syzzer schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:07:
Na het drukken van de emergency knop moet je ook nog een nummer intikken. Dus dan moet je per toeval <emergency> <1> <1> <2> <call> weten te rammelen met je broekzak, ik zie t niet gebeuren ;)
Prrttt had ik zelf nog niet eens geprobeerd, ik dacht als ik op die knop druk dan komt de ambulance me meteen halen ;) inderdaad, als ik erop druk moet ik eerst nog een nummer intoetsen. In dat geval is mijn vraag dus opzich wel relevant nog!

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Ik heb een geluid opgeslagen via een app, maar hoe kan ik het weer verwijderen? Hij staat nu tussen geluiden voor beltoon/sms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 19:03:
Vraagje, ik heb vandaag eindelijk mijn cradle binnen! Er valt mij alleen iets op.
Het lijkt namelijk alsof de randen langs het scherm, statisch geladen zijn. hebben anderen dit ook?
Het was mij in ieder geval niet opgevallen bij het laden via een snoertje aan het stopcontact.

Cradle hangt aan een usb 2.0 poort.
Ik voelde idd ook af en toe een lichte tinteling in vijn vingers. Maar dan wel over het hele scherm als ik het me goed herinnner. Ik weet niet meer of dat met of zonder lader was. (kan het helaas niet meer testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09-2020
Ik zoek me gek maar kan het niet vinden: is het mogelijk dat een gesprek automatisch na een x aantal seconden/keer overgaan opgenomen wordt? dit vind ik wel makkelijk in de auto i.c.m. met mn carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

The Anarchist schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 21:17:
[...]

Ik voelde idd ook af en toe een lichte tinteling in vijn vingers. Maar dan wel over het hele scherm als ik het me goed herinnner. Ik weet niet meer of dat met of zonder lader was. (kan het helaas niet meer testen)
Is dit een zelfde tinteling als dat jer voelt als je met je vinger over je computerkast gaat?
Ik zou dan eens kijken of de boel goed geaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
marcel-o schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 22:25:
[...]

Is dit een zelfde tinteling als dat jer voelt als je met je vinger over je computerkast gaat?
Ik zou dan eens kijken of de boel goed geaard is.
Nou het voelde eigenlijk echt alsof ik "stroom" kreeg. Wisselspanning zeg maar, maar dan heel zacht. Maar mijn toestel is nu terug naar HTC, omdat de home, menu en volume toetsen uit zichzelf werkten en het toestel dus onbruikbaar was. Nu ik er aan denk zou dit misschien best met die tinteling te maken kunnen hebben. Ik neem tenminste aan dat die tinteling niet normaal is. Misschien dat er idd een lekspanning was die naar het circuit van die toetsen leide?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee, de barcodescanner geeft ineens een serverfout. Gek, want de rest van internetverbonden programma's doet het nog wel.

edit: de market doet hetzelfde. Nou, morgen nog maar eens proberen. Welterusten.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Reflash schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:29:
Om de het Sense Homescreen uit te zetten, zal je eerst een ander Homescreen moeten installeren, zoals bijvoorbeeld LauncherPro. Sense zelf kan je niet helemaal uit zetten, omdat deze geïntegreerd zit in android zelf.
Dus je zit dan toch altijd met Sense die op de achtergrond toch actief is en allerlei dingetjes aan het doen is? Gaat dat niet ten koste van de performance? Je hebt immers 2 dingen draaien voor hetzelfde? Ik ben een beetje skeptisch want voor Windows heb je ook een aantal alternatieven en in het begin werkt het leuk, maar na een poosje is er niet meer doorheen te komen. En dan ben je alweer gewend en als je er weer vanaf wilt, kun je weer alles opnieuw gaan indelen enzo. Ik weet het dus nog zo net niet. En ik heb het apparaat niet voor de eyecandy, ik vind functionaliteit belangrijker. Ik heb dus ook de Sense weertoestand uitgezet. Leuk, maar het kost mij teveel scherm. Weatherbug doet hetzelfde (en meer) met minder ruimtebeslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Laatst online: 18-09 14:43
nou ik heb een aantal homescreenreplacements geprobeerd op de desire, maar moet zeggen dat ik eigenlijk htc sense best aardig vond. launcher pro is wel de beste van wat ik geprobeerd heb: helixlauncher, launcher2, htc sense en launcher pro.

Toch vond ik de sense interface wat handiger ofzo. Niet in principe het gedeelte beneden, maar ik mis vooral bij de launcher pro, want ik vind in tegenstelling tot het vorige bericht de klok met weer enzo wel leuk :)

dus wat wil ik: launcher pro(met leuke smooth fade effecten :9 ) MET htc rommel :) Maar die kan ik nou juist niet meer selecteren als widget :(

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

FoOnEeN schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 08:59:
[...]

Ik heb zelf een Parrot CK3200, zo een met een kleurenscherm. Net iets ander type dan jij hebt maar ik had ook problemen met syncen, hoewel ik bij mij de afbeeldingen bij contacten als probleem verdacht.

De problemen die ik had met het syncen zijn opgelost door de koppeling van je contacten met facebook uit te zetten, aangezien dit afbeeldingen + andere extra info bij je contacten zet waar mijn carkit van over de zeik ging.

Mocht je facebook contacts gekoppeld hebben, test het dus eens door dit uit te zetten en dan nog eens te syncen met je carkit. Wel ff opnieuw toevoegen ed.
Ik heb de google contact weggegooid en via gmail opnieuw aangemaakt en nu syncd ie ze wel, het lag dus niet aan facebook.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam onderstaand bericht vannacht tegen bij XDA... Android 2.2 is coming soon!

Dear Jonathan, Thank you for contacting us in regards to your flash player issue. Within the next 2 weeks HTC wil release the Android 2.2 OS over the air. The will enable the lastest version of Adobe Flash Player on your device and will resolve any exisiting issues. I trust that this resolves your query, please do not hesitate to contact us again if required. Thank you for contacting HTC. Best regards, xxxxxxxxxxxxx HTC Technical Support

To send a reply to this message or let me know I have successfully answered your question log in to our ContactUs site using your email address and your ticket number xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
En hier is de bron.

Leuk als het echt zo is :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds een probleem met mijn gmail. Als ik een bericht verstuur via mijn telefoon, staat deze er niet tussen op de computer en ik weet niet hoe ik dit wel krijg. Heel irritant, want op de computer zie ik dus alleen de berichten van de ander en niet wat ik terugstuur.

Heb mijn gmailaccounts gewoon via gmail toegevoegd en niet via HTC mail als pop3 of wat dan ook.

Ook wil ik graag weten waar ik zo'n lader kan krijgen waarmee je desire een stuk langer mee gaat ;) Ik heb wifi uitgeschakeld, maar alsnog issie elke avond gewoon leeg...
Kan het deze zijn? Link

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2010 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik denk dat je een accu bedoelt ipv een "lader". Je link is gruwelijk misvormd en werkt niet...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stukfruit schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 07:34:
Ik denk dat je een accu bedoelt ipv een "lader". Je link is gruwelijk misvormd en werkt niet...
Net deed de link het wel gewoon. En nee ik bedoel een lader. Heb je het andere bericht gelezen van degene waar ik het over heb? Ik weet heus wel het verschil tussen een accu en een lader hoor.

Gaat om dit bericht:
BillSpaarbank schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 08:36:

BillSpaarbank schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:56:
[...]

50-60HZ 150mA
Linkje
Als hij niet bij jou werkt: http://www1.conrad.nl/ -> zoeken op hama -> accu's en laders -> Laders voor thuis

Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/xl/7000_7999/7600/7630/7633/763387_BB_00_FB.EPS.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2010 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Stukfruit schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 06:47:
En hier is de bron.

Leuk als het echt zo is :)
Het is het tweede helpdesk-bericht over de update. Dat maakt het al wat aannemelijker. Toch kan ik het me niet voorstellen dat HTC zo snel met die update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:22

tozzke

aka tozzert

de fabrikanten hadden froyo toch al eerder dan de officiële release gekregen om zo hun draai eraan te kunnen geven?
dit meen ik tenminste ergens gelezen te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gister heb ik de Desire alleen heb per ongeluk die favorieten widget weggehaald.. Hoe krijg ik deze weer terug zonder mn hele scene te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 09:38:
Sinds gister heb ik de Desire alleen heb per ongeluk die favorieten widget weggehaald.. Hoe krijg ik deze weer terug zonder mn hele scene te veranderen?
Door heel eenvoudig de bijgeleverde handleiding te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 09:38:
GoT is geen helpdesk. Doe aub zelf wat moeite voordat je hier post. Dit soort basic vraagjes kun je prima zelf beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmmm, mijn desire wil opeens mijn simkaart niet meer ontgrendelen. Nadat ik de pincode invoer blijft het "sim-kaart ontgrendelen" in beeld staan en er gebeurt niets meer en dan valt hij uit en start weer opnieuw op...

Hij begint al met "geen dienst" daarna kan ik opeens de pincode invoeren, tijdens dat beeld komt er al e-mail binnen, dus hij kan blijkbaar wel iets binnen halen. Maar ik kan dus niet meer in mijn telefoon komen nu...

Edit: Uiteindelijk komt het homescreen in beeld. Duurt best wel lang! Afsluiten en opstarten is ook al aardig traag... Is dat ergens mee te fixen? Ik heb amper iets erop geinstalleerd van de market.

Edit2: Ik kan geen smsjes meer versturen en niet bellen.. ????

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:13
Al geprobeerd om je SIM opnieuw te plaatsen? Zeker je edit2 lijkt erop te wijzen dat je Desire de SIM niet lekker kan lezen...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 09:28:
[...]

Net deed de link het wel gewoon. En nee ik bedoel een lader. Heb je het andere bericht gelezen van degene waar ik het over heb? Ik weet heus wel het verschil tussen een accu en een lader hoor.

Gaat om dit bericht:

[...]

[...]

Linkje
Als hij niet bij jou werkt: http://www1.conrad.nl/ -> zoeken op hama -> accu's en laders -> Laders voor thuis

[afbeelding]
Noekie, als jij die lader nou eens gaat proberen om te zien of het verhaal klopt? Of vraag ik nu iets heel geks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groentenboer schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 11:11:
Al geprobeerd om je SIM opnieuw te plaatsen? Zeker je edit2 lijkt erop te wijzen dat je Desire de SIM niet lekker kan lezen...
Jup al eruit gehaald en erin gedaan, hielp niet.

Ik heb nu de frabrieksinstellingen maar helemaal teruggezet en dat lijkt te helpen. Ik kan weer naar mijn andere mobiel bellen, dus het lijkt oke te zijn. Hopelijk blijft het goed nu!
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 11:12:
[...]

Noekie, als jij die lader nou eens gaat proberen om te zien of het verhaal klopt? Of vraag ik nu iets heel geks.
Zonde om geld uit te geven als ik niet zeker weet of dit hem is, terwijl die andere gast wel weet wat voor lader het is, dus wacht ik liever even zijn/haar antwoord af :)

BillSpaarbank? :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2010 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 10:47:
Hmmmmm, mijn desire wil opeens mijn simkaart niet meer ontgrendelen. Nadat ik de pincode invoer blijft het "sim-kaart ontgrendelen" in beeld staan en er gebeurt niets meer en dan valt hij uit en start weer opnieuw op...

Hij begint al met "geen dienst" daarna kan ik opeens de pincode invoeren, tijdens dat beeld komt er al e-mail binnen, dus hij kan blijkbaar wel iets binnen halen. Maar ik kan dus niet meer in mijn telefoon komen nu...

Edit: Uiteindelijk komt het homescreen in beeld. Duurt best wel lang! Afsluiten en opstarten is ook al aardig traag... Is dat ergens mee te fixen? Ik heb amper iets erop geinstalleerd van de market.

Edit2: Ik kan geen smsjes meer versturen en niet bellen.. ????
Dit probleem had ik ook, ik had het na de update van HTC. Het gekke was dat dit probleem zich vaak 's avonds voordeed. Mijn toestel word nu gerepareerd en hoop hem over een week weer terug te hebben. Het schijnt dat de update het ontvangst niet meer goed laat werken. Gelukkig lag het niet aan de simkaart want met een andere simkaart had ik nog steeds hetzelfde probleem.

Dat je toch nog mails binnenkrijgt ligt waarschijnlijk doordat je Wifi aan hebt staan :+ want dat werkte bij mijn tenminste nog perfect net als de rest van de telefoon. Ik kon er helaas weinig meer mee bellen en sms-en :(

voor de rest erg herkenbaar en ben blij dat er nu meerdere zijn met hetzelfde probleem al is het voor jou natuurlijk erg klote ;) en voor mijn natuurlijk ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja, gelukkig lijkt het weer te werken na het terugzetten van de fabrieksinstellingen. Ik wacht even af. Als het straks weer problematisch is kan ik hem altijd nog opsturen... Stuur je hem dan gewoon naar HTC zelf op?

Edit: Heb al geen bereik meer... Nemen jullie dan contact op met HTC voor reparatie of breng je hem naar een telefoonwinkel ofzo? Heb nog nooit een telefoon laten repareren, vandaar...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
mphilipp schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 23:41:
[...]

Dus je zit dan toch altijd met Sense die op de achtergrond toch actief is en allerlei dingetjes aan het doen is? Gaat dat niet ten koste van de performance? Je hebt immers 2 dingen draaien voor hetzelfde? Ik ben een beetje skeptisch want voor Windows heb je ook een aantal alternatieven en in het begin werkt het leuk, maar na een poosje is er niet meer doorheen te komen. En dan ben je alweer gewend en als je er weer vanaf wilt, kun je weer alles opnieuw gaan indelen enzo. Ik weet het dus nog zo net niet. En ik heb het apparaat niet voor de eyecandy, ik vind functionaliteit belangrijker. Ik heb dus ook de Sense weertoestand uitgezet. Leuk, maar het kost mij teveel scherm. Weatherbug doet hetzelfde (en meer) met minder ruimtebeslag.
Zo nu en dan zul je zien (mbv task manager) dat het Sense proces weer automatisch wordt opgestart, het draait echter niet op de voorgrond mee en zal daarom de performance niet beinvloeden. Als je wilt kun je het proces handmatig killen.

Je hoeft Sense niet opnieuw in te stellen wanneer je teruggaat...alle settings worden gewoon onthouden. Ook de indeling van je screens (scene).

Met gebruik van LauncherPro ipv Sense heb je sowieso al 50Mb aan extra vij RAM verkregen 8)
Ewivis schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 00:29:
nou ik heb een aantal homescreenreplacements geprobeerd op de desire, maar moet zeggen dat ik eigenlijk htc sense best aardig vond. launcher pro is wel de beste van wat ik geprobeerd heb: helixlauncher, launcher2, htc sense en launcher pro.

Toch vond ik de sense interface wat handiger ofzo. Niet in principe het gedeelte beneden, maar ik mis vooral bij de launcher pro, want ik vind in tegenstelling tot het vorige bericht de klok met weer enzo wel leuk :)

dus wat wil ik: launcher pro(met leuke smooth fade effecten :9 ) MET htc rommel :) Maar die kan ik nou juist niet meer selecteren als widget :(
Ik ben inmiddels ook (voorlopig) terug bij Sense...ik misde de htc widgets te veel :) Ik zal zo nu en dan switchen tussen LauncherPro en Sense...sowieso leuk dat je die mogelijkheid hebt.
Dat zou zeker erg leuk zijn!!! Wel las ik verhalen over diverse navigatie pakketten die het niet meer schijnen te doen onder Froyo...daar is het dus ook even wachten op een update.

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 19-06-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 12:17:
Nouja, gelukkig lijkt het weer te werken na het terugzetten van de fabrieksinstellingen. Ik wacht even af. Als het straks weer problematisch is kan ik hem altijd nog opsturen... Stuur je hem dan gewoon naar HTC zelf op?

Edit: Heb al geen bereik meer... Nemen jullie dan contact op met HTC voor reparatie of breng je hem naar een telefoonwinkel ofzo? Heb nog nooit een telefoon laten repareren, vandaar...
Volgens mij gaat de telefoonwinkel ook gewoon contact opnemen met HTC. Dus misschien is het sneller om zelf contact met HTC op te nemen... maar goed ik heb hier ook nog geen ervaringen mee. Misschien als je direct HTC belt, en ze wijs maakt dat je een tweakers.net review schrijft dat je een snellere reparatie krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 09:28:
Oke, duidelijk. Maar toch twijfel ik, want ik heb werkelijk nog nooit gehoord van een 'lader' die (blijkbaar) krachtstroom kan spuiten. Mocht het inderdaad werken, dan wil ik er ook graag drie! :o

Wbt. je probleem met de smsjes ed., heb je toevallig Vodafone? :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Weet iemand een goede app voor real-time WK standen?

En suggesties voor alternatieve lock screens?

[ Voor 32% gewijzigd door djc op 19-06-2010 13:07 ]

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
djc schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 13:07:
FotMob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
djc schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 13:07:

En suggesties voor alternatieve lock screens?
Voor dat eerste heb ik volgens mij wel eens een app voorbij zien komen in de market.Staat onder sports vrij hoog in de lijst bij de gratis apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
Zo, heb me de Desire woensdag nu gekregen, meteen maar aan de lader gehangen en ondertussen handleiding lezen, niet dat er veel te lezen was.

De update 1.21 zat er al op dus meteen van heel wat gezeik af zo te zien.

Maar het vervelende is dat ik de telefoon minimaal 2x per dag moet opladen.
Anders haalt hij het niet, ik weet dat hem nu pas heb en dus veel mee friemel enzo.
Dus nog even wachten tot ik wat minder mee friemel en de echte batterijduur weet.

Trouwens kan ik nog op een andere manier dan rooten of wachten op Froyo apps op de SD installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Deze had ik inmiddels zelf ook gevonden, is inderdaad wel netjes.

En dit is ook meteen de eerste forumpost van mijn Desire. ;)

Rustacean

Pagina: 1 ... 13 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.