nzweers schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:03:
Hmm, okay dan. Klinkt goed dat gebruik.
Ik ben namelijk pc fanboy de afgelopen 20 jaar en ga nu voor het eerst naar de dark side. Vandaar de twijfels

Ik heb het idee dat er gewoon te weinig software is voor alternatieve tablets. En om nu op een vergelijkbare android tablet te wachten... ik verwacht dat daar software op komt die je kunt vergelijken met linux software tov de pc. Op linux werken programma's ook, maar big budget software zal er niet komen. Dus geen mooie games of gelikte applicaties.
Die comic book reader bijvoorbeeld, die zoomt in per hokje, laat de achtergrond verdwijnen, heeft mooie overgangen per pagina, etc. Dat allemaal omdat Marvel daar geld in heeft gestoken. Op de Android zal het wel gelijk worden als op de pc; ingescande comics met jpg artifacts, tientalle onbegrijpbare iconen en brakke pagina verlopen. En laat inzoomen per vakje maar helemaal zitten. Gewoon omdat niemand daar in investeert! Daarom denk ik nu: iPad ipv Android. En ja, ik weet dat de hardware overpriced en langzaam is, maar software moet er ook zijn.
Heel herkenbaar verhaal. Ik ben al >20 jaar PC fanboy en moet ook niets hebben van Apple, en de dictatuur van Steve Jobs. Maar..... ik was ook al jaren op zoek naar een tablet om handig te surfen, comics te lezen, wat geinige spelletjes en blogs te lezen terwijl je relaxed op de bank zit. De Notion Ink Adam stond boven aan mijn lijstje, totdat die opnieuw werd uitgesteld en ik er maar de tag <vaporware> op heb geplakt.
Toch maar de iPad dacht ik als Apple-hater, want ik wil nu een tablet en niet over een half jaar.
Android, is veelbelovend, maar de komende 2 jaar zie ik nog niet een tablet met gestandaardiseerde (hoge) resolutie en een goede verzameling bijpassende apps. Kijk maar naar de Android phones, inmiddels IMHO beter dan iPhone, maar dat duurde ook wel even, en voor tablets zal dat vergelijkbaar zijn.
Dan de iPad: voor mijn wensen perfect:
- perfecte comic reader
- perfecte blog reader (Pulse, Flipboard, allemaal uitstekende apps die laten zien hoe geweldig gaaf news readers kunnen zijn - dat zie ik op Android voorlopig niet gebeuren)
- kranten (PressReader) - ideaal
- magazines (legio mogelijkheden met publishers die op iPad willen publishen (Wired, Time, Zinio magazines; ook dat zie ik op Android voorlopig nog niet gebeuren))
- inmiddels een goed aanbod van kwaliteitsgames (Civilization Revolution is perfecte casual instance van een deep strategy game zoals civilization)
- prima ebook reader. Ik las al ebooks op mijn telefoon, maar dit is echt een verademing
En het mooie is dat de iPad direct 'aan' is. Je pakt hem op en 1 seconde later zit je al op je favoriete webpagina!!
Ik zal niet snel een iPhone kopen, en al helemaal geen MBP of iMac, simpelweg te duur en weinig interessant voor de tweaker in mij... Maar de iPad is perfect voor waar ik hem voor gebruik, en dat is meer 'gebruiken' dan tweaken (naast de JB dan).
Het is zoals een mede-tweaker eerder al zei over de iPad: "The future is now, and it is in my hands"