[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 37 Laatste
Acties:
  • 347.857 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Slashdotter schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:47:
Ik wil bij m'n ouders een wifi router plaatsen zodat ik ook daar op volle snelheid kan ipadden. Nu vraag ik me af of ik dan gewoon de allergoedkoopste router moet aanschaffen, 20 euro bij Mycom voor een onbekend merk of dat ik beter voor een a-merk Asus of Sitecom van 35 euro kan gaan.

http://www.mycom.nl/Search.aspx?q=router

Iemand een suggestie?
Paar maanden geleden een goedkope D-link router bij iemand geinstalleerd, en die gaat als de brandweer. Super-simpele installatie ook nog.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Slashdotter schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:47:
Ik wil bij m'n ouders een wifi router plaatsen zodat ik ook daar op volle snelheid kan ipadden. Nu vraag ik me af of ik dan gewoon de allergoedkoopste router moet aanschaffen, 20 euro bij Mycom voor een onbekend merk of dat ik beter voor een a-merk Asus of Sitecom van 35 euro kan gaan.

http://www.mycom.nl/Search.aspx?q=router

Iemand een suggestie?
De goedkoopste router is goed genoeg.
Of je koopt een airport express, dan kan je het tijdens een vakantie ook met je meenemen. Normaal laat je het dan gewoon bij je ouders.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Chrones schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:22:
Iemand enig idee of dit kan:

Tmobile i150 abonnement, duo sim aanvragen voor mijn iPad mogelijk?

Gezien internet op mijn iPad dan?

[edit] laat maar dat is lastig, dan moet het ene toestel uitstaan voordat je pas kan internetten op je iPad.
Nee, je hoeft alleen te zorgen dat 3G op je telefoon uitstaat als je wilt internetten op de iPad , en omgekeerd dat je cellular data uitzet op je iPad als je daar geen internet meer nodig hebt.

Als je beide apparaten ook nog eens jailbreakt en sbsettings installeert, is er slechts een swipe en een klik voor nodig per apparaat, dus dat is ook geen gedoe meer dan.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
kmf schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:51:
[...]

De goedkoopste router is goed genoeg.
Of je koopt een airport express, dan kan je het tijdens een vakantie ook met je meenemen. Normaal laat je het dan gewoon bij je ouders.
Zou wel een wireless N router nemen. Net ff meer bereik en natuurlijk sneller. Had eerst G, maar heb nu een N router en bevalt mij een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[message=,noline]Reverb_ schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:07[/message]:
[...]

Zou wel een wireless N router nemen. Net ff meer bereik en natuurlijk sneller. Had eerst G, maar heb nu een N router en bevalt mij een stuk beter.
Dat sneller is discutabel, want zelfs de G variant overstijgt ruimschoots de snelheid van de gemiddelde internet verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Laatst online: 27-05 16:55
shameete schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:26:
[...]

Dat sneller is discutabel, want zelfs de G variant overstijgt ruimschoots de snelheid van de gemiddelde internet verbinding
Deels waar... Voor bijvoorbeeld airvideo of een remote desktop app werkt het wel weer sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
LuNaTiC schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:55:
[...]

Nee, je hoeft alleen te zorgen dat 3G op je telefoon uitstaat als je wilt internetten op de iPad , en omgekeerd dat je cellular data uitzet op je iPad als je daar geen internet meer nodig hebt.

Als je beide apparaten ook nog eens jailbreakt en sbsettings installeert, is er slechts een swipe en een klik voor nodig per apparaat, dus dat is ook geen gedoe meer dan.
Interessant.

Heb je hier een bron van? Is dit T-Mobile only of geldt dit voor alle operatoren (lees: Belgie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 09:37
jjbstolk schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 08:20:
[...]

Mijn zoontje heeft hem al laten valen, zonder hard case. Schade: Er zit een deuk in het hoekje net achter de aan en uit knop, en verder weinig. Hij zat op de bank en liet heb ik vloertegels vallen.
Hmm... de mijne gleed vanaf de bank ook op het parket. Plat op het scherm zeg maar. Nog geen krasje en deukje. Ding werkt nog steeds perfect.

Als ik andere reacties hier lees, mazzel gehad denk ik.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 12-10 09:37
jschoorl2 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:11:
[...]

wellicht wat omslachtig maar Handbrake is een geweldige opensource converter welke zo'n beetje alle video formaten kan omzetten. Je kunt hier SD en HD presets voor de iPad ophalen. Gebruik het ook om DVD en blue-rays na mp4 om te zetten.
Iemand al ervaring met CineXPlayer van NXP Software (inderdaad... ex-Philips) ? Is gratis en zou goeie ondersteuning van .avi files met Xvid moeten bieden. Handig aflveringen van je favoriete series te bekijken (ik noem geen bronnen) zonder gedoe met transcoding.

Er zijn een paar andere apps die AVI ondersteuning bieden, dan wel via DLNA streaming of direct vanaf de iPad, maar je hebt of framedrops of geluid out of sync.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Tharulerz schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:37:
[...]

Interessant.

Heb je hier een bron van? Is dit T-Mobile only of geldt dit voor alle operatoren (lees: Belgie)
De bron ben ikzelf, want zo gebruik ik het sinds ik duosim heb gekregen. Is overigens al vaker besproken in dit topic, zoek maar binnen het topic op "duosim". Hoe de situatie voor andere providers is weet ik niet, heb alleen ervaring met t-mobile.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 10-10 17:32

zAo

GPLv2 Fanboy

loekf2 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:02:
[...]
Iemand al ervaring met CineXPlayer van NXP Software (inderdaad... ex-Philips) ? Is gratis en zou goeie ondersteuning van .avi files met Xvid moeten bieden. Handig aflveringen van je favoriete series te bekijken (ik noem geen bronnen) zonder gedoe met transcoding.

Er zijn een paar andere apps die AVI ondersteuning bieden, dan wel via DLNA streaming of direct vanaf de iPad, maar je hebt of framedrops of geluid out of sync.
Mooie speler inderdaad en nog gratis ook. Jammer dat er (nog?) geen HTTP/FTP mogelijkheid inzit, maar dit is zeker een stap in de goede richting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:47
Ben 'm ook aan het testen. Werkt super!! :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10 22:35
[...]

Weet niet of ik iets fout doe, maar ik heb 3 verschillende series (XviD) en ze doen het allemaal niet.. ("Could not play this movie")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:52
Weet iemand een (gratis) app om foto's kleiner mee te maken op de iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-10 19:32
konehead schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:49:
Weet iemand een (gratis) app om foto's kleiner mee te maken op de iPad?
Photopad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Cheeky schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:42:
Weet niet of ik iets fout doe, maar ik heb 3 verschillende series (XviD) en ze doen het allemaal niet.. ("Could not play this movie")
Xvid != mp4 simple profile.

Er zijn genoeg programma's om video's te converteren naar een iPod-formaat. Zoek een recente update die ook iPad ondersteunt.

De enige Xvid die je iPad native af gaat spelen is een mp4 met een verkeerde extensie.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 11:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Iemand al ervaring met CineXPlayer van NXP Software (inderdaad... ex-Philips) ?
De kwaliteit van NXP codecs kennende ben ik wat sceptisch, maar we gaan het maar eens proberen :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
[message=,noline]burne schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:23[/message]:
[...]

Xvid != mp4 simple profile.

Er zijn genoeg programma's om video's te converteren naar een iPod-formaat. Zoek een recente update die ook iPad ondersteunt.

De enige Xvid die je iPad native af gaat spelen is een mp4 met een verkeerde extensie.
Was een reactie op CineXPlayer, niet de native player. Dat de native player het niet ondersteunt is ook erg jammer trouwens. Als ze iOS niet zo dicht zouden timmeren, zouden we gewoon Flash en de XviD codec kunnen installeren.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-10 20:56
Wie weet er een goede App voor maken/ bewerken van office documenten (xls/doc en ppt) is dat iwork van Apple zelf een beetje handig, als je op de pc office hebt? Of is documents to go beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-10 09:48
tennisbal schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 02:21:
Is er iemand die zijn ipad zonder bescherming almuit zijn handen heeft laten vallen? Ben benieuwd hoe de ipad hierop reageert..
Tot nog toe valt hij iedere keer naar beneden.

Hoe geweldig ik hem ook vind, hij is dus wel gedwongen de wetten van de zwaartekracht te volgen.
:+

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Elke keer dat ik mijn iPad aan zet duurt het vrij lang voordat die wifi werkt, de eerste minuut kan ik gewoon niet internetten. Is er iets waar ik op moet letten wat het kan versnellen? Op m'n iPad of wifi router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Bah. Ik ben echt geneigd om m'n ipad te jailbreaken. Gisteren weer 4 euro uitgegeven aan een app welke gewoon niet goed genoeg werkt.
Oplayer HD. Het speelt mijn bestanden af, maar stotterend en prutterend.

Op reviews en zelfs video-reviews kan je niet na gaan. Alleen een echte trial-period zal helpen, enkel om te testen. Volgens mij voldoet 50% van mijn apps-aankopen gewoon niet aan m'n verwachtingen...
Slashdotter schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 04:30:
Elke keer dat ik mijn iPad aan zet duurt het vrij lang voordat die wifi werkt, de eerste minuut kan ik gewoon niet internetten. Is er iets waar ik op moet letten wat het kan versnellen? Op m'n iPad of wifi router?
wpa of wep? misschien dhcp van je router niet echt lekker met ip-tjes uitdelen? Dus fixed ip gebruiken?

[ Voor 34% gewijzigd door kmf op 10-08-2010 08:44 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
kmf schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 08:42:
Bah. Ik ben echt geneigd om m'n ipad te jailbreaken. Gisteren weer 4 euro uitgegeven aan een app welke gewoon niet goed genoeg werkt.

Op reviews en zelfs video-reviews kan je niet na gaan. Alleen een echte trial-period zal helpen, enkel om te testen. Volgens mij voldoet 50% van mijn apps-aankopen gewoon niet aan m'n verwachtingen...

[...]

wpa of wep? misschien dhcp van je router niet echt lekker met ip-tjes uitdelen? Dus fixed ip gebruiken?
geld terugvragen, dat werkt prima (probleem melden in iTunes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
kmf schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 08:42:
Bah. Ik ben echt geneigd om m'n ipad te jailbreaken.
Over dat jailbreaken.... Kan dat makkelijk weer eraf worden gehaald mocht dat me niet bevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Dat zou ik eerder in je router zoeken. Ik heb vrijwel direct verbinding en gebruik toch WPA2 versleuteling en MAC-adress blokkering.

Loop de instellingen van je router nog eens 1 voor 1 door, misschien kom je wat tegen om het te verbeteren? Ik heb in mijn Linksys bijvoorbeeld het zendvermogen op Hoog staan. Verder heb ik bij QOS (Quality Of Service) de MAC-adressen van mijn iPhone en iPad ingevuld, zodat de router daar voorrang aangeeft ten opzichte van het overige netwerkverkeer.
Als je iets aanpast verdient het wel aanbeveling om eerst die instellingen op te slaan, en dan je router opnieuw op te starten.

Ook de aanwezigheid van veel nabijgelegen netwerken, kan storend werken. Daar doe je weinig aan.

Suc6.

[ Voor 4% gewijzigd door wvexeltweakers op 10-08-2010 09:03 ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:21
wvexeltweakers schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:02:
[...]

Verder heb ik bij QOS (Quality Of Service) de MAC-adressen van mijn iPhone en iPad ingevuld, zodat de router daar voorrang aangeeft ten opzichte van het overige netwerkverkeer.
Thx voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:03
Dat probleem had ik ook vaak met 3.2 nu ik firmware 3.2.1 draai heb ik dat probleem niet meer.

Zit je al op fw 3.2.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

[...]
... Verder heb ik bij QOS (Quality Of Service) de MAC-adressen van mijn iPhone en iPad ingevuld, zodat de router daar voorrang aangeeft ten opzichte van het overige netwerkverkeer...
Dit zorgt er bij mij voor, dat ik zonder haperingen naar bijvoorbeeld Uitzending gemist kan kijken op mijn iPhone/iPad, terwijl mijn PC aan het downloaden is.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Cheeky schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:36:
Als ze iOS niet zo dicht zouden timmeren, zouden we gewoon Flash en de XviD codec kunnen installeren.. :(
Zodat je vervolgens weer kunt klagen over een trage iPad en een accu die twee uur meegaat als je video kijkt?

(Ik heb Flash en DiVX op m'n mac's staan, gewoon legale versies, en beiden zijn niet erg betrouwbaar of bruikbaar. De Flash-encoder pikt nauwelijks iets behalve 'nette' video die uit bijvoorbeeld Final Cut komt, maar dan moet je alles dus twee keer renderen, een keer in FC, een keer in Flash, en DiVX heb ik maar helemaal opgegeven want 'traag' is een understatement. Ik heb nog altijd ergens VisualHub wat nog altijd doet wat het doen moet, met een rotgang en zonder gezemel over wat je 'm voert..)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je praat over een accu die maar max 2 uur o.i.d meegaat dan heb je het over de
Android aPad... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:45:
Als je praat over een accu die maar max 2 uur o.i.d meegaat dan heb je het over de
Android aPad... :X
als je de ipad gebruikt om xvid, mkv or whatever te bekijken welke niet hardware accelerated zijn en dus via ffmpeg on-the-fly wordt geencodeerd (wat oplayer en die cinexplayer doet), dan kan het wel een enorme impact op gebruiksduur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:33
Discussie over apps mag in [iPad] App Store Ervaringen & Discussie. Ik heb nu een aantal berichten verplaatst :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Mijn MobileMe Calendar synct niet goed met m'n iPad. Op m'n iPhone 4, iMac, MacBook staat hij netjes. Behalve m'n iPad. Iemand meer dit probleem?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:33
Rivanov schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:47:
Mijn MobileMe Calendar synct niet goed met m'n iPad. Op m'n iPhone 4, iMac, MacBook staat hij netjes. Behalve m'n iPad. Iemand meer dit probleem?
Dan heb je de beta aangezet. Het werk alleen automatisch met iOS 4 of hoger, anders moet je de agenda handmatig toevoegen: http://support.apple.com/kb/HT4038.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb inderdaad de beta aangezet..
maar hoe voeg ik die calender toe op m'n iPad dan?
Hij neemt dat toch standaard over van MobileMe.
Maar hij werkt het ook niet bij als ik de Calendar app open.. normaal synct hij op dat moment.

[ Voor 111% gewijzigd door Rivanov op 10-08-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:02:
Heb inderdaad de beta aangezet..
maar hoe voeg ik die calender toe op m'n iPad dan?
Hij neemt dat toch standaard over van MobileMe.
Maar hij werkt het ook niet bij als ik de Calendar app open.. normaal synct hij op dat moment.
Precies op de manier die hoedje aangeeeft met die link..
Je moet hem op een andere manier instellen, de beta werkt alleen ism iOS 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ben ik eigenlijk de enige die vind dat de "lock screen" eigenlijk overbodig is voor de ipad? als je tenminste geen passcode gebruikt.

Ik wil eigenlijk direct weer verder gaan ipv slide2unlock te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ik had er nog niet echt bij stilgestaan, maar nu je het zo zegt, heb je gelijk ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Mwa, soms kan ie in z'n sleeve ook nog wel uit standby gehaald worden (in mijn ColcaSac in ieder geval)
Dus dan is het wel handig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:11
Hmm ik heb een vaag probleem, kan geen bookmarks meer aanmaken en al mijn oude bookmarks zijn verdwenen? Ook lekker...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:17

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

kmf schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:25:
Ben ik eigenlijk de enige die vind dat de "lock screen" eigenlijk overbodig is voor de ipad? als je tenminste geen passcode gebruikt.

Ja, ik had ook liever een setting gezien waar je dat scherm aan en uit kan zetten.
Direct verder gaan lijkt mij ook prettiger :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Ook de aanwezigheid van veel nabijgelegen netwerken, kan storend werken. Daar doe je weinig aan.
Dat zal het wel zijn, ik heb hier nog 8 andere wifi netwerken in de buurt, die zullen dan wel storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
kmf schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:26:
[...]

als je de ipad gebruikt om xvid, mkv or whatever te bekijken welke niet hardware accelerated zijn en dus via ffmpeg on-the-fly wordt geencodeerd (wat oplayer en die cinexplayer doet), dan kan het wel een enorme impact op gebruiksduur hebben.
Is er bekend hoeveel korter de accuduur wordt? Dus het enige programma momenteel die wel hardware accelerated doet is het ingebouwde videos programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
is er al bekend wanneer de iOS 4 uitkomt voor de iPads?

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Chrones schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:41:
is er al bekend wanneer de iOS 4 uitkomt voor de iPads?
Najaar als het goed is. Naar het schijnt moet er natuurlijk nogal wat geschaaft worden om iOS4 soepel op het toch wat beperkte geheugen te laten werken. Ze willen niet eenzelfde effect hebben als iOS4 op de iPhone 3G, hoewel dat ws meer met processorkracht te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04 16:59
kmf schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:25:

Lock screen is IMHo totaal niet overbodig, iedere keer dat ik hem uit m'n rugzak haal ga ik gegarandeerd met m'n vingers op het scherm en vaak ook wel tegen de power of home button aan. Toch wel prettig als er dan niet meteen allemaal zooi in je app staat.

[ Voor 29% gewijzigd door Jasper Janssen op 10-08-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]kmf schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 08:42[/message]:
Dat is het voordeel van een JB, try before you buy. Kom zelf overigens maar weinig goeds tegen wat het geld waard is, angry birds is $0,99 waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een super ding, mijn 16gb wifi iPad. Ik vind alleen dat de batterij toch vrij snel terugloopt. 48% na 4uur over. Klopt dit wel. Overigens is hij JB en draai ik frash. Kan het hier aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:12:
Het is een super ding, mijn 16gb wifi iPad. Ik vind alleen dat de batterij toch vrij snel terugloopt. 48% na 4uur over. Klopt dit wel. Overigens is hij JB en draai ik frash. Kan het hier aan liggen?
Frash = flash voor je iPad?

[edit] ja dus en te downloaden via Cydia.

[ Voor 6% gewijzigd door Remko.me op 10-08-2010 20:18 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over de agenda: op de Apple site staat het volgende
Met een tikje op het plusteken voeg je een nieuwe activiteit toe, en daarna koppel je daar een agenda aan. Al je agenda's hebben een eigen kleur, zodat je ze eenvoudig kunt bijhouden en bovendien het overzicht bewaart.
Ik krijg het niet voor elkaar en zoeken levert mij niks op. Tips?
Edit: nvm, is gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kunnen jullie nog filmpjes bekijken bij YouTube met je iPad? Bij mij werkt het nu niet, ligt het
Aan mijn iPad of aan YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:17

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Happy2000 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:27:
Kunnen jullie nog filmpjes bekijken bij YouTube met je iPad? Bij mij werkt het nu niet, ligt het
Doet het hier gewoon :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Schermhelderheid ? Bluetooth ? Games of video ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04 16:59
Bij mij varieert het tussen de 8 en 12 uur afhankelijk van de intensiteit van het gebruik. Dat klopt heel aardig met de belofte van 10 uur.

Als je frash niet alleen geinstalleerd hebt maar ook gebruikt zal dat wel degelijk flink invloed hebben inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je gaat jailbreaken en unsupported zut gaat installeren dan kunnen dit soort dingen uiteraard gebeuren. Moet je niet gaan klagen dat je accu zo 'snel' leegloopt. Ik heb een boek liggen lezen en na 5 uur lezen was de accu nog 60% vol. Dat doet geen notebook 'm na :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Werkt prima hier! Heb de iPad pas net, maar het typen valt me eigenlijk nog wel mee :)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Het ligt niet aan YouTube en het ligt waarschijnlijk ook niet aan je iPad, maar misschien wel aan je internetverbinding? Heb je toevallig een jailbreak uitgevoerd? Met m'n iPod touch heb ik er namelijk wel eens problemen mee gehad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:08:
[...]

Als je gaat jailbreaken en unsupported zut gaat installeren dan kunnen dit soort dingen uiteraard gebeuren. Moet je niet gaan klagen dat je accu zo 'snel' leegloopt. Ik heb een boek liggen lezen en na 5 uur lezen was de accu nog 60% vol. Dat doet geen notebook 'm na :)
Mij hoor je ook niet klagen, alleen vroeg ik me af of het hier aan zou kunnen liggen. Met name frash verdenk ik hiervan. Het is natuurlijk op eigen risico. Toch ben ik blij dat ten minste één voor mij belangrijke site met frash gewoon werkt. Daar heb ik een wat hoger batterijgebruik (mocht frash de "boosdoener" zijn) wel voor over. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:00:
[...]

Mij hoor je ook niet klagen, alleen vroeg ik me af of het hier aan zou kunnen liggen. Met name frash verdenk ik hiervan. Het is natuurlijk op eigen risico. Toch ben ik blij dat ten minste één voor mij belangrijke site met frash gewoon werkt. Daar heb ik een wat hoger batterijgebruik (mocht frash de "boosdoener" zijn) wel voor over. :*)
Het werk weer, de iPad stond bij YouTube ingesteld als touch en heb hem nu weer op pc gezet en alles werkt weer naar behoren :)
Was YouTube via safari, de plugin werkte nog wel zag ik later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
burne schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:43:
[...]

Zodat je vervolgens weer kunt klagen over een trage iPad en een accu die twee uur meegaat als je video kijkt?
Beide ongefundeerde uitspraken om Apple's gesloten systeem te verdedigen. XviD (niet DivX) vertraagt het systeem niet, omdat het alleen aangesproken wordt als er een XviD wordt afgespeeld.

Daarnaast heeft CineXPlayer nu 5 sterren en honderden positieve beoordelingen. Niks over de batterij of traagheid van het systeem. Ook niet zo gek, want volgens mij kon mijn SE P910 jaren geleden met CorePlayer al XviD bestanden afspelen.

Apple wil gewoon je geld, zoals elk ander bedrijf. Met Flash gaan mensen bijvoorbeeld spelletjes op internet spelen, in plaats van in de app store kopen. En met XviD kopen ze geen filmpjes en series meer in itunes. Hoe dan ook zou ik graag de keuze hebben om het erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Cheeky schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 02:12:

Apple wil gewoon je geld, zoals elk ander bedrijf. Met Flash gaan mensen bijvoorbeeld spelletjes op internet spelen, in plaats van in de app store kopen. En met XviD kopen ze geen filmpjes en series meer in itunes. Hoe dan ook zou ik graag de keuze hebben om het erop te zetten.
Nu je het zegt, dat zou best wel de ware reden kunnen zijn dat ze geen Flash ondersteunen (naast het crashen en stroom zuip verhaal), er zijn idd duizenden flash games via internet en facebook te spelen. Lijkt me dat ze tientallen miljoenen dollars extra verdienen doordat alle software via hun appstore moet lopen.

Volgens deze url en plaatje verdient Apple 75 miljoen dollar per maand aan de appstore, een aardig bedrag wat ze zouden mislopen als er (gratis) internet flash alternatieven zouden zijn.

Interessant link + plaatje over de appstore

Afbeeldingslocatie: http://gigaom.files.wordpress.com/2010/01/go-app-store-r10.jpg?w=600&h=4200

[ Voor 23% gewijzigd door Slashdotter op 11-08-2010 04:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordawesome
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-06 21:44
Ik weet nog niet zeker of ik een ipad moet kopen of dat het allemaal hype is. Na de eerste weken, wordt hij daarna nog veel gebruikt? Hoe vaak gebruiken jullie je ipad nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:20
Ik kan een podcast van een uur lang niet doorspoelen. Als ik op dat voortgangsbalkje druk en deze probeer te verslepen, gaat deze terug naar het begin. Mis ik iets of hebben anderen er ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
nzweers schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 08:57:
Ik weet nog niet zeker of ik een ipad moet kopen of dat het allemaal hype is. Na de eerste weken, wordt hij daarna nog veel gebruikt? Hoe vaak gebruiken jullie je ipad nu?
Elke dag, meerdere uren.
Hoezo hype? Waar zie je reclame van apple/ipad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]nzweers schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 08:57[/message]:
I have the future in my hands and it's an iPad. Een blijvertje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
kmf schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:30:
[...]

De nieuwigheid, in de zin van dat je alle gratis apps binnenhaalt, alles uitprobeert en iedereen wilt laten zien wat de iPad kan, is na een aantal weken wel weg.
Daarna is de iPad onafscheidelijk in je leven geïntegreerd, zodanig dat je niet kan voorstellen hoe je zonder de iPad kan leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik gebruik de imac/macbook nog maar nouwelijks. Alleen voor even wat te dowloaden of wat zwaarder werk zoals video monteren / ontwerpen. Voor de rest: iPad.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordawesome
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-06 21:44
Hmm, okay dan. Klinkt goed dat gebruik.

Ik ben namelijk pc fanboy de afgelopen 20 jaar en ga nu voor het eerst naar de dark side. Vandaar de twijfels :) Ik heb het idee dat er gewoon te weinig software is voor alternatieve tablets. En om nu op een vergelijkbare android tablet te wachten... ik verwacht dat daar software op komt die je kunt vergelijken met linux software tov de pc. Op linux werken programma's ook, maar big budget software zal er niet komen. Dus geen mooie games of gelikte applicaties.
Die comic book reader bijvoorbeeld, die zoomt in per hokje, laat de achtergrond verdwijnen, heeft mooie overgangen per pagina, etc. Dat allemaal omdat Marvel daar geld in heeft gestoken. Op de Android zal het wel gelijk worden als op de pc; ingescande comics met jpg artifacts, tientalle onbegrijpbare iconen en brakke pagina verlopen. En laat inzoomen per vakje maar helemaal zitten. Gewoon omdat niemand daar in investeert! Daarom denk ik nu: iPad ipv Android. En ja, ik weet dat de hardware overpriced en langzaam is, maar software moet er ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unomomentodado
  • Laatst online: 27-07 23:56
Ik heb mijn pc sinds ik de ipad heb nauwelijk aangeraakt. Hooguit om eens een fimpje te downloaden (wat ook nog kan met de ipad). Mailen, browsen (fora, nieuws, etc), nieuws lezen, social sites checken, youtube kanalen volgen, e-book lezen voor t slapen, msn-en, filmpje of muziekje aanzetten (vlc remote), allemaal via de ipad gedaan de afgelopen weken en dat bevalt me goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-08 17:25
nzweers schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:03:
Hmm, okay dan. Klinkt goed dat gebruik.

Ik ben namelijk pc fanboy de afgelopen 20 jaar en ga nu voor het eerst naar de dark side. Vandaar de twijfels :) Ik heb het idee dat er gewoon te weinig software is voor alternatieve tablets. En om nu op een vergelijkbare android tablet te wachten... ik verwacht dat daar software op komt die je kunt vergelijken met linux software tov de pc. Op linux werken programma's ook, maar big budget software zal er niet komen. Dus geen mooie games of gelikte applicaties.
Die comic book reader bijvoorbeeld, die zoomt in per hokje, laat de achtergrond verdwijnen, heeft mooie overgangen per pagina, etc. Dat allemaal omdat Marvel daar geld in heeft gestoken. Op de Android zal het wel gelijk worden als op de pc; ingescande comics met jpg artifacts, tientalle onbegrijpbare iconen en brakke pagina verlopen. En laat inzoomen per vakje maar helemaal zitten. Gewoon omdat niemand daar in investeert! Daarom denk ik nu: iPad ipv Android. En ja, ik weet dat de hardware overpriced en langzaam is, maar software moet er ook zijn.
Heel herkenbaar verhaal. Ik ben al >20 jaar PC fanboy en moet ook niets hebben van Apple, en de dictatuur van Steve Jobs. Maar..... ik was ook al jaren op zoek naar een tablet om handig te surfen, comics te lezen, wat geinige spelletjes en blogs te lezen terwijl je relaxed op de bank zit. De Notion Ink Adam stond boven aan mijn lijstje, totdat die opnieuw werd uitgesteld en ik er maar de tag <vaporware> op heb geplakt.

Toch maar de iPad dacht ik als Apple-hater, want ik wil nu een tablet en niet over een half jaar.
Android, is veelbelovend, maar de komende 2 jaar zie ik nog niet een tablet met gestandaardiseerde (hoge) resolutie en een goede verzameling bijpassende apps. Kijk maar naar de Android phones, inmiddels IMHO beter dan iPhone, maar dat duurde ook wel even, en voor tablets zal dat vergelijkbaar zijn.

Dan de iPad: voor mijn wensen perfect:
- perfecte comic reader
- perfecte blog reader (Pulse, Flipboard, allemaal uitstekende apps die laten zien hoe geweldig gaaf news readers kunnen zijn - dat zie ik op Android voorlopig niet gebeuren)
- kranten (PressReader) - ideaal
- magazines (legio mogelijkheden met publishers die op iPad willen publishen (Wired, Time, Zinio magazines; ook dat zie ik op Android voorlopig nog niet gebeuren))
- inmiddels een goed aanbod van kwaliteitsgames (Civilization Revolution is perfecte casual instance van een deep strategy game zoals civilization)
- prima ebook reader. Ik las al ebooks op mijn telefoon, maar dit is echt een verademing

En het mooie is dat de iPad direct 'aan' is. Je pakt hem op en 1 seconde later zit je al op je favoriete webpagina!! _/-\o_

Ik zal niet snel een iPhone kopen, en al helemaal geen MBP of iMac, simpelweg te duur en weinig interessant voor de tweaker in mij... Maar de iPad is perfect voor waar ik hem voor gebruik, en dat is meer 'gebruiken' dan tweaken (naast de JB dan).

Het is zoals een mede-tweaker eerder al zei over de iPad: "The future is now, and it is in my hands" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik heb tot nu toe ook enkel pc's/windows laptops gehad, maar deze ipad is een verademing. Het werkt gewoon, alles werkt zonder problemen en het is nog intuitief ook.
Vergelijkbaar met consoles van vroeger, zoals de game&watch spelconsoles, ingebakken software die het hoe dan ook doet.
Daarnaast het gemak dat je het internet altijd makkelijk bij de hand kunt hebben is een enorm voordeel tov de logge laptop die ik altijd op schoot had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ik sluit me aan bij de laatste paar posts, ideaal bank hang apparaat, tijdens een film even imdb te checken, mailtje te sturen, twitteraars in de gaten te houden, spelletje pinball of gewoon even GoT checken :)

netbook was het voor mij net niet, laptop te onhandig op de bank, pc staat in de hobbykamer, en telefoon kán wel, maar dat is allemaal zo ielig klein dat even browsen leuk is, maar met de nadruk op 'even'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:28:
[...]

I have the future in my hands and it's an iPad. Een blijvertje dus.
De vraag is echter "how long will that future last" ;)
Ik denk niet meer dan 2-3 jaar, ik denk dat een volgende generatie ipad er snel in komt. Maar ja, ik merk al dat je eigenlijk niet genoeg iPads in een huishouden kan hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik denk dat ik een jaar of 2 met deze (16gb wifi) iPad zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:53
Het mooie van een iPad is dat ook iedereen in het huis er moeiteloos mee kan werken.. We hebben de iPad nu een week in huis, maar mijn zoon van 3 heeft er eigenlijk het meeste tijd mee door gebracht. Op zijn buik op de bank spelletjes spelen of een Pixar film kijken. Mijn dochter van 6 pakt hem om haar rekensommen te oefenen en voor ons is het makkelijk om te internetten en te mailen.

Het grootste probleem is eigenlijk dat er regelmatig meerdere personen tegelijk gebruik van de iPad willen maken.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen had ik een paar games. Onder de game viel ie zo maar uit, de game. En ging ie terug naar het menu zeg maar. Ik had het zonet ook toen ik de digitale krant van Metro even probeerde. Hebben meer mensen hier last van, of zijn t gewoon bugs? En mijn iPad is not jailbreak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Als dat gebeurt is het een applicatie bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:47:
Vanmorgen had ik een paar games. Onder de game viel ie zo maar uit, de game. En ging ie terug naar het menu zeg maar. Ik had het zonet ook toen ik de digitale krant van Metro even probeerde. Hebben meer mensen hier last van, of zijn t gewoon bugs? En mijn iPad is not jailbreak ;)
Applicatiebug. Waarschijnlijk geheugen op.
De metrokrant kan op 3rd party apps zoals goodreader vaak crashen, op ibooks is ie bij mij nog niet gecrashed. Misschien dat ibooks wat meer geheugen mag alloceren of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelz
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-10 11:37
faethon schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:34:
[...]

Heel herkenbaar verhaal. Ik ben al >20 jaar PC fanboy en moet ook niets hebben van Apple, en de dictatuur van Steve Jobs. Maar..... ik was ook al jaren op zoek naar een tablet om handig te surfen, comics te lezen, wat geinige spelletjes en blogs te lezen terwijl je relaxed op de bank zit. De Notion Ink Adam stond boven aan mijn lijstje, totdat die opnieuw werd uitgesteld en ik er maar de tag <vaporware> op heb geplakt.

Toch maar de iPad dacht ik als Apple-hater, want ik wil nu een tablet en niet over een half jaar.
Android, is veelbelovend, maar de komende 2 jaar zie ik nog niet een tablet met gestandaardiseerde (hoge) resolutie en een goede verzameling bijpassende apps. Kijk maar naar de Android phones, inmiddels IMHO beter dan iPhone, maar dat duurde ook wel even, en voor tablets zal dat vergelijkbaar zijn.

Dan de iPad: voor mijn wensen perfect:
- perfecte comic reader
- perfecte blog reader (Pulse, Flipboard, allemaal uitstekende apps die laten zien hoe geweldig gaaf news readers kunnen zijn - dat zie ik op Android voorlopig niet gebeuren)
- kranten (PressReader) - ideaal
- magazines (legio mogelijkheden met publishers die op iPad willen publishen (Wired, Time, Zinio magazines; ook dat zie ik op Android voorlopig nog niet gebeuren))
- inmiddels een goed aanbod van kwaliteitsgames (Civilization Revolution is perfecte casual instance van een deep strategy game zoals civilization)
- prima ebook reader. Ik las al ebooks op mijn telefoon, maar dit is echt een verademing

En het mooie is dat de iPad direct 'aan' is. Je pakt hem op en 1 seconde later zit je al op je favoriete webpagina!! _/-\o_

Ik zal niet snel een iPhone kopen, en al helemaal geen MBP of iMac, simpelweg te duur en weinig interessant voor de tweaker in mij... Maar de iPad is perfect voor waar ik hem voor gebruik, en dat is meer 'gebruiken' dan tweaken (naast de JB dan).

Het is zoals een mede-tweaker eerder al zei over de iPad: "The future is now, and it is in my hands" :)
Wauw, precies dezelfde overwegingen die ik heb. De enigste twijfel om de aanschaf uit te stellen is het gebrek aan camera voor Skype, ik denk dat die wel in de volgende versie van de iPad zal zitten (komt begin volgend jaar weer uit neem ik aan). Dat is dan wel jammer want het is tenslotte ook geen klein bedrag qua aanschaf. Waarom stoppen ze die camera er ook niet direct in vraag ik me af. Maar ik wil ook weer niet tot volgend jaar wachten. Ik had ook interesse in de Notion Ink Adam vanwege de specs, aansluitingen en het bijzondere scherm. Waar ik bang voor ben bij dit soort merken is dat de ondersteuning gebrekkig is. Nu zijn er wel geruchten dat Notion Ink op een of andere manier met Google gaat samenwerken dus dat zou wel weer een bijdrage leveren aan het vertrouwen. Choices...choices....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Heeft iemand ook maar enig idees hoeveel iPads er in Nederland circuleren? Ik ben wel eens benieuwd hoe dat ding op het moment nu echt verkoopt - maar zijn daar openlijke cijfers over te vinden?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

faethon schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:34:
Heel herkenbaar verhaal. Ik ben al >20 jaar PC fanboy en moet ook niets hebben van Apple, en de dictatuur van Steve Jobs.

...

Ik voorspel je dat je over een paar jaar ook een Mac hebt :+ Bovendien snap ik niet waarom mensen vol overtuiging een merk kunnen haten. Ik ben op m'n 8e met homecomputers begonnen, op m'n 11e met PC's en ben inmiddels 33. Vanaf de 286 t/m 5 jaar geleden heb ik me beziggehouden met PC's bouwen/tweaken/overclocken maar daar heb je op een gegeven moment echt wel genoeg van. Dan heb je andere prioriteiten in je leven en is een computer gewoon iets dat simpelweg z'n werk moet doen, stil moet zijn, er goed uit moet zien, en dat soort dingen.

Vijf jaar geleden kocht ik een Mac Mini en binnen 2 weken raakte ik m'n PC niet meer aan. Thuis heb ik al 3 jaar een iMac 24" en op m'n werk een 27". Ja, het is wat duurder dan een zelfgebouwde PC, maar als je zo'n ding eenmaal op je bureau hebt staan dan zie je echt de meerwaarde wel.

Laat je 'haat' tegen Apple eens varen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi gezegd. Ook ik heb tot m'n 25e jaar achter de pc's gezeten en vond er eigenlijk nooit echt iets aan. Ik ben dan ook geen Tweaker hoor.

Nu ben ik de trotse bezitter van een MacBook, iMac 27", iPod, iPhone en volgende week een iPad. Heerlijk om er mee te werken, ongeacht wat je er mee doet. Ik waardeer de producten van Apple dan ook vooral om de gebruikerservaring en het feit dat alles gewoon ook écht werkt, vrijwel altijd zonder problemen en ergernissen. En in mijn geval speelt het design toch ook wel mee.

Ik denk dat ook in mijn geval de iPad de nodige veranderingen teweeg zal brengen en zie het dan ook echt als een toevoeging c.q. uitbreiding van mijn Apple assortiment i.p.v. een (onnodige) gadget. Maar dat verschilt, denk ik, voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-10 21:34
M@cer schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:21:
Het mooie van een iPad is dat ook iedereen in het huis er moeiteloos mee kan werken.. We hebben de iPad nu een week in huis, maar mijn zoon van 3 heeft er eigenlijk het meeste tijd mee door gebracht. Op zijn buik op de bank spelletjes spelen of een Pixar film kijken. Mijn dochter van 6 pakt hem om haar rekensommen te oefenen en voor ons is het makkelijk om te internetten en te mailen.

Het grootste probleem is eigenlijk dat er regelmatig meerdere personen tegelijk gebruik van de iPad willen maken.
Welke apps gebruiken de kids ? Ben op zoek nog naar een paar leuke en nuttige. Mijn zoontje van 6 is van cosmos en Disney tinkerbell

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 12-10 22:56

Mud.Starrr

I shoot people for money

Exirion schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:18:
[...]

Ik voorspel je dat je over een paar jaar ook een Mac hebt :+ Bovendien snap ik niet waarom mensen vol overtuiging een merk kunnen haten. Ik ben op m'n 8e met homecomputers begonnen, op m'n 11e met PC's en ben inmiddels 33. Vanaf de 286 t/m 5 jaar geleden heb ik me beziggehouden met PC's bouwen/tweaken/overclocken maar daar heb je op een gegeven moment echt wel genoeg van. Dan heb je andere prioriteiten in je leven en is een computer gewoon iets dat simpelweg z'n werk moet doen, stil moet zijn, er goed uit moet zien, en dat soort dingen.

Vijf jaar geleden kocht ik een Mac Mini en binnen 2 weken raakte ik m'n PC niet meer aan. Thuis heb ik al 3 jaar een iMac 24" en op m'n werk een 27". Ja, het is wat duurder dan een zelfgebouwde PC, maar als je zo'n ding eenmaal op je bureau hebt staan dan zie je echt de meerwaarde wel.

Laat je 'haat' tegen Apple eens varen :)
Zelfde hier.
Altijd mijn eigen computers gebouwd, overclocked en weet ik wat nog meer
Toen eens voor de gein een mac mini om maar eens te kijken hoe dat OSX nou werkt (een besturingssysteem leer je niet kennen in een paar uurtjes, dus moet je er gewoon mee werken).
Uiteindelijk gebruikte ik die veel meer dan mijn veel 'zwaardere' pc.
Toen de overstap naar een serieuze mac (Powermac) gemaakt, en inmiddels werk ik met een Mac Pro.
Maar iedereen moet voor zichzelf kijken wat hij of zij prettig vindt.
Dat haten of vereren van een merk snap ik niet, maar je ziet het overal.
PS/Xbox, Canon/Nikon/etc, Apple/PC/Linux, en ga zo maar door.

Edit:
Om het nog een beetje on-topic te houden:
Ik ben nu aan het kijken voor de 32 of 64gb 3G.
Paar dagen geleden de iPad even uitgebreid kunnen proberen en ik ben helemaal over (eerst had ik nog mijn bedenkingen).

[ Voor 7% gewijzigd door Mud.Starrr op 11-08-2010 13:36 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtfman86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-10 15:26
Ik kan me alleen aansluiten bij voorgaande berichten :) iPad is echt ideaal voor dagelijks gebruik , voor zwaarder gebruik is het niet handig maar daar heb ik mijn macbook pro en Windows PC voor :).

Heb al enkele tablets met windows en android gehad maar ze zijn primitief tov iPad . Hoop wel dat er binnen een dik jaar een alternatieve tablet uitkomt MET USB en MET uitbreidingsmogelijkheden.

Hier in elk geval , een tevreden 64gb 3G gebruiker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
jschoorl2 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:30:
[...]

Welke apps gebruiken de kids ? Ben op zoek nog naar een paar leuke en nuttige. Mijn zoontje van 6 is van cosmos en Disney tinkerbell
Hier zijn de appaanbevelingen [iPad] App Store Ervaringen & Discussie

En hier zijn apps voor ouders met kinderen :)
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=961946
http://www.brightermindsapps.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of is de "Photos" app echt klote. In ieder geval als je er via de Camera Connection Kit foto's in wilt importeren.

Na elke 3-4 foto's crashed de app. Dan moet 'ie steeds weer alle thumbnails opnieuw laden. Wat eeuwen duurt, want er staan nu eenmaal veel foto's op mijn 8GB kaartje. Dan kan ik weer een voor een alle 60-100 foto's aan tikken. En crashed de app weer na 3-4 foto's...

Verder kun je zelf helemaal niets doen op het gebied van albums/imported images ordenen. Of albums aanmaken. Of foto's verplaatsen. Één van de key selling points van Apple IS de photos app. En die werkt voor geen meter. En dan durfen ze ook nog zo'n setje waar we €29 voor af moeten tikken te verkopen.

Daar doe je het voor. Ik heb uit ellende m'n MacBook maar weer gepakt.. Schandaelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:26:
....
Nu ben ik de trotse bezitter van een MacBook, iMac 27", iPod, iPhone en volgende week een iPad. Heerlijk om er mee te werken, ongeacht wat je er mee doet. Ik waardeer de producten van Apple dan ook vooral om de gebruikerservaring en het feit dat alles gewoon ook écht werkt, vrijwel altijd zonder problemen en ergernissen.
Mocht je het gemist hebben: Flash doet het dus echt niet. En dat blijft een gemis. Zo heb ik bijvor beeld zelf een website gebouwd met de nodige Flash erin, mooi dat je die dus slecht kunt bekijken op de iPad.

Ik ben benieuwd of dat bij de nieuwere versies/FW's zo gaat blijven, of dat Apple terug durft te komen op eerdere uitspraken. Het zou beter zijn als Apple en Adobe die ruzie bij zouden leggen en samen tot een oplossing komen die voor de gebruikers en ook voor hen goed uitpakt. Bij de huidige situatie is de gebruiker niet gebaat.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Flash komt er never nooit op. Heeft niets met die oorlog te maken.
Flash is gewoon niet geschikt voor touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvexeltweakers schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:58:
[...]

Mocht je het gemist hebben: Flash doet het dus echt niet. En dat blijft een gemis. Zo heb ik bijvor beeld zelf een website gebouwd met de nodige Flash erin, mooi dat je die dus slecht kunt bekijken op de iPad.

Ik ben benieuwd of dat bij de nieuwere versies/FW's zo gaat blijven, of dat Apple terug durft te komen op eerdere uitspraken. Het zou beter zijn als Apple en Adobe die ruzie bij zouden leggen en samen tot een oplossing komen die voor de gebruikers en ook voor hen goed uitpakt. Bij de huidige situatie is de gebruiker niet gebaat.
Voor mij persoonlijk werkt het dus wél allemaal perfect en zoals ik ook later in m'n post aangeef; dat verschilt voor iedereen persoonlijk. Ik mis Flash dan ook totaal niet, misschien dat dit in de toekomst nog wel verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:04:
[...]

Voor mij persoonlijk werkt het dus wél allemaal perfect en zoals ik ook later in m'n post aangeef; dat verschilt voor iedereen persoonlijk. Ik mis Flash dan ook totaal niet, misschien dat dit in de toekomst nog wel verandert.
Wat je nu zegt snijdt geen hout. Iets werkt, of iets werkt niet. Dat het voor jouw gebruik niets uitmaakt is iets anders, je haalt 2 dingen door elkaar.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvexeltweakers schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:10:
[...]

Wat je nu zegt snijdt geen hout. Iets werkt, of iets werkt niet. Dat het voor jouw gebruik niets uitmaakt is iets anders, je haalt 2 dingen door elkaar.
Ik haal niks door elkaar, ik zeg alleen dat het voor mij persoonlijk werkt omdat ik Flash niet mis. Wat zeg ik daar verkeerd aan? En lekker belangrijk ook trouwens. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:25
kmf schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:51:
[...]

De vraag is echter "how long will that future last" ;)
Ik denk niet meer dan 2-3 jaar, ik denk dat een volgende generatie ipad er snel in komt. Maar ja, ik merk al dat je eigenlijk niet genoeg iPads in een huishouden kan hebben :+
Ja :'( . Ik heb een iPad op de releasedag gekocht (16 GB Wifi), en ik heb er niet meer dan een week plezier van gehad. Inmiddels ben ik weer verbannen naar de macbook omdat mijn vrouw en dochter voortdurend met de iPad in de weer zijn. Ik mag 'm alleen hebben als de batterij leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:02:
Flash komt er never nooit op. Heeft niets met die oorlog te maken.
Flash is gewoon niet geschikt voor touchscreen.
Neuuu tuurlijk is het niet geschikt..NOT:
http://blog.theflashblog.com/?p=1672
http://www.interactiondes...-add-multitouch-features/

In de nieuwe actionscript van CS5 van flash kun je gewoon gestures gebruiken. Hiertoe ben je in staat gewoon flash te maken voor multi-touch schermen hoor. Dat het niet geschikt is is pure onzin!
Trouwens, flash zou geweldig zijn voor de iPad. Beter als voor de iPhone vanwege het grote scherm van de iPad.
Het is zeker geen gemis maar de iPad kan het makkelijk aan met zijn processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vistajevski schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:15:
[...]
Ja :'( . Ik heb een iPad op de releasedag gekocht (16 GB Wifi), en ik heb er niet meer dan een week plezier van gehad. Inmiddels ben ik weer verbannen naar de macbook omdat mijn vrouw en dochter voortdurend met de iPad in de weer zijn. Ik mag 'm alleen hebben als de batterij leeg is.
Zelfde hier: op de releasedag een 32GB Wifi gekocht en mag er nu alleen met een schuin oog naar kijken... ;)
Het ding is z'n geld meer dan waard: boeken lezen super, zelfs een collectie comics in PDF leest via iBooks als een trein, films gaat ook heerlijk, heerlijk verslavende games en alles op internet bijhouden en dat op elke plek in en om het huis op elk moment dat je het wil. Wij kunnen niet meer zonder... denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
[message=,noline]nzweers schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 08:57[/message]:
Het is echt ideaal om snel iets op te zoeken en in bed te browsen. En al die ebooks die ik ooit gedownload heb lees ik nu ook eindelijk.

Ik kan me geen leven meer zonder voorstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Dit is niet de huiskamer.

[ Voor 90% gewijzigd door Hoedje op 11-08-2010 20:45 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 01:59
wtfman86 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:33:
Ik kan me alleen aansluiten bij voorgaande berichten :) iPad is echt ideaal voor dagelijks gebruik , voor zwaarder gebruik is het niet handig maar daar heb ik mijn macbook pro en Windows PC voor :).

Heb al enkele tablets met windows en android gehad maar ze zijn primitief tov iPad . Hoop wel dat er binnen een dik jaar een alternatieve tablet uitkomt MET USB en MET uitbreidingsmogelijkheden.

Hier in elk geval , een tevreden 64gb 3G gebruiker :D
De reden van Apple om geen USB aansluiting in de iPad te bouwen is om teleurstelling (en dus negatieve publiciteit) te voorkomen bij mensen die zich niet inlezen voor de aanschaf van dit apparaat (een hoog percentage aldus iCentre). Wanneer er wel een USB aansluiting op zou zitten zou de gemiddelde iPad gebruiker hierop alles aan willen sluiten en vervolgens boos worden dat zijn muis, printer, scanner etc. hier niet op werkt. Door vervolgens een camera connectie kit los te verkopen wordt de consument gedwongen te kijken naar wat hij koopt en zal hij dus niet verbaasd zijn wanneer zijn Yamaha keyboard of usb speakerset het niet doet. Kortom, bij Apple wordt gestreefd naar het feit dat alles wat kan worden aangesloten, werkt.

Daarnaast zijn we niet anders van Apple gewend dat zij voor elk accessoire geld vragen, cheaky bastards....

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne (16GB) sinds eind mei in Duitsland gehaald, heb je hem nodig ? Nee, niet echt maar ik gebruik hem wel dagelijks. Mail versturen, fora bekijken, fotolijstje (nog nooit zo'perfect fotolijstje gehad), spelletjes, het nieuws, boeken lezen kortom alles wat je kunt bedenken. Sinds vorig jaar helemaal verslingerd aan Apple producten en na mijn 27"Imac was het niet meer te houden, een Macbook erbij gehaald (staat nog niet te koop), een Iphone en ik ben er helemaal tevreden mee. Fijne Apps en een hele intuitieve manier van werken, een printer aan je Imac hangen is ineens heel eenvoudig, een netwerkschijf benaderen ? Hij staat gewoon bij je finder scherm.

Geweldige apparatuur waar ik al heel veel plezier van heb gehad, zelfs mijn vrouw is helemaal happy met de Ipad en Imac, met zeer grote regelmaat moet ik even wachten tot één van de apparaten weer vrij is.

Een wellicht gekleurd filmpje vond ik op Macfreak
http://www.macfreak.nl/ni...ws-7-slate-vs-apple-ipad/

Ik weet nu al dat de goede heb gekozen, maar ik heb wel wat vooroordelen.

Helemaal geen nadelen ? Jawel, al die vette vingers op mijn scherm, vind ik zelf een nadeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocoia
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-11-2024
Slashdotter schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:49:
[...]

Ik kan me geen leven meer zonder voorstellen :)
Blijkbaar vinden sommige mensen het heel geinig :? Maar ik heb hetzelfde hoor. Allemaal boeken erop, via Air Video overal mijn videos zonder transcoding of dat soort onzin. Ik heb een Mac Pro, een Macbook Pro en een iPad, en sinds ik de iPad heb verzamelt de Macbook stof :)
Pagina: 1 ... 28 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid