kmf schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:06:
Ik ben met een kleine backuptestje bezig. Ik heb Comiczeal weggegooid, en goodreader leeggemaakt, en vervolgens een backup laten doen.
Enige vertragende apps die over zijn gebleven zijn readitlater, zinio en ibooks. De backup heeft zo'n 8 uurtjes geduurd voordat het klaar was.
Toen had ik 1.6GB aan pdf-bestanden in goodreader gegooid. Nu is ie al een uur bezig om te backuppen en zit pas op 60%. Dat is gewoon echt vaag.
Het opgooien kost nauwelijks een minuut, en het backuppen duurt meer dan een uur? PDF bestanden zijn nou eenmaal geen kleine bestanden, dus vanwaar die traagheid?
Voor de mensen die gejailbreaked hebben. Kunnen jullie zien wat de ipad aan het doen is tijdens het backuppen? Is de ipad soms bezig om alle bestanden te hashen of zo? ipv dat de computer het doet?
Voor everyone else: gebruik deze utils om te checken hoeveel bestanden bij welke app horen.
http://files.m4ko.de/applesync/ dan weet je hoe slecht het er aan toe gaat.
Er wordt inderdaad een rsync achtig protocol gebruikt. Dat betekent dat comics (waar ik er ook veel van heb), die in ComicZeal worden uitgepakt naar allemaal losse jpgjes, veel tijd kosten om te vergelijken of ze al gebackupt zijn. Daarnaast worden alle nieuwe bestanden dus overgepompt, en dat is bij heel veel kleine bestandjes trager dan bij 1 grote zoals bij het opzetten.
Draai eens direct na een voltooide backup nog een backup. Je zal waarschijnlijk zien dat deze ook enige tijd kost. Neem die als baseline, en gooi dan een honderd a tweehonderd meg in comiczeal (en laat hem dit importeren) en doe nog een sync. Dit kost als het goed is 5-15 minuten.
Op mijn bril krijg ik daarmee *ook* geen krassen. Het oppervlak van mijn iPad of een speciaal doekje (wat je ook weer ergens op moet slaan trouwens...) zit net zo snel een korrel zand op als mijn tshirt dat heeft.
THE_BASE schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 11:15:Batterijen goed opladen blijft verstand. Ik heb zelf de batterij de eerste drie keer pas opgeladen toen 'ie helemaal uitviel, net als met mijn iPhone (en eerdere mobieltjes).
Volgens mij hoeft dit niet eens meer tegenwoordig, maar het kan ook zeker geen kwaad. Daarna kun je hem wel bijladen zolang mogelijk is. Af en toe weer tot zijn eind is ook niet slecht.
Maar dit zijn mijn ervaringen.
Met Lithium ion batterijen (en die worden al jaren gebruikt door elle goede mobieltjes, laptops, etc -- een Nokia 3310 had nog NiMH) is het belangrijk om je te realiseren dat je ze liefst nooit tot 0 moet laten leeglopen. Dat is iets dat de levensduur vermindert. Daarnaast is het voor langere termijn opslag het beste om ze rond de 50-70% vol te hebben zitten en juist niet op 100. Maar om Li-ion zo lang mogelijk mee te laten gaan in dagelijks gebruik moet je gewoon zo vaak als mogelijk is opladen, en alleen laten ontladen als je denkt dat het nodig is om de electronica van de capaciteitsmeter te hercalibreren (als ie nog niet op 0 is als ie uitgaat of juist nog tijden doorgaat na 0 reset die teller zich vanzelf).
Battery conditioning met volledig ontladen en dan volledig opladen is iets dat werkt voor Nikkel batterijen (NiCd/NiMH), maar juist slecht is voor Lithium batterijen.
timowouters schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:59:
Kun je een paar foto's van de barst maken? Het zal mij niet verbazen als een uitgezette batterij zo'n druk op het scherm zet dat deze barst.
Het vervelende is dat jiij blijkbaar een van de eerste bent die dit heeft. Je zal dus waarschijnlijk worden afgescheept als een fraudeur die zijn kapotte iPad onder garantie wilt laten repareren.
Maak heel veel foto's van de iPad en meld het direct bij de mediamarkt en mail en bel naar Apple.
Ik ben heel erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Apple staat er niet om bekend dit soorrt vreemde gevallen goed af te handelen.
Noem eens een andere fabrikant die overduidelijk door de klant veroorzaakte schade[1] wel onder garantie afhandelen? Overigens heb je met Apple niet te maken voor de Nederlandse wet (en daar komt het gegarandeerd toe), maar alleen met MediaMarkt.
En Media Markt heeft niet echt een betere reputatie.
[1] En zo zal het toch echt gezien worden, en dat is ook echt niet onterecht. Bewijslast hoeft niet veel moeilijker te zijn dan "glas barst niet uit zichzelf, dus een barst in het scherm heeft de eiser zelf veroorzaakt", en dan zegt de rechte gewoon "Okee, bewijs maar dat dit niet het geval is".
[
Voor 50% gewijzigd door
Jasper Janssen op 01-08-2010 21:16
]