[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 37 Laatste
Acties:
  • 347.857 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-10 07:21
DivxLover schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 20:24:
[...]

Hij hoeft helemaal niet met Apple in gevecht te gaan, die is geen contractpartij in deze. Hij heeft hem gekocht bij de MediaMarkt, dus de Mediamarkt moet het ook oplossen hem.
In een ander voorbeeld, ik heb een philips tv bij de its gekocht maar heb bij problemen direct contact gehad met philips zelf. Dat had zeker mijn voorkeur en philips heeft in mijn geval voor goede oplossingen gezorgd.
In dit geval zou ik ook liever contact hebben met Apple ipv met mediamarkt.

Iets anders, ik ben benieuwd, zijn er meer mensen die met de duimen typen, zoals die knakker in dat flipboard filmpje (die overigens niet echt typt,let maar op waar ie zn duimen plaatst en welke toetsen ingedrukt worden)
http://www.flipboard.com/video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
LuNaTiC schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:31:
Vingerafdrukken en vette plekken krijg je nu eenmaal. Om de zoveel tijd veeg ik het gewoon even schoon, zeker als ie echt helemaal volzit en het bv in het zonlicht extra opvalt. Met zo'n doekje van de opticien, werkt prima.
Ik gebruik zelf gewoon m'n tshirt, normaal gesproken. Niet helemaal de netste manier, maar dat is prima zacht katoen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Jasper Janssen schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 20:39:
Ik gebruik zelf gewoon m'n tshirt, normaal gesproken. Niet helemaal de netste manier, maar dat is prima zacht katoen verder.
Moet je straks alleen niet gaan klagen als er krassen op je scherm zitten. Er hoeft maar een zandkorreltje of iets dergelijks op je shirt te zitten en je hebt krassen, net als met een bril.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
kmf schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:06:
Ik ben met een kleine backuptestje bezig. Ik heb Comiczeal weggegooid, en goodreader leeggemaakt, en vervolgens een backup laten doen.

Enige vertragende apps die over zijn gebleven zijn readitlater, zinio en ibooks. De backup heeft zo'n 8 uurtjes geduurd voordat het klaar was.

Toen had ik 1.6GB aan pdf-bestanden in goodreader gegooid. Nu is ie al een uur bezig om te backuppen en zit pas op 60%. Dat is gewoon echt vaag.
Het opgooien kost nauwelijks een minuut, en het backuppen duurt meer dan een uur? PDF bestanden zijn nou eenmaal geen kleine bestanden, dus vanwaar die traagheid?

Voor de mensen die gejailbreaked hebben. Kunnen jullie zien wat de ipad aan het doen is tijdens het backuppen? Is de ipad soms bezig om alle bestanden te hashen of zo? ipv dat de computer het doet?

Voor everyone else: gebruik deze utils om te checken hoeveel bestanden bij welke app horen. http://files.m4ko.de/applesync/ dan weet je hoe slecht het er aan toe gaat.
Er wordt inderdaad een rsync achtig protocol gebruikt. Dat betekent dat comics (waar ik er ook veel van heb), die in ComicZeal worden uitgepakt naar allemaal losse jpgjes, veel tijd kosten om te vergelijken of ze al gebackupt zijn. Daarnaast worden alle nieuwe bestanden dus overgepompt, en dat is bij heel veel kleine bestandjes trager dan bij 1 grote zoals bij het opzetten.

Draai eens direct na een voltooide backup nog een backup. Je zal waarschijnlijk zien dat deze ook enige tijd kost. Neem die als baseline, en gooi dan een honderd a tweehonderd meg in comiczeal (en laat hem dit importeren) en doe nog een sync. Dit kost als het goed is 5-15 minuten.
Exirion schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 20:42:
Moet je straks alleen niet gaan klagen als er krassen op je scherm zitten. Er hoeft maar een zandkorreltje of iets dergelijks op je shirt te zitten en je hebt krassen, net als met een bril.
Op mijn bril krijg ik daarmee *ook* geen krassen. Het oppervlak van mijn iPad of een speciaal doekje (wat je ook weer ergens op moet slaan trouwens...) zit net zo snel een korrel zand op als mijn tshirt dat heeft.
THE_BASE schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 11:15:Batterijen goed opladen blijft verstand. Ik heb zelf de batterij de eerste drie keer pas opgeladen toen 'ie helemaal uitviel, net als met mijn iPhone (en eerdere mobieltjes).

Volgens mij hoeft dit niet eens meer tegenwoordig, maar het kan ook zeker geen kwaad. Daarna kun je hem wel bijladen zolang mogelijk is. Af en toe weer tot zijn eind is ook niet slecht.

Maar dit zijn mijn ervaringen.
Met Lithium ion batterijen (en die worden al jaren gebruikt door elle goede mobieltjes, laptops, etc -- een Nokia 3310 had nog NiMH) is het belangrijk om je te realiseren dat je ze liefst nooit tot 0 moet laten leeglopen. Dat is iets dat de levensduur vermindert. Daarnaast is het voor langere termijn opslag het beste om ze rond de 50-70% vol te hebben zitten en juist niet op 100. Maar om Li-ion zo lang mogelijk mee te laten gaan in dagelijks gebruik moet je gewoon zo vaak als mogelijk is opladen, en alleen laten ontladen als je denkt dat het nodig is om de electronica van de capaciteitsmeter te hercalibreren (als ie nog niet op 0 is als ie uitgaat of juist nog tijden doorgaat na 0 reset die teller zich vanzelf).

Battery conditioning met volledig ontladen en dan volledig opladen is iets dat werkt voor Nikkel batterijen (NiCd/NiMH), maar juist slecht is voor Lithium batterijen.
timowouters schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:59:
Kun je een paar foto's van de barst maken? Het zal mij niet verbazen als een uitgezette batterij zo'n druk op het scherm zet dat deze barst.
Het vervelende is dat jiij blijkbaar een van de eerste bent die dit heeft. Je zal dus waarschijnlijk worden afgescheept als een fraudeur die zijn kapotte iPad onder garantie wilt laten repareren.
Maak heel veel foto's van de iPad en meld het direct bij de mediamarkt en mail en bel naar Apple.

Ik ben heel erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Apple staat er niet om bekend dit soorrt vreemde gevallen goed af te handelen.
Noem eens een andere fabrikant die overduidelijk door de klant veroorzaakte schade[1] wel onder garantie afhandelen? Overigens heb je met Apple niet te maken voor de Nederlandse wet (en daar komt het gegarandeerd toe), maar alleen met MediaMarkt.

En Media Markt heeft niet echt een betere reputatie.

[1] En zo zal het toch echt gezien worden, en dat is ook echt niet onterecht. Bewijslast hoeft niet veel moeilijker te zijn dan "glas barst niet uit zichzelf, dus een barst in het scherm heeft de eiser zelf veroorzaakt", en dan zegt de rechte gewoon "Okee, bewijs maar dat dit niet het geval is".

[ Voor 50% gewijzigd door Jasper Janssen op 01-08-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
[message=,noline]loekf2 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 19:53[/message]:
[...]

Ja maar dus niet verzonden met TNT of per post, maar gewoon met dat waardeloze UPS. Als ik dat had geweten.... ik verdom dus gewoon om vanuit Nijmegen naar bv. zo'n UPS toko in Utrecht voor een bestelling van 29 euro heen te rijden.

Volgens de Apple Store worden bestellingen < 50 euro per post verstuurd, dus ik ben wat puzzled.

Word altijd moe van die koeriers.. "ja maar is er dan niemand thuis ?", nee meneer ik werk.
Kan je het niet gewoon op je werk laten bezorgen? Zo doe ik het altijd en dat bevalt me prima, enkel bij grote dingen is het wat lastig naar huis meenemen (in mijn situatie dan).

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vanitas schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 21:30:
[...]

Kan je het niet gewoon op je werk laten bezorgen? Zo doe ik het altijd en dat bevalt me prima, enkel bij grote dingen is het wat lastig naar huis meenemen (in mijn situatie dan).
Niet elk bedrijf vindt dat oke. Bij mij op de zaak is het bijvoorbeeld verboden om prive post/pakketjes te laten bezorgen. Vraag me niet waarom.

Ik bestel daarom voorlopig niet meer uit de Applestore. Die vriendelijke chauffeur van UPS vertikt het gewoon om mijn iPad op een ander adres te bezorgen ondanks telefonisch verzoek en via een 'UPS InfoNotice' op de deur incl. handtekening. Morgen wordt een 3de poging gedaan, ben benieuwd of het nu wel goed gaat. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
G-PHREAK schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:04:
[...]

Ik bestel daarom voorlopig niet meer uit de Applestore. Die vriendelijke chauffeur van UPS vertikt het gewoon om mijn iPad op een ander adres te bezorgen ondanks telefonisch verzoek en via een 'UPS InfoNotice' op de deur incl. handtekening. Morgen wordt een 3de poging gedaan, ben benieuwd of het nu wel goed gaat. |:(
Zo raar vind ik dat niet, aangezien hij immers verantwoordelijk wordt. Heeft ie het ergens anders bezorgd, wat als jij dan lekker gaat klagen dat je niks hebt ontvangen? Dan helpt zo'n "infonotice" ook niet echt, als je een handtekening op z'n palmpadje moet zetten.

Je kan natuurlijk ook even bellen en zeggen dat ze niet moeten uitleveren, maar dat je het zelf gaat afhalen van het depot....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:57
[message=,noline]DivxLover schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 20:24[/message]:
[...]

Hij hoeft helemaal niet met Apple in gevecht te gaan, die is geen contractpartij in deze. Hij heeft hem gekocht bij de MediaMarkt, dus de Mediamarkt moet het ook oplossen voor hem.
Ik weet dat er vaak van kastje naar muur verwezen wordt en dat mensen zich dat ook aan laten leunen, maar het gaat hier gewoon om consumentenrecht, en dat is daar heel duidelijk over.

Je claimt je garantie bij de verkopende partij en zij zijn verplicht dat voor je op telossen, hoe ze dat doen is aan hun.
En ten tweede ligt binnen 6 maanden na aankoop de bewijslast bij de andere kant. Als er dus een deuk aan de achterkant zit en een barst in het scherm, dan kunnen zij bijvoorbeeld stellen dat je hem hebt laten vallen en daardoor is het scherm beschadigd. Zit er echter geen enkele andere beschadiging, dan kunnen zij ook niet stellen dat het door misbruik van de klant is gebeurd.

Consumentenrecht bestaat niet voor niets mensen, maak er dan ook gebruik van.

Wil je meer info, lees dan eens op Consuwijzer.

[...]

@Bobpsv: Je kunt dezelfde vraag nu wel opnieuw stellen, maar zou je het erg vinden om eens netjes te reageren op alle adviezen die je van je mede-tweakers hebt gekregen? Vind ik persoonlijk wel zo respectvol.
Super dat je de regeltjes kent. Helaas werkt het in Nederland niet zo zwart wit. Je kan gerust maandenlang van de ene naar de andere partij worden gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
kmf schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:16:
[...]

Zo raar vind ik dat niet, aangezien hij immers verantwoordelijk wordt. Heeft ie het ergens anders bezorgd, wat als jij dan lekker gaat klagen dat je niks hebt ontvangen? Dan helpt zo'n "infonotice" ook niet echt, als je een handtekening op z'n palmpadje moet zetten.

Je kan natuurlijk ook even bellen en zeggen dat ze niet moeten uitleveren, maar dat je het zelf gaat afhalen van het depot....
Een stukje van de UPS site.
Wanneer u uw zending traceert, weet u precies op welke dag u die mag verwachten. Als u er dan niet zult zijn, kunt u uit de volgende opties kiezen voor het ontvangen van uw zending:

▪ Als er een handtekening vereist is, laat de zending dan bezorgen bij een buur die wel thuis is.  
▪ Laat uw zending afhalen bij een UPS klantencenter.
▪ Plan een nieuwe aflevering op een dag waarop u wel beschikbaar zult zijn voor ontvangst.
▪ Laat uw zending op een ander adres bezorgen.
Het laten bezorgen bij een buur of op een ander adres is gewoon een service die ze leveren. Ik heb zowel telefonisch als via die InfoNotice laten weten dat het naar een ander adres moet. Bij thuiskomst lag er gewoon weer een InfoNotice in de bus dat ik niet thuis was en er nog een poging gedaan wordt. 8)7 Het andere adres is notabene 2 straten verder.
Het zelf ophalen bij een UPS kantoor kost me 2x 50km rijden.. nee bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[message=,noline]timowouters schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:46[/message]:
[...]

Super dat je de regeltjes kent. Helaas werkt het in Nederland niet zo zwart wit. Je kan gerust maandenlang van de ene naar de andere partij worden gestuurd.
Dat laat je dan zelf toe, bij een conflict met een bedrijf moet je alles vastleggen (brieven) en kort en bondig communiceren. En deadlines stellen.
Op het moment dat zo'n bedrijf echt niet mee wil werken dan kan een rechtsbijstandverzekering uitkomst bieden.

Been there, done that..... Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkTje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 22:41
Edjaaah schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 19:53:
Zo, ik heb vandaag mijn iPad (3.2) gejailbreakt. Het enige wat ik niet wist is dat je na het daadwerkelijk jailbreken (wat ik met Spirit heb gedaan) nog een aantal acties uit moet voeren. Ben er uiteindelijk toch wel een uur of 2 mee zoet geweest, maar nu staat m'n iPad ook vol met alles wat ik er op wilde hebben O+
Werkt het wel stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:03
Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 20:17:
[...]

Ik kan ze wel openen en ook wel onderweg gezien de 3G optie, maar ik wil ze altijd kunnen openen, ongeacht ik wel of geen internet verbinding heb.

Graag zonder het syncen via iTunes, want dan is het redelijk wat werk, zou fijn zijn dat je via DropBox kunt zeggen "lokaal opslaan" op je iPad i.p.v. elke keer weer opnieuw te downloaden.
Dat kan dus ook. Open de PDF vanuit Dropbox in iBooks als je een internet verbinding hebt. Vervolgens staat hij altijd netjes te wachten op je in iBooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
hehe, eindelijk voor 3.2.1: http://www.ipadplanet.nl/...eaken-op-jailbreakme-com/

edit: verkeerde topic :$

[ Voor 12% gewijzigd door Shanquish op 02-08-2010 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10 14:11
Zo, ik heb vandaag mijn iPad (3.2) gejailbreakt. Het enige wat ik niet wist is dat je na het daadwerkelijk jailbreken (wat ik met Spirit heb gedaan) nog een aantal acties uit moet voeren. Ben er uiteindelijk toch wel een uur of 2 mee zoet geweest, maar nu staat m'n iPad ook vol met alles wat ik er op wilde hebben O+
Frash al geprobeerd? Ben benieuwd hoe dat werkt...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]Jasper schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 07:34[/message]:
[...]

Dat kan dus ook. Open de PDF vanuit Dropbox in iBooks als je een internet verbinding hebt. Vervolgens staat hij altijd netjes te wachten op je in iBooks.
Als je in Dropbox een bestand toevoegt aan je favorieten dan wordt er een lokale kopie op je iPad opgeslagen. Dit doe je door op het sterretje te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Afgezien van Frash, wat zijn die programma's zoal? Zijn er echt leuke programma's voor de Ipad die je niet uit de store kunt halen? (van uitgaande dat alles legaal is)

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Ik heb Frash nog niet geprobeert, wist niet van het bestaan :) Dat gaan we deze week ergens een proberen. De iPad is nog steeds stabiel en de apps die ik heb draaien zijn ook allemaal uit de Store te verkrijgen. Ik heb iWorks erop gezet en een zooi aan spelletjes (o.a. Fruit Ninja, Red Alert en Shrek Kart).

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-10 11:55
Ik heb nog 4 van de 16 GB vrij. Gaat wel hard met de ruimte :P
Dat is iets waar ik zelf ook mee zit (heb nog geen iPad overigens). Ik wil 'm in principe gewoon thuis gebruiken en alle content staat op m'n server (audio, video, foto's) dus zo'n 16GB zou eigenlijk voldoende moeten zijn. Maar als ik het goed begrijp worden de foto's dan via iTunes gesynced met de iPad en ik heb geloof ik al zo'n 20GB aan foto's. Ja, ik zou ze kunnen compressen, dan ben ik ook wel even bezig vrees ik.

Nu is er volgens mij een app in de store, file browser, die misschien wel kan doen wat ik zoe, maar daarvan lees ik dat er een bug is met jpg's die groter dan 3mb zijn. En uiteraard wil je het liefste de 'native' foto app gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-10 10:51
mawi schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:36:
[...]

Dat is iets waar ik zelf ook mee zit (heb nog geen iPad overigens). Ik wil 'm in principe gewoon thuis gebruiken en alle content staat op m'n server (audio, video, foto's) dus zo'n 16GB zou eigenlijk voldoende moeten zijn. Maar als ik het goed begrijp worden de foto's dan via iTunes gesynced met de iPad en ik heb geloof ik al zo'n 20GB aan foto's. Ja, ik zou ze kunnen compressen, dan ben ik ook wel even bezig vrees ik.

Nu is er volgens mij een app in de store, file browser, die misschien wel kan doen wat ik zoe, maar daarvan lees ik dat er een bug is met jpg's die groter dan 3mb zijn. En uiteraard wil je het liefste de 'native' foto app gebruiken...
iTunes compressed de fotos zelf. Mijn aperture library is 80GB maar toch staat een groot deel daarvan op mijn 16GB iPhone.

Je meot er alleen geen raw files op willen zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 10-10 17:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Phusebox schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 08:21:
[...]

Frash al geprobeerd? Ben benieuwd hoe dat werkt...
Ik heb die gelekte Frash geprobeerd (0.0.1), maar zonder groot succes. Veel zaken werken niet en Safari.app crashte ontzettend vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Laatst online: 01-10 22:35
Iemand die hier de Belkin Bluetooth Music Receiver heeft? Werkt dat een beetje?

pricewatch: Belkin Bluetooth Music Receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ik vraag me af of er anderen zijn die ook zijn afgezien van een aankoop van een PC-upgrade of een netbook/laptopupgrade/aanschaf omdat ze nu de iPad hebben?

(wat ik wel zou willen, een NAS met hardware accelerated h.264 decoder ;) )

[ Voor 20% gewijzigd door kmf op 02-08-2010 16:35 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

kmf schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:33:
Ik vraag me af of er anderen zijn die ook zijn afgezien van een aankoop van een PC-upgrade of een netbook/laptopupgrade/aanschaf omdat ze nu de iPad hebben?

Moi. Wou eigenlijk kijken naar een netbookje voor er bij, maar heb gekozen voor de iPad vanwege het formaat, batterijduur, instant-on en de app store :) Heb verder geen laptop alleen een normale pc

[ Voor 4% gewijzigd door BlizzarD op 02-08-2010 17:00 ]

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Geheel eens met BlizzarD. Ik ontwijk de koop van een netbook al sinds het begin van die hype. Ik vind netbooks totaal geen waar voor hun geld. De iPad heb ik dus gekocht voor het doel waar veel mensen een netbook voor zouden kopen. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eens benieuwd. Ik zit te twijfelen om een iPad te kopen, maar zou graag van jullie tweakers eens willen weten waar jullie het apparaat precies voor gebruiken. Ik kan het zo op eerste inzicht niet echt een plekje geven (mbt. het doel van het apparaat bij mij thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:23:
Ik ben eens benieuwd. Ik zit te twijfelen om een iPad te kopen, maar zou graag van jullie tweakers eens willen weten waar jullie het apparaat precies voor gebruiken. Ik kan het zo op eerste inzicht niet echt een plekje geven (mbt. het doel van het apparaat bij mij thuis).
Ik zou zeggen, Google eens wat rond en lees dit topic door.... Een beetje eigen inzet mag best zeg.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
mOrPhie schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:06:
Geheel eens met BlizzarD. Ik ontwijk de koop van een netbook al sinds het begin van die hype. Ik vind netbooks totaal geen waar voor hun geld. De iPad heb ik dus gekocht voor het doel waar veel mensen een netbook voor zouden kopen. :)
dat heb ik dus ook, als je ziet hoe mensen zitten te worstelen met een netbookje van 400 euro die tergend lamgzaam is, (deels door de gebruikte hardware, maar voor een nog groter gedeelte door alle meuk die er op wordt gezet.)
mijn ipad kost misschien wel iets meer als een gemiddelde netbook, maar in 5 seconden heb ik de film te pakken in IMDB waar ik naar zit te kijken., de tv gids geraadpleegd of tweakers geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

Ik heb een iMac en een iPhone en woon alleen. Sinds een week een iPad.

Als ik kijk naar gebruik:

iPhone gebruikte ik veel, voornamelijk onderweg, in bed, op toilet etc. voor de apps en internet. Dat is nu vrijwel vervangen door mijn iPad, veel internet, spelletjes, Twitter.

Mijn Mac gebruik ik nog voor Office, Photoshop, MSN en muziek.

Ik zat aan een netbook te denken, maar Apple kwam op tijd met het bekendmaken. Dit is zoveel fijner dan een Netbook, daar zou ik toch niet op gaan tekstverwerken, veel te klein scherm. En de prijs van een iPad is ook best prima (Heb 3G 32GB).

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik zal er wel overheen kijken, maar is er een mogelijkheid om Shuffle aan te zetten in iPod op iPad?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:21:
Ik zal er wel overheen kijken, maar is er een mogelijkheid om Shuffle aan te zetten in iPod op iPad?
Als je het nummer start staat het shuffle knopje rechts van van de progress bar, die pijltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 10-10 17:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Hebben meer mensen last van de toetsenbord 'klik' (geluid) na de update naar 3.2.1? Het staat uit in prefs, maar het geluid is er nog steeds in Safari. In de overige apps is het wel stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Zipsop schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:45:
[...]

Als je het nummer start staat het shuffle knopje rechts van van de progress bar, die pijltjes.
Klopt, gevonden! Ik zocht het in de app zelf, niet pas als er gespeeld werd. Vind het zelf nogal vervelend dat die albumhoes steeds opkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u9307
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 17:43
deBennie schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 18:12:
kan iemand me opweg helpen met hoe ik films van mn synology ds109 op mn ipad kan streamen? ik weet dat ik de films eerst moet omzetten met bv handbrake, maar hoe krijg ik ze gestreamed op de ipad?
M.i. niet zo simpel, heb ook de ds109. Zelf heb ik "goodreader" app ontdekt die zowat een "swiss knife" is, hiermee heb ik mijn Ipad als netwerkmap aangemaakt op m'n desktop zodat ik makkellijk bestanden draadloos naar de Ipad zend, dwz de app "goodreader" waarin je je bestanden kan ordenen en afspelen, ook video en audio; zeer omnivalente tool. Persoonlijk vind ik het onhandig en sletig via Itunes steeds die stekker aan de Ipad te moeten (ont)koppelen bij het minste bestandje dat je wil overzetten. Heb ook al met "dropbox" geexperimenteerd doch de download en uploadsnelheden zijn bedroevend laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm weet iemand waarom, elke keer als ik mijn iPad aan iTunes hang hij alles opnieuw gaat kopiëren van mijn PC naar de iPad?

En het niet fatsoenlijk kunnen organiseren van je foto's is wel echt enorm klote zeg. Ik heb volgens mij 50gb aan foto's en kan nu niet kiezen welke folders ik wel en niet wil. (Ja je kunt folders kiezen, maar ik heb dus folders: 2001, 2002, etc. En daarbinnen wil ik kiezen welke subfolders hij mag synchen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
mOrPhie schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:06:
Ik heb op gegeven moment toen mijn werkgever goedkoop netbooks had er wel eentje aangekocht, nog geupgrade naar 2 GB, maar ik gebruik hem eigenlijk nooit meer. Ook al niet toen hij net zo oud was als de iPad nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Een netboek had evenals de iPad een aangepast OS nodig gehad om goed te werken. In theorie zou de gemiddelde netbook veel beter moeten werken dan de iPad door de snellere processor en groter werkgeheugen, maar door er een boom van een OS aan te hangen, merk je daar niets van. Het hielp natuurlijk ook niet dat ze allemaal voorzien waren van een pietluttig klein en nutteloos touchpad, daar had een betere oplossing voor mogen dienen.

Uiteindelijk is de iPad de "netbook" die iedereen wil, maar elke grote fabrikant had het kunnen realiseren. Als Windows Mobile 7 al gerealiseerd was begin dit jaar had de iPad mogelijk de concurrentiestrijd verloren. Maar nu is het te laat, Apple heeft teveel momentum en de volgende echte concurrentie zal pas in de feestdagen een kans krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10 20:50
Phusebox schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:41:
Hmm weet iemand waarom, elke keer als ik mijn iPad aan iTunes hang hij alles opnieuw gaat kopiëren van mijn PC naar de iPad?

En het niet fatsoenlijk kunnen organiseren van je foto's is wel echt enorm klote zeg. Ik heb volgens mij 50gb aan foto's en kan nu niet kiezen welke folders ik wel en niet wil. (Ja je kunt folders kiezen, maar ik heb dus folders: 2001, 2002, etc. En daarbinnen wil ik kiezen welke subfolders hij mag synchen).
Heb je OSX? Dan kan je het syncen met iPhoto.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
u9307 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:07:
[...]

M.i. niet zo simpel, heb ook de ds109. Zelf heb ik "goodreader" app ontdekt die zowat een "swiss knife" is, hiermee heb ik mijn Ipad als netwerkmap aangemaakt op m'n desktop zodat ik makkellijk bestanden draadloos naar de Ipad zend, dwz de app "goodreader" waarin je je bestanden kan ordenen en afspelen, ook video en audio; zeer omnivalente tool. Persoonlijk vind ik het onhandig en sletig via Itunes steeds die stekker aan de Ipad te moeten (ont)koppelen bij het minste bestandje dat je wil overzetten. Heb ook al met "dropbox" geexperimenteerd doch de download en uploadsnelheden zijn bedroevend laag.
je moet mlplayer lite app hebben die via dnla met je nas connect:
http://itunes.apple.com/n...lite-for/id364587292?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ZpAz schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:49:
[...]

Heb je OSX? Dan kan je het syncen met iPhoto.
Nee helaas, Win 7. Een volwaardige computer van Apple is nog belachelijk duur, dat kan ik er gewoon niet aan uitgeven (geen geld kwestie; meer een specs vs cost kwestie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 00:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Phusebox schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:52:
[...]

Nee helaas, Win 7. Een volwaardige computer van Apple is nog belachelijk duur, dat kan ik er gewoon niet aan uitgeven (geen geld kwestie; meer een specs vs cost kwestie).
Nou ja, een Hackingtosh is tegenwoordig niet zo moeilijk meer, dan kun je voor een prikkie 'legaal' OSX draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, eigenlijk een beetje anders om... Ik zit een update van mijn Macbook te overwegen welke nog op Tiger draait wat weer niet werkt icm de Ipad :( Ik heb reeds extra geheugen en overweeg nu de overstap na Snow Leopard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:23:
Laat mij mijzelf even dan als voorbeeld nemen hoe ik dagelijks mijn iPad gebruikt.

Aller eerst zorg ik ervoor dat ik alles wat ik onderweg wil meenemen(of het nu voor 1
of meerdere dagen is) voorbereidt wordt op mijn normale computer.
In dit geval is dat m'n MBP 17 inch want mijn MacPro (2.93) is mijn werkmachine voor
video en foto en overige zware bewerkingen(+ EiZO CG301W-BK scherm)

- Alle notities m.b.t correspondentie o.i.d die belangrijk zijn,worden iPad ready gemaakt
- Alle foto's of videos welke ik nodig zal hebben worden iPad ready gemaakt
Kortom alles wat ik normaal mee sjouw op mijn MBP staat nu op de iPad.

Reis ik nu naar het buitenland dan heb ik altijd een MBP (kleine) bij mij als backup waar
alles opstaat mocht er iets met de iPad gebeuren.

Maar normaliter draag ik elke dag in een map de iPad bij mij waar ik alles op bekijk of op
doe zoals aantekeningen maken,mailtjes snel beantwoorden,agenda opstellen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik heb vandaag even met de iPad mogen spelen bij de plaatselijke Apple winkel. Ik ging even het internet op en dat verliep lekker vlot. Ook het typen ging een stuk beter en was alles net wat duidelijker te zien dan op de iPhone / iPod touch.

Toen opende ik de Piano applicatie, maar wat een wereld van verschil zeg! Het oogt een stuk minder priegelig en dat is het ook. Die iPad koop ik binnen een half jaar wel.

Ik ga nog wel een keer langs om er iets langer mee te spelen, want dan weet ik het helemaal zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

syltheboy schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 00:36:
Die iPad koop ik binnen een half jaar wel.

Ik ga nog wel een keer langs om er iets langer mee te spelen, want dan weet ik het helemaal zeker.
Prima, als je dan maar niet weer ons een half jaar gaat lopen vertellen dat je binnenkort een iPad gaat kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kent iemand een gratis app om Skyradio mee te luisteren?
Het enige wat ik kan vinden is ootunes maar daar moet je 4 euro voor betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Slashdotter schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 00:42:
Kent iemand een gratis app om Skyradio mee te luisteren?
Het enige wat ik kan vinden is ootunes maar daar moet je 4 euro voor betalen
Gewoon surfen naar Nederland.fm? Opent de skyradio stream in quicktime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dank je, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik heb gisteren even met de iPad mogen spelen bij de plaatselijke Apple winkel. Ik ging even het internet op en dat verliep lekker vlot. Ook het typen ging een stuk beter en was alles net wat duidelijker te zien dan op de iPhone / iPod touch.

Toen opende ik de Piano applicatie, maar wat een wereld van verschil zeg! Het oogt een stuk minder priegelig en dat is het ook. Die iPad koop ik binnen een half jaar wel.

Ik ga er nog wel eens een keer naartoe, om er wat uitgebreider mee te spelen. Ik heb namelijk nog niet alles kunnen bewonderen, want ik kwam voor een muismat en wilde snel naar huis. Dit omdat het gisteren nogal regenachtig weer was en ik droog over wilde komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik heb whatsapp gekocht omdat iecompitabel zou zijn met de ipad(staat in de appstore), nou niet dus! Ik had al van iemand gehoord dat de oude versie het wel deed op de ipad, hoe kom ik daar aan?

Gr edo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dna_fatrabbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 16:14
Ohhh heb gister ook even mogen spelen met een iPad.. helaas hadden ze er geen op voorraad anders had ik er gelijk een gekocht.
Ook ik zie af van een upgrade van mijn PC.. sterker nog ik verkoop mijn netbook om de kosten iets draaglijker te maken en heb sowieso altijd mijn werk laptop als backup, maar als bank hang apparaat is die iPad ideaal!!
Alleen nu nog ergens z.s.m een vandaan zien te toveren hier in het zonnige zuiden... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dna_fatrabbit schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 08:41:
Ohhh heb gister ook even mogen spelen met een iPad.. helaas hadden ze er geen op voorraad anders had ik er gelijk een gekocht.
Ook ik zie af van een upgrade van mijn PC.. sterker nog ik verkoop mijn netbook om de kosten iets draaglijker te maken en heb sowieso altijd mijn werk laptop als backup, maar als bank hang apparaat is die iPad ideaal!!
Alleen nu nog ergens z.s.m een vandaan zien te toveren hier in het zonnige zuiden... :P
Weet niet waar je zit, maar in Duitsland zijn ze overal ruim op voorraad.
sebastius schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:54:
[...]

Nou ja, een Hackingtosh is tegenwoordig niet zo moeilijk meer, dan kun je voor een prikkie 'legaal' OSX draaien.
offtopic:
Ik heb het ooit eens geprobeerd, maar kreeg het niet voor elkaar om te draaien... Toen heb ik er volgens mij eerst 20 uur in gestoken om alles op internet te lezen (jaartje geleden). En om nu weer zoveel tijd in te steken om uit te zoeken welke versie je moet hebben enz...
Pff net even gecheckt, maar zo simpel is het toch niet. If anything lijkt het nu wel moeilijker zelfs. Eerder had je van die kant en klare installeren, nu moet ik 10 pagina's instructies opvolgen en dan werkt het misschien...

[ Voor 37% gewijzigd door Phusebox op 03-08-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Ik heb gisteren (avond) een Camera Connection Kit besteld, vandaag had ik een mailtje van Apple dat hij vandaag bezorgd wordt. Of ik heb gigantisch veel geluk en er is gisteren toevallig net een container binnengekomen, of de tekorten daarin beginnen af te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 15:05
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 23:50:
[...]
Maar normaliter draag ik elke dag in een map de iPad bij mij waar ik alles op bekijk of op
doe zoals aantekeningen maken,mailtjes snel beantwoorden,agenda opstellen etc.
Ik doe alles in Evernote, werkt heerlijk en alles wordt gesynchroniseerd tussen de iPad, web, Android phone en Macbook Pro. Geen gedoe met syncen via iTunes ofzo zoals je wel hebt als je bv Pages gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dna_fatrabbit
Phusebox schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:06:
[...]

Weet niet waar je zit, maar in Duitsland zijn ze overal ruim op voorraad.

[...]
Hmmm goeie tip :) Woon in brunssum dus ben in 10 min de grens over.
Cheers _/-\o_

/EDIT:

Heeft kopen in het buitenland geen consequenties betreft garantie? of kan ik daar mocht het nodig zijn gewoon mee naar elke Flapple store?

[ Voor 20% gewijzigd door dna_fatrabbit op 03-08-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
CAFC1905 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:47:
[...]

Ik doe alles in Evernote, werkt heerlijk en alles wordt gesynchroniseerd tussen de iPad, web, Android phone en Macbook Pro. Geen gedoe met syncen via iTunes ofzo zoals je wel hebt als je bv Pages gebruikt.
nadeel is wel dat evernote niet offline beschikbaar is (als je de gratis versie hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Zojuist m'n Camera Kit ook binnen gekregen. Dat ging gelukkig een stuk sneller dan wat op de site stond :D Vanavond maar eens proberen als ik weer thuis ben.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 14:18
De Ipad blijft me verbazen. In de weekend doe ik vrij veel aan vissen, als ik een vis vang maak ik hiervan een foto met de Iphone. Nu zette ik afgelopen week de foto's op me Ipad.

Als je nu naar foto's gaat en dan plaatsen zie je allemaal rode pionnen zodat je kan zien waar de foto's zijn gemaakt. In mijn geval zelfs in heel de wereld, India, Marokko, enz maar hoe vet is dit. Het is ook handig tijdens het vissen omdat het echt super accuraat is kan je de volgende week weer dezelfde stek bevissen, geweldig apparaat:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 08:04
Sinds dat de iPad uit is gekomen in Nederland heb ik hem gkocht, de 32 GB WiFi variant.
De tablet bevalt mij prima, reageert lekker snel en is wat dat betreft ideaal voor waar ik hem voor gebruik. Hij ligt onder de tafel, dus als ik op de bank zit en ik snel even wat moet opzoeken op internet of zin heb in een leuk spelletje dan pak ik de iPad even. Hij staat altijd aan, weegt niet teveel.
Agenda's worden via MobileMe gesynct met mijn iPhone en Mac, erg prettig, want thuis kan er wat ingezet worden en ik zie het meteen op mijn telefoon.

Verder gebruik ik hem alleen maar thuis, ik hoef er niet mee over straat te lopen, daar gebruik ik gewoon de iPhone om snel iets op te zoeken mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dna_fatrabbit schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:52:
[...]

Hmmm goeie tip :) Woon in brunssum dus ben in 10 min de grens over.
Cheers _/-\o_

/EDIT:

Heeft kopen in het buitenland geen consequenties betreft garantie? of kan ik daar mocht het nodig zijn gewoon mee naar elke Flapple store?
Zover ik weet heb je gewoon wereldwijde Apple garantie. Maar wat dan nog, je kunt toch ook zo weer terug naar die winkel in Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dna_fatrabbit
@PhuseBox
TrueThat :D argg can't wait!!

edit;
Ik neem aan dat de taal bij initiële setup gekozen word in het geval ik een uit Duitsland haal?

[ Voor 56% gewijzigd door dna_fatrabbit op 03-08-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10 20:50
Je kan de taal gewoon aanpassen idd.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 21:22
Vanitas schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:23:
Zojuist m'n Camera Kit ook binnen gekregen. Dat ging gelukkig een stuk sneller dan wat op de site stond :D Vanavond maar eens proberen als ik weer thuis ben.
Waar heb je deze besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
apple.nl

mijne word ook vandaag afgeleverd als het goed is (H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ook net de camera connection kit ontvangen. Van apple.nl bested natuurlijk. Grappig, maar wel een beetje teleurgesteld dat ie niet zo snel thumbs kan maken van de sdkaart. En je kan ook niet inzoomen. Maar importeren is wel makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kmf schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:57:
Ook net de camera connection kit ontvangen. Van apple.nl bested natuurlijk. Grappig, maar wel een beetje teleurgesteld dat ie niet zo snel thumbs kan maken van de sdkaart. En je kan ook niet inzoomen. Maar importeren is wel makkelijk
Wel een beetje crappy verpakt dat ding, verpakking is helemaal naar de kl*te...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:12:
[...]

En het is van wit plastic wat niet past bij de zwartalu iPad.... Waar je je druk om kan maken zeg.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kmf schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:31:
[...]

En het is van wit plastic wat niet past bij de zwartalu iPad.... Waar je je druk om kan maken zeg.... :/
Ik kan me beste voorstellen dat er dus connectors aankomen die beschadigd zijn als je verpakking zo erg plat gedrukt en vervormt wordt. Natuurlijk, deels ligt bij UPS deels bij het bedrijf dat voor Apple deze orders afhandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:52
Iemand al getest wat de uitleessnelheid is van RAW bestanden rechtstreeks van een DSLR camera dmv de connector?
Zo niet, dan moet ik nog even 3 uurtjes wachten :)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 00:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Versteegrob schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:25:
De Ipad blijft me verbazen. In de weekend doe ik vrij veel aan vissen, als ik een vis vang maak ik hiervan een foto met de Iphone. Nu zette ik afgelopen week de foto's op me Ipad.

Als je nu naar foto's gaat en dan plaatsen zie je allemaal rode pionnen zodat je kan zien waar de foto's zijn gemaakt. In mijn geval zelfs in heel de wereld, India, Marokko, enz maar hoe vet is dit. Het is ook handig tijdens het vissen omdat het echt super accuraat is kan je de volgende week weer dezelfde stek bevissen, geweldig apparaat:)
Neem je camera connector en je dock cable mee, dan kun je dat ook ter plaatse overzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Zo, net even de camera connection kit getest met RAW + JPEG bestanden die op een canon 40D stonden. Bij inpluggen (dmv normale camera usb plug) en aanzetten van het toestel worden meteen de thumbnails van de foto's binnengehaalt en hebt vervolgens ook nog de mogelijkheid alles te importeren (zij het met compressieverlies). Makkelijke manier om snel even je foto's te beoordelen. Wellicht dat ik em maar eens meeneem op een reportage ipv een laptop.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haya99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-03 18:59
Joarie schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 18:42:
Zo, net even de camera connection kit getest met RAW + JPEG bestanden die op een canon 40D stonden. Bij inpluggen (dmv normale camera usb plug) en aanzetten van het toestel worden meteen de thumbnails van de foto's binnengehaalt en hebt vervolgens ook nog de mogelijkheid alles te importeren (zij het met compressieverlies). Makkelijke manier om snel even je foto's te beoordelen. Wellicht dat ik em maar eens meeneem op een reportage ipv een laptop.
Joarie schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 18:42:
Wat gebeurt er met je RAW bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Die trekt ie gewoon volledig binnen (dus pas op dat je je iPad niet zomaar helemaal vol ermee plempt).
Ik vermoed dat hij er gewoon verkleinde .ithmp (ofzo) bestanden van maakt en die weergeeft op de iPad zelf bij foto's.
De originele foto's zijn gewoon als een harde schijf te benaderen in je Verkenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 21:22
Vanmiddag de Camera Connection Kit besteld op de Apple Online Store. Kreeg vanavond een bevestiging en een paar uur daarna dat de Kit al verzonden is en dat ik m morgen ontvang. Super snel dus! Terwijl de site een levertijd van 3 weken aangeeft. Vaag dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Wat ik irritant vind aan de standaard browser is dat als je tussen schermen wisselt, de pagina in het scherm wat je gekozen hebt opnieuw ingeladen wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Phusebox schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:12:
[...]

Really? Ik vond de verpakking geweldig. Zat ie bij jou niet binnen z'n kartonnen doosje op een kartonnetje gespannen met een plasticje?

Trouwens 1 slordigheidje: Ik had de pakbon van iemand anders gekregen, hij kwam uit ijmuiden en had een case plus een dock besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deBennie schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:15:
Wat ik irritant vind aan de standaard browser is dat als je tussen schermen wisselt, de pagina in het scherm wat je gekozen hebt opnieuw ingeladen wordt...
Dan zou je eens Perfect web browser kunnen proberen, ben ik erg tevreden over.
Toevallig ontdekt eigenlijk en ik snap niet waarom hij niet veel bekender is.
Ik heb icab en Atomic gebruikt maar vind deze tot nu toe echt de beste, lekker vlot ook.

Als je van tab wisselt is dat gewoon instant zeg maar, hij herlaad de boel niet gelukkig.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
deBennie schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:15:
Daar irriteerde ik me op de iPhone al aan en dat hebben ze op de iPad niet gefixt :(

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haya99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-03 18:59
Joarie schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 20:22:
Die trekt ie gewoon volledig binnen (dus pas op dat je je iPad niet zomaar helemaal vol ermee plempt).
Ik vermoed dat hij er gewoon verkleinde .ithmp (ofzo) bestanden van maakt en die weergeeft op de iPad zelf bij foto's.
De originele foto's zijn gewoon als een harde schijf te benaderen in je Verkenner.
Dat klinkt iig goed. Zo is ie idd ook nog redelijk te gebruiken onderweg voor een fotograaf. Nu nog tethered shooting... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 17:48

geerttttt

Manisch positief

Edjaaah schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:25:
[...]

Daar irriteerde ik me op de iPhone al aan en dat hebben ze op de iPad niet gefixt :(
ja dat begrijp ik ook niet echt... denk dat hij een screenshot bewaart van je pagina en hem dan opnieuw dus gaat laden om de daadwerkelijke pagina weer te krijgen... puur memory management (wellicht tegenwoordig beetje outdated 'feature')... iig erg irritant ja :P

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:06:
[...]
Vind het zelf nogal vervelend dat die albumhoes steeds opkomt.
Precies! Ik vind dat zo gaar dat Apple dat er in heeft gedaan...
Wanneer je kon sliden met de hoezen(zoals bij iPod) zag ik het wel als een toevoeging, maar dat kan niet.
Ik hoop dat in een volgende update dat eruit gehaald word!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jasper Janssen schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:17:
[...]

Really? Ik vond de verpakking geweldig. Zat ie bij jou niet binnen z'n kartonnen doosje op een kartonnetje gespannen met een plasticje?

Trouwens 1 slordigheidje: Ik had de pakbon van iemand anders gekregen, hij kwam uit ijmuiden en had een case plus een dock besteld :)
Nope, los doosje in een nogal schamele envelop (echt geweldige bubbelprotectie had die niet, meer een budget envelop van 5 cent ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het meest irritante is nog wel dat wanneer je een tabblad opent in Safari je typcursor begint in het google veld :(

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Ik kwam trouwens deze site tegen: http://nl.appevent.com/
Elke dag in Augustus een andere gratis app (volgens mij van NLse ontwikkelaars). Hopelijk zit er wat grappigs tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 02:47
Joarie schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 20:22:
De iPad is dus te gebruiken als geavanceerde imagetank? Lijkt me wel handig om op reis alvast een pre-selectie te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Phusebox schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 07:56:
[...]

Nope, los doosje in een nogal schamele envelop (echt geweldige bubbelprotectie had die niet, meer een budget envelop van 5 cent ofzo).
Gek, die van mij was dus inderdaad een stevig kartonnen doosje (vrij groot, voor het ding, en met zo'n flappen-aan-de-zijkant-opening-ding), en dan daarin een stuk karton dat zo gevouwen was dat het strak tegen de bodem geklemd werd, en dan daarop met een stuk gespannen plastic het doosje van de CCK vastgezet. Geen rammel mogelijk en uitermate veel crushruimte eromheen (plus een vrij stevig doosje sowieso).

Ik had wel tegelijkertijd een fakert dock in een envelop, wat me daaraan opviel was a) dat de verpakking veel beter gefaked was dan het product (says it all, really) en b) dat er helemaal geen ene flikker van het doosje over was, doosje dat overigens min of meer zelfde maat is als het CCK doosje :P
TukkerTweaker schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:08:
De iPad is dus te gebruiken als geavanceerde imagetank? Lijkt me wel handig om op reis alvast een pre-selectie te kunnen maken.
Dat is inderdaad exact hoe je hem kan gebruiken, een imagetank met een gigantisch scherm en goede zoom mogelijkheden plus een 16-64 GB SSD voor opslag (voor dat soort taken is rotating storage op zich beter, in je camera doe je ook al flash tenslotte).

Ik zie het nog wel gebeuren trouwens dat de CCK of de opvolger ervan geschikt wordt voor de iPod Touch of de opvolger *daar*van. Dan is het geheel een stuk compacter nog.

[ Voor 25% gewijzigd door Jasper Janssen op 04-08-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ik ben er nog steeds niet achter hoe ik playlists van video (podcasts) kan laten afspelen op de ipad. op de iphone kan je gewoon in de ipod app die videoplaylists afspelen. Op de ipad kan dat niet, de ipod-app toont dan alleen een screenshot en speelt het geluid af. De videoapp kan geen playlists zien.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:57

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Flatwhite schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 20:41:
Vanmiddag de Camera Connection Kit besteld op de Apple Online Store. Kreeg vanavond een bevestiging en een paar uur daarna dat de Kit al verzonden is en dat ik m morgen ontvang. Super snel dus! Terwijl de site een levertijd van 3 weken aangeeft. Vaag dus...
Helemaal vaag omdat ik gisteren (rond 22:00) die kit ook besteld heb en de verwachte levertijd is 26 aug. Ik heb er wel een trackpad bij genomen, maar die had een levertijd van 4 dagen (oid).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joarie schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:39:
Iemand al getest wat de uitleessnelheid is van RAW bestanden rechtstreeks van een DSLR camera dmv de connector?
Zo niet, dan moet ik nog even 3 uurtjes wachten :)
Ja,snel...verder nog vragen? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de camera kit binnen gekregen..

En je kan er gewoon een card reader aan knopen en je raw bestanden importeren..
Je hoeft dus niet je camera er aan te knopen..

Wel handig aangezien ik CF kaarten gebruik....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:40:
Net de camera kit binnen gekregen..

En je kan er gewoon een card reader aan knopen en je raw bestanden importeren..
Je hoeft dus niet je camera er aan te knopen..

Wel handig aangezien ik CF kaarten gebruik....
Was dat een dedicated CF reader of eentje multi-card reader (die ook meteen 4 drives claimt)?
Die laatste moet ik thuis nog even testen om te zien of dat ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een sweex multicard reader.....

Zo net even 10 foto's op de iPad gezet ..

Hij zet ze dan onder "Gebeurtenis" alleen in iTunes op mijn mac zie ik ze niet staan dus hij synchroniseert
ze niet terug naar mijn Mac.

Weet iemand of dit kan ?

Ben namelijk heel benieuwd of de raw's op de iPad staan of dat er een soort van "Preview" jpg achtig iets is weggeschreven.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even verder geëxperimenteerd...

Ik zie ze nog niet terug bij 'Foto's " in iTunes maar wel als ik bv iPhoto open.
iPhoto ziet dan je iPad als "Apparaat" en kan je de foto's importeren, echter zijn het dan wel jpg's geworden.

Maar ik heb voor de grap zo'n foto vanaf de ipad naar mezelf toe gemaild en dat is we de Raw file :)
De ipad slaat dus wel degelijk de raw op......
Nu nog een handiger methode vinden op ze er weer vanaf te krijgen en je hebt de ultieme dataopslag met groot scherm >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:02:
Het is een sweex multicard reader.....

Zo net even 10 foto's op de iPad gezet ..

Hij zet ze dan onder "Gebeurtenis" alleen in iTunes op mijn mac zie ik ze niet staan dus hij synchroniseert
ze niet terug naar mijn Mac.

Weet iemand of dit kan ?

Ben namelijk heel benieuwd of de raw's op de iPad staan of dat er een soort van "Preview" jpg achtig iets is weggeschreven.
Je kunt de foto's terugsyncen, maar niet via iTunes. Ze komen net als screenshots en met de camera genomen foto's op iPhones terecht in een map die je kunt uitlezen als een digitale camera (iPad/DCIM/APPLE001 etc IIRC), dus als je je ipad aan je pc hangt (iig met de goeie itunes drivers geladen) krijg je een popupje of je de foto's wil importeren of dat je er wat anders mee wil doen, dit gebeurt dus apart van iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CCK is binnen. Heb slechts 30 jaar computerervaring en wat me niet lukt op mijn IPad om via iTunes en Mac Mini foto's te importeren (steve jobs, doe daar wat aan, it just works... NOT) is het met de CCK precies zoals het moet. Je doet je sd card in CCK, sluit deze aan op je iPad en je ziet een scherm met alle foto's op je sd card. Met one click alles importeren, perfect. En als bonus kun je ook de .avi's van je canon compact camera importeren en ook afspelenin de photo applicatie.

Ben nu nog op zoek naar een goed fototoestel dat in 720p mov of mp4 opneemt en waarvan ik de filmpjes rechtstreeks kan importen (sony nex3/5 schijnt niet te werken, 720p mp4...)

Ook even een externe 2,5 inch hd aangesloten met een dubbele usb kabel voor de voeding. Schijfje gaat aan, maar nu.nog even het proggid vinden dat de schijf ook kan lezen, anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:43:
Even verder geëxperimenteerd...

Ik zie ze nog niet terug bij 'Foto's " in iTunes maar wel als ik bv iPhoto open.
iPhoto ziet dan je iPad als "Apparaat" en kan je de foto's importeren, echter zijn het dan wel jpg's geworden.

Maar ik heb voor de grap zo'n foto vanaf de ipad naar mezelf toe gemaild en dat is we de Raw file :)
De ipad slaat dus wel degelijk de raw op......
Nu nog een handiger methode vinden op ze er weer vanaf te krijgen en je hebt de ultieme dataopslag met groot scherm >:)
Gewoon de iPad als harde schijf benaderen middels Finder (?) en iPhoto laten voor wat het is.
In windows kun je gewoon met verkenner naar de map gaan en de RAW bestanden handmatig eruit vissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks..

het enige popup window die ik zie (al jaren op mijn mac als ik de iPhone en nu de iPad) is

"No camera found"...

In de finder zie ik de iPad niet terug

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:47:
Thanks..

het enige popup window die ik zie (al jaren op mijn mac als ik de iPhone en nu de iPad) is

"No camera found"...

In de finder zie ik de iPad niet terug
iPad aanzetten? (dus scherm aan en "slide to unlock")
Klinkt heel flauw, maar ik heb een tijdje geleden me ook wezenloos gezocht waarom ik de ene keer wel en de andere keer niet handmatig mijn foto's van de iPhone kon binnenhalen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas mag niet baten

iPhoto ziet de iPad wel bij "Apparaten" maar de Finder niet...

Edit : http://www.macroplant.com/phonedisk/

En dan kan je browsen op je iPad en de raw's kopiëren....

Weet niet of dit de juiste weg is maar goed het werkt !

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 02:47
Jasper Janssen schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:09:

Dat is inderdaad exact hoe je hem kan gebruiken, een imagetank met een gigantisch scherm en goede zoom mogelijkheden plus een 16-64 GB SSD voor opslag (voor dat soort taken is rotating storage op zich beter, in je camera doe je ook al flash tenslotte).

Ik zie het nog wel gebeuren trouwens dat de CCK of de opvolger ervan geschikt wordt voor de iPod Touch of de opvolger *daar*van. Dan is het geheel een stuk compacter nog.
Oke, kun je daarna de foto's als RAW in aperture importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:16
Weet niet of dit het juiste topic is, maar ben op zoek naar een goede headphone voor de iPad, zowel voor gebruik bij films als voor muziek. Budget rond 75 €, zowel inear als "gewoon". De apple in ear phone lijkt een goede optie.

Ps ben nu in de VS, dus zou aardig zijn als hij hier ergens te krijgen is.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Pagina: 1 ... 25 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid