[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 115 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 70.630 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

maxers1973 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 21:34:
Iets forceren op een pc .. zorgt vaak voor ellende ,moet je niet doen ... gewoon een xdoos of ps3 er naast draaien.
Wat is dit nu voor een fantastenopmerking? Draait mijn DX11 kaart de DX9 versie van BC2 niet goed genoeg en moet ik daarom zo'n prutsende console er naast zetten die mij grafisch nog verder achteruit laat gaan?
Nou idd .. mun mond viel open van verbazing ... man wat een beelden ,wat een verschil ..zag je zijn linker borstpartij ? tot 3 keer meer licht en effecten ;)
De "PC" versie zoals daar staat aangegeven draait niet in DX11, dat kun je goed zien aan de schaduwen op het gezicht, erg blokkerig en de schaduw op de "PS3" versie is gewoon vloeiend.

Hier het verschil tussen DX10 en DX11: YouTube: Battlefield Bad Company 2: DX10 vs DX11
Op 720p is het verschil al duidelijk (belichting en rijkere schaduwen etc.) als je dit speelt op je PC zie je het verschil pas echt goed.
DX11 wordt in BC2 alleen gebruikt voor de schaduwen en belichting, wat verwacht jij precies van een game aan "extras" als de ontwikkelaar al heeft aangegeven dat dit het enige verschil is?
tomcatha schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:17:
't is gewoon de law van diminishing returns denk ik
Zou het er niet gewoon mee te maken hebben dat ontwikkelaars nog maar een korte periode van hun ontwikkeling over DX11(Hardware) beschikken? Volgens mij is DX11 in Frostbite1.5 pas rond de HD5870 launch geïmplementeerd, dan praat je over een paar maanden op een engine die nooit bedoeld was om DX11 te draaien.

Beter zou zijn om DiRT2 / AvP er bij te pakken waar daadwerkelijk toevoegingen zijn buiten de belichting en schaduw om.

[ Voor 18% gewijzigd door neliz op 22-06-2010 22:46 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:44
avp nog niet gespeeld maar om nou te beweren dat dirt 2 zoveel mooier is met dx11? ben sinds kort overgestapt van 4890 naar 2x 5770 en als eerste dirt 2 bekeken. verschil qua water,publiek en vlaggen vind ik echt verwaarloosbaar en qua ''belichting'' is er wat mij betreft een enorme vlaag hdr overheen gegooid wat ik persoonlijk veel minder mooi vind dan de de dx9 versie....

in framerate scheelt het wel behoorlijk, helaas ook weer in het nadeel van dx11.

de echte dx11 titels moeten nog komen zullen we maar zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:38
meljor schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:55:
avp nog niet gespeeld maar om nou te beweren dat dirt 2 zoveel mooier is met dx11? ben sinds kort overgestapt van 4890 naar 2x 5770 en als eerste dirt 2 bekeken. verschil qua water,publiek en vlaggen vind ik echt verwaarloosbaar en qua ''belichting'' is er wat mij betreft een enorme vlaag hdr overheen gegooid wat ik persoonlijk veel minder mooi vind dan de de dx9 versie....

in framerate scheelt het wel behoorlijk, helaas ook weer in het nadeel van dx11.

de echte dx11 titels moeten nog komen zullen we maar zeggen....
Heb je ook een dx11 compatibel monitor? ;)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD nudged its Open Physics Initiative towards game developers today, when it announced that it's giving away a free version of Pixelux’s DMM2 material physics engine to selected game developers.
[...]
Huddy says that AMD hopes to see at least two games using the technology in the shops before Christmas this year, although he wouldn’t reveal the names of the titles yet.
Bron

Het duurt nog wel even, maar eindelijk zit er voor ons merkbaar schot in OpenCL physics *O* Ik hoop dat die implementatie meer voorstelt dan nVidia's PhysX tot nu toe, want voor een paar wapperende vlaggen hoef je het natuurlijk niet te doen.

Al ben ik bang dat het niet met zo'n vaart zal lopen, ik hoop dat die games eindelijk weer eens een grote stap voorwaarts betekenen en dat het het nieuwtje van dat moment wordt. Dat zou andere ontwikkelaars moeten stimuleren om er ook aan te beginnen.

We wachten af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk wel dat ze er coolere dingen mee kunnen doen dan physx.

Als ze bij physx de gameplay afhankelijk maakte van de physics dan zouden de games niet eens draaien op ATI kaarten, dus is het logisch dat het bij eyecandy bleef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat lijkt me duidelijk :) Maargoed, iets hoeft natuurlijk niet gelijk gameplay afhankelijk te zijn, maar er wordt gewoon niet veel moeite gestopt in PhysX omdat je toch maar een beperkt deel van de markt bedient als gameontwikkelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anyway 2 games met DMM tegen kerstmis is vrij goed. Vooral als je ziet dat er maar ~5 gpu-accerlated physx games zijn na al die jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer zo rond de honderd? Maargoed, zoals eerder opgemerkt is de mate waarin physics dan zijn doorgevoerd vaak uitermate teleurstellend. Een paar wapperende vlaggen is aardig, maar voor de meeste mensen niet de moeite waard.

Helaas vermoed ik dat écht goede implementatie van OpenCL nog wel even kan duren, zelfs als het nu echt redelijk snel omarmd wordt. Eerst gaat iedereen spectaculaire "kijk eens ik kan physics"-grappen uithalen, om vervolgens subtielere (en bijna automatisch meer realistische) manieren te ontdekken die bijdragen aan de spelervaring.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2010 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zei toch duidelijk gpu-accerlated. De helft van die games zijn zelfs console-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:10
nvm

[ Voor 102% gewijzigd door Blastpe op 23-06-2010 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan nog zijn het er toch aanzienlijk meer dan 5 :) Maargoed, veel is het hoe dan ook niet, hopelijk kan OpenCL daar verandering in brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toch aanzienlijk minder dan honderd. Ook dat UT3 gpu-accerlated is maakt je me niet wijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:35:
[...]
En toch aanzienlijk minder dan honderd. Ook dat UT3 gpu-accerlated is maakt je me niet wijs.
Er is een mappack voor UT met PhysX enhanced versies van een aantal bestaande maps, en die zijn weldegelijk GPU accelerated. Draaide op mijn 9800GTX een stuk soepeler dan nu op mijn HD5870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:35:
Is het ook niet, er is een physx pack met 3 maps met daarin wat effecten, Het komt er gewoon op neer dat ze een ferrari badge op een lada plakken en het gewoon een ferrari noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Zal waarschijnlijk al tijdens de Computex zijn langsgekomen:

Sapphire Eyefinity 3D setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Dat is wel cool ja. Helaas nog weinig opties qua schermen. En die stomme brilletjes..... Als die straks nou eens niet meer nodig zijn wordt het denk ik wel wat.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Astennu schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:44:
Dat is wel cool ja. Helaas nog weinig opties qua schermen. En die stomme brilletjes..... Als die straks nou eens niet meer nodig zijn wordt het denk ik wel wat.
Project Natal extensie voor PC, waar de camera de positie van de gebruiker bepaald en zo per gebruiker (max 2) 3D aanbied...

OF gewoon netjes holografische schermen, die 3D-meuk-schermen die we lang geleden van nV hadden was het ook niet helemaal, ik heb er nog steeds pijn van in m'n ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Dit is enkel software 3D Je hebt alleen een driver en een brilletje nodig, En geen dure shutterbril +120hz monitor. Dit is toch iets goedkoper dan dat 3D van NV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

neliz schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:59:
[...]

Project Natal extensie voor PC, waar de camera de positie van de gebruiker bepaald en zo per gebruiker (max 2) 3D aanbied...

OF gewoon netjes holografische schermen, die 3D-meuk-schermen die we lang geleden van nV hadden was het ook niet helemaal, ik heb er nog steeds pijn van in m'n ogen.
Dat was (naar mijn weten) toch omgedoopt tot project Kinect? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Astennu schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:44:
Hoe dan, ben ik benieuwd?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
bwerg schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:34:
[...]

Hoe dan, ben ik benieuwd?
Zoiets? klik

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai had laatst een 4890 vapor-x besteld via pixmania.nl, alleen weet ik niet zeker of het echt een vapor-x kaart is. Doos is zelfde als de standaard versie maar de kaart ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/news/Sapphire_HD4890_Vapor-X_02.jpg

zonder webadres onder sapphire logo op ventilator

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Blue-Tiger schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:34:
[...]

Dat was (naar mijn weten) toch omgedoopt tot project Kinect? ;)
Kinect is de naam voor de 360 accessoire.

En Berg, zie mijn beschrijving hierboven, een geavanceerde vorm van het 3D scherm van de 3DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

neliz schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:49:
En Berg, zie mijn beschrijving hierboven, een geavanceerde vorm van het 3D scherm van de 3DS.
Berg, BERG? :P Anyway, ziet er leuk uit ja, ik had het helemaal gemist. Ik was nog in de veronderstelling dat de komende 10 jaar geen 3D-techniek zonder brilletjes massaal geproduceerd zou worden O-)

@ertunc: ja dat is een vapor-X ja, die koeler is toch wel herkenbaar.

[ Voor 38% gewijzigd door bwerg op 25-06-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neliz schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:59:
[...]

Doe me dan meteen maar een holodeck :P
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:49:
Hai had laatst een 4890 vapor-x besteld via pixmania.nl, alleen weet ik niet zeker of het echt een vapor-x kaart is. Doos is zelfde als de standaard versie maar de kaart ziet er zo uit:

[afbeelding]

zonder webadres onder sapphire logo op ventilator
Volgens mij is dit wel DE vapor-x cooler.Al heeft Sapphire meer van dit soort cooler. Het is zeker niet de refferenced cooler :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

neliz schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:39:
Zal waarschijnlijk al tijdens de Computex zijn langsgekomen:

Sapphire Eyefinity 3D setup
Ik vind dit soort berichten best frustrerend : Left 4 Dead 2 wordt genoemd, echter vraag ik me af of dat echt stabiel werkt. Team Fortress 2 draait op dezelfde engine en daarmee is Eyefinity bij mij met de 10.5 drivers in ieder geval niet te doen :|

Crossfire of 3D erbij wil ik niet eens weten wat voor een puinhoop dat wordt :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilde het gewoon even zeker weten, doos bracht me in verwarring dus maar danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

nero355 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:34:
[...]

Ik vind dit soort berichten best frustrerend : Left 4 Dead 2 wordt genoemd, echter vraag ik me af of dat echt stabiel werkt. Team Fortress 2 draait op dezelfde engine en daarmee is Eyefinity bij mij met de 10.5 drivers in ieder geval niet te doen :|

Crossfire of 3D erbij wil ik niet eens weten wat voor een puinhoop dat wordt :X
Hoezo tf2 niet te doen met eyefinity? Crashen? Of ondersteunt de game dat slecht waardoor er slecht beeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ben ik ook wel benieuwd naar. L4D 1 en 2 draaien perfect met eyefinity (bij me broer gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

nero355 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:34:
Left 4 Dead 2 wordt genoemd, echter vraag ik me af of dat echt stabiel werkt. Team Fortress 2 draait op dezelfde engine en daarmee is Eyefinity bij mij met de 10.5 drivers in ieder geval niet te doen :|
Hmmm?

Of bedoel je dat je daar heel slecht van wordt? Een lvl.2 sentry aanvallen met scout, wtf :P

[ Voor 85% gewijzigd door bwerg op 25-06-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dat filmpje is oud !!! Toen ik mijn systeem net had 4 weken terug ofzoiets... werkte het wel. Daarna is er iets of door Valve of door ATI verpest waardoor het niet meer werkt !!!

CS:S doet het wel nog steeds als het goed is :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
jak. Kun je beter 2x HD5970 of nog beter 3x5850/5870 in cf gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Voor de happy few only dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Jeej, meer hitte en stroomverbruik voor 1% meer prestaties! :D

De review van T.net maakte het wel duidelijk dat het geen geweldige kaart was, om het zwak uit te drukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral een kaart voor de patsfactor, hoewel je er natuurlijk eigenlijk niet mee gezien wil worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
bwerg schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 11:34:
Jeej, meer hitte en stroomverbruik voor 1% meer prestaties! :D

De review van T.net maakte het wel duidelijk dat het geen geweldige kaart was, om het zwak uit te drukken...
Het heeft denk ik zo zijn redenen dat hij zo zwak presteert.

[ Voor 3% gewijzigd door madmaxnl op 26-06-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 21:27:
[...]

Goed en leuk, maar heb jij wel een 32x PCI-E slot in je kast? :)
Nee maar ik bedoel maar, het is wellicht gewoon zijn tijd vooruit ;) Ik kijk dan ook met argus ogen naar Antilles van ATI.

[ Voor 9% gewijzigd door madmaxnl op 26-06-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
madmaxnl schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 22:23:
[...]

Nee maar ik bedoel maar, het is wellicht gewoon zijn tijd vooruit ;) Ik kijk dan ook met argus ogen naar Antilles van ATI.
Toch blijkt uit tests dat een HD5870 op 8x PCI-E 2.0 slechts zo'n 2% performance inlevert ten opzichte van 16x PCI-E 2.0. Dus al is er sprake van een klein verlies, het zorgt niet voor hele grote verschillen. Daarbij was er bij 4x PCI-E 2.0 sprake van slechts zo'n 5% performanceverlies ten opzichte van de volle 16x. Bij AMD lijkt er dus nog aardig wat rek in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nou, ik denk eigenlijk dat een 2.0 x16 slot meer dan voldoende bandbreedte heeft voor een HD5970 (zie wat dahakon hierboven zegt). En sowieso, als de ares gebottleneckt wordt wordt de gewone HD5970 dat ook dus zou je alsnog een even groot performanceverschil tussen die twee moeten zien. Kortom: nee, ik geloof niet dat het iets te maken heeft met de bandbreedte. CPU-bottleneck geloof ik ook niet bij Crysis op 2560x1600 op enthousiast waar beide kaarten nog geen 30FPS neer weten te zetten. Volgens mij gebruikt T.net voor deze reviews een i7 920 OC.

[ Voor 3% gewijzigd door bwerg op 27-06-2010 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er ook een keer hardware en software uit wat realistische 3D kan renderen? Van de belichting in zowel DX als openGL vind ik het realisme gevoel in vergelijking met andere technieken zoals Silicon Graphics SGI, best saai en een matig 3D gevoel gevend. Enkele uitzondering in DX maar nog lang niet zoals SGI realisme vind ik, de laatste Source engine en de Stalker engine.
Buiten schaduw en licht tinten die veel "natuurgetrouwer" berekend zijn, ondanks veel meer grovere afronding en kleinere textures zijn polygonen ook veel netter geordend, zodat functies als AA, toen al ingebouwd, niet eens echt nodig zijn.

Hopelijke komt er nog wat anders, misschien dat ray tracing hier later iets voor mij kan bieden.
Kwa detail maakt tesselation het echt wel af, jammer dat processoren relatief langzaam resultaat aanbieden nog steeds ivm met even dure GPU's. Maar het tesselation doet nog steeds niets aan de DX rendering, openGL vind ik net iest meer 3D overkomen dan DX11.
Zonder 3D scherm dus he. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 10:52:
openGL vind ik net iest meer 3D overkomen dan DX11.
Eh? wtf?

Heeft het misschien niets met de API te maken maar alles met de ontwikkelaar? en kun je misschien een voorbeeld geven van een "SGI renderer?" Een SGI machine is ook niet uniek qua hardware en ook daar is het weer de software die er op draait.

Als je wat duidelijker uitlegt wat je bedoeld kunnen we er misschien op reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
De mogelijkheden van OpenGL en Direct3D zijn vrijwel identiek. Het ligt puur aan wat de ontwikkelaar ermee doet. In principe kun je, door alleen naar de beelden te kijken, niet weten of een spel op Direct3D draait of op OpenGL.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

The Flying Dutchman schreef op zondag 27 juni 2010 @ 14:01:
De mogelijkheden van OpenGL en Direct3D zijn vrijwel identiek. Het ligt puur aan wat de ontwikkelaar ermee doet. In principe kun je, door alleen naar de beelden te kijken, niet weten of een spel op Direct3D draait of op OpenGL.
Tevens kun je een ray-trace renderer uitvoeren via DX of OGL, de API is niet (erg) relevant in de beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
@dahakon en bwerg

Maar waarom dan toch die performance verschillen tussen de P45 en X38 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Mja, je zou inderdaad zeggen dat dat in die review door de bandbreedte moet komen. Maar het punt is dat de ares nauwelijks meer bandbreedte nodig heeft dan de HD5970 en het dus nooit kan dat de HD5970 in een review daardoor ondermaats presteert terwijl een gewone HD5970 nergens last van heeft. Als de ares bijvoorbeeld 10% slechter scoort dan zal de HD5970 dat ook doen en zal het verschil gewoon even groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
madmaxnl schreef op zondag 27 juni 2010 @ 18:57:
@dahakon en bwerg

Maar waarom dan toch die performance verschillen tussen de P45 en X38 ?
Is de tweede poort van de P45 niet maximaal 4x PCI-E 2.0? Als de doorvoersnelheid ook van belang is voor het bepalen hoe snel de kaarten dingen renderen (langzaamste is de toonzetter) dan verlies je dus op beide kaarten zo'n 5% van je maximale performance, wanneer je HD5870's gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
dahakon schreef op zondag 27 juni 2010 @ 20:29:
[...]

Is de tweede poort van de P45 niet maximaal 4x PCI-E 2.0? Als de doorvoersnelheid ook van belang is voor het bepalen hoe snel de kaarten dingen renderen (langzaamste is de toonzetter) dan verlies je dus op beide kaarten zo'n 5% van je maximale performance, wanneer je HD5870's gebruikt.
Nee de P45 en P35 doen 2x8x PCI-e 2.0 lanes en de X48 en X38 doen 2x16x PCI-e 2.0 lanes.
Ik zet eerder mijn twijfels bij de test van techPowerUp, hun GPU-z programmaatje spreekt voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaxnl schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:18:
Nee de P45 en P35 doen 2x8x PCI-e 2.0 lanes en de X48 en X38 doen 2x16x PCI-e 2.0 lanes.
Ik zet eerder mijn twijfels bij de test van techPowerUp, hun GPU-z programmaatje spreekt voor zich.
Wat een onzin om nu opeens de onafhankelijkheid van GPU-Z in twijfel te trekken, toch wel een autoriteit. Heb je daar een betere fundering voor dan 'techniek X van de concurrent komt niet voor' of is dat alles?

Als je dat soort beschuldigingen wil gaan uiten moet je wel echt met goede argumenten komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2010 06:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:38
Volgens mij is dit oude koek in plaats van nieuws.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 05:59:
[...]

Wat een onzin om nu opeens de onafhankelijkheid van GPU-Z in twijfel te trekken, toch wel een autoriteit. Heb je daar een betere fundering voor dan 'techniek X van de concurrent komt niet voor' of is dat alles?

Als je dat soort beschuldigingen wil gaan uiten moet je wel echt met goede argumenten komen.
Het gaat ook niet om GPU-z ik wilde slecht even aangeven dat ik techPowerUp een rare eend vind. Maar behalve dat het is toch wel enigszins opmerkelijk dat CUDA en PhysX worden vermeld terwijl ze onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Het zou het zelfde zijn als het vermelden van DX11 mogelijkheid d.m.v. een aangevinkt hokje en dan ook nog een aangevinkt hokje maken voor tesselation. Dit duid er in mijn ogen op dat het meer reclame is dan vermeldenswaardig dit brengt in mijn ogen hun onpartijdigheid in het geding. Dit is dan ook gewoon mijn mening en geen keihard argument, maar of ik nu met keihard argument kom of met een "slappen" mening iedereen trekt toch zijn eigen conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Elpida making 7.0 GHz GDDR5

Elpida Memory has revealed its first graphics memory chips, developed inside the company. Elpida has launched a 2-gigabit GDDR5 memory circuit with copper connectors that will be capable of 7.0 GHz.

Elpida EDW2032BABG is the product name of the chips that will be made with 50nm technology and developed in the Munich Design Center in Germany. With 2-gigabit per memory circuit it will enable graphics card makers, or related products, to increase the memory buffer. Graphics cards that today house 1GB graphics memory with 1-gigabit memory circuits can double their buffer, to 2GB, without any major changes.

Applications for GDDR (GDDR: Graphics Double Data Rate) memory devices used with GPU (Graphics Processing Unit) are found not only in such graphic processing equipment as game consoles and PC graphics cards but also in equipment that require high-performance computing for use in such areas as science and technology, physical simulation, digital image processing and video conversion.

The new circuits will go into mass production in Q3. Products using the chip should appear soon after that.

Afbeeldingslocatie: http://www.nordichardware.com/images/labswedish/nyhetsartiklar/Minnen/elpida.gddr5/largethumbnails/elpida.jpg

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Apart, voor GDDRx gebruiken ze dus niet dezelfde tech als voor desktop DDRx... Daar zitten ze ondertussen al op 40nm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaxnl schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:18:
[...]Nee de P45 en P35 doen 2x8x PCI-e 2.0 lanes en de X48 en X38 doen 2x16x PCI-e 2.0 lanes.
Kleine correctie, PCI-E 2.0 werd geintroduceerd op een X38 bord en bijna alle P35 borden zijn PCI-E 1.1 (paar high-end borden uitgezonderd). Maar die 2e zin snap ik niet...
Je concludeert hier dus dat doordat Techpowerup 'CUDA' en 'PhysX' in GPU-Z weergeeft dat de tests van Techpowerup opeens niet goed worden uitgevoerd, waarbij het om iets gaat als bandbreedte over de PCI-E lanes? Hoe link jij een zogenaamd 'Nividia vooroordeel' aan het niet goed uitvoeren van een test die gaat om bandbreedte van verschillende PCI-E lanes?
En dat het je mening is en geen goed argument verandert niks aan het feit dat het een zeer kromme vergelijking is.

EDIT; Als zowel een 5870 als een GTX480 op 2560x1600 maar 1% inleveren bij PCI-E x16 2.0 vs. PCI-E x8 2.0 dan lijkt het me uiterst onwaarschijnlijk dat de Ares gebottleneckt wordt. Hier trouwens de link naar de schaling van de GTX480 op verschillende lanes;
- http://www.techpowerup.co...I-Express_Scaling/24.html

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

De bottleneck slaat bij highend-kaarten er pas in rond PCI-E x4 als ik me niet vergis. Daarboven scheelt 't een paar procent maar meer zal het ook niet zien, ongeacht het moederbord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ik vraag me af waarom ze niet gewoon P55 SLI/CF tegen X58 SLI/CF testen ?
Pak 2xHD5870 2Gb en 2xGTX480 op 2560x1600 en kijken wat de performance doet. In de BIOS een PCI-e lanes terug draaien, ik weet het niet maar ik vind het maar wazige resultaten opleveren. Dat over GPU-z was inderdaad scheef maar ach hoe kaart je zoiets anders aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperNull
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Omdat de ARES meer geheugen heeft zou je verwachten dat de PCIe slot speed juist MINDER kans heeft om te bottlenecken omdat er minder vaak dingen uit het geheugen van de kaart geswapt hoeven te worden....
Ten minste, zo begrijp ik het met mijn (beperkte) OpenGL kennis.

De oorzaak van de tegenvallende prestaties moet toch ergens zitten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
-The_Mask- schreef op maandag 28 juni 2010 @ 23:48:
Elpida making 7.0 GHz GDDR5

Elpida Memory has revealed its first graphics memory chips, developed inside the company. Elpida has launched a 2-gigabit GDDR5 memory circuit with copper connectors that will be capable of 7.0 GHz.

Elpida EDW2032BABG is the product name of the chips that will be made with 50nm technology and developed in the Munich Design Center in Germany. With 2-gigabit per memory circuit it will enable graphics card makers, or related products, to increase the memory buffer. Graphics cards that today house 1GB graphics memory with 1-gigabit memory circuits can double their buffer, to 2GB, without any major changes.

Applications for GDDR (GDDR: Graphics Double Data Rate) memory devices used with GPU (Graphics Processing Unit) are found not only in such graphic processing equipment as game consoles and PC graphics cards but also in equipment that require high-performance computing for use in such areas as science and technology, physical simulation, digital image processing and video conversion.

The new circuits will go into mass production in Q3. Products using the chip should appear soon after that.

[afbeelding]
In Q3. Dus te laat voor een eventuele HD6xxx. Mocht die geen 256Bit bus gebruiken (maar bv 512) heb je die snelheden ook niet nodig. Kunnen ze bij de 28nm generatie weer voor 256 Bit gaan met hogeren snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Astennu schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 08:09:
[...]

In Q3. Dus te laat voor een eventuele HD6xxx. Mocht die geen 256Bit bus gebruiken (maar bv 512) heb je die snelheden ook niet nodig. Kunnen ze bij de 28nm generatie weer voor 256 Bit gaan met hogeren snelheden.
Uit de tekst:
Of ze het dan halen is nog maar de vraag. Of ze er wat mee winnen is een tweede vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ja soon after. Tegen die tijd moeten de HD6xxx kaarten al bijna in de winkels liggen (Oktober was volgens mij het laatste gerucht). Of ze moeten er voor gezocht hebben dat AMD nu al een half jaar met dat spul heeft kunnen testen. Anders gaat dat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Astennu schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:10:
Ja soon after. Tegen die tijd moeten de HD6xxx kaarten al bijna in de winkels liggen (Oktober was volgens mij het laatste gerucht). Of ze moeten er voor gezocht hebben dat AMD nu al een half jaar met dat spul heeft kunnen testen. Anders gaat dat niet lukken.
Nu is Q3 (op een handvol uren na dan ;) ), Eind Oktober is Q4.

Ik heb ook ergens gelezen dat er in July al beschibaarheid zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
waarschijnlijk zullen ze deze chips in de HD7xxx serie proppen. Om nu in eens ander geheugen te gaan gebruiken lijkt mij kosten technisch niet verstandig. Ik neem aan de ze al lang geheugen modules besteld hebben voor productie of productie tijd, Ik weet niet hoe dat in dat wereldje precies gedaan wordt.

Ik verwacht niet dat ATI in een 2 gig op hun kaarten gaan proppen als ze de chips op zo'n hoge snelheid kunnen laten lopen. Op dit moment is het geheugen toch niet de bottleneck. Ik dacht dat geheugenchips de prijs behoorlijk om hoog drukte. ATI's kaarten hebben al iets langer minder geheugen nodig dat NV voor gelijke preformance en minder geheugen en een kleinere geheugen bus zal de prijs goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neliz schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:23:
[...]

Nu is Q3 (op een handvol uren na dan ;) ), Eind Oktober is Q4.

Ik heb ook ergens gelezen dat er in July al beschibaarheid zou moeten zijn.
Klopt maar hoe lang zou AMD nodig hebben? Als AMD Q4 wil launchen zouden ze nu al een aardig wat kaarten moeten hebben liggen. En het moet zeker al getest zijn.

Het kan wellicht wel maar het is wel krap.
ArgantosNL schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:07:
waarschijnlijk zullen ze deze chips in de HD7xxx serie proppen. Om nu in eens ander geheugen te gaan gebruiken lijkt mij kosten technisch niet verstandig. Ik neem aan de ze al lang geheugen modules besteld hebben voor productie of productie tijd, Ik weet niet hoe dat in dat wereldje precies gedaan wordt.

Ik verwacht niet dat ATI in een 2 gig op hun kaarten gaan proppen als ze de chips op zo'n hoge snelheid kunnen laten lopen. Op dit moment is het geheugen toch niet de bottleneck. Ik dacht dat geheugenchips de prijs behoorlijk om hoog drukte. ATI's kaarten hebben al iets langer minder geheugen nodig dat NV voor gelijke preformance en minder geheugen en een kleinere geheugen bus zal de prijs goed doen.
Het ligt er aan wat het extra gaat kosten. 2GB doet nu niet veel voor de performance. Maar in de nabije toekomst wellicht wel. Als het niets extra's kost zullen ze het wel doen. Echter vermoed ik dat deze wel duurder zullen zijn dan 1GB op dit moment.

Ik denk dat de HD7xxx serie wel een mooi moment is om 2GB standaard te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Als je een andere geheugenbus aanhoudt, dan kan je veel meer spelen met de hoeveelheden geheugen ;) Er is dan mooi in gaten te springen als tussen 512 en 1024, bijvoorbeeld 768 / 1536. Dat zou mooi zijn voor ATi, dat 'segment' hebben ze nog nooit in gezeten qua productiekosten.

CJ, check je DM, leuke mededeling ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Jejking op 29-06-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

Jejking schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:31:
Als je een andere geheugenbus aanhoudt, dan kan je veel meer spelen met de hoeveelheden geheugen ;) Er is dan mooi in gaten te springen als tussen 512 en 1024, bijvoorbeeld 768 / 1536. Dat zou mooi zijn voor ATi, dat 'segment' hebben ze nog nooit in gezeten qua productiekosten.

Mogen wij die ook weten :+ ?
Specs HD6750 :P ?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Darkasantion schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:48:
[...]

TS is wel aangepast, voor de rest geen nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 2gigabit chips, die kunnen wel een uitkomst zijn! Je hebt er maar 2 nodig voor 512megabyte. Hiermee zouden dus mooie overclocked versies van de HD5770 512mb gereleased kunnen worden, die dan niet veel hoeven te kosten. Alleen lijkt het wel een beetje raar om maar 2 geheugenchips op je kaart te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Jejking schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:31:

Dan zit je ook met de geheugenbus die in dat geval naar 384 bit moet.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:53:
Die 2gigabit chips, die kunnen wel een uitkomst zijn! Je hebt er maar 2 nodig voor 512megabyte. Hiermee zouden dus mooie overclocked versies van de HD5770 512mb gereleased kunnen worden, die dan niet veel hoeven te kosten. Alleen lijkt het wel een beetje raar om maar 2 geheugenchips op je kaart te hebben :P
Je kunt zover ik weet geen HD5770 maken met 2 geheugenchips. Dan heb je geen werkende 128 Bit bus meer. De memorycontroller van de RV840 en de RV870 gebruiken meerdere channels. (ik dacht 32 bit per channel). In dat geval moet je al minimaal 4 geheugen modules hebben. En in het geval van de HD58xx minimaal 8.

[ Voor 30% gewijzigd door Astennu op 29-06-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Darkasantion schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:48:
[...]

Sorry jongen, inhoud DM is privé, blijft privé :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Jejking schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:03:
[...]

Nou, we mogen ook nooit wat weten :+ :P

We horen het wel met de release, want het blijft heeeeeel stil rond de HD67xx serie, dus daarvoor petje af ATi, dat is nog niet eerder gelukt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
[...]

Wel een beetje flauw om dan hier en publique te melden natuurlijk.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja vind ik ook. Zo van kijk mij eens shit weten, maar dan niet vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Ach, laat hem toch lekker :) , voor hetzelfde geld zegt ie de volgende keer wel iets en zijn we allemaal blij. CJ weet ook van alles, maar zegt niks(omdat ie onder NDA zit :P )

En de voornaamste reden dat hij het vermelde was waarschijnlijk om CJ even attent erop te maken, niet om me te pronken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij CJ erop attent wil maken, dan stuurt hij toch gewoon een DM? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:08:
Inderdaad, het is vrij duidelijk hier op het forum dat je een DM ontvangen hebt. Het `attenderen' is puur flauwigheid en overbodig imho.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Een DM sturen om aan te kondigen dat je een DM hebt verstuurd, nee dat is nuttig |:(

Ontopic: Is er al iets meer bekend over dat Eyefinity+? Wellicht mogelijkheden om bijvoorbeeld een andere uitgang dan Displayport te gebruiken?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mensen het punt is denk ik wel duidelijk :) laten we nu maar weer ontopic gaan. Voer deze discussie anders maar verder via de DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad. En die DM was in direct opzicht toch niet interessant voor de meesten hier.

Ontopic. Over Eyefinity+ is al het een en ander bekend geworden, alleen kan ik er helaas nog winig over vertellen. Maar mochten de wijzigingen echt worden door gevoerd dan zal het straks nog gemakkelijker worden om Eyefinity setups te maken dmv 1 speciale aansluiting.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nee, dat helpt :X
The Flying Dutchman schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:28:
[...]

Inderdaad, het is vrij duidelijk hier op het forum dat je een DM ontvangen hebt. Het `attenderen' is puur flauwigheid en overbodig imho.
Voor hetzelfde geld kijkt hij eerder hier dan in z'n DM. Dat iedereen als een razende begint te happen, hoef je mij niet op aan te kijken :F . Puur een zakelijke mededeling. Als dat je niet bevalt, gaat dan buiten spelen of speel een spelletje Begrijpend Lezen :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Jejking schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:27:
[...]

Nee, dat helpt :X
[...]

Voor hetzelfde geld kijkt hij eerder hier dan in z'n DM. Dat iedereen als een razende begint te happen, hoef je mij niet op aan te kijken :F . Puur een zakelijke mededeling. Als dat je niet bevalt, gaat dan buiten spelen of speel een spelletje Begrijpend Lezen :w
Een grote gele balk over t hoofd zien? En op tweakers komen en binnen 5 minuten wat posten wat toevallig ook in jou DM zou staan? Ach geloof je dat zelf?

Maargoed ik vind het ook flauw, maar no hard feelings :+

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Een reminder, is normaal hier. Wat een gezeik, hebben jullie azijnpissers geen leven ofzo? Terug ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
[...]

Nee is het niet, daarom heet het ook DM en niet PM, dus zeg het maar. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
kunnen jullie oven proberen to stoppen met trollen. Een goede troll kan soms leuk zijn, maar dit is niet het forum waar je dit doet. Ga naar NeoGAF daarvoor, staat ergens een leuke van 15 pagina's.

DM of PM een pot nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica