Nou, er waren wel hele sterke geruchten dat Southern Islands Evergreen was met een paar onderdelen van Northern Islands op 40 nm.Snoitkever schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:16:
[...]
Nou, gezien het feit dat 28nm bij TSMC waarschijnlijk nog niet bruikbaar is dit jaar denk ik niet dat we de originele "northern islands" chips waar iedereen destijds over praatte gaan zien. Vergeet niet dat (voor zover ik weet) niemand ooit ook maar enige bevestiging heeft gegeven/gekregen wat NI of SI nou eigenlijk zou zijn en op welk procedee. Dus in die zin is NI en SI alleen maar invulling van geruchten. Punt is, we krijgen geen 28nm chip, maar misschien dus wel een nieuwe 40nm architectuur. Welke naam dat beestje krijgt kan mij persoonlijk geen bal schelen
Maar ik denk dat dit gewoon de marketing strategie van AMD was, lekker dubbelzinnige "spoilers" los laten die plausibel klinken zodat iedereen daarop gaat zitten fantaseren en discussiëren, om erna dan ineens met totaal iets anders te komen en iedereen, zowel vriend als vijand, ermee te verrassen. Ik gok dat ze met zoiets bezig zijn, en zo ja, respect naar AMD want dat hebben ze dan heel netjes gedaan
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!