we zijn niet allemaal nerds met eyefinity setups
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 292676
Ik ben vrij zeker dat AMD letterlijk zei dat de gpu en cpu op dezelfde die zijn en niet dezelfde package.Darkasantion schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 18:05:
[...]
Nee hoor, Ilano wordt 32 nm, maar de GPU die erop zit is gebaseerd op Evergreen en dus 40nm. Ze kunnen niet zomaar even Evergreen overzetten op 32nm, omdat dat het procede ervoor dood is(TSMC).
Anoniem: 357365
Niemand zegt dat een grote chip slecht is. Als het goed lukt is het voor een bepaalde groep kopers interessant.Snoitkever schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:37:
Niet om prekerig te doen ofzo, maar zo zie je maar dat alle anti-NVIDIA (of iig anti-G200/G300) onzin van de laatste 2 jaar een boel rare ideeen tot leven laat komen. NVIDIA heeft "toevallig" 2 keer problemen gehad met een grote chip, en daar zijn een heleboel mensen zonder kennis van zaken op ingesprongen wat heeft geleid tot "urban myths" over die-size en yields. Veel mensen denken daadwerkelijk nu dat een grotere chip een probleem is. Het lijkt er nu op dat AMD weer een grotere chip gaat maken en iedereen raakt in verwarring. Groot = slecht, right?
Nee dus. Grote chips bakken is een kwestie van afwegingen maken. Van te voren is vaak wel enigszins bekend wat de "defect density" is van een bepaald procedee, dus is heel simpel te berekenen wat de yields van bepaalde chips zou zijn. Daarnaast is ongeveer uit te rekenen wat er met een bepaalde die-size aan performance gehaald kan worden en met enig gegok is daar een prijskaartje aan te hangen. Met die gegevens in de hand kunnen lead architecten en management een budget voor een chip bepalen dat volgens hen een goeie balans is tussen die-size en performance. Dit wordt al jaren zo gedaan. Dit is ook de reden dat NVIDIA voor hun huidige strategie heeft gekozen. Het is niet zo dat NVIDIA dacht "laten we een lekker grote chip maken want dan hebben we waardeloze yield en kunnen we niet meer concurreren met AMD"De keuze om een 500mm2 chip te maken was zonder twijfel een goed onderbouwde keuze en er is vast veel discussie over geweest. Probleem was echter dat 40nm van TSMC niet voldeed aan de verwachtingen (hoewel ook de vraag gesteld kan worden of NVIDIA de verwachtingen wel op tijd heeft bijgesteld, maar dat is een discussie voor de NVIDIA draad lijkt me), vandaar de problemen met Fermi. Het probleem is niet dat de chip te groot is, het probleem is dat de combinatie van de chip en dit procedee tot problemen leidt. Als het procedee "perfect" (of in ieder geval gewoon "goed") zou zijn was de situatie heel anders geweest.
Over naar AMD dan. Wat is de situatie? 28nm duurt te lang. 40nm lessen zijn geleerd. De grootste 40nm problemen zijn voor een deel verholpen. Er is duidelijk een nieuwe architectuur nodig. Er is nu een mooie kans om (delen van) die nieuwe architectuur uit te testen op een bekend procedee. Om echt goed te kunnen vechten met NVIDIA is meer performance gewenst. Variabelen van het 40nm procedee zijn nu bekend.
AMD kan nu dus makkelijk uitrekenen welk die-size budget ze kunnen gebruiken zonder al te grote problemen. Ze kunnen nu ook stukken makkelijker een grotere 40nm chip produceren. Dus waarom niet? Grote die-size is een probleem? Onzin. Er worden ook FPGAs van meer dan 400 mm2 gebakken maar daar hoor je ook niemand over klagen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen
Dat is natuurlijk ook niet helemaal waar, een grote chip kan uit veel repeterende en redundante onderdelen bestaan, volledig werkende chips worden dan het topmodel en deels defecte chips kunnen verkocht worden met uitgeschakelde delen.Help!!!! schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 20:28:
[...]
Wat jij vergeet in je analyse is dat een grote chip altijd meer risico inhoudt omdat de chip nu eenmaal complexer wordt en de kosten per mislukte chip ook hoger liggen.
Beide spelen natuurlijk een grote rol in de yields. Maar kleine chips met een hoge dichtheid kunnen makkelijk lagere yields hebben dan een grote chip met een lage dichtheid.neliz schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 20:51:
grote chip of hoge transistor dichtheid?
Heb even zitten zoeken:Anoniem: 357365 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:21:
Oke, zullen we dan afspreken wat we groot noemen?
Een HD5670 en kleiner is een kleine chip.
Een HD5770 is een normale chip.
Een HD5870 is een grote chip.
Een GTX480 is een sick huge ass mothership chip, ouwe.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
ik ook pas sinds gisterpeakaboo schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:55:
[...]
we zijn niet allemaal nerds met eyefinity setups
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
superwashandje schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:26:
[...]
ik ook pas sinds gister--> http://xkcd.com/747/
Mooi plaatjepeakaboo schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:24:
Voor de liefhebber, heb nog een mooie wallpaper
[afbeelding]
Als je goed kijkt, zie je parkoz hardware staan. Zij maken meer van dit soort wallpapers. Hier heb je er nog eentje:Blue-Tiger schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:10:
[...]
Mooi plaatjeMe like, maar waar komt 'ie vandaan? Aangezien ik geen CF draai en niet de boel wil gaan lopen faken maar het logo ziet er mooiuit zo
[ Voor 40% gewijzigd door peakaboo op 01-06-2010 23:32 ]
[ Voor 8% gewijzigd door maikel op 02-06-2010 09:59 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
512 mb is niet genoeg zie de HD4870 die zo 10-25% sneller wordt door de stap van 512 naar 1024mb.bwerg schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:05:
Niet alleen DX11-ondersteuning is het verschil maar ook veel zuiniger, eyefinity, en nog wat andere kleine toegevoegde features. En 512MB doet het prima op deze kaart. Maar dit is het nieuwsdiscussietopic dus geen aanschafadviestopic, dus laten we het hierbij laten.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Je weet dat dit het ATi nieuwsdiscussie topic is, right?maikel schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:57:
Ik zit nu ook een beetje te zoeken naar een vervangen voor mijn Ati HD3650 en twijfel nu erg tussen de HD4850 en de HD5750.
Je weet dat dit het ATi nieuwsdiscussie topic is, right?maikel schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:57:
Ik zit nu ook een beetje te zoeken naar een vervangen voor mijn Ati HD3650 en twijfel nu erg tussen de HD4850 en de HD5750.
[ Voor 22% gewijzigd door daan! op 03-06-2010 23:34 ]
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Nice. Ik ben wel benieuwd naar de uiteindelijke specs. En hoe deze presteert TOV de IGP van Sandybridge. Intel kwam daar met claims dat hij net zo snel zou zijn als huidige midrange kaarten. Dus 5670 en hoger. Dat is nog al wat. Dat is voor intel ineens 20x sneller dan hun huidige chips. Lijkt mij nite haalbaar. Want anders hadden ze al lang een highend video kaart kunnen maken zonder x86 tech.Xenomorphh schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:33:
http://www.techpowerup.co...of_Llano_Fusion_APUs.html
LIano is gepresenteerd!
[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 02-06-2010 12:20 ]
Even berichten over Computex 2009 nagekeken... toen werd RV870 gepresenteerd op de 2e dag van Computex en een dag eerder waren hier aankondigingen van. Vandaag is al de tweede dag, maar er was al een Llano presentatie, het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze twee grote aankondigingen op één dag zouden doen. Computex duurt nog een paar dagen, dus er kan nog steeds nieuws komen over de HD6xxx series... Ik ben benieuwd, kom maar op!CJ schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:56:
Overigens nog een huishoudelijke mededeling: het nieuwe deeltje komt morgen. Ik heb het uitgesteld, omdat ik het zo ver mogelijk richting Computex wilde openen. En aangezien ik vrijdag richting Taiwan vlieg, is dat de enige mogelijkheid. En zo hoop ik te voorkomen dat het nieuwe deel weer over de 500 zit voordat ik terug ben op 5 juni.... maar dat zal wel wishful thinking zijn...
The Flying Dutchman
Anoniem: 298195
Als ze AvP op redelijke settings vloeiend kunnen draaien dan is dat ongeveer gelijk met console prestatiesAstennu schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:19:
[...]
Nice. Ik ben wel benieuwd naar de uiteindelijke specs. En hoe deze presteert TOV de IGP van Sandybridge. Intel kwam daar met claims dat hij net zo snel zou zijn als huidige midrange kaarten. Dus 5670 en hoger. Dat is nog al wat. Dat is voor intel ineens 20x sneller dan hun huidige chips. Lijkt mij nite haalbaar. Want anders hadden ze al lang een highend video kaart kunnen maken zonder x86 tech.
En ben ook benieuwd of SB wel DX11 heeft. LIano in ieder geval wel. Nu wordt het ook interessanter als GPGPU van de grond komt want dan kun je die GPU in de CPU gebruiken voor het versnellen. Low budget pc's worden dan ineens een stuk krachtiger.
"Bergman showed a demonstration of a "low-power" Fusion chip running a 3D game"Xenomorphh schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:33:
http://www.techpowerup.co...of_Llano_Fusion_APUs.html
LIano is gepresenteerd!
[ Voor 18% gewijzigd door Blastpe op 02-06-2010 13:24 ]
De HD6xxx is misschien achter de schermen te zien. Maar denk niet dat ze die hier aankondigen.The Flying Dutchman schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:52:
Llano ziet er overtuigend uit, lijkt me heel erg interessant. Ben vooral benieuwd of het gebruik van een APU voor physics ook mainstream gaat worden (en dan een losse grafische kaart voor maximale grafische details). Dat lijkt me een hele mooie oplossing.
Nu is het alleen nog wachten op dat nieuws dat ervoor zorgt dat dit topic vol is voor CJ terug is...
quote uit deeltje 114:
[...]
Even berichten over Computex 2009 nagekeken... toen werd RV870 gepresenteerd op de 2e dag van Computex en een dag eerder waren hier aankondigingen van. Vandaag is al de tweede dag, maar er was al een Llano presentatie, het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze twee grote aankondigingen op één dag zouden doen. Computex duurt nog een paar dagen, dus er kan nog steeds nieuws komen over de HD6xxx series... Ik ben benieuwd, kom maar op!
De gedemonstreerde APU was inderdaad een Ontario en niet de LlanoBlastpe schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:22:
[...]
"Bergman showed a demonstration of a "low-power" Fusion chip running a 3D game"
De low-power uitvoering is toch Ontario en niet Llano?
Als de presentatie met een Ontario gedaan is beloofd het nog wat voor Llano
[ Voor 13% gewijzigd door Blastpe op 02-06-2010 14:14 ]
Waar haal je die shader aantallen vandaan? want dat is wel belangrijk om te weten. Met 80sp komen ze niet eens in de buurt van SB. En ik vraag me af of je AVP daar redelijk mee kan draaien. want dat is wat ze gedemonstreerd hebben.Blastpe schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:52:
[...]
De gedemonstreerde APU was inderdaad een Ontario en niet de Llano
Ontario: dualcore ~80SP
Llano: quadcore 480SP
[ Voor 39% gewijzigd door RuddyMysterious op 02-06-2010 14:18 ]
Anoniem: 251563
Het bedrijf benadrukt dat het daarbij geen concessies op het gebied van grafische prestaties wil doen, wat erop kan wijzen dat Ontario dezelfde gpu als Llano krijgt.
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
kan wijzen=/ is !Xenomorphh schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:38:
nieuws: Computex: AMD demonstreert Fusion-apu
Gewoon 480SP's, komt van de front page.
[...]
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Met 80shaders kun je AVP niet op medium settings spelen. Daar heb je toch heel wat meer voor nodig.DevilsProphet schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:12:
80 shaders is Mobility HD4330/4530/4570 gebied, vrij low-end maar doenbaar om minimaal op te gamen. Zit onder andere in veel goedkope CULV laptops.
Zulke GPU's zitten rond de 10W aan verbruik als ik mij niet vergis.
edit: ik ben bezig over Mobility GPU's, even dit vermelden om mijzelf in te dekken.
[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 02-06-2010 15:10 ]
AVP werd ook niet gespeeld, het was een runthrough (op welke resolutie?) "the demo was just a leisurely walk through some leafy terrain, yet still seemed to dip below 30 frames a second at a few points, showing that the APU wasn't all that comfortable handling the DirectX 11 tasks that were put upon it"Astennu schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:10:
[...]
Met 80shaders kun je AVP niet op medium settings spelen. Daar heb je toch heel wat meer voor nodig.
CJ heeft vrij duidelijk gehint dat het topic waarschijnlijk wel vol zou stromen tijdens Computex. Ik zeg niet dat de HD6xxx openlijk aangekondigt wordt, maar blijkbaar verwacht CJ een aankondiging of leaks die voor veel reacties zullen zorgen.Astennu schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:30:
[...]
De HD6xxx is misschien achter de schermen te zien. Maar denk niet dat ze die hier aankondigen.
Ik ben wel degelijk onder de indruk. Het gaat om een low-end oplossing, daar moet je geen wonderen van verwachten! Het presteert duidelijk beter dan de huidige IGP's.spNk schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:24:
Mja, ik ben ook niet onder de indruk van de fps die ze halen, is net speelbaar..
Dat het een runthrough is doet niet zoveel af aan de prestatie. Dat het zo nu en dan even onder de 30fps gaat vind ik geen enkel probleem voor een low-end oplossing. De echte gamer zal nog altijd een losse GPU aanschaffen om shooters op 60fps te kunnen spelen. Voor alle andere mensen, die voorheen een moederbord met IGP aanschaften, tilt deze APU de graphics duidelijk naar een hoger niveau.Blastpe schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:42:
[...]
AVP werd ook niet gespeeld, het was een runthrough (op welke resolutie?) "the demo was just a leisurely walk through some leafy terrain, yet still seemed to dip below 30 frames a second at a few points, showing that the APU wasn't all that comfortable handling the DirectX 11 tasks that were put upon it"
Die ~80SP is speculatie van mijn zijde gebaseerd op Ontario's doelgroep welk in de netbook, low-power devices hoek ligt.
The Flying Dutchman
Wat misschien nog wel veel interessanter zou zijn is of je dit ook kan gebruiken voor bijv physics berekeningen.The Flying Dutchman schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:55:
Dat het een runthrough is doet niet zoveel af aan de prestatie. Dat het zo nu en dan even onder de 30fps gaat vind ik geen enkel probleem voor een low-end oplossing. De echte gamer zal nog altijd een losse GPU aanschaffen om shooters op 60fps te kunnen spelen. Voor alle andere mensen, die voorheen een moederbord met IGP aanschaften, tilt deze APU de graphics duidelijk naar een hoger niveau.
Computer says no
Nog steeds intel gebruikt namelijk totaal iets anders. Dus nee gaat nog steeds niet gebeuren. PC gaming gaat helaas langzaam dood.madmaxnl schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:13:
Ze kunnen dan ook meteen goed optimaliseren zoals bij consoles omdat die GPU in de APU niet of niet veel varieert.
Er zou een dezer dagen wel wat naar buiten kunnen komen wat voor erg veel reacties gaat zorgen...The Flying Dutchman schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:55:
[...]
CJ heeft vrij duidelijk gehint dat het topic waarschijnlijk wel vol zou stromen tijdens Computex. Ik zeg niet dat de HD6xxx openlijk aangekondigt wordt, maar blijkbaar verwacht CJ een aankondiging of leaks die voor veel reacties zullen zorgen.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Anoniem: 172410
Drama! Rampspoed! Ik denk achter dat madmaxnl wel een puntje heeft.Astennu schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:34:
Nog steeds intel gebruikt namelijk totaal iets anders. Dus nee gaat nog steeds niet gebeuren. PC gaming gaat helaas langzaam dood.
Als ik jou was zou ik die dames een tour gevenCJ schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:34:
[...]
Er zou een dezer dagen wel wat naar buiten kunnen komen wat voor erg veel reacties gaat zorgen...
Overigens zit de AMD booth pal naast onze MSI booth.Lijkt leuk, maar 't heeft soms ook nadelen. Wilde ik een editor een booth tour geven langs een van de Sandy Bridge mainboards en de 3D Mark 11 demo laten zien... stonden er allemaal AMD boothbabes voor te hupsen zodat ik er niet bij kon.
Je weet niet hoe die opmerking mij doet lachen..
Wat heb je het toch slecht daarCJ schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:34:
[...]
... stonden er allemaal AMD boothbabes voor te hupsen zodat ik er niet bij kon.
Great minds think alikeneliz schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:44:
[...]
Je weet niet hoe die opmerking mij doet lachen..
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Darkasantion schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:58:
Dus straks pics van CJ en een mooie AMD dame met zijn nieuwste speeltje in haar handen in dit topic? En zij maar vol verbazing naar de kaart kijken, wat is ie groot CJ
!!!
Dames dames, genoeg gezwijmel over CJ (en) z'n harde waren...
Maak eens een fotoCJ schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:34:
[...]
Er zou een dezer dagen wel wat naar buiten kunnen komen wat voor erg veel reacties gaat zorgen...
Overigens zit de AMD booth pal naast onze MSI booth.Lijkt leuk, maar 't heeft soms ook nadelen. Wilde ik een editor een booth tour geven langs een van de Sandy Bridge mainboards en de 3D Mark 11 demo laten zien... stonden er allemaal AMD boothbabes voor te hupsen zodat ik er niet bij kon.
Maak eens een fotoCJ schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:34:
[...]
EpicDarkasantion schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:58:
Dus straks pics van CJ en een mooie AMD dame met zijn nieuwste speeltje in haar handen in dit topic? En zij maar vol verbazing naar de kaart kijken, wat is ie groot CJ
!!!
Dames zijn toch veel interessanter dan hardwareneliz schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:28:
[...]
http://www.hexus.net/content/item.php?item=24913
Asus X58 bord met onboard HD5450 en Hydra chip.
[ Voor 23% gewijzigd door Bullus op 02-06-2010 18:37 ]
|2600k|Asus 290|
Nou euh af en toe wat minder serieuze zaken zijn ook wel nodig in dit topic hoorneliz schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:28:
[...]
http://www.hexus.net/content/item.php?item=24913
Asus X58 bord met onboard HD5450 en Hydra chip.
Ach je moet af en toe een beetje lol kunnen hebben. En dit gaat wel over AMD Maar niet zo zeer over nieuwe GPU's. Wat een wereldrampAnoniem: 357365 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:32:
Nee, je bent niet gek, maar wel off-topic! En da's nog veel erger!
Kijk dan kun je savonds lekker gaan stappenBullus schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:34:
[offtopic]
[afbeelding]
Rechtse babe tegen CJ ;Call me for a tour
[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 02-06-2010 18:57 ]
Dat valt me dan weer tegen ik hou van blonde spetters met een groot boven werkBullus schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:34:
[offtopic]
[afbeelding]
Rechtse babe tegen CJ ;Call me for a tour
Dus jij dacht trouw er dan ook maar gelijk mee?neliz schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:59:
Ik weet uit eigen ervaring dat het wel zo werkt in Taiwan, Het is geweldig als je 'savonds met dezelfde metro naar hetzelfde hotel moet en elkaar dus op het station tegen komt \o/.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Verkeerde landXenomorphh schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:00:
Dat valt me dan weer tegen ik hou van blonde spetters met een groot boven werk
Something like that-The_Mask- schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:10:
[...]
Dus jij dacht trouw er dan ook maar gelijk mee?
Inderdaad
Nukezone FTW
There, I fixed itPowrskin schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:57:
95w quadcore is er, dus op 32nm en tweaks kan dit wel naar 75w150 + iets van 230w voor gpu is nog zeer netjes.
Tja dat is allemaal maar de vraag. De een keer valt het beter uit dan de ander. Maar zo slecht als 65nm is eerder nog niet voor gekomen.Anoniem: 357365 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 00:10:
Ik hoop wel dat AMD 32nm ook goed klokt en niet een herhaling van 65nm wordt. Deze kon niet helft zo chill klokken als 45nm..
[ Voor 33% gewijzigd door Astennu op 03-06-2010 07:36 ]
Niet op voorraad.
Southern Islands bestaat (nog) nietedward2 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:29:
CJ post eens wat, van mijn part via een cryptische omweg
[ Voor 7% gewijzigd door neliz op 03-06-2010 16:34 ]
Oftewel, is nog niet getoond op Computexneliz schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:33:
[...]
Southern Islands bestaat (nog) niet
edit: chips, verkeerde account.
o.0 dus..... HD5xxx blijft nog lang bestaan?neliz schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:33:
[...]
Maak ervan wat je wil
Dat heb ik niet gezegd.Xenomorphh schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:36:
o.0 dus..... HD5xxx blijft nog lang bestaan?
Northern Islands/Vancouver Streets
Kauai, Ibiza, Cozumel + Robson, Capilano, Granville
followed by
Southern Islands/Vancouver Ski Resorts/Mountains
Barts, Caymen etc + Blackcomb, Whistler, Seymour
[ Voor 18% gewijzigd door neliz op 03-06-2010 16:42 ]
Hmm SI is dus al die tijd verkeerd begrepen? Of zou wat wij dachten dat kwam(SI) NI zijn?neliz schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:42:
[...]
Maak ervan wat je wil
[...]
Dat heb ik niet gezegd.
Dit komt uit een PM
[...]
Dat zou een hoop van de initiële verwarring verklaren.Xenomorphh schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:46:
Hmm SI is dus al die tijd verkeerd begrepen? Of zou wat wij dachten dat kwam(SI) NI zijn?
Tijd voor een bevalling dan maarneliz schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:33:
[...]
Niet op voorraad.
En misschien wou AMD dat lekker wel zo doen? Want NU komen wij, en misschien Nvidia al iets eerder, er achter dat SI later komt, maar NI eerst.... Oftewel, dikke smokescreen van hier tot Santa ClaraXenomorphh schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:46:
[...]
Hmm SI is dus al die tijd verkeerd begrepen? Of zou wat wij dachten dat kwam(SI) NI zijn?
Wat moeten wij hier van denken dan.... Dit zegt juist dat SI bestaat en tenminste 1 GPU al gemaakt is... Dus denk ik dat Neliz erop doelt dat SI "officieel" nog niet bestaat. Aka, als je AMD erover vraagt, zij zullen zeggen dat ze niks kunnen zeggen over onaangekondigde productenGerucht: 6750 (Southern Islands) is 10-20% sneller dan GTX480 met 512 SPs.
Waarschijnlijkheidsfactor: 80%.
Gerucht: De eerste Southern Islands GPU heeft z'n tapeout bereikt.
Waarschijnlijkheidsfactor: 100%
Dat ligt er aan wie je het vraagt bij AMD en op welke manier.Darkasantion schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:56:
[...]
Wat moeten wij hier van denken dan.... Dit zegt juist dat SI bestaat en tenminste 1 GPU al gemaakt is... Dus denk ik dat Neliz erop doelt dat SI "officieel" nog niet bestaat. Aka, als je AMD erover vraagt, zij zullen zeggen dat ze niks kunnen zeggen over onaangekondigde producten...
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Oke...CJ schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:21:
[...]
Dat ligt er aan wie je het vraagt bij AMD en op welke manier.
getrouwd en dan ook nog een vriendin, toe maar....Anoniem: 357365 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:39:
Als ik later oud, volwassen, getrouwd en gelukkig wordt, dan wil ik ook een vriendin met AMD outfit.
De review niet postenAnoniem: 357365 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:45:
Alhoewel ze in dit geval ook echt niet anders konden natuurlijk ;p
met 2 chips heb je natuurlijk ook 2 tesseltion units, 2 rasterizers, 2 geometry assemblers enz.Anoniem: 357365 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 19:17:
Hoe kan het trouwens dat 1600 shaders op 2 chips totaal beter performt dan 1600 shaders op 1 chip? Ik dacht juist dat 2 kleine chips minder goed schalen dan 1 grote chip? Of komt dit omdat alternate frame rendering een soort voordeel geeft aan performance? Als dit zo goed is, zou ik als ik AMD was ook gewoon 1 chip aan meerdere frames tegelijk laten werken!? Ik snap het de laatste tijd allemaal niet zo goed meer.
Wat wil je hiermee nou eigenlijk zeggen? Dat het oorspronkelijke verhaal (southern islands komt als tussenoplossing omdat northern islands uitgesteld moet worden) onzin is? Betekend dat dat er geen southern islands komt/bestaat? Of betekend het dat S.I. na N.I. komt? Ik ben het hele verhaal kwijtneliz schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 08:25:
S.I/N.I verhaal is waarschijnlijk stierenpoep.
Tijdslijn voor de introductie is ongeveer gelijk aan Evergreen, maar met een maand vertraging.
Waar Cypress dus in principe in Oktober werd gelanceerd (was de originele planning, is een week naar voren gehaald) zou het nu eind Oktober/ begin November moeten worden.
The Flying Dutchman
Anoniem: 263719
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 263719 op 04-06-2010 10:34 ]
Nou, gezien het feit dat 28nm bij TSMC waarschijnlijk nog niet bruikbaar is dit jaar denk ik niet dat we de originele "northern islands" chips waar iedereen destijds over praatte gaan zien. Vergeet niet dat (voor zover ik weet) niemand ooit ook maar enige bevestiging heeft gegeven/gekregen wat NI of SI nou eigenlijk zou zijn en op welk procedee. Dus in die zin is NI en SI alleen maar invulling van geruchten. Punt is, we krijgen geen 28nm chip, maar misschien dus wel een nieuwe 40nm architectuur. Welke naam dat beestje krijgt kan mij persoonlijk geen bal schelenThe Flying Dutchman schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 10:33:
[...]
Wat wil je hiermee nou eigenlijk zeggen? Dat het oorspronkelijke verhaal (southern islands komt als tussenoplossing omdat northern islands uitgesteld moet worden) onzin is? Betekend dat dat er geen southern islands komt/bestaat? Of betekend het dat S.I. na N.I. komt? Ik ben het hele verhaal kwijt.
Hoezo geen momentum? Ze brengen 1 jaar na introductie van de HD5k serie een nieuwe uit. Kan toch niet zeggen dat dat langzaam is in GPU land. Deze zou dus 1 maand vertraging hebben (zie post van Neliz), dat is nog altijd beter dan de 6 maanden vertraging van Fermi en *weet niet zeker meer* jaar vertraging van de HD2900.Anoniem: 357365 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:53:
Ja hoor.. bij AMD leren ze niks van hun fouten.. 1 goede serie en ze gaan achterover leunen en martini's drinken.. Ze verliezen nu alweer momentum. Zelfde fout maakten ze in de tijd van Athlon 64. Heerlijke processors, maar toen dachten ze dat ze binnen waren. Ze gingen chillen en gunden Intel de kans om met een betere processor te komen. Zo worden ze natuurlijk nooit dominant..
[ Voor 12% gewijzigd door Meekoh op 04-06-2010 11:59 ]
Computer says no
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq