[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 115 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 70.404 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
superwashandje schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:19:
[...]

pffft, heb je geen 3600x1920 variant? :P
_O-

we zijn niet allemaal nerds met eyefinity setups :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292676

Darkasantion schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 18:05:
[...]

Nee hoor, Ilano wordt 32 nm, maar de GPU die erop zit is gebaseerd op Evergreen en dus 40nm. Ze kunnen niet zomaar even Evergreen overzetten op 32nm, omdat dat het procede ervoor dood is(TSMC).
Ik ben vrij zeker dat AMD letterlijk zei dat de gpu en cpu op dezelfde die zijn en niet dezelfde package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357365

Inderdaad. Het wordt echt 1 chip die 2 dingen tegelijk kan. Dit is voor het eerst in de wereld ooit. Dit kan Intel ze alleen maar nadoen (want AMD is eerder, als Intel het ook doet, dan doen ze AMD dus na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Snoitkever schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:37:
Niet om prekerig te doen ofzo, maar zo zie je maar dat alle anti-NVIDIA (of iig anti-G200/G300) onzin van de laatste 2 jaar een boel rare ideeen tot leven laat komen. NVIDIA heeft "toevallig" 2 keer problemen gehad met een grote chip, en daar zijn een heleboel mensen zonder kennis van zaken op ingesprongen wat heeft geleid tot "urban myths" over die-size en yields. Veel mensen denken daadwerkelijk nu dat een grotere chip een probleem is. Het lijkt er nu op dat AMD weer een grotere chip gaat maken en iedereen raakt in verwarring. Groot = slecht, right?

Nee dus. Grote chips bakken is een kwestie van afwegingen maken. Van te voren is vaak wel enigszins bekend wat de "defect density" is van een bepaald procedee, dus is heel simpel te berekenen wat de yields van bepaalde chips zou zijn. Daarnaast is ongeveer uit te rekenen wat er met een bepaalde die-size aan performance gehaald kan worden en met enig gegok is daar een prijskaartje aan te hangen. Met die gegevens in de hand kunnen lead architecten en management een budget voor een chip bepalen dat volgens hen een goeie balans is tussen die-size en performance. Dit wordt al jaren zo gedaan. Dit is ook de reden dat NVIDIA voor hun huidige strategie heeft gekozen. Het is niet zo dat NVIDIA dacht "laten we een lekker grote chip maken want dan hebben we waardeloze yield en kunnen we niet meer concurreren met AMD" ;) De keuze om een 500mm2 chip te maken was zonder twijfel een goed onderbouwde keuze en er is vast veel discussie over geweest. Probleem was echter dat 40nm van TSMC niet voldeed aan de verwachtingen (hoewel ook de vraag gesteld kan worden of NVIDIA de verwachtingen wel op tijd heeft bijgesteld, maar dat is een discussie voor de NVIDIA draad lijkt me), vandaar de problemen met Fermi. Het probleem is niet dat de chip te groot is, het probleem is dat de combinatie van de chip en dit procedee tot problemen leidt. Als het procedee "perfect" (of in ieder geval gewoon "goed") zou zijn was de situatie heel anders geweest.

Over naar AMD dan. Wat is de situatie? 28nm duurt te lang. 40nm lessen zijn geleerd. De grootste 40nm problemen zijn voor een deel verholpen. Er is duidelijk een nieuwe architectuur nodig. Er is nu een mooie kans om (delen van) die nieuwe architectuur uit te testen op een bekend procedee. Om echt goed te kunnen vechten met NVIDIA is meer performance gewenst. Variabelen van het 40nm procedee zijn nu bekend.
AMD kan nu dus makkelijk uitrekenen welk die-size budget ze kunnen gebruiken zonder al te grote problemen. Ze kunnen nu ook stukken makkelijker een grotere 40nm chip produceren. Dus waarom niet? Grote die-size is een probleem? Onzin. Er worden ook FPGAs van meer dan 400 mm2 gebakken maar daar hoor je ook niemand over klagen. :)
Niemand zegt dat een grote chip slecht is. Als het goed lukt is het voor een bepaalde groep kopers interessant.

Wat jij vergeet in je analyse is dat een grote chip altijd meer risico inhoudt omdat de chip nu eenmaal complexer wordt en de kosten per mislukte chip ook hoger liggen.

Verder is een ander belangrijk voordeel van de small die strategie dat je veel eerder de lucratieve middenmarkt kunt targetten.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

grote chip of hoge transistor dichtheid?

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
200mm2 is nou niet bepaald groot te noemen. Het is de zo ongeveer de omvang van een HD3870, maar daar krijg je dan wel (waarschijnlijk) betere grafische prestaties en daarbovenop nog een quadcore CPU.

Het is maar wat je groot noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, zullen we dan afspreken wat we groot noemen?
Een HD5670 en kleiner is een kleine chip.
Een HD5770 is een normale chip.
Een HD5870 is een grote chip.
Een GTX480 is een sick huge ass mothership chip, ouwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:03

Cheezus

Luiaard

Help!!!! schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 20:28:
[...]
Wat jij vergeet in je analyse is dat een grote chip altijd meer risico inhoudt omdat de chip nu eenmaal complexer wordt en de kosten per mislukte chip ook hoger liggen.
Dat is natuurlijk ook niet helemaal waar, een grote chip kan uit veel repeterende en redundante onderdelen bestaan, volledig werkende chips worden dan het topmodel en deels defecte chips kunnen verkocht worden met uitgeschakelde delen.

Vooral bij CPU's zie je goed dat zo'n beetje de helft van de chip uit cache geheugen bestaat, dit is gewoon een geperfectioneerd stukje wat eindeloos herhaalt wordt en zo weinig kans op fouten heeft (in het ontwerp tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 12:47
neliz schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 20:51:
grote chip of hoge transistor dichtheid?
Beide spelen natuurlijk een grote rol in de yields. Maar kleine chips met een hoge dichtheid kunnen makkelijk lagere yields hebben dan een grote chip met een lage dichtheid.
Anoniem: 357365 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:21:
Oke, zullen we dan afspreken wat we groot noemen?
Een HD5670 en kleiner is een kleine chip.
Een HD5770 is een normale chip.
Een HD5870 is een grote chip.
Een GTX480 is een sick huge ass mothership chip, ouwe.
Heb even zitten zoeken:

R600 80nm: 420mm2 - 720 mil
RV670 55nm: 190mm2 - 666 mil
RV770 55nm: 262mm2 - 956 mil
RV870 40nm: 334mm2 - 2150 mil

G80: 484 mm2 - 681 million
G92: 324 mm2 - 754 million
GT200: 576 mm2 - 1400 million
GT200b: 470 mm2 - 1400 million
GT300: +-570 mm2 - 3200 million

AMD Phenom I X4 65nm: 228mm2 - 450 mil
AMD Athlon II X2 45nm (no L3 cache: 117mm2 - 234 mil
AMD Athlon II X4 45nm (no L3 cache): 169mm2 - 300 mil
AMD Phenom II X4 45nm: 258mm2 - 758 mil
AMD Phenom II X6 45nm: 346mm2 - 904 mil

Intel Core 2 Quad 12mb L2 45nm: 214mm2 - 820 mil (waarschijnlijk heeft L2 cache een grote dichtheid cijfers komen van intels website)
Intel Core i7 Quad 45nm: 263 - 731 mil
Intel Core i7 Hexacore 32nm - 248mm2 - 1170 mil

Als je dit vergelijkt zie je dat de RV870 al een grote chip is. De R600, GT200 en de GT300 zijn helemaal gigantisch. En de transistor dichtheid is daar ook nog eens erg hoog. Dus dan is de kans ook groter dat er wat mis gaat.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, dat zet dingen wel een beetje in perspectief. Het valt me op inderdaad dat Core 2 Quad meer transistoren telt dan een Phenom II X4 en toch kleiner is, ookal worden ze beide op 45nm gebouwd. Ik vind je L2 verklaring wel plausibel, maar het is toch wel gek dat Intel met hun volgende chip minder transistoren nodig heeft en toch groter uitkomt o_O Deze heeft wel wat minder cache, maar toch niet veel! Een i7 heeft toch ook zo'n 10MB aan cache? Misschien kost een memorycontroller en dergelijke veel ruimte, maar niet zoveel transistoren? Of wordt een chip een stuk groter van al die pin aansluitingen? Ik zeg maar wat ik denk, en als dat niet klopt dan hoef ik toch niet meteen afgebrand te worden? Anders kan ik niets meer zeggen. Niet zozeer bedoel ik deze thread als de nVidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-05 16:22

superwashandje

grofheid alom

peakaboo schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:55:
[...]

_O-

we zijn niet allemaal nerds met eyefinity setups :+
ik ook pas sinds gister :P --> http://xkcd.com/747/

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-04 20:10

Fid3lity

Spectre X

peakaboo schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:24:
Voor de liefhebber, heb nog een mooie wallpaper :)

[afbeelding]
Mooi plaatje :) Me like, maar waar komt 'ie vandaan? Aangezien ik geen CF draai en niet de boel wil gaan lopen faken maar het logo ziet er mooiuit zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Blue-Tiger schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:10:
[...]

Mooi plaatje :) Me like, maar waar komt 'ie vandaan? Aangezien ik geen CF draai en niet de boel wil gaan lopen faken maar het logo ziet er mooiuit zo ;)
Als je goed kijkt, zie je parkoz hardware staan. Zij maken meer van dit soort wallpapers. Hier heb je er nog eentje:

Afbeeldingslocatie: http://i226.photobucket.com/albums/dd299/ThunderDaan/ATIlogo.jpg

Hier nog een aantal:
http://i226.photobucket.c.../ThunderDaan/ATI/ATI7.jpg
http://i226.photobucket.c.../ThunderDaan/ATI/ATI8.jpg
http://i226.photobucket.c.../ThunderDaan/ATI/ATI1.jpg
http://i226.photobucket.c.../ThunderDaan/ATI/ATI3.jpg
http://i226.photobucket.c.../ThunderDaan/ATI/ATI4.jpg
http://i226.photobucket.c.../ThunderDaan/ATI/ATI5.jpg
http://i226.photobucket.c.../ThunderDaan/ATI/ATI6.jpg

En de rest vind je hier:

http://www.parkoz.com/zboard/skin/parkoz_wallpaper.php

[ Voor 40% gewijzigd door peakaboo op 01-06-2010 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-04 11:46
Ik zit nu ook een beetje te zoeken naar een vervangen voor mijn Ati HD3650 en twijfel nu erg tussen de HD4850 en de HD5750. Die HD4850 staat al voor € 76,85 in de Pricewatch en de HD5750 pas vanaf € 95,-. Deze laatste heeft dan wel 'maar' 512MB in tegenstelling tot de meeste andere HD5750's.

Volgens dit plaatje, scheelt het qua performance niet zo heel erg veel.
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/Sapphire/HD_5570/images/perfrel.gif

Het enige wat dus echt verschilt is de DirectX 11-ondersteuning, maar is dat het prijsverschil waard? Of is XFX toch een wat minder merk? Van andere merken is het prijsverschil namelijk een stukje minder groot.

De HD5750's met 1GB geheugen staan nog een stukje verder in de Pricewatch, dat wordt me toch iets te duur.

[edit]
Ik ben dus geen die-hard gamer, maar vind zo op z'n tijd een game als Just Cause 2 of GTA wel leuk. De kaart komt ook in mijn MediaCenter.

[ Voor 8% gewijzigd door maikel op 02-06-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Niet alleen DX11-ondersteuning is het verschil maar ook veel zuiniger, eyefinity, en nog wat andere kleine toegevoegde features. En 512MB doet het prima op deze kaart. Maar dit is het nieuwsdiscussietopic dus geen aanschafadviestopic, dus laten we het hierbij laten. ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
bwerg schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:05:
Niet alleen DX11-ondersteuning is het verschil maar ook veel zuiniger, eyefinity, en nog wat andere kleine toegevoegde features. En 512MB doet het prima op deze kaart. Maar dit is het nieuwsdiscussietopic dus geen aanschafadviestopic, dus laten we het hierbij laten. ;)
512 mb is niet genoeg zie de HD4870 die zo 10-25% sneller wordt door de stap van 512 naar 1024mb.

Maar ik raad maikel aan dit in het ervaringen topic te vragen niet hier.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Laatst online: 22:17
maikel schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:57:
Ik zit nu ook een beetje te zoeken naar een vervangen voor mijn Ati HD3650 en twijfel nu erg tussen de HD4850 en de HD5750.
Je weet dat dit het ATi nieuwsdiscussie topic is, right? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Laatst online: 22:17
maikel schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:57:
Ik zit nu ook een beetje te zoeken naar een vervangen voor mijn Ati HD3650 en twijfel nu erg tussen de HD4850 en de HD5750.
Je weet dat dit het ATi nieuwsdiscussie topic is, right? :)

edit:
Damn, Astennu was me voor. Waar is de 'delete post' knop? :P

Damn, dubbelpost.. foutje. :(
Als een mod dit ziet: Voel je vrij deze twee posts te verwijderen.

[mbr]Nee, we zullen hem laten staan om je falen publiekelijk te houden. }) [/]

*buigt voor het publiek*

[ Voor 22% gewijzigd door daan! op 03-06-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nice. Dit ziet er echt zeer goed uit. Ik denk ze kunnen hier echt een harde winnaar hebben. Dit is echt de volgende stap in computing. Ik word helemaal enthousiast als ik iemand zie zwaaien met een stuk wafer. Ik wil gewoon het hebben, weet je wel? Ik denk wel dat ze voor zo'n demonstratie altijd een mooi exemplaar uitzoeken en deze dan overklokken to the max. Je kan de chip zelf niet zien, deze is achter de schermen. Zou me niets verbazen als daar een paar jongens met LN2 bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nice. Ik ben wel benieuwd naar de uiteindelijke specs. En hoe deze presteert TOV de IGP van Sandybridge. Intel kwam daar met claims dat hij net zo snel zou zijn als huidige midrange kaarten. Dus 5670 en hoger. Dat is nog al wat. Dat is voor intel ineens 20x sneller dan hun huidige chips. Lijkt mij nite haalbaar. Want anders hadden ze al lang een highend video kaart kunnen maken zonder x86 tech.

En ben ook benieuwd of SB wel DX11 heeft. LIano in ieder geval wel. Nu wordt het ook interessanter als GPGPU van de grond komt want dan kun je die GPU in de CPU gebruiken voor het versnellen. Low budget pc's worden dan ineens een stuk krachtiger.

[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 02-06-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 21:46
Llano ziet er overtuigend uit, lijkt me heel erg interessant. Ben vooral benieuwd of het gebruik van een APU voor physics ook mainstream gaat worden (en dan een losse grafische kaart voor maximale grafische details). Dat lijkt me een hele mooie oplossing.

Nu is het alleen nog wachten op dat nieuws dat ervoor zorgt dat dit topic vol is voor CJ terug is...

quote uit deeltje 114:
CJ schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:56:
Overigens nog een huishoudelijke mededeling: het nieuwe deeltje komt morgen. Ik heb het uitgesteld, omdat ik het zo ver mogelijk richting Computex wilde openen. En aangezien ik vrijdag richting Taiwan vlieg, is dat de enige mogelijkheid. En zo hoop ik te voorkomen dat het nieuwe deel weer over de 500 zit voordat ik terug ben op 5 juni.... maar dat zal wel wishful thinking zijn... :+
Even berichten over Computex 2009 nagekeken... toen werd RV870 gepresenteerd op de 2e dag van Computex en een dag eerder waren hier aankondigingen van. Vandaag is al de tweede dag, maar er was al een Llano presentatie, het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze twee grote aankondigingen op één dag zouden doen. Computex duurt nog een paar dagen, dus er kan nog steeds nieuws komen over de HD6xxx series... Ik ben benieuwd, kom maar op!

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298195

Astennu schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:19:
[...]

Nice. Ik ben wel benieuwd naar de uiteindelijke specs. En hoe deze presteert TOV de IGP van Sandybridge. Intel kwam daar met claims dat hij net zo snel zou zijn als huidige midrange kaarten. Dus 5670 en hoger. Dat is nog al wat. Dat is voor intel ineens 20x sneller dan hun huidige chips. Lijkt mij nite haalbaar. Want anders hadden ze al lang een highend video kaart kunnen maken zonder x86 tech.

En ben ook benieuwd of SB wel DX11 heeft. LIano in ieder geval wel. Nu wordt het ook interessanter als GPGPU van de grond komt want dan kun je die GPU in de CPU gebruiken voor het versnellen. Low budget pc's worden dan ineens een stuk krachtiger.
Als ze AvP op redelijke settings vloeiend kunnen draaien dan is dat ongeveer gelijk met console prestaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:36
"Bergman showed a demonstration of a "low-power" Fusion chip running a 3D game"

De low-power uitvoering is toch Ontario en niet Llano?
Als de presentatie met een Ontario gedaan is beloofd het nog wat voor Llano

[ Voor 18% gewijzigd door Blastpe op 02-06-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
The Flying Dutchman schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:52:
Llano ziet er overtuigend uit, lijkt me heel erg interessant. Ben vooral benieuwd of het gebruik van een APU voor physics ook mainstream gaat worden (en dan een losse grafische kaart voor maximale grafische details). Dat lijkt me een hele mooie oplossing.

Nu is het alleen nog wachten op dat nieuws dat ervoor zorgt dat dit topic vol is voor CJ terug is...

quote uit deeltje 114:

[...]

Even berichten over Computex 2009 nagekeken... toen werd RV870 gepresenteerd op de 2e dag van Computex en een dag eerder waren hier aankondigingen van. Vandaag is al de tweede dag, maar er was al een Llano presentatie, het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze twee grote aankondigingen op één dag zouden doen. Computex duurt nog een paar dagen, dus er kan nog steeds nieuws komen over de HD6xxx series... Ik ben benieuwd, kom maar op!
De HD6xxx is misschien achter de schermen te zien. Maar denk niet dat ze die hier aankondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
Blastpe schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:22:
[...]

"Bergman showed a demonstration of a "low-power" Fusion chip running a 3D game"

De low-power uitvoering is toch Ontario en niet Llano?
Als de presentatie met een Ontario gedaan is beloofd het nog wat voor Llano
De gedemonstreerde APU was inderdaad een Ontario en niet de Llano :)

Ontario: dualcore ~80SP
Llano: quadcore 480SP

[ Voor 13% gewijzigd door Blastpe op 02-06-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 06-05 13:09
Sick :9~ .

Alleen 80sp.... dan zal de core wel behoorlijk hoog geclocked zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waatt... Hoe kan dit? Als dat al met 80SP was, ik kan enkel dromen over de Llano! Ik zweer ouwe, dit wordt sick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Waar haal je die shader aantallen vandaan? want dat is wel belangrijk om te weten. Met 80sp komen ze niet eens in de buurt van SB. En ik vraag me af of je AVP daar redelijk mee kan draaien. want dat is wat ze gedemonstreerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 19:40

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

80 shaders is Mobility HD4330/4530/4570 gebied, vrij low-end maar doenbaar om minimaal op te gamen. Zit onder andere in veel goedkope CULV laptops.

Zulke GPU's zitten rond de 10W aan verbruik als ik mij niet vergis.

edit: ik ben bezig over Mobility GPU's, even dit vermelden om mijzelf in te dekken. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door RuddyMysterious op 02-06-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251563

Waaat... AVP in DX11 speelbaar op Ontario? D: Die is voor netbooks en zo, dat kan toch haast niet? Ik weet echt niet of we dat artikel wel moeten geloven - AMD zei tijdens de presentatie namelijk alleen "low power". Daarmee kunnen ze net zo goed hebben bedoeld dat ze de notebook chip hebben gebruikt, in plaats van de desktop variant.

Als het echt zo is, dan is het echt een ongekende prestatie van AMD... Maar ik wacht eerst op wat meer info voordat ik dit geloof. ;)

Dat Fusion Fund is overigens wel interessant, en zeer begrijpelijk. Ik zat al een beetje te wachten op het moment waarop AMD wat meer Fusion ging stimuleren. Hopelijk doen ze dat ook samples sturen naar diegenen die compilers maken en dat soort dingen, ik heb gelezen dat Intel daar wat beter mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het was wel een vrij simpele demo, vrijwel geen snelle actie maar desalniettemin impressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

nieuws: Computex: AMD demonstreert Fusion-apu

Gewoon 480SP's, komt van de front page.
Het bedrijf benadrukt dat het daarbij geen concessies op het gebied van grafische prestaties wil doen, wat erop kan wijzen dat Ontario dezelfde gpu als Llano krijgt.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-05 09:19

Darkasantion

Just keep swimming!

kan wijzen=/ is !

Zou wel raar zijn om in een low power chip een GPU te plaatsen die 45~60Watt verbruikt, dus denk dat het gewoon een 80SP of misschien 160SP GPU is. 480SP GPU verstookt makkelijk 45Watt, tenzij je downclockt, maar dat zou toch raar zijn om die extra die ruimte te gebruiken voor hele langzame schakelingen, als je ook een kleinere die kunt maken met snellere schakelingen?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja, ik denk ook niet dat ze de volle 480SP op de Ontario hebben geplaatst. De speculatie van de frontpage is niets meer waard dan een speculatie van iemand in deze thread..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DevilsProphet schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:12:
80 shaders is Mobility HD4330/4530/4570 gebied, vrij low-end maar doenbaar om minimaal op te gamen. Zit onder andere in veel goedkope CULV laptops.

Zulke GPU's zitten rond de 10W aan verbruik als ik mij niet vergis.

edit: ik ben bezig over Mobility GPU's, even dit vermelden om mijzelf in te dekken. ;)
Met 80shaders kun je AVP niet op medium settings spelen. Daar heb je toch heel wat meer voor nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 02-06-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 06-05 13:09
Mja, ik ben ook niet onder de indruk van de fps die ze halen, is net speelbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
Astennu schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:10:
[...]

Met 80shaders kun je AVP niet op medium settings spelen. Daar heb je toch heel wat meer voor nodig.
AVP werd ook niet gespeeld, het was een runthrough (op welke resolutie?) "the demo was just a leisurely walk through some leafy terrain, yet still seemed to dip below 30 frames a second at a few points, showing that the APU wasn't all that comfortable handling the DirectX 11 tasks that were put upon it"
Die ~80SP is speculatie van mijn zijde gebaseerd op Ontario's doelgroep welk in de netbook, low-power devices hoek ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Astennu schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:30:
[...]

De HD6xxx is misschien achter de schermen te zien. Maar denk niet dat ze die hier aankondigen.
CJ heeft vrij duidelijk gehint dat het topic waarschijnlijk wel vol zou stromen tijdens Computex. Ik zeg niet dat de HD6xxx openlijk aangekondigt wordt, maar blijkbaar verwacht CJ een aankondiging of leaks die voor veel reacties zullen zorgen.
spNk schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:24:
Mja, ik ben ook niet onder de indruk van de fps die ze halen, is net speelbaar..
Ik ben wel degelijk onder de indruk. Het gaat om een low-end oplossing, daar moet je geen wonderen van verwachten! Het presteert duidelijk beter dan de huidige IGP's.
Blastpe schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:42:
[...]

AVP werd ook niet gespeeld, het was een runthrough (op welke resolutie?) "the demo was just a leisurely walk through some leafy terrain, yet still seemed to dip below 30 frames a second at a few points, showing that the APU wasn't all that comfortable handling the DirectX 11 tasks that were put upon it"
Die ~80SP is speculatie van mijn zijde gebaseerd op Ontario's doelgroep welk in de netbook, low-power devices hoek ligt.
Dat het een runthrough is doet niet zoveel af aan de prestatie. Dat het zo nu en dan even onder de 30fps gaat vind ik geen enkel probleem voor een low-end oplossing. De echte gamer zal nog altijd een losse GPU aanschaffen om shooters op 60fps te kunnen spelen. Voor alle andere mensen, die voorheen een moederbord met IGP aanschaften, tilt deze APU de graphics duidelijk naar een hoger niveau.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-05 10:07
The Flying Dutchman schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:55:

Dat het een runthrough is doet niet zoveel af aan de prestatie. Dat het zo nu en dan even onder de 30fps gaat vind ik geen enkel probleem voor een low-end oplossing. De echte gamer zal nog altijd een losse GPU aanschaffen om shooters op 60fps te kunnen spelen. Voor alle andere mensen, die voorheen een moederbord met IGP aanschaften, tilt deze APU de graphics duidelijk naar een hoger niveau.
Wat misschien nog wel veel interessanter zou zijn is of je dit ook kan gebruiken voor bijv physics berekeningen.
Heb je ineens geen 2e GPU meer nodig, want die zit al in de CPU.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Ze kunnen dan ook meteen goed optimaliseren zoals bij consoles omdat die GPU in de APU niet of niet veel varieert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
madmaxnl schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:13:
Ze kunnen dan ook meteen goed optimaliseren zoals bij consoles omdat die GPU in de APU niet of niet veel varieert.
Nog steeds intel gebruikt namelijk totaal iets anders. Dus nee gaat nog steeds niet gebeuren. PC gaming gaat helaas langzaam dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Flying Dutchman schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:55:
[...]

CJ heeft vrij duidelijk gehint dat het topic waarschijnlijk wel vol zou stromen tijdens Computex. Ik zeg niet dat de HD6xxx openlijk aangekondigt wordt, maar blijkbaar verwacht CJ een aankondiging of leaks die voor veel reacties zullen zorgen.
Er zou een dezer dagen wel wat naar buiten kunnen komen wat voor erg veel reacties gaat zorgen... :+

Overigens zit de AMD booth pal naast onze MSI booth. :Y) Lijkt leuk, maar 't heeft soms ook nadelen. Wilde ik een editor een booth tour geven langs een van de Sandy Bridge mainboards en de 3D Mark 11 demo laten zien... stonden er allemaal AMD boothbabes voor te hupsen zodat ik er niet bij kon. :')

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Astennu schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:34:
Nog steeds intel gebruikt namelijk totaal iets anders. Dus nee gaat nog steeds niet gebeuren. PC gaming gaat helaas langzaam dood.
Drama! Rampspoed! Ik denk achter dat madmaxnl wel een puntje heeft.

Hoewel er andere fabrikanten zijn met andere oplossingen heeft wel één van de drie grote spelers een soort standaard neergezet en belangrijker, een standaard die ook voor de low-end beschikbaar is. Dus wellicht wordt het daardoor veel interessanter om een spel te maken met dit soort physics, in tegenstelling tot PhysX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
CJ schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:34:
[...]

Er zou een dezer dagen wel wat naar buiten kunnen komen wat voor erg veel reacties gaat zorgen... :+

Overigens zit de AMD booth pal naast onze MSI booth. :Y) Lijkt leuk, maar 't heeft soms ook nadelen. Wilde ik een editor een booth tour geven langs een van de Sandy Bridge mainboards en de 3D Mark 11 demo laten zien... stonden er allemaal AMD boothbabes voor te hupsen zodat ik er niet bij kon. :')
Als ik jou was zou ik die dames een tour geven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AMD en babes. Die twee dingen gecombineerd :9~ :9~ Ik kan enkel fantaseren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

peakaboo schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:39:
Als ik jou was zou ik die dames een tour geven 8)7
Je weet niet hoe die opmerking mij doet lachen.. :p

Kweet niet of deze al langs was gekomen: http://www.pcgameshardwar...ildergalerie/?iid=1297320

Dit is de Llano presentatie en de huidige stand van zaken op DX11 gebied (de 11 miljoen chips etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:51
[...]
... stonden er allemaal AMD boothbabes voor te hupsen zodat ik er niet bij kon. :')
Wat heb je het toch slecht daar :P.

Aangezien ie het in het Ati topic vertelt, zal er wel ATi nieuws zijn wat een hoop impact maakt. Dus toch 6000 series? Ik hoop het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Dus straks pics van CJ en een mooie AMD dame met zijn nieuwste speeltje in haar handen in dit topic :+ ? En zij maar vol verbazing naar de kaart kijken, wat is ie groot CJ :$ !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De kaart!? :X

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 357365 op 02-06-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Darkasantion schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:58:
Dus straks pics van CJ en een mooie AMD dame met zijn nieuwste speeltje in haar handen in dit topic :+ ? En zij maar vol verbazing naar de kaart kijken, wat is ie groot CJ :$ !!!
_O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Dames dames, genoeg gezwijmel over CJ (en) z'n harde waren...

http://www.hexus.net/content/item.php?item=24913

Asus X58 bord met onboard HD5450 en Hydra chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
[...]

Maak eens een foto :D Hebben ze nu ook weer van die dansende ruby's ? *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
[...]

Maak eens een foto :D Hebben ze nu ook weer van die dansende ruby's ? *O*
Darkasantion schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:58:
Epic _O-
neliz schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:28:
[...]

Dames zijn toch veel interessanter dan hardware :P of wordt ik nu gek O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, je bent niet gek, maar wel off-topic! En da's nog veel erger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
[offtopic]
Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/internationalevents/computex2008/sb/amdgirls-big.jpg

Rechtse babe tegen CJ ;Call me for a tour :o

[ Voor 23% gewijzigd door Bullus op 02-06-2010 18:37 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
neliz schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:28:
[...]

Nou euh af en toe wat minder serieuze zaken zijn ook wel nodig in dit topic hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meh , te weinig variatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 357365 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:32:
Nee, je bent niet gek, maar wel off-topic! En da's nog veel erger!
Ach je moet af en toe een beetje lol kunnen hebben. En dit gaat wel over AMD Maar niet zo zeer over nieuwe GPU's. Wat een wereldramp :P

Bij gebrek aan HD6xxx nieuws moet je het ergens over hebben. En het topic moet vol voordat CJ terug is :P
Bullus schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:34:
[offtopic]
[afbeelding]

Kijk dan kun je savonds lekker gaan stappen :D

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 02-06-2010 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Ik weet uit eigen ervaring dat het wel zo werkt in Taiwan, Het is geweldig als je 'savonds met dezelfde metro naar hetzelfde hotel moet en elkaar dus op het station tegen komt \o/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Bullus schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:34:
[offtopic]
[afbeelding]

Dat valt me dan weer tegen ik hou van blonde spetters met een groot boven werk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
neliz schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:59:
Ik weet uit eigen ervaring dat het wel zo werkt in Taiwan, Het is geweldig als je 'savonds met dezelfde metro naar hetzelfde hotel moet en elkaar dus op het station tegen komt \o/.
Dus jij dacht trouw er dan ook maar gelijk mee? :P

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xenomorphh schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:00:
Dat valt me dan weer tegen ik hou van blonde spetters met een groot boven werk :(
Verkeerde land ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

-The_Mask- schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:10:
[...]

Dus jij dacht trouw er dan ook maar gelijk mee? :P
Something like that :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 13-04 20:10

Fid3lity

Spectre X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ghehe Asus moederbord met intel chipset en AMD gpu erop vind ik wel een mooie.
Larrabee duurt toch nog wel even :P

Tja ik vind het niet totaal onvolstelbaar een quadcore met een 480sp onboard gpu.

95w quadcore is er, dus op 32nm en tweaks kan dit wel naar 75w + iets van 30w voor gpu is nog zeer netjes.

Goede voltage management en het beestje is zuinig en krachtig genoeg voor elke huis tuin en keuken pc.
Zouden ze er nu ook nog goede gpu switch in zodat je die dikke 6970 ook uit kan zetten en ik ben helemaal blij :P

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Powrskin schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:57:
95w quadcore is er, dus op 32nm en tweaks kan dit wel naar 75w150 + iets van 230w voor gpu is nog zeer netjes.
There, I fixed it :9

Je gaat een kleiner proces toch niet verkrachten door er een undervolt op te zetten, dat betekent juist dat het beestje nog lekkerder overklokt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoop wel dat AMD 32nm ook goed klokt en niet een herhaling van 65nm wordt. Deze kon niet helft zo chill klokken als 45nm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 357365 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 00:10:
Ik hoop wel dat AMD 32nm ook goed klokt en niet een herhaling van 65nm wordt. Deze kon niet helft zo chill klokken als 45nm..
Tja dat is allemaal maar de vraag. De een keer valt het beter uit dan de ander. Maar zo slecht als 65nm is eerder nog niet voor gekomen.

Nog even over SB: http://www.semiaccurate.c...ndy-bridge-and-oak-trail/

Als je dat zo leest stelt die demo van Intel niets voor. Hij heeft het ook over iets meer dan 2x zo snel. In dat geval zit AMD helemaal goed met 480 shaders. En dan krijg ik ook het idee dat die midrange kaart wel erg overdreven is en dat het eerder een HD54xx qua specs is.

[ Voor 33% gewijzigd door Astennu op 03-06-2010 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 29-04 23:32

edward2

Schieten op de beesten

CJ post eens wat, van mijn part via een cryptische omweg ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

edward2 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:29:
CJ post eens wat, van mijn part via een cryptische omweg ;)
Southern Islands bestaat (nog) niet

edit: chips, verkeerde account.

[ Voor 7% gewijzigd door neliz op 03-06-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

neliz schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:33:
[...]

Oftewel, is nog niet getoond op Computex :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

[...]

o.0 dus..... HD5xxx blijft nog lang bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Darkasantion schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:36:
Oftewel, is nog niet getoond op Computex :P ?
Maak ervan wat je wil
Xenomorphh schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:36:
o.0 dus..... HD5xxx blijft nog lang bestaan?
Dat heb ik niet gezegd.

Dit komt uit een PM
Northern Islands/Vancouver Streets
Kauai, Ibiza, Cozumel + Robson, Capilano, Granville
followed by
Southern Islands/Vancouver Ski Resorts/Mountains
Barts, Caymen etc + Blackcomb, Whistler, Seymour

[ Voor 18% gewijzigd door neliz op 03-06-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

neliz schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:42:
[...]

Maak ervan wat je wil

[...]

Dat heb ik niet gezegd.

Dit komt uit een PM

[...]
Hmm SI is dus al die tijd verkeerd begrepen? Of zou wat wij dachten dat kwam(SI) NI zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Xenomorphh schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:46:
Hmm SI is dus al die tijd verkeerd begrepen? Of zou wat wij dachten dat kwam(SI) NI zijn?
Dat zou een hoop van de initiële verwarring verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 29-04 23:32

edward2

Schieten op de beesten

[...]

Tijd voor een bevalling dan maar :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Xenomorphh schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:46:
[...]

En misschien wou AMD dat lekker wel zo doen? Want NU komen wij, en misschien Nvidia al iets eerder, er achter dat SI later komt, maar NI eerst.... Oftewel, dikke smokescreen van hier tot Santa Clara :+ En niemand behalve AMD.ATi die weet wat er gaat komen....

Echter, staat er dit wel in de TS:
Gerucht: 6750 (Southern Islands) is 10-20% sneller dan GTX480 met 512 SPs.
Waarschijnlijkheidsfactor: 80%.

Gerucht: De eerste Southern Islands GPU heeft z'n tapeout bereikt.
Waarschijnlijkheidsfactor: 100%
Wat moeten wij hier van denken dan.... Dit zegt juist dat SI bestaat en tenminste 1 GPU al gemaakt is... Dus denk ik dat Neliz erop doelt dat SI "officieel" nog niet bestaat. Aka, als je AMD erover vraagt, zij zullen zeggen dat ze niks kunnen zeggen over onaangekondigde producten ;) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darkasantion schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:56:
[...]

Wat moeten wij hier van denken dan.... Dit zegt juist dat SI bestaat en tenminste 1 GPU al gemaakt is... Dus denk ik dat Neliz erop doelt dat SI "officieel" nog niet bestaat. Aka, als je AMD erover vraagt, zij zullen zeggen dat ze niks kunnen zeggen over onaangekondigde producten ;) ...
Dat ligt er aan wie je het vraagt bij AMD en op welke manier. ;)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

CJ schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:21:
[...]

Dat ligt er aan wie je het vraagt bij AMD en op welke manier. ;)
Oke...

/me *Zwaait wat met een zak koekjes*

Allerbeste CJ, bestaat er zoiets als een Southern Island AMD.ATi GPU als dé opvolger van de succesvolle HD5xxx serie :+ ? En zullen wij binnenkort hier meer over horen in een bepaald topic op GoT :$ ?

/me *Geeft koekjes aan CJ*

Bedoelde je zo iets :D , of moet ik dan zorgen dat ik een mooie Chinese dame wordt met AMD outfit :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik later oud, volwassen, getrouwd en gelukkig wordt, dan wil ik ook een vriendin met AMD outfit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357365 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:39:
Als ik later oud, volwassen, getrouwd en gelukkig wordt, dan wil ik ook een vriendin met AMD outfit.
getrouwd en dan ook nog een vriendin, toe maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee met die vriendin ben ik dus getrouwd!! Maar goed, even ontopic.
Ik heb een mooi artikel gespot op hardware.info:
http://www.hardware.info/..._HD_5770_CrossFire_test/1

HD5770 crossfire test. Gemiddeld 1,3% sneller dan HD5870, en ownt GTX470 in prijs, stroomverbruik en prestatie. Degelijke review van Hardware.info.. Ik had de indruk dat ze wat nVidia-biased waren, maar hier geven ze toch wel aan dat dit een veel betere keus is dan GTX470. Alhoewel ze in dit geval ook echt niet anders konden natuurlijk ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24
Anoniem: 357365 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:45:
Alhoewel ze in dit geval ook echt niet anders konden natuurlijk ;p
De review niet posten ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe kan het trouwens dat 1600 shaders op 2 chips totaal beter performt dan 1600 shaders op 1 chip? Ik dacht juist dat 2 kleine chips minder goed schalen dan 1 grote chip? Of komt dit omdat alternate frame rendering een soort voordeel geeft aan performance? Als dit zo goed is, zou ik als ik AMD was ook gewoon 1 chip aan meerdere frames tegelijk laten werken!? Ik snap het de laatste tijd allemaal niet zo goed meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:03

Cheezus

Luiaard

Omdat die 2 chips met 800 sp wel elk hun eigen bandbreedte naar PCIe/geheugen hebben bijvoorbeeld, en zo zijn er talloze verschillen die het kunnen verklaren.

Je kunt niet zeggen dat een chip met x shaders op y MHz en x bandbreedte altijd z presteerd. Vroeger werd er bij CPU's gedacht dat meer MHz altijd sneller is, nu doe je hetzelfde bij GPU's maar dan met andere parameters.
De performance van de GPU wordt gewoon door meer parameters bepaald dan bijvoorbeeld de hierboven genoemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
Anoniem: 357365 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 19:17:
Hoe kan het trouwens dat 1600 shaders op 2 chips totaal beter performt dan 1600 shaders op 1 chip? Ik dacht juist dat 2 kleine chips minder goed schalen dan 1 grote chip? Of komt dit omdat alternate frame rendering een soort voordeel geeft aan performance? Als dit zo goed is, zou ik als ik AMD was ook gewoon 1 chip aan meerdere frames tegelijk laten werken!? Ik snap het de laatste tijd allemaal niet zo goed meer.
met 2 chips heb je natuurlijk ook 2 tesseltion units, 2 rasterizers, 2 geometry assemblers enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
ik vind 1.3% sneller niet echt significant sneller, daardoor denk ik eigenlijk dat de hd5870 eigenlijk wel heel goed opschaalt met extra shaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-05 18:22
Inderdaad, ik zou dan nooit voor 5770 in CF gaan, je hebt dan potentieel last van microstuttering en bent van voor de schaalbaarheid afhankelijk van de drivers en games, en het idle verbruik is ook nog eens hoger.

Beetje slechte conclusie imho, met de 5870 kun je ook nog eens in CF gaan draaien in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-05 21:40
De conclusie was dat de crossfire set voor €240,- te koop is en dat de 5870 €330,- kost.
Dus €90,- verschil en 1,3% sneller wat via de drivers verbeterd zou kunnen worden met betere crossfire performance.

Maar dat neemt idd. niet het micro stuttering en meer stroomgebruik argument weg, dat is een keuze van mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Hoewel ik Scali niet echt goed ken en onze aanvaringen in het verleden bewezen hebben dat we niet de beste vrienden zijn.. toch een artikeltje van hem.

Evergreen en Fermi Image Quality Comparison:
http://scalibq.spaces.liv...63AD9A4F9CB0661!347.entry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

S.I/N.I verhaal is waarschijnlijk stierenpoep.

Tijdslijn voor de introductie is ongeveer gelijk aan Evergreen, maar met een maand vertraging.
Waar Cypress dus in principe in Oktober werd gelanceerd (was de originele planning, is een week naar voren gehaald) zou het nu eind Oktober/ begin November moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
neliz schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 08:25:
S.I/N.I verhaal is waarschijnlijk stierenpoep.

Tijdslijn voor de introductie is ongeveer gelijk aan Evergreen, maar met een maand vertraging.
Waar Cypress dus in principe in Oktober werd gelanceerd (was de originele planning, is een week naar voren gehaald) zou het nu eind Oktober/ begin November moeten worden.
Wat wil je hiermee nou eigenlijk zeggen? Dat het oorspronkelijke verhaal (southern islands komt als tussenoplossing omdat northern islands uitgesteld moet worden) onzin is? Betekend dat dat er geen southern islands komt/bestaat? Of betekend het dat S.I. na N.I. komt? Ik ben het hele verhaal kwijt ;).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263719

Zolang we in Q4 maar iets nieuw zien ben ik al blij... :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 263719 op 04-06-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoitkever
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05 23:43
The Flying Dutchman schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 10:33:
[...]

Wat wil je hiermee nou eigenlijk zeggen? Dat het oorspronkelijke verhaal (southern islands komt als tussenoplossing omdat northern islands uitgesteld moet worden) onzin is? Betekend dat dat er geen southern islands komt/bestaat? Of betekend het dat S.I. na N.I. komt? Ik ben het hele verhaal kwijt ;).
Nou, gezien het feit dat 28nm bij TSMC waarschijnlijk nog niet bruikbaar is dit jaar denk ik niet dat we de originele "northern islands" chips waar iedereen destijds over praatte gaan zien. Vergeet niet dat (voor zover ik weet) niemand ooit ook maar enige bevestiging heeft gegeven/gekregen wat NI of SI nou eigenlijk zou zijn en op welk procedee. Dus in die zin is NI en SI alleen maar invulling van geruchten. Punt is, we krijgen geen 28nm chip, maar misschien dus wel een nieuwe 40nm architectuur. Welke naam dat beestje krijgt kan mij persoonlijk geen bal schelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja hoor.. bij AMD leren ze niks van hun fouten.. 1 goede serie en ze gaan achterover leunen en martini's drinken.. Ze verliezen nu alweer momentum. Zelfde fout maakten ze in de tijd van Athlon 64. Heerlijke processors, maar toen dachten ze dat ze binnen waren. Ze gingen chillen en gunden Intel de kans om met een betere processor te komen. Zo worden ze natuurlijk nooit dominant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-05 10:07
Anoniem: 357365 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:53:
Ja hoor.. bij AMD leren ze niks van hun fouten.. 1 goede serie en ze gaan achterover leunen en martini's drinken.. Ze verliezen nu alweer momentum. Zelfde fout maakten ze in de tijd van Athlon 64. Heerlijke processors, maar toen dachten ze dat ze binnen waren. Ze gingen chillen en gunden Intel de kans om met een betere processor te komen. Zo worden ze natuurlijk nooit dominant..
Hoezo geen momentum? Ze brengen 1 jaar na introductie van de HD5k serie een nieuwe uit. Kan toch niet zeggen dat dat langzaam is in GPU land. Deze zou dus 1 maand vertraging hebben (zie post van Neliz), dat is nog altijd beter dan de 6 maanden vertraging van Fermi en *weet niet zeker meer* jaar vertraging van de HD2900.

[ Voor 12% gewijzigd door Meekoh op 04-06-2010 11:59 ]

Computer says no

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.