Had je mijn DM niet gelezen? Daar zei ik dat ik er een vierpolige jacksplitter tussen ging zetten, waardoor ik de USB-plug niet meer hoef te solderen (solderen is niet mijn sterkste punt), en alleen de gele tulp nog af hoef te knippen (omdat daar anders 5V op staat als de USB-kabel aangesloten is). In de ene aansluiting prik ik dan het jack-3x tulp kabeltje en in de andere aansluiting het USB-laadkabeltje van de bluetooth ontvanger. Deze jacksplitter heb ik gisteren ontvangen, alleen deze was ofwel defect, of van zeer slechte kwaliteit, want als ik deze gebruikte werd de geluidskwaliteit plotseling erg slecht, dus heb ik om een nieuw exemplaar gevraagd bij de eBay-verkoper. Dat zal dus alleen wel weer even duren.Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 17:12:
[...]
Heeft u al gekeken of dat het werkt (ben namelijk best nieuwsgierig...) ???
P.S. ik wil niet opdringerig zijn!!
Groete Roel
gaaf! maar waar zit je accu/versterker enz?
Die zitten er nog niet in:P, Ik wacht nog op mijn accu besteld bij conrad samen met 2 weersstandjes om mijn ta2024 te modden. Ze komen in de bovenste gedeelte samen met een hks, de deel door onder wil ik lucht dicht maken.
Wow dat is ook wel verrekte geil zo'n plexiglas behuizing.
Mooi dik plexiglas ook!!
Mooiste zou zijn om paar LED strips erin te zetten
Mooi dik plexiglas ook!!
Mooiste zou zijn om paar LED strips erin te zetten
Goede tip, heb ik ook zeker overwogen. Maar in dit kratje wilde ik geen kant en klare oplossingen, ik wil zoveel mogelijk zelf eraan doen. Verder heb ik ook meer dan 12v volt nodig wat de meeste voedingen zijn. Misschien wel leuk voor een volgend projectje om een SMPS als voeding te gebruiken. Gelukkig weegt de trafo die ik op het oog heb maar 1 kg, dus valt nog mee gelukkig hahapeeter123 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 10:33:
[...]
Mag ik jou een tip geven, gebruik alsjeblieft een schakelende voeding! Heb je gelijk DC en je tilt je een breuk aan die ringkerntrafo's, waar een schakelende voeding van dat formaat maximaal 500 gram weegt
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Dat is zeker wel een vet resultaat!Mc55 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 17:49:
Mijn kist is af, hij is van plexiglas. Ik wacht nu nog op een paar onderdelen daarna ga ik alles mooi afwerken.
[afbeelding]
[afbeelding]
Iemand?Arnodekkers1995 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 19:25:
Ik heb zelf ook enkele bierkrat en houten radio's, maar nu heb ik er een, welke zulk een radio heeft: http://www.carfantasy.nl/images/jvc-KD-R302-front.jpg en 2 speakers van jvc van ik geloof 160 watt max per stuk.
Het probleem: Op een 7amp. accu http://sites.shoptimuspri...oducts/p-ru4atepu3y7a.jpg
slaat hij eigenlijk al haast meteen af, bij het minste beetje bass. Nu had ik er 2 parralel geschakeld, dit ging beter, maar niet voor heel lang. Hoe kan ik nu, met zo min mogelijk gewicht, tóch de genoemde radio+boxen goed laten draaien?
Mvg Arno Dekkers
Keb geen idee wat voor plexi het is. Mijn vader heeft alles geregeld voor mij via zijn werk, ook heeft hij alles op maat gemaakt.Blue-Tiger schreef op zondag 06 juni 2010 @ 00:48:
[...]
Dat is zeker wel een vet resultaat!Mag ik vragen welk plexi je hebt gebruikt en waar dat vandaan komt?
Eerste project is nog niet eens af, maar dat is toch wel lekker spul voor een volgend project! (mini)
Het ziet er wel heerlijk uitMc55 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 12:26:
[...]
Keb geen idee wat voor plexi het is. Mijn vader heeft alles geregeld voor mij via zijn werk, ook heeft hij alles op maat gemaakt.
In mijn toekomstige krat wil ik graag deze aansteker verdeler inbouwen omdat ik dan m'n iPhone direct kan laden en eventueel ook een andere telefoon/mp3 maar is er iemand die weet of er ook acculaders bestaan die via zo'n sigarettenplug laden? Dat zou ik namelijk een hele mooie oplossing vinden, ik heb zelf gezocht maar ik kon alleen laders vinden die juist de accu leegtrekken om er iets anders mee te laden.
Graag jullie reacties!
Graag jullie reacties!
[ Voor 6% gewijzigd door Emacee op 06-06-2010 14:34 ]
PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming
deze acculader http://www.elektronica-online.nl/?content=7873 neem ik aan dat beter geschikt is voor een 12Ah gelaccu dan die van 700 mA? Aangezien >20 uur wachten wel erg lang is vind ik 
of http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=250369 deze? Staat wel op 1 - 2.5A, terwijl ik gelezen heb dat ongeveer 1/10 van de capaciteit een goede graadmeter was?
of http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=250369 deze? Staat wel op 1 - 2.5A, terwijl ik gelezen heb dat ongeveer 1/10 van de capaciteit een goede graadmeter was?
[ Voor 30% gewijzigd door DionysuZ op 06-06-2010 15:04 ]
Mmmm volgens mij heeft Ctek wel een verloopje voor z'n laders zodat je dat kunt. Maar je kunt ook zelf zo'n plug aan je oplader fabriceren?
Dat weet ik niet, maar als je de klemmen er af kunt knippen en ze kunt verbinden met deze plug (kroonsteentje?) of zo'n plug (wat voor schroeven moeten hier in?) dan kan het inderdaad en dan zou ik heel tevreden zijn!
PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming
met 1/10 van de capaciteit is sowieso goed, maar het is en blijft een richtlijn, iets meer dan 1/10 zal ook geen probleem zijn. Het is eerder een probleem als je je accu met een veel te kleine stroom probeert te laden, de accu zal dan nooit helemaal goed doorgeladen worden.DionysuZ schreef op zondag 06 juni 2010 @ 14:56:
deze acculader http://www.elektronica-online.nl/?content=7873 neem ik aan dat beter geschikt is voor een 12Ah gelaccu dan die van 700 mA? Aangezien >20 uur wachten wel erg lang is vind ik
Dit verschilt trouwens ook per accu, een autoaccu kun je veel sneller opladen dan een gel-accu.
Verwijderd
deze lader is wel redelijk duur maar dan heb je ook echt een lader die goed is.
kunt precies zien wat ie aan het doen is en onderhoud je accu.
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=857185
voor deze lader is ook een verloopstekker verkrijgbaar naar een auto aansluiting
kunt precies zien wat ie aan het doen is en onderhoud je accu.
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=857185
voor deze lader is ook een verloopstekker verkrijgbaar naar een auto aansluiting
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik beginnen met een kratradio'tje of speakerkrat, m'n toetsweek en zo een week geeft natuurlijk zat tijd om er aan te werken
.
Ik ben even een voeding aan het regelen, maar ik begrijp happers kratsafe nog niet helemaal.
Ik sluit gewoon m'n acculader, voeding, versterker en accu aan op het circuit.
Zal hij dan spelen op de accu ook als is de netstroom aangesloten?
Of stopt hij gewoon met spelen als de accu onder de 11,8V (of wat het kritieke punt ook was...) komt en speelt ie automatisch op de netstroom als die is aangesloten (en dan laadt hij ook?)
Ik wil ook nog even zeggen dat ik al wat aardig leuke dingen heb gezien (en ook aardig wat inspiratie!)
Ik beginnen met een kratradio'tje of speakerkrat, m'n toetsweek en zo een week geeft natuurlijk zat tijd om er aan te werken

Ik ben even een voeding aan het regelen, maar ik begrijp happers kratsafe nog niet helemaal.
Of stopt hij gewoon met spelen als de accu onder de 11,8V (of wat het kritieke punt ook was...) komt en speelt ie automatisch op de netstroom als die is aangesloten (en dan laadt hij ook?)
Ik wil ook nog even zeggen dat ik al wat aardig leuke dingen heb gezien (en ook aardig wat inspiratie!)
*** Misschien handig maar: http://www.avao.nl/ Acculader
De originele versie zoals hij in de startpost staat blijft gewoon afspelen van de accu als je de voeding aansluit. De aangepaste versie schakelt wel automatisch over zodra je de voeding aansluit.Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:41:
Hallo allemaal,
Ik beginnen met een kratradio'tje of speakerkrat, m'n toetsweek en zo een week geeft natuurlijk zat tijd om er aan te werken.
Verder is het aansluiten vrij simpel inderdaad. Gewoon de + en de - van de accu, versterker, voeding en lader aansluiten en je accu is beschermd
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Verwijderd
De aangepaste versie is de V2.1 van kratsafe?
Of moet ik ergens anders zoeken (linkje wellicht?)
EDIT:
Hoe krijg ik dat het makkelijkste voor elkaar?
220V mijn krat in sturen en daar een stekkerdoos monteren waar de lader en voeding in komt?
of misschien 220V de krat in sturen en de voeding en lader openschroeven en direct op de inkomende voeding aansluiten? (dat laatste is wellicht een beetje zonde, dan kan de lader namelijk niet meer gewoon als lader gebruikt worden buiten de kist.)
Kan ik overigens de tangetjes van de lader direct op het circuit aansluiten? of is het simpeler om op het circuit de zelfde plug aan te sluiten als op de tangetjes (eerst los knippen uiteraard), bijvoorbeeld zo één, maar dan niet inbouw maar stekker. En dan aan de lader zelf wel zo een. Zodat je hem zowel op je circuit als op je tangetjes kan aansluiten? (uiteraard wel overeenkomende maten.)
-edit: dat verhaal was wel heel vaag, zo duidelijker hopelijk
Of moet ik ergens anders zoeken (linkje wellicht?)
EDIT:
Hoe krijg ik dat het makkelijkste voor elkaar?
220V mijn krat in sturen en daar een stekkerdoos monteren waar de lader en voeding in komt?
of misschien 220V de krat in sturen en de voeding en lader openschroeven en direct op de inkomende voeding aansluiten? (dat laatste is wellicht een beetje zonde, dan kan de lader namelijk niet meer gewoon als lader gebruikt worden buiten de kist.)
Kan ik overigens de tangetjes van de lader direct op het circuit aansluiten? of is het simpeler om op het circuit de zelfde plug aan te sluiten als op de tangetjes (eerst los knippen uiteraard), bijvoorbeeld zo één, maar dan niet inbouw maar stekker. En dan aan de lader zelf wel zo een. Zodat je hem zowel op je circuit als op je tangetjes kan aansluiten? (uiteraard wel overeenkomende maten.)
-edit: dat verhaal was wel heel vaag, zo duidelijker hopelijk
[ Voor 131% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2010 22:19 ]
het is een veel voorkomende vraag, maar ik kreeg het volgende antwoord in deel 6.BrcBas schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 16:35:
Is het mogelijk om in het huidige HKS schema ook de optie te beschrijven dat wanneer de netvoeding wordt aangesloten de kist automatisch op de voeding gaat spelen? Heb het ergens in de vorige topics wel gelezen dat dit kon maar ik vroeg me af of het mogelijk is om dit als optie in het huidige schema te beschrijven en deze vervolgens toe te voegen aan de startpost?
Misschien iets voor in de startpost?happer schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:09:
Het kan wel maar niet met die weerstand: De 2.5 volt regelaar werkt zo dat hij de extra stroom door de 2k2 weerstand opvantg en dat de spanning niet stijgt. Wat wel zou kunnen is dat je een 2n3904 transistor aansluit met de E op de aarde, de C op de pootje 5 van de LM723 en de B via een 100k weerstand naar de 12 volt van de voeding. De transistor werkt zo: Als er stroom via de 100k weerstand in de B (base) loopt naar de E (emitter) zal hij stroom gaan geleiden van de C (collector)naar de E. In dat geval daalt de spanning op pootje 5. de 723 zal uit schakelen. Als er geen 12 volt is aangesloten op de voeding dan is de weerstand van de transistor zo groot dat hij verwaarloosbaar is tov de 3k3 weerstand.
Misschien is het mogelijk dat er een vernieuwd schema wordt gemaakt waarin dit geïmplementeerd wordt? Denk niet dat iedereen vanuit dit verhaal het huidige schema aan kan passen.
Verwijderd
Zou hier absoluut gewaardeerd worden!BrcBas schreef op zondag 06 juni 2010 @ 23:40:
Misschien is het mogelijk dat er een vernieuwd schema wordt gemaakt waarin dit geïmplementeerd wordt? Denk niet dat iedereen vanuit dit verhaal het huidige schema aan kan passen.
Ik zal vanavond eens kijken wat ik kan doen met het schema
Wesley, als je dat zou willen doen graag!wesleytjuh schreef op maandag 07 juni 2010 @ 08:29:
Ik zal vanavond eens kijken wat ik kan doen met het schema
Ik wilde dit inderdaad nog eens in de startpost zetten maar eigenlijk wel nadat ik (of iemand anders) het geprobeerd heeft. Bij de kratsafe v1 had ik het toegepast (ging toen nog anders) maar dat werkte dus niet optimaal. Vandaar dat ik eerst graag positieve reacties hierover wil lezen! Het antwoord wat hierboven is gepost is een reactie van happer op een DM van mijn kant.
Zelf heb ik op het moment weinig tijd en ik heb die transistor ook niet thuis liggen dus het zou fijn zijn als iemand het eerst uit kan proberen.
Zelf heb ik op het moment weinig tijd en ik heb die transistor ook niet thuis liggen dus het zou fijn zijn als iemand het eerst uit kan proberen.
Ik krijg vandaag of morgen de onderdeeltjes binnen voor de aangepaste versie en ben van plan om hem zo snel mogelijk in elkaa te zetten en te testen. Ik zal mijn ervaringen zeker even posten.
Het aangepaste schema welke ik ook voor mijn PCB gebruik staat op mijn pc, ben nu helaas even niet thuis maar deze zal ik vanavond posten.
Het aangepaste schema welke ik ook voor mijn PCB gebruik staat op mijn pc, ben nu helaas even niet thuis maar deze zal ik vanavond posten.
Hoihoi..
Ik vroeg me af of ik op deze accu: http://www.elektronica-online.nl/?content=2239 deze: http://www.kijkshop.nl/pr...s/lenco-autoradio-cs-321/ autoradio aan kan sluiten en hoe lang het dan ongeveer gaat duren voor die leeg is.
Ik vroeg me af of ik op deze accu: http://www.elektronica-online.nl/?content=2239 deze: http://www.kijkshop.nl/pr...s/lenco-autoradio-cs-321/ autoradio aan kan sluiten en hoe lang het dan ongeveer gaat duren voor die leeg is.
[ Voor 24% gewijzigd door Harry! op 07-06-2010 13:57 . Reden: Link vergeten ]
Hoevel verbruikt jou autoradio dan? Want dat kunnen wij vanaf hier niet zien...Harry! schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:50:
Hoihoi..
Ik vroeg me af of ik op deze accu: http://www.elektronica-online.nl/?content=2239 een autoradio aan kan sluiten en hoe lang het dan ongeveer gaat duren voor die leeg is.
Het is deze radio: http://www.kijkshop.nl/pr...s/lenco-autoradio-cs-321/lredev schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:52:
[...]
Hoevel verbruikt jou autoradio dan? Want dat kunnen wij vanaf hier niet zien...
Ik ben niet zo thuis in electronica. Ik weet hoe het aangesloten moet worden en veel verder kom ik niet

Hij heeft geen cd speler dus zal die wel minder verbruiken dan een normale autoradio lijkt me zo.
[ Voor 10% gewijzigd door Harry! op 07-06-2010 14:12 ]
Waarom geen MP3 Decoder dan? Verbruikt een stuk minder, en mits er een fm-ontvanger ingebouwd in zit heb je dezelfde functionaliteiten! Aangezien je zelf zegt dat er toch geen cd speler in zit.
Omdat een autoradio volgens mij een stuk meer kan? Equalizers enzo, altijd handig aangezien er ook een subwoofer aankomt..BrcBas schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:35:
Waarom geen MP3 Decoder dan? Verbruikt een stuk minder, en mits er een fm-ontvanger ingebouwd in zit heb je dezelfde functionaliteiten! Aangezien je zelf zegt dat er toch geen cd speler in zit.
En als ik ga googlen op MP3 decoder dan krijg ik alleen maar converter programma's.
Verwijderd
Hallo,
Ik wou deze zomer zelf ook een Kistradio maken omdat ik het helemaal te gek vind. Alleen ik heb een paar vragen.
Ik wil een 12 volt 7.2 Gelaccu kopen en ook een Acculader hiervoor met 600 Ma voor als de accu leeg is.
De versterker die ik wil gebruiken is een Ta2024 waar ik dan 2 weerstanden op soldeer.
Hier wil ik dan 2x 180 watt speakers op aansluiten. (rms weet ik niet)
Ik gebruik hem enkel voor ipod.
Volgens mij kom ik met deze spullen al redelijk ver, verder nog tips wat ik erbij moet kopen?
Verder had ik gelezen dat als een gelaccu onder de 11.8? volt komt dat de accu schade kan oplopen.
Hoe kan ik dit het beste voorkomen?
( Ik zou het liefst willen dat alles gewoon uitvalt als de accu leeg is, dat ik dan weet dat ik hem moet opladen)
Alvast bedankt!
Groetjes,
Ik wou deze zomer zelf ook een Kistradio maken omdat ik het helemaal te gek vind. Alleen ik heb een paar vragen.
Ik wil een 12 volt 7.2 Gelaccu kopen en ook een Acculader hiervoor met 600 Ma voor als de accu leeg is.
De versterker die ik wil gebruiken is een Ta2024 waar ik dan 2 weerstanden op soldeer.
Volgens mij kom ik met deze spullen al redelijk ver, verder nog tips wat ik erbij moet kopen?
Verder had ik gelezen dat als een gelaccu onder de 11.8? volt komt dat de accu schade kan oplopen.
( Ik zou het liefst willen dat alles gewoon uitvalt als de accu leeg is, dat ik dan weet dat ik hem moet opladen)
Alvast bedankt!
Groetjes,
Beginnen met kratradiobouw?
V&A aangeboden: Halve kratradio
Misschien leuk voor de mensen die willen beginnen met het bouwen van een kratradio.
Alleen nog versterker en accu en je kan gaan.
V&A aangeboden: Halve kratradio
Misschien leuk voor de mensen die willen beginnen met het bouwen van een kratradio.
Alleen nog versterker en accu en je kan gaan.
[ Voor 96% gewijzigd door tweakG5 op 07-06-2010 15:59 ]
Wanneer je de vorige posts en topic door lees zie je dat de MP3 Decoders die hier gebruikt worden printjes zijn die op bijvoorbeeld een TA2024 aangesloten kunnen worden. Hier kun je dan je usb stick/sd kaart in doen om muziek af te spelen. Sommige hebben er ook een fm tuner in zitten die gewoon radio kan ontvangen(en een eq). Wanneer je een subwoofer wilt gaan gebruiken kun je kiezen om een tweede TA2024 erin te zetten en deze dan te filteren. Hoe dit precies gaat weet ik niet maar ook hier zijn voorbeelden van te vinden in de vorige topics.Harry! schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:40:
[...]
Omdat een autoradio volgens mij een stuk meer kan? Equalizers enzo, altijd handig aangezien er ook een subwoofer aankomt..
En als ik ga googlen op MP3 decoder dan krijg ik alleen maar converter programma's.
Ik heb al een hoop van de vorige topics gelezen.. Maar die TA2024 dingen zijn dus eigenlijk gewoon versterkers?BrcBas schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:17:
[...]
Wanneer je de vorige posts en topic door lees zie je dat de MP3 Decoders die hier gebruikt worden printjes zijn die op bijvoorbeeld een TA2024 aangesloten kunnen worden. Hier kun je dan je usb stick/sd kaart in doen om muziek af te spelen. Sommige hebben er ook een fm tuner in zitten die gewoon radio kan ontvangen(en een eq). Wanneer je een subwoofer wilt gaan gebruiken kun je kiezen om een tweede TA2024 erin te zetten en deze dan te filteren. Hoe dit precies gaat weet ik niet maar ook hier zijn voorbeelden van te vinden in de vorige topics.
Het is ook zo dat ik toch graag wil weten of die radio en die accu samen gaan, vooral omdat deze radio in mijn auto zat voor ik een nieuwe radio kocht. Ik heb deze radio dus al liggen.
In ieder geval bedankt voor je reacties!
De levensduur van een accu wordt inderdaad minder wanneer de spanning te laag is. Om dit te voorkomen heeft een forumlid(Happer) een schakelingetje bedacht die automatisch je accu van je versterker afsluit zodra de spanning te laag wordt. Zoek maar eens op HKS of kratsafe en je zal er veel over vinden. Als je de tijd hebt kan je dit topic ook in de gaten houden want binnenkort kom ik met een kant en klare versie van de HKS.Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 15:11:
Hallo,
Alvast bedankt!
Groetjes,
De TA2024 is inderdaad gewoon een versterker. Maar wel een erg zuinige versterker (zo rond de 90% efficientie) met kleine afmetingen en een erg aantrekkelijke prijs.Harry! schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:25:
[...]
Ik heb al een hoop van de vorige topics gelezen.. Maar die TA2024 dingen zijn dus eigenlijk gewoon versterkers?![]()
Het is ook zo dat ik toch graag wil weten of die radio en die accu samen gaan, vooral omdat deze radio in mijn auto zat voor ik een nieuwe radio kocht. Ik heb deze radio dus al liggen.
In ieder geval bedankt voor je reacties!
Het zal gewoon werken, de autoradio zal het verschil tussen de gelaccu en de autoaccu niet merken
@TweakG5
Hier dingen voor verkoop aanbieden is nogal frowned upon
Hier dingen voor verkoop aanbieden is nogal frowned upon
Gisteren mijn kist getest met een omvormer en een autoradio (ik ga hem met m'n iPod gebruiken maar ik had hem nog niet gemod) en het geluid is super. De buren kwamen boos bij mijn aan de deur of het ook wat zachter kon.
http://www.youtube.com/watch?v=ibseOaFYAJI
http://www.youtube.com/watch?v=ibseOaFYAJI
zo, vanmiddag een lading accu's opgehaald bij een lokaal beveiligingsbedrijf. Erg fraai, alle grote accu's doen het nog perfect! Twee kleine accutjes van 1,2Ah hebben nog maar een spanning van 3/4 volt... kan ik dus weggooien maargoed ze waren zo schattig dat ik ze wel mee moest nemen 
Helaas past de grootste van 18Ah NET niet in mijn kratje... met al dat nieuwe moois toch maar langzaam eens iets nieuws gaan maken, ik kijk dan ook echt uit naar de printplaatjes die hier de laatste tijd genoemd worden om een kratsafe, oplader en voeding te maken!
Helaas past de grootste van 18Ah NET niet in mijn kratje... met al dat nieuwe moois toch maar langzaam eens iets nieuws gaan maken, ik kijk dan ook echt uit naar de printplaatjes die hier de laatste tijd genoemd worden om een kratsafe, oplader en voeding te maken!

Toevallig eentje over voor mij?tomtommie schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:44:
zo, vanmiddag een lading accu's opgehaald bij een lokaal beveiligingsbedrijf. Erg fraai, alle grote accu's doen het nog perfect! Twee kleine accutjes van 1,2Ah hebben nog maar een spanning van 3/4 volt... kan ik dus weggooien maargoed ze waren zo schattig dat ik ze wel mee moest nemen
[afbeelding]

Verwijderd
Heb ook maar wat beveiligingsbedrijven hier in de buurt een mail gestuurd, even kijken of ze reageren
Bij deze het aangepaste schema van de HKS, ik hoop dat het duidelijk is, krijg het plaatje momenteel even niet groter. Ook is dit schema anders getekend dan de versie van Happer dus misschien wat lastiger te begrijpen.

Y1 = Header voor de uit knop
Y2 = Header voor de LED
Y3 = Header voor de uit knop
J1 t/m J4 zijn printkroonsteentjes voor de aansluitingen
R1 = 1.2k
R2 = 330
R3 = 270k
R4 = 47k
R5 = 470
R6 = 100K
Ik zal binnenkort eens proberen een duidelijkere versie te maken.

Y2 = Header voor de LED
R1 = 1.2k
R2 = 330
R3 = 270k
R4 = 47k
R5 = 470
R6 = 100K
[ Voor 12% gewijzigd door wesleytjuh op 07-06-2010 19:34 ]
even een stomme vraag, hoe heten die draadjes waarmee je op de achterkant van je HKS printplaatje de verschillende componenten met elkaar verbindt? Ik zoek me kapot op conrad.
Je bedoelt gewoon soldeertin? Of een draadbrug?DionysuZ schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:34:
even een stomme vraag, hoe heten die draadjes waarmee je op de achterkant van je HKS printplaatje de verschillende componenten met elkaar verbindt? Ik zoek me kapot op conrad.
Ik heb dacht ik schakeldraad gebruikt! Die heb je in heel veel verschillende kleuren bij conrad.
dat ja! dank u zeer =)BrcBas schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:51:
Ik heb dacht ik schakeldraad gebruikt! Die heb je in heel veel verschillende kleuren bij conrad.
Als je in de buurt woont... maar zoals ik zei, even op telefoongids.nl zoeken en bel er eentje, waarschijnlijk zeggen ze ja en kun je gewoon gaan halen.
Bedankt voor je reactie! Dan ga ik morgen dus de volgende dingen bestellen:wesleytjuh schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:42:
[...]
De TA2024 is inderdaad gewoon een versterker. Maar wel een erg zuinige versterker (zo rond de 90% efficientie) met kleine afmetingen en een erg aantrekkelijke prijs.
Het zal gewoon werken, de autoradio zal het verschil tussen de gelaccu en de autoaccu niet merken. Wel is het zo dat deze autoradio's een stuk meer verbruiken dan zo'n TA2024. De TA2024 haalt al snel 10 uur op een 7AH accu maar een autoradio zal een stuk meer gebruiken, ik denk dat de speeltijd eerder onder de 5 uur zal komen te liggen.
Accu: http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=2239
Acculader: http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=7873
Ik heb toch nog een vraag. Het kratje zal elke dag mee genomen worden naar het strand. Nu vroeg ik me dus af of ik gewoon de accu aan de lader kan hangen elke avond, ookal is de accu niet leeg.
Zodra ik ga beginnen met het bouwen van het kratje zal ik foto's posten!
Verwijderd
Wat als ik niet een speciale aan én uit knop wil maar gewoon een aan/uit schakelaartje op de inkomende stroom voor de versterker, kan ik Y1 en Y3 dan gewoon weg laten?wesleytjuh schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:32:
Bij deze het aangepaste schema van de HKS, ik hoop dat het duidelijk is, krijg het plaatje momenteel even niet groter. Ook is dit schema anders getekend dan de versie van Happer dus misschien wat lastiger te begrijpen.
[afbeelding]
Y2 = Header voor de LED
R1 = 1.2k
R2 = 330
R3 = 270k
R4 = 47k
R5 = 470
R6 = 100K
Deze schakeling kan je gebruiken om handmatig over te schakelen tussen accu en voeding en bij het spelen op de accu valt hij uit als het voltage onder het kritieke punt komt?
K1, snap ik niet helemaal, kan je die wellicht wat nader uitleggen?
Oooh ja, is het geen probleem als de lader en voeding tijdens het spelen op de accu aangesloten zijn? (wat natuurlijk stom zou zijn, maar ok...) de - is dan namelijk alleen aangesloten, lijkt me geen probleem.
sorry voor al deze vragen, maar dit zijn iets ingewikkeldere circuits dan ik eerder gelezen heb
Groet,
Niellles
Dit is gewoon precies hetzelfde circuitje als in de hKS in de startpost, alleen hier is het gedeelte toegevoegd dat ervoor zorgt dat de hKS automatisch overschakelt op voedingspanning zodra je deze aansluit. Maar zoals ik al zei, deze heb ik getekend om mijn PCB mee te maken, het is dus niet het duidelijkste schema. Maar ik zal proberen je vragen te beantwoorden:)Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:11:
[...]
sorry voor al deze vragen, maar dit zijn iets ingewikkeldere circuits dan ik eerder gelezen heb
Groet,
Niellles
Hier ben ik zelf ook nog naar aan het kijken hoe je dit kan aanpakken, dit lijkt me zelf ook wel wat. Ik laat hier wel wat over weten als ik meer weet.Wat als ik niet een speciale aan én uit knop wil maar gewoon een aan/uit schakelaartje op de inkomende stroom voor de versterker, kan ik Y1 en Y3 dan gewoon weg laten?
klopt helemaal, vooral om je accu te beschermen tegen diep ontlading.Deze schakeling kan je gebruiken om handmatig over te schakelen tussen accu en voeding en bij het spelen op de accu valt hij uit als het voltage onder het kritieke punt komt?
Dit is dus het relais, hier alleen een ander symbool dan de hKS van de startpost. Als je er goed naar kijkt zal je zien dat het in principe wel precies hetzelfde werkt, maar alleen anders getekend is.K1, snap ik niet helemaal, kan je die wellicht wat nader uitleggen?
Nee dit is geen probleem, het is een dubbelpolig relais, de voeding en lader zijn los van elkaar aangeslotenOooh ja, is het geen probleem als de lader en voeding tijdens het spelen op de accu aangesloten zijn? (wat natuurlijk stom zou zijn, maar ok...) de - is dan namelijk alleen aangesloten, lijkt me geen probleem.
Deze acculader gaat perfect werken met deze accuHarry! schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:02:
[...]
Bedankt voor je reactie! Dan ga ik morgen dus de volgende dingen bestellen:
Accu: http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=2239
Acculader: http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=7873
Ik heb toch nog een vraag. Het kratje zal elke dag mee genomen worden naar het strand. Nu vroeg ik me dus af of ik gewoon de accu aan de lader kan hangen elke avond, ookal is de accu niet leeg.
Zodra ik ga beginnen met het bouwen van het kratje zal ik foto's posten!
[ Voor 69% gewijzigd door wesleytjuh op 07-06-2010 22:00 ]
Verwijderd
Hallo, ik heb een tijdje op dit forum naar kratradio's etc. gezocht, maar ik zit toch nog met wat vragen,
dus als jullie hier een antwoord op weten, laat het me alsjeblieft weten.
Ik wil dus een radiokist gaan maken, niet met autoradio, maar gewoon voor mijn ipod.
Ik wil een plaatje op de achterkant bouwen, waar dan een rode en witte tulp aansluiting zit.
dan heb ik al een kabel met tulp male naar jack male.
mijn vragen zijn dus:
zijn dit geschikte luidsprekers?
http://shop.conrad.nl/mul...-20-cm-8-inch/329444.html
ik wil er 2 inbouwen, en ik wil een TA2024 bestelllen daarvoor.
dan de accu(12V 7Ah), hoe zit het met laden, waar moet ik voor uitkijken met laden?
en ik las al dingen over HapperKratSafe, maar dat begreep ik ook niet helemaal.
ik wil ook een zekering inbouwen, ik weet alleen niet waar, en wat voor een.
Kan iemand mij toevallig ook een link sturen met een voltmeter van conrad of dergelijke.
Het liefst van conrad, want ik bestel daar toch al aardig wat dingen, dus dan hoef ik geen extra verzendkosten te betalen.
Dat was het voorlopig, alvast bedankt.
Ik wil dus een radiokist gaan maken, niet met autoradio, maar gewoon voor mijn ipod.
Ik wil een plaatje op de achterkant bouwen, waar dan een rode en witte tulp aansluiting zit.
mijn vragen zijn dus:
dan de accu(12V 7Ah), hoe zit het met laden, waar moet ik voor uitkijken met laden?
Kan iemand mij toevallig ook een link sturen met een voltmeter van conrad of dergelijke.
Het liefst van conrad, want ik bestel daar toch al aardig wat dingen, dus dan hoef ik geen extra verzendkosten te betalen.
Wesleytjuh, bedankt voor je reactie.
Voor nu heb ik nog een laatste vraag voordat ik ga beginnen.
Is het schadelijk voor de (lood)accu om langer dan nodig aan de lader te liggen?
Bij de acculader staat wel: Automatische Afschakeling, wil dit zeggen dat hij stopt als de accu vol is? (Lijkt me wel, maar vragen kan geen kwaad
)
Groetjes
Is het schadelijk voor de (lood)accu om langer dan nodig aan de lader te liggen?
Bij de acculader staat wel: Automatische Afschakeling, wil dit zeggen dat hij stopt als de accu vol is? (Lijkt me wel, maar vragen kan geen kwaad
Groetjes
Nee helaas. Dat is een subwoofer. Je kunt beter deze nemen: Boschmann TitanVerwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:51:
En je voltmeter, wist je dat Conrad een zoekfunctie heeft?
Dit is geen probleem, de lader schakelt automatisch over op druppelladen zodra deze vol isHarry! schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:00:
Wesleytjuh, bedankt voor je reactie.
Bij de acculader staat wel: Automatische Afschakeling, wil dit zeggen dat hij stopt als de accu vol is? (Lijkt me wel, maar vragen kan geen kwaad)
Groetjes
Voor het laden moet je uitkijken dat je met een niet te hoge stroom laad, de vuistregel is 1/10 van de capaciteit. Dus voor een 12V 7AH accu is het aan te raden om met maximaal 1/10*7 = 0.7A te laden. De meeste acculaders van conrad etc zijn 600mAH dus prima geschikt hiervoor.Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:51:
Hallo, ik heb een tijdje op dit forum naar kratradio's etc. gezocht, maar ik zit toch nog met wat vragen,
mijn vragen zijn dus:
Over de hKS staat aardig wat in de topicstart en in de laatste pagina's is er ook veel over te vinden, lees deze maar even door.
De zekering kan je het beste zo dicht mogelijk bij de accu plaatsen, en voor de voltmeter kan je het beste conrad even doorzoeken of anders ebay of dit topic.
[ Voor 62% gewijzigd door wesleytjuh op 07-06-2010 22:06 ]
Verwijderd
Bedankt voor de hulp.
ik bedacht eigenlijk net nog.
als ik nou 1 van die conrad subwoofers gebruik en 1 zon Boschmann Titan?
Zal dat een beetje klinken?
Het is de bedoeling dat ie een groepje van 15 man van geluid kan voorzien
en kan ik dan de accu gewoon snachts laten opladen, of gaat dat fout?
wat voor zekering heb ik nodig?
srry hoor ben echt een noob
Your're welcome!
Is het misschien trouwens niet makkelijker om het huidige schema van Happer aan te passen mits dat mag? Die vind ik vrij duidelijk, wil het zelf ook wel doen maar heb de verbeterde versie nog niet gemaakt en wil geen schema online zetten die niet blijkt te kloppen!
[ Voor 45% gewijzigd door BrcBas op 07-06-2010 22:28 ]
Verwijderd
Ik was net even, in de war tussen een DPDT switch en DPDT relais...
Als niemand een idee heeft hoe/of je de aan en uit knoppen zomaar weg kan laten, zal ik dit weekend even bij een kennisje gaan informeren
... Zowel hoor ik het graag
Als niemand een idee heeft hoe/of je de aan en uit knoppen zomaar weg kan laten, zal ik dit weekend even bij een kennisje gaan informeren
Opzich is het tog wel leuk om stereo geluid te hebben dus moet je twee speakers aansluiten. Als je daarnaast nog een subwoofer wilt aansluiten moet je een extra TA2024 gebruiken, 2 stuks in totaal dus. Met de TA2024 en twee boschmann speakertjes gaat ie hard genoeg voor een groepje van 15 man, mits je de weerstandsmodificatie uitgevoerd hebt!Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:23:
Bedankt voor de hulp.
Op welke manier wil je dan je versterker aanzetten en afzetten?Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:30:
Als niemand een idee heeft hoe/of je de aan en uit knoppen zomaar weg kan laten, zal ik dit weekend even bij een kennisje gaan informeren... Zowel hoor ik het graag
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Bij deze: ik heb met succes de aanpassing gedaan. na even logisch nadenken en bij tekenen in het oorspronkelijk schema, heb ik de benodigde componenten er in gezet. Hij schakelt direct over naar netspanning en als de stekker er uit gaat, schakelt die uit. Het zou een voordeel kunnen zijn als die dan direct door gaat, maar dit is wel een veilige manier om zeker te weten dat je niet je accu leeg trekt. Kan het iedereen aanradenMichel5128 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:10:
Ik wilde dit inderdaad nog eens in de startpost zetten maar eigenlijk wel nadat ik (of iemand anders) het geprobeerd heeft. Bij de kratsafe v1 had ik het toegepast (ging toen nog anders) maar dat werkte dus niet optimaal. Vandaar dat ik eerst graag positieve reacties hierover wil lezen! Het antwoord wat hierboven is gepost is een reactie van happer op een DM van mijn kant.
Verwijderd
Ik wil geen verschillende knoppen voor aan en uit, gewoon een tuimelschakelaar (aan/uit) tussen de bron van mijn stroom (voeding of accu) en de versterker. Of is dit erg af te raden? Om wat voor reden dan ook?Op welke manier wil je dan je versterker aanzetten en afzetten?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2010 22:42 ]
Verwijderd
Bedankt voor het delen! Dan zal ik van de week maar eens gaan beginnen!GFoAP schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:40:
[...]
Bij deze: ik heb met succes de aanpassing gedaan. na even logisch nadenken en bij tekenen in het oorspronkelijk schema, heb ik de benodigde componenten er in gezet. Hij schakelt direct over naar netspanning en als de stekker er uit gaat, schakelt die uit. Het zou een voordeel kunnen zijn als die dan direct door gaat, maar dit is wel een veilige manier om zeker te weten dat je niet je accu leeg trekt. Kan het iedereen aanraden
Verwijderd
okeej, maar 2 van die boschmann dingen, mis ik dan de bas niet?Painore schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:32:
[...]
Opzich is het tog wel leuk om stereo geluid te hebben dus moet je twee speakers aansluiten. Als je daarnaast nog een subwoofer wilt aansluiten moet je een extra TA2024 gebruiken, 2 stuks in totaal dus. Met de TA2024 en twee boschmann speakertjes gaat ie hard genoeg voor een groepje van 15 man, mits je de weerstandsmodificatie uitgevoerd hebt!
ik zat te denken:
als ik nou 1 speaker koop van 4 ohm
en 1 subwoofer van 8 ohm en nog een speaker van 8 ohm, en die dan samen parallel aansluit, dan heb ik toch
1/R = 1/8 + 1/8 = 1/4
dus weerstand is dan 4, net als die enkele speaker.
klopt dit?
dus dan heb ik 2 speakers (1tje van 4 ohm en 1tje van 8 ohm)
en een subwoofertje van 8 ohm
Feit is dat je met een drukschakelaar slechts een kleine spanningspuls veroorzaakt die de schakeling activeert. In het geval met een tuimelschakelaar blijft de spanning erop staan.Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:40:
[...]
Ik wil geen verschillende knoppen voor aan en uit, gewoon een tuimelschakelaar (aan/uit) tussen de bron van mijn stroom (voeding of accu) en de versterker. Of is dit erg af te raden? Om wat voor reden dan ook?
Een goed alternatief is een tuimelschakelaar die terugveert naar het midden. Dus (aan)/uit/(aan).
Het probleem is alleen dat ik die niet meteen in een winkel vond, maar misschien heb jij meer geluk.
Dat klopt, maar dat is ten zeerste af te raden. Je moet er namelijk ook nog voor zorgen dat de lage frequenties door je subwoofer weergeven worden, terwijl de hogere tonen naar je Boschmann's moeten. Dit doe je door een scheidingsfilter en deze zijn kant en klaar te koop bij conrad (ik meen iets van 20-30 euro).Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:50:
[...]
okeej, maar 2 van die boschmann dingen, mis ik dan de bas niet?
ik zat te denken:
als ik nou 1 speaker koop van 4 ohm
en 1 subwoofer van 8 ohm en nog een speaker van 8 ohm, en die dan samen parallel aansluit, dan heb ik toch
1/R = 1/8 + 1/8 = 1/4
dus weerstand is dan 4, net als die enkele speaker.
klopt dit?
dus dan heb ik 2 speakers (1tje van 4 ohm en 1tje van 8 ohm)
en een subwoofertje van 8 ohm
Hoe het dan verder zit met het aansluiten van de 8 ohm subwoofer en de 8 ohm speaker parallel met de scheidingsfilter ertussen weet ik ook niet meteen.
[ Voor 41% gewijzigd door Malantur op 07-06-2010 22:58 ]
Verwijderd
Wat ik dan in feite doe is de aan en uit schakelaar op dezelfde tuimelschakelaar aansluiten, waarbij (bijv.) naar beneden en dan terug veren uit is en naar boven en dan terugveren aan is?Malantur schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:55:
[...]
Feit is dat je met een drukschakelaar slechts een kleine spanningspuls veroorzaakt die de schakeling activeert. In het geval met een tuimelschakelaar blijft de spanning erop staan.
Een goed alternatief is een tuimelschakelaar die terugveert naar het midden. Dus (aan)/uit/(aan).
Het probleem is alleen dat ik die niet meteen in een winkel vond, maar misschien heb jij meer geluk.
Zocht je zoiets of zoiets? Zijn verzendkosten schijnen vrij laag te liggen...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2010 23:36 . Reden: links toegevoegd ]
Ja ik vermoed dat type 35 de juiste is. Naar beneden en terugveren zou dan inderdaad uit kunnen zijn en naar boven en terugveren zou aan kunnen zijn.
Een stevigere schakelaar zou deze zijn, ook een uit stand in het midden zodat je nooit de boel 'kortsluit'. Die ga ik ook gebruiken in mijn krat, maar ik ben ook op zoek naar een kant en klare hKS die automatisch overschakelt op netvoeding voordat ik begin met bouwen.
Dit is geen momentschakelaar.Maurits Cassee schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 07:02:
Een stevigere schakelaar zou deze zijn, ook een uit stand in het midden zodat je nooit de boel 'kortsluit'. Die ga ik ook gebruiken in mijn krat, maar ik ben ook op zoek naar een kant en klare hKS die automatisch overschakelt op netvoeding voordat ik begin met bouwen.
Als je een wip schakelaar wil gebruiken inplaats van twee drukknoppen, heb je zoiets: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=701300 nodig. Het moet een 2polige zijn. Want anders kan je hem niet aansluiten.
Toch zou ik 2 drukknoppen aan willen raden. Eigenlijk zijn de noemers AAN en UIT niet goed.
aan = verbruikers (versterker) op accu
uit = verbruikers op voeding
Hangt je kist met ingebouwde voeding en lader aan het netstroom dan is zijn de verbruikers dus ingeschakeld. Wil je het goed doen, dan zet je dus nog een schakelaar tussen de verbruikers en hun aansluitpunt op het relais.
Toch zou ik 2 drukknoppen aan willen raden. Eigenlijk zijn de noemers AAN en UIT niet goed.
aan = verbruikers (versterker) op accu
uit = verbruikers op voeding
Hangt je kist met ingebouwde voeding en lader aan het netstroom dan is zijn de verbruikers dus ingeschakeld. Wil je het goed doen, dan zet je dus nog een schakelaar tussen de verbruikers en hun aansluitpunt op het relais.
Zijn deze accu en lader hetzelfde? 
Accu's: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=250202
http://www.elektronica-online.nl/?content=2239
Laders: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=200600
http://www.elektronica-online.nl/?content=7873
Tnx!
Tnx!
Nee. Maar verschillen kan ik niet ontdekkenHarry! schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 09:38:
Zijn deze accu en lader hetzelfde?
Tnx!
Montageplaten en zo:
In mijn volgende kist, die voor mijzelf wordt

Zo kan je dus zien wanneer de versterker op accu speelt of op voeding. Tevens een ledje om aan te geven dat de versterker stroom krijgt. verder is helder wanneer er een stekker in het stopcontact zit. Als het goed te doen valt zal ik ook de laadstatus led uit de lader doorlussen en een plekje geven in het paneel.
Verder, als ik het een beetje mooi kan maken wellicht ook nog een usb-uitgang om een telefoon op te laten. Tevens wil ik ook nog een batterijhouder inbouwen als "noodstroomvoorziening". Op redelijke volume kan je daar best lang op spelen, dus wellicht wel de moeite.
mocht ik er nog een mp3-decoder inbouwen, dan zal ik nog een dubbelpolige tuimelaar inbouwen om te schakelen tussen AUX en MP3
[ Voor 47% gewijzigd door lredev op 08-06-2010 13:48 ]

Mijn kist staat in de grondverf, er komt eindelijk een beetje vordering in. Nu eerst plamuren om de oneffenheden weg te werken, daarna nog een keer grondverven en dan een keer aflakken. In eerste instantie zou ik een speciale coating voor trucks gebruiken maar zodra dit beschadigd raakt is dat niet makkelijk op te knappen. Ik ga nu matzwarte, stootvaste verf gebruiken.
De deksel wordt omlijst door aluminium hoeklijn om lekken te voorkomen, aan de onderzijde van de deksel bevestig ik rondom tochtstrip. Aan de achterkant komt (onder de hoeklijn) een pianoscharnier en aan de zijkanten komen twee sluitingen.
In de twee gaten aan de zijkanten komen insteek- inbouwhandgrepen en in het ingevallen plankje aan de achterkant komt een eurochassisstekker voor de 12V voeding. Met de uitstekende draadeinden klem ik de (monsterlijke 26Ah) accu in de kist vast.
De kist wordt van binnen beplakt met noppenschuim. Als inbouwpaneel gebruik ik een stuk RVS, wat gemonteerd wordt op een lat die ik bevestig op de schuin gemonteerde beugels aan de binnenkant. In dit inbouwpaneel komen de volgende dingen:
- DPDT-schakelaar volgens het schema van lredev
- Laagvoltage inbouwbus voor oplader
- Contrajackplug voor input
- 100kOhm potmeter voor volumeregeling
- MP3-decoder
Mijn krat is echt zuinig!
Heb 2x TA2024 erin zitten (1tje van Arjen Helder, 1tje van Sure Electronics) allebei gemod, en een iPhone USB lader.
Met alles aan op normaal volume trekt ik ongeveer 250 a 310mA, als ik m'n iPhone echt vol open gooi dan trekt ik 1,1A
Als ik m'n iPhone niet aan de lader hang trekken de TA2024's samen ongeveer 150mA (op normaal volume). Op zeer hoog volume 460mA
Beetje grof gerekend kom ik met normaal volume + iPhone laden op 21 uur met 1 accu van 7Ah, nice
Heb 2x TA2024 erin zitten (1tje van Arjen Helder, 1tje van Sure Electronics) allebei gemod, en een iPhone USB lader.
Met alles aan op normaal volume trekt ik ongeveer 250 a 310mA, als ik m'n iPhone echt vol open gooi dan trekt ik 1,1A
Als ik m'n iPhone niet aan de lader hang trekken de TA2024's samen ongeveer 150mA (op normaal volume). Op zeer hoog volume 460mA
Beetje grof gerekend kom ik met normaal volume + iPhone laden op 21 uur met 1 accu van 7Ah, nice
[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 08-06-2010 15:49 ]
Verwijderd
Ik heb speakers van JVC, kan dat op een ta2024?
het is ongeveer zoiets:
http://img.2dehands.be/f/...996-jvc-speaker-boxen.jpg
ze zijn 6 ohm, en ik wou weten of ik dit gewoon, nog in de kast, op de ta2024 kan aansluiten.
oh, en ze zijn ongeveer 60 watt.
Dankeschon!
het is ongeveer zoiets:
http://img.2dehands.be/f/...996-jvc-speaker-boxen.jpg
ze zijn 6 ohm, en ik wou weten of ik dit gewoon, nog in de kast, op de ta2024 kan aansluiten.
oh, en ze zijn ongeveer 60 watt.
Dankeschon!
Ja dat kan, startpost al gelezen?
De hiervoor genoemde versterkers werken allemaal het best op 4Ohm's speakers, 8Ohm kan, maar dan heb je ongeveer de helft van het volume.
Hoe heb je een iphone USB lader ingebouwd? Gewoon een autolader open maken en aansluiten op de accu?ThinkPadd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 15:47:
Ja 
Moest nog wel 2 weerstandjes op de datalijnen zetten, anders gaat de iPhone namelijk niet laden
Gewoon even zoeken op DIY USB iPhone charger
Wat overigens wel een nadeel is, als ik m'n iPhone aan de lader hang dan krijg ik allemaal gekraak en geruis uit m'n speakers
Dingen geven blijkbaar een behoorlijke bagger af op de 12V lijn. Of de TA2024 is heel gevoelig voor storing ofzo. Heb het met 3 verschillende USB laders geprobeerd maar allemaal hetzelfde probleem, de een wel iets minder dan de ander, maar het probleem bleef. Maarja dan laad ik m'n iPhone wel gewoon op met TA2024 uitgeschakeld.
Moest nog wel 2 weerstandjes op de datalijnen zetten, anders gaat de iPhone namelijk niet laden
Wat overigens wel een nadeel is, als ik m'n iPhone aan de lader hang dan krijg ik allemaal gekraak en geruis uit m'n speakers
[ Voor 70% gewijzigd door ThinkPad op 08-06-2010 17:42 ]
Ik heb dat ook als ik in de auto mijn iphone (of ipod of andere telefoon) aan de lader heb en verbonden met de versterker. (heb alleen versterker en boxen in de auto) Irritante ruis over de boxen. Iets met een aardlus oid, zegt men. Het is een JVC auto versterker, geen ta2024.ThinkPadd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:41:
Ja
Wat overigens wel een nadeel is, als ik m'n iPhone aan de lader hang dan krijg ik allemaal gekraak en geruis uit m'n speakersDingen geven blijkbaar een behoorlijke bagger af op de 12V lijn. Of de TA2024 is heel gevoelig voor storing ofzo. Heb het met 3 verschillende USB laders geprobeerd maar allemaal hetzelfde probleem, de een wel iets minder dan de ander, maar het probleem bleef. Maarja dan laad ik m'n iPhone wel gewoon op met TA2024 uitgeschakeld.
Welke weerstandjes heb je gebruikt?ThinkPadd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:41:
Ja
Wat overigens wel een nadeel is, als ik m'n iPhone aan de lader hang dan krijg ik allemaal gekraak en geruis uit m'n speakersDingen geven blijkbaar een behoorlijke bagger af op de 12V lijn. Of de TA2024 is heel gevoelig voor storing ofzo. Heb het met 3 verschillende USB laders geprobeerd maar allemaal hetzelfde probleem, de een wel iets minder dan de ander, maar het probleem bleef. Maarja dan laad ik m'n iPhone wel gewoon op met TA2024 uitgeschakeld.
Mmm ja ik heb al wat geprobeerd met elcootje op de voedingslijn zetten, maar dat hielp ook nietlredev schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:06:
[...]
Ik heb dat ook als ik in de auto mijn iphone (of ipod of andere telefoon) aan de lader heb en verbonden met de versterker. (heb alleen versterker en boxen in de auto) Irritante ruis over de boxen. Iets met een aardlus oid, zegt men. Het is een JVC auto versterker, geen ta2024.
4700 Ohm / 4,7k Ohm , van Dick Best, volgens mij metaalfilm (het zijn van die blauwe) maar dat maakt niet zoveel uit dacht ik.
Bij die van Sure zet je ze over R8 en R14, en bij die van Arjen Helder (de meest voorkomende in dit topic, de groene met grote rode condensators) over R2 en R4
[ Voor 56% gewijzigd door ThinkPad op 08-06-2010 19:21 ]
Voor degene die opzoek zijn naar een (aan)/uit schakelaar; ik heb hier nog 3 stuks liggen.
Het is het model wipschakelaar snap-in.
Bij interesse graag een DM.
Het is het model wipschakelaar snap-in.
Bij interesse graag een DM.
Ik bedoelde de weerstandjes op de datalijn?ThinkPadd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:19:
[...]
Mmm ja ik heb al wat geprobeerd met elcootje op de voedingslijn zetten, maar dat hielp ook niet
[...]
4700 Ohm / 4,7k Ohm , van Dick Best, volgens mij metaalfilm (het zijn van die blauwe) maar dat maakt niet zoveel uit dacht ik.
Bij die van Sure zet je ze over R8 en R14, en bij die van Arjen Helder (de meest voorkomende in dit topic, de groene met grote rode condensators) over R2 en R4
Verwijderd
Ziet er heel erg mooi uit!BBotman schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:57:
[afbeelding]
Mijn kist staat in de grondverf, er komt eindelijk een beetje vordering in. Nu eerst plamuren om de oneffenheden weg te werken, daarna nog een keer grondverven en dan een keer aflakken. In eerste instantie zou ik een speciale coating voor trucks gebruiken maar zodra dit beschadigd raakt is dat niet makkelijk op te knappen. Ik ga nu matzwarte, stootvaste verf gebruiken.
De deksel wordt omlijst door aluminium hoeklijn om lekken te voorkomen, aan de onderzijde van de deksel bevestig ik rondom tochtstrip. Aan de achterkant komt (onder de hoeklijn) een pianoscharnier en aan de zijkanten komen twee sluitingen.
In de twee gaten aan de zijkanten komen insteek- inbouwhandgrepen en in het ingevallen plankje aan de achterkant komt een eurochassisstekker voor de 12V voeding. Met de uitstekende draadeinden klem ik de (monsterlijke 26Ah) accu in de kist vast.
De kist wordt van binnen beplakt met noppenschuim. Als inbouwpaneel gebruik ik een stuk RVS, wat gemonteerd wordt op een lat die ik bevestig op de schuin gemonteerde beugels aan de binnenkant. In dit inbouwpaneel komen de volgende dingen:
- DPDT-schakelaar volgens het schema van lredev
- Laagvoltage inbouwbus voor oplader
- Contrajackplug voor input
- 100kOhm potmeter voor volumeregeling
- MP3-decoder
Kan je misschien een foto van bovenaf van je voorste paneel uploaden? (dat paneel met de gaten erin?)
Verwijderd
heey mensen.
ik heb al een tijdje een kist. vorige zomer gemaakt. hij is al een aantal keer mee geweest naar dagjes uit en dagjes varen etc. in de zomer moet hij misschien een week mee naar appelhof op terschelling. daar is 5 ampere stroom en ze zeggen erbij dat dit dus niet geschikt is voor frituurpan en tosti-ijzer etc.
maar kan ik m'n kissie er wel op opladen?
ik heb al een tijdje een kist. vorige zomer gemaakt. hij is al een aantal keer mee geweest naar dagjes uit en dagjes varen etc. in de zomer moet hij misschien een week mee naar appelhof op terschelling. daar is 5 ampere stroom en ze zeggen erbij dat dit dus niet geschikt is voor frituurpan en tosti-ijzer etc.
Dan is der iets meer dan 1000 watt. Dan kan je makkelijk je accu opladen. Uitgaand van dat je een 7 ah accu hebt. Zo'n oplader gebruikt niet zoveel
JahoorVerwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:33:
heey mensen.
Verwijderd
Ik wil graag met een schakelaartje kunnen wisselen tussen m'n accu's, en dan moet er afhankelijk van de te gebruiken accu één van twee ledjes gaan branden.
Als ik 1 led op de zwarte stippen aan sluit en 1 op de bruine, komt dat dan goed?
Als ik 1 led op de zwarte stippen aan sluit en 1 op de bruine, komt dat dan goed?

Oh
Geen idee is al tijdje geleden het ding zit nu helemaal in plakband gewikkeld dus kan het zo ook niet zien.
Maar zoals ik al zei, als je even op "DIY iPhone USB charger" zoekt op Google dan vind je het wel, het zijn maar 2 of 3 weerstandjes dus stelt niks voor
Is dit hem toevallig?ThinkPadd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 23:05:
[...]
Oh
Geen idee is al tijdje geleden het ding zit nu helemaal in plakband gewikkeld dus kan het zo ook niet zien.
Maar zoals ik al zei, als je even op "DIY iPhone USB charger" zoekt op Google dan vind je het wel, het zijn maar 2 of 3 weerstandjes dus stelt niks voor

[ Voor 20% gewijzigd door Painore op 08-06-2010 23:32 ]
Ja, dan komt het goed!Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 23:02:
Ik wil graag met een schakelaartje kunnen wisselen tussen m'n accu's, en dan moet er afhankelijk van de te gebruiken accu één van twee ledjes gaan branden.
[afbeelding]
Is dat om zo'n el cheapo ebay 12v iphone lader compatible te maken met een iphone 3gs? Ik heb zo'n dingetje en doet het perfect met mijn eerste generatie iphone, echter als ik er een 3gs aan hang zegt hij dat het apparaat niet kan opladen met dit accessoire...ThinkPadd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 23:05:
[...]
Oh
Ja denk ik wel.
Ik weet er het precieze ook niet van, maar bij mij waren 2 a 3 weerstandjes genoeg.
Schema's en waardes van weerstanden weet ik echt niet meer.
Ik weet er het precieze ook niet van, maar bij mij waren 2 a 3 weerstandjes genoeg.
Schema's en waardes van weerstanden weet ik echt niet meer.
dat komt omdat je niets met de data poort hebt verbonden waarschijnlijk, even weerstandjes eraan hangen!tomtommie schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:48:
[...]
Is dat om zo'n el cheapo ebay 12v iphone lader compatible te maken met een iphone 3gs? Ik heb zo'n dingetje en doet het perfect met mijn eerste generatie iphone, echter als ik er een 3gs aan hang zegt hij dat het apparaat niet kan opladen met dit accessoire...
Is er iemand die weet waar je zoiets (usb oplader plug, direct op accu) goedkoop kan krijgen/maken want ik vind €23,99 een beetje veel voor (wat schijnt) zoiets simpels.
Alvast dank.
Alvast dank.
Deze bijvoorbeeld maar er zijn er nog veel meer te vinden op DealExtreme.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.
Linken naar conrad producten? Gebruik de directe productlink...
Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.
Linken naar conrad producten? Gebruik de directe productlink...