Het Krat- en Kistradio Topic [deel 7] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 93.295 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-07 23:42
Ook maar weer eens een update van mijn kant.

Afbeeldingslocatie: http://deltalabs.nl/buitenkant.jpg

De onbewerkte buitenkant met insteekhandgreep en de speakers op hun plaats.

Afbeeldingslocatie: http://deltalabs.nl/binnenkant.jpg

De binnenkant met insteekhandgreep en accu. De TA2024 en MP3-decoder worden gemonteerd in een lat over de hele breedte van de kist die rust op de schuin geplaatste hoek. In het gat aan de achterkant komt de euro chassis stekker te zitten, er blijft ruimte over voor eventuele uitbreidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag mensen.
Door o.a. dit topic (en vorigen) ben ik ook geinspireerd geraakt.:-) Automatisch trek je dan je kasten open om te kijken wat je al hebt liggen. Zo vond ik een dolby surround versterkertje van Creative. Deze vraagt echter 15v. Kan iemand mij vertellen of dit betekent dat het onmogelijk is deze te gebruiken?

Het voordeel zou wel zijn dat ik meteen de subwoofer in kan bouwen. Of zie ik dan nog iets over het hoofd?

Bvd!

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:59:
Dag mensen.
Door o.a. dit topic (en vorigen) ben ik ook geinspireerd geraakt.:-) Automatisch trek je dan je kasten open om te kijken wat je al hebt liggen. Zo vond ik een dolby surround versterkertje van Creative. Deze vraagt echter 15v. Kan iemand mij vertellen of dit betekent dat het onmogelijk is deze te gebruiken?

Het voordeel zou wel zijn dat ik meteen de subwoofer in kan bouwen. Of zie ik dan nog iets over het hoofd?

Bvd!

Roy
Het is niet onmogelijk om deze te gebruiken, maar je hebt waarschijnlijk precies 15V nodig wat betekent dat je óf standaard een netvoeding moet gebruiken óf moet gaan knutselen met soldeerwerk om 15V uit (een) accu('s) te halen.

Je hebt hierbij ook al speakers en een subwoofer neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Ik heb 2 redelijk goede speakers die ik zelf in zou kunnen bouwen (speakers zonder behuizing dus). De klankkast van de subwoofer zou ik misschien wel mee kunnen gebruiken.

Ik heb overigens geprobeerd om de versterker op een 12v. adapter aan te sluiten. Zodra ik het geluid harder ga zetten valt de versterker uit (en weer aan). Maar kan dit ook te maken hebben met het lage amperage van die adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:14:
Ja. Ik heb 2 redelijk goede speakers die ik zelf in zou kunnen bouwen (speakers zonder behuizing dus). De klankkast van de subwoofer zou ik misschien wel mee kunnen gebruiken.

Ik heb overigens geprobeerd om de versterker op een 12v. adapter aan te sluiten. Zodra ik het geluid harder ga zetten valt de versterker uit (en weer aan). Maar kan dit ook te maken hebben met het lage amperage van die adapter?
Ja, het lage amperage en het lage vermogen. Die homecinemaversterkers (Scrabble?) zijn gemaakt voor een bepaald voltage, in dit geval dus 15 volt.

Ik zou je toch echt aanraden om te 'investeren' in bijvoorbeeld een TA2024 versterkertje! Ook deze is in te bouwen, aan te sluiten op een accu en geschikt voor een 12V adapter en ontzettend zuinig. Kijk ook eens op www.kratradio.nl

[ Voor 8% gewijzigd door BBotman op 02-06-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor je reacties!

Is het dan niet ingewikkeld om zowel de sub als de speakers + tweeters op de TA2024 (gemod voor gebruik mp3-player) aan te sluiten?

Dat ik het voor de kosten niet hoef te laten had ik inderdaad al gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco91
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 13:10
ja maar bij kratradio.nl zijn ze op het moment even niet te leveren :S best wel klote aangezien ik mijn kratradio dit weekend nodig heb :S Hij zei dat hij ze gister binnen zou krijgen en dat hij me dan zou mailen, maar ik heb nog niks gehad dus ik ga ervan uit dat ze nog niet binnen zijn :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat er over subwoofers al veel geschreven, dus dat zoek ik eerst wel uit. Edit: over aanslutiing van tweeters overigens wat minder. Kan iemand mij daar iets over vertellen of linken?

Ik zou mijn 'kratradio' graag op vakantie meenemen (over 3 weken). Ben dus benieuwd wanneer ze bij kratradio.nl weer leverbaar zijn!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:31
Jacco91 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:32:
ja maar bij kratradio.nl zijn ze op het moment even niet te leveren :S best wel klote aangezien ik mijn kratradio dit weekend nodig heb :S Hij zei dat hij ze gister binnen zou krijgen en dat hij me dan zou mailen, maar ik heb nog niks gehad dus ik ga ervan uit dat ze nog niet binnen zijn :S
Probeer dat Creative setje gewoon eens op een accu, bij mij werkte dat toen wel. Door het lage voltage gaat hij misschien wel minder hard, maar vaak werkt het wel aangezien de versterkerchips in zo'n ding (in mijn geval iig wel) een wijde ingangsspanning kunnen hebben.

[ Voor 42% gewijzigd door ThinkPad op 02-06-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks. Ik ga het inderdaad gewoon eens proberen. De accu moet nog aangeschaft worden, dus zal degene worden die hier aangeraden wordt: een 12v. 7Ah. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco91
kzie net dat mijn spullen van conrad onderweg zijn :D betekend dat al1 de versterker nog ontbreekt...hopelijk krijg ik die nog op tijd *fingerscrossed*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn1172 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 00:39:
[...]

Is dat zo, ervaring mee?
Denk dat t wel goed staat hoor ;)
Vraag t eerst even aan mensen die 'm hebben.. :P
Ze zullen vast wel de goede functie hebben bij de beschrijving, maar het is meer dat wij europeanen het gewend zijn dat Vol.- en Previous links staat -en- Vol. + en Next rechts staat.. ;)
op die manier bedoelde ik het..

net zoals je volume knop, als je met de klok mee draait zou het volume omhoog moeten gaan, en andersom.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Jacco91 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:32:
Stuur even een DM als je wilt of een e-mailtje, ik heb TA2024 ruim op voorraad, met of zonder de MOD weerstanden.

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/17/!Bt7HGIw!2k~$(KGrHqIOKkYEvNz7ZT43BL-GeQDteg~~_12.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door fterheide op 02-06-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Ik heb dus de versterker van sure Electronics ontvangen. de ta2024, zwarte versie:http://nl.tinypic.com/a/23yuf/1
die dus.
Waarvoor zijn de aansluitingen VDD en GND voor bij de adapter aansluiting, en de Mute, sleep GND VDD aan de "overkant"? Mute en Sleep snap ik, maar hoe is dit aan te sluiten?

Iedereen geïnteresseerd in de TA2024 van Sure kan hier even kijken in mijn album: http://nl.tinypic.com/a/23yuf/1 heb je goede high-res pics van het plaatje.

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 19:40
Reiniertjuhhh schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:33:
Ik heb dus de versterker van sure Electronics ontvangen. de ta2024, zwarte versie:http://nl.tinypic.com/a/23yuf/1
die dus.
Waarvoor zijn de aansluitingen VDD en GND voor bij de adapter aansluiting, en de Mute, sleep GND VDD aan de "overkant"? Mute en Sleep snap ik, maar hoe is dit aan te sluiten?

Iedereen geïnteresseerd in de TA2024 van Sure kan hier even kijken in mijn album: http://nl.tinypic.com/a/23yuf/1 heb je goede high-res pics van het plaatje.
Op de amps van Arjen Helder kun je de twee pinnen van mute / sleep kun je gewoon doorverbinden. Dan gaat hij in deze betreffende mode ;)

Hier moet je ze waarschijnlijk met gnd verbinden, staat er niets op de website van sure?

Edit: staat idd niets in, je kunt nog ffe in de datasheet van de ta2024 zelf kijken ;)

[ Voor 13% gewijzigd door peeter123 op 02-06-2010 16:43 ]

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Doorverbinden naar? Moet je dan een schakelaartje tussen wat doen of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:40
Paar maanden geleden heb ik een TA2024(zoals het plaatje van fterheide) gekocht via ebay.
Maar nu zie ik ook nieuwe versies? Welke raden jullie me aan? Graag rond de zelfde prijs, en via Ebay :D

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Laatst online: 28-11-2022
UnitedJunk schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:06:
Paar maanden geleden heb ik een TA2024(zoals het plaatje van fterheide) gekocht via ebay.
Maar nu zie ik ook nieuwe versies? Welke raden jullie me aan? Graag rond de zelfde prijs, en via Ebay :D
De nieuwe versie: Productbeschrijving

Heeft wat kleine verbeteringen wat betreft bas en geluidskwaliteit.
Ik ga er even van uit dat je hem voor een Krat/Kistradio gaat gebruiken, maar het is om het even welke je gebruikt. De TA2024MK2 heb je voor +/- 14 euro binnen, de TA2024MK3 (nieuwe versie) heb je rond 25 euro. Qua vermogen is er niets veranderd, ze zullen even hard gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
  • Laatst online: 17-02 19:05
Iemand nog accu's nog in de buurt van enschede, ik kan er 5 voor 56.5euro kopen.
Maar ik heb er maar 1 nodig en die kerel verkoopt ze niet los. het zijn 7Ah accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:15
Reiniertjuhhh schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:33:
die dus.

VDD-GND kun je gebruiken als je de adapter negeert - ik heb er mijn voltmeter op aangesloten.

Je hoeft niet aan de aansluitingen te sleutelen aan de overkant, maar zoals je snapt als je een "mute" knop wil moet je die gewoon schakelen met (ik denk plus) daarop (?) en een schakelaar daartussen.
Maar dat is allemaal niet nodig, gewoon een schakelaar tussen de power aansluiting zal voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionysuZ
  • Laatst online: 21-07 21:02
Zo het kratje is uitgehold en de volgende items zijn besteld:

- Boschmann Titan 2-Weg Luidspreker G-5532 speakers
- 12v 12Ah AGM accu
- Alle onderdelen voor de HkS
- Een paar schakelaartjes (o.a. slotschakelaar) en kabel

Verder nog gekocht:
- Scharniertjes
- Tochtstrip
- kistsluitingen

Afgezien van het hout en de versterker (Wanneer is de TA2024, modded, weer op voorraad Iredev?) lijkt het me dat ik de belangrijkste items al besteld heb.

Nog een vraagje, in het bierkrat zitten aan alle zijden holle ruimtes. Ik weet niet of dit erg effect heeft op de akoestiek maar is het beter deze dicht te purren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco91
kratradio.nl heeft ze weer op voorraad. Helaas wordt het voor mij een dure spoedbezorging, omdat ik de versterker vrijdag begin van de middag al nodig heb :S achja... life's a bitch XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
En dit dan: http://cgi.ebay.com/2-15-watt-4ohm-TA2024-D-class-Audio-Amplifier-Board-/110538861291?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19bca12aeb

Of is deze gewoon slecht? Ik zoek gewoon de TA2024MK2, maar ik zie hem niet op Ebay (of ik heb verkeerde zoekwoorden). Wie kan deze vinden op Ebay?
fterheide schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:20:
[...]

De nieuwe versie: Productbeschrijving

Heeft wat kleine verbeteringen wat betreft bas en geluidskwaliteit.
Ik ga er even van uit dat je hem voor een Krat/Kistradio gaat gebruiken, maar het is om het even welke je gebruikt. De TA2024MK2 heb je voor +/- 14 euro binnen, de TA2024MK3 (nieuwe versie) heb je rond 25 euro. Qua vermogen is er niets veranderd, ze zullen even hard gaan.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

@UnitedJunk:

Deze heb ik oo net binnen gekregen, maar had er nog een besteld, die krijg ik binnen een paar dagen binnen. Als je interesse hebt, mag je me wel een DM sturen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Reiniertjuhhh schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:09:
@UnitedJunk:

Deze heb ik oo net binnen gekregen, maar had er nog een besteld, die krijg ik binnen een paar dagen binnen. Als je interesse hebt, mag je me wel een DM sturen;)
En wat vind je er van? Ik kan hem toch net zo goed op ebay bestellen? Dan heb ik ook nog gratis verzending ook. Ik neem aan dat jij hem niet voor goedkoper weg doet.

EDIT: Al besteld xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Nou, ik was een beetje ongeduldig dus ik heb meteen kopen gedaan terwijl ik hem op een andere al had geboden. Van mij mag die voor 12 euro inclusief weg of wat is het precies, heb je hem wel sneller binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Ik zoek alleen nog leuke boxjes. Alleen weet geen goede/leuke shop die Paypal ondersteunt. Rond de 20 euro.

@Reiniertjuhh, sorry had hem al besteld. En ik hoef er geen 2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-02-2022
Vandaag weer lekker bezig geweest :)
Heb inmiddels alles binnen, alleen 1 foutje.
Omdat conrad zo lekker duidelijk is (niet dus) heb ik de verkeerde schakelaar.
Er stond bij aan/uit maar het is dus een (aan)/uit. Heel fijn..

Achja met het retourformulier komt het allemaal wel goed alleen toch jammer.

De resultaten van vandaag:

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/4069/foto0089t.jpg
Gaten voor de schalengrepen gemaakt. Verder alles voorgeboord en mbv houtlijm en schroeven stevig in elkaar geschroefd.

Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/824/foto0088e.jpg
Vooraanzicht :P

Morgen ga ik aan de gang met de elektronica en hoop dan alles aan het eind van de middag werkend te hebben. Dan even testen.. :9~
Verder moet ik nog sluitingen aan de deksel maken, alles even gelijk schuren en het geheel klaar maken voor het verven.

-- Heeft iemand toevallig 3 stuks 1-polige aan/uit wipschakelaars voor mij? --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een Stereo 10Kohm Logaritmische potmeter gekocht, is dat goed? En hoe sluit je dat aan?
Is het erg als je 10Kohm ipv 100Kohm gebruikt?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Laatst online: 25-12-2020
Heeft iemand een linkje voor de weerstandsmodificatie op een TA2024 van SureElectronics, of kan iemand even snel zeggen over welke weerstand ik welke weerstand moet solderen? _/-\o_
martijn1172 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:47:

-- Heeft iemand toevallig 3 stuks 1-polige aan/uit wipschakelaars voor mij? --
Kijk eens op dickbest.nl. Daar worden de schakelaartjes per briefpost verzonden, dan heb je maar 1,52 euro verzendkosten :)
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:56:
Ik heb net een Stereo 10Kohm Logaritmische potmeter gekocht, is dat goed? En hoe sluit je dat aan?
Is het erg als je 10Kohm ipv 100Kohm gebruikt?
10Kohm gaat niet werken, is simpelweg te laag. Ik ben er geen pro in, maar als ik me vergis kun je je geluid dan niet heel veel zachter zetten.

[ Voor 50% gewijzigd door Painore op 02-06-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Painore schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:17:

[...]

10Kohm gaat niet werken, is simpelweg te laag.
Is dit echt zo?
Wat moet ik dan hebben? 50KOhm of 100KOhm? Dan bestel ik wel zo'n alps ding bij conrad.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:24:
[...]

Is dit echt zo?
Wat moet ik dan hebben? 50KOhm of 100KOhm? Dan bestel ik wel zo'n alps ding bij conrad.
100kOhm is het beste. Kijk even in de beginpost welke je precies moet hebben. Conrad heeft nogal hoge verzendkosten, kijk eens of Dickbest.nl ze heeft zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Painore schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:31:
[...]

100kOhm is het beste. Kijk even in de beginpost welke je precies moet hebben. Conrad heeft nogal hoge verzendkosten, kijk eens of Dickbest.nl ze heeft zou ik zeggen.
Dickbest heeft geen ALPS :(
Denk je dat dit goed genoeg is:
http://www.dickbest.nl/we...t=viewProd&productId=2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
ALPS is ook maar een merk, lijkt me niet heel veel over de kwaliteit zeggen. En al is er een verschil lijkt het mij niet dat je dit verschil snel merk in een hobbykratje.

Diegene van 100kOhm lijkt mij een goede keuze. Wacht echter nog even met bestellen tot iemand dit verifieert, ik ben er ook geen expert in ik lees alleen maar mee wat er hier op het forum verteld wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-01 00:10
10Kohm gaat niet werken, is simpelweg te laag. Ik ben er geen pro in, maar als ik me vergis kun je je geluid dan niet heel veel zachter zetten.
inderdaad geen pro.

@BlackFlower

10 K gaat echt wel werken zelfs 4,7 K zal het goed doen het is een kwestie van juist aansluiten (spannings deler principe) een kant massa / gnd /min hoe je het ook maar noemt, midden (loper) uitgaande signaal naar de versterker de andere kant het ingaande signaal (van je MP3)

door dat je de loper van de potentiometer van minimaal (massa = geen signaal) naar maximaal (ingaand = uitgaand signaal) regeld maakt de weerstands waarde niets uit zolang deze niet te veel belasting vormt voor je mp3. Aangezien een mp3 normaal een oordopjes of koptelefoon aansturen die een weerstand kunnen hebben vanaf ongeveer 16 ohm maakt het niet uit of je daar nu 4,7 10, 50, 100 Kohm aan hangt !!!!
bij echt lage weerstandswaarden (bv 50 ohm of lager) dan krijgt je potmeter problemen met vermogens disipatie en zou je die kunnen opbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chevy250 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:57:
[...]

inderdaad geen pro.

@BlackFlower

10 K gaat echt wel werken zelfs 4,7 K zal het goed doen het is een kwestie van juist aansluiten (spannings deler principe) een kant massa / gnd /min hoe je het ook maar noemt, midden (loper) uitgaande signaal naar de versterker de andere kant het ingaande signaal (van je MP3)

door dat je de loper van de potentiometer van minimaal (massa = geen signaal) naar maximaal (ingaand = uitgaand signaal) regeld maakt de weerstands waarde niets uit zolang deze niet te veel belasting vormt voor je mp3. Aangezien een mp3 normaal een oordopjes of koptelefoon aansturen die een weerstand kunnen hebben vanaf ongeveer 16 ohm maakt het niet uit of je daar nu 4,7 10, 50, 100 Kohm aan hangt !!!!
bij echt lage weerstandswaarden (bv 50 ohm of lager) dan krijgt je potmeter problemen met vermogens disipatie en zou je die kunnen opbranden.
Ik dacht juist dat je Links GROUND Midden de IN moest doen en rechts de UIT?
http://i50.tinypic.com/34fmfde.jpg
zoals op dat plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:02:
[...]

Ik dacht juist dat je Links GROUND Midden de IN moest doen en rechts de UIT?
als je het zo benoemd links ground, midden uit , rechts in anders sluit je je ingaande signaal kort naar massa als je de potentiometer naar minimum draait , slecht voor je mp3 en je zal als je vaak bijna minimum gebruikt ook de koolbaan van de potentiometer in dat bereik opbranden (ruikt "lekker")

plaatje is goed, in is uit van je mp3, uit is in van de versterker.

ofwel: mp3 uit = potmeter in, potmeter uit = versterker in

[ Voor 11% gewijzigd door chevy250 op 02-06-2010 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chevy250 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:07:
[...]

als je het zo benoemd links ground, midden uit , rechts in anders sluit je je ingaande signaal kort naar massa als je de potentiometer naar minimum draait , slecht voor je mp3 en je zal als je vaak bijna minimum gebruikt ook de koolbaan van de potentiometer in dat bereik opbranden (ruikt "lekker")

plaatje is goed, in is uit van je mp3, uit is in van de versterker.

ofwel: mp3 uit = potmeter in, potmeter uit = versterker in
Dus eerste voorste rij:
Ground: Mantel van ingaand en van uitgaande kabel
2e pin: Plus van rode kabel naar versterker
3e pin: Plus van rode kabel van mp3

achterste Rij:
Ground: Zwart van ingaande en uitgaande kabel
2e pin: Plus van witte kabel naar versterker
3e pin: Plus van witte kabel naar mp3
(Ik gebruik tulp kabels)

Dan dus de vraag
Hoe moet dat met die ground.
Op de bovenste Links en Rechts uit of in
Of juist op de bovenste in en uit van 1 kanaal.

Dus moet je de kanalen koppelen of moet je de signaalrichting koppelen of maakt het allemaal niet uit omdat het min is?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:20:
[...]

Dus eerste voorste rij:
Ground: Mantel van ingaand en van uitgaande kabel
2e pin: Plus van rode kabel naar versterker
3e pin: Plus van rode kabel van mp3

achterste Rij:
Ground: Zwart van ingaande en uitgaande kabel
2e pin: Plus van witte kabel naar versterker
3e pin: Plus van witte kabel naar mp3
(Ik gebruik tulp kabels)

Maar moet ik de potmeter dan niet precies de verkeerde kant op draaien als ik hem zo gebruik?
als je een aparte massa hebt dan (zwart?) dan deze aan de afscherming leggen (mantel)
als je de potmeter naar links draait (tegen de klok in) dan wordt de weerstand naar massa kleiner ende weerstand naar het ingaande signaal groter dus minder signaal uit, als je naar rechts draait (met de klok mee) dan wordt de weerstand naar massa groter en de weerstand naar het ingaande signaal kleiner dus meer signaal uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chevy250 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:32:
[...]

als je een aparte massa hebt dan (zwart?) dan deze aan de afscherming leggen (mantel)
als je de potmeter naar links draait (tegen de klok in) dan wordt de weerstand naar massa kleiner ende weerstand naar het ingaande signaal groter dus minder signaal uit, als je naar rechts draait (met de klok mee) dan wordt de weerstand naar massa groter en de weerstand naar het ingaande signaal kleiner dus meer signaal uit
Maar waar maak ik die ground dan aan vast?
Links+Rechts IN op rij 1 linkerpin en Links+Rechts UIT op rij 2 linkerpin
of
Links IN en Links uit op 1e rij linkerpin
en Rechts IN en Rechts uit op 2e rij linkerpin

of maakt dat niet uit

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
alle massa / ground / min op een punt samen en op beide linker pinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chevy250 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:43:
alle massa / ground / min op een punt samen en op beide linker pinnen
De 2 linkerpinnen dus met elkaar doorverbinden? En dan gewoon alle grounds op die linkerpinnen aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 17:02
De ta2024's zijn er weer :) Iedereen die mij gemaild heeft / gereserveerd krijgt morgen antwoord. Het is een drukke tijd, goede zaak, maar wel overweldigend ;)

Hopelijk kan ik van het weekend een testje draaien met de mp3 decoder die ik van arjen heb. Hij ziet er in ieder geval best hoogwaardig uit! Jullie zien het resultaat wel verschijnen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
[...]

Kijk eens op dickbest.nl. Daar worden de schakelaartjes per briefpost verzonden, dan heb je maar 1,52 euro verzendkosten :)
Bedankt voor de tip maar daar hebben ze die uitvoering niet..
Iemand anders misschien?

lredev, heb jij nog 1-polige aan/uit wipschakelaars? (zie post van mij stukje terug)
En ff benieuwd, had je mn bestelling al verzonden? :P

[ Voor 18% gewijzigd door martijn1172 op 02-06-2010 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:45:
[...]

De 2 linkerpinnen dus met elkaar doorverbinden? En dan gewoon alle grounds op die linkerpinnen aansluiten?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb net even 6 draadjes aan die potmeter gesoldeerd, maar wat een klerewerk zeg, hoe krijg je dat nou ooit netjes en fatsoenlijk aan elkaar vast :o

Heb het net wel een beetje voor elkaar gekregen maar het donderde alweer half uit elkaar. Het werkte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 00:54:
Nou heb net even 6 draadjes aan die potmeter gesoldeerd, maar wat een klerewerk zeg, hoe krijg je dat nou ooit netjes en fatsoenlijk aan elkaar vast :o

Heb het net wel een beetje voor elkaar gekregen maar het donderde alweer half uit elkaar. Het werkte wel.
veel oefenen is de enige methode (ervaring) om zoiets goed en snel te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 00:54:

hoe je het aan elkaar krijgt, gewoon oefenen, vroega toen ik begon met solderen lukte het ook slecht in het begin en nu doe het echt perfect en een heel stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
martijn1172 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:57:
[...]

Bedankt voor de tip maar daar hebben ze die uitvoering niet..
Iemand anders misschien?

lredev, heb jij nog 1-polige aan/uit wipschakelaars? (zie post van mij stukje terug)
En ff benieuwd, had je mn bestelling al verzonden? :P
Ik heb ze nog wel, misschien dubbelpolig maar dat maakt weinig verschil. Het zijn wel van die klein dingetjes! Ik heb alleen van die toggle-dingen, niet wip.

[ Voor 5% gewijzigd door lredev op 03-06-2010 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
Heeft iemand een linkje voor de weerstandsmodificatie op een TA2024 van SureElectronics, of kan iemand even snel zeggen over welke weerstand ik welke weerstand moet solderen? _/-\o_
Onderaan pagina 19 heb ik `m uitgevoerd, 20K`s vervangen door 3.3K`s. Je kan ook 4.7K bovenop de 20K`s solderen, parallel dus. R8 en R14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb bij mijne (ook van Sure) gewoon 4700 (4,7k) Ohm over R8 en R14 gesoldeerd, werkt perfect en met iPhone gaat ie keihard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
ThinkPadd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:42:
Ik heb bij mijne (ook van Sure) gewoon 4700 (4,7k) Ohm over R8 en R14 gesoldeerd, werkt perfect en met iPhone gaat ie keihard.
Vol volume gaat bij mij niet eens, dan vervormd het geluid :P Maar dat is ook behoorlijk hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ja bij mij ook, dan gaat het stotteren en haperen, maar dat maakt niet uit want op dat volume heb ik hem toch nooit staan.

Hij staat dan zo hard dat de hoge tonen je trommelvliezen zowat kapot blazen zeg maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco91
vandaag wil ik alles gaan aansluiten maar ik heb een probleempje :S. Ik weet neit welk van de aansluitingen op de speaker de + en welke de - is :S.. de ene heeft een zwarte draad en de andere een groene. Kan iemand mij vertellen welke + en welke - is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jacco91 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:03:
vandaag wil ik alles gaan aansluiten maar ik heb een probleempje :S. Ik weet neit welk van de aansluitingen op de speaker de + en welke de - is :S.. de ene heeft een zwarte draad en de andere een groene. Kan iemand mij vertellen welke + en welke - is?
Zwart is waarschijnlijk min. Kleurtje is plus.
Maar het maakt niet uit of je ze nou goed of verkeerdom aan sluit, als je ze maar allebei op dezelfde manier aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
  • Laatst online: 03:28
Voor mijn toekomstige kratradio wil ik de volgende onderdelen gaan gebruiken:
  • 2*25W @4Ω TPA3123 Class-D Audio Amplifier Board
  • Pioneer TS-G1712i
  • Paneelmeter om accu voltage te meten, ben nog op zoek naar een goedkoop inbouwmodel want €20 van de Conrad vind ik een beetje veel.
  • Schakelaar om te wisselen tussen netvoeding en accu, hier heb ik hulp bij nodig want ben niet heel goed met elektronica (solderen/zelf fabriceren etc.) maar aansluiten gaat prima!
Hieronder het schema, klopt de schakelaar? En hoe kan ik de DC plug van een laptopvoeding in een +/- kabeltje veranderen zodat hij op de schakelaar past (plug er af knippen)?
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4004/4666584574_d5df3f02f8_b.jpg
Wat mijn voorkeur zou zijn maar wat ik nog nooit gedaan heb is zorgen dat de voedingkabels van de accu en de netvoeding in de DC plug van de TPA3123 kunnen want dat zit het mooist en is het makkelijker los te koppelen.
Hoe moet ik zo'n kabel fabriceren/wat moet waar? Wie kan mij helpen, dit is waar ik vastloop bij het bouwen.

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Iemand nog leuke boxjes voor onder de €30? Met lekker veel bass :D
Ik kom er zo veel tegen, maar heb geen idee welke ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Laatst online: 14:30
Mocht iemand nog willen beginnen met het maken van een krat radio heb ik hier nog een leeg bavaria(12Flesjes) krat staan met 2 Marquant 120Watt speakers.

Jet hoeft dan alleen nog maar je eigen versterker en accu toe te voegen. Voor 22 Euro mag hij worden overgenomen. Ik heb hem maar 1x gebruikt dus hij verkeerd nog in zeer goede staat.

Voor foto's stuur me even een dm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco91
UnitedJunk schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:16:
zoek eens op marktplaats... goede speakers voor weinig geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
UnitedJunk schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:16:
Op conrad even kijken bij de boschmann serie. Is denk ik het beste qua bass wat je voor jou budget kunt krijgen..
Neem dan wel de 6x9 of een speaker met minimaal 16,5cm diameter ;)
Maurits Cassee schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:06:
  • Pioneer TS-G1712i
  • Paneelmeter om accu voltage te meten, ben nog op zoek naar een goedkoop inbouwmodel want €20 van de Conrad vind ik een beetje veel.
  • Schakelaar om te wisselen tussen netvoeding en accu, hier heb ik hulp bij nodig want ben niet heel goed met elektronica (solderen/zelf fabriceren etc.) maar aansluiten gaat prima!
Hieronder het schema, klopt de schakelaar? En hoe kan ik de DC plug van een laptopvoeding in een +/- kabeltje veranderen zodat hij op de schakelaar past (plug er af knippen)?
[afbeelding]
Wat mijn voorkeur zou zijn maar wat ik nog nooit gedaan heb is zorgen dat de voedingkabels van de accu en de netvoeding in de DC plug van de TPA3123 kunnen want dat zit het mooist en is het makkelijker los te koppelen.
Hoe moet ik zo'n kabel fabriceren/wat moet waar? Wie kan mij helpen, dit is waar ik vastloop bij het bouwen.
Ik heb vandaag precies die schakelaar in mijn kist gebouwd en het moet idd net iets anders :P
Zie hier mijn schema.
Het is dan de schakelaar links onder ;)

Mocht je vragen hebben moet je me even een dm sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Is dat wat:
http://link.marktplaats.nl/351657125
En dan de 16,5 CM: 800/900 WATT MAXIMAAL - 25 euro .

Of: http://www.kb-audio.nl/speakers/16-5-cm/shark-2-weg-420-watt.html

Of kan ik hier beter niet aan beginnen, en dan toch deze http://bit.ly/9n63qX kopen?

[ Voor 28% gewijzigd door UnitedJunk op 03-06-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 21:51
  • Pioneer TS-G1712i
[afbeelding]
Die schakelaar zit gewoon goed zo hoor. :) Het schema dat Martijn laat zien is heel handig als je ook gelijk je acculader wil schakelen. Je hebt dan een tweepolige schakelaar nodig.
De voltmeter moet wel anders. Die heb je nu in serie geschakeld maar die hoort dus parallel.
Wat die plug betreft die kun je gewoon afknippen. Voor de aansluiting op je versterker kun je de goede maat DC-plug zoeken bij Conrad. Eventueel kun je voor de voeding ook een laagspanningsbus zoeken, dan hoef je de kabel niet door te knippen.
UnitedJunk schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 18:33:
Is dat wat:
http://link.marktplaats.nl/351657125
En dan de 16,5 CM: 800/900 WATT MAXIMAAL - 25 euro .

Of: http://www.kb-audio.nl/speakers/16-5-cm/shark-2-weg-420-watt.html

Of kan ik hier beter niet aan beginnen, en dan toch deze http://bit.ly/9n63qX kopen?
Ik zou toch voor die Boschmanns of de Sharks gaan. Weet je zeker dat ze een goede efficiëntie hebben (90/91dB). Van die op Marktplaats zijn helemaal geen gegevens bekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Die Sharks heeft wel meer Bass. Ik weet niet of dat veel uitmaakt.
Misschien dat iemand anders me kan overtuigen welke ik moet nemen ;)
Michel5128 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 18:47:

[...]

Ik zou toch voor die Boschmanns of de Sharks gaan. Weet je zeker dat ze een goede efficiëntie hebben (90/91dB). Van die op Marktplaats zijn helemaal geen gegevens bekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:53

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

[...]

schakelaar klopt. voltmeter niet.... de voltmeter moet aan de plus en de min van de accu. dus hetzelfde als de versterker. (volt is het verschil in 'potentiaal' tussen je plus en min-pool..)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietstasss
  • Laatst online: 10-09 07:47
Ik heb zelf ook enkele bierkrat en houten radio's, maar nu heb ik er een, welke zulk een radio heeft: http://www.carfantasy.nl/images/jvc-KD-R302-front.jpg en 2 speakers van jvc van ik geloof 160 watt max per stuk.

Het probleem: Op een 7amp. accu http://sites.shoptimuspri...oducts/p-ru4atepu3y7a.jpg
slaat hij eigenlijk al haast meteen af, bij het minste beetje bass. Nu had ik er 2 parralel geschakeld, dit ging beter, maar niet voor heel lang. Hoe kan ik nu, met zo min mogelijk gewicht, tóch de genoemde radio+boxen goed laten draaien?

Mvg Arno Dekkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
Bedankt voor de tips, het is me nu duidelijk dat de voltmeter anders moest!
Hieronder het schema even geüpdatet, misschien voor anderen ook handig aangezien dit een vrij standaard setup is lijkt me.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4055/4666367691_19f502c2f9_b.jpg
Als laatste nog een vraagje, uit nieuwsgierigheid want ik zat het me net te bedenken, is het mogelijk om de voeding ook als lader voor de (gel-)accu te gebruiken? Bijvoorbeeld dat hij laadt wat er niet door de versterker gebruikt wordt aan vermogen van de voeding of dat er nog een wipschakelaar bijgevoegd wordt die aangeeft of er geladen moet worden als de wipschakelaar uit het schema op accu staat aangezien de voeding op dat moment niets doet.

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Als je voeding 13,8V is kan dat, als hij 12V is gebeurt er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Michel5128 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 18:47:
[...]

Die schakelaar zit gewoon goed zo hoor. :) Het schema dat Martijn laat zien is heel handig als je ook gelijk je acculader wil schakelen. Je hebt dan een tweepolige schakelaar nodig.
Het is ook een 2-polige aan/uit/aan schakelaar die in zijn schema is afgebeeld. Heb exact dat model (van zijn afbeelding) vandaag ingebouwd..
Maar hij zoekt gewoon een 1-polige aan/uit/aan schakelaar en dan klopt idd dat van hem :) Alleen verkeerd plaatje dus.
ThinkPadd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 19:55:
Als je voeding 13,8V is kan dat, als hij 12V is gebeurt er niks.
Toch lijkt me een specifieke gelaccu-lader meer geschikt :P

[ Voor 20% gewijzigd door martijn1172 op 03-06-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
Een aparte gellader is misschien beter, al zou ik niet weten hoeveel beter en als het niet slecht is voor de accu heb ik het veel liever aangezien het wel zo makkelijk is om alleen een voedingskabel er in te prikken en klaar. :9
En de 3 standen schakelaar is toch juist goed aangezien je dan kunt switchen tussen accu/voeding en eventueel in accu stand en met een extra 2-standen wipschakelaar om te wisselen tussen wel of niet laden?
Zou deze voeding kunnen? Hij is 15v, is dat teveel voor een accu of kan dat nog? Hij kan qua vermogen wel op de versterker dus daarom zou het mooi zijn. :P

[ Voor 26% gewijzigd door Emacee op 03-06-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
15V is echt veel te veel, dan staat je accu lekker te borrelen en te gassen.

13,8V is maximum voor gelaccu.

Ik denk dat het voor jouw handiger is als je gewoon een goede gellader haalt.

Geloof dat LIDL er eentje in de aanbieding heeft/had
600mA lader voor 4,99 weet je tenminste zeker dat je accu heel blijft d:)b

[ Voor 50% gewijzigd door ThinkPad op 03-06-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
Bedankt voor de tip, als ik geen lader kan vinden die ingebouwd kan worden en waar alleen een netstroom kabeltje in hoeft (dus alleen de stekker) dan ga ik even naar de Lidl!
Hoe zit het dan met dit verhaal en dit plaatje?
http://img714.imageshack.us/img714/7344/22042010002.jpg
Charge staat er 15V, of zou dat zijn dat je dan terwijl de stand op accu staat en er tegelijkertijd geladen wordt?
Het is mij nog onduidelijk.
P.S. Als er iemand een supermarkt in de buurt van Haarlem weet waar je een Heineken krat kan halen van 18 x 0,5l, dat vind ik een mooiere maat voor mijn krat en via Albert.nl moet je op een minimum bedrag zitten, teveel gedoe :X

Zie de topicwarning

[ Voor 52% gewijzigd door FeaR op 04-06-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionysuZ
Weet iemand nog een antwoord hier op?
DionysuZ schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:33:

Nog een vraagje, in het bierkrat zitten aan alle zijden holle ruimtes. Ik weet niet of dit erg effect heeft op de akoestiek maar is het beter deze dicht te purren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Laatst online: 06-09 13:25
Vraagje:

Ik heb nu bij mijn Li-Ion accu eindelijk het benodigde plugje gekocht, maar bij die accu zit ook een lader. Zou het kunnen dat ik die oplader aan kan sluiten op de plug die aangesloten staat op de TA2024?
Het lijkt me sterk namelijk, maar op de lader staat '12,6V DC 350mAh'. Waarschijnlijk een te laag amperage of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
@Hotfix,
Ja das inderdaad te weinig voor vol volume. Je kunt er wss wel op een laag volume mee spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 14:10
Heeft iemand toevallig een duidelijke foto van de onderkant van zijn/haar kratsafe met het type b relais? Ik heb hem nou helemaal opnieuw gemaakt maar krijg hem op 1 of andere rede niet aan de praat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuzik
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 12:24
Zo ik heb vandaag mn kratsafe in elkaar gezet. Heb de plaatjes gebruikt die ik een aantal posts eerder geplaatst hebt en het werkt gewoon :9
Heb hem even getest met een oude kapotte accu die meteen afloopt en hij schakelt netjes uit bij 11,4V. Ook het laden gebeurd mooi automatisch. Echt een toppertje die hKS _/-\o_ _/-\o_
Klopt het trouwens dat in die schakeling de voeding niet over de aan en uit knoppen gaan, maar dat hij gewoon standaard aan staat op de voeding?
Mochten er geïnteresseerden zijn ik kan even goede foto's maken van de kratsafe en heb er een SolidWorks 3D model van...

[ Voor 6% gewijzigd door Meuzik op 03-06-2010 22:27 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionysuZ
Meuzik schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 22:23:
Zo ik heb vandaag mn kratsafe in elkaar gezet. Heb de plaatjes gebruikt die ik een aantal posts eerder geplaatst hebt en het werkt gewoon :9
Heb hem even getest met een oude kapotte accu die meteen afloopt en hij schakelt netjes uit bij 11,4V. Ook het laden gebeurd mooi automatisch. Echt een toppertje die hKS _/-\o_ _/-\o_
Klopt het trouwens dat in die schakeling de voeding niet over de aan en uit knoppen gaan, maar dat hij gewoon standaard aan staat op de voeding?
Mochten er geïnteresseerden zijn ik kan even goede foto's maken van de kratsafe en heb er een SolidWorks 3D model van...
ik ben wel geinteresseerd aangezien ik dit weekend zelf de kratsafe in elkaar ga zetten (de componenten binnen :9) en ik over het algemeen erg snel leer maar op het moment nog weinig weet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technicum
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-07-2023
Nu wilde ik zeg maar de hKS gaan bouwen, en zag op het schema dat R3 helemaal nergens staat, en R4 alleen de naam in de schakeling staat :? . Is er al iemand anders geweest die dit verschijnsel tegengekomen is?

Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/2675/kratsafeversie21.png

Graag jullie mening hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter-7
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-07 13:07
Hallo
Weet iemand waar je goed en goedkoop Gel Accu 12V 7Ah kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
wouter-7 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 23:05:
Hallo
Lees eerst eens de beginpost. Ook weten wij natuurlijk niet waar je woont dus wordt het moeilijk om hier iets over te zeggen.

Toch help ik maar eventjes. Bij beveiligingsbedrijfen kun je ze vaak gratis ophalen, op marktplaats staan ook verscheidene en de volgende website verkoopt ze ook http://www.acimaccubedrijf.nl/1224393.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
wouter-7 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 23:05:
Hallo
Hier (maar ik kreeg laatst bericht van ze dat ze ivm met drukte etc tijdelijk niet meer verzenden..) en hier. Ik heb de mijne laatst bij baco (2e link) bestelt en kreeg er 1 van HQ dus dat zit wel goed :) Hij was 12,90V toen ik hem kreeg dus netjes geleverd ;)
Tijdelijk geen verzenden bij Acim..

[ Voor 16% gewijzigd door martijn1172 op 03-06-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
ThinkPadd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:42:
Bedankt voor de hulp!

Hier heb ik er nog twee van thuis liggen, lijken me wel geschikt?
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=423440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
technicum schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 22:43:
Nu wilde ik zeg maar de hKS gaan bouwen, en zag op het schema dat R3 helemaal nergens staat, en R4 alleen de naam in de schakeling staat :? . Is er al iemand anders geweest die dit verschijnsel tegengekomen is?

[afbeelding]

Graag jullie mening hierover.
Klopt. R2 en R4 zijn er niet. Is bij het aanpassen vergeten te veranderen denk ik. Ik heb die meermaals gebouwd zonder r3en r4 en werkt perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Kratsafe animo
Samen met een vriend ben ik van plan om kratsafes te verkopen. We zijn van plan ze vrij compleet te leveren. O.a. willen we een printplaatje ontwerpen. Ervoor zorgen dat er printkroonsteentjes op komen, een headertje (net zo een als voor je moederbord) voor het ledje of die aan of uit is, knoppen voor aan en uit krijgen ook een headertje.

Maar om zo'n actie rendabel te maken willen we eerst weten hoeveel animo ervoor is. Ga er maar vanuit dat ze over 1 a 2 mnd klaar zijn.

Mensen die interesse hebben mogen mij DM-en met het aantal dat ze willen. Let op dit is weten of er animo is. Geen rekeningnummers/adressen etc etc. Want dat regelen we later pas als er meer duidelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:27
Ook toevallig haha!

Ik ben met precies hetzelfde bezig, voor in mijn toekomstige kratradio wil ik alles perfect in orde hebben. Printplaten voor de hKS zijn al ontworpen en ik ben er van plan om er deze week meerdere te bestellen aangezien de kosten enorm omlaag gaan bij hogere hoeveelheden. Deze versie van de hKS is overigens wel aangepast zodat deze automatisch op voedingspanning overspringt zodra de deze aangesloten is. De printplaten zijn dan voor een prikje over te kopen om de mensen die het niet zien zitten om zelf te solderen toch te kunnen voorzien van een degelijke bescherming voor hun accu:).

Binnenkort zal ik eens een flinke update geven van mijn krat.
Het binnenwerk zal compleet uit hout bestaan om een goede klankkast te krijgen. Voor het uiterlijk ga ik aluminium als afwerking gebruiken
Wat electronica betreft ga ik een hKS als accu bewaking gebruiken, een voeding gebasseerd op de LM350(3A max), en een acculader gebasseerd op de L200(regelbaar in stroom tot 2A). Voor elk onderdeel zijn de ontwerpen al klaar en hoeven ze alleen nog maar geproduceert te worden. Ook de voeding en lader zijn voor geintresseerden dan van mij over te nemen, ook dit hoeft niet veel te kosten aangezien te kosten alleen maar omlaag gaan bij grotere hoeveelheden.

Uiteindelijk, wil ik een grote print hebben, met hierop de voeding, lader, en accubescherming geintregeerd. Het enigste wat dan nog nodig is, is een accu, netspanning, en versterker. Kant en klaar en perfect dus voor de minder handige kratradio liefhebber. Dit is uiteraard nog toekomst praat maar wel ideaal.

[ Voor 25% gewijzigd door wesleytjuh op 04-06-2010 00:52 . Reden: Spellingsfouten ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuzik
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 12:24
Oké ik heb even mijn bestanden bij elkaar gezocht en vanochtend wat foto's gemaakt van m'n kratsafe printje.
Voor diegene die erin geïnteresseerd is hier is een link en hier nog één.

Om de 3D modellen te bekijken moet je even E-Drawings installeren (bijgevoegd in het .rar-bestand).
In het 3D model ben ik uitgegaan van de experimenteerplaat van 80x50, maar vond dit in de praktijk toch wat aan de kleine kant. Dit is de eerste keer dat ik een printje heb gebouwd dus wilde graag wat meer ruimte. Verder is alles gemaakt volgens het schema en 3D model.

Note: de plaatjes die ik eerder gepost heb zijn gebaseerd op relais type A, terwijl er type B gebruikt is. De bestanden in de rar file zijn de juiste!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Ik heb nu inmiddels de kratsafe aan de praat dat hij inschakeld. Echter kan ik dit alleen wanneer ik het middelste pootje van de transistor verbindt met de - kant aan de onderkant. Wat doe ik dan fout dat hij zonder dat ik dit doe niet inschakeld? Kan het zijn dat de transitor kapot is?

Edit: Heb hem EINDELIJK aan de praat! Probleem zat hem in het feit dat ik de transitor niet vanuit de bottom view had gesoldeerd dus precies verkeerd om!

[ Voor 21% gewijzigd door BrcBas op 04-06-2010 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:29
Hier animo voor 2x kratsafe :). Probeer ook www.samenkopen.net eens, prima systeem voor dit soort dingen. Linkje kan je vervolgens hier neerplempen uiteraard.

Enig idee qua prijs?

[ Voor 53% gewijzigd door endness op 04-06-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 11:04

tomtommie

Alaaf!

Ik heb inderdaad ook wel animo voor zo'n kratsafe... of zelfs een complete print met alles erop en eraan!
Ben benieuwd wat het kost!

Overigens na mijn accu's overleden zijn, vandaag even een beveiligingsbedrijf in de buurt gebeld, ideaal, de accu's die ze hebben staan mag ik gewoon komen ophalen!

Dan kwam ik dit nog tegen: http://www.thodio.nl/dutch/productpage
Kistradio naar het volgende niveau getild... maar in principe zo goed als hetzelfde... en voor die prijs veel meer voldoening om hem zelf te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
tomtommie schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:10:
Kistradio naar het volgende niveau getild... maar in principe zo goed als hetzelfde... en voor die prijs veel meer voldoening om hem zelf te maken!
Om hier op in te haken voor nieuwe kistbouwers: ook ik ben meerdere malen gewezen op het gemak van kant en klare radio's van bijvoorbeeld DeWalt. Tuurlijk is dit makkelijker maar met genoeg inspanning en zorgvuldigheid kan je een soortgelijk niveau behalen. Qua kosten kan je het zo duur maken als je zelf wilt. Ik ben voor mijn radio al 250 euro kwijt maar ik maak dan ook gebruik van compleet nieuwe materialen die hufterproof zijn. Je kan aan de andere kant ook al klaar zijn voor een paar tientjes. De échte voldoening haal je echter niet uit het gebruik maar uit het bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

nu wil ik mijn versterker een weerstand mod voor zachter als ik dan een 40Kohm erover soldeer gaat hij dan minstens de helft zachter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
tomtommie schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:10:
Maar die zien er wel heel nice uit!
Tot je de prijs ziet :P
Daar kan ik er bijna 3 voor maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:42:
hoi,

nu wil ik mijn versterker een weerstand mod voor zachter als ik dan een 40Kohm erover soldeer gaat hij dan minstens de helft zachter?
Nee, want dan verlaag je de weerstand nog steeds. De precieze formule weet ik niet, maar wil je het volume halveren dan zal je de originele moeten vervangen door 40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
Is deze accubewaker ook te gebruiken als hKS? Een hKS maken wordt mij te ingewikkeld dus ik ben wel geïnteresseerd in een kant-en-klare hKS aangezien ik denk dat die goedkoper zullen zijn dan de bovengenoemde accubewaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 21:51
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:42:
hoi,
De formule voor weerstanden in een parallelschakeling is de volgende: 1/R1 + 1/R2 = 1/Rrev. Dus als je 40k eroverheen soldeert krijg je 1/20 + 1/20 = 1/13.333. Dat is lager dan de originele 20k en zal hij alsnog harder gaan. Je moet inderdaad doen wat lredev zegt, de oude weerstand vervangen door 40k.
Maurits Cassee schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 17:54:
Is deze accubewaker ook te gebruiken als hKS? Een hKS maken wordt mij te ingewikkeld dus ik ben wel geïnteresseerd in een kant-en-klare hKS aangezien ik denk dat die goedkoper zullen zijn dan de bovengenoemde accubewaker.
Volgens de datasheet kun je hem zo instellen dan hij uitschakelt bij 11,5v dus hij is inderdaad geschikt om als accubewaker te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:27
Hier alvast een voorproefje van de hKS:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/wesleytjuh/Kratsafe.png
De afmetingen zijn zo rond de 40x50mm, erg klein dus:)
Vanavond of morgenochtend meer!

Update:

Zoals beloofd wat meer info over de hKS en mijn kratje

Kratradio V2:
  • Jupiler krat
  • TA2024MKII van kratradio.nl
  • 2* JBL 602GTO
  • Loodgel Accu 12V 7AH
  • Hout + aluminium
  • hKS
  • Voeding gebasseerd op een LM350
  • Lader gebasseerd op een L200C
  • Ringkern transformator
  • Loodgel Accu 12V 7AH
De 1e 4 punten hebben geen uitleg nodig denk ik, hieronder staat het nieuwe ontwerp van mijn krat.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/wesleytjuh/kratv2iso.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/wesleytjuh/kratv2top.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/wesleytjuh/kratv2left.jpg
Zoals je ziet is er van de buitenkant alleen aluminium zichtbaar, de speakers worden afgewerkt met een aluminium behuizing, hier komt ook nog geperforeerd RVS tussen. De zijkanten bevatten aluminium handvaten met daarin de aansluitmogelijkheden en schakelaars(niet zichtbaar). En het belangrijkste van allemaal is dat de binnenkant helemaal uit hout bestaat en compleet luchtdicht is. Hopelijk gaat deze versie een stuk beter klinken dan mijn 1e krat :).

Ook is hier de electronica zichtbaar:
  • Accu
  • TA2024
  • Ringkern transformator
Hier komt dan nog de hKS, voeding en lader bij.

hKS
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/wesleytjuh/Kratsafe.png
Zoals al eerder vermeld.
Print plaatje wordt ongeveer 50x40. Er zijn 4x2 printkroonstenen aanwezig voor de aansluiting van de accu, versterker, voeding en lader. Er zijn 3 2-pins headers aanwezig voor de aansluiting van de aan en uitschakelaar, en de LED. Verder is deze versie aangepast met de transistor zodat de hKS automatisch overschakelt op de voeding zodra deze aangesloten is. Zoals ik eerder al zij ben ik van plan om er meerdere te maken, simpelweg omdat bij hogere hoeveelheden de prijs omlaag gaat. Deze zijn dan als losse print, of als kant en klare print inclusief schakelaars en LED netjes aan een kabeltje gesoldeerd verkrijgbaar.

Lader
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/wesleytjuh/kratlader.png
Ook mijn lader wil ik zelf gaan maken. Deze is gebasseerd op een L200, een heel leuk spanningsregulatortje hiervoor. Kan tot 2A leveren en de spanning is regelbaar via een potmeter. De maximale laadstroom is in te stellen met een weerstand. 2x AC in, 2x DC uit. Simpel, maar perfect geschikt voor het lader van Loodgel tot 20AH.

Voeding
Ook deze ga ik zelf maken, helaas nog geen foto's van maar spreekt voorzich. Gewoon een simpele voeding gebasseerd op een LM350. Max 3A, spanning regelbaar dmv potmeter. Verder ver hetzelfde als de lader.

Ringkerntransformator
Afbeeldingslocatie: http://img-europe.electrocomponents.com/largeimages/R223775-01.jpg
Aangezien mijn voeding en lader uit gaan van gelijkspanning zal ik dus een transformator nodig hebben. Hierbij heb ik gekozen voor een ringkern transformator van 2x15V omdat de spanningsregulatoren een paar volt meer nodig hebben de de spanning die ze leveren. En is gekozen voor een trafo van 80VA zodat ik 2x2,67A heb, ruim voldoende voor de TA2024 en lader dus :).

Veel onderdelen zijn al besteld, meeste tekeningen zijn af, binnenkort aan de slag dus! Laat maar horen wat jullie ervan vinden.

Mocht je interesse hebben in de hKS of een van de onderdelen of hier specifiek vragen over hebben, mail me dan op het adres uit mijn profiel.

[ Voor 89% gewijzigd door wesleytjuh op 05-06-2010 00:12 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb wel interesse in zo een printje maar hoeveel moet zo een printje dan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 19:40
wesleytjuh schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 18:49:
Hier alvast een voorproefje van de hKS:
[afbeelding]
De afmetingen zijn zo rond de 40x50mm, erg klein dus:)
Vanavond of morgenochtend meer!

Update:

...
Mag ik jou een tip geven, gebruik alsjeblieft een schakelende voeding! Heb je gelijk DC en je tilt je een breuk aan die ringkerntrafo's, waar een schakelende voeding van dat formaat maximaal 500 gram weegt ;)

[ Voor 78% gewijzigd door peeter123 op 05-06-2010 10:38 ]

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Is het mogelijk om in het huidige HKS schema ook de optie te beschrijven dat wanneer de netvoeding wordt aangesloten de kist automatisch op de voeding gaat spelen? Heb het ergens in de vorige topics wel gelezen dat dit kon maar ik vroeg me af of het mogelijk is om dit als optie in het huidige schema te beschrijven en deze vervolgens toe te voegen aan de startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomwas54 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:35:
[...]

Ik heb zelf vorige week dat bluetooth ontvangertje binnengehad en las bij het productforum op DX nog een oplossing waar ik zelf ook voor ga: Een minijack -> 3x tulp-kabeltje aansluiten op de uitgang van de ontvanger, dan de gele tulp vervangen door een male USB connector, en die dan m.b.v. zo'n USB-sigarettenplug (die ik nog had liggen, kan ook m.b.v. een regelaar zoals een 7805 oid) aansluiten op je accu. De witte en rode tulpstekkertjes kan je dan op je versterker aansluiten voor het geluid. Moet het alleen nog wel testen (weet niet helemaal zeker of de pinout van de aansluiting overeenkomt met die van de kabel), want het kabeltje is pas eergisteren verzonden...
Heeft u al gekeken of dat het werkt (ben namelijk best nieuwsgierig...) ???
P.S. ik wil niet opdringerig zijn!!

Groete Roel
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.

Linken naar conrad producten? Gebruik de directe productlink...