Hier alvast een voorproefje van de hKS:

De afmetingen zijn zo rond de 40x50mm, erg klein dus:)
Vanavond of morgenochtend meer!
Update:
Zoals beloofd wat meer info over de hKS en mijn kratje
Kratradio V2:
- Jupiler krat
- TA2024MKII van kratradio.nl
- 2* JBL 602GTO
- Loodgel Accu 12V 7AH
- Hout + aluminium
- hKS
- Voeding gebasseerd op een LM350
- Lader gebasseerd op een L200C
- Ringkern transformator
- Loodgel Accu 12V 7AH
De 1e 4 punten hebben geen uitleg nodig denk ik, hieronder staat het nieuwe ontwerp van mijn krat.

Zoals je ziet is er van de buitenkant alleen aluminium zichtbaar, de speakers worden afgewerkt met een aluminium behuizing, hier komt ook nog geperforeerd RVS tussen. De zijkanten bevatten aluminium handvaten met daarin de aansluitmogelijkheden en schakelaars(niet zichtbaar). En het belangrijkste van allemaal is dat de binnenkant helemaal uit hout bestaat en compleet luchtdicht is. Hopelijk gaat deze versie een stuk beter klinken dan mijn 1e krat

.
Ook is hier de electronica zichtbaar:
- Accu
- TA2024
- Ringkern transformator
Hier komt dan nog de hKS, voeding en lader bij.
hKS

Zoals al eerder vermeld.
Print plaatje wordt ongeveer 50x40. Er zijn 4x2 printkroonstenen aanwezig voor de aansluiting van de accu, versterker, voeding en lader. Er zijn 3 2-pins headers aanwezig voor de aansluiting van de aan en uitschakelaar, en de LED. Verder is deze versie aangepast met de transistor zodat de hKS automatisch overschakelt op de voeding zodra deze aangesloten is. Zoals ik eerder al zij ben ik van plan om er meerdere te maken, simpelweg omdat bij hogere hoeveelheden de prijs omlaag gaat. Deze zijn dan als losse print, of als kant en klare print inclusief schakelaars en LED netjes aan een kabeltje gesoldeerd verkrijgbaar.
Lader

Ook mijn lader wil ik zelf gaan maken. Deze is gebasseerd op een L200, een heel leuk spanningsregulatortje hiervoor. Kan tot 2A leveren en de spanning is regelbaar via een potmeter. De maximale laadstroom is in te stellen met een weerstand. 2x AC in, 2x DC uit. Simpel, maar perfect geschikt voor het lader van Loodgel tot 20AH.
Voeding
Ook deze ga ik zelf maken, helaas nog geen foto's van maar spreekt voorzich. Gewoon een simpele voeding gebasseerd op een LM350. Max 3A, spanning regelbaar dmv potmeter. Verder ver hetzelfde als de lader.
Ringkerntransformator

Aangezien mijn voeding en lader uit gaan van gelijkspanning zal ik dus een transformator nodig hebben. Hierbij heb ik gekozen voor een ringkern transformator van 2x15V omdat de spanningsregulatoren een paar volt meer nodig hebben de de spanning die ze leveren. En is gekozen voor een trafo van 80VA zodat ik 2x2,67A heb, ruim voldoende voor de TA2024 en lader dus

.
Veel onderdelen zijn al besteld, meeste tekeningen zijn af, binnenkort aan de slag dus! Laat maar horen wat jullie ervan vinden.
Mocht je interesse hebben in de hKS of een van de onderdelen of hier specifiek vragen over hebben, mail me dan op het adres uit mijn profiel.
[
Voor 89% gewijzigd door
wesleytjuh op 05-06-2010 00:12
]