Het Krat- en Kistradio Topic [deel 7] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 93.309 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
jbkappirossi schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:29:
[...]

dat denk ik niet second lijm smelt het plastic niet om. WTF schroeven in plexiglas 8)7 .
als je het dus netjes wilt doen gebruik je chloroform anders speciale kit .
secondelijm of andere rommel wil niet .

dit komt op het zelfde neer als chloroform maar is duurder .
YouTube: How to glue Acrylic
chloroform koop je per 100ml bij de aphoteek voor 5euro
Dit mag je zomaar ophalen bij de apotheek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janusja
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 11:21
Als ik voor m'n Infinity 6532i speakers een dichte kast wil maken, hoeveel liter zou die dan bij voorkeur moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
janusja schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:41:
Als ik voor m'n Infinity 6532i speakers een dichte kast wil maken, hoeveel liter zou die dan bij voorkeur moeten zijn?
Dit zal niet heel veel uitmaken in een kistradiotje, als je maar zorgt dat hij zo goed als luchtdicht is. Een wollen trui of iets dergelijks is oook bevorderend voor het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
janusja schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:41:
Bij mijn Pioneer Speakers (ook 17cm) werd 15 liter per speaker aangeraden.
Maar over het algemeen doen autspeakers het in veel verschillende klankkasten goed, daar zijn ze voor ontworpen.
Een flinke klankkast kom het geluid (vooral bas) wel ten goede :)

EDIT: Zomaar ergens een trui in gooien gaat niet werken. Tenzij hij echt van zacht wol is. (uit een kussen ofzo?
De kans is erg groot dat je de virtuele ruimte dan niet vergroot maar juist verkleint. Niet alle stoffen/schuimen vergroten de virtuele ruimte....

[ Voor 21% gewijzigd door Skeltenaer op 15-06-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
jbkappirossi schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:29:
[...]

dat denk ik niet second lijm smelt het plastic niet om. WTF schroeven in plexiglas 8)7 .
als je het dus netjes wilt doen gebruik je chloroform anders speciale kit .
secondelijm of andere rommel wil niet .

dit komt op het zelfde neer als chloroform maar is duurder .
YouTube: How to glue Acrylic
chloroform koop je per 100ml bij de aphoteek voor 5euro
Afbeeldingslocatie: http://img37.imageshack.us/img37/4283/img0900s.jpg
Overigens worden daar schroeven gebruikt, vind het resultaat tog echt niet verkeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb nu dus 4 accus van 12v 7ah

En 1 oplader van 12v DC 3A die goed is voor accus van 12-45Ah

De accus zijn niet allemaal met gelijke spanning.

Als ik de accu's nou een nacht allemaal met de plussen aan elkaar en de minnen aan elkaar wegzet, en ze morgen gezamelijk oplaad, zou het dan goed moeten gaan?

Ik maak dan dus eerst de spanning van alle accus gelijk, en daarna laad ik ze gezamelijk op (28Ah dus dat is te doen met die accu, ook weer parallel)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janusja
Is het normaal dat m'n TA2024 (ook met kortgesloten ingang) een duidelijk hoorbaar ruisje geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:09
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:57:
Ik maak dan dus eerst de spanning van alle accus gelijk, en daarna laad ik ze gezamelijk op (28Ah dus dat is te doen met die accu, ook weer parallel)
Ja, zolang je ze niet met verschillende spanningen aan elkaar koppelt komt het goed.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
janusja schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:21:
Is het normaal dat m'n TA2024 (ook met kortgesloten ingang) een duidelijk hoorbaar ruisje geeft?
Nee. Maak eens een foto van je TA2024 wanneer ie aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janusja
Zal ik morgen doen, hij ligt op m'n werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intussen ben ik ook al redelijk ver met mijn bierkrat-radio :)
nu alleen nog wachten tot mijn broer mijn oude kratradio weer meeneemt, nadat hij 'm afgelopen weekend heeft gesloopt.. -.-,

heb 'm al afgeschreven voordat ik 'm zie, en ga nu de deksel en bodem hergebruiken.., scheelt weer werk ;)

eenmaal, die in mijn nieuwe krat en ik kan beginnen met de binnenkant bedekken met noppenschuim (nog geen 10E voor 2m² @ Formido) en alles vastzetten..

hopelijk dit weekend, en dan zal ik ook foto's en video plaatsen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrcBas schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:26:
[...]

Heb ik vorig jaar ook gedaan met 2x boston 13cm speakers. Ik zeg je 1 ding, zet er 1 speaker in inplaats van twee. Bij mij werdt de druk van binnen zo groot dat het voor geen meter meer klonk. Had er diverse gaten in gemaakt en het klonk alsnog niet helemaal super! Ik verwacht dat het met 1 speaker een stuk beter gaat.
Hier was ik al bang voor inderdaad ;)

Maar ben toch van plan om 2 speakers te gebruiken, ook ivm. de belasting van de versterker...

Ik was al van plan het vat door midden te snijden, en vervolgens met scharnieren weer vast te zetten waardoor ik de speakers dus één kant op kan draaien. Dan hoop ik ook gelijk jou probleem te verhelpen.

Dan heb ik aan de binnenkant genoeg ruimte voor de schakelaar/ledjes/voltmeter/oplaadpuntjes etc.

Qua geluidskwaliteit moet ik nog even kijken wat de beste oplossing is. noppenschuim/kunsthars/wol etc. even kijken wat het beste klinkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-02-2022

De_Boorr

PSN: Deboorr

peeter123 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:12:
[...]

Je mag nooit 2 accu's parallel zetten, bij het kleinste spanningsverschil gaat er al een enorme stroom lopen! Resulterende in kapotte of exploderende accu's!
Nu ben ik even bezorgd... Kan de opstelling hieronder dan wel?

Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/513/13062010125m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44

Pixeltje

Woo-woohoo!

De_Boorr schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:46:
[...]

Nu ben ik even bezorgd... Kan de opstelling hieronder dan wel?

[afbeelding]
Nee dus, als ik het goed zie heb je de accu's hier parallel geschakeld.

Als je in serie schakelt verdubbel je het voltage wel, dus denk goed na over wat je wilt. Misschien kun je beter de tweede accu ontkoppeld in je krat zetten en aansluiten als de eerste leeg raakt?

Serieschakeling:
Accu 1 + naar verbruiker
Accu 1 - naar accu 2 +
Accu 2 - naar verbruiker.

Wat jij (volgens mij) gedaan hebt is + op + en - op -, vervolgens aftappen en naar je verbruiker sturen.

Edit: Ik zie dat je een TA2024 gebruikt. Je kunt je accu's dus niet in serie schakelen, dan krijgt je versterker 24V te verduren en sterft hij een spoedige en pijnlijke dood.

[ Voor 10% gewijzigd door Pixeltje op 16-06-2010 10:30 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

Pixeltje schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:29:
Wat jij (volgens mij) gedaan hebt is + op + en - op -, vervolgens aftappen en naar je verbruiker sturen.

Edit: Ik zie dat je een TA2024 gebruikt. Je kunt je accu's dus niet in serie schakelen, dan krijgt je versterker 24V te verduren en sterft hij een spoedige en pijnlijke dood.
Precies, zo heb ik het gedaan, ik had hier en daar meerdere kistradiotjes gezien die een parallel schakeling gebruikten dus dacht dat dat geen kwaad kon. In serie kan uiteraard niet vanwege de versterker.

Maargoed enige oplossing is dus om 1tje los te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Laatst online: 01-07 23:42
De_Boorr schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:04:
[...]

Precies, zo heb ik het gedaan, ik had hier en daar meerdere kistradiotjes gezien die een parallel schakeling gebruikten dus dacht dat dat geen kwaad kon. In serie kan uiteraard niet vanwege de versterker.

Ja, of een grotere accu kopen. Met een driewegschakelaar aan/uit/aan kan je tussen twee accu's schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Ze zijn nu al parallel geschakeld, het gevaar van de grote stroom is dus al geweken. In principe kan dit best zo. Al zullen je accu's wellicht wat sneller slijten. Wat voor lader gebruik je en hoe laad je ze op? Apart of ook zo geschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
De_Boorr schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:04:
[...]

Nee je kan ze gewoon zo laten staan zover ik weet. Bij mijn gel-accu's stond in de gebruiks aanwijzing gewoon een opstelling voor meerdere accu's parallel en in serie (Weet zo snel de pdf niet meer te vinden).

Bij grote server ruimte wordt ook wel eens een hele kamer vol met accu's aan elkaar verbonden (een aantal parallelle serie's) om zo met meer dan 100 accu's een tijdje 220v te kunnen leveren.

zoals iredev al schreef het gevaar van de grote stroom is al geweken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

lredev schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:49:
Ze zijn nu al parallel geschakeld, het gevaar van de grote stroom is dus al geweken. In principe kan dit best zo. Al zullen je accu's wellicht wat sneller slijten. Wat voor lader gebruik je en hoe laad je ze op? Apart of ook zo geschakeld?
Ik heb een lader bij de Lidl gekocht, 600mA.

Als ik ze laad haal ik ze gewoon eruit. Of moet ik dat nu niet meer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
De_Boorr schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:14:
[...]

Ik heb een lader bij de Lidl gekocht, 600mA.

Als ik ze laad haal ik ze gewoon eruit. Of moet ik dat nu niet meer doen?
Als ze parallel staan moet je ze ook samen weer parallel opladen of je dat buiten je kist of in je kist doet maakt niet uit.

[ Voor 3% gewijzigd door boppos op 16-06-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
boppos schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:04:
[...]

Nee je kan ze gewoon zo laten staan zover ik weet. Bij mijn gel-accu's stond in de gebruiks aanwijzing gewoon een opstelling voor meerdere accu's parallel en in serie (Weet zo snel de pdf niet meer te vinden).

Bij grote server ruimte wordt ook wel eens een hele kamer vol met accu's aan elkaar verbonden (een aantal parallelle serie's) om zo met meer dan 100 accu's een tijdje 220v te kunnen leveren.

zoals iredev al schreef het gevaar van de grote stroom is al geweken.
nee hoor. Accu's geven DC en je hebt AC nodig voor voedingen. Wel word de spanning opgevoerd (door accu's in serie te zetten idd) en word er een sinuscurve gemaakt voor 220 AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ineens werkt mijn versterker niet meer :(. Ik was niet eens in de buurt van de versterker bezig, maar met wat zaken bij het paneeltje. Heeft iemand een idee wat ik kapot gemaakt kan hebben, en hoe? Kortsluiting misschien?

Vraag aan Ta2024 verkopers: Wie zou vandaag nog een versterker kunnen verkopen en opsturen? De nood is hoog, aangezien ik bijna op vakantie ga :(. Mail naar royschut@yahoo.com.

Zou wel erg lullig zijn als het na al die inspanning toch niet gaat lukken.

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Roy,
Ik zou je eentje willen aanbieden die ik al heb ingebouwd ,maar ik denk niet dat ik tijdig van mijn werk af ben om dan nog op tijd de boel op de post te doen.. mail me anders even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

boppos schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:24:
[...]

Als ze parallel staan moet je ze ook samen weer parallel opladen of je dat buiten je kist of in je kist doet maakt niet uit.
Dan haal ik de schoentjes naar de schakelaar los en plaats ik daar de klemmetjes op, is dat een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iredev, bedankt voor je reactie, maar Fterheide gaat het voor me doen. Toch bedankt!

Maar hoe ik 'em nou gesloopt heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
  • Laatst online: 03-01-2021
@iredev

op youtube zag ik dat je een andere mp3 decoder binnen hebt, waarneer kan ik die bij je kopen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Ik heb de volgende MP3 hardware decoder gekocht van ebay. Volgens mij is dezelfde als van kratradio.nl echter is deze op 5V (Heb ik opgelost met een USB sigarettenaansteker adapter).

Dan maak ik ook uit de plaatjes op dat er een 3watt versterker op zit, is dit bij de versie van kratradio ook zo? En kan je dat zonder gevolgen aansluiten op een gemodde TA2024? Of moet ik dan iets met weerstanden gaan doen?

Sommige TA2024 zijn niet gemod en gebruiken een voorversterkertje. Als die voorversterkertjes ook +/- 3watt leveren dan kan ik een ongemodde TA2024 en zo'n MP3 hardware decoder gewoon samen gebruiken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

lredev schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:49:
In principe is het 'gevaar' elke keer na het opladen weer aanwezig toch? Als een accu iets minder vol is dan de ander krijg je een laadstroom die zijn weerga niet kent. Ik zou gaan voor een driewegschakelaar waarmee je de accu's na elkaar kunt gebruiken.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

Pixeltje schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:06:
[...]

In principe is het 'gevaar' elke keer na het opladen weer aanwezig toch? Als een accu iets minder vol is dan de ander krijg je een laadstroom die zijn weerga niet kent. Ik zou gaan voor een driewegschakelaar waarmee je de accu's na elkaar kunt gebruiken.
Lijkt me wel een goed idee. Hoe zit het dan met de kratsafe? En de voltmeter, waar plaats ik die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Pixeltje schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:06:
[...]

Daarom moet je ze ook parallel laten als je de accu's oplaad

Edit: Sorry Pixeltje ff overheen gelezen

[ Voor 6% gewijzigd door boppos op 16-06-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerpuck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-08 15:25
Vraagje, ik heb een schakelaar met lichtje erin, probleem is echter op welke momenten die gaat branden.
Hij heeft de 2 standaard verbindingen, en een 3e, led-, als ik deze op de min na de versterker aansluit brand hij altijd, zonde van de stroom. Maar als ik hem op de plus van de versterker aansluit, brand hij alleen wanneer de versterker uit staat, en niet wanneer hij aanstaat, ook zonde van de stroom dus, btw: Als ik hem op de plus van de versterker zet zit hij ook meteen op de rem+, mischien is dat de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerpuck
De_Boorr schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:07:
[...]

Lijkt me wel een goed idee. Hoe zit het dan met de kratsafe? En de voltmeter, waar plaats ik die?
Ik denk dat je de kratsafe zo moet houden, maar ervoor, naast de gewoon aan en uit knop de drieweg schakelaar moet stoppen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

boppos schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:15:
[...]

Daarom moet je ze ook parallel laten als je de accu's oplaad
Ja, maar hij gaf aan dat hij dat niet deed, dus vandaar mijn opmerking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Filmpje van mijn kist:
De_Boorr schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:07:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/3563/2accus.jpg
Kratsafe ben ik nog niet aan begonnen en heb geen idee hoe ie werkt, kan ik je dus niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 21:36
boppos schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:04:
Ik heb de volgende MP3 hardware decoder gekocht van ebay. Volgens mij is dezelfde als van kratradio.nl echter is deze op 5V (Heb ik opgelost met een USB sigarettenaansteker adapter).

Dan maak ik ook uit de plaatjes op dat er een 3watt versterker op zit, is dit bij de versie van kratradio ook zo? En kan je dat zonder gevolgen aansluiten op een gemodde TA2024? Of moet ik dan iets met weerstanden gaan doen?

Sommige TA2024 zijn niet gemod en gebruiken een voorversterkertje. Als die voorversterkertjes ook +/- 3watt leveren dan kan ik een ongemodde TA2024 en zo'n MP3 hardware decoder gewoon samen gebruiken toch?
Op de decoder die kratradio.nl (lredev) verkoopt zit geen ingebouwde versterker. Is ook niet nodig want dit is bedoeld om speakers direct op aan te sluiten. Echter zit er ook gewoon een line-uitgang op die je rechtstreeks op een ta2024 (gemod of ongemod) aan kunt sluiten.
Een voorversterker heeft een hele andere functie, namelijk het versterken van het lijnsignaal. Dit is dus niet relevant voor jouw 'probleem'.
powerpuck schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:38:
Vraagje, ik heb een schakelaar met lichtje erin, probleem is echter op welke momenten die gaat branden.
Hij heeft de 2 standaard verbindingen, en een 3e, led-, als ik deze op de min na de versterker aansluit brand hij altijd, zonde van de stroom. Maar als ik hem op de plus van de versterker aansluit, brand hij alleen wanneer de versterker uit staat, en niet wanneer hij aanstaat, ook zonde van de stroom dus, btw: Als ik hem op de plus van de versterker zet zit hij ook meteen op de rem+, mischien is dat de oplossing?
Heb je misschien een linkje van de schakelaar en/of een foto van hoe je het aangesloten hebt? Dat zou het voor ons iets duidelijker maken want nu is het een beetje een onduidelijk verhaal.
Painore schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:59:
[afbeelding]
Kratsafe ben ik nog niet aan begonnen en heb geen idee hoe ie werkt, kan ik je dus niets over zeggen.
Inderdaad zo. En de kratsafe komt tussen de schakelaar en de ta2024/voltmeter. Dus vanaf de schakelaar naar de 'accu' aansluiting op de hKS en vanaf de 'versterker' aansluiting naar de ta2024 en voltmeter.

[ Voor 10% gewijzigd door Michel5128 op 16-06-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Ik verkoop een goeie autoradio, voor degene die graag een autoradio voor niet zo veel willen. Hij leest mp3's e.d. Nou ja, hier is de advertentie: V&A aangeboden: Medion Autoradio
Laat maar even weten(DM) wat je er van vind, als er iemand hier nog autoradio gebruikt.

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een vraagje:

We nemen de:

"Simpele spanningsbewaker 2 van Circuits Online. Deze spanningsbewaker bewaakt de spanning van een accu of een batterij. De schakeling werkt vrij simpel. Er is een groene en een rode LED. Onder normale omstandigheden brandt de groene LED. Wanneer de spanning onder een bepaald punt zakt, gaat de groene LED uit en gaat de rode branden. Het omslagpunt is te regelen met de potmeter."

Wat als ik de rode LED vervang door een relais wat mijn + kabel naar de versterker onderbreekt. Gaat dit?

Ik wil namelijk een schakeling waarbij de + naar de voeding wordt onderbroken zodra deze onder de 11,5V komt.

Gaat dit werken? Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Michel5128 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:00:
Op de decoder die kratradio.nl (lredev) verkoopt zit geen ingebouwde versterker. Is ook niet nodig want dit is bedoeld om speakers direct op aan te sluiten. Echter zit er ook gewoon een line-uitgang op die je rechtstreeks op een ta2024 (gemod of ongemod) aan kunt sluiten.
Een voorversterker heeft een hele andere functie, namelijk het versterken van het lijnsignaal. Dit is dus niet relevant voor jouw 'probleem'.
Bedoel je nou dat de MP3-module van Ebay ook een lijn uitgang heeft net als die van kratradio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

Hebben tweeters eigenlijk enige nut in dit soort kistjes. (ik zoek nog iets leuks van 10 euro op Conrad zodat ik gratis kan verzenden 8)7 ) En zo ja, hoe plaats je die op de TA2024 (aangezien beide uitgangen voor de 2 speakers al worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
De_Boorr schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:21:
Hebben tweeters eigenlijk enige nut in dit soort kistjes. (ik zoek nog iets leuks van 10 euro op Conrad zodat ik gratis kan verzenden 8)7 ) En zo ja, hoe plaats je die op de TA2024 (aangezien beide uitgangen voor de 2 speakers al worden gebruikt.
Ik heb nog wel wat dingetjes nodig, als je ze me dan met de post opstuurt ben ik een stuk goedkoper uit en heb jij gratis verzendkosten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

Painore schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:30:
[...]

Ik heb nog wel wat dingetjes nodig, als je ze me dan met de post opstuurt ben ik een stuk goedkoper uit en heb jij gratis verzendkosten. :)
Okay PM me ff wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-08 08:18
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:14:
Hier een vraagje:

We nemen de:

"Simpele spanningsbewaker 2 van Circuits Online. Deze spanningsbewaker bewaakt de spanning van een accu of een batterij. De schakeling werkt vrij simpel. Er is een groene en een rode LED. Onder normale omstandigheden brandt de groene LED. Wanneer de spanning onder een bepaald punt zakt, gaat de groene LED uit en gaat de rode branden. Het omslagpunt is te regelen met de potmeter."

Wat als ik de rode LED vervang door een relais wat mijn + kabel naar de versterker onderbreekt. Gaat dit?

Ik wil namelijk een schakeling waarbij de + naar de voeding wordt onderbroken zodra deze onder de 11,5V komt.

in principe zou dit kunnen maar door de accu te belasten krijgen je een spanninsdip. Zodra je relais omschakelt bij 11,5 V zou de spanningsbewaker iets boven de 11,5 V meten op de accu waardoor je relais de boel weer inschakelt. Vervolgens weer uit enz. Dit is mijn idee erover, kan iemand dit nog bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt logisch ja.

Maar dat is opzich niet erg. Dan gaat gewoon het geluid steeds aan en uit.
Dit is dan een indicatie dat de accu te leeg is. En tijd om hem op te laden.
Ik heb namelijk 2 accu's in me krat zitten. Niet parallel en niet serie.
Met een aan/uit/aan schakelaar kan ik schakelen tussen accu 1 en accu 2.

Dus als ik speel op accu 1 en hij komt onder de 11,5V, dan schakeld de relais.
Het geluid gaat dan steeds aan, uit, aan, uit.
Dan schakel ik accu 2 in. en laad ik accu 1 op.

Anders zou je dus een relais moeten hebben die uitschakeld en dan uit blijft. Tot je hem d.m.v. een schakelaar of zo weer inschakeld.

Zoiets?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Painore schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:59:
Filmpje van mijn kist:
[video]

[...]

[afbeelding]
Mooimooi! Klinkt goed! :D Je bent voor mij de eerste die het verschil van een open en volledig gesloten kist laat horen :) Klinkt echt goed man.

Maar even mijn vraagje: Mijn koffer moet binnenkort eens af maar de excusen om er maar niet aan verder te gaan blijven zich ophopen :P Wat mij opvalt... Ik speel muziek vanaf m'n telefoon (Samsung Omnia Qwerty, voor als dat nog uitmaakt) en het uitgangssignaal is imo best hoog. Ik speel constant op maximaal 40 % van het max. volume voordat de koffer gaat kraken. Nou is dat makkelijk te beheersen, maar de voltmod heeft voor mij eigenlijk geen nut :)

Anyway, weet iemand of het toevoegen van een BR-poort hier nog iets aan kan veranderen / verbeteren? Want ja, ik zoek ook nog een excuus om die BR-poort in te bouwen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand trouwens de bestelcodes van bijvoorbeeld Conrad.
Om de volgende onderdelen te bestellen t.b.v. Spannings bewaker 2. Ik ben een Noob wat componenten betreft.

"De spanningsbewaker bewaakt de spanning van een accu of een batterij. De schakeling werkt vrij simpel. Er is een groene en een rode LED. Onder normale omstandigheden brandt de groene LED. Wanneer de spanning onder een bepaald punt zakt, gaat de groene LED uit en gaat de rode branden. Het omslagpunt is te regelen met P1."

Begroting
Deze schakeling kost ongeveer € 1,65.

Onderdelenlijst
R1 = 2,2 kΩ
R2 = 3,3 kΩ
R3, R8 = 10 kΩ
R4 = 1 kΩ
R5 = 4,7 kΩ
R6, R7 = 220 Ω
R9 = 1,5 kΩ
P1 = 10 kΩ
D1 = zenerdiode 2,7 V 300 mW
D2 = LED groen
D3 = LED rood
T1 = BC 547B
T2, T3 = BC 557B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerpuck
Michel5128 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:00:

[...]

Heb je misschien een linkje van de schakelaar en/of een foto van hoe je het aangesloten hebt? Dat zou het voor ons iets duidelijker maken want nu is het een beetje een onduidelijk verhaal.
conrad productnummer: 700561 - 89
tekening van de schakeling,
Afbeeldingslocatie: http://i78.photobucket.com/albums/j111/powerpuck/schakelaar.png?t=1276697939

de gele draad is de rem+, daar is de led- van de schakelaar dan ook op aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Blue-Tiger schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:05:
[...]

Mooimooi! Klinkt goed! :D Je bent voor mij de eerste die het verschil van een open en volledig gesloten kist laat horen :) Klinkt echt goed man.

Maar even mijn vraagje: Mijn koffer moet binnenkort eens af maar de excusen om er maar niet aan verder te gaan blijven zich ophopen :P Wat mij opvalt... Ik speel muziek vanaf m'n telefoon (Samsung Omnia Qwerty, voor als dat nog uitmaakt) en het uitgangssignaal is imo best hoog. Ik speel constant op maximaal 40 % van het max. volume voordat de koffer gaat kraken. Nou is dat makkelijk te beheersen, maar de voltmod heeft voor mij eigenlijk geen nut :)

Anyway, weet iemand of het toevoegen van een BR-poort hier nog iets aan kan veranderen / verbeteren? Want ja, ik zoek ook nog een excuus om die BR-poort in te bouwen O-)
Geluid klinkt nog vele beter in het echt :D En inderdaad open en gesloten deksel maakt echt heel veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu ook bezich met een kratje met 2x 2weg 100watt speakers van jvc en een oude auto radio ( waar de cd van stuk is ) maar hij geeft gebrucht 2x 90 watt en een auto accu van 71 ah dus daar kunnen we lekker lang mee draaien XD maar nu was mijn vraag hoe kan ik het best die speakers inbouwen los of moet ik er aan de achterkand een klankkast omheen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:09:
ik ben nu ook bezich met een kratje met 2x 2weg 100watt speakers van jvc en een oude auto radio ( waar de cd van stuk is ) maar hij geeft gebrucht 2x 90 watt en een auto accu van 71 ah dus daar kunnen we lekker lang mee draaien XD maar nu was mijn vraag hoe kan ik het best die speakers inbouwen los of moet ik er aan de achterkand een klankkast omheen ??
Ik raad je aan om een TA2024 te kopen, is maar its meer dan een 10tje maar zal erg bevorderend zijn voor je speelduur. De speakers moet je inderdaad in een kist of iets dergelijks inbouwens, zodat het fungeert als klankkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman

Hierboven mijn complete kist, alleen de kist moet er nog omheen. Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor de schakelaar in plaats van de hKS omdat ik mijn geest al zie dwalen als de kist het in the-middle-of-nowhere begeeft aankomende vakantie. Met een draadje-draadje oplossing en tape is dit vele malen eenvoudiger te repareren. Daarnaast draai ik van een 26Ah accu en hoef daarom maar af en toe de accu in de gaten te houden via de voltmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBotman schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:38:
[video]

Hierboven mijn complete kist, alleen de kist moet er nog omheen. Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor de schakelaar in plaats van de hKS omdat ik mijn geest al zie dwalen als de kist het in the-middle-of-nowhere begeeft aankomende vakantie. Met een draadje-draadje oplossing en tape is dit vele malen eenvoudiger te repareren. Daarnaast draai ik van een 26Ah accu en hoef daarom maar af en toe de accu in de gaten te houden via de voltmeter.
Mooie kist, alleen jammer dat de kist nog niet af is...
Leuk accu'tje heb je erbij trouwens :9~
Je kan toch als je HKS het begeeft alsnog voor een draadje->tapeje->draadje oplossing gaan, gewoon je hele HKS loshalen en je accu of stroom aansluiten (eventueel een reserve schakelaar in je kist om tussen je draadje en tapeje te zetten?)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
boppos schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:19:
[...]
Bedoel je nou dat de MP3-module van Ebay ook een lijn uitgang heeft net als die van kratradio?
Dat bedoel ik inderdaad. Die ingebouwde 3watt versterker gebruik je gewoon niet. :)
powerpuck schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:20:
[...]
conrad productnummer: 700561 - 89
tekening van de schakeling,
[afbeelding]

de gele draad is de rem+, daar is de led- van de schakelaar dan ook op aangesloten.
Kijk, dat is duidelijk! De oplossing is simpel: gewoon de schakelaar omdraaien. De versterker op pootje 1 en de accu op 3. De 'ground' moet uiteraard op de min.
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:14:
Hier een vraagje:

We nemen de:

Je kunt het proberen maar ik beloof niet dat het zal werken. Als je de rode led weg laat moet je ook de weerstand die hier bij hoort weghalen. Conradnummers ga ik niet opzoeken maar je kunt het lijstje natuurlijk ook mee nemen naar de lokale elektroboer. Gaat het solderen wel lukken dan?
Eigenlijk raad ik je aan nog even te wachten op de kant en klare kratsafe die hier binnenkort aangeboden zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:47:
[...]

Mooie kist, alleen jammer dat de kist nog niet af is...
Leuk accu'tje heb je erbij trouwens :9~
Je kan toch als je HKS het begeeft alsnog voor een draadje->tapeje->draadje oplossing gaan, gewoon je hele HKS loshalen en je accu of stroom aansluiten (eventueel een reserve schakelaar in je kist om tussen je draadje en tapeje te zetten?)
De kist is al af, maar ik moet alles nog in een paneel bouwen. Daarna plaats ik uiteraard een verslag mét kist. Misschien dat ik nog eens een hKS in onderdelen bestel om het solderen eens te proberen. Het automatisch overschakelen biedt voor mij niet echt veel voordelen omdat ik praktisch nooit muziek zal draaien bij een stopcontact in de buurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
BBotman schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:06:
[...]

De kist is al af, maar ik moet alles nog in een paneel bouwen. Daarna plaats ik uiteraard een verslag mét kist. Misschien dat ik nog eens een hKS in onderdelen bestel om het solderen eens te proberen. Het automatisch overschakelen biedt voor mij niet echt veel voordelen omdat ik praktisch nooit muziek zal draaien bij een stopcontact in de buurt :)
De hKS is in de eerste plaats bedoeld om je accu te beschermen. Het omschakelen is een bijkomen voordeel van het relais ;) Gezien de prijs van een accu is dat best de moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
lredev schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:38:
[...]

De hKS is in de eerste plaats bedoeld om je accu te beschermen. Het omschakelen is een bijkomen voordeel van het relais ;) Gezien de prijs van een accu is dat best de moeite :)
Ja, snap ik helemaal maar ik laat het in dit project even zitten. Mezelf kennende begin ik na het voltooien van deze kist alweer aan een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
  • Laatst online: 17-02 19:05
Ik was net bezig om mijn hKS af te maken, ik moets alleen nog alle inbouwbussen enzo vast maken maar daar voor heb ik ff getest of die het deed, en toen hebben 2 uitgangen (geen idee welke) contact gemaakt en nu doet die het niet meer. Wat is nou kapot gegaan de relais?

EDIT: Ik zal proberen wat duidelijker te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://img687.imageshack.us/img687/2145/img0905ai.jpg

2 van de onderste draden (accu + -, lader + -, voeding + - en versterker + -) hebben contact (ik weet niet welke) gemaakt en nu krijg ik hem niet meer aan.

[ Voor 34% gewijzigd door Mc55 op 16-06-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerpuck
Michel5128 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:01:

[...]

Kijk, dat is duidelijk! De oplossing is simpel: gewoon de schakelaar omdraaien. De versterker op pootje 1 en de accu op 3. De 'ground' moet uiteraard op de min.
Bedankt, doet het nu als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Mc55 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 20:13:
Ik was net bezig om mijn hKS af te maken, ik moets alleen nog alle inbouwbussen enzo vast maken maar daar voor heb ik ff getest of die het deed, en toen hebben 2 uitgangen (geen idee welke) contact gemaakt en nu doet die het niet meer. Wat is nou kapot gegaan de relais?

EDIT: Ik zal proberen wat duidelijker te zijn.

[afbeelding]

2 van de onderste draden (accu + -, lader + -, voeding + - en versterker + -) hebben contact (ik weet niet welke) gemaakt en nu krijg ik hem niet meer aan.
Waarschijnlijk kortsluiting. Grote kans dat de IC stuk is en/of de diode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Michel5128 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:01:
Dat bedoel ik inderdaad. Die ingebouwde 3watt versterker gebruik je gewoon niet. :)
Geweldig! Ik ga er dan misschien nog wel 1 bestellen aangezien ik nog wel een hoop usb autoladers heb liggen.
Ben ook bezig met een kleiner kistje met 12cm speakers naast mijn krat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even korte vraag, heb even gegoogled maar geen duidelijk antwoord gevonden.
Hoeveel volt moet een volledig opgeladen accu ongeveer geven?
Heb mijn 12v 12ah accu opgeladen met de ctek xs3600 en geeft nu 12,85 volt, maar dacht hier ergens te hebben gelezen dat hij iets in de 13 volt geeft ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 23:06:
Heb mijn 12v 12ah accu opgeladen met de ctek xs3600 en geeft nu 12,85 volt, maar dacht hier ergens te hebben gelezen dat hij iets in de 13 volt geeft ofniet?
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar als je er zeker van bent dat de accu lang genoeg is opgeladen moet je het voltage even afmetingen onder belasting.

Ik ga overigens mijn connectors, schakelaars en LED inbouwen in een kunststof U-profiel. Dat bewerkt lekker makkelijk en geeft geen problemen met bijv. kortsluiting in tegenstelling tot een RVS of alu (zelfgemaakte) inbouwplaat.

[ Voor 16% gewijzigd door BBotman op 17-06-2010 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 00:14
ik heb een lood accu lader die laad met 13.8V 2.6A op een accu van 25.8A en na 48 uur laden, zat mijn accu op 12.78. liep daarna vrij snel terug naar de 12.50 vanaf daar gaat t heel erg langzaam naar beneden dus denk dat t wel goed zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boppos schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:37:
[...]

Geweldig! Ik ga er dan misschien nog wel 1 bestellen aangezien ik nog wel een hoop usb autoladers heb liggen.
Ben ook bezig met een kleiner kistje met 12cm speakers naast mijn krat!
je DM staat uit boppos, maar heb je toevallig één van die usb laders over? ;((A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 23:06:
Laden gebeurt met 13,8volt. Het is normaal dat wanneer je de lader loskoppelt de spanning inzakt tot een niveau dat jij aangeeft. Niks aan de hand dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:05
Vaak kun je het ook wel meten met een amperemeter er tussen, als de stroom op een gegeven moment heel klein is (100mA ipv 1,5A ofzo) dan is hij ook wel vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ben nieuw hier.

Ik zou ook een kistradio willen gaan maken en heb al wat spullen bij elkaar gezocht alleen weet ik niet of de combinatie wel mogelijk is....

Versterker: TA2024
Accu: Loodgel accu 12 volt-2amp.
Boxen: 2x MARQUANT Speakers MCS-13

en moet nog zoeken naar wat schakelaars en 'n ledje maar is dit mogelijk???

Groetjes!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2010 16:10 . Reden: links er inzetten! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
http://www.baco-army-good...el-accu-12-volt-7-2a.html

Ik zou eerder deze nemen, 2 ah is wel heel weinig, neem maar aan dat je op vol vermogen hier net 1 / 1,5 uurtje op speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:27

IWriteCode

Less = more

Ziet er prima uit

Aah... ik dacht 12Ah... maar goed... ik heb dan ook niet voor niets een bril...

[ Voor 71% gewijzigd door IWriteCode op 17-06-2010 16:13 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dus het zou moeten werken zo...

Um maar wat nou als ik ongeveer 4/6 uur willen muziek luisteren???

en als oplader is dit um denk ik...

bedankt!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
ik zou dan gewoon voor de 7.2 ah accu gaan. die heeft bijna iedereen hier.(behalve ik ik heb 55ah, maar das een uitzondering)
de lader is volgens mij goed maar dat weet ik niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek nu ook nog 1 ledje en 2 schakelaars. weet iemand een winkel of site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:05
www.dickbest.nl of gewoon je lokale elektroboer?

Maar Dick Best is qua internet webshop wel goedkoop, omdat ie alles in een envelop probeert te versturen, en niet zoals Conrad e.d. standaard pakketpost a 6,75 pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelderland20
  • Niet online
Hallo allemaal,
Ik volg de krat/kist radio topics al een tijdje en ik ben sinds November bezig geweest met een eigen bier krat radio. Ik dacht ik laat ff zien wat het geworden is, want hij is sinds vandaag af :)

De basis is een Heineken kratje, deze heb ik uitgehold tot de laatste mm en er een MDF kist ingezet. De versterkers zitten in de klankkast die luchtdicht is afgeschermd van de rest van het krat. De klankkast is voorzien van een bas reflect pijp.

Qua apparatuur is bijna alles van de samenkopen acties van Floris ter Heide en Conrad:

* Tripath TA2020 (2*25watt)
* Voorversterker met vacuümbuis
* Originele 'ALPS' potmeter 50kOhm
* Instelbare voeding 11-14 volt 3.5A
* 7,5 ah accu
* 5a zekering
* Marine luidsprekers 180 mm (Waterdicht)
* Bassreflexbuis 45x200 mm
* ACCUSAVER 12V

Alles draait op een 7ah accu of netstroom of extern 12v in. Muziek word afgespeeld met een 3,5mm jack plug dus alles valt er op aan te sluiten. Het setje gaat behoorlijk hard vooral op de netstroom waar die 13,5v haalt.

Hier onder wat pics en een link naar en album: :D
Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/5919/img0572f.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/6571/img0573xu.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img535.imageshack.us/img535/2015/p1306100318.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img821.imageshack.us/img821/6470/img0458.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/6571/img0573xu.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/5919/img0572f.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img139.imageshack.us/img139/1989/file16318b.mp4.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/9499/img0545jf.th.jpg

Het volledige album: http://yfrog.com/jnimg0555gjx

Laat maar weten wat jullie er van vinden :)

[ Voor 3% gewijzigd door gelderland20 op 17-06-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Het lijkt me wel leuk om in de kist een dock in te bouwen voor de iPhone. Weet iemand of het mogelijk is om dit te doen, dat de iphone dus geluid doorgeeft en tegelijkertijd oplaadt, netzoals bij een echte portable speaker.

Zoiets dus; laden en afspelen via dock!
Afbeeldingslocatie: http://www.devicemag.com/wp-content/uploads/2009/08/logitech-iphone-ipod-speaker-docks.jpg
gelderland20 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:09:
Hallo allemaal,
Ik volg de krat/kist radio topics al een tijdje en ik ben sinds November bezig geweest met een eigen bier krat radio. Ik dacht ik laat ff zien wat het geworden is, want hij is sinds vandaag af :)

...
Ik zie dat je ook een deksel gebruikt die open en dicht kan. Trilt bij jou de deksel als je op vol volume speelt met een bass er in? Zoniet, hoe heb je de deksel vast geklemd?

[ Voor 40% gewijzigd door Painore op 17-06-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
http://store.apple.com/nl...TY1NDAzOQ&mco=MTE0MDcxNDA

die kopen en in je krat verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

gelderland20 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:09:
Het volledige album: http://yfrog.com/jnimg0555gjx

Laat maar weten wat jullie er van vinden :)
Porno kist _/-\o_ Had je weinig tijd of kost het echt zo lang en waar zat de meeste tijd in?

Die ledstrip trekt die veel stroom trouwens??
Ik zit misschien te denken om een plexiglas deksel te maken en daaronder een strip blauwe ledjes te plaatsen rondom. Ik zag op samenkopen.net een actie daarvoor staan.

Ow en als je wilt mag je voor mij ook wel van die stoere grilletjes maken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Ik heb hier een dock liggen, eigenlijk stom dat ik het vraag want ik kan het ook gewoon uittesten :P

EDIT:
Zojuist even getest en het werkt niet :( Ik heb het ook met mijn JBL on Tour geprobeerd en daar werkt het ook niet. Ik heb gewoon de 3.5mm jack in de line out van de dock gestopt, de muziek werd echter afgespeeld over de speakers van de iphone zelf. Als ik het dock aan de netstroom hang wordt de iphone opgeladen dus het is niet dat de connector niet werkt. Line out is kaduuk of werkt dit gewoon niet?

[ Voor 38% gewijzigd door Painore op 17-06-2010 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 00:30
Painore schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:53:
[...]

Line out is kaduuk of werkt dit gewoon niet?
Ik heb precies zo'n dock en bij mij werkt de line out prima op een 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04:36
Mannen,
Welke dikte hout hebben jullie gebruikt? En wat voor? MDF/Tri-/Multiplex?

En wat is jullie maatvoering?

Zit zelf te denken aan 12mm MDF van (LXBXH) 400X700X300mm...

Was ik maar net zo goed met hout als met metaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
OxyDrokz schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 19:27:
Mannen,
Welke dikte hout hebben jullie gebruikt? En wat voor? MDF/Tri-/Multiplex?

En wat is jullie maatvoering?

Zit zelf te denken aan 12mm MDF van (LXBXH) 400X700X300mm...

Was ik maar net zo goed met hout als met metaal...
Dat is wel overdreven groot! Mijne is LxBxH 45x30x25cm.
Ik heb het met 15mm dik multiplex gedaan.
Yvad schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 19:19:
[...]

Ik heb precies zo'n dock en bij mij werkt de line out prima op een 3G.
Mijn dock komt uit china voor $4 :P
Best een leuk ding, als hij het zou doen :(
Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/5664/dockw.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Painore op 17-06-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Ik heb ook wel zo'n dock maar die heeft enkel line out, dus "vol volume". Als je dat gebruikt heb je dus wel een volumeregeling in je kratje nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionysuZ
  • Laatst online: 21-07 21:02
Ok, ik hoop dat hier iemand is die me bruikbare tips kan geven m.b.t. solderen. Aangezien ik een ongemodde TA2024 heb binnen gekregen terwijl ik een gemodde besteld en betaald heb, en de mensen van kratradio.nl niet reageren op mijn mails, ben ik toch gedwongen de mod zelf toe te passen.

Ik ben echt een complete leek m.b.t. solderen, met de HKS had ik al problemen en daarvan moet ik nog zien of die werkt. En ik wil de TA2024 niet slopen, wat is de beste manier om zoiets aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
wachten op lredev's antwoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelderland20
  • Niet online
De_Boorr schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:51:
[...]

Porno kist _/-\o_ Had je weinig tijd of kost het echt zo lang en waar zat de meeste tijd in?

Die ledstrip trekt die veel stroom trouwens??
Ik zit misschien te denken om een plexiglas deksel te maken en daaronder een strip blauwe ledjes te plaatsen rondom. Ik zag op samenkopen.net een actie daarvoor staan.

Ow en als je wilt mag je voor mij ook wel van die stoere grilletjes maken :p
Bedankt :D

Vooral weinig tijd maar merendeel was verzamelen en ontwerpen, denk dat het uiteindelijke in elkaar schroeven en spuiten en uithollen van het krat rond de 2,5 maand duurde.

Ik zou geen plexiglas gebruiken een vriend van mij heeft dat ook gebruikt voor zijn krat maar dat is nu gebarsten, Lexan (polycarbonaat) is veel sterker en kras vaster. Ja klopt daar heb ik het ook vandaan ;)

De ledstrips gebruiken als het goed is niet heel veel heb het niet zelf gemeten maar op de site van de fabrikant staan minder dan 26ma per strip (Lamptron FlexLight Professional 30 led)

De grilletjes heb ik niet zelf gemaakt ;) dat is gewoon een geheel met de speakers je kunt ze kopen bij conrad (http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=300199)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
DionysuZ schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:56:
Ok, ik hoop dat hier iemand is die me bruikbare tips kan geven m.b.t. solderen. Aangezien ik een ongemodde TA2024 heb binnen gekregen terwijl ik een gemodde besteld en betaald heb, en de mensen van kratradio.nl niet reageren op mijn mails, ben ik toch gedwongen de mod zelf toe te passen.

Ik ben echt een complete leek m.b.t. solderen, met de HKS had ik al problemen en daarvan moet ik nog zien of die werkt. En ik wil de TA2024 niet slopen, wat is de beste manier om zoiets aan te pakken?
Mail me dan nog maar een keer. bestellen AAPJE kratradio PUNT nl, want heb geen mail van die strekking gehad! Een DM of mailen via gallery kan ook. Enigen die dachten een ongemodde gehad te hebben heb ik om een foto gevraagd en die bleken toch gemod. Zij zagen niet dat ze gemod waren met een SMD weerstandje. Weet je zeker dat dat ook niet bij jouw het geval is? Mail me sowieso even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 10:10

kauko12

No risk, No fun

Voor de led strip's zou ik op ebay.nl kijken voor 1,5 euro haal je zo'n strip van 30 cm 15 led's naar Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04:36
lredev schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 22:55:
[...]

Mail me dan nog maar een keer. bestellen AAPJE kratradio PUNT nl, want heb geen mail van die strekking gehad! Een DM of mailen via gallery kan ook. Enigen die dachten een ongemodde gehad te hebben heb ik om een foto gevraagd en die bleken toch gemod. Zij zagen niet dat ze gemod waren met een SMD weerstandje. Weet je zeker dat dat ook niet bij jouw het geval is? Mail me sowieso even.
Moet eerlijk zeggen dat ik aanvankelijk dacht dat hij ook niet gemod was, maar bij nader onderzoek bleek dat het wel was gebeurd.
Klopt het dat je de condensator(s) los had gesoldeerd? Daaraan dacht ik het te zien.

Het is in iedergeval heel netjes gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 14:40
ik weet niet of ik hier een eigen topic moet voor starten of gewoon hier posten maar ik zit met volgende vragen.

sinds een jaar of 4 heb ik een Logitech x-240 2.1 speakerset, echter wil ik deze inbouwen in een bierkrat zodat hij makkelijk te dragen is. een batterij hoeft hij niet te hebben (of toch niet op dit moment) aangezien ik stroom heb op de plaats waar ik hem wil gebruiken. die plaats is helaas buiten dus moet ik de speakerset + subwoofer toch wel beschermen tegen evt. stof en ander grut dat mijn woofer niet ten goede komt. nogmaals, stroomvoorziening is geen probleem. hij moet gewoon mobiel zijn zodat ik hem in de tuin kan gebruiken etc... dmv een verlengkabel.

echter zoek ik een geschikte bierkrat voor mijn woofer + speakers (met behuizing erbij) in te bouwen in die bierkrat. ik woon in belgië, dus denk ik niet zo makkelijk een nederlands bierkrat te vinden. de materialen om dit te maken hoeven niet duur te zijn (= bevestigingsmaterialen zoals koord, plakband of weet ik veel), zolang ze maar bestendig zijn tegen wat beweging indien de krat verplaatst wordt.

ik heb al gekeken naar een coca-cola krat, waar mijn woofer inpast maar de aparte vakken voor ieder flesje zitten in de weg (uiteraard). nu ben ik bang dat als ik deze vakken 'weg doe' dat de krat zijn stabiliteit verliest. het klinkt absurd om PC speakers te gebruiken, maar dat is het enige wat ik hier heb qua audio en ben niet van plan hier veel geld in te steken, zij het in de aankoop van een lege bierkrat.

welke biermerken (liefst belgische) hebben de meestgeschikte bierkratten voor dit soort dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
fANAT1C schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:45:
ik weet niet of ik hier een eigen topic moet voor starten of gewoon hier posten maar ik zit met volgende vragen.

sinds een jaar of 4 heb ik een Logitech x-240 2.1 speakerset, echter wil ik deze inbouwen in een bierkrat zodat hij makkelijk te dragen is. een batterij hoeft hij niet te hebben (of toch niet op dit moment) aangezien ik stroom heb op de plaats waar ik hem wil gebruiken. die plaats is helaas buiten dus moet ik de speakerset + subwoofer toch wel beschermen tegen evt. stof en ander grut dat mijn woofer niet ten goede komt. nogmaals, stroomvoorziening is geen probleem. hij moet gewoon mobiel zijn zodat ik hem in de tuin kan gebruiken etc... dmv een verlengkabel.

echter zoek ik een geschikte bierkrat voor mijn woofer + speakers (met behuizing erbij) in te bouwen in die bierkrat. ik woon in belgië, dus denk ik niet zo makkelijk een nederlands bierkrat te vinden. de materialen om dit te maken hoeven niet duur te zijn, zolang ze maar bestendig zijn tegen wat beweging indien de krat verplaatst wordt.

ik heb al gekeken naar een coca-cola krat, waar mijn woofer inpast maar de aparte vakken voor ieder flesje zitten in de weg (uiteraard). nu ben ik bang dat als ik deze vakken 'weg doe' dat de krat zijn stabiliteit verliest. het klinkt absurd om PC speakers te gebruiken, maar dat is het enige wat ik hier heb qua audio en ben niet van plan hier veel geld in te steken, zij het in de aankoop van een lege bierkrat.

welke biermerken (liefst belgische) hebben de meestgeschikte bierkratten voor dit soort dingen?
Je kunt alle kratten gebruiken die je maar wilt. Binnenkant moet je er uit zagen/schuren en vervolgens versterk je de binnenkant met houten planken. Het beste is om een kist te bouwen die precies in de krat valt.

Ik raad je tog aan om een TA2024 (versterker) aan te schaffen, is maar 11 euro en geeft zeer goed geluid. Verder kun je voor 20 euro al een leuk setje autospeakers kopen. Voor de voeding gebruik je bijvoorbeeld een oude PC voeding of je koopt op ebay een 'TFT Power Supply' voor 5 euro.
Dan zit ik dus op 36 euro, alleen nog wat hout erbij en een kartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
Painore schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:49:
[...]

Je kunt alle kratten gebruiken die je maar wilt. Binnenkant moet je er uit zagen/schuren en vervolgens versterk je de binnenkant met houten planken. Het beste is om een kist te bouwen die precies in de krat valt.

Ik raad je tog aan om een TA2024 (versterker) aan te schaffen, is maar 11 euro en geeft zeer goed geluid. Verder kun je voor 20 euro al een leuk setje autospeakers kopen. Voor de voeding gebruik je bijvoorbeeld een oude PC voeding of je koopt op ebay een 'TFT Power Supply' voor 5 euro.
Dan zit ik dus op 36 euro, alleen nog wat hout erbij en een kartje :)
mja, je hebt misschien gelijk... dadelijk blijft de speakerset stuk (aangezien 't niet gemaakt is om vaak mee te sleuren en pleuren). moet ik deze nacht even over piekeren :P, wordt weer een slapeloze nacht.

EDIT: ik ben wel niet zo handig met elektronica-stuff. alle dagen draai ik pc's open en dicht, verwissel netwerkkaartjes en harde schijven/schijfstations etc... maar that's it. een oude PC-voeding heb ik hier nog in een oude case zitten (400 watt).

EDIT 2: de muziek die door de boxen gespeeld zal worden, komt van een MP3-speler, dus ook mede daardoor wou ik mijn gewezen logitech x-240 gebruiken hiervoor. die heeft al zo'n console voor je iPod (of welke andere MP3-speler dan ook) op aan te sluiten.

veel dank voor jouw reactie ;)

[ Voor 22% gewijzigd door fANAT1C op 18-06-2010 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
sinds net me kistje geprobeerd en er blijft bij 1 speaker de conus constant "uit" zodra ik mijn ta2024 van A.Helder voeding geef. Het is dus zo dat de conus van de speaker naar buiten drukt, wat je normaal hebt als er geluid speel maar dan gaat hij heen en weer. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Het is dus 1 kanaal van mijn TA2024 die, zonder dat ik iets aansluit op de ingang, de speaker gek laat doen.

Kan het zijn dat ik de mod verkeerd heb gedaan en dat op de plek van R2 per ongeluk een soldeer verbinding is ontstaan om de weerstand heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
boppos schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 00:17:
sinds net me kistje geprobeerd en er blijft bij 1 speaker de conus constant "uit" zodra ik mijn ta2024 van A.Helder voeding geef. Het is dus zo dat de conus van de speaker naar buiten drukt, wat je normaal hebt als er geluid speel maar dan gaat hij heen en weer. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Het is dus 1 kanaal van mijn TA2024 die, zonder dat ik iets aansluit op de ingang, de speaker gek laat doen.

Kan het zijn dat ik de mod verkeerd heb gedaan en dat op de plek van R2 per ongeluk een soldeer verbinding is ontstaan om de weerstand heen?
Ja dat kan, FOTO'tje zal wel helpen ;) Als je en multimeter hebt kan je de mods even nameten. Als je de "standaard" mod hebt uitgevoerd zou de weerstand +/- 3,7kOhm na het modden moeten zijn.
OxyDrokz schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:03:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat ik aanvankelijk dacht dat hij ook niet gemod was, maar bij nader onderzoek bleek dat het wel was gebeurd.
Klopt het dat je de condensator(s) los had gesoldeerd? Daaraan dacht ik het te zien.

Het is in iedergeval heel netjes gedaan!
Jep, dat klopt :) dan kan ik er tenminste fatsoenlijk bij ;)

[ Voor 29% gewijzigd door lredev op 18-06-2010 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

(......)
En ik maar denken dat Nederlanders zo gierig zijn... 8)7

Jupiler komt toch bij jullie vandaan? In de TS staat een plaatje van zo'n kratje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Gewoon op google zoeken? Je zal toch aan het werk moeten met zagen/schuren etc.
Daarbij dat je vast niet wil dat andere mensen jou krat gaat bepalen, stel je wilt een nederlands krat gebruiken en iedereen Heineken en die ga je gebruiken en achteraf wil je toch liever een Amstel krat. Kan je dus het makkelijkste zelf even gaan opzoeken vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:27

IWriteCode

Less = more

Painore schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:49:
Een kist in je krat maken is natuurlijk niet perse nodig... alhoewel het de krat natuurlijk wel wat steviger maakt... binnenkant uit de krat halen is trouwens nog best een takkewerkje... maar ja... alles voor de kratradio :-)

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Maaaaarreh.... wie maakt het volgende deeltje ?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
teacher schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:18:
Ga ik nu doen!

[ Voor 84% gewijzigd door lredev op 18-06-2010 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
BaszCore schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 08:43:
[...]

Gewoon op google zoeken? Je zal toch aan het werk moeten met zagen/schuren etc.
Daarbij dat je vast niet wil dat andere mensen jou krat gaat bepalen, stel je wilt een nederlands krat gebruiken en iedereen Heineken en die ga je gebruiken en achteraf wil je toch liever een Amstel krat. Kan je dus het makkelijkste zelf even gaan opzoeken vind ik..
het zagen/schuren zal nog wel lukken, maar als ik zelf boxen moest kopen en aansluiting op een versterker en dan nog een stroomkabel (of batterij + lader) voorzien zou me niet lukken vrees ik.
De_Boorr schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 08:20:
[...]

En ik maar denken dat Nederlanders zo gierig zijn... 8)7

Jupiler komt toch bij jullie vandaan? In de TS staat een plaatje van zo'n kratje.
aan een lege bak Jupiler had ik inderdaad al gedacht (of een volle uiteraard :P), had in dit topic een gezien die me wel geschikt leek voor mijn subwoofer + speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
teacher schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:18:
Ik zie jullie graag hier: Het Krat- en Kistradio Topic [deel 8] weer terug :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

klik :)

Wise enough to play the fool

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.

Linken naar conrad producten? Gebruik de directe productlink...