rikkio schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:59:
[...]
Arjan Helder adviseerde de condensatoren te vervangen vanwege de lage bastonen:
"Het helpt om voor je krat radio de condenstatoren te vervangen met 1uF, dat zorgt voor minder heel lage bass, die kan je toch niet weergeven met een krat radio en wat kleinere speakers, en dus heb je minder vervorming van het geluid."
Ah, dan heb ik even voor mijn beurt gesproken. Ik denk echter dat je dit alleen bij hifi boxen zal merken. Gemiddelde autospeaker is geen wonder.
Of zitten op de ta2024 dezelfde condensatoren?
Maar om wat gevoel daar bij te krijgen zal ik ook eens de ta2024 in de zelfde opstelling monteren, ben benieuwd. Zal nog wel een paar weekjes duren voordat ik daar aan toekom.
Graag :-) en wee je gebeente als je het resultaat hier niet plaatst

Nu eerst op Pinkpop genieten (van de radio)
Goed zo

Het scheelt, je bent niet de eerste die het vraagt in deze topic reeks. tip: Boschmann beter zal je wss niet krijgen in die prijsklasse, en voor een krat erg geschikt! Voor het gemak: Hoe groter hoe beter.
Met mijn komende zending ontvang ik er eentje als sample. Dan kan ik beslissen of ze de moeite waard zijn en over een prijsje bakkelijen

Ik hoop die zending deze week of begin volgende week te ontvangen.
De dubbelle wisselschakelaar relais zijn er in 2 typen. Die zijn beiden in de tekening aangegeven. Als je goed naar het plaatje kijkt zie je het verschil. Als het goed is

Ik zal nog wel een keer een verhelderen plaatje painten©

En waar zijn de knoppen voor?
Eentje voor AAN en eentje voor UIT (waarbij in de uitstand de voeding met de versterker is verbonden en de accu met de lader, voorwaardelijk dat deze ingebouwd cq. aangesloten zijn. Indien de voeding op dat moment ook stroom uit het net krijg, staat de versterker dus aan.
Misschien handig om dat in die post er nog even bij te zetten?
En nog een vraag over de kratsafe? Als je een acculader hebt aangesloten, en een voeding, kan je hem dan ook zo instellen dat hij dan automatisch de versterker daar vanaf laat draaien? Zodat hij niet onnodig de accu gebruikt als hij weer op een goed voltage komt?
De schakeling schakelt nooit automatisch over naar de AAN stand (waarbij de accu en de versterker verbonden zijn) dat moet je altijd handmatig doen.
Ik vind het toch allemaal te lastig om dat te solderen denk ik..
Het is zeker een pittig karweitje, maar met oplettend oog en een beetje geduld echt wel goed te doen. Mijn plan is er nog een leuke handleiding voor te schrijven... maar goed, tijd, zin, etc je kent het wel

En zou je ook terwijl je de accu oplaadt de TA2020 daarop kunnen laten draaien?
In principe niet. Een lader geeft een gemaximeerde stroom (meeste druppelladers 600mA) dat is precies wat je accu nodig heeft om te laden.
Als je tegelijkertijd de versteker zou laten spelen zou allereerst de accu zeer onregelmatig geladen worden omdat de versterker een heel wisselende stroom trekt.
Allertweedst zou de accu ook nog eens te weinig stroom krijgen om goed te laden. Met een beetje volume trekt de TA2024 al gauw tussen de 500 en 1000mAm waardoor effectief de accu alsnog ontladen wordt.
Derdst: Een voeding die geschikt is voor de TA2024 hoeft niet meer te kosten dan 10 euro en daarom is het eigenlijk gewoon zonde niet zo'n dingetje in je krat-/kistradio te bouwen. Helemaal als je ook al een hKS in gebruik neemt. Gebruiksgemak FTW! :-)