Het Krat- en Kistradio Topic [deel 7] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 93.293 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:43
Ik denk dat je het beste oplaadbare batterijen kunt gebruiken, die hebben meer mAh (AA zit op dit moment geloof ik rond de 2200mAh per cel, hoe het met C en D cellen zit weet ik niet).

En dat modden is echt makkelijk hoor, 2 weerstandjes over 2 bestaande heen solderen. Als je wel eens een soldeerbout vast houdt moet dat echt geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 16:52
Je kunt alle 1.5 batterijen gebruiken.Oplaadbare batterijen zijn ook een keuze, maar die leveren 1.2v p/s en hebben minder ma/h.
Hoe groter hoelanger ze mee gaan maar dan word het wel zwaarder.
De gemodde TA2024 kun je kopen opm kratradio.nl,

[ Voor 23% gewijzigd door sjaakwortel op 25-05-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-07 23:42
Slechte service van Baco Army Goods:

Ik heb vorige week de verkeerde voeding besteld en meteen een mailtje gestuurd met het verzoek of ze de bestelling wilden wijzigen. Nu krijg ik na vijf dagen het bericht dat ze mijn bestelling al verzonden hebben en dat ik de goede voeding maar moet bestellen, zij konden er nu eenmaal niets aan doen dat ze mijn mail niet op tijd hebben gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionysuZ
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 21:02
Ik heb sinds kort ook besloten een kratradio in elkaar te gaan zetten. Na wat tegenvallende prestaties van verschillende van die kant en klare meeneemspeakertjes. Ze gaan vaak maar een aantal uurtjes mee (niet handig op bijv. een festival of als je een dag en nacht doorhaalt op het strand) en leveren meestal ook niet top geluid.

Ik was zelf aan het denken aan een 20Ah AGM batterij, een gemodde TA2024 (ik vraag me alleen af hoe hard deze kan gaan, of het niet beter is de 2020 te nemen?) en wat kwaliteitsspeakertjes. Daarnaast ook de nodige beveiligingen in te bouwen.

Tot nu toe heb ik:
- 1 krat Hertog Jan (:9)
- 1 mp3 speler

De rest is nog een kwestie van bestellen :). Ik heb al een aantal van deze topics doorgelezen, maar als leek en beginner in deze kwestie ben ik uiteraard niet schuw van tips en trucs ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Als jij normaal gewone speakertjes meeneemt op batterijen dan kan ik je verzekeren dat de TA2024 hier niet voor onder doet. Het volume komt overeen met het lawaai dat uit een autoradio komt. Met een 20Ah kan je in ieder geval een eeuwigheid spelen. Speakers zijn al snel goed voor dit doel, kijk eens rond in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionysuZ
BBotman schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:57:
Als jij normaal gewone speakertjes meeneemt op batterijen dan kan ik je verzekeren dat de TA2024 hier niet voor onder doet. Het volume komt overeen met het lawaai dat uit een autoradio komt. Met een 20Ah kan je in ieder geval een eeuwigheid spelen. Speakers zijn al snel goed voor dit doel, kijk eens rond in dit topic.
het idee is om in ieder geval deze te overtreffen qua geluidsterkte en duurzaamheid ;).

Ik heb ook gelezen dat de TA2024 in gemodde toestand ook een stuk meer levert, deze was dan ook mijn initiele keus.

De keus voor 20Ah was gemaakt toen ik zag dat ook deze niet al te zwaar nog was (5.6kg) en ook niet al te duur, en 7Ah lijkt me geen festivalletje mee te gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door DionysuZ op 25-05-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Ik weet niet of je dat ding overtreft, heb er geen ervaring mee. Wat duurzaamheid betreft: heb je al plannen hoe je je krat gaat inrichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionysuZ
BBotman schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:15:
Ik weet niet of je dat ding overtreft, heb er geen ervaring mee. Wat duurzaamheid betreft: heb je al plannen hoe je je krat gaat inrichten?
paar ideeen maar nog niet echt een concreet plan. In ieder geval de binnenzijde luchtdicht maken, happers ontlaadbeveiliging inbouwen, zekeringetje tegen kortsluiting, een aansluiting voor netstroom. Verder denk ik 1 of 2 wegspeakers aangezien deze minder verbruiken dan 3 of 4 wegspeakers, aansluiting voor de mp3 speler / ipod.

Het werd me door een vriend overigens afgeraden een gat te maken voor wat extra bas geluiden, aangezien dit volgens hem een zeer precies werkje is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco91
  • Laatst online: 10-09 13:10
ThinkPadd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:47:
En dat modden is echt makkelijk hoor, 2 weerstandjes over 2 bestaande heen solderen. Als je wel eens een soldeerbout vast houdt moet dat echt geen probleem zijn.
bedankt voor de reacties. Dat solderen zou geen probleem moeten zijn, maar hoe kom ik aan die weerstandjes?
+ hoe kan ik mijn mp3-speler aansluiten op die TA2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
DionysuZ schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:19:
[...]

paar ideeen maar nog niet echt een concreet plan. In ieder geval de binnenzijde luchtdicht maken, happers ontlaadbeveiliging inbouwen, zekeringetje tegen kortsluiting, een aansluiting voor netstroom. Verder denk ik 1 of 2 wegspeakers aangezien deze minder verbruiken dan 3 of 4 wegspeakers, aansluiting voor de mp3 speler / ipod.

Het werd me door een vriend overigens afgeraden een gat te maken voor wat extra bas geluiden, aangezien dit volgens hem een zeer precies werkje is?
Dat is een zeer precies werkje, hier zitten allerlei berekeningen aan vast. De beste bass krijg je uit een kratje door hem zo goed als luchtdicht te maken.
Jacco91 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:29:
[...]

bedankt voor de reacties. Dat solderen zou geen probleem moeten zijn, maar hoe kom ik aan die weerstandjes?
+ hoe kan ik mijn mp3-speler aansluiten op die TA2024?
De weerstandjes zijn te krijgen bij de lokale elektrazaak en de mp3-speler kan worden aangesloten via een driepins header waaraan je een jackplug moet solderen. Kijk eens rond in dit topic (TS) en op www.kratradio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:51
Meuzik schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:25:
Ik ben van plan om de hKS te gaan bouwen, maar ben niet zo heel blij met die 2 schakelaars.
Is het niet mogelijk deze te vervangen voor 1 schakelaar met 2 standen?
Zoja, wat voor één...

PS: Michel5128, je hebt een DM
Dit kan niet omdat het twee drukschakelaars zijn. Dit betekent dat ze alleen contact maken als je ze indrukt. Dit is ook meteen het hele principe van de kratsafe: accu te laag > hKS schakelt uit > geen stroomkring meer.

Ik heb geen DM hoor, heb je hem wel naar de goede gestuurd? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:37
Michel5128 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:36:
[...]

Dit kan niet omdat het twee drukschakelaars zijn. Dit betekent dat ze alleen contact maken als je ze indrukt.
Wat hij natuurlijk wel kan gebruiken is een (aan)/uit/(aan) schakelaar: de schakelaar veert altijd terug naar de middenstand en dan kan je de ene 'aan' nemen als het aanzetten, terwijl de andere 'aan' de versterker uitschakelt.

Betere uitleg:
ON-OFF-ON
SPDT Centre Off
A special version of the standard SPDT switch. It has a third switching position in the centre which is off. Momentary (ON)-OFF-(ON) versions are also available where the switch returns to the central off position when released.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-02-2022
Malantur schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:17:
[...]

Wat hij natuurlijk wel kan gebruiken is een (aan)/uit/(aan) schakelaar: de schakelaar veert altijd terug naar de middenstand en dan kan je de ene 'aan' nemen als het aanzetten, terwijl de andere 'aan' de versterker uitschakelt.

Betere uitleg:

[...]
Klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het een idee om een afgekeurde accu te halen bij de lokale garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 02:04:
is het een idee om een afgekeurde accu te halen bij de lokale garage?
Da's zeker een idee, of het een goed idee is hangt van de staat van de accu af. Zo'n ding wordt niet voor niets afgekeurd. Misschien gewoon even vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuzik
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 12:24
Michel5128 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:36:
[...]

...

Ik heb geen DM hoor, heb je hem wel naar de goede gestuurd? :9
Mmm, vreemd.Maar ik vroeg me af of er al weer voltmeters beschikbaar waren en/of er andere geïnteresseerden zijn

Ik denk dat ik het dus verkeerd begrepen heb wat die schakelaars betreft. Het is dus een veer-retour schakelaar? en ik dacht gewoon druk. Als het idd veer-retour is kan ik er goed mee leven.

Ik heb een TA2024 gekocht van E-bay met tulpaansluitingen. Voor mijn aansluitingen buiten mijn krat ben ik dus op zoek naar een doorvoer. In het lijstje van iredev staan er 2, maar hier moet nog aan gesoldeerd worden. Ik heb even gezocht op Conrad, maar het is me nog niet helemaal duidelijk of deze nu aan 2 kanten een tulpaansluiting heeft, zodat ik gewoon een standaard kabel kan gebruiken om hem aan te sluiten.
Kan iemand hier iets nuttigs over zeggen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkio
  • Laatst online: 19-08 17:39
DionysuZ schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:19:
[...]

Ik heb ook getwijfeld over baspoortjes, ik heb wat testjes gedaan met stuk pvc buis op een plek in mijn krat waar ik weer een ander stuk hout in kon zetten.

Ik ben toch zeer tevreden met het resultaat, het geluid is veel voller, minder 'opgesloten' en de bas wat dieper. Ik heb wel een ta2020 waar van zichzelf al wat meer bas in zou moeten zitten dan in een ta2024

Misschien heb ik gewoon mazzel gehad. Maar als je tijd over hebt is het de moeite waard om te proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door rikkio op 26-05-2010 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 17:02
Meuzik schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 07:17:
[...]

Mmm, vreemd.Maar ik vroeg me af of er al weer voltmeters beschikbaar waren en/of er andere geïnteresseerden zijn

Ik denk dat ik het dus verkeerd begrepen heb wat die schakelaars betreft. Het is dus een veer-retour schakelaar? en ik dacht gewoon druk. Als het idd veer-retour is kan ik er goed mee leven.
Ik denk dat drukschakelaars ook veer retour zijn. bij conrad moet je in ieder geval letten op (aan)/uit. Zoals eerder gezegd worden daar zo schakelaars cq drukknoppen mee aangeduid met een moment contact.
....of deze nu aan 2 kanten een tulpaansluiting heeft, zodat ik gewoon een standaard kabel kan gebruiken om hem aan te sluiten.
Kan iemand hier iets nuttigs over zeggen?
Als ik het goed zie, is dat inderdaad zo. De afgebeelde kant is namelijk de inbouwkant (zie schroefdraad zicht zijde en markeerring aan andere kant). Ik zou hem gewoon 2x meebestellen. Je kan hem altijd terugsturen ;-)
rikkio schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:15:
[...]
Ik heb ook getwijfeld over baspoortjes, ik heb wat testjes gedaan met stuk pvc buis op een plek in mijn krat waar ik weer een ander stuk hout in kon zetten.

Ik ben toch zeer tevreden met het resultaat, het geluid is veel voller, minder 'opgesloten'
Ik denk dat dat ook de goede manier is! Luisteren is niet de meest accurate manier van "meten", maar wat geluid aangaat wel de enige zinvolle manier :-)
en de bas wat dieper. Ik heb wel een ta2020 waar van zichzelf al wat meer bas in zou moeten zitten dan in een ta2024
Dat is niet waar ;) op gelijke spanning, gelijke prestaties.
Misschien heb ik gewoon mazzel gehad. Maar als je tijd over hebt is het de moeite waard om te proberen.
Geen mazzel, gewoon tweaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

ik heb sinds een tijdje ook een bierkratradio (foto's volgen nog wel n keer)
maar ben niet zo tevreden over het geluid, het volume is opzich voldoende alleen begint de muziek snel onzuiver te worden bij wat hardere muziekstylen zoals hardstyle.

de huide onderdelen in mijn krat zijn:
-de usual marquant versterker
-1 marquant speaker MCS-69 (ook van de kijkshop)
-1 usual accu

wat zouden jullie veranderen om tot beter geluid te komen?
andere versterker, bijv. de TA2024
meer speakers
andere speakers (zo ja, welke)

bvd:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik zou beginnen met andere versterker, is niet zo duur dus als dat het is ben je mooi goedkoop uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-07 16:15
Hey allemaal,

Ik ben al een jaartje of 2 trotse bezitter van een leuk radiokistje bestaande uit een Pioneer autoradio, 2 Pioneer A6904i speakers(80w RMS) en een 72Ah accutje. Momenteel knal ik bijna iedereen er uit die ik ken, maar de accuduur op vol vermogen valt mij een beetje tegen. Na een uurtje of 10 gebruik kan ik ook gewoon niet meer op vol vermogen draaien omdat de accu dat gewoonweg niet meer trekt

Nu ben ik van plan om een nieuw kistje in elkaar te klussen, en aangezien ik wel van groot, lomp en oorverdovend houd, ben ik van plan grofweg het volgende er in te klussen.

4 Pioneer A6904i Speakers (Beste ovaaltjes die ik zelf ooit heb gebruikt)
Sure 4 kanaals TK2050 amp 4x100w
2x ~40Ah 12v accu (voor 24 volt)

En nog een hele hoop accessoires die er momenteel even niet toe doen.

Ik ga er vanuit dat ik een goede tijd hierop kan knallen, maar ik weet niet hoeveel de versterker trekt als ik de 4 kanaaltjes er op aansluit.

Ben van plan dit monstertje over een weekje of 2~3 in elkaar te gaan zetten als ik klaar ben met mijn huidige schoolproject. Tot die tijd probeer ik alvast zoveel mogelijk informatie te verzamelen in elk momentje vrije tijd dat ik heb.

Zal fotootjes posten van het hele project als ik er aan begonnen ben :)

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
tudeLati schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:40:
Hey allemaal,

Ik ben al een jaartje of 2 trotse bezitter van een leuk radiokistje bestaande uit een Pioneer autoradio, 2 Pioneer A6904i speakers(80w RMS) en een 72Ah accutje. Momenteel knal ik bijna iedereen er uit die ik ken, maar de accuduur op vol vermogen valt mij een beetje tegen. Na een uurtje of 10 gebruik kan ik ook gewoon niet meer op vol vermogen draaien omdat de accu dat gewoonweg niet meer trekt

Nu ben ik van plan om een nieuw kistje in elkaar te klussen, en aangezien ik wel van groot, lomp en oorverdovend houd, ben ik van plan grofweg het volgende er in te klussen.

En nog een hele hoop accessoires die er momenteel even niet toe doen.

Ik ga er vanuit dat ik een goede tijd hierop kan knallen, maar ik weet niet hoeveel de versterker trekt als ik de 4 kanaaltjes er op aansluit.

Ben van plan dit monstertje over een weekje of 2~3 in elkaar te gaan zetten als ik klaar ben met mijn huidige schoolproject. Tot die tijd probeer ik alvast zoveel mogelijk informatie te verzamelen in elk momentje vrije tijd dat ik heb.

Zal fotootjes posten van het hele project als ik er aan begonnen ben :)
Wil je dat het harder gaat dan dat het nu gaat, of is dit volume prima? Verder: Lijkt draagbaarheid je niet prettig? [ O-) ]

Ow enne beetje lopen claimen dat je een stoere kist hebt zonder dit topic te verfraaien met een paar foto's kan natuurlijk niet he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
Word 2maal een 40ah accu niet een beetje zwaar?, voor de rest ziet het er uit als een strak plan :P.

Ik ben zelf aan het bedenken hoe ik mijn gitaar versterker kan aansluiten op mijn marquant eindversterker, zou het mogelijk zijn om direct vanuit het effecten pedaaltje(voor distortion) gewoon een verloop kabel te maken naar tulp tulp en die in te pluggen op de marquant versterker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, het is al weer een tijd geleden voor mij op dit forum maar toch even een snelle vraag.
Ik heb een nieuwe omvormer nodig van 12V naar 230V. Ik heb een 92Ah accu en mijn 230V versterker heeft 250W nodig. Ik ben van plan een 300W omvormer te kopen. Hoe kan ik gemakkelijk uitrekenen hoe lang mijn accu het volhoudt?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
op 92*12= 1100 watt doet hij het een uur. Volgens deze (wel heel simpele berekening) zou hij het een uur of 4 moeten volhouden op 100% belasting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:06:
He, het is al weer een tijd geleden voor mij op dit forum maar toch even een snelle vraag.
Ik heb een nieuwe omvormer nodig van 12V naar 230V. Ik heb een 92Ah accu en mijn 230V versterker heeft 250W nodig. Ik ben van plan een 300W omvormer te kopen. Hoe kan ik gemakkelijk uitrekenen hoe lang mijn accu het volhoudt?

Alvast bedankt!
sjaakwortel schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:24:
op 92*12= 1100 watt doet hij het een uur. Volgens deze (wel heel simpele berekening) zou hij het een uur of 4 moeten volhouden op 100% belasting
En daar dan nog even efficientie etc in meenemen, wellicht kan je dat in datasheets terugvinden. Waarschijnlijk ligt het opgenomen vermogen van de omvormer een stukje hoger dan het maximaal afgegeven vermogen. Waarschijnlijk in de datasheet aangeven in Ampere. Dan is er ook nog de conditie van de accu. Die is vast niet meer op 92Ah.

In jouw geval: meten = weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkio
  • Laatst online: 19-08 17:39
lredev schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:35:
[...]

Dat is niet waar ;) op gelijke spanning, gelijke prestaties.
Arjan Helder adviseerde de condensatoren te vervangen vanwege de lage bastonen:

"Het helpt om voor je krat radio de condenstatoren te vervangen met 1uF, dat zorgt voor minder heel lage bass, die kan je toch niet weergeven met een krat radio en wat kleinere speakers, en dus heb je minder vervorming van het geluid."

Of zitten op de ta2024 dezelfde condensatoren?

Maar om wat gevoel daar bij te krijgen zal ik ook eens de ta2024 in de zelfde opstelling monteren, ben benieuwd. Zal nog wel een paar weekjes duren voordat ik daar aan toekom.

Nu eerst op Pinkpop genieten (van de radio)

[ Voor 16% gewijzigd door rikkio op 26-05-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TkTT
  • Laatst online: 03-06-2021
Hee daar ben ik weer,
Ehm ik heb nu alle onderdelen behalve boxjes.
Ik zou graag hier vragen wat jullie de beste
170 mm (17cm), 4Ohm, 150-200W boxjes vinden.
Graag per set en onder de 35 euro, dank jullie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
Conrad al gekeken, daar hebben ze wel mooie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TkTT
Ja al gekeken maar kan daat niet egt wijzer uit worden dus vraag het aan jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eko990
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-12-2021
sjaakwortel schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:55:
Ik ben zelf aan het bedenken hoe ik mijn gitaar versterker kan aansluiten op mijn marquant eindversterker, zou het mogelijk zijn om direct vanuit het effecten pedaaltje(voor distortion) gewoon een verloop kabel te maken naar tulp tulp en die in te pluggen op de marquant versterker ?
dat doe ik zelf ook maar dan zonder effect pedaaltje, alleen ik doe het met mn bas en dan moet je wel goede speakers hebben als je hard wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
tudeLati schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:40:

Als ik dit zo lees dan zie ik echt een monsterlijke lawaaibak voor me :D
Veel harder dan dit zal moeilijk worden in een kistradio. Hoewel dit eigenlijk niet echt meer onder kistradio valt aangezien hij met de onderdelen die jij opnoemt wel erg groot en zwaar word ;)
Ga je er ook nog wieltjes onder bouwen?

Op 2 40A accus kun je echt wel lang spelen hoor, de over current shutdown is op 30V 16A en op Typical (waarschijnlijk 24V) 12A.
Dit zou dus betekenen dat je verbruik nooit meer dan +-12A kan zijn.
Dat betekent dat je ongeveer 4 Uur volle gas kan spelen op 2 40A accus, maar waarschijnlijk kun je er in de praktijk wel langer mee spelen :) En al helemaal als je niet constant op maximaal volume speelt :)

[ Voor 57% gewijzigd door Skeltenaer op 26-05-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerpuck
  • Laatst online: 28-08 15:25
Even een vraagje, ik heb hierover niets in voorgaande delen kunnen vinden.
Ik weet nu hoe ik de bodem eruit kan halen, maar weet iemand wat de beste manier is om gaten te zagen in de zijkanten van een bierkrat, namelijk voor voltmeter,schakelaars, speakers. Bij houd kan het met decoupeerzaag, maar ik ga er van uit dat plastic dan kan gaan smelten.
Zelf zat ik te denken aan gaatje boren en en dan met figuurzaag gaan zagen, maar ik weet niet of je hier speciale zaagjes voor nodig hebt? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan gewoon met decoupe zaag alleen effe oppassen want dat plastik word wel warm maar niet zo heet dat alles gaat vervormen enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerpuck
  • Laatst online: 28-08 15:25
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:35:
kan gewoon met decoupe zaag alleen effe oppassen want dat plastik word wel warm maar niet zo heet dat alles gaat vervormen enzo
En geen speciaal zaagje nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
powerpuck schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:00:
[...]

En geen speciaal zaagje nodig?
Klein zaagje zodat het een rondje/ovaaltje wordt is wel makkelijk ;) Anders gaat ie z'n eigen weg zoeken..

@lredev
Al wat meer bekend over de 'nieuwe' mp3 decoders?
Ga over enkele dagen beginnen met bestellen dus vroeg het me even af :P

[ Voor 20% gewijzigd door martijn1172 op 26-05-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
eko990 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:27:
[...]

dat doe ik zelf ook maar dan zonder effect pedaaltje, alleen ik doe het met mn bas en dan moet je wel goede speakers hebben als je hard wil
Hoe(met wat voor kabeltje) heb je hem dan aangesloten ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch nog een vraag over die Happers Kratsafe
Er staat type A of type B
Wat houdt dat in?
En waar zijn de knoppen voor?
Misschien handig om dat in die post er nog even bij te zetten?

En nog een vraag over de kratsafe? Als je een acculader hebt aangesloten, en een voeding, kan je hem dan ook zo instellen dat hij dan automatisch de versterker daar vanaf laat draaien? Zodat hij niet onnodig de accu gebruikt als hij weer op een goed voltage komt?

Ik vind het toch allemaal te lastig om dat te solderen denk ik..

En zou je ook terwijl je de accu oplaadt de TA2020 daarop kunnen laten draaien?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
rikkio schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:59:
[...]

Arjan Helder adviseerde de condensatoren te vervangen vanwege de lage bastonen:

"Het helpt om voor je krat radio de condenstatoren te vervangen met 1uF, dat zorgt voor minder heel lage bass, die kan je toch niet weergeven met een krat radio en wat kleinere speakers, en dus heb je minder vervorming van het geluid."
Ah, dan heb ik even voor mijn beurt gesproken. Ik denk echter dat je dit alleen bij hifi boxen zal merken. Gemiddelde autospeaker is geen wonder.
Of zitten op de ta2024 dezelfde condensatoren?

Maar om wat gevoel daar bij te krijgen zal ik ook eens de ta2024 in de zelfde opstelling monteren, ben benieuwd. Zal nog wel een paar weekjes duren voordat ik daar aan toekom.
Graag :-) en wee je gebeente als je het resultaat hier niet plaatst ;)
Nu eerst op Pinkpop genieten (van de radio)
Goed zo ;)
TkTT schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:21:
Ja al gekeken maar kan daat niet egt wijzer uit worden dus vraag het aan jullie?
Het scheelt, je bent niet de eerste die het vraagt in deze topic reeks. tip: Boschmann beter zal je wss niet krijgen in die prijsklasse, en voor een krat erg geschikt! Voor het gemak: Hoe groter hoe beter.
martijn1172 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:03:
[...]

@lredev
Al wat meer bekend over de 'nieuwe' mp3 decoders?
Ga over enkele dagen beginnen met bestellen dus vroeg het me even af :P
Met mijn komende zending ontvang ik er eentje als sample. Dan kan ik beslissen of ze de moeite waard zijn en over een prijsje bakkelijen :) Ik hoop die zending deze week of begin volgende week te ontvangen.
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:38:
Wat houdt dat in?
De dubbelle wisselschakelaar relais zijn er in 2 typen. Die zijn beiden in de tekening aangegeven. Als je goed naar het plaatje kijkt zie je het verschil. Als het goed is :P Ik zal nog wel een keer een verhelderen plaatje painten© :9
Eentje voor AAN en eentje voor UIT (waarbij in de uitstand de voeding met de versterker is verbonden en de accu met de lader, voorwaardelijk dat deze ingebouwd cq. aangesloten zijn. Indien de voeding op dat moment ook stroom uit het net krijg, staat de versterker dus aan.

En nog een vraag over de kratsafe? Als je een acculader hebt aangesloten, en een voeding, kan je hem dan ook zo instellen dat hij dan automatisch de versterker daar vanaf laat draaien? Zodat hij niet onnodig de accu gebruikt als hij weer op een goed voltage komt?
De schakeling schakelt nooit automatisch over naar de AAN stand (waarbij de accu en de versterker verbonden zijn) dat moet je altijd handmatig doen.
Het is zeker een pittig karweitje, maar met oplettend oog en een beetje geduld echt wel goed te doen. Mijn plan is er nog een leuke handleiding voor te schrijven... maar goed, tijd, zin, etc je kent het wel :P
In principe niet. Een lader geeft een gemaximeerde stroom (meeste druppelladers 600mA) dat is precies wat je accu nodig heeft om te laden.

Als je tegelijkertijd de versteker zou laten spelen zou allereerst de accu zeer onregelmatig geladen worden omdat de versterker een heel wisselende stroom trekt.

Allertweedst zou de accu ook nog eens te weinig stroom krijgen om goed te laden. Met een beetje volume trekt de TA2024 al gauw tussen de 500 en 1000mAm waardoor effectief de accu alsnog ontladen wordt.

Derdst: Een voeding die geschikt is voor de TA2024 hoeft niet meer te kosten dan 10 euro en daarom is het eigenlijk gewoon zonde niet zo'n dingetje in je krat-/kistradio te bouwen. Helemaal als je ook al een hKS in gebruik neemt. Gebruiksgemak FTW! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
  • Laatst online: 25-07 16:15
lredev schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:54:
[...]

Wil je dat het harder gaat dan dat het nu gaat, of is dit volume prima? Verder: Lijkt draagbaarheid je niet prettig? [ O-) ]

Ow enne beetje lopen claimen dat je een stoere kist hebt zonder dit topic te verfraaien met een paar foto's kan natuurlijk niet he ;)
Ik wil eigenlijk toch wel harder gaan dan ik nu ga, vandaar dat ik op 24v ga werken. Vooral leuk om die jochies die de speedboat van papa meehebben waar ze een gigantische geluidsinstallatie op hebben staan er uit te knallen. :)

Ik zal zo even een paar foto's nemen als ik mijn cameratje heb gevonden, maar hij ziet er niet erg mooi uit hoor, na een paar jaartjes gebruik kan zo'n ding nogal erg lelijk worden ,vooral als je niet veel aandacht aan het houtwerk heb besteed tijdens de constructie.

Over draagbaarheid, op dit moment vind ik mijn kistje prima te tillen. Ik gebruik hem vooral als ik op het water zit dus vind ik het persoonlijk ook wel prettig dat die een beetje stevig vast staat.

Nu heb ik in oudere topics ook gelezen dat je gebruik hebt gemaakt van de TK2050, nu zijn mijn zoekkwaliteiten niet erg super maar kun je misschien want informatie geven over waar ik bij dat versterkerbordje extra op moet letten? Ik heb geen zin in het heerlijke luchtje van smeltende kunsstoffen :)

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Mijn 2e (voor m'n subwoofer) TA2024 is ook binnen! De versie van Arjen Helder it is :)

Ik vond die van Sure Electronics (die zwarte) al klein, maar deze is helemaal klein :o !

Binnenkort maar even verder mee klooien, wil eerst even m'n mediacenter PC in elkaar draaien, en m'n examens zijn nog niet afgelopen :P

Ik maak dan wel even een mooi filmpje van het geheel, want hij werkt echt goed nu :)

Oja en ik heb nog een voltmeter (blauwe LCD) besteld van eBay (€4), die moet er ook nog in komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
lredev schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:02:
[...]

Met mijn komende zending ontvang ik er eentje als sample. Dan kan ik beslissen of ze de moeite waard zijn en over een prijsje bakkelijen :) Ik hoop die zending deze week of begin volgende week te ontvangen.
Dan wacht ik dat rustig af :)
Heb namelijk niet direct zo'n decoder nodig maar t ziet er wel vet uit opzich.
En denk dat ik er spijt van ga krijgen als ik hem niet inbouw.

Hoe zijn de ervaringen met zo'n bordje? (@ all owners)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 10:10

kauko12

No risk, No fun

@martijn1172

Owner van een mp3 decoder
Ik moet zeggen dat ik het geluid niet echt super vind van mijn bordje, mijn afstandsbediening houd er af en toe mee op(Heeft iemand anders dit ook al gehad) en als het geluid uit staat is er een lichte brom in het bordje

De tuner werkt wel goed, maar jammer van het geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Laatst online: 25-12-2020
Is het mogelijk/makkelijk om deze FM transmitter aan te sluiten op een 12V loodaccu? Hoe is de ontvangst van deze transmitter in een gesloten houten kist?

http://cgi.ebay.com/Car-K...ories&hash=item414fd84fce

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Painore schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:55:
Is het mogelijk/makkelijk om deze FM transmitter aan te sluiten op een 12V loodaccu? Hoe is de ontvangst van deze transmitter in een gesloten houten kist?

Alvast bedankt!
Deze transmitter doet transmit = verzenden, niet receive = ontvangen ;-) Dit is bedoelt om mp3 op je autoradio af te spelen door met je autoradio af te stemmen op de zend frequentie van dit dingetje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
@ Lredev, You've got mail:P

mijn kratradio heeft braaf gewerkt op vol vermogen in de zeilboot, tijdens kamp.
alleen werd die autoradio wel verekte warm xd
binnenkort nog ff verven enzoo, en dan komen er weer foto's.

ook ga ik misschien binnnenkort een kleiner kratje bouwen.(als extra) (lees draagbaar)
aangezien me huidige zo'n 30 kilo is xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
martijn1172 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:32:
[...]
Dan wacht ik dat rustig af :)
Heb namelijk niet direct zo'n decoder nodig maar t ziet er wel vet uit opzich.
En denk dat ik er spijt van ga krijgen als ik hem niet inbouw.

Hoe zijn de ervaringen met zo'n bordje? (@ all owners)
Ik vind ze tot nu toe nog een beetje tegenvallen eerlijk gezegd. Ik heb er meerdere:
- 1 ronde met display zonder FM. Deze geeft een flink piepgeluid indien deze aangesloten is op dezelfde spanningsbron als de ta2024.
- 2 met display met FM en 2x3watt versterker en AUX van Ienk.com. De eerste is kapot gegaan door verkeerd aansluiten (de +++ op het draadje was niet de plus op het bordje:(). De tweede geeft met radio goed geluid maar als er niks afgespeeld wordt veel ruis. Ook werkt de afstandsbediening niet altijd lekker. Het blijft Chinees spul he. :p
Painore schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:55:

Alvast bedankt!
Werkt goed hoor als je hem gebruikt waarvoor hij is. Je kunt je mp3-speler er op aansluiten dus ideaal als je een autoradio hebt zonder USB/SD aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12

kauko12

No risk, No fun

Ik ben opzoek naar een digitale fm receiver/ontvanger voor in mijn radio kist als vervanging van het mp3 paneel(geluid vind ik niet zo heel fijn en de afstandsbediening werkt niet altijd). Ik kan niet echt iets vinden, ook niet op ebay weet iemand misschien nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:38:
Wat houdt dat in?
dat zijn aansluitingen op je relais, de pin volgorde is niet altijd het zelfde. Maar als je goed kijkt naar het schema kun je het verschil wel vinden. op de relais staat meestal ook een schema hoe die werkt.
Knoppen sluiten als het ware het IC'tje kort, waardoor je ook kan inschakelen als de accu nog genoeg levert.
Ik heb hier ook naar gekeken, zoals gezegd schakelt die niet automatisch over zolang die op de voeding draait. de 'uit stand' is in feite de voeding stand en accu aan de lader. Je kan met een paar toevoegingen de schakeling wel zo krijgen dat die ook automatisch op de voeding schakelt als je een stekker er in steekt, zie hier
Is even logisch nadenken hoe het in elkaar steekt. componenten er rustig in steken en een voor een de verbindingen maken. als je de tijd neemt komt het wel goed. tenminste als je met een soldeerbout overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanochtend (om snel alles voor pinkpop klaar te krijgen) met m'n slaperige hoofd de accu verkeerd om aangesloten op de HapperKratsafe 2.1 en nu werkt hij niet meer (zou ook een te lege accu kunnen zijn). Ik heb de schakeling even bekeken maar volgens mij is deze niet ompolings beveilgd?
Ik denk dat alleen de de LM723 en de LM385 gesneuveld zijn of moet ik de hele schakeling opnieuw opbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TkTT
@ Iredev,
Ja denk wel dat deze geschikt zijn? http://www1.conrad.nl/scr...&~cookies=1&scrwidth=1024 Kan deze eigenlijk wel op de TA2024 van jou?

EDIT: Productlink hiero http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=378216

@ Tehcnojunk, sorry hoor dacht dat hij het zo zou pakke, owh dat had ik niet gezien :P sorry dan

[ Voor 19% gewijzigd door TkTT op 27-05-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik eerst nog maar even wacht met die kratsafe, eerst maar gewoon met de hand doen, scheelt ook weer ruimte in mijn koffer.

Heb zo'n koffer gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/23wqki8.jpg
Dan bouw ik daar alles zo in en kan ik ook nog wat spullen meenemen.
Heb zo'n Sure Electronics bordje maar ga ook nog een van Arjen helder bestellen aangezien die misschien net iets zuiverder is.
Heb de infinity luidsprekers. Zou voor een eerste kratje/koffer wel even hard genoeg moeten kunnen.

En @Happer heb jij misschien nog een adresje voor accu's in Groningen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TkTT schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:09:
@ Iredev,
Ja denk wel dat deze geschikt zijn? http://www1.conrad.nl/scr...&~cookies=1&scrwidth=1024 Kan deze eigenlijk wel op de TA2024 van jou?
ga eens een directe productlink geven

staat er zelfs boven als je een reply geeft

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:55:
Ik heb vanochtend (om snel alles voor pinkpop klaar te krijgen) met m'n slaperige hoofd de accu verkeerd om aangesloten op de HapperKratsafe 2.1 en nu werkt hij niet meer (zou ook een te lege accu kunnen zijn). Ik heb de schakeling even bekeken maar volgens mij is deze niet ompolings beveilgd?
Ik denk dat alleen de de LM723 en de LM385 gesneuveld zijn of moet ik de hele schakeling opnieuw opbouwen?
Da's niet handig zo vlak voordat het festival begint. :9 Ik zou ook nog even kijken naar de diode, dan heb je grote kans dat hij het wel weer gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
TkTT schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:09:
@ Iredev,

EDIT: Productlink hiero http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=378216

@ Tehcnojunk, sorry hoor dacht dat hij het zo zou pakke, owh dat had ik niet gezien :P sorry dan
Dat gaat heel goed werken.

@blackflower,
Gave koffer man! met die infinitys moet dat best een strak setje opleveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:34:
Ik denk dat ik eerst nog maar even wacht met die kratsafe, eerst maar gewoon met de hand doen, scheelt ook weer ruimte in mijn koffer.

Heb zo'n koffer gekocht:
[afbeelding]
Dan bouw ik daar alles zo in en kan ik ook nog wat spullen meenemen.
Heb zo'n Sure Electronics bordje maar ga ook nog een van Arjen helder bestellen aangezien die misschien net iets zuiverder is.
Heb de infinity luidsprekers. Zou voor een eerste kratje/koffer wel even hard genoeg moeten kunnen.

En @Happer heb jij misschien nog een adresje voor accu's in Groningen?
hele nice koffer, waar heb je deze vandaan.

@tkTT het is gewoon zo dat dat de vorige delen al veel tevaak is gezegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:25:
[...]

hele nice koffer, waar heb je deze vandaan.

@tkTT het is gewoon zo dat dat de vorige delen al veel tevaak is gezegt
Koffer komt van marktplaats, heb gezocht op 'aluminium koffer' :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:51:
[...]

Da's niet handig zo vlak voordat het festival begint. :9 Ik zou ook nog even kijken naar de diode, dan heb je grote kans dat hij het wel weer gaat doen.
Nee is inderdaad niet zo handig |:( Ik moet eerst tot 5u werken dus ik denk dat ik maar meteen naar de elektroboer ga en voor de zekerheid de LM's en diodes meeneem. Dan moet het goed komen! Baalde er wel van vanochtend, tot diep in de nacht door zitten werken om alles af te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Ik ga aan mijn TA2024 (waarschijnlijk ga ik m modden) mijn Infinity 6532i's knopen dus er is een kans dat mijn chip wat warm wordt.
Nou heb ik deze gezien:

Afbeeldingslocatie: http://www.4u-tech.nl/b_48700.jpg
Specificaties:
• Afmetingen: 40x40x10 mm
• Aansluiting: 3-pin connector
• Voltage: 12 V
• Luchtstroom: 5.8 CFM
• Stroom: 0.08 A
• Geluid: 25.5 dB
• Snelheid: 6000 RPM

Ik neem aan dat je deze gewoon aan je accu/voeding kunt hangen (met de rode en zwarte draad, alleen wat moet er met de gele..)?
Hij is lekker klein en zuinig dus als ik hem boven de chip hang; zou dat helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee allemaal.

ik ben net nieuw hier en bijna alle pagina's kunnen na lezen.
vette ontwerpen!!!!

nu ben ik zelf bezig om een bierkrat radio te maken.
maar wie weet hoe je het best die ruiten eruit kan halen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:11:
hee allemaal.

vette ontwerpen!!!!

Als je die vakjes voor de flesjes bedoeld:
hamer + beitel
oid

T gaat erom dat het eruit moet toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 04:32
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:11:
hee allemaal.

vette ontwerpen!!!!

Ik heb dat geloof ik toendertijd gedaan met een zaagje en een slijptol. Wel lastig om in elke hoek te komen maar met een beetje geduld krijg je wel een net resultaat.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
martijn1172 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:57:
Ik ga aan mijn TA2024 (waarschijnlijk ga ik m modden) mijn Infinity 6532i's knopen dus er is een kans dat mijn chip wat warm wordt.
Nou heb ik deze gezien:

[afbeelding]
Specificaties:

Ik neem aan dat je deze gewoon aan je accu/voeding kunt hangen (met de rode en zwarte draad, alleen wat moet er met de gele..)?
Hij is lekker klein en zuinig dus als ik hem boven de chip hang; zou dat helpen?
Met die gele gewoon lekker niets doen, is bedoelt om toerental door te geven. Evntueel kan je hem nog vertragen met een weerstandje, als 'ie teveel lawaai maakt. Welke waarde, zou ik zo niet weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12

kauko12

No risk, No fun

Klein vraagje?
Weet iemand welke kabel(van mini jack kabel) er gebruikt word als antenne als bijv. je mp3 speler een fm tuner heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
lredev schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:36:
[...]

Met die gele gewoon lekker niets doen, is bedoelt om toerental door te geven. Evntueel kan je hem nog vertragen met een weerstandje, als 'ie teveel lawaai maakt. Welke waarde, zou ik zo niet weten :P
Oke thanx!

Hij komt in me kist en de bedoeling is dat de kist luchtdicht wordt dus ik denk dat ik niet zo'n last van het geluid van de fan zal hebben :)
En indien wel, kan ik altijd nog experimenteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128

Over het algemeen valt dat warm worden wel mee hoor. Die chips kunnen veel hebben. En als hij wel te warm zou worden hoor je dat vanzelf; hij valt dan tijdelijk in de beveiliging.

Ik zou eerder kiezen voor een heatsink en die op de chip plakken met warmtegeleidende lijm. Is effectief, stil en geen stroom is beter dan weinig stroom! :9~
kauko12 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:57:
Klein vraagje?
Weet iemand welke kabel(van mini jack kabel) er gebruikt word als antenne als bijv. je mp3 speler een fm tuner heeft.
Ik zou het eigenlijk niet zo weten, maar ik gok zo de twee 'nul' draadjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Michel5128 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:05:
[...]

Over het algemeen valt dat warm worden wel mee hoor. Die chips kunnen veel hebben. En als hij wel te warm zou worden hoor je dat vanzelf; hij valt dan tijdelijk in de beveiliging.

Ik zou eerder kiezen voor een heatsink en die op de chip plakken met warmtegeleidende lijm. Is effectief, stil en geen stroom is beter dan weinig stroom! :9~
Daar heb je wel een punt.
Ik heb hier nog een behoorlijk stuk heatsink liggen maar die zou onderop moeten dan..
Want als je heatsink op je chip wilt heb je maar heel weinig ruimte.
En ik heb geen warmtegeleidende lijm en om nou een heel tubetje te kopen O-)

Hoe blijft die heatsink eigenlijk koel als er geen luchtverplaatsing is? Of is het bewegen van je woofers genoeg?

[ Voor 7% gewijzigd door martijn1172 op 27-05-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
kauko12 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:57:
Klein vraagje?
die werkt met iedere standaard setje oordoppen, dus volgens mij is het echt zo simpel als een stereo mini-jack, drie-polig dus. de ground wordt dan als antenne gebruikt neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Nou heb ik deze gezien:

[afbeelding]
Specificaties:

Kan... maar wel even opletten dat een fannetje van 40 mm met een toerental van 6000 een enorme *****herrie gaat maken als je hem aan een accu op vol vermogen hangt =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12

kauko12

No risk, No fun

Dank, maar weet iemand nog een digitale fm tunertje voor in mijn kist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Laatst online: 17:49
V&A aangeboden: Halve kratradio

Voor de mensen die een goed begin nodig hebben. Alleen nog accu en versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
  • Laatst online: 22-08 15:27
lredev schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:36:
[...]

Potmetertje ertussen, kan je het zelf regelen.
Kan je hem ook harder laten draaien wanneer je muziek hard staat, dan hoor je de fan er toch niet doorheen. Bij laag volume zet je hem dan zachtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrn013
  • Laatst online: 23-03-2021
Nou heb ik deze gezien:

[afbeelding]
Specificaties:

Volgens mij moet je de gele draad aan de min vastmaken (zonder dat deed hij het bij mij niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12

kauko12

No risk, No fun

met de gele moet je niks doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:48
Daarrr ben ik dan weer ! Heb vandaag het pakketje binnengekregen met oa weerstandjes ! Kwam iets later thuis omdat ik eventjes een rollerbank moest omzeilen in Haarlem (Zag `m net op tijd :P) en ik zag de postbode nog wegrijden. Net 5minuten geleden gesoldeerd. Het gaat volgens mij toch behoorlijk een stukje harder.

Er was ooit een verzoek van wat foto`s te maken, heel veel zie je niet behalve dan wat slecht soldeerwerk :P Heb 2*3.3k weerstandjes bestelt bij dickbest, blijken er zo`n 50 te zijn :P (2*25 ofzo). Gemeten met cheap multimeter 3.27k.

In de foto : R8 is net gedaan R14 net het orignele 20k weerstandje verwijdert.
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/34sgq52.jpg

Ter grootte :
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/24lk3g5.jpg

Dan ook maar even een foto van het hele bordje, deze is eerder gemaakt zonder de mod, staat uit.
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/ftomy8.jpg
Schakelaar zit tussen mijn voeten, een sleutelschakelaar. Het is een plankje multiplex met SKAI erop geniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:53

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

martijn1172 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:15:
[...]

Hoe blijft die heatsink eigenlijk koel als er geen luchtverplaatsing is? Of is het bewegen van je woofers genoeg?
Natuurlijke convectie wordt dat genoemd. Warme lucht stijgt op, en dus ontstaat er een (heel kleine) luchtstroom. Als dit niet genoeg is, dan kun je een fannetje langs je heatsink blazen, dan krijg je gedwongen convectie. Dit koelt een stuk beter.
koeling heeft te maken met oppervlak en luchtstroomsnelheid (en temperatuurverschil e.d.)
eerst oppervlak vergroten door een koelblok, daarna evt. luchtstroomsnelheid verhogen door een fan. een fan direct op je chip laten blazen heeft ong. net zo veel effect als een passief koelblok.
Dit heeft te maken met de warmtevonversie van warm materiaal naar warme lucht.
deze conversie van materiaal naar lucht is namelijk lastig, daarom heb je daar veel oppervlak voor nodig, daar zorgt het koelblok dus voor!

interessant? google eens op natural / forced convection. je krijgt vast leuke formules waarmee je precies kan berekenen hoe en wat.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister ook een TA2024 binnengekregen, vond hem in eerste instantie niet harder klinken als de mca200, toen gemod, nu is hij wel harder maar klinkt de muziek echt bagger als hij op zijn hardst staat.
Waar kan het fout zijn gegaan?
Mijn speakers zijn 2x 3-wegs met een scheidingsfilter voor de goede splitsing van bass en hoge tonen. Wat kan ik nachecken om het weer mooi te laten klinken?

En is de gemodde TA2024 echt harder als de mca200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Wat ik dus ook zou kunnen doen is een klein heatsinkje op de chip van de ta2024 doen met warmtegeleidende pasta (geen lijm omdat de zwaartekracht dat op zich neemt :P ) en dan met een fan langzaam lucht erlangs blazen?

iig bedankt allemaal voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn1172 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:50:
Wat ik dus ook zou kunnen doen is een klein heatsinkje op de chip van de ta2024 doen met warmtegeleidende pasta (geen lijm omdat de zwaartekracht dat op zich neemt :P ) en dan met een fan langzaam lucht erlangs blazen?

je kunt hem anders ook met een tie rip creatie vastzetten, en dat met fan gaat werken.
zonder fan kan ook wel zo heel veel hitte onstaat er ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
martijn1172 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:50:

Martijn, mail me even, ik heb nog een hele zut kleine heatsinkjes. Als jij die ta2024 bij mij hebt gekocht stuur ik je hem op tegen verzendkosten. Anders voor € 1,24

Bovenstaande aanbod geldt voor iedereen overigens. Heb ze van de week binnen gekregen (7 weken vanuit china, volgens mij per fietskoerier o.i.d.) :P

Het gaat om deze (hele grote foto voor zo'n klein heatsinkje :P ) :
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/N8VHrENkxL7rcqaFr7PQruYq/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

lredev schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 19:10:
[...]

Bovenstaande aanbod geldt voor iedereen overigens. Heb ze van de week binnen gekregen (7 weken vanuit china, volgens mij per fietskoerier o.i.d.) :P
_O- 'Nuff said :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 08:21
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 19:02:
[...]

je kunt hem anders ook met een tie wrap creatie vastzetten, en dat met fan gaat werken.
zonder fan kan ook wel zo heel veel hitte onstaat er ook niet
Kun je het beste doen met een paar drupjes secondelijm op de hoeken, dat blijft tenminste zeker weten zitten, en pasta werkt beter dan tape :)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
martijn1172 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:15:
[...]
Let mother nature do the job, Warme lucht stijgt he :) Als het goed is verplaatst de lucht zich dus vanzelf een beetje (natuurlijk wel een stuk minder dan met een fan erop).
BastiaanCM schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 17:01:
Daarrr ben ik dan weer ! Heb vandaag het pakketje binnengekregen met oa weerstandjes ! Kwam iets later thuis omdat ik eventjes een rollerbank moest omzeilen in Haarlem (Zag `m net op tijd :P) en ik zag de postbode nog wegrijden. Net 5minuten geleden gesoldeerd. Het gaat volgens mij toch behoorlijk een stukje harder.

Er was ooit een verzoek van wat foto`s te maken, heel veel zie je niet behalve dan wat slecht soldeerwerk :P Heb 2*3.3k weerstandjes bestelt bij dickbest, blijken er zo`n 50 te zijn :P (2*25 ofzo). Gemeten met cheap multimeter 3.27k.

In de foto : R8 is net gedaan R14 net het orignele 20k weerstandje verwijdert.
[afbeelding]

Ter grootte :
[afbeelding]

Dan ook maar even een foto van het hele bordje, deze is eerder gemaakt zonder de mod, staat uit.
[afbeelding]
Schakelaar zit tussen mijn voeten, een sleutelschakelaar. Het is een plankje multiplex met SKAI erop geniet.
Ziet er goed uit! Mooi gedaan met dat kunstleer :)
Wat een priegelwerk zeg met die smd weerstanden! Je hebt ze nog best mooi gesoldeerd!
Wat is jouw ervaring met die infinitys? En hoe doen ze het op de Ta2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Laatst online: 10-09 11:04

tomtommie

Alaaf!

Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:45:
Gister ook een TA2024 binnengekregen, vond hem in eerste instantie niet harder klinken als de mca200, toen gemod, nu is hij wel harder maar klinkt de muziek echt bagger als hij op zijn hardst staat.
Waar kan het fout zijn gegaan?
Mijn speakers zijn 2x 3-wegs met een scheidingsfilter voor de goede splitsing van bass en hoge tonen. Wat kan ik nachecken om het weer mooi te laten klinken?

En is de gemodde TA2024 echt harder als de mca200?
Komt me bekend voor! Mijn krat gaat inderdaad belachelijk hard, maar dat is meer lawaai dan muziek... Ik geef de speakers vooralsnog de schuld, maar ik ben aan het denken om mijn mod weer ongedaan te maken of hem te modden met grotere weerstanden voor een minder grote gain.

Verder over het verhaal met de heatsinkjes, ik heb zelf een oude gpu heatsink kapot gezaagd en er met pasta opgeplakt. Twee drupjes gluegun lijm op de hoeken en hij zit vast. Vooralsnog nooit problemen mee gehad, maar zoals gezegd hij heeft een interne beveiliging, dus kapot zal hij niet gaan. Een extra fan is dan nog altijd een optie.

[ Voor 16% gewijzigd door tomtommie op 27-05-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eko990
sjaakwortel schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:14:
[...]
Hoe(met wat voor kabeltje) heb je hem dan aangesloten ?.
Afbeeldingslocatie: http://i439.photobucket.com/albums/qq115/hoodride2cv/tulp.jpg

Maar er zijn ook gewoon kabeltjes die van tulp naar 6 mm gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
das mooi, z'on verloopje heb ik nog ergens liggen, nu alleen mijn pedaaltje nog inbouwen in mijn jerry ca
DIE AF IS, alles zit er in en doet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eko990
bij een kamp van scouting neem ik mn "elektrische ukelele" en dan op mn kistradio, dat is pas gezellig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
haha, geniaal. Helaas is mijn ukelele akoustisch. Naja eerst maar gaan kijken hoe ik dat pedaaltje er in ga maken. (en een switch input schakelaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
tomtommie schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 20:11:
[...]

Komt me bekend voor! Mijn krat gaat inderdaad belachelijk hard, maar dat is meer lawaai dan muziek... Ik geef de speakers vooralsnog de schuld, maar ik ben aan het denken om mijn mod weer ongedaan te maken of hem te modden met grotere weerstanden voor een minder grote gain.
[...]
Bij een verneukt geluid is dat meestal te wijten aan:
OF te kleine speakers,
OF een te slappe kist (bierkrat!)
OF een te kleine kist
OF een combinatie van bovenstaande ;-)

Als je speaker gebruikt met een diameter van 16CM of groter (of 6"x9"ers) dan is een bierkrat eigenlijk net te klein en in ieder geval te slap. Het is niet voor de sier dat degelijke hifi speakers best wel zwaar en/of groot zijn. Het ligt in ieder geval niet aan de ons kleine groene wondertje. geloof me, daar heb ik genoeg test's voor gedaan!

Het kistje dat ik voor tim knol maakte was best groot in verhouding tot wat de onderdelen aan ruimte vereisten, maar ik heb eerder een kistje iets kleiner gemaakt en dat verschil was duidelijk te horen.

Wat je geluid bij hogere volumes ook absoluut verneukt is het niet luchtdicht maken van je krat of kist.

Wat anders:
Heeft iemand de infinity's van MP al gebruikt icm een (gemodde) ta2024? De weerstand die ik over de spoel meette was 2,6 Ohm en dat is een stukje onder de specificatie van de TA2024.. ik ben erg benieuwd hoe dit dingetje deze speakers trekt,... ik heb helaas geen een liggen op het moment, dus hoop dat anderen het al geprobeerd hebben, want ben erg benieuwd. Mocht het niet lekker werken, dan bouw ik ze gewoon in mijn auto :P

[ Voor 20% gewijzigd door lredev op 28-05-2010 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuzik
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 12:24
Nou ik ben eruit en heb alles besteld:

Accu;
Lader;
TA2024;
Voeding;
Speakers;
Inbouwplaat;
Knoppen;
Aansluitstekkers;
Tulpaansluitingen;
Voltmeter;
en alle onderdelen voor een KratSafe

Nu zit ik alleen nog met het maken van de hKS. Een schema kan ik op zich wel lezen, maar electronica is niet echt mijn sterkste kant. Om het voor mezelf duidelijk te krijgen heb ik het even uitgetekend hoe de schakeling praktisch gezien in elkaar zou moeten.
Zou iemand hier eens naar willen kijken of het allemaal klopt?

AutoCad schema:
Afbeeldingslocatie: http://img576.imageshack.us/img576/1821/schakelingnieuw.jpg

IsoView hKS:
Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/1947/hkscompleet3small.jpg

BottomView hKS:
Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/6379/hkscompleet1small.jpg

TopView hKs:
Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/7622/hkscompleetsmall.jpg

Ik denk dat als het het zo maak ik vrij gemakkelijk alle onderdelen (accu, voeding etc) aan kan sluiten door de schroefklemmen. De onderste schroefklem van 7 gebruik ik alleen om alles wat makkelijker door te kunnen lussen en aansluiten.
Graag jullie meningen

Note: de verschillende kleuren draden in de 3d tekening is alleen ter onderscheiding. Daar waar ze elkaar snijden zitten ze in werkelijkheid niet gekoppeld

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
@ Meuzik: mooi, die AutoCad tekening. Ik ben ook van plan een hKS te maken dus ik ben benieuwd naar de reacties op je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco91
  • Laatst online: 10-09 13:10
Ik ga morgen een setje speakers kopen en dan gaat de bouw aan mijn kratradio toch echt van start.
Speakers: JBL SR170
Versterker: hopelijk een ta2024
Accu: AA of D batterijen
Krat: houten kist

ik zal jullie op de hoogte houden met foto's ed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerronimo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-08 12:27
lredev schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 00:37:
[...]
Wat anders:
Heeft iemand de infinity's van MP al gebruikt icm een (gemodde) ta2024? De weerstand die ik over de spoel meette was 2,6 Ohm en dat is een stukje onder de specificatie van de TA2024.. ik ben erg benieuwd hoe dit dingetje deze speakers trekt,... ik heb helaas geen een liggen op het moment, dus hoop dat anderen het al geprobeerd hebben, want ben erg benieuwd. Mocht het niet lekker werken, dan bouw ik ze gewoon in mijn auto :P
Ik heb dus deze combinatie, en het klinkt erg lekker moet ik zeggen :) en gaat loeihard als het moet.
Bij langdurige (erg) hoge geluidsvolume's springt de TA2024 wel in de termische beveiliging, dus echt helemaal lekker vindt ie het niet...
Maar met wat extra koeling werkt het wel, heb een casefan uit een ouwe pc gesloopt en deze onder de TA2024 gemonteerd nu doet ie het wel langdurig op hoge volume's, die koelblokjes die je net binnen hebt zijn natuurlijk helemaal ideaal zeker in combi. met een fannetje.

Dus om een lang verhaal kort te maken: Ja het werkt, mits er extra koeling wordt gebruikt bij extreem hoge volume's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-07 13:49
Ik ben ook van plan een krat radio te gaan maken en ik zag een mooi setje speakers staan voor niet al teveel geld, nu is mijn vraag of dat gaat werken met de TA2024.

Het gaat om deze speakers:
ALPINE SPG-69C2
- 6x9 inch 2-weg Coaxiale Speakerset
- Vermogen: 300W max ~ 75W rms
- Frequentie bereik: 65 Hz - 18 kHz
- Impedantie: 4 Ohm
- Gevoeligheid: 91dB
- 25mm Silk Soft-Dome Tweeter
- Neodymium Magneet ( Tweeter )
- Pearl Mica Injection Polypropylene Conus
- Vierkante spreekspoel draad
- Ferriet magneet
- Gegoten chassis
- Inbouwdiepte: 75,6mm

Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ta2024 met 1 infinity aan op mijn bureau, in dat monteergat in de doos. gaat hard zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik heb vandaag eens geprobeerd te filmen wat voor gigantische vermogens de mca-200 vraagt. Ik heb helaas geen klem daarvoor maar de spanningsval is ook wel vrij duidelijk. Met 1 7Ah accu is het nog erger (bij hetzelfde nummer hetzelfde volume zakt de spanning naar 12.2 (van 12.6).

Linkje voor de geintresseerden:
http://www.youtube.com/watch?v=EfIcBSZMTWI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
En waarom is die spannings val slecht (ik gebruik een mca-200 met 1 7ah accu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Laatst online: 25-12-2020
Bij 11,6V moet ik de accu beschouwen als leeg, maar meet ik dit terwijl de muziek speelt of als de muziek uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
BlackWhizz schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:12:
Ik heb vandaag eens geprobeerd te filmen wat voor gigantische vermogens de mca-200 vraagt. Ik heb helaas geen klem daarvoor maar de spanningsval is ook wel vrij duidelijk. Met 1 7Ah accu is het nog erger (bij hetzelfde nummer hetzelfde volume zakt de spanning naar 12.2 (van 12.6).

Linkje voor de geintresseerden:
http://www.youtube.com/watch?v=EfIcBSZMTWI
LOL kerel waar maak je je druk om :P

Het is 00,02 ofzo wat schommelt, dat maakt echt niet uit hoor.

Maar als je niet tevreden bent over je accuduur zou ik er lekker een TA2024 in drukken :Y

[ Voor 54% gewijzigd door ThinkPad op 28-05-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
ThinkPadd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:38:
[...]

LOL kerel waar maak je je druk om :P

Het is 00,02 ofzo wat schommelt, dat maakt echt niet uit hoor.

Maar als je niet tevreden bent over je accuduur zou ik er lekker een TA2024 in drukken :Y
Gewoon om aan te tonen dat die versterker hartstikke inefficent is (daar heb ik nog geen bewijs van gezien nml).
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.

Linken naar conrad producten? Gebruik de directe productlink...