Het Krat- en Kistradio Topic [deel 7] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 93.291 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prein2 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:45:
ja, ik weet wel dat dat kan. maar er zit ook een lampje op de accu. waardoor als de schakelaar altijd aan staat het lampje ook altijd aanstaat. dat vind ik minder fijn (diepontladen..)

schakelaar eruit halen is natuurlijk een optie, maar het staat me een beetje tegen om aan een Li-Ion accu te knutselen die ook nog eens van chinese makelij is... :S
dan zorg je ervoor dat dat deel van het accu pack eruit steekt dus een gat maken waar hij doorheen kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over de aansluiting van mijn radio. 't is een Marquant mcr-726.

Omdat het een Marquant is, staat er vrij weinig over de aansluitingen in het boekje (zie link ;))

Mijn vraag is, welke heb ik ZEKER nodig en welke kan ik eventueel door midden knippen als ik daar zin in heb?
Ik heb twee speakers, het lijkt mij dus dat ik Front Left en Front Right moet hebben?

Alvast Bedankt :)

EDIT: Oeps, vergeten: http://nl.tinypic.com/r/2v0n4p1/6

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-07 23:42
Waarom zou je de kabels door midden knippen? De rode, gele en zwarte heb je zeker nodig. De blauwe, rear left en rear right heb je niet nodig als je maar twee speakers gebruikt. Edit: 1, 2, 7, 8 en 5 dus.

Ik heb m'n Conrad bestelling binnen en het schema met de DPDT-schakelaar in elkaar gesoldeerd. Op dit moment wacht ik tot morgen de winkels weer open gaan omdat ik geen multimeter meer heb ;( Ik durf zonder te meten m'n inbouwbus niet aan de sluiten.

[ Voor 44% gewijzigd door BBotman op 21-05-2010 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBotman schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:58:
Waarom zou je de kabels door midden knippen? De rode, gele en zwarte heb je zeker nodig. De blauwe, rear left en rear right heb je niet nodig als je maar twee speakers gebruikt.
Ik ga het niet doen, maar bij welke ik het ZOU kunnen doen, zonder dat ik alles sloop :P

Rood en geel bij elkaar aan een kroonsteentje/gesoldeerd => +, en zwart op de -?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 18:00:
[...]

Ik ga het niet doen, maar bij welke ik het ZOU kunnen doen, zonder dat ik alles sloop :P

Rood en geel bij elkaar aan een kroonsteentje/gesoldeerd => +, en zwart op de -?
Juist.

De inbouwbus met DC-connector waar ik het over had is deze: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=734197. Wat is de min- en wat is de plus+

[ Voor 20% gewijzigd door BBotman op 21-05-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 17:02
BBotman schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 18:01:
[...]

Juist.

De inbouwbus met DC-connector waar ik het over had is deze: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=734197. Wat is de min- en wat is de plus+
http://www.produktinfo.co...abel_gewinkelt_2_1_mm.pdf

Dat staat erbij :P Maar de binnenste verbinding is de rode draad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Mijn kratje
Natuurlijk grolsch. Gevuld met versterker en speakers en voltmeter en accu's :) Wat dr in zit kun je in de aftiteling bekijken. Ik wil nog een USB lader inbouwen en laadcontactjes (stel bouten waarop ik de klemmen van de acculader kan zetten). Ook moet dr nog een likje grolsch groene verf op :)

[ Voor 7% gewijzigd door BlackWhizz op 21-05-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:43
Zonde van de MCA-200, met een TA2024 gaat ie waarschijnlijk harder en heb je genoeg aan 1 accu (omdat de TA2024 veel zuiniger is)

Verder wel mooi dinkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-02-2022
En toen was het even rustig op het topic :P
Vrijdagavond he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackWhizz schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 18:54:
Mijn kratje
Natuurlijk grolsch. Gevuld met versterker en speakers en voltmeter en accu's :) Wat dr in zit kun je in de aftiteling bekijken. Ik wil nog een USB lader inbouwen en laadcontactjes (stel bouten waarop ik de klemmen van de acculader kan zetten). Ook moet dr nog een likje grolsch groene verf op :)

[video]
wat voor telefoon is dat?

wel mooi gemaakt het kratje trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:37
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 22:26:
[...]

Lijkt mij een HTC Touch te zijn

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Potverdomelet ik moet mijn koffer echt eens af gaan maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Blue-Tiger schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 22:36:
Wat houdt je tegen?

[ Voor 3% gewijzigd door martijn1172 op 21-05-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue-Tiger schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 22:36:
maak er een keer een dag voor vrij en ga er dan rustig voor zitten/staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
ThinkPadd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 20:20:
Zonde van de MCA-200, met een TA2024 gaat ie waarschijnlijk harder en heb je genoeg aan 1 accu (omdat de TA2024 veel zuiniger is)

Verder wel mooi dinkie
Haha ik weet t. Maar dit spul heb ik en voldoet prima dus ik maak me nu nog niet druk iig. T enige nadeel wat ik heb is dat het deksel met speakers vast zit aan de krat en ik dus een laadterminal moet hebben. Dus die moet ik nog een keer maken ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 22:26:
[...]

Thanks en mijn telefoon is een HTC Touch Dual (HTC Touch maar dan sneller, meer geheugen, geen wifi en met een toetsenbord met knoppies). T is een oudje maar hij voldoet nog steeds super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

School =/
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 22:41:
[...]

maak er een keer een dag voor vrij en ga er dan rustig voor zitten/staan
Ben ik al weken van plan =]

Dusjah... :) Heb nu tenminste alle onderdelen binnen dus alles kan in één keer ingebouwd worden, nog even nadenken of ik de br-poort in ga bouwen of niet... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Blue-Tiger schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 02:18:
[...]

Dusjah... :) Heb nu tenminste alle onderdelen binnen dus alles kan in één keer ingebouwd worden, nog even nadenken of ik de br-poort in ga bouwen of niet... :/
Probeer eerst zonder, naderhand kun je er altijd een plaatsen mocht de bas tegenvallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
lredev schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 18:07:
[...]

http://www.produktinfo.co...abel_gewinkelt_2_1_mm.pdf

Dat staat erbij :P Maar de binnenste verbinding is de rode draad!
Op dit moment voel ik me echt een ezel maar waar staat de link naar de PDF-document op de productpagina. Gister toch maar even een multimeter aangeschaft en het schema met de DPDT-schakelaar in elkaar gesoldeerd, de inbouwbus (oplader) inbegrepen. De voeding heb ik via een kroonsteen rechtstreeks aan de schakelaar aangesloten. Hierbij mijn vragen:
  • Zijn er elegantere oplossingen dan kroonsteentjes?
  • Zijn er waterdichte connectors voor hoogvoltage verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
BBotman schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 10:18:
[...]

Op dit moment voel ik me echt een ezel maar waar staat de link naar de PDF-document op de productpagina. Gister toch maar even een multimeter aangeschaft en het schema met de DPDT-schakelaar in elkaar gesoldeerd, de inbouwbus (oplader) inbegrepen. De voeding heb ik via een kroonsteen rechtstreeks aan de schakelaar aangesloten. Hierbij mijn vragen:
  • Zijn er elegantere oplossingen dan kroonsteentjes?
  • Zijn er waterdichte connectors voor hoogvoltage verkrijgbaar?
100% waterdicht is het niet maar ik denk dat dit 1 van je meest spatwaterdichte opties is:
Deze female bouw je in icm rubber oid (wees creatief :+ ) en dan schroef je het gewoon strak tegen je kist. Zorg er voor dat je dus niet meer uitzaagt dan nodig, maar dit had je al wel begrepen denk ik :P

EDIT: ik vond ook deze female nog, heeft iets meer oppervlakte aan de achterzijde van het 'schroefplaatje' dus daar kun je makkelijker iets van tape/rubber tussen maken. ;)

En de male is je wel bekend, oude pc-stekker volstaat prima, en anders oa hier te koop.

Voor je pdf op conrad, zie rechterkolom (extra's) en dan databladen oid.

[ Voor 13% gewijzigd door martijn1172 op 22-05-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://yfrog.com/4vimg0415ppj
mooi?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Skeltenaer schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 08:45:
[...]

Probeer eerst zonder, naderhand kun je er altijd een plaatsen mocht de bas tegenvallen :)
In principe zit de koffer al in elkaar maar nog niet bevestigd. De platen zorgen dus voor versteviging maar zitten nog niet vast aan de wanden. In principe is het geluid lekker en een goede, stevige klankkast is een vereiste dus daar moet ik nog even voor zorgen ;) Dan zie ik wel of die poort erin komt of niet, maar het lijkt me opzich wel voordelig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Zo, het soldeerwerk is bijna af. Wat rest is het aansluiten van een voeding (die ik overigens nog niet heb) en het aansluiten van de DC-stekker aan m'n acculader. Alle gesoldeerde aansluitingen heb ik voorzien van krimpkous om de aansluitingen te beschermen.

Wat zien we hier:
  • TA2024
  • MP3-decoder
  • Voltmeter
  • Drukschakelaar (voor voltmeter)
  • DPDT-schakelaar (schakelen tussen oplader en voeding)
  • DC-inbouwbus voor acculader
  • Contra-jackplug voor AUX
  • Gel-accu (26Ah)
  • Boss Audio Systems Marine speakers, 60 watt
Het gebruik van kroonsteentjes is niet een van de meest elegante oplossingen, toch heb ik hier voor gekozen omdat ik me samen met een vriend van me toch ga wagen aan een hKS. Mocht deze overlijden door verkeerd gebruik, weer, wind etc. dan is de oplossing dichtbij: alles weer aan de kroonsteentjes aansluiten.

Het maken van de hKS staat echter op de langetermijnplanning, ik ga de kist dus eerst compleet afmaken en daarna experimenteren met solderen (ha! dat rijmt!).

Edit: De lokale electronicazaak heeft geen 12V DC voedingen. Stom, ik was deze vergeten te bestellen bij Conrad en de verzendkosten zijn bijna nog hoger dan de prijs van de product zelf.

Wat is een mooie oplossing voor een powerled? Gewoon een voor 12 volt geschikt inbouw-LED aan de schakelaar aansluiten?

Afbeeldingslocatie: http://reactormedia.nl/kistradio/elec.jpg

lredev, bedankt voor het schema voor de DPDT-schakelaar!

[ Voor 91% gewijzigd door BBotman op 22-05-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
  • Laatst online: 03-01-2021
weet iemand een paar mooie mp3-decoder modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
BBotman schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 15:00:
Zo, het soldeerwerk is bijna af. Wat rest is het aansluiten van een voeding (die ik overigens nog niet heb) en het aansluiten van de DC-stekker aan m'n acculader. Alle gesoldeerde aansluitingen heb ik voorzien van krimpkous om de aansluitingen te beschermen.

Wat zien we hier:
  • TA2024
  • MP3-decoder
  • Voltmeter
  • Drukschakelaar (voor voltmeter)
  • DPDT-schakelaar (schakelen tussen oplader en voeding)
  • DC-inbouwbus voor acculader
  • Contra-jackplug voor AUX
  • Gel-accu (26Ah)
  • Boss Audio Systems Marine speakers, 60 watt
Het gebruik van kroonsteentjes is niet een van de meest elegante oplossingen, toch heb ik hier voor gekozen omdat ik me samen met een vriend van me toch ga wagen aan een hKS. Mocht deze overlijden door verkeerd gebruik, weer, wind etc. dan is de oplossing dichtbij: alles weer aan de kroonsteentjes aansluiten.

Het maken van de hKS staat echter op de langetermijnplanning, ik ga de kist dus eerst compleet afmaken en daarna experimenteren met solderen (ha! dat rijmt!).

Edit: De lokale electronicazaak heeft geen 12V DC voedingen. Stom, ik was deze vergeten te bestellen bij Conrad en de verzendkosten zijn bijna nog hoger dan de prijs van de product zelf.

Wat is een mooie oplossing voor een powerled? Gewoon een voor 12 volt geschikt inbouw-LED aan de schakelaar aansluiten?

[afbeelding]

lredev, bedankt voor het schema voor de DPDT-schakelaar!
Ziet er goed uit!
Heb wat dingen genoteerd zoals krimpkous voor mijn eigen project, wel zo netjes :)
Ik ga als power-led deze gebruiken. Ik ga hem parallel aan de versterker zetten omdat ik wil weten wanneer die aanstaat. Zie schakelschema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
thijsi schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 16:57:
weet iemand een paar mooie mp3-decoder modellen
Kijk eens op http://www.kratradio.nl/ of op eBay. Er zijn ook een aantal modellen te vinden op Chinese websites maar lredev verkoopt op kratradio.nl het mooiste en meest praktische model.

Ik heb zojuist een bestelling bij Baco geplaatst met:
  • 12 volt 2A voeding
  • Euro chassisdeel
  • Drukschakelaar, rood.
  • Twee ledhouders, met leds.
Edit:
Ik zie meerdere malen elco's voorbij komen. Vangen die pieken op o.i.d.? Is het aan te raden om zo'n ding tussen m'n accu en de TA2024 te hangen en zo ja: welke?

Tip: gebruik multimeters van de Action alleen voor dergelijk soldeerwerk, op een dood stuk staal meet zo'n ding evengoed 1 à 2 volt ;( + klacht: wat is het hier rustig op de zaterdagmiddag.

[ Voor 26% gewijzigd door BBotman op 22-05-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik denk dat iedereen buiten op vol volume aan het blazen is met z'n TA2024 :Y)

En elco hoeft volgens mij niet echt, aangezien je TA2024 er al wel een paar heeft.

Denk je trouwens niet dat 2A een beetje weinig is? Of ga je er alleen je TA2024 mee voeden?

[ Voor 53% gewijzigd door ThinkPad op 22-05-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:37
Uit de TS:
Een elco is een electrolytische condensator. Zie ook de post van Iredev in "Het kratradio topic [deel 5]".
Een condensator is vooral handig wanneer je versterker grote stromen vraagt die de accu niet ineens kan leveren (bij een gelaccu >2A). De pieken kunnen dan opgevangen worden met de condensator. Als je een condensator zou willen gebruiken wordt geadviseerd: 2000µF per maximaal gevraagde Ampère. Zie ook Iredev in "Het kratradio topic [deel 4]". Voor een TA2024 zou een 16V 4700µF volstaan, echter omdat een gelaccu de stroom die een TA2024 vraagt makkelijk aan kan is dit niet echt nodig.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 11:04

tomtommie

Alaaf!

Vanmiddag ook nog wat gewerkt aan mijn kratje: speaker roosters gemaakt en gemonteerd op de zijkanten (achteraf wil ik ze toch liever rond hebben dus dat komt nog), handvat gemonteerd, bouten om deksel vast te zetten erin gedraaid, gaten voor ledjes geboord en ledjes erin gestopt, female jack plug voor de audio input en als laatst een usb aansluiting voor het opladen van m'n telefoon.

Volgende week pinkpop weekend, dus dan kan ik hem goed gebruiken!

Dat breadbordje op de achtergrond moet ik nog solderen en is een batterijstatus indicator.

Tadaaa:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2eghe07.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
ThinkPadd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 17:41:
Ik denk dat iedereen buiten op vol volume aan het blazen is met z'n TA2024 :Y)

En elco hoeft volgens mij niet echt, aangezien je TA2024 er al wel een paar heeft.

Denk je trouwens niet dat 2A een beetje weinig is? Of ga je er alleen je TA2024 mee voeden?
De TA2024 en MP3-Decoder. Ik wacht even af hoe deze combinatie er op werkt, anders haal ik een 3,5 A voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om te beginnen:

groede morgen op deze vroege morgen.

Herhaling vraag:

Ik heb een mp3 decoder van de samenkoopactie van elmoow, nu heb ik daar een brom in zitten, het ligt niet aan de display, hij doet het aan accustroom en aan de netatroom. heb al zo een ontstoorblokje geprobeert.

wie o wie kan mij helpen.

gr thechnojunk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Gister even het krat uitgehold, alle spijltjes weg enz.(grolsch krat) en dan vandaag nog even afwerken en houten plaat uitzagen om erin te zetten, vastkitten zodat het waterdicht is vanaf de onderkant. Ook deze speakers gekocht: http://www.sony.nl/product/ics-f-series-speakers/xs-f1736se iemand goede ervaringen mee?

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reiniertjuhhh schreef op zondag 23 mei 2010 @ 10:29:
Gister even het krat uitgehold, alle spijltjes weg enz.(grolsch krat) en dan vandaag nog even afwerken en houten plaat uitzagen om erin te zetten, vastkitten zodat het waterdicht is vanaf de onderkant. Ook deze speakers gekocht: http://www.sony.nl/product/ics-f-series-speakers/xs-f1736se iemand goede ervaringen mee?
ik heb deze speakers ook en ben er zeer tevreden mee, de bas had iets beter er uit mogen komen(oplossing in een eq de bas harder zetten) maar toch zeer tevreden met deze speakers.

waarom heeft er nog niemand behalve reiniert gereageert hier is het te mooi weer ofzo

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 10:45:
[...]

waarom heeft er nog niemand behalve reiniert gereageert hier is het te mooi weer ofzo
Waarschijnlijk is het veel te mooi weer om hier te posten, de meesten zullen van hun kratje aan het genieten zijn. Anyway, is het niet de kwaliteit van de MP3-decoder die de brom veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig ongeveer de levertijd van een TA2024?

En als ik een voeding wil voor mijn radio (2x45 Watt speakers aangesloten, radio zelf is ±20 Watt, er zit een zekering van 10A in), hoeveel ampère moet mijn voeding dan zijn, en waar kan ik deze bestellen?
:P

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBotman schreef op zondag 23 mei 2010 @ 12:35:
[...]

Waarschijnlijk is het veel te mooi weer om hier te posten, de meesten zullen van hun kratje aan het genieten zijn. Anyway, is het niet de kwaliteit van de MP3-decoder die de brom veroorzaakt?
nee niet de kwaliteit want hij heeft het eigelijk nooit gedaan alleen de afgelopen week is hij er ineens mee begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Zou je deze als voeding kunnen gebruiken?
Kwam ik net tegen; voor de prijs zou het zeker de moeite waard zijn.. Ik weet alleen niet hoeveel ampère hij levert :S

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.koopjessite.nl/images/aanbiedingen/7424.jpg

Laatst was er ook een post met iets over een 12V sigarettenaansteker blabla, misschien dit de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn1172 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:45:
Zou je deze als voeding kunnen gebruiken?
Kwam ik net tegen; voor de prijs zou het zeker de moeite waard zijn.. Ik weet alleen niet hoeveel ampère hij levert :S

Plaatje:
[afbeelding]

Laatst was er ook een post met iets over een 12V sigarettenaansteker blabla, misschien dit de oplossing?
er staan geen specs bij vermeld maar als hij iets van 2A geeft dan kan je hem gebruiken als voeding. als hij minder geeft bijv 500 mAh dan zou ik het niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:49:
[...]

er staan geen specs bij vermeld maar als hij iets van 2A geeft dan kan je hem gebruiken als voeding. als hij minder geeft bijv 500 mAh dan zou ik het niet aanraden.
Zo dacht ik idd ook :)
Onderaan die pagina is er wel iemand die vraagt om specs dus mb komen die nog :P

Edit: gevonden

Ongeschikt :P

[ Voor 39% gewijzigd door martijn1172 op 23-05-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn1172 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:03:
[...]

Zo dacht ik idd ook :)
Onderaan die pagina is er wel iemand die vraagt om specs dus mb komen die nog :P
Alleen ik weet niet of zo'n ding uit elkaar te halen is, voor de veiligheid enzo.. 8)7
Heb al een voeding liggen maar misschien hebben anderen hier iets aan.
je kunt hem zonder al teveel moeite uit elkaar halen en als je hem dan ergens anders in bouwt dan kan het wel maar je moet hem niet zomaar los laten liggen want het is wel hoogspanning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:49:
[...]

Hoeveel A heb je dan minstens nodig voor een radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:09:
[...]

ligt eraan voor een ta2024 is 2A aangeraden voor een normale autoradio meer 3.05-5 A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt er denk ik een beetje aan welke je hebt, ik las op google iets van 15A, kan dat kloppen?
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:09:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:12:
Ligt er denk ik een beetje aan welke je hebt, ik las op google iets van 15A, kan dat kloppen?

[...]
Ik neem aan dat het gewoon op je radio en anders sowieso in de handleiding staat vermeld.. Want het lijkt me dat het per radio verschilt, afhankelijk van de output en alle toeters en bellen die erop zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:12:

[...]
dat kan heel makelijk elke autoradio heeft andere specs, de een heeft meer functies en verbruikt meer dan een ander, het ligt ook aan het model en het merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn radio heeft een zekering van 10A erin, ik neem aan dat ik dan niet meer dan 10A moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:19:
Mijn radio heeft een zekering van 10A erin, ik neem aan dat ik dan niet meer dan 10A moet hebben?
dan heb je zeker niet meer als 10A nodig maar ik zou gewoon even in het boekje/op het internet kijken hoeveel A hij trekt maar deze auto adapter zal wel te weinig stroom leveren. de meeste adapters die zo klein zijn voor 12 volt geven maar iets van 500 mAh bij uitzondering 1A

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:22:
[...]

dan heb je zeker niet meer als 10A nodig maar ik zou gewoon even in het boekje/op het internet kijken hoeveel A hij trekt maar deze auto adapter zal wel te weinig stroom leveren. de meeste adapters die zo klein zijn voor 12 volt geven maar iets van 500 mAh bij uitzondering 1A
Als je even terug leest zie je dat ik al even geleden in mijn post een edit heb gezet.. Hij levert 500mAh.
Zoals ik al eerder zei, gewoon even op de radio zelf (achterkant) kijken / in de handleiding en anders op internet hoeveel A de radio trekt. Dit verschilt, nogal logisch, per model.

En geniet nog even van dit mooie weer, zolang het nog lekker is! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn1172 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 15:07:
[...]

Als je even terug leest zie je dat ik al even geleden in mijn post een edit heb gezet.. Hij levert 500mAh.
Zoals ik al eerder zei, gewoon even op de radio zelf (achterkant) kijken / in de handleiding en anders op internet hoeveel A de radio trekt. Dit verschilt, nogal logisch, per model.

En geniet nog even van dit mooie weer, zolang het nog lekker is! :P
Dan is hij dus niet geschikt, en lekker weer inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damm wat is het mooi weer, iedereen lekker buiten zeker met zijn kratradio, ik zelf helaas niet ivm problemen met mijn mp3 decoder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Iemand nog interesse in zo'n: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT versterker? Ongeduldige reinier bood op een product war hij nog 15 uur voor moest wachten en heeft bij een andere nu kopen gedaan:P.

DM maar;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reiniertjuhhh schreef op zondag 23 mei 2010 @ 17:00:
Iemand nog interesse in zo'n: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT versterker? Ongeduldige reinier bood op een product war hij nog 15 uur voor moest wachten en heeft bij een andere nu kopen gedaan:P.

DM maar;)
Da's een TA2024, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die toevallig gemod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:52
Is het schadelijk voor mijn 7ah gel accu als ik hem oplaad met een standaard accu lader (staat 4A op) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Zonder verdere specificaties te weten: Ja

Heb je geen multimeter zodat je even kunt meten wat voor spanning hij afgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Nee waarschijnlijk niet als ie van de producent komt he.. ;) Modden is iets wat we zelf moeten doen :)
sjaakwortel schreef op zondag 23 mei 2010 @ 19:20:
Is het schadelijk voor mijn 7ah gel accu als ik hem oplaad met een standaard accu lader (staat 4A op) ??
Ik zou het er niet op wagen. Als hij niet gemaakt is voor gelaccu's is het zelfs schadelijk voor je gelaccu.
Neem deze lader maar, die is gemaakt voor oa gelaccu's en laad met 600mA (prima voor je 7Ah accu ;) ). Als je accu opgeladen is gaat ie automatische over op druppelladen om hem ook opgeladen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerpuck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-08 15:25
Ik ben zelf een kratradio aan het plannen, hij moet licht worden en lang meegaan.
Ik neem een 12V 12Ah accu
geen autoradio, en een kleine versterker, van mij hoeft het niet zo hard.
En ik bouw hem in in een half brand kratje.
zo een dus:Afbeeldingslocatie: http://www.bvcweb.nl/images/news/br_krat_goud.gif
totale kosten worden nu geschat op rond de €120.

dit is inclusief acculader enzo.

[ Voor 4% gewijzigd door powerpuck op 23-05-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel wil je voor dat versterkertje hebben ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
powerpuck schreef op zondag 23 mei 2010 @ 20:11:
Ik ben zelf een kratradio aan het plannen, hij moet licht worden en lang meegaan.
Ik neem een 12V 12Ah accu
geen autoradio, en een kleine versterker, van mij hoeft het niet zo hard.
En ik bouw hem in in een half brand kratje.
zo een dus:[afbeelding]
totale kosten worden nu geschat op rond de €120.

dit is inclusief acculader enzo.
Als versterker kun je dan het best (zoals je wellicht al gelezen zult hebben) de TA2024 gebruiken; klein formaat, energiezuinig en hoog rendement. En ook zeker een krachtig volume. ;)

Heb je de Topic Start en de voorgaande delen gelezen? Dit zal je namelijk zeker helpen en ons veel vragen besparen :)
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 20:42:
hoeveel wil je voor dat versterkertje hebben ???
Wees even duidelijk en quote het bericht waar je op antwoord.

[ Voor 12% gewijzigd door martijn1172 op 23-05-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Modden is ook niet moeilijk 2 weerstandjes van 4,7kOhm (4700 Ohm dus) kopen en die over R8 en R14 (bij die versie van Sure Electronics) solderen en klaar. Ik heb het zelf ook gedaan en het is nog geen 5 minuten werk.

En weerstandjes kosten ook maar 5 of 10 cent per stuk bij je elektroboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerpuck
martijn1172 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 20:43:
[...]

Als versterker kun je dan het best (zoals je wellicht al gelezen zult hebben) de TA2024 gebruiken; klein formaat, energiezuinig en hoog rendement. En ook zeker een krachtig volume. ;)

Heb je de Topic Start en de voorgaande delen gelezen? Dit zal je namelijk zeker helpen en ons veel vragen besparen :)
Ik ben zelf niet bepaald technisch, volgens de topic start moet er nog wat aan veranderd worden.
En zat zelf meer te denken aan iets als dit:
http://www1.conrad.nl/scr...&p_catalog_max_results=20

of deze:

http://www.kijkshop.nl/pr...quant-versterker-mca-200/

Ik ben zelf namelijk totaal niet in staat er veel mee te doen, het kan natuurlijk ook zijn dat ik het verkeerd begrepen heb en er niets of niet veel aan te doen is wat iedere leek kan doen.

Voor de rest ben ik nog aan het kijken of ik de bodem van het krat er helemaal uit moet halen, of gedeeltelijk moet laten zitten, maar ik heb de topics nog niet goed genoeg doorgekeken om te kijken of dit ergens staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
powerpuck schreef op zondag 23 mei 2010 @ 21:12:
[...]

Ik ben zelf niet bepaald technisch, volgens de topic start moet er nog wat aan veranderd worden.
En zat zelf meer te denken aan iets als dit:
http://www1.conrad.nl/scr...&p_catalog_max_results=20

of deze:

http://www.kijkshop.nl/pr...quant-versterker-mca-200/

Ik ben zelf namelijk totaal niet in staat er veel mee te doen, het kan natuurlijk ook zijn dat ik het verkeerd begrepen heb en er niets of niet veel aan te doen is wat iedere leek kan doen.

Voor de rest ben ik nog aan het kijken of ik de bodem van het krat er helemaal uit moet halen, of gedeeltelijk moet laten zitten, maar ik heb de topics nog niet goed genoeg doorgekeken om te kijken of dit ergens staat.
Wat er in de TS staat vermeld is dat je de TA2024 KUNT modden. Het hoeft dus niet ;) Evt kun je hier je TA2024 gemod en al kopen (mits ie op voorraad is :P ). Anders misschien iemand in je nabije omgeving die een soldeerklusje van 5minuten kan? Dan heb je m ook al gemod..

Wat betreft die bodem, ik geloof niet echt dat er 1 bepaalde manier is. Veel mensen maken er echter een plaat/plank onder geloof ik. Dit is idd al in eerdere delen aan bod gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
  • Laatst online: 03-01-2021
heeft deze ook radio ???

http://cgi.ebay.com/MP3-h...ain_0&hash=item414fb48c61

kan deze zoveel watt leveren ??

http://cgi.ebay.com/ws/eB...60605755273#ht_4021wt_984

[ Voor 26% gewijzigd door thijsi op 23-05-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
Kun je een 7Ah gelaccu ook opladen met een standaard 12V/600MA voeding? (ik heb heel snel een lader nodig, kan dus niks bestellen en deze heb ik liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door sjaakwortel op 23-05-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Als er echt precies 12V uit komt is dat te weinig.

Je hebt 13,6 tot 13,8V nodig om een gelaccu op te laden. Met 12V gebeurt er niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
Maar een voeding werkt wel dus gewoon?. (gaat opzoek naar oude voeding meuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
sjaakwortel schreef op zondag 23 mei 2010 @ 22:02:
Maar een voeding werkt wel dus gewoon?. (gaat opzoek naar oude voeding meuk)
Niet als lader..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
-

[ Voor 102% gewijzigd door sjaakwortel op 23-05-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Nope, dan had dat er wel gestaan lijkt me :P
Wellicht, bij een 24 Volt AC voedingspanning. (Jouw Engels is niet helemaal up to date meer of wel :+ )

Maar voor de duidelijkheid, ik kan niet meer informatie van die pagina's halen dan jij! Dat versterkertje is wel interessant trouwens, alleen jammer van die verkapte productprijs in de verzendkosten...
(vandaar de: "cannot combine shipping")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

effe een vraagje ik wil een mini systeempje bouwen dat zo licht mogelijk is, nu heb ik
http://cgi.ebay.com/2watt...ain_0&hash=item255acd6a89 gezien zou ik dit kunnen gebruiken in combinatie met 1 speaker en 3 baterijen en komt er dan nog wel fatsoenlijk redelijk geluid uit?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 23:42:
effe een vraagje ik wil een mini systeempje bouwen dat zo licht mogelijk is, nu heb ik
http://cgi.ebay.com/2watt...ain_0&hash=item255acd6a89 gezien zou ik dit kunnen gebruiken in combinatie met 1 speaker en 3 baterijen en komt er dan nog wel fatsoenlijk redelijk geluid uit?

alvast bedankt
[YouTube: http://www.youtube.com/v/Bn1Y4HaNoBo&hl=nl_NL&fs=1&hd=1]
Met 2 speakers welliswaar, maar er komt zeker fatsoenlijk geluid uit. Ik heb nog niet de tijd genomen om het in het in een houten kistje te maken, maar verwacht dat het zeker erg draaglijk (op 2 manieren :P ) zal zijn :D zit een 2x3 watt amplifier in en 3 aa batterijen.

Dat ampje wat jij linkt zal er niet veel voor onder doen, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op zondag 23 mei 2010 @ 23:57:
[...]

[video]
Met 2 speakers welliswaar, maar er komt zeker fatsoenlijk geluid uit. Ik heb nog niet de tijd genomen om het in het in een houten kistje te maken, maar verwacht dat het zeker erg draaglijk (op 2 manieren :P ) zal zijn :D zit een 2x3 watt amplifier in en 3 aa batterijen.

Dat ampje wat jij linkt zal er niet veel voor onder doen, vermoed ik.
ik heb nog speakers liggen van 16 ohm zou ik die daarop aan kunnen sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
jep dat zou zeker kunnen, maar volume zal wellicht tegenvallen :) - ok het te laat om nog werkelijk constructief te zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:53

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

die is dus voor wisselspanning. gaat dus niet zonder meer op een accu.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje_kater
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10-2020
Kan iemand mij vertellen hoe ik vanaf mijn accu een uitgaande spanning van 5V maak?
Ik heb hem namelijk nodig voor mijn LCD.

"Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig." Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
matje_kater schreef op maandag 24 mei 2010 @ 10:42:
Kan iemand mij vertellen hoe ik vanaf mijn accu een uitgaande spanning van 5V maak?
LM7805 (heb dr hier nog wel een paar liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel ik zou voor 4 juni een TA2024 willen (gemod of niet) waar kan ik er een kopen als ik niet via ebay wil. Ben die MCA nu tog wel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matje_kater schreef op maandag 24 mei 2010 @ 10:42:
gewoon met een usb autolader

http://cgi.ebay.com/USB-C...m255acab36b#ht_910wt_1137

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 10:59:
Stel ik zou voor 4 juni een TA2024 willen (gemod of niet) waar kan ik er een kopen als ik niet via ebay wil. Ben die MCA nu tog wel zat.
via kratradio.nl

volgens mij had lredew weer liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 11:31:
[...]
via kratradio.nl

volgens mij had lredewv weer liggen
Nope ;) Hopelijk eind deze week weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag voetbal toernooi gehad, radiokist/kratradio mee, 2.5 uur op een oude gelaccu. Foto's volgen vast nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 10:10

kauko12

No risk, No fun

Ik heb vandaag de weerstandsmod uitgevoerd op de ta2024 van ebay(zwarte pcb). Hij gaat echt een stuk harder!
Maar nu wil ik graag het volume regelen op de versterker is hier nog iets voor te maken of moet het echt met een ipod ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Laatst online: 25-12-2020
Iemand ervaring met de Mintyboost? Lijkt me een erg mooi project, en het lijkt me ook geen probleem om ipv. een AA batterij een gelaccu te gebruiken en om hem aan te sluiten op mijn kratje.
http://www.ladyada.net/make/mintyboost/index.html

@kauko12.
Dit kan met een logaritmische potmeter, kijk even het topic door het is volgens mij al ergens genoemd. Het is niet heel handig, ik neem aan dat je de versterker gaat inbouwen? Dan moet je je hele kist openmaken om het volume aan te passen terwijl het net zo goed kan met je ipod.

[ Voor 5% gewijzigd door Painore op 24-05-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje_kater
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10-2020
@coaster102
Bedankt, heb dat ding gekocht;)

"Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig." Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er iemand die ervaring heeft met een agm accu?

is deze accu ook goed voor gebruik in je kist?

http://www.stroomwinkel.nl/c-100-accu-agm.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
Eindelijk heb ik alles werkende, zal binnenkort wat foto's posten. Alleen mijn Marquant versterker is er op mysterieuze wijze mee gestopt. Als iemand weet waar dat aan kan liggen hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
sjaakwortel schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:02:
Eindelijk heb ik alles werkende, zal binnenkort wat foto's posten. Alleen mijn Marquant versterker is er op mysterieuze wijze mee gestopt. Als iemand weet waar dat aan kan liggen hoor ik het graag.
Kortsluiting, zekering controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik een keer gehad en toen lag het niet aan de zekering, gewoon overleden kan ook als je nog garantie hebt gewoon even terug gaan naar winkel.(wel eerst zekering vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is dus bij mij gebeurt met de TA2024, heeft deze ook een soort van zekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerronimo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-08 12:27
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:45:
[...]

Dit is dus bij mij gebeurt met de TA2024, heeft deze ook een soort van zekering?
Nee deze heeft geen zekering, maar er zit wel een beveiliging tegen oververhitting op.
Er zit verder ook geen kortsluitingsbeveiliging op dus als je per ongeluk kortsluiting hebt gemaakt met je accu is hij r.i.p.
Van het weekend toch een paar keer gehad dat ie uitviel op hoog volume, maar als je m dat wat zachter zet doet ie het gewoon weer.
Ook is een van de condensators op een soldeerpunt losgegaan, maar dat is gelukkig simpel op te lossen met een soldeerbout.

Voor de rest hartstikke tevreden met het apparaatje, ongelofelijk dat er zo veel herrie uit zo'n klein dingetje kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerronimo schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:29:
Er zit verder ook geen kortsluitingsbeveiliging op dus als je per ongeluk kortsluiting hebt gemaakt met je accu is hij r.i.p.
Een kortsluitbeveiliging is niet echt wat jij beschrijft. Als je je accu kort sluit gaat deze stroom leveren afhankelijk van de interne weerstand van de accu. De versterker wordt dan niet meer gevoed omdat de voeding spanning 0 volt is geworden. Die gaat gewoon uit, niks meer, niks minder.
Een kortsluitbeveiliging van een versterker is een beveiliging tegen het kortsluiten van de OUTPUTS van je versterker. Je versterker zou bij kortsluiten "oneindig" veel stroom leveren. Laat dat nou net een eigenschap zijn die we wel willen hebben, maar in de praktijk niet mogelijk is. Dus dan schakelt de versterker (indien dus beveiligd) uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:35:
is er iemand die ervaring heeft met een agm accu?

is deze accu ook goed voor gebruik in je kist?

http://www.stroomwinkel.nl/c-100-accu-agm.aspx
een AGM accu is volgens mij ook gewoon een gelaccu, dus moet prima werken. Ook bij deze accu moet je zorgen dat je een goede lader hebt, en niet zo'n goedkope autoaccu knakending, want dan kan je accu binnen de kortste keren bij het KCA :X

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 25-05-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
ThinkPadd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:55:
[...]

een AGM accu is volgens mij ook gewoon een gelaccu, dus moet prima werken. Ook bij deze accu moet je zorgen dat je een goede lader hebt, en niet zo'n goedkope autoaccu knakending, want dan kan je accu binnen de kortste keren bij het KCA :X
Om even op jou aan te sluiten: link
Een AGM is dus net weer wat beter dan een gelaccu maar wordt op dezelfde manier opgeladen.

Hier verkopen ze een 12V 7Ah AGM accu voor €15 excl verzendkosten.

LET OP
Een AGM accu is leeg (dit heb ik nagevraagd bij een accu-specialist) net als een gelaccu bij ongeveer 11,8 V

[ Voor 8% gewijzigd door martijn1172 op 25-05-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuzik
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 12:24
Ik ben van plan om de hKS te gaan bouwen, maar ben niet zo heel blij met die 2 schakelaars.
Is het niet mogelijk deze te vervangen voor 1 schakelaar met 2 standen?
Zoja, wat voor één...

PS: Michel5128, je hebt een DM

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerpuck
Scharnieren, tulp-3.5mm kabel, stroomkabel, kabelschoentjes en soldeerstift zijn binnen, de rest word op maandag besteld als het geld weer aanwezig is, dit waren de onderdelen die ik in de lokale dhz zaak kon vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door powerpuck op 25-05-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
Ik heb iets geks gedaan met de aarding van mijn metalen jerrycan waardoor er bij het laden 15 via de geluid ingang van de versterker ging, waardoor hij is overleden (ben ik net achter gekomen). Probleem opgelost, nieuwe versterker er in en straks controleren of de lader et nu wel goed doet.
De zekering van mijn versterker was trouwens nog heel, behalve een klein zwart vlekje.
Ik gebruik een AGM accu, en die werk prima na 6jaar in de kast te hebben gestaan zat er zelfs nog 12.6v in(onderbelasting gemeten). hebben die dingen trouwens een geheugen ?

[ Voor 13% gewijzigd door sjaakwortel op 25-05-2010 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionysuZ
  • Laatst online: 21-07 21:02
Zo'n AGM accu ziet er aardig leuk uit, niet te zwaar en niet te groot. Kan iemand de voor- / nadelen opnoemen van deze accu t.o.v. een gel accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
Hij is beter en word wel eens als opvolger van de gel accu gezien.
-Hogere energie dichtheid(Watt/KG)
-Kan tegen hoge themperaturen,
-kan beter tegen diepontladen.
-Sneller opladen
-voltage verloop is beter(blijft langer op 12v)
ze gaan alleen iets minder lang mee dan gelaccu's (10 tegen 12 jaar)

[ Voor 12% gewijzigd door sjaakwortel op 25-05-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco91
  • Laatst online: 10-09 13:10
Hallo allemaal,

ik ben een enorme noob op kratradiogebied (en op elektrotechnische dingen in het algemeen), maar toch wil ik mij gaan wagen aan een kratradio. Ik ben van plan een TA2024 kopen en wil deze aansluiten op AA/C/D batterijen (accu is niet helemaal handig, omdat ik in de zomer 2 weken op vakantie ga en daar geen stroom is om de accu weer op te laden).
Welke batterijen kan ik het beste gebruiken en hoe moet ik deze aansluiten (seriegeschakeld neem ik aan zodat ik van 8 x 1,5v = 12v kan maken)?
+ik wil een gemodde TA2024 kopen, maar als dit niet mogelijk is zal ik hem zelf moeten modden. Is dit moeilijk? (ik ben opzich best handig met dingen in elkaar zetten als ik eenmaal weet hoe het moet)

alvast bedankt :)

gr, Jacco
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.

Linken naar conrad producten? Gebruik de directe productlink...