Het Krat- en Kistradio Topic [deel 7] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 93.290 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:37
De link van de PDF van het bordje komt ook bij conrad uit ;) :P

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
BastiaanCM schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:50:
Om even op mezelf terug te komen:

[...]

Zojuist even naar de stad geweest en een mooi stukje SKAI gehaald. De speakers track&trace is ook al binnen dus het gaat lekker.

Nou wil ik ook mijn TA2024 modden, maar ik ben eigenwijs geweest en heb het mooiere EBAY bordje gehaald. Om precies te zijn deze :
[afbeelding]
En nu heb ik nummer R8 en R17 doorgemeten met een weerstand van 20k Ohm. Nu heb ik een tutorial doorgelezen en die raad 3.3k Ohm weerstanden aan.
Nu worden hier vooral de grotere ronde gebruikt, maar op Conrad zijn ook deze te koop en die zijn mooi dezelfde grootte. Maar kan dit wel ? Op Conrad staat dat deze maximaal 0,1watt is, lijkt me wat weinig maar kan aan mij liggen. En zou het dan wel goed gaan ? Is namelijk nogal een ander bordje.
Hier is de PDF van dit bordje
Die heb ik ook, en Michel5128 heeft hem ook gemod. Ik had hem gevraagd hoe het zit en hij zei het volgende:

Om de ingangsweerstand te verlagen soldeer je twee 4k7 (4700ohm) weerstandjes over R8 en R14.

Ik heb dat dus gedaan, en het klopt.

Die SMD weerstandjes van Conrad heb je niet nodig, je kunt gewone weerstanden gebruiken, ik heb ze eroverheen gezet (dat moet ook anders klopt de weerstandswaarde weer niet) en hij gaat nu kneiter hard met m'n iPhone :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:48
Malantur schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:52:
De link van de PDF van het bordje komt ook bij conrad uit ;) :P
Oh dank, ja dat krijg je als je alle links tegelijkertijd opent en je PDF pagina vastloopt :P
ThinkPadd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:52:
[...]

Die heb ik ook, en Michel5128 heeft hem ook gemod. Ik had hem gevraagd hoe het zit en hij zei het volgende:

Om de ingangsweerstand te verlagen soldeer je twee 4k7 (4700ohm) weerstandjes over R8 en R14.

Ik heb dat dus gedaan, en het klopt.

Die SMD weerstandjes van Conrad heb je niet nodig, je kunt gewone weerstanden gebruiken, ik heb ze eroverheen gezet (dat moet ook anders klopt de weerstandswaarde weer niet) en hij gaat nu kneiter hard met m'n iPhone :9
Maar die 4k7 zet je toch parallel aan je 20K`s ? Resulterende in een weerstand van 3.8k, terwijl hij ook aanraad de 20k`s te vervangen door 3.3k`s.. Nóg minder :P Ik vraag me af wat het verschil is van die .5k, behalve dan dat het er beter uitziet. <- waardoor ik ze liever met die van Conrad vervang.

[ Voor 6% gewijzigd door BastiaanCM op 19-05-2010 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Het is ofwel vervangen door 3,3k, ofwel 4,7k parallel. Het werkt allebei, maar de eerste gaat nog iets harder.

Die smd van 0,1W past wel denk ik, er zit immers ook al een smd component op het bordje (en die kan niet magisch 1W hebben :))
behalve dan dat het er beter uitziet
Gaat die dan niet in een kratje? :o :9

[ Voor 17% gewijzigd door Malantur op 19-05-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn kratradio van vorig jaar opgelapt, en gelijk de versterker die erin zat vervangen door de TA2024. Gelijk even uitgeprobeerd, doet het hardstikke goed en knalt erover. (TA2024 icm 17 cm VDO 40w RMS speakers en een 7Ah loodaccu in een Heineken krat).
Alleen viel me op dat de TA2024 wel erg warm werd, onder dat chipje(? tussen die 2 rode buisjes) was hij niet meer vast te pakken. Dit was nadat hij een tijdje op bijna vol volume van de mp3 had gespeeld. Is dit op te lossen met koelribben? Waar en hoe moeten die dan erop?

Wat de planning is voor deze zomer is om het Heineken krat te vervangen voor een multiplex kist, een subwoofer erbij en het dan allemaal net even iets beter te maken: voltmeter erbij, mooie schakelaar erop, alles even wat mooier afwerken.
Heeft iemand tips voor een goede versterker/subwoofer combinatie?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
Malantur schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:01:
Het is ofwel vervangen door 3,3k, ofwel 4,7k parallel. Het werkt allebei, maar de eerste gaat nog iets harder.

Die smd van 0,1W past wel denk ik, er zit immers ook al een smd component op het bordje (en die kan niet magisch 1W hebben :))
Hmm ok, het klopt wel allemaal met dit andere bordje ? :P
[...]
Gaat die dan niet in een kratje? :o :9
Nou, je probeert een beetje grappig te doen maar het antwoord is nee. :P
Desondanks zal hij niet zichtbaar zijn. Het komt in de Buddy van een AEROX ! :D 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb jij misschioen een linkje voor die ta 2024
BastiaanCM schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:50:
Om even op mezelf terug te komen:

[...]

Zojuist even naar de stad geweest en een mooi stukje SKAI gehaald. De speakers hun track&trace code is ook al gemailt dus het gaat lekker. Zal morgen/overmorgen binnenkomen hoop ik.

Nou wil ik ook mijn TA2024 modden, maar ik ben eigenwijs geweest en heb het mooiere EBAY bordje gehaald. Om precies te zijn deze :
[afbeelding]
En nu heb ik nummer R8 en R17 doorgemeten met een weerstand van 20k Ohm. Nu heb ik een tutorial doorgelezen en die raad 3.3k Ohm weerstanden aan.
Nu worden hier vooral de grotere ronde gebruikt, maar op Conrad zijn ook deze te koop en die zijn mooi dezelfde grootte. Maar kan dit wel ? Op Conrad staat dat deze maximaal 0,1watt is, lijkt me wat weinig maar kan aan mij liggen. En zou het dan wel goed gaan ? Is namelijk nogal een ander bordje.
Hier is de PDF van dit bordje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
BastiaanCM schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:04:
[...]

Hmm ok, het klopt wel allemaal met dit andere bordje ? :P
Geen idee, maar aangezien de weerstanden ook 20k zijn vermoed ik van wel..
(En iemand moet het toch testen! >:))
[...]

Nou, je probeert een beetje grappig te doen maar het antwoord is nee. :P
Desondanks zal hij niet zichtbaar zijn. Het komt in de Buddy van een AEROX ! :D 8)7
Aha, maar als hij desondanks niet zichtbaar is boeit het eigenlijk weinig, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:06:
[...]
Ebay -> TA2024 -> Price + Shipping lower first -> Netherlands + Postcode = win ! ;)
http://cgi.ebay.com/2-15-...ain_0&hash=item1c12a5df37
(En iemand moet het toch testen! >:))
:P Mkay.
Aha, maar als hij desondanks niet zichtbaar is boeit het eigenlijk weinig, niet?
Jah eigenlijk heb je gelijk natuurlijk. Plus, de verzendkosten voor 2 van die dingetjes zijn 6,95 op Conrad :(

[ Voor 26% gewijzigd door BastiaanCM op 19-05-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:06:

[...]
Deze is al meerdere keren voorbij komen in dit topic hoor..
eBay winkel van SureElectronics
Rechtstreeks bij SureElectronics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

@Iedereen die nog een TA2024 te koop heeft liggen. Mag gemod zijn, hoeft niet, DM me even want ik zou er eentje snel willen kopen;)

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reiniertjuhhh schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:19:
@Iedereen die nog een TA2024 te koop heeft liggen. Mag gemod zijn, hoeft niet, DM me even want ik zou er eentje snel willen kopen;)
kijk even op kratradio.nl
daar verkoopt lredev ze, gemod en ongemod, wat jij wil.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 19:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:23:
[...]

kijk even op kratradio.nl
daar verkoopt lredev ze, gemod en ongemod, wat jij wil.
Dat weet ik, ik heb hem ook gesproken maar dat kan nog >1 week duren en ik heb het liever wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reiniertjuhhh schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:34:
[...]

Dat weet ik, ik heb hem ook gesproken maar dat kan nog >1 week duren en ik heb het liever wat sneller.
ah oke nou verder weet ik zo niet iets waar je ze zo snel kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkio
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-08 17:39
BastiaanCM schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:45:
Heeft iemand toevallig trouwens een snelle suggestie voor een stofje dat ik om mijn speakers heen kan maken ? Ben tot nu toe speakerstof op pimtensen tegengekomen en hoedenplankstof bij de halfords, maar dat is het dan ook wel. Ik heb het spul liever uit een winkel op het moment, zodat ik het sneller binnen heb :D
ik begreep van de locale autoradio-plaatser dat zij regelmatig hordeurgaas gebruiken om speakers in hoedeplanken te beschermen, dit zou bij kratradio ook kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 10:10

kauko12

No risk, No fun

@bastiaancm

Als je het gemod hebt wil je dan wat foto's posten want ik heb ook zo'n bordje gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:02:
Ik heb vandaag mijn kratradio van vorig jaar opgelapt, en gelijk de versterker die erin zat vervangen door de TA2024. Gelijk even uitgeprobeerd, doet het hardstikke goed en knalt erover. (TA2024 icm 17 cm VDO 40w RMS speakers en een 7Ah loodaccu in een Heineken krat).
Alleen viel me op dat de TA2024 wel erg warm werd, onder dat chipje(? tussen die 2 rode buisjes) was hij niet meer vast te pakken. Dit was nadat hij een tijdje op bijna vol volume van de mp3 had gespeeld. Is dit op te lossen met koelribben? Waar en hoe moeten die dan erop?

Wat de planning is voor deze zomer is om het Heineken krat te vervangen voor een multiplex kist, een subwoofer erbij en het dan allemaal net even iets beter te maken: voltmeter erbij, mooie schakelaar erop, alles even wat mooier afwerken.
Heeft iemand tips voor een goede versterker/subwoofer combinatie?
Ja gewoon een willekeurig RAM (van videokaart koelers ois) blokje should do the trick... Als je er nog eentje hebt liggen natuurlijk geen probleem, anders verkoopt conrad ze en ik heb er in principe ook nog wel wat over ;) Laat maar weten als je er een nodig hebt, komen we wel uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

@BastiaanCM:
Wat is/zijn, het/de grootste voorde(e)l(en) van die zwarte TA2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
  • Laatst online: 06-02-2022
Blue-Tiger schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:41:
[...]

Ja gewoon een willekeurig RAM (van videokaart koelers ois) blokje should do the trick... Als je er nog eentje hebt liggen natuurlijk geen probleem, anders verkoopt conrad ze en ik heb er in principe ook nog wel wat over ;) Laat maar weten als je er een nodig hebt, komen we wel uit!
En anders is er nog deze; past precies op de TA2024 op de chip tussen die 2 cilinders zegmaar. Wel even het stickertje van de chip halen ;) Weet alleen niet of deze genoeg koelt voor de chip..

@ Blue-Tiger:
Ik ga na mijn examens aan me kist beginnen en ga waarschijnlijk mijn TA2024 modden. Dus ik ga dat koellichaampje bij conrad bestellen mits ie genoeg koelt. Heb jij evt nog thermische-lijm?

[ Voor 18% gewijzigd door martijn1172 op 19-05-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knaap37
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-01-2021
Reiniertjuhhh schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:03:
@BastiaanCM:
juist, dat zou ik ook wel eens willen weten. :P
ten eerste zie ik wel dat je er geen mp3 jack kabel aan hoeft te solderen, die kabel kan je zo in het bordje pluggen. dat is alvast een voordeel.
en als dit bordje ook met 2 weerstandjes te modden is(twee 4k7 weerstandjes parallel over R8 en R14), zit ik erover te denken om dit bordje ook eens te proberen. _/-\o_

iemand anders die voordelen/nadelen weet van dit bordje?

[ Voor 10% gewijzigd door knaap37 op 19-05-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier, en zou ook een soort kist willen maken met wat mooi geluid erin.
Ik heb wel enige elektronische ervaring. Tot schema's lezen, solderen, maar zelf schema's tekenen lukt me nog niet...

maar ik wil het volgende...
Ik wil een kist maken (hout) en met de TA2024, 2 speakers, accubeveiliger, maar dit lukt me zelf allemaal....
Ik wil er ook bluetooth in maken, maar dit wordt een beetje een probleem... ik wil deze bluetooth music receiver kopen:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8422
deze is naar wens, maar ik heb daarover een probleem... hij laad op via hetzelfde punt als de uitgang...
dus ik had het voorstel dat ik mijn accu (die van 12v) aansluit op de voeding van de bluetooth music receiver, maar deze heeft 3,6 volt nodig...
Ik zou deze graag IN mijn kist bouwen, en de knoppen op de buitenkant maken, via kabeltjes en andere knoppen...

weet iemand hoe ik van de 12v , 3,6v kan maken, of heeft iemand een ander idee????

Alvast bedankt....

groete Haasje94

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter-7
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-07 13:07
Hee Allemaal,

Ik wil ook een bierkratradio maken, maar ik weet niet echt wat onderdelen goed en makkelijk te installeren zijn!
Mijn budget voor een bierkratradio is €100,-.
Ik wil alleen me mp3 te kunnen afspelen dus geen autoradio.
Weet iemand een leuk setje voor mij op te zoeken?
Liefst van zo weinig mogelijk bedrijven ivm bestelling
Alvast bedankt

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Laatst online: 25-12-2020
wouter-7 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:50:
Hee Allemaal,

Ik wil ook een bierkratradio maken, maar ik weet niet echt wat onderdelen goed en makkelijk te installeren zijn!
Alvast bedankt

Wouter
Boschmann GT... speakers (20 euro)
draad om alles met elkaar te verbinen conrad.nl (5 euro)
Loodaccu 12V 7Ah conrad.nl (30 euro)
versterker TA2024 kratradio.nl/ebay (15 euro)
Cinch aansluitingen, om je ipod aan de kunnen sluiten conrad.nl (5 euro)
Nog een kabeltje om je iphone te verbinden met de cinches en dan ben je er in principe wel. Natuurlijk heb je ook een lader voor je accu nodig, hout, voltmeter, schakelaars voor aan en uitzetten,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerronimo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-08 12:27
Damn dit topic gaat hard zeg! Ik hou het allemaal niet meer bij :)

Ik zie dat die infinity's dankzij mij :+ aardig populair zijn, zal de man eens bellen om een percentage van de opbrengst :)

Maar goed, ik heb de infinity's op een TA2024 en dat werkt gewoon perfect!
Goed strak laag, vrij neutraal en wat je erin stopt komt er ook uit, slechte opnames hoor je meteen.
Ik zag een vraag voorbij komen over het 2 ohm verhaal, ik heb dit al eens gepost hier maar topic denderd maar door :) dus bij deze:

''True Four Ohms— All Reference speakers feature two ohm voice coils. Original factory-installed speaker wiring in many cars is 18-22 gauge. This wire, and heating in the voice coil when power is applied, increase the impedance “seen” by the amplifier or head unit. The impedance of Reference Speakers has been adjusted to compensate for this increase and can be safely driven by any head unit.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:51
knaap37 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:40:
[...]
ten eerste zie ik wel dat je er geen mp3 jack kabel aan hoeft te solderen, die kabel kan je zo in het bordje pluggen. dat is alvast een voordeel.
en als dit bordje ook met 2 weerstandjes te modden is(twee 4k7 weerstandjes parallel over R8 en R14), zit ik erover te denken om dit bordje ook eens te proberen. _/-\o_

Inderdaad het feit dat er al twee cinch aansluitingen op zitten is een groot voordeel. Ook kun je banenenstekkers gebruiken voor het aansluiten van de speakers. Of gewoon de draadjes van de speakers eronder schroeven. Verder heeft hij ook een voedingscontraplug erop zitten dus je adapter kun je er direct inprikken mits je het goede formaat DC-plug hebt.
De weerstandmod gaat net zo makkelijk als op iedere andere class-d versterker.
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:45:
Ik zou deze graag IN mijn kist bouwen, en de knoppen op de buitenkant maken, via kabeltjes en andere knoppen...

weet iemand hoe ik van de 12v , 3,6v kan maken, of heeft iemand een ander idee????
groete Haasje94
Je kunt hem laden via usb, dit betekent dat je met 5volt vooruit kunt. Dit kun je krijgen door een 7805 spanningsregelaar + elco's te gebruiken. De simpele manier is een sigarettenaansluiting op je krat maken en daar een usb-autolader in doen.
Hee Allemaal,

Alvast bedankt

Wouter
Zoals we tegen alle 'nieuwelingen' hier zeggen: begin maar met de startpost te lezen. Hier kun je enorm veel informatie uit halen. Op Tweakers verwachten we van iedereen eerst eigen inzet, dus geen vragen van 'Ik wil dit en dat kunnen jullie dit voor mij uitzoeken?'. Probeer eerst zelf eens het een en ander uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een soort site waar ze kratradio`s verkopen (gezocht op marktplaats enzo. niet gevonden)
want ik zou die van mij op het internet wille zetten..
Of is dit een niet gepaste vraag? :$ sorry daarvoor dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Hee Allemaal,

Alvast bedankt

Wouter
Painore schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:13:
[...]

Boschmann GT... speakers (20 euro)
draad om alles met elkaar te verbinen conrad.nl (5 euro)
Loodaccu 12V 7Ah conrad.nl (30 euro)
versterker TA2024 kratradio.nl/ebay (15 euro)
Cinch aansluitingen, om je ipod aan de kunnen sluiten conrad.nl (5 euro)
Nog een kabeltje om je iphone te verbinden met de cinches en dan ben je er in principe wel. Natuurlijk heb je ook een lader voor je accu nodig, hout, voltmeter, schakelaars voor aan en uitzetten,..
Beter ga je voor de accu hierheen, scheelt je 15eu voor alleen de accu al ;) Hierheen voor de lader, dit is degene die je nodig hebt voor een 12V 7(,2)A accu.
De rest idd op conrad.nl bestellen (gebruik voor je speakers op conrad.nl de zoekterm inbouwluidsprekers) en je versterker (TA2024) hier.

Evt heb ik hier nog een schakelschema voor je. Als je deze wilt gebruiken (of er vragen over hebt) moet je me een DM sturen, dan stuur ik je een lijstje met wat je nodig hebt (of een antwoord op je vraag :P ). En nu niet allemaal een DM naar mij sturen aub, eerst alles lezen ;)

Oja voltmeter is ook wel handig, moet je hier op t topic even rondvragen of iemand er nog 1 voor je heeft, of je neemt de kleine moeite om even op ebay rond te speuren.. ;) Nog 1 tip: koop je jack-cinch kabel bij de Action, daar is ie 80cent _/-\o_

@ Alle andere nieuwkomers die ook een kratradio willen bouwen:
Zie hierboven + de TS + alle voorgaande delen, dan pas vragen stellen :)
Ik neem aan dat je dan inmiddels alles al weet wat je wilde weten 8)

--zucht-- hopelijk scheelt dat wat..

[ Voor 95% gewijzigd door martijn1172 op 20-05-2010 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 17:02
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:23:
Is er ook een soort site waar ze kratradio`s verkopen (gezocht op marktplaats enzo. niet gevonden)
Dan zet je hem toch op marktplaats? Je mag me ook een dm sturen, als ie een beetje naar mijn smaak is wel ik hem ook wel op de site als te koop aanbieden. of een linkje naar je advertentie o.i.d.

@martijn,

zou je dat verhaal over 2 pagina;s nog een keer willen vertellen svp :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-07 23:42
Mijn bestelling van Conrad is verzonden! Ik hoop dat ik ondanks wat tegenslagen snel het eindresultaat kan laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:23:
Marktplaats is prima te doen, heb een 100% succes op de 2 'kratjes' die ik op marktplaats heb gezet, 't is gewoon een kwestie van tijd en de juiste persoon vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kwam iets heel moois tegen op het internet voor de luie mensen,

http://www.gadgetknaller....-sound-system-p-1567.html

Is alleen vandaag dat ie zo goedkoop is maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:53

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 08:30:
ik kwam iets heel moois tegen op het internet voor de luie mensen,

http://www.gadgetknaller....-sound-system-p-1567.html

Is alleen vandaag dat ie zo goedkoop is maar toch.
dan is driekwart van de lol weg!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prein2 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 08:52:
[...]

dan is driekwart van de lol weg!
Vins ik ook heb namelijk ook heel veel plezier in het bouwen van mijn kratjes/kisten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ja dat is ook zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar het is opzich wel een mooi ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
kauko12 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:39:
@bastiaancm

Als je het gemod hebt wil je dan wat foto's posten want ik heb ook zo'n bordje gekocht?
Yup, maar dat kan wel eventjes duren aangezien ik de weerstandjes nog moet gaan bestellen, iets wat ik natuurlijk niet via conrad ga doen.
Reiniertjuhhh schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:03:
@BastiaanCM:
Pff nou ze zijn al genoemd denk ik. Cinch zit erop, je krijgt een CINCH/MP3 kabel erbij, een DC12V kabeltje erbij, en ook nog optioneel is zo`n oudere speakeraansluiting die je vooral ziet op losse speakers voor binnen, waar je aan moet draaien met de hand om het vast te zetten. Daarnaast vond ik het bordje er beter en betrouwbaarder uitzien, of dit waarheid is is nog maar de vraag.
knaap37 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:40:
[...]

Humm, R8/R14/R17 zijn allemaal 20k, dat is dus wel vreeemd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Je hoeft ook niet alles via internet te bestellen hé ;)

Ik heb die weerstandjes bij m'n elektroboer in de stad gekocht, die vroeg er €0,05 per stuk voor geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem

Ik heb een mp3 decoder bordje van de actie op samenkopen van elmo maar er zit een brom in, hoe ga ik dat op kunnen lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:48:
Ik heb een probleem

Ik heb een mp3 decoder bordje van de actie op samenkopen van elmo maar er zit een brom in, hoe ga ik dat op kunnen lossen
bij spelen op accu? of op adapter?
check eens of je een ground-loop hebt.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
BastiaanCM schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:43:
[...]

Yup, maar dat kan wel eventjes duren aangezien ik de weerstandjes nog moet gaan bestellen, iets wat ik natuurlijk niet via conrad ga doen.
Voor weerstandjes (SMD en gewone) mag je je ook bij mij melden. voor de 4k7Ohm iig. Ik heb er erg veel :P
[...]

Pff nou ze zijn al genoemd denk ik. Cinch zit erop, je krijgt een CINCH/MP3 kabel erbij, een DC12V kabeltje erbij, en ook nog optioneel is zo`n oudere speakeraansluiting die je vooral ziet op losse speakers voor binnen, waar je aan moet draaien met de hand om het vast te zetten. Daarnaast vond ik het bordje er beter en betrouwbaarder uitzien, of dit waarheid is is nog maar de vraag.
Wat betreft de accessoires is dit bordje een dikke plus. Echter is het zeker niet beter of betrouwbaarder. Het bordje van AvH is beter doordacht en heeft beter signal-noise ratio's e.d. Verder komen ook de componenten kwalitatief beter over op de AvH variant. Vind ik, ik heb alvorens de ta2024 van AvH te gaan verkopen beide in handen gehad, en op basis daarvan duidelijk gekozen voor de AvH'er.

Maar voor een kratje zal het niet uitmaken. Verder is betrouwbaarheid ook niet zo'n issue bij de prijs wat hij kost.
[...]

Ik zal thuis nog even nazoeken hoe het bij de sure TA2024 zat, volgens mij heb ik daar nog een fotootje van ergens :P

[ Voor 9% gewijzigd door lredev op 20-05-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prein2 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:10:
[...]

bij spelen op accu? of op adapter?
check eens of je een ground-loop hebt.
Bij allebei op accu en op adapter, en ik heb geen ground loop en ik heb er zo'een ontstoor condensator blok tussen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
BastiaanCM schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:43:

Zoals ook in de TS staat, gaat het om de weerstanden R14 en R8. Zelf heb ik ook nog een aantal weerstanden met negatieve invloed weggehaald zoals te lezen in deze post op het Samenkopen forum.
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:48:
Ik heb een probleem

In het forum van de Samenkopen actie van Elmo is dit probleem ook langs gekomen. Zie http://samenkopen.net/action_topic/638964/222576/4 Ik geloof dat het aan het display lag..

Edit: Ik zie vaak dat jullie de speakerkappen achter de houten plank monteren. Wat is daar de reden van? Bang dat er tegenaan gestoten wordt en ze beschadigen? Persoonlijk vind ik dat er minder mooi uitzien. Ik ben gewoon benieuwd. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Michel5128 op 20-05-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:14:
[...]

Zoals ook in de TS staat, gaat het om de weerstanden R14 en R8. Zelf heb ik ook nog een aantal weerstanden met negatieve invloed weggehaald zoals te lezen in deze post op het Samenkopen forum.

[...]

In het forum van de Samenkopen actie van Elmo is dit probleem ook langs gekomen. Zie http://samenkopen.net/action_topic/638964/222576/4 Ik geloof dat het aan het display lag..
Alleen als ik het display loskoppel dan blijft hij de storing geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie89
  • Laatst online: 27-07 18:37
rikkio schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:41:

....
-TA2020, met een schakelbare weerstandmodificatie
....
Ik heb hier ook een Ta2020, maar ik zit nog te twijfelen over de modificatie:
Nu lees ik dat jij een "schakelbare weestandmodificatie" hebt.

Zou je wat uitleg kunnen geven hoe dat zit (foto's :P)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harrie89 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:10:
[...]

Ik heb hier ook een Ta2020, maar ik zit nog te twijfelen over de modificatie:
Nu lees ik dat jij een "schakelbare weestandmodificatie" hebt.

Zou je wat uitleg kunnen geven hoe dat zit (foto's :P)?
draadjes aan de weestand doen en dan een schakelaar er tussen Zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Ik heb er na lang nadenken voor gekozen om geen hKS in m'n kistradio te bouwen met als hoofdreden: Een DPDT-schakelaar vervang ik ter plekke even op vakantie en is niet erg gevoelig voor vuil en water in tegenstelling tot de hKS. Een hKS kan ik zelf niet bouwen, laat staan repareren. In combinatie met een voltmeter houdt ik de accu zelf in de gaten!

Mijn kist bestaat ondertussen uit de volgende onderdelen:

- MP3-decoder met AUX/USB/SD
- Afstandbediening
- TA2024
- DPDT-switch voor schakeling
- Voltmeter (met drukschakelaar)
- Laagvoltageconnectoren voor externe oplader.
- 230 V > 12 V DC voeding 3,5A

Aan de buitenkant van m'n kistradio zitten mijn speakers (uiteraard). Toch wil ik de voeding graag aansluiten zonder dat de deksel van de kist open hoeft. Wat voor connector kan ik het beste gebruiken (rekening gehouden met water/vuil etc) voor de buitenkant van de kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 13:53
Zo mijn infinity's zijn binnen. Netjes verpakt en snel verzonden!

Maar ze zijn idd 2 Ohm ipv 4 (zoals conrad vermeld) Wat is beste je optie, mijn TA2024 beter koelen? Of nog een setje halen en ze in serie zetten :') ?

edit:

Mijn multimeter zegt 2,6 Ohm, maar het verhaaltje hier onder maakt ook wel sense, en het feit dat Jerronimo ze zonder problemen gebruikt, heb ik er wel vertrouwen in :) Morgen komt overigens de TA2024 binnen, en dan laat ik het natuurlijk zo snel mogelijk weten :)

[ Voor 38% gewijzigd door Bladeslayer op 20-05-2010 15:58 ]

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem92
  • Laatst online: 25-12-2022
Jerronimo schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:41:
Damn dit topic gaat hard zeg! Ik hou het allemaal niet meer bij :)

Ik zie dat die infinity's dankzij mij :+ aardig populair zijn, zal de man eens bellen om een percentage van de opbrengst :)

Maar goed, ik heb de infinity's op een TA2024 en dat werkt gewoon perfect!
Goed strak laag, vrij neutraal en wat je erin stopt komt er ook uit, slechte opnames hoor je meteen.
Ik zag een vraag voorbij komen over het 2 ohm verhaal, ik heb dit al eens gepost hier maar topic denderd maar door :) dus bij deze:

''True Four Ohms— All Reference speakers feature two ohm voice coils. Original factory-installed speaker wiring in many cars is 18-22 gauge. This wire, and heating in the voice coil when power is applied, increase the impedance “seen” by the amplifier or head unit. The impedance of Reference Speakers has been adjusted to compensate for this increase and can be safely driven by any head unit.''
hier staat weer dat ze gewoon dat ze wel 4Ohm zijn. wat moet ik nou geloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
jochem92 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:47:
[...]

Zie het antwoord van Bladeslayer, 2Ohm dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04:32
jochem92 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:47:
[...]

Wat infinity hier dus aangeeft is dat de speakers zelf 2 Ohm zijn, maar dat in combinatie met de gebruikte kabels in een auto dit in totaal aankomt als 4 ohm bij je versterker. Maar in een kratradio gebruik je kortere dunne geluidskabels waardoor de weerstand dus 2 Ohm is.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem92
kan ik iets doen om die impedantie naar 4Ohm te krijgen want ik heb geen zin om m'n versterker op te blazen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12

kauko12

No risk, No fun

@bastiaanCM

Dank

Maar welke weerstanden moet je nu over welke weerstanden solderen bij dat bordje van jouw?

[ Voor 71% gewijzigd door kauko12 op 20-05-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:06:

Je kunt hem laden via usb, dit betekent dat je met 5volt vooruit kunt. Dit kun je krijgen door een 7805 spanningsregelaar + elco's te gebruiken. De simpele manier is een sigarettenaansluiting op je krat maken en daar een usb-autolader in doen.
:/ hij wordt geladen via dezelfde poort als je muziek eruitgaat.... daarom wilde ik van mijn grote accu (12v) naar de 3,6v gaan, zodat ik alleen mijn grote accu op hoef te laden, en dat daar meteen het bluetooth ontvangertje aan zit. en ik vraag me af of hij niet dood gaat als hij 5v krijgt....
maar toch bedankt voor je reactie, en ik hoop dat je me hier nog een keer mee helpt,
ps mischien zou je even op de link van de vorige keer kijken, en dan de foto's dan zie je dat hij ook zo wordt opgeladen.... en ook zie je hem zonder buitenkant.

ik had eerst ook hetzelfde idee, maar kwam er toen achter dat het niet werkte....

Roel (haasje94)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:52
Je kunt ze gewoon in serie op een poort zetten, dan word het totaal 4 ohm, maar dan heb je er wel vier nodig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:26
ik heb gezocht maar kon het niet zo snel vinden.
ik heb vandaag mijn computer ventilator binnen nou wou ik meten hoe veel ampere die gebruikt.
hoe sluit ik mijn multimeter aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

leon12345 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:16:
ik heb vandaag mijn computer ventilator binnen nou wou ik meten hoe veel ampere die gebruikt.
Dat staat meestal op een sticker op de achterkant vd fan al genoteerd als ik me niet vergis? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
leon12345 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:16:
Multimeter op ampere stand. Meetsnoeren op ampere aansluiting. En dan de multimeter in serie zetten met je fan(niet in parallel dus zoals met spanning meten). Bijvoorbeeld de zwarte draad van je multimeter op de + van de accu en de rode draad van je multimeter op de + van de fan.

[ Voor 9% gewijzigd door wesleytjuh op 20-05-2010 17:34 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem92
kan ik de TA2024 versterker met een fan goed genoeg gekoeld houden om er 2Ohm's speakers (infinity's) op aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knaap37
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-01-2021
Hoe moet ik de drie draadjes (rood, geel en zwart) aansluiten op een rca aansluiting?
Ik weet het, het staat in de TS. Maar ik heb een rca aansluiting met 3 aansluitmogelijkheden (i.p.v. 2) 8)7

Afbeeldingslocatie: http://img202.imageshack.us/img202/8152/rcaaansluiting1.jpg
die groene streepjes zijn de aansluitmogelijkheden

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
knaap37 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:59:
Hoe moet ik de drie draadjes (rood, geel en zwart) aansluiten op een rca aansluiting?
Ik weet het, het staat in de TS. Maar ik heb een rca aansluiting met 3 aansluitmogelijkheden (i.p.v. 2) 8)7

[afbeelding]

alvast bedankt!
Waarschijnlijk zijn de 2 buitenste pinnen van elke cinch gewoon een gedeelde aansluiting. De zwarte draad is de massa en die verbind je met de 2 middelste pinnen. Rood verbindt je met een van de buitenste pinnen van de rode cinch. Geel verbind je met een van de 2 buitenste pinnen van de witte cinch. Ga wel even na of de 2 buitenste pinnen inderdaad dezelfde aansluiting zijn met een multimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:38:
[...]
:/ hij wordt geladen via dezelfde poort als je muziek eruitgaat.... daarom wilde ik van mijn grote accu (12v) naar de 3,6v gaan, zodat ik alleen mijn grote accu op hoef te laden, en dat daar meteen het bluetooth ontvangertje aan zit. en ik vraag me af of hij niet dood gaat als hij 5v krijgt....
maar toch bedankt voor je reactie, en ik hoop dat je me hier nog een keer mee helpt,
ps mischien zou je even op de link van de vorige keer kijken, en dan de foto's dan zie je dat hij ook zo wordt opgeladen.... en ook zie je hem zonder buitenkant.

ik had eerst ook hetzelfde idee, maar kwam er toen achter dat het niet werkte....

Roel (haasje94)
Misschien dat je er achter kunt komen welke delen van de 4polige plug voor het laden en welke voor het afspelen zijn. Dan kun je die kabel strippen maar ik weet niet zeker of dit gaat werken. Een andere manier kan zijn om een regelbare spanningsregelaar te gebruiken maar dit wordt al redelijk ingewikkeld. Anders heb ik ook geen idee.
Bladeslayer schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:37:
Zo mijn infinity's zijn binnen. Netjes verpakt en snel verzonden!

Maar ze zijn idd 2 Ohm ipv 4 (zoals conrad vermeld) Wat is beste je optie, mijn TA2024 beter koelen? Of nog een setje halen en ze in serie zetten :') ?

edit:

Mijn multimeter zegt 2,6 Ohm, maar het verhaaltje hier onder maakt ook wel sense, en het feit dat Jerronimo ze zonder problemen gebruikt, heb ik er wel vertrouwen in :) Morgen komt overigens de TA2024 binnen, en dan laat ik het natuurlijk zo snel mogelijk weten :)
Volgens de specificaties zijn ze zo gemaakt dat wanneer ze aangesloten zijn en de spoel warm wordt dat ze dan 4Ohm zijn. Ik zou me er in ieder geval niet al te druk maken. Mocht je ta2024 echt te warm worden zal hij vanzelf in de beveiliging springen en gaat er niet van kapot. Hooguit moet ie dan even afkoelen.
knaap37 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:59:

[afbeelding]

alvast bedankt!
Je kijkt gewoon welk pinnetje verbonden is met de kern van de cinchaansluiting en welke met de buitenkant. Dit is dan je signaal en ground.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:27:

Misschien dat je er achter kunt komen welke delen van de 4polige plug voor het laden en welke voor het afspelen zijn. Dan kun je die kabel strippen maar ik weet niet zeker of dit gaat werken. Een andere manier kan zijn om een regelbare spanningsregelaar te gebruiken maar dit wordt al redelijk ingewikkeld. Anders heb ik ook geen idee.
ja, bedankt, ik denk dat ik dat eens ga kijken, en anders zou ik misschien wel een regelbare voeding kunnen bouwen. die dan van 12v via een potweerstandje en nog wat meer er 3,6v van kan maken, en dan de waarde van de potweerstand meten, en dan deze waarde vervangen door een gewone weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Nou, ik heb even zo'n TA2024 zwarte versie met Cinch aansluting gekocht via ebay en een MP3 decodertje(ook klein printplaatje) via marktplaats. Gaan we zaterdag van een grolschkrat alvast het een en ander voorbereiden. Ik laat de voortgang wel zien met foto's;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-08 10:26
Hoi,

Ik ben met op zoek naar twee TA2024 ' s of TA2020.
Voor een projectje ;-)
kratradio is door de voorraad heen...
Heeft iemand er nog een paar liggen?
Of weet je waar ze nog meer te krijgen zijn in de EU?

Groeten,
Casper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie vroeg er naar piek amperage van TK2050?

Alhier het antwoord;
@36volt - max 1.5A

overigens op aangenaam luistervermogen maximaal 0.3A

komt wel een bende herrie uit..
Kan iemand wat zeggen over de grote schommeling van de amperage op vol vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomWassenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:38:
[...]

Roel (haasje94)
Ik heb zelf vorige week dat bluetooth ontvangertje binnengehad en las bij het productforum op DX nog een oplossing waar ik zelf ook voor ga: Een minijack -> 3x tulp-kabeltje aansluiten op de uitgang van de ontvanger, dan de gele tulp vervangen door een male USB connector, en die dan m.b.v. zo'n USB-sigarettenplug (die ik nog had liggen, kan ook m.b.v. een regelaar zoals een 7805 oid) aansluiten op je accu. De witte en rode tulpstekkertjes kan je dan op je versterker aansluiten voor het geluid. Moet het alleen nog wel testen (weet niet helemaal zeker of de pinout van de aansluiting overeenkomt met die van de kabel), want het kabeltje is pas eergisteren verzonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
  • Laatst online: 03-01-2021
@iredev

wou effe wat vragen over een kist radio van een tijdje terug (heb al lang niet meer gekeken)

waar heb je dit ding vandaan zonder knoppen en led en zo

http://img266.imageshack.us/i/newpicture030.jpg/

en deze bij de bouwmarkt hadden ze niet :|

http://img411.imageshack.us/i/newpicture031b.jpg/

@thinkpad
jij had toch iets dat je met bluethoot van een afstand je krat radio kan laten spelen ??

[ Voor 14% gewijzigd door thijsi op 20-05-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerronimo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-08 12:27
jochem92 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:26:
kan ik de TA2024 versterker met een fan goed genoeg gekoeld houden om er 2Ohm's speakers (infinity's) op aan te sluiten?
Ik heb dus dezelfde combinatie, en ik kan je vertellen, dat houdt die TA2024 makkelijk vol :) ik heb nog geen echte duurtest gedaan op hoog volume (dat komt komend weekend) maar net een half uurtje op stevig volume geluisterd en die TA2024 geeft geen krimp, heb even gevoeld maar had niet het idee dat ie warm werd.
Je krijgt trouwens sowieso lucht verplaatsing door de woofers, en als je bassrelexpijpjes in je krat zet dan wordt de warme lucht automatisch afgevoerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Bijna ben ik klaar met mijn radiokist, heb enkel nog eventjes iets nodig, de kabel van mp3 speler naar de radio.

Is een Audiokabel Jack naar 2x Tulp Male hetzelfde als degene in de TS? Het moet op de Marquant MCR-726 passen :)

Mvg,

VonLeeuwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
  • Laatst online: 03-01-2021
wil eigenlijk voor project twee iets kleins maken waar ik mijn i phone 3gs aan kan op laden iemand sugeties
maar mag wel een beetje lekker geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb eindelijk mijn krat af en wil hem even laten zien maar ik kan geen foto erop zetten.. ben ik nou zo dom of weet iemand misschien hoe dit komt :P
ik heb zelf niks gevraagt op dit topic maar had wel veel aan alles wat erop stond :)

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:25:
file:///C:/Users/Tomar/Documents/IMG_0415.JPG
mooi?
ik heb zelf niks gevraagt op dit topic maar had wel veel aan alles wat erop stond:p
bedankt
Even uploaden op imageshack oid en dan linken? Wij kunne niets zien :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomwas54 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:35:
[...]

Ik heb zelf vorige week dat bluetooth ontvangertje binnengehad en las bij het productforum op DX nog een oplossing waar ik zelf ook voor ga: Een minijack -> 3x tulp-kabeltje aansluiten op de uitgang van de ontvanger, dan de gele tulp vervangen door een male USB connector, en die dan m.b.v. zo'n USB-sigarettenplug (die ik nog had liggen, kan ook m.b.v. een regelaar zoals een 7805 oid) aansluiten op je accu. De witte en rode tulpstekkertjes kan je dan op je versterker aansluiten voor het geluid. Moet het alleen nog wel testen (weet niet helemaal zeker of de pinout van de aansluiting overeenkomt met die van de kabel), want het kabeltje is pas eergisteren verzonden...
Hoi Tomwas54

Zou je misschien een foto (als dat kan) en een reactie kunnen achterlaten als het goed werkt? Alvast bedankt. Ik heb hem namelijk nog niet gekocht, ik wou er eerst zeker van zijn dat het het deed... ;)

groet Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
thijsi schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:41:
@iredev

wou effe wat vragen over een kist radio van een tijdje terug (heb al lang niet meer gekeken)

waar heb je dit ding vandaan zonder knoppen en led en zo

http://img266.imageshack.us/i/newpicture030.jpg/

en deze bij de bouwmarkt hadden ze niet :|

http://img411.imageshack.us/i/newpicture031b.jpg/

@thinkpad
jij had toch iets dat je met bluethoot van een afstand je krat radio kan laten spelen ??
Beiden komen van conrad.nl, ik zal even een linkje voor je zoeken!

Edit:
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=360736
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=304427

[ Voor 7% gewijzigd door Painore op 20-05-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Uit m'n krat komt perfect geluid! Nu alleen nog het uiterlijk wat aanpassen (randen freezen, lak/verf/bekleding/0,3mm alimunium plaat/of iets anders wat mooi is)

Ik kon het toch niet laten om de TA2024 van SureElectronics te bestellen. Binnenkomrt heb ik dus 2 TA2024's, iemand suggesties wat ik met de tweede kan doen? Wellicht iets extra's voor in mijn huidige krat?
thijsi schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:08:
wil eigenlijk voor project twee iets kleins maken waar ik mijn i phone 3gs aan kan op laden iemand sugeties
maar mag wel een beetje lekker geluid
Iredev had wel iets leuks gemaakt met deze speakertjes: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=303693

Erg klein waardoor je een klein doosje kunt maken, een TA2024 erin en als voeding gebruik je AA batterijen. Een usb-lader aansluiten op de batterijen en dan kun je de iPhone opladen. Dit vermoed ik, maar ik ben geen expert!

Ik zou zeggen een batterij is 1,5V. 12V is nodig dus 12/1.8 =8 batterijen. Hoe zit het dan met het Ah bij AA batterijen?
Als het 8 batterijen zijn heb je deze ook nodig: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=615609

[ Voor 34% gewijzigd door Painore op 20-05-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Painore schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:45:

Ik kon het toch niet laten om de TA2024 van SureElectronics te bestellen. Binnenkomrt heb ik dus 2 TA2024's, iemand suggesties wat ik met de tweede kan doen? Wellicht iets extra's voor in mijn huidige krat?
Misschien twee externe uitgangen voor een extra kist met alleen speakers of natuurlijk voor een actieve speakerkist als toevoeging op je huidige kist. Je kan natuurlijk ook een zo klein mogelijke kist proberen te bouwen of juist voor een origineel ontwerp gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Uit m'n krat komt perfect geluid! Nu alleen nog het uiterlijk wat aanpassen (randen freezen, lak/verf/bekleding/0,3mm alimunium plaat/of iets anders wat mooi is)

[...]

Iredev had wel iets leuks gemaakt met deze speakertjes: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=303693

Erg klein waardoor je een klein doosje kunt maken, een TA2024 erin en als voeding gebruik je AA batterijen. Een usb-lader aansluiten op de batterijen en dan kun je de iPhone opladen. Dit vermoed ik, maar ik ben geen expert!

Ik zou zeggen een batterij is 1,5V. 12V is nodig dus 12/1.8 =8 batterijen. Hoe zit het dan met het Ah bij AA batterijen?
Als het 8 batterijen zijn heb je deze ook nodig: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=615609
Je kan beter uitgaan van batterijen van 1,2 volt. verschilt een beetje, en dan heb je 10 batterijen nodig
en dan kan je altijd met een schakelaartje kiezen tussen 8 en 10 batterijen, weet niet precies hoe iredev da had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
thijsi schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:41:

@thinkpad
Ja, dit ding:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8422

Maar ik heb er geen, en heb er dus ook geen ervaring mee. Maar ik zie dat haasje94 er ook mee bezig is, misschien kan hij je verder helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt een subwoofer er bij in doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Lredev, heb je toevallig foto's van een DPDT-schakelaar die aangesloten is volgens jouw schema?

Ik heb vandaag alle bedrading uit mijn kist losgetrokken en zonder pardon weggegooid. Alle draden ga ik opnieuw aanleggen zodra ik al m'n Conrad spulletjes heb.

Nogmaals, kent iemand een waterdichte connector voor 230V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:26
ik krijg het ampere meten niet werkend. 2 multimeters geprobeerd maar ze blijven op 0.00 staan.
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/52hsls.jpg
dus plus van druppel lader op zwart van multimeter. rood van multimeter op plus van accu. min van oplader op min van accu. ook als ik dit doe met een led zelfde verhaal.
wat doe ik dan verkeerd?

ooit heel lang geleden dit gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/aa9gz5.jpg
koperen behuizing, 7Ah accu, 2 13cm speakers en een 7w stereo versterkertje :)
zeker in kleine straatjes was het oorverdovend hard!

dit word de indeling van project 3.0:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2diilp5.jpg
moeten nog wel 2 ta2024's in 26Ah accu ( deze komt onder aan voor alle knopjes) oplader en omformer. millimeter werk dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12

kauko12

No risk, No fun

volgens mij moet je de zwarte kabel naast de rode aansluiten op de multi meter
EDIT
Dus rood op 10a en zwart op com

[ Voor 20% gewijzigd door kauko12 op 21-05-2010 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:40
Je moet inderdaad de zwarte kabel op COM aansluiten en de rode kabel op de 10A aansluiting. Dan loopt de stroom van rood door de multimeter naar zwart ;)

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leon12345 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 23:32:
ik krijg het ampere meten niet werkend. 2 multimeters geprobeerd maar ze blijven op 0.00 staan.
[afbeelding]
dus plus van druppel lader op zwart van multimeter. rood van multimeter op plus van accu. min van oplader op min van accu. ook als ik dit doe met een led zelfde verhaal.
wat doe ik dan verkeerd?

ooit heel lang geleden dit gemaakt:
[afbeelding]
koperen behuizing, 7Ah accu, 2 13cm speakers en een 7w stereo versterkertje :)
zeker in kleine straatjes was het oorverdovend hard!

dit word de indeling van project 3.0:
[afbeelding]
moeten nog wel 2 ta2024's in 26Ah accu ( deze komt onder aan voor alle knopjes) oplader en omformer. millimeter werk dus!
en je moet hem op 20V zetten dan.(en je zwarte kabel op com natuurlijk) en paralel meten aan de accu

trouwens goedemorgen iedereen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkio
  • Laatst online: 19-08 17:39
zijn er al positieve ervaringen met Li-ion batterijen van e-bay zoals b.v. deze?:

http://cgi.ebay.nl/6800-R...kid%3D8388219461866061261

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Laatst online: 06-09 13:25
Ik heb de mijne kortgeleden binnen gekregen, maar vanwege de examens nog niet kunnen testen.
Laat het zo snel mogelijk weten!

Dus, na aandringen van een lieftallige mod :+
Mijn speakerkist van de vorige generatie:
Afbeeldingslocatie: http://i969.photobucket.com/albums/ae172/Superflonic/SDC11545.jpg
Buitenkant natuurlijk. Merk ook de Bose-logo'tjes op, aangezien ik niet teveel budget wou hebben voor mijn eerste kist, gebruikte ik twee Bose donor-speakers :P

Afbeeldingslocatie: http://i969.photobucket.com/albums/ae172/Superflonic/SDC11546.jpg
Mooi vooraanzicht..

Afbeeldingslocatie: http://i969.photobucket.com/albums/ae172/Superflonic/SDC11547.jpg
De binnenkant. Het is een beetje een kabelzooitje, maar nooit problemen mee gehad. Ik heb er een gloednieuwe 7,2Ah accu bij, gelukkig maar, want mijn vorige accu was zowel te zwaar als kaput :+

Afbeeldingslocatie: http://i969.photobucket.com/albums/ae172/Superflonic/SDC11548.jpg
En de versterker zelf dan! Een Alpine versterker, 30W x 2 op 4 ohm. Nu weet ik niet wat de impedantie was van de Bose speakers, maar het kan flink wat herrie maken. Was trouwens ook een hels karwei om de plugjes te vinden, dus uiteindelijk de boel zelf maar gesoldeerd (autoradio is verder compleet los te halen).

Dit was mijn creatie van precies een jaar en een maand geleden. Nu heb ik een andere kistradio gemaakt van hout, bloed, verf en tranen. Die moest lichter en beter geluid geven dan bovenstaande kofferradio, en dat is redelijk gelukt. Alleen heb ik nu geen versterker, en hij komt pas in deze topic te staan als hij weer werkt :+

[ Voor 204% gewijzigd door HotFix op 21-05-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleem...

Het gaat om de accu.

Ik heb een auto accu van 44 Ah.

En nu is de accu zonder dat ik iets aan heb staan 11,90 V
En als ik hem aanzet minder natuurlijk.

Maar nu wil ik hem vol laden en dat had ik gisteren avond even gedaan en controleerde het meteen met de Volt meter van michel, maar hij laade aardig snel op binnen 5 min stond de voltmeter op 12,50 V en zo heb ik nog even door laten laden tot 13,01V..

Maar nu is mijn vraag nadat ik de lader eraf haalde daalde de V ook weer heel snel naar beneden naar de 12,35 en ik dacht ok en vannochtend nog een keer gekeken en bleek hij precies 12 V te wezen dus hij zakte nog steeds,

Is het nu zo dat hij lek stroom heeft (voltmeter alleen even uit en aan gehad)
Of is de accu nu overleden? dat hij te ver ontladen is?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 08:23:
Ik zit met een probleem...

Het gaat om de accu.

Ik heb een auto accu van 44 Ah.

En nu is de accu zonder dat ik iets aan heb staan 11,90 V
En als ik hem aanzet minder natuurlijk.

Maar nu wil ik hem vol laden en dat had ik gisteren avond even gedaan en controleerde het meteen met de Volt meter van michel, maar hij laade aardig snel op binnen 5 min stond de voltmeter op 12,50 V en zo heb ik nog even door laten laden tot 13,01V..

Maar nu is mijn vraag nadat ik de lader eraf haalde daalde de V ook weer heel snel naar beneden naar de 12,35 en ik dacht ok en vannochtend nog een keer gekeken en bleek hij precies 12 V te wezen dus hij zakte nog steeds,

Is het nu zo dat hij lek stroom heeft (voltmeter alleen even uit en aan gehad)
Of is de accu nu overleden? dat hij te ver ontladen is?

Gr
Je moet hem eerst een stuk langer opladen een paar uur ofzo want anders lijkt het wel of hij is geladen maar dat is het niet dan heb je hem maar voor een aantal mAh geladen, dat trekt je voltmeter zo leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomWassenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:33:
[...]

Hoi Tomwas54

Zou je misschien een foto (als dat kan) en een reactie kunnen achterlaten als het goed werkt? Alvast bedankt. Ik heb hem namelijk nog niet gekocht, ik wou er eerst zeker van zijn dat het het deed... ;)

groet Roel
Ik hou je op de hoogte, maar kan dus nog wel ~2 weken duren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:13:
[...]

Je moet hem eerst een stuk langer opladen een paar uur ofzo want anders lijkt het wel of hij is geladen maar dat is het niet dan heb je hem maar voor een aantal mAh geladen, dat trekt je voltmeter zo leeg.
Ok thnx dan ga ik dat ff proberen, ik vond het al zo raar dat hij zo snel aan het laden was en leeg liep.
Maar ik ga dat ff proberen gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Laatst online: 06-09 13:25
Euh, dat van die verkoop was maar (gedeeltelijk) een grap. Ik had mijn speakerkist gewoon nog niet eerder helemaal af getoond, dus dacht, laat ik het maar zo doen. Mag ik in elk geval mijn tekst weer hebben zodat ik niet alles weer opnieuw moet doen of is dat niet mogelijk?

jep, pas je nog ff je post aan dan? :)

[ Voor 8% gewijzigd door teacher op 21-05-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben bezig met mijn kist en nu zit ik ermee dat ik 5 schakelaars heb ingebouwt, nu heb ik er 1 ove weet iemand daar een toepassing voor, ik heb er dus 4 in gebruik:

-accu1/accu 2
-accustroom/netstroom
-laden accu 1/accu2
-power naar stroom output/power naar voltmeter
- nog leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12

kauko12

No risk, No fun

Ja zekers zelf heb ik de 4900 mA accu werkt perfect op m'n mp3-module en ta2020. alleen het opladen duurt lang omdat je met de meegeleverde oplader maar 200mAh laad.
rikkio schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 07:59:
zijn er al positieve ervaringen met Li-ion batterijen van e-bay zoals b.v. deze?:

http://cgi.ebay.nl/6800-R...kid%3D8388219461866061261

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
BBotman schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 23:21:
Lredev, heb je toevallig foto's van een DPDT-schakelaar die aangesloten is volgens jouw schema?
lredev in "Het Krat- en Kistradio Topic [deel 7]"

Bij deze schakelaar heb je 2 rijtjes van 3 pinnen. de middelste van beide rijtjes zijn die "rechtse" in het schema, de buitenste de "linker".
Ik heb vandaag alle bedrading uit mijn kist losgetrokken en zonder pardon weggegooid. Alle draden ga ik opnieuw aanleggen zodra ik al m'n Conrad spulletjes heb.

Nogmaals, kent iemand een waterdichte connector voor 230V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
lredev schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:25:
[...]

lredev in "Het Krat- en Kistradio Topic [deel 7]"

Bij deze schakelaar heb je 2 rijtjes van 3 pinnen. de middelste van beide rijtjes zijn die "rechtse" in het schema, de buitenste de "linker".

[...]
Ohzo, had alle mogelijke opties al proberen voor me te halen maar deze nog niet! Stom, heb nu ook al een driewegschakelaar (enkelpolig) maar die werkt net zo. Bedankt! De postbode kan elk moment komen, dus dan ga ik knutselen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

heb ook de 16 inch infinity speakers gekocht. die man doet inderdaad goede zaken door ons! twijfel alleen nog of ik er een kistradio van maak, of toch maar in mijn auto schroef. Ik denk het laatst.. zit toch vaker in de auto dan op vakantie met kistradio :)

ik heb de 9800 mah accu van ebay. Heb er nog niets mee gedaan. vind het wel jammer dat er een schakelaar op de accu zit. nu moet ik straks mijn krat openmaken om de schakelaar aan te zetten. of de schakelaar aan laten staan, maar dan brandt het lichtje op de accu continu...

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:10
Kun je niet de schakelaar eruit halen en dan verlengen en in je kratje bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem92
gewoon een schakelaar tussen je accudraden en je accu altijd op aan laten maar je schakelaar (liefst aan de buitenkant) uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

ja, ik weet wel dat dat kan. maar er zit ook een lampje op de accu. waardoor als de schakelaar altijd aan staat het lampje ook altijd aanstaat. dat vind ik minder fijn (diepontladen..)

schakelaar eruit halen is natuurlijk een optie, maar het staat me een beetje tegen om aan een Li-Ion accu te knutselen die ook nog eens van chinese makelij is... :S

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Heb ondertussen ook de Infinity speakers binnen, very nice!!

@prein2:
Ik neem aan dat je 16cm ipv 16inch bedoeld ;) scheelt nogal..
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.

Linken naar conrad producten? Gebruik de directe productlink...