Het Krat- en Kistradio Topic [deel 7] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 93.289 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, heb ik nét uitgegeven aan nieuwe speakers :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:53

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

das toch weer een halve 2024!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem92
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-12-2022
kosten ook geen drol die dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat is eigenlijk REM (zie plaatje)?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yiFOvL8zpy46Ug10vUbwQTWO/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:37
Zoals in de TS staat:
Attentie: Je moet bij autoversterkers de "REM+" ook aansluiten op de plus pool (+) van je accu, anders doet de versterker helemaal niets.
=> + pool ook op REM+ aansluiten (zie afbeelding)

En even iets wat ik via google gevonden heb (in 5 seconden!):
REM staat voor remote. Hiermee kan je de amp in en uitschakelen. Een autoradio heeft ook een remote en deze moet je op elkaar aansluiten. Wanneer je de radio aanzet zal de amp ook aangaan. Als de radio geen remote heeft moet je de remote aansluiting op de amp met een schakelaar op de 12V voeding aansluiten. Nadeel hiervan is dat je handmatig de amp aan/uit moet zetten.

[ Voor 50% gewijzigd door Malantur op 17-05-2010 22:22 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-09 05:51
kan ik deze oplader op mijn 2 13Ah accu's aan sluiten parallel dat wel natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Als je een 12V accu hebt van het type Loodzuur, Loodgel of Loodvlies dan zit het wel snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
Malantur schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:18:
Als je een 12V accu hebt van het type Loodzuur, Loodgel of Loodvlies dan zit het wel snor
mooi dan is nu alles besteld en hopen dat het een beetje op tijd binnen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuzik
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 12:24
Meuzik schreef op zondag 16 mei 2010 @ 18:32:
Met de zomer op komst vindt ik het toch ook wel fijn om mijn huidige 220V-radiokist buiten op het terras te kunnen gebruiken. Ik wil dus een poging doen om de kist op een accu te laten draaien.
Ik heb er echter een autoversterker inzitten, welke dus veel teveel stroom verbruikt.
Het plan is om er een accu bij te zetten en een TA2024 in te bouwen.
Hieronder een schema:
[afbeelding]

Nu alleen de vraag of ik mijn speakers dus op 2 bronnen kan aansluiten (de bronnen zullen echter nooit tegelijk aanstaan).
Graag jullie meningen.
Kleine kick :$

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04:32
leon12345 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 22:41:
kan ik deze oplader op mijn 2 13Ah accu's aan sluiten parallel dat wel natuurlijk
De lader laadt met 2,5A en het beste is om met 1/10 van de capaciteit te laden. 1/10 van 2*13 is 2,6 dus de laadstroom is in orde. Waar je wel op moet letten als je accu's in parallel gaat zetten is dat ze beide even vol zijn, anders krijg je dat ze elkaar gaan opladen. Het beste kan je eigenlijk een schakelaar gebruiken om te kiezen tussen je 2 accu's maar dan wordt de laadstroom van de lader weer te hoog voor een enkele accu.

[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 17-05-2010 23:29 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
dat komt wel goed.
ik heb nog wel een ander vraagje ik heb per accu nog een volt meter nodig maar heb niet heel veel verstand van die dingen. iemand enig idee of er hier eentje tussen zit die ik kan gebruiken?
het liefst zonder extra voeding. dus gewoon 12v

[ Voor 6% gewijzigd door leon12345 op 17-05-2010 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Nee je hebt maar 1 meter nodig. Een regel van parallel schakelen zegt namelijk dat de spanning tussen de punten van beide accu's gelijk is.
Zowat alle meters die daar verkocht worden kan je gebruiken. Let erop dat hij tot 14V DC kan meten. Op het eerste zicht zijn de meeste 0 tot 20V DC dus ook dat is goed.
het liefst zonder extra voeding. dus gewoon 12v
Moet alles tegenwoordig voorgekauwd worden? UIt bovenstaande leid ik af dat je weet waarnaar je opzoek bent, dus moeilijk is het niet om tussen de meters te zien naar diegene zonder extra voeding en een bereik rond de 12V..

[ Voor 31% gewijzigd door Malantur op 17-05-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
HotFix schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:12:
Als het nou eindelijk weer eens lekker weer word, neem ik mijn speakerkistje weer eens mee naar school..

Also, ik heb laatst mijn nieuwe 9800mAh Li-Ion accu gekregen, maar hoe sluit ik dat kreng aan? :P
Graag een mooie paint van lredev of iets dergelijks haha
Op jouw accu zitten 2 jack aansluitingen, 1 tje voor opladen, andere is de stroom output. Je kunt een DC Jack connector gebruiken om de 12 volt te benutten, of je knipt het stekkertje af en houd gewoon 2 losse draadjes over.
Overigens voor het laden, heb je daar al een lader voor? (aangezien dat er nogal wat explosieve verhalen rond Li-Ion bestaan) Maar daar gebruik je dus het andere stekkertje voor.
(en die aan en uit knop lijkt mij voor zich spreken :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26
klaasbram schreef op zondag 16 mei 2010 @ 19:55:
[...]

Ik zou dmv een 4polige schakelaar gewoon de versterkers scheiden.
zoiets dus:
[afbeelding]
De middelste pootjes gaan naar je speakers ;)
Verder zou je ook een 3 polige kunnen gebruiken omdat je de - gewoon kunt delen ;)
Klein antwoord wat er al gegeven was :P

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:03

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik heb een vraagje; Als ik twee voltmeters wil aanschakelen met een gewone aan/uit schakelaar, kan ik dan de schakeldraad delen?

Met andere woorden: Ik heb twee accu's, en sinds kort ook twee voltmeters. Ik wil per accu een voltmeter. Ik wil eigenlijk ook beide voltmeters met één schakelaar schakelen. Dat betekend dat ik de GND of de PLUS naar de accu moet onderbreken en daar een schakelaar tussen moet schroeven. Als ik beide PLUS of beide GND aan elkaar knoop, gaan mijn voltmeters rare dingen aangeven of niet?

*plaatje in de maak*

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/V2clukONBOQ4lOekeqqKGEy5/full.png

Zo dus.

Paintpaintpaintpro! O+

[ Voor 11% gewijzigd door Pixeltje op 18-05-2010 08:40 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Laatst online: 08-09 17:02
Pixeltje schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 08:33:
Ik heb een vraagje; Als ik twee voltmeters wil aanschakelen met een gewone aan/uit schakelaar, kan ik dan de schakeldraad delen?

Met andere woorden: Ik heb twee accu's, en sinds kort ook twee voltmeters. Ik wil per accu een voltmeter. Ik wil eigenlijk ook beide voltmeters met één schakelaar schakelen. Dat betekend dat ik de GND of de PLUS naar de accu moet onderbreken en daar een schakelaar tussen moet schroeven. Als ik beide PLUS of beide GND aan elkaar knoop, gaan mijn voltmeters rare dingen aangeven of niet?

*plaatje in de maak*
Ja. je moet het wel gescheiden houden, maar dan nog kan je het met 1 schakelaar doen, gewoon een duppelpolige. DPDT of DPST should do the trick: Wikipedia: Switch

DPST
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8a/DPST-symbol.svg/100px-DPST-symbol.svg.png

DPDT
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ec/DPDT-symbol.svg/100px-DPDT-symbol.svg.png

Die eerste is toereiken, maar die tweede wordt meer verkocht.

In beide gevallen verbind je de GND direct met de accu, en laat je de + via de schakelaar lopen. De schakelaar is eigenlijk gewoon 2 schakelaars in 1, die tegelijk geschakeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

lredev schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 08:41:
[...]

Ja. je moet het wel gescheiden houden, maar dan nog kan je het met 1 schakelaar doen, gewoon een duppelpolige. DPDT of DPST should do the trick: Wikipedia: Switch

DPST
[afbeelding]

DPDT
[afbeelding]

Die eerste is toereiken, maar die tweede wordt meer verkocht.

In beide gevallen verbind je de GND direct met de accu, en laat je de + via de schakelaar lopen. De schakelaar is eigenlijk gewoon 2 schakelaars in 1, die tegelijk geschakeld worden.
Like it, Love it, buy it!

Met dank!

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Omdat ik dit toch voor iemand moest maken een aansluitschema voor voeding, lader, accu en versterker, waarbij de voeding nooit met de accu en de lader nooit met de versterker in verbinding staat. Dit schemaatje gaat uit van een dubbelpolige wisselschakelaar (2 standen. Pak je een 3 standenversie dan heb je ook een helemaal uit stand, maar als er geen lader en voeding aangesloten is, geldt de laad/voeding stand, [stand 2] als uit stand.)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/66IVSwhUP9iuMmD5yOkjQzlk/full.png

Een eventuele voltmeter zet je met een eigen stroomkring met eventueel een drukknop / tact schakelaar op de accu. Een LED-batterijmeter zet je zonder stroomkring op de accu of parallel aan de versterker zodat die dan tevens als AAN indicatie kan dienen.

Zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OFH6GU4R44QKQjqknEUcv6D0/full.png

spoiler: off-topic
PS: i'm improving my l33t-P4int-Sk!LLz0rx :9

NB: Toch zou ik iedereen nog steeds de hKS willen aanraden, het is wellicht even pittig om te maken, maar je bent wel verzekerd van gebruiksgemak en een waarschijnlijk langere levensduur van je accu. Echter omdat ik veel mensen zie kiezen voor een voltmeter, wat ook erg charmant is, of een oplossing met een spanningsbeaker van cirquitsonline, voelde ik me toch geroepen dit dan maar even schematisch weer te geven. Ik zal deze post ook nog linken in de startpost.

[ Voor 30% gewijzigd door lredev op 18-05-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

lredev schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:11:

spoiler: off-topic
PS: i'm improving my l33t-P4int-Sk!LLz0rx :9
_/-\o_

PS; mooie schema's ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem92
TA2024 is binnen! werkt perfect (nog niet op vol volume gezet, kep namelijk geen vrijstaand huis:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:10
Zou iemand mij uit kunnen leggen hoe het tweede deel van de kratsafe schakeling werkt? Het gaat om het meest rechter deel. Het is een relais maar zijn dat er 2 of 1?

Edit: inmiddels antwoord gekregen!

[ Voor 18% gewijzigd door BrcBas op 18-05-2010 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04:32
BrcBas schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:26:
Zou iemand mij uit kunnen leggen hoe het tweede deel van de kratsafe schakeling werkt? Het gaat om het meest rechter deel. Het is een relais maar zijn dat er 2 of 1? Het deel waar die golfjes staan. Is dit het magnetische veld?
Dit zijn gewoon 2 verschillende aansluitschema's voor 2 verschillende relais. Dus als je een relais van type A hebt gebruik je het gedeelte links van de golfjes als aansluitschema en als je een relais van type B hebt gebruik je het gedeelte rechts van de golfjes.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:10
Kijk haha nou snap ik het! Vond het al zo raar.... is mijn elektronische kennis toch niet zo slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malantur schreef op maandag 17 mei 2010 @ 22:21:
Zoals in de TS staat:

[...]

=> + pool ook op REM+ aansluiten (zie afbeelding)

En even iets wat ik via google gevonden heb (in 5 seconden!):

[...]
:) Bedankt, sorry, ik snapte de zin niet helemaal in de TS.

Oh, en welke zoekterm gebruikte je op google, als ik vragen mag? Kon namelijk niets meer dan de band/zanger REM vinden als ik 'REM Audio' intypte 8)7

spoiler:
Ik voel me al een echte Tweakeraar, nu ik deze afkorting gebruikt heb :D

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
Ik heb het volgende MP3 decoder boardje gevonden:
http://cgi.ebay.com/DIY-M...ain_0&hash=item3cad1d4831

Nu staat er echter Input Voltage 3,3-5V. 12V van de accu zal ie dus niet fijn vinden, is er een (goedkope) manier om 12V om te zetten naar max 5V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraagje,
Ik heb hier een gesealde loodaccu liggen, als ik hem kantel/ondersteboven houd lekt ie niet.
kan ik hem dan ook verticaal bevestige in mijn krat radio dat hij het nogsteeds doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Painore schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:16:

Nu staat er echter Input Voltage 3,3-5V. 12V van de accu zal ie dus niet fijn vinden, is er een (goedkope) manier om 12V om te zetten naar max 5V?
Afhankelijk van wat z'n verbruik is kan je dat met een LM7805 doen.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:27:
Ik had een vraagje,
Ik heb hier een gesealde loodaccu liggen, als ik hem kantel/ondersteboven houd lekt ie niet.
kan ik hem dan ook verticaal bevestige in mijn krat radio dat hij het nogsteeds doet?
Ja.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
  • Laatst online: 06-02-2022
Voor de mensen die nog een voeding zochten van 12V en 2,5A of zelfs 8,3A
(die laatste is dus voor de grootverbruikers :P )

Link

[ Voor 12% gewijzigd door martijn1172 op 18-05-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:27:
Ik had een vraagje,
Je kan hem in alle posities gebruiken, dus ook ondersteboven en op zijn zij, let er wel op dat je hem NIET ondersteboven laadt.
Ik begin al wat te leren van hier rond te hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Painore schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:38:
[...]

Je kan hem in alle posities gebruiken, dusook ondersteboven en op zijn zij, let er wel op dat je hem NIET ondersteboven haalt.
Ik begin al wat te leren van hier rond te hangen :)
haalt = laad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
martijn1172 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:37:
Voor de mensen die nog een voeding zochten van 12V en 2,5A of zelfs 8,3A
(die laatste is dus voor de grootverbruikers :P )

Link
Bij Dick Best zijn ze goedkoper en meer amperage:
http://www.dickbest.nl/we...t=viewProd&productId=1863 12V 3A
Inderdaad, geen idee hoe ik aan haalt kwam 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Maar daar hebben ze er geen van 8,3A :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

goedkope oplossing is een telefoonlader voor in de auto zoeken op ebay, of een USB oplader voor in de auto. die dingen zijn vaak voor 4 euro incl verzenden wel te vinden op ebay.. ik heb er zelf 1: 5V,1A voor 3.60 incl. verzenden

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 20:22
Meuzik schreef op zondag 16 mei 2010 @ 18:32:
Met de zomer op komst vindt ik het toch ook wel fijn om mijn huidige 220V-radiokist buiten op het terras te kunnen gebruiken. Ik wil dus een poging doen om de kist op een accu te laten draaien.
Ik heb er echter een autoversterker inzitten, welke dus veel teveel stroom verbruikt.
Het plan is om er een accu bij te zetten en een TA2024 in te bouwen.
Hieronder een schema:
[afbeelding]

Nu alleen de vraag of ik mijn speakers dus op 2 bronnen kan aansluiten (de bronnen zullen echter nooit tegelijk aanstaan).
Graag jullie meningen.
klaasbram schreef op zondag 16 mei 2010 @ 19:55:
[...]

Ik zou dmv een 4polige schakelaar gewoon de versterkers scheiden.
zoiets dus:
[afbeelding]
De middelste pootjes gaan naar je speakers ;)
Verder zou je ook een 3 polige kunnen gebruiken omdat je de - gewoon kunt delen ;)
antwoord stond er al :)

[ Voor 39% gewijzigd door Reloader op 18-05-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 10:10

kauko12

No risk, No fun

Voor €1,16 kun je em hier halen
http://cgi.ebay.nl/NEW-US...ories&hash=item3a5b01987f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Moet je m wel helemaal slopen en er dan nog iets van snappen om hem vervolgens te kunnen aansluiten en gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
prein2 schreef op dinsdag18 mei 2010 @ 17:48:
[...]

goedkope oplossing is een telefoonlader voor in de auto zoeken op ebay, of een USB oplader voor in de auto. die dingen zijn vaak voor 4 euro incl verzenden wel te vinden op ebay.. ik heb er zelf 1: 5V,1A voor 3.60 incl. verzenden
Ik heb zo een ding nog nooit open gemaakt, is het makkelijk aansluiten? Gewoon je draadjes op een bepaalde plek vast solderen?
martijn1172 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:58:
[...]

Moet je m wel helemaal slopen en er dan nog iets van snappen om hem vervolgens te kunnen aansluiten en gebruiken..
Ten eerste dat, en ten tweede:

Output: DC 5V±5% 500mA

De TA2024 trekt wel wat meer dan 500 mA.

Maar wel bedankt voor het meedenken :)

[ Voor 9% gewijzigd door Painore op 18-05-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Painore schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:03:

Output: DC 5V±5% 500mA

De TA2024 trekt wel wat meer dan 500 mA.
Ging toch om MP3 Decoder Unit ? :P
Niet dat ik weet hoeveel die trekt maar het gaat volgens mij nu niet om de TA2024 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
martijn1172 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:05:
[...]

Ging toch om MP3 Decoder Unit ? :P
Niet dat ik weet hoeveel die trekt maar het gaat volgens mij nu niet om de TA2024 8)7
Ja dat klopt, weer een foutje van mij |:(

Alsnog lijkt het me dat zo een MP3 decoder meer nodig heeft, even checken :)

EDIT:
http://cgi.ebay.com/mp3-p...ayers&hash=item2c542cf6d6
Als ik naar deze kijk, en me niet vergis, heeft ie een output van 3W. Dus 3W/5V=0.6A. Laatmaar, is output.

EDIT2:
http://cgi.ebay.com/Tripa...ain_0&hash=item1c1296548a
Dient hier ook een weestandsmod toegepast te worden? Amp ziet er leuk uit en niet duur!

[ Voor 42% gewijzigd door Painore op 18-05-2010 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Zou iemand kunnen vertellen hoeveel de TA2024 icm mp3 fm decoderboard bij elkaar verbruiken. En dan gelijk ook even of dit bij laag/ gemiddeld of hoog volume is?

Want met een verbruikt van 2A tot 5A is dit misschien ook wel een leuk alles in 1 dingetje.
http://cgi.ebay.nl/Amplif...fiers&hash=item27b1990cba
25euro inclusief verzending en heeft 18watt RMS. Zelf bass/ treble etc is instellen en het speelt mp3, mp4 en WMA af en heeft een FM tuner. Alleen zo te zien geen digitale tuner maar een knopje wat je rond moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

klaasbram schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:38:
Zou iemand kunnen vertellen hoeveel de TA2024 icm mp3 fm decoderboard bij elkaar verbruiken. En dan gelijk ook even of dit bij laag/ gemiddeld of hoog volume is?

Want met een verbruikt van 2A tot 5A is dit misschien ook wel een leuk alles in 1 dingetje.
http://cgi.ebay.nl/Amplif...fiers&hash=item27b1990cba
25euro inclusief verzending en heeft 18watt RMS. Zelf bass/ treble etc is instellen en het speelt mp3, mp4 en WMA af en heeft een FM tuner. Alleen zo te zien geen digitale tuner maar een knopje wat je rond moet draaien.
Op hoog volume schat ik het zo rond de ~3A, maar lredev kan bevestigen of dat ongeveer klopt of niet ;)

Enige nadeel aan die all-in-one die je linkt, is dat 'ie op 14.4V pas zijn werk doet ;) Maar daar is ook wel wat op te vinden gok ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Blue-Tiger schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:42:
[...]

Op hoog volume schat ik het zo rond de ~3A, maar lredev kan bevestigen of dat ongeveer klopt of niet ;)

Enige nadeel aan die all-in-one die je linkt, is dat 'ie op 14.4V pas zijn werk doet ;) Maar daar is ook wel wat op te vinden gok ik...
Bij andere links staat gewoon 12 v ;) verder is dit de enige die een AC-DC adapter meeleverd terwijl er bij alle andere staat dan een 3 polige kabel wordt meegeleverd voor inbouw in de auto (continu+, geschakelde+ en GND ;) )

owja iemand deze ADV gezien. Freaking buizenversterker van 12K dollar (en veiling loopt nog 5 dagen)

[ Voor 23% gewijzigd door The-Source op 18-05-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev

Die lijkt erg op degene die ik heb, alleen dan zonder de 5 volt regelaar onboard. Op zich kan je dat makkelijk zelf fixen, maar mocht je hem inclusief willen weet je me te vinden ;-) Uitendelijk zal al dat spul wel van dezelfde fabriek komen :+

Een aantal mensen kunnen een mailtje van me verwachten want ik heb weer een paar mp3 decoders binnengekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
lredev schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:54:
[...]

Die lijkt erg op degene die ik heb, alleen dan zonder de 5 volt regelaar onboard. Op zich kan je dat makkelijk zelf fixen, maar mocht je hem inclusief willen weet je me te vinden ;-) Uitendelijk zal al dat spul wel van dezelfde fabriek komen :+

Een aantal mensen kunnen een mailtje van me verwachten want ik heb weer een paar mp3 decoders binnengekregen!
Daar was ik inderdaad van op de hoogte, alleen is die op ebay een eurotje of 20 goedkoper :P
Overigens wel een TA2024 bij jou gekocht, bevalt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf vragen stellen, dus ik denk zomaar dat je wel kan raden wat ik nu ga doen.

spoiler: Antwoord op wat ik ga doen
Een vraag stellen! :D

Deze radio heeft een vermogen van 4x40Watt, er staat niet bij hoeveel Ampère de radio is. In natuurkunde termen: P = 4x40 Watt, U = 12 Volt, I = ? Ampère. Ik wilde het aantal Ampère's uitrekenen, dit kan m.b.v. de formule 'P = U x I'. Omdat ik P al weet, heb ik hem omgebouwd tot de formule 'I = P/U'. Moet ik voor P (Watt) 160 Watt nemen, of is dat alleen als ik 4 speakers aansluit, en de radio voluit zet?
M.a.w., Als ik twee boxen aansluit, en de radio op 50% zet, is het vermogen 40 Watt?
Zo niet, hoe moet het dan?

Berekeningen die ik uitvoerde:
(1 Speaker voluit, 2 Speakers 50%, 4 speakers 25%)
I = P / U
I = 40 / 12
I = 3.3 Ampère
Conclusie: De radio verbruikt 3.3 Ampère als ik twee speakers aansluit, en de radio op 50% zet.

(2 Speakers 100%, 4 Speakers 50%)
I = P/ U
I = 80 / 12
I = 6.67 Ampère
Conclusie: De radio verbruikt 6.67 Ampère als ik vier speakers aansluit, en de radio op 50% zet.

Kloppen deze berekeningen?

Nog een vraag! Leuk hè, al die vragen?
spoiler: Antwoord op de zo juist gevraagde vraag
Ja! Leuk! :D

Goed, ter zake. Stel ik neem de eerder genoemde radio, en een voeding van 10 Ampère (mits mijn berekeningen kloppen). Hierop sluit ik netvoeding aan, en zorg dat mijn accu tegelijkertijd oplaad, hoe doe ik dit? Ik heb wel iets in gedachte, maar weet zeker dat dit fout is, dus dat bespaar ik jullie }:O

Degene die de moeite hebben genomen om dit te lezen, bedankt ;)
Degene die nog gaan reageren op deze leuke post met vele vragen, bedankt ik later. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Painore schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:08:
[...]

EDIT2:
http://cgi.ebay.com/Tripa...ain_0&hash=item1c1296548a
Dient hier ook een weestandsmod toegepast te worden? Amp ziet er leuk uit en niet duur!
Nee hier hoeft geen mod op toegepast te worden, op de bordjes van sure electronics zit een schakelaartje waarmee je de ingangsgevoeligheid kan regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
@vonvragen ;)leeuwen

Zo'n radio werkt dmv 4 mosfet's Wanneer er 2 niet belast worden zullen ze dus ook zo goed ls niets verbruiken ;)
Dus bij 2 speakers worden er ook maar 2 mosfets van 40 watt gebruikt bij maximaal volume.
Tel daarbij wat verbruik voor de radio zelf op en je weet wat er verbruikt gaat worden. Een andere makkelijke optie is ff kijken wat voor zekering er bij de iso stekkers van je radio zit. 5, 10, 15 of 20A de laatste 2 kom je overigens niet heel vaak tegen ;) (1 din radio's that is)

Meestal zit er een 10A zekering in en dan zou je logisch zeggen waarom dan 4x 40watt of zelfs 4x 50watt vermelden :? nou daarop kan ik ook niet veel logisch antwoorden :P
Maar ik denk dat die 10A ook voor de warmte ontwikkeling beter is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Klaasbram

Ik heb de radio 'helaas' nog niet in huis ;) nog geen tijd voor gehad om hem te halen. Is het verder een goede radio gezien de specs? Of kun je daar niets over zeggen?

Op verschillende sites (o.a. vergelijk.be, ElCheapo.nl) staat dat het vermogen 180 Watt is. Dan zou de radio dus (180 - (40*4) =) 20 Watt moeten zijn. Is dit mogelijk? (verder geen verstand van, dat kun je wel met me eens zijn neem ik aan :D)

Bij 2 speakers, half volume, en de radio is dit mijn berekening dus:
I = P / U
I = 60/ 12
I = 5 Ampère

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Skeltenaer schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:19:
[...]

Nee hier hoeft geen mod op toegepast te worden, op de bordjes van sure electronics zit een schakelaartje waarmee je de ingangsgevoeligheid kan regelen :)
Dat is alleen bij de TK2050, de TA2024 die ik van sure heb gehad, had niet zulke dipswitches. De TK2050 die ik had wel.
Painore schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:59:
[...]

Daar was ik inderdaad van op de hoogte, alleen is die op ebay een eurotje of 20 goedkoper :P
Overigens wel een TA2024 bij jou gekocht, bevalt goed :)
Overdrijven is ook een vak, het is een vanaf prijs die daar staat, maar inderdaad via eBay kan je hem inderdaad een stuk goedkoper krijgen, ik bied die spullen dan ook aan voor mensen die dat te spannend vinden en liever binnen NL zaken doen. Gelukkig maar dat de ta2024 bevalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:52
Ben er net achter gekomen dat mijn lader ongeveer 19v geeft, dat was niet goed voor mijn accu toch?(had hem gelukkig nog niet gebruikt)
Ik heb een 7.2AH 12v Loodgel accu, zou dan een voeding van ongeveer 12V/0.7A geschikt zijn ?
En ik heb ergens onderweg ook mijn marquant versterker opgeblazen terwijl de zekering nog heel is(wel een klein zwart vlekje te zien). Ik ga dus nu wel een Ta2024 halen als hij binnen een week leverbaar is(heb hem vrijdag nodig dus dan moet hij af zijn)
Denk je dat hij er binnen een week kan zijn (de weerstands gemodde versie) Iredev?

[ Voor 9% gewijzigd door sjaakwortel op 18-05-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkio
  • Laatst online: 19-08 17:39
Mijn (krat)radio is eindelijk af, mede dankzij jullie hulp

Hij heeft behoorlijk wat power en de geluidskwaliteit is boven verwachting, alhoewel hij op mijn laptop een beter geluid geeft dan op mijn ipod nano, zeker bij wat hogere volumes.

Ik heb gekozen voor een 'standaard' beetje boombox-achtig opstelling. Twee compartimenten voor de boxen (met basspoorten als handvatten [zie http://www.diyaudio.com/f...timate-party-machine.html] ) en in het midden een compartiment voor de accu + versterker etc.

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/101_1302_2%20-%20kopie.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/101_1303_2%20-%20kopie.jpg

-TA2020, met een schakelbare weerstandmodificatie
-Pioneer TS-A2003i, 20 cm, 80 watt RMS
-Loodaccu van 7 ah
-Schakelbare, digitale voltmeter. Geplaatst achter het rooster
- En heel veel soldeertin..

Ik ben benieuwd wat jullie d'r van vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi ding, weet je hoe lang je er ongeveer naar kan luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerronimo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-08 12:27
Ik heb vandaag de rest van de spullen voor mijn kratradio binnengekregen, de TA2024 en Voltmetertje.
Rustig alles aangesloten en hij doet het! _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.pyrobin.com/files/p1010202%20(large).jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pyrobin.com/files/p1010203%20(large).jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pyrobin.com/files/p1010207%20(large).jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pyrobin.com/files/p1010211%20(large).jpg

Kistje gaat loeihard :) ongelofelijk dat zo'n klein TA2024 versterkertje toch zoveel power kan hebben.

[ Voor 41% gewijzigd door Jerronimo op 18-05-2010 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:57
Je hebt toch niet de roosters van soldeertin gemaakt he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkio
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:48:
[...]

Mooi ding, weet je hoe lang je er ongeveer naar kan luisteren?
nee nog niet en omdat het ook sterk afhankelijk van het volume is is dat lastig te testen. Hij maakt te veel lawaai om hem uren op vol vermogen te laten draaien. Ik neem hem binnenkort mee naar pinkpop kijken of ie dat overleeft op 7ah. Ik ben nog wel een backup batterij aan het overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkio
ThinkPadd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 21:07:
[...]

Je hebt toch niet de roosters van soldeertin gemaakt he :D
Nee die zijn van RVS. Maar wel een idee voor de volgende kist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knaap37
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-01-2021
Jerronimo schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:57:
[...]

Kistje gaat loeihard :) ongelofelijk dat zo'n klein TA2024 versterkertje toch zoveel power kan hebben.
Mooie kist!
Heb jij een gemodde of een standaard TA2024?
En welke speakers zijn dat die jij hebt?

[ Voor 18% gewijzigd door knaap37 op 18-05-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Na lang wachten hier toch een filmpje van mijn kist

jah jah ik had zin om filmpjes te maken.
let niet op de but kwaliteit, is met me mobiel gemaakt.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4Z-jebAn6Cs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerronimo
knaap37 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:11:
[...]

Mooie kist!
Heb jij een gemodde of een standaard TA2024?
En welke speakers zijn dat die jij hebt?
Thanks!
Het is een gemodde TA2024, speakers zijn infinity 6532i van marktplaats :) kosten bij conrad 90 euro ik heb ze voor 4 tientjes ;)
Degene die ze aanbiedt heeft ze ergens opgekocht bij een falliesement en heeft nog ongeveer 40 setjes liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
rikkio schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 21:50:
[...]

nee nog niet en omdat het ook sterk afhankelijk van het volume is is dat lastig te testen. Hij maakt te veel lawaai om hem uren op vol vermogen te laten draaien. Ik neem hem binnenkort mee naar pinkpop kijken of ie dat overleeft op 7ah. Ik ben nog wel een backup batterij aan het overwegen.
oei! denk niet dat je kist het hele weekend gaat trekken.
ik ben daar vanaf woensdag t/m dinsdag. gok op 2 13Ah accu's voor 1 en af en toe 2 TA2024's.
maar ik ben niet heel veel op het festival terrein. jij waarschijnlijk wel.
anders moet je maar ff een dm sturen. dan wisselen we nummers uit.
dan kan ik wel een stroom puntje voor je vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:45
Jerronimo schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:18:
[...]

Thanks!
Het is een gemodde TA2024, speakers zijn infinity 6532i van marktplaats :) kosten bij conrad 90 euro ik heb ze voor 4 tientjes ;)
Degene die ze aanbiedt heeft ze ergens opgekocht bij een falliesement en heeft nog ongeveer 40 setjes liggen.
Awh DE infinitys ! Ik ga ze NU ook bestellen ;) Zojuist even contact opgenomen met hem, misschien moet ik wel 2 setjes kopen.. :P Nouja ik begin maar met 1 voor in de scooter als soundboard. Een mooi "Kratje" van hout met die speakers zou ook wel mooi zijn.. Volgend project misschien. Wat ik me dan wel afvraag is wat nou de perfecte inhoud/afmetingen zou zijn voor deze speakers..

[ Voor 6% gewijzigd door BastiaanCM op 19-05-2010 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die infinity's! Kan er gewoon niet omheen :D Zaterdag gelijk 2 paar bestellen :)

Zowel voor in mijn auto als voor mijn speakerkratje...

Nu nog hopen dat Fterheide nog een versterker over heeft aangezien ik die ta2020 verkocht heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
duifi schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:12:
Na lang wachten hier toch een filmpje van mijn kist

jah jah ik had zin om filmpjes te maken.
let niet op de but kwaliteit, is met me mobiel gemaakt.

[video]
Zit wel goede bass in of niet? Wordt nog erger als je hem dicht doet :P is bij mijn kistje ook zo, dan trilt de klep er bijna af :P

Ik wacht nu nog op m'n 2e TA2024 en dan is mijn kistradio ook klaar (mijn normale luidsprekertjes werken nu wel, maar m'n subwoofer nog niet :-( ) Eigenlijk wil ik er ook nog een voltmeter in maar ze zijn mij nu net een beetje te duur, dan hang ik m'n multimeter er wel aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Ik moet ff van die speciale haken erop schroeven. En overal op de rand zit tochtstrip,xd, de bass is echt extreem :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

Hoe komen jullie aan die TA2024?
Ik heb al een paar keer een mail gestuurd naar bestellen@kratradio.nl maar daar krijg ik geen reactie op.
Kan ik de TA2024 hier ook bij iemand bestellen?

Ik maak nu nog gebruik van een autoradio die ik nog ergens had liggen.
Is een Superteck met USB en SD aansluiting. Alleen wanneer ik er een USBstick of SD-kaart in doe zegt dat ding ERROR 12. en dan doet hij niets meer.

Weet iemand hier miss wat er mis kan zijn?
Zo niet dan bestel ik de TA2024.

Groeten Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hertogbram
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:40
Ik had toevallig zaterdag nog 2 TA2024 versterkertjes besteld via kratradio.nl en gisteren binnengekregen.

Ik ga vandaag aan m'n eerste kist klussen, ik zal het resultaat met jullie delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerronimo
Ja jongens en meisje's? :) die infinity's zijn een koopje, ik dacht in eerste instantie dat het om maar 1 setje (2e hand's) ging, dus als een maf naar eindhoven gereden...
Blijkt dus dat de setje's gewoon splinternieuw zijn :) hij zei nog tegen mij ''als je nog vrienden of bekenden hebt laat maar weten heb nog 40 setje's''

Voor 12V 7,2 A accu's heb ik ook nog een adresje, 15 euro p/st excl. verzendkosten.
http://www.acimaccubedrijf.nl/

Als je een krat gaat gebruiken zorg dan wel dat je de zij en achterkanten verstevigd!(voorkant natuurlijk sowieso)
Op hoge volume's gaat alles meetrillen en dat is niet voordelig voor de geluidskwaliteit, 10 of 12mm multiplex is al voldoende.
Mijn volgende kistje wordt volledig van multiplex, achteraf gezien was dit veel meer werk maar wilde perse een alfa kratje:)

[ Voor 29% gewijzigd door Jerronimo op 19-05-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 08:52:
Hey mensen,

Hoe komen jullie aan die TA2024?
Ik heb al een paar keer een mail gestuurd naar bestellen@kratradio.nl maar daar krijg ik geen reactie op.
Kan ik de TA2024 hier ook bij iemand bestellen?

Ik maak nu nog gebruik van een autoradio die ik nog ergens had liggen.
Is een Superteck met USB en SD aansluiting. Alleen wanneer ik er een USBstick of SD-kaart in doe zegt dat ding ERROR 12. en dan doet hij niets meer.

Weet iemand hier miss wat er mis kan zijn?
Zo niet dan bestel ik de TA2024.

Groeten Mark
de persoon achter kratradio is degene die hier de TS gemaakt heeft.. hij zal wel reageren op je, reageert meestal erg snel. en anders kun je hem (Iredev) vanuit hier misschien een DM sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Swinkey, ik heb je net gemaild, ik heb het erg druk laatste tijd dus had jou mail even voor me uitgeschoven, (je eerdere mail heb ik niet gezien trouwens!) ook omdat ik even mijn voorraad moet nakijken.

Ik hoop van het weekend eindelijk de webwinkel klaar te hebben, scheelt hopelijk een hoop geadministreer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-07 23:42
Ik wil de oplossing met de DPDT-switch gebruiken, welke switch van Conrad is geschikt voor deze schakeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Ik heb even een vraagje aan de gelukkige eigenaren van de Infinity 6532i.

Ben ze van plan in plaats van de Boschmanns te bestelen bij DE supplier in Eindhoven :P
Maar nou ging ik even op conrad de specs bekijken en de decibellen zitten zeker goed (93 Db).
Alleen toen ik bij de frequentie aankwam zag ik 58 - 21.000 Hz staan. Ze zijn natuurlijk wel 16,5cm in diameter maar leveren ze ook een beetje een diepe bass dan?

Kan een van jullie wat ervaringen over de Infinity 6532i posten? (lijkt me ook nuttig voor de anderen :) )

Ik wil ze icm de TA2024 gaan gebruiken dus dat zit wel goed. Ben dus alleen niet bekend met het merk Infinity (al zie ik aan de posts dat het een heilig merk is :P ) en wil dus graag weten wat ik kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 13:53
Zo, ik heb die infinity 6532i speakers ook maar ff besteld ;) Zon aanbieding kon ik niet laten liggen :D

Als mensen nog 2e hands accu's uit UPS, 12V 7Ah accu's willen hebben voor een zachte prijs, in omgeving achterhoek (ik ga ze niet opsturen) Dan heb ik hier nog een aardige voorraad :)

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
BBotman schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:52:
Ik wil de oplossing met de DPDT-switch gebruiken, welke switch van Conrad is geschikt voor deze schakeling?
bij conrad:

Componenten > schakelaars > tuimelschakelaars

Dan filteren op uitvoering en dan als uitvoering kiezen: "2-polig aan/uit/aan" Dan kom je bijvoorbeeld op deze uit: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=701159 Deze heeft dan dus een totale uitstand in het midden.

2-polig aan/aan is ook geschikt maar dan zonder centrale UIT stand.

Let op 1: als aan tussen haakjes staat: (aan)/uit/(aan) heb je te maken met een schakelaar die terug veert, naar de centrale positie als je hem loslaat en dan dus geen contact meer maakt...

Let op 2: Conrad is niet erg consequent in het benoemen van de uitvoering dus: "aan/uit/aan" kan het zelfde bevatten als "Aan/Uit/Aan." Net als dat "2-polig aan/aan" hetzelfde is als "2x aan/aan", maar tussen haakjes is dus wel anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerronimo
martijn1172 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:07:
Ik heb even een vraagje aan de gelukkige eigenaren van de Infinity 6532i.

Ben ze van plan in plaats van de Boschmanns te bestelen bij DE supplier in Eindhoven :P
Maar nou ging ik even op conrad de specs bekijken en de decibellen zitten zeker goed (93 Db).
Alleen toen ik bij de frequentie aankwam zag ik 58 - 21.000 Hz staan. Ze zijn natuurlijk wel 16,5cm in diameter maar leveren ze ook een beetje een diepe bass dan?

Kan een van jullie wat ervaringen over de Infinity 6532i posten? (lijkt me ook nuttig voor de anderen :) )

Ik wil ze icm de TA2024 gaan gebruiken dus dat zit wel goed. Ben dus alleen niet bekend met het merk Infinity (al zie ik aan de posts dat het een heilig merk is :P ) en wil dus graag weten wat ik kan verwachten.
Infinity zit bij dezelfde ontwikkelaar als JBL,(harman international als ik me niet vergis) alleen zijn beide op andere doelgroepen gespitst.
Globaal genomen: JBL voor de wat jongere ''golf GTI'' generatie en Infinity voor de wat oudere volvo, mercedes en BMW zeg maar, dat zie je ook terug in het design.
Al moet ik zeggen dat de duurste JBL serie erg veel weg heeft van de reference serie van infinity, komen waarschijnlijk uit dezelfde fabriek.

''gerenommeerde'' merken zoals infinity en JBL zullen ook niet zo snel onmogelijke vermogens en frequentiebereiken in hun specificaties zetten, what you see is what you get zeg maar.
In het hogere segment staart men zich sowieso niet blind op wattage's.
Hetzelfde geldt trouwens ook voor versterkers, 2 x 200 watt op 12 volt... |:(

Als je een beetje thuis bent in luidsprekertechniek weet je ook dat het onmogelijk is om echt diepe(sub) bass uit zo'n kleine behuizing en speakers te krijgen, je kan bepaalde frequentie's wel versterken d.m.v. een bassreflexsysteem.
Meeste muziek begint trouwens pas bij een 80Hz, frequentie's onder de 60 hz gaan ten koste van het rendement en zullen je onnodig veel conusuitslag en versterkervermogen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
Heeft iemand toevallig trouwens een snelle suggestie voor een stofje dat ik om mijn speakers heen kan maken ? Ben tot nu toe speakerstof op pimtensen tegengekomen en hoedenplankstof bij de halfords, maar dat is het dan ook wel. Ik heb het spul liever uit een winkel op het moment, zodat ik het sneller binnen heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
@lredev: bedankt!

Ik heb op dit moment het volgende besteld:

- Tuimelschakelaar TA203A1
- Kunststof schalenhandgreep (paar)
- Automatische stekkerlader 12V/1A/2,5A
- Dichtingkap Zwart voor TA1/-2 TD1/-2

Edit 1:
- Inbouwbus 2,5/5,5 laagvoltage-connector.
- DC-stekker 2,5/5,5 haaks

Edit 2:
Om deze pagina even op te vrolijken 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.reactormedia.nl/kistradio/kistzoveel.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door BBotman op 19-05-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Jerronimo schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:50:
[...]

Infinity zit bij dezelfde ontwikkelaar als JBL,(harman international als ik me niet vergis) alleen zijn beide op andere doelgroepen gespitst.
Globaal genomen: JBL voor de wat jongere ''golf GTI'' generatie en Infinity voor de wat oudere volvo, mercedes en BMW zeg maar, dat zie je ook terug in het design.
Al moet ik zeggen dat de duurste JBL serie erg veel weg heeft van de reference serie van infinity, komen waarschijnlijk uit dezelfde fabriek.

''gerenommeerde'' merken zoals infinity en JBL zullen ook niet zo snel onmogelijke vermogens en frequentiebereiken in hun specificaties zetten, what you see is what you get zeg maar.
In het hogere segment staart men zich sowieso niet blind op wattage's.
Hetzelfde geldt trouwens ook voor versterkers, 2 x 200 watt op 12 volt... |:(

Als je een beetje thuis bent in luidsprekertechniek weet je ook dat het onmogelijk is om echt diepe(sub) bass uit zo'n kleine behuizing en speakers te krijgen, je kan bepaalde frequentie's wel versterken d.m.v. een bassreflexsysteem.
Meeste muziek begint trouwens pas bij een 80Hz, frequentie's onder de 60 hz gaan ten koste van het rendement en zullen je onnodig veel conusuitslag en versterkervermogen kosten.
Dus ik begrijp dat deze Infinity speakers voor 40eu het meer dan waard zijn ;)
Waar ik zegmaar op doelde is of deze speakers wel redelijke lage tonen produceren zodat ik straks niet alleen maar een mid-high range speaker in huis haal. (of mid moet ook vrij laag kunnen).
Dat ik dus niet de bassen uit een telefoonspeaker krijg zegmaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook maar even 2 setjes infinity gekocht :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:00:
Heb ook maar even 2 setjes infinity gekocht :')
Ik ben ondertussen ook goed voor een setje :P
Die man doet goede zaken dankzij dit topic, mb kunnen we een topic-korting krijgen? :9~
Wordt wel eentonig trouwens, allemaal kratjes en kisten met dezelfde speakers _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door martijn1172 op 19-05-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

martijn1172 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:07:
[...]

Ik ben ondertussen ook goed voor 1 setje :P
Die man doet goede zaken dankzij dit topic, mb kunnen we een topic-korting krijgen? :9~
Wordt wel eentonig trouwens, allemaal kratjes en kisten met dezelfde speakers _/-\o_
Er zijn er ook zat hoor die al gemaakt zijn zonder deze infinity's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerSam1
  • Laatst online: 09-09 12:58

SerSam1

<+.R.O.G.+>

haaaallooo
ik heb nu dit liggen hier...
300watt versterker
2x 100 watt boxen
gelaccu
bierkrat

heb ik hier genoeg aan??? of moet er toch een Tuimelschakelaar tussen?
voor 3euro heb je al een mooie :P
En je kan toch inplaats van een autoradio toch gewoon een mp3-speler of je mobiel erop aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
SerSam1 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:21:
haaaallooo
ik heb nu dit liggen hier...
300watt versterker
2x 100 watt boxen
gelaccu
bierkrat

heb ik hier genoeg aan??? of moet er toch een Tuimelschakelaar tussen?
voor 3euro heb je al een mooie :P
En je kan toch inplaats van een autoradio toch gewoon een mp3-speler of je mobiel erop aansluiten :)
Lees anders eerst de TS (Topic Start) door en de voorgaande delen..
Deze vraag is al vele malen beantwoord :)
Blue-Tiger schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:19:
[...]

Er zijn er ook zat hoor die al gemaakt zijn zonder deze infinity's ;)
Snap ik ;) Maar aangezien er afgelopen dagen aardig wat Infinity speakers gekocht zijn ziet dat er aan te komen :P Niet dat het erg is want elk krat is anders maar is wel opmerkelijk (door de dumpprijs ervan) :)

[ Voor 27% gewijzigd door martijn1172 op 19-05-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

tuimelschakelaar kan, hoeft niet,
ja het werkt
---zucht---

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Hangt van je versterker af.
Met een autoradio als versterker kan je je mp3 of mobiel via AUX aansluiten (als die dat dus heeft). Wil je rechtstreeks een kabel dan moet je een TA2024 kopen en de autoradio weg doen (sowieso zijn die al niet efficiënt).
Een tuimelschakelaar is inderdaad handig, met een autoradio kan je eventueel ook de REM aansluiting elke keer los koppelen (maar dat is redelijk onhandig).

Er staat trouwens genoeg informatie over in de topicstart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Malantur schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:33:
Hangt van je versterker af.
Met een autoradio als versterker kan je je mp3 of mobiel via AUX aansluiten (als die dat dus heeft). Wil je rechtstreeks een kabel dan moet je een TA2024 kopen en de autoradio weg doen (sowieso zijn die al niet efficiënt).
Een tuimelschakelaar is inderdaad handig, met een autoradio kan je eventueel ook de REM aansluiting elke keer los koppelen (maar dat is redelijk onhandig).

Er staat trouwens genoeg informatie over in de topicstart ;)
Offtopic: Men gaat er ook echt op in, zo komen we wel aan de 50 weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Hmm hoe zouden mijn pioneer speakers het doen tegenover die infitinies?
Want mijn pioneers kunnen het op vol volume net niet aan, ze gaan dan toch wel kraken :9 Daarom zat ik stiekem al te kijken naar andere speakers.. Maar als ik zo hoor dan zijn die infinities dus echt wel een koopje ofniet?

Dusss.. Zijn die infitinies een verbetering ten opzichte van mijn Pioneer TS-G1703i setje?
Als ik zelf kijk dan zijn die infinities beter op Max wattage, gevoeligheid. Maar het frequentie bereik is minder, maar dit kan natuurlijk sterk overdreven zijn van pioneer....
Op deze site staat trouwens dat die infitinies 2Ohm zijn, maar eronder staat dat ze ''true 4Ohm'' zijn? Wat moet ik nou geloven? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Skeltenaer schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:37:
Hmm hoe zouden mijn pioneer speakers het doen tegenover die infitinies?
Want mijn pioneers kunnen het op vol volume net niet aan, ze gaan dan toch wel kraken :9 Daarom zat ik stiekem al te kijken naar andere speakers.. Maar als ik zo hoor dan zijn die infinities dus echt wel een koopje ofniet?

Dusss.. Zijn die infitinies een verbetering ten opzichte van mijn Pioneer TS-G1703i setje?
Als ik zelf kijk dan zijn die infinities beter op Max wattage, gevoeligheid. Maar het frequentie bereik is minder, maar dit kan natuurlijk sterk overdreven zijn van pioneer....
Op deze site staat trouwens dat die infitinies 2Ohm zijn, maar eronder staat dat ze ''true 4Ohm'' zijn? Wat moet ik nou geloven? :+
Lijkt mij voor die 40eu het overwegen waard ;)
En anders heb je ze maar vast liggen voor een volgend project. op=op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem92
ik ben inderdaad ook wel geïntresseerd naar die echte Ohms, en waar slaan die afmetingen 166mm - 66mm - 142mm op?

[ Voor 32% gewijzigd door jochem92 op 19-05-2010 16:45 . Reden: incompleetheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
jochem92 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:44:
ik ben inderdaad ook wel geïntresseerd naar die echte Ohms, en waar slaan die afmetingen 166mm - 66mm - 142mm op?
Buitenmaat, inbouwdiepte (tot hier klopt het sowieso) en diameter conus / totale hoogte vd speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem92
bedoel je de buitenmaat incl. roosters of van schroefgat tot schroefgat?

[ Voor 29% gewijzigd door jochem92 op 19-05-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
jochem92 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:52:
bedoel je de buitenmaat incl. roosters?
Infinity 6532i
Denk zonder kap. Dus dwz de diameter van het geheel zonder kap (incl schroefgat)

[ Voor 11% gewijzigd door martijn1172 op 19-05-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem92
oke, thanks, weet iemand al hoe de bass is? is de bass sowieso beter dan die van de marquant MCS-16?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
jochem92 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:27:
oke, thanks, weet iemand al hoe de bass is? is de bass sowieso beter dan die van de marquant MCS-16?
Ben ik ook benieuwd naar! Maar beter dan de marguant is ie sowieso 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem92
oke, dan komt t wel goed, alleen altijd jammer dat die verzendkosten zo hoog zijn ;( nouja, gelukkig werk ik voor m'n geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Laatst online: 03-09 11:46

Neophyte808

Gadget inspector

Het valt mij op dat er in de topicstart niets staat over volumeknoppen op je speaker. Wat kun je hiervoor het best gebruiken en hoe sluit je ze aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
In principe heb je het niet nodig, omdat je het volume kunt regelen met je geluidsbron (telefoon, iPod etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
ThinkPadd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:00:
In principe heb je het niet nodig, omdat je het volume kunt regelen met je geluidsbron (telefoon, iPod etc.)
Toch is er wel meerdere malen naar gevraagd en ik heb ergens gelezen dat je een 100kOhm logaritmische potmeter van Alps nodig hebt. Nogmaals, ik heb dat ergens gelezen dus ik weet het niet zeker. Welke potmeter hebben we nodig en hoe sluiten we deze aan op de TA2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

ik heb zo'n potmeter gebruikt. werkt prima, je moet een dubbele logaritmische potmeter van alps hebben. ook wel stereo logaritmisch genoemd. dat betekent dus dat je twee kanalen tegelijk dimt met 1 potmeter.

zo'n potmeter verzwakt het ingangssignaal van je ipod, van maximale verzwakking (vol 0) tot minimale verzwakking (vol max). het verschil tussen een logaritmische potmeter en normale potmeter (regelbare weerstand) is dat een logaritmische potmeter een logaritmische schaal heeft, en aangezien het menselijk oor volume hoort in logaritmische schaal is de verhouding volume - potmeterstand weer lineair met een logaritmische potmeter.

met een normale potmeter zul je bij veel draaien nauwelijks volumeverschil horen, tot een bepaalde stand van je potmeter dan hoor je opeens heel veel volumeverschil per draai-eenheid --> onhandig

je volumeknop van je thuis stereo werkt ook zo trouwens..

aansluiten tussen je ipod (ingang) en je ta2024

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Ik denk dat het zo zit:
Aansluiten is de ene kant aan de massa, andere kant aan de mp3. Het variabele contact (de loper) naar de ingang van de versterker.
De waarde is bij voorkeur denk ik tussen de 10 en 50kOhm en logaritmisch om ook onderaan een precieze regeling te bekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
Om even op mezelf terug te komen:
Heeft iemand toevallig trouwens een snelle suggestie voor een stofje dat ik om mijn speakers heen kan maken ? Ben tot nu toe speakerstof op pimtensen tegengekomen en hoedenplankstof bij de halfords, maar dat is het dan ook wel. Ik heb het spul liever uit een winkel op het moment, zodat ik het sneller binnen heb :D
Zojuist even naar de stad geweest en een mooi stukje SKAI gehaald. De speakers hun track&trace code is ook al gemailt dus het gaat lekker. Zal morgen/overmorgen binnenkomen hoop ik.

Nou wil ik ook mijn TA2024 modden, maar ik ben eigenwijs geweest en heb het mooiere EBAY bordje gehaald. Om precies te zijn deze :
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2jfxf06.jpg
En nu heb ik nummer R8 en R17 doorgemeten met een weerstand van 20k Ohm. Nu heb ik een tutorial doorgelezen en die raad 3.3k Ohm weerstanden aan.
Nu worden hier vooral de grotere ronde gebruikt, maar op Conrad zijn ook deze te koop en die zijn mooi dezelfde grootte. Maar kan dit wel ? Op Conrad staat dat deze maximaal 0,1watt is, lijkt me wat weinig maar kan aan mij liggen. En zou het dan wel goed gaan ? Is namelijk nogal een ander bordje.
Hier is de PDF van dit bordje

[ Voor 4% gewijzigd door BastiaanCM op 19-05-2010 18:53 ]

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.

Linken naar conrad producten? Gebruik de directe productlink...