Het wielren ervaringentopic - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Coldcat schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 17:28:
[...]

Want ik let niet op of de scheur groeit? Heb diverse mensen laten kijken maar niemand weet het. De LBS dus ook niet. En echt vallen doe ik niet, de krachtswerking in het frame zorgt ervoor dat ik wel blijf zitten :) Of rustig vaart kan minderen.
Je loopt natuurlijk wel een risico dat het frame in één keer doorscheurt, dan heb jij absoluut geen tijd om rustig vaart te minderen en lig jij een nanoseconde later op de grond. Eén en ander is natuurlijk wel afhankelijk van de plaats waar de scheur zit.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:40:
Zojuist mijn nieuwe fietsje opgehaald. Hoewel de vorige eigenaar de fiets prima had onderhouden wil ik toch altijd dat mijn vaste fietsenmaker er even naar kijkt. De beste man vervangt dingen die nodig zijn en rekent er nog een fair prijsje voor.

Ondanks de goede onderhoudsstaat toch 80 euro aan reparatiekosten. Maar het was het meer dan waard. Het schakelen gaat nu helemaal goed en de fiets is naar mijn wens afgesteld. Grappig is nu wel dat:
  • De crankset Dura-Ace is
  • De triple voorbladen en cassette Dura-Ace is
  • De shifters van de nieuwe generatie 105
  • De derailleur Ultegra SL is.
En om mijn post compleet te maken.
[afbeelding]
Gezien het een Stevens is en ik een tekst zie bij het zadel ga ik gokken dat er "Ten Tusscher" op staat :D. Clubgenoot heeft exact dezelfde fiets (in maat 64, joekelframe :D).

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:26
Mooie fiets, maar die knapzak onder 't zadel kan echt niet :X

En als je een stuurpen met een dergelijke hoek en zoveel spacers (kan niet precies zien hoeveel) nodig hebt, moet je toch nog eens achter je oren krabben of deze fiets wel de goede maat voor jou is...

Mix van onderdelen maakt echt geen zak uit, ik rijd met van alles door elkaar (Campa, Shimano, KMC, etc.)

[ Voor 34% gewijzigd door havana op 15-06-2010 20:11 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

trouwens havana, ik neem aan dat jij ook havana bent op et andere forum?

Bij nader inzien, simpel te testen: Maar ik kan het mis hebben Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/loveit.gif

(en bij het schrijven hiervan en link invoegen zie ik dat de smiley op got gehost staat :D)

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Inderdaad, that's me :)

Heb daar ook iets van 6500 (vooral zinloze) bijdrages op mijn naam staan....

[ Voor 63% gewijzigd door havana op 15-06-2010 21:17 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Hehe, ik lees dat hele forum af, maar ik post er eigenlijk nooit. Heb nooit zo'n zin om van Amclassic-fan op de training terug te horen wat ik zelf heb geschreven, al helemaal niet als hij het onzin vond ofzo :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:34
Ik kon zo 123 niet het antwoord vinden maar past een fietshouder op een racefiets? Lijkt me handig voor de navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_RJ schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:07:
[...]

Gezien het een Stevens is en ik een tekst zie bij het zadel ga ik gokken dat er "Ten Tusscher" op staat :D. Clubgenoot heeft exact dezelfde fiets (in maat 64, joekelframe :D).
Ja idd! Ik vind het heerlijk fietsen.

Aangezien in het peloton iedereen zijn/haar fiets een bijnaam heeft gegeven (voor de gein :P) besloot ik mijn fiets te noemen naar het eerste liedje dat ik hoorde op de radio nadat ik haar had gekocht.

Ze heet 'Dirty Diana"
havana schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:10:
Mooie fiets, maar die knapzak onder 't zadel kan echt niet :X

En als je een stuurpen met een dergelijke hoek en zoveel spacers (kan niet precies zien hoeveel) nodig hebt, moet je toch nog eens achter je oren krabben of deze fiets wel de goede maat voor jou is...

Mix van onderdelen maakt echt geen zak uit, ik rijd met van alles door elkaar (Campa, Shimano, KMC, etc.)
Geloof mij, ik zou het liefst zonder willen, maar ik rijd ook wel eens alleen. Als je dan een lekke band hebt? Of je rijdt van Nieuwegein naar Limburg of de Belgische ardennen? Dan ben je blij met zo een knapzak! Heeft mij al (op vorige fiets) 2 lekke banden verholpen.

En aangezien ik een geheugen heb als een goudvis is dit perfect, zo vergeet ik nooit om spullen mee te nemen.

Kwa lengte is de fiets perfect, ik bem 1,78 m en heb geen klachten met fietsen. Hoewel het zadel wel wennen is. (gedeelte is carbon). Na 150 km begin ik het wel te voelen aan mijn derrière.Mijn vorige fiets, standaard matrabike, had ik na 120km echt genoeg zadel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:21

Polariteit

Fietsende fotografeur

Even een vraagje: over een paar weekjes krijg ik hopelijk mijn maatwerk racefiets eindelijk. Waarschijnlijk al vrij snel erna ga ik misschien ook op vakantie, dus het is dan misschien wel leuk om de fietsen mee te nemen.

Nu gaat mijn voorkeur ernaar uit om deze op het dak mee te vervoeren. Wat is nou een goede fietsendrager voor op het dak? De Seatdealer liet er 2 zien van Thule, maar deze moest je vastmaken aan de wielen. Volgens mij is dat met racefietsen helemaal geen goed idee?

Iemand een suggestie voor een fietsendrager voor op het dak? en dan het liefst eentje die geen moeite heeft met fietsen met een framemaat > 66 8) :+

trekhaak fietsendrager ga ik trouwens liever niet aan beginnen, vind het redelijk nutteloos om zo'n ding alsnog op mn leaseauto te laten zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
marceltuit schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:03:
Even een vraagje: over een paar weekjes krijg ik hopelijk mijn maatwerk racefiets eindelijk. Waarschijnlijk al vrij snel erna ga ik misschien ook op vakantie, dus het is dan misschien wel leuk om de fietsen mee te nemen.

Nu gaat mijn voorkeur ernaar uit om deze op het dak mee te vervoeren. Wat is nou een goede fietsendrager voor op het dak? De Seatdealer liet er 2 zien van Thule, maar deze moest je vastmaken aan de wielen. Volgens mij is dat met racefietsen helemaal geen goed idee?

Iemand een suggestie voor een fietsendrager voor op het dak? en dan het liefst eentje die geen moeite heeft met fietsen met een framemaat > 66 8) :+

trekhaak fietsendrager ga ik trouwens liever niet aan beginnen, vind het redelijk nutteloos om zo'n ding alsnog op mn leaseauto te laten zetten...
Heb een vergelijkbare vraag. Heb sinds kort een nieuwe auto. In tegenstelling tot de oude auto geen trekhaak,maar wel dakdragers. Ben dus ook wel benieuwd naar ervaringen met fietsendragers voor op het dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb een vrij simpele van de Halfords waarbij je de onderbuis inklemt. Dit is geen probleem voor aluminium, maar deze drager is niet geschikt voor carbon frames.

Afbeeldingslocatie: http://rose.nl/output/importbilder/artikel/4/9/5/495591_1.jpg

In dat geval zou ik zo'n drager bestellen waar je de voorvork inklemt, waarbij het voorwiel los wordt vervoerd (is eventueel ook een drager voor beschikbaar).

Afbeeldingslocatie: http://rose.nl/output/importbilder/artikel/4/9/5/495919_1.jpg

Die laatste kun je vinden bij Rose.

[ Voor 24% gewijzigd door havana op 17-06-2010 09:34 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

dank voor je reactie Havana. Gaat dat laatste werken met carbon voorvorken? Ik zit even op de site van Rose te kijken, en kom daar uit bij de Thule Outride 561. In de omschrijving hiervan staat echter het volgende:

let op: niet geschikt voor vorken met uitvaleinden van carbon

Wat moet ik me voorstellen bij een uitvaleinde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:59
Een uitvaleinde is het stukje van je vork waar de snelspanner van het voorwiel in valt. Dat stukje is vrijwel altijd van aluminium.

edit: zoals hier bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.maderfietsen.nl/onderdelen_files/image008.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door MrAngry op 17-06-2010 10:43 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

ok, dus ook al is de fiets en/of de voorvork van carbon?

En hoe zit het nou met zo'n systeem waar je de wielen van je racefiets inklemt? Kan dat of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
marceltuit schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:43:
ok, dus ook al is de fiets en/of de voorvork van carbon?
Doorgaans wel, niet altijd. Maar bij een 'consumentenfiets' kun je er wel met 99% zekerheid vanuit gaan.
En hoe zit het nou met zo'n systeem waar je de wielen van je racefiets inklemt? Kan dat of niet?
Ongetwijfeld kan dat. Maar het lijkt mij niet wenselijk om de fiets alleen maar aan de wielen vast te zetten. Ik heb een beter gevoel bij een bevestiging aan het frame.

[ Voor 18% gewijzigd door argro op 17-06-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Die systemen die ik gezien had, werden aan het frame en aan de wielen vastgemaakt. Dat het aan het frame en aan allebei de wielen vastgemaakt wordt. Ik begrijp dat dat voor de wielen dus geen probleem is, maar WEL als je een cartbon frame hebt?

[ Voor 2% gewijzigd door Polariteit op 17-06-2010 13:12 . Reden: aluminium even gewijzigd in carbon ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Heeft er iemand nog tips waar je goedkoop online aanmaak-sportdrank kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
marceltuit schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:38:
Die systemen die ik gezien had, werden aan het frame en aan de wielen vastgemaakt. Dat het aan het frame en aan allebei de wielen vastgemaakt wordt. Ik begrijp dat dat voor de wielen dus geen probleem is, maar WEL als je een aluminium frame hebt?
Nee, het is carbon wat het probleem is. Carbon kan niet goed tegen die krachten haaks op het materiaal. Dus een tikje tegen de buis, of de knijpkracht van zo'n framehouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:59

Griffin

Is mythical

pfff wat een wind zeg. Vandaag toch even rustig weg geweest om de benen in beweging te houden. Gewoon rustige (lage) D1 gedaan.
Vandaag wel over de 1000km van dit jaar gegaan (begin dit seizoen was ergens in april).
Ik fiets niet erg veel, maar vindt het wel een mijlpaal :D

Nu rust tot zondag en daar dan knallen tegen de betere fietsers (die een wat betere conditie hebben). Kijken waar ik eindig op de ladder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Inderdaad, hier ook echt stevige wind.
Vandaag was het nog vier dagen tot mijn eerstvolgende examen, dus de ideale moment om nog eens te trainen.
150km, 32 gemiddeld. Maar ik was kapot toen ik thuiskwam... amai, amai... Ik had wat te weinig gegeten en gedronken onderweg, en dat begon op het laatste zwaar door te wegen (lees: ik reed dan nog tussen 22 en 25/u).
Binnen een dikke twee weken is de Marmotte... Ik hoop dat ik mijn conditite-verval van de examens toch nog wat kan opkrikken.
Griffin schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 21:06:
Vandaag wel over de 1000km van dit jaar gegaan (begin dit seizoen was ergens in april).
Proficiat :9 Op naar de 2k :)
Nu rust tot zondag en daar dan knallen tegen de betere fietsers (die een wat betere conditie hebben). Kijken waar ik eindig op de ladder.
succes!

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Griffin schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 21:06:
pfff wat een wind zeg. Vandaag toch even rustig weg geweest om de benen in beweging te houden. Gewoon rustige (lage) D1 gedaan.

Als je nu tot zondag rust neemt is lang. Kun je beter vandaag of morgen even rustig gaan trappen. Als je nu tot zondag gaat rusten mis je prestatie.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Coldcat schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:01:
[...]

Als je nu tot zondag rust neemt is lang. Kun je beter vandaag of morgen even rustig gaan trappen. Als je nu tot zondag gaat rusten mis je prestatie.
Morgen helaas niet, en vandaag wordt moeilijk. Ik moet en de fiets nog schoonmaken (ding is echt vies) en moet vanmiddag ook nog weg.
Misschien heb ik nog ergens wat tijd, maar denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Anders even op de rollen?
Dan heb je ook al veel minder weerstand, en kan je beter op souplesse rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

.joeri. schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:06:
Anders even op de rollen?
Dan heb je ook al veel minder weerstand, en kan je beter op souplesse rijden.
Moet je wel rollen hebben. En die heb ik niet. Heb ik afgelopen winter wel aan gedacht maar niet gedaan omdat ik het een duure investering vind terwijl ik in augustus lang naar buitenland ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een heerlijke training was dat gisteren. Besloten om samen met teamgenoot wat meer te focussen op kracht en uithouding, dan op het reguliere "hard fietsen". De 4x per week die ik train zien er zo uit:

Di: 70 km Nieuwegein - Meerkerk - Nieuwegein
Wo: Spinning
Do: 60 km @ 36-38km/h gemiddeld
Zo: 140km + @ 30-31km/h

Nu vond ik de Donderdag groep waarmee ik trainde al wat minder, heel nerveus en vooral brutaal. Ik heb er een gloeiende hekel aan als ik op mijn stadsfiets wordt ingehaald door wielrenners op 10cm afstand van mijn stuur of die ineens schreeuwen als ze mij voorbij zijn: "Ga aan de kant!" Nou zo een groep is dat dus.

Dus een teamgenoot en ik hebben een andere training gedaan. 10x de Amerongseberg op (en weer af) en dat steeds op verschillende versnellingen. Uiteindelijk mijn laatste 4 klimmetjes op het buitenblad gedaan en versnelling 5 (van de 9) van het achterblad. Met 26km/h de Amerongseberg op (gemiddeld!). Dat was een prestatie.

Daarna als afsluiter op een stuk vals-plat een sprint gedaan, afstand was 500 meter en het was afwachten wie als eerste begon. Ik hoorde hem schakelen, zette aan en nam een voorsprong van 1 meter. Daarna met nog 50 meter te gaan kwam hij keihard terug en versloeg hij mij op 15 cm.

En een plaatje van de Garmin van mijn trainingsmaat.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/v839g2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:16

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben net weer terug vanuit Dieren.
Heb de Vael Ouwe tocht gereden, heb de route gereden met mn Edge 705.
Mooie tocht, weer 140km weg getrapt.

Het ging lekker op en af, goed voor zo'n 1000hm. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Nu online
Vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier;

Ik zit al een tijdje te stoeien met de juiste schoenmaat. Gezien mijn zeer smalle voet ben ik aangewezen op merken als SIDI. Nu heb ik nieuwe sidi's gekocht maar die zijn voor mijn gevoel toch te groot. Ik baal daar best van. Mag een schoen wat groter uitvallen? Hoeveel ruimte mag je bij je tenen overhouden? Ik heb het gevoel dat ik voorin 'zweef' met mijn tenen, dat die veel te vrij/los zitten.
Bij Bike2Build wisten ze me dat niet goed te vertellen namelijk. Ik heb uiteindelijk te grote schoenen gekocht heb ik het idee, dus die staan nu te koop. 1x gedragen :'( Sidi Ergo 2 (rood), maat 45 voor een zacht prijsje.

Maar nu zit ik dus wel in dubio: Moet ik een maat 44 kopen die toch wat drukpunten heeft bij de tenen, of moet ik een 44 kopen en dan een andere zool erin leggen, kan dat helpen?

Mijn eigen schoenmaat is trouwens 43, al een paar jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Roet op 18-06-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 19:29:
Vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier;

Ik zit al een tijdje te stoeien met de juiste schoenmaat. Gezien mijn zeer smalle voet ben ik aangewezen op merken als SIDI. Nu heb ik nieuwe sidi's gekocht maar die zijn voor mijn gevoel toch te groot. Ik baal daar best van. Mag een schoen wat groter uitvallen? Hoeveel ruimte mag je bij je tenen overhouden? Ik heb het gevoel dat ik voorin 'zweef' met mijn tenen, dat die veel te vrij/los zitten.
Bij Bike2Build wisten ze me dat niet goed te vertellen namelijk. Ik heb uiteindelijk te grote schoenen gekocht heb ik het idee, dus die staan nu te koop. 1x gedragen :'( Sidi Ergo 2 (rood), maat 45 voor een zacht prijsje.

Maar nu zit ik dus wel in dubio: Moet ik een maat 44 kopen die toch wat drukpunten heeft bij de tenen, of moet ik een 44 kopen en dan een andere zool erin leggen, kan dat helpen?

Mijn eigen schoenmaat is trouwens 43, al een paar jaar.
Ik ben daarom naar een sport speciaalzaak gegaan en heb mijn schoenen laten opmeten. Heb er al 3 jaar meer dan plezier van. De prijs? Niet veel duurder dan online! Ik heb maat 43 in mijn raceschoenen en 42 in mijn normale schoenen.

(Al moet ik binnenkort maar weer eens langsgaan, deze zijn te versleten :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je moet zeker geen schoenenmet drukpunten kopen. Zoek gewoon door tot je een passende oplossing hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
Ik heb altijd van schoenen maat 43 en heb ook Sidi raceschoenen maat 45. Bij mij heb ik daar niet ruimte in over. Ik heb de Sidi Genius 5 Pro. Misschien is het wat voor je. ;)
Had zelf eerst 44 besteld maar daar had ik drukpunten in, dat zat voor geen meter. Dus gelijk omgeruild voor maat 45.

Overigens had ik ze besteld bij futurumshop.nl, gewoon teruggestuurd in de koop-op-afstand periode en daarna nieuwe besteld. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Nu online
LuPo schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:32:
Ik heb altijd van schoenen maat 43 en heb ook Sidi raceschoenen maat 45. Bij mij heb ik daar niet ruimte in over. Ik heb de Sidi Genius 5 Pro. Misschien is het wat voor je. ;)
Had zelf eerst 44 besteld maar daar had ik drukpunten in, dat zat voor geen meter. Dus gelijk omgeruild voor maat 45.

Overigens had ik ze besteld bij futurumshop.nl, gewoon teruggestuurd in de koop-op-afstand periode en daarna nieuwe besteld. :)
Ja dat had ik achteraf moeten doen. Ik denk ook dat ik ga voor een schoen met een andere zool. Overigens ben ik wel gaan passen hoor, ik koop de meeste spullen in de winkel. Zéker dit soort dingen. Ik ben zelfs 3x gaan passen, echter blijft het lastig. Tot nu toe Shimano (te breed), Northwave (te breed) en Sidi (drukpunten bij kleine maat, te groot voorin bij grotere maat). Erg lastig dus om wat gepast te vinden! Maar ik ga misschien maar de Futurumshop-oplossing doen die je voorsteld; gewoon maar passen en een keertje fietsen en heeeeel zuinig op zijn en dan evt. terugsturen. Pfft wat een gedoe, ik wil gewoon fietsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Roet schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 00:15:
[...]

Ja dat had ik achteraf moeten doen. Ik denk ook dat ik ga voor een schoen met een andere zool. Overigens ben ik wel gaan passen hoor, ik koop de meeste spullen in de winkel. Zéker dit soort dingen. Ik ben zelfs 3x gaan passen, echter blijft het lastig. Tot nu toe Shimano (te breed), Northwave (te breed) en Sidi (drukpunten bij kleine maat, te groot voorin bij grotere maat). Erg lastig dus om wat gepast te vinden! Maar ik ga misschien maar de Futurumshop-oplossing doen die je voorsteld; gewoon maar passen en een keertje fietsen en heeeeel zuinig op zijn en dan evt. terugsturen. Pfft wat een gedoe, ik wil gewoon fietsen!
Ik had er overigens niet mee gefietst hoor. Ik had ze alleen thuis binnen aangepast en even op gelopen. Je kunt er inderdaad ook wel een keer mee fietsen maar dat is natuurlijk niet heel erg hygiënisch voor de volgende persoon die de schoenen daarna krijgt opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Roet schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 00:15:
[...]Ja dat had ik achteraf moeten doen. Ik denk ook dat ik ga voor een schoen met een andere zool. Overigens ben ik wel gaan passen hoor, ik koop de meeste spullen in de winkel. Zéker dit soort dingen. Ik ben zelfs 3x gaan passen, echter blijft het lastig. Tot nu toe Shimano (te breed), Northwave (te breed) en Sidi (drukpunten bij kleine maat, te groot voorin bij grotere maat). Erg lastig dus om wat gepast te vinden! Maar ik ga misschien maar de Futurumshop-oplossing doen die je voorsteld; gewoon maar passen en een keertje fietsen en heeeeel zuinig op zijn en dan evt. terugsturen. Pfft wat een gedoe, ik wil gewoon fietsen!
Misschien kun je eens kijken naar Mavic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Nu online
LuPo schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 09:36:
[...]

Ik had er overigens niet mee gefietst hoor. Ik had ze alleen thuis binnen aangepast en even op gelopen. Je kunt er inderdaad ook wel een keer mee fietsen maar dat is natuurlijk niet heel erg hygiënisch voor de volgende persoon die de schoenen daarna krijgt opgestuurd.
Ik heb ze gepast en in de winkel zaten ze goed. Wel wat speling voorin maar ik dacht dat dat zou meevallen. Heb in de winkel ook al een halve km gelopen zowat, met meerdere schoenen om te testen. Uiteindelijk zaten deze het beste, maar ik merk nu, ivm met mijn oude sidi's voor de MTB (Dragon) dat ik voorin gewoon echt veel te veel ruimte heb. En ja het klopt dat er nu 1xtje mee is gefietst, maarja daarom ben ik ook 80€ in prijs gedaald, lijkt me niet meer dan redelijk. Je kan tijdens het lopen niet echt voelen of een schoen op de fiets ook nog lekker zit, ben ik dus achter gekomen. Ik ga ook eens kijken naar Mavic dan. Hebben die ook een smalle leest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:29

Tjark

DON'T PANIC

Heb zelf nu de Sidi Logo en zat te twijfelen tussen 46 en 47. Ik heb zelf voor schoenen vaak 45/46 (en schaatsschoenen 44). Maar bij 46 kwam ik tegen de voorkant aan en de verkoper zei dat dat toch niet echt lekker is, zeker omdat je voeten ook uitzetten bij inspanning. Ik heb zelf ook lange smalle voeten en heb idd ruimte voorin (zeker als je 't gaat vergelijken met schaatsschoenen! ;) ), maar ze zitten goed. Misschien dat ik bij de voorvoet nog een zooltje inleg om 't aan te vullen. 46,5 was beter geweest, maar die hebben ze niet he?

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Roet schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 10:02:
[...]

Ik heb ze gepast en in de winkel zaten ze goed. Wel wat speling voorin maar ik dacht dat dat zou meevallen. Heb in de winkel ook al een halve km gelopen zowat, met meerdere schoenen om te testen. Uiteindelijk zaten deze het beste, maar ik merk nu, ivm met mijn oude sidi's voor de MTB (Dragon) dat ik voorin gewoon echt veel te veel ruimte heb. En ja het klopt dat er nu 1xtje mee is gefietst, maarja daarom ben ik ook 80€ in prijs gedaald, lijkt me niet meer dan redelijk. Je kan tijdens het lopen niet echt voelen of een schoen op de fiets ook nog lekker zit, ben ik dus achter gekomen. Ik ga ook eens kijken naar Mavic dan. Hebben die ook een smalle leest?
Ik bedoelde ook het geval dat ik noemde dat je ze retour stuurt met de koop-op-afstand garantie. Dus retour naar de winkel. Dan vind ik het niet hygiënisch als je er al een keer mee buiten hebt gefietst voor de volgende koper die ze van de winkel krijgt opgestuurd.

Als je ze zelf verkoopt via bijv. MP dan is dat natuurlijk geen enkel probleem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Nu online
Ah zo. Ja daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb ze dan ook netjes op MP gezet hoor, dat ze één keer gedragen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Vandaag de tijdrit. Niet echt super kunnen slapen maar toen ik om 7 uur wakker werd voelde ik me goed.
Rond 8:30 bij vrienden en daar omkleden.
9:00 (9:15) verzamelen in de buurt en warm trainen tot 10:00 en toen begon de lol. Ik starte als 8e van de 27e en zat een jong gozertje achter me. Van vrienden wist ik dat hij vast wel bij zou komen (heeft ie ook gedaan).
Ik had een paar doelen:
1 - onder de 15 minuten (het was 7KM)
2 - niet laatste worden
3 - 1 van de vrienden verslaan.

Na het warmdraaien was ik echt wel warm, zelfs beetje vermoeid. Maar toen ik vertrok was de vermoeidheid weg en vertrok ik te snel :P (niet wetende hoe ik een tijdrit moet aanpassen). Had op een gegeven moment een lekker tempo met wind mee. Maar wind tegen helaas toch wat minder tempo (laatste 1,5km was wind tegen).
Net voor de finish werd ik bijgehaald en gingen we naast elkaar over de finish :P.

Mijn resultaat. 12e van de 27e (en de op 3/4 van de heren aangezien er ook behoorlijk wat jongere dames meereden en die wonnen het niet op kracht). Ik had de 7km in 12:14 gedaan en dus een gemiddelde van ong 34kmph.
Maw ik was best erg blij toen ik dat hoorde want dat betekende dat ik al mijn doelen had gehaald. Van de 3 vrienden was er 1 1e (10:11). De andere jongen zat achter me op 12:32 en de dame had me eraf gereden met 11:41.

Nu ben ik gesloopt en ga ik maar eens vroeg slapen vandaag. Dinsdag weer rustig in mn eentje fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Gisteren de Jan Janssen Classic gedaan, 150km met dik 1400hm. De 1e 90-100 km gingen lekker, maar daarna merkte ik dat ik nog niet veel inhoud heb. Ondanks veel eten en drinken onderweg begon het kaarsje langzaam uit te gaan en heuvels als de Wageningse berg (waar ik normaal op vlieg), waren echt een uitputtingsslag voor me geworden. Ik fiets pas twee jaar en dan voornamelijk ritten tot 60km, misschien komt dat duurvermogen met de tijd pas.
Al met al was het wel een leuke ervaring en vooral een goede training voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Voor de liefhebbers, hier een livestream van de Tour de Suisse, hopelijk wint Gesink het geel !

Ik ga morgen maar weer eens fietsen. Vandaag voornamelijk aan de fiets gesleuteld. Experiment met een cm kortere stuurpen (van 14 > 13) is voorlopig geslaagd, nu heb ik de pen omgedraaid om te kijken of meer hoogte nodig heb. Ik vermoed overigens van niet, maar proberen kost niets. Volgende stap is weer een cm kortere pen (12 cm), die ik al heb liggen. Korter gaat het sowieso niet worden, want met de 11 cm pen die bij het frame zat kreeg ik direct rugpijn na een km of 50.

Ik ben dus aan het sleutelen aan de positie omdat ik volgend seizoen een nieuwe fiets ga bouwen.

Verder nieuwe trapas (2de hands Record met slechts 500 km erop) en een nieuwe ketting (KMC) geplaatst. Vorige week al een nieuw zadel, dus nu zijn alle kraakjes als het goed is definitief uit de fiets :) Die oude Chorus as heeft het trouwens niet lang gedaan, ik schat nog geen 20k terwijl ie zeker 35k mee moet kunnen als ik de verhalen op internet moet geloven.

[ Voor 90% gewijzigd door havana op 20-06-2010 15:04 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Vorig jaar in de zomer een week gefietst in de Alpen (Bourg d'Oissans). Dat is zo goed bevallen dat we hier een vervolg aan gaan geven. De opties voor dit jaar zijn: Dolomieten (Bormio), Haute Alpes (Piemonte) of de Mont Ventoux.

Hebben jullie ervaring met deze gebieden? Wat is een aan- of afrader?

Mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar de Mont Ventoux. Dit omdat ik denk dat het aanbod qua routes daar meer gevarieerd is dan in bijvoorbeeld de Dolomieten. In de omgeving van de Mont Ventoux verwacht ik ook mooie tochten te kunnen maken zonder direct iedere dag een bizarre berg op te hoeven fietsen. Vanzelfsprekend wil ik die Mont Ventoux wel op, maar iets dergelijks hoeft van mij niet dagelijks. Voor de wat minder getrainde/getallenteerde klimmer dus een meer geschikt aanbod denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@agro, je kan ook denken aan cote d'azur / Alpes Maritimes, daar kan je ook erg mooi fietsen!
Mont Ventoux ben ik ook geweest, je kan dr mooi bergop fietsen en ook redelijk vlak fietsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Harmen op 21-06-2010 11:53 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
argro schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:57:
Vorig jaar in de zomer een week gefietst in de Alpen (Bourg d'Oissans). Dat is zo goed bevallen dat we hier een vervolg aan gaan geven. De opties voor dit jaar zijn: Dolomieten (Bormio), Haute Alpes (Piemonte) of de Mont Ventoux.

Hebben jullie ervaring met deze gebieden? Wat is een aan- of afrader?

Mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar de Mont Ventoux. Dit omdat ik denk dat het aanbod qua routes daar meer gevarieerd is dan in bijvoorbeeld de Dolomieten. In de omgeving van de Mont Ventoux verwacht ik ook mooie tochten te kunnen maken zonder direct iedere dag een bizarre berg op te hoeven fietsen. Vanzelfsprekend wil ik die Mont Ventoux wel op, maar iets dergelijks hoeft van mij niet dagelijks. Voor de wat minder getrainde/getallenteerde klimmer dus een meer geschikt aanbod denk ik.
Ik vertrek binnen een weekje naar de Alpen (Marmotte *O* ).

Is het niet zo dat de bergen in de Dolomieten iets korter zijn, maar wel steiler dan de Alpen?
Ik ben wel al in de Dolomieten geweest, maar was toen 12 jaar, dus veel weet ik er niet meer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
.joeri. schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:45:
[...]

Ik vertrek binnen een weekje naar de Alpen (Marmotte *O* ).

Is het niet zo dat de bergen in de Dolomieten iets korter zijn, maar wel steiler dan de Alpen?
Ik ben wel al in de Dolomieten geweest, maar was toen 12 jaar, dus veel weet ik er niet meer van...
Op basis van mijn speurtocht op het internet kwam ik ook tot de conclusie dat de bergen in de Dolomieten relatief stijl zijn. Iedereen is overigens wel erg enthousiast over de schoonheid van dat gebied. Tijdens de Giro zie je wel eens stukken van >20% voorbijkomen. Dat ben ik in de Alpen niet tegengekomen. Dat is alsof je even een Stockeu halverwege de Alpe d'Huez hebt.

Veel succes met de Marmotte overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Dankje ;)
Vandaag nog een laatste examen, en dan morgen een lange duurrit doen (7uurtjes ofzo...)

Stockeu halverwege Alpe d'Huez, afzien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf al twee jaar achtereen wezen fietsen bij de Mont Ventoux. Blijf ik een fascinerende pukkel vinden. Je kan daar ook in de omgeving goed fietsen. Dit jaar ga ik weer een weekje in de omgeving van de Mont Ventoux fietsen. Zit dan in een mobile home in Bedoin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@havana,

ik heb zo het idee dat ik jou laatst bij EPBike heb gezien: je was met een Bianchi, neutrale wielerkleding en je vond Campa-shifters lelijk. Ja, ik heb wat dingen opgevangen. :P Had alleen het idee dat jij niet in deze omgeving woonde, dus legde de link niet meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zou heel goed kunnen, was jij die lange renner die een beetje naar gelletjes enzo stond te kijken?

Laten we eerlijk zijn, Campa 11 speed is niet om aan te zien :X

[ Voor 25% gewijzigd door havana op 23-06-2010 07:56 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 13:02:
Zelf al twee jaar achtereen wezen fietsen bij de Mont Ventoux. Blijf ik een fascinerende pukkel vinden. Je kan daar ook in de omgeving goed fietsen. Dit jaar ga ik weer een weekje in de omgeving van de Mont Ventoux fietsen. Zit dan in een mobile home in Bedoin!
Wat zijn mooie routes om te doen in de omgeving? Welke omgeving zit je dan?

Op basis van de kaart lijkt het gebied ten NO van de Mont Ventoux mij interessant. Daar kom je vrij snel de uitlopers van de Alpen tegen namelijk. Maar op het internet vind je ook veel routes ten Zuiden of ten Westen van de Mont Ventoux. Dat is wel een beetje bepalend voor de verblijfplaats aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 07:56:
Zou heel goed kunnen, was jij die lange renner die een beetje naar gelletjes enzo stond te kijken?
Correct!
Laten we eerlijk zijn, Campa 11 speed is niet om aan te zien :X
Het is inderdaad niet het mooiste ontwerp ooit, maar ach, ze liggen prima in de hand, schakelen uitstekend en als je op de fiets zit, zien ze er eigenlijk prima uit :+

Vind trouwens de ontwerpen van Shimano en SRAM uit niet bepaald briljant, al bevalt de SRAM me optisch wel wat beter dan het Shimano-spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Shifters zijn toch gewoon shifters? En als je ze niet mooi vind koop je andere (haha).

Ik ben gister even weg geweest maar merkte dat mn benen nog vermoeid waren van het weekend. Morgen avond weer even fietsen en dan zaterdag weer een lange rit. Ik weet alleen nog niet waarheen dus vanavond maar even een rit uitzetten.

Even een vraag mbt sleutelen aan je fiets. Wat heb je nodig om een trapper eraf te krijgen, want ik wil niet gewoon een tang pakken en de grip oid verkloten. Ik vraag dit omdat ik straks de fiets wil ophangen en zonder linkertrapper valt de fiets dichter naar de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:10

bonzz.netninja

Niente baffi

@ griffin je hebt speciale trapperassleutels. Die zijn wat dunner. Maar met een gewone steeksleutel lukt het mij ook altijd prima

Ik fiets dus de laatste tijd met zon tooltje op mijn android telefoon, sportypal, die dan leuk meet mbv gps hoe hard en waar ik ben. Wat hij echter ook doet is doortellen als ik stil sta. Hierdoor loopt het gemm. tussen mijn km teller op de fiets en sportypal nogal uiteen (25 op sportypal, 30 op teller).
Kent iemand toevallig tools die wel stoppen met meten als ik ook stil sta?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel overleg in de groep gaan we over 2 weken naar mijn ouders toe. Wat dus inhoud dat we die dag 260km gaan fietsen. Dit als voorbereiding op Boogies Exterme. Gisteren al even proefgedraaid met 85km fietsen. Was een heerlijk rondje met 36km/h gemiddeld. (Wind mee op laatste stuk zorgde voor 40+), daarvoor was gemiddelde 34km/h

Moet trouwens wel wennen aan mijn zadel, dat is zo een carbon geval waar vrijwel geen vulling in zit. Maar met begin er aan te wennen.

Morgen training, 20x Amerongse berg op! Vrijdag 80km fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Laatst online: 10:35

Pater

Terry Tate

Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:32:
Na veel overleg in de groep gaan we over 2 weken naar mijn ouders toe. Wat dus inhoud dat we die dag 260km gaan fietsen. Dit als voorbereiding op Boogies Exterme. Gisteren al even proefgedraaid met 85km fietsen. Was een heerlijk rondje met 36km/h gemiddeld. (Wind mee op laatste stuk zorgde voor 40+), daarvoor was gemiddelde 34km/h

Moet trouwens wel wennen aan mijn zadel, dat is zo een carbon geval waar vrijwel geen vulling in zit. Maar met begin er aan te wennen.

Morgen training, 20x Amerongse berg op! Vrijdag 80km fietsen.
:X 36 km per uur gemiddeld?? Ik heb al vaker dat soort snelheden van jou gezien, hoe krijg je dat voor elkaar? Fiets je met een groep? Ik heb gisteren met veel moeite 80 km met 32,5 km per uur gemiddeld gefietst, ik kan me niet voorstellen om dat naar 36 te krijgen...

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Pater schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:44:
[...]

:X 36 km per uur gemiddeld?? Ik heb al vaker dat soort snelheden van jou gezien, hoe krijg je dat voor elkaar? Fiets je met een groep? Ik heb gisteren met veel moeite 80 km met 32,5 km per uur gemiddeld gefietst, ik kan me niet voorstellen om dat naar 36 te krijgen...
Dat zijn redelijk absurde gemiddeldes inderdaad. Als ik x gemiddeld wil halen dan moet de kruissnelheid ongeveer op x+3 liggen, dit doordat je natuurlijk veel verlies maakt in bochten et cetera. Voor 36kmph gemiddeld zul je dus ca. 40kmph als kruissnelheid aan moeten houden. Dat zit tegen het professionele aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
@Pater: In groep rijd je natuurlijk wel gemakkelijker 40/uur dan alleen. En als er geen klimmen inzitten is dat goed te doen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb hier bij mijn rondjes in Zuidelijk Limburg/Luik toch wel altijd het idee dat ik buitengewoon hard heb doorgefietst als ik 30 gemiddeld haal. meestal blijft het toch bij 25, dan kan ik tenminste nog een beetje leven tijdens en na het fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
.joeri. schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:17:
@Pater: In groep rijd je natuurlijk wel gemakkelijker 40/uur dan alleen. En als er geen klimmen inzitten is dat goed te doen hoor :)
Dan nog is het een hele prestatie. Ook in een groep is 40kmph niet zo heel erg makkelijk. Je zult bijvoorbeeld ook zeer regelmatig kopwerk moeten doen en na iedere bocht is het weer flink aanzetten om weer naar die 40kmph te gaan. Dat vreet energie. Daarbij is het met dergelijke snelheden niet doodeenvoudig om wiel aan wiel te fietsen, zeker niet op wegen waar ook nog anderen gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Idd, flinke gemiddeldes. :?
Denk dat de ene teller ook wat meer aangeeft dan de andere.
Weet dat mn GPS veel nauwkeuriger is dan een 'simpel' tellertje.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 15:16
Kwestie van veel trainen.

Twee/drie jaar geleden fietste ik rondjes van 85km met 35 gemiddeld, in mijn eentje. En dan hebben we het over rondjes met veel bulten (Twente) en kleine weggetjes, dus veel bochten e.d. Snelheid van deur tot deur. Dan zit je kruissnelheid inderdaad tegen de 40, gemiddeld genomen. In die tijd reed ik tot maximaal 10.500km per jaar, grotendeels tussen maart en september, en veel spinning in de winter. Het kan dus best, mits je veel traint :) Enige aanleg helpt natuurlijk ook.

De afgelopen 2 jaar door omstandigheden minder gefietst (wel nog 10u per week gesport overigens), maar na m'n vakantie wil ik weer flink wat km's gaan maken :)

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zegt ook allemaal weinig over hoe je dan presteert in bijv. een cyclo. Ik reed 6h02 in de Dolomieten Marathon, en dat jaar kwam ik op training zelden boven de 28 km/uur gemiddeld uit. Alleen maar extensief duur, en vrijwel alles solo...

Gemiddeldes verschillen trouwens ook gigantisch veel per teller. Mijn Polar heeft geen auto start/stop en dan gaat je gemiddelde nogal drastisch omlaag als je eventjes stopt om je bidon bij te vullen...

[ Voor 30% gewijzigd door havana op 23-06-2010 22:21 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Harmen schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:59:

Weet dat mn GPS veel nauwkeuriger is dan een 'simpel' tellertje.
Dat hangt natuurlijk van de instelling van dat 'simpele' tellertje af. Wanneer je de wielomtrek nauwkeurig opmeet en in het 'simpele' computertje zet dan is er weinig reden voor onnauwkeurigheid. En zo'n GPS meter kan natuurlijk ook onnauwkeurig zijn door slechte signalen (bijvoorbeeld in een dal) of door helemaal geen signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:35
bonzz.netninja schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:01:

Ik fiets dus de laatste tijd met zon tooltje op mijn android telefoon, sportypal, die dan leuk meet mbv gps hoe hard en waar ik ben. Wat hij echter ook doet is doortellen als ik stil sta. Hierdoor loopt het gemm. tussen mijn km teller op de fiets en sportypal nogal uiteen (25 op sportypal, 30 op teller).
De garmin edge heeft zo'n optie: je kan instellen dat als je traag rijdt of stil staat (rood licht - bidon bijvullen) hij stopt met meten. De 705 heeft die optie, over de lagere reeksen kan ik dit niet zeggen omdat ik het niet weet, maar waarsch hebben ze dit ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Een GPS is onnauwkeuriger dan een teller die correct staat ingesteld op 2096 of 2100.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

.joeri. schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:17:
En afhankelijk van verkeer en verkeerslichten. Die laatste zijn echt dodelijk voor je tempo.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Gemiddelde hangt ook erg samen met wind. Hier rondom Amsterdam is bijna alleen maar polder en daar staat altijd wind, zelfs als er op teletekst staat dat het windkracht 1 is. Woon je in Utrecht of op de Veluwe, zul je veel meer door de bossen rijden waar veel minder wind staat.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, kom maar eens een rondje fietsen boven Groningen. :)
Altijd wind!

Ga zo even een rondje maken, +/- 100km

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zal dat vanaf volgende week regelmatig doen, ik verhuis namelijk die kant op :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo, weer 100km op de teller gezet.
Was niet echt vooruit te branden op de terugweg, had het gevoel dat de wind van alle kanten kwam. :)

Denk dat ik asap een bel ga monteren, blijf aan het roepen. (al die oudjes op de fietsenpaden met hun electrische fietsen).
Iemand nog tips voor een kleine bel?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Heb gewoon zo'n el cheopo bel voor aan je vorkbuis / stuurpen. Kost 2 euro ofzo bij de LBS. Werkt prima.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:08
zo, even een crosspostje uit het MTB topic, alleen hier met de plaatjes er bij :P

Ik heb hem vooral gekocht voor woon-werk (nouja, afstudeerstage :+) verkeer. 36km per dag.
Het is een Empella, ik gok een op maat gemaakte, geen type naam verder en een beetje aparte maten maar het past mijn perfect, heb er een paar geprobeerd en deze voelde gelijk goed.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1134/4729960298_e3775c0982_z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1065/4730146352_32ea195e00_z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1117/4730147578_a9dc32e66e_z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1407/4730159858_324f559891_z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1062/4730160148_9f9aa96718_z.jpg

De zadelbuis is 62cm, bovenbuis is 56cm de wielbasis is 97cm
als ik even zo lees op het internet is dat een vrij aparte combinatie, korte wielbasis voor zo'n hoog frame. Maar hoe dan ook, ik zit er goed op :)

Lak is niet zo geweldig en de zadelpen zit erg vast (maar dat komt wel goed). Verder draait alles heerlijk en schakelt het super, iets dat ik totaal niet verwachtte van dit oude spul. Afmontage is helemaal Shimano Exage en de velgen zijn Wolber GTA2's. Het is blijkbaar een fiets gebouwd om echt wedstrijden mee te rijden, aangezien er een oogje op zit voor een startnummer plaatje.

Net ook nog even gemailed met Empella, het frame is waarschijnlijk 20 jaar oud en de buizen zijn Columbus Cromor

Al met al, geen verkeerde deal voor 70 euro lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Harmen schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 17:27:
Iemand nog tips voor een kleine bel?
Deze.
Klein (hij doet de naam XXL geen eer aan :+) en een enorm luide 'bel' zodat je al op redelijke afstand kan bellen (en zo een beetje op tempo kan blijven :))

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:29

Tjark

DON'T PANIC

Ik was op zoek naar een bel als deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.bikealliance.nl/prodimg/3312/l-Accessoires-en-onderdelen-Toeters-en-bellen-Electra-bel-Aluminium-Dome.jpg
Maar zij konden 'm nog niet leveren en ben nog nergens anders zo'n 'klassieke wielrennersbel' tegengekomen.

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
In Belgie moedigen ze de fietstap aan...
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/2010/05/21/NBN_A17fietsTAP.MM.jpg.275.jpg
Of het echt een goede vervanger van de bel is, weet ik niet ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
.joeri. schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:06:
[afbeelding]
Wat is het en hoe werkt het?

Ziet er uit als een band voor om de arm. Hoe gaan mensen die in de weg fietsen daardoor opzij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@MrTinux, zoiets is nog wel te doen idd. :)

@.joeri., heb daar zelf ook eens aangedacht. Gewoon iets op batterijen.
Alleen is het geen kijk gelijk. ;)

@agro, kijk maar eens op deze pagina, staat ook een demo.

[ Voor 30% gewijzigd door Harmen op 25-06-2010 10:19 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 13:10

bonzz.netninja

Niente baffi

wtf is er mis met zon klein mini belletje? Die zie je geeneens zitten. Ik heb hem trouwens ook eens gemonteerd onder mijn zadel. Daar viel hij helemaal niet op en werkte prima.

Gekke belgen :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Dat kan geen succes worden lijkt mij. Zo'n band om de arm lijkt mij maar irritant, zeker wanneer je met korte mouwen fietst. En over esthetica beginnen en dan zo'n lelijk groen ding bedenken sltaat ook nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

argro schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:14:
[...]
Wat is het en hoe werkt het?

Ziet er uit als een band voor om de arm. Hoe gaan mensen die in de weg fietsen daardoor opzij?
Force Field. :+

Je hebt ook van die duimbellen voor skaters.

Ik heb ook behoefte aan een waarschuwingssysteem voor irritante zondagsrijders, wegblokkeerders en -piraten.

Ik moet zeggen, ik heb een vuvuzela staan. :+

[ Voor 28% gewijzigd door Ramzzz op 25-06-2010 10:39 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:08
en dan ook nog, de meeste mensen die het horen zullen omkijken om te kijken wat zo'n raar geluid maakt voordat ze er uberhaubt aan denken om aan de kant te gaan.
als het een zelfde geluid maakt als een normale fietsbel of een scooter-toeter kan het wel eens werken denk ik

Op mijn mtb heb ik zelf een klein belletje van BBB dat vast zit op een spacer onder de stuurpen, klein onopvallend ding dat je ook nog eens achter de stuurpen kan draaien voor de aerodynamica ( :+ )

op de racefiets zit nog geen belletje, maar die gaat er nog wel op komen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Laatst online: 13:17

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Heb altijd zonder bel gereden, maar sinds een paar weken deze op mijn fiets en het is toch wel erg handig. De meeste mensen horen je niet/letten niet op en dan is zo'n klein belletje wel een uitkomst.

Viel mij trouwens gister op dat het meerendeel van de wielrenners zonder helm aan het fietsen was :F . Nu zie ik er normaal al veel zonder helm, maar gister was het aandeel wel erg groot. Zal wel vanwege het warme weer zijn, maar daar word je niet onschendbaar van hoor....

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:29

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Goed, vraagje voor de heren experts

Ik heb een shimano ultegra triple voor 52-39-30, en ben tijdens mijn laatste vakantie in de dolomieten geslaagd de 39 te slopen (1 tandje afgebroken). Nu heb ik zelf dat blad vervangen, maar toen ik er vanochtend op fietste, trapte ik door (de ketting sloeg over leek het wel).

Ik heb niet de ketting tegelijkertijd vervangen, en ik gok dat er ca 4000 km mee gereden is.
Kan dit doortrappen een gevolg zijn van het niet vernieuwen van de ketting, of kan het ook zijn dat ik mijn blad verkeerdom heb gemonteerd ofzo?

Advice appreciated :P

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
argro schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:32:
[...]
Dat kan geen succes worden lijkt mij. Zo'n band om de arm lijkt mij maar irritant, zeker wanneer je met korte mouwen fietst. En over esthetica beginnen en dan zo'n lelijk groen ding bedenken sltaat ook nergens op.
Inderdaad, het is verre van een succes. Op de Belgische wielerforums is er niemand die er vrijwillig mee rondrijdt :p
Ramzzz schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:37:
[...]

Force Field. :+

Je hebt ook van die duimbellen voor skaters.

Ik heb ook behoefte aan een waarschuwingssysteem voor irritante zondagsrijders, wegblokkeerders en -piraten.

Ik moet zeggen, ik heb een vuvuzela staan. :+
Zo'n vuvuzela, zalig :) Da's pas duidelijk. Ik heb er ook aan gedacht om dat als reddersfluitje te gebruiken :P

Ikzelf rijd eigenlijk altijd zonder belletje (zowel op de mtb als koersfiets niet).
Ik roep meestal gewoon even, en bedank daarna. Doeltreffend, goedkoop, en gewichtbesparend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

.joeri. schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:06:
[afbeelding]
Wat een bagger ding.
A: irritant geluidje
B: batterijen gaan een keer op
C: moet je hand helemaal van je stuur halen. bij normale bel ben je ten minste nog bij je stuur.

maw: gewoon klein bulbbelletje monteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

.joeri. schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:41:
[...]

Inderdaad, het is verre van een succes. Op de Belgische wielerforums is er niemand die er vrijwillig mee rondrijdt :p

[...]

Zo'n vuvuzela, zalig :) Da's pas duidelijk. Ik heb er ook aan gedacht om dat als reddersfluitje te gebruiken :P

Ikzelf rijd eigenlijk altijd zonder belletje (zowel op de mtb als koersfiets niet).
Ik roep meestal gewoon even, en bedank daarna. Doeltreffend, goedkoop, en gewichtbesparend ;)
Afhankelijk van wat ik tegenkom, is het "pardon!" (moeder met 2 kinderen), "pas op!" - bejaarden die de hele breedte van de weg/de beide rijstroken van het fietspad met zijn tweeën denken te moeten beslingeren, of "PAS OP!!!!!" voor 4-dik fietsende scholieren, of slingerende bellers.

Altijd ruim van tevoren.

Overigens in het geval van onbenul, niet kijken of anderszins als een kip zonder kop over straat gaan gelardeerd met hier en daar een krachtterm. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Baal er altijd van als ik flink aan het trainen ben en buiten adem ben...
Dan is het juist lastig te roepen. :+
Of als er een flinke wind van voren staat, dan horen mensen het pas heel laat.

Ga vanmiddag ff langs de LBS. Ben ik af van het gezeur.

[ Voor 18% gewijzigd door Harmen op 25-06-2010 12:16 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Wat is toch de moeite van even een bel op je racefiets zetten 8)7 ik snap dat nooit zo goed. Stukken duidelijker dan roepen en het staat imho ook minder asociaal. Toch wel grappig verschil dat je in het ligfiets topic ziet dat mensen hun fiets helemaal volbouwen met electronica ed en bij wielrenners durven ze niet eens een belletje te monteren omdat het weer een gram extra is ofzo :P (een keer een natte scheet laten en je bent meer gewicht kwijt :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Metro2002 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:06:
Wat is toch de moeite van even een bel op je racefiets zetten 8)7 ik snap dat nooit zo goed. Stukken duidelijker dan roepen en het staat imho ook minder asociaal. Toch wel grappig verschil dat je in het ligfiets topic ziet dat mensen hun fiets helemaal volbouwen met electronica ed en bij wielrenners durven ze niet eens een belletje te monteren omdat het weer een gram extra is ofzo :P (een keer een natte scheet laten en je bent meer gewicht kwijt :9 )
Die fascinatie is inderdaad wel grappig. Zo deed ik laatst mee aan een tocht waarbij twee jongens bij een rustpunt druk bezig waren hun (dure) carbon fietsen qua gewicht te vergelijken. Na dat even aangezien te hebben heb ik hen er even op gewezen dat de ene fiets beschikte over twee volle bidons en de andere over één half lege bidon. Scheelt toch zomaar weer een kilo ofwel ca. 10% van het totale gewicht. Of te te dikke mannetjes die toch graag vele euro's uitgeven aan een nog lichtere fiets.

[ Voor 5% gewijzigd door argro op 25-06-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Sparhawk schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:23:
Ik heb een shimano ultegra triple voor 52-39-30, en ben tijdens mijn laatste vakantie in de dolomieten geslaagd de 39 te slopen (1 tandje afgebroken). Nu heb ik zelf dat blad vervangen, maar toen ik er vanochtend op fietste, trapte ik door (de ketting sloeg over leek het wel).

Ik heb niet de ketting tegelijkertijd vervangen, en ik gok dat er ca 4000 km mee gereden is.
Kan dit doortrappen een gevolg zijn van het niet vernieuwen van de ketting, of kan het ook zijn dat ik mijn blad verkeerdom heb gemonteerd ofzo?
Het is mogelijk om hem verkeerd (om) te monteren, maar ik heb geen idee of dat je probleem kan veroorzaken. Hier is de techdoc: http://www.shimano-benelu...v1_m56577569830675592.pdf

Je ketting heb je veel te lang mee doorgereden (imo). Grofweg zijn er 2 werkbare strategieën qua ketting/cassette gebeuren.
1. Je houdt de kettingslijtage goed in de smiezen, danwel met een kettingslijtage meter, een schuifmaat of andere methoden als het schakeltje van het voorblad liften, en je vervangt hem op het moment dat ie versleten is. Je cassette kan dan zo'n 3 kettingen mee (of pak 'm beet 7500 km)..

2. Je rijdt ketting en cassette op tot dat ze versleten zijn of je doortrap problemen krijgt.

De laatste strategie is verreweg het minst tijdrovend, maar heeft naar mijn mening belangrijkere nadelen dan de eerste. De meeste slijtage wordt veroorzaakt doordat je ketting langer wordt en niet meer precies tussen de tanden valt. Dus in de tweede strategie gaat niet alleen je cassette minder lang mee, maar ook je voorbladen (al is dat effect minder, omdat ze dikker zijn). Daarnaast loop je de kans op kettingbreuk en mindere functionaliteit van je hele aandrijfsysteem.

De eerste strategie kan duurder zijn, afhankelijk van de snelheid waarmee je ketting slijt en de keuze van je ketting en cassette. Ik vermoed dat als je de mindere levensduur van de voorbladen meerekent het ruim de goedkoopste taktiek is, maar over het algemeen gaan die zo lang mee dat je je fiets al verkocht hebt voordat je ze moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 13:52
bonzz.netninja schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:01:
Probeer eens de cardiotrainer. Die gebruik ik ook op m'n android. Heeft een auto-pause functie voor 3 settings:
V < 10 Km/h
V < 5 Km/h
V = 0 km/h

Ik heb sinds kort een Polar CS200cad en heb m'n eerste trainingen op hartslag erop zitten. Maar dat is nog best lastig om "langzaam" te fietsen. Ik merk dat ik constant mijn normale snelheid aan wil nemen (+/- 30 a 31 Km/h)
en ik dan dus een stuk of 10 a 15 slagen boven het "toegestane" D1 limiet kom.
Blijft lastig om hieraan te wennen.

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
Ik had een vraagje over de route Rotterdam - Den Haag. Als ik dit in mijn navigatie zet stuurt ie me via Berkel, Zoetermeer en zelfs vlak langs Leiden. Maar je kan toch ook via Delft fietsen? Geen idee nog hoe ik dit in mijn navigatie moet aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
fsve schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 17:07:

en ik dan dus een stuk of 10 a 15 slagen boven het "toegestane" D1 limiet kom.
Blijft lastig om hieraan te wennen.
Je moet dat soort trainingen ook weer niet zo strak opvatten. Het moet wel leuk blijven. De hartslagmeter kan je veel inzicht over jezelf geven en dan met name over hoe je op dat moment aan het rijden bent, maar ik vind persoonlijk minder dat je hem ook omgekeerd moet gebruiken. Fietsen onder de dictatuur van de Polar heb ik ook een tijdje geprobeerd, maar als je lekker wilt fietsen dan moet je lekker fietsen en of dat nou in D1 of D2 is maakt echt geen reet uit behalve als je elke dag wilt fietsen omdat je van een D1 sessie veel minder lang hoeft te herstellen.

Tevens kan je die zones moeilijk zelf vast stellen zonder een sport medisch advies, dus het blijft een benadering, ga dan ook niet op 1 of 2 hartslagen meer of minder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 10:17

Peetman

Tjah....

Michie23 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 17:07:
Ik had een vraagje over de route Rotterdam - Den Haag. Als ik dit in mijn navigatie zet stuurt ie me via Berkel, Zoetermeer en zelfs vlak langs Leiden. Maar je kan toch ook via Delft fietsen? Geen idee nog hoe ik dit in mijn navigatie moet aangeven.
Via Leiden is inderdaad wel heel erg om. Je kan bijvoorbeeld langs de Zweth naar Delft fietsen.

De fietsrouteplanners van de fietsersbond zijn hiervoor wel handig: http://www.fietsersbond.nl/urlsearchresults.asp?itemnumber=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Michie23 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 17:07:
Je kunt zoals Peetman al meldt, langs de Zweth (westkant Schie) en over de Rotterdamseweg (oostkant), en de 3e directe route is aan de oostkant van de A13, waarmee je via Delfgauw rijdt. Vanaf Delft kun je verschillende routes nemen, o.a. via Ypenburg (Nootdorp) of via het centrum of de oostkant van Delft , langs de Schie/Vliet, aan weerszijden, of via de Beatrixlaan/Provinciale weg, of over de Lange Kleiweg, alle routes leiden dan zowat door Rijswijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Metro2002 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:06:
... het ligfiets topic ... bij wielrenners ...
ligfietsers zijn ook wat meer high-tech-toeters-en-bellen-gericht, wielrenners zijn vaak wat asketischer bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

* Griffin gaat zo weer iets van 75km op de teller zetten. Wel een beetje warm maar dat geeft niet :P
was niet iets van, maar gewoon 75 :P.
http://www.bikemap.net/route/556300

Niet teveel gekke klimmen er in maar ging vanaf de dijk bij Heesselt (meest zuidelijke punt van de route) richting huis toch wel wat minder. Drinken bijna op en gewoon geen mensen in de tuin. Maar ging toch nog met 28avg :D

[ Voor 58% gewijzigd door Griffin op 26-06-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
woensdag 140km gereden, gisteren 50km losrijden en vandaag 182km. De Ardennaise Sebastien Rosseler. 2600 hoogtemeters en 182km... met onder andere de zwaarste col van belgie (volgens cotacol-klassement), de cote de haussire. Mooie en zware tocht, rustig vertrokken, en na +/-100km de gas opengezet :)
goede voorbereiding/test voor de marmotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb vanmorgen met de 'club' een traing gehad.
Krachttraining, 16 x een viaduct oprijden en daarna uitrijden.
Al met al weer 110km. :)

@joeri, wanneer ga je?
Suc6 iig!

[ Voor 12% gewijzigd door Harmen op 27-06-2010 22:22 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed bezig joeri!

Ben zelf dit weekend in Limburg geweest:
- zaterdag grootste gedeelte van Mergellandroute gefietst: 114 km
- zondag Omloop Math Salden: 152 km

Niet al teveel hm, maar ging wel ok. Verrassend genoeg geen last van de warmte.

Morgen even een herstelritje en fiets nakijken.
Dinsdag spullen pakken en woensdag reisdag naar Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Harmen schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:21:
Heb vanmorgen met de 'club' een traing gehad.
Krachttraining, 16 x een viaduct oprijden en daarna uitrijden.
Al met al weer 110km. :)

@joeri, wanneer ga je?
Suc6 iig!
16 x een viaduct over, dat gaat goed in het begin maar na de 10e keer al veel minder :p
Doet me denken aan het BK vandaag, 17 toeren met telkens 3 hellingen... en dan in die hitte...

Ik vertrek morgen naar Bourg d'Oissans, we zitten in een hotel(letje?) op Alpe d'Huez...
Dinsdag en woensdag daar dus nog enkele trainingen doen (en parcours kennis opdoen ;) ). Donderdag en vrijdag rustig aan, zaterdag even marmotje doen, en als de zin er nog is: zondag de klimtijdrit :p
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:15:
Goed bezig joeri!

Ben zelf dit weekend in Limburg geweest:
- zaterdag grootste gedeelte van Mergellandroute gefietst: 114 km
- zondag Omloop Math Salden: 152 km

Niet al teveel hm, maar ging wel ok. Verrassend genoeg geen last van de warmte.

Morgen even een herstelritje en fiets nakijken.
Dinsdag spullen pakken en woensdag reisdag naar Frankrijk.
Ook Marmotte? Zoja: succes :)

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste