Het wielren ervaringentopic - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:55
Griffin schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 10:00:
@hierboven:
Bedankt voor de info.
Ik heb destijds voor 100km gekozen omdat 150 me teveel leek. Nu ik meer fiets is die 150 nog steeds wel veel maar het lijkt steeds meer haalbaar :P.
Over het algemeen is het wel ok om gewoon de langere afstand te gaan rijden als je je op de dag zelf prima voelt.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Griffin schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:17:

Ook heb ik 31-7 mijn eerste (en ook laatste) tourtocht. Nu is dit 100KM en vertrek is rond 9 uur. Ik zit dus wel paar uur op de fiets maar nu is mijn vraag wat ik het beste mee kan nemen. als ik normaal ga fietsen in mn eentje voor 75km(ong) vertrek ik meestal 12:30 en heb ik dus net veel gegeten. Ik neem dan 2 muslirepen mee en 2x 75ml bidons.
Nu wil ik die ochtend, normaal doe ik wat brood of yoghurt met crusli, iets vollers eten. Wat is dan aan te raden. Gelieve geen pasta want dat krijg ik niet door mn strot heen in de ochtend. Is bambix/brinta een mogelijkheid?
Onderweg zijn er wel 2 voedselpunten, maar wat is verstandig mee te nemen aan gels (of iets anders) en wat dan precies?
Afhankelijk van de voedselpunten hoef je niet veel mee te nemen. Al loop je dan natuurlijk wel enige risico wanneer de voedselpunten nogal karig blijken te zijn. Bij dergelijke tourtochten kom ik niet zelden met meer eten thuis dan dat ik ben weggegaan.
MrAngry schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:34:
[...]

Over het algemeen is het wel ok om gewoon de langere afstand te gaan rijden als je je op de dag zelf prima voelt.
Precies, bij de splitsing even kijken hoe het gaat en dan een keuze maken. Iets dergelijks kan niet altijd, maar vaak is het geen enkel probleem.

Trouwens meer mensen die morgen LM gaan fietsen? Ik heb de 150km op het programma staan. Het weer is in ieder geval meer dan prima!

[ Voor 19% gewijzigd door argro op 04-06-2010 11:40 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Ik zie dat veel mensen geld meenemen, ik neem dat nooit mee. Ga onderweg toch niets kopen :P.
Wat betreft de voorraadpunten, ik weet nog niet wat ze hebben. Maar ik kan dat navragen want ik ken iemand bij de organisatie. Ook kan ik (als aankomende maanden training goed gaat) vast wel de 150KM regelen. :P

@.joeri.:
Is een kwestie van smaak, maar havermout is ranzig ;). Maar een banaan kan ik ook meenemen.

Wat ik meeneem onderweg:
- Mobiel
- Ipod (1 oortje in, is toch wel lekker als je alleen fietst)
- 1biba
- bandelichters
- 1 CO2 canister
- 2x bidon (of soms savonds maar 1, afhankelijk hoever ik ga)
- 2x energiereep
- kopie legitimatie
- sleutel

Wat betreft de rit:
Zitten ook wat heuveltjes in, maar ben erachter gekomen dat de Amerongseberg alleen in de 150KM zit, en dat is een lekkere, maar dodelijke, klim :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Zo nu ben ik al jaren op het tweakers forum actief, en pas nu zie ik dat er ook aandacht besteed wordt aan mijn andere grote hobby, fietsen, in al zijn verschijningsvormen.
Even voorstellen, Sorcees, en ik bezit 5 fietsen, Racefiets: VN Zephyr met Campa Chorus 10 speed, Merida MTB, Gazelle Champion Mondial met Dura-ace 9 speed voor in de winter, Een gestripte Gazelle MTB zonder vering als singlespeed en een Gazelle Impala voor het niet sportieve werk.
Ik probeer alles altijd op de fiets te doen, ook woon-werk zomer en winter.
Verder in techniek en computer geintreseerd, als bruggetje dient dan de Garmin 705, fietscomputer.
Ik zal dit topic nu ook wat vaker gaan volgen en misschien mag ik ook met een plaatje in de TS.
Fiets ze.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Snap niet dat mensen graag fietsen met muziek in.....
Vind het juist erg lekker al die rust.... lekker een zoef geluid van de banden. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:15
sorcees schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:59:
Zo nu ben ik al jaren op het tweakers forum actief, en pas nu zie ik dat er ook aandacht besteed wordt aan mijn andere grote hobby, fietsen, in al zijn verschijningsvormen.
Even voorstellen, Sorcees, en ik bezit 5 fietsen, Racefiets: VN Zephyr met Campa Chorus 10 speed, Merida MTB, Gazelle Champion Mondial met Dura-ace 9 speed voor in de winter, Een gestripte Gazelle MTB zonder vering als singlespeed en een Gazelle Impala voor het niet sportieve werk.
Ik probeer alles altijd op de fiets te doen, ook woon-werk zomer en winter.
Verder in techniek en computer geintreseerd, als bruggetje dient dan de Garmin 705, fietscomputer.
Ik zal dit topic nu ook wat vaker gaan volgen en misschien mag ik ook met een plaatje in de TS.
Fiets ze.
Welkom. :)

Wat foto's zou in ieder geval handig zijn mocht je in de TS willen worden opgenomen. ;)
Je hebt in ieder geval een aardig fietsenarsenaal.

Vaak op de fiets te vinden? En welke afstanden overbrug je dan meestal? :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Gaan er nog mensen naar Hengelo (Nacht van Hengelo) vanavond? Ik ga daar een mooie terrasplaats zoeken langs het parcours en allereerst wat clubgenoten aanmoedigen bij de amateurs en elite dames, en dan nog de profs.

Lekker weertje, terrasje, fietscriterium, wat wil men nog meer!

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@argro. Ik rij de 150km. Heb alleen ingeschreven voor de 200km, maar de andere van het clubje voor de 150km. Wel zo gezellig. Misschien kom ik je dan wel weer tegen :)

Vormgeving van de nieuwe sponsorkleding is rond. Over 8 weken is de productie klaar. Kunnen we Tour For Life in gaan fietsen (eerste week september, 1250km, voor Arsten zonder Grenzen).

Afbeeldingslocatie: http://dirkjan.revasa.nl/got/wielrennen/tfl_got.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:52

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik fiets LM morgen, de 100km, gele lus. De 150 km zit vol. Ik heb me trouwens niet opgegeven, maar zag op de website dat je op 4 en 5 juni voor de 100 km gewoon dagkaarten kunt kopen.

Dit wordt trouwens mijn eerste rit dit jaar in Limburg, dus een beetje rustig aan doen kan geen kwaad. Ik ben nou niet bepaald een echte klimmer. ;)

Wat ik meeneem op de fiets ia afhankelijk van de afstand die ik fiets, maar bv voor een toertocht als LM:
- Mobiel
- Geld
- Kopie van een legitimatiebeweijs (bloedgroep erop geschreven)

Bovenstaande doe ik trouwens altijd in een plastic zakje, anders houd je vodjes over als je ook maar een beetje transpireert.

- 2 x binnenband
- bandelichters
- Pomp (op de fiets gemonteerd)
- 2x bidon
- 2x energiereep
- 2x krentenbol
- 1x banaan (lekker rijp)

[ Voor 43% gewijzigd door Zewatanejo op 04-06-2010 13:59 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

LuPo schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:15:
[...]

Welkom. :)

Wat foto's zou in ieder geval handig zijn mocht je in de TS willen worden opgenomen. ;)
Je hebt in ieder geval een aardig fietsenarsenaal.

Vaak op de fiets te vinden? En welke afstanden overbrug je dan meestal? :)
Dagelijks woon - werk, op de race fiets, vaak op weg naar huis een ommetje makend (ff over de posbank).
woon-werk-woon = 23 km, woon-werk-posbank-woon = 53 km.
Verder met de club trainingen en tochten, ongeveer 100 - 200 km per week.
Tochten tot 180 km, solo tot 140 km.
In de winter op de MTB, of winterfiets, maar zaterdag j.l. toch weer een ATB tochtje van 70 km gemaakt.
Gemiddeld op de racer ongeveer 30-32 km/uur.
Ik zal nog foto's posten, eerst even uitzoeken hoe dat in dit forum geregeld is, ff inlezen.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Net nog even een rondje Haarlem -> Noordwijk -> Zandvoort gedaan, ging lekker. Kom ik bij mij terug in de straat, stonden er een paar wegwerkers wat te knutselen, en moest ik even omlopen. Ik klik mn pedaaltjes uit en stap af. Stapt er een uit zn graafmachine, zegt ie "Jaaa, soms moet je ff klunen he!" :D

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ja zoiets had ik gisteren ook, dan ben ik toch wel blij met m'n MTB schoenen met wat profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Mijn Edge 305 is een tijdje geleden kapot gegaan (*), en ik zoek dus een vervanger rond dezelfde prijsklasse/met dezelfde functies.
Ik kan dus een nieuwe 305 kopen of een Edge 500.
Iemand ervaringen met deze laaste? Ik lees veelal positieve ervaringen.
De 500 heeft een temperatuursensor, kan gegevens van een powertap weergeven en de batterij duur is heel wat beter. Voor de rest zijn de functies identiek geloof ik (op wat gewijzigde menu's na).

De hartslagmeter en cadans/snelheidssensor zijn compatibel binnen de hele Edge serie, dus die kan ik blijven gebruiken.

* Ik had het bekende probleem dat de 305 uitvalt als je in een put(je) rijdt. Ik heb hem zelf gemaakt (was toch al buiten garantie) en weer dichtgelijmd. Werkte prima zo.
Maar dan kreeg ik het brilliante idee om er een triatlon mee te doen... De lijm heeft het niet gehouden in het water en de 305 is dus verdronken. :9
Voor degene die iets gelijkaardigs willen proberen: gps en hartslagmeter doen het niet onder/in het water. (Dat controleerde ik de eerste 5 min. nog)

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Vandaag weer een leuk rondje gepeddeld in de omgeving. Via Rijssen naar Holten en daar de Motieweg tezamen met de Holterberg gepakt. Vervolgens aangekomen in Nijverdal en daar de weg gevolgd richting Raalte. Daar even langs Azerty Hardware gereden om een externe hardeschijf op te halen. Om vervolgens via Raalte en Nijverdal weer naar Rijssen te peddelen.

Totale afstand die ik gereden heb was 55km. Dit heb ik gedaan in 1 uur en 55 minuten. Had het hele stuk naar Holten en over de Holterberg de wind vol tegen.

Nu met een voldaan gevoel lekker aan het relaxen. Eigenlijk moet ik de beentjes omhoog leggen (als ik de professionele wielrenners moet geloven). Maar dat zit er hier achter de computer niet in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
LuPo schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 17:31:
Nu met een voldaan gevoel lekker aan het relaxen. Eigenlijk moet ik de beentjes omhoog leggen (als ik de professionele wielrenners moet geloven). Maar dat zit er hier achter de computer niet in. :P
Of met de beentjes in (ijs)koud water zitten.
Of misschien iets gemakkelijker te realiseren: in de douche het koudst mogelijke water enkele minuten over je laten lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59

Pater

Terry Tate

[b][message=34128097,noline]
Totale afstand die ik gereden heb was 55km. Dit heb ik gedaan in 1 uur en 55 minuten. Had het hele stuk naar Holten en over de Holterberg de wind vol tegen.
Welke wind...? :)

Vandaag ook gefietst, ging erg goed, maar op het einde kreeg ik erg veel last van mijn maag: misselijkheid, kramp (die ook uitstraalde naar mijn rug). Volgens mij de warmte die me heeft genekt.

Maar goed, 140 km, van Rotterdam naar Utrecht en weer terug, solo en toch 30 km per uur gemiddeld.

Readout voor de liefhebber: http://connect.garmin.com/activity/35775438

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
:D das geen Utrecht :D , lekkere rit hoor.

Ik heb vandaag ongeveer 30 km gedaan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Zo, gisteren LM (150km) gefietst. Lang geleden dat ik zo verrot was. De eerste 90km gingen goed, daarna was het voorbij. Dit had volgens mij voor een belangrijk deel met het weer en een tekort aan goede voeding te maken. Tijdens de posten werd alleen water verstrekt, op een gegeven moment ging een gebrek aan met name zout opspelen. Dit zorgde voor o.a. hoofdpijn. Niet ideaal. Ik had eigenlijk wel gerekend op het verstrekken van sportdrank tijdens de posten. Bij een toch met een dergelijk inschrijfgeld is dat volgens mij aardig gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Mijn plan was vandaag rond 12:00 thuis te komen en dan te eten en te fietsen, ongeacht het weer.
Het liep alleen iets anders. Vannacht niet goed kunnen slapen en werd dus al brak wakker.
Toen ook nog in een hete auto moeten zitten met dikke files.
Ik was om 13:00 thuis en was dus al gesloopt. Toch maar even gaan fietsen. 45minuten en was helemaal gesloopt. Echt niet normaal.

aankomende week hoop ik dat het wat beter gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb gisteren weer een mooi rondje gemaakt in Ibbenburen, Duitsland.
Route

110km was goed voor 1500hm. :)
We hebben de route omgekeerd gefietst.
Op het einde waren er nog 2 stroken die 25% waren, lekkere kuitenbijters. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Harmen op 06-06-2010 19:12 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Pater schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 20:52:
Maar goed, 140 km, van Rotterdam naar Utrecht en weer terug, solo en toch 30 km per uur gemiddeld.

Readout voor de liefhebber: http://connect.garmin.com/activity/35775438
Stevig doorgereden dan :).
Griffin schreef op zondag 06 juni 2010 @ 14:35:
Mijn plan was vandaag rond 12:00 thuis te komen en dan te eten en te fietsen, ongeacht het weer.
Het liep alleen iets anders. Vannacht niet goed kunnen slapen en werd dus al brak wakker.
Toen ook nog in een hete auto moeten zitten met dikke files.
Ik was om 13:00 thuis en was dus al gesloopt. Toch maar even gaan fietsen. 45minuten en was helemaal gesloopt. Echt niet normaal.

aankomende week hoop ik dat het wat beter gaat
Tja, wat wil je als je fysiek/mentaal vermoeid bent. Dat zal volgende week wel (veel) beter zijn ;).

Ik ga morgennamiddag ook nog eens rijden, en zal ook wel fysiek/mentaal gesloopt zijn. Deze nacht waarschijnlijk 3uurtjes slapen. En morgen dan een examen doen.
We zien wel hoe de beentjes alles zullen verteren.
Harmen schreef op zondag 06 juni 2010 @ 19:11:
Heb gisteren weer een mooi rondje gemaakt in Ibbenburen, Duitsland.
Route

110km was goed voor 1500hm. :)
We hebben de route omgekeerd gefietst.
Op het einde waren er nog 2 stroken die 25% waren, lekkere kuitenbijters. :+
Dat lijkt dan echt alsof je een muur moet oprijden dan he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
.joeri. schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:10:
[...]

Tja, wat wil je als je fysiek/mentaal vermoeid bent. Dat zal volgende week wel (veel) beter zijn ;).

Ik ga morgennamiddag ook nog eens rijden, en zal ook wel fysiek/mentaal gesloopt zijn. Deze nacht waarschijnlijk 3uurtjes slapen. En morgen dan een examen doen.
offtopic:
Ook voor een examen geldt dat vermoeidheid tamelijk ongunstig is. Wat dat betreft is het niet anders dan fietsen. Ondanks dat je goed getraind bent kan een korte nacht vlak voor de te leveren prestatie roet in het eten gooien. Ik zeg altijd maar zo: "beter goed uitgerust, dan volgeleerd en moe"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
LM heeft bekend een dramatische bevoorrading. Ik snap eigenlijk sowieso niet dat er nog mensen zijn die deze veel te dure en veel te drukke tocht rijden. Er zijn ieder weekend wel een stuk of wat andere tochten in de omgeving die veel meer de moeite waard zijn.

Hoe dan ook: ik vertrouw NOOIT op de bevoorrading van de organisatie en neem altijd zelf alles mee.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op maandag 07 juni 2010 @ 08:57:
LM heeft bekend een dramatische bevoorrading. Ik snap eigenlijk sowieso niet dat er nog mensen zijn die deze veel te dure en veel te drukke tocht rijden. Er zijn ieder weekend wel een stuk of wat andere tochten in de omgeving die veel meer de moeite waard zijn.

Hoe dan ook: ik vertrouw NOOIT op de bevoorrading van de organisatie en neem altijd zelf alles mee.
Ik vind drukke tochten best wel leuk. Ik vind het wel gezellig om onderweg wat mensen tegen te komen. Bij een tocht van 150km waar 250 mensen aan meedoen heb je het gevoel dat je alleen fietst. Daarbij zijn ook zaken als verkeersregelaars bij grote tochten vaak wat beter geregeld. Bij bijvoorbeelde de Ronde van Vlaanderen staat op werkelijk ieder kruispunt een verkeersregelaar. Ik kan mij niet voorstellen dat dit ook bij een tocht waar 250 mensen aan deelnemen het geval is.

Qua bevoorrading heb je wel een goed punt. Al vertrouw ik inmiddels al wel op de organisatie van bijvoorbeeld de Ronde van Vlaanderen. Afgelopen zaterdag heb ik echter ontdekt dat ik wat bevoorrading niet op de organisatie van LM kan rekenen.

Maar omdat ook wat kleinere tochten soms leuk kunnen zijn; heb je een website o.i.d. waar dergelijke tochten terug te vinden zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door argro op 07-06-2010 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

[...]
Dat lijkt dan echt alsof je een muur moet oprijden dan he...
Zeker, was gelukkig maar 300/400m lang... anders trok ik het niet. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:30

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

argro schreef op maandag 07 juni 2010 @ 09:21:
[...]
Maar omdat ook wat kleinere tochten soms leuk kunnen zijn; heb je een website o.i.d. waar dergelijke tochten terug te vinden zijn?
www.ntfu.nl :)

Ik heb zelf niet zoveel te klagen gehad bij LM (deed ook 'maar' de 100km-licht), al heb ik alleen op het 60km-bevoorradingspunt gezien dat er ook Aquarius werd uitgedeeld. Vooral inderaad water en bananen, in Vaals ook krentenbollen.

Ik hink wel een beetje op dezelfde gedachtes: aan de ene kant betaal je je scheel aan een grote tocht als LM en AGR (en sta je 2,5 uur in de file voor het startterrein, zoals zaterdag :(), aan de andere kant was de Heuvelrugtocht die ik 24 mei reed een solo-tocht waarbij je vaak terug moest fietsen omdat de sporadisch opgehangen ienie-mienie-kleine wegwijsbordjes niet te vinden waren...

Ach, ik heb me zaterdag prima vermaakt.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

[...]

I know, maar ben dan gewoon stom en koppig en ga toch even fietsen. Een beetje is beter dan niets :P.
Morgen avond weer na het werk, vermoed dat het dan wel beter gaat. Er staat iig interval op de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Fietskalender

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Griffin schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:42:
[...]
I know, maar ben dan gewoon stom en koppig en ga toch even fietsen. Een beetje is beter dan niets :P.
Morgen avond weer na het werk, vermoed dat het dan wel beter gaat. Er staat iig interval op de planning.
Ik ben net terug van het examen, 3 uur slaap deze nacht, ik ga nu ook een toertje rijden (±120km).
Maar dan vooral rustige duurtraining.
Interval betrouw ik niet zo als je een vermoeiende week achter de rug hebt...

Even voor de duidelijkheid: mijn reactie was niet verwijtend bedoeld hoor, gewoon een verkeerde woordkeuze achteraf gezien :)
argro schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:29:
[...]
offtopic:
Ook voor een examen geldt dat vermoeidheid tamelijk ongunstig is. Wat dat betreft is het niet anders dan fietsen. Ondanks dat je goed getraind bent kan een korte nacht vlak voor de te leveren prestatie roet in het eten gooien. Ik zeg altijd maar zo: "beter goed uitgerust, dan volgeleerd en moe"
offtopic:
Inderdaad. Maar het probleem is dat ik overdag heel snel afgeleid ben, en 'snachts kan ik echt supergoed leren. (geen lawaai, donker, geen online activiteiten,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

.joeri. schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:41:
[...]

Ik ben net terug van het examen, 3 uur slaap deze nacht, ik ga nu ook een toertje rijden (±120km).
Maar dan vooral rustige duurtraining.
Interval betrouw ik niet zo als je een vermoeiende week achter de rug hebt...

Even voor de duidelijkheid: mijn reactie was niet verwijtend bedoeld hoor, gewoon een verkeerde woordkeuze achteraf gezien :)
Was ook niet verwijtend en ook niet verkeerde woordkeuze, moest er wel om lachen :P.
Wat betreft interval, misschien heb je gelijk en moet ik ook dinsdag rustig aan doen.
Donderdag jarig en ga dan niet fietsen. De zaterdag / zondag weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overweeg dinsdag lange extensieve duurtraining (5h) met D2-blokjes aan het eind.

Donderdagavond paar uur met wat maatjes fietsen.

Zaterdag de Jean Nelissen Classic in Luxemburg: 220 km met 4500 hm.
Toevallig iemand interesse om mee te gaan? Afstanden: 220-165-135-85-50. Inschrijving kost 10 euro. Vertrek vrijdag, in Vianden avondeten + overnachten. Zaterdag tochtje rijden en daarna weer naar NL. Heb nog geen vervoer gevonden. Wil het liefst met iemand meerijden of zoek mensen die met mij willen meerijden. Wel zo gezellig en tevens gunstig qua reiskosten (lees: benzine/diesel). Enfin.

Zondag zal ik waarschijnlijk niet veel meer doen dan 1/1,5 uur hersteltraining.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Heb je al naar 't weer voor deze week gekeken?

Denk dat je je plannen dan wel aan moet passen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer een nieuwe fiets gekocht. Wellicht kunnen sommigen nog mijn oude criterium herinneren. Afbeeldingslocatie: http://www.treeb.com/imagesOLD/racefietsb0.jpg
Die vind ik eigenlijk in een te mooie staat om altijd op te rijden. Daarnaast wil ik graag een fiets mee op vakantie die op de vouwwagen kan liggen.

Daarom een nieuwe batavus professional voor 30 euro gekocht.
Voor campagnolo en achter shimano 600. Toch wel lekker dat geïndexeerd schakelen. Het zal voor veel van jullie heel normaal zijn, maar ik moet altijd even luisteren of mijn ketting goed om het achterste tandwiel ligt.
Afbeeldingslocatie: http://www.treeb.com/imagesOLD/racefietsc01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.treeb.com/imagesOLD/racefietsc02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.treeb.com/imagesOLD/racefietsc03.jpg

Nu dan het probleem. Mijn oude Criterium is 56cm, dat is 1cm te klein voor mij. Als ik mijn binnenbeenlengte opmeet dan moet ik eigenlijk 57cm hebben. Die heb ik ook ooit gehad, maar dat vond ik niet lekker rijden. Volgens de verkoper was dit nieuwe professional frame 56cm, maar hij is 55cm.

Is het een probleem om op een fiets te rijden die eigenlijk 2cm te klein voor je is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:36:
Heb je al naar 't weer voor deze week gekeken?

Denk dat je je plannen dan wel aan moet passen.
Jazeker. Ondanks de grote kans op neerslag zal de temperatuur niet extreem dalen, dus ik zie eigenlijk geen grote problemen. Voor morgen lees ik "Lokaal kan daarbij onweer en hagel voorkomen". Nja, meestal als er wordt geschreven "Lokaal ....", dan valt het wel mee. En anders kan ik altijd nog de plannen aanpassen.

Ik heb tevens geen hekel aan regen op de fiets, zolang de omgevingstemperatuur maar niet te laag is (zeg onder de 10 graden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:47:

Nu dan het probleem. Mijn oude Criterium is 56cm, dat is 1cm te klein voor mij. Als ik mijn binnenbeenlengte opmeet dan moet ik eigenlijk 57cm hebben. Die heb ik ook ooit gehad, maar dat vond ik niet lekker rijden. Volgens de verkoper was dit nieuwe professional frame 56cm, maar hij is 55cm.
Een framemaat-bepaling o.b.v. de binnenbeenlengte is slechts een benadering, geen exacte wiskunde. De daadwerkelijk goede maat hangt af van de gehele geometrie van een frame. Die 57cm is slechts een richtpunt. Het kan best zijn dat jij van fiets A van merk X een 56 moet hebben en van fiets B van merk Y een 58.
Is het een probleem om op een fiets te rijden die eigenlijk 2cm te klein voor je is?
Beter te klein dan te groot. Een te kleine fiets is nog wel passend te maken, een te grote fiets over het algemeen niet.

[ Voor 13% gewijzigd door argro op 07-06-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Vandaag ook een ritje gedaan. M'n Edge 305 is nog altijd even kapot als 2 weken geleden, dus een vervanger gezocht. Deze keer heb ik m'n track opgenomen met mijn HTC TouchDiamond2 via SportyPal.
http://sportypal.com/Workouts/Details/372956
De gemiddelde snelheid is wel met stoppen inbegrepen... Nog even zoeken hoe ik dat uitzet...
De tracks worden ook automatisch geüpload, wel gemakkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Misschien toch voor een 705 gaan, die zijn inmiddels niet meer zo heel duur, net iets meer dan 300 euro voor de bundel.
Ongekende mogelijkheden, ik verveel me nooit meer onderweg, ook niet tijdens lange tochten.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@.joeri, kan een 705 ook aanraden.
Heb zelf een 305 gehad, prima apparaat. (verkocht voor 175 euro! :) )
Echter miste ik wel de kaart functie.

Fiets nu met een 705 bundel, ideaal apparaat.
Heb Topo Benelux en City Navigator Europe erop staan, ik verdwaal nooit meer.
Ontdek steeds weer nieuwe weggetjes en omgevingen. :)

Hier btw de route die ik afgelopen zaterdag samen met mn vader heb gereden.
Garmin Connect, Klimroute Ibbenbüren

[ Voor 23% gewijzigd door Harmen op 08-06-2010 14:46 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:23
Harmen schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:39:
@.joeri, kan een 705 ook aanraden.
Heb zelf een 305 gehad, prima apparaat. (verkocht voor 175 euro! :) )
Echter miste ik wel de kaart functie.

Fiets nu met een 705 bundel, ideaal apparaat.
Heb Topo Benelux en City Navigator Europe erop staan, ik verdwaal nooit meer.
Ontdek steeds weer nieuwe weggetjes en omgevingen. :)

Hier btw de route die ik afgelopen zaterdag samen met mn vader heb gereden.
Garmin Connect, Klimroute Ibbenbüren
Werkt dat een beetje routes uitzetten en dan rijden? Ik ben een beetje huiverig dat hij te laat aangeeft dat je links of rechts moet. Of dat je (te) veel naar het schermpje gaat turen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Ik ben aan het twijfelen òf ik er weer eentje zou kopen, en zoja, welke dan (de 500 of 705).
Want het is toch weer wat geld dat je moet uitgeven...

@Gummie:
ik denk zo'n 200 meter op voorhand?
Zie ook dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=IvWNk_c2Xjc

[ Voor 27% gewijzigd door .joeri. op 08-06-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:30

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Gummie schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 15:34:
[...]
Werkt dat een beetje routes uitzetten en dan rijden? Ik ben een beetje huiverig dat hij te laat aangeeft dat je links of rechts moet. Of dat je (te) veel naar het schermpje gaat turen.
Werkt prima. Je wordt ruim van tevoren gewaarschuwd: je hoort drie piepjes met de melding dat de volgende instructie eraan komt en het display schakelt over naar een kaartoverzicht van de situatie met pijlen geprojecteerd waar je heen moet.

Er zijn een stuk of 5 schermen (met de 'mode'-knop blader je daar doorheen) en per scherm kan je instellen welke data je wilt zien. Zo heb ik de mijne ingesteld dat bij het kaartscherm je ook ziet hoever (in m.) het tot de eerstvolgende instructie is. Dan weet ik ongeveer wanneer ik deze kan verwachten.

Als je van tevoren weet waar je heen wilt kan je het beste met bijv. MapSource op je pc de route uitstippelen en deze naar de Garmin versturen. Ik gebruik het bestemming-kiezen op de Garmin zelf alleen als ik in een onbekende omgeving de snelste weg naar mijn vertrekpunt wil vinden.

De meeste moeite heb ik met de juiste kaarten vinden. Ik heb de OnRoute fietskaart en City Navigator geprobeerd, en de gratis OpenStreetMap (uitleg: MrTinux in "Het wielren ervaringentopic - Deel 12") maar ben er nog niet geheel uit welke ik het fijnst vind.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Werkt prima idd.
Als ik routes download dan heb ik hem op de kaart modus staan, dan kan je +/- 500m vooruit kijken.
Je volgt dan gewoon een roze lijn. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:47:
Daarom een nieuwe batavus professional voor 30 euro gekocht.

[afbeelding]
coole bike. Wel een beetje frankenstein opgebouwd. Wat voor commandeurs zijn dat? ziet er uit als plastic. Dat crankstel is wel wijs met van die uitgeboorde kettingbladen. I like!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

@BRT voor 30 euro een prachtige fiets, had ik zelf ook wel willen hebben, maar ik mag geen 6de fiets van mijn vrouw, 5 is genoeg, anders 1 eruit.

@HARMEN Ik werk alleen met OSM, ik heb er geen kaartjes bijgekocht, jij wel zo te lezen, hoe werkt dat, met switchen en zo, moet dat altijd via Mapsource of kan dat ook op de Garmin.

[ Voor 39% gewijzigd door sorcees op 09-06-2010 11:44 ]

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

haha, slechts 6 fietsen! Zo was ik ook, weet je ;)

het een erin, een eruit principe heeft mijn vriendin na fiets 1 al opgelegd. Tot nu toe faalt dat beleid episch met een fiets of 13 (al dan niet uit elkaar gehaald) in de schuur! I win!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

sorcees schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:42:

@HARMEN Ik werk alleen met OSM, ik heb er geen kaartjes bijgekocht, jij wel zo te lezen, hoe werkt dat, met switchen en zo, moet dat altijd via Mapsource of kan dat ook op de Garmin.
Heb ze via een andere weg.... :+
Heb Topo Benelux en City Navigator 2010 Europe.

Je kan switchen tussen kaarten, bij instellingen kan je kiezen welke kaart je wilt gebruiken.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:40:
[...]

coole bike. Wel een beetje frankenstein opgebouwd. Wat voor commandeurs zijn dat? ziet er uit als plastic. Dat crankstel is wel wijs met van die uitgeboorde kettingbladen. I like!
Dankje, Frankenstein is wel een goede benaming voor de fiets. Er is in het verleden niet zachtzinnig mee omgesprongen en bijna niets is origineel aan de fiets. Achteraf had ik iets beter moeten kijken voordat ik de fiets kocht, aan de andere kant geeft dit wel de kans om zelf ook flink te prutsen aan de fiets.

De commandeurs zijn inderdaad van plastic. Het zijn SIS van shimano. De vorige eigenaar heeft de originele oogjes voor de commandeurs ruig weggeslepen. De commandeurs zijn dus geïndexeerd, moet de derailleur dan ook geïndexeerd zijn of komt dit vanuit de commandeurs?

Dan nog een vraag: het achterwiel heeft aan de ene kant van het wiel de spaken rechtuit zitten. Volgens mijn fietssenmaker maakt dit geen verschil, maar ik vind het toch vreemd. Ik wil de fiets graag meenemen op vakantie en dus wellicht een berg op/af. Zijn spaken die rechtdoor gaan echt net zo stevig als spaken die kruislings liggen?

De fiets heeft een shimano 600 naaf met cassette. Het vreemde is dat de cassette maar 6 versnellingen heeft. Is het mogelijk om een moderne 7speed cassette hier op te zetten? Anders ga ik op zoek naar een ander achterwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

sis is een methode/systeem, geen model. SIS staat voor geindexeerd schakelen. Op zulke oude bikes vind ik niet geindexeerd schakelen vaak nog fijner overigens. Je kan hem altijd perfect afstellen en nooit meer aanlopende derailleurkooi of ratels. Als je het type wilt weten moet je even zoeken naar een code, bijvoorbeeld SL-xxx (xxx is dan iets) en een jaarcode (bv KE).
De achterderailleur is ondanks wat de marketeers beweren gewoon 'dom'. De commandeurs bepalen alles. Dus 7,8,9,10 speed achterdereailleurs; onzin (althans, de kooi van de 10 is misschien iets smaller ivm de ketting die dunner is, maar de uitslag bepaalt de commandeur). Het enige interessante is of het een long of short cage is, maar dat is weer een ander verhaal (double/triple/compact).

spaken rechtuit? Radiaal gespaakt bedoel je. Ja 2x over of hoe dat heet is wel steviger. Ben je erg zwaar?

Dan je achternaaf. De kans is zeer groot dat je het klassieke systeem hebt (tot 7 speed leverbaar).
Niet uit te wisselen met moderne cassettes. Hoeft geen enkel probleem te zijn overigens.

hier meer info:
http://www.sheldonbrown.com/k7.html
http://www.sheldonbrown.com/freewheels.html
http://www.m-gineering.nl/cass3.htm
http://www.m-gineering.nl/cass2.htm
http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=48

bij verkeerd openmaken flikkeren er 80 tot 100 kogeltjes over je vloer en ben je de sjaak. Maar wat je moet doen is als ik mag gokken 2 kettingzwepen kopen (of 1 kettingzweep en een oude ketting waar je op gaat staan) en het voorste kransje eraf draaien. Dan kan je cassette afnemen en vervangen indien nodig.

Bij mij ging dit mis. Hier mijn relaas met foto's:
http://www.bikeforums.net...-in-a-MF-Z012-cassette...

Afbeeldingslocatie: http://img131.imageshack.us/img131/5350/removal8bl.jpg
met de oude ketting houd ik (samen met poes) de cassette op zijn plaats. De kettingzweep (niet op foto (op rode handvat na)) gaat op 1e kransje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:58:
sis is een methode/systeem, geen model. SIS staat voor geindexeerd schakelen. Op zulke oude bikes vind ik niet geindexeerd schakelen vaak nog fijner overigens. Je kan hem altijd perfect afstellen en nooit meer aanlopende derailleurkooi of ratels. Als je het type wilt weten moet je even zoeken naar een code, bijvoorbeeld SL-xxx (xxx is dan iets) en een jaarcode (bv KE).
De achterderailleur is ondanks wat de marketeers beweren gewoon 'dom'. De commandeurs bepalen alles. Dus 7,8,9,10 speed achterdereailleurs; onzin (althans, de kooi van de 10 is misschien iets smaller ivm de ketting die dunner is, maar de uitslag bepaalt de commandeur). Het enige interessante is of het een long of short cage is, maar dat is weer een ander verhaal (double/triple/compact).

spaken rechtuit? Radiaal gespaakt bedoel je. Ja 2x over of hoe dat heet is wel steviger. Ben je erg zwaar?

Dan je achternaaf. De kans is zeer groot dat je het klassieke systeem hebt (tot 7 speed leverbaar).
Niet uit te wisselen met moderne cassettes. Hoeft geen enkel probleem te zijn overigens.

hier meer info:
http://www.sheldonbrown.com/k7.html
http://www.sheldonbrown.com/freewheels.html
http://www.m-gineering.nl/cass3.htm
http://www.m-gineering.nl/cass2.htm
http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=48

bij verkeerd openmaken flikkeren er 80 tot 100 kogeltjes over je vloer en ben je de sjaak. Maar wat je moet doen is als ik mag gokken 2 kettingzwepen kopen (of 1 kettingzweep en een oude ketting waar je op gaat staan) en het voorste kransje eraf draaien. Dan kan je cassette afnemen en vervangen indien nodig.

Bij mij ging dit mis. Hier mijn relaas met foto's:
http://www.bikeforums.net...-in-a-MF-Z012-cassette...

[afbeelding]
met de oude ketting houd ik (samen met poes) de cassette op zijn plaats. De kettingzweep (niet op foto (op rode handvat na)) gaat op 1e kransje
Aha, bedankt! Ik heb even gekeken, ik heb dus uniglide cassette, dat is jammer want nu wordt het vervangen van de cassette lastiger zoals ik in je links lees. Fijn trouwens dat je de tijd neemt om dit op te zoeken. Het is lastig om de juiste vragen te stellen/zoeken als je er nog niet veel verstand van hebt. Ik laat hem er eerst maar even opzitten. Ben wel zwaar dus zal de achtervelg opnieuw laten bespaken, wilde dit eerst zelf doen, maar in het filmpje leek het wel vrij lastig dus denk dat ik het laat doen.

Ik had net trouwens wat ruimte op mijn voorvork, dus even ruimte op het balhoofd verstellen. De borgmoer had al een grote scheur er in, maar die is nu dus geknapt. Maar eens kijken of de fietsenmaker nog een oude moer heeft. Het is trouwens wel leuk dat dit zo'n oude fiets is waar ik lekker aan mag prutsen. Wil graag wat meer verstand van de techniek krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

of koop voor 10 a 20 euro een 'moderner' achterwiel. Heb je in een keer 32 of 36 kruislings gespaakt wiel met 7 speed moderner cassette. Eraf halen is niet zo spannend hoor. Wat ik fout deed de eerste keer was met 2 van die pinnetjes het platte schijfje aan de voorkant eruit draaien en dan gaat het mis.

balhoofd reviseren is ook bevredigend werkje. Als stuk dan nieuwe kopen. Tweedehands 5 euro, nieuw al vanaf 10 euro bij de fietsenmaker. Let wel op de opbouwhoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Heeft iemand een how-to (liefst een filmpje) van dé manier om een achterwiel in de fiets te zetten zonder de ketting aan te raken? Ik zie iedereen dat altijd doen, maar krijg het zelf nooit voor elkaar. Mijn fiets pas niet met wielen en al achterin de auto, het achterwiel er uit halen is dus zo nu en dan noodzakelijk. Het is dan onhandig om iedere keer met zwarte handen aan een toertocht te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Hier heb je een filmpje. :)
Je moet alleen zien voordat je het wiel eruit neemt, je de ketting op het meest buitenste tandwiel legt. Op die manier staat de achterderraileur ook zoveel mogelijk naar rechts (buitenkant dus) en krijg je je achterwiel er gemakkelijker in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
.joeri. schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 23:22:
Hier heb je een filmpje. :)
Je moet alleen zien voordat je het wiel eruit neemt, je de ketting op het meest buitenste tandwiel legt. Op die manier staat de achterderraileur ook zoveel mogelijk naar rechts (buitenkant dus) en krijg je je achterwiel er gemakkelijker in.
Thanks, dat ziet er erg soepel uit. Ik ga oefenen. Ben dat geklooi helemaal zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

heb je ook een kettinghaakje op je achterbrug? dat helpt ook nogal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze verkopen potten met doekjes om je handen af te kuisen. Heb je geen water/zeep nodig en werkt redelijk goed hoor.

edit; voorbeeldje van doekjes

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Jazzper schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 23:40:
heb je ook een kettinghaakje op je achterbrug? dat helpt ook nogal!
Heb ik, maar hoe krijg je de ketting daarop zonder deze aan te raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

wijf! :+

je moet je ketting ook niet dik in de olie zetten. Ik leg hem er gewoon op met mijn wijsvinger en heb dan misschien een zeer lichte zweem op mijn vinger die ik aan mijn manlijke lycrabroekje afveeg. Olie hoort in de kettinglagers te zitten, niet op de schildjes aan de zijkanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Jazzper schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:32:
wijf! :+

je moet je ketting ook niet dik in de olie zetten. Ik leg hem er gewoon op met mijn wijsvinger en heb dan misschien een zeer lichte zweem op mijn vinger die ik aan mijn manlijke lycrabroekje afveeg. Olie hoort in de kettinglagers te zitten, niet op de schildjes aan de zijkanten.
Ik heb een wit broekje.... :9

Nu het toch over olie en smeren gaat. Hebben jullie ervaring met Squirt (ja echt, zo heet het) dry lube (http://www.squirtlube.com/). Spul zou de ketting schoon houden en toch smeren.

[ Voor 17% gewijzigd door argro op 10-06-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

en ik doorzichte olie. Smeer jij met onafgewerkte stookolie van de binnenvaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Jazzper schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:22:
Nee, met zo'n spuitbus. Iets van teflon-spray ofzo. Dat spul an sich is wel kleurloos, maar na verloop van tijd wordt de ketting toch steeds donkerder. Overigens maak ik de ketting wel na vrijwel iedere rit even schoon met een doek, zodat hij weer lekker glimt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Je moet nooit je ketting met teflon smeren, dat trekt juist vuil aan.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er achter dat de batavus eerst wel veel upgrades nodig heeft en ik denk dat ik de fiets laat liggen als verbouw projectje. Dat betekend dat ik eerst een rij fiets nodig heb. Mijn oog is op deze fiets gevallen. De eigenaar wil er 140 euro voor hebben. Shimano 600 is interessant, maar de fiets is ook wel weer oud. Is 140 teveel voor deze fiets? klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Ik smeer de schakels altijd met ketting vet (voor de fiets). Schakel dan altijd door alle versnellingen heen. En haal dan, als het er nog op zit, de overtollige olie eraf.
Merk wel dat ik de ketting niet meer extreem goed schoon krijg, hij blijft altijd wel beetje zwart zeg maar. (gebruik hier ontvetter voor).

Trouwens als ik thuis de fiets schoonmaak doe ik van die tandarts handschoenen aan. Als ik klaar ben met de ketting etc gaan die uit en heb ik nog schone handen om het frame schoon te maken.
Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 17:53:
Ik kom er achter dat de batavus eerst wel veel upgrades nodig heeft en ik denk dat ik de fiets laat liggen als verbouw projectje. Dat betekend dat ik eerst een rij fiets nodig heb. Mijn oog is op deze fiets gevallen. De eigenaar wil er 140 euro voor hebben. Shimano 600 is interessant, maar de fiets is ook wel weer oud. Is 140 teveel voor deze fiets? klik hier
Ik vindt dit
Keurig onderhouden Giant racefiets.
Net voorzien van nieuwe banden en volledig gecontroleerd
en afgesteld.
Altijd best 'gevaarlijk'. Want voor heb/haar kan keurig onderhouden heel wat anders zijn dan voor jouw. Ook het afstellen weet je niet of het goed is.
Verder weet je niet hoeveel KM de ketting en bladen hebben gedaan.

Wat betreft de fiets enzo weet ik niets, ben geen kenner, maar dit zijn standaard dingen die in mn gedachte komen bij 2e hands fietsenn

[ Voor 61% gewijzigd door Griffin op 10-06-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Jazzper schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:22:
Hier worden de kettingen af en toe wel eens gesmeerd met stookolie :)
Maar ik heb deze winter gemerkt dat het niet altijd een goed smeermiddel is... (het heeft een vriestemperatuur van -6°C, en dus stond mijn ketting af en toe wel eens hard :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Die Giant zou ik, maar goed dat ben ik, max een euro of 50 voor neerleggen. Een goede koper legt er max een euro of 80 voor neer. Een gemiddelde onwetende marktplaatser legt er gemiddeld 120 voor neer en er zijn vast gekken die er 140 voor geven.

ik heb een tijdje terug een schitterende carbonnen Giant Cadex met nieuwe banden en ander materiaal, afgemonteerd met ik meen 105 of RSX 8 speed groep (wel met commandeurs) voor 125 euro gescoord voor iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 20:25
Ik zit al een tijdje mee te lezen, maar nu ik afgelopen weekend een racefiets heb gekocht zal ik me ook maar eens melden. Ik rij al enige tijd wat rondjes op een gazelle xr3 cross-hybride en af en toe op m'n mtb, maar vond het tijd worden voor een racer.
Het is een CBT K-light geworden, carbon frame met campagnolo veloce/centaur afmontage.
Afbeeldingslocatie: http://www.cbtitalia.com/uploads/bicicletta_klight.jpg
sorry plaatje is wat groot
Afgelopen maandag de eerste kilometers gereden, het was wel even wennen met die spd pedaaltjes, maar viel niet tegen. Waarschijnlijk ga ik de 3e keer ofzo nog wel op m'n bek, als ik tegen die tijd iets minder alert ben :+

Ik las hierboven de discussie over kettingsmeermiddelen, ik gebruikte voor m'n xr3 en m'n mtb altijd PTFE, maar als ik het zo zie dan geloof ik wel dat dit vuil aantrekt.
Zijn er nog meer mensen met tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
CBT, ... dat merk ken ik niet direct. Waarom die keuze?
En staan die wielen er ook op? Of is dat bij wijze van illustratie? :)

[ Voor 6% gewijzigd door .joeri. op 10-06-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59

Pater

Terry Tate

Zoals jullie wellicht weten, ben ik sinds oktober 2009 een gelukkige eigenaar van een Wilier Izoard. Bij het schoonmaken van de fiets vandaag zag ik dat er op de voorkant van de fiets, vlak bij de voorvork een schuurschade ontstaan was. Mijn remkabels zitten strak tegen het frame aan en het lijkt erop dat deze flink heeft zitten schuren. De remkabel zelf toont ook schuursporen. Ik heb een foto van beide kanten van het frame gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.ons2honc.nl/images/fietsschade-049.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ons2honc.nl/images/fietsschade-055.jpg

Ik vraag me af of dit überhaupt mag gebeuren en of deze schuurschade niet voor vervolgschade kan zorgen (mogelijk dat het onderliggende materiaal bloot komt te liggen aan de buitenlucht en gaat oxideren). Daarnaast valt het me op dat dit gebeurd is voordat ik 1.000 km met de fiets heb gereden.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Pater, heel normaal die slijtage.
Eigenlijk had je vanaf het begin er stickers op moeten plakken rond die plaatsen.
Raar dat de LBS deze bij aflevering ze er niet op heeft geplakt.

Heb vanmorgen een rondje gefietst..... leek wel veldrijden zoveel rommel op de weg.
Morgen de fiets weer schoonmaken, hij is bruin van de modder. :(
Wel weer 86km op de teller gezet.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

inderdaad had je voor slechte enkele euro's een setje transparante stickers kunnen kopen van bv BBB en was dit niet gebeurd. Wel balen zeg! Aan de andere kant, het is een gebruiksvoorwerp, maar liever voorkom je zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:45:
[...]

Aha, bedankt! Ik heb even gekeken, ik heb dus uniglide cassette, dat is jammer want nu wordt het vervangen van de cassette lastiger zoals ik in je links lees.
Hert leuke van uniglide is dat je de versleten kransjes kan omdraaien en met andere tussenringen met 8 speed
Campagnolo grepen kan schakelen, doe ik al tijden.
Met tussenringen Campagnolo 8 speed krijg je ongeveer de juiste pitch (5mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

@Pater, zoals Harmen al zegt is het normale slijtage, schuring van de remkabels. Altijd afplakken met een stickertje. Ik heb het zelf met een stukje wit tape gedaan, maar mijn frame is voorop dan ook wit. Doorzichtige stickers zijn meestal de beste optie.

Goed dan mijn eigen ervaring, ik heb denk ik wel een record gehaald. Gisteren reed ik het Universiteit Twente Kampioenschap (gewoon leuk wedstrijdje onder elkaar). Een na laatste ronde rijd ik lek, op dat moment lig ik 6de, net weggesprongen uit peleton met een elite rijder op zoek naar de kopgroep (15-20 seconden verschil). Niet dat ik daar zou winnen maar het is toch balen. Goed even, voor de rest van het verhaal, dit was rond 20.30.

Dan vandaag training, na ~15-20 kilometer met wat draaiwerk/achtervolging etc: weer lek, weer voorband. Toch echt goed gechecked, konden weer niets vinden. Goed nieuwe band erop, het is dan ~18.45. Op de terugweg, mooi lopende bocht na een helling, ik stuur hem lekker fel in, en ik de rijders achter mij horen "pssssh". Denk je voor? Nee hoor, achterwiel, lek. Het is dan rond 20.00.

Dus, binnen ~70 kilometer en binnen 24 uur, 3 keer lek! record of niet?

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 15:16
Oxideren zal niet gebeuren met een carbonframe, en het is 'normale' slijtage inderdaad. Stickertjes doen wonderen :)

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Naast stickers kun je ook rubberen hoesjes om de kabels heen doen. Rose.de verkoopt beide oplossingen.

Ik heb gisteren mijn eerste testritje gedaan met mijn nieuwe Selle Italia SLR Gel Flow (met gleuf dus). Moet er nog wel een beetje aan wennen, maar de eerste indruk is goed (en kraakvrij :P ).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
.joeri. schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 22:46:
CBT, ... dat merk ken ik niet direct. Waarom die keuze?
En staan die wielen er ook op? Of is dat bij wijze van illustratie? :)
Ik kende het merkt ook niet, maar kwam het toevallig tegen bij de lbs. Ik vond het verder wel een mooi frame en het feit dat niet iedereen erop fiets trok me wel aan :)

Ja die wielen zitten er ook onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Is waarschijnlijk gewoon een stickerframe uit China.

Weinig mis mee, alle topframes komen ook uit China maar dan staat er "Scott" of een ander merk op.

Gipiemme wielen zijn prima, wel behoorlijk zwaar.

[ Voor 14% gewijzigd door havana op 11-06-2010 11:17 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
Ze claimen de frames compleet zelf te bouwen, maar goed dat is misschien wel een beetje naïef om te geloven :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

afbouwen bedoelen ze (opbouwen)

de enige die nog echt zelf frames bouwt (en dus ook echt op maat kan maken) is Snel Tweewielers uit Utrecht en zelfs die hebben de werkplaats in Belgie. Maar dan heb je wel benelux materiaal.

de rest komt allemaal uit taiwan e.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Inderdaad mooi frame, en wel leuk dat je het niet zo vaak ziet. Maar de kwaliteit/degelijkheid moet dan ook nog bewezen worden...
Knappe wielen ook trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Ik begon afgelopen ritten beetje last te krijgen van mn handschoenen. Ze zaten niet meer lekker en noem maar op.
Net dus maar even nieuwe gehaald welke VEEEEL beter zitten.
Agu Capitola Cyclinggloves. Zaterdag / zondag maar even uitproberen.
Afbeeldingslocatie: http://www.plutosport.nl/isroot/Plutosport/producten/agu/465-180_g1.jpg

Ook maar gekeken naar een helm, maar hier moet ik me even beter in verdiepen. Maar die komt er toch nog niet aangezien ik augustus weg ga voor lange tijd en dus niet meer ga fietsen.
Heb hier ook een vraag over. Ik heb een beugel systeem gemaakt aan de muur waar de fiets aan kan hangen, maar wat kan ik het beste met de banden doen? Leeg laten lopen en dan ophangen, of vol pompen of de banden er helemaal af halen?
(fiets komt waarschijnlijk iets van 1 jaar oid aan de muur te hangen).

[ Voor 10% gewijzigd door Griffin op 11-06-2010 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Jazzper schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:23:
haha, slechts 6 fietsen! Zo was ik ook, weet je ;)

het een erin, een eruit principe heeft mijn vriendin na fiets 1 al opgelegd. Tot nu toe faalt dat beleid episch met een fiets of 13 (al dan niet uit elkaar gehaald) in de schuur! I win!
Ik ben nu bezig een nieuwe schuur te bouwen, die wordt 3x zo groot, en binnenkort gaat de oudste (blaag) eruit, studeren, dus meer plaats!

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Griffin schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:15:
Ik begon afgelopen ritten beetje last te krijgen van mn handschoenen. Ze zaten niet meer lekker en noem maar op.
Net dus maar even nieuwe gehaald welke VEEEEL beter zitten.
Agu Capitola Cyclinggloves. Zaterdag / zondag maar even uitproberen.
Zonder handschoentjes? 8)
Ook maar gekeken naar een helm, maar hier moet ik me even beter in verdiepen. Maar die komt er toch nog niet aangezien ik augustus weg ga voor lange tijd en dus niet meer ga fietsen.
Heb hier ook een vraag over. Ik heb een beugel systeem gemaakt aan de muur waar de fiets aan kan hangen, maar wat kan ik het beste met de banden doen? Leeg laten lopen en dan ophangen, of vol pompen of de banden er helemaal af halen?
(fiets komt waarschijnlijk iets van 1 jaar oid aan de muur te hangen).
Als je de fiets (en dus de banden) op een constante temperatuur kan bewaren, dan kan je ze er wel oplaten denk ik (maar zeker niet op volle druk). Maar als het in een hok buiten is, dan haal je ze er misschien best af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Voor even vind ik het goed, maar voor langere tijd niet
Stuurlint rust niet zo lekker :P
Als je de fiets (en dus de banden) op een constante temperatuur kan bewaren, dan kan je ze er wel oplaten denk ik (maar zeker niet op volle druk). Maar als het in een hok buiten is, dan haal je ze er misschien best af.
Fiets hangt in de garage, de temperatuur wisselt daar behoorlijk. Maar vriezen doet het er niet, goed geisoleerd.

EDIT:
Vandaag uitgetest (de handschoentjes).
Erg fijn, een stuk fijner dan die oudere. 75KM in 2h45. Behoorlijk wat tegenwind over de dijk van Wamel naar Zaltbommel, maw een pokke eind tegenwind :P.

Volgende week zondag heb ik een tijdrit bij vrienden. Nu wil ik nog wel wat gaan fietsen van de week. Normaal fiets ik dinsdag en donderdag, maar is donderdag fietsen slim? Of moet ik dan gewoon rustig aan doen en gewoon D1 (laag) fietsen?

[ Voor 67% gewijzigd door Griffin op 12-06-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Twee dagen recuperatie is normaal wel voldoende. Maar ik zou sowieso geen hele zware training doen.
Wat je wel kan/mag doen hangt een beetje af van die tijdrit zondag. Is die kort/lang, heuvelachtig/vlak, enz...
Hoe zwaarder die wedstrijd, hoe lichter ik de training op donderdag zou nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 14:54
Ik meld me even tijdelijk af voor dit topic :(

Vorig weekend een slootje overgesprongen, waarbij de landing niet geheel vlekkeloos verliep. Resultaat is een gebroken onderbeen. Ik ben afgelopen dinsdag geopereerd en daarbij is er een pen door mijn bot gezet. Ik mag naar geleide van de pijn naar 100% belasting gaan, maargoed dit betekent toch dat ik wekenlang op krukken loop en fietsen er voorlopig niet inzit.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
NoepZor schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 18:16:
Ik meld me even tijdelijk af voor dit topic :(

Vorig weekend een slootje overgesprongen, waarbij de landing niet geheel vlekkeloos verliep. Resultaat is een gebroken onderbeen. Ik ben afgelopen dinsdag geopereerd en daarbij is er een pen door mijn bot gezet. Ik mag naar geleide van de pijn naar 100% belasting gaan, maargoed dit betekent toch dat ik wekenlang op krukken loop en fietsen er voorlopig niet inzit.
Oei, dat is niet zo mooi! Sterkte met het herstel. Kun je straks weer overnieuw beginnnen met fietsen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@Joeri:
Tijdrit is niet extreem hoor, het is 7KM over stukje dijk en door polder. Dus ben niet zolang bezig. Dus donderdag gewoon fietsen alleen dan iets minder zwaar:

@NoepZor:
Klote man, sterkte iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Heb mijn Polar weer terug, dus er kan weer gericht getraind worden \o/ :)

Vandaag direct maar ff een kort rondje, 65 km in D1. Goed veel wind zeg!

Nieuwe Selle Italia SLR Gel Flow bevalt ook prima. Eén voor één worden de kraakjes en piepjes aangepakt.

[ Voor 26% gewijzigd door havana op 14-06-2010 21:52 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds Zaterdag eigenaar van een Stevens Aspin, model 2008. Vorige eigenaar heeft hem afgemonteerd met Dura Ace cassetes en Dura Ace bladen. Shifters zijn van de nieuwe generatie 105 inclusief mavic Aksium 2010 velgen erop.

Zondag gelijk een proefrit gemaakt, rondje Utrechtse heuvelrug. Amerongseberg, Grebbeberg en nog wat korte heuvels erbij...maar man o man, wat een verademing een echte wielrenfiets t.o.v. een instapmodel. Proefritje was trouwens 125km lang. Op het stukje tussen Vianen en Nieuwegein even de volle sprint gedaan met een teamgenoot en een top geklokt van 51,5km/h.

Ik heb trouwens wel het idee dat ik flink sterker ben geworden, na 165km La Chouffe classic in de Belgische ardennen vloog ik de Amerongse berg op, gemiddelde snelheid van 23km/h en een hartslag van 81%. Die tocht kan ik trouwens iedereen aanraden! Prachtige omgeving en zeer goed georganiseerd. Tweede voordeel is dat het geen file rijden is zoals de Amsel gold race, er deden slechts 2500 mensen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Klinkt heel leuk, die tocht. Ik reed al meermaals zulke minder bekende tochten en het is keer op keer goed georganiseerd en doorgaans betaal je ook een fractie van de AGR.

Aan zo'n Stevens kun je geen buil vallen. Gewoon een prima fiets voor een goede prijs.

[ Voor 20% gewijzigd door havana op 15-06-2010 08:11 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:39

TwoR

Gekleurde stippen

.joeri. schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 17:41:

Volgens mij moet je de druk er juist ophouden en regelmatig controleren en zo nodig weer op druk brengen.
Zal eens even zoeken of ik een bron kan vinden daarvan. Ik kan het niet vinden maar volgens mij stond het in de mounting instructions van de Continental GP banden.

Gister avond nog een rondje wezen fietsen, Mrs. TwoR moest nog even weg dus pas om kwart voor 9 op de fiets gestapt. Er was dus nog maar weinig tijd dus een klein rondje gedaan van 40 km. 't Waaide stevig dus 't was zo hier en daar nog best even pittig, uiteindelijk 1 uur en 11 minuten over gedaan

[ Voor 6% gewijzigd door TwoR op 15-06-2010 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:53

Coldcat

HODL

Gisteren weer lekker door de duinen lopen beuken met wind tegen (5/6). Was heerlijk en helemaal stuk gegaan.

Helaas zag ik op de terugweg een scheur in mijn frame. Ben er nog niet uit of het nou een kras is of echt een scheur. Ik hoop op het eerste. Als het tweede waar is heb ik een serieus probleem, gaat dan handen vol geld kosten om de boel te vervangen. Is een Scandium frame wat echt superlicht is. Een vervanger vind ik helaas niet zomaar.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Traguardo, je kan in de meeste gevallen garantie claimen.
Ik zal er mee naar de LBS gaan.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
TwoR schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 08:18:
[...]

Volgens mij moet je de druk er juist ophouden en regelmatig controleren en zo nodig weer op druk brengen.
Zal eens even zoeken of ik een bron kan vinden daarvan. Ik kan het niet vinden maar volgens mij stond het in de mounting instructions van de Continental GP banden.
Als je de volle druk er laat opstaan, en dan je fiets het komende jaar niet gebruikt, dan ben ik er bijna zeker van dat je jouw buitenbanden nadien kan wegsmijten vanwege de vele barstjes...

Telkens wanneer ik thuiskom van een ritje op de koersfiets dan laat ik altijd de druk van de banden. Ik ben het zo gewoon, en heb het altijd al zo gedaan...
Kan zijn dat ik mis ben hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Harmen schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:37:
@Traguardo, je kan in de meeste gevallen garantie claimen.
Ik zal er mee naar de LBS gaan.
de LBS zal mij de deur wijzen want heb hem 2e hands gekocht. Daarmee weet ik het merk ook niet (denk Canyon) maar garantie kan ik dus niets claimen.

Straks even twee krassen erbij zetten waar de scheur/kras gestopt is. En dan ga ik wel even volle bak over klinkerwegen rijden en kijken of de scheur groter wordt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:55
Canyon heeft wel een regeling waarbij je korting op een nieuw frame kan krijgen als je oude gescheurd oid is.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Coldcat schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:33:

Straks even twee krassen erbij zetten waar de scheur/kras gestopt is. En dan ga ik wel even volle bak over klinkerwegen rijden en kijken of de scheur groter wordt of niet.
Kan aan mij liggen, maar stom??!!
Straks wordt de scheur groter en scheurt het door en daar gaat Targuardo over de klinkers, face first.

Gewoon even naar LBS voor de zekerheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist mijn nieuwe fietsje opgehaald. Hoewel de vorige eigenaar de fiets prima had onderhouden wil ik toch altijd dat mijn vaste fietsenmaker er even naar kijkt. De beste man vervangt dingen die nodig zijn en rekent er nog een fair prijsje voor.

Ondanks de goede onderhoudsstaat toch 80 euro aan reparatiekosten. Maar het was het meer dan waard. Het schakelen gaat nu helemaal goed en de fiets is naar mijn wens afgesteld. Grappig is nu wel dat:
  • De crankset Dura-Ace is
  • De triple voorbladen en cassette Dura-Ace is
  • De shifters van de nieuwe generatie 105
  • De derailleur Ultegra SL is.
En om mijn post compleet te maken.
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2afztsp.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2010 13:50 . Reden: resize ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:25
Doet er hier nog iemand mee aan de Grand Départ op 1 juli in Rotterdam? Je kan 40, 70 en 120km doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Griffin schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:38:
[...]

Kan aan mij liggen, maar stom??!!
Straks wordt de scheur groter en scheurt het door en daar gaat Targuardo over de klinkers, face first.

Gewoon even naar LBS voor de zekerheid :P
Want ik let niet op of de scheur groeit? Heb diverse mensen laten kijken maar niemand weet het. De LBS dus ook niet. En echt vallen doe ik niet, de krachtswerking in het frame zorgt ervoor dat ik wel blijf zitten :) Of rustig vaart kan minderen.
Michie23 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:44:
Doet er hier nog iemand mee aan de Grand Départ op 1 juli in Rotterdam? Je kan 40, 70 en 120km doen.
Wil wel meedoen maar erg duur.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste