Het wielren ervaringentopic - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik plak nooit bandjes.

Misschien is dit wel een optie voor je: bandje plakken en weer monteren. Aankijken of je nadeel ervan ondervindt dat de band geplakt is (lees: je merkt het tijdens het rijden). Zo ja: bandje weggooien. Zo nee: lekker ermee gaan rijden. Daarbij zou ik in geen geval een geplakt bandje meenemen als reserveband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:54
Inderdaad. Een binnenband hoeft niet veel te kosten he, voor ongeveer 2 tot 3€ heb je al een binnenband, dus het loont ook niet om daarvoor te gaan plakken en last ervan te ondervinden. En een geplakte band meenemen is vragen om problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:43

Coldcat

HODL

Momenteel bezig met een grote bestelling bij www.creanite.nl voor maltodextrine, fructose en eiwitten. Ga eens kijken hoe ik zelf mijn eigen sportdrank en gels kan gaan maken. Lijkt me erg leuk om te doen maar vooral ook erg leerzaam over wat je nou precies verbruikt en wat goed voor je is.
Isostar gaat er vrij rap doorheen en is vrij duur. Mochten er lui geïnteresseerd zijn om tegelijk te bestellen (prijzen kunnen bij grote bestellingen zeer gaan zakken) doe een DM. Wellicht kun je meebestellen.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

@Traguardo:
Check ook eens: http://www.powersupplements.nl/
Is van een tweaker en is wel vooral gericht op krachttraining etc, maar heeft erg goed spul en hele goede levering.

Wat betreft eten en drinken. Ik gebruik geen isostar, vindt het namelijk best duur en ik persoonlijk haal er niet veel uit. Ik heb momenteel altijd vruchtensap aangemengd met water en klein beetje zout. Het zout voor wat je transpireert en in het vruchtensap zitten de suikers. Ik meng het aan met water omdat het dan minder dik is en dus makkelijker opgenomen wordt.
Wat betreft eten, ik heb meestal gewoon muslirepen mee (2 stuks).

En bandenplakken --> doe ik niet. Voor die paar euro koop ik wel nieuwe. Heb pas 1 lek gereden. Toen gelijk vredestijn bandjes erop geknalt met stukje kevlar erin. Hierdoor rij je minder snel lek. Die banden zijn echt ook een stuk steviger dan de standaard bandjes die bij mn Bulls zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Ik gebruik veel merken door elkaar qua sportdrank/energybars...
Energybars en gels meestal wel van W-cup. En drank van TriSport of uit een zak van decathlon.
Recoveryshake ook uit decathlon, en erg tevreden van.

Ik ben ook van plan om een klimwielsetje aan te shaffen. Het budget ligt rond de €300.
Fulcrum racing 3 is al een optie. Alsook de American classic 420 Aero of 350 sprint...
Iemand positieve of negatieve ervaring met deze setjes (en dan vooral over de AC's,
de fulcrums zijn top weet ik :) )
Of andere aanraders?

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Tjsa, wat bedoel je precies met een klimsetje?

Fulcrum 3 zijn uitstekende wielen maar licht zijn ze niet.

Am420 heb ik zelf gehad, maar dan wel zelf gebouwd want de achternaaf is niet betrouwbaar. 350 sprint is zo slap als een vaatdoek.

Qua voeding: op training neem ik altijd ontbijtkoek, de ideale sportvoeding en goedkoop.

Bij tochten en cyclo's gebruik ik gelletjes. Ik heb al van alles geprobeerd, maar EAS is het best te pruimen qua smaak vind ik.

[ Voor 31% gewijzigd door havana op 29-05-2010 12:48 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
  • Laatst online: 14-04 13:54
Gisteren lek gereden op iets scherps blijkbaar. De eerste keer dit jaar met CO2-bommetjes. Ik ga maar terug naar een pompje denk ik. De binnenband een beetje opblazen om hem gemakkelijk in de buitenband te krijgen, ging perfect, maar eens ik de band volledig wou oppompen, wou het maar niet lukken. :( Alle CO2 ernaast en zo mijn twee bommetjes leeggeblazen.

[ Voor 8% gewijzigd door R0BK3 op 29-05-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
havana schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 12:46:
Tjsa, wat bedoel je precies met een klimsetje?
Euhm, ja, een setje om te klimmen. Vooral licht dus. :)
(oa. voor de Marmotte, en andere (klim-)klassiekers. Dus geen kassei (of andere slechte weg) wielen)
Fulcrum 3 zijn uitstekende wielen maar licht zijn ze niet.
Ze zijn wel een kleine 300gram lichter dan mijn huidige wielset...
En ik denk dat de R3 een van de lichtste zijn in die prijscategorie (€299).
Of ken jij betere alternatieven?
Am420 heb ik zelf gehad, maar dan wel zelf gebouwd want de achternaaf is niet betrouwbaar. 350 sprint is zo slap als een vaatdoek.
De AM420 zou ik ook als zelfbouw willen nemen dan (nouja, ik kies, FM maakt ;) ). De 350 kende ik niet zo heel goed, maar is nog wel een pak lichter+goedkoper dan de 420, vandaar dat hij er ook bijstond.

Andere lichte budget-wielen zijn ook welkom uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
2010 Zonda (maar goed ... ;) )? 2010 Mavic Ksyrium SL? Volgens mij ontloopt het elkaar allemaal niet zoveel.

[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 29-05-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
De enige mavic's die in het budget liggen (±€300) zijn de cosmic elite (maar wegen 1900gram) en de ksyrium equipe (wegen toch ook een stevige 1770 gram).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hehe, eindelijk een leuke 2e hands kunnen kopen.
Beone storm 2.0 met ultegra montage :D

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/adckmr.jpg

De eerste kilometers er alweer opzitten, rijd lekker.

[ Voor 47% gewijzigd door Ernemmer op 29-05-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
R0BK3 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:12:
Gisteren lek gereden op iets scherps blijkbaar. De eerste keer dit jaar met CO2-bommetjes. Ik ga maar terug naar een pompje denk ik. De binnenband een beetje opblazen om hem gemakkelijk in de buitenband te krijgen, ging perfect, maar eens ik de band volledig wou oppompen, wou het maar niet lukken. :( Alle CO2 ernaast en zo mijn twee bommetjes leeggeblazen.
Zo moeilijk is het niet hoor. Je moet gewoon weten hoe je het juist moet doen.
Ik draai eerst het CO2-buisje zachtjes tegen blaas-stukje, en zet dat dan op het ventiel. Dan gewoon het buisje doordraaien en je band is binnen een halve second weer rijklaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:43

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb vandaag weer een mooi rondje gemaakt.
Had 150km verwacht maar het liep wat anders.
Uiteindelijk 172,5km op de teller gezet. Onderweg nog een keer langs de benzinepomp geweest om wat eten te halen.... :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
@ Harmen Lekker rondje:D

Ik heb ongeveer 30 (k) km gedaan en toen was me reet van steen.
Morgen weer een stukkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 15:16
Na 30.000km kan ik me dat voorstellen ja :D

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ach ja net begonnen met fietsen dus moet nog even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:37
Ernemmer schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 22:30:
Ach ja net begonnen met fietsen dus moet nog even wennen.
Lol, hij maakt een grapje omdat je er "30k km" hebt staan. Dat is een typfout, maar betekent 30.000 km. Dan zou ik inderdaad ook wel een zere kont hebben. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

LuPo schreef op zondag 30 mei 2010 @ 08:25:
[...]

Lol, hij maakt een grapje omdat je er "30k km" hebt staan. Dat is een typfout, maar betekent 30.000 km. Dan zou ik inderdaad ook wel een zere kont hebben. :P
Denk dat ik toch al wel iets eerder dood was neer gevallen :P

Van de week maar eens mn omslagpunt berekenen. Ik vermoed dat deze ergens in de 170 hangt. Maarja dat weet je nooit zeker.
Verder heb ik al wel ophangbeugels gefabriceerd en opgehangen. Zo kan mn fiets aan de muur en heeft mn moeder er geen last van als ik zolang in het buitenland ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Hmmmz, tijdens mijn laatste rit, ruim een week geleden heb ik mijn linkerknie misschien wat overbelast. Het was voor mijn doen vrij zwaar (120km met wat klimmetjes) en op het einde voelde ik wat pijn aan de binnenkant, een beetje bovenin mijn knie. Ik voel het nu weer als ik langer dan een half uur op de fiets zit. Over drie weken doe ik de Jan Janssen Classic en hoop dat dat me niet dwars gaat zitten.

Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen? Ik heb dit nooit eerder gehad eigenlijk. Ik heb overigens het idee dat als ik mijn benen meer strek (zadel hoger dus), ik het minder voel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:42
Tja, het kan van alles zijn, van zadel- en pedaalinstelling tot aangeboren tot overbelasting.
http://bikefitting.com/Dutch/FAQ/KneeFemur.aspx
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=40144

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

.joeri. schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 12:04:
Ik ben ook van plan om een klimwielsetje aan te shaffen. Het budget ligt rond de €300.
Fulcrum racing 3 is al een optie.
Fulcrum R3's zijn natuurlijk geen klimwielen, maar ik heb ze zelf aangeschaft vorige zomer toen ik richting Alpen zou gaan. Goed, ik wist toen al dat ik dit seizoen een wedstrijdlicentie zou nemen, dus het zouden ook koerswielen worden en niet echt klimwielen, maar ze zijn niet echt zwaar in die prijsklasse (Mijn andere wielset is Mavic CXP33 handgespaakt, dus die waren helemaal zwaar). Ik zie andere dingen als Ksyrium SL langskomen, maar die ga je voor 300 euro (nieuw) echt niet vinden.

Ik heb alleen maar lof over de R3's. Echt heerlijke wielen, stijf, redelijk licht en te betalen.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Ik wil eigenlijk nieuwe wielen kopen voor de Marmotte in de eerste plaats. Maar daarna zullen ze ook gebruikt worden in triathlons/koersen.
Ik stond op het punt om de R1's te kopen. Maar door een iets duurder dan verwachte herstelling aan de mountainbike, is dat er niet van gekomen. En ben dus op zoek naar een ander -goedkoper- setje.
Ik ben nog op antwoord aan het wachten van een licht custom-build wielsetje. Daarna ga ik beslissen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
havana schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 12:46:Qua voeding: op training neem ik altijd ontbijtkoek, de ideale sportvoeding en goedkoop.
Heb ontbijtkoek ook eens geprobeerd, maar ik kreeg het niet weg. Had er nog wel extra boter opgesmeerd. Ik ben zelf van de muesli-repen (rode bessen repen van de appie; 8 voor een euro ofzo :)) en af en toe isostar bananenrepen. Merk alleen wel dat ik dan na een kilometer of 60 echt wel door mijn energie heen ben, moet dus mss nog meer voedsel meenemen.

@writser; we waren binnen no time weer op weg en nu gewoon een nieuwe band kopen!

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
LuPo schreef op zondag 30 mei 2010 @ 08:25:
[...]

O nu snap ik m 8)7

Ik ben ook nog op zoek naar een paar bandjes die NIET lek gaan :+

Iemand hier een aanbeveling voor een paar niet te dure bandjes.

[ Voor 18% gewijzigd door Ernemmer op 30-05-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
TheLemon schreef op zondag 30 mei 2010 @ 09:43:
Hmmmz, tijdens mijn laatste rit, ruim een week geleden heb ik mijn linkerknie misschien wat overbelast. Het was voor mijn doen vrij zwaar (120km met wat klimmetjes) en op het einde voelde ik wat pijn aan de binnenkant, een beetje bovenin mijn knie. Ik voel het nu weer als ik langer dan een half uur op de fiets zit. Over drie weken doe ik de Jan Janssen Classic en hoop dat dat me niet dwars gaat zitten.

Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen? Ik heb dit nooit eerder gehad eigenlijk. Ik heb overigens het idee dat als ik mijn benen meer strek (zadel hoger dus), ik het minder voel.
Dergelijke pijntjes horen m.i. ook een beetje bij een dergelijke inspanning. Het is m.i. niet abnormaal dat je lichaam een beetje tegensputtert bij een bovengemiddeld zware rit. Dergelijke pijntjes moeten natuurlijk niet uit de hand gaan lopen, dan is er meer aan de hand. Ik heb ook wel eens wat irritatie aan gewrichten na een zware inspanning. Dit is meestal binnen zeer korte tijd ook wel weer weg.
Ernemmer schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:13:
[...]

Ik ben ook nog op zoek naar een paar bandjes die NIET lek gaan :+

Iemand hier een aanbeveling voor een paar niet te dure bandjes.
Goed en goedkoop gaat m.i. niet samen. Ik kan je de Conti GP4000s aanraden. Goede grip en weinig last van lekke banden.

[ Voor 14% gewijzigd door argro op 30-05-2010 14:34 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59

Pater

Terry Tate

Vittoria Rubino Pro's ben ik erg over te spreken!

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Pater schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:59:
Vittoria Rubino Pro's ben ik erg over te spreken!
Die zijn ook niet zo duur, even kijken wat nog meer mensen ervan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
argro schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:33:
[...]
Dergelijke pijntjes horen m.i. ook een beetje bij een dergelijke inspanning. Het is m.i. niet abnormaal dat je lichaam een beetje tegensputtert bij een bovengemiddeld zware rit. Dergelijke pijntjes moeten natuurlijk niet uit de hand gaan lopen, dan is er meer aan de hand. Ik heb ook wel eens wat irritatie aan gewrichten na een zware inspanning. Dit is meestal binnen zeer korte tijd ook wel weer weg.
Als je langere ritten gaat rijden dan kan het goed zijn dat bepaalde delen van je lichaam pijn beginnen doen. Maar dan zijn dat volgens mij eerder spierpijnen ipv gewrichtspijnen. (Bij mountainbiken kan dat anders zijn ivm schokken enz.)

Als je nog regelmatig last hebt van je knie dan zou ik er zeker voorzichtig mee zijn. En eens kijken of je fiets goed afgesteld staat. Zadel misschien zoals je zegt wat hoger instellen, stuur misschien wat verder? Of een grotere kader... Of schoen(plaatjes) goed/beter afstellen.
Wel opletten als je je zadel of andere onderdelen hoger/lager plaatst, dat je dat geleidelijk aan in kleine stappen doet. Anders krijg je daar ook weer gewrichtspijnen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
.joeri. schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:34:
[...]

Als je langere ritten gaat rijden dan kan het goed zijn dat bepaalde delen van je lichaam pijn beginnen doen. Maar dan zijn dat volgens mij eerder spierpijnen ipv gewrichtspijnen. (Bij mountainbiken kan dat anders zijn ivm schokken enz.)
Niet gehinderd door enige kennis van medische zaken vind ik ook pijntjes aan gewrichten niet zorgwekkend. Als je je bedenkt hoeveel bewegingen zo'n gewricht maken op een dag dat je 150km fietst dan is een beetje irritatie bij een relatief ongetrainde wielrenner m.i. niet zo vreemd. Zoals ook al eerder gezegd moeten dergelijke pijntjes wel binnen een paar dagen weer verdwenen zijn. Wanneer de pijntjes langer aanhouden dan is er inderdaad meer aan de hand. Maar bij bijvoorbeeld een gevoelige enkel na een zware rit zou ik mij niet direct zorgen gaan maken over materiaal en/of afstelling daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Als zo'n pijntje (:p) eenmalig voorkomt is dat inderdaad niet zorgwekkend. Maar omdat hij vermeld dat hij nu na een half uur (!) alweer last heeft lijkt me dat toch iets om aandacht aan te besteden.

(Mijn medische kennis is zo groot als een erwt in de oceaan. Dus als ik het fout heb, don't shoot me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Knie problemen moet je goed aankijken en rustig aan mee doen. Als het aanblijft houden gewoon even belletje met de huisarts. Vooral als je er tijdens normale dag ook last van hebt.
Het kan natuurlijk een hele hoop zijn, van kniebanden, tot knieschijf, tot bovenbeen spier die de knie stabiliseert, tot het geirriteerde kraakbeen in de knie zelf.

@TheLemon:
Probeer eens gewoon rustig, ja is lastig maar echt doen, te fietsen. Een rustig tempo met een niet te zwaar maar ook niet te licht verzet. Fietsen is namelijk wel goed om de knie in beweging te houden en het herstel te bevorderen. Belangrijk is echter dat je het RUSTIG aan doet. Erg vervelend van de Jan Janssen Classic, maar als je hier te diep gaat kan je alleen maar meer problemen krijgen. Hou die knie dus in de gaten.

Nu weet ik er niet extreem veel van, maar heb veel knie klachten gehad en mijn laatste was juni-augustus vorig jaar. Knieschijf stond te veel naar binnen. Op 1 of andere manier was de spier (deel van bovenbeenspier) minder sterk geworden (:S) om de knieschijf naar binnen te trekken. (uit deze ervaring weet ik dus dat het niet altijd je knie is, maar het dus ook de omliggende spieren kunnen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Conti GPs (de gewone, zonder 4000s) zijn zeer lekbestendig is zeer goedkoop. Kocht ze ooit voor 10 euro ps bij Hopmans. Ideale trainingsband.

De duurdere variant (4000s) is ook zeer lekbestendig, rijdt een pak beter maar is dan ook 2x zo duur. Het zijn de bandjes waar ik nu al meer dan 15k (15.000 dus ;) ) mee rond rijd zonder één lek (wel nieuwe banden gemonteerd ondertussen).

Knieklachten kan van alles zijn: zadel te hoog, zadel te laag, schoenplaatjes niet goed afgesteld, lage cadans. Het meest logische is echter overbelasting. Precies de reden waarom ik nu weer zo langzaam opbouw en alles met een cadans van 100+.

Ik wilde vandaag ook gaan trainen, maar het weer gooide roet in het eten. Morgenochtend maar weer eens proberen dan :)

[ Voor 34% gewijzigd door havana op 30-05-2010 18:23 . Reden: zpelvout ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Toch gekozen voor de continental grand prix, net besteld en ik hoop dat ze er snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Continental GP4000s zijn heel goed, en weinig lek gegaan tot nu toe (denk 1/2500km). Maar goed een paar daarvan kost dan wel snel tegen de €45-50. Als het je vooral om de niet-lekeigenschappen gaat zijn er ongetwijfeld goedkopere alternatieven, maar helaas heb ik te weinig ervaring met andere banden. :/

De Grand Prix zal vast OK zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 30-05-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@begintmeta, heb er ook 2 gp4000s onder gezet vorige week.
Bevallen goed tot nu toe.

Had ze in de aanbieding, 2 voor 45 euro @ bike-components.de

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik haal ze ook altijd bij BC, die zaak is voor vrijwel alles gewoon het goedkoopst.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:39

TwoR

Gekleurde stippen

havana schreef op zondag 30 mei 2010 @ 18:20:
Ik wilde vandaag ook gaan trainen, maar het weer gooide roet in het eten. Morgenochtend maar weer eens proberen dan :)
Ach, een beetje wind en regen hoeft je toch niet tegen te houden. 'k Vind het wel zijn charme hebben als je vol tegen de wind in rijd met de de regen die je in het gezicht striemt. als je dan thuiskomt en hebt gedouched is het toch wel erg lekker geweest.

Gister dan ook wezen fietsen, wel het rondje wat verkort ivm verjaardag waar ik nog heen moest. 50 km lang gevochten tegen de wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Koop ik die volgend jaar, gaat de fiets weer wat harder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
TwoR schreef op maandag 31 mei 2010 @ 08:10:
[...]

Ach, een beetje wind en regen hoeft je toch niet tegen te houden. 'k Vind het wel zijn charme hebben als je vol tegen de wind in rijd met de de regen die je in het gezicht striemt. als je dan thuiskomt en hebt gedouched is het toch wel erg lekker geweest.
Alleen bij de Ronde van Vlaanderen heeft dergelijk weer zijn charme vind ik. Verder ben ik een mooi weer fietser. Al is het maar omdat ik anders de hele fiets weer kan poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik vind er weinig aan bij regen. Krijg het ook veel te koud.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

argro schreef op maandag 31 mei 2010 @ 08:34:
[...]
Alleen bij de Ronde van Vlaanderen heeft dergelijk weer zijn charme vind ik. Verder ben ik een mooi weer fietser. Al is het maar omdat ik anders de hele fiets weer kan poetsen.
ach ja dat klopt, gister heb ik hem alleen even afgespoeld en afgedroogd. Vanavond even schoonmaken en de ketting reinigen. Is ook niet het ergste om te doen.

Heeft iemand hier overigens ervaring met het fietsen van lange afstanden, in augustus of september wil ik graag een rondje ijsselmeer rijden (275 km), maar ik vraag me af of ik dat überhaupt vol zou kunnen houden. Ik zou het gaan doen met mijn broertje, maar omdat hij een blessure heeft en niet fietst ga ik maar alleen. Hoe zou je kunnen meten of je goed genoeg bent om dat in 1 dag te fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
TwoR schreef op maandag 31 mei 2010 @ 08:59:
[...]

Heeft iemand hier overigens ervaring met het fietsen van lange afstanden, in augustus of september wil ik graag een rondje ijsselmeer rijden (275 km), maar ik vraag me af of ik dat überhaupt vol zou kunnen houden. Ik zou het gaan doen met mijn broertje, maar omdat hij een blessure heeft en niet fietst ga ik maar alleen. Hoe zou je kunnen meten of je goed genoeg bent om dat in 1 dag te fietsen?
Poeh, in je eentje is zo'n tocht wel taai denk ik. Je hebt elkaar niet om elkaar uit de wind te houden, maar, mischien nog wel belangrijker, ook niet voor wat onderlinge motivatie. Een individuele tijdrit van 275km is een heel ander verhaal dan 275km met een klein groepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TwoR:

Vorige week zondag nog 245km in m'n eentje gefietst. Toen ik op 140km een stuk van 40km lang door de flevopolder moest heb ik die wel vervloekt :) Elke meter is hetzelfde: betonplaat, boom en windmolen. In principe is lange afstand goed te doen. Doseren, eten en drinken zijn de drie factoren die van belang zijn. Daarnaast het koppie helder houden! En zorgen dat je goed weet waar je heen moet fietsen. Op het moment dat je moet gaan zoeken ben je niet meer met fietsen bezig en wordt het zwaar om weer in je ritme te kunnen komen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 16:19
Kwam net nog een mooi alu-hoedjes filmpje tegen op de dumpert:

http://www.dumpert.nl/med..._racefiets_met_motor.html

Wel al knap dat ze zo'n stuk techniek ik een racefiets krijgen...

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Hoe lang duurt verzending van Bike components ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 22:49
MrAngry schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:34:
Het is al een tijdje geleden, maar ik meen iets van een week ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
TwoR schreef op maandag 31 mei 2010 @ 08:59:
Heb je al vaak langer dan 200km gereden?
Was je dan nog 'fit' of echt stikkapot?
Het weer speelt ook een grote rol uiteraard...
Als je er rustig aan begint moet dat wel te doen zijn lijkt me.
fsve schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:31:
Kwam net nog een mooi alu-hoedjes filmpje tegen op de dumpert:

http://www.dumpert.nl/med..._racefiets_met_motor.html

Wel al knap dat ze zo'n stuk techniek ik een racefiets krijgen...
Ik heb het ook gezien, maar ik geloof er niet echt veel van...
Ze hebben enkel twee niet echt duidelijke beelden waar cancellara 'toevallig' zijn versnellingsapparaat aanraakt...
En hoe zou zo'n kleine batterij aan zoveel Watt komen dat je er echt een versnelling van ondervindt?
In dat filmpje zeggen ze ook dat dat toestel zichzelf uitschakelt, als je minder dan 30rpm draait. Maar in elke (scherpe) bocht houd je toch even je pedalen stil, dus dan zou je dat elke keer opnieuw moeten aanzetten...
MrAngry schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:34:
Ik heb eens een keertje een maand moeten wachten. Maar dat was omdat niet alle onderdelen op voorraad waren. Ik heb m'n bestelling gewoon kunnen wijzigen, en dan had ik het binnen een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canellara rijdt met een 11 speed. Hij schakelt rechts het hendeltje naar links, dus achter en lichter. Omdat hij 11 speed heeft, is er maar een hele kleine beweging nodig om de ketting 1 blad naar links op de laten schuiven. Kortom: Ik geloof er geen zak van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

argro schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:07:
[...]
Poeh, in je eentje is zo'n tocht wel taai denk ik. Je hebt elkaar niet om elkaar uit de wind te houden, maar, mischien nog wel belangrijker, ook niet voor wat onderlinge motivatie. Een individuele tijdrit van 275km is een heel ander verhaal dan 275km met een klein groepje.
Klopt, ik heb op de route wel een aantal personen die me voorzien van eten en drinken, kan ik mooi even een praatje houden en me laten motiveren
.joeri. schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:40:
Heb je al vaak langer dan 200km gereden?
Was je dan nog 'fit' of echt stikkapot?
Nog nooit, langste afstand tot nu is 90 km, probleem is een beetje dat ik niet meer tijd heb om te trainen. De 90 km rijdt ik met een gemiddelde van 31. En daar zit dan ook nog wel wat klimwerk bij in rondom Apeldoorn. Als ik dat fiets ben ik in zekere mate wel verrot, maar ik ga er in de planning een beetje vanuit dat ik rond de 25km/h uit zou komen.
Het weer speelt ook een grote rol uiteraard...
Als je er rustig aan begint moet dat wel te doen zijn lijkt me.
Weer is zeker van belang, dat is ook de rede dat ik kies voor aug/sep zodat de dagen dan nog een beetje lang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
TwoR schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:01:
Nog nooit, langste afstand tot nu is 90 km, probleem is een beetje dat ik niet meer tijd heb om te trainen. De 90 km rijdt ik met een gemiddelde van 31. En daar zit dan ook nog wel wat klimwerk bij in rondom Apeldoorn. Als ik dat fiets ben ik in zekere mate wel verrot, maar ik ga er in de planning een beetje vanuit dat ik rond de 25km/h uit zou komen.
Ik heb dit voorjaar al vaak ritten gereden van (ongeveer) 150km, met telkens ±2000hm.
Dat was ook tegen gemiddeldes van 31-32.
Dan heb ik eens voor de eerste keer langer dan 175km gereden: 200km. Ook 2000hm met een gemiddelde van 29. Ik wou zeker niet te snel vertrekken, en wou het zeker uitrijden.
Maar dan zit je toch al bijna 7uur op de fiets.
270km tegen een gemiddelde van 29 is 9h20...
Dat is een heel groot verschil met 'ritjes' van 90km. Zelfs al train je 3 dagen achter elkaar 90km, dan nog is het niet te vergelijken met 270km op één dag.
Ik zou toch minstens ritten van 170km als voorbereiding nemen, maar echt liefst nog langer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Dan zou ik eens beginnen met een rondje markermeer: Amsterdam-Enkhuizen-Lelystad. Dat is afhankelijk van je precieze route tussen de 140 en 160 km en is een mooie middenweg. Je zit met dezelfde wind en grotendeels dezelfde route (Amsterdam-Hoorn en Lelystad-Amsterdam).

Ik las trouwens hierboven dat de flevopolder saai is, daar ben ik het alleen mee eens als je niet over de dijk langs het meer rijdt. Die dijk vermaak ik me altijd prima, vooral het deel ten noorden van Lelystad, daar ben je zo totaal alleen, ik krijg daar altijd een soort "what if" gevoel van, maar het geeft ook heel veel voldoening en rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Ik woon in Ermelo en rijdt vanaf daar vaak de polder in. 't Is er zeker niet saai als je houd van het weidse uitzicht en de rust.

Ergens ben ik idd ook bang dat het tever is, maar ja ik hou ook wel van een uitdaging. Ik fiets nu zo'n beetje 150 km per week, maar ik zou niet weten waar ik momenteel meer tijd vandaan zou moeten halen.

Een keer om het markermeer heen is misschien wel een goed idee, dan heb ik in ieder geval iets meer een indicatie over mijn conditie een wat langere afstand.Voor mij is dat overigens 190km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Rondje Markermeer heb ik meermaals gedaan, meestal een keer of 3 per seizoen als voorbereiding voor cyclo's. Ik kom dan vanuit mijn huis op 150 km. Ik heb het zelfs 1x solo gedaan, de andere keren met fietsmaatje. Het is best goed te doen zo'n rondje, al ga ik alleen als het NO wind is (zodat ik wind mee heb op de terugweg), anders vind ik er weinig aan.

De Flevopolder is inderdaad wat saai, maar als je er met 45 km/uur doorheen raast is het toch wel leuk :P

Veel leuker is een langere rit met hoogteverschil. Ik heb 2x Tilff-Bastogne-Tilff (224 km) gereden en 1x zelfs nog langer en ook helemaal solo: La Flèche de l'Est (235 km). Dan ben je best kapot jah, en ik moest ook nog helemaal terug rijden naar Amsterdam met de auto. Lekker geslapen die dag. :z

Vanochtend weer een lekker rondje gemaakt van 82 km. Heerlijk, als je "in between jobs" zit, heb je alle tijd :)

P.S. Cancellara rijdt niet met 11-speed, want hij rijdt met SRAM.

[ Voor 14% gewijzigd door havana op 31-05-2010 18:09 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Voor mij weer 30km vandaag. :)
Kan nog niet echt wennen aan het zadel en de houding.

[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 01-06-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@Fable:
Hoeveelste keer is dit dat je er met die fiets op uit gaat? En hoeveel KM ongeveer.
Want ik kan mezelf nog goed herinneren dat ik vorig jaar juli met deze fiets ook wel even moest wennen. Niet 1 of 2 weken, maar gewoon 4 weken dat ik last van mn reet,rug en triceps had.
Daarna ging dat gewoon weer weg. Het enige waar ik nu last van heb is irritatie in mn lies (door velen zitten op de fiets) en na lang beuken in de wind mn rug.
Als het nou lang aanhoud ga dan eens (of ga nu als je dat fijn vind) naar een fietsenzaak waar ze verstand hebben en laat ze eens kijken of je wel goed zit.

Verder ben ik net terug van omslag punt berekenen:
http://zitvlees.nl/index.php?id=2013

wat een hel was dat zeg :P, maar ben er wel achter gekomen wat mn omslagpunt is en waar ik dus afgelopen maanden op het zitten trainen. Meestal richting eind hartslag zone D1 / begin D2.

Mijn omslag ritme zag er zo uit. Ik begon op 156 ( (220-24)*0.8 = 165 ). Dit is dus die 80% van mn max hartslag.
156 - 161 - 166 - 171 - 176 - 181.

156 en 161 waren peanuts. Bij 166 begon ik het iets zwaarder te krijgen. 171 was eigenlijk niet meer leuk maar toch goed uitgereden. 176 vol aan de bak en had gewoon moeite om de 176 vast te houden. Ik heb deze helemaal uitgereden maar wel met veel moeite. 181 begon ik aan maar mn hartslag erheen brengen was al moeilijk en na 10 - 20 seconden merken dat dat gewoon niet haalbaar is die gewoon gestopt. Mn omslag punt ligt dus rond de 168.

Nu alleen een vraag mbt interval.
Vorige week had ik dit gepost (klik) over een interval wat ik had gedaan. Echter zonder kennis van mn omslagpunt. Nu heb ik deze kennis wel en is mijn vraag wat ik het beste kan doen wat betreft mn hartslagzones.

Zelf zat ik te denken aan:
20(miss 30) minuten warmdraaien op laag D1 (75% bpm).
5minuten hoog D2 / laag D3 (95%)
5minuten rust op laag (of midden) D1 (ong 75% bpm)

Die 5 minuten cycle dan herhalen en soms een 6 min vol doen en 4 rust.

Wat denken jullie ervan en hebben jullie aan ideeen?
Ik wil het gewoon doen om mijn conditie en benen beter te maken. Deze interval ben ik van plan of 1x per week of 1x per 2 weken te doen op een avond (dinsdags). Daarnaast ook nog donderdags rustige D1 fietsen voor iets van 1 uur of 1.5. en in het weekend een lange duurtraining te doen van ong 3 uur (75km). Die duurtraining is dan ong 80% - 85% BPM (midden / hoog D1).

[ Voor 3% gewijzigd door Griffin op 01-06-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 21:19

elmoxx

xx xx xx

Vandaag voor het eerst sinds veeeel te lang de racefiets uit de schuur gehaald om een leuk rondje te gaan fietsen. Van te voren even snel de ketting, wat stof verwijderen en dan ook even een snelle check.. En die check was niet voor niets:

Ik kwam verdorie een scheurtje tegen in het balhoofd.. Het frame is van aluminium, wat denken jullie, is het nog verstandig hier op te fietsen en zijn er mogelijkheden om dit te repareren? Ben zelf bang dat het frame eigenlijk gewoon de prullenbak in kan :(

Foto 1, het scheurtje: De fiets staat op zijn kop, het is dus in het frame en niet in de voorvork..
Afbeeldingslocatie: http://nielsj.net/gallery/albums/album28/foto_klein.jpg

Foto 2, ff ter verduidelijking waar hij zit:
Afbeeldingslocatie: http://nielsj.net/gallery/albums/album28/foto_klein_2.jpg

Foto 3, de fiets dan ook maar ff:
Afbeeldingslocatie: http://nielsj.net/gallery/albums/album28/foto_klein_3.jpg

Het is al een oud beestje maar bij deze ontdekking werd ik toch minder gelukkig.. Wat denken jullie, nog verantwoord, makkelijk te repareren of gewoon weg?

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dat lijkt mij alleen de lak.

Ga morgen maar weer eens noordwaarts, 't is tenslotte noordenwind.

Vind trainen met wind mee op de terugweg veel leuker :P

[ Voor 69% gewijzigd door havana op 01-06-2010 21:04 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Mij niet aangezien je kan zien dat de scheur nog verder loopt onder de enigszins elastische verf. Vervelend man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Als dat zo is dan zou ik het frame naar Batavus sturen, ook al heb je geen garantie meer.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 21:19

elmoxx

xx xx xx

ik ben er helaas zeker van dat het een scheur in het frame is.. :( Ik vraag me af het te lassen is en of het voldoende effect zal hebben. (of zal vanwege de oudheid snel daarna het zelfde probleem elders gaan spelen?)

De fiets is nu 12 jaar oud en heeft het tot nu goed voor me gedaan. Onder de lak zie je de scheur verder lopen dus ik vertrouw het eigenlijk niet zo meer. Ik pas er in ieder geval voor om binnen een paar km voorover op het asfalt te gaan..

Ik zal er is over nadenken of ik het frame terug kan sturen, geen gek idee idd. Ik ben iig nooit gevallen of hard gebotst ofzo

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 22:49
Mooi excuus om voor een nieuw frame te gaan shoppen, in ieder geval :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 17:24
Ik ben van plan om ook een fiets aan te schaffen, nu ben ik student en is het budget niet al te hoog. Via een kennis een Batavus Ax'Light kopen voor €400,-, helaas kan ik niet al te veel over vinden over deze fiets, de fiets is helemaal Shimano Ultegra afgemonteerd en volgens hem in goede staat.
Ik heb net een rondje van ~25km gereden in 40 min en het draait en fiets allemaal goed, dus volgens mij is de fiets prima. Alleen twijfel ik een beetje over de fietsmaat, zeker ook omdat ik nog niet zoveel van fietsen afweet.
De maten die hier worden gevraagd zijn Seat Tube c-c 56cm Seat Tube c-t 59 en Top tube c-c 58 cm. Zelf ben ik ongeveer 186cm lang met binnenbeenlengte 89cm. En zoals de fiets er nu uit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://t-g.student.utwente.nl/~hein/GoT/rfiets_HV.jpg
Nu de vraag aan jullie is dit waarschijnlijk een verstandige keuze of denken jullie dat het mogelijk een verkeerde besteding is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag 110km op de teller gezet.
Er was wel een flinke woei op het Groningerland.
Morgen even mn achterwiel langs de LBS brengen, soms slaat het freewheel over. *klonk* hoor je dan.
Iemand dit al eens mee gemaakt?

Ga as zaterdag weer fietsen in Tecklenburg, ff een mooie route fietsen. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
@heintje
Ik zou even checken voor scheurtjes bij het balhoofd. :p
Ik weet niet hoe oud de fiets is, maar ik schat een jaar of 9 a 10 en dan is het misschien wat veel. Het hangt er ook erg vanaf of je binnenkort onderdelen moet gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Qua bovenbuis moet die fiets je wel passen. Maar hoe lang is de head tube (balhoofdbuis) ?

Zo te zien is dat Ultegra 9 speed en alhoewel daar weinig mis mee is is 400 euro wel teveel voor die fiets. € 300 lijkt me redelijker. Zeker omdat het frame ook geen carbon voorvork heeft.

Je moet er ook nog klikpedalen bij hebben :P

En oh ja, die shifterkabels voor het stuur (de waslijnen) zijn te lang, is niet alleen lelijk maar kan ook enorm irritant gaan klapperen. Eventjes inkorten is gelukkig zo gefixt.

[ Voor 81% gewijzigd door havana op 01-06-2010 23:06 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Het wordt de komende dagen wel super lekker weer zeg! Ik ga hopelijk morgen en zaterdag maar lekker een stukje fietsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Het was pas de 2e keer op de fiets dus moet er gewoon nog aan wennen, wel jammer want moe was ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 11:47
Gisteravond met 3 personen ronde van 80 gemaakt, tot na 50km mijn voorband lekging :( We hadden wind in de rug, maar ik kon het erg slecht bijhouden. Zei als voor de gein als opmerking dat ik het gevoel had dat ik op lekke banden reed, wat dus een km later duidelijk werd. Fietsmaat had wel een reservebinnenband mee, maar na een 10 minuten pompen, de conclusie getrokken: Ook lek :( Toen me maar op laten halen :p Banden die er op liggen zijn trouwens Conti Ultra sports.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ernemmer schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 08:39:
Het was pas de 2e keer op de fiets dus moet er gewoon nog aan wennen, wel jammer want moe was ik nog niet.
Je fietst wel met zeem enzo toch? (even dubbelchecken :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
NoepZor schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:23:
Gisteravond met 3 personen ronde van 80 gemaakt, tot na 50km mijn voorband lekging :( We hadden wind in de rug, maar ik kon het erg slecht bijhouden. Zei als voor de gein als opmerking dat ik het gevoel had dat ik op lekke banden reed, wat dus een km later duidelijk werd. Fietsmaat had wel een reservebinnenband mee, maar na een 10 minuten pompen, de conclusie getrokken: Ook lek :( Toen me maar op laten halen :p Banden die er op liggen zijn trouwens Conti Ultra sports.
Je moet wel de buitenband even nalopen op de plek waar je lek gereden hebt he. Anders doe je de nieuwe band erin en is het gelijk weer raak. Overigens kan het geen kwaad om zelf ook wat banden mee te hebben. Ik neem er zelf altijd 2 mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

MrAngry schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:34:
[...]

Je fietst wel met zeem enzo toch? (even dubbelchecken :))
En geen boxer aan doen in je fietsbroek ;), dat schuurt namelijk ook lekker
haha.

Zondag volle bak fietsen. Weet niet niet precies waarheen maar het wordt gewoon een platte duur training.
Donderdag ook nog een stukkie na het werk, maar dat zie ik dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 17:24
havana schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:02:
Qua bovenbuis moet die fiets je wel passen. Maar hoe lang is de head tube (balhoofdbuis) ?

Zo te zien is dat Ultegra 9 speed en alhoewel daar weinig mis mee is is 400 euro wel teveel voor die fiets. € 300 lijkt me redelijker. Zeker omdat het frame ook geen carbon voorvork heeft.

Je moet er ook nog klikpedalen bij hebben :P

En oh ja, die shifterkabels voor het stuur (de waslijnen) zijn te lang, is niet alleen lelijk maar kan ook enorm irritant gaan klapperen. Eventjes inkorten is gelukkig zo gefixt.
De head is 140mm. En het is inderdaad een Ultegra 9 speed. Ik zal eens horen of er nog wat van de prijs af te halen is.
En tja klikpedalen zonder schoenen is ook niet wat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ja ik heb een broek van craft gekocht met zeem dus dat moet goed gaan.

Om eraan te wennen is het dan slim om elke dag te gaan rijden of om de dag?

[ Voor 35% gewijzigd door Ernemmer op 02-06-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Ernemmer schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:05:
Ja ik heb een broek van craft gekocht met zeem dus dat moet goed gaan.

Om eraan te wennen is het dan slim om elke dag te gaan rijden of om de dag?
je lichaam moet ongeveer 48uur rusten na een duurtraining (rustig duurtraining, hoe zwaarder de training is hoe langer rust eigenlijk moet).
Ga dus bijvoorbeeld ma - wo - vrij en dan weekend lekker rustig.
maar als je druk ben door de weeks (zoals de meeste hier) kan je ook juist in het weekend een wat langere toch doen. Dus dan krijg je di - do - za/zo (mijn schema).
Ga dan niet gelijk interval trainen maar doe gewoon duurtraining om je lichaam te laten wennen aan het fietsen en aan de houding.

[ Voor 5% gewijzigd door Griffin op 02-06-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Griffin schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:18:
[...]

je lichaam moet ongeveer 48uur rusten na een duurtraining (rustig duurtraining, hoe zwaarder de training is hoe langer rust eigenlijk moet).
Dat is wel een heel ongetraind lichaam hoor. 24 uur is voor een echte D1 training zat, voor mij althans. Dit zal dus ook wel weer per persoon verschillen, maar ik hou alleen voor de echt zware trainingen 48 uur aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ik doe ook aan krachttraining en heb na het fietsen eigenlijk alleen last van de houding. (kont en rug)
Denk dat ik eerst maar 48 uur rust aan ga houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
MrAngry schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:36:
[...]

Je moet wel de buitenband even nalopen op de plek waar je lek gereden hebt he. Anders doe je de nieuwe band erin en is het gelijk weer raak. Overigens kan het geen kwaad om zelf ook wat banden mee te hebben. Ik neem er zelf altijd 2 mee.
Hebben we uiteraard ook gedaan ;) het lek in de reserveband zat op een andere plek dan het lek in de originele binnenband.

Ik wil dus een zadeltasje + noodreparatiespul aanschaffen, is de volgende inhoud voldoende?
- multitool met schroevendraaiertje/inbus etc
- plakset met stel bandenlichters
- 1 of 2 binnenbandjes
- pompje of een co2 ding (wat is te prefereren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb vanmorgen een nieuw shirtje gekocht.
Lekker retro. :)

Afbeeldingslocatie: http://rose.nl/output/importbilder/artikel/1/4/1/1416305_1.jpg

Heb wel wat shirts, alleen pasen de meeste niet echt goed.
Te groot vaak, dat hangt zo als de achterzakken goed vult. :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

NoepZor schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:52:
[...]

Hebben we uiteraard ook gedaan ;) het lek in de reserveband zat op een andere plek dan het lek in de originele binnenband.

Ik wil dus een zadeltasje + noodreparatiespul aanschaffen, is de volgende inhoud voldoende?
- multitool met schroevendraaiertje/inbus etc
- plakset met stel bandenlichters
- 1 of 2 binnenbandjes
- pompje of een co2 ding (wat is te prefereren?)
Laat de plakset maar thuis, als je onderweg je banden moet plakken is echt vreselijk. Neem gewoon 1 of 2 binnenbandjes mee en dan kan je eventueel de bandjes thuis wel weer plakken. Ik gooi ze overigens altijd weg zodra ze lek geweest zijn. Nieuwe BiBa kost 3 euro en ik rijd er gemiddeld 1 in de 1500km lek. Mij teveel werk om ze dan te plakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Inderdaad, geen plakgerief meenemen. Gewoon enkele binnenbandjes.
bandenlichters natuurlijk ook, en ik geef de voorkeur aan CO2-ding: vooral vanwege het gebruiksgemak (als je het juist doet uiteraard ;) ). Want bij een pompje moet je 5minuten alles staan geven om je band maar een beetje op druk te krijgen. Zo'n CO2 buisje is: draaien, op ventiel zetten, pffft en klaar ;) .

Multitool, schroevendraaier en inbus zijn wel handig voor langere tochten. Voor de kortere tochten zou ik enkel materiaal meenemen voor de gevoeligste onderdelen. (derailleurs, schijfremmen,...)

En een kettingpons kan ook handig zijn.
Harmen schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:11:
Heb vanmorgen een nieuw shirtje gekocht.
Lekker retro. :)

[afbeelding]

Heb wel wat shirts, alleen pasen de meeste niet echt goed.
Te groot vaak, dat hangt zo als de achterzakken goed vult. :/
Wel een mooi shirt :)
Ik moet ook nog eens nieuwe aanschaffen...

[ Voor 12% gewijzigd door .joeri. op 02-06-2010 16:15 . Reden: Ik zat niet in het mtb-topic... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 15:16
Ik neem tijdens het fietsen alleen een binnenband mee en een kleine portemonnee met wat geld, verzekeringspasje en een parktool plaksetje (1x1cm doosje met wat plakkertjes, werkt prima mocht je meer dan eens lekrijden tijdens een rit). Verder zit daar ook een klein stukje binnenband in, wat goed van pas komt als je een scheur in je buitenband rijdt. Telefoon neem ik vrijwel nooit mee (ik wil niet altijd bereikbaar zijn, en als er echt iets misgaat zoek ik wel een telefoon).

Plakken doe ik dus alleen als ik ook mijn reserveband lekrijd, komt niet vaak voor. Multitool neem ik alleen mee als mijn hele fiets uit elkaar is geweest en ik bang ben dat er iets los kan gaan zitten oid, anders sleep ik dat spul echt niet allemaal mee :) Bandenlichters kan handig zijn als je de band er met je handen niet af kunt krijgen. Ik zweer bij een pompje. Als je 2x lek rijdt ben je de sjaak als je maar 1 patroon hebt, en sowieso maakt het qua formaat of gewicht ook niet zoveel uit (ik heb een Micro Rocket pompje). Enige nadeel is dat je je banden iets minder hard krijgt met een pompje, soms.

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:25

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Onderweg moeten plakken suckt, maar een paar plakkertjes kosten zo weinig ruimte dat je het bewust thuislaten vervloekt als je je reservebiba('s) er al op hebt liggen en weer lek rijdt ;) Ik heb ze iig wel altijd bij me, maar zolang het niet nodig is ga ik inderdaad geen band staan plakken. (En mocht het ooit wel nodig zijn, dat gaat bij thuiskomst die geplakte biba de vuilnisbak in en een nieuwe op de fiets)

Ik heb zelf een pompje. Om het simpele feit dat die niet op kan raken. Een pompje van Lezyne, wat met een klemmetje onder de bidonhouder vastzit.

Ik heb ook altijd een kopietje van mijn paspoort bij me. Klein gevouwen, met verder wat extra persoonlijke gegevens (bloedgroep, ICE-gegevens, etc, in 3 talen - NL/EN/FR) erbij geprint. Op de achterkant dezelfde gegevens van mijn vriendin (we fietsen vaak samen).

Na een kettingbreuk enige weken geleden overweeg ik ook een multitooltje en een powerlink-kettingschakel te kopen en bij me te houden. Die keer was ik vlakbij huis. 50km van huis denk ik dat ik daar toch minder vrolijk van wordt...

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik verlaat huis nooit zonder telefoon. Mocht ik 2x lek rijden of mechanische pech hebben die niet op te lossen is. Ik rijd bijna altijd met een iPod in, dus als ik gebeld word dan hoor ik het toch niet. :z

Verder een _klein_ Continental zadeltasje met 2 wippers en een binnenbandje. Oppompen doe ik met een Micro Rocket, net als Laurenz. Ik snap die CO2 meuk allemaal niet, een pompje werkt gewoon altijd en overal en zo vaak je wil. Ik krijg er 5 bar in, meer dan genoeg om thuis te komen.

Verder heb ik een special sportportomonneetje (zo'n platte) met daarin een huissleutel, een kopie legitimatie (met bloedgroep) en 10 € voor noodgevallen of voor als ik plotseling besluit een langere rit te maken en ik eten moet kopen.

Multitool doe ik net als Laurenz, neem ik alleen mee als ik gesleuteld heb aan mijn fiets.

Met het oog op de straffe noordenwind zojuist een rondje gemaakt Noord-Holland in. Eerst 40 km tegen de wind in beuken, bij Hoorn omgedraaid en toen mezelf heerlijk naar huis laten blazen. Blijft toch het meest ideaal, wind mee op de terugweg.

[ Voor 18% gewijzigd door havana op 02-06-2010 16:27 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Laurenz schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:16:
Multitool neem ik alleen mee als mijn hele fiets uit elkaar is geweest en ik bang ben dat er iets los kan gaan zitten oid, anders sleep ik dat spul echt niet allemaal mee :)
Inderdaad, zo doe ik het ook.
havana schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:25:
Ik snap die CO2 meuk allemaal niet, een pompje werkt gewoon altijd en overal en zo vaak je wil. Ik krijg er 5 bar in, meer dan genoeg om thuis te komen.
Het kan bij mij misschien aan het pompje liggen, maar als ik een band moet oppompen met zo'n klein geval, dan ben ik stikkapot :P
Je mag dan zo 5 minuten een ruk-beweging maken (letterlijk 8)7 )... Oké je krijgt het er wel warm van, maar een ander voordeel zie ik er niet in...
En wat ben je met een 'oneindig'-bruikbaar pompje als je toch maar twee binnenbandjes meehebt...? >:)
Ik heb telkens 2 CO2 buisjes mee, en ook 2 binnenbandjes. In totaal anderhalf minuutje werk.
En zo'n CO2 buisje is nu ook niet bepaald erg duur, dus daar hoef je het ook niet voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Eigenlijk is het een non-discussie, want hoe vaak rijd ik nu helemaal lek?

Ik rijd minder dan 1x per 15.000 km lek.

Veel vaker vervang ik overigens mijn binnenbandje gewoon thuis, omdat het ventielschroefje weer eens afbrak tijdens het pompen |:(

[ Voor 36% gewijzigd door havana op 03-06-2010 09:17 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

1 keer per 15000 dat is wel relaxt zeg, maar goed je kan ook net een keer pech hebben dus aan de statistieken heb je niet heel veel.

Gister een rondje gefietst, maar ik werd wel gek van een tik/kraak in de fiets bij thuiskomst de fiets even nader onderzocht en wat bleek speling in het balhoofd. Dacht dit tijdens de rit ook al omdat het er niet meer was als ik het stuur losliet. Vanmiddag even naar de fietsenmaker want volgens mij zit het niet zomaar een beetje los, 't ziet er maar vreemd uit.

Ondanks de avondvierdaagse die ik tegenkwam en waardoor ik 2 km stapvoets gereden heb, toch lekker gefietst 67.69 km in 2h:02m:01s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb meestal op langere tochten wat geld en een telefoon bij, naast twee bidons (eventueel meer als ik verwacht niet bij te kunnen vullen (en de tocht echt lang is)) en wat kleins te eten. Verder twee binnenbanden en een pompje. Ook heb ik mijn rijbewijs mee. Zit nu wel te denken dat een telefoonnummer van mijn lief bijhebben ook van pas zou kunnen komen... Bloedgroeppapieren bij hebben is IMHO overigens alleen zinvol als het gaat om 'gekke' antistoffen die bij standaardbepalingen niet worden meegenomen. Anders zal het als het nodig is snel genoeg bepaald worden.

Ik haal 1 lek/15000 km zeker niet, maar ik hou denk ik ook wat te weinig rekening met de grondomstandigheden...
havana schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:02:
...
Ik heb mijn voorremkabel net 3-4mm te kort gemaakt 8)7 zal wel loslopen.

[ Voor 76% gewijzigd door begintmeta op 03-06-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Deze nacht maar 4 uurtjes geslapen en dan in de namiddag mijn tweede examen van deze periode. Moe en hongerig thuisgekomen en onmiddellijk de fiets opgesprongen. Zalig. Lekker weer, alle stress wegstoempen op die pedalen.
83km in 2h19. (35.5 gemiddeld... veel stress :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik neem altijd wel een portomonnee en telefoon mee als ik ga fietsen. Morgen even langs de fietsenwinkel om wat reservespul aan te schaffen.

Heb ik eigenlijk nog een praktische vraag. Hebben jullie ondergoed aan tijdens het fietsen? Ik merk namelijk dat mijn onderbroek aardig begint te schuren tijdens het fietsen, wat niet superprettig is natuurlijk :) Fietsen jullie in de blote tokus, en zo ja, scheelt dit veel tov. onderbroek aan? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Nooit een onderbroek aandoen voor het fietsen...
Zoals je zelf al zegt is dat schuren niet echt zo aangenaam :)
Daarom liggen er zeemvellen in koersbroeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Net weer ff klein rondje 45km gedaan. Redelijk vol gegaan en het goede nieuws is dat ik totaal niets meer voelde van mijn knie, die twee weken geleden helemaaaal niet blij was. Gelukkig maar, Jan Janssen Classic, here I come!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ga zaterdag de heuvels opzoeken in Tecklenburg en omstreken.
Wordt super weer, heb er veel zin in. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat neem ik mee?

In fietsshirt:
- CO2-pompje + 2 plastic bandenlichters
- 1 biba + 20/25 euro cash, met elastiek eromheen.
- mobiele telefoon
- voedsel (hoeveelheid afhankelijk van rit/training)
- huissleutel

Op fiets:
2 bidons, meestal 0,75 liter. Onderweg bijvullen.

Bij heel lange tochten tape ik nog wel eens een reepje op m'n frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@TheLemon:
Goed om te horen. Nog wel even goed op letten he ;)

@Pizzaboer:
- Wat is een biba?
- hoe vul jij onderweg je bidons bij? (en dan bedoel ik niet tijdens tour waar er van die stands zijn),
Verder goed idee om een reepje op je frame te plakken :P.

Heeft iemand trouwens nog wat info over interval, zoals ik begin deze week vroeg?
Griffin in "Het wielren ervaringentopic - Deel 13"

Ook heb ik 31-7 mijn eerste (en ook laatste) tourtocht. Nu is dit 100KM en vertrek is rond 9 uur. Ik zit dus wel paar uur op de fiets maar nu is mijn vraag wat ik het beste mee kan nemen. als ik normaal ga fietsen in mn eentje voor 75km(ong) vertrek ik meestal 12:30 en heb ik dus net veel gegeten. Ik neem dan 2 muslirepen mee en 2x 75ml bidons.
Nu wil ik die ochtend, normaal doe ik wat brood of yoghurt met crusli, iets vollers eten. Wat is dan aan te raden. Gelieve geen pasta want dat krijg ik niet door mn strot heen in de ochtend. Is bambix/brinta een mogelijkheid?
Onderweg zijn er wel 2 voedselpunten, maar wat is verstandig mee te nemen aan gels (of iets anders) en wat dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Griffin schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:17:

@Pizzaboer:
- Wat is een biba?
- hoe vul jij onderweg je bidons bij? (en dan bedoel ik niet tijdens tour waar er van die stands zijn),
Verder goed idee om een reepje op je frame te plakken :P.
Een biba is de afkorting voor binnenband. Ik denk dat hij ze vult bij een tankstation of iets dergelijks. Zal wel een openbare ruimte zijn in ieder geval. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ook heb ik 31-7 mijn eerste (en ook laatste) tourtocht. Nu is dit 100KM en vertrek is rond 9 uur. Ik zit dus wel paar uur op de fiets maar nu is mijn vraag wat ik het beste mee kan nemen. als ik normaal ga fietsen in mn eentje voor 75km(ong) vertrek ik meestal 12:30 en heb ik dus net veel gegeten. Ik neem dan 2 muslirepen mee en 2x 75ml bidons.
Nu wil ik die ochtend, normaal doe ik wat brood of yoghurt met crusli, iets vollers eten. Wat is dan aan te raden. Gelieve geen pasta want dat krijg ik niet door mn strot heen in de ochtend. Is bambix/brinta een mogelijkheid?
Onderweg zijn er wel 2 voedselpunten, maar wat is verstandig mee te nemen aan gels (of iets anders) en wat dan precies?
Ontbijt normaal, misschien iets meer. 100km is dus maar een uurtje verder (uitgaande van vlak) dan wat je normaal doet, dus maak je niet teveel zorgen. Bij het beginpunt van de toertocht lekker inladen zoveel er comfortabel in je shirt past en aanvullen bij de voedseltoko's onderweg.

edit: die interval trainingen kan je ook opbouwen. Ik zou ze sowieso hoog in D3 doen voor maximaal effect (althans dat doe ik zelf op de tacx en dat bevalt), je kan beginnen met blokjes van 3/4 minuten en dan 3 of 4 maal de eerste keer en dat opbouwen naar langere blokjes van 5/6 minuten 5/6 keer als je het beter volhoudt. Later wordt het ook leuk om eens wat langere blokjes boven je omslagpunt te rijden, bijvoorbeeld 3*6 minuten een paar hartslagen erboven.

[ Voor 33% gewijzigd door MrAngry op 04-06-2010 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@hierboven:
Bedankt voor de info.
Ik heb destijds voor 100km gekozen omdat 150 me teveel leek. Nu ik meer fiets is die 150 nog steeds wel veel maar het lijkt steeds meer haalbaar :P.
Wat betreft de interval. Ik ga er dinsdag mee beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Wat ik meeneem?
In mn shirt:
Co2pompje, kruidkoek, mobiel, geld, biba, 2 bandenlichters en huissleutels.

Als ik tochten van 120km+ fiets neem ik wel eens brood mee.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vul m'n bidons eigenlijk altijd bij café's die ik onderweg tegenkom. Andere optie is gewoon even vragen aan iemand die toevallig in z'n tuin staat oid.

Wat ik zelf nog nooit gedaan heb is bijvullen bij een tankstation, maar dat lijkt me inderdaad ook een optie. Je kunt ook nog een 1.5 literfles water kopen en die leeggooien in je bidons.

En ja, bij toertochten gewoon even bijtanken bij de verzorgingsposten.

Opties genoeg dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Als ik langere en/of zwaardere tochten ga rijden, dan eet ik in de ochtend wat havermout (met bruine suiker :) ) en onderweg wat gels, en energybars. Een banaan heb ik ook vaak mee.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste