@Fable:
Hoeveelste keer is dit dat je er met die fiets op uit gaat? En hoeveel KM ongeveer.
Want ik kan mezelf nog goed herinneren dat ik vorig jaar juli met deze fiets ook wel even moest wennen. Niet 1 of 2 weken, maar gewoon 4 weken dat ik last van mn reet,rug en triceps had.
Daarna ging dat gewoon weer weg. Het enige waar ik nu last van heb is irritatie in mn lies (door velen zitten op de fiets) en na lang beuken in de wind mn rug.
Als het nou lang aanhoud ga dan eens (of ga nu als je dat fijn vind) naar een fietsenzaak waar ze verstand hebben en laat ze eens kijken of je wel goed zit.
Verder ben ik net terug van omslag punt berekenen:
http://zitvlees.nl/index.php?id=2013
wat een hel was dat zeg

, maar ben er wel achter gekomen wat mn omslagpunt is en waar ik dus afgelopen maanden op het zitten trainen. Meestal richting eind hartslag zone D1 / begin D2.
Mijn omslag ritme zag er zo uit. Ik begon op 156 ( (220-24)*0.8 = 165 ). Dit is dus die 80% van mn max hartslag.
156 - 161 - 166 - 171 - 176 - 181.
156 en 161 waren peanuts. Bij 166 begon ik het iets zwaarder te krijgen. 171 was eigenlijk niet meer leuk maar toch goed uitgereden. 176 vol aan de bak en had gewoon moeite om de 176 vast te houden. Ik heb deze helemaal uitgereden maar wel met veel moeite. 181 begon ik aan maar mn hartslag erheen brengen was al moeilijk en na 10 - 20 seconden merken dat dat gewoon niet haalbaar is die gewoon gestopt. Mn omslag punt ligt dus rond de 168.
Nu alleen een vraag mbt interval.
Vorige week had ik dit gepost (
klik) over een interval wat ik had gedaan. Echter zonder kennis van mn omslagpunt. Nu heb ik deze kennis wel en is mijn vraag wat ik het beste kan doen wat betreft mn hartslagzones.
Zelf zat ik te denken aan:
20(miss 30) minuten warmdraaien op laag D1 (75% bpm).
5minuten hoog D2 / laag D3 (95%)
5minuten rust op laag (of midden) D1 (ong 75% bpm)
Die 5 minuten cycle dan herhalen en soms een 6 min vol doen en 4 rust.
Wat denken jullie ervan en hebben jullie aan ideeen?
Ik wil het gewoon doen om mijn conditie en benen beter te maken. Deze interval ben ik van plan of 1x per week of 1x per 2 weken te doen op een avond (dinsdags). Daarnaast ook nog donderdags rustige D1 fietsen voor iets van 1 uur of 1.5. en in het weekend een lange duurtraining te doen van ong 3 uur (75km). Die duurtraining is dan ong 80% - 85% BPM (midden / hoog D1).
[
Voor 3% gewijzigd door
Griffin op 01-06-2010 20:39
]