Mag helaas niet te diep op zaken ingaan, maar had met een clausule in mijn contract als werknemer te maken. Daardoor moest ik dit afkopen, uiteindelijk met een te hoog % per maand. Maar ik zag dit als de perfecte kans om freelance te gaan; een groot/bekend bedrijf, direct een langdurige opdracht (gaat waarschijnlijk nog 2 jaar door) en dus ook wat zekerheid.Maaark schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:25:
[...]
600 per dag is opzicht wel een ok tarief voor react/vue dev. Mag ik vragen waarom je een behoorlijk deel af moet staan? Wat weerhoud je om te switchen naar een andere partij waar je oude werkgever geen cut van je afpakt? Snap dat het voor een eerste opdracht als freelancer mss lekker safe is om bij een oud klant te zitten, maar nu je bezig bent kun je rondkijken?
Kan inderdaad rondkijken en zie hier in Amsterdam ook genoeg freelance opdrachten waar het dagtarief iets hoger ligt, en waar ik idd niets hoef af te dragen. Maar ben wel erg gelukkig bij deze werkgever dusver en dat is behoorlijk wat voor mij waard, vooral omdat ik bij mijn vorige baan niet meer gelukkig was. Dus waardeer het behoorlijk.
Van oud collega's die freelance zijn gegaan hoor ik echt een hele variatie aan bedragen, van 70 euro per uur tot 120 per uur.
PSN/Steam: Xamsix