• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:47
gem-p schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 19:39:
[...]

Met de kanttekening dat het bij die ene wekelijkse update om 11u blijft en dat je om een uur of 13 weer buiten dat kantoor staat. Maar zonwerkt het meestal niet bij opdrachtgevers. Die verwachten nog steeds dat je 1 of 2 dagen per week een hele dag op hun mooie kantoor naast de rest van het team werkt.
Niet perse. Ik zit nu samen met een andere freelancer op een porteringsklus.
(bijna) Elke maandag om 10 project update meeting. Of ik erna daar blijf werken of naar huis ga is aan mij.

Ik ben al meerdere keren wegens hitte en zo om 12 (na de lunch) naar mijn thuiskantoor gegaan, geen probleem.

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:27
jadjong schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 20:19:
[...]

Hoe doet men dit met partijen die daadwerkelijk als leverancier in de strijd zitten en ook zo gezien worden?
Tja maar die zijn leverancier van een dienst of product (gaat niet over 1pitters), die komen niet binnen via inhuurdesken. Die hebben een ander contract met “Verwerkersovereenkomst”.

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:47
Ik denk echt dat als men concreet een ondergrens aan inhuurtarief gaat hanteren, je best kan stellen dat alles onder die grens een bepaalde bescherming nodig heeft, maar daarboven moet je men gewoon lekker gaan laten ondernemen. En al zit er straks iemand al 10 jaar ingehuurd op een opdracht: als die organisatie kan verantwoorden dat men elk jaar opnieuw kiest voor nog een jaartje flexibele inzet van persoon A of B, en zolang diegene alle belastingen netjes afdraagt: wie kan er dan nog klagen?
Dit inderdaad. Ik zat zelf aan de ondergrens van minimaal 150% de werkgeverslasten van gelijke rol te denken. Dat zou voor de IT het tarief op minimaal 80 per uur fulltime zetten.

Daarmee schop je in 1 keer de uitbuiting aan de onderkant onderuit omdat ze dan duurder zijn dan vast personeel.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
jadjong schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 20:30:
[...]

Mijn vraag is dan waarom dat elke maandag om elf uur moet. :P Dat je regelmatig statusupdates geeft is logisch en dat je daarvoor een vast moment voor afspreekt ook, alleen ga ik er dan wel van uit dat het een update is met slechts een enkele(of twee) uit de organisatie en niet iedereen die er zijdelings bij betrokken is. En als er dan toch meerdere personen aan die meeting deelnemen zou het alleen over jouw aandeel in het project moeten gaan. Geen algemene standup die iedere maandag plaats vindt maar daadwerkelijk "het Ernemmer vragenuurtje" in de agenda van iedereen.
Als alle projecten doorgesproekn worden is het wel raar ja, daarbij heb jij als ingehuurde niks te zoeken, maar een vast tijdstip om jouw project door te spreken met alle betrokkenen lijkt mij niks mis mee.
Pagina: 1 ... 675 676 Laatste