De sales actviteiten zijn er gewoon in meegenomen. Boekhoudtijd niet, want ik gebruik MoneyMonk. Het enige wat ik hoef te doen is elke tekst die ik schrijf op een factuur te zetten. Ik denk niet dat de BD dat gelooft als ik daar uren voor ga schrijven.Daimonie schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 00:17:
[...]
Vergeet je de 325 uur aan sales activiteiten en boekhouding niet? Die tellen ook zwaar mee ...
(Er is mij verteld dat het gaat om uren in je onderneming, niet uren die je kunt factureren.)
Vakliteratuur lezen, bijhouden vakgebied, zelfstudie, auto aftanken, computer schoonmaken, werkplekbeheer, windows updaten/opnieuw installeren, backups maken, restore testen..., alles wat je niet voor je hobby doet en niet in je huishouden hoort.Dennisweb schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 02:16:
[...]
De sales actviteiten zijn er gewoon in meegenomen. Boekhoudtijd niet, want ik gebruik MoneyMonk. Het enige wat ik hoef te doen is elke tekst die ik schrijf op een factuur te zetten. Ik denk niet dat de BD dat gelooft als ik daar uren voor ga schrijven.
Het is amper te controleren en het enige wat jij moet doen is een vinkje zetten bij 1225 uur. En dingen noteren in je agenda.
Maar ik gun je gewoon 1225 facturabele uren natuurlijk.
Uren zijn toch niet echt interessant om naar te kijken als je je uiteindelijke omzet er niet bij zet? Ik zou niet geïnteresseerd zijn om 2000+ uur te werken per jaar als het niet minimaal een ruime 2.5 ton oplevert.
Ik vind het ook een beetje een hoog "kijk mij eens hoeveel uren en omzet ik heb gedraaid!"-gehalte hebben. Niet echt relevant voor dit topic.Zinloos1 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 08:25:
Uren zijn toch niet echt interessant om naar te kijken als je je uiteindelijke omzet er niet bij zet? Ik zou niet geïnteresseerd zijn om 2000+ uur te werken per jaar als het niet minimaal een ruime 2.5 ton oplevert.
Eens, ik zou ook niet voor minder mijn nest uit komen ;)!Zinloos1 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 08:25:
In aanvulling op Ronald; de KVK heeft ook gewoon beschreven wat je wel en niet mag meerekenen, maar ook hoe je dit aantoonbaar moet kunnen maken als je een controle zou krijgen: https://www.kvk.nl/starte...es-over-het-urencriteriumRonaldHeirbaut schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 07:45:
[...]
Vakliteratuur lezen, bijhouden vakgebied, zelfstudie, auto aftanken, computer schoonmaken, werkplekbeheer, windows updaten/opnieuw installeren, backups maken, restore testen..., alles wat je niet voor je hobby doet en niet in je huishouden hoort.
Het is amper te controleren en het enige wat jij moet doen is een vinkje zetten bij 1225 uur. En dingen noteren in je agenda.
Maar ik gun je gewoon 1225 facturabele uren natuurlijk.
Tsja, ik vind het zelf ook niet enorm boeiend, net als sommige andere posts over bijvoorbeeld youngtimers. Je kunt het dan natuurlijk gewoon overslaan 😉. Voor sommigen is het echter wél een interessante benchmark om te zien hoe hun uren en omzet zich verhouden tot andere eenpitters in de IT. Als je het als opschepperij ervaart, zegt dat misschien meer over jouw interpretatie dan over de mensen die het delen.Montifaud schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:07:
[...]
Ik vind het ook een beetje een hoog "kijk mij eens hoeveel uren en omzet ik heb gedraaid!"-gehalte hebben. Niet echt relevant voor dit topic.
[ Voor 3% gewijzigd door Faust1946 op 12-12-2025 09:39 ]
Ik ben neutraal of het wel of geen toegevoegde waarde heeft in dit topic, maar ik denk dat enkel je uren opgeven al helemaal niets toevoegt aangezien je ook voor drie kwartjes en een knikker zestig uur per week kan werken. De combinatie van uren met omzet is wel interessant aangezien je dan inderdaad nog kan kijken of je uurtarief een beetje meekomt met de rest en of er voor een bepaald uurtarief ook echt volledige projecten te draaien zijn. Maar ook daar zijn natuurlijk weer andere topics voor beschikbaar.Faust1946 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:38:
[...]
Tsja, ik vind het zelf ook niet enorm boeiend, net als sommige andere posts over bijvoorbeeld youngtimers. Je kunt het dan natuurlijk gewoon overslaan 😉. Voor sommigen is het echter wél een interessante benchmark om te zien hoe hun uren en omzet zich verhouden tot andere eenpitters in de IT. Als je het als opschepperij ervaart, zegt dat misschien meer over jouw interpretatie dan over de mensen die het delen.