• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:07
MazzHead schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 23:40:
[...]

Dan voor de duidelijkheid uit persoonlijke ervaring.

Ik weet niet bij welke maatschappij jij kijkt, bij die van mij (CB) werd er niets uitgesloten en keren nu ook netjes uit.

Maar als jij denkt dat jij wel geluk gaat hebben, sluit gerust niet af 8)7

Daarbij wel zorgen voor genoeg buffer/reserve, want je zal verbaasd staan hoe snel die pot daalt, ondanks een AOV uitkering. Want ten opzichte van je salaris wordt een uitkering veel hoger belast door ontbreken van de arbeidskorting, en natuurlijk de 80% arbeidsongeschikt van de 80% van je inkomen die verzekerd wordt. Dus van je (bv DGA) 56K salaris, netto 41K blijft bruto uitkering van 36K over, dat is dan net geen 24K netto. Die 17K moet dan uit je reserves komen.

Broodfonds is meestal op basis van schenkingen, maar schenking is geen inkomen, zonder inkomen geen hypotheekrenteaftrek, bruto=netto, haal het maar uit je reserves. En na twee jaar, zoek het uit.

Ik weet niet hoe lang je nog wil werken, hoelang kan jij van je reserves leven als morgen dat bloedvat scheurt en je die AOV niet hebt afgesloten?

Succes
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Pagina: 1 ... 654 655 Laatste