Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• fry77
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:54
Destruction schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:43:
[...]

Dat klopt, maar als men graag wil dat we die oudere auto's weg doen moeten ze het niet interessanter gaan maken om juist in nog oudere auto's te gaan rijden.
Wat men grtaag wil doet in mijn overwegingen echt nier mee. Ik bekijk het puur financieel. Dus rijd ik mijn veel te grote BMW prive, want geen bijtelling van dik 1K per maand. En staat er straks gewoon een nog oudere tweede auto bij voor de kids en af en toe eens naar een kantoor met veel te hoge parkeer tarieven :)

En dat gaat nog veel erger worden, want de zakelijke benzine auto(s) gaan straks niet meer prive gereden worden, dus daar komt ook een veel ouder alternatief voor naas te staan.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:41

Destruction

(ex-)Automonteur

fry77 schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:54:
[...]

Wat men grtaag wil doet in mijn overwegingen echt nier mee. Ik bekijk het puur financieel. Dus rijd ik mijn veel te grote BMW prive, want geen bijtelling van dik 1K per maand. En staat er straks gewoon een nog oudere tweede auto bij voor de kids en af en toe eens naar een kantoor met veel te hoge parkeer tarieven :)

En dat gaat nog veel erger worden, want de zakelijke benzine auto(s) gaan straks niet meer prive gereden worden, dus daar komt ook een veel ouder alternatief voor naas te staan.
Ja, zo overweeg ik nu de aanschaf van een andere benzine bedrijfsauto (iets met aanhangers, dus flink trekgewicht) aan te schaffen voor de zaak. En dan houd ik de huidige (privé) auto aan als privé auto. Waarbij ik herhaal dat buren dat waarschijnlijk niet heel leuk zullen vinden, want nog een extra auto in de straat.... Maar ik heb dit beleid niet bedacht ;)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:44
nog even een quote:
Wat zijn de gevolgen voor youngtimers?

Heeft jouw auto de leeftijd van 15 jaar bereikt, dan valt deze voor de bijtelling onder de youngtimerregeling. Voor deze auto's betaal je geen bijtelling over de fiscale waarde, maar over de 'werkelijke waarde', ook wel de waarde in het economisch verkeer genoemd. De bijtelling is bovendien geen 22% of 25%, maar 35%. Volgens het voorstel gaat de leeftijdsgrens omhoog: volgend jaar met 1 jaar naar 16 jaar, maar daarna met maar liefst 9% naar 25 jaar! Of er een overgangsregeling komt voor alle auto's die nu al 15 jaar zijn, is nog niet zeker. Het kan dus zijn dat je voor deze auto's per 1 januari 2026 of 2027 opeens een bijtelling gaat betalen over de waarschijnlijk veel hogere fiscale waarde. Dit betekent dat je in de praktijk fors meer gaat betalen voor het privégebruik van jouw bolide.

Let op!
Hoewel dit voorstel is aangenomen door de Tweede Kamer, is het nog niet 100% zeker dat dit ook echt doorgaat. De Eerste Kamer stemt op 16 december over - onder meer - dit voorstel. Pas als de Eerste Kamer hier akkoord op geeft, weet je waar je precies aan toe bent.
Dus ergens tussen 16 december en 31 december kan ik het hele youngtimer gebeuren allemaal gaan omgooien, of mss ook wel niet....fantastisch.... :-(
Pagina: 1 ... 653 654 Laatste