Daar zie je idd dat de route heel anders is, en dus ook de requirements. Ik heb nog nooit een CV laten zien... inmiddels meer dan 10 klanten gehad, van multinationals tot MKB. Dus als je jouw route blijft bewandelen, zul je daar zeker profijt van hebben. Wel zul je merken dat je steeds meer een netwerk opbouwt van mensen die je kennen en je rechtstreeks benaderen, dan veranderen die requirements ook, en dan wordt je netwerk steeds belangrijker en dus ook je naam.Renzmeister schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 11:59:
[...]
Ik ben het hier volledig mee eens hoor. Ik vind persoonlijk de fundamentals ook veel belangrijker dan een specifieke tech stack. Maar in de praktijk merk ik toch dat ik niet word uitgenodigd voor een gesprek als ik Databricks niet op m'n cv heb staan, om maar een voorbeeld te noemen. Dan is er bij die opdrachtgever al een keuze gemaakt wat betreft platform en cloud provider en dan zoeken ze daar aansluiting bij.
Ik heb een holding en werkmaatschappij opgericht en ben op zoek naar een accountant. Ik ben werkzaam in software ontwikkeling en advies. Ik verwacht geen complexe adminstratie. Waar moet ik opletten bij de zoektocht naar een accountant? Welke accountant maken jullie gebruik van en wat zijn de kosten?
Ik heb er eentje lokaal, eigenlijk op fietsafstand zelfs. Puur gekozen op professioneel uitstraling, formaat van het buro en klantenbestand en het zijn van registeraccountant. Fijn dat ik bij ze langs kan komen, twee keer per jaar, om de cijfers en plannen door te nemen.Kadon123 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 16:36:
Ik heb een holding en werkmaatschappij opgericht en ben op zoek naar een accountant. Ik ben werkzaam in software ontwikkeling en advies. Ik verwacht geen complexe adminstratie. Waar moet ik opletten bij de zoektocht naar een accountant? Welke accountant maken jullie gebruik van en wat zijn de kosten?
Volgens sommigen in deze thread betaal ik ze veel te veel, maar het ontzegt me ook gewoon een berg dus is het mijn waard
Liege, liege, liegebeest!
AA, geen RA, en boekhouder.Kadon123 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 16:36:
Doe bonnetjes etc zelf, laatste btw aangifte doen zij, eindejaarscheck en salarisadmin etc doen zij.
(2x BV)
Ca 3-3.5k / jr
Hoe gaan jullie om met een rare opdrachtgever met mensen die op jouw stoel gaan zitten en niks wil aannemen? Wanneer trekken jullie de stekker eruit ondanks de huidige markt?
Sinds oktober bij een nieuwe klant aan de slag, zij hadden naar eigen zeggen een slechte ervaring met een andere freelancer die slecht afstemde en kwamen hier een jaar later achter, en kozen ervoor om het contract per direct te beëindigen , op zich al apart. De afdeling waar hij in werkte (security) vond dat hij goed werkte, maar soms beter kon afstemmen en voor dat team hoefde hij niet per se weg.
Nu (na 6 weken) langzaam de organisatie verkend en met hoor en wederhoor een concreet beeld gevormd bij de opdracht en al het een en ander opgeleverd. Tegelijkertijd zegt een deel van de opdrachtgevers dat ik A moet doen en belangrijk is, de anderen B. Een meeting om tot een waarheid te komen heb ik al ingepland, maarja agenda's he dus dat is nog wat weken weg... Op zich geen ramp, maar een deel gaat ook mijn stoel zitten betreffende de werkwijze zitten en zeggen dingen als "simpel houden" en "anders moeten we het maar door AI laten schrijven". De eerste paar keer moest ik lachen, want waarom huur je anders een expert in aan de requirements namelijk niet niet worden gesleuteld en moet aan worden voldaan.
Helaas zijn ze serieus en zien ze zelf niet dat de opdracht niet zo simpel is. Problematisch wordt het wel als ze ook weinig aan van mij aan nemen (als externe en ook subject matter expert), ook in combinatie met steun van expertisegenoten in de organisatie die ik heb. Dat hoewel zij zelf opdrachtgever zijn, met door hun gewenste methode leidt tot een resultaat waarbij de producten goed genoeg zijn voor de audit lijkt niet te landen: het zou allemaal wel mee vallen, het stelt niet zo veel voor en ik moet vooral downsizen en feitelijk pleisters plakken.
In een updategesprek van vandaag kreeg ik een veeg uit de pan en werd haast gediscrediteerd omdat ik niet zou leveren, maar er is echt duidelijk vooruitgang dus dat beeld klopt niet, dus dat ligt aan hun eigen inhoudelijke onbegrip en eigenwijsheid. Men is ook ongeduldig met een plan van aanpak wat alles op zijn plek zou moeten laten vallen plus dat gaat van mijn tijd voor de deliverables af.
Sinds oktober bij een nieuwe klant aan de slag, zij hadden naar eigen zeggen een slechte ervaring met een andere freelancer die slecht afstemde en kwamen hier een jaar later achter, en kozen ervoor om het contract per direct te beëindigen , op zich al apart. De afdeling waar hij in werkte (security) vond dat hij goed werkte, maar soms beter kon afstemmen en voor dat team hoefde hij niet per se weg.
Nu (na 6 weken) langzaam de organisatie verkend en met hoor en wederhoor een concreet beeld gevormd bij de opdracht en al het een en ander opgeleverd. Tegelijkertijd zegt een deel van de opdrachtgevers dat ik A moet doen en belangrijk is, de anderen B. Een meeting om tot een waarheid te komen heb ik al ingepland, maarja agenda's he dus dat is nog wat weken weg... Op zich geen ramp, maar een deel gaat ook mijn stoel zitten betreffende de werkwijze zitten en zeggen dingen als "simpel houden" en "anders moeten we het maar door AI laten schrijven". De eerste paar keer moest ik lachen, want waarom huur je anders een expert in aan de requirements namelijk niet niet worden gesleuteld en moet aan worden voldaan.
Helaas zijn ze serieus en zien ze zelf niet dat de opdracht niet zo simpel is. Problematisch wordt het wel als ze ook weinig aan van mij aan nemen (als externe en ook subject matter expert), ook in combinatie met steun van expertisegenoten in de organisatie die ik heb. Dat hoewel zij zelf opdrachtgever zijn, met door hun gewenste methode leidt tot een resultaat waarbij de producten goed genoeg zijn voor de audit lijkt niet te landen: het zou allemaal wel mee vallen, het stelt niet zo veel voor en ik moet vooral downsizen en feitelijk pleisters plakken.
In een updategesprek van vandaag kreeg ik een veeg uit de pan en werd haast gediscrediteerd omdat ik niet zou leveren, maar er is echt duidelijk vooruitgang dus dat beeld klopt niet, dus dat ligt aan hun eigen inhoudelijke onbegrip en eigenwijsheid. Men is ook ongeduldig met een plan van aanpak wat alles op zijn plek zou moeten laten vallen plus dat gaat van mijn tijd voor de deliverables af.
Gewoon de eer aan jezelf houden en opstappen.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
ik zou wat anders gaan zoeken. Per direct opzeggen of per einde van de maand zou ik van stemming aten afhangen en het potentiele reputatieverlies Na een jaar vertrekken of na 6 weken geeft een ander beeld.DR.V schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 19:48:
Hoe gaan jullie om met een rare opdrachtgever met mensen die op jouw stoel gaan zitten en niks wil aannemen? Wanneer trekken jullie de stekker eruit ondanks de huidige markt?
het enige correct antwoord, daar ben je ook ZZP'er voor. om er zelf de brui aan te geven als je in je eer wordt aangetast.Tylen schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 19:54:
Gewoon de eer aan jezelf houden en opstappen.
tijdje terug ook gedaan, hoppa en de dag erna 'was ie weg'
heb wel betere dingen te doen dan mijn voor lul te laten zetten
A wise man's life is based around fuck you
Wat bedoel je hier mee? Was iemand bij de opdrachtgever weggestuurd omdat jij door hem weg ben gegaan?Zwelgje schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:02:
[...]
ow haha, nee met 'weg was ie' doelde ik op mezelfShinji schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:14:
[...]
Wat bedoel je hier mee? Was iemand bij de opdrachtgever weggestuurd omdat jij door hem weg ben gegaan?
A wise man's life is based around fuck you
Hadden we dat samen ook niet gedaan bij dat ene bedrijf wat we opgezet hadden 😅😅Zwelgje schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:02:
[...]
het enige correct antwoord, daar ben je ook ZZP'er voor. om er zelf de brui aan te geven als je in je eer wordt aangetast.
heb wel betere dingen te doen dan mijn voor lul te laten zetten
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Hier nog een stem voor 'opstappen'. Het leven is echt veel te kort voor dit soort theater.