the-edge schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:21:
Recent heb ik mijn ontslag ingediend en ben ik alle voorbereidingen aan het treffen om o.a. mijn 1e opdracht binnen te halen.
Mijn werkgever zit behoorlijk klem nu ik mijn ontslag aangekondigd heb. Mijn manager gaf me zojuist aan dat hij me mogelijk voor 3 maanden in wil huren omdat hij anders voor die tijd niemand gevonden krijgt. Ik heb hier niet negatief of positief op gereageerd. Ik heb gezegd dat de optie openstaat.
Ja, het is een droomstart, meteen 3 maanden een opdracht. Maar het moet geen schijnzelfstandigheid worden en ik zou het dan ook niet meer dan 3 maanden willen doen.
Ik twijfel hier dus echt heel erg over.
Wat is jullie onderbouwde mening?
Ik heb het gedaan destijds. Wel spijt van, maar dat was meer omdat ik hem niet mocht

Kwa belastingdienst e.d. maakte ik mij er niet druk om. Ben erna ook nog ingehuurd door mijn werkgever daarvoor. Ik heb een groot gezin en moest toen toch inkomsten hebben en snel ook.
Toen ik het deed was ook precies met dat DBA gedoe. Overal de externen eruit.. pff.. Klussen waren niet bepaald makkelijk te vinden. Op dit moment maak ik mij er al helemaal niet druk meer om. Boven de 70 euro kijken ze er niet naar, dus ik vind het wel prima. Het is meer gericht op schilders etc die uitgeknepen worden door hun oude werkgever voor 2 a 3 tientjes per uur.. of post bezorgers etc. Ik zit ook rustig een jaar op 1 opdracht. Geen problemen mee. Ik heb wel een BV, maar dat maakt in principe ook niet zo heel veel uit.
the-edge schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:33:
[...]
Ah je hebt gelijk, onhandige woordkeuze/zinsopbouw.
Ik heb ontslag genomen. En niet met de intentie om ingehuurd te worden door mijn to-be ex-WG.
Voordeel om de 1e 3 maanden door ex-WG ingehuurd te worden is een vliegende start. Nadeel is; ik heb ervoor gekozen om iets anders te gaan doen. Toe aan andere omgeving, onafhankelijkheid, vrijheid etc.
Afgaande op mijn gevoel moet ik voet bij stuk houden, uit dienst = uit dienst. Het duiveltje op mijn schouder

zegt dat die 3 maanden factureren wel fijn is qua start.
Maar, nogmaals, het is nog niets concreets. Ik heb bij mijn manager aangegeven dat wanneer hij me in wil huren hij hier niet te lang mee moet wachten. Anders ga ik gewoon door, en zoek ik een leuke opdracht.
Mja.. geld is geld toch? Ik zou het alleen _niet_ doen als je een betere/leukere klus kan vinden. Anders zou ik het gewoon pakken. Als je op dezelfde plek blijft zitten, maar zonder zonder het gezeik van lease auto's, nep beoordelingen, etc.. dat scheelt ook hoor. Als je een andere laptop wil, andere auto, dan koop je dat gewoon

Heerlijk. Meer vakantie? No problem

De plee schoonmaken wordt dan ook veel leuker ineens als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik zou in elk geval niet thuis gaan zitten zonder klus als je wel bij je werkgever kan starten. Dat zou dom zijn.
[
Voor 31% gewijzigd door
Verwijderd op 03-05-2018 17:42
]