RonaldHeirbaut schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:43:
Misschien moeten ze het aloude middenstandsdiploma weer verplicht stellen bij de inschrijving van het KvK. Daarmee kan je ook veel leed voorkomen. Bovendien werpt het een drempel op voor veel mensen.
Wel een beetje aanscherpen met digitale kennis van zaken.
En waarom zou ik na meer dan 10 jaar ondernemerschap nog een middenstandsdiploma gaan halen? Dan krijg je straks ondernemers met een middenstandsdiploma maar zonder relevante kennis van zaken mbt hetgeen ze aanbieden. Je moet juist de vakmensen hebben die écht ondernemen en niet die zzp'ers die praten over verlengen van opdrachten, die ergens 40 uur per week meedraaien in een team, die kortweg precies alles doen wat niet DBA proof is en daarom zelf zouden moeten overwegen gewoon in loondienst te gaan.
En ja, je hebt het over verplicht stellen bij inschrijven. Dat is bij mij dus al een aantal jaren geleden. Maar ik heb zo'n diploma dus niet en ik ga dat ook niet halen omdat er bij de KvK mensen staan ingeschreven die gewoon aan verkapte loondienst doen.
hackerhater schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:57:
Well een mimimuntarief blokkeerd in ieder geval financiele uitbuiting.
De reden waarom werkgevers geen ouderen (of mensen met een vlekje) in dienst willen nemen heeft te maken met een andere pruts wet:
Wet poortwachter
Goh dat bedrijven risico's gaan vermijden als ze verantwoordelijk zijn voor 2 jaar doorbetalen loon, ongeacht waarom een werknemer ziek wordt

Ik ken dus iemand die nu binnen één jaar voor de 2e keer in de ziektewet zit. Waarom? Tsja, als je niet de tijd en kans krijgt om naar behoren te herstellen, dan komt het probleem een keer hard terug. En dat is nu dus aan de orde. En denk je dat die werkgever nu wél een beetje begrip toont? Nee, men begint alweer te drammen terwijl men ook het ontslag al aangezegd heeft

Kansloze kuttent, het ziet er naar uit dat deze persoon voorlopig helemaal niet meer aan het werk komt omdat het steeds slechter gaat ipv beter

En zoals je zegt, deze persoon is straks ook iemand met een vlekje... Dan gaat het wel heel moeilijk worden om weer een kans te krijgen.
Ik ben absoluut VOOR werknemers in bescherming nemen (want dat is waarom iemand voor loondienst kiest: Zekerheid), maar er moet wel iets komen waardoor ziek personeel (in welke vorm dan ook) de kans krijgt te komen werken danwel de kans krijgt fatsoenlijk te herstellen en daardoor weer volop mee te kunnen draaien.
[
Voor 41% gewijzigd door
Destruction op 10-01-2025 12:54
]
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.