Had je verdiept in de materie toen je kon stemmen, zoek contact met politici. ga lobbyen, etc. het heeft weinig zin om hier stoer te roepen 'wat een onzin' als dat wel gewoon is wat het is. En als de soep echt zo heet gegeten wordt, gaan er vanzelf mensen weer terug in loondienst want je moet toch eten, en dan komen die goede mensen ook wel weer (deels) terug. Je kunt verwijzen naar 1700 wat je wilt, maar als je dat enkel anoniem op een forum doet, kun je net zo goed je mond houden want dan bereik je precies hetzelfde. Vind je er echt wet van, uit je dan ook bij diegenen die er iets mee kunnen. En voor zover ik weet zitten er hier geen politici in dit topic._eLMo_ schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:42:
[...]
Dus zelfs jezelf als particulier verhuren is “illegaal”? Wat een onzin.
Mijn vrouw heeft een eigen bedrijf in de educatieve en creatieve sector en moet met steeds slechtere mensen werken omdat er meer en meer ZZP’ers vertrekken uit de sector en bedrijven uit wanhoop de slechtste mensen aannemen.
Als het letterlijk onmogelijk is zonder baas zelfstandig te werken, dan ben ik geneigd in de discussie terug te verwijzen naar de jaren 1700.
Maar ik zal me wel bekoelen buiten dit topic. Tijd om de emigratieplannen weer uit de kast te trekken.
En je kunt supergoed als eigen baas zelfstandig werken. Alleen niet als je werk is dat je samen met anderen in 1 team, die in loondienst zijn, precies datzelfde werk doen... En dat dat toevallig in de IT (maar ook wel in andere sectoren) is wat er heel veel gebeurt, is ook precies de reden waarom: 1. de afgelopen jaren het aantal zzp'ers flink is gegroeid, en b. de overheid de controle gaat aanscherpen (hoewel puntje b vooral met coronasteun en sociale lasten te maken lijkt te hebben).
En degenen die de afgelopen jaren gouden bergen zagen, en "voor zichzelf zijn begonnen" maar weinig zelfstandigs bieden, waren eigenlijk de afgelopen jaren ook in "overtreding" (vind ik nogal een zwaar woord voor iets waar zowel inhurende als ingehuurde het beiden mee eens zijn...) alleen zonder controle maakt het allemaal niet zo veel uit. Nu komt/is die controle er wel, en nu hit de poep opeens de ventilator

Exact expert nodig?