De brief met intentieverklaring bevat wel de nodige randvoorwaarden voor de omzetting, ik denk dat iedere adviseur/capabele boekhouder die op kan stellen maar ik zou dat overlaten aan diegene die je omzetting ook afhandelt. Je hebt hier nog wel tot eind september de tijd voor, dat scheelt. Vervolgens heb je ik meen tot halverwege volgend jaar om daadwerkelijk de BVs op te richten, of om niets te doen en gewoon door te gaan met je eenmanszaak.Yucon schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 07:06:
[...]
Dankje, maar ik bedoelde eigenlijk het traject daarvoor. Als ik het goed begrepen heb, moet je op dat moment al een en ander gedaan hebben voor je die brief verstuurd.
Een logische reactie is misschien wel 'bel je boekhouder'. Mijn boekhouder doet dit niet, en ik ben met de vorige 3 behoorlijk de boot in gegaan dus ik heb eerlijk gezegd wat koudwatervrees om gewoon de telefoon te grijpen en een willekeurig kantoor te bellen. [..]
Ten opzichte van het los oprichten van een BV scheelt je dat overigens ook nog een periode aan winst uit onderneming uit je eenmanszaak waar je salaris bovenop komt. Als het niet je doel is om het geld naar privé te halen dan scheelt je dat wel wat belasting.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen