Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-09 17:03
mannowlahn schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:36:
[...]

Lmao confluence? Dat is net zoiets als iemand afwijzen op geen kennis van share point is Ms teams. Aan de andere kant is dat confluence ook best kut dus het scheelt wel uitleggen als iemand dat al kent :+
Initieel deed het best pijn :+ , maar het is zoals meerdere zeggen - 'ze' weten niet beter en dus moet ik die brug slaan door ook die super obvious dingen neer te zetten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:47
mannowlahn schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:36:
[...]

Lmao confluence? Dat is net zoiets als iemand afwijzen op geen kennis van share point is Ms teams. Aan de andere kant is dat confluence ook best kut dus het scheelt wel uitleggen als iemand dat al kent :+
Standaard antwoord: Het staat op Confluence.
- Waar dan?
- Ergens.
- ...

Ik vind het altijd zo'n onzin dat van die obvious of binnen een uur te leren tools in een opdracht/vacature omschrijving staat

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15:43
RonaldHeirbaut schreef op maandag 17 juni 2024 @ 18:56:
[...]

Met je Porsche SUV youngtimer van 15k uiteraard...
Die Porsche staat trouwens in de boeken voor 15k - lekker voor de bijtelling hoor! Maar… voor de verzekering is ie 50k waard hè d:)b

Oké nu weer serieus. Iemand nog any news of inzichten verlenging contracten (met in achterhoofd 1 januari)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Metaalhoofd schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:33:
[...]

- Waar dan?
- Ergens.
- ...

Ik vind het altijd zo'n onzin dat van die obvious of binnen een uur te leren tools in een opdracht/vacature omschrijving staat
En als het niet op Confluence staat dan wel op Sharepoint, en de beste geheimen worden bewaard op het intranet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26

Yucon

*broem*

ColeJ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:35:
[...]

Die Porsche staat trouwens in de boeken voor 15k - lekker voor de bijtelling hoor! Maar… voor de verzekering is ie 50k waard hè d:)b

Oké nu weer serieus. Iemand nog any news of inzichten verlenging contracten (met in achterhoofd 1 januari)?
toch nog even een opmerking terzijde: mocht iemand serieus een andere auto overwegen zou ik eens heel goed overwegen hoeveel ik voor een youngtimer zou willen betalen. Zelfs als alleen al maar de onrust een flink deel van de freelancers loondienst injaagt heeft dat waarschijnlijk desastreuze gevolgen voor die idiote prijzen die voor wat luxere, versere exemplaren betaald worden. Dat wordt dus een flinke afschrijving mocht je er een hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:44
Metaalhoofd schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:33:
[...]

- Waar dan?
- Ergens.
- ...

Ik ging er altijd vanuit dat de inhurende partij verstand van zaken had, en dus zijn dit soort dingen niet belangrijk. En is kennis van mysql ook prima als je postgres vraagt..

Helaas zit de werkelijkheid anders in elkaar, bij de grote bedrijven zitten er eerst poppetjes zonder kennis van zaken ertussen welke je voorbij moet komen. En blijkbaar kan dat dus alleen door je cv 100% matchent te maken met de gevraagde competentie.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vetje
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 15-06 21:04
Furion2000 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:55:
Zojuist afgewezen op basis van het ontbreken van 'Confluence' op mijn CV bij Headfirst. Een opdracht waar ik werkervaring heb binnen dezelfde organisatie met 95% dezelfde stack.

Hebben meer mensen deze ervaring, want dit is voor mij wel een dieptepunt waardoor ik denk 'why bother'.

Is het zaak dat je elk luttel detail overeen laat komen of is het gewoon een stok om mee te slaan?
Klinkt als een warme-stoel uitvraag waarbij elk ontbrekend detail als KO criteria wordt ingezet. Overheid toevallig? :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Yucon schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:43:
[...]

toch nog even een opmerking terzijde: mocht iemand serieus een andere auto overwegen zou ik eens heel goed overwegen hoeveel ik voor een youngtimer zou willen betalen. Zelfs als alleen al maar de onrust een flink deel van de freelancers loondienst injaagt heeft dat waarschijnlijk desastreuze gevolgen voor die idiote prijzen die voor wat luxere, versere exemplaren betaald worden. Dat wordt dus een flinke afschrijving mocht je er een hebben.
Men denkt bij een youngtimer vaak gelijk aan een BMW 5/7-serie maar je kunt ook prima een B-segmenter uit 2009 gaan rijden. Onderstaande auto (ik heb geen aandelen in deze handelaar) is over een maand youngtimer. Dan betaal je een maand lang 22% over de catalogusprijs van €14.500 en daarna 35% over de verkoopprijs/dagwaarde van €4.950.

Naar mijn mening een prima representatieve auto om bij je klanten mee aan te komen.

Afbeeldingslocatie: https://prod.pictures.autoscout24.net/listing-images/2c6fda8b-b7b7-4d43-b463-bd772fbf4afd_788e3353-d593-4186-8516-020037996823.jpg/1920x1080.webp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:44:
[...]

Men denkt bij een youngtimer vaak gelijk aan een BMW 5/7-serie maar je kunt ook prima een B-segmenter uit 2009 gaan rijden. Onderstaande auto (ik heb geen aandelen in deze handelaar) is over een maand youngtimer. Dan betaal je een maand lang 22% over de catalogusprijs van €14.500 en daarna 35% over de verkoopprijs/dagwaarde van €4.950.

Naar mijn mening een prima representatieve auto om bij je klanten mee aan te komen.

[Afbeelding]
Zeker, net als een V50 bijvoorbeeld. Ook veel bang for bucks. Maar die genoemde BMW's en dergelijke gaan door het putje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

..

[ Voor 98% gewijzigd door Yucon op 17-06-2024 21:49 . Reden: Verkeerde knop ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
fry77 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:09:
Verruiming vrijstelling OV-kaart
Als u een werknemer een OV-kaart geeft, geldt het privégebruik dat die werknemer ermee kan behalen vanaf volgend jaar als een gerichte vrijstelling in de WKR. Ongeacht of u de kaart aan de werknemer ter beschikking stelt, aan hem geeft of u hem een vergoeding daarvoor geeft. Wel geldt als eis dat de werknemer die OV-kaart in welke mate dan ook voor zakelijke reizen (waartoe ook woon-werkverkeer hoort) gebruikt. Dat scheelt administratief ongemak. Daardoor hoeft u niet langer in uw administratie bij te houden hoeveel de werknemer de OV-kaart privé en zakelijk gebruikt.

Ik interpreteer het natuurlijk wel zoveel mogelijk in mijn voordeel
Dat iets onbelast voor loon/inkomsten belasting is, betekend verder nog niet dat je ook de BTW mag aftrekken.
Een voordeeluren kaart zal nog wel kunnen, maar andere abonnementen zitten al snel boven de 227 EUR ;)

https://www.ns.nl/zakelij...n-mag-ik-de-btw-aftrekken
Over welke reiskosten mag ik de btw aftrekken?

Zakelijke reiskosten
Je kunt altijd de btw aftrekken over zakelijke uitgaven zoals zakelijk vervoer en dienstreizen.

Woon-werkkosten
Je kunt niet in alle gevallen de btw terugvragen over je woon-werk reiskosten. Vervoersabonnementen worden gezien als een verstrekking. Als dit niet meer is dan € 227 per jaar, dan kun je de btw terugvragen. Van een gemiddeld abonnement ligt de waarde hoger. Dit is allemaal geregeld in het Besluit Uitsluiting Aftrek (BUA) van voorbelasting. Het loont altijd de moeite om je bedrijfssituatie door te nemen met je fiscale adviseur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klimpie94
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13-09-2024
Furion2000 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:55:
Zojuist afgewezen op basis van het ontbreken van 'Confluence' op mijn CV bij Headfirst. Een opdracht waar ik werkervaring heb binnen dezelfde organisatie met 95% dezelfde stack.

Hebben meer mensen deze ervaring, want dit is voor mij wel een dieptepunt waardoor ik denk 'why bother'.

Is het zaak dat je elk luttel detail overeen laat komen of is het gewoon een stok om mee te slaan?
Ik heb laatst hetzelfde meegemaakt via HeadFirst. Ik had op een opdracht bij een grote 'Energie bedrijf' gereageerd. Hier had ik ook al eerder 3 jaar op opdracht heb gezeten (detachering) . Toch zagen ze in mij geen goede kandidaat omdat Synapse niet in me CV voorkwam. Laat ik nou net ervaring hebben met alle componenten binnen Synapse... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:36
@klimpie94 en waarom bleek dat niet uit je CV dan? Kennelijk konden ze het daar niet uit afleiden dus dat kan je jezelf ook kwalijk nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:02
klimpie94 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 08:57:
[...]

Ik heb laatst hetzelfde meegemaakt via HeadFirst. Ik had op een opdracht bij een grote 'Energie bedrijf' gereageerd. Hier had ik ook al eerder 3 jaar op opdracht heb gezeten (detachering) . Toch zagen ze in mij geen goede kandidaat omdat Synapse niet in me CV voorkwam. Laat ik nou net ervaring hebben met alle componenten binnen Synapse... 8)7
Wellicht dan ook in je cv vermelden?
Lijkt mij toch heel logisch ?

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klimpie94
Valandil schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:46:
[...]

Wellicht dan ook in je cv vermelden?
Lijkt mij toch heel logisch ?
Was achteraf inderdaad slim geweest. Aan de andere kant, lieg ik liever ik niet op mijn CV. Maar ja dat is een persoonlijke keuze :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:13
ok, does not compute.....
Laat ik nou net ervaring hebben met alle componenten binnen Synapse... 8)7
Aan de andere kant, lieg ik liever ik niet op mijn CV.
Whut?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:02
klimpie94 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:07:
[...]

Was achteraf inderdaad slim geweest. Aan de andere kant, lieg ik liever ik niet op mijn CV. Maar ja dat is een persoonlijke keuze :)
Je geeft zojuist aan alle componenten te kennen :?
Dan lieg je toch niet?

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry77
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:06
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:44:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb dit weekend zitten kijken voor een yountimer EOS erbij. Kids beginnen na de zomer denk ik aan rijbewijs, maar echt niet dat die in mijn eigen auto gaan rijden natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groezle
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-09 15:46
Ik wil graag zakelijk iets kopen bij de Blokker, maar het is mij een beetje onduidelijk of ik hier nu de BTW vanaf mag trekken.

De winkel doet niet aan zakelijke facturen, dus er zal geen naam op het bonnetje staan. Volgens de belastingdienst website MOET het btw nummer erop staan om een correcte BTW administratie te hebben. Dit is de eerste keer dat ik uberhaupt iets koop waarbij het niet zakelijk kan.

Hoe doen jullie dit? gewoon altijd zakelijk bestellen? Of kan je op een andere manier toch aantonen dat ik dit gekocht hebt puur voor mijn bedrijf? Het gaat hier om een eenmanszaak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:26
groezle schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:17:
Ik wil graag zakelijk iets kopen bij de Blokker, maar het is mij een beetje onduidelijk of ik hier nu de BTW vanaf mag trekken.

De winkel doet niet aan zakelijke facturen, dus er zal geen naam op het bonnetje staan. Volgens de belastingdienst website MOET het btw nummer erop staan om een correcte BTW administratie te hebben. Dit is de eerste keer dat ik uberhaupt iets koop waarbij het niet zakelijk kan.

Hoe doen jullie dit? gewoon altijd zakelijk bestellen? Of kan je op een andere manier toch aantonen dat ik dit gekocht hebt puur voor mijn bedrijf? Het gaat hier om een eenmanszaak.
Dit mond altijd uit in een semantische discussie. Het mag officieel niet, het gros doet het, vervolgens gaan we 3 paginas vullen met voors en tegens...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• klimpie94
Valandil schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:01:
[...]

Je geeft zojuist aan alle componenten te kennen :?
Dan lieg je toch niet?
Ik merk dat dit wat reacties los brengt hahh, dat was niet mijn bedoeling. Ik heb ervaring met Spark/Databricks, Azure Data Factory, Azure SQL Datawarehouse. Maar in een workspace zoals dat met Synapse geleverd wordt heb ik geen ervaring mee. Zou ik er mee kunnen werken? Vast wel. Maar ik ken niet alle quirks die erbij komen kijken en je wordt wel met een bepaalde verwachting binnen gehaald.

Was het achteraf beter om expliciet Synapse in mijn CV moeten vermelden om zo meer kans te maken? Ja.
Maar dit was slechts 1 van de 8 eisen/wensen. Andere eisen waren: Ervaring met Databricks, Azure Data Factory, Python etc. dat staat allemaal gewoon netjes in mijn CV benoemt.

Alleen ik snap dat een recruiter van Headfirst filtert op basis van keywords. Dit is gewoon een leermomentje voor mij dat ik met jullie wilde delen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fry77

Alleen bij aankopen boven de 100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:02
@groezle Iets bij de Blokker kopen... Nu weet ik niet wat je koopt, maar is het zoveel geld dat je de BTW echt terug wil? Is het bedrag met BTW lager dan hetzelfde product ergens anders zonder BTW?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Onder de 100 euro is er sprake van lagere eisen aan de factuur. Een bonnetje is dan voldoende mits de btw erop staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkuppens
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 07:32

Wát wil je zakelijk kopen bij de Blokker dat niet ook bij een andere winkel mét BTW bon gekocht kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
@pkuppens er zal toch gewoon BTW op de blokker bon staan neem ik aan? Ik koop wel eens een kabeltje of iets dergelijks, bonnetje boek ik gewoon met BTW in. Lijkt me toch geen probleem.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MacDennis76
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:55
Interessant rapport omtrent de ICT inzet bij de overheid ..

https://www.computable.nl...ht-destructief-te-worden/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Yucon schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:33:
[...]

Onder de 100 euro is er sprake van lagere eisen aan de factuur. Een bonnetje is dan voldoende mits de btw erop staat
Ik bedenk mij net dat mijn tankbonnen tegenwoordig richting de €150 gaan, en daarmee niet voldoen.

Toch maar eens kijken naar een tankpas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:43:
[...]

Ik bedenk mij net dat mijn tankbonnen tegenwoordig richting de €150 gaan, en daarmee niet voldoen.

Toch maar eens kijken naar een tankpas.
tankbonnen zijn om deze reden de uitzondering. Daarvoor geldt die grens van 100 euro niet

Dit zijn de factuureisen: https://www.belastingdien...turen_maken/factuureisen/

Dit zijn de eisen bij <100 euro: https://www.belastingdien...en/vereenvoudigde_factuur

Uitzondering voor brandstof (tenzij boot of vliegtuig): https://www.belastingdien...aties/bijzondere_facturen

edit: let wel op dit bijzinnetje: "U hoeft dan alleen aannemelijk te maken dat u de afnemer bent." -> niet contant betalen dus maar met pin en bij voorkeur vanaf je zakelijke rekening

[ Voor 54% gewijzigd door Yucon op 18-06-2024 12:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gem-p
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:54
Even een paar punten uit dat artikel: intern personeel bij de overheid-ICT afdelingen is "oud" (45+) en jongeren kiezen niet zo snel voor werken bij de overheid. Inhuur-, HR- en ICT-afdelingen werken langs elkaar heen. Een groot deel van de dagelijkse werkzaamheden worden door extern personeel gedaan. Tarieven liggen tussen 75 en 120 euro. Planningen zijn slecht.

Tsja, ik als ICT'er werk ook liever niet bij de overheid, maar dat komt door eigen ervaringen en de verhalen die ik van anderen hoor. En waarom zou je intern bij de overheid gaan werken als je via een detacheerder / payroll / zzp constructie veel meer kunt verdienen?

Wat ik dan wel weer grappig vind is dat de overheid een externe organisatie onderzoek heeft laten uitvoeren zo lees ik in dat artikel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:11
Ik vond deze 2 zinnen wel grappig:
Het blijkt een fabeltje te zijn dat arbeidsvoorwaarden de hoofdoorzaak zijn voor het niet kunnen aantrekken van intern personeel.
En direct er na:
Het merendeel van de onderzochte ict-functies bij het Rijk wordt marktconform beloond.
:')

Overigens best treurig dat men geld uit moest geven om dit nu uit te zoeken. Had ik ze ook best kosteloos willen vertellen.

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• gem-p
ColeJ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:35:
[...]

Jawel. Vorige week gesproken met een C-level persoon van een bekende broker. Hij had zowel met de welbekende meneer Pieper van de BD gesproken als met organisaties in NL die aan zzp-inhuur doen. Hij gaf aan dat hun beleid het volgende is:
  • met organisaties die een zzp'er langer dan 2 jaar inhuurt via deze broker gaan ze in gesprek om te kijken of dat wel kan volgens wetDBA
  • organisaties die actief zzp'ers (gaan) weren gaan ze ook in gesprek mee, omdat dat vaak een te rigoureuze beslissing is
  • de BD gaat momenteel inderdaad bij organisaties langs om te informeren naar hun inhuurbeleid en om aan te geven wat wel en wat niet kan. Eind juni is bijvoorbeeld Eneco aan de beurt zo werd mij verteld.
  • een opdracht met een duidelijk begin en einde waarbij ook het eindresultaat vastgesteld is, is geen probleem en is uitermate geschikt voor een zzp'er. Zelfs als dit 4 jaren duurt.
  • 40 uren per week ingehuurd worden voor jaren achtereen bij dezelfde opdrachtgever is geen probleem, zolang je maar 1 of meerdere opdrachtomschrijvingen kunt laten zien die voldoen aan het vorige punt
  • de BD heeft de mankracht niet om alle inhurende organisaties te controleren en doet dus een beroep op de markt om dit te regelen.
Wat mij nog steeds stoort is dat er in gesprekken (ook met de BD) van alles gezegd wordt: niet langer dan 2 jaar of duidelijk begin- en eind. Terwijl dit dus nergens duidelijk in die wetDBA staat. De onduidelijkheid blijft mijns insziens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Avalaxy schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:50:
Overigens best treurig dat men geld uit moest geven om dit nu uit te zoeken. Had ik ze ook best kosteloos willen vertellen.
Het gaat niet altijd om de boodschap, maar wie en hoe deze wordt overgebracht.
gem-p schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:46:
[...]
Wat ik dan wel weer grappig vind is dat de overheid een externe organisatie onderzoek heeft laten uitvoeren zo lees ik in dat artikel.
AbdTopconsult is een interne organisatie van de Rijksoverheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
gem-p schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:46:
[...]
Tsja, ik als ICT'er werk ook liever niet bij de overheid, maar dat komt door eigen ervaringen en de verhalen die ik van anderen hoor. En waarom zou je intern bij de overheid gaan werken als je via een detacheerder / payroll / zzp constructie veel meer kunt verdienen?
Dat meer verdienen vind ik niet eens zo spannend. Je zit vast aan een CAO. Je zit vast aan afspraken die je maakt met je leidinggevende. Weer PIP/POP/PAP gesprekken, reorganisaties, opleidingspad, kerstborrel, teamuitjes, afdelingsvergaderingen, sectorvergaderingen, kwartaaloverleggen... ik ben er nu al moe van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gem-p
Skyaero schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:00:

AbdTopconsult is een interne organisatie van de Rijksoverheid.
Hmmmm. Dan is het nog erger. Een interne organisatie van de overheid die extern klinkt _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• proatjeboksem
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:42
gem-p schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:59:
[...]

de BD gaat momenteel inderdaad bij organisaties langs om te informeren naar hun inhuurbeleid en om aan te geven wat wel en wat niet kan. Eind juni is bijvoorbeeld Eneco aan de beurt zo werd mij verteld.
Ook ergens wel tekenend. Hoeveel pakketbezorgers en timmerlui heeft Eneco in dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 14:50
[...]

Jawel. Vorige week gesproken met een C-level persoon van een bekende broker. Hij had zowel met de welbekende meneer Pieper van de BD gesproken als met organisaties in NL die aan zzp-inhuur doen. Hij gaf aan dat hun beleid het volgende is:
  • met organisaties die een zzp'er langer dan 2 jaar inhuurt via deze broker gaan ze in gesprek om te kijken of dat wel kan volgens wetDBA
  • organisaties die actief zzp'ers (gaan) weren gaan ze ook in gesprek mee, omdat dat vaak een te rigoureuze beslissing is
  • de BD gaat momenteel inderdaad bij organisaties langs om te informeren naar hun inhuurbeleid en om aan te geven wat wel en wat niet kan. Eind juni is bijvoorbeeld Eneco aan de beurt zo werd mij verteld.
  • een opdracht met een duidelijk begin en einde waarbij ook het eindresultaat vastgesteld is, is geen probleem en is uitermate geschikt voor een zzp'er. Zelfs als dit 4 jaren duurt.
  • 40 uren per week ingehuurd worden voor jaren achtereen bij dezelfde opdrachtgever is geen probleem, zolang je maar 1 of meerdere opdrachtomschrijvingen kunt laten zien die voldoen aan het vorige punt
  • de BD heeft de mankracht niet om alle inhurende organisaties te controleren en doet dus een beroep op de markt om dit te regelen.
Wat mij nog steeds stoort is dat er in gesprekken (ook met de BD) van alles gezegd wordt: niet langer dan 2 jaar of duidelijk begin- en eind. Terwijl dit dus nergens duidelijk in die wetDBA staat. De onduidelijkheid blijft mijns insziens.
Dit klinkt heel erg goed, naar mijn idee....
Een veel matigere koers dan waar door velen, mijzelf incluis, voor gevreesd werd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
[...]

https://open.spotify.com/episode/6gEGHx8aFWGaTJhgzyxxrG
YouTube: Het einde van het handhavingsmoratorium bij schijnzelfstandigheid | ...

Hier twee keer een podcast met de heer Pieper.

[ Voor 7% gewijzigd door Wackmack op 18-06-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gem-p
Lycaon schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:28:
[...]

Dit klinkt heel erg goed, naar mijn idee....
Een veel matigere koers dan waar door velen, mijzelf incluis, voor gevreesd werd.
Vind ik ook, maar dit is maar 1 broker met zijn beleid en als inhurende organisaties toch nerveus worden, dan huren ze voor de zekerheid geen zzpers meer in.
En wij als zzp'er hebben vaak niet de ingangen om zo'n organisatie dan toch te overtuigen dat ze ons wel in kunnen huren.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Yahatzu
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 23-04 20:05
Ik heb een app ontwikkeld waarmee je de kosten van je investeringen kunt berekenen. Zo krijg je inzicht in de werkelijke uitgaven. Stel dat je een MacBook Pro koopt ter waarde van €4300. Als zzp’er verwacht je een winst van €120.000. Het product komt in aanmerking voor de KIA-aftrek. Je werkelijke kosten zijn € 1302,08.

Link naar de stores: iOS & Android

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uf8ogZruB3ccrsO1SuANBfJMzNI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/998GLHMORHxUBpJNXzhKxYIi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
gem-p schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:32:
[...]

Vind ik ook, maar dit is maar 1 broker met zijn beleid en als inhurende organisaties toch nerveus worden, dan huren ze voor de zekerheid geen zzpers meer in.
En wij als zzp'er hebben vaak niet de ingangen om zo'n organisatie dan toch te overtuigen dat ze ons wel in kunnen huren.
Een broker brengt vraag en aanbod samen. Er blijft vraag en er blijft aanbod. En er blijven brokers die WEL snappen hoe je dit handen en voeten geeft.
Een broker die niks doet en afwacht, is voor de volgende verkiezingen al failliet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
Yahatzu schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:34:
Ik heb een app ontwikkeld waarmee je de kosten van je investeringen kunt berekenen. Zo krijg je inzicht in de werkelijke uitgaven. Stel dat je een MacBook Pro koopt ter waarde van €4300. Als zzp’er verwacht je een winst van €120.000. Het product komt in aanmerking voor de KIA-aftrek. Je werkelijke kosten zijn € 1302,08.

[Afbeelding]
Ik zou bijna een macbook van 4300 kopen. Maar wat moet ik ermee??? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yahatzu
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 23-04 20:05
RonaldHeirbaut schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:36:
[...]

Ik zou bijna een macbook van 4300 kopen. Maar wat moet ik ermee??? :?
Het was een voorbeeld :) . Je kan er veel mee maar dat ligt er ook aan wat je doet. Ik gebruik het vooral voor mobile development.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmario
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 11:07
[...]

Nog wel onduidelijkheid misschien, maar dit soort berichten geven mij wel weer hoop dat het allemaal wel mee gaat vallen straks in januari.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
mrmario schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:53:
[...]

Nog wel onduidelijkheid misschien, maar dit soort berichten geven mij wel weer hoop dat het allemaal wel mee gaat vallen straks in januari.
Niet alleen hoop. Ik teken veel liever een contract waarin beter beschreven staat wat mijn specifieke opdracht wordt. Iets met een kop en een staart. Of dat dan 3 maanden duurt of 3 jaar, boeit me niet. Als het af is kijken we wel of er nog een mooie klus ligt die ik kan doen. Intussen wil ik ook best consigne doen, of wat randzaken, maar dat mag niet de hoofdopdracht zijn. Dan is er ook geen gedoe over verlenging. Je weet zelf wel wanneer het (voldoende) af is. Dan voelt het ook weer als ondernemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
Yahatzu schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:43:
[...]

Het was een voorbeeld :) . Je kan er veel mee maar dat ligt er ook aan wat je doet. Ik gebruik het vooral voor mobile development.
Ik weet ook wel wat ik met een macbook moet, maar een luxe browser en ssh-client voor 4300 is een beetje veel. 430 is genoeg ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacDennis76
[...]
Dit is een belangrijk aspect en een belangrijke indicator voor echte zelfstandigheid, waar het dus om draait.

In principe is het niet iets nieuws en wordt het werken op basis van een duidelijke resultaatsverplichting in de praktijk vrij duidelijk in het Handboek Loonheffingen genoemd als contra indicator voor een gezagsverhouding (wat je dus moet zien te voorkomen). Er zijn maar liefst 7 pagina's nodig om een gezagsverhouding beoordeling toe te lichten. Tevens is de resultaatsverplichting een vraag in de webmodule van de KVK.

Een inspanningsverplichting zou dan meer passend zijn bij 'ziek en piek' en dus korte en tijdelijke inzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smaij
  • Laatst online: 21:10
RonaldHeirbaut schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:02:
[...]

Niet alleen hoop. Ik teken veel liever een contract waarin beter beschreven staat wat mijn specifieke opdracht wordt. Iets met een kop en een staart. Of dat dan 3 maanden duurt of 3 jaar, boeit me niet. Als het af is kijken we wel of er nog een mooie klus ligt die ik kan doen. Intussen wil ik ook best consigne doen, of wat randzaken, maar dat mag niet de hoofdopdracht zijn. Dan is er ook geen gedoe over verlenging. Je weet zelf wel wanneer het (voldoende) af is. Dan voelt het ook weer als ondernemen.
Organisatorische inbedding is nog wel en dingetje. Werken in een scrum team bijvoorbeeld. Of alleen al omdat je opgenomen bent in een organogram en een e-mail account + laptop/virtuele omgeving van de klant gebruikt.

Hoe definieer je de kop en een staart van jouw specifieke opdracht binnen zon (scrum)team.
Ondernemers risico = papieren risico = dan arbeidsovereenkomst.

Ik hoor nog wel wat dingen in de podcast waardoor voor een heel groot gedeelte van de freelancers die "agile" werken in de problemen kunnen komen. Of alle grote organisaties moeten dit dus grondig anders gaan organiseren, wat ze niet kunnen want daar hebben ze de mensen en kennis niet voor.

In het begin van mijn ZZP-carrière (2011) had ik veel korte opdrachten, veel meer acquisitie en veel meer overlap tussen de opdrachten waardoor het best wel eens lastig was om helemaal vol te zitten. Wel nog steeds een goede boterham en een goed gevuld netwerk waar ik op kon leunen.
De laatste jaren voor bank en verzekeringswereld gewerkt en dan ben je gewoon onderdeel van een team. Daar haal ik toch wel meer voldoening uit dan "alleen" te werken. Tevens weet je gewoon wat je de komende jaren aan omzet draait en dat geeft ook wel weer een bepaalde vorm van rust. Niet dat ik rustig achterover ga hangen want je hebt nu eenmaal een soort van prestatie drang maar die rust vind ik nu ik wat ouder wordt ook wel belangrijk.
Als ik dus weer terug zou moeten naar korte opdrachten, meer netwerken, meer acquisitie weet ik niet of ik dat nog wel wil, alleen maar om de belastingdienst te "pleasen". Laat mij gewoon werken zoals ik wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 19:50
Ja vooral dit
Het blijkt een fabeltje te zijn dat arbeidsvoorwaarden de hoofdoorzaak zijn voor het niet kunnen aantrekken van intern personeel. Het merendeel van de onderzochte ict-functies bij het Rijk wordt marktconform beloond.
En
De problemen zullen de komende jaren zeker niet minder worden. De gemiddelde leeftijd van ict’ers bij het Rijk is 48,5 jaar. Liefst 29 procent is 55 jaar of ouder. Een derde gaat binnen nu en tien jaar met pensioen.
Verdienen die ouwe lullen misschien markt conform? 30% is 55 jaar of ouder. Bizar percentage :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
Ik denk dat organisatorische inbedding wel los loopt. Dat heeft vooral te maken met het feit dat je een ander jouw werk ook kan doen. Kijk naar het Deliveroo-arrest. Het maakt geen hol uit wie die pizza door de brievenbus schuift. Dat kan iedereen; dan ben je organisatorisch ingebed. Dat heeft Piepers duidelijk uitgelegd.

Je ontkomt er niet aan dat je, werkend aan ICT systemen, bouwopdrachten (woningen), enz, op een bepaalde manier deel uit maakt van een team. Je zal moeten samenwerken. De elektricien kan ook pas aan de gang als de wanden er staan en het dak zit erop.

Wat betreft dat emailaccount, ook dat is geen issue. Net zoals je met je smoel op het pasje moet om binnen te komen. Dat maakt je nog geen werknemer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
mannowlahn schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:04:
[...]
Verdienen die ouwe lullen misschien markt conform? 30% is 55 jaar of ouder. Bizar percentage :o
Schaal 12 is max 6320. Dat is een net salaris. Maar schaal 12 krijg je zelden. Meestal is het 10 of 11. En dan zit je op max 5000 resp 5500. Dan hoef je nog steeds geen boodschappen te halen bij de Aldi. Maar je maximale hypotheek is dan 340K. Succes met het vinden van een woning. Let wel, het is het MAXIMALE salaris...

Nu ben ik wel een ouwe lul in jouw ogen, en 6320 klinkt niet onaangenaam, maar ik ga ze niet krijgen. Ik wil ze ook niet in ruil voor PIP/POP gesprekken, wartaalbijeenkomsten, kerstborrels enz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Avalaxy schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:50:
Ik vond deze 2 zinnen wel grappig:

[...]

En direct er na:

[...]

:')

Ja, of, hear me out, de 10-20K waar hier vaak mee wordt geschermd is niet marktconform voor een beetje CRUD-schermpjes bouwen, database-tabellen exposen uit API's en data transformeren. En dat is voor een heleboel developers, zeker bij de overheid, toch echt dagelijkse kost. Naast natuurlijk uren vergaderen per week.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:11
CodeCaster schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:19:
[...]

Ja, of, hear me out, de 10-20K waar hier vaak mee wordt geschermd is niet marktconform voor een beetje CRUD-schermpjes bouwen, database-tabellen exposen uit API's en data transformeren. En dat is voor een heleboel developers, zeker bij de overheid, toch echt dagelijkse kost. Naast natuurlijk uren vergaderen per week.
Kennelijk lukt het ze echter niet om mensen aan te trekken voor dergelijke salarissen. Misschien is 60K per jaar toch niet meer van deze tijd voor een developer? Ongeacht of het nou een CRUD-bouwert is of iemand die hele ingewikkelde algoritmes implementeert.

Aangezien de belastingdienst al met genoeg ICT-problemen kampt wil je denk ik ook niet dat je alleen maar de bottom of the barrel aanneemt, je wil gewoon goede solide seniors hebben. Als die elders 80K krijgen, tja...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:02
mannowlahn schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:04:
[...]

Ja vooral dit

[...]

En

[...]

Die oude lullen hebben voor een pakje boter hun huis gekocht, als je geen hypotheek hebt en alles wat je verdient vrij kan uitgeven, dan heb je ook niet zoveel nodig.

@RonaldHeirbaut jij noemt het een net salaris, maar ik weet niet hoe ik van 40k netto een normaal leven zou kunnen leiden. Wellicht leuk voor een junior. Vergeet niet de inflatie die we hebben gehad,

[ Voor 19% gewijzigd door Ecological op 18-06-2024 17:39 ]

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mzmo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 23:26
RonaldHeirbaut schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:12:
[...]

Schaal 12 is max 6320. Dat is een net salaris. Maar schaal 12 krijg je zelden. Meestal is het 10 of 11. En dan zit je op max 5000 resp 5500. Dan hoef je nog steeds geen boodschappen te halen bij de Aldi. Maar je maximale hypotheek is dan 340K. Succes met het vinden van een woning. Let wel, het is het MAXIMALE salaris...

Nu ben ik wel een ouwe lul in jouw ogen, en 6320 klinkt niet onaangenaam, maar ik ga ze niet krijgen. Ik wil ze ook niet in ruil voor PIP/POP gesprekken, wartaalbijeenkomsten, kerstborrels enz.
Schaal 12 loopt bij ons tot max. 6.832 en daar komt nog een IKB budget van 21% bovenop, waardoor je op een totaal van 8.267 uitkomt. Solution Architect is bijvoorbeeld ingeschaald in 12, hetzelfde geldt voor Product Owners en Solution Managers. Specialisten zitten in 10 of 11 (senior).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 14:50
Een PO hoger dan een specialist 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Laatst online: 10:47

[Afbeelding]
Geinig. Ik mis een feature om privé gebruik aan te geven (of zeg ik nou iets geks en boekt iedereen alles 100% zakelijk in, ook al wordt de laptop/pc/monitor/telefoon ook privé gebruikt)

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15:43
[...]

Dit stelt enigszins gerust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zie op freelance.nl net al een vacature voorbij komen met Contract: payroll. 18 reacties. Voelt voor mij niet echt als freelance, maar misschien moeten we dat soort principes maar los gaan laten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gem-p
Bigs schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:43:
Ik zie op freelance.nl net al een vacature voorbij komen met Contract: payroll. 18 reacties. Voelt voor mij niet echt als freelance, maar misschien moeten we dat soort principes maar los gaan laten?
Dat mag jij helemaal zelf bepalen wat je daar mee doet ;)
Daar ben je nou eenmaal zzp'en, freelancer of payroller (heet dat zo?) voor :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coldasice
RonaldHeirbaut schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:05:
Ik denk dat organisatorische inbedding wel los loopt. Dat heeft vooral te maken met het feit dat je een ander jouw werk ook kan doen. Kijk naar het Deliveroo-arrest. Het maakt geen hol uit wie die pizza door de brievenbus schuift. Dat kan iedereen; dan ben je organisatorisch ingebed. Dat heeft Piepers duidelijk uitgelegd.

Je ontkomt er niet aan dat je, werkend aan ICT systemen, bouwopdrachten (woningen), enz, op een bepaalde manier deel uit maakt van een team. Je zal moeten samenwerken. De elektricien kan ook pas aan de gang als de wanden er staan en het dak zit erop.

Wat betreft dat emailaccount, ook dat is geen issue. Net zoals je met je smoel op het pasje moet om binnen te komen. Dat maakt je nog geen werknemer.
Zoals eerder gezegd, en ook nu weer door de heer Pieper, het is een optelsom en dat maakt de controle en handhaving complex. Daarom willen ze duidelijkere richtlijnen, zodat niet iedereen gecontroleerd hoeft te worden, maar dat de markt zelf die kant op beweegt.

Maar dat niet iedereen hetzelfde kan blijven doen, staat wel als een paal boven water.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Faust1946
  • Registratie: Oktober 2016

[Afbeelding]
Leuke tool, dank voor het delen! Scheelt me weer wat rekenwerk met de calculator :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ConQuestador
Lycaon schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:00:
Een PO hoger dan een specialist 8)7
De frustratie dat dit soort rollen altijd beter betaald worden dan specialisten is voor mij 1 van de redenen om te freelancen.

Ik kan mezelf heel erg ergeren aan het feit dat mensen die minder kunnen (er zijn uitzonderingen, maar het meerendeel van de po's die ik heb meegemaakt waren niet speciaal), meer krijgen, en ik er niks aan kan veranderen (in loondienst)

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

maarr laten we voor de zekerheid toch maar alvast zoeken naar een vast dienstverband en meerdere klussen per week... je weet immers maar nooit zeker.
Oh en ook de KIA maar niet toepassen, je weet immers maar nooit ;)

OT: top post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Ecological schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:35:
[...]

Die oude lullen hebben voor een pakje boter hun huis gekocht, als je geen hypotheek hebt en alles wat je verdient vrij kan uitgeven, dan heb je ook niet zoveel nodig.

@RonaldHeirbaut jij noemt het een net salaris, maar ik weet niet hoe ik van 40k netto een normaal leven zou kunnen leiden. Wellicht leuk voor een junior. Vergeet niet de inflatie die we hebben gehad,
Als je het topic, wat verdient een Tweaker naleest zie je dat de meeste wel wat hoger zitten, maar ook weer niet heel veel hoger, en die mensen kunnen prima leven. Ze moeten alleen andere keuzes maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proatjeboksem
Ja, zie maar eens werk te doen zonder dat je organisatorisch bent ingebed.
Hoe zou je dat moeten doen? 's nachts werken? je eigen bureau mee? code/scripts handgeschreven inleveren bij de balie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
coldasice schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:02:
[...]

Als je het topic, wat verdient een Tweaker naleest zie je dat de meeste wel wat hoger zitten, maar ook weer niet heel veel hoger, en die mensen kunnen prima leven. Ze moeten alleen andere keuzes maken...
De meesten zullen hoger zitten, gemiddeld, omdat de overheid nu eenmaal minder betaalt dan de commerciële bedrijven. Werken voor de overheid is toch ook wel een soort roeping die je moet hebben, dienstbaarheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
proatjeboksem schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:04:
Hoe zou je dat moeten doen? 's nachts werken? je eigen bureau mee? code/scripts handgeschreven inleveren bij de balie?
Je bent niet zomaar ingebed.

https://www.recht.nl/nieu...ctie-van-begrip-inbedding

Iedereen snapt dat je moet samenwerken in een organisatie, maar dat wil niet per se zeggen dat je opgaat in diezelfde organisatie. Je moet dat vooral zien in de andere sectoren. Een ZZP kapper die nagenoeg fulltime in een kapperszaak werkt. Knippen en scheren is knippen en scheren. In ons vak kan je niet zeggen: programmeren is programmeren. Daar is meer aparte kennis voor nodig. Bovendien zijn die tarieven anders.

Ik maak me geen zorgen voor een inspecteur. Wel voor de rigide houding van brokers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• proatjeboksem
RonaldHeirbaut schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:28:
[...]

Ik maak me geen zorgen voor een inspecteur. Wel voor de rigide houding van brokers.
Die volgen gewoon hun opdrachtgevers, die net zo rigide zijn. Allemaal bang voor een papieren tijger.

en die link naar recht.nl is ook tekenend wat mij betreft: dit bied geen duidelijkheid, maar kansen voor advocaten. Bij je volgende intake moet je er eentje mee :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 21:43
proatjeboksem schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:36:
[...]

Die volgen gewoon hun opdrachtgevers, die net zo rigide zijn. Allemaal bang voor een papieren tijger.

en die link naar recht.nl is ook tekenend wat mij betreft: dit bied geen duidelijkheid, maar kansen voor advocaten. Bij je volgende intake moet je er eentje mee :+
Bang + een hoop partijen die misbruik van maken om de tarieven naar beneden te brengen.

Weet nog van de eerste lockdown. Paniek. De boel ging op slot. Bij een hoop bedrijven werden een externen weggestuurd, maar bij een groter deel in de IT weer niet. Want de boel moet blijven draaien. Lockdown of niet.

Ik zat bij een bank toen en tegen de externen werd gezegd dat het werk was opgedroogd. Oh dus we gaan stoppen met het verwerken van transacties? De bank blijft vrolijk doorwerken hoor. Kregen we de volgende voorstel:
- Verplicht 5 weken vakantie in de zomer: Akkoord.
- Van 40 naar 36 contracturen. Akkoord Deed ik toch al
- 20% tariefsverlaging: Over mijn lijk

Waren genoeg detacheerders en externen die eieren voor hun geld kozen en akkoord gingen met een tariefsverlaging.

Korte tijd later liep mijn contract af. Nou prima ik zei ik zoek wel wat anders. Nou weetje jij we kunnen je toch niet missen hier heb je een tariefsverhoging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
RonaldHeirbaut schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:28:
[...]

Je bent niet zomaar ingebed.

https://www.recht.nl/nieu...ctie-van-begrip-inbedding

Iedereen snapt dat je moet samenwerken in een organisatie, maar dat wil niet per se zeggen dat je opgaat in diezelfde organisatie. Je moet dat vooral zien in de andere sectoren. Een ZZP kapper die nagenoeg fulltime in een kapperszaak werkt. Knippen en scheren is knippen en scheren. In ons vak kan je niet zeggen: programmeren is programmeren. Daar is meer aparte kennis voor nodig. Bovendien zijn die tarieven anders.

Als jij ergens programmeert waar een teamleider jou klusje na klusje (die niet aan hetzelfde project toebehoren) aanreikt dan begint dat toch aardig te lijken op een kapper die klant na klant bedient. Zorg dat je ergens zit met een doel/project en blijf daar binnen. Natuurlijk kan je een keer buiten de lijntjes kleuren door ergens anders te helpen (al is het de WC ontstoppen), maar gaarna snel weer terug naar waar je voor ingehuurd bent. Als je na een half jaar of de tweede verlenging niet meer weet waarvoor je er eigenlijk zit en mee gaat in de waan van de dag/week/maand dan is de belastingdienst op zoek naar jou. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDennis76
proatjeboksem schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:04:
Het begrip 'inbedding' is (nog) een grijs gebied en een vrij brede term maar als je al jaren mee draait in een team, hetzelfde soort werk doet als je de loondienst collega's en werkt met de spulletjes van de opdrachtgever dan riekt dat al snel naar inbedding. Maar zoals eerder gesteld, alle feiten en omstandigheden in de praktijk worden meegewogen.

In de KVK webmodule komen er diverse vragen terug omtrent dit onderwerp met toelichting.

Het zal mij niet verbazen als veel van deze lieden ingebed zijn in de organisatie ..
https://www.zipconomy.nl/...van-financien-toegenomen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
In ieder geval meer schijnzelfstandigheid dan een postbezorger die met eigen bus rond rijdt, betaald wordt per pakket en zelf een oplossing moet zoeken als er door onvoorziene omstandigheden pakketten overblijven aan het einde van de dag of de bus stuk gaat en diesel twee keer zo duur wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sagittarius
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
jadjong schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:31:
In ieder geval meer schijnzelfstandigheid dan een postbezorger die met eigen bus rond rijdt, betaald wordt per pakket en zelf een oplossing moet zoeken als er door onvoorziene omstandigheden pakketten overblijven aan het einde van de dag of de bus stuk gaat en diesel twee keer zo duur wordt.
Je bedoelt de zelfstandige bezorger die niet zelf kan bepalen welke of en welke pakketjes hij meeneemt, niet kan bepalen hoeveel hij er meeneemt en niets van zijn planning kan bepalen? Of bedoel je de bezorger die altijd maar bij 1 opdrachtgever werkt.

Als er 1 groep is die duidelijk schijnzelfstandig is, dan is het wel de groep met bezorgers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smaij
  • Laatst online: 21:10
Sagittarius schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:46:
[...]

Je bedoelt de zelfstandige bezorger die niet zelf kan bepalen welke of en welke pakketjes hij meeneemt, niet kan bepalen hoeveel hij er meeneemt en niets van zijn planning kan bepalen? Of bedoel je de bezorger die altijd maar bij 1 opdrachtgever werkt.

Als er 1 groep is die duidelijk schijnzelfstandig is, dan is het wel de groep met bezorgers.
Dat is dus maar net welke bril je op zet, daarom moeten er duidelijke criteria komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proatjeboksem
Zo bekeken moet je je bijna afvragen of de opdrachtgever wel zelfstandig is.
Kan zelf zijn eigen opdrachten niet vervullen, niet in staat om personeel te werven of vast te houden,
kan alleen concurreren door in te huren tegen laag tarief, etc.

Je vraagt je toch af wie dit soort dingen toch allemaal loopt te verzinnen.
Of wij zitten elkaar teveel op te naaien, dat kan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
[...]

Ja! Die!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
jadjong schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:54:
[...]

Als jij ergens programmeert waar een teamleider jou klusje na klusje (die niet aan hetzelfde project toebehoren) aanreikt dan begint dat toch aardig te lijken op een kapper die klant na klant bedient.
Daar ligt de mogelijkheid voor ons, denk ik. Zorg dat je voor elke opdracht een A4 opstelt met wat voorwaarden en afspraken erin, twee handtekeningen eronder, en je hebt een kop en een staart. Daarin kan je zelf initiatief nemen, lijkt me. Er is geen inspecteur die voor jou bepaalt hoe lang je erover mag doen en hoeveel uren je eraan mag besteden. Schrijf je uren op dat project, voor het grootste deel dan, en volgens mij zit je dan veilig. Dat je eventueel een contract hebt voor 6 maanden met je broker is uit te leggen als vastleggen van een tarief. Daar wil je niet elke 3, 4 weken over onderhandelen.

Ik zeg niet dat dit de oplossing is, maar ik denk wel dat je die kant op moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Laatst online: 19:36
[...]

Een goede IT freelancer krijgt makkelijk schaal 11. Ga lekker bij Defensie aan de slag, kan je in schaal 11 groeien tot €6.237,- oOo

In 2025-2026 gaat het waarschijnlijk weer een stuk omhoog.
Het huidige akkoord met 7% loonsverhoging loopt 31 december af. Het nieuwe onderhandelaarsresultaat bevat opnieuw 7% loonsverhoging: 5% per 1 januari en 2% met ingang van 1 januari 2026. Daarnaast is er dit jaar een eenmalige uitkering en volgend jaar weer een. In de maanden oktober, november en december volgt er een extra incidentele loonsverhoging van 5%.
Je gaat dan al snel richting de 7000. Niet slecht toch?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:01
RonaldHeirbaut schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:01:
[...]

Daar ligt de mogelijkheid voor ons, denk ik. Zorg dat je voor elke opdracht een A4 opstelt met wat voorwaarden en afspraken erin, twee handtekeningen eronder, en je hebt een kop en een staart. Daarin kan je zelf initiatief nemen, lijkt me. Er is geen inspecteur die voor jou bepaalt hoe lang je erover mag doen en hoeveel uren je eraan mag besteden. Schrijf je uren op dat project, voor het grootste deel dan, en volgens mij zit je dan veilig. Dat je eventueel een contract hebt voor 6 maanden met je broker is uit te leggen als vastleggen van een tarief. Daar wil je niet elke 3, 4 weken over onderhandelen.

Ik denk zelf ook erg in die richting, maar ook op die manier zal de tijd moeten leren wat acceptabel is en wat niet. Als de opdrachtgever meewerkt kun je prima zulke contracten opstellen, maar hoelang kun je dat volhouden?

Als je zes jaar onafgebroken aaneengesloten opdrachten doet voor dezelfde opdrachtgever, ben je dan gewoon een goede leverancier met een repeat customer, of raak je stiekem toch wat ingebed in de organisatie? Daar is natuurlijk geen eenduidig antwoord op te geven. Het zal nog heel lang grijs blijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:09
proatjeboksem schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:51:
Of wij zitten elkaar teveel op te naaien, dat kan ook
Dit.
Er zijn nog veel te veel haken, ogen, onvolledigheden en gaten in het verhaal.
Zoals ik al eens eerder heb aangehaald, waarom zou ik als zzp-er niet mee mogen draaien in een scrumteam, maar mag dat wel (voor weet ik hoeveel jaar soms zelfs) als ik voor een detacheringsclub ga werken? Een zzp-er in de bouw zal ook geregeld gereedschap gebruiken van de inhurende aannemer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
Een scrumteam bepaalt toch wat je gaat doen, niet hoe je het gaat doen?! Dat heeft niks met inbedding te maken, maar alles met fatsoenlijk overleg. Je bent toch geen goede ondernemer als je als een ongeleid projectiel je werk doet in een organisatie?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
[...]

Ik zou die 6 maanden onzin er uit gooien en een contract af sluiten voor de te verwachten duur van je werkzaamheden en alleen verlengen als het uit loopt. Zolang je verschillende stappen binnen hetzelfde project afrond zie ik geen reden om die ieder voor zich in een overeenkomst af te kaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Tot €350.000 zie ik 9227 woningen en 9962 appartementen op Funda. Je moet wel een klein beetje eigen geld meebrengen, of met iets minder genoegen nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gem-p
[...]

Dit is precies de oplossing zoals ik het begrepen heb en hoe ik het ook omschreef in mijn eerder post.
1 contract bij een opdrachtgever die een bepaalde periode beschrijft en meerdere opdrachtomschrijvingen die precies weergeven wat het resultaat moet zijn voor een stuk werk. Helaas kost dit meer administratie tijd. Aan de positieve kant: als je deze werkwijze gewend bent dan is het uiteindelijk gewoon een stukje werk dat snel kan gebeuren. En nog positiever is dat deze manier van werken er voor zorgt dat je ook meerdere opdrachtgevers tegelijk bedient. En nog positiever is dat je niet zomaar op adhoc werkzaamheden gezet kan worden en dus beter je tijd in kan delen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:31:
[...]

Tot €350.000 zie ik 9227 woningen en 9962 appartementen op Funda. Je moet wel een klein beetje eigen geld meebrengen, of met iets minder genoegen nemen.
Gaat offtopic... maar 350K is kosten koper en de vraagprijs. Zoeken tot 320.000 lijkt me dan beter. Je krijgt er niet veel bijzonders voor met je schaal 11. Geen idee wat je in het Westen nog krijgt voor dat geld. Maar goed, de woningmarkt is een ander topic ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:31
Avalaxy schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:00:
Dus als DGA mag je met een zakelijke OV kaart die op je BV staat onbeperkt privé reizen? Lijkt me niet toch?
fry77 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:09:
Verruiming vrijstelling OV-kaart
Als u een werknemer een OV-kaart geeft, geldt het privégebruik dat die werknemer ermee kan behalen vanaf volgend jaar als een gerichte vrijstelling in de WKR. Ongeacht of u de kaart aan de werknemer ter beschikking stelt, aan hem geeft of u hem een vergoeding daarvoor geeft. Wel geldt als eis dat de werknemer die OV-kaart in welke mate dan ook voor zakelijke reizen (waartoe ook woon-werkverkeer hoort) gebruikt. Dat scheelt administratief ongemak. Daardoor hoeft u niet langer in uw administratie bij te houden hoeveel de werknemer de OV-kaart privé en zakelijk gebruikt.

Ik interpreteer het natuurlijk wel zoveel mogelijk in mijn voordeel
Begrijpelijk :). Maar zo werkt het inderdaad niet altijd. Hier een citaat uit de Nieuwsbrief Loonheffingen 2024:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9cOqgt8gBr6iG_uuCUuQ3rjRtJE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ECuoXoNRqVehbxtTf02iOOKn.png?f=fotoalbum_large

Mijns inziens:

Onder "ov-kaart" wordt een "ov-abonnement of voordeelurenkaart" veronderstelt. Dit zijn geen individuele ritten.

Stel, je schaft een voordeelabonnement aan, dan geldt:
  • De kosten van het abonnement mag je 100% zakelijk nemen, ongeacht het privé gebruik
  • De kosten van individuele privé ritten die je maakt (waar je 'gratis' de korting van het abonnement mee pakt) reken je privé af en neem je niet zakelijk,
Stel, je schaft een trajectkaart aan, dan geldt:
  • De kosten van het abonnement mag je 100% zakelijk nemen, ongeacht het privé gebruik
  • Voor individuele privé ritten maak je geen extra kosten, ivm het karakter van het abonnement
In het tweede geval maak je dus geen kosten voor additionele privé ritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
[...]
Zolang ze voor meerdere opdrachtgevers tegelijk mogen werken zie ik niet waarom ze schijnzelfstandig zijn. Als ze de ene dag voor UberEats werken en de volgende dag/moment voor Thuisbezorgd dan zie ik het probleem niet.

Idem als de PostNL bezorger tegelijk voor DHL in dezelfde wijk rijdt en daarmee zelf zijn route uitstippelt. Zeker in de buitengebieden kan dit enorme besparing meebrengen ten opzichte van eigen medewerkers in eigen bussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:41
Zullen we weer eens een vraag over auto's doen?

Ik heb helemaal niks met auto's en autorijden. Sterker nog, ik rijd geen auto, al heb ik wel een rijbewijs. Soms wel onhandig, bijvoorbeeld als ik ergens heen moet en mn vrouw heeft afspraken rond dezelfde tijd. Dan kan ik niet ergens op de bus gezet worden oid.
Anyhoe, ik dacht, ik wil wel weer incidenteel autorijden. Paar opfrislesjes. En dan een kleine elektrische automaat. Dat overzie ik wel. (Ja, ik wil niet de grootst mogelijke auto. Ik wil juist klein.)
Ik heb een beetje rondgekeken. Ik dacht, als ik nou een E-up uit 2019 koop. Dan betaal je 4% bijtelling van de nieuwwaarde. En kan m'n vrouw er ook zo veel in rijden als ze wil. Maarrrrr ik was me er niet bewust van dat die bijtelling max 60mnd is! Dus het is helemaal niet meer zo aantrekkelijk als ik dacht.

Hebben jullie nog praktische ideeen hoe ik dit kan aanpakken?

- Ik wil klein
- Ik wil elektrisch
- Ik wil geen kilometeradministratie
- Ik wil dat er prive in gereden kan worden
- Ik wil er niet veel geld aan kwijt zijn (deze week geleerd dat een lease-auto in duitsland 160e/mnd kost, die hier ±400e/mnd kost? Wat?!)

Zijn er nog constructies die praktisch zijn? Het leek zo mooi. Maar nu vraag ik me af of een zakelijke aanschaf nog wel een logische route is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
@Karp Het klinkt niet alsof je heel veel gaat rijden. Misschien kan je kijken of er deelauto's in jouw wijk beschikbaar zijn? Dan betaal je per rit en zit je nergens aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
Klinkt als dat je het gewoon helemaal buiten de zaak wil houden.
Gewoon een klein benzine autootje kopen. Een toyota aygo ofzo kost geen drol in de wegenbelasting en verzekering, en als je er toch heel weinig in rijdt dan is het milieu argument (electrisch) ook niet echt van toepassing.

Ps. Ik ben zelf wel auto liefhebber, en ik rij dus een (vrij dure) alfa romeo giulia, maar hoe ik ook heb zitten rekenen. Zakelijk is gewoon niet interessant.

Het enige wat voor jouw nog interessant kan zijn is om een kleine youngtimer van 15 jaar oud te kopen (een VW polootje ofzo). Die koop je dan voor een paar duizend euro, en de bijtelling is dan dus bijna niks. Maar dan nog: als je echt zo weinig rijdt: gewoon simpel houden en prive doen.

[ Voor 43% gewijzigd door ConQuestador op 19-06-2024 11:58 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 21:43
c-nan schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:06:
[...]

Een goede IT freelancer krijgt makkelijk schaal 11. Ga lekker bij Defensie aan de slag, kan je in schaal 11 groeien tot €6.237,- oOo

In 2025-2026 gaat het waarschijnlijk weer een stuk omhoog.

[...]

Je gaat dan al snel richting de 7000. Niet slecht toch?
Dat een hoge schaal mogelijk zou zijn betekent niet dat je dat meteen krijgt. Schalen zijn vaak gekoppeld aan je leeftijd of het aantal jaren in dienst. Zeker bij een overheid zetten ze je niet zomaar in een hoge schaal. Wil je meer dan moet je per se naar een andere functie waar je ook niett blij van wordt.

Daar komt ook het developer naar een manager groei vandaan omdat je dan van je salarisplafond af komt want administratief gelden er andere schalen.

Mijn vrouw is onderwijsasistente en zit ook tegen het plafond aan terwijl iedereen om haar heen in een burnout zit vanwege de werkdruk en tekorten door ziektes en vakanties. Krijg ze alleen een bedankje te horen maar bij de jaarlijkse POP is een hogere financiele vergoeding niet mogelijk. Ja of ze nog even een Pabo opleiding wil doen voor een hogere functie zodat er wel groei is.
Het mooiste was dat mijn vrouw per se haar loonstrook van haar vorige baan als filiaalmanager in een winkelketen meenemen omdat dat bepalend zou zijn voor haar schaal en trede voor haar functie als onderwijsassistent.

Als ZZP-er maken wij gebruik van de schaarste door een hogere beloning te vragen, want wij moeten ook harder werken. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik in een team kwam waabij de boel op rails draaide en ik uit mn neus vrat. Dat waren voornamelijk deadlines die 2 jaar terug verstreken waren en vanwege wetgeving of een technical debt dat iets zo snel mogelijk opgezet moet worden. tegen de tijd dat het draait zijn we weer een paar jaar verder.

Ik zie ook het verschil tussen een gedetacheerde en een ZZP-er. De ZZP-er is vrijwel nooit ziek, de gedetacheerde denkt ooh ik ben in loondienst dus ben wel een maandje ziek.
De financiele prikkel als ZZP-er zorgt ervoor dat voor mij het werk verdragelijk is en dat ik mij extra inzet. Ik gok dat ik in loondienst wel snel in een burnout zou belanden omdat ik het niet waard zou vinden. Alleen in de media wordt de ZZP-er gedemoniseerd met "ze doen geen administratieve taken en weigeren nachtdiensten te draaien, dat doen de mensen in loondienst".
Nou misschien moet je kijken om die diensen aantrekkelijker te maken of meer mensen aan te nemen. Vooral dat laatste wordt niet gedaan. Er is een tekot, ze laten de mensen maar harder werken. Vervolgens vinden het raar dat dezelfde mensen terug willen komen als ZZP-er omdat de financiele prikkel voor dezelfde werkdruk er dan wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Karp schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:39:
Zijn er nog constructies die praktisch zijn? Het leek zo mooi. Maar nu vraag ik me af of een zakelijke aanschaf nog wel een logische route is.
Hyundai Kona uit 2019 is ook interessant. Na 60 maanden val je echter wel terug op 16% bijtelling, particuliere aanschaf en 2k SEPP kan dan voordeliger zijn.

Eventueel kan je ook zakelijk aanschaf en bijvoorbeeld volgend jaar boekhouding naar privé halen omdat je er niet (voldoende) zakelijk mee rijdt. Dat zal met name interessant zijn met een 2020 model die dit jaar nog 8% bijtelling heeft.

E-Up zou ik laten staan, voor hetzelfde geld heb je met de eGolf een veel volwassener auto die praktisch net zo makkelijk te maneuvreren is, zeker met achteruitrijcamera.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Karp schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:39:
Zullen we weer eens een vraag over auto's doen?
Ik dacht, als ik nou een E-up uit 2019 koop. Dan betaal je 4% bijtelling van de nieuwwaarde. En kan m'n vrouw er ook zo veel in rijden als ze wil. Maarrrrr ik was me er niet bewust van dat die bijtelling max 60mnd is! Dus het is helemaal niet meer zo aantrekkelijk als ik dacht.
Heb je een EMZ? Dan betekent het waarschijnlijk dat je voor die auto uit 2019 helemaal geen 22% bijtelling hoeft te betalen. Bijtelling mag namelijk niet hoger zijn dan de werkelijke kosten die je voor de auto maakt.

Dus kost die auto jou maar 5000 per jaar: betaal je 5000 euro bijtelling per jaar. Kost de auto jou 2000 euro per jaar, betaal je 2000 per jaar.

Je bent dan wel al het zakelijke voordeel kwijt, want al je zakelijke kosten moet je vervolgens weer bijtellen (dus betaal je eigenlijk alles netto onder aan de streep).

Dat even terzijde: jouw wens sluit denk ik het beste nog aan bij huurauto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDennis76
RonaldHeirbaut schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:17:
Een scrumteam bepaalt toch wat je gaat doen, niet hoe je het gaat doen?! Dat heeft niks met inbedding te maken, maar alles met fatsoenlijk overleg. Je bent toch geen goede ondernemer als je als een ongeleid projectiel je werk doet in een organisatie?!
Werk in een wat grotere Enterprise en je hebt je te houden aan allerlei standaarden, richtlijnen, kaders en architectuur principes. Die dus in bepaalde mate invloed hebben hoe je feitelijk e.a. kunt realiseren en je in je vrijheid beperken. In een team wat volgens SCRUM principes werkt is de oplossingsrichting ook onderdeel van de uitwerking van stories. Dat bepaal je samen als team. En tijdens een PR review kunnen collega's ook inspraak hebben op je feitelijke werk en die mogen e.a. afwijzen. Een '4 ogen principe' is vrij normaal.

Het lastige is dat er wordt gesteld dat als alleen al de mogelijkheid bestaat om instructies of aanwijzingen te geven dat dat al wordt gezien als een indicator.

De KVK webmodule stelt in een van de vragen (2.14) ..
ICT-afdelingen vormen bij steeds meer organisaties ook een wezenlijk onderdeel van de bedrijfsvoering. Een voorbeeld: bij een bank hebben de reguliere bedrijfsactiviteiten betrekking op rekeningenbeheer, verstrekken van leningen en dergelijke. Maar, een bank kan in het contact met de klant niet meer zonder ICT. ICT vormt in dit geval een wezenlijk onderdeel van de bedrijfsvoering en is daarmee ingebed in de organisatie.
Werk je als ICT-specialist mee aan de ontwikkeling van een betalingssysteem bij een bank, dan voer je werkzaamheden uit die gezien worden als een wezenlijk onderdeel van de organisatie en waarbij die werkzaamheden dus ingebed zijn in de organisatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
com2,1ghz schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:57:
[...]

Dat een hoge schaal mogelijk zou zijn betekent niet dat je dat meteen krijgt. Schalen zijn vaak gekoppeld aan je leeftijd of het aantal jaren in dienst. Zeker bij een overheid zetten ze je niet zomaar in een hoge schaal. Wil je meer dan moet je per se naar een andere functie waar je ook niett blij van wordt.
Mijn ervaring is juist dat de schaal afhankelijk is van de functie en je leeftijd/ervaring je trede bepaalt binnen die schaal.
Stel schaal 10 trede 5 == schaal 11 trede 1, wil je dus altijd in schaal 11 terechtkomen, omdat je uiteindelijk binnen schaal 10 eerder de max trede zal bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
MacDennis76 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:39:
[...]

Werk in een wat grotere Enterprise en je hebt je te houden aan allerlei standaarden, richtlijnen, kaders en architectuur principes. Die dus in bepaalde mate invloed hebben hoe je feitelijk e.a. kunt realiseren en je in je vrijheid beperken. In een team wat volgens SCRUM principes werkt is de oplossingsrichting ook onderdeel van de uitwerking van stories. Dat bepaal je samen als team. En tijdens een PR review kunnen collega's ook inspraak hebben op je feitelijke werk en die mogen e.a. afwijzen. Een '4 ogen principe' is vrij normaal.

Het lastige is dat er wordt gesteld dat als alleen al de mogelijkheid bestaat om instructies of aanwijzingen te geven dat dat al wordt gezien als een indicator.

[...]

Werk je als ICT-specialist mee aan de ontwikkeling van een betalingssysteem bij een bank, dan voer je werkzaamheden uit die gezien worden als een wezenlijk onderdeel van de organisatie en waarbij die werkzaamheden dus ingebed zijn in de organisatie.
Je bekijkt het veel te letterlijk. Je kan makkelijk in een SCRUM/DEVOPS team zitten en een 'opdracht' uitvoeren. Bijvoorbeeld: je bouwt een automatische test, dat kan je alleen (of met anderen) en ja het is onderdeel van het grote geheel, maar ook opzichzelfstaand genoeg dat daar een opdracht van gemaakt kan worden. Zo ook met dev werk natuurlijk. En daarnaast je hebt een opdracht op papier en je hebt de werkelijkheid. Dat hoeft niet 100% te matchen. Denk je dat een inspecteur je commits gaat zitten uitpluizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry77
MacDennis76 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:39:
[...]

[...]

Dat is nog maar de vraag denk ik. Het beheer van een betalingssysteem is zeker onderdeel, maar software ontwikkeling durf ik echt wel de discussie over aan te gaan (vooral omdat ik dat al gedaan heb en gelijk kreeg :D ) Maar hier speelt dus wel, wegwezen voor je in een beheer of onderhoudsrol terrecht komt

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:34
RonaldHeirbaut schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:00:
[...]

Gaat offtopic... maar 350K is kosten koper en de vraagprijs. Zoeken tot 320.000 lijkt me dan beter. Je krijgt er niet veel bijzonders voor met je schaal 11. Geen idee wat je in het Westen nog krijgt voor dat geld. Maar goed, de woningmarkt is een ander topic ;)
Denk dat een aantal hier even weer met twee voetjes op de grond moeten komen omdat ze gewend zijn aan hun ZZP inkomen. Dat je met schaal 11 "slechts" 350k hypotheek krijgt wil niet zeggen dat het een slecht salaris is. Gaat toch bijna richting 2x modaal...

De huizenmarkt is gewoon rot, zelfs als starter met 2x modaal is het dan lastig shoppen in veel regio's. Heb je al een woning en wat overwaarde, dan wordt moet het toch lukken met een dergelijk salaris.

Verder kun je er van vinden wat je wilt of schaal 11 passend is voor het werk. Het salaris is voor NL begrippen toch best prima te noemen. Nee, je kunt niet leven als god in Frankrijk maar maandelijks elk dubbeltje omdraaien zou ook niet nodig hoeven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:41
Ascension schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:45:
@Karp Het klinkt niet alsof je heel veel gaat rijden. Misschien kan je kijken of er deelauto's in jouw wijk beschikbaar zijn? Dan betaal je per rit en zit je nergens aan vast.
Dat is geen gek idee maar helaas, vrijwel niet. Ik woon buiten de bebouwde kom.
Pagina: 1 ... 527 ... 643 Laatste