Het zijn vooral oud collega's uit mijn detacheringstijd.. Ik ken ze dus spreek ze zo nu en dan.. Opzich kan er best waarde in zitten denk ik.. Je hebt weinig verplichtingen en ik weet van sommige dat ze veel praten met hiring managers (en veel investeren in netwerken. Sterker nog: kom ze geregeld tegen bij mijn huidige klant).. Je lift daar op mee, maar dat is zeker niet gratis.. Het werkt ook 2 kanten op. Zodra je wel zelf wat regelt, dan moet het ongetwijfeld ook via hen lopen.. Anders wordt het wel heel vrijblijvend..kwaazaar schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:58:
[...]
Waar kan ik me opgeven?
Mijn reden om te ZZP-en is niet zozeer dat ik alles zelf wil doen, maar dat ik volkomen ontevreden ben over consultancy bedrijven, waar het grootste deel van mijn salaris naar een groot pand, de eigenaar en de auto's van de managers gaat en ik als een nummer werd beschouwd. Alles voor de omzet van het bedrijf, en ik als individue was daar ondergeschikt aan.
Alternatieven als midlance zijn te duur en bieden te veel comfort, maar iets tussen midlance en volledig zelfstandig en tegelijkertijd geen wet DBA beperkingen meer, dat zou de bom zijn voor mij.
Ik ben zelf wat huiverig omdat ik denk dat het zo begint, maar gaandeweg gaan zeggen: kom voor/bij ons werken! Een 'nee' kan dan wellicht scheve verhoudingen veroorzaken.. Ik zie ook de noodzaak op dit moment niet maar ik weet wel dat de tarieven daar vrij hoog liggen. Ze kennen de juiste mensen en dus is een "ik ken echt een goede voor jou" heel wat waard.. Dan gaat het niet om 10 of 20 euro per uur, dan willen ze goede mensen en is het tarief bijzaak.. Het kan dus zomaar zijn dat je er nog beter vanaf komt.. who knows
[ Voor 11% gewijzigd door ID-College op 22-02-2024 10:12 ]