Allebei zijn redelijk standaard volgens mij.Rubert schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:54:
Ik sta op het punt om mijn eerste opdracht te tekenen. Nu heb ik een contract gekregen en ben even benieuwd in hoeverre onderstaande artikelen gebruikelijk en fair zijn. Ik weet het, ik ben ondernemer en hoef alleen te tekenen voor zaken waar ik achter sta, dus dit is vooral even een reality check of ik onredelijke eisen zou stellen.
***members only***
Opdrachtgever betreft in dit geval het recruitment bureau.
Eerste artikel voelt voor mij onredelijk, om bij 10 werkdagen ziekte per direct te kunnen ontbinden (nou ben ik in de afgelopen 20 jaar nooit zo lang ziek geweest, maar toch). Hetzelfde geldt eigenlijk voor het moeten laten goedkeuren van vakanties door het recruitment bureau. Is dat gebruikelijk? Voelt niet erg zelfstandig namelijk.
In het tweede artikel val ik vooral over het stukje "alle schade". Is het niet gebruikelijk om dat te limiteren? Bijvoorbeeld op max X aantal maanden ofzo?
Die maximering is wel gebruikelijk. Bij mij wordt een specifieke dekking gevraagd, en die moet (bij ondertekening) aan de tussenpersoon getoond worden.
Die maximering staat bij mij trouwens in de "opdrachtgever specifieke voorwaarden", een tweede overeenkomst naast de hoofd overeenkomst. Tussenpartij heeft 1 template / goedgekeurd modelcontract voor alle contracten, en per opdrachtgever een bijlage met de specifieke eisen voor die opdrachtgever.
[ Voor 10% gewijzigd door Hmmbob op 12-02-2024 18:39 ]
Sometimes you need to plan for coincidence