Ik ben bij mij laatste klant als zzp’er in loondienst getreden per 1 januari jl. Ze wilden me graag houden en waren bereid er goed voor te betalen, en ik wilde nog wel wat langer blijven hangen.Lisper schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:02:
[...]
Ander onderwerp: zijn er hier freelancers die terug in loondienst zijn gegaan voor een baan, en hoe is dat bevallen?
Ik dacht namelijk voorlopig te blijven freelancen, maar ik zag onlangs laatst een hele gave baan voorbij komen die wel heel gaaf was, maar denk ik niet als ZZP'er in te vullen.
Wel addendum bij mijn contract met toestemming voor nevenwerkzaamheden op freelance-basis geregeld, dus dat doe ik er ook nog wat naast.
Het bevalt me op zich prima, financieel niet veel hoeven inleveren. Vandaag het eerste echte verschil in mijn mailbox: aankondiging van de jaarlijkse functioneringsgesprekken en het verzoek om feedback te verzamelen. Daar kan ik op zich best zonder maar rampzalig is het nou ook weer niet. In afwachting van de verkiezingen en de plannen blijf ik voorlopig even plakken maar een stap terug naar freelance sluit ik ook zeker niet uit. Omdat ik het eerder gedaan hebt voelt het ook minder als een grote stap.
Tja