• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ColeJ schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:20:
Ik ben dit jaar (vanaf maart) voor het eerst ZZP'er en er loopt geen voorlopige aanslag. Ik zet dus ongeveer 30% van mijn omzet apart voor de IB. Nu loopt toevallig mijn 6 maandelijkse deposito af en ik wil het bedrag wel verhogen. Wanneer moet ik mijn IB ongeveer betalen? Deze stilstaande "schuld" kan veel meer rente trekken dan de rente die ik nu bij Bunq ontvang :+
Augustus 2023 heb ik de definitieve aanslag over 2022 betaald.

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 30-12 21:25
Deveon schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:31:
[...]

Indienen in maart is antwoord in juni toch? Mocht je uitstel aanvragen dan kan je te maken krijgen met belastingrente. Mijn boekhouder vraagt standaard uitstel aan dus ik dien altijd in december een voorlopige aangifte in om dat bedrag bij de Belastingdienst kan krijgen. Speculeren doe je niet met geld van een ander en als je belastingrente moet gaan betalen zie je winst snel verdwijnen.

Zorgt wel dat je op een privé rekening spaart zodat het belast wordt in box 3 en niet in box 1. IB is namelijk een privé uitgave maar hier is paar pagina´s terug ook al genoeg over gezegd.

PS: Openbank heeft trouwens een actie voor nieuwe klanten voor 3,65% vrij opneembaar voor 6 maanden, plus nog eens 60 euro voor de gratis betaalrekening. Die 3,65% komt al aardig in de buurt van een deposito van 1 jaar.
Blijft toch een gek principe dat je in maart 2023 al belaste omzet draait welke je pas hoeft te betalen in juni 2024. Ach, mij hoor je niet zeuren :+.

Ik ben bekend met het box 1/3 verhaal, ik spaar en beleg prive in box 3. Overigens is speculeren met andermans geld een keuze. Ik los ook mijn hypotheek niet af omdat ik daar 1.4% rente betaal - daar beleg/spaar ik ook mee en haal ik (veel) meer dan de 1.4%. Zo wil ik dat ook met deze "schuld" doen - let wel: op een spaarrekening dus vrij risicoloos.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ColeJ schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:38:
[...]

Blijft toch een gek principe dat je in maart 2023 al belaste omzet draait welke je pas hoeft te betalen in juni 2024. Ach, mij hoor je niet zeuren :+.

Ik ben bekend met het box 1/3 verhaal, ik spaar en beleg prive in box 3. Overigens is speculeren met andermans geld een keuze. Ik los ook mijn hypotheek niet af omdat ik daar 1.4% rente betaal - daar beleg/spaar ik ook mee en haal ik (veel) meer dan de 1.4%. Zo wil ik dat ook met deze "schuld" doen - let wel: op een spaarrekening dus vrij risicoloos.
Langzaam wordt er in de media gesproken over een mogelijk komende kredietcrisis. Bij de vorige dachten spaarders ook dat hun geld veilig was, nu is er wel veel bescherming bij gekomen maar ook bij het garantiestelsel staat het niet morgen op je rekening. Ook sparen is niet risicoloos en de Belastingdienst wacht niet graag op haar geld.

Zelf heb ik trouwens pas afgelopen juni de definitieve afrekening van 2021 gehad, maar gelukkig krijg ik altijd terug.

• ColeJ
Deveon schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:46:
[...]

Langzaam wordt er in de media gesproken over een mogelijk komende kredietcrisis. Bij de vorige dachten spaarders ook dat hun geld veilig was, nu is er wel veel bescherming bij gekomen maar ook bij het garantiestelsel staat het niet morgen op je rekening. Ook sparen is niet risicoloos en de Belastingdienst wacht niet graag op haar geld.

Zelf heb ik trouwens pas afgelopen juni de definitieve afrekening van 2021 gehad, maar gelukkig krijg ik altijd terug.
Dat zijn voor mij acceptabele risico's :)

• Deveon
  • Niet online
ColeJ schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:51:
[...]

Dat zijn voor mij acceptabele risico's :)
Van risicoloos naar acceptabele risico's, volgens mij mis je mijn punt maar oké. Zo lang je maar begrijpt dat je speculeert. Persoonlijk denk ik dat je als freelancer meer winst kan behalen door je expertise in te zetten.

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-12 11:48
ColeJ schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:20:
Ik ben dit jaar (vanaf maart) voor het eerst ZZP'er en er loopt geen voorlopige aanslag. Ik zet dus ongeveer 30% van mijn omzet apart voor de IB. Nu loopt toevallig mijn 6 maandelijkse deposito af en ik wil het bedrag wel verhogen. Wanneer moet ik mijn IB ongeveer betalen? Deze stilstaande "schuld" kan veel meer rente trekken dan de rente die ik nu bij Bunq ontvang :+
Als je veel omzet gaat draaien, dan red je het niet met 30%.

• TheBIgW
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:24

• fry77
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:10
Bedank voor de rekeningen opmerkingen. Ik denk dat ik 'veilig' (als in, ik heb er al een priverekening lopen) voor ING ga. wel wat intersante alternatieven, maar of ze doen geen holdingen, of geen beleggingsrekeningen, of alleen icm prive bankieren.

Vwb ABN, daar betaal ik al bijna 25 per maand als eenmanszaak en met een bv wordt het 2 keer 9,50 + 5 vor een spaarrekening en dan de beleggingskosten er nog bij. Ik stap wel over :)

• ColeJ
Deveon schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:22:
[...]

Van risicoloos naar acceptabele risico's, volgens mij mis je mijn punt maar oké. Zo lang je maar begrijp dat je speculeert. Persoonlijk denk ik dat je als freelancer meer winst kan behalen door je expertise in te zetten.
Volgens mij snap je mijn punt ook wel :). Als je het speculeren wilt noemen - ook goed, dan wil ik graag speculeren. Het één hoeft het ander ook niet uit te sluiten, ik zet graag mijn expertise in en wil het maximale rendement halen.

• ColeJ
kwaazaar schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:07:
[...]

Als je veel omzet gaat draaien, dan red je het niet met 30%.
Volgens de Excel sheet die hier rondzwerft en wat eigen berekeningen kom ik op een 28% vanwege kosten, afschrijvingen, KIA, pensioeninleg, AOV etc.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
ColeJ schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:38:
[...]

Voor 1 mei uitstel aanvragen en dan moet je voor 1 sept de aangifte gedaan hebben, daarna nog een maand de tijd om het te betalen en volgens mij is de eerste aanmaning ook nog zonder boete, dus pas betalen eind november >:)

Maar zoals hieronder aangegeven moet je dan wel rente betalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 31-10-2023 11:48 ]

• ColeJ
Ernemmer schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:40:
[...]

Voor 1 mei uitstel aanvragen en dan moet je voor 1 sept de aangifte gedaan hebben, daarna nog een maand de tijd om het te betalen en volgens mij is de eerste aanmaning ook nog zonder boete, dus pas betalen eind november >:)
Volgens mij moet je, zoals een paar posts hierboven beschreven, bij uitstel wel belastingrente betalen - dat wil ik niet :).

[ Voor 4% gewijzigd door ColeJ op 31-10-2023 11:42 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Net heb ik weer last-minute de BTW aangifte gedaan, toch wel fijn dat je nu gewoon met iDeal over kunt maken, dan heb je ieder geval niet het probleem dat soms betalingen nog niet instant zijn, en je alsnog te laat bent :)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Ernemmer
  • Niet online
ColeJ schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:41:
[...]

Volgens mij moet je, zoals een paar posts hierboven beschreven, bij uitstel wel belastingrente betalen - dat wil ik niet :).
Ja dat is wel een extra kostenpost die ik niet meegenomen heb.

• Ernemmer
  • Niet online
Woy schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:48:
Net heb ik weer last-minute de BTW aangifte gedaan, toch wel fijn dat je nu gewoon met iDeal over kunt maken, dan heb je ieder geval niet het probleem dat soms betalingen nog niet instant zijn, en je alsnog te laat bent :)
Altijd goed om te wachten tot de laatste dag, beetje spanning moet er zijn in het leven :D

• ColeJ
Ernemmer schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:49:
[...]

Altijd goed om te wachten tot de laatste dag, beetje spanning moet er zijn in het leven :D
En hier ook, maximale rente :o

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ernemmer schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:49:
[...]

Ik probeer het meestal wel eerder te doen, maar ik kan altijd goede redenen vinden om het nog even uit te stellen :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Wolkje
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 29-08-2024
fry77 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:28:
Bedank voor de rekeningen opmerkingen. Ik denk dat ik 'veilig' (als in, ik heb er al een priverekening lopen) voor ING ga. wel wat intersante alternatieven, maar of ze doen geen holdingen, of geen beleggingsrekeningen, of alleen icm prive bankieren.

Vwb ABN, daar betaal ik al bijna 25 per maand als eenmanszaak en met een bv wordt het 2 keer 9,50 + 5 vor een spaarrekening en dan de beleggingskosten er nog bij. Ik stap wel over :)
Spaarrekeningen zijn vanaf 1 november gratis bij de ABN. Ik zit daar zelf met mijn holding+werkmij. en ik kreeg een bericht hierover, scheelt toch weer 1,50 per rekening :P

https://www.abnamro.nl/nl...ke-rekening/tarieven.html

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij beginnen ze pas met controleren vanaf de 7e van de volgende maand, ik heb er in ieder geval nog nooit een boete voor gekregen :+

• RonaldHeirbaut
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12 19:56
Wolly schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:34:
[...]

Volgens mij beginnen ze pas met controleren vanaf de 7e van de volgende maand, ik heb er in ieder geval nog nooit een boete voor gekregen :+
Ik wel, voor 3 dagen te laat (in 2008).

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-12 21:10

mwa

Het iDeal linkje is er enkel wanneer je de BTW aangifte via de Belastingdienst site zelf submit, en niet via Monkeymonk/Moneybird ed.?

• Deveon
  • Niet online
Hier vorig jaar een waarschuwing voor één dag te laat. Knab maakt er automatisch een acceptgiro van ipv SEPA.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:14
Deveon schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:09:
Hier vorig jaar een waarschuwing voor één dag te laat. Knab maakt er automatisch een acceptgiro van ipv SEPA.
Extra spatie of punt toevoegen aan het kenmerk ;)

of gewoon het woord "kenmerk" ervoor zetten. BD snapt het, KNAB's conversie negeert t :+

[ Voor 14% gewijzigd door Hmmbob op 31-10-2023 14:12 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

• RonaldHeirbaut
Hmmbob schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:11:
[...]

of gewoon het woord "kenmerk" ervoor zetten. BD snapt het, KNAB's conversie negeert t :+
Of gewoon op tijd betalen. Wij willen toch ook op tijd betaald worden?

• Hmmbob
RonaldHeirbaut schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:17:
[...]

Of gewoon op tijd betalen. Wij willen toch ook op tijd betaald worden?
Thanks, dat was niet het punt. Het ging erom dat KNAB automatisch een acceptgiro ipv SEPA betaling aanmaakt als je alleen de 16cijfers van het kenmerk invult, niet over de betaaltermijn.

• Deveon
  • Niet online
Hmmbob schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:11:
[...]

Doe ik meestal al inderdaad, maar als je de eerste week van het nieuwe kwartaal al betaald maakt dat ook niet heel veel uit.

• _pix
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:48
Dank @Rutix, @coldasice en @Kurios! Ik ga me eens verdiepen in financiële planners :)

• Wolly
  • Niet online
RonaldHeirbaut schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:02:
[...]

Voor te late betaling?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoe snel is de BD eigenlijk met het uitbetalen? Ik heb aangifte over Q3 heel snel gedaan en omdat het m'n eerste kwartaal is, krijg ik nog best wat geld terug. Iemand enig idee wanneer ik dat kan verwachten?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-12 21:30
DennusB schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:37:
Hoe snel is de BD eigenlijk met het uitbetalen? Ik heb aangifte over Q3 heel snel gedaan en omdat het m'n eerste kwartaal is, krijg ik nog best wat geld terug. Iemand enig idee wanneer ik dat kan verwachten?
Vrij snel, binnen een maand na de uiterste inleverdatum is mijn ervaring.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Wolly schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:34:
[...]

Ik heb vorig jaar een waarschuwing gekregen voor te laat betalen, ik had het "op tijd" overgemaakt, maar doordat KNAB er inderdaad een acceptgiro van maakt, in plaats van een instant SEPA betaling was het pas op de eerste van de maand binnen. Daar volgde direct een waarschuwing op, dat als dat nogmaals gebeurt er een boete volgt.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-12 11:55
RonaldHeirbaut schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:02:
[...]

is dat niet een waarschuwing geweest?

Volgens mij doet de belastingdienst.. Q1 te laat is waarschuwing voor late betaling. Q2 op tijd dan mag Q3 ook te laat zijn en krijg je wederom een waarschuwing.

Of indien Q2 ook te laat is, direct een boete voor te laat betalen. die brieven krijg je redelijk snel op de bus en heb je nog 5 dagen de tijd om te betalen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
mwa schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:08:
[...]

Het iDeal linkje is er enkel wanneer je de BTW aangifte via de Belastingdienst site zelf submit, en niet via Monkeymonk/Moneybird ed.?
Ik weet het eigenlijk niet. Ik vul het altijd nog handmatig in op de site van de BD.

• Pepernoot
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:17
Zie hier welke standpunten de diverse politieke partijen innemen op belangrijke onderwerpen voor ondernemers voor de verkiezingen 2023.

Lijkt er eigenlijk op dat er geen enkele partij opkomt voor de "uurtje / factuurtje software developers zzp'ers".

https://www.zzp-nederland.nl/vereniging/verkiezingen-2023

[ Voor 4% gewijzigd door Pepernoot op 31-10-2023 15:26 ]

• To_Tall
Pepernoot schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:25:
Zie hier welke standpunten de diverse politieke partijen innemen op belangrijke onderwerpen voor ondernemers voor de verkiezingen 2023.

Lijkt er eigenlijk op dat er geen enkele partij opkomt voor de "uurtje / factuurtje software developers zzp'ers".

Vind het stukje van BBB wel interesant
Wat betreft de zzp’ers die werken in het publieke domein, wil de BBB een maximering instellen ten opzichte van het tarief van iemand in vaste dienst. Concreet zou dit kunnen betekenen dat een zzp’er het uurloon van een medewerker in dienst krijgt, plus een reële opslag. Daarnaast vindt de partij: “avond-, nacht- en weekenddiensten leiden zowel voor mensen in loondienst als zzp’ers tot een toeslag op het uurtarief.” Ook moet de overheid minder zzp’ers en flexwerkers inhuren en meer vaste dienstverbanden aanbieden.
Dus je werkt voor de overheid, je krijgt dan het zelfde uur tarief als je collega's maar dan een reele toeslag er bij.. Uhh.. dan loopt de overheid kwa ZZPers denk ik leeg..

• Deveon
  • Niet online
Dan kan straks naast mensen in vaste dienst de overheid ook geen externe meer inhuren, of alleen af de afdankertjes die niet bij de commerciële partijen aan de bak komen.. Dat wordt maar weer uitbesteden zodat de overheid niet per uur maar per dienst betaald en daar xyz fysieke bezetting voor eist. 8)7

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Definieer 'reële toeslag'. Is een verdubbeling van het tarief (vanwege risico op ziekte, leegloop, etc.) reëel? :+
En wat is dan het 'tarief van iemand in vaste dienst'? CAO? Wat als er geen CAO is? De hoogst verdienende in hetzelfde bedrijf? Of een mediaan / gemiddelde? En wat als er geen vergelijkbare functie is (want er wordt niet voor niets een ZZP-er ingehuurd)?

Nietszeggend stuk weer dit, prima politiek lekker vaag gehouden.

[ Voor 41% gewijzigd door ralpje op 31-10-2023 16:12 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Pepernoot
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:17
ralpje schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:11:

Nietszeggend stuk weer dit, prima politiek lekker vaag gehouden.
Komt uit de partij programma's. Maar inderdaad, nietszeggend, maar er zegt ook geen enkele partij dat het allemaal geen goede ideeën zijn..

• RonaldHeirbaut
Yep. Heb er van geleerd. Bovendien staat er ook dat het bedrag op de laatste dag van de maand op hun rekening moet staan.
To_Tall schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:15:
[...]

is dat niet een waarschuwing geweest?
Sluit ik niet uit. Het is 15 jaar geleden. Maar ooit wel een boete gehad. Te laat betaald omdat ik het geld niet had (slechte debiteur en het geld op: kiezen tussen boterhammen kopen of BD betalen). Toen gebeld met de BD, goed gesprek gehad. Sindsdien kom ik nooit meer aan de BTW. Staat altijd apart en altijd optijd op de rekening.

• dazoefta
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07-11 08:30
Pepernoot schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:25:

Tnx voor het delen!

Weet nog niet wat ik met de verkiezingen aan moet. Laatst maar es even een handig overzichtsfilmpje van de NOS bekeken, maar daar kwam bar weinig naar voren waar ik het mee eens ben. Stemwijzers word ik ook niet wijzer van, teveel stellingen van wat moet ik ermee of zo zwart/wit is dat allemaal niet en ondernemerschap zal ik al helemaal niet voorbijkomen. Mijn gebruikelijke richting a GL/PVDA levert nav deze zzp uiteenzetting ook al een nope op.

Heb alleen D66, GL/PVDA en Volt ff snel bekeken gezien de top 3 60% match nav stemwijzers, maar Volt spreekt mij op dit vlak wel aan:
Mensen zijn vrij om hun zelfstandigheid te behouden wanneer zij bewust kiezen voor het zzp’erschap” en “Zij dragen bij aan een goed socialezekerheidsstelsel door premies te betalen, zodat zij verzekerd zijn tegen ziekte, ongevallen en werkloosheid. Solidariteit is voor Volt het uitgangspunt.”

• kwaazaar
  • Laatst online: 11-12 11:48
dazoefta schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:53:
[...]
maar Volt spreekt mij op dit vlak wel aan:

[...]
Ik vind Dassen toch maar slecht uit discussies komen. Heeft zelden de argumenten klaar staan en lijkt verrast van voor de hand liggende vragen. Niet zo erg als Caroline, maar toch.

En stemmen zou je in principe voor Nederland moeten doen, niet enkel voor jezelf. Maar ik weet nog niet hoe principieel ik me daar aan ga houden ;)

• RonaldHeirbaut
Tja, als lid van Volt zou ik moeten reageren natuurlijk ;)
Dassen komt misschien niet altijd goed uit de discussies, maar hij laat zich ook niet meeslepen in taalspelletjes; misschien dat het daarom lijkt dat hij niet goed uit de discussie komt?! Ik vind hem wel duidelijk en het geluid is wel verfrissend. In ieder geval vrijwel altijd positief ingestoken.

De VVD is, naar men zegt, de beste partij voor ondernemers en ZZP-ers. Maar ook die blinken uit in vaagheden. Die hebben het over 'evidente ZZP'ers'. Evidentie is al net zo vaag. Als je 5 jaar bij de overheid werkt als ZZP'er en beiden partijen vinden het prima, is dat dan evident genoeg?

• RonaldHeirbaut
kwaazaar schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:56:
[...]
En stemmen zou je in principe voor Nederland moeten doen, niet enkel voor jezelf. Maar ik weet nog niet hoe principieel ik me daar aan ga houden ;)
Stem voor jezelf. Het is een verworven recht wat je gekregen hebt. Gebruik het. Stem op FvD, CU, Splinter of wat je wil. Maar stem altijd. Dat doe je voor Nederland.

Je kan natuurlijk wel strategisch stemmen. Maar dat doe je dan ook voor jezelf toch?!

Ik merk een emotie bij me op. Ik zie de wereld en zie landen waar je niet kan stemmen, je stem sowieso niet mag laten horen. Misschien klagen we steen en been in Nederland en vinden we het met z'n allen een teringzooi, maar wij mogen tenminste in vrijheid stemmen op wie we maar willen. Ik vind het een groot goed!

[ Voor 24% gewijzigd door RonaldHeirbaut op 31-10-2023 17:18 ]

• dazoefta
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07-11 08:30
[...]

Ik vind Dassen toch maar slecht uit discussies komen. Heeft zelden de argumenten klaar staan en lijkt verrast van voor de hand liggende vragen. Niet zo erg als Caroline, maar toch.

Wie zegt dat je perse op de lijsttrekker moet stemmen ;), doe ik echt nooit haha. Mag er nog even een paar weken over pruttelen, maar ik stem altijd

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-12 11:15
[...]
En stemmen zou je in principe voor Nederland moeten doen, niet enkel voor jezelf.
In principe zorgen verkiezingen en een coalitie er al voor dat er uiteindelijk iets staat wat het beste is voor Nederland, er vanuit gaande dat inwoners in hun eigen belang stemmen.

Oftewel: gewoon lekker voor jezelf stemmen.

[ Voor 5% gewijzigd door GoodspeeD op 31-10-2023 19:53 ]

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
GoodspeeD schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:50:
[...]

In principe zorgen verkiezingen en een coalitie er al voor dat er uiteindelijk iets staat wat het beste is voor Nederland, er vanuit gaande dat inwoners in hun eigen belang stemmen.

Oftewel: gewoon lekker voor jezelf stemmen.
Zeker gewoon voor jezelf stemmen. Ik zal mijn politieke voorkeur niet delen, omdat ik weet dat er tweakers zullen zijn die me mijn politieke richting kwalijk zullen nemen. Maar feit is wel dat ik zzp’er ben en dus zeker aan mijn portemonnee denk bij het stemmen.

Overigens is de coalitie niet ‘het beste voor Nederland’ in mijn opzicht. De coalitie is gewoon een samensmelting van welke partijen met elkaar denken samen te kunnen werken. Zo kun je een kabinet van GL/PvdA en een hele zwik andere linkse partijen hebben, ondanks dat waarschijnlijk GL/PvdA maar 22 zetels haalt. Dan kom je snel bij PvdD, D66 en dergelijke , terwijl D66 fors verloren heeft.

Een ander voorbeeld is het CDA. Die partij blijft maar regeren, terwijl het al jaren verliest. Ze zitten in een kabinet om een gat te dichten in zetels, maar is dat nou echt ‘het beste voor Nederland’? Is veel zetelverlies niet een signaal dat het grootste gedeelte van Nederland je liever in de oppositie heeft?

Ten slotte: NSC zal denk ik een grote speler worden. Maar ik las dat 50% van Pieters achterban het liefst een kabinet ziet van NSC/BBB/VVD/PVV. Slechts 15% van zijn achterban wil een kabinet met GL/PvdA. Ik geef je op een briefje dat als Omtzigt Timmermans premier maakt, hij fors zal verliezen.

Net als dat de BBB nu enorm verliest. Niet alleen vanwege Pieter, maar ook vooral vanwege het onhandige gehakkel van Caroline en de soms gewoon - sorry - domme uitspraken die zij doet.

• trust21
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22-12 14:59
Tussenpartij Red Data wilt niet betalen!

Ik heb een opdracht via Red Data (tussenpartij) en deze willen niet betalen (eind klant heeft wel betaald). Ik heb een aantal facturen bij hun openstaan. Ondanks meerdere betalingsherinneringen en incasso bureau wordt er nog steeds niet betaald. Hebben jullie ervaring met deze partij? En wat zouden jullie doen in zon situatie?

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:49
trust21 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 20:53:

Ik heb een opdracht via Red Data (tussenpartij) en deze willen niet betalen (eind klant heeft wel betaald). Ik heb een aantal facturen bij hun openstaan. Ondanks meerdere betalingsherinneringen en incasso bureau wordt er nog steeds niet betaald. Hebben jullie ervaring met deze partij? En wat zouden jullie doen in zon situatie?
Ik ken de partij niet, heb ook nooit in zo'n situatie gegezeten.

Ik zou in zo'n geval eerst contact opnemen met de tussenpartij, gewoon bellen zeg maar, of even langs gaan. Tegelijk zou ik het met de eindklant bespreken, omdat je geen zin hebt om verder te werken op deze manier en dat het voor hun dus ook gevolgen heeft.

Succes!

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online

Klinkt vervelend maar hebben ze ook een reden met je gedeeld (bijv. niet eens met je factuur, oneens over betaaltermijn, anders)?

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

• trust21
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22-12 14:59
Ik heb meerdere gesprekken gevoerd met de tussenpartij maar zonder succes. Ik heb vaak contact op gezocht maar ze laten niks meer weten. Daarnaast is de eindklant op de hoogte van de situatie maar die kunnen niet veel voor me betekenen. Uren zijn gemaakt, geaccordeerd en betaald door de eindklant aan de tussenpartij. De betalingstermijn is ruim verstreken.

Bedankt voor het mee denken in ieder geval!

[ Voor 8% gewijzigd door trust21 op 31-10-2023 22:11 ]

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:25
Ik heb een opdracht via Red Data (tussenpartij)
Heb je of had je een opdracht? Werk je nog steeds voor de eindklant? Toch niet nog steeds met dezelfde tussenpartij?
Ondanks meerdere betalingsherinneringen en incasso bureau wordt er nog steeds niet betaald.
Erkennen ze dat ze moeten betalen? Zo niet, weerspreken ze jouw vordering? Zijn ze in staat te betalen?
En wat zouden jullie doen in zon situatie?
Een concept dagvaarding (laten) opstellen en die onder de aandacht brengen. Ze daadwerkelijk dagvaarden.

• pkuppens
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:01
trust21 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 22:08:
Ik heb meerdere gesprekken gevoerd met de tussenpartij maar zonder succes. Ik heb vaak contact op gezocht maar ze laten niks meer weten. Daarnaast is de eindklant op de hoogte van de situatie maar die kunnen niet veel voor me betekenen. Uren zijn gemaakt, geaccordeerd en betaald door de eindklant aan de tussenpartij. De betalingstermijn is ruim verstreken.

Ken je meer mensen die bij of via Red Data werken? Zitten ze in een soortgelijke situatie?

Is het misschien ets wat richting faillissement gaat?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®

Maar je kunt natuurlijk wel met de klant afspreken dat je direct aan hun factureert, totdat het issue opgelost is. Als ze daar niet aan mee willen werken zit er niets anders op dan per direct stoppen met je werkzaamheden tot het opgelost is.

Voor de reeds betaalde uren kan ik mij voorstellen dat de klant niet veel meer kan betekenen, behalve ook nog eens contact met de tussenpartij opzoeken. Maar ze hebben wel degelijk ook een belang dat het goed geregeld wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door Woy op 01-11-2023 07:53 ]

• RonaldHeirbaut

Als die partij (nooit van gehoord) nergens op reageert, dan zou ik met je eindkant afspreken dat je voorlopig stopt met je opdracht totdat er duidelijkheid is mbt betalingen. Met een beetje pech werk je nu voor de kat z'n k..

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-12 11:15
Aftansert schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 22:16:

Een concept dagvaarding (laten) opstellen en die onder de aandacht brengen. Ze daadwerkelijk dagvaarden.
Precies dit. Meteen zakelijk en hard spelen. En, zoals anderen al gezegd hebben, je klant voorstellen om direct door hun betaald te krijgen en als dat niet kan, de opdracht tijdelijk stopzetten.

• GrooV
  • Laatst online: 19-12 16:32
Sowieso dit ook via de klant proberen te spelen, hun zijn ooit met deze tussen partij aan komen zetten dus mogen nu ook wel wat verantwoordelijkheid nemen.

Verder klant vragen om te wachten met het betalen van facturen aan Red Data

• miena21
  • Laatst online: 23-12 16:33

Link naar een Google review van firma Red Data verwijderd.

An sich kan dit relevant zijn in het topic, maar de betreffende Google revie is niet informatief. 1 ster, geen motivatie. Dat heeft te weinig substantie.

[ Voor 76% gewijzigd door t_captain op 01-11-2023 15:40 ]

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-12 16:26
Nooit van Red Data gehoord maar ik neem aan dat je rechtsbijstand hebt? Tijd om die ook in te schakelen lijkt me. En bij de klant aangeven niet meer te werken tot het is opgelost (en misschien zelfs al verder gaan kijken).
Is het geen optie om die partij er tussenuit te halen en rechtstreeks aan de klant te factureren?

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
In hun kantoorpand in Tiel, zit ook een incassobureau. Mocht het niks worden, kan je daar gelijk even langs..

• fry77
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:10
Kijk ook even wat er in je contract staat over niuet betalen. Verder meteen wettelijke rente en incasso kosten erop gooien.
1 keer een weigeraar gehad (grote tussenpartij) meteen klant gemail dat wegens niet betalen de werkzaamheden per direct neergelegd worden met cc naar tussenpartij. Dat loste het in mijn geval op, maar als er al meerdere facturen openstaan weet ik niet of dat hier veel indruk gaat maken.

Wel blij dat de naam genoiemd werd, ik kom ze regematig tegen in mijn mailbox met opdrachten, maar die slaan we maar over vanaf nu

[ Voor 14% gewijzigd door fry77 op 01-11-2023 12:15 ]

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik ben benieuwd naar jullie mening over het volgende:

Ik ga mijn privéauto verkopen aan mijn BV. Nu is de vraag voor welk bedrag ik dat moet doen. Ik wil niet de grens opzoeken van wat fiscaal mag, ik wil geen vragen krijgen als de BD een keer mee komt kijken.

Ik heb de auto een jaar geleden gekocht voor, zeg, 10k. Als ik kijk naar waar vergelijkbare modellen voor weggaan op occasionsites dan kom ik ook op grofweg 10k. Het lijkt mij niet goed verdedigbaar om het aankoopbedrag op 10k te stellen. Aan de ene kant heb je natuurlijk het feit dat we in de tussentijd een jaar aan inflatie hebben gehad en dat youngtimers wellicht meer in trek zijn dan niet-youngtimers, maar de vraag is dan hoeveel dat opweegt tegen de afschrijving die in de tussentijd ook moet hebben plaatsgevonden.

Je zou dan zeggen, maak er dan bijvoorbeeld 8k van. Maar aan de andere kant van dat verhaal hebben we dan weer de bijtelling. Een te laag bedrag kan ook weer vragen oproepen. Ik zou natuurlijk de auto voor een ander bedrag op de balans kunnen zetten dan het bedrag waarover ik de bijtelling bereken, maar wederom: dit gaat denk ik wel vragen oproepen.

Daarnaast is er na aankoop een gebrek ontstaan aan de auto, de kosten om dat te repareren zijn ongeveer 1k, dat kan ik ook nog een rol laten spelen.

Afgaan op de koerslijst van de ANWB vind ik ook een matige handelswijze, er zit meer dan 30% verschil tussen het hoogste en laagste bedrag, nattevingerwerk dus.

Wat zouden jullie doen?

• To_Tall
Dan mediaan gaan. Uitgaan van de gemiddelde verkoop prijs. Daar kan je nog zo’n 10% vanafhalen is ongeveer de marge die een handelaar hanteer.

Of gooi je auto op wij kopen auto’s. Laat daar een offerte maken. En hanteer dat als verkoop prijs.

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:41
Oh oh, al meer mensen dit type berichten gehad op LinkedIn?

Beste,

De aanstaande aanpassingen in de Wet DBA (Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties) en hun potentiële gevolgen kunnen onzekerheid teweegbrengen bij freelance professionals zoals jij.

Overweeg je mogelijk andere opties? Bij IT Test Talents hebben we een alternatief dat voor jou interessant kan zijn: Midlance.

Midlance is een arbeidsrelatie waarbij je als professional bij IT Test Talents in dienst treedt, maar toch de vrijheid behoudt van een freelancer. Deze constructie biedt jou stabiliteit en zekerheid, terwijl je nog steeds de vrijheid hebt om te werken zoals je gewend bent. Het biedt voordelen als:

• Een hoge maandelijks inkomen.
• Sociale zekerheidsvoordelen.
• Ondersteuning bij administratieve taken, belastingen en verzekeringen.
• Toegang tot ons uitgebreide netwerk en carrièremogelijkheden.

We begrijpen dat elke freelancer zijn of haar eigen situatie heeft en dat Midlance niet voor iedereen geschikt is. Het kan zijn dat je denkt; '' dit klinkt het te mooi om waar te zijn...'' Ontdek waarom midlancen bij IT Test Talents zo uniek is: https://www.houseoftalent...bij-qoppoconsult-zo-uniek

, past ons ‘’way of work’’ bij je ?

Groet,

IT Test Talents
M: +31-

• Kurios
  • Niet online
Sefyu schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:32:

Ik ga mijn privéauto verkopen aan mijn BV. Nu is de vraag voor welk bedrag ik dat moet doen. Ik wil niet de grens opzoeken van wat fiscaal mag, ik wil geen vragen krijgen als de BD een keer mee komt kijken.

Ik heb de auto een jaar geleden gekocht voor, zeg, 10k. Als ik kijk naar waar vergelijkbare modellen voor weggaan op occasionsites dan kom ik ook op grofweg 10k. Het lijkt mij niet goed verdedigbaar om het aankoopbedrag op 10k te stellen. Aan de ene kant heb je natuurlijk het feit dat we in de tussentijd een jaar aan inflatie hebben gehad en dat youngtimers wellicht meer in trek zijn dan niet-youngtimers, maar de vraag is dan hoeveel dat opweegt tegen de afschrijving die in de tussentijd ook moet hebben plaatsgevonden.

Je zou dan zeggen, maak er dan bijvoorbeeld 8k van. Maar aan de andere kant van dat verhaal hebben we dan weer de bijtelling. Een te laag bedrag kan ook weer vragen oproepen. Ik zou natuurlijk de auto voor een ander bedrag op de balans kunnen zetten dan het bedrag waarover ik de bijtelling bereken, maar wederom: dit gaat denk ik wel vragen oproepen.

Daarnaast is er na aankoop een gebrek ontstaan aan de auto, de kosten om dat te repareren zijn ongeveer 1k, dat kan ik ook nog een rol laten spelen.

Afgaan op de koerslijst van de ANWB vind ik ook een matige handelswijze, er zit meer dan 30% verschil tussen het hoogste en laagste bedrag, nattevingerwerk dus.

Wat zouden jullie doen?
Bied je auto aan bij een (of meerdere) dealer(s). Zo'n bod kan je dat goed gebruiken als een 'bewijs' van de waarde op dat moment.

• JEightyFive
Schmitzel schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:23:
Toen ik destijds met iemand van de voorloper van die tent sprak (toen nog THN) doken ze al vol op die wet DBA om mensen die aan freelancen dachten te overtuigen dat midlance veel beter zou zijn.
Verbaast me dan ook niks dat ze hier nu ook weer vol op duiken. De onzekere types zullen ze er wellicht wel mee binnen weten te hengelen.

[ Voor 8% gewijzigd door JEightyFive op 01-11-2023 13:46 ]

• Deveon
  • Niet online
To_Tall schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:01:
Dan mediaan gaan. Uitgaan van de gemiddelde verkoop prijs. Daar kan je nog zo’n 10% vanafhalen is ongeveer de marge die een handelaar hanteer.

Of gooi je auto op wij kopen auto’s. Laat daar een offerte maken. En hanteer dat als verkoop prijs.
Bij inbreng naar je BV wil je toch juist de prijs zo hoog mogelijk en niet zo laag mogelijk zoals voor de bijtelling? Voor zo laag mogelijk is de opkoop service van ANWB prettig gezien het inleverpunt niet met je gaat onderhandelen, maar bij inbreng in je BV zou ik er eerder 10% bij op tellen.

Makkelijkste is denk ik gewoon een vergelijkbare auto opzoeken die te koop staat, advertentie veiligstellen in je administratie en die waarde gebruiken. Persoonlijk denk ik niet dat het zo nauw luistert als je maar enigszins kan aantonen dat je het niet uit je duim zuigt. Een inspecteur gaat echt niet met terugwerkende kracht de prijs bepalen. De waarde vaststellen is al lastig, laat staan van een paar jaar geleden..

• ColeJ

Hoe groot is de tussenpartij op LinkedIn? Als ik echt mijn geld niet krijg na meerdere pogingen dan komt er een post op LinkedIn met allerlei tags van partijen en freelancers. Onderschat de kracht van social media niet.

• ID-College
  • Laatst online: 13:12

Beste,

De aanstaande aanpassingen in de Wet DBA (Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties) en hun potentiële gevolgen kunnen onzekerheid teweegbrengen bij freelance professionals zoals jij.

Overweeg je mogelijk andere opties? Bij IT Test Talents hebben we een alternatief dat voor jou interessant kan zijn: Midlance.

Midlance is een arbeidsrelatie waarbij je als professional bij IT Test Talents in dienst treedt, maar toch de vrijheid behoudt van een freelancer. Deze constructie biedt jou stabiliteit en zekerheid, terwijl je nog steeds de vrijheid hebt om te werken zoals je gewend bent. Het biedt voordelen als:

We begrijpen dat elke freelancer zijn of haar eigen situatie heeft en dat Midlance niet voor iedereen geschikt is. Het kan zijn dat je denkt; '' dit klinkt het te mooi om waar te zijn...'' Ontdek waarom midlancen bij IT Test Talents zo uniek is: https://www.houseoftalent...bij-qoppoconsult-zo-uniek

Groet,

IT Test Talents
Als je hier in mee gaat ben je ook wel echt debiel imo. De NSC heeft echt letterlijk in zijn programma staan om de wet dba te schrappen omdat die niet werkt dus waarom zou je hier intrappen :')

• Jacketti
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-12 15:54
Qoppo is alvast begonnen om freelancer te recruiteren voor hun midlance model, ik kreeg het berichtje van hen:
De Impact van de Wet DBA: Is Midlance jouw Alternatief?

• GrooV
  • Laatst online: 19-12 16:32
Wet DBA gaat juist weg en we krijgen Wet VBAR...

• Wolly
  • Niet online
ColeJ schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:09:
[...]

Hoe groot is de tussenpartij op LinkedIn? Als ik echt mijn geld niet krijg na meerdere pogingen dan komt er een post op LinkedIn met allerlei tags van partijen en freelancers. Onderschat de kracht van social media niet.
Waarom niet de normale gerechtelijke weg volgen? Social media als wapen lijkt mij erg gevaarlijk, kan zomaar als een boemerang in je gezicht vliegen.

• gem-p
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:58
GrooV schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:25:
Wet DBA gaat juist weg en we krijgen Wet VBAR...
Wet FUBAR >:)

• Hmmbob
Nee.

• Sefyu
  • Niet online
Deveon schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:53:
[...]

Bij inbreng naar je BV wil je toch juist de prijs zo hoog mogelijk en niet zo laag mogelijk zoals voor de bijtelling? Voor zo laag mogelijk is de opkoop service van ANWB prettig gezien het inleverpunt niet met je gaat onderhandelen, maar bij inbreng in je BV zou ik er eerder 10% bij op tellen.

Makkelijkste is denk ik gewoon een vergelijkbare auto opzoeken die te koop staat, advertentie veiligstellen in je administratie en die waarde gebruiken. Persoonlijk denk ik niet dat het zo nauw luistert als je maar enigszins kan aantonen dat je het niet uit je duim zuigt. Een inspecteur gaat echt niet met terugwerkende kracht de prijs bepalen. De waarde vaststellen is al lastig, laat staan van een paar jaar geleden..
Per saldo wil je inderdaad de waarde zo hoog mogelijk hebben (het voordeel van een hogere afschrijving is hoger dan het nadeel van de hogere bijtelling), maar zoals gezegd hoef ik hier niet maximaal fiscaal voordeel te halen omdat ik geen zin in gedoe heb. Maar misschien denk ik inderdaad te moeilijk.

• pkuppens
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:01

Beste,

Groet,

IT Test Talents
Als zulke gasten bij mij aankomen heb ik wel een antwoord paraat:

https://www.linkedin.com/...jck/?originalSubdomain=nl

Die link gebruik ik ook als er weer eens iets te veel van hun advertenties bij mij voorbij komen.

Ik zal verder zeker niet nalaten ze te vertellen dat ik ze aasgieren vind, die pech hebben, want hun prooi leeft nog!

Nee, nog eerder een Engelse recruiter ;)

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-12 15:45
Ik heb meerdere gesprekken gevoerd met de tussenpartij maar zonder succes.
Als je met ze in gesprek bent (geweest), dan neem ik aan dat ze daar toch ook verteld hebben waarom er niet betaald is?
Ik heb vaak contact op gezocht maar ze laten niks meer weten. Daarnaast is de eindklant op de hoogte van de situatie maar die kunnen niet veel voor me betekenen. Uren zijn gemaakt, geaccordeerd en betaald door de eindklant aan de tussenpartij. De betalingstermijn is ruim verstreken.
Jij hebt waarschijnlijk een contract met Red Data. Ik weet niet hoe belangrijk jij bent voor de eindklant, maar ik zou twee opties geven. De eerste optie is om per direct te factureren aan de eindklant. Jouw eindklant heeft waarschijnlijk ook een betalingstermijn naar de tussenpartij en ik zou vragen de openstaande facturen te blokkeren.

Als je een kleine eindklant hebt die welwillend is, dan denk ik dat ze hier wel in mee zullen gaan. Heb je een grote en logge eindklant die het niet hun probleem vind, dan zou ik per direct stoppen met de werkzaamheden. Dat is de enige manier dat jij de eindklant ook kan bewegen om je te helpen. Anders ga je werken zonder betaald te krijgen. Iedereen snapt dat je dat niet wilt doen.

Verder zou ik in de auto stappen en bij die tussenpartij langs gaan. Niet betalen zonder goede reden is natuurlijk niet normaal.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• JEightyFive
pkuppens schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:00:
[...]

Als zulke gasten bij mij aankomen heb ik wel een antwoord paraat:

https://www.linkedin.com/...jck/?originalSubdomain=nl

Die link gebruik ik ook als er weer eens iets te veel van hun advertenties bij mij voorbij komen.

Ik zal verder zeker niet nalaten ze te vertellen dat ik ze aasgieren vind, die pech hebben, want hun prooi leeft nog!

Nee, nog eerder een Engelse recruiter ;)
Het uitblijven van een reactie van die Arjo Miedema is overigens schitterend veelzeggend :D

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:55

Crazy D

I think we should take a look.

Sefyu schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:32:

Wat zouden jullie doen?
Hmm maar als je hem nu zou kopen ergens en hij kost dan 10K, waarom zou je 'm dan niet voor 10K verkopen? Want als je die auto nu ergens zou kopen is dat toch de prijs 8)7

Exact expert nodig?

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-12 15:45
@Sefyu De prijs moet marktconform zijn, maar met een taxatierapport (van een erkende taxateur) ben je eigenlijk nog beter uit. Daar zit vaak ook wel wat variatie in en meestal als je aangeeft dat je een hoge prijs wilt hebben, dan gaan ze aan de bovenkant van de bandbreedte zitten. Taxatie hoeft niet zo duur te zijn en met een hogere prijs naar de BV is dat snel terugverdiend.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:13

Yucon

*broem*

Crazy D schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:25:
[...]

Hmm maar als je hem nu zou kopen ergens en hij kost dan 10K, waarom zou je 'm dan niet voor 10K verkopen? Want als je die auto nu ergens zou kopen is dat toch de prijs 8)7
Er is tenslotte ook flinke inflatie geweest. Het is niet dat het uit het niets komt.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:13

Yucon

*broem*

Wat een afgrijselijke taalfout ook nog, het is alsof ze krantenjongens proberen te werven.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:38

3DDude

I void warranty's

-Jaap-io schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:05:
[...]

Hoe zit dat dan met zo’n bureaustoel?

Kan ik die niet als relatiegeschenk opvoeren :+

* -Jaap-io rent hard weg
Ik ben wel aan het kijken naar een tweede bureaustoel :+ ook op de zaak.

Ging prima (net als een in hoogte verstelbaar bureau _/-\o_ )

[ Voor 4% gewijzigd door 3DDude op 01-11-2023 20:05 ]

Be nice, You Assholes :)

• Sefyu
  • Niet online
Crazy D schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:25:
[...]

Een auto vanuit privé aan je bv verkopen precies wanneer het een youngtimer is geworden ruikt natuurlijk al naar fiscale optimalisatie. Dat mag natuurlijk, maar als daar nog bovenop komt dat het lijkt alsof de auto voor een zo hoog mogelijke prijs verkocht is (gelijk aan of zelfs een stukje hoger dan de aankoopprijs een jaar geleden) dan kan ik me voorstellen dat dat vragen oproept bij een inspecteur. Ik heb verder niks te verbergen, maar ik heb gewoon geen zin in een inspecteur die extra kritisch naar allerlei zaken gaat kijken omdat er naar zijn idee op net wat te veel vlakken fiscaal geoptimaliseerd is. Vandaar.

(Een bureaustoel op de zaak heb ik niet, maar die komt er wel :9)

Een bekende van me heeft weleens iets vergelijkbaars gehad. Die heeft toen op LinkedIn opgezocht wie de hoge piefen bij de tussenpersoon waren en heeft het verhaal naar ze gestuurd. Daarna werd er opeens wel betaald.

Als je deze route neemt zou ik het wel gewoon net en zakelijk houden. De mensen die je bericht lezen zijn misschien uiteindelijk verantwoordelijk, maar ze hebben waarschijnlijk geen idee van jouw specifieke casus. En je wil natuurlijk dat ze je gaan helpen, vriendelijk/zakelijk blijven is daarbij wel zo verstandig.

Al zou ik zelf wel de neiging hebben om direct een deurwaarder in te schakelen. Eén incassobrief opsturen (indien juridisch gezien nog nodig), daarna direct dagvaarden. En als ze proberen de procedure te voorkomen door alleen de hoofdsom te betalen: procedure doorzetten om de incasso- en deurwaarderskosten alsnog te verhalen. Als je vordering terecht is dan win je dat gewoon, al moet je een lange adem hebben omdat zelfs een procedure waar alles zo klaar als een klontje is makkelijk maanden kan duren.

• Deveon
  • Niet online
Sefyu schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:00:
[...]

Een auto vanuit privé aan je bv verkopen precies wanneer het een youngtimer is geworden ruikt natuurlijk al naar fiscale optimalisatie. Dat mag natuurlijk, maar als daar nog bovenop komt dat het lijkt alsof de auto voor een zo hoog mogelijke prijs verkocht is (gelijk aan of zelfs een stukje hoger dan de aankoopprijs een jaar geleden) dan kan ik me voorstellen dat dat vragen oproept bij een inspecteur. Ik heb verder niks te verbergen, maar ik heb gewoon geen zin in een inspecteur die extra kritisch naar allerlei zaken gaat kijken omdat er naar zijn idee op net wat te veel vlakken fiscaal geoptimaliseerd is. Vandaar.

[...]
Doordat de auto nu onder de youngtimer regeling valt is die meer waard geworden. Zo lang die waarde vergelijkbaar is met de markt en je over een vergelijkbaar bedrag bijtelt hoef je echt geen zorgen te maken. Zorg alleen dat je de waarde bepaling kan onderbouwen met aantoonbare gegevens (advertenties van vergelijkbare auto’s).

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Als je nergens een betalingstermijn bent overeen gekomen en dus op de factuur 14 dagen zet. Wat is dan leidend?

Inhurende partij zegt nu doodleuk “onze betaaltermijn is 30 dagen”.

Dus ik reageer: “Ik heb nergens getekend voor een betaaltermijn van 30 dagen. Mijn betaaltermijn is 14 dagen. Jullie huren mij tenslotte in.

Daarnaast zitten we al op 31 dagen dus zijn jullie al te laat op jullie eigen betaaltermijn.”

Ben sowieso al helemaal klaar met hun 😂

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:25
[...]

Jouw prive aanschafprijs een jaar geleden lijkt me niet zo relevant. Het gaat om wat de waarde nu is. Ik zou een paar advertenties zoeken van een vergelijkbaar model, zelfde bouwjaar, zelfde uitrusting en ongeveer dezelfde kilometerstand en daar het gemiddelde van nemen. Wel de advertenties opslaan zodat je waardering kan onderbouwen mocht hier om gevraagd worden. Mocht je ooit een inspecteur krijgen dan kan je aantonen dat je te goede trouw hebt gehandeld.

• Wolly
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 2 november 2023 @ 07:29:
Als je nergens een betalingstermijn bent overeen gekomen en dus op de factuur 14 dagen zet. Wat is dan leidend?

Inhurende partij zegt nu doodleuk “onze betaaltermijn is 30 dagen”.

Dus ik reageer: “Ik heb nergens getekend voor een betaaltermijn van 30 dagen. Mijn betaaltermijn is 14 dagen. Jullie huren mij tenslotte in.

Daarnaast zitten we al op 31 dagen dus zijn jullie al te laat op jullie eigen betaaltermijn.”

Ben sowieso al helemaal klaar met hun 😂
30 dagen als er niets is afgesproken.

• RonaldHeirbaut
[...]
Als je deze route neemt zou ik het wel gewoon net en zakelijk houden.
Je bent een professional toch?! Dan hou je het altijd netjes en zakelijk. Blijf bij de feiten.
Als iemand zakelijk tegen me gaat schreeuwen, me gaat betichten van dingen die ik wel/niet gedaan zou hebben of volledig in de emotie schiet, dan ben ik er al gauw klaar mee. Natuurlijk snap ik het soms en gun ik hem een minuut om af te koelen. Anders :w
Overigens ben ik ook mens en vraag ik op menselijk vlak even waarom de reactie zo 'niet netjes en zakelijk' is (intuïtie zegt me dat). Dan blijkt soms dat er persoonlijke omstandigheden zijn. Geef dat aandacht en vervolgens heb je die persoon gewoon op je hand.

• RonaldHeirbaut
Wolly schreef op donderdag 2 november 2023 @ 07:50:
[...]

30 dagen als er niets is afgesproken.
Volgens mij niet. Het is maximaal 30 dagen. Als er niets is afgesproken, dan geldt wat op de factuur staat.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:55

Crazy D

I think we should take a look.

Yucon schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:03:
[...]

Er is tenslotte ook flinke inflatie geweest. Het is niet dat het uit het niets komt.
Dat maakt niets uit. Als je nu naar een garage loopt en die auto kost je daar nu 10k, dan is de waarde nu 10k. Of je m vorig jaar voor 12 of voor 8k hebt gekocht maakt daarvoor helemaal niets uit.

Exact expert nodig?

• SpyroTechnik
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-12 20:30
dazoefta schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:53:
[...]

Heb alleen D66, GL/PVDA en Volt ff snel bekeken gezien de top 3 60% match nav stemwijzers, maar Volt spreekt mij op dit vlak wel aan:

[...]
In mijn geval kwam Volt ook best hoog, maar onderstaande vind ik dan weer minder aanspreken:
'.. en het afschaffen van ‘alle toeslagen, heffingskortingen, aftrekposten, vrijstellingen en de werkgevers- en werknemerspremies.’

• ID-College
Zijn er hier mensen die een deel van hun buffer in een deposito gooien? Ik heb zelf een buffer waarmee ik het wel even kan uitzingen maar die staat nu op een vrij opneembare rekening. Zijn er hier mensen die b.v. een deposito bij Raisin hebben van 6 maanden waar je de helft van je buffer b.v. ingooit zodat je een hogere rente ontvangt?

Die 6 maanden kan je makkelijk overbruggen met je opneembare rekening en dan valt de buffer weer vrij. Ik zie dat de rente richting 4% gaat bij 6 maanden dus klinkt interessanter dan die 2,5 die je binnen NL krijgt..

Je wordt er geen miljonair van uiteraard maar het staat toch maar te staan

• Mirabello
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:22
ID-College schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:03:
Zijn er hier mensen die een deel van hun buffer in een deposito gooien? Ik heb zelf een buffer waarmee ik het wel even kan uitzingen maar die staat nu op een vrij opneembare rekening. Zijn er hier mensen die b.v. een deposito bij Raisin hebben van 6 maanden waar je de helft van je buffer b.v. ingooit zodat je een hogere rente ontvangt?

Die 6 maanden kan je makkelijk overbruggen met je opneembare rekening en dan valt de buffer weer vrij. Ik zie dat de rente richting 4% gaat bij 6 maanden dus klinkt interessanter dan die 2,5 die je binnen NL krijgt..

Ja, ik doe dit via Raisin met een depositoladder (per 3 maanden).

• ColeJ
ID-College schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:03:

Yes, dat doe ik :). Je kunt het bedrag ook opsplitsen in 2en - dat je er nu 1 afsluit en over 3 maanden weer. Dan valt er iedere 3 maanden geld vrij en zit je nooit zonder. Als 3 maanden te lang voor je is kun je het ook in 6en splitsen natuurlijk. Google eens op depositoladder.

[ Voor 14% gewijzigd door ColeJ op 02-11-2023 09:17 ]

• ID-College
Misschien iets meer voor t spaartopic, maar welke bank zitten jullie dan? Ik vind het lastig in te schatten in hoeverre die rating relevant is en in hoeverre het slim is om een zweedse bank te pakken (ivm SEK vs Euro in koersschommelingen) omdat die vrij populair zijn op het moment..

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:25
Sowieso beetje vaag blogspam artikel, maar het klopt niet dat je eenzijdig een betaaltermijn kan neerleggen. Zolang je niets overeen komt – en dat kan in dit geval ook via je algemene voorwaarden – geldt wat er in de wet staat. Met een zinnetje op je factuur maak je geen afspraak.

• ColeJ
ID-College schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:21:
Misschien iets meer voor t spaartopic, maar welke bank zitten jullie dan? Ik vind het lastig in te schatten in hoeverre die rating relevant is en in hoeverre het slim is om een zweedse bank te pakken (ivm SEK vs Euro in koersschommelingen) omdat die vrij populair zijn op het moment..
Banca Progetta - zonder bronbelasting en garantiestelsel in Euro's :)

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:24

page404

Website says no

JEightyFive schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:15:
[...]

Het uitblijven van een reactie van die Arjo Miedema is overigens schitterend veelzeggend :D
:D ik ken die partij en hun voorwaarden heel goed. En ik kom tot dezelfde conclusie als de schrijver. Een vette sigaar uit eigen doos en lekker onder het juk van een manager die zijn werknemers als schoolkinderen onder de duim probeert te houden. Fijne club man.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Kurios
  • Niet online
ColeJ schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:42:
[...]

Banca Progetta - zonder bronbelasting en garantiestelsel in Euro's :)
Ik persoonlijk gebruik er meerdere, maar ook Bance Progetta voor de kortere depositos: 3,6,9mnd.

• Deveon
  • Niet online
ID-College schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:21:
Openbank. Momenteel een interessante actie voor nieuwe klanten (zowel spaar als betaalrekening, beide gratis). Gewoon vrij opneembaar en is uiteindelijk onderdeel van Santander (Spaanse grootbank). Klantenservice is overigens ook erg laagdrempelig.

Speculeren op verschillende munteenheden heb ik geen verstand van maar denk ik ook wel erg offtopic.
Pagina: 1 ... 456 ... 658 Laatste