Yep, dat is het moeilijke werk van recruiters waardoor ze veel geld moeten verdienen.ConQuestador schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:14:
[...]
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe opdracht, en sta dus bij meerdere portals ingeschreven.
Opvallend om te zien dat ik op dag 1 een opdracht voorbij zie komen vanuit de overheid of vanuit een broker.
Op dag 2 en dag 3 zie ik diezelfde opdracht met soms precies dezelfde omschrijving, soms met enigszins herschreven omschrijving meerdere keren voorbij komen (vooral op freelance.nl), maar dan inderdaad met een 10~15 euro lager max tarief.
Los van dat voor die 15 euro marge ze een echelon van freelancers aanboren:
1. die acquisitie niet zo goed zelf kunnen of willen (ik zou daar intussen als opdrachtgever twijfels bij hebben)
2. die met een fooi afgescheept worden dus al snel weer verder kijken
3. die toch nagenoeg(*) de hoofdprijs kosten voor de opdrachtgever dus wél wat te bewijzen hebben
4. die moeizamer door een stroperig proces met veel ruis op de lijn geloodst moeten worden.
(*) heb wel meegemaakt dat de recruiter openlijk zei 90 ipv 105 omdat ik je voor 100 wil aanbieden om meer kans te maken, en zelf maar 10 'hoefde'' te verdienen. Had mezelf al voor 102,50 aangeboden
Los van dat de 100-110 opdrachten ook voorbijkomen en je dan niet lekker zit voor 90.