chielsen schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:38:
[...]
Ik ben zelf al 20 jaar zzper dus ik snap heel goed hoe belastingen werken. Ik zeg dus juist dat als zzper je een gpu kan kopen op je bedrijf en meteen de btw aftrekt en de kosten van je winst (=ib) aftrekt. Een loonsslaaf kan dat niet.
En hoe meer zaken zoals Nassen, camera's, fietsen, internetabos etc zakelijk worden "gemaakt", hoe meer anderen daarvoor mogen opdraaien. En zoals jij en vele anderen zeggen, je betaalt al heel wat, dat betekent dat je dus enorm goed verdient.
Je blijft hier maar appel en peren vergelijken. Die loonslaven van jou gaan 2 x per jaar gratis een dag op een uitje, krijgen 100 euro bol.com bonnen met kerst, krijgen regelmatig wat thuis gestuurd ‘om de binding met de organisatie te behouden’, doen diverse trainingen ‘om het potentieel te ontwikkelen’, hebben een loopbaan coach als ze even niet lekker in hun vel zitten, gaan in de tijd van de baas naar de tandarts, huisarts, fysio en weet ik wat niet, krijgen een thuiswerkvergoeding, een werkplek die aan alle Arbonormen voldoen ( soms ook thuis) , blijven op kosten van de baas een paar daagjes thuis als ze een kriebeltje in hun keel voelen, maken gebruik van een fietsenplan (terwijl ze met de auto gaan) en ik kan nog wel even doorgaan.
Lekker generaliseren.
Je hoeft geen medelijden te hebben met de zzp’ende ICT’er, maar kom niet aan met onzin dat mijn NAS ten koste gaat van wat jij een loonslaven noemt. Ik zorg gewoon goed voor mijn administratie en die sla ik veilig op. Dat er op een ander plekje ook wat vakantie foto’s staat, boeien.
Een ‘loonslaaf’ gebruikt over het algemeen zakelijk gereedschap meestal ook beperkt privé.
Zolang je het gebruik uit kan leggen is er niks aan de hand.