Ok, het antwoord

. Ik kan ook op losse posts reageren, maar zo hebben jullie in 1x een geheel beeld.
Even kort achtergrond (kan je overslaan als het je niet boeit, wel relevant):
Ik ben ooit begonnen bij zo'n Engels cowboy recruitment bureau. Ik was het niet eens met die praktijken, dus heb ik een detacheringstak opgezet bij een andere partij en ben vervolgens als freelance recruiter gaan werken. Bij een klant (detacheerder) vroeg ik tijdens een kennissessie of de developers daar nooit dachten om te freelancen. Unaniem: ja. Waarom niet? > Onzin redenen die aangepraat waren door hun werkgevers (verzekeringen duur, DBA, etc.), bureaus (lastige markt, geen opdrachten zonder ons, etc.) en familie ("wat nou als"...).
Dus ik dacht: dit is BS. Ik ga mensen helpen met de overstap (2016 oid). Gratis meetups georganiseerd. Resultaat: veel vonden overstappen nog steeds eng en wisten niet hoe ze aan de eerste klus moesten komen.
Toen; trainingsprogramma opgezet met hoe overstap doen, klanten krijgen, etc. Maar daarmee verhoogde ik alleen maar het financieel risico (je betaalde eenmalig voor die trainingen, "maar wat als het me niet lukt?"). Daarom heb ik het verdienmodel omgedraaid: we verdienen alleen als het lukt. Als het ons niet lukt, heeft een startende FL meer dan 15 uur in sessies gezeten. For free. En zit nog steeds veilig in loondienst. M'n werkzaamheden heb ik daarop niet aangepast (alleen programma erg uitgebreid), maar door dat andere verdienmodel denken veel mensen opeens "oh, een bureau" terwijl als ik 15k vooraf had gerekend, was ik opeens wel een trainer terwijl ik exact hetzelfde werk doe (?)

.
--- voor zover het sentimentele achtergrond verhaal XD ---
Voor de duidelijkheid:
• Je hebt geen detacheerder nodig,
• geen midlance partij,
• geen TFG,
• geen bureaus
• en uiteindelijk ook ons niet (dat is iig mijn doel aan het einde van het programma).
ALS je inderdaad weet binnen te komen bij eindklanten.
Dan kan ik nog een case maken dat we freelancers echt wel beter laten onderhandelen met 13 jaar ervaring en we je exact vertellen hoe het eraan toe gaat bij bureaus. Dat 9/10 freelancers ook akkoord gaan met onzin bedingen in hun contracten terwijl je die er ook uit kan krijgen. en we veel meer dan dat leren (maar dan vinden jullie het te veel op een salespitch lijken, dus ik stop hier even

.
@
Hydra Geen maatschap, gewoon eigen KVK niet onder Next Level Freelancer oid en helemaal vrij om je ding te doen na een jaar. @
Eliaz Geen bureau. Wel ex-bureau. Het dichtste wat wij bij een bureau in de buurt komen is als een inbreker die je laat zien hoe je kan zorgen dat er niet meer ingebroken wordt bij je huis.
@
JEightyFive
niemand krijgt een commissie op andere freelancers. Ze zijn gewoon enthousiast en ik denk dat ze dat nu ook willen laten zien dat we geen bureau zijn, maar het samen doen. Dat betekent dat als het nodig is, ik juristen betaal als een oud werkgever ze probeert te intimideren met concurrentiebedingen, avonden met externe vermogensbeheerders organiseer, etc. Wat allemaal niet bij het programma hoort, maar we vechten gewoon voor onze freelancers.
@
DennusB en @
Aftansert Verdienmodel:
20 als wij de opdracht regelen (gebeurt soms, ik heb veel liever dat ze het zelf kunnen)
10 als ze het zelf doen. Als je geen stok achter de deur nodig hebt, kan binnenkomen bij eindklanten, etc etc. Dan is NLF idd niet je beste keuze.
Hydra schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 18:58:
[...]
Vrijwel iedereen hier is al ZZPer en heeft dit soort tussenoplossingen/maatschapsconstructies gewoon niet nodig. Dus nee, ik denk niet dat het veel toevoegt. Niks ten nadele voor jullie verder, maar de meesten hier hebben wat jullie aanbieden gewoon niet nodig omdat we die eerste 'enge' fase al voorbij zijn.
Eens, als je al binnen komt bij eindklanten (en dan dus niet in de rij staan zoals iedereen op portals). Ben je er al. Dan is het Next Level programma te veel geld voor de waarde die je eruit haalt. Voor de duidelijkheid, we helpen dus ook meestal starters.
@
Sefyu Posts zoals die van @
figlio del comm kan kenneth best hebben. Hij is bizar goed bezig, net gestart met freelancen zonder bureau, dik uurtarief en al bezig met projectmatig werken. En het blijft een forum waar mensen lekker uitgesproken wat vinden toch, hoort erbij.
Als je het mij vraagt zitten we 100% op 1 lijn. Wij helpen gewoon de mensen die de eerste drempel niet zelf durven nemen.