Wat jij oprakelt lijkt vooral of je nog volgens de PRINCE2 methodiek werktbertuslambertus schreef op zondag 22 januari 2023 @ 23:06:
[...]
Ik ben misschien achterdochtig, maar er wordt dan een paar miljoen aan gegooid voor een project aan externen, die hebben natuurlijk andere belangen dan de opdrachtgever. Daarnaast, wat als het niet af komt. Daar zou eigenlijk het echte onderscheid gemaakt moeten worden tussen halve werknemers (de meeste zzpers voor mijn gevoel) en echte zzpers.
Wat als het project niet af komt, werken de ZZPers dan gratis door totdat het wel aan de requirements voldoet?En inderdaad, het Ops stuk wordt meestal vergeten, waardoor het onder aan de streep vaak niet goed draait.
Heb ook projecten gezien waar men met 2 scrumteams (alleen externen) 1,5/2 jaar bezig is en dat er na die tijd de stekker eruit getrokken wordt, omdat het niet haalbaar is, of omdat er onvoldoende waarde gecreëerd wordt.. Als je dat voor de gein eens omrekent hoeveel dat dan gekost heeft dan sla ik er stijl van achterover.

Wat jij nu opschrijft is alsof een team een kamer in gaat, en er een jaar later uit komt met een resultaat waar iedereen stijl van achterover slaat.. Niets belet de klant om er op elk moment de stekker uit te trekken en om te evalueren of het goed gaat en dit ook echt is wat er nodig is. Je moet dan niet een jaar later ineens gaan zeggen dat het compleet verkeerd is of alsnog de stekker eruit gaat. Dan heeft de klant gewoon zelf structureel zitten slapen, dat heeft imo niets met het team zelf te maken (zolang daar competente mensen zitten).
Ik heb zelf iig nog geen 1 project meegemaakt waar de stekker er compleet uit getrokken is en alles voor niets is geweest, maarja, dat zegt ook niet alles.. Zo lang werk ik ook niet
[Voor 4% gewijzigd door ID-College op 23-01-2023 09:10]