Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Matis schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:58:
Ik denk dat het tijd wordt voor een "ervaringen" pagina met betrekking tot opdrachtgevers en tussenpartijen met betrekking tot hun betalingstermijn en (wan)betalingen.
Ik heb van 2008 tot 2015 ofzo zo'n website beheerd. Liep voor geen meter.. bijna niemand die er zijn/haar ervaringen opzette. Maar wel een paar tussenpartijen die dreigden met rechtszaken als ik de "lasterlijke info" er niet af haalde. |:(

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 23:38

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

rool schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:52:
[...]

Dat is precies wat ik doe. Geen voorlopige aanslag, en het gereserveerde bedrag op een spaarrekening zetten met nu 1.3%.
En een leuke bonus als je een wat hoger percentage wegzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Division
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 13:01
Hoe kijken jullie tegen remote vs on-site werken aan? Ik zie nog best veel op locatie staan voor freelance klussen, verbaast me wel een beetje gezien de onafhankelijke aard van het werk.

[ Voor 3% gewijzigd door Division op 19-01-2023 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
@Division Dat is dat jij betreft niet specifiek iets voor freelancers, maar ik ben van mening dat afhankelijk van het werk, minimaal 2 dagen bij elkaar komen zeer wenselijk is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:54
Division schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 01:55:
Hoe kijken jullie tegen remote vs on-site werken aan? Ik zie nog best veel op locatie staan voor freelance klussen, verbaast me wel een beetje gezien de onafhankelijke aard van het werk.
Al 1,5 jaar komen wij 1 keer per 2 weken bij elkaar. Die dag die we de refinement, planning, demo, soort sprint-wisseldag. Voor de rest alles online, en we weten elkaar via Teams goed te vinden. Op kantoor zitten voegt echt niets toe voor ons. (Behalve onnodige reistijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Bij al mijn klanten werk ik remote. Af en toe ga ik er weel eens heen mar dat is alleen als het nodig/makkelijker is.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
tony-stark schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:21:
Met de 0,8% betalingskorting van de inkomstenbelasting is het aantrekkelijk om het geld in 1 keer over te boeken, maar ik zat te denken om dit geld op een aparte rekening te zetten en 1.3% rente te krijgen. Dat levert meer op en ben flexibel / heb mijn geld. Zie ik een denkfout?
Hoe bedoel je 0.8% korting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krystman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:33

- Spes consilium non est -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:29
Hangt van de klus af, maar in het algemeen heeft mijn voorkeur voor 1 keer per week of minder.
Een van de klussen waar ik op gereageerd had was 2 a 3 dagen per week op locatie, maar daar moesten we ook testen op man-hoge hardware. Dat kan een beetje moeilijk remote.

De huidige, waarschijnlijke, klus is 1 keer per maand naar de verre locatie na de eerste week wat fulltime on site is. Hotelkosten worden uiteraard doorbelast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:09

Crazy D

I think we should take a look.

Deveon schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:28:
Mijn punt was juist dat de Belastingdienst haar gelijk niet hoeft te bewijzen. Ze hoeven maar één keer te registreren dat je op zaterdag bij de Praxis was en je mag zakelijke lease auto 4-7 jaar bijtellen (mits niet geregistreerd). Gezien het met bijtelling om forse bedragen kan gaan houd ik graag een summiere registratie achter de hand. De betreffende inspecteur zou maar net een slechte dag hebben toen de administratie door ging. Het blijven (net) mensen.
Het bekende Praxis-voorbeeld slaat op de auto's waarbij geen prive gebruik is opgegeven. Dus mag je maximaal 500km prive rijden en is sluitende km registratie verplicht. Dat is een ander scenario dan wanneer je bijtelling pakt voor de auto.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

jongetje schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:53:
@sebasd Ik vermoed dat er al mensen jaren en jaren zitten. Maar die contracten verlopen vanwege de aanbestedings regels. Als je dan een opdracht plaatst waarop alleen die persoon past dan kun je die persoon eenvoudig op die manier verlengen.
Dat is 100% het geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:13
filipy23 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 17:00:
[...]

Vergeet Meesman niet mee te nemen. Die zijn wat goedkoper dan Brand New Day en bieden eenzelfde soort product (sinds een paar maanden). Inleg is 0,25% en service en fondskosten dacht ik 0,4 of 0,5% bij elkaar.
Dank! Ik heb Meesman toegevoegd aan de tabel voor diegene die het interessant vinden

Partij€10.000 totaal pensioen + €6000 storten€100.000 totaal pensioen + €6000 storten
DeGiro€80 (5 beurzen genomen) (1000 * 0,2% + 5 *12)€280 (5 beurzen genomen) (10000 * 0,2% + 5 *12)
BrandNewDay€89 (6000 * 0,5% + 10.000 * 0,44 + 10.000 * 0,15)€620 (6000 * 0,5% + 100.000 * 0,44 + 100.000 * 0,15)
BrightPensioen€231,20 (210 + 6000 * 0,07% + 10.000 * 0,17%)€384,20 (210 + 6000 * 0,07% + 100.000 * 0,17%)
Meesman€55 (€6000 * 0.25% + €10.000 * 0.4%)€415 (€6000 * 0.25% + €100.000 * 0.4%)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Tylen schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:27:
Ik wil even een stappenplan maken (ook handig voor mijzelf omdat ik telkens weer aan het zoeken ben hoe het nou werkt) voor de wanbetalers ;)

Als een factuur niet optijd betaald word dan mag je de wettelijke rente en incassokosten gaan factureren. Dit doe je door een extra factuur naar de wanbetaler te sturen. Voorbeeld van tekst in deze factuur:

"Betaling van factuur XXX, verhoogd met wettelijk vastgelegde incassokosten en rente."

Hoe hoog deze factuur moet zijn kan je exact hier berekenen: http://www.incassokostenberekenen.nl/default.aspx
https://www.mmincasso.nl/incassokosten/

Ik heb hier nog wel een paar vragen over voordat ik dit stukje kan fanalizen ;)

1. Als je de incassokosten en wettelijke rente berekend, doe je dit over het ex btw bedrag of over het inclusief btw bedrag?
2. Doe je over de incassokosten en rente ook weer btw bereken? - Nee, zie onderaan deze post.
3. Was is de betaaltermijn van deze factuur? (ook standaard 30 dagen?)
4. Als deze factuur ook te laat betaald word ga je dan hierover ook weer dezelfde stappen doen? (word wel langdradig dan)
5. Als je nu een factuur met wettelijke rente stuurt, en die factuur word niet betaald, wanneer bereken je de wettelijke rente weer opnieuw?

Meer info: https://www.nvio.nl/nieuw...etalingen-per-1-juli-2017

Info over btw over incassokosten: https://www.consumentenbo...e-procedure/incassokosten

- Aan consumenten moeten de kosten altijd inclusief btw worden vermeld.
- Incassokosten worden naar ratio berekend: hoe hoger de vordering, hoe lager het percentage kosten (staffel).
- Er mag alleen btw berekend worden over incassokosten als de vordering via een incassobureau wordt geïnd. Dus niet via een incassoafdeling van de schuldeiser.
- De schuldeiser moet minimaal één betalingsherinnering sturen met een betalingstermijn van 14 dagen. Hierna mogen incassokosten in rekening worden gebracht.
- Er mag geen rente in rekening worden gebracht over de kosten, tenzij dit expliciet in de voorwaarden vermeld staat.
- Alle kostenposten van het incassobureau vallen onder de genoemde maximumtarieven voor incassokosten.
- De regeling is dwingend: er mag niet ten nadele van de debiteur worden afgeweken, wel ten voordele.
Ondertussen post iets aangevuld. Iemand dus antwoorden heeft voor mij? Vraag 1 is voor nu even het belangrijkst voor mij ;) aangezien de klant al 2 herinneringen heeft genegeerd. Helaas is de toko veel te groot om de financiele afdeling te bereiken (er is geen telefoonnummer en zitten in het buitenland) mijn contact persoon is ook al bezig maar dat schiet niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
NLKornolio schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:47:
[...]

Staat zelfs 2% korting. Dat is toch snel 1000,-.
Er staat een hele berekening bij op die pagina, en ik heb de voorlopige aanslagen IB en ZVW voor me liggen: praktisch komt het echt op 0.8% uit.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Hmmbob schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:21:
[...]

Er staat een hele berekening bij op die pagina, en ik heb de voorlopige aanslagen IB en ZVW voor me liggen: praktisch komt het echt op 0.8% uit.
Klopt, bij bij komt het uit op 0.84% en 0.85% voor respectievelijk de VA ZVW en IB&VV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
@Tylen
Vergeet niet dat dat de regels zijn voor B2C. B2B kan je herinneringen en een aanmaning sturen (wel zo netjes), maar ben je dat zeker niet verplicht.
Betalings-termijn van de herinnering is doorsnee 14 dagen. Bij het verstrijken ervan kan je direct naar een aanmaning met kosten grijpen als je wilt.
Betalen ze nog niet kan je het in principe zo weggeven aan de rechter + deurwaarder.

[ Voor 12% gewijzigd door hackerhater op 19-01-2023 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

hackerhater schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:45:
@Tylen
Vergeet niet dat dat de regels zijn voor B2C. B2B kan je herinneringen en een aanmaning sturen (wel zo netjes), maar ben je dat zeker niet verplicht.
Betalings-termijn van de herinnering is doorsnee 14 dagen. Bij het verstrijken ervan kan je direct naar een aanmaning met kosten grijpen als je wilt.
Ja i know. Zal straks die post nog even verduidelijken. In mijn geval heb ik 2 herinneringen gestuurd van elk een week. Maar met B2B mag je op dag 1 deze factuur al sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Nou ja dus 14 dagen verlopen. Tijd voor de aanmaning.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
NLKornolio schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:47:
[...]

Staat zelfs 2% korting. Dat is toch snel 1000,-.
Je krijgt maar over 50% van de aanslag de korting, want gemiddeld over het jaar is dat je schuld. Tevens rekenen ze maar over 313 dagen de korting. Dus dan kom je inderdaad op 0,8%. Vanaf volgend jaar is de invorderingsrente weer 4%, en zal het dus ook ongeveer 1,6% korting zijn.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

Hmmbob schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:21:
[...]

Daarom heb ik een boekhouder hoef ik al die stof niet aandachtig te lezen. Had inderdaad maar dit stukje gelezen zelfs dat het over de helft werd berekent had ik geskipped.
Dit percentage is gekoppeld aan de invorderingsrente en bedraagt vanaf 1 januari 2023 tot 1 juli 2023 2%
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
NLKornolio schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:57:
[...]

Daarom heb ik een boekhouder hoef ik al die stof niet aandachtig te lezen. Had inderdaad maar dit stukje gelezen zelfs dat het over de helft werd berekent had ik geskipped.

[...]
.
Op zich hoef je er sowieso zelf niks mee, want in de brief met de voorlopige aanslag staat gewoon exact het bedrag vermeld wat je korting krijgt als je in een keer betaald ;), je moet alleen nog wel zelf het bedrag van het totaal aftrekken, dat is blijkbaar te lastig voor de BD om te vermelden :P

[ Voor 11% gewijzigd door Woy op 19-01-2023 10:08 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
fry77 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:48:
[...]

Volgens mij is dat ook zo. 100% is dan wel een dingetje (of minder dan 500KM) maar ik snap je punt.

Overigens: https://www.higherlevel.n...ivegebruik-10-90-procent/

Echt, stop met boekhouders bellen over belastingvragen. Accountants of beter nog fiscalisten. Minimaal 10% zakelijk is de grens, niet 40, of 60. En voor auto's zit er dan nog een nuance in blijkbaar ook vwb die 500km. Wat logisch is, want dat is de bijtellingsgrens.
Al vaker hier geweest, die 10% is niet voor auto's. meer dan 500km zakelijk> Auto mag zakelijk gereden worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• figlio del comm
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-05 15:10
Nee, die 500km gaat over de bijtelling. >10% staat expliciet benoemd bij bedrijfsautos (grijs kenteken).
Het gaat er om dat als je de kosten zakelijk (of prive) neemt, je dat aannemelijk moet maken. Je leest veel dat het minimaal 10% zakelijke km's moet zijn. Ook dat als het meer dan 90% is, je de auto zakelijk zou MOETEN rijden. Maar laat mij maar eens zien waar de BD dat expliciet zegt.
Ik waag me zelf overigens niet aan die grensgevallen, ik rij gewoon een respectabel aantal zakelijke KM's met mijn beide zakelijke auto's (en noteer dat in mn agenda). Better safe than sorry...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 22:07
figlio del comm schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:25:
Nee, die 500km gaat over de bijtelling. >10% staat expliciet benoemd bij bedrijfsautos (grijs kenteken).
Het gaat er om dat als je de kosten zakelijk (of prive) neemt, je dat aannemelijk moet maken. Je leest veel dat het minimaal 10% zakelijke km's moet zijn. Ook dat als het meer dan 90% is, je de auto zakelijk zou MOETEN rijden. Maar laat mij maar eens zien waar de BD dat expliciet zegt.
Ik waag me zelf overigens niet aan die grensgevallen, ik rij gewoon een respectabel aantal zakelijke KM's met mijn beide zakelijke auto's (en noteer dat in mn agenda). Better safe than sorry...
Nee, zie o.a. https://www.sra.nl/nieuws...alend-of-auto-zakelijk-is Is destijds een rechtelijke uitspraak over geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• figlio del comm
"Maar laat mij maar eens zien waar de BD dat expliciet zegt."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05 19:24
Overigens is de vraag hoe druk je je moet maken over een controle van de BD. Niet dat ik fraude wil aanmoedigen, absoluut niet!
Maar las van de week in dit NRC artikel de volgende zin:
"Door een tekort aan belastinginspecteurs zou bijvoorbeeld de kans op een controle voor mkb’ers teruglopen van eens in de zeventig naar eens per honderdtwintig jaar"

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• figlio del comm
True. Het laatste waar ik mij druk over maak is een controle.. Maar dat betekent niet dat ik het niet correct wil doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:48
Dank @Loev voor jouw tabel.
Zelf ben ik mij ook aan het orienteren op pensioenbeleggen. Ik wil hier 1.000 per maand voor inleggen.
Rest wat ik over hou wil ik aanhouden als buffer en regulier beleggen om uiteindelijk mijn hypotheek grotendeels af te lossen.

Vanochtend even gebeld met De Giro omdat ik hier, naar tevrendheid, regulier ook beleg. Ik beleg in ETF's en kan die gratis kopen binnen de kernselectie. Dat vind ik een groot voordeel.
Je hebt garantiestelsel voor je EUR account (bij mij gelijk aan vrije ruimte) tot aan 100K. Leuk, maar aangezien ik ETF's koop is dat bedrag verwaarloosbaar.
Ze hebben een aparte stichting/entiteit voor de klantgelden. Daarnaast heb je beleggerscompensatiestelsel waar ze mee schermen. Bij de Giro ben je alleen economisch eigenaar van de aandelen, maar aangezien ze het noemen ga ik ervan uit dat ook dan je in aanmerking komt voor beleggerscompensatiestelsel. Mocht dit nodig zijn zit je goed voor 20K voor jou als persoon (dus regulier en pensioen bij elkaar).

Ik ben net gestart als ZZP'er, maar hoop het lange tijd te gaan doen en heb daarom nog geen grote pot geld ergens staan waar ik wakker van zal liggen.
Velen hier doen dit al langer. Hoe slapen jullie rustig met een flinke portefeuille (regulier/pensioen/combi)?
Spreiden jullie over meerdere partijen om het risico verder te beperken?

Qua kosten, dankzij @Loev, neig ik naar combinatie van Giro en Meesman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
figlio del comm schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:28:
"Maar laat mij maar eens zien waar de BD dat expliciet zegt."
Wat de rechter zegt weegt zwaarder dan wat ergens op een pagina van de BD staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
-Jaap-io schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:32:
Overigens is de vraag hoe druk je je moet maken over een controle van de BD. Niet dat ik fraude wil aanmoedigen, absoluut niet!
Maar las van de week in dit NRC artikel de volgende zin:
"Door een tekort aan belastinginspecteurs zou bijvoorbeeld de kans op een controle voor mkb’ers teruglopen van eens in de zeventig naar eens per honderdtwintig jaar"
Ach ik doe ook mee met de Postcodelotterij, die kans is nog kleiner. Daarnaast hoop ik dat de Belastingdienst met name controle's uitvoert bij ondernemers die daadwerkelijk kosten maken. Op basis van de omzetbelasting kunnen ze prima achterhalen dat de meeste hier 90-95% marge maken. Zelfs al hadden al die kosten niet afgetrokken mochten worden dan is er voor de staatskas nog weinig te halen. De enige uitzondering die ik hierop kan bedenken is bijtelling van een zakelijke auto. Wat mij betreft dus een kleine moeite om te zorgen dat vervoer aantoonbaar volledige volgens de regeltjes loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 13:24

PnD

like in Pinda ^_^

Mijn vrouw werkt nu een jaartje voor zichzelf. Ik doe de boekhouding en heb een boekhouder die ons af en toe adviseert en controleert. Hier even mijn situatie als dubbelcheck.

Nu hebben we onze privé auto (youngtimer volvo v50) voor de dagwaarde op de balans gezet.
In 2022 70% privé en 30% zakelijk gereden (8,5k totaal maar). Alleen voor ritjes naar klanten.
Ik verwacht dat we dit jaar met name meer zakelijke KM's gereden gaan worden. Met een marge auto begrijp ik een BTW-correctie van 1,5% en een KM registratie bijhouden is niet meer nodig. Alleen alles tanken van de zakelijke rekening en bonnetje bewaren. Uiteraard ook voor onderhoud.

Dan de verzekering, ik begrijp uit dit artikel https://www.independer.nl/autoverzekering/info/zakelijk, dat ik hem zakelijk moet gaan verzekeren. Want ik geef mezelf geen KM vergoeding.

Hoe gaan jullie hier mee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

RichieB schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:09:
[...]

Ik heb van 2008 tot 2015 ofzo zo'n website beheerd. Liep voor geen meter.. bijna niemand die er zijn/haar ervaringen opzette. Maar wel een paar tussenpartijen die dreigden met rechtszaken als ik de "lasterlijke info" er niet af haalde. |:(
_O- :+ Was dat iets met een zwarte lijst voor mensen die met hagel schieten om mensen te vinden die het daadwerkelijke werk uitvoeren?
Hielko schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:04:
[...]

Wat de rechter zegt weegt zwaarder dan wat ergens op een pagina van de BD staat.
Dat. De Belastingdienst houdt zich ook alleen maar bezig met het innen van het geld, oftewel het uitvoeren van (hun interpretatie van) de wet.

Het parlement maakt wetten, de Belastingdienst past deze toe, de rechterlijke macht controleert de uitvoering hiervan (zowel aan de kant van de burger en bedrijven als aan de kant van de Belastingdienst). Het is een vak apart.

[ Voor 38% gewijzigd door CodeCaster op 19-01-2023 11:40 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
PnD schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:31:
Dan de verzekering, ik begrijp uit dit artikel https://www.independer.nl/autoverzekering/info/zakelijk, dat ik hem zakelijk moet gaan verzekeren. Want ik geef mezelf geen KM vergoeding.
De definitie van zakelijke gebruik is iets specifieker dan je zou verwachten. Zo lang je geen goederen of personen vervoert tegen betaling is het geen zakelijk gebruik. Pas wanneer puur de rit zelf inkomsten genereert is het zakelijk gebruik (voor de verzekering). Check voor de zekerheid even met je huidige verzekeraar. De auto en polis dient echter wel op haar naam te staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Nu hebben we onze privé auto (youngtimer volvo v50) voor de dagwaarde op de balans gezet.
Ik neem aan dat dat vanaf het starten van de onderneming is gebeurd? Want je kunt niet op een later moment de auto nog overhevelen.
In 2022 70% privé en 30% zakelijk gereden (8,5k totaal maar). Alleen voor ritjes naar klanten.
Ik verwacht dat we dit jaar met name meer zakelijke KM's gereden gaan worden. Met een marge auto begrijp ik een BTW-correctie van 1,5% en een KM registratie bijhouden is niet meer nodig. Alleen alles tanken van de zakelijke rekening en bonnetje bewaren. Uiteraard ook voor onderhoud.
Als je het forfaitaire percentage gebruikt hoef je inderdaad geen registratie bij te houden.
Je moet goed kijken wat de definitie is van zakelijk, toen ik nog een auto op mijn zaak had staan kon ik die wel gewoon particulier verzekeren, want normale ritjes naar kantoor vallen meestal wel gewoon onder prive gebruik voor een verzekering. Dingen als taxi vervoer, en transport wordt gezien als zakelijk. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van de definitie van de verzekeraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Woy schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:40:
[...]

Ik neem aan dat dat vanaf het starten van de onderneming is gebeurd? Want je kunt niet op een later moment de auto nog overhevelen.

[...]

Als je het forfaitaire percentage gebruikt hoef je inderdaad geen registratie bij te houden.

[...]

Je moet goed kijken wat de definitie is van zakelijk, toen ik nog een auto op mijn zaak had staan kon ik die wel gewoon particulier verzekeren, want normale ritjes naar kantoor vallen meestal wel gewoon onder prive gebruik voor een verzekering. Dingen als taxi vervoer, en transport wordt gezien als zakelijk. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van de definitie van de verzekeraar.
Inderdaad vanaf start onderneming gedaan. Inshared gaf helaas het korte antwoord, nee we verzekeren niet zakelijk. Ga wel even kijken of ik daar meer duidelijkheid kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
PnD schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:45:
[...]

Inderdaad vanaf start onderneming gedaan. Inshared gaf helaas het korte antwoord, nee we verzekeren niet zakelijk. Ga wel even kijken of ik daar meer duidelijkheid kan krijgen.
Maar heeft je vrouw een eenmanszaak? Dan is er juridisch geen verschil tussen zakelijk en prive, en kan je hem gewoon prive blijven verzekeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:21
rool schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:52:
[...]

Dat is precies wat ik doe. Geen voorlopige aanslag, en het gereserveerde bedrag op een spaarrekening zetten met nu 1.3%.
Thanks ga hetzelfde doen.
Ik vraag me af zijn er nog regels voor het boeken van de rente winsten in de boekhouding / aangiftes.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Hielko schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:48:
[...]

Maar heeft je vrouw een eenmanszaak? Dan is er juridisch geen verschil tussen zakelijk en prive, en kan je hem gewoon prive blijven verzekeren?
Ja een eenmanszaak, maar resultaten van mijn google werk geven daar dus wisselende resultaten op..vandaar hier even ervaringen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 22:03
Dus als ik het goed begrijp als je het aannemelijk maakt dat je de auto minimaal 10% zakelijk gebruikt kan je die nemen met bijtelling?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tony-stark
Mijn vrouw werkt nu een jaartje voor zichzelf. Ik doe de boekhouding en heb een boekhouder die ons af en toe adviseert en controleert. Hier even mijn situatie als dubbelcheck.

Hoe gaan jullie hier mee om?
Welkom bij de youngtimer club :)
Klopt. Je rijdt minimaal 10% zakelijk dus alles zakelijk boeken. Geen KM registratie nodig.
Bijtelling over de dagwaarde, neemt ook af per jaar = positief
1.5% over catalogus waarde voor de BTW als het een marge auto is.
Dan kun je nog uitrekenen of het loont om toch niet de BTW (1.5%) te boeken, maar dan moet je zelf de BTW betalen. Met een youngtimer en redelijk wat km's kans klein want je hebt kosten en BTW 21% aftrekken is snel voordeliger.
Boekingen (bijtelling en BTW correctie) doe je aan het eind van het jaar in je boekhouding.
Ik doe hetzelfde, heb ook een youngtimer
Mijn verzekering is via inshared. Ik heb daar communicatie met hun over gehad dat ik de auto zakelijk rij maar niet voor taxi, pakketvervoer etc. Toen was het goed. Ik wil wel overstappen naar iets goedkoper (10tjes werk) maar dat kost werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony-stark
Woy schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:40:
[...]

Klopt helemaal, maar in de praktijk. Je moet dan je auto verkopen en een vergelijkbare kopen en direct op de zaak zetten. Er zijn mensen die in dezelfde situatie zaten. Eenmanszaak al hadden en van prive naar zakelijk de auto op de zaak hebben gezet. Het mag niet, maar het resultaat is hetzelfde 8)7 Ondernemersrisico noem ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

tony-stark schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:14:
[...]

Welkom bij de youngtimer club :)
Klopt. Je rijdt minimaal 10% zakelijk dus alles zakelijk boeken. Geen KM registratie nodig.
1.5% over catalogus waarde voor de BTW.
Dan kun je nog uitrekenen of het loont om toch niet de BTW (1.5%) te boeken, maar dan moet je zelf de BTW betalen. Met een youngtimer en redelijk wat km's kans klein want je hebt kosten en BTW 21% aftrekken is snel voordeliger.
Boekingen (bijtelling en BTW correctie) doe je aan het eind van het jaar in je boekhouding.
Mijn verzekering is via inshared. Ik heb daar communicatie met hun over gehad dat ik de auto zakelijk rij maar niet voor taxi, pakketvervoer etc. Toen was het goed. Ik wil wel overstappen naar iets goedkoper (10tjes werk) maar dat kost werk.
Bedankt :) Was echt een mooie timing..mijn vrouw begon voor zichzelf in 2022 en mijn auto komt uit eind 2006 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rool
  • Laatst online: 11:29
tony-stark schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:05:
[...]

Thanks ga hetzelfde doen.
Ik vraag me af zijn er nog regels voor het boeken van de rente winsten in de boekhouding / aangiftes.. :?
Ik heb mijn IB reservering op een privé spaarrekening staan, en niet zakelijk. De IB rente is allemaal voor Rolus zelf. (Ik boek dus bij elke factuur een deel als prive opname)

De BTW heb ik wel op een zakelijke spaarrekening staan, daar krijg ik maar 0.15%. Nauwelijks de moeite, maar ik hou dat graag apart zodat ik wat meer overzicht heb. De BTW rente tel ik bij de inkomsten op.

[ Voor 4% gewijzigd door rool op 19-01-2023 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Ik moet een beroepsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten en ik moet antwoord geven op de vragen:

Ben ik weleens geweigerd voor een verzekering?

Ja, mijn kat is onterecht (vind ik) door de Hema geweigerd omdat ze mij vroegen of ik met de kat weleens bij de dierenarts was geweest. Dat was ik nooit. Maar de fokker wel, dus de verzekering werd geweigerd.

Strafrechtelijk gedoe in de afgelopen 8 jaar?

Ja, meer dan 50 km/u te hard op de snelweg, jaren geleden. Voorkomen bij de rechter, netjes betaald.

Net gebeld met Unive, die geven aan dat ik dan gewoon geweigerd ga worden.

En mijn klant wil absoluut dat ik deze verzekeringen heb. Als software developer. Nog nooit eerder nodig gehad, nu wel :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
com2,1ghz schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:08:
Dus als ik het goed begrijp als je het aannemelijk maakt dat je de auto minimaal 10% zakelijk gebruikt kan je die nemen met bijtelling?
Vanaf minimaal 500 km per jaar mag je de auto als zakelijk beschouwen en bijtellen voor privé gebruik volgens de rechter

Hielko in "Het freelance ICT-ers discussie topic"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-05 15:12
@Blue-eagle Bij #1 kan je gewoon nee in vullen, jij bent je kat niet.

#2 is wel een lastige. Nooit geweten dat ik zoveel risico liep ;) (Vriendelijke agent gehad die het corrigeerde naar 44km/h).

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:26
Blue-eagle schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:44:
En mijn klant wil absoluut dat ik deze verzekeringen heb. Als software developer. Nog nooit eerder nodig gehad, nu wel :-(
Ik gok dat er vast wel verzekeringen zijn die wel met je willen samenwerken, alleen moet je waarschijnlijk de portemonnee trekken / meer moeite doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Nu online
Meer mensen bij Brainnet hier :?
Mijn facturen zien er nu als volgt uit:
aantal: "totaalbedrag factuur ex btw" x 1 euro per stuk en de omschrijving is "onkosten"
Voorheen stond er gewoon het aantal uren x uurtarief.

Beetje vreemd, anderen ook dit "probleem" :? Ik ga iig even contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Jogai schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:58:
@Blue-eagle Bij #1 kan je gewoon nee in vullen, jij bent je kat niet.

#2 is wel een lastige. Nooit geweten dat ik zoveel risico liep ;) (Vriendelijke agent gehad die het corrigeerde naar 44km/h).
In de 8 jaar na die overtreding moet ik dit gewoon blijven aangeven.

Massa-moordenaar of iets te hard gereden? Hetzelfde risico, aldus verzekeraars...
TheJVH schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:02:
[...]

Ik gok dat er vast wel verzekeringen zijn die wel met je willen samenwerken, alleen moet je waarschijnlijk de portemonnee trekken / meer moeite doen.
Ja, De Vereende (via een assurantieadviseur) kan mogelijk wat betekenen. Kost wel 3x zoveel.

Oh, en zaken zoals "beroepsaansprakelijkheidverzekering" voor Software Consultants worden overal geweigerd tegenwoordig, omdat het erg lastig te verzekeren is volgens meerdere (!!) adviseurs.

Hoe doen anderen dat hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
ybos schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:09:
Meer mensen bij Brainnet hier :?
Mijn facturen zien er nu als volgt uit:
aantal: "totaalbedrag factuur ex btw" x 1 euro per stuk en de omschrijving is "onkosten"
Voorheen stond er gewoon het aantal uren x uurtarief.

Beetje vreemd, anderen ook dit "probleem" :? Ik ga iig even contact opnemen.
Reverse billing? Ik factuur zelf aan Magnit Global (nieuwe naam) met "inzet" maal uurtarief.

Ja, meer dan 50 km/u te hard op de snelweg, jaren geleden. Voorkomen bij de rechter, netjes betaald.

IANAL maar weeg je niet te zwaar aan de overtreding? Als het allemaal netjes afgehandeld is zou ik het niet als gedoe beschouwen. Verder lijkt het mij dat vragen naar strafblad en/of misdrijven (misdrijven kan je niet afkopen ;)), gezien enkel verdachte zijn al genoeg is mogen ze je daar in principe nooit direct op weigeren. Overigens neem ik aan dat je privé ook gewoon verzekeringen hebt lopen ondanks de snelheidsovertreding.

meer info: https://www.alpina.nl/de-...OVrSE7bL8yKIaAppnEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Nu online
Deveon schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:16:
[...]

Reverse billing? Ik factuur zelf aan Magnit Global (nieuwe naam) met "inzet" maal uurtarief.
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
[...]

IANAL maar weeg je niet te zwaar aan de overtreding? Als het allemaal netjes afgehandeld is zou ik het niet als gedoe beschouwen.
Het probleem is dat het strafrechtelijk van aard is, ik moest voorkomen, en daar kwam een forse geldboete uit (€980 ofzo). Vervolgens staat dit op je strafblad.
Verder lijkt het mij dat vragen naar strafblad en/of misdrijven (misdrijven kan je niet afkopen ;)), gezien enkel verdachte zijn al genoeg is mogen ze je daar in principe nooit direct op weigeren.
Maar dat doen ze wel, want je bent een te groot risico, vinden ze. Het probleem is dat ik het naar waarheid moet invullen, want als ik dat niet doe dan lieg ik, en als ze daar achter komen heeft dat verder strekkende gevolgen (dat registreren ze, is mij verteld, en daarna krijg je nooit meer een verzekering.)

Dat heet volgens jouw document verzekeringsfraude, en dat wordt geregistreerd.
Overigens neem ik aan dat je privé ook gewoon verzekeringen hebt lopen ondanks de snelheidsovertreding.
Ja, maar die waren al afgesloten vóór de situatie met mijn kat en de verkeersovertreding.
Ja, dat bevestigt gewoon dat je d'r niet over moet liegen, dat kan zware gevolgen hebben.

Wél heb ik naast mij een VOG liggen (verklaring omtrent gedrag), maarja. Een Unive weigert mij gewoon pertinent. Jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tony-stark
Wat een ongein.
Misschien kunnen ze bij Yezzer iets voor je betekenen of contact Norbert Bakker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-05 16:11
Blue-eagle schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:31:
[...]

Het probleem is dat het strafrechtelijk van aard is, ik moest voorkomen, en daar kwam een forse geldboete uit (€980 ofzo). Vervolgens staat dit op je strafblad.

[...]

Maar dat doen ze wel, want je bent een te groot risico, vinden ze. Het probleem is dat ik het naar waarheid moet invullen, want als ik dat niet doe dan lieg ik, en als ze daar achter komen heeft dat verder strekkende gevolgen (dat registreren ze, is mij verteld, en daarna krijg je nooit meer een verzekering.)

[...]

Ja, maar die waren al afgesloten vóór de situatie met mijn kat en de verkeersovertreding.

[...]

Ja, dat bevestigt gewoon dat je d'r niet over moet liegen, dat kan zware gevolgen hebben.

Wél heb ik naast mij een VOG liggen (verklaring omtrent gedrag), maarja. Een Unive weigert mij gewoon pertinent. Jammer.
Ik heb in een ver verleden eenzelfde grap gehad met Unive. Dat was destiijds voor een inboedelverzekering. Alles eerlijk ingevuld en dus daar ook Ja moeten zeggen. Werd geweigerd, ondanks dat alles al afgewikkeld was, ik mn straf had gehad en alles uitgelegd aan de verzekeringsadviseur.
Toen heb ik het bij een ander afgesloten en Nee gezegd. Ik heb het risico genomen, maar ik vind het onzin dat je zoveel jaar nadat de boel is afgerond nog steeds gestraft wordt.
Dit geldt overigens niet als advies om te gaan liegen. Slechts mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Laatst online: 27-05 13:13

Het is een standaardproduct, en binnen zo'n standaardproduct is nou eenmaal niet zo veel ruimte om naar de omstandigheden van het geval te kijken. Ik zou inderdaad contact opnemen met een competente adviseur, en de suggestie van @tony-stark kan ik volledig onderschrijven. Een goede adviseur heeft zo z'n lijntjes met verzekeraars, en kan van alles regelen voor je wat je als reguliere klant nooit zelf voor elkaar zou krijgen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:35
PnD schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:25:
[...]

Bedankt :) Was echt een mooie timing..mijn vrouw begon voor zichzelf in 2022 en mijn auto komt uit eind 2006 8)
Uit mijn zoektocht destijds staat het mij bij dat zo'n constructie niet mogelijk is. (als ik je bericht goed interpreteer iig)
Lijkt hier ook bevestigd te worden.
https://www.higherlevel.n...-overkopen-van-gezinslid/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Ik moet een beroepsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten en ik moet antwoord geven op de vragen:

Ben ik weleens geweigerd voor een verzekering?

Ja, mijn kat is onterecht (vind ik) door de Hema geweigerd omdat ze mij vroegen of ik met de kat weleens bij de dierenarts was geweest. Dat was ik nooit. Maar de fokker wel, dus de verzekering werd geweigerd.

Kan mij niet herinneren dat ik deze vragen gekregen heb bij Hiscox, maar deze situaties zijn van mij ook niet van toepassing dus misschien dat ik het niet geregistreerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• figlio del comm
Hielko schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:04:
[...]

Ik hecht meer waarde aan wat er bij de BD staat, dan bij een vage site als SRA zonder bronvermelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
figlio del comm schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:06:
[...]

Ik hecht meer waarde aan wat er bij de BD staat, dan bij een vage site als SRA zonder bronvermelding.
Tja... je zou ook gewoon even 2 minuten kunnen kijken op Google en dan kom je er achter dat die rechtszaak inderdaad is geweest en dat er letterlijk overal over geschreven is. Afgezien van het feit dat het ook gewoon al in dit topic meer dan genoeg over geschreven is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apjuh
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-04 08:02
Blue-eagle schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:14:
[...]

In de 8 jaar na die overtreding moet ik dit gewoon blijven aangeven.

Massa-moordenaar of iets te hard gereden? Hetzelfde risico, aldus verzekeraars...

[...]

Ja, De Vereende (via een assurantieadviseur) kan mogelijk wat betekenen. Kost wel 3x zoveel.

Oh, en zaken zoals "beroepsaansprakelijkheidverzekering" voor Software Consultants worden overal geweigerd tegenwoordig, omdat het erg lastig te verzekeren is volgens meerdere (!!) adviseurs.

Hoe doen anderen dat hier?
Hier eenzelfde ervaring, verzekeringen komen standaard in de "Wacht". Gelijk daarna erachteraan bellen en de situatie uitleggen en eventueel VOG/VGB toesturen. Heeft voor mij totnu toe altijd voor gezorgd dat ik gewoon geaccepteerd ben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• figlio del comm
Hielko schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:24:
[...]

Tja... je zou ook gewoon even 2 minuten kunnen kijken op Google en dan kom je er achter dat die rechtszaak inderdaad is geweest en dat er letterlijk overal over geschreven is. Afgezien van het feit dat het ook gewoon al in dit topic meer dan genoeg over geschreven is.
Als je zelf had gegoogled had je geweten dat deze uitspraak op 12-01-21 is vernietigd en afgedaan.

Ik knip even heel selectief, voor het volledige beeld even zelf de uitspraak lezen:

[..]Dit betekent dat een vermogensbestanddeel verplicht privévermogen vormt als het voor minder dan 10 percent zakelijk (en dus voor 90 percent of meer privé) wordt gebruikt. [..]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

init6 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:05:
[...]

Kan mij niet herinneren dat ik deze vragen gekregen heb bij Hiscox, maar deze situaties zijn van mij ook niet van toepassing dus misschien dat ik het niet geregistreerd heb.
Same here...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

[...]

[...]

IANAL maar weeg je niet te zwaar aan de overtreding? Als het allemaal netjes afgehandeld is zou ik het niet als gedoe beschouwen. Verder lijkt het mij dat vragen naar strafblad en/of misdrijven (misdrijven kan je niet afkopen ;)), gezien enkel verdachte zijn al genoeg is mogen ze je daar in principe nooit direct op weigeren. Overigens neem ik aan dat je privé ook gewoon verzekeringen hebt lopen ondanks de snelheidsovertreding.

meer info: https://www.alpina.nl/de-...OVrSE7bL8yKIaAppnEALw_wcB
Mogen ze wel even aankondigen per mail. Had ze bijna in de spam gegooit nadat ik mail kreeg met nieuwe vacature uit de magnit portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
NLKornolio schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:27:
[...]

Mogen ze wel even aankondigen per mail. Had ze bijna in de spam gegooit nadat ik mail kreeg met nieuwe vacature uit de magnit portal.
Had hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
figlio del comm schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:04:
[...]

Als je zelf had gegoogled had je geweten dat deze uitspraak op 12-01-21 is vernietigd en afgedaan.

Ik knip even heel selectief, voor het volledige beeld even zelf de uitspraak lezen:

[..]Dit betekent dat een vermogensbestanddeel verplicht privévermogen vormt als het voor minder dan 10 percent zakelijk (en dus voor 90 percent of meer privé) wordt gebruikt. [..]
Even met bron: https://uitspraken.rechts...rss&pk_keyword=uitspraken

Wel interessant om te lezen maar TL;DR:
[...]
Tijdens het opnieuw zagen en plaatsen van een werkblad zal het nodige materiaal en gereedschap (b.v. afkortzaag Kapex KS120 en tafelzaag CS70 e.d.) worden gebruikt. Deze gereedschappen kunnen niet in de twee koffers die de heer [X] mij heeft getoond tijdens het eindgesprek. Het wordt door mij niet aannemelijk geacht dat de heer [X] bij deze werkzaamheden gebruik heeft gemaakt van de personenauto om al deze gereedschappen mee te nemen (aangegeven 417 km). (…)

[...]

De heer [X] heeft getracht aannemelijk te maken dat hij 2379 zakelijke kilometers heeft gereden. Van deze 2379 kilometers kan hij van 509 niet aantonen dat hij een tweede bezoek aan een klant heeft afgelegd (2379 minus 509 is 1870 km). Als de heer [X] bij een tweede bezoek ál de Toyota Prius heeft gebruikt dan komt het aantal zakelijke kilometers ruim onder de 10% te liggen (1870/22035 is kleiner dan 10%).”.

[...]

Het Hof zal voor de beantwoording van de hier aan de orde zijnde vraag veronderstellenderwijs ervan uitgaan dat sprake is van in enige mate zakelijk gebruik van de personenauto. Gelet op de gemotiveerde betwisting daarvan door de Inspecteur, rust de last aannemelijk te maken dat de personenauto in de onderhavige jaren voor ten minste 10 percent zakelijk is gebruikt, op belanghebbende. Tussen partijen is niet in geschil dat voor alle onderhavige jaren 22.000 kilometer met de personenauto is gereden. Belanghebbende is er, naar het oordeel van het Hof, niet in geslaagd aannemelijk te maken dat er in elk van de onderhavige jaren ten minste 2.200 zakelijke kilometers met de personenauto gereden zijn.

[...]
De inspecteur heeft er wel werk van gemaakt :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• figlio del comm
Ik kan dat wel waarderen. Wel sneu voor zo'n ondernemer, maar in dit geval lag het er ook wel erg dik bovenop.

Ook wel weer beschamend dat zo'n SRA dit op z'n website zet en nooit update.. En dan zichzelf " netwerkorganisatie van 375 zelfstandige accountantskantoren" en "Door de bundeling van kennis en ervaring kunnen SRA-kantoren ondernemers optimaal helpen en adviseren." noemen...... Voor mij was een Toyota Prius een electrische auto noemen al een indicatie van een vage club..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
[...]

Daar stond hij al bij mij :X

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

wvdl schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:53:
[...]

Je hebt toch een contract met headfirst?
Niet voldoen aan contractuale betalingstermijn is een redelijke reden het contract te willen ontbinden.
Dat is geen opzegging.

Is weer een stok om mee te slaan.
Je hebt een overeenkomst met de tussenpartij inderdaad maar vaak zit er nog een bijlage bij van de opdrachtgever zelf, welke dan uiteraard onderdeel uit maakt van de overeenkomst. Mijn eerste opdracht was ook zo opgesteld dat alleen de opdrachtgever mocht opzeggen (gebreken daargelaten), nu (wederom overheid) gelukkig wel met eigen opzegtermijn.

Maar inderdaad, zorg dat je geen urenverplichting hebt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door TommyGun op 19-01-2023 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Deveon schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:33:
[...]

Even met bron: https://uitspraken.rechts...rss&pk_keyword=uitspraken

Wel interessant om te lezen maar TL;DR:

[...]

Capaciteit hebben ze niet, maar áls ze je op de korrel hebben pluizen ze alles uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 27-05 10:27
Hier ook. Ik stond al op het punt een "Hoe komen jullie aan mijn gegevens" mailtje te sturen, tot ik het adres van ze zag.

Ben nu op zoek naar een nieuwe opdracht en vandaag gesprekken gehad met de eerste twee recruiters. Lijkt erop dat bedrijven nog niet helemaal doorhebben dat 2022 10% inflatie had; twee bedrijven die beiden software engineers voor 85 per uur willen hebben.

https://niels.nu

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
@Hydra Hebben die gasten net leren lezen, moeten ze nu ook al kunnen rekenen! Je overvraagt die recruiters wel een beetje hoor. :+

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gem-p
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:46
Bij mij komen de meeste aanvragen via email en LinkedIn binnen en mijn eerste vraag is dan ook vaak wat het maximale tarief is dat ze zouden willen/kunnen bieden. Als dat lager is dan mijn minimale tarief, dan hoeven we ook niet te bellen met elkaar. Scheelt tijd en vooral frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-05 20:05
[...]

[...]

[...]

[...]

Dan zou ik ook geen verzekering kunnen afsluiten. 1x bij inhalen van een busje 31km te hard na correctie. Netjes een brief van CJIB gehad voor een straf schikking.

Anyway. Vanaf 30km te hard komt dit op je strafblad.

Toch heb ik daarna ook de zwaarste screening bij de politie gehad en bij defensie. Die een keertje te hard rijden blijkbaar geen probleem vinden.

Maar een verzekering wel? Ik heb iig nog nooit een probleem hiermee gehad.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blblacklabel
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-09-2024
[...]

[...]

[...]

[...]

Hoe lang staat dit vermeldt op je strafblad en heb je dan geen problemen gehad met je VOG?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandburd
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:53:
@sebasd Ik vermoed dat er al mensen jaren en jaren zitten. Maar die contracten verlopen vanwege de aanbestedings regels. Als je dan een opdracht plaatst waarop alleen die persoon past dan kun je die persoon eenvoudig op die manier verlengen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

blblacklabel schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:10:
[...]

Hoe lang staat dit vermeldt op je strafblad en heb je dan geen problemen gehad met je VOG?
Voor altijd. Nee hoor, VOG is naar mijn idee functie specifiek. Ze geven geen informatie over autorijden als je dat niet nodig hebt voor je functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
NLKornolio schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:58:
[...]

Voor altijd. Nee hoor, VOG is naar mijn idee functie specifiek. Ze geven geen informatie over autorijden als je dat niet nodig hebt voor je functie.
Heb het idee dat bedrijven maar wat doen met screeningsprofielen. Meestal is het vrij beperkt maar heb ook meegemaakt dat er op allerlei niet relevante categorieen gescreend werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blblacklabel
NLKornolio schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:58:
[...]

Meen je dat? Dat is toch best heftig als het voor altijd geregistreerd staat?
Geldt dat alleen voor snelheidsovertredingen boven 50km?

Ergere gevallen worden niet eens zo heftig bestraft.

[ Voor 6% gewijzigd door blblacklabel op 19-01-2023 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suske_2
  • Laatst online: 28-05 18:41
1.5% over catalogus waarde voor de BTW als het een marge auto is.
Voor BTW mag je alleen eea zakelijk aanmerken als je de auto grotendeels zakelijk rijdt. Die 10% geldt alleen voor de inkomenstenbelasting. Dit heb ik nagevraagd bij de ondernemersdesk van de belastingdienst. Ik zou even goed checken voordat je alle BTW zomaar terugvraagt van je autokosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:04
blblacklabel schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 20:10:
[...]

Overtredingen 5 jaar bij een geldboete en 10 jaar bij een taakstraf en dergelijke alternatieve geneesmiddelen. Misdrijven 10 tot 30 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
blblacklabel schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 20:10:
[...]

Vanaf 30 km/u na correctie (40 voor de snelweg) krijg je een “O”-tje wat volgens Independer en Juridisch loket inhoud dat het inderdaad registreert wordt “strafrechtelijk verleden”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry77
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:30
nou zo te lezen ben ik goed weggekomen met alleen een waarschuwing wegens niet gemeteb snelheid :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blblacklabel
Deveon schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 20:36:
[...]

Vanaf 30 km/u na correctie (40 voor de snelweg) krijg je een “O”-tje wat volgens Independer en Juridisch loket inhoud dat het inderdaad registreert wordt “strafrechtelijk verleden”.
Best heftig als je het mij vraagt, in de meeste landen kennen ze dit niet.
Met 30/40 km hard rijden een strafblad krijgen, wat vervolgens invloed heeft op je verdere leven.. :/
fry77 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 20:40:
nou zo te lezen ben ik goed weggekomen met alleen een waarschuwing wegens niet gemeteb snelheid :D
Nou je mag echt blij zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Blue-eagle schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:14:
Staat vaak in de toelichting dat ze alleen bepaalde dingen bedoelen.
Ter illustratie bij een BAV van Markel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jXe5sbYWTAuYn-i_GyasckOq8mc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/12HsBdIz697kLQ12uUJbchUQ.jpg?f=fotoalbum_large

Dat van je kat zou wel eens een groter probleem kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
JEightyFive schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:35:
[...]

Ik heb in een ver verleden eenzelfde grap gehad met Unive. Dat was destiijds voor een inboedelverzekering. Alles eerlijk ingevuld en dus daar ook Ja moeten zeggen. Werd geweigerd, ondanks dat alles al afgewikkeld was, ik mn straf had gehad en alles uitgelegd aan de verzekeringsadviseur.
Toen heb ik het bij een ander afgesloten en Nee gezegd. Ik heb het risico genomen, maar ik vind het onzin dat je zoveel jaar nadat de boel is afgerond nog steeds gestraft wordt.
Dit geldt overigens niet als advies om te gaan liegen. Slechts mijn ervaring.
Dit zou ik echt nooit doen. Ik ken iemand die dat ook heeft gedaan, daarna zijn ze erachter gekomen en hij kan dus nu bijna geen verzekering meer afsluiten omdat hij geregistreerd staat in CIS (De Vereende is een uitzondering maar super duur). Dit duurt dan zo'n 8 jaar, dat vind ik echt super heftig.

Nothing to see here!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
blblacklabel schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:10:
[...]

De politie zegt: "Daar zijn verschillende termijnen voor. Bij overtredingen blijven de gegevens 5 jaar bewaard (als er een taakstraf of vrijheidsstrafvoor is opgelegd blijven ze 10 jaar bewaard). Bij zedenmisdrijven blijft het 80 jaar bewaard."

Een VOG heb ik 1 jaar naderhand gewoon gekregen van Justis (Ministerie Justitie en Veiligheid). Toen was ik al lang voor de rechter geweest en had ik die boete al betaald.

Hoe dan ook, ik zou er weleens een sluitend antwoord op willen hebben eigenlijk. Want zo te lezen hebben meerdere mensen strafrechtelijke overtredingen begaan in het verkeer, en aangegeven bij verzekeringen dat dit niet het geval is.

Is dat frauduleus? Ook als je intentie niet zodanig van aard was loop je dan mogelijk twee grote risico's:
  1. Zodra je aanspraak moet maken op een verzekering en ze gaan wat dieper graven, en ze komen wel achter een verkeersmisdrijf, dan word je (mogelijk) niet gedekt. Toch vervelend als je 1.5 miljoen euro schade moet goedmaken;
  2. En nog erger, daarna word je opgenomen in het frauderegister (EVR/CIS-register).
De gevolgen voor ZZPers zijn niet misselijk. Als je geen verzekering kan afsluiten die wel nodig is voor je werkzaamheden (zoals in mijn geval, ik heb nu al 6 weigeringen, ook na telefonische toelichting) dan loop je dus werk mis.

Dat is nog niet eens het ergste, als je in dat register terecht komt (waar ik dus niet in zit, want ik ben eerlijk in dit hele proces) krijg je problemen met toekomstige verzekeringen, hypotheken, andere leningen, et cetera.

Zo'n strafrechtelijk verleden moet je tot 8 jaar na de uitspraak nog aan blijven geven.

En dan weet ik nog altijd niet of "geweigerd worden voor een verzekering" op mij van toepassing is vanwege die kat. Want ik ben er 100% van overtuigd dat dit ten onrechte is gebeurd, maarja, bij wie ligt de bewijslast dan? Is deze weigering ergens geregistreerd? Waar kan ik dit zelf inzien? Is dit aan te vechten?

Anyway, dit hele verhaal klinkt wel als iets wat men mogelijk zwaar onderschat, en wat mogelijk een heel erg dure fout kan zijn.

Last, but not least: Voor die-hard professionele criminele masterminds zoals ikzelf :+ bestaat ook "De Vereende", waar je verzekeringen kan afsluiten met behulp van verzekeringsconsulenten of hoe die mensen ook heten. Daar heb ik een factuur van ontvangen waar ik tot €400 per MAAND kwijt zou zijn aan beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekeringen.

Da's aftrekbaar, en met een uurtarief van €110 goed te doen, maar toch een onwelkome kostenpot die deze klus met zich meebrengt.

Kortom, ZZPers, laat u goed voorlichten, voorkom verrassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
rool schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:53:
In een dienstverband kan je opzeggen (met inachtneming van een opzegtermijn). Als freelancer bij de overheid niet. Dus lijkt het me juist een indicatie van geen fictief dienstverband.

Ook ik zit in die situatie, ik kan niet tussentijds opzeggen. Tot minstens eind maart zit ik er nog :P
Dat denk jij maar bij een jaar contract mag je dus ook in dienstverband niet opzeggen bij de overheid :).

Nothing to see here!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trebbors
  • Laatst online: 10:36

Trebbors

Failure is no option!

Ik wil het volgende eens aan jullie voorleggen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:24
Rutix schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:27:
[...]

Dit zou ik echt nooit doen. Ik ken iemand die dat ook heeft gedaan, daarna zijn ze erachter gekomen en hij kan dus nu bijna geen verzekering meer afsluiten omdat hij geregistreerd staat in CIS (De Vereende is een uitzondering maar super duur). Dit duurt dan zo'n 8 jaar, dat vind ik echt super heftig.
Ja of ze keren niet uit omdat je gelogen hebt.. heb je betaald voor niks. Volgens mij bestaat een strafbad niet meer, maar is t meer een lijstje (a la VOG). Het is dus sterk afhankelijk van wat je vraagt, je wat terug krijgt. Je VOG krijg je ook obv wat je zelf opgeeft. Ze kijken dan naar relevante zaken voor die functie, de rest wordt niet meegenomen waardoor je alsnog je VOG krijgt ondanks dat je wat op je kerfstok hebt.

Maarja, verzekeringen stellen t wel heel algemeen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Blue-eagle schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:29:
Hoe dan ook, ik zou er weleens een sluitend antwoord op willen hebben eigenlijk. Want zo te lezen hebben meerdere mensen strafrechtelijke overtredingen begaan in het verkeer, en aangegeven bij verzekeringen dat dit niet het geval is.
Sommige verzekeraars vermelden in de toelichting pas een "ja" te willen zien als er sprake is geweest van een rijontzegging of bepaalde delicten uit een lijstje.
Zie mijn eerdere post voor zo'n voorbeeld.

Die zullen diegenen die bijv. maar 30 km te hard hebben gereden, niet hebben gehad...
En kan ook zijn dat ze sindsdien niet van verzekeraar zijn gewisselt.
Is deze weigering ergens geregistreerd? Waar kan ik dit zelf inzien?
Kan tegenwoordig zelf je CIS registraties inzien, als je de IRMA app download.

https://stichtingcis.nl/n...Inzage-in-uw-registraties

Staan ook alle recente claims in waarbij je betrokken bent geweest (ook als jij niet de veroorzaker van bijv. een ongeluk was, maar slachtoffer).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• figlio del comm
Trebbors schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:37:
Ik wil het volgende eens aan jullie voorleggen.

“ Hoe groot schatten jullie mijn kansen in, gezien ik nu enkele jaren geen werkervaring meer opgedaan heb binnen dit vakgebied?”
Klein. Klussen voor 16 uur per week zijn zeldzaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
maxnl schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:50:
[...]

Sommige verzekeraars vermelden in de toelichting pas een "ja" te willen zien als er sprake is geweest van een rijontzegging of bepaalde delicten uit een lijstje.
Zie mijn eerdere post voor zo'n voorbeeld.
De verzekeraars die ik tot nu toe heb gesproken (online en telefonisch) gaan daar niet gedetailleerd op in, helaas. Het werd gewoon geweigerd, ondanks toelichting.

In een enkel geval wilden ze het nog wel overwegen, maar dan zou ik het proces verbaal en de uitspraak moeten opsturen. Die kan ik online niet opvragen, dan moet ik (voor zover ik het kan zien) fysiek langsgaan bij de politie of justitie...

Veel gedoe om heel weinig, vind ik. Maarja, wie ben ik om te bepalen dat een verkeersovertreding boven de 30 km/u te hard minder zwaar weegt dan ieder ander strafbaar feit :)
Die zullen diegenen die bijv. maar 30 km te hard hebben gereden, niet hebben gehad...
En kan ook zijn dat ze sindsdien niet van verzekeraar zijn gewisselt.
Ja precies. Dat maakt mij ook wel bewust dat ik de komende jaren gewoon lekker blijf zitten waar ik zit met mijn verzekeringen. Niet gaan shoppen voorlopig. Goed om te weten.
[...]

Kan tegenwoordig zelf je CIS registraties inzien, als je de IRMA app download.

https://stichtingcis.nl/n...Inzage-in-uw-registraties

Staan ook alle recente claims in waarbij je betrokken bent geweest (ook als jij niet de veroorzaker van bijv. een ongeluk was, maar slachtoffer).
Gedaan, enkel en alleen mijn recente claim over een gestolen voertuig komt er in voor. Verder helemaal niks. Dus het verhaal met de kat is nooit geregistreerd, dat is fijn om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Blue-eagle schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 23:30:
[...]
.

Veel gedoe om heel weinig, vind ik. Maarja, wie ben ik om te bepalen dat een verkeersovertreding boven de 30 km/u te hard minder zwaar weegt dan ieder ander strafbaar feit :)
Op zich geeft het inderdaad wel aan dat je een vrije interpretatie van regeltjes en/of moeite met zelfbeheersing hebt. Het is niet zo'n heel gek idee dat je dat dan in andere situaties ook zou hebben.

Dus in dat opzicht vooral zuur. Waar het echt gaat wringen is dat je met de soms rare snelheidslimieten in nederland ook zonder lak aan gezag of roekeloosheid een dergelijke boete kunt krijgen. Ineens een bordje 30km ivm wegwerkzaamheden op een 80 km weg terwijl iedereen met 80 langsrijdt en niemand aan het werk is. Behalve dan die agent met de lasergun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-05 13:02
Yucon schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 07:20:
[...]
Ineens een bordje 30km ivm wegwerkzaamheden op een 80 km weg terwijl iedereen met 80 langsrijdt en niemand aan het werk is. Behalve dan die agent met de lasergun.
Zorg ervoor dat je, ongeacht of het bordje er zinnig of onzinnig staat, nooit meer dan 50km harder gaat. Of liefst nog maximaal 30. Kleine moeite en het scheelt zooooo vreselijk veel gedoe op een moment dat het jou niet uitkomt. Overigens vind ik dat mensen die wel structureel meer dan 30km te hard rijden hun rijbewijs niet (meer) verdienen.

Wat die agent betreft: die doet gewoon zijn werk. Daar kan je vanalles van vinden, maar dat is wat het is. Net als die belastinginspecteur die nèt jou op de korrel krijgt omdat je met je leaseauto, die je nooit privé rijdt, op zaterdag bij de Efteling naar binnen rijdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Yucon schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 07:20:
[...]
Dus in dat opzicht vooral zuur. Waar het echt gaat wringen is dat je met de soms rare snelheidslimieten in nederland ook zonder lak aan gezag of roekeloosheid een dergelijke boete kunt krijgen. Ineens een bordje 30km ivm wegwerkzaamheden op een 80 km weg terwijl iedereen met 80 langsrijdt en niemand aan het werk is. Behalve dan die agent met de lasergun.
Van 80 naar 30 is meestal aanzienlijk wijziging van de verkeerssituatie of wegdek. Dat kan je lang niet altijd van achter het stuur goed inschatten.

Bij 60 na correctie in 30 wegwerkzaamheden zal je al enorme consequenties ervaren gezien je daarmee ook twee keer zo hard reed en daarmee het hoogste vergrijp te pakken hebt. Met een agent ter plaatste waarschijnlijk ook nog roekeloos rijden erbij.

Wegwerkzaamheden zijn meestal maar een paar kilometer. Zelfs met de uurtarieven hier is de paar minuten extra verwaarloosbaar met de mogelijke gevolgen. Persoonlijk heb ik mij vaker schuldig gemaakt aan 40-50 km/u te hard op een lege snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Laatst online: 10:36

Trebbors

Failure is no option!

figlio del comm schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 23:12:
[...]

Klein. Klussen voor 16 uur per week zijn zeldzaam.
Duidelijk, helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Deveon schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 20:36:
[...]

Jup, de beste man van de AIVD begon er ook over tijdens mijn screening :+

Overtreding van meer dan 30 km/u te hard, ~5 jaar geleden

Ik had gelukkig een goede reden (lees; smoes) dus het was uiteindelijk geen probleem :P

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 20-01-2023 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-05 13:02
TommyGun schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:33:
[...]
Ik had gelukkig een goede reden (lees; smoes) dus het was uiteindelijk geen probleem :P
Laat me raden: je zat te bevallen... :+

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:41

Matis

Rubber Rocket

Ik vind het zorgwekkend hoe eenvoudig verkeersovertredingen en/of -misdrijven worden gebagatelliseerd.

Met enige regelmaat sta ik (als brandweerman) op de (snel)weg; ongevallen, brand, gevaarlijke stoffen, you name it. De egocentrische manier waarop weggebruikers de weg opeisen is echt stuitend: Negeren van rode kruizen, snelheid of "even snel" de vluchtstrook pakken, filmen voor de likes etc etc.

Ik ben blij dat er steeds harder wordt opgetreden tegen deze wegmisbruikers, heb er geen goed woord voor over.
Dit geldt overigens niet alleen voor mijzelf als brandweerman, maar voor alle hulpverleners en wegwerkers die dag en nacht en door weer en wind bijdragen aan de veiligheid van onze samenleving en wegennet.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Pagina: 1 ... 372 ... 628 Laatste