Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
TommyGun schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:03:
De trein zou niet eens zo erg zijn, maar die aansluitingen... Van die verschrikkelijke bussen die elke 10 meter moeten stoppen.
Ja, dat is het grootste probleem. En bussen worden ook steeds meer wegbezuinigd. In onze wijk rijdt de bus ook niet meer door de wijk; ik moet eerst een kwartier lopen om bij een bushalte te komen. Die tijd (en de tijd dat je aan het wachten bent) heb ik nieteens meegenomen.

https://niels.nu

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hydra
CodeCaster schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:02:
Dat sowieso, maar dit topic is de plek waar alle productiviteit verloren gaat. :+
Ik volg de pomodoro techniek: 25 minuten posten in dit topic en 5 minuten werken. Da's hoe het werkt toch? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

Deze uren tellen gewoon mee voor het criterium :+

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
com2,1ghz schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:02:
Tja er lopen ook wel eens van die gevalletjes met conferentie T-shirt die na meerdere malen wassen vervaagd en gekrompen is :+
Heb een keer moeten samenwerken met iemand die nota bene in een consultant rol zat waarvan de body odor zo erg was dat de klant een raam openzette en steeds verder van 'em wegschoof :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

TommyGun schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:06:
Als ik nu een broodje bestel, is dat ook aftrekbaar? Want ik zit immers met mede-developers te praten.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
TommyGun schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:06:
En de factuur... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
CodeCaster schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:07:
[...]

Als ik nu een broodje bestel, is dat ook aftrekbaar? Want ik zit immers met mede-developers te praten.
Nee, maar als je voor mij een broodje bestelt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

CodeCaster schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:07:
[...]

Wat mij betreft wel, maar ik voer elke lunch op :p

Als je maar aan de 80/20 regeling denkt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:06
Die files zijn de grootste reden waarom ik op dit moment ben het lessen voor een motor.
Irritant file rijden de hele tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
KoningsGap schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:57:
Goedemorgen en nog de beste wensen allemaal! Zijn hier meer zelfstandigen die met succes hun broker hebben afgekocht/uit de keten hebben weten te halen? Mijn broker is StarApple, maar ik vind eigenlijk dat ze met uiterlijk een jaartje wel genoeg aan me verdiend hebben. Ben dus even op zoek naar manieren om het gesprek aan te gaan met ze, eventueel (maar liever niet) mikkend op een finale afkoopsom oid.
Ik zag dat nog niemand gereageerd had. Ik heb geen direct antwoord, maar ik heb wel issues gehad met een tussenpersoon vorig jaar waarbij wij een clausule opgenomen hebben dat bij wanbetalingen het contract sowieso verbroken zou worden en dat alle relatiebedingen e.d. ongeldig zouden worden. Dat had al heel veel voeten in de aarde en is vooral gelukt omdat het ten eerste wel terecht was, en het ten tweede een eenpitter was die het zich eigenlijk niet kon veroorloven dat 2 contracten met hem opgezegd konden worden.

Heel eerlijk gezegd denk ik dat wat jij wil doen vrijwel compleet kansloos is. Waarom zouden ze hiermee akkoord gaan? Je hebt een contract getekend en daar heb je je, als bedrijf, gewoon aan te houden. Dit had je dan vooraf moeten bedenken en op moeten nemen in het contract tijdens de onderhandelingen. Daarbij denk ik ook dat StarApple geen enkele zin heeft precedenten te scheppen, en ze zijn groot genoeg het te kunnen lijden als je weggaat. Dat raakt jou meer dan hen.

Hun hele business model is dat ze vooraf werk besteden aan je plaatsing en dan, zo lang mogelijk, die opslag op je tarief kunnen vangen. Met wat je wil zit je te pulken aan de hele fundering van dat business model. Nu vind ik recruiters sowieso al vrij ruk en StarApple zijn nog een stapje erger dan gemiddeld dus ik gun het je 200%, maar je hebt denk ik echt geen poot om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
TommyGun schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:08:
Wat mij betreft wel, maar ik voer elke lunch op :p
Je moet doen wat je wil maar 'gewone' lunches voor jezelf zijn sowieso niet aftrekbaar. FYI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:24
RonaldHeirbaut schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:31:
[...]

Uhm, daar is moeilijk een antwoord op te geven. Te algemeen. Maar als het toch algemeen is, pak het jaarsalaris, vermenigvuldig met 1,6 en deel het door 1600. Dan heb je een uurtarief. Gebaseerd op een koude noordwesten wind...
Haha dank, prima om zoiets te hanteren :)

Ik sprak een recruiter en die gaf aan dat de Rijksoverheid maximum tarieven hanteert voor reguliere externe opdrachten? Blijkbaar is dat voor schaal 13 120 euro? Klopt dit? Als ik dit google vind ik gemeente specifieke documenten die rond dit bedrag komen (2019 dan). Iemand een idee hoe dit in elkaar zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Omniferious schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:15:
Iemand een idee hoe dit in elkaar zit?
Hoe wat in elkaar zit?

Doe gewoon een bod dat iets hoger is als wat je zelf gangbaar acht. Meestal proberen ze wel je tarief omlaag te onderhandelen.

Zelf vraag ik recruiters meestal wat de klant in gedachten heeft. Onderhandelen is makkelijker als de ander als eerste een getal noemt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• figlio del comm
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 14:16
Je moet het omdraaien. Aanbieden voor het bedrag wat JIJ wil doorbelasten, niet wat hun maximale tarief is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Omniferious schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:15:
[...]

Haha dank, prima om zoiets te hanteren :)

Ik sprak een recruiter en die gaf aan dat de Rijksoverheid maximum tarieven hanteert voor reguliere externe opdrachten? Blijkbaar is dat voor schaal 13 120 euro? Klopt dit? Als ik dit google vind ik gemeente specifieke documenten die rond dit bedrag komen (2019 dan). Iemand een idee hoe dit in elkaar zit?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
Hydra schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:14:
[...]

Ik zag dat nog niemand gereageerd had. Ik heb geen direct antwoord, maar ik heb wel issues gehad met een tussenpersoon vorig jaar waarbij wij een clausule opgenomen hebben dat bij wanbetalingen het contract sowieso verbroken zou worden en dat alle relatiebedingen e.d. ongeldig zouden worden. Dat had al heel veel voeten in de aarde en is vooral gelukt omdat het ten eerste wel terecht was, en het ten tweede een eenpitter was die het zich eigenlijk niet kon veroorloven dat 2 contracten met hem opgezegd konden worden.

Heel eerlijk gezegd denk ik dat wat jij wil doen vrijwel compleet kansloos is. Waarom zouden ze hiermee akkoord gaan? Je hebt een contract getekend en daar heb je je, als bedrijf, gewoon aan te houden. Dit had je dan vooraf moeten bedenken en op moeten nemen in het contract tijdens de onderhandelingen. Daarbij denk ik ook dat StarApple geen enkele zin heeft precedenten te scheppen, en ze zijn groot genoeg het te kunnen lijden als je weggaat. Dat raakt jou meer dan hen.

Hun hele business model is dat ze vooraf werk besteden aan je plaatsing en dan, zo lang mogelijk, die opslag op je tarief kunnen vangen. Met wat je wil zit je te pulken aan de hele fundering van dat business model. Nu vind ik recruiters sowieso al vrij ruk en StarApple zijn nog een stapje erger dan gemiddeld dus ik gun het je 200%, maar je hebt denk ik echt geen poot om op te staan.
Dat is inderdaad ook mijn vermoeden, en ben me goed bewust van hun business model en hun Algemene Voorwaarden. Dank voor je uitgebreide antwoord en ik denk dat ik maar gewoon afwacht tot ik klaar ben met m'n huidige opdracht en in de tussentijd hun marge nog maar iets probeer te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hydra schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:00:
[...]

Ik zou dolgraag gewoon in de 1e klasse zitten ipv kop-kont in de file te staan maar als ik in de file sta doe ik er iets meer dan een uur over en met het OV doe ik er, puur aan reistijd, gewoon een uur en drie kwartier over. De meeste klanten waar ik tot nu toe gezeten heb, hebben plekken uitgezocht waar het goed bereikbaar is met de auto, maar niet zozeer met het OV. Waardoor ik ook weer op een plek woon die goed aansluit op de weg, maar ook weer niet bepaald naast een station ligt.
Toen ik de tijd in de trein (want werktijd) afhaalde van de totale reistijd was het OV opeens erg aantrekkelijk, wel altijd eerste klas want staand kan ik niet werken. Al ben je natuurlijk wel erg afhankelijk van de locatie van de opdrachtgever.
Hydra schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:50:
[...]

Sterker nog; als je dat wel meeneemt in je oordeel, moet je je misschien eens af gaan vragen hoeveel vooroordelen je verder nog hebt.
Ontkennen dat je vooroordelen hebt lijkt mij nog veel zorgwekkender. Het gaat vaak mis wanneer iemand erin blijft hangen, op gaat acteren en/of er in vast blijft zitten. Er is echter niets mis alert zijn op signalen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42

Yucon

*broem*

Jogai schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:24:
[...]

Maar dat is toch een vrij hoge investering om zeg 10 andere bedrijven te leren kennen? Plus dat de kans me klein lijkt dat je bij een willekeurige verzameling van 10 bedrijven daadwerkelijk aan de slag kan.

En voor het sociale deel zitten we toch hier in dit topic :+

Groet vanaf de zolderkamer :)
Om het even in perspectief te zetten, ik denk dat 50+ een aardige schatting is. Al ken ik ze zeker niet allemaal maar door gezamelijke appgroepjes e.d. zijn ze wel makkelijk benaderbaar. Daarnaast heb ik zo ook gelijk een stuk warmere connecties met een cirkeltje verder. Ofwel hun connecties.
Hydra schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:57:
[...]

Maar wat heeft het je nu concreet opgeleverd? Ik vind mensen kennen ook leuk, maar van de ITers die ik ken is er maar een heel klein groepje die een beetje doen wat ik doe, en ook nog op een manier dat we elkaar werk kunnen toespelen. En met deze mensen kan ik prima een netwerk onderhouden zonder op een kantoor te zitten.
Goede vraag. Het antwoord splits ik in tweeën. In harde resultaten is er eind vorig jaar bijna een erg lucratieve opdracht uitgekomen. Mondeling waren we akkoord. Op de valreep diende zich onverwacht een sollicitant voor een dienstverband aan die ook geschikt was en daar is het op afgeketst. Dus dan kun je stellen "niets dus" maar als je bekijkt hoe concreet dit was en de manier waarop het niet is doorgegaan zie ik het wel als concreet resultaat.

Zelf ben ik ondertussen weer met een andere klus bezig. En in dat opzicht zit het netwerken ook een beetje in de warmhoudstand; of er op dit moment iets uitkomt of niet is helemaal niet zo relevant omdat ik net als iedereen elders ook wel opdrachten vind. Maar de echte test zit erin als het in de toekomst eens wat stroever loopt met de economie.

Daarnaast het zachte aspect. Ik zit in een geweldig kantoor. Monumentaal pand, plafonds van 5 meter en glas in lood en dergelijke op 10 minuten fietsen van m'n huis. Daar word ik blij van. De minimumruimtes zijn hier 50 m2 wat natuurlijk heel erg groot is. Dit pand
Members only:
is nieuw gerenoveerd en was daarvoor een bouwval. Veel bedrijven die hier zitten zaten hiervoor in een tijdelijk buurpand. Daar heb ik een collega zzp'er leren kennen waar ik goed mee overweg kon en we hebben daarom besloten vanaf de verhuizing samen een ruimte te delen. Wel zo gezellig.

En dat bevalt heel goed.

Dus samengevat draagt het kantoor ook gewoon bij aan m'n geestelijk welzijn en waarschijnlijk daardoor ook indirect aan m'n drive. Lijkt me een prima investering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:53

R.G

Is er ook een telegram groep? Van dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• figlio del comm
Yucon schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:56:
[...]

Dit pand
***members only***
is nieuw gerenoveerd en was daarvoor een bouwval.
Ah, de groetjes aan Robert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Zijn we buren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• figlio del comm
Nee, heb geen eigen ruimte. Maar wel bekend met de locatie en wat mensen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 16:28
Yucon schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:56:
[...]

Dus samengevat draagt het kantoor ook gewoon bij aan m'n geestelijk welzijn en waarschijnlijk daardoor ook indirect aan m'n drive. Lijkt me een prima investering :)
Helemaal eens, mocht ik ooit wat financiële tegenwind krijgen dan is m'n kantoor één van de laatste dingen waarop ik ga bezuinigen.

Neemt in principe alle nadelen weg van voor jezelf werken. Als je normaal thuiswerkt brengt het gezelligheid, een groter netwerk, een duidelijke scheiding tussen werk en privé en representativiteit. Als je normaal bij je klant werkt brengt het je controle over woon-werk afstand, kantooraankleding en mensen die je ongevraagd storen of letten op wanneer je aankomt/vertrekt.

Die financiële investering valt trouwens wel mee, een eigen werkplek valideert natuurlijk ook wat extra zakelijke investeringen. Dat die zakelijke investeringen af en toe ook bij je thuis te vinden zijn, ach...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:26
Wat betaal je +/- voor zo een ruimte?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 08:37
R.G schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:58:
Is er ook een telegram groep? Van dit topic?
Nee, maar wel een linkedin...

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

c-nan schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:12:
Voor een eenpersoons kantoor ergens tussen de 500 en 1000 euro per maand all in, afhankelijk van de locatie en hoe mooi het is. Dit is met de natte vinger; hartje amsterdam zal moeilijker worden maar grofweg is het wel een aardige indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-09 12:34
Hydra schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:07:
[...]

Heb een keer moeten samenwerken met iemand die nota bene in een consultant rol zat waarvan de body odor zo erg was dat de klant een raam openzette en steeds verder van 'em wegschoof :D
Dat bedoel ik... en dan zit je daar in je Hugo Boss van €2.000 en je krokodillenleren schoenen. Dan liever iemand in een gekrompen, verwassen maar schoon conferentie T-shirt van een Prince2 conferentie uit 2002 en niet zijn lichaamsgeuren onverhuld tentoonspreidt, dan wel verhuld met een busje AXE.

Hier valt of staat toch ook je presentatie als ZZP-er mee?!

[ Voor 4% gewijzigd door RonaldHeirbaut op 11-01-2023 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krystman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 17:53
21m3 in een ouder bedrijfsverzamelgebouw in zoetermeer (met sloopclausule :F ) maar netjes verder voor 443 per maand, met kantine (+kok) en te reserveren presentatieruimte.

- Spes consilium non est -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:43

Matis

Rubber Rocket

RonaldHeirbaut schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:46:
Dat bedoel ik... en dan zit je daar in je Hugo Boss van €2.000 en je krokodillenleren schoenen. Dan liever iemand in een gekrompen, verwassen maar schoon conferentie T-shirt van een Prince2 conferentie uit 2002 en niet zijn lichaamsgeuren onverhuld tentoonspreidt, dan wel verhuld met een busje AXE.

Hier valt of staat toch ook je presentatie als ZZP-er mee?!
Helemaal mee eens. Ik kleed me wel naar de gelegenheid, maar vooral in kleding waarin ik me prettig voel.
Jezelf kunnen zijn, zowel in voorkomen als doen en laten, is voor mij echt wel belangrijk.
Ik rijd dan mijn zakelijke kilometers ook gewoon in onze prive-auto. Een Opel Meriva uit 2013, compleet met kinderstoelen en brandweer-bordje achter de voorruit :+

[ Voor 4% gewijzigd door Matis op 11-01-2023 16:18 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Krystman schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:08:
21m3 in een ouder bedrijfsverzamelgebouw in zoetermeer (met sloopclausule :F ) maar netjes verder voor 443 per maand, met kantine (+kok) en te reserveren presentatieruimte.
Toch een dikke 4800 per jaar. Vin'k veel geld voor iets wat ik thuis gratis heb, afgezien van de kok, die moet meestal zelf werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:32
Hertog_Martin schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:09:
[...]

Bedankt nog voor deze post. Ik was even aan het zoeken naar een goede index. Consumentenprijzen vind ik niet reëel en de dienstenprijsindex lijkt niet genoeg data voorhanden per branche, dus wat twijfels over de gehele DPI. Al komt die wel gunstiger uit.

Wat zien jullie nog meer in de IT Zakelijke Dienstverlening markt qua gebruikte index?

En wat is een correcte werking. Als je in Oktober een klus begint, dan in Januari al indexeren t.o.v. januari het jaar er voor, of enkel januari t.o.v. oktober?
Iemand nog die wat meer licht kan schijnen op gebruikelijke indexaties m.b.t. tarieven? CPI, DPI, CAO... ik wil graag een marktconforme index opnemen in de contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Laatst kwam ik een nieuwbouw bedrijfshal (60m2, optie tot verdiepingsvloer) tegen op nog geen 5 min fietsen voor minder dan een ton. Natuurlijk nog veel te doen om er een eigen kantoor van te maken, maar vond het wel een interessante optie gezien die extra ruimte ook allerlei extra mogelijkheden bied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Deveon schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:12:
Laatst kwam ik een nieuwbouw bedrijfshal (60m2, optie tot verdiepingsvloer) tegen op nog geen 5 min fietsen voor minder dan een ton. Natuurlijk nog veel te doen om er een eigen kantoor van te maken, maar vond het wel een interessante optie gezien die extra ruimte ook allerlei extra mogelijkheden bied.
Dit soort dingen zit ik ook wel eens naar te kijken. Ik zoek nog een hobbyruimte en zou dat dan mooi kunnen combineren met een zakelijk kantoor op de verdieping.

Nadeel kan alleen wel zijn dat er een metaalbewerkingsbedrijf oid. naast je komt te zitten en je gek wordt van het geluid.

[ Voor 9% gewijzigd door Ernemmer op 11-01-2023 19:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:14
Ok, het is klein, het is lullig, en echt niemand gaat er ook maar een seconde wakker over liggen, maar er komt een punt dat je het gewoon niet meer kan hebben.

Na wat wikken en wegen besloot ik onlangs toch maar een boekhouder in de arm te nemen (topidee overigens) en vanavond was ik bezig mijn administratie bij te werken op basis van zijn aanwijzingen. En daarbij kwam ik ook langs de facturen van mijn Tweakers Plus abonnement (vakliteratuur natuurlijk) en wat me altijd mateloos stoorde is dat ze twee BTW-tarieven neerzetten, maar dat dan niet uitsplitsen:

code:
1
2
3
4
5
Bedrag: € 2,55
btw 9%: € 0,06
btw 21%: € 0,39
---------------
Totaal incl btw: € 3,-

Ik boekte dat altijd blind op 21%, maar dat klopt natuurlijk niet helemaal. En als ik dan toch alles goed ga zetten, dan moet dit ook gefikst.

Voor wie het weten wil, de € 2,55 bestaat uit een 21%-deel van € 1,87 en een 6%-deel van € 0,68:

code:
1
2
3
4
0,68 * 1,09 = 0,7412
1,87 * 1,21 = 2,2627

Samen:  3,0039 -> € 3,00

Tijdens het typen van dit bericht voelde ik me met de minuut lulliger worden, maar het moest er gewoon even uit. Elke maand weer voor die drie euro inloggen, factuur opzoeken, downloaden, weer uploaden in boekhoudprogramma en er dan nog een onbevredigend gevoel aan over houden. Het moet een keer stoppen.

Het doet me dan ook deugd dat het Hero-abonnement maar 1 tarief heeft. Moet het nog wel steeds downloaden/screenshotten. Grrr.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
DJ Henk schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:29:
Elke maand weer voor die drie euro inloggen, factuur opzoeken, downloaden, weer uploaden in boekhoudprogramma en er dan nog een onbevredigend gevoel aan over houden. Het moet een keer stoppen.
Daarom boek ik dit soort kleine dingen nooit, kost mij teveel tijd en levert eigenlijk niks op.

Je zou maar 100 van dit soort kleine dingetjes hebben in het jaar. 100 keer een paar euro boeken om 200 euro netto minder belasting te betalen, mij niet gezien.

Ik begon al te twijfelen om elke maand die 11-12 euro van de bankkosten te boeken, maar die staat wel leuk bij het ''ondernemer zijn volgens de belastingdienst''

[ Voor 28% gewijzigd door Ernemmer op 11-01-2023 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Laatst online: 18:14
Ja, dat is eigenlijk beter. Maar ja, ik had nu eenmaal mijn zakelijke rekening opgegeven en dan heb ik graag dat alle banktransacties ook goed verwerkt zijn. Beginnersfout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37

ralpje

Deugpopje

Die transactie kan je (en dan ga ik er even vanuit dat je een eenmanszaak bent) prima boeken op 'privé'. Dat hoef je verder niet te specificeren qua facturen ofzo, maar het gaat dan niet ten laste van je winst en je kunt geen BTW aftrekken. Maar als je het wél wilt boeken kost het administreren je vervolgens zoveel tijd dat je die extra kosten zo terugverdiend hebt :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 22:51

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Yucon schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:44:
Huurt niemand hier een kantoor :? Dat is bij mij de grootste kostenpost. Daarna komt de auto.
Jazeker. Ik huur met 2 anderen een kantoor. 40m2. We hebben 4 werkplekken en een zit gedeelte. Heerlijk.
het is een soort mancave. OLED TV, Xbox Series X. Sonos Surround Set. Jura Bonen apparaat. We kunnen er klanten ontvangen, hebben een gezamenlijke kantine. _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Miesjh op 11-01-2023 20:06 ]

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:59
Dat hangt er sterk vanaf waar je huurt.

Ik huur een eigen kantoor in Almere, in een gebouw met een hele berg apart verhuurde ruimtes. Om de hoek zit een IT bedrijf met een tiental medewerkers, naast me zit een haarsalon gespecialiseerd in kroeshaar, onder me een beveiligingsbedrijf.

In mijn geval, voor een kamer van 25m2, incl 20Mbit Internet (met vast publiek IP adres!) en electra+verwarming, plus 24x7 toegang en geen gedonder met betaald parkeren, betaal ik €405 incl BTW.

Wat een ander ook al zei: het geeft je een eigen stekkie, waar je rustig kan werken en wat je echt jouw stek kan maken. Ik werk er 1-3 dagen per week en zal er ook mijn remote examens doen.

EDIT: Wat @jadjong zegt, vergat ik helemaal, d'r is inderdaad een receptie die mijn post en pakketjes veilig ontvangt en apart houdt. Ze weten wie mijn post op mag halen, dus er is geen gezamelijke grabbelton zoals bij de flexplek die ik huurde.

Oh en natuurlijk het feit dat zij gelden als mijn KvK vestigingsadres, dat is mij persoonlijk enorm veel geld waard.

[ Voor 19% gewijzigd door Liegebeest op 11-01-2023 20:54 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Maandelijkse bijkomende kosten? Water, riool, afval, elektriciteit en dat soort dingen. Soms is internet ook een flinke kostenpost omdat er alleen een lokale aanbieder van fiber is die nog 200.- p/m rekent voor 50Mbit. Of je huurt alleen de fiber en mag zelf nog op zoek naar een manier om die aan het wereld wijde web te knopen. 8)7
Brandbestrijding is (blusdeken, slang) is ook iets waar je elk jaar weer wat aan moet (laten) doen.

Hoewel ik geen extern kantoor heb lijkt mij de receptie van een verzamelgebouw wel fijn voor alle bezorgde pakketjes, er is altijd iemand aanwezig. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polycombGC
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-09 08:39
Wackmack schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:34:
Als je kijkt naar jullie kosten van het jaar 2022, wat zijn jullie voornamelijkste kosten geweest?

Ben zelf cloud consultant en maak eigenlijk zelden kosten. Een voordelige leaseregeling, wat verzekeringen, telefoonabonnement en dat was het wel. Zelfs geen bonnetjes ingeleverd voor lunch/uiten. Werk remote dus haal onderweg ook nooit iets. Qua werkplek wel voor het eerst het e.e.a. verbetert zoals een speaker set en een mechanisch toetsenbord.

Dit jaar (2023) voor het eerst iets anders dan op computergebied. Laat een bureau op maat maken voor mijn werkkamer. Zit nog steeds op een bureau van bijna 20 jaar oud van de Ikea, niet meer goed werkbaar.
By far mijn grootste post was een initiële investering van ~20k aan hardware. Heel blij mee, heeft al heel wat uurtjes mogen rekenen, en is goed voor het tweaker hart O+.

Iemand hier de zijn energie aftrekt (voor hardware op balans, maar zonder zelfstandige werkruimte)? Dat is bij mij nu wat meer aan kosten dan de 30 euro/m van het glas-abbo dat recent besproken is :+ .

Ben wel weer klaar met klussen in het huis, dus achter mijn openstaande offertes aangegaan. Men leek een beetje ingeslapen na de feestdagen. Een klant heeft daarop direct getekend dus ik kan weer aan het werk voor een interessant projectje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
polycombGC schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:12:

Iemand hier de zijn energie aftrekt (voor hardware op balans, maar zonder zelfstandige werkruimte)? Dat is bij mij nu wat meer aan kosten dan de 30 euro/m van het glas-abbo dat recent besproken is :+ .
Tweede aansluitpunt met apart energie-abonnement aan laten leggen? Ik weet niet in hoeverre een losse KWh meter op een enkele stroomgroep door de ballotagecommissie komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Liegebeest schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:57:
[...]
In mijn geval, voor een kamer van 25m2, incl 20Mbit Internet (met vast publiek IP adres!) en electra+verwarming, plus 24x7 toegang en geen gedonder met betaald parkeren, betaal ik €405 incl BTW.

Wat een ander ook al zei: het geeft je een eigen stekkie, waar je rustig kan werken en wat je echt jouw stek kan maken.
Het is inderdaad afhankelijk van je thuissituatie natuurlijk.

Ik heb mijn kantoor in een dode hoek van de woonkamer, 3x4 hoekje, 1gbit, airco, parkeerplaats voor de deur en bijna altijd thuis om pakketjes aan te nemen, helemaal mijn stekje precies zoals ik het wil :D bijna gratis zonder reistijd.

Als ik met 3-4 mede ZZPers met hetzelfde vakgebied ergens iets zou kunnen huren met snel internet, zou ik het misschien nog wel doen. Maar om nu ergens in een verzamelgebouw alleen in een hokje te gaan zitten lijkt me niks.

[ Voor 15% gewijzigd door Ernemmer op 11-01-2023 20:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liegebeest
Ernemmer schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:22:
[...]
Als ik met 3-4 mede ZZPers met hetzelfde vakgebied ergens iets zou kunnen huren met snel internet, zou ik het misschien nog wel doen. Maar om nu ergens in een verzamelgebouw alleen in een hokje te gaan zitten lijkt me niks.
100% elk zijn eigen meug, of heug, hoe je d'r tegenaan kijkt. :)

Voor mij voelt het als een luxe, voor jou voelt het als een verbannen uithoek. Allebei begrijpelijk. :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:27
Ik heb ook een tijdje een kantoor gehuurd in de buurt van Rotterdam in een verzamel gebouw. Uit mijn hoofd was het iets van 350,- p.m. excl btw, incl stroom, wifi, schoonmaak en receptie. Heb het een halfjaar gehad in corona tijd, om even uit huis te zijn en beviel prima.
Nu verhuist en een kantoor van 25m2 in de tuin, dus echt los van het huis, bevalt heel goed, deel het wel met de andere zzp-er hier in huis :+
oh ja en er zit een overkapping aan vast, dus in de zomer kan je prima buiten werken

Members only: show je kantoor

[ Voor 5% gewijzigd door -Jaap-io op 11-01-2023 21:28 ]

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Liegebeest
Members only: show je kantoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:13
-Jaap-io schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:28:
Nu verhuist en een kantoor van 25m2 in de tuin, dus echt los van het huis, bevalt heel goed, deel het wel met de andere zzp-er hier in huis :+
Laat me raden; dat witte scherm is van jou?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
DJ Henk schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:29:
Het doet me dan ook deugd dat het Hero-abonnement maar 1 tarief heeft. Moet het nog wel steeds downloaden/screenshotten. Grrr.
Als Tweakers gewoon met een zakelijk abonnement komt waarvoor ik 1x per jaar een factuur krijg van, nou noem eens wat, €75,-... prima. Maar dit geneuzel van 3 euro per maand word ik chagrijnig van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
Hmmbob schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:23:
[...]

Laat me raden; dat witte scherm is van jou?
Correct 😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Groot scherm, rug naar de muur - alles wat een man fijn vindt :+

ik generaliseer, I know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 09:19
Deveon schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:40:
[...]

Tegenwoordig heb je joggingsbroeken die eruit zien als nette broeken, of nette broeken die zitten als joggingbroeken. Echter zou dat mij net als de auto een worst wezen. Het enige waar ik op "neer kijk" zijn externe op consumenten laptops.

Voor iemand in loondienst kan ik overigens wel begrijpen dat wanneer je €100 per uur betaald voor iemand en deze in een nieuwe Clio (dus leasebak) komt aanraden dat je twijfels krijgt of hij de juiste expertise heeft, echter het een wat oudere Clio was zou ik eerder denken dat auto's hem of haar niet interesseren, het vervangend vervoer is of iets dergelijks. Echter uiteindelijk zal de werkzaamheden zich moeten bewijzen. Alles eromheen kan enkel een indicatie zijn.
Maar je zegt het zelf al, je kijkt neer op iemand met een consumentenlaptop.

Daarom dus, zo neutraal mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ernemmer schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:22:
Ik heb mijn kantoor in een dode hoek van de woonkamer, 3x4 hoekje, 1gbit, airco, parkeerplaats voor de deur en bijna altijd thuis om pakketjes aan te nemen, helemaal mijn stekje precies zoals ik het wil :D bijna gratis zonder reistijd.
Idem, maar dan op zolder. Wordt niet gestoord en zit onder een groot raam waardoor ik uitzicht heb op een park met paarden, schapen, bomen, hoop vogels, etc.

Als je alleen ruimte hebt in een woonkamer en dan ook nog jonge kinderen hebt bijvoorbeeld, dan snap ik echt wel dat je ergens kantoorruimte wil huren. Maar die 400 ofzo per maand, hou ik liever in m'n eigen zak, en ik heb waarschijnlijk hier betere koffie dan het gemiddelde verzamelkantoor :)

Dit is natuurlijk geen waardeoordeel naar de mensen die het wel fijn vinden een aparte plek te hebben; ik kan me er zelf alleen weinig bij voorstellen in mijn situatie.

[ Voor 9% gewijzigd door Hydra op 12-01-2023 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:08
of je verhuurt de begane grond als opslag en bent met beetje geluk redelijk uit de kosten en een mooi appeltje voor de dorst qua pensioen als je hem ooit weer verkoopt. Je bepaalt natuurlijk zelf hoe en aan wie je verhuurt, dus wel zorgen dat je geen geluidsoverlast hebt (opslag oid)

Waar was dat :? Want ik vind het relatief weinig geld.

[ Voor 8% gewijzigd door ybos op 12-01-2023 09:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 11:34

RaseriaN

So much choices..

Hier ook gewoon lekker een eigen kantoor op zolder (2e etage). Een kamer van 3x4, mooi 2 bureau's in gezet, genoeg kastruimte, grote raampartij naar buiten met redelijk wat uitzicht en veel lichtinval/zon (gelukkig wel mogelijkheid om te verduisteren). Ik zie voor mijzelf ook echt geen reden om te gaan huren en ergens anders te gaan zitten!

Ik ken genoeg mede-ZZP'ers die vooral in een verzamelpand willen zitten, juist voor de interactie met anderen. Voor mij werkt dat niet, dan ben ik juist de hele dag aan het ouwehoeren en koffie aan het drinken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
ybos schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:12:
[...]

of je verhuurt de begane grond als opslag en bent met beetje geluk redelijk uit de kosten en een mooi appeltje voor de dorst qua pensioen als je hem ooit weer verkoopt. Je bepaalt natuurlijk zelf hoe en aan wie je verhuurt, dus wel zorgen dat je geen geluidsoverlast hebt (opslag oid)

Zeker genoeg mogelijkheden met z'n ruimte en zou het ook meer daarom doen dan om niet thuis te hoeven werken want dat bevalt mij prima. Het was in de omgeving van de Veluwe dus niet echt een A-locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
[...]

Ben zelf ook al tijdje in de omgeving aan het kijken naar een investering object in deze vorm. Onder de 250k begint het echt niet, en dan zit je in een kale lege loods in een verpauperde hoek van het industrieterrein.

Ben heel nieuwsgierig inderdaad welke uithoek dit is! :D

[ Voor 7% gewijzigd door init6 op 12-01-2023 11:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

Vergeet de juiste verzekeringen / vergunningen niet... Voordat de boel affikt vanwege een meth lab of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
TommyGun schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:36:
[...]

Vergeet de juiste verzekeringen / vergunningen niet... Voordat de boel affikt vanwege een meth lab of zo.
Ja hoor... Je bent er elke dag toch zelf aanwezig :?
Met deze instelling draag je zeker ook altijd een helm, rijdt altijd 95 enz enz (aangezien je van het allerslechtste wat je kan overkomen uitgaat)

Tuurlijk even een verzekering regelen. Vergunning nodig voor opslag? Vergunningen zijn al geregeld tijdens de bouw van de hal die je koopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
ybos schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:14:
Ja hoor... Je bent er elke dag toch zelf aanwezig :?
Met deze instelling draag je zeker ook altijd een helm, rijdt altijd 95 enz enz (aangezien je van het allerslechtste wat je kan overkomen uitgaat)
Wat een gekke reactie. Als je namelijk gewoon main-stream media volgt, zie je dat er dagelijks labs worden opgerold in hallen die (onder)verhuurd waren. Dat duurt echt geen weken om op te bouwen hoor - eerder een paar uur en men kan aan productie beginnen.

Is helemaal niet zo'n far fetched scenario als dat jij het nu doet lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Hmmbob schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:15:
[...]

Wat een gekke reactie. Als je namelijk gewoon main-stream media volgt, zie je dat er dagelijks labs worden opgerold in hallen die (onder)verhuurd waren. Dat duurt echt geen weken om op te bouwen hoor - eerder een paar uur en men kan aan productie beginnen.

Is helemaal niet zo'n far fetched scenario als dat jij het nu doet lijken.
Als jij (of ik) op de bovenverdieping kantoor heb (en bijna dagelijks aanwezig) en de BG verhuurd, gaan ze daar echt geen drugslab bouwen :N De kans is in ieder geval flink veel kleiner dan een hal achteraf zonder enig toezicht.

[ Voor 6% gewijzigd door ybos op 12-01-2023 13:47 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hmmbob
Bij (voormalig) vrienden van ons zat gewoon een drugslab in de schuur naast het woonhuis, welke legaal verhuurd was aan een timmerman/timmerbedrijf. Niets gemerkt, terwijl ze er gewoon dagelijks waren.
Paar deuren verderop was het raak bij een paardenhouderij die een opslagruimte doorverhuurden.

Je onderschat het risico, en doet mensen die op dat risico wijzen (met alleen maar de suggestie om eens goed naar verzekeringen te kijken) af als overbezorgd met een ridicule vergelijking met helmen en 95 km/u. Zeg dan gewoon niets.

[ Voor 18% gewijzigd door Hmmbob op 12-01-2023 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:02
ybos schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:46:
[...]

Als jij (of ik) op de bovenverdieping kantoor heb (en bijna dagelijks aanwezig) en de BG verhuurd, gaan ze daar echt geen drugslab bouwen :N De kans is in ieder geval flink veel kleiner dan een hal achteraf zonder enig toezicht.
Je zou de eerste niet zijn waar het onder de neus gebeurd. En al heb je een vermoeden, je kunt er nagenoeg niks mee los van een melding bij de politie. Of, als je een reden vindt zonder de wet te overtreden, het huurcontract proberen te ontbinden.
Je bent wel verantwoordelijk voor een groot deel van alle gevolgen.

Maar ik denk dat de stelling van het meth lab als een (grappig) voorbeeld bedoelt was. Brand en andere incidenten kunnen echter ook gebeuren vanuit een andere gebeurtenis. Ook bij jou.

Tussenpersoon gerelateerd: Kreeg een belletje of ik interesse had in een bepaalde rol. Super brede beschrijving maar uiteraard zijn mijn vragen en opmerkingen precies hetgeen de betreffende manager zoekt. 8)7
Goed, nog wel wat bedenkingen maar ok, ik wel best een uur besteden aan call en dan verder kijken. Of ik dan even een motivatie wil schrijven?
Heb ik persoonlijk nog niet meegemaakt. Dat is toch niet gebruikelijk of wel? Nog even los van het feit dat ik duidelijk nog niet gemotiveerd kan zijn omdat niet duidelijk is wat ze zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door DomiGijzen op 12-01-2023 14:05 ]

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Hmmbob schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:00:
Je onderschat het risico, en doet mensen die op dat risico wijzen (met alleen maar de suggestie om eens goed naar verzekeringen te kijken) af als overbezorgd met een ridicule vergelijking met helmen en 95 km/u. Zeg dan gewoon niets.
Ik had om die reden weinig zin om er nog inhoudelijk op in te gaan inderdaad...

Maar wellicht is een lab far fetched (voor hem), er zijn echter ook genoeg andere gevaren. Stel dat iemand gasflessen opslaat en dat er brand ontstaat doordat er (verouderde) apparatuur staat te draaien waar kortsluiting is ontstaan (niet heel vreemd toch?) - dat soort dingen wil je gedekt hebben lijkt me.

Bedrijven zoals ALLSAFE moeten niet voor niets aan allerlei eisen voldoen (waaronder op het gebied van brandveiligheid).

[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 12-01-2023 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Hmmbob schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:00:
Bij (voormalig) vrienden van ons zat gewoon een drugslab in de schuur naast het woonhuis, welke legaal verhuurd was aan een timmerman/timmerbedrijf. Niets gemerkt, terwijl ze er gewoon dagelijks waren.
Paar deuren verderop was het raak bij een paardenhouderij die een opslagruimte doorverhuurden.

Dus je zegt dat je beter gewoon direct als drugslab kan verhuren zodat je er nog iets aan overhoud? Ondernemen is risico nemen. :+

Overigens momenteel nog geen serieuze interesse vanuit mijn kant voor z'n bedrijfshal maar wel fijn om de reactie te lezen mocht ik de volgende keer tegen zoiets aanlopen. Helaas mag je z'n ruimte niet privé kopen en aan je BV verhuren (DGA dient verhuur aan eigen BV in box 1 op te geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:06
Ik ben even aan het puzzelen, puzzlen, eh? Iets aan het uitvogelen!

Een klant heeft een communicatiekanaal waar regelmatig vragen gesteld worden. Ze willen iemand beschikbaar om antwoord te geven. Ik kom niet weg met 8u per dag rekenen om op een slack-kanaal te hangen.
Heeft iemand ervaring met hoe je zoiets structureert? Iets retainer-achtigs misschien? Een toeslag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:42
Karp schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:45:
Heeft iemand ervaring met hoe je zoiets structureert? Iets retainer-achtigs misschien? Een toeslag?
Ligt aan de SLA: hoe snel wordt er verwacht dat je reageert? Als dat binnen 15 minuten moet, is het als een waakdienst waar best een fors tarief gerekend mag worden voor aanwezigheid. Is het prima als er een dag overheen gaat en en soms ook meer, dan zou ik het persoonlijk prima vinden als je gewoon beantwoordingstijd met een minimum van een kwartier rekent. Misschien ook een minimum aan zulke kwartieren per week.

[ Voor 8% gewijzigd door Aftansert op 12-01-2023 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
DomiGijzen schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:03:
[...]
Goed, nog wel wat bedenkingen maar ok, ik wel best een uur besteden aan call en dan verder kijken. Of ik dan even een motivatie wil schrijven?
Heb ik persoonlijk nog niet meegemaakt. Dat is toch niet gebruikelijk of wel? Nog even los van het feit dat ik duidelijk nog niet gemotiveerd kan zijn omdat niet duidelijk is wat ze zoeken.
Ze proberen gewoon zo goed mogelijk voorbereid te zijn om de perfecte, best verzorgde aanbieding te kunnen doen. Waarschijnlijk zijn er meerdere partijen die inschrijven?
Ik heb dat gehad waarbij ze referenties moesten hebben. Die gingen ze ook alvast nabellen. In het uiteindelijke gesprek werd mij snel duidelijk dat dit niet het type klant was die daar uberhaupt in geinteresseerd is. Doe ik dus ook nooit meer, want voor je referenties is het ook best irritant om een telefoontje te accepteren voor iemand die inmiddels alweer een tijdje weg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37

ralpje

Deugpopje

IZe willen iemand beschikbaar om antwoord te geven.
Dan moeten ze daarvoor betalen. Dus kun je prima wegkomen met die acht uur.
Als het al een bestaande opdracht is, dan duidelijk maken dat de tijd die je besteedt aan het antwoorden afgaat van de tijd die je aan de rest van je opdracht kunt besteden.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
ralpje schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:30:
[...]

Dan moeten ze daarvoor betalen. Dus kun je prima wegkomen met die acht uur.
Als het al een bestaande opdracht is, dan duidelijk maken dat de tijd die je besteedt aan het antwoorden afgaat van de tijd die je aan de rest van je opdracht kunt besteden.
Dat is wel erg kort door de bocht.

Via de mail krijg ik ook wel eens wat vragen. Ga ik ze dan ook 8 uur factureren? Het is allemaal heel afhankelijk hoe snel ze een reactie verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online

Een klant heeft een communicatiekanaal waar regelmatig vragen gesteld worden. Ze willen iemand beschikbaar om antwoord te geven. Ik kom niet weg met 8u per dag rekenen om op een slack-kanaal te hangen.
Persoonlijk zou ik concreet vragen wanneer het kanaal in de gaten gehouden kan worden, want het is wel erg makkelijk om iemand de hele dag op afroep te hebben staan die je alleen hoef te betalen als het nodig is.

De belangenrijkste vraag voor jezelf is hoe jij die tijd gaat invullen als je dient te monitoren maar geen werkzaamheden hebt. Een andere opdrachtgever zit er misschien ook niet op te wachten dat jij alleen voor ze werkt wanneer je geen werkzaamheden hebt.

Zelf zou ik het zoeken in een standby-tarief, hoger uurtarief en/of dat ze vragen vooraf indienen en niet op de dag zelf. Dat laatste heb ik ook een tijdje gedaan voor een klant en kwam erop neer dat ik elke dag alsnog 8 uur voor ze bezig was. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:15
Deveon schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:17:
[...]

Persoonlijk zou ik concreet vragen wanneer het kanaal in de gaten gehouden kan worden, want het is wel erg makkelijk om iemand de hele dag op afroep te hebben staan die je alleen hoef te betalen als het nodig is.

De belangenrijkste vraag voor jezelf is hoe jij die tijd gaat invullen als je dient te monitoren maar geen werkzaamheden hebt. Een andere opdrachtgever zit er misschien ook niet op te wachten dat jij alleen voor ze werkt wanneer je geen werkzaamheden hebt.

Zelf zou ik het zoeken in een standby-tarief, hoger uurtarief en/of dat ze vragen vooraf indienen en niet op de dag zelf. Dat laatste heb ik ook een tijdje gedaan voor een klant en kwam erop neer dat ik elke dag alsnog 8 uur voor ze bezig was. :+
Je zou natuurlijk een 2 uur als standaard tarief kunnen aanhouden.
Als er werk uitkomt bovenop de 2 uur standaard tarief gooien.

Wat wel heel belangrijk is :+ tijden afspreken wanneer je dus het kannaal in de gaten houdt. Ik vind daarnaast 30min/1 uur reactie tijd niet meer dan normaal. korter is bijna ondoenlijk.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:02
kwaazaar schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:18:
[...]

Ze proberen gewoon zo goed mogelijk voorbereid te zijn om de perfecte, best verzorgde aanbieding te kunnen doen. Waarschijnlijk zijn er meerdere partijen die inschrijven?
Ik heb dat gehad waarbij ze referenties moesten hebben. Die gingen ze ook alvast nabellen. In het uiteindelijke gesprek werd mij snel duidelijk dat dit niet het type klant was die daar uberhaupt in geinteresseerd is. Doe ik dus ook nooit meer, want voor je referenties is het ook best irritant om een telefoontje te accepteren voor iemand die inmiddels alweer een tijdje weg is.
Dat zou natuurlijk kunnen. Al ben ik zelf gewend dat de cv's die ik krijg in een gesprek worden toegelicht. Anders krijg je van die doorschuif taferelen en moet ik zelf nog alle werk gaan doen. Maarja, ik zou ook geen selectie tekst maken die de breedte van een hele afdeling heeft :)

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04:36
Mmm, vandaag voor het eerst een voorlopige aanslag ontvangen na 5 jaar zzp’en. Eigenlijk heb ik daar helemaal geen behoefte aan. Ben ook van olan de eerste maanden even geen klus op te pakken (zelf even met een product bezig). Naar wat ik begrijp kan ik deze gewoon bij de bdienst op 0’zetten zonder consequenties, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Ik ontving vanochtend een e-mail met de titel "Pro actief Contractaanpassingsvoorstel tbv {kenteken} {naam} h.o.d.n. {bedrijfsnaam}".
Geachte heer {Naam}

{Lessor} doet alles wat binnen haar mogelijkheden ligt om het wagenpark van onze klanten zo goed mogelijk te beheren. Volgens onze gegevens lijkt bovengenoemde auto structureel minder te rijden dan het contractueel vastgelegde jaarkilometrage. Wij willen voorstellen om het contract tussentijds naar beneden en ten gunste van {Naam} bij te stellen. Onderstaand treft u ons voorstel tot aanpassing van het jaarkilometrage aan.

Contractuele situatieWerkelijke situatie
Looptijd22 maanden22 maanden
Jaarkilometrage2500020000
Leaseprijs per maand € 714,74€ 695,70
Leaseprijs per km € 0,34€ 0,42
Meer / minder km’s in cent / km8,66 / 8,668,66 / 8,66
Einddatum01-01-202401-01-2024

Het voorgestelde tarief zal per 1-2-2023 doorgevoerd worden, dit betekent dat met terugwerkende kracht het verschil van € -209,55 met u verrekend zal worden. Het te verrekenen bedrag zal aangepast worden indien de doorvoerdatum wijzigt.

Dit voorstel zal na 10 werkdagen worden doorgevoerd.
Als ik dit zo lees, geven zij aan in mijn "voordeel" het te willen wijzigen maar de leaseprijs per km stijgt van 34 cent naar 42 cent voor zogenoemd 19,04 EUR ex. btw voordeel (minder betalen) per maand. Ik mocht het afgelopen jaar inderdaad meer thuis werken dan verwacht en kwam slechts tot 15.966 werkelijke kilometers.

Gek genoeg noemen zij hun voorstel (betiteling e-mail) "Werkelijke situatie" en vragen zij niet om akkoord, maar enkel te reageren als dit niet overeenstemt met de werkelijke situatie. Verwoording is vaag, maar lijkt mogelijk het voorstel niet te accepteren. Gelijk maar mijn hoofdovereenkomst, leasecontract en de algemene voorwaarden erbij gepakt waarin o.a. dit staat:
In de navolgende gevallen kan Lessor het Leasetarief tussentijds aanpassen:
...
g) wanneer het werkelijk aantal gereden kilometers per maand meer dan 10% afwijkt van het contractueel overeengekomen aantal kilometers per maand (berekend over een periode van tenminste 6 maanden). Daarnaast kan Lessor in dit geval overgaan tot aanpassing van de duur van de Leaseovereenkomst;
en
5. Lessor is gerechtigd het Leasetarief opnieuw te berekenen indien de Leaseovereenkomst eindigt doordat met het Object het Technisch Maximum kilometrage is bereikt en dit plaatsvindt vóór het verstrijken van de Looptijd, dan wel als het Werkelijke Jaarkilometrage 10% of meer afwijkt van het contractueel overeengekomen Jaarkilometrage. De herberekening van het Leasetarief zal plaatsvinden op grond van de Werkelijke Jaarkilometrage, de Werkelijke Looptijd en de calculatiegrondslagen. Het door de herberekening gewijzigde leasetarief geldt met terugwerkende kracht vanaf de ingangsdatum van de Leaseovereenkomst tot en met de datum waarop de Leaseovereenkomst eindigt. De uit de herberekening voortvloeiende bedragen zijn per direct verschuldigd door de Lessee aan de Lessor.
Ze zijn dus gerechtigd het aan te passen maar het is niet verplicht, ben benieuwd wat ze zeggen als ik aangeef het er niet mee eens te zijn. Start per 1 feb bij een nieuwe klant waardoor aantal te rijden kilometers toch anders uitvalt. Iemand ervaring met een soortgelijk voorstel? De meer /minder km's in cent / km bedragen hetzelfde, waardoor ik goedkoper uit ben met een Jaarkilometrage van 25k dan 20k - in beide gevallen (zowel meer als minder km) uitgaande van de Leaseprijs per km.

PS: Gaat om een e-Niro met 4% bijtelling.

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:57
filipy23 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:09:
Mmm, vandaag voor het eerst een voorlopige aanslag ontvangen na 5 jaar zzp’en. Eigenlijk heb ik daar helemaal geen behoefte aan. Ben ook van olan de eerste maanden even geen klus op te pakken (zelf even met een product bezig). Naar wat ik begrijp kan ik deze gewoon bij de bdienst op 0’zetten zonder consequenties, toch?
Als je verwachting nu zgn. €0,– is, kun je dit aangeven en gaat dit volledig conform de regels.

Dat je dan achteraf toch veel meer gedraaid hebt… Tja, fijn, maar buiten verwachting.

M.a.w., je kunt dit nagenoeg altijd verdedigen / onderbouwen en dus zonder consequenties doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Mirabis schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:27:
Ik ontving vanochtend een e-mail met de titel "Pro actief Contractaanpassingsvoorstel tbv {kenteken} {naam} h.o.d.n. {bedrijfsnaam}".

[...]

Als ik dit zo lees, geven zij aan in mijn "voordeel" het te willen wijzigen maar de leaseprijs per km stijgt van 34 cent naar 42 cent voor zogenoemd 19,04 EUR ex. btw voordeel (minder betalen) per maand. Ik mocht het afgelopen jaar inderdaad meer thuis werken dan verwacht en kwam slechts tot 15.966 werkelijke kilometers.

Gek genoeg noemen zij hun voorstel (betiteling e-mail) "Werkelijke situatie" en vragen zij niet om akkoord, maar enkel te reageren als dit niet overeenstemt met de werkelijke situatie. Verwoording is vaag, maar lijkt mogelijk het voorstel niet te accepteren. Gelijk maar mijn hoofdovereenkomst, leasecontract en de algemene voorwaarden erbij gepakt waarin o.a. dit staat:

[...]

en

[...]

Ze zijn dus gerechtigd het aan te passen maar het is niet verplicht, ben benieuwd wat ze zeggen als ik aangeef het er niet mee eens te zijn. Start per 1 feb bij een nieuwe klant waardoor aantal te rijden kilometers toch anders uitvalt. Iemand ervaring met een soortgelijk voorstel? De meer /minder km's in cent / km bedragen hetzelfde, waardoor ik goedkoper uit ben met een Jaarkilometrage van 25k dan 20k - in beide gevallen (zowel meer als minder km) uitgaande van de Leaseprijs per km.

PS: Gaat om een e-Niro met 4% bijtelling.
Je meer/minder km prijs is gelijk dus in principe maakt het niet uit gezien dat vaak de rekensom is waar de maandprijs op wijzigt. Als je straks weer 25dkm per jaar gaat rijden kom je dan op hetzelfde maandbedrag uit, maar als je het zeker wilt weten kan je dat het beste even navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aftansert
Als je een voorlopige aangifte doet, wordt er van je verwacht dat je jouw verwachte winst en andere belastinggegevens naar waarheid invult. Al het andere is simpelweg belastingfraude en beboetbaar (is terug te vinden ergens eerder in dit topic).

Alleen: het is staande praktijk bij velen om de winst op nul te zetten, zelfs als een nulwinst zeer slecht te onderbouwen is, en hier wordt vrijwel nooit op gehandhaafd.

Denk ook niet alleen aan wat mag: denk ook aan verantwoord met geld omgaan. Als je winst hebt / verwacht dit jaar, bouw je ook een belastingschuld op met een voorlopige aangifte op nul. Schulden kunnen risicovol zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Aftansert op 12-01-2023 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Verkeerd topic :D

[ Voor 92% gewijzigd door c-nan op 12-01-2023 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry77
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17:24
Vraag het ChatGPT

Potver, ninja edit hoor

[ Voor 8% gewijzigd door fry77 op 12-01-2023 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Lang verhaal kort: ja, ze mogen dit doen, maar ook ja: je mag hier best op reageren - zeker als je verwacht dat er meer gereden gaat worden. Kan me niet voorstellen dat ze heel moeilijk doen, maar goed: ze hebben ook geen zin om "bank" te spelen en je straks heel vee terug te moeten betalen.

FF bellen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Aftansert schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:15:
Denk ook niet alleen aan wat mag: denk ook aan verantwoord met geld omgaan. Als je winst hebt / verwacht dit jaar, bouw je ook een belastingschuld op met een voorlopige aangifte op nul. Schulden kunnen risicovol zijn.
Hoewel ik begrijp wat je bedoeld te zeggen, is wat hier staat simpelweg niet waar. Pas na de aanslag bij de belastingdienst (volgend jaar juni ofzo over het huidige jaar) ontstaat er een schuld die je moet inlossen.

Je zou er wel "als goed koopman" een reservering voor moeten maken inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Wat @Aftansert zegt is in theorie waar: in theorie zou je geen 0-voorlopie aangifte mogen doen als je toch denkt winst te maken.

In de praktijk is die soep niet zo heet en kan je dat inderdaad doen, zeker als je een goede onderbouwing hebt (bijvoorbeeld: ik heb geen klus).

Net als dat mijn opdracht officieel op 31/3 afloopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:06
Bedankt voor de inhoudelijke feedback! Ik merk dat er verschillende factoren zijn die ik helderder wil:

- Hoeveelheid vragen/werk (niet verrassend)
- Gewenste reactiesnelheid, aansluitend op het SLA-verhaal hier
- Welk medium er gebruikt wordt, en dan vooral om te weten of er notificaties mogelijk zijn of niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aftansert
Hmmbob schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:14:
[...]

Hoewel ik begrijp wat je bedoeld te zeggen, is wat hier staat simpelweg niet waar. Pas na de aanslag bij de belastingdienst (volgend jaar juni ofzo over het huidige jaar) ontstaat er een schuld die je moet inlossen.

Je zou er wel "als goed koopman" een reservering voor moeten maken inderdaad.
Als je zo schuld definieert (mijn opmerking betrof vooral een moraal van financiële verantwoordelijkheid), dan is goed koopmansgebruik niet van toepassing: de reservering van belastingschuld is een privéaangelegenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Ik ben even aan het puzzelen, puzzlen, eh? Iets aan het uitvogelen!

Afhankelijk van wat de verwachtingen zijn. Hoe meer eisen, hoe meer daar tegenover mag staan.

Zelf antwoord ik altijd dezelfde dag, ben ik bij mijn andere klant aan de slag dan reageer ik in de lunch pauze of wanneer ik klaar ben. Willen ze je on call hebben en direct reageren dan neig ik al gauw naar vol tarief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Aftansert schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:23:
[...]

Als je zo schuld definieert (mijn opmerking betrof vooral een moraal van financiële verantwoordelijkheid), dan is goed koopmansgebruik niet van toepassing: de belastingschuld is een privéaangelegenheid.
Touché. :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Karp schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:16:
Bedankt voor de inhoudelijke feedback! Ik merk dat er verschillende factoren zijn die ik helderder wil:

- Hoeveelheid vragen/werk (niet verrassend)
- Gewenste reactiesnelheid, aansluitend op het SLA-verhaal hier
- Welk medium er gebruikt wordt, en dan vooral om te weten of er notificaties mogelijk zijn of niet
Ik heb ook een klant gehad die me gewoon een vraag/probleem door gaf, en waar ik dan "die dag ergens of morgen ofzo" wel een keer op kon antwoorden / actie ondernemen. Soort van "best effort" dus. Dat was gewoon uurtje factuurtje, met een minimum van 1u (tenzij het écht heel klein was natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Laatst online: 19-09 10:32

TMC

Deveon schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:40:
[...]

Het enige waar ik op "neer kijk" zijn externe op consumenten laptops.
Helemaal mee eens. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
[...]

Als je een voorlopige aangifte doet, wordt er van je verwacht dat je jouw verwachte winst en andere belastinggegevens naar waarheid invult. Al het andere is simpelweg belastingfraude en beboetbaar (is terug te vinden ergens eerder in dit topic).
Als je in januari geen klus hebt en die nog moet zoeken (en vinden), dan is de winstverwachting nog €0,- Dat kan je prima in je voorbelasting opgeven. Zodra je een contract hebt weet je voor hoelang, per wanneer en tegen welke vergoeding, dan pas je gewoon je voorbelasting weer aan. Daar is niks mis mee toch?!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
Ik kijk neer op mensen die neerkijken op mensen. Ik probeer me daarbij wel een plaatje te maken hoe die koppen dan staan. Ik kom dan in een soort Escher-kronkel... :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 11:11
Ik heb dit ook eerder gedaan, omdat ik een tijd wat minder wilde werken, dat kan zonder problemen. Je krijgt dan weer gewoon de rekening na de aangifte inkomsten belasting.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filipy23
RonaldHeirbaut schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 22:22:
[...]

Ik kijk neer op mensen die neerkijken op mensen. Ik probeer me daarbij wel een plaatje te maken hoe die koppen dan staan. Ik kom dan in een soort Escher-kronkel... :9
Dus zodra iemand neerkijkt kijk jij neer op jezelf? En dat hou je vol mentaal 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
[...]

Hej, het was niet mijn idee om een voorlopige aanslag te sturen. Zoals ik al zei ben ik al vijf jaar zzp’er en prima in staat om zelf de correcte reserveringen te aan te houden.

Ik heb eerlijk gezegd ook absoluut geen idee waarom ik dit jaar een voorlopige aanslag heb gekregen en de jaren daarvoor niet. En de reden dat ik er vanaf wil is simpel: ik heb het geld de komende maanden niet beschikbaar om het te betalen. Dus hij gat maar naar nul.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
filipy23 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 06:36:
[...]

Dus zodra iemand neerkijkt kijk jij neer op jezelf? En dat hou je vol mentaal 😉
Het is zwaar! Heb een nek als een giraffe. :+

Maar zonder dollen: neerkijken op iemand vind ik wel zware woorden; ze zijn zo oordelend. Wij als ZZP-ers proberen gewoon onze centen te verdienen. Niet iedereen kan zich een Macbook Pro met 64G en 2Tb veroorloven. Je weet nooit hoe een thuissituatie is. Iemand kan gescheiden zijn en de helft van zijn centen aan alimentatie moeten betalen. Misschien wel in de schulden. En als dan je laptoppetje (zoals mijn kleindochter dat noemt) vervangen moet worden, misschien moet je dan even een kleine Acer of Medion kopen bij de MM. Dat geldt ook voor aankomen in je Fiat Punto, VW Fox of Dacia.

Draai het eens om. Iemand komt aan in zijn Mercedes E-klasse, dikke Macbook Pro (laatste model) en een iPhone 14. Moeten we die dan oordelen als "patser met te hoog tarief"? Of als iemand die houdt van mooie spullen en daar ook gewoon hard voor werkt? Misschien woont hij/zij nog wel in een sociale huurwoning of studentenflat.

Ik zie hier mensen vertellen dat hun tarief ongeveer €75 is. Maar ook €125. Dat is op jaarbasis al gauw een verschil van €75.000. Dat bepaalt of je dan op iemand kan neerkijken, omdat je voor dat geld leukere dingen kan doen?!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Zolang je prima werkt aflevert, lekker boeiend dat het op een Acer gebeurd. Heb meer moeite met mensen die weigeren te investeren in hulpmiddelen waar je echt beter van wordt zoals een extern scherm met goed bureau. De hele dag met een hagelnieuwe 13" Macbook op een houten stoel aan de keukentafel is voor niemand goed. Dan liever een moderne Acer met groot scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:21
jadjong schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:09:
Zolang je prima werkt aflevert, lekker boeiend dat het op een Acer gebeurd. Heb meer moeite met mensen die weigeren te investeren in hulpmiddelen waar je echt beter van wordt zoals een extern scherm met goed bureau. De hele dag met een hagelnieuwe 13" Macbook op een houten stoel aan de keukentafel is voor niemand goed. Dan liever een moderne Acer met groot scherm.
Wat is 'weigeren' in deze context?

Edit: ik lees je post nog een keer en ik had het verkeerd begrepen. Ik denk dat we hier wel op dezelfde golflengte zitten. Weigeren als in verkeerde zuinigheid vind ik ook een beetje dom.

Als iemand gewoon goed werk levert op oud of goedkoper spul dan is daar toch niks mis mee. Iedereen moet doen waar hij/zij/hun/etc goed bij voelt. Zo heb ik wel ooit gewerkt met iemand die elke 3 jaar 2 dik uitgevoerde Lenovo thinkpads aanschafte (1 reserve voor de zekerheid 8)7 ) die minder opleverde dan iemand waar ik nu mee werk die altijd op een 2ehands macbook werkt.
Sterker nog, ik heb zelf een macbook van late 2012 liggen en zou daar ook prima op kunnen werken in bepaalde opdrachten.

Voor alle 'neerkijkers' wil zeggen, kijk eerst eens goed naar jezelf voor je naar een ander kijkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Kawa op 13-01-2023 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• figlio del comm
filipy23 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 06:46:
[...]

...... en prima in staat om zelf de correcte reserveringen te aan te houden.
... de reden dat ik er vanaf wil is simpel: ik heb het geld de komende maanden niet beschikbaar om het te betalen. Dus hij gat maar naar nul.
Juist omdat je het geld kennelijk niet beschikbaar hebt, helpt de BD je door je een voorlopige aanslag te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
jadjong schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:09:
Dat inderdaad! Had een collega die regelmatig klaagde over z'n nek, ondertussen 4dagen per week thuis werkte op de surface van de opdrachtgever, zonder scherm/muis/toetsenboard...
Dat vind ik dan gewoon dom! koop voor 200,- een extern scherm en voor 50,- een muis/toetsenboard. Lijkt mij een stuk goedkoper dan uitvallen met nekklachten en een tijd niet kunnen werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 08:37
Wbt laptops lijkt me betrouwbaarheid het belangrijkste. En dan koop ik liever een lenovo dan acer of iets anders wat al wiebelt als het uit de doos komt. Bij een tarief van 75 is een dag werk 600 euro waard, en daarvoor kan je een prima laptop kopen. Ik heb dan een Ryzen 7 omdat ik als dev toch wat ruwe kracht beschikbaar wil hebben, maar in de praktijk gaat ie alleen voluit als teams opgestart moet worden ;( . De meeste recente laptops voldoen wbt specs ruimschoots voor 80% van de zzp-ers, dus koop dan een fatsoenlijk merk.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
figlio del comm schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:32:
[...]

[...]

Juist omdat je het geld kennelijk niet beschikbaar hebt, helpt de BD je door je een voorlopige aanslag te sturen.
Dat het niet beschikbaar is, betekent niet dat ik het niet heb :). Ik heb gewoon genoeg geld om een tijdje zonder opdrachtgever te zitten, maar als ik nu een belastingaanslag krijg voor een inkomen dat ik misschien niet ga verdienen moet ik kosten maken om meer geld beschikbaar te krijgen (deposito's voortijdig be-eindigen / aandelen verkopen, etc.). Daar heb ik geen zin in. Ik vind het prima om belasting te betalen, maar dan wel op het moment dat ik het verdien en niet al voordat ik het ga verdienen...
Pagina: 1 ... 368 ... 643 Laatste