Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Crazy D schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:23:
[...]

Maar dat zakgeld is dan toch gewoon bonus en is belast? Of zou het moeten zijn.

Nou ja de logica is niet heel ver te zoeken omdat net als met het bureau, er te makkelijk misbruik van wordt gemaakt (of is, in het verleden). Bankstel voor op je kantoor, een grote tv om heel de dag RTL-Z op aan te hebben.... Dat kun je als bedrijf met kantoorpand ook aanschaffen maar tenzij je die spullen thuis zet, zul je er op kantoor wat minder prive voordeel aan hebben (tenzij je kantoor een woonkamer is en je op die tv elke zondag F1 gaat kijken :P). En met overnachtingen natuurlijk net zo. Het is heel makkelijk om een hotelletje te boeken, lekkere maaltijd erbij, omdat je de volgende ochtend om 9 uur een "kennismaking" hebt bij een bedrijf en je wilt goed uitgerust daar verschijnen dus die anderhalf uur in de auto gaat 'm dan niet worden.

Ik weet niet of er echt vaak misbruik van gemaakt wordt en over wat voor bedragen je het dan hebt. Per persoon zal het meestal heus niet om 1000'en euro's gaan maar ja met alle zzp'ers bij elkaar tikt het dan toch aan.

Is het nuttig? Nee dat denk ik zeker niet, pak dan eerst de situaties aan waarin daadwerkelijk miljoenen euro's worden misgelopen dankzij leuke constructies en afspraken.
Hoe het zakgeld met de Belastingdienst geregeld was weet ik niet. Als ik externe moest ik echter wel bonnetjes bij mij werkgever indienen en gold het zakgeld als maximale budget.

Echter het punt blijft dat werknemers bepaalde zaken wel mogen krijgen van de werkgever, maar als ZZP mag je het niet zakelijk opvoeren. Dat een bank niet mag als je thuiskantoor niet aan de voorwaarde voldoet snap ik, maar waarom is er geen uitzondering voor een Arbo werkplek? Ik dacht dat ze wilde voorkomen dat de ZZP'ers arbeidsongeschikt worden..

Die overnachting die je noemt mag trouwens wel gewoon, alleen het eten blijkbaar niet. Slapen is geen privé aangelegenheid en zoals ook in het artikel genoemd wordt ben je vrij om zelf te bepalen hoe je onderneming runt. Die overnachting en maaltijd kost je waarschijnlijk nog steeds meer dan uitkeren, belasting betalen en thuis slapen & eten. Zakelijke kosten gaan nog steeds ten koste van je winst he. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:01

Crazy D

I think we should take a look.

Ernemmer schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:51:
[...]

Andere opdracht van 40 uur zoeken dan. Toch zonde om 20 procent van je mogelijke inzet niet te gebruiken voor omzet.
Of genieten van meer inkomen met minder werken.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Yucon schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 07:20:
[...]
Dit is wel heel opmerkelijk. Ik begrijp het idee van de vrije keuze ook niet echt aangezien met een gasstelletje op je hotelkamer aan de slag gaan toch wel wat gefronste wenkbrauwen zal opleveren. Daarnaast sluit die 80% aftrekbaarheid imho juist aan bij het idee alleen de horeca-meerkosten af te trekken dus zou het vreemd zijn als het alsnog op deze manier beperkt wordt.
Ik vind Jongbloed wel heel slecht de uitspraak gelezen te hebben:

Dit was de situatie (vet = mijn nadruk)
2.2.

De eerste opdracht van belanghebbende was vanaf oktober 2012 bij [A] in [vestigingsplaats] voor zes maanden. Belanghebbende heeft in verband daarmee gedurende zes maanden een kamer gehuurd bij het conferentieoord [naam conferentieoord] te [vestigingsplaats 2] . Belanghebbende is vanaf augustus 2014 gedurende zes maanden werkzaam geweest bij [B] te [vestigingsplaats 3] . In verband daarmee heeft hij een studio in Amsterdam gehuurd, waar hij van zondagavond tot en met vrijdag verbleef. De studio beschikte over een éénpitskookplaat. Belanghebbende is vanaf februari 2015 tot december 2015 werkzaam geweest voor [C] in [vestigingsplaats 4] . In verband daarmee heeft belanghebbende in Tilburg een kamer gehuurd, waar hij van zondagavond tot en met vrijdag verbleef. Bij de kamer kon een keuken gedeeld worden. Op de kamer had belanghebbende de beschikking over een magnetron.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Crazy D schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:26:
[...]

Of genieten van meer inkomen met minder werken.
Dat doe ik inderdaad wel, maar de vraagsteller was op zoek naar meer werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:22
Aftansert schreef op donderdag 22 december 2022 @ 23:53:
In dit geval is een fiscale eenheid voor de btw minder gedoe dan BTW verrekenen. In het meest simpele scenario is er geen integratie van je boekhoudpakket nodig. Er verandert letterlijk niets behalve dat je geen BTW rekent over facturen tussen holding en werkmaatschappij. Beide ondernemingen mogen ook met een eenheid gewoon apart aangifte omzetbelasting doen, zonder nummer voor de eenheid. Ook hoeft de eenheid niet aangemeld te worden bij de Belastingdienst.

De Belastingdienst schrijft: "De fiscale eenheid kan bijvoorbeeld 1 btw-aangifte doen voor alle ondernemingen samen doen, of verschillende btw-aangiften doen voor iedere onderneming apart", en "Daarnaast is het mogelijk om te handelen alsof sprake is van een fiscale eenheid, dus zonder beschikking".
"Er verandert letterlijk niets"

Pas wel een klein beetje op met deze uitspraak. Genoeg ondernemers kiezen voor een Holding-Werkmaatschappij om op deze manier ook de aansprakelijkheid van elkaar los te trekken, zie ook:
Een belangrijk voordeel van een holdingconstructie is het spreiden van risico’s. Als je de ondernemingsactiviteiten vanuit de werkmaatschappij uitvoert en een afnemer is niet tevreden of dient een claim in, is dat een claim tegen de werkmaatschappij. De werkmaatschappij heeft namelijk het werk verricht. Als de aansprakelijkheidsstelling of claim leidt tot het faillissement van je werkmaatschappij blijven de bezittingen die je in de holding hebt ondergebracht buiten het faillissement.
Dat gaat niet meer op wanneer je kies voor de fiscale eenheid!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:40

Yucon

*broem*

Skyaero schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:46:
[...]

Ik vind Jongbloed wel heel slecht de uitspraak gelezen te hebben:

Dit was de situatie (vet = mijn nadruk)

[...]
Ik ben het zowaar met de rechter eens :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:40
Deveon schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:15:
Echter het punt blijft dat werknemers bepaalde zaken wel mogen krijgen van de werkgever, maar als ZZP mag je het niet zakelijk opvoeren. Dat een bank niet mag als je thuiskantoor niet aan de voorwaarde voldoet snap ik, maar waarom is er geen uitzondering voor een Arbo werkplek? Ik dacht dat ze wilde voorkomen dat de ZZP'ers arbeidsongeschikt worden..
Dat snap ik zelf ook niet. Als ze het hadden beperkt tot de werkplek (bureau, stoel, etc) kon ik het volledig begrijpen. Dan beperk je de kans op misbruik terwijl de logische kosten wel af te trekken zijn.
Zeker als het op de balans moet + max 1 bureau per medewerker/eigenaar per locatie.

Net als energie-kosten voor je thuiskantoor, waarom hebben ze de onbelaste thuiswerk-vergoeding niet ook voor ons open gesteld a la de kilometer-vergoeding?
Sure het is maar 2 euro per dag, maar het is still iets.

[ Voor 4% gewijzigd door hackerhater op 23-12-2022 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Ik betaal mijn voorlopige aangifte IB met een maandelijkse automatische incasso. Nogmaal schrijft de belastingdienst rond de 18e van de maand af alleen deze maand is er nog niets afgeschreven. Zijn er hier meer zzp'ers waar dat het geval is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
  • Laatst online: 19:54
@Afas bij mij wordt dat altijd de laatste (werk)dag van de maand geïncasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabello
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:50
Cranberry schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:49:
@Afas bij mij wordt dat altijd de laatste (werk)dag van de maand geïncasseerd.
Bij mij ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• griphin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 06:22
Afas schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:46:
Ik betaal mijn voorlopige aangifte IB met een maandelijkse automatische incasso. Nogmaal schrijft de belastingdienst rond de 18e van de maand af alleen deze maand is er nog niets afgeschreven. Zijn er hier meer zzp'ers waar dat het geval is?
In december incasseert de belastingdienst op of net voor 31 december: https://www.belastingdien...stingdienst-aanvragen-v-a

(Er staat nu 2023, maar een paar weken geleden stond het hier hetzelfde voor 2022). Als je kiest voor zelf overboeken, kun je natuurlijk zelf de laatste dag van de maand kiezen. Bij automatisch incasso wordt dit normaal op de dag van de aanslag gedaan. Dat wil zeggen, precies 1 maand na dagschrift van de aanslag, volgt dan de eerste automatische incasso en dat volgt dan alle maanden op diezelfde dag in de maand met uitzondering van december.

[ Voor 21% gewijzigd door griphin op 23-12-2022 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 13:32

bord4kop

maximaal 100KB!

Headfirst is te laat met betalen.

Meer mensen last van?

| Security Management |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Kaspers schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:12:
[...]

"Er verandert letterlijk niets"

Pas wel een klein beetje op met deze uitspraak. Genoeg ondernemers kiezen voor een Holding-Werkmaatschappij om op deze manier ook de aansprakelijkheid van elkaar los te trekken, zie ook:

[...]

Dat gaat niet meer op wanneer je kies voor de fiscale eenheid!
"Letterlijk niets" is inderdaad misschien iets te sterk. Sloeg vooral op de boekhouding.

Maar: Als er al wederzijdse aansprakelijk geldt, gaat dat alleen om verschuldigde omzetbelasting, en niet om andere aansprakelijkheden. Bovendien geldt er in dat geval geen hoofdelijke aansprakelijkheid zonder beschikking van fiscale eenheid voor de btw. Komt in ieder geval dicht bij "letterlijk niets" uit, maar uiteraard, doe zelf ook je huiswerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17
bord4kop schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:56:

Meer mensen last van?
Alweer? Of nog steeds?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
c-nan schreef op woensdag 2 november 2022 @ 09:07:
Uurtarief wijzigingen bij 1 van de overheid clubs:

***members only***
Bedankt nog voor deze post. Ik was even aan het zoeken naar een goede index. Consumentenprijzen vind ik niet reëel en de dienstenprijsindex lijkt niet genoeg data voorhanden per branche, dus wat twijfels over de gehele DPI. Al komt die wel gunstiger uit.

Wat zien jullie nog meer in de IT Zakelijke Dienstverlening markt qua gebruikte index?

En wat is een correcte werking. Als je in Oktober een klus begint, dan in Januari al indexeren t.o.v. januari het jaar er voor, of enkel januari t.o.v. oktober?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:47

Meer mensen last van?
Dat lijkt zo'n beetje de vraag van elke maand te zijn. Zie ook mijn eerdere bericht waar ze zich ook ff vanaf dachten te maken met "ja, maar de overeenkomst is niet geldig na 31/12". ;w

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
Liegebeest schreef op donderdag 22 december 2022 @ 22:52:
Ik geloof dat ik weer even HeadFirst goed in de gaten moet gaan houden. :|

Eind deze maand loopt mijn contract met de huidige klant af. In Select kreeg ik een melding dat mijn huidige factuur "on hold" is gezet, omdat er geen geldig contract meer is. Breh! Je kan niet mijn facturen over de contract-periode niet uitbetalen, omdat het contract is afgerond.
Kijk ik nu in de portal, dan staat er dat ze vandaag hebben betaald. Ze zijn echt van het last-minute betalen om de laatste minuten van rente er uit te halen, ofzo.

Nadeel is dat't er dus weer niet op staat bij mij. Morgen nog eens checken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liegebeest
YaaD schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:49:
Heeft iemand van jullie ervaring of het einde van het jaar nog gehaald kan worden of is het beter om te gaan escaleren (een mail sturen met de vraag naar de status) en de boel wat te bespoedigen? De opdrachtovereenkomst moet worden aangeleverd door de opdrachtgever maar wil ze ook niet direct achter de broek aan zitten (zou natuurlijk wel moeten) maar ik weet niet of dat gepast is (is allemaal nieuw voor me)
Escaleren is aan hun kant, blijven pingen. Nadeel is dat zij zich zullen verschuilen achter de klant... Which is stupid, want jij doet met hen zaken. :F

Maar goed, zoals een ander al zei: als je wilt hameren, waarschuw je de klant dat de papierwinkel nog niet rond is en dat dit vertraging op gaat leveren voor jouw startdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 13:32

bord4kop

maximaal 100KB!

dank voor de reacties @RichieB & @Liegebeest ..

Deadline was gister. Overigens ook bizar, ik heb 14 dagen afgesproken. Maar door al het heen & weer sturen van uren akkoord, factuurvoorstellen en de bevestigingen daarvan, is 14 dagen na de 1e van de maand toch ineens de 22e van de maand. Of nog later 8)7
spoiler:
dat irriteert mij O-)

In dit geval heb ik gebeld, gemaild en nog eens gebeld. Ook als is het nu 1 dag te laat. (vanwege kerst en oud / nieuw vrees ik voor de betaling in december...)

Nu blijkt dat mijn factuur van november nog niet eens in het systeem staat.
Je hebt fackking één taak die je moet uitvoeren. En voor ieder uur dat IK werk krijgen jullie daar €4,50 voor.

Kutzooi, kan ik weer geld gaan overboeken van mijn spaar :(

| Security Management |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepernoot
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 22:28
bord4kop schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:34:
dank voor de reacties @RichieB & @Liegebeest ..

Deadline was gister. Overigens ook bizar, ik heb 14 dagen afgesproken. Maar door al het heen & weer sturen van uren akkoord, factuurvoorstellen en de bevestigingen daarvan, is 14 dagen na de 1e van de maand toch ineens de 22e van de maand. Of nog later 8)7
spoiler:
dat irriteert mij O-)

In dit geval heb ik gebeld, gemaild en nog eens gebeld. Ook als is het nu 1 dag te laat. (vanwege kerst en oud / nieuw vrees ik voor de betaling in december...)

Nu blijkt dat mijn factuur van november nog niet eens in het systeem staat.
Je hebt fackking één taak die je moet uitvoeren. En voor ieder uur dat IK werk krijgen jullie daar €4,50 voor.

Kutzooi, kan ik weer geld gaan overboeken van mijn spaar :(
Herinner sturen en boetebedrag mee sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Pepernoot schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:41:
[...]

Herinner sturen en boetebedrag mee sturen
Dikke kans dat Headfirst dat in haar voorwaarden heeft staan. Bij mij neemt Brainnet de factuur niet in behandeling zonder geaccordeerde urenstaat en pas bij binnenkomst gaat de 30 dagen betaaltermijn lopen. Het valt nog alles mee dat ze niet de 35 dagen van het overbruggingsjaar hanteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
Zullen we gewoon met z'n allen die ballentent Headfirst boycotten? En dan vooral ook de opdrachtgevers laten weten waarom je die opdracht bij hun niet aanneemt..

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb vorige week ook eens een eerste inventarisatie gedaan op de genoemde platforms. Valt me op dat er vooral inhoudelijke (technische) functies worden gevraagd voor opdrachten en veel minder management (R&D / Product Management / Manager consultancy etc.). Is daar een reden voor (andere platformen?) of wordt management minder vaak ingehuurd tenzij interim vanwege hoge druk door uitval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:09
Deveon schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:57:
[...]

Dikke kans dat Headfirst dat in haar voorwaarden heeft staan. Bij mij neemt Brainnet de factuur niet in behandeling zonder geaccordeerde urenstaat en pas bij binnenkomst gaat de 30 dagen betaaltermijn lopen. Het valt nog alles mee dat ze niet de 35 dagen van het overbruggingsjaar hanteren.
Dat is voor mij een echte nogo. Factuur is factuur. Betalen pannenkoek. Wat dat betreft ben ik allang genezen. Dan maar niet werken via dat soort toko’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:39

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Krijg altijd heerlijk op tijd het geld gestort. Nooit langer als 30 dagen. Mag ook wel met 15euro marge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
RonaldHeirbaut schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:33:
[...]

Dat is voor mij een echte nogo. Factuur is factuur. Betalen pannenkoek. Wat dat betreft ben ik allang genezen. Dan maar niet werken via dat soort toko’s
Van mij mogen ze het nog wel 30 dagen vast houden als dat betekent dat er €5 per uur op komt hoor zo lang ze maar duidelijk aangeven wanneer ze betalen en dat ook waar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Deveon schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:57:
[...]

Nee klopt, dat is inderdaad wat ze doen. Maar, omdat ik Premium heb garanderen ze betaling in 14 dagen. En ze garanderen dat je hun factuurvoorstel de Woensdag van de eerste volledige week van de maand krijgt. Maar helaas, geen van beiden voldoen ze altijd aan... Sterker nog, vaker niet dan wel. Maar goed, de factuur over November heeft bij mij dus de datum 8/12 en de verloop dus op 22/12.

Toch eens vragen bij deze klanten of ze ook met andere tussenpartijen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
RichieB schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:58:
Zullen we gewoon met z'n allen die ballentent Headfirst boycotten? En dan vooral ook de opdrachtgevers laten weten waarom je die opdracht bij hun niet aanneemt..
Nu ja, laat HF nou ook net de partij zijn waar ik steeds die best-goeie opdrachten vind. De betrokken opdrachten had ik nog niet bij een andere tussenpartij gezien en een directe acquisitie bij hen is ook niet mogelijk.

Maar... ik snap je punt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 21:00

Meer mensen last van?
Ja, alweer. Net als bij vorige week, en de week ervoor.

Vervaldatum op zondag, geld pas op dinsdag. Heel irritant. Heb maandag gebeld, toen was het "ja we betalen op de vervaldatum, en dan ligt het aan de bank hoe snel je je geld krijgt". My ass, je bent gewoon te laat.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Waarom jezelf opwinden over die 2-3 dagen, elke paar pagina's komt het wel weer voorbij, is toch zonde van je tijd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aftansert
  • Nu online
Ernemmer schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 23:03:
Waarom jezelf opwinden over die 2-3 dagen, elke paar pagina's komt het wel weer voorbij, is toch zonde van je tijd?
Omdat het een bullshitverhaal is. Er staat ze niets in de weg om gewoon op tijd te betalen. Ze krijgen veel eerder door de overheid betaald. Ze kunnen als ze dat willen gewoon op de helft van de betaaltermijn het bedrag voldoen.

[ Voor 54% gewijzigd door Aftansert op 23-12-2022 23:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Aftansert schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 23:19:
[...]

Omdat het een bullshitverhaal is. Er staat ze niets in de weg om gewoon op tijd te betalen. Ze krijgen veel eerder door de overheid betaald. Ze kunnen als ze dat willen gewoon op de helft van de betaaltermijn het bedrag voldoen.
Klopt, maar dat doen ze niet, dat jij je er over opwind zal hun echt niet bewegen om het anders te gaan doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aftansert
  • Nu online
Ernemmer schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 23:21:
[...]

Klopt, maar dat doen ze niet, dat jij je er over opwind zal hun echt niet bewegen om het anders te gaan doen.
De wetgever heeft een heel duidelijk antwoord op dat bullshitverhaal. Als ze ook maar een dag te laat zijn (gerekend vanaf het moment dat jouw bank aangeeft dat het op de rekening staat), kan je direct incassokosten vorderen. Dat is bij de gemiddelde Tweakers freelancer >€1k per te laat betaalde factuur. Vorder die kosten ook gewoon, dan houden ze snel met deze shit op.

[ Voor 6% gewijzigd door Aftansert op 23-12-2022 23:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
Ik heb zelf op de financiële afdeling gewerkt. Eenmaal per week een Betaalrun klaarmaken. Op de dag van klaar zetten de posten meenemen die tm die dag vervallen zijn. De rest gaat in de run van de week erop mee.
Mijn eerste factuur is nu ook vandaag vervallen. Ik weet dat ze woensdags run klaar zetten en op donderdag betalen. Dus ik zit in de run van volgende week. Ga ik echt niet moeilijk doen dat ze mij 6 dagen later betalen. Zolang ze volgende week betalen vind ik het goed. Dan is de factuur goedgekeurd en hebben ze liquide middelen om te betalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aftansert
  • Nu online
Roodey schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 23:45:
Dus ik zit in de run van volgende week. Ga ik echt niet moeilijk doen dat ze mij 6 dagen later betalen. Zolang ze volgende week betalen vind ik het goed.
Als het een kleinere partij is die verder goed reageert op telefoontjes en mails, en dit niet elke keer doet, dan prima wellicht.

Maar HeadFirst heeft enorme marktmacht, reageert zelden adequaat op contactverzoeken, en heeft sinds kort een irritante bot in dienst genomen die allerlei onzin uitkraamt met geen enkele basis in de overeenkomst. Het gaat bijna richting morele verplichting om ze niet het voordeel van de 'twijfel' te geven. Laat ze gewoon betalen (nogmaals, vaak >€1k per te late factuur) voor de voorspelbare fouten die ze maken en jouw tijd die ze verspillen.

Vorder op de eerste dag dat ze te laat zijn incassokosten in een mail van twee zinnen. Kleine moeite.

[ Voor 15% gewijzigd door Aftansert op 24-12-2022 00:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:00
@Roodey Daarmee bevestig je dus dat ze standaard gemiddeld dus een halve week achter lopen en omdat ze tot de dag meenemen ze dus iedereen minimaal een dag te laat betalen. Ze zouden als je 1 keer per week een run doet deze tot 8 dagen vooruit moeten meenemen, zo werken afspraken.

Dat heeft niets met liquide middelen te maken want je weet niet wanneer ze van de klant betaald krijgen. Als je een afspraak maakt moet je je daaraan houden en niet verschuilen achter systemen. Die hebben ze tenslotte zelf zo ingericht.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 24-12-2022 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 16-09 21:00
Ernemmer schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 23:03:
Omdat ze te laat zijn.

Ze hanteren al de belangrijke termijn van 60 dagen (overgangsperiode), dan hebben ze tijd zat gehad.

[ Voor 16% gewijzigd door Hmmbob op 24-12-2022 08:06 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Hmmbob schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 08:05:
[...]

Omdat ze te laat zijn.

Ze hanteren al de belangrijke termijn van 60 dagen (overgangsperiode), dan hebben ze tijd zat gehad.
Maar heeft het geholpen? Of betalen ze de volgende keer weer gewoon een paar dagen te laat, want dan heeft het natuurlijk geen zin om je er druk over te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:56

_Arthur

blub

Ernemmer schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 08:33:
Maar heeft het geholpen? Of betalen ze de volgende keer weer gewoon een paar dagen te laat, want dan heeft het natuurlijk geen zin om je er druk over te maken.
Omdat de tussenpartij kennelijk onbetrouwbaar is en elke keer contractbreuk pleegt? Tot hoever laat je over je heen lopen..

[ Voor 5% gewijzigd door _Arthur op 24-12-2022 08:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
_Arthur schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 08:39:
[...]

Omdat de tussenpartij kennelijk onbetrouwbaar is en elke keer contractbreuk pleegt? Tot hoever laat je over je heen lopen..
Is het over je heen laten lopen of muggenziften over een paar dagen?

Ik maak me er nooit druk om, heb wel wat beters te doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Ernemmer op 24-12-2022 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Laatst online: 07:44
Structureel te laat betalen is een structureel probleem. Voor mij zou dat reden zijn om of mijn uurtarief te verhogen voor de extra risico die ik loop en de tijd die ik hier kwijt aan zou zijn. Of een mooie reden om een andere betrouwbaardere partij te zoeken.

Ik heb ook een klant die standaard weken te laat betaalt, heb dat gewoon meegenomen in mijn uurtarief.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:49

ralpje

Deugpopje

Hierop inhakend: ik heb een factuur verstuurd, medio november. Betaaltermijn 14 dagen (staat op mijn factuur, geen andere concrete afspraken hierover gemaakt met de klant). Vervaldatum dus 2-12.
Op 6-12 (tussenliggende weekend even afgewacht) niets ontvangen, herinnering verstuurd. Extra 7 dagen.
Op 15-12 aanmaning verstuurd. Geen reactie. Afgelopen week geprobeerd telefonisch contact krijgen met de financiële administratie. Uiteindelijk per mail een reactie gekregen:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Waarom werkt een quote binnen mo-tags niet? :(

Conclusie: ik ben er klaar mee. Maar nu? Direct een factuur sturen met de extra kosten? Zolang er niet betaald is weet ik natuurlijk niet hoeveel die extra kosten zullen zijn? Of afwachten tot 'eerste week januari' die betaling binnen is en dan nog een aparte factuur sturen met de extra kosten?
Via (bijvoorbeeld) https://www.mmincasso.nl/incassokosten/ kan ik prima uitrekenen wat die kosten zouden zijn, maar het is de eerste keer dat ik doe en ik weet niet wat gangbaar is.

[ Voor 2% gewijzigd door ralpje op 24-12-2022 09:27 . Reden: Correspondentie toch maar even in mo-tags ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
@ralpje Klinkt als een klein bedrijf waar de directeur de betalingen doet en de financiële medewerker weinig kan inbrengen. Je kan die extra factuur wel sturen maar verwacht een lang proces voordat je die betaald krijgt.

Hoe kan je trouwens geen afspraak hebben over de betaaltermijn, zijn er ook geen algemene voorwaarden van toepassing?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Deveon schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 09:27:
@ralpje Klinkt als een klein bedrijf waar de directeur de betalingen doet en de financiële medewerker weinig kan inbrengen. Je kan die extra factuur wel sturen maar verwacht een lang proces voordat je die betaald krijgt.
Een klein bedrijf is het niet direct. Sterker nog, onderdeel van een groep met zo'n zes bedrijven. Ik zou verbaasd zijn als inderdaad de directeur de enige is die daadwerkelijk betalingen uitvoert.
Hoe kan je trouwens geen afspraak hebben over de betaaltermijn, zijn er ook geen algemene voorwaarden van toepassing?
Er zijn van beide kanten geen algemene voorwaarden ingebracht. De engie afspraak die er is, is dus de betalingstermijn die op mijn offerte en factuur staat.
Overigens wil ik ze die uitloop van 14 naar 30 dagen nog wel geven, dan zijn ze nu alsnog al bijna een week te laat (en eerste week januari dus al twee weken).
De wettelijke incassokosten zijn een standaard bedrag, die blijft gelijk of het nu twee of vier weken zijn. Die paar euro renteverschil geloof ik wel :p

Overigens ben ik best bereid om er stevig in te gaan. Het afgelopen jaar een keer of vier iets voor deze club gedaan, en geen enkele keer is er op tijd betaald. Als een geschil betekent dat ze m'n diensten niet meer gebruiken, slaap ik daar geen nacht minder om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Orangelights23 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 08:51:
Structureel te laat betalen is een structureel probleem. Voor mij zou dat reden zijn om of mijn uurtarief te verhogen voor de extra risico die ik loop en de tijd die ik hier kwijt aan zou zijn. Of een mooie reden om een andere betrouwbaardere partij te zoeken.

Ik heb ook een klant die standaard weken te laat betaalt, heb dat gewoon meegenomen in mijn uurtarief.
Mijn punt (eerdere reactie) was dat als het standaard een paar dagen is ik daar wel vrede mee heb als het een solide (liquide) partij is. Dagelijks betaalruns aanmaken en laten autoriseren is ook tijdrovend.
Als ze de ene keer op tijd betalen, dan 3 weken te laat, dan weer 1 week te laat zou ik mij zorgen maken.

De meningen hierover zijn verdeeld lees ik. Persoonlijk vind ik een paar dagen dus acceptabel. Bij mijn vorige werkgever lag het uitgaande betalingsverkeer stil vanaf 20 december zodat ze goede ratio's hebben in de resultaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

ralpje schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 09:01:
Conclusie: ik ben er klaar mee. Maar nu?
Was het eenmalige klus of werk je regelmatig voor ze? Indien eenmalig (en je wilt er niet meer voor werken) kan je kijken of je allerlei kosten in rekening wilt brengen.

Bij een volgende opdracht voor deze club mogen ze gewoon x-bedrag vooruit betalen; anders wordt er niet gewerk. Misschien snappen ze het dan wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Op de dag van klaar zetten de posten meenemen die tm die dag vervallen zijn. De rest gaat in de run van de week erop mee.
Roodey schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 09:41:
[...]

Bij mijn vorige werkgever lag het uitgaande betalingsverkeer stil vanaf 20 december zodat ze goede ratio's hebben in de resultaten.
Dus als ik op eind november een factuur stuur, die op 21 december vervalt, wordt die pas op z'n vroegst op 2 januari betaald? Dan ben je dus al bijna twee weken te laat. 'Om goede ratio's te hebben in de resultaten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Ik had met een eerdere tussenpersoon ook telkens discussie over niet tijdig betalen en vertragingen bij het goedkeuren van de uren. Sindsdien is het me gelukt om direct of via een broker bij een overheidsinstelling te werken en vanaf dat moment zijn alle facturen ruim op tijd betaald.

Hoewel het uiteindelijk goed kwam, ergerde ik me eerder ook enorm aan het niet nakomen van afspraken. Het is zo zonde van de tijd en energie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Ik heb zelf op de financiële afdeling gewerkt. Eenmaal per week een Betaalrun klaarmaken. Op de dag van klaar zetten de posten meenemen die tm die dag vervallen zijn. De rest gaat in de run van de week erop mee.
Als daardoor een betaling buiten de 30 dagen komt neem je die mee in de run van een week eerder, het is een uiterste betaaltermijn en geen richtlijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Afas schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:09:
Ik had met een eerdere tussenpersoon ook telkens discussie over niet tijdig betalen en vertragingen bij het goedkeuren van de uren. Sindsdien is het me gelukt om direct of via een broker bij een overheidsinstelling te werken en vanaf dat moment zijn alle facturen ruim op tijd betaald.

Hoewel het uiteindelijk goed kwam, ergerde ik me eerder ook enorm aan het niet nakomen van afspraken. Het is zo zonde van de tijd en energie.
Het goedkeuren van uren is geen enkele reden om een factuur nog niet te betalen. Jij stuur factuur, zij betalen die op tijd. Als het goedkeuren van uren niet tijdig lukt hebben ze pech, mochten de uren daadwerkelijk afwijken van de factuur dan komt er een discussie met misschien een (credit)factuur. Pas als het meerdere keren voor komt dat uren af wijken van factuur vind ik het geoorloofd dat de tussenpartij even wacht met betalen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Aftansert schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 23:23:
[...]

De wetgever heeft een heel duidelijk antwoord op dat bullshitverhaal. Als ze ook maar een dag te laat zijn (gerekend vanaf het moment dat jouw bank aangeeft dat het op de rekening staat), kan je direct incassokosten vorderen. Dat is bij de gemiddelde Tweakers freelancer >€1k per te laat betaalde factuur. Vorder die kosten ook gewoon, dan houden ze snel met deze shit op.
Als alle klagers dat hier dan gewoon doen en de ervaringen delen ipv elke paar maanden met deze klacht terug komen voegt het ook nog wat toe :Y

Wat mij betreft zijn er 3 opties:
Accepteren dat het regelmatig een paar dagen te laat komt (ik zit in dat kamp) -> innerlijke rust :+
Direct actie wanneer men te laat betaald. Ik acht de kans van slagen erg klein, maar je onderneemt iig actie.
Hier (weer) klagen dat "ze" te laat betalen, helemaal niet nodig blabla. -> zonde van je tijd en frustratie want je komt er geen klap verder mee.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

jadjong schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:32:
[...]

Als daardoor een betaling buiten de 30 dagen komt neem je die mee in de run van een week eerder, het is een uiterste betaaltermijn en geen richtlijn.
Nee want "zo doen we altijd".
ybos schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:37:
[...]
Hier (weer) klagen dat "ze" te laat betalen, helemaal niet nodig blabla. -> zonde van je tijd en frustratie want je komt er geen klap verder mee.
Well that's, like, your opinion man. :P Frustraties van je afschrijven is heerlijk. En peilen of je niet de enige bent die ergens last van heeft, helpt ook.

Dat dat dan weer anderen frustreert, tsja, die moeten dat maar op hun eigen manier afreageren. Door erover te schrijven, bijvoorbeeld, waardoor...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
jadjong schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:35:
[...]

Het goedkeuren van uren is geen enkele reden om een factuur nog niet te betalen. Jij stuur factuur, zij betalen die op tijd. Als het goedkeuren van uren niet tijdig lukt hebben ze pech, mochten de uren daadwerkelijk afwijken van de factuur dan komt er een discussie met misschien een (credit)factuur. Pas als het meerdere keren voor komt dat uren af wijken van factuur vind ik het geoorloofd dat de tussenpartij even wacht met betalen.
Helemaal met je eens natuurlijk :) Er was in de praktijk ook nooit discussie over de uren maar het was vooral een reden op het proces te vertragen. En dat kwam door inrichting van het selfbillingproces waardoor ik zelf geen factuur op maakte.

Ik diende de uren in en dan duurde minimaal een week voordat in het systeem van de tussenpersoon de goedkeuring door de opdrachtgever te zien was. Vervolgens begon volgens de tussenpersoon de betaaltermijn pas te lopen. En dan nog werd er te laat betaald. Daar was ik het niet mee eens. Uiteindelijk heeft dat ook meegespeeld bij mijn besluit om niet te willen verlengen :w

Gelukkig bleek bij de volgende opdracht dat er ook partijen zijn die de zaken wel goed op orde hebben en ruim voor de vervaldatum betalen d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door Afas op 24-12-2022 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:33
jadjong schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:35:
[...]

Zowel jij als de tussenpartij zitten in het zelfde schuitje.

Zelf heb ik aangegeven aan de klant sorry, als er niet binnen 5 dagen getekend wordt schrijf ik een uur extra voor de moeite die ik moet doen om getekend te krijgen.

Sommige gaan bokken en zijn het er niet mee eens. De druk werkt wel, binnen 5 dagen worden de uren veelal getekend. En kan de factuur er uit.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
To_Tall schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 12:29:
[...]

Zowel jij als de tussenpartij zitten in het zelfde schuitje.
Dat hangt een beetje af waar de tussenpartij vandaan komt en wie bedacht heeft dat zij een noodzakelijk kwaad zijn. Zakelijk gezien heb je met de tussenpartij een overeenkomst en zijn zij degene die het geld over maken. Dat ze jou weer door verkopen aan een derde partij en er niet blindelings van uit gaan dat hun 'eigen werknemer' ter goeder trouw te werk gaat is hun eigen probleem en niet die van jou.

Als ik een stukje hardware bij een importeur vandaan haal heb ik ook te maken met de betalingsvoorwaarden van die importeur en kan ik niet op eigen houtje besluiten pas geld aan de importeur over te maken als de hardware bij de klant geïnstalleerd is en probleemloos werkt. Soms doe ik dat wel, als het bedrag net iets boven mijn cashflow komt :+, echter is dat altijd in samenspraak met de desbetreffende leverancier en bijna altijd ook op een manier dat zij er iets extra aan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aftansert
  • Nu online
ralpje schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 09:01:
Direct een factuur sturen met de extra kosten? Zolang er niet betaald is weet ik natuurlijk niet hoeveel die extra kosten zullen zijn?
Als je dat wil, is een simpele mail voldoende:
[knip]Kan ik toesturen per DM[/knip]
Incassokosten en handelsrente reken je over het bedrag inclusief BTW. Aangezien je niet weet wanneer er betaald wordt, zet je alleen de incassokosten er expliciet in. Handelsrente mogen ze zelf uitrekenen. De incassokosten zelf zijn in de meeste gevallen zonder BTW. Let op dat het gaat om de betaaltermijn in je overeenkomst, niet de betaaltermijn die op de factuur staat.

Bedrijven zullen dit meestal niet uit zichzelf betalen. Zorg eerst dat je de originele factuur betaald krijgt. Daarna kan je of zelf herinneringen blijven sturen (tot aan dagvaarding als het nodig is), of het uit handen geven / verkopen aan een incassobureau.

[ Voor 28% gewijzigd door Aftansert op 26-12-2022 06:00 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
Mijn eerste factuur is nu ook vandaag vervallen. Ik weet dat ze woensdags run klaar zetten en op donderdag betalen. Dus ik zit in de run van volgende week. Ga ik echt niet moeilijk doen dat ze mij 6 dagen later betalen. Zolang ze volgende week betalen vind ik het goed. Dan is de factuur goedgekeurd en hebben ze liquide middelen om te betalen.
Wat een kolder!!! Je moet niet alles meenemen wat tm die dag vervallen is maar alles tot en met de volgende woensdag. Ik kan me oprecht boos maken over het gemak waarmee iemand dan maar bepaalt dat je zes dagen te laat mee gaat omdat we nou eenmaal zo werken. Hoe moeilijk kan het zijn jongens…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
Liegebeest schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:56:
[...]
ze garanderen dat je hun factuurvoorstel de Woensdag van de eerste volledige week van de maand krijgt.
Factuurvoorstel??? Echt, hoe gaat mijn klant mij een voorstel doen voor een factuur.
Ik doe een klus, daar schrijf ik een factuur voor en de klant gaat die betalen. Op tijd. En anders zijn de me echt rap kwijt.
Factuurvoorstel, komt dat woord niet ergens voor bij fictieve gezagsverhouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
RonaldHeirbaut schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 22:55:
[...]

Factuurvoorstel??? Echt, hoe gaat mijn klant mij een voorstel doen voor een factuur.
Ik doe een klus, daar schrijf ik een factuur voor en de klant gaat die betalen. Op tijd. En anders zijn de me echt rap kwijt.
Factuurvoorstel, komt dat woord niet ergens voor bij fictieve gezagsverhouding?
Als je bij een broker zit die met selfbilling werkt, heb je er mee te maken. Maar in de praktijk gaat dat voor zover ik dat heb meegemaakt goed. Bij mijn huidige opdracht gaat het nu zo:
Laatste dag van de maand dien ik de uren in, meestal de volgende dag worden de uren goedgekeurd door de manager, vervolgens krijg ik direct een mail dat de factuur klaar staat om verzonden te worden als ik die goed keur en als ik dat doe wordt die direct naar de digitale factuurafhandeling van de klant gestuurd. Enige wat ik in die laatste stap doe is het bedrag controleren, wat altijd correct is, en als ik dat wil een factuurnummer toevoegen. Factuurdatum is daarmee meestal de 1e of 2e van de maand.

Ik heb trouwens eerder navraag gedaan bij zowel de broker als mijn boekhouder of selfbilling door de fiscus geaccepteerd wordt en dat was volgens beiden geen enkel probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Afas op 24-12-2022 23:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• To_Tall
Dat selfbilling is een strop.

Je kan er mee akkoord gaan. Ga je niet akkoord krijg je de opdracht niet.

Daarnaast wil de overheid dat ZZPers zelfstandig zijn hiermee wordt ook de zelfstandigheid deels weggehaald.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:41
RonaldHeirbaut schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 22:50:
[...]

Wat een kolder!!! Je moet niet alles meenemen wat tm die dag vervallen is maar alles tot en met de volgende woensdag. Ik kan me oprecht boos maken over het gemak waarmee iemand dan maar bepaalt dat je zes dagen te laat mee gaat omdat we nou eenmaal zo werken. Hoe moeilijk kan het zijn jongens…
Weet je wat helemaal goed zou zijn? Gewoon meteen betalen die hap. Is veel beter voor de hele doorstroming en dus ook economie + iedereen is blij. We hebben zelfs jaren zowat 0 rente gehad dus snap niet dat dat niet allang is ingeburgerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
chielsen schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 23:58:
[...]

Weet je wat helemaal goed zou zijn? Gewoon meteen betalen die hap. Is veel beter voor de hele doorstroming en dus ook economie + iedereen is blij. We hebben zelfs jaren zowat 0 rente gehad dus snap niet dat dat niet allang is ingeburgerd.
Er zijn niet zo veel dingen die ik op factuur afneem, het meeste is gewoon meteen boter bij de vis als ik iets (online) koop.

Waar ik wel op factuur af neem, betaal ik in de regel binnen een dag als er geen reden is om (nog) niet te betalen.

Vooral voor tussenpersonen is het bedrijfsmodel om zo laat mogelijk te betalen, behalve rentevoordelen (die er de afgelopen jaren amper waren) is dat vooral een kwestie van risicobeperking .

[ Voor 15% gewijzigd door Afas op 25-12-2022 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
RonaldHeirbaut schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 22:50:
[...]

Als oud-ERP consultant weet ik wel hoe een pakket werkt ;-)
Echter als je 1x in de week een betaling doet betekent dat ook dat je, in jouw voorbeeld, enkele posten te vroeg betaald. Dat willen ze ook niet, want "cash is king".
Nogmaals als men standaard binnen de bandbreedte van 1 tot 6 dagen te laat betaald heb ik er vrede mee. Als men later dan dat betaald haak ik ook af. Het is mijn brood en ik ga niet voor Jan met de korte achternaam werken.

Fijne feestdagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Even een vraag. Ik heb vorige maand een Samsung gekocht als telefoon. Deze als kosten ingeboekt.
Telefoonwaarde excl btw is 412 euro.
Omdat ik niet de hele dag meldingen wil ontvangen heb ik die zoveel mogelijk uitgezet. Echter zijn er wel apps die mij begin van de avond een melding mogen geven van wat er die dag is gebeurd, bijv. schoolapp van de kinderen. Nu is dat niet in te stellen op een Samsung via Standen, maar bij een iPhone kan dat wel (Scheduled Summary).
Kan ik begin januari gewoon een andere telefoon kopen en die activeren als kosten?

Ik ben voornemens de Samsung prive te verkopen. Dan heb ik BTW voordeel en ik heb over de kosten (drukken winst) geen belasting betaald. Of kan ik beter de factuur tegenboeken en aftrekken van mijn prive stortingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:15
Roodey schreef op zondag 25 december 2022 @ 09:04:
Even een vraag. Ik heb vorige maand een Samsung gekocht als telefoon. Deze als kosten ingeboekt.
Telefoonwaarde excl btw is 412 euro.
Omdat ik niet de hele dag meldingen wil ontvangen heb ik die zoveel mogelijk uitgezet. Echter zijn er wel apps die mij begin van de avond een melding mogen geven van wat er die dag is gebeurd, bijv. schoolapp van de kinderen. Nu is dat niet in te stellen op een Samsung via Standen, maar bij een iPhone kan dat wel (Scheduled Summary).
Kan ik begin januari gewoon een andere telefoon kopen en die activeren als kosten?

Ik ben voornemens de Samsung prive te verkopen. Dan heb ik BTW voordeel en ik heb over de kosten (drukken winst) geen belasting betaald. Of kan ik beter de factuur tegenboeken en aftrekken van mijn prive stortingen?
Afhankelijk van wat je doet, is het vrij eenvoudig om een aantal telefoons op de zaak te verantwoorden.

Als je het toestel zakelijk hebt gekocht, kun je het niet zo maar privé verkopen. Je zult het dan eerst aan jezelf moeten verkopen en BTW ‘verrekenen’. Dit ‘voordeel’ vervalt dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Misschien een apart topic voor starten?
Ik krijg als zzp-er mijn salaris te laat gestort!

Als ondernemer is dit 'onderdeel van het spel'. En mag je zelf kiezen hoe je dat wilt spelen, tolereren of met veel kabaal je gelijk halen:
https://www.welingelichte...eeg-die-niet-betaalt.html
Er zijn ook bedrijven die vorderingen opkopen, heb je meteen je geld.

Persoonlijk vind ik het een hoog 'miep' gehalte hebben. Schrijf maar eerst eens een factuur af, dat plaatst een paar dagen vertraging in een ander perspectief. Daarnaast zou ik dit in de onderhandelingen mee nemen van een verlenging als het echt de spuigaten uitloopt. Maar dan moet het meer zijn dan de 'betaalrun vertraging'. Er zijn bedrijven die vorderingen niet betalen totdat er 2x over is gebeld, gemaild etc.
Zet dan bv €5/uur erop. Dan zou ik met plezier 90 dagen wachten. (Als er geen risico op faillissement is)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krysa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 20:54
TheGhostInc schreef op zondag 25 december 2022 @ 09:39:
Misschien een apart topic voor starten?
Ik krijg als zzp-er mijn salaris te laat gestort!

Als ondernemer is dit 'onderdeel van het spel'. En mag je zelf kiezen hoe je dat wilt spelen, tolereren of met veel kabaal je gelijk halen:

Persoonlijk vind ik het een hoog 'miep' gehalte hebben. Schrijf maar eerst eens een factuur af, dat plaatst een paar dagen vertraging in een ander perspectief. Daarnaast zou ik dit in de onderhandelingen mee nemen van een verlenging als het echt de spuigaten uitloopt. Maar dan moet het meer zijn dan de 'betaalrun vertraging'. Er zijn bedrijven die vorderingen niet betalen totdat er 2x over is gebeld, gemaild etc.
Zet dan bv €5/uur erop. Dan zou ik met plezier 90 dagen wachten. (Als er geen risico op faillissement is)
Klopt ik speel het spel gewoon mee. De eerste en tweede keer bel ik even op met de vraag waarom er te laat betaald is. De derde keer gaat de factuur 1 dag na de vervaldatum naar een incassobureau. Dit doe je maar 1x trouwens, want ze worden er erg zenuwachtig van. De facturen daarna: altijd een week voor de datum ;)
To_Tall schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 23:52:
Dat selfbilling is een strop.

Je kan er mee akkoord gaan. Ga je niet akkoord krijg je de opdracht niet.

Daarnaast wil de overheid dat ZZPers zelfstandig zijn hiermee wordt ook de zelfstandigheid deels weggehaald.
Ik zit nog steeds op een correcte factuur te wachten van november. KVK was goed maar btw-nummer nog niet. Echt na 7 pogingen opgegeven en zelf een factuur aangemaakt en daaronder geboekt. Bij kruiscontrole mag de tussenpersoon het gaan uitleggen aan de BD.

[ Voor 17% gewijzigd door Krysa op 25-12-2022 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:00
.

[ Voor 99% gewijzigd door jongetje op 25-12-2022 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Roodey schreef op zondag 25 december 2022 @ 09:04:
Dit is de eenvoudigste manier om te frauderen.
Spullen zakelijk kopen en privé verbruiken/verhandelen.

Daarom is de belastingdienst zo strikt met regels. En daarom zie je bij sommige ondernemers de halve familie met mooie electronica lopen. Het is nauwelijks te controleren.
Zelfs bij een faillissement is het nauwelijks meer te bewijzen:
https://www.rtvoost.nl/ni...ip-zette-curator-op-spoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
TheGhostInc schreef op zondag 25 december 2022 @ 09:39:
offtopic:
Ik zie wel vaker links naar deze site voorbijkomen (ook van jou toevallig?). Kun je misschien de bron gebruiken?

Het heet wellicht welingelichtekringen, maar zo welingelicht zijn ze niet: de tekst van de artikelen is op mobiele apparaten namelijk totaal niet te lezen, tenzij je de pagina in desktop mode bekijkt ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Stukfruit schreef op zondag 25 december 2022 @ 09:59:
[...]

offtopic:
Ik zie wel vaker links naar deze site voorbijkomen (ook van jou toevallig?). Kun je misschien de bron gebruiken?

Het heet wellicht welingelichtekringen, maar zo welingelicht zijn ze niet: de tekst van de artikelen is op mobiele apparaten namelijk totaal niet te lezen, tenzij je de pagina in desktop mode bekijkt ;)
offtopic:
Nee, en de bron is Tubantia achter een paywall, daarom welingelichtekringen gebruikt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Roodey schreef op zondag 25 december 2022 @ 08:48:

Echter als je 1x in de week een betaling doet betekent dat ook dat je, in jouw voorbeeld, enkele posten te vroeg betaald. Dat willen ze ook niet, want "cash is king".
Te vroeg betalen kan niet, het is een uiterste betaaldatum en geen absolute betaaldatum.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:39

Matis

Rubber Rocket

Nogmaals als men standaard binnen de bandbreedte van 1 tot 6 dagen te laat betaald heb ik er vrede mee. Als men later dan dat betaald haak ik ook af. Het is mijn brood en ik ga niet voor Jan met de korte achternaam werken.
Ik sluit me aan bij @jadjong. Als je de factuur verstuurt, kan er in de daaropvolgende (of zelfs lopende) week gewoon betaald worden. Dan heb je altijd binnen 14 of 30 dagen je geld.

Nu gaat het zoals bij het gemeentehuis, wanneer je je rijbewijs gaat verlengen; ze wachten gewoon tot het allerlaatste moment. En dan nog nét iets langer.

Ik betaal al mijn facturen, zowel zakelijk als privé, binnen een week (ongeacht de betaaltermijn). Er is een dienst, product, whatever, geleverd en daar staat een vergoeding tegenover. Vroeger wilde ik nog wel eens de betaling inplannen óp de termijndatum, maar met de huidige rentepercentages levert dat echt veel meer werk en stress op dan dat het wat brengt.

Misschien mis ik hier de ondernemersmentaliteit, maar wil gewoon af zijn van mijn betalingsverplichting.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mozart
  • Laatst online: 16-09 21:43
Matis schreef op zondag 25 december 2022 @ 10:34:
[...]

Misschien mis ik hier de ondernemersmentaliteit, maar wil gewoon af zijn van mijn betalingsverplichting.
Nee, daar gaat het mis. Waarom is te laat betalen ondernemersmentaliteit? Je leveranciers helpen door op tijd te betalen is wat mij betreft echte ondernemersmentaliteit! Zouden meer ondernemers moeten doen…

PSN: PcDCch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
[...]

Fijne feestdagen!
Als je cashflow nodig hebt van zulke korte termijn schulden dan is bedrijf geen gezonde onderneming. Wanneer je eenmaal per week je betaling wilt doen moet je dat zelf weten, maar dan betaal je alle rekeningen die voor je volgende betaaltermijn vervallen.

Mijn tussenpersoon betaalde voor een kleine klus betaald binnen een week. Ik kan mij niet voorstellen dat ze dan het geld van de opdrachtgever al hadden. Dát toont dat het een gezonde onderneming is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
[...]

Fijne feestdagen!
Ik weet ook hoe het werkt. Heb aan twee ERP pakketten geprogrammeerd ;)
Blijft een feit dat er staat in mijn factuur ‘betalen binnen 30 dagen’ en niet ‘betaalbaar stellen na 30 dagen’. Dan betaal je maar binnen 23 dagen. Het kan, want zo is het nu bij mij ook geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Mozart schreef op zondag 25 december 2022 @ 10:49:
[...]

Nee, daar gaat het mis. Waarom is te laat betalen ondernemersmentaliteit? Je leveranciers helpen door op tijd te betalen is wat mij betreft echte ondernemersmentaliteit! Zouden meer ondernemers moeten doen…
Eerder in dit topic ging het eens over een tussenpartij die voor een "schappelijke paar procent kosten" je binnen een paar dagen uitbetaalt in plaats van in 30+ dagen...

Ook daarvoor is dit topic er, zodat we (bij gebrek aan een vakbond en overige verenigingen) elkaar erop kunnen wijzen dat zulke praktijken onwenselijk zijn en reden kunnen zijn om een opdracht te laten schieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Deveon schreef op zondag 25 december 2022 @ 11:17:
[...]

Als je cashflow nodig hebt van zulke korte termijn schulden dan is bedrijf geen gezonde onderneming. Wanneer je eenmaal per week je betaling wilt doen moet je dat zelf weten, maar dan betaal je alle rekeningen die voor je volgende betaaltermijn vervallen.

Mijn tussenpersoon betaalde voor een kleine klus betaald binnen een week. Ik kan mij niet voorstellen dat ze dan het geld van de opdrachtgever al hadden. Dát toont dat het een gezonde onderneming is.
Ik denk dat je je hier even verkijkt. Stel, een tussenpersoon heeft 100 ZZP-ers weggezet tegen 90 euro/uur + 10 euro/uur opslag. Er wordt dan de eerste van de maand zo'n 1,6 miljoen euro gefactureerd aan de klant(en). Tegelijkertijd 'ontvangt' men 1,44 miljoen euro aan facturen van de ZZP-ers. De overige 160k is voor de eigen ondernemening (kantoor, personeel e.d.).

Zou je de ZZP-ers nu 5 dagen eerder betalen dan dat de klant betaalt, dan moet je dus 1,44 miljoen euro werkkapitaal hebben. En dat met een eigen omzet van 160k. Zo'n werkkapitaal aanhouden voor slechts 5 dagen in de maand is zeer kostbaar, indien het al mogelijk is.

Betekent niet dat ik de praktijken van HeadFirst e.d. ga goedpraten, integendeel. Maar snel betalen zegt helemaal niets over hoe gezond de onderneming is.

Ik werk zelf niet met HeadFirst e.d., maar als ik het allemaal een beetje goed begrijp acteren zij als tussenpersoon, alleen zijn de contracten en processen ingericht alsof ze opdrachtgever aan de ZZP-er zijn. En daar zit het probleem. Tussenpersoon zou eigenlijk twee facturen moeten sturen: eentje van 1,44 miljoen euro die op een derdenrekening wordt gestort en bij ontvangst binnen een dag naar de ZZP-ers wordt overgemaakt, en 160k voor de eigen dienstverlening. Wijzig dan ook het contract (het contract is tussen bedrijf en zzp-er, waarbij Tussenpersoon alleen bemiddelaar is) en de risico's voor de ZZP-er en Tussenpersoon zijn kleiner.

Maar goed, dat gaat dan waarschijnlijk weer niet omdat veel klanten het aanbieden van ZZP-ers tenderen en Tussenpersoon dus een contract heeft met de klant. Komt waarschijnlijk nog bij dat Tussenpersoon liever niet transparant is over haar eigen toeslag en je krijgt de rare situatie die er nu is.

Ik zou er als ZZP-er best wel een probleem van maken als ik te laat betaald zou krijgen door zo'n partij. Er zitten best wat risico's aan. Feitelijk draag jij als ZZP-er een dubbel risico (zowel niet-betaling door eindklant als door de tussenpersoon). En dat terwijl de tussenpersoon toch een behoorlijke marge pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gem-p
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:22
CodeCaster schreef op zondag 25 december 2022 @ 13:22:
[...]

Eerder in dit topic ging het eens over een tussenpartij die voor een "schappelijke paar procent kosten" je binnen een paar dagen uitbetaalt in plaats van in 30+ dagen...
Staffing group doet dit (ze heten nu anders geloof ik). Binnen 14-, 5- of zelfs 1-dag je factuur betalen tegen een percentage van je factuurbedrag. En er zijn natuurlijk ook factoring bedrijfjes die je er tussen kunt zetten, hoewel ik niet weet of je klant dat ook accepteert.

Zelf ga ik bij de 1e factuur voor een nieuwe klant/klus altijd even na hoe het proces bij de klant werkt. Dus wie moet bijvoorbeeld uren goedkeuren en wanneer, wie verwerkt de factuur en wanneer betalen ze hem. Als je het proces kent, dan kun je er ook gebruik van maken. Dus de urengoedkeurder 5 dagen voor einde van de maand alvast laten tekenen met als argument dat anders de tussenpersoon of tussen bedrijf de betalingstermijn niet 'kan' halen. Heb er zelf maling aan wat de klant of tussen persoon daar verder van vindt, want in het verleden heb ik teveel gedoe meegemaakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Skyaero schreef op zondag 25 december 2022 @ 15:02:
[...]

Ik denk dat je je hier even verkijkt. Stel, een tussenpersoon heeft 100 ZZP-ers weggezet tegen 90 euro/uur + 10 euro/uur opslag. Er wordt dan de eerste van de maand zo'n 1,6 miljoen euro gefactureerd aan de klant(en). Tegelijkertijd 'ontvangt' men 1,44 miljoen euro aan facturen van de ZZP-ers. De overige 160k is voor de eigen ondernemening (kantoor, personeel e.d.).
Voor die 160k per maand kan je wel dagelijks betaling doen, zeker de rond de maand wisseling. Het is letterlijk de core business!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Deveon schreef op zondag 25 december 2022 @ 16:35:
[...]

Voor die 160k per maand kan je wel dagelijks betaling doen, zeker de rond de maand wisseling. Het is letterlijk de core business!
Het moment dat de klant de 160k nog niet betaald heeft maar de eigen salarissen wel betaald moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
*knip* off-topic

[ Voor 94% gewijzigd door ZieMaar! op 27-12-2022 08:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aftansert
  • Nu online
Skyaero schreef op zondag 25 december 2022 @ 15:02:
[...]

Zou je de ZZP-ers nu 5 dagen eerder betalen dan dat de klant betaalt, dan moet je dus 1,44 miljoen euro werkkapitaal hebben. En dat met een eigen omzet van 160k. Zo'n werkkapitaal aanhouden voor slechts 5 dagen in de maand is zeer kostbaar, indien het al mogelijk is.
Als dit al een probleem is voor een tussenpartij als HeadFirst (en dat betwijfel ik), begrijp ik je rekensom en voorbeeld niet zo. Een tussenpartij kan juist ontzettend makkelijk aan geld komen, omdat er een heel zekere vordering op de opdrachtgever tegenover staat. Dit is gewoon factoring, en op de schaal van een marktverstoorder zoals HeadFirst is het ontzettend goedkoop om dat te doen.

In het geval van je voorbeeld kost het zelfs bij 30% rente op jaarbasis – wat best wel gebruikelijk is bij factoring, maar in deze situatie minstens 10 keer te hoog is – slechts 14 euro per dag om de betaling voor te schieten. 70 euro voor 5 dagen dus. Realistischer is 7 euro voor 5 dagen.

Maar in de meeste gevallen onnodig, want HeadFirst werkt vooral met overheden binnen een raamovereenkomst, en die betalen als alles op orde is vaak binnen twee weken.

[ Voor 3% gewijzigd door Aftansert op 26-12-2022 00:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Liegebeest
RonaldHeirbaut schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 22:55:
[...]

Zoals @Afas zegt: dit is zo'n self-billing constructie; weer zo'n rek-mechanisme.

Ik kan gerust zeggen dat ik daar niet aan meewerk, maar deze specifieke opdrachten heb ik nog niet via een andere tussenpartij gevonden en de opdracht zelf is me best wat waard, want leuk en een goed ontwikkeltraject voor mezelf.
Aftansert schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 23:23:
[...]

Bedankt voor je link; die helpt.

Bij deze heb ik inderdaad een factuur, verhoogd met incassokosten en rente, de deur uitgedaan. Daar gaan we vast heibel over krijgen, maar goed.

#VrolijkKerstfeest
ybos schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:37:
[...]

Als alle klagers dat hier dan gewoon doen en de ervaringen delen ipv elke paar maanden met deze klacht terug komen voegt het ook nog wat toe :Y
Waarvan akte. Keep you posted!

[ Voor 47% gewijzigd door Liegebeest op 26-12-2022 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Skyaero schreef op zondag 25 december 2022 @ 20:00:
[...]

Het moment dat de klant de 160k nog niet betaald heeft maar de eigen salarissen wel betaald moeten worden?
Één van die salarissen kan toch zijn voor iemand die controleert of opdrachtgever betaald heeft en diezelfde dag het uitbetalen aan de leverancier? Dat hoeft niet eens een fulltime functie te zijn en je kan het zelfs automatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Nu online
Mijn ervaring is dat wanneer het volgens standaard proces loopt, dan loopt t prima (los van wat te laat betalen soms).
In mijn factuur naar een tussenpartij van oktober zat een foutje (mijn fout, wist ik niet tot afgelopen week). Van de week maar eens aan de bel getrokken waar betaling bleef. "Er zit een fout in uw factuur, hadden we dat niet gemeld :?"
Nee...
"Ow sorry, nou, bij deze dan".

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Skyaero schreef op zondag 25 december 2022 @ 20:00:
[...]

Dat hadden ze misschien moeten bedenken voordat ze besloten om bankje te gaan spelen en honderd zzp'ers iedere maand weer te laat uit te betalen omdat zij niet genoeg reserves hebben?

Ik snap helemaal wat je zegt hoor, maar ik snap het te laat betalen gewoon niet. Ik heb ook bij in ieder geval Ardekay gehad dat ik m'n geld steevast ná 30 dagen pas had, elke keer weer met een andere smoes. Dan was de urengoedkeurder er weer niet. Dan kwam de weekbatch weer niet uit met op welke dag de laatste dag van de maand viel. Dan was ik weer te laat (not). Dan had de klant nog niet betaald (wel, en niet mijn probleem).

Opbokken, ze willen 10-20 euro per uur aan mij verdienen? Dan mogen ze zich ook aan hun kant van de deal houden.

Gelukkig alweer zes jaar tussenpartijvrij hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Liegebeest schreef op maandag 26 december 2022 @ 10:45:
[...]

Zoals @Afas zegt: dit is zo'n self-billing constructie; weer zo'n rek-mechanisme.

Ik kan gerust zeggen dat ik daar niet aan meewerk, maar deze specifieke opdrachten heb ik nog niet via een andere tussenpartij gevonden en de opdracht zelf is me best wat waard, want leuk en een goed ontwikkeltraject voor mezelf.

[...]

Bedankt voor je link; die helpt.

Bij deze heb ik inderdaad een factuur, verhoogd met incassokosten en rente, de deur uitgedaan. Daar gaan we vast heibel over krijgen, maar goed.

#VrolijkKerstfeest

[...]

Waarvan akte. Keep you posted!
Ik heb ook vaak op het randje gestaan van het daadwerkelijk doen. Maar elke keer als ik de aankondiging deed naar de klant/tussenpartij werd direct de rekening betaald.

Maar jou procedure snap ik niet. Je hebt toch al een factuur gestuurd? (Die niet optijd betaald is). Hoe kan je dan een nieuwe factuur met verhoging sturen??

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Tylen schreef op maandag 26 december 2022 @ 13:23:
[...]
Maar jou procedure snap ik niet. Je hebt toch al een factuur gestuurd? (Die niet optijd betaald is). Hoe kan je dan een nieuwe factuur met verhoging sturen??
Dan heb ik zelf het proces niet goed door, of gebruik ik hier een verkeerde term, dat kan ook :D

De factuur is gestuurd en niet juist / op tijd betaald. Vervolgfactuur voor incassokosten, ivm te late betaling. "Betaling van factuur XXX, verhoogd met wettelijk vastgelegde incassokosten en rente..."

[ Voor 3% gewijzigd door Liegebeest op 26-12-2022 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Oke einde jaar we gaan weer de facturabele uren tellen. Dit jaar kom ik maar op 1504 stuks… het was een rudtig jaar ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rool
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:29
Vorig jaar was het complete chaos door Covid-19, ik kwam uit op 2159 uur. Dit jaar is het een stuk normaler, de teller is blijven hangen op 1804 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Laatst online: 16-09 21:43
Ik zit op 2027 uur en ik werk nog 4 dagen dus in totaal 2059. Volgend jaar in ieder geval meer vrij nemen, 5 weken zomervakantie zijn al gepland 😀

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Tylen schreef op maandag 26 december 2022 @ 15:39:
Oke einde jaar we gaan weer de facturabele uren tellen. Dit jaar kom ik maar op 1504 stuks… het was een rustig jaar ;).
Edit: ik ben de vrijdagen vegeten… 1924 uur. Rustigste jaar tot nu toe voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

1666; volgend jaar nog zoiets en daarna eens aan 32u/week denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:51
Hier ook een rustig jaar met 1613 uur. Zo'n 300 uur onder mijn 15-jaars gemiddelde als ZZP-er.
Volgend jaar doe ik ook weer rustig aan denk ik, beviel eigenlijk wel.

[ Voor 3% gewijzigd door sverzijl op 26-12-2022 17:23 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
1109, druk jaar geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
Ja leuk al die uren. Maar hoeveel bruto winst maak je daarmee :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Nu online
Tylen schreef op maandag 26 december 2022 @ 17:08:
[...]

Edit: ik ben de vrijdagen vegeten… 1924 uur. Rustigste jaar tot nu toe voor mij.
Ik zit ook rond de 1920 - 1940 uur.
Wekelijkse factuur tegenwoordig (niet mij keuze overigens), maar is me teveel werk om al die facturen te openen en de uren op te tellen.
Voor mij ook het minste aantal uren sinds mijn start (4e jaar nu voor mij).
2 weekjes onverwacht "vrij" begin van t jaar ivm corona, anders had ik rond de 2000 uur gezeten.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
1841 exclusief december.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:56
Nemen jullie dan helemaal geen vrij? 1900 uur is echt veel. Ik ben ZZP'er geworden om juist minder te werken :D

EU DNS: 86.54.11.100

Pagina: 1 ... 362 ... 643 Laatste